Leuk hoe deze Amerikaanse klootzakken als jaren onze muziek festijnen proberen doden voor geld.quote:SFX heeft faillissement aangevraagd
SFX Entertainment heeft faillisement aangevraagd om zo van de 300 miljoen dollar schuld af te komen. Het is de bedoeling om daarna het bedrijf door te starten. Daar is via een financier 115 miljoen dollar voor gevonden.
Alle geplande SFX evenementen gaan gewoon door.
Tomorrowland, TomorrowWorld, Mysteryland, Sensation, Stereosonic, Electric Zoo, Disco Donnie Presents, Life in Color, Rock in Rio, Nature One, Mayday, Decibel, Q-Dance, Awakenings, React Presents zijn evenementen van SFX. Bovendien zijn ze eigenaar van de Ticket providers Flavorus en Paylogic en van de muziek downloadsite Beatport.
Wat de aanvraag betekent voor de huidige aandeelhouders is nog niet geheel duidelijk.
Ze hebben ID&T overgenomen, die ken je toch wel?quote:
Die zijn wel wat bekender volgens mij.quote:Op maandag 1 februari 2016 14:42 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ze hebben ID&T overgenomen, die ken je toch wel?
Wat wil je weten?quote:Op maandag 1 februari 2016 14:42 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Interessant. Vertel er meer over.
Wat je denkt op het moment dat je besluit dat het interessant genoeg voor ons is om dat te weten.quote:
SFX organiseert net niks. Het zijn de dochter ondernemingen die dit doen.quote:Op maandag 1 februari 2016 14:43 schreef superniger het volgende:
SFX organiseert alleen maar feesten voor tokkies.
Ik denk dat het wel interessant is om te weten dat de afkorting SFX uit 3 letters bestaat.quote:Op maandag 1 februari 2016 14:45 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Wat je denkt op het moment dat je besluit dat het interessant genoeg voor ons is om dat te weten.
Blijft staan dat het doorgaans drugsfeesten zijn met massa's ontblote bovenlichamenquote:Op maandag 1 februari 2016 14:45 schreef dimmak het volgende:
[..]
SFX organiseert net niks. Het zijn de dochter ondernemingen die dit doen.
Het zijn muziekfestivals en geen drugsfeesten.quote:Op maandag 1 februari 2016 14:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Blijft staan dat het doorgaans drugsfeesten zijn met massa's ontblote bovenlichamen
Ja dat klopt maar voor veel mensen is het niets meer dan een excuus om aan de poeders en pillen te gaan.quote:Op maandag 1 februari 2016 15:01 schreef dimmak het volgende:
[..]
Het zijn muziekfestivals en geen drugsfeesten.
Jaquote:Op maandag 1 februari 2016 15:02 schreef contactpersoon het volgende:
Is dit het bedrijf waar Duncan Stutterheim (ID&T) mee in zee is gegaan of haal ik nu dingen door elkaar?
Wanneer een erg groot percentage stijf staat van de dope, mehh. Dan het gewoon een drugsfeest.quote:Op maandag 1 februari 2016 15:01 schreef dimmak het volgende:
[..]
Het zijn muziekfestivals en geen drugsfeesten.
Dus de hele EDM scene zit aan de drugs?quote:Op maandag 1 februari 2016 15:07 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Wanneer een erg groot percentage stijf staat van de dope, mehh. Dan het gewoon een drugsfeest.
Kun je even het gedeelte quoten waarin ik dat zeg? Een groot percentage is niet de hele scene.quote:Op maandag 1 februari 2016 15:10 schreef dimmak het volgende:
[..]
Dus de hele EDM scene zit aan de drugs?
Dus een groot percentage van de EDM scene zit aan de drugs?quote:Op maandag 1 februari 2016 15:11 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Kun je even het gedeelte quoten waarin ik dat zeg? Een groot percentage is niet de hele scene.
Ik niet. Aantal keren beveiliging gedaan op dit soort feestjes. Meer dan de helft van de aanwezigen staat stijf van het een of ander.quote:Op maandag 1 februari 2016 15:12 schreef dimmak het volgende:
[..]
Dus een groot percentage van de EDM scene zit aan de drugs?
Vind ik alsnog ver gaan om te zeggen.
Klopt!quote:Op maandag 1 februari 2016 15:13 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ik niet. Aantal keren beveiliging gedaan op dit soort feestjes. Meer dan de helft van de aanwezigen staat stijf van het een of ander.
Fuck neequote:Op maandag 1 februari 2016 15:15 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Klopt!
En jij als beveiliger mag daarvoor in je handjes klappen denk ik. Beter stijf van de dope dan zo zat als een aap. Denk dat de dope je een hoop werk bespaart. Of heb je hier andere ervaringen mee?
De dochterondernemingen van SFX organiseren feestan van Chili tot aan Tokyo. Heb je het daar ook gezien?quote:Op maandag 1 februari 2016 15:13 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ik niet. Aantal keren beveiliging gedaan op dit soort feestjes. Meer dan de helft van de aanwezigen staat stijf van het een of ander.
Lijkt me ook wel grappig om als nuchtere al die feestfiguren te aanschouwenquote:Op maandag 1 februari 2016 15:16 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Fuck nee. Meerendeel van de gebruikers zijn zo rustig als maar kan (alhoewel ze compleet uit hun plaat gaan). Zijn alleen de doorgesnoven idioten die denken dat ze rambo zijn als ze ergens tegenaan lopen (altijd grappig, ruzie met een paal).
Er is ook niks mis mee, maar het ontkennen er van is ook onzinnigquote:Op maandag 1 februari 2016 15:15 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Klopt!
En jij als beveiliger mag daarvoor in je handjes klappen denk ik. Beter stijf van de dope dan zo zat als een aap. Denk dat de dope je een hoop werk bespaart. Of heb je hier andere ervaringen mee?
Yup. Enige die er aan kunnen tippen zijn die rustige bierfeesten (coverland en zwarte cross).quote:Op maandag 1 februari 2016 15:18 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Lijkt me ook wel grappig om als nuchtere al die feestfiguren te aanschouwen.
Op de feesten waar ik heen ga heeft ontkennen idd geen zinquote:Op maandag 1 februari 2016 15:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er is ook niks mis mee, maar het ontkennen er van is ook onzinnig
en helaas niet van de vrouwenquote:Op maandag 1 februari 2016 14:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Blijft staan dat het doorgaans drugsfeesten zijn met massa's ontblote bovenlichamen
Net zoals V&D failliet is gegaan: overgenomen door durfinvesteerders en kapot gemaakt.quote:Op maandag 1 februari 2016 14:43 schreef LXIV het volgende:
Hoe kan zo'n bedrijf nu failliet gaan. Duizenden mensen die dure kaartjes kopen een 1 discjockey die zijn usb-stick in de versterker steekt en met zijn armen omhoog gaat staan.
Zoals de toppers en het piratenfestijn? Als die mensen daar nou plezier in hebben?quote:Op maandag 1 februari 2016 14:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Blijft staan dat het doorgaans drugsfeesten zijn met massa's ontblote bovenlichamen
Se meesten zitten toch echt aan de alcohol.quote:Op maandag 1 februari 2016 15:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja dat klopt maar voor veel mensen is het niets meer dan een excuus om aan de poeders en pillen te gaan.
Ze zuipen dat het een lieve lust isquote:Op maandag 1 februari 2016 15:10 schreef dimmak het volgende:
[..]
Dus de hele EDM scene zit aan de drugs?
Dat gaat lekker. Eerst ID&T, nu de opvolger. Hoe werkt het precies in dat wereldje? Je zou denken dat er aardig wat geld in omgaat (zowel qua kosten als qua inkomsten), is het zo moeilijk om gemiddeld positief te draaien?quote:Op maandag 1 februari 2016 14:42 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ze hebben ID&T overgenomen, die ken je toch wel?
Precies wat ik mij afvraag. Wel respect voor die Nederlandse DJ's al vind ik er zelf geen bal aan, ze zijn prima zakenmensen en ze weten erg goed hoe ze ervoor zorgen dat ze veel aan de bak komen. Gek genoeg kunnen een aantal van hen zelfs een beetje copmoneren (van Buuren, Hardwell blijkbaar ook).quote:Op maandag 1 februari 2016 14:43 schreef LXIV het volgende:
Hoe kan zo'n bedrijf nu failliet gaan. Duizenden mensen die dure kaartjes kopen een 1 discjockey die zijn usb-stick in de versterker steekt en met zijn armen omhoog gaat staan.
Zie hier waarom ik nooit een skivakantie zou houden waar Nederlanders zich verzamelen.quote:Op maandag 1 februari 2016 18:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zoals de toppers en het piratenfestijn? Als die mensen daar nou plezier in hebben?
[ afbeelding ]
Heel erg verstandig want het lijkt mij bijzonder moeilijk om bepaalde kroegen te ontlopenquote:Op maandag 1 februari 2016 18:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zie hier waarom ik nooit een skivakantie zou houden waar Nederlanders zich verzamelen.
Van de positieve kant, mensen die dat wel doen weten waar ze voor kiezen, zo krijg je voor hen een leuk feestje met gelijkgestemden terwijl de mensen die er bewust niet voor kiezen er niet mee lastig worden gevallen.quote:Op maandag 1 februari 2016 18:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Heel erg verstandig want het lijkt mij bijzonder moeilijk om bepaalde kroegen te ontlopen
Eng heh, plezier maken.quote:Op maandag 1 februari 2016 18:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zie hier waarom ik nooit een skivakantie zou houden waar Nederlanders zich verzamelen.
Dit dus.quote:Op maandag 1 februari 2016 15:21 schreef hugecooll het volgende:
Eigenlijk wel bezopen dat je je gewoon failliet kan laten verklaren om vervolgens schuldeloos en met een zak geld opnieuw te beginnen
Vind jij dat? Jammer voor jou, jij mist wat.quote:
quote:
Op het eerste gezicht in ieder geval wel. Ik weet niet wat er precies achter zit. La Place krijgt nu ook een doorstart aangezien dat deel van de V&D wel succesvol is. Wat zijn de technische details van de doorstart van SFX?quote:Op maandag 1 februari 2016 15:21 schreef hugecooll het volgende:
Eigenlijk wel bezopen dat je je gewoon failliet kan laten verklaren om vervolgens schuldeloos en met een zak geld opnieuw te beginnen
Ik zeg toch ook dat ieder dat voor zichzelf moet weten. Alcohol is ook gewoon drugsquote:Op maandag 1 februari 2016 18:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zoals de toppers en het piratenfestijn? Als die mensen daar nou plezier in hebben?
[ afbeelding ]
Beatport is geen uitgeverij maar gewoon een online muziekwinkel.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:35 schreef YuckFou het volgende:
Ik blijf me erover verbazen dat een jongeren forum als FOK! zo lafjes reageert op een faillissement als deze en de dance scene nog steeds weg zet als drugsfeesten....
Nadat de eigenaar Sillerman vrijwel alle grote concert promotors in de hele wereld heeft overgenomen, waaronder MOJO hier in Nederland (klinkt onbekend? ooit naar een grotere band dan de locals in kutkrabbeveen geweest? dikke kans dat het een MOJO show was...) en die in Live Nation heeft ondergebracht wilde hij min of meer hetzelfde met de dance scene doen.
Miljarden zijn erin gepompt, jongens in Nederland en elders in de wereld die al 20 jaar een bestaan en bedrijf op hebben gebouwd door het geven van grote dance feesten, (zoals ID&T die met Sensation wereldwijd 20 shows per jaar geven voor een miljoenen publiek) werden met grof geld overgenomen, een online muziek uitgeverij, Beatport werd overgenomen en nadat hier in Nederland vrijwel alle grote feesten in SFX's handen waren gekomen en een deel van de Amsterdamse clubs ook van de Amerikanen was werden de eerste scheurtjes zichtbaar.
Non-management, bemoeienis van bovenaf in een scene waar ze geen kaas van hebben gegeten en denkend dat alles met Dollars op te lossen valt begon het bedrijf te wankelen, ontevreden medewerkers en slechte verhalen die rondgingen, dikke feesten aan de voorzijde maar geknijp bij de leveranciers aan de achterzijde maakte dat Sillerman meer en meer alleen kwam te staan en alhoewel naar de beurs gebracht begon de koers dieper en dieper te vallen, tot het punt waarop een faillissement onvermijdelijk leek, en nu is het zover.
Een kapitaal injectie van 115miljoen Dollar, van wie is onbekend , maar John de Mol's naam gaat in de wandelgangen als potentiele investor, de ex-eigenaren van diverse organisaties als Rocco Veenboer van Awakenings zouden hun toko voor een prikkie willen terug kopen en Sillerman zelf treed terug als CEO, de man is te oud voor de dance scene en heeft geen idee wat hij opkocht.
het wordt spannend in de scene, Tomorrowworld, het Amerikaanse broertje van het beste dance festival ter wereld, Tomorrowland gaat wellicht dit jaar niet door, mede vanwege de rampzalige editie van afgelopen jaar terwijl het Belgische, met 180.000 bezoekers een van de grotere van Europa in een uurtje juist uitverkocht was.
Kennelijk hebben de users op FOK! geen bleek idee hoe groot de dance scene inmiddels is, maar aangezien minstens 70% van de muziek op de radio voorzien is van een 4/4e Beat, tot aan carnavals krakers aan toe zouden jullie je toch moeten realiseren dat die Beat, waarop de massa staat te hossen uiteindelijk afkomstig is vanuit de scene met de door jullie genoemde drugsfeesten...
Shame on you, een jongerencultuur zo met de grond gelijk te maken terwijl de roots al 25 jaar in de bodem zijn geworteld hier in Nederland
beatport is in essentie een publishingsite waar producers hun tracks kunnen aanbieden nadat ze gereleased zijn door labels ja, hoeveel detail moet ik voor de botte koppen hier neerzetten voor ze een bericht als dit serieus nemen?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:41 schreef nils7 het volgende:
Beatport is geen uitgeverij maar gewoon een online muziekwinkel.
Daarnaast zul je verrukt zijn met het "DJ museum" wat in Breda gepland wordt.
In het DJ topic alleen iig.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:44 schreef YuckFou het volgende:
[..]
beatport is in essentie een oublishingsite waar producers hun tracks kunnen aanbieden nadat ze gereleased zijn door labels ja, hoeveel detail moet ik voor de botte koppen hier neerzetten voor ze een bericht als dit serieus nemen?
Ik ben trotser op boeken als Mary go Wild, Rudger's This is my Church en het Dutch DJ boek van Anthony Donner wat er aan komt dan een DJ museum, ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat de grootste jongerencultuur van de afgelopen 25 jaar zo onderbelicht blijft in de media, en op een site als FOK!
Op de een of andere manier wil het maar niet doordringen dat de bedrijfstak hier in Nederland goed is voor een half miljard aan omzet en honderduizenden bezoekers per jaar die naar een verscheidenheid aan feesten gaan.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:46 schreef nils7 het volgende:
In het DJ topic alleen iig.
Maar zodra je in een ander topic iets over EDM zegt dan wordt je al snel afgeschilderd als iemand die een USB stick in een versterker propt (haal ik even uit dit topic) of dat het geen muziek is.
De media besteed er wel wat aandacht aan hoor maar het zit wel verstopt.
Wie heeft anders geroepen?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:51 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Op de een of andere manier wil het maar niet doordringen dat de bedrijfstak hier in Nederland goed is voor een half miljard aan omzet en honderduizenden bezoekers per jaar die naar een verscheidenheid aan feesten gaan.
Of FOK! is vooral bevolkt door Leo Blokhuis types die muziek uit een computer niet serieus nemen of de ignorance is zo groot dat ze pas doorhebben wat er speelt als hun favoriete feestje niet meer doorgaat...
Maar ik kan het maar amper geloven dat op een jongerensite kennelijk niemand naar feesten gaat, van dance houdt of daar mee bezig is....of de demografie hier is stiekum toch 40+ en lullen ze maar wat....
Eerlijk is eerlijk, ik vind het ook knap hoor van die DJ's. Knal een CD'tje/USB stick in die draaidingen, zet een koptelefoon op, doe iets stoers door aan wat knoppen te draaien, pak de microfoon en schreeuw "Are you readdddyyyyyy tooooooo partyyyyyyy!!!!" en 100.000 gaan helemaal losquote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:51 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Op de een of andere manier wil het maar niet doordringen dat de bedrijfstak hier in Nederland goed is voor een half miljard aan omzet en honderduizenden bezoekers per jaar die naar een verscheidenheid aan feesten gaan.
Of FOK! is vooral bevolkt door Leo Blokhuis types die muziek uit een computer niet serieus nemen of de ignorance is zo groot dat ze pas doorhebben wat er speelt als hun favoriete feestje niet meer doorgaat...
Maar ik kan het maar amper geloven dat op een jongerensite kennelijk niemand naar feesten gaat, van dance houdt of daar mee bezig is....of de demografie hier is stiekum toch 40+ en lullen ze maar wat....
Overduidelijk niet nee, je hebt net als andere droeftoeters in dit topic geen flauw benul waar je het over hebt en het gezwam over een USB erin en klaar is zo achterhaald en stompzinnig dat het cliché begint te wordenquote:Op dinsdag 2 februari 2016 09:45 schreef RedFever007 het volgende:
Totaal niet mijn muziek overigens, ik ben d'r nooit geweest en zal er ook nooit te vinden zijn
Dus, als ik het goed lees verliezen de schuldeisers 300 miljoen en koopt een 3e partij (kennissen toevallig?) de boel op voor 115 miljoen en schuift de huidige directie gewoon weer aan tafel..quote:Op maandag 1 februari 2016 14:41 schreef dimmak het volgende:
SFX Entertainment heeft faillisement aangevraagd om zo van de 300 miljoen dollar schuld af te komen. Het is de bedoeling om daarna het bedrijf door te starten. Daar is via een financier 115 miljoen dollar voor gevonden.
quote:Op maandag 1 februari 2016 19:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wat zijn de technische details van de doorstart van SFX?
De meer financiele/technische kant van het verhaal:quote:Op dinsdag 2 februari 2016 09:54 schreef Toga het volgende:
Dus, als ik het goed lees verliezen de schuldeisers 300 miljoen en koopt een 3e partij (kennissen toevallig?) de boel op voor 115 miljoen en schuift de huidige directie gewoon weer aan tafel..
Da's makkelijk geld verdienen zo, daar zou een overheid van mij best eens een stokje voor mogen steken door die mensen heel lang op te sluiten of per persoon een pond vlees af te snijden.
quote:Robert F.X. Sillerman, Chairman and CEO said, “This expression of confidence from our lenders is testimonial to the vibrancy and potential of our business, and the dedication and professionalism of the over 600 people who make up SFX. Of course this was not where we thought we’d be but with this restructuring we have the opportunity to achieve all that SFX can and will be. I’m looking forward to continuing to be part of the new SFX as Chairman. We will immediately commence a search for a new CEO to lead us as we continue to set the trend in the exploding culture that is electronic music.”
SFX anticipates moving expeditiously through this process. The RSA includes a commitment from the ad hoc group to provide up to $115 million in DIP (debtor-in-possession) financing. This financing, which is subject to court approval, will be used to pay ongoing, normal course of business, obligations including artists, venues, sponsors, partners, vendors and suppliers. All scheduled and planned events and festivals will take place without interruption providing SFX’s millions of fans an uninterrupted season of spectacular experiences.
The Company and the ad hoc group have agreed to the principal terms of a Chapter 11 Plan of Reorganization, which will be subject to approval by the Bankruptcy Court. Moreover, upon emergence, the DIP loan will convert to provide a fully funded exit from Chapter 11.
Michael Katzenstein, of FTI Consulting, Inc. is serving as the Company’s Chief Restructuring Officer, Greenberg Traurig, LLP is serving as legal advisor and Moelis & Company is the Company’s investment banker.
een grappige en gelijk duidelijke post.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:35 schreef YuckFou het volgende:
Ik blijf me erover verbazen dat een jongeren forum als FOK! zo lafjes reageert op een faillissement als deze en de dance scene nog steeds weg zet als drugsfeesten....
Nadat de eigenaar Sillerman vrijwel alle grote concert promotors in de hele wereld heeft overgenomen, waaronder MOJO hier in Nederland (klinkt onbekend? ooit naar een grotere band dan de locals in kutkrabbeveen geweest? dikke kans dat het een MOJO show was...) en die in Live Nation heeft ondergebracht wilde hij min of meer hetzelfde met de dance scene doen.
Miljarden zijn erin gepompt, jongens in Nederland en elders in de wereld die al 20 jaar een bestaan en bedrijf op hebben gebouwd door het geven van grote dance feesten, (zoals ID&T die met Sensation wereldwijd 20 shows per jaar geven voor een miljoenen publiek) werden met grof geld overgenomen, een online muziek uitgeverij, Beatport werd overgenomen en nadat hier in Nederland vrijwel alle grote feesten in SFX's handen waren gekomen en een deel van de Amsterdamse clubs ook van de Amerikanen was werden de eerste scheurtjes zichtbaar.
Non-management, bemoeienis van bovenaf in een scene waar ze geen kaas van hebben gegeten en denkend dat alles met Dollars op te lossen valt begon het bedrijf te wankelen, ontevreden medewerkers en slechte verhalen die rondgingen, dikke feesten aan de voorzijde maar geknijp bij de leveranciers aan de achterzijde maakte dat Sillerman meer en meer alleen kwam te staan en alhoewel naar de beurs gebracht begon de koers dieper en dieper te vallen, tot het punt waarop een faillissement onvermijdelijk leek, en nu is het zover.
Een kapitaal injectie van 115miljoen Dollar, van wie is onbekend , maar John de Mol's naam gaat in de wandelgangen als potentiele investor, de ex-eigenaren van diverse organisaties als Rocco Veenboer van Awakenings zouden hun toko voor een prikkie willen terug kopen en Sillerman zelf treed terug als CEO, de man is te oud voor de dance scene en heeft geen idee wat hij opkocht.
het wordt spannend in de scene, Tomorrowworld, het Amerikaanse broertje van het beste dance festival ter wereld, Tomorrowland gaat wellicht dit jaar niet door, mede vanwege de rampzalige editie van afgelopen jaar terwijl het Belgische, met 180.000 bezoekers een van de grotere van Europa in een uurtje juist uitverkocht was.
Kennelijk hebben de users op FOK! geen bleek idee hoe groot de dance scene inmiddels is, maar aangezien minstens 70% van de muziek op de radio voorzien is van een 4/4e Beat, tot aan carnavals krakers aan toe zouden jullie je toch moeten realiseren dat die Beat, waarop de massa staat te hossen uiteindelijk afkomstig is vanuit de scene met de door jullie genoemde drugsfeesten...
Shame on you, een jongerencultuur zo met de grond gelijk te maken terwijl de roots al 25 jaar in de bodem zijn geworteld hier in Nederland
“I know nothing about EDM,” Sillerman told Billboard in Sept. 2012. “I meet the people whose places we’re buying. And I haven’t a fucking clue what they do or what they’re talking about. Not a clue. And I love it. I just love it.”quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:06 schreef kovenant het volgende:
als je ergens niks van weet moet je je er ook niet mee bemoeien.(niet tegen jou maar tegen de CEO)
"Ze vinden mijn favoriete muziek niet leuk.. Boehoehoe"quote:Op dinsdag 2 februari 2016 09:47 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Overduidelijk niet nee, je hebt net als andere droeftoeters in dit topic geen flauw benul waar je het over hebt en het gezwam over een USB erin en klaar is zo achterhaald en stompzinnig dat het cliché begint te worden
Dat kan goed werken. Als je goed personeel hebt wat je vertrouwd en waar je aan delegeert..quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:10 schreef YuckFou het volgende:
[..]
“I know nothing about EDM,” Sillerman told Billboard in Sept. 2012. “I meet the people whose places we’re buying. And I haven’t a fucking clue what they do or what they’re talking about. Not a clue. And I love it. I just love it.”
http://www.forbes.com/sit(...)re-sfx/#1b7ec43af8c0
quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:15 schreef Keltie het volgende:
[..]
"Ze vinden mijn favoriete muziek niet leuk.. Boehoehoe"
Amen broeder.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:35 schreef YuckFou het volgende:
Ik blijf me erover verbazen dat een jongeren forum als FOK! zo lafjes reageert op een faillissement als deze en de dance scene nog steeds weg zet als drugsfeesten....
Nadat de eigenaar Sillerman vrijwel alle grote concert promotors in de hele wereld heeft overgenomen, waaronder MOJO hier in Nederland (klinkt onbekend? ooit naar een grotere band dan de locals in kutkrabbeveen geweest? dikke kans dat het een MOJO show was...) en die in Live Nation heeft ondergebracht wilde hij min of meer hetzelfde met de dance scene doen.
Miljarden zijn erin gepompt, jongens in Nederland en elders in de wereld die al 20 jaar een bestaan en bedrijf op hebben gebouwd door het geven van grote dance feesten, (zoals ID&T die met Sensation wereldwijd 20 shows per jaar geven voor een miljoenen publiek) werden met grof geld overgenomen, een online muziek uitgeverij, Beatport werd overgenomen en nadat hier in Nederland vrijwel alle grote feesten in SFX's handen waren gekomen en een deel van de Amsterdamse clubs ook van de Amerikanen was werden de eerste scheurtjes zichtbaar.
Non-management, bemoeienis van bovenaf in een scene waar ze geen kaas van hebben gegeten en denkend dat alles met Dollars op te lossen valt begon het bedrijf te wankelen, ontevreden medewerkers en slechte verhalen die rondgingen, dikke feesten aan de voorzijde maar geknijp bij de leveranciers aan de achterzijde maakte dat Sillerman meer en meer alleen kwam te staan en alhoewel naar de beurs gebracht begon de koers dieper en dieper te vallen, tot het punt waarop een faillissement onvermijdelijk leek, en nu is het zover.
Een kapitaal injectie van 115miljoen Dollar, van wie is onbekend , maar John de Mol's naam gaat in de wandelgangen als potentiele investor, de ex-eigenaren van diverse organisaties als Rocco Veenboer van Awakenings zouden hun toko voor een prikkie willen terug kopen en Sillerman zelf treed terug als CEO, de man is te oud voor de dance scene en heeft geen idee wat hij opkocht.
het wordt spannend in de scene, Tomorrowworld, het Amerikaanse broertje van het beste dance festival ter wereld, Tomorrowland gaat wellicht dit jaar niet door, mede vanwege de rampzalige editie van afgelopen jaar terwijl het Belgische, met 180.000 bezoekers een van de grotere van Europa in een uurtje juist uitverkocht was.
Kennelijk hebben de users op FOK! geen bleek idee hoe groot de dance scene inmiddels is, maar aangezien minstens 70% van de muziek op de radio voorzien is van een 4/4e Beat, tot aan carnavals krakers aan toe zouden jullie je toch moeten realiseren dat die Beat, waarop de massa staat te hossen uiteindelijk afkomstig is vanuit de scene met de door jullie genoemde drugsfeesten...
Shame on you, een jongerencultuur zo met de grond gelijk te maken terwijl de roots al 25 jaar in de bodem zijn geworteld hier in Nederland
quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:15 schreef Keltie het volgende:
"Ze vinden mijn favoriete muziek niet leuk.. Boehoehoe"
En gezien het faillissement wat er nu is, is dat duidelijk niet goed gegaan...quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:19 schreef Keltie het volgende:
Dat kan goed werken. Als je goed personeel hebt wat je vertrouwd en waar je aan delegeert..
Ik denk dat je het effect van SFX wat overschat. Er zal geen festival minder om komen. De grootste kracht van de dance scene is nu juist dat er binnen mum van tijd alternatieven komen en ook trends wisselen elkaar af.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:35 schreef YuckFou het volgende:
Ik blijf me erover verbazen dat een jongeren forum als FOK! zo lafjes reageert op een faillissement als deze en de dance scene nog steeds weg zet als drugsfeesten....
Nadat de eigenaar Sillerman vrijwel alle grote concert promotors in de hele wereld heeft overgenomen, waaronder MOJO hier in Nederland (klinkt onbekend? ooit naar een grotere band dan de locals in kutkrabbeveen geweest? dikke kans dat het een MOJO show was...) en die in Live Nation heeft ondergebracht wilde hij min of meer hetzelfde met de dance scene doen.
Miljarden zijn erin gepompt, jongens in Nederland en elders in de wereld die al 20 jaar een bestaan en bedrijf op hebben gebouwd door het geven van grote dance feesten, (zoals ID&T die met Sensation wereldwijd 20 shows per jaar geven voor een miljoenen publiek) werden met grof geld overgenomen, een online muziek uitgeverij, Beatport werd overgenomen en nadat hier in Nederland vrijwel alle grote feesten in SFX's handen waren gekomen en een deel van de Amsterdamse clubs ook van de Amerikanen was werden de eerste scheurtjes zichtbaar.
Non-management, bemoeienis van bovenaf in een scene waar ze geen kaas van hebben gegeten en denkend dat alles met Dollars op te lossen valt begon het bedrijf te wankelen, ontevreden medewerkers en slechte verhalen die rondgingen, dikke feesten aan de voorzijde maar geknijp bij de leveranciers aan de achterzijde maakte dat Sillerman meer en meer alleen kwam te staan en alhoewel naar de beurs gebracht begon de koers dieper en dieper te vallen, tot het punt waarop een faillissement onvermijdelijk leek, en nu is het zover.
Een kapitaal injectie van 115miljoen Dollar, van wie is onbekend , maar John de Mol's naam gaat in de wandelgangen als potentiele investor, de ex-eigenaren van diverse organisaties als Rocco Veenboer van Awakenings zouden hun toko voor een prikkie willen terug kopen en Sillerman zelf treed terug als CEO, de man is te oud voor de dance scene en heeft geen idee wat hij opkocht.
het wordt spannend in de scene, Tomorrowworld, het Amerikaanse broertje van het beste dance festival ter wereld, Tomorrowland gaat wellicht dit jaar niet door, mede vanwege de rampzalige editie van afgelopen jaar terwijl het Belgische, met 180.000 bezoekers een van de grotere van Europa in een uurtje juist uitverkocht was.
Kennelijk hebben de users op FOK! geen bleek idee hoe groot de dance scene inmiddels is, maar aangezien minstens 70% van de muziek op de radio voorzien is van een 4/4e Beat, tot aan carnavals krakers aan toe zouden jullie je toch moeten realiseren dat die Beat, waarop de massa staat te hossen uiteindelijk afkomstig is vanuit de scene met de door jullie genoemde drugsfeesten...
Shame on you, een jongerencultuur zo met de grond gelijk te maken terwijl de roots al 25 jaar in de bodem zijn geworteld hier in Nederland
Er staat inmiddels een helder verhaal op 3voor12 en inderdaadquote:Op dinsdag 2 februari 2016 18:37 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik denk dat je het effect van SFX wat overschat. Er zal geen festival minder om komen. De grootste kracht van de dance scene is nu juist dat er binnen mum van tijd alternatieven komen en ook trends wisselen elkaar af.
De enige rol van SFX is dat ze met geleend geld te dure overnames hebben gedaan en dat breekt ze nu op. Dit zal geen hele grote gevolgen hebben voor de scene, de vraag is er immers gewoon.
Over het gedeelte van drugs ben ik wel met je eens. Als je ziet hoe de media verslag doet van ADE. Scene bijna 30 jaar oud, flink economisch belang, Nederland wat een flink groot aandeel in dit heeft en in de kranten lees je alleen maar over drugsmisbruik
Dat de Nederlandse bedrijven ontzien worden doet me goed, ik vind het uiteraard wel zonde voor de Amerikaanse belangen maar zoals je in dat stuk kan lezen, hebben ze met SFX ook een belang in Rock in Rio genomen wat gewoon een rockfestival is en dus niks met dance te maken heeft, die ongebreidelde uitbreidingsdrang is ze fataal geworden in combinatie met mismanagement, dat sowieso...quote:Volgens een woordvoerder van SFX Europa heeft deze stap geen gevolgen voor Nederlandse (of Europese) SFX-dochters. "Er is in Amerika inderdaad een Chapter 11-procedure aangevraagd bij de instanties. Dit heeft alleen maar betrekking op de Amerikaanse bedrijven. Er is geen enkele invloed op de operaties van Nederlandse bedrijven en festivals die onder SFX vallen."
http://3voor12.vpro.nl/ni(...)inment-failliet.html
Ik denk dat het zonneklaar is hoe groot de dancescene is, of dat je het nu geweldig of verschrikkelijk vindt.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:35 schreef YuckFou het volgende:
Kennelijk hebben de users op FOK! geen bleek idee hoe groot de dance scene inmiddels is, maar aangezien minstens 70% van de muziek op de radio voorzien is van een 4/4e Beat, tot aan carnavals krakers aan toe zouden jullie je toch moeten realiseren dat die Beat, waarop de massa staat te hossen uiteindelijk afkomstig is vanuit de scene met de door jullie genoemde drugsfeesten...
Mensen die 'mij' hier al wat langer kennen weten dat ik geen fan ben van de dance-muziek en van DJ's. In het algemeen ben ik niet onder de indruk van de muziek in die scene. Ik weet dat van Buuren een best wel muzikale jongen is (genoeg bewijs van te vinden), ik zou het mooi vinden als hij het meer zou inzetten voor de gewone popmuziek.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 20:33 schreef sp3c het volgende:
dat lijkt me een probleem van de dance industrie zelf
heel veel meer dan drugstokkies, badr en dj's die hun beide handen in de lucht hebben terwijl ze muziek maken kom ik eigenlijk niet tegen
nu ben ik nog best openminded en trek ik niet gelijk conclusies maar ik krijg toch wel de indruk dat er een keer iets aan het imago gedaan zou kunnen/moeten worden
Ik vraag me dan af hoeveel je hebt gezien van de dance scene?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 20:33 schreef sp3c het volgende:
dat lijkt me een probleem van de dance industrie zelf
heel veel meer dan drugstokkies, badr en dj's die hun beide handen in de lucht hebben terwijl ze muziek maken kom ik eigenlijk niet tegen
nu ben ik nog best openminded en trek ik niet gelijk conclusies maar ik krijg toch wel de indruk dat er een keer iets aan het imago gedaan zou kunnen/moeten worden
Met 4/4 bedoel ik de beat zoals je die tegenwoordig onder 70% van alle popmuziek hoort, niet de kick-snare-kick-snare met een 8e hihat eroverheen maar 4 beats achter elkaar met afwisselende hihats en random snares of juist op de beat geplaatst, luister een willekeurig radio station als 538, slam, Q-music etc. etc en het is die beat die je hoort, niet de discobeat vanuit de 70's/80' waar je op doelt...quote:Op dinsdag 2 februari 2016 20:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hoe groot de invloed van die scene op andere muziek is wordt wellicht onderschat maar is het niet wat te veel eer om de 4/4 maat toe te schrijven aan de invloed van de dancescene? Dat was in de jaren 70 en 80 toch al de meest voorkomende maat? Zelfs in de klassieke muziek domineerde die maat al als ik me niet vergis.
heel weinig, dat is het punt nu juist hequote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:45 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik vraag me dan af hoeveel je hebt gezien van de dance scene?
Het imago wordt voor de non-scene gangers vooral bepaald door de media en buiten 3voor12, sommige stukjes in de Volkskrant en de NRC na wordt er in de regel alleen maar gefocussed op drugsgebruik en hoeveel arrestaties er rond een feest worden gedaan, niet wat de impact is op de Nederlandse muziek industrie, niet dat Tïesto en Armin tegenwoordig bekender zijn dan Cruijff in het buitenland en al helemaal niet op het idee dat de gemiddelde 10 jarige tegenwoordig liever DJ dan voetballer, piloot of autocoureur wil worden.
Het is nog altijd, na 25 jaar dance in Nederland alsof de "serieuze"muziek pers het ziet als een hype die overwaait, terwijl het inmiddels een van de grooste stromingen binnen de populaire muziek is....
Als je dat mensen zou gunnen zou je in dit topic ook niet direct even moeten laten weten dat dit toch echt niks voor jou is.quote:Op maandag 1 februari 2016 18:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Vind jij dat? Jammer voor jou, jij mist wat.
De een heeft een andere smaak m.b.t. plezier maken dan de ander. Een stel zatlappen om je heen die onsamenhangend en vals schreeuwen en zingen en die uitgedost zijn als dorpsgekken terwijl met een luid volume iets draait wat ik geen muziek kan noemen met de beste wil van de wereld is niet mijn stijl van plezier maken. Ik gun het jou als het wel jouw manier van plezier maken is, gun jij mij mijn manier van plezier maken en het mijden van jouw manier van plezier maken? Dan zijn we allebei tevreden.![]()
Liever een feest waar veel drugsgebruik is dan feesten waar het meestal uitloopt op knokken. Heb me nooit onveilig gevoeld op een dancefeest waar water het lievelingsdrankje is van de bezoeker.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 20:33 schreef sp3c het volgende:
dat lijkt me een probleem van de dance industrie zelf
heel veel meer dan drugstokkies, badr en dj's die hun beide handen in de lucht hebben terwijl ze muziek maken kom ik eigenlijk niet tegen
nu ben ik nog best openminded en trek ik niet gelijk conclusies maar ik krijg toch wel de indruk dat er een keer iets aan het imago gedaan zou kunnen/moeten worden
Ik wijs met liefde op sites als 3voor12, partyscene of guestzone waar je een ander beeld van de dance scene krijgt dan vanuit de reguliere media, maar om terug te komen bij je ijshockey, alhoewel ik liever voetbal zou gebruiken, dat staat stukken dichterbij, lezend op sites voor liefhebbers van een genre (of sport) wordt er toch verwacht dat je enigszins weet waar het over gaat, ik heb bijvoorbeeld niks met voetbal, ja 22 overbetaalde jongetjes die anderhalf uur achter een bal aan rennen en een half honderdduizend toeschouwers die door de ME beteugeld moeten worden anders wordt het een veldslag, dat is mijn perceptie daarvan.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:51 schreef sp3c het volgende:
heel weinig, dat is het punt nu juist he
neem het ijshockey, wat komt er in beeld?
vechtpartijen en genaturaliseerde Canadezen ... nu denkt iedereen dat er alleen maar Canadezen lopen te knokken tijdens zo'n wedstrijd, dat het niet klopt is niet heel belangrijk want de vechtpartijen leveren gewoon spectaculaire beelden op
dat creeert een imago probleem die de sport zelf op probeert te lossen
simpeltjes 'jullie zijn gewoon oud' en 'jullie snappen het gewoon niet' roepen is te gemakkelijk
Is dat die kerel die geïnvesteerd heeft in een hotel in Amsterdam? Ik las laatst al een artikel over dat hij verwachtte voor een prikkie het bedrijf terug te kunnen kopen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:35 schreef YuckFou het volgende:
de ex-eigenaren van diverse organisaties als Rocco Veenboer van Awakenings
ja en ijshockey is vechten, gamers zijn pukkelige nerds en alles wat er bij de landmacht uit de kazernes komt rollen is een tank, het is een heel bekend probleem ... journalisten weten vaak niet waar ze het over hebben en via wikipedia leren ze het nietquote:Op dinsdag 2 februari 2016 23:12 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik wijs met liefde op sites als 3voor12, partyscene of guestzone waar je een ander beeld van de dance scene krijgt dan vanuit de reguliere media, maar om terug te komen bij je ijshockey, alhoewel ik liever voetbal zou gebruiken, dat staat stukken dichterbij, lezend op sites voor liefhebbers van een genre (of sport) wordt er toch verwacht dat je enigszins weet waar het over gaat, ik heb bijvoorbeeld niks met voetbal, ja 22 overbetaalde jongetjes die anderhalf uur achter een bal aan rennen en een half honderdduizend toeschouwers die door de ME beteugeld moeten worden anders wordt het een veldslag, dat is mijn perceptie daarvan.
Maar anders dan de opmerking, een USB inprikken en play drukken, hou ik m'n commentaar voor me, ik weet er namelijk niks van en er zal vast wel een diepere laag in zitten dan een beetje heen en weer rennen en poen vangen, alleen ik lees in de media dat die en die gescoord heeft, naast een ander bericht dat er rellen zijn geweest, en daar zit hem de kneep, ik lees alleen dat er 30 man zijn opgepakt bij een feest, niet op welke tracks en welke dj de andere 40000 man uit hun plaat zijn gegaan
gelijk heb jequote:Op dinsdag 2 februari 2016 23:08 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Liever een feest waar veel drugsgebruik is dan feesten waar het meestal uitloopt op knokken. Heb me nooit onveilig gevoeld op een dancefeest waar water het lievelingsdrankje is van de bezoeker.
Klopt helemaalquote:Op dinsdag 2 februari 2016 23:34 schreef Cracka-ass het volgende:
Is dat die kerel die geïnvesteerd heeft in een hotel in Amsterdam? Ik las laatst al een artikel over dat hij verwachtte voor een prikkie het bedrijf terug te kunnen kopen.
quote:Het Parool meldt donderdagochtend dat Awakenings-directeur Rocco Veenboer het Amsterdamse Lloyd Hotel gekocht heeft voor 18 miljoen euro. Veenboer koopt het gebouw van woonstichting De Key en noemt een relatie met Awakenings een ‘schot voor open doel’. De krant meldt ook dat Veenboer van plan is Awakenings terug te kopen van het Amerikaanse moederbedrijf SFX, maar dat ligt wat genuanceerder, zegt hij in een reactie. “Ik heb een bod gedaan de helft terug te kopen.”
http://3voor12.vpro.nl/ni(...)ings-terugkopen.html
Het is zeker niet de schuld van FOK! maar wat me zo enorm verbaast is dat FOK! als zelfbenoemde jongerensite&fora kennelijk vooral verrechtse huisvaders en blauwe knoop aanhangers huisvest en zo goed als 0 jongeren die elk weekend een feestje pakken.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 23:40 schreef sp3c het volgende:
het is niet de schuld van fok! dat de (meeste/luidste) fok!kers niet weten wat er in de dance scene omgaat, dat is de schuld van de dance scene zelf, die is op de een of andere manier niet in staat om dat verhaal te vertellen
Misschien als ik me morgen verveel dat ik een copy&paste naar [MUZ] breng van dit verhaal, maar goed, je snapt me wel, voor een jongeren site gebeurt er hier bar weinig op t gebied van dance...dus een failliet van SFX is niet interessant genoeg, alhoewel 70% van de Nederlandse dance labels in hun handen is...quote:Op dinsdag 2 februari 2016 23:55 schreef sp3c het volgende:
denk dat het je nog zou verbazen, open er gewoon eens een topic over
ik weet dat de mods in MUZ voor vanalles open staan en dat er echt in alle lagen van de bevolking mensen lopen te fok!ken over shit
je zit hier langer dan ik, je snapt me welquote:Op dinsdag 2 februari 2016 23:55 schreef sp3c het volgende:
dat van die verrechtse blauwe knoop vaders zal ik maar niet op in gaan want dat is te matig
Ik zou het lekker laten zitten. Volgens 90% van de fokkers zit iedereen bij dancefeesten aan de shit en is vooral dat het onderwerp. Daarnaast is het blijkbaar zoals alles op een paar bandjes na kutmuziek, is het allemaal voorgeprogrammerd dmv een USB stick of is er iets anders kuts aan as usual. Ik loop hier al enige tijd rond, dance is mijn ding en hoe het hier op fok besproken wordt heeft me lange tijd geïrriteerd. Spec kan prima iets anders beweren, en het staat hem vrij om ook deze posting te verwijderen, maar het is echt zinloos, zie bijv het nagenoeg lege mysteryland 2015 topic wquote:Op dinsdag 2 februari 2016 23:58 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Misschien als ik me morgen verveel dat ik een copy&paste naar [MUZ] breng van dit verhaal, maar goed, je snapt me wel, voor een jongeren site gebeurt er hier bar weinig op t gebied van dance...dus een failliet van SFX is niet interessant genoeg, alhoewel 70% van de Nederlandse dance labels in hun handen is...
Ik zal er eens op letten. Ik luister ook veel naar muziek uit de jaren 60 en 70 dus ik hoor de backbeat best veel. De stijlen waar ik het meest naar luister zijn rock, soul, jazz, blues en country.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:45 schreef YuckFou het volgende:
Bij de videotjes ff doorscrollen voorbij de uitleg en geneuzel...
Dan vertaal dat naar de commerciele muziek van vandaag de dag die je overal hoort, het is niet meer de back of disco beat die je hoort, maar de housebeat die echt overal onder geplakt wordt....
Dat valt volgens mij wel mee, ik heb dat promopraatje toch wel paar keer gehoord van mensen uit de scene.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 23:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja en ijshockey is vechten, gamers zijn pukkelige nerds en alles wat er bij de landmacht uit de kazernes komt rollen is een tank, het is een heel bekend probleem ... journalisten weten vaak niet waar ze het over hebben en via wikipedia leren ze het niet
het is niet de schuld van fok! dat de (meeste/luidste) fok!kers niet weten wat er in de dance scene omgaat, dat is de schuld van de dance scene zelf, die is op de een of andere manier niet in staat om dat verhaal te vertellen
Voorlopig typ ik hier nog wel even door, en als het teveel [MUZ] minded wordt mag een modje hem best daarheen schoppen, ik ben allang blij dat het een beetje begint te leven, in plaats van met wat domme opmerkingen wegzakt in de vergetelheidquote:
Over smaak heb ik het zeker niet, ieder z'n ding, maar ik reageer graag tegen de onwetendheid der natie als het over dance gaat haha, als niemand het uitlegd wordt het nooit beter toch?quote:Op woensdag 3 februari 2016 00:46 schreef Belabor het volgende:
Er bestaan net zoveel vooroordelen over de dance en EDM-scene dan er bestaan over metal, hip-hop of klassieke muziek. Dat krijg je met kunstvormen als muziek waar alles om persoonlijke voorkeuren en "smaak" draait.
Ik ook! Alhoewel ik niet op de Alda/ID&T events sta maar op veel kleinere is het qua liefde en passie natuurlijk vergelijkbaar en dat maakt dat ik ook zo fel kan uithalen naar nitwits die maar een beetje lopen te gallen over drugsgebruikende tokkiesquote:Op woensdag 3 februari 2016 00:46 schreef Belabor het volgende:
Ik vind het een fantastische sector om in te werken met ontzettend toffe mensen (met een enkele klootzak ertussen),
Leuk!quote:
Heel eerlijk, ik denk dat Stromae hier een beetje versimpeld doet alsof tie die hit in een half uurtje in elkaar heeft geknutseld, de meeste producers zijn sowieso weken, maanden jaren met hun eerste hits bezig om vervolgens bij succes onder druk een volgende eruit te moeten poepen, daarnaast is Alors un Dance nou niet echt een moeilijke track en om je wat meer te laten zien heb ik de volgende vid´s opgedoken, Sied van Riel is een Nederlandse producer die graag studio videotjes deelt, Guiseppe een Italliaan die van t Conservatorium komt en tenslotte Paul van Dyk´s live setup waar je kan zien dat de hier genoemde USB stick iets meer behelst dan een mediaplayer met een USB gatquote:Op woensdag 3 februari 2016 01:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hier laat Stromae zien hoe je een dance-hit maakt.
Daar zullen vast wel hele logische verklaringen voor zijn. Misschien omdat die mensen die voor die media werken geen onderdeel zijn van die cultuur?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:44 schreef YuckFou het volgende:
[..]
beatport is in essentie een publishingsite waar producers hun tracks kunnen aanbieden nadat ze gereleased zijn door labels ja, hoeveel detail moet ik voor de botte koppen hier neerzetten voor ze een bericht als dit serieus nemen?
Ik ben trotser op boeken als Mary go Wild, Rudger's This is my Church en het Dutch DJ boek van Anthony Donner wat er aan komt dan een DJ museum, ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat de grootste jongerencultuur van de afgelopen 25 jaar zo onderbelicht blijft in de media, en op een site als FOK!
Het wordt minder goed gewaardeerd dan wanneer je zelf musiceert en zingt. Ja, het is mogelijk dat die DJ van tevoren ijverig heeft gecomponeerd en een deel van hen kan dat goed maar dat geldt voor gewone muziek ook: alleen zie je dan wel mensen live spelen en zingen. Ik denk dat dat ongeveer de verklaring is.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:46 schreef nils7 het volgende:
In het DJ topic alleen iig.
Maar zodra je in een ander topic iets over EDM zegt dan wordt je al snel afgeschilderd als iemand die een USB stick in een versterker propt (haal ik even uit dit topic) of dat het geen muziek is.
Het is vooral zo dat het drugsaspect overbelicht is, waardoor de rest een beetje in het niet valt.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 21:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Daar zullen vast wel hele logische verklaringen voor zijn. Misschien omdat die mensen die voor die media werken geen onderdeel zijn van die cultuur?
Ik heb trouwens wel aardig wat reportages, items (onze DJ's schuiven vaak aan bij actualiteiten- en entertainmentprogramma's) en zelfs docu's gezien over deze subcultuur. Ook zijn er hele optredens live/integraal uitgezonden. Op welke manier vind jij deze subcultuur onderbelicht?
Dat het een hele grote en misschien wel de grootste jongerencultuur is dat is zonneklaar.
Tja, dat ligt dan toch aan de ontvangers. Ik zie de rest niet minder doordat het ook vaak over de drugs gaat. Ik heb zelf niets met die scene maar ik geef de klagers wel in dusverre gelijk dat je bijvoorbeeld nooit wat hoort over het blowen op NSJ al is dat natuurlijk wel minder gevaarlijk dan bepaalde drugs (in het bijzonder als het onzuivere drugs is) die in de dance-scene worden gebruikt.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 21:46 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Het is vooral zo dat het drugsaspect overbelicht is, waardoor de rest een beetje in het niet valt.
Gewoon een trucje om van schulden af te komen en die op een ander af te schuiven. Typisch amerikaanse aasgierenbedrijf. Dat noemen ze investeerders ofzo. gadver.quote:Op maandag 1 februari 2016 14:43 schreef LXIV het volgende:
Hoe kan zo'n bedrijf nu failliet gaan. Duizenden mensen die dure kaartjes kopen een 1 discjockey die zijn usb-stick in de versterker steekt en met zijn armen omhoog gaat staan.
Dat leren ze op hun businessschools (niet enkel MBA). De baas, presentator en medeoprichter van The Young Turks haalde zijn bachelor aan een van de 4 meest prestigieuze businessschools van het land, hij heeft er weleens een boekje over open gedaan wat de cultuur was op die school.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 21:50 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Gewoon een trucje om van schulden af te komen en die op een ander af te schuiven. Typisch amerikaanse aasgierenbedrijf. Dat noemen ze investeerders ofzo. gadver.
Echt niet iedereen denkt zo. Ook niet van businesschools. het is echter wel een typisch neoliberaal idee om negatief som spellen te spelen waarbij 1 partij wel een plusje haalt en de rest in de min gaat. Wat mij betreft grenst dat aan crimineel gedrag.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 22:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat leren ze op hun businessschools (niet enkel MBA). De baas, presentator en medeoprichter van The Young Turks haalde zijn bachelor aan een van de 4 meest prestigieuze businessschools van het land, hij heeft er weleens een boekje over open gedaan wat de cultuur was op die school.
Natuurlijk zijn er ook integere mensen, zoals die man over wie ik het had. Mijn punt was dat de dominante cultuur een negatieve cultuur is die het voedt en faciliteert dat de foute mensen zich nog fouter gaan gedragen.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 22:22 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Echt niet iedereen denkt zo. Ook niet van businesschools. het is echter wel een typisch neoliberaal idee om negatief som spellen te spelen waarbij 1 partij wel een plusje haalt en de rest in de min gaat. Wat mij betreft grenst dat aan crimineel gedrag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |