Eens,quote:Op maandag 1 februari 2016 21:53 schreef Makrolon het volgende:
Ik zou t gewoon goed doen en een echte fundering laten maken... T is toch gokken of die tegels inderdaad niet gaan zakken met t extra gewicht er op.
In sommige delen van het land moet je wel 30 meter diep voor de grond niet meer zakt... Het is maar net wat voor ondergrond je hebt en hoeveel gewicht je er op gaat brengen.quote:Op maandag 1 februari 2016 23:22 schreef Oksel het volgende:
Ik bedoelde kalkzandsteen. Foutje.
Maar als je 80cm diep gaat heb je toch ook geen garantie van stevige ondergrond? Dit ligt er 10 jaar.. zakt niet meer. Hebben auto's opgestaan. Ik denk maar met mn boerenverstand he.. vind t wel mooie oplossing met die dikke poeren van een meter diep zo. Zon schuur kan toch op die poeren alleen al staan?
quote:Op dinsdag 2 februari 2016 13:01 schreef Makrolon het volgende:
Hoi ik wil jullie mening horen al ga ik er toch niets mee doen en weet ik al lang hoe ik het ga aanpakken...
Maar het is wel een lieverdquote:Op dinsdag 2 februari 2016 13:01 schreef Makrolon het volgende:
Hoi ik wil jullie mening horen al ga ik er toch niets mee doen en weet ik al lang hoe ik het ga aanpakken...
En daaronder? 3m zand is leuk maar als daar onder bijvoorbeeld veen zit kan het, door de belastingstoename, alsnog fijn gaan zetten.quote:
Heb grondonderzoek. 15 meter zand in totaal naar waarschijnlijkheid. Met wat leem erdoor heen.quote:Op woensdag 3 februari 2016 15:04 schreef Bert_deVries het volgende:
[..]
En daaronder? 3m zand is leuk maar als daar onder bijvoorbeeld veen zit kan het, door de belastingstoename, alsnog fijn gaan zetten.
kleine tip: kijk eens op dinoloket.nl of er grondonderzoek beschikbaar is.
Omdat de huidige steenlaag er zeer degelijk inligt, en daar jaren lang auto's op hebben gestaan, zonder verzakking.quote:Op woensdag 3 februari 2016 12:54 schreef densmee het volgende:
waarom niet funderen tot onder de vorstgrens?
Klopt. Toestemming van eigenaar om ze dicht te maken.quote:Op woensdag 3 februari 2016 16:37 schreef Randy_S het volgende:
Die deuren daar rechts op de laatste foto, zijn dat geen nooddeuren van dat pand?
Zou niet zo gerust zijn op toestemming.. Nooddeuren mogen nl niet geblokkeerd worden.quote:Op woensdag 3 februari 2016 17:41 schreef Oksel het volgende:
[..]
Klopt. Toestemming van eigenaar om ze dicht te maken.
Als 't een echte nooddeur zou zijn zou ik me meer druk maken. Een officiele nooddeur heeft een lampje, en zo'n duwhandel. Dit was gewoon een achterdeur met een groot slot.quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:53 schreef NotToBe het volgende:
[..]
Zou niet zo gerust zijn op toestemming.. Nooddeuren mogen nl niet geblokkeerd worden.
http://www.nooduitgang.nl/veelgestelde-vragen/
fixed...quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:11 schreef Makrolon het volgende:
Leuk project, maar je fundering vind ik helemaal niets....
Voor de bouw van het gebouw zal de toenmalige eigenaar een bouwtekening ingeleverd hebben bij de gemeente om een vergunning te verkrijgen. Deze is onder meer beoordeeld op brandveiligheid, vluchtwegen e.d. Je weet niet hoe dit toen getoetst is. Misschien vond de gemeente de aanwezigheid van de deuren voldoende, ook zonder toeters en bellen er aan. Als het gebouw ooit bij een keuring wordt afgekeurd is het risico voor de eigenaar. Al zal het voor jou ook gevolgen hebben als die uitgang weer open gemaakt moet worden. Ik zou zorgen dat je die toestemming van de eigenaar zwart op wit hebt.quote:Op woensdag 3 februari 2016 17:41 schreef Oksel het volgende:
[..]
Klopt. Toestemming van eigenaar om ze dicht te maken.
Ook welke wel toch?quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:17 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
fixed...
Wapening van de poertjes ook![]()
Ik weet wel welk klussenbedrijf uit het oosten van het land ik niet moet hebben.
Ik vond het ook niet allemaal even geweldig, maar ik wil niet te snel lullen over dingen waar ik niet helemaal verstand van hebquote:Op donderdag 4 februari 2016 10:17 schreef ueberduitser het volgende:
fixed...
Wapening van de poertjes ook![]()
Ik weet wel welk klussenbedrijf uit het oosten van het land ik niet moet hebben.
lolz...quote:Op donderdag 4 februari 2016 15:41 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ik vond het ook niet allemaal even geweldig, maar ik wil niet te snel lullen over dingen waar ik niet helemaal verstand van heb![]()
Daarom wachtte ik eigenlijk op jou reactie
Waarom dan überhaupt dit topic openen?quote:Op donderdag 4 februari 2016 20:55 schreef Oksel het volgende:
Jongens.. er komt een houten schuur op hè. Geen flatgebouw. Wat weegt dat straks nou. Niets. Dat kun je op een simpele schroeffundering zetten. Het staat nu op een stabiele ondergrond. Dat gaat echt nergens heen. Een waslijn is om was aan op te hangen.. niet om een olifant overheen te laten lopen.
Omdat ik toen nog niet zag hoe het er nu uitziet. En wat ik zie wekt vertrouwen.. en mensen die voor een houten schuur praten over sonering wekken dat wat minder.quote:Op donderdag 4 februari 2016 21:43 schreef Barrah het volgende:
[..]
Waarom dan überhaupt dit topic openen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |