Schimmige bedoening daar.. Zit er iemand genoeg in bobsleeën om dit te bevestigen?twitter:matthewcpinsent twitterde op vrijdag 19-02-2016 om 13:54:50Extraordinary that some RUS athletes blocked by IAAF from athletics are pushing Russian bobsleighs this week. Messy. reageer retweet
Dit wordt behoorlijk overtrokken eigenlijk. Die Russen hebben toevallig een keer wat Russische atletiekwedstrijdjes gedaan (ergens een lokaal sprinttoernooitje bijvoorbeeld, een enkeling misschien een wat grotere wedstrijd) en staan dus net als duizenden andere Russische atleten op de "zwarte lijst". Dat is geen lijst met sporters die verdacht of betrapt zijn, maar puur en alleen met Russische sporters die vanwege de atletiekschorsing niet in atletiekwedstrijden uit mogen komen.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 13:57 schreef bwLaw het volgende:
Schimmige bedoening daar.. Zit er iemand genoeg in bobsleeën om dit te bevestigen?twitter:matthewcpinsent twitterde op vrijdag 19-02-2016 om 13:54:50Extraordinary that some RUS athletes blocked by IAAF from athletics are pushing Russian bobsleighs this week. Messy. reageer retweet
Ah, check!quote:Op vrijdag 19 februari 2016 14:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit wordt behoorlijk overtrokken eigenlijk. Die Russen hebben toevallig een keer wat Russische atletiekwedstrijdjes gedaan (ergens een lokaal sprinttoernooitje bijvoorbeeld, een enkeling misschien een wat grotere wedstrijd) en staan dus net als duizenden andere Russische atleten op de "zwarte lijst". Dat is geen lijst met sporters die verdacht of betrapt zijn, maar puur en alleen met Russische sporters die vanwege de atletiekschorsing niet in atletiekwedstrijden uit mogen komen.
Die lijst heeft dus alleen te maken met atletiek en met de schorsing van Rusland in de atletiekwereld. Daar bobsleeën door een andere bond gerund wordt dan atletiek is het volkomen normaal dat ze daar wel in actie mogen komen(nogmaals, ze zijn dus absoluut niet "geschorst" vanwege een dopingovertreding of iets dergelijks)
http://nos.nl/artikel/208(...)oriteit-in-2015.htmlquote:Meer aangiften Dopingautoriteit in 2015
De Nederlandse Dopingautoriteit heeft vorig jaar zeventien aangiften gedaan van dopingovertredingen. Dat zijn er zeven meer dan in 2014, zo blijkt uit het jaarrapport van de stichting.
In dertien gevallen werd een sporter betrapt op het gebruik van doping. In de meeste gevallen waren dat zogeheten stimulantia, anabole middelen en maskerende middelen. In vier gevallen werkte een sporter niet naar behoren mee aan de dopingcontrole.
In totaal heeft de Dopingautoriteit vorig jaar 2.416 controles uitgevoerd. Dat zijn er iets minder dan in 2014. Het aantal controles schommelt al jarenlang rond de 2.500.
Minder controles op epo
Het aantal tests waarbij ook op epo werd gecontroleerd, is afgenomen tot een derde van de controles. Vorig jaar was dat nog 41 procent. Volgens Herman Ram van de Dopingautoriteit komt de afname door een gebrek aan geld: "We voldoen aan de minimumeisen die de werelddopingautoriteit stelt. Maar we willen graag meer. Dat is een kwestie van geld. Ook wordt niet in alle sporten op epo gecontroleerd. Alleen in duursporten heeft het gebruik van epo zin."
Bij de controles zijn 143 afwijkingen aangetroffen. Bij nadere controle bleek er in de meeste gevallen niets aan de hand te zijn. Bij dertien tests kwamen in totaal negentien 'dopinggeduide stoffen' bovendrijven.
De meeste dopingovertredingen kwamen voor bij powerliften (3), daarna volgen voetbal, wielrennen, rugby en biljart (2).
Harm Kuipers en Bram Brouwer zijn het hier niet mee eens.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 09:59 schreef baggerbaas het volgende:
"Alleen in duursporten heeft het gebruik van epo zin." - Herman Ram
Die vinden dat epo nooit zin heeft.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:49 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Harm Kuipers en Bram Brouwer zijn het hier niet mee eens.
13 positief op 2416 stuks, dat is iets van 0,6%, laat maar dat heeft geen zin.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 09:59 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/208(...)oriteit-in-2015.html
Die man is de grootste trieste grap van de Nederlandse sportbobo's, en dat wil wat zeggen.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 09:59 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/208(...)oriteit-in-2015.html
twitter:DanEdwardsGoal twitterde op zondag 21-02-2016 om 03:00:50The Argentine Football Association has just announced there will be NO doping tests carried out this year https://t.co/m9TVqb7aZX reageer retweet
Omdat het Argentijnse lab door WADA non-compliant is verklaard toch?quote:Op maandag 22 februari 2016 17:09 schreef rubbereend het volgende:
twitter:DanEdwardsGoal twitterde op zondag 21-02-2016 om 03:00:50The Argentine Football Association has just announced there will be NO doping tests carried out this year https://t.co/m9TVqb7aZX reageer retweet
kan je ze opsturen naar een ander land, wordt vaker gedaan.quote:Op maandag 22 februari 2016 17:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Omdat het Argentijnse lab door WADA non-compliant is verklaard toch?
quote:Het Centre voor Human Drug Research gaat onderzoeken of EPO, bekend als doping in onder andere de wielersport, wel echt werkt. Onderzoekers Adam Cohen en Jules Heuberger leggen uit wat ze gaan doen. Oud-renner Danny Nelissen is op zijn zachtst gezegd sceptisch.
http://www.radio1.nl/item(...)harder-fietsen?.html
quote:Na Olga Abramova is een tweede Oekraïense biatleet op doping betrapt. Artem Tyshchenko testte in januari positief tijdens een manche van de IBU Cup. Net als Abramova ziet hij af van een analyse van zijn B-staal. Dat maakte de Internationale biatlonfederatie (IBU) donderdag bekend. Tyshchenko mag disciplinaire maatregelen verwachten.
Net als Abramova, die in januari tegen de dopinglamp liep tijdens een wereldbekermanche, testte Tyshchenko positief op Meldonium. Dat is het middel waarop ook de Russische wielrenner Eduard Vorganov (Katusha) onlangs betrapt werd. Het is bedoeld voor het behandelen van keelontstekingen en hartkwalen, heeft invloed op de hormonen en de stofwisseling en kan het uithoudingsvermogen bevorderen. Het product staat pas sinds 1 januari op de lijst van prestatiebevorderende middelen die wordt opgemaakt door het Wereldantidopingagentschap (WADA). Abramova en Tyshchenko riskeren een schorsing van vier jaar.
maar ondertussen niet minder spieren neem ik aan......quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Cristiano Ronaldo wil sneller worden door gewichtsverlies, met dank aan groente en fruit. Afgelopen jaar twee kilo afgevallen.
Rellende_Rotscholier vindt dit leuk.
Dat ze de Russen in de IBU Cup maar eens een extra testje geven. Niet normaal zoals ze daar tekeer gaan.quote:
twitter:OlympicStatman twitterde op donderdag 25-02-2016 om 16:05:15#Athletics Re - Morning's news. Mishchenko will be the 5th woman to be retrospectively disqualified from the women's 1500m at London 2012 reageer retweet
Misschien vorig jaar al getipt om het een tikje rustiger aan te doen?quote:Op maandag 29 februari 2016 19:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ah, de geruchten zijn dus waar. Toch vreemd, juist nu ze er niet zoveel meer van bakt..
Of Kipyegon.quote:Op maandag 29 februari 2016 20:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat zou het pas zijn als Dibaba gepakt wordt.
We hebben nog een paar maanden.quote:Op maandag 29 februari 2016 20:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat zou het pas zijn als Dibaba gepakt wordt.
yep, van monitoring naar de forbidden list.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:06 schreef wimderon het volgende:
Aregawi ook al positief om meldonium volgens Zweedse media.
Er zijn er een boel die niet echt opgelet hebben blijkbaar.
twitter:OlympicStatman twitterde op dinsdag 01-03-2016 om 22:00:13#Athletics First Ethiopian name emerges https://t.co/oAkYcibywh reageer retweet
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet de grootste naam.twitter:abuongi twitterde op dinsdag 01-03-2016 om 20:24:30#Athletics Endeshaw Negesse, Tokyo marathon 15 winner (pb 20452) one of the ethiopian positve: Meldoinium as Aregawi https://t.co/ez70LCwtYw reageer retweet
Ik gok... Raymond Kerckhoffs?quote:“I had much pressure, especially from Switzerland,” he says. “A Swiss journalist and a Dutch journalist tried unsuccessfully to discredit me. In addition, the Varjas entourage [the inventor of one form of hidden motors] tried to block publication of my book in 2011.
twitter:annimarikk twitterde op vrijdag 04-03-2016 om 13:07:30Aregawi was given 3 day notice of the day & time of the doping test. Surely she would rather miss a test if she knew she had taken anything reageer retweet
twitter:annimarikk twitterde op vrijdag 04-03-2016 om 13:12:48Aregawi's agent also said she could get out of normal ban if the drug stays in body longer than 12 days as it wasn't banned 12 days earlier. reageer retweet
twitter:hajoseppelt twitterde op vrijdag 04-03-2016 om 17:16:40Sunday ARD/WDR German TV: 3rd documentary with new strong evidence re athletics: "Doping Top secret: RUSSIA'S RED HERRINGS" 22:05 h WDR TV. reageer retweet
Waarom krijgt iemand 3 days notice voor een test?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 13:14 schreef heywoodu het volgende:
twitter:annimarikk twitterde op vrijdag 04-03-2016 om 13:07:30Aregawi was given 3 day notice of the day & time of the doping test. Surely she would rather miss a test if she knew she had taken anything reageer retweet
twitter:annimarikk twitterde op vrijdag 04-03-2016 om 13:12:48Aregawi's agent also said she could get out of normal ban if the drug stays in body longer than 12 days as it wasn't banned 12 days earlier. reageer retweet
Schijnt van Jos Hermens te komen, dus eerst even afwachten hoe betrouwbaar die info überhaupt isquote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:22 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Waarom krijgt iemand 3 days notice voor een test?Niemand die dat vreemd vindt?
Volgens mij zit je in het verkeerde topic lieverd.quote:
Verrekquote:Op vrijdag 4 maart 2016 22:22 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Volgens mij zit je in het verkeerde topic lieverd.
Ik las dat de Fransen de Engelsen beschuldigen van mechanische doping.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 22:22 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Volgens mij zit je in het verkeerde topic lieverd.
Ik vind het niet meer vreemd, maar ik slaakte wel een gedesillusioneerde zucht.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:22 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Waarom krijgt iemand 3 days notice voor een test?Niemand die dat vreemd vindt?
Kan niet kijken. Hebben ze er een uitzendinggemist ?quote:Op zondag 6 maart 2016 18:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat was op tv, de volledige documentaire is om 22:05 op WDR.
daar gaat de toekomstquote:Op zondag 6 maart 2016 19:34 schreef TheArt het volgende:
Tsegaye Mekonnen, de wereldrecordhouder bij de junioren op de marathon (2.04.32), is ook betrapt.
Jezus wat een wereldrecord ookquote:Op zondag 6 maart 2016 19:34 schreef TheArt het volgende:
Tsegaye Mekonnen, de wereldrecordhouder bij de junioren op de marathon (2.04.32), is ook betrapt.
Dat hij nog niet omgelegd is.quote:
quote:UCI wil Femke Van den Driessche levenslang schorsen
De internationale wielerbond UCI wil een levenslange schorsing voor Femke Van den Driessche. Dat schrijft Het Nieuwsblad en heeft haar advocaat Johnny Maeschalck aan onze redactie bevestigd. Op het WK veldrijden in Zolder werd er een motortje in een van de fietsen van de 19-jarige Belgische belofte ontdekt. Op 15 maart moet Van den Driessche voor de Disciplinaire Commissie van de UCI verschijnen.
Op het WK in eigen land speurde de UCI met nieuwe technologie naar motortjes in de fietsen. Tijdens het WK voor de beloftemeisjes pikten ze er een van de fietsen van Van den Driessche uit in de materiaalpost.
Het was een bom die insloeg. Er werd al jaren over gespeculeerd, maar voor het eerst was er een bewijs van mechanische fraude. Letterlijk de hele wielerwereld schreeuwde schande.
In een interview daags na de wedstrijd stelde Van den Driessche in tranen dat het niet haar fiets was, maar die van een vriend. Die vriend - ex-renner Nico Van Muylder - bevestigde in de week na het WK dat hij de fiets inderdaad vorig jaar van de Belgische belofte had gekocht.
Van Muylder reed de dag van de wedstrijd op het WK-parcours en zette zijn fiets tegen de vrachtwagen van Van den Driessche. Een mecanicien nam de fiets nietsvermoedend mee naar de materiaalpost, luidt hun verhaal.
UCI-voorzitter: "Reglement is vaag, maar strenge straf is op zijn plaats"
Volgende week dinsdag mag Van den Driessche haar verdediging voeren op het hoofdkwartier van de UCI in Aigle, in Zwitserland. Naast de schorsing eist de UCI ook een boete van 50.000 Zwitserse frank (45.600 euro).
UCI-voorzitter Brian Cookson keek op het WK baanwielrennen in Londen al een keer vooruit naar de zaak-Van den Driessche. Hij was vragende partij voor een strenge straf: "De reglementen zijn behoorlijk vaag, maar de minimumstraf van zes maanden is niet gepast voor het gebruik van een motortje in een fiets. Zoiets is een heel ernstig geval van fraude."
Na de feiten hadden ook heel wat vooraanstaande figuren uit de wielerwereld strenge straffen geëist. Onder meer Eddy Merckx wil levenslang voor "mechanische doping".
Toch niet. Knippen zegt dat iemand onder zijn naam getweet heeft.quote:Op zondag 6 maart 2016 19:34 schreef TheArt het volgende:
Dat de UCI een voorbeeld wil stellen als afschrikeffect, dat kan ik nog volgen.quote:Op maandag 7 maart 2016 19:01 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik vind levenslang toch een tikkie overdreven in dit geval.
Dan houden ze nog een beetje een schoon geweten, of zo. "ja, maar een motortje heb ik nooit ingebouwd, al het andere wel." (best kans dat als er toen motortjes beschikbaar waren, dat ze die echt wel hadden ingebouwd).quote:Op maandag 7 maart 2016 19:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat de UCI een voorbeeld wil stellen als afschrikeffect, dat kan ik nog volgen.
Maar wat ik helemaal niet kan volgen zijn hypocrieten zoals Merckx die zelf ooit de boel belazerd hebben (en geschorst zijn geweest) en dit dan "erger dan gewone doping" noemen ...
Ik heb er geen moeite mee. Vanaf het begin direct hard aanpakken.quote:Op maandag 7 maart 2016 19:01 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik vind levenslang toch een tikkie overdreven in dit geval.
Ik niet. Valsspelen is valsspelen. Of je jezelf nu volpompt en daardoor meer kunt, of een motortje in je fiets stopt, maakt wat mij betreft weinig uit.quote:Op maandag 7 maart 2016 19:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Is iedereen het hier er wel over eens dat mechanische doping daadwerkelijk erger is? (Ik iig wel)
Ik vind het ergens erger, maar niet naar de concurrentie toe. Het is erger omdat iemand die klassieke doping neemt daar nog een berekend risico mbt zijn eigen gezondheid mee neemt. Iemand die mechanische doping gebruikt riskeert feitelijk helemaal niks. Het enige waar die schrik voor kan hebben is voor de straf die hij kan krijgen als het uitkomt, dus laten we die maar zo hoog mogelijk leggen ...quote:Op maandag 7 maart 2016 20:22 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik niet. Valsspelen is valsspelen. Of je jezelf nu volpompt en daardoor meer kunt, of een motortje in je fiets stopt, maakt wat mij betreft weinig uit.
ze hebben er een straf voor opgenomen, dan kan je niet zomaar afwijken als het dus gebeurt. vind een levenslange straf nergens op slaan en die boete ook niet, wat dat heeft ze nooit bij elkaar gefietst.quote:Op maandag 7 maart 2016 19:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat de UCI een voorbeeld wil stellen als afschrikeffect, dat kan ik nog volgen.
Maar wat ik helemaal niet kan volgen zijn hypocrieten zoals Merckx die zelf ooit de boel belazerd hebben (en geschorst zijn geweest) en dit dan "erger dan gewone doping" noemen ...
twitter:English_AS twitterde op maandag 07-03-2016 om 21:08:49Maria Sharapova just announced she's failed a drug test.. more to follow.. reageer retweet
Sharapova mag in dit clubje komenquote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:06 schreef wimderon het volgende:
Aregawi ook al positief om meldonium volgens Zweedse media.
Er zijn er een boel die niet echt opgelet hebben blijkbaar.
de teringquote:Op maandag 7 maart 2016 21:11 schreef Eppie_NL het volgende:
http://www.demorgen.be/sp(...)-op-doping-b57fc983/
Ook vandaag in het nieuws gekomen. Ook op Meldonium.
Denk dat Sharapova ook die mail/brief niet goed gelezen heeftquote:Op maandag 7 maart 2016 21:16 schreef Wombcat het volgende:
Doen ze niet meer aan silent bans in het tennis
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |