Nou ja, eigenlijk niet. Maar wil ook geen zeurmoeder worden. Of dat men vindt dat ik dat ben. Want ik weet hoe er over 'dat soort ouders' gesproken wordt. Maar nu ik zelf mama ben, zie ik het heel anders. Mijn kind! Het gaat over mijn kind en als iets niet goed voelt, kom ik voor hem op. No matter what.quote:Op maandag 1 februari 2016 10:06 schreef pinquit het volgende:
Vind je jezelf echt een zeurmoeder daardoor maltees? Niet doen hoor, tis zo logisch!
Misschien hebben zij hun uiterste best gedaan de bezetting rond te krijgen ivm veel zieken oid? Maar ik vind 8 verschillende leidsters een beetje veel.quote:Op maandag 1 februari 2016 10:14 schreef Mariposas het volgende:
Wat is daar zeurmoeder aan Malteser? Ik zou je alleen een zeurmoeder vinden als je wilt dat ze de fles uitsluitend met hun rechterhand geven omdat je vindt dat linksshandigheid verwerpelijk is.
En dan nog hoor, je betaalt flink voor kwaliteitszorg, en zij worden betaald door de baas. Dan doe je gewoon wat de ouders willen vind ik, zolang het mogelijk is dan. Dus ook met rechts voeden wmbquote:Op maandag 1 februari 2016 10:14 schreef Mariposas het volgende:
Wat is daar zeurmoeder aan Malteser? Ik zou je alleen een zeurmoeder vinden als je wilt dat ze de fles uitsluitend met hun rechterhand geven omdat je vindt dat linksshandigheid verwerpelijk is
Ik snap jequote:Op maandag 1 februari 2016 10:21 schreef Selvaria het volgende:
Ik zou hetzelfde voelen Malteser, dat zit denk ik gewoon in mijn (onze) aard, maar je hebt het goede gedaan! Het gaat om je kostbaarste bezit, logisch dat je het beste wilt. M.i. is het aangaan van een gesprek zelf nooit zeuren, het ligt heel erg aan de manier waarop je je zorgen uit en volgens mij kan je dat prima, zonder zeurend met een vingertje te wijzen.
Jemig, ik kom niet uit mijn woorden deze ochtend, hopelijk kan je er iets van maken.
Oh dat zal ongetwijfeld. Dat ze moeite hebben met de bezetting. Vriendin van mij had eigen kdv, en de personele bezetting leverde haar zoveel stress op. Ziekte, personeel dat niet functioneert, dat ineens opstapt, etc.quote:Op maandag 1 februari 2016 10:20 schreef Malteser het volgende:
[..]
Misschien hebben zij hun uiterste best gedaan de bezetting rond te krijgen ivm veel zieken oid? Maar ik vind 8 verschillende leidsters een beetje veel.
En al geven ze de fles via de rechterelleboog met hun linkerknie, het zal me een zorg zijn. Maar Twix doet gewoon nogal lang over zijn flessen maar drinkt ze wel leeg als je hem de tijd geeft. En het is zo vervelend als je dat iedere week opnieuw uit moet leggen. En weer vreemde gezichten. Ik vind het niet fijn.
Dat het zo heftig is als je zelf ervaart is helemaal waar natuurlijk, maar dat gevoel bekruipt me dan toch.quote:Op maandag 1 februari 2016 07:53 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Het is zo heftig als je het zelf ervaart. En nouja, uren persweeën en een keizersnede onder algehele narcose vind ik vrij pittig klinken, ook al is jullie leven nooit in gevaar geweest.
Zijn er redenen aan te nemen waarom je noooit natuurlijk zou kunnen bevallen? Is dat ooit besproken?
Ik vind het erg jammer dat ik nooit meer zo relaxt en naïef en onbevangen een bevalling kan in gaan. Zeker gezien de statistieken die ik tegen me heb (12-17% herhalingskans schouderdystocie). Want ik zie het gebeuren dat ik dan weer een perfecte zwangerschap heb, en dat met 36 weken mijn dossier over de schutting wordt gegooid en de deur achter me wordt dichtgesmeten, omdat ze hun handen er niet aan willen branden.
Thuis bevallen zie ik zelf ook niet meer zitten. Helaas. Maar ik ben bang dat de eerstelijnsverloskundigen van de praktijk waar ik zat, ook een bevalling in het ziekenhuis (plaatsindicatie) niet willen doen. Maar goed, dat is van latere zorg, maar ik houd rekening met een teleurstelling.quote:Op maandag 1 februari 2016 11:21 schreef LuDann het volgende:
[..]
Dat het zo heftig is als je zelf ervaart is helemaal waar natuurlijk, maar dat gevoel bekruipt me dan toch.
Er zijn geen redenen om aan te nemen dat ik nooit natuurlijk zal kunnen bevallen. We weten niet waarom ze niet wilde indalen. Ik heb het wel gevraagd maar de gyn zei dat het aan verschillende dingen kon liggen, waarbij de kans op herhaling bij de ene oorzaak groter was dan bij de andere. Het is gewoon mijn gevoel dat zegt dat het nooit zal kunnen, al zal me dat er vast niet van weerhouden om het een volgende keer wel te proberen. Mja, echt vol zelfvertrouwen zal ik er niet meer aan beginnen denk ik.
Das wel een hoge herhalingskans die je daar hebt. Zou je bij een volgende dan thuis willen bevallen, bedoel je dat met dat ze hun handen er niet aan willen branden? Overgedragen worden aan de gyn?
Misschien eens goed overleggen tegen die tijd en verschillende vk's benaderen? Of zit je echt vast aan diegenen in je postcodezone?quote:Op maandag 1 februari 2016 11:29 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Thuis bevallen zie ik zelf ook niet meer zitten. Helaas. Maar ik ben bang dat de eerstelijnsverloskundigen van de praktijk waar ik zat, ook een bevalling in het ziekenhuis (plaatsindicatie) niet willen doen. Maar goed, dat is van latere zorg, maar ik houd rekening met een teleurstelling.
Ik ben van fulltime naar parttime (vier dagen) gegaan en zag een beetje op tegen mijn eerste werkdag, vooral tegen het gedoe 's ochtends maar het viel me allemaal heel erg mee. Ik kan het me nu niet anders meer voorstellen, vond het thuis ook al saai worden en ik miste de intellectuele uitdaging. Nu kijk ik overdag soms uit naar weer lekker knuffelen 's avonds en naar mijn vrije dag. Dan doen we ook echt leuke dingen samen een probeer ik niet te werken, dat lukt best goed. Juist de balans houdt het voor mij leuk. Ik merkte al direct tijdens mijn verlof dat thuis zijn niets voor mij was en nu is het perfect: vier dagen flink aan de bak, dag vrij en weekend.quote:Op maandag 1 februari 2016 10:17 schreef silliegirl het volgende:
Malteser: alleen maar hartstikke goed dat je om dat gesprek vraagt. Als jouw gevoel zegt dat het niet lekker loopt moet je dat aangeven, dat is niks om je naar over te voelen!
![]()
Bloesem: heb je het idee dat je therapeute iets voor je kan doen nog? Ik kan namelijk ook wel 1 (of 2) dingen verzinnen die wellicht helpend kunnen zijn, mocht je er wat over willen weten; pm gerust.
Zelfde geldt trouwens voor de andere dame's met bevallings"trauma's" (trauma is een rotwoord, maar als je er met een rotgevoel aan terug moet denken..)![]()
Hapjes, dat lijkt hier nog zo ver weg, maar W. is alweer 3 maanden. Hoe kan het zo omvliegen?
Verder zit ik er ook een beetje doorheen. Ik ga over 2 weken weer werken en ik zie er zo tegenop... Het bij W. weg zijn lijkt me helemaal niks en ook inhoudelijk zie ik tegen m'n werk op, vooral vanwege de hoge werkdruk.
Voorlopig ga ik de ene week 32 en de andere week 24 uur werken, maar misschien wil ik op termijn toch wel gewoon naar 24 uur per week.
Zo gek hoe belangrijk werk was voor mijn zwangerschap etc, ben altijd best ambitieus geweest. Maar nu W. er is lijkt alles bijzaak, behalve hem. Hoe ervaren jullie dat?
Ik vind je dan geen zeurmoeder hoorquote:Op maandag 1 februari 2016 10:04 schreef Malteser het volgende:
Oh, ik heb zojuist iets gedaan waarvan ik gezegd had het nooit zo snel te doen. Ik heb een gesprek aangevraagd op het kdv, omdat mijn gevoel roept dat het niet lekker loopt. En ik (onderwijsachtergrond) heb altijd geroepen geen zeurouder te willen worden.
(...)
Bloesem, wat rot van je bevalling. Praat het van je af, schrijf het van je af. Mijn PM weet je te vinden en ik wil ook met alle liefde een kop thee komen drinken.
Ik weet niet goed.. Ik heb schematherapie en het rottige daarvan vind ik dat de theorie me duidelijk is en het daarom teveel in mijn bewustzijn blijft. Klinkt misschien gek, maar ik bedoel daarmee dat ik de dingen die ik tegen mezelf moet zeggen braaf zeg, maar dat ze niet verinnerlijken. Alsof ik een opdracht sta uit te voeren i.p.v. iets voor mezelf te doen. Ik heb dus niet het idee dat het me verder gaat helpen en was al op zoek naar een andere manier. Ik ben me er goed van bewust dat alles nog vers is, maar heb ook 't idee dat ik niet helemaal gezond het proces in ga. Ik voel me toch nog hele dagen mislukt en onbekwaam. Ik zal je even PM'enquote:Op maandag 1 februari 2016 10:17 schreef silliegirl het volgende:
Bloesem: heb je het idee dat je therapeute iets voor je kan doen nog? Ik kan namelijk ook wel 1 (of 2) dingen verzinnen die wellicht helpend kunnen zijn, mocht je er wat over willen weten; pm gerust.
Zelfde geldt trouwens voor de andere dame's met bevallings"trauma's" (trauma is een rotwoord, maar als je er met een rotgevoel aan terug moet denken..)![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.& volgens mij krijgt ze steeds roder haar![]()
![]()
Ja hier hetzelfde. Al had ik het tot het einde van week 4 van m'n zwangerschapsverlof prima naar m'n zin, want ik had toen nog genoeg te klussen in huis, haha. Ik vond die 14 weken die ik na m'n bevalling thuis zat erg lang duren.quote:Op maandag 1 februari 2016 11:42 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Ik ben van fulltime naar parttime (vier dagen) gegaan en zag een beetje op tegen mijn eerste werkdag, vooral tegen het gedoe 's ochtends maar het viel me allemaal heel erg mee. Ik kan het me nu niet anders meer voorstellen, vond het thuis ook al saai worden en ik miste de intellectuele uitdaging. Nu kijk ik overdag soms uit naar weer lekker knuffelen 's avonds en naar mijn vrije dag. Dan doen we ook echt leuke dingen samen een probeer ik niet te werken, dat lukt best goed. Juist de balans houdt het voor mij leuk. Ik merkte al direct tijdens mijn verlof dat thuis zijn niets voor mij was en nu is het perfect: vier dagen flink aan de bak, dag vrij en weekend.
He waardeloos dat die tests bij kleintjes vaak aangeven dat er niks aan de hand is. Ik kan me de frustratie goed voorstellen als je er dan vervolgens ook maar niet achter komt waar hij precies allemaal op reageert.quote:Op maandag 1 februari 2016 13:34 schreef Hupje het volgende:
Fijn dat je vanmiddag meteen op gesprek kunt, Malteser!
Hihi, LuDann, das ook wat!
Ik had al tegengezegd dat hij z'n moeder wat mij betreft niet hoefde te bellen
. Kazy, dít heeft in ieder geval niks met bv te maken. Hij heeft volgens mij buikpijn. Normaal is hij veel vrolijker en slaapt hij beter. Allergietest hebben we gehad, kwam niks uit (vaak zo bij jonge kinderen) maar aan de hand van onze voorbeelden stelde de KA toch dat het KMA is. Dat gaat nu prima, maar we twijfelen steeds of hij (een klein beetje) reageert op dingen als halvarine en pindakaas (melkvrij). Dus dan zou hij misschien op nog wat anders ook reageren. Maar ja, kom daar maar eens achter.
De wetenschap dat dit ons laatste kindje is en dat alles eromheen ook voor het laatst is geeft mij dan weer een heel voldaan gevoel. Het is goed zo. (Al zou ik best wat vaker 16 weken vrij willen zijn van werkquote:Op maandag 1 februari 2016 16:46 schreef Mariposas het volgende:
Ja dat vraag ik me ook af selvaria. Dat je dat nooit meer mee gaat maken; een zwangerschap, bevalling en een baby'tje, dat lijkt me echt zó jammer.
Phaidra, jeetje wat snel gegaan! Wat klinkt hij heerlijk!
Ik werd er na E. echt fysiek naar van, het idee dat mijn lichaam nooit meer een kind zou dragen en baren. Het gevoel dat k kreeg van de gedachte van nooit meer een eigen baby vasthouden vond ik zo ontzettend beklemmend. Dat is nu veel minder. Ik zou nog steeds best een vierde willen, maar als t niet gebeurt dan is het ook goed zo zoals het nu is. Gek is dat hoe dat werkt.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:46 schreef Mariposas het volgende:
Ja dat vraag ik me ook af selvaria. Dat je dat nooit meer mee gaat maken; een zwangerschap, bevalling en een baby'tje, dat lijkt me echt zó jammer.
Phaidra, jeetje wat snel gegaan! Wat klinkt hij heerlijk!
Maakt hij een zieke indruk? Koorts?quote:Op maandag 1 februari 2016 17:14 schreef MissBliss het volgende:
Hallo mensen, ik heb even wat geruststelling nodig. Gisterenavond dronk J. maar matig en uiteindelijk heeft hij daarna alles wat hij gedronken had weer overgegeven. (Bleek toch meer gedronken dan ik dacht). Het was echt wel overgeven in golven en niet 'een mondje teruggeven'. Nou, toen de hele nacht niet gedronken en vanochtend weer wel gedronken en alles leek weer normaal. Maar nu net, 4 uur na de laatste voeding heb ik hem weer aangelegd en dronk hij weer maar matig en ja, ongeveer een half uur later kwam het er weer met golven uit![]()
Nu weet ik wel dat baby's/kinderen overgeven, maar ik ben zelf nogal panisch als het over overgeven gaat (emetofobie), dus ik zit hier alweer met een hoge hartslag en zweethanden en tranen. En mijn man gaat zo meteen weg tot morgenavond dus ik zit hier straks alleen. En ik kijk nu al tegen de volgende voedingen op
En dan ook nog: wanneer moet ik een dokter bellen? En hij moet morgen ook naar de opvang want ik moet gewoon werken, kan je een kindje dat overgeeft gewoon brengen?
ik had daar na de middelste heel veel moeite mee. Met het idee dat ik dat allemaal nooit meer mee zou maken. Ik kon dan ook nergens afscheid van nemen, of babyspul verkopen. Ik heb ook even gedacht dat ik dat na nummer 3 ook weer zou hebben, maar nu is nummer 3 er en ik heb nu wel het gevoel van het is goed zo. Een compleet gevoel zeg maar. Nu kijk ik ook wat meer uit naar straks weer andere dingen kunnen die nu lastiger zijn. Op wintersport bijvoorbeeld. In de stoeltjeslift met mijn kinderenquote:Op maandag 1 februari 2016 16:12 schreef Selvaria het volgende:
Tijd voor een nieuwe dan Phaidra!![]()
Ik wil dat nu al, dan vind ik N. al zooo groot en wil ik weer een nieuwe mini, maar ik vraag me af of dat ooit nog wel ophoudt. Dat ik straks niet met 6 kinderen zit en denk shit... ik wil er nóg een.
Kikkererwten, aubergine, tomaat, paprika en allerlei combi's van dingen uit jouw en mijn "lijstje". Koens favorieten is bruine bonen met bataat en appel.quote:Op maandag 1 februari 2016 10:04 schreef Malteser het volgende:
Pinq: wortel, broccoli, bloemkool, doperwt, courgette, pompoen, wortel, zoete aardappel
Hee wat fijn! Goed om te horen. Zijn er nog concrete plannen uitgekomen of was het een uitzondering op de regel?quote:Op maandag 1 februari 2016 18:11 schreef Malteser het volgende:
Gesprek gehad, ik werd echt gehoord. Ze hadden de situatie ook bekeken nav mijn mail en schrokken er wel van dat er zoveel wisselingen waren geweest, overigens om absoluut legitieme redenen. Maar ze waren het met ons eens dat dit teveel was.
Het was een fijn, open en eerlijk gesprek.
Ze waren zich er niet van bewust dat er juist op de groep van Twix zoveel wisselingen waren geweest ivm ziekte en familieomstandigheden. Nog geen enkele andere ouder had er iets van gezegd dus ze waren blij met de eyeopener. "De zwaarte van steeds wisselende gezichten mag niet steeds op de schouders van dezelfde groep vallen. Goed om daar bewuster mee om te gaan maar nog fijner dat we kunnen zeggen dat er voorlopig rust zal komen. Zieke collega's is niet te voorspellen maar de andere omstandigheden die hebben gespeeld zijn gelukkig achter de rug."quote:Op maandag 1 februari 2016 18:33 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Hee wat fijn! Goed om te horen. Zijn er nog concrete plannen uitgekomen of was het een uitzondering op de regel?
Hahaha N aan de gado gadoquote:Op maandag 1 februari 2016 20:12 schreef Selvaria het volgende:
Dat klinkt als een goed gesprek Malteser.Hopelijk zullen de wisselingen nu minder zijn.
Fijn dat hij het zo goed doet Jagar! En voeden ging hier ook een hele tijd zo, zó irritant.En toch ook weer schattig, want je kleintje dat de wereld ontdekt is echt
.
Beterschap voor beide J's! Als je het niet vertrouwt even overleggen met de HAP, MB. Liever een keer te vaak voor je eigen geruststelling dan dat je de hele avond/nacht/dag loopt te stressen.
N. at net een heel bord gado gado, echt, waar ze het laat.En na de tijd ook nog mopperen tot ik haar nog wat bloemkool en komkommer van mijn bord gaf.
![]()
Nu ligt ze te gymmen in bed, ik haal haar maar weer naar beneden zodat ik nog wat kan nakijken.
Kijk. Daar kun je wat mee!quote:Op maandag 1 februari 2016 19:31 schreef Malteser het volgende:
[..]
Ze waren zich er niet van bewust dat er juist op de groep van Twix zoveel wisselingen waren geweest ivm ziekte en familieomstandigheden. Nog geen enkele andere ouder had er iets van gezegd dus ze waren blij met de eyeopener. "De zwaarte van steeds wisselende gezichten mag niet steeds op de schouders van dezelfde groep vallen. Goed om daar bewuster mee om te gaan maar nog fijner dat we kunnen zeggen dat er voorlopig rust zal komen. Zieke collega's is niet te voorspellen maar de andere omstandigheden die hebben gespeeld zijn gelukkig achter de rug."
Ik ook, en ik zou als ik het zou geven ook niet beledigd zijn als iemand die weg zou doen.quote:Op maandag 1 februari 2016 22:07 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Janita, matras zou ik ook nieuw willen kopen en autostoel ook. Dus ik vind je niet ondankbaar.
Hier wou ik nog op reageren .. tijdens het voeden van Geert had ik een bv-armbandje gewonnen ergens. Twee jaar later raakte ik dat ergens kwijt, en ondanks dat ik niet meer voedde, bestelde ik een nieuwe. Gewoon .. omdat het me herinnerde aan een ontzettend fijn iets. En ook mijn onderbewustzijn bokte en protesteerde omdat ik nooit meer zwanger zou zijn en / of bv zou geven .. daarom moest en zou ik dat bandje perse blijven dragen. en nu? voed ik op vijf weken na, alweer een jaar m'n jongste telg weliswaar met obstakels (trage gewichtstoename) en hulpmiddelen hier en daar (oxy neusspray en lately ook domperidom om de productie op te krikken tijdens menstruatie) .. maar hell .. ik voed nog steeds !quote:Op maandag 1 februari 2016 16:58 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik werd er na E. echt fysiek naar van, het idee dat mijn lichaam nooit meer een kind zou dragen en baren. Het gevoel dat k kreeg van de gedachte van nooit meer een eigen baby vasthouden vond ik zo ontzettend beklemmend. Dat is nu veel minder. Ik zou nog steeds best een vierde willen, maar als t niet gebeurt dan is het ook goed zo zoals het nu is. Gek is dat hoe dat werkt.
Gewoon de normale voedingen aanhouden. Toen we thuis kwamen heeft hij nog 1 borst gedronken en die is binnen gebleven. De keren dat hij moest overgeven dronk hij ook niet enthousiast, dus dat is wel een teken denk ik.quote:Op maandag 1 februari 2016 21:07 schreef JantinaGr het volgende:
MissBliss, wat zielig. Hebben ze nog een tip gegeven wat betreft het drinken? Kleinere beetjes zoals iemand zei of gewoon de normale voedingen aanhouden?
Schoonzus kwam weer met wat spullen aanzetten voor over een tijdje (peuterbedje, glijbaan, fietsstoeltje etc.) die haar peuter nu niet meer gebruikt. Heel lief natuurlijk en er zitten ook altijd wel goede/leuke dingen tussen. Maar ben ik zo ondankbaar dat ik zelf een nieuw matras wil kopen voor het peuterbedje (de ombouw is wel echt leuk) en haar matras dus wil wegflikkeren? Matras is minstens derdehands. En dat ik haar autostoeltje liever niet aanneem, omdat ik liever zie dat mijn kind de komende jaren in een nieuw exemplaar zit? Vriend vind het wel prima om die spullen zelf te kopen, maar vindt mijn standpunt ook ergens wat overdreven; want die spullen van zijn zus zijn toch nog goed?
Och neequote:Op maandag 1 februari 2016 23:34 schreef Malteser het volgende:
Wij zitten weer met Twix in het ziekenhuis. Van het ene op het andere moment knapte hij weer helemaal af vanavond. Super benauwd, net als 3 weken geleden. HAP gebeld, daar konden we meteen terecht. Doorgestuurd naar de SEH, saturatie weer te laag. Vernevelen helpt wel. Nu 24 uur blijven ter controle en om de 3 uur vernevelen.
En mijn jongetje, die lacht naar iedereen, dokters met of zonder witte jas, ongeacht of hij vernevelt wordt of niet. Maar zo naar om hem zo benauwd te zien.
Ach nee tochquote:Op maandag 1 februari 2016 23:34 schreef Malteser het volgende:
Wij zitten weer met Twix in het ziekenhuis. Van het ene op het andere moment knapte hij weer helemaal af vanavond. Super benauwd, net als 3 weken geleden. HAP gebeld, daar konden we meteen terecht. Doorgestuurd naar de SEH, saturatie weer te laag. Vernevelen helpt wel. Nu 24 uur blijven ter controle en om de 3 uur vernevelen.
En mijn jongetje, die lacht naar iedereen, dokters met of zonder witte jas, ongeacht of hij verneveld wordt of niet. Maar zo naar om hem zo benauwd te zien.
Toch weer een luchtweginfectie. Of het RS is weet ik niet. Hij heeft in ieder geval weer koorts en een piepende uitademing. Zijn buik en borst trekt hij in bij het ademen, hij moet er zo hard voor werkenquote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:08 schreef LuDann het volgende:
Wat moet dat schrikken zijn geweest Malteser. Hoe ging de nacht? Heel veel beterschap voor kleine Twix! Weten ze wat er aan de hand is, is het nog steeds het RS virus?
Heb je ook ventolin voor thuis Malteser?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:23 schreef Malteser het volgende:
[..]
Toch weer een luchtweginfectie. Of het RS is weet ik niet. Hij heeft in ieder geval weer koorts en een piepende uitademing. Zijn buik en borst trekt hij in bij het ademen, hij moet er zo hard voor werken. Gelukkig heeft hij echt baat bij het vernevelen.
Hij krijgt zuurstof verneveld. Dat hebben we thuis niet.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 09:42 schreef Mariposas het volgende:
Beterschap Twix!
Waarom moet hij eigenlijk in het ziekenhuis verneveld worden, dit kan ook thuis toch?
Ja, dat krijgen we nu wel mee voor als het nog eens gebeurt. Dan mogen we inderdaad op eigen initiatief ventolin geven. Ik hoop ook dat we het echte benauwde dan voor kunnen blijven.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:13 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Heb je ook ventolin voor thuis Malteser?
Omdat Melba zo vaak piept en benauwd is mogen wij het nu op eigen initiatief geven...
Dat is wel slim! Mijn moeder past straks 1x in de 2 weken op en zal haar dan ook ophalen met de auto.quote:Op maandag 1 februari 2016 22:58 schreef FlyingFish het volgende:
Een autostoel kan ik me van jou (en mij) uit ook voorstellen om die nieuw te kopen, maar ik kan me ook voorstellen dat zij die nog als 'nieuw' ziet. Wellicht handig om die bij een opa/oma/andere oppas te stallen voor incidenteel gebruik?
Wat vreselijk sneu, ik hoop dat hij zich snel weer beter voelt.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:23 schreef Malteser het volgende:
[..]
Toch weer een luchtweginfectie. Of het RS is weet ik niet. Hij heeft in ieder geval weer koorts en een piepende uitademing. Zijn buik en borst trekt hij in bij het ademen, hij moet er zo hard voor werken. Gelukkig heeft hij echt baat bij het vernevelen.
Oh fijn! Dat is echt een lifesaver hier. Gelukkig nooit opname nodig gehad maar wel op t randje ervan. Sinds we Ventolin doen (en dat is eigenlijk elke verkoudheid) gaat t een stuk beter.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 11:37 schreef Malteser het volgende:
[..]
Ja, dat krijgen we nu wel mee voor als het nog eens gebeurt. Dan mogen we inderdaad op eigen initiatief ventolin geven. Ik hoop ook dat we het echte benauwde dan voor kunnen blijven.
Whahaha jouw baby is zwaarder dan mijnes met bijna een jaar! Maar zolang ze hun eigen lijn volgen is het prima natuurlijk. Spekkiesquote:Op dinsdag 2 februari 2016 12:43 schreef SaskiaR het volgende:
De avonturen van babysaurus deel 6!
De arts vond het verder prima, alleen kan ze hierdoor wat lastiger rollen omdat ze dr buik niet omhoog krijgt. Verder is ze wel heel sterk. Lengte slechts 68,4 cm, ik dacht dat ze veel langer was!
[ afbeelding ]
Op borstvoeding.com wordt aangegeven dat het het beste is om bij 6 maanden te starten met bijvoeding:quote:Vanaf de leeftijd van 4 maanden (= 17 weken), als kind en ouders eraan toe zijn, kan bijvoeding geïntroduceerd worden. Dit dient als kennismaking met nieuwe smaken. Het gaat om kleine hapjes (dus een paar lepeltjes).
•Vanaf zes maanden (= 26 weken) wordt bijvoeding gegeven als hapje(s) naast volledige melkvoeding.
•Vanaf de leeftijd van 8 maanden dient bijvoeding geleidelijk de melkvoeding te gaan vervangen.
https://www.ncj.nl/richtl(...)ichtlijn=4&rlpag=526
Het is maar net wat je zelf wilt. Wij gaan met 6 maanden beginnen met Rapley (of dat is althans het plan, even bezien hoe eng ik dat ga vinden met verslikkenquote:Naylor en Morrow's onderzochten dat en kwamen tot de conclusie dat de gemiddelde baby zo rond de zes maanden 'klaar' is voor vast voedsel. Het immuunsysteem is dan redelijk ontwikkeld, het spijsverteringskanaal is dan in staat vast voedsel te verwerken en tot slot is de baby dan redelijkerwijs in staat te kauwen, ofwel het voedsel heen en weer te bewegen. Het lijkt een goed teken: alles is tegelijk in orde voor vast voedsel op hetzelfde moment.
https://www.borstvoeding.com/bijvoeding/blw/bijvoeding.html
Hij is toch nog maar 3 maanden? Dan zijn ze er vroeg bij door er nu al over te spreken.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 16:42 schreef silliegirl het volgende:
En ze begon hier al over vaste voeding, want dat raden ze vanaf 4 maanden aan? Ik dacht pas vanaf 6? Nahgoed, nu moet ik me dus maar gaan inlezen over hapjes. Waar is mijn ienieminiebaby gebleven?
Waarschijnlijk gevoelig voor een luchtweginfectie of in ieder geval een lijfje wat daar meteen heftig op reageert. Hij is verder gezond dus het zou kunnen dat hij er ooit over heen gaat groeien. En anders is het zijn zwakke plek. Maar als we straks Ventolin in huis hebben, kunnen we er zelf beter op in spelen. Hopelijk kunnen we dan voorkomen dat hij bij ieder kuchje in het ziekenhuis belandt.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 09:13 schreef Hupje het volgende:
Fijn dat het vernevelen helpt, Malteser! Gaan/kunnen ze ook uitzoeken of het pech is dat dit nu voor de tweede keer in korte tijd gebeurt of dat er iets achter zit?
Naast een bak schuldgevoel (Wat doen we niet goed? Waardoor wordt hij steeds zo ziek?) vind ik het heel verdrietig en naar om hem benauwd te zien. Ik weet zelf hoe het is (want astma) en mijn hart breekt als ik de paniek in zijn ogen zie als hij een hoestaanval heeft of bijvoorbeeld zijn fles probeert te drinken.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:02 schreef hetzusjevan het volgende:
Ah nee malteser, arme twix. Veel beterschap! Hoe gaat het met jou zelf?
....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:12 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Hij is toch nog maar 3 maanden? Dan zijn ze er vroeg bij door er nu al over te spreken.
Hier over 3 weken weer een afspraak als ze 4 maanden is en dan zullen ze er wel over beginnen.
Maizena!quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:49 schreef Hupje het volgende:
He bah Malteser, dat kun je nu niet gebruiken. Je bent een supermoeder voor Twix, onthou dat goed!
Wat was ook al weer goed voor (bijna) kapotte billetjes?
N. (bijna 9 maanden) krijgt nu voornamelijk fv en drinkt max 120cc per keer (bij de GO 150) en soms zelfs 90. We geven de fles op verzoek en doen het daar alledrie goed onder.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:46 schreef silliegirl het volgende:
[..]Vandaag 3 maanden inderdaad. Maar ik zag nu de arts en volgende maand de jvpk, denk dat die arts er ook wat over wilde zeggen.
![]()
Zusjevan: ik erger me daar ook aan, ze begon ook over hoeveel gekolfde melk W. krijgt als we een fles geven. Dus ik zei dat 'ie maximaal 120 ml opdrinkt. Was de reactie "dat is te weinig hoor! Hij moet 200 ml krijgen per voeding en dan 5 voedingen per dag".
Ja, vertelt u dat even aan W. ook dan? Want die denkt daar anders over
Je doet het prima! Je houdt 'm in de gaten en je trekt aan de bel als het niet goed gaat. Baby's moeten nu eenmaal nog weerstand opbouwen dus ze worden sneller ziek. Je doet niks fout, echt nietquote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:45 schreef Malteser het volgende:
[..]
Naast een bak schuldgevoel (Wat doen we niet goed? Waardoor wordt hij steeds zo ziek?) vind ik het heel verdrietig en naar om hem benauwd te zien. Ik weet zelf hoe het is (want astma) en mijn hart breekt als ik de paniek in zijn ogen zie als hij een hoestaanval heeft of bijvoorbeeld zijn fles probeert te drinken.
quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:45 schreef Malteser het volgende:
[..]
Naast een bak schuldgevoel (Wat doen we niet goed? Waardoor wordt hij steeds zo ziek?) vind ik het heel verdrietig en naar om hem benauwd te zien. Ik weet zelf hoe het is (want astma) en mijn hart breekt als ik de paniek in zijn ogen zie als hij een hoestaanval heeft of bijvoorbeeld zijn fles probeert te drinken.Wat een flutopmerking.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Vooral omdat luchtwegproblemen zo te lezen in Twix' genen zitten slaat dat nergens op. En dan nog. N. heeft heel lang volledig bv gehad en met haar zijn we ook 3x bij de ha geweest omdat ze benauwd was. Het was niet zo erg als bij Twix, maar wij hebben ook ventolin in huis die we naar behoefte mogen gebruiken.
Je doet het fantastisch, wat stom dat je omgeving het nodig vindt je soms zo omlaag te praten.![]()
Weet je, ik doe en handel geheel naar mijn gevoel. Daarmee hebben we tot nu toe een lieve, tevreden, vrolijke baby die goed ontwikkelt. Iets zegt me dan dat mijn gevoel goed is.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:54 schreef twist02 het volgende:
[..]
Maizena!Werkt echt heel goed!
Bah, Malteser, wat een kutopmerking, daar kan ik echt plaatsvervangend kwaad om worden!
Echt naast je neerleggen hoor (of gewoon zeggen dat het een kutopmerking is). Je hebt er inderdaad helemaal niks aan en het is ook nog eens nergens op gebaseerd!
Weet niet of het helpt als het vaker gezegd wordt, maar je bent écht een supermoeder voor Twix; laat alsjeblieft niemand je daarover aan het twijfelen brengen!
[..]
Naast een bak schuldgevoel (Wat doen we niet goed? Waardoor wordt hij steeds zo ziek?) vind ik het heel verdrietig en naar om hem benauwd te zien. Ik weet zelf hoe het is (want astma) en mijn hart breekt als ik de paniek in zijn ogen zie als hij een hoestaanval heeft of bijvoorbeeld zijn fles probeert te drinken.Wow! Wat ontzettend ondoordacht!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat voor nut heeft het om zo'n opmerking te maken? Ik heb er geen woorden voor.
Wat ik wel weet en wat je zaterdag ook uitstraalde is dat je door het vuur gaat voor Twix en dat je een geweldige moeder bent!![]()
Nou ja dat misschien wat overdreven maar het heeft niet bijgedragen aan mijn motivatie om door te zetten laat ik het zo zeggen. Onze oudste spuugde ook heel veel. Ga de voeding maar indikken was het advies. En ja braaf als ik ben deed ik dat natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:02 schreef hetzusjevan het volgende:
Estrys hoezo heeft dat jbpm je borstvoeding gekost?
Lu ik heb hetzelfde gelezen daarom heb ik er ook m'n twijfels over.
Maar bij jullie beide blijkt wel dat ze er dus overheen moeten groeien..
En weet je wat mij het meeste frustreert, dat ze allemaal zeggen dat bv het beste is maar ondertussen weten ze er bar weinig vanaf :/.
Baking Soda!quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:49 schreef Hupje het volgende:
He bah Malteser, dat kun je nu niet gebruiken. Je bent een supermoeder voor Twix, onthou dat goed!
Ik lees me altijd goed in voor ik naar het CB ga. Ik word standaard op de vingers getikt voor mijn keuzes en aanpak. En dat terwijl ik toch niks geks doe, hoor. Ik geef nu alleen nog maar antwoord op gestelde vragen en maak het soms een beetje mooier als dat gewenst is.
Onze kinderarts/allergoloog adviseerde toch om met 4 maanden rustig te beginnen met bijvoeding (maar we spraken hem pas met 7 maanden, te laat).
[..]
Naast een bak schuldgevoel (Wat doen we niet goed? Waardoor wordt hij steeds zo ziek?) vind ik het heel verdrietig en naar om hem benauwd te zien. Ik weet zelf hoe het is (want astma) en mijn hart breekt als ik de paniek in zijn ogen zie als hij een hoestaanval heeft of bijvoorbeeld zijn fles probeert te drinken.Wat een onzin zeg... dat van jouw vriendin dan he. Jij doet het gewoon supergoed. Bij onraad ga je bellen en dan blijk je gelijk te hebben, dat kan alleen Twix' moeder, want die kent hem het beste. En jouw ervaring met astma zorgt ervoor dat je het eerder herkent. Is alleen maar handigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het enige dat bij ons helpt, is dagelijks een badje met baking soda. Daarna goed droogdeppen (of aan de lucht laten drogen), klein beetje Bepanthen erop en als dat is ingetrokken, nog een laagje sudocreme. De rest van de dag alleen sudo na een luierwissel en zo min mogelijk luierdoekjes gebruiken (niet bij plas, alleen bij poep).quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:49 schreef Hupje het volgende:
Ik lees me altijd goed in voor ik naar het CB ga. Ik word standaard op de vingers getikt voor mijn keuzes en aanpak. En dat terwijl ik toch niks geks doe, hoor. Ik geef nu alleen nog maar antwoord op gestelde vragen en maak het soms een beetje mooier als dat gewenst is.
Onze kinderarts/allergoloog adviseerde toch om met 4 maanden rustig te beginnen met bijvoeding (maar we spraken hem pas met 7 maanden, te laat).
Mijn oudste heeft 2,5 jaar bv gehad en lag met 8 maanden en 1,5 jaar ook in het ziekenhuis met luchtweginfecties (1e keer griep met bovenste luchtweginfectie, 2e keer RS met longontsteking). In de winter (zeg oktober tot aprilquote:Op dinsdag 2 februari 2016 18:00 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Je doet het prima! Je houdt 'm in de gaten en je trekt aan de bel als het niet goed gaat. Baby's moeten nu eenmaal nog weerstand opbouwen dus ze worden sneller ziek. Je doet niks fout, echt niet.
En je spoiler: bij luchtweg-gevoeligheid speelt ook aanleg een grote rol. Daar kan helaas geen BV tegen op... En sommige kinderen krijgen die aanleg nu eenmaal mee, dat is gewoon pech.
+1 Beterschap voor Twix!quote:Op dinsdag 2 februari 2016 19:05 schreef Krisvc het volgende:
Malteser, hoe moeilijk het ook is, probeer die opmerking naast je neer te leggen. Want die klopt niet. Wat véél belangrijker is, is dat jij naar je gevoel durft te luisteren en continu bevestigd krijgt dat je het goed doet. Je bent een goede moeder. We blijven het desnoods in den treure herhalen. Je bent een goede moeder. Je bent de allerbeste moeder die er bestaat voor Twix. Je bent een goede moeder. Je doet het goed. Je bent een goede moeder.
Herkenbaar! Bijna alles wordt weer naar buiten gewerkt. Tot nu slikt ze geraspte en geprakte dingen wel door, maar ook niet altijd. Ligt eraan hoe grof het geprakt is, merk ik. (Het CB zei hier dat je beter kunt prakken dan pureren ivm wennen aan de structuur; klonk wel logisch vond ik.)quote:Op dinsdag 2 februari 2016 19:41 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Beterschap voor Twix! En over de opmerking is al veel gezegd, daar kun je inderdaad helemaal niks mee.
En over bijvoeding, wij zijn dus met 5,5 maand begonnen met af en toe wat aanbieden, in rapley-vorm. Dus een dikke drie weken nu. Ze is er op zich heel hendig mee, ze pakt stukken meteen op, en stopt het ook gelijk in haar mond en begint alsof het een bijtspeeltje is te kauwen. Alleen mevrouw blieft dus geen stukjesZe krijgt wel stukjes van een reepje wortel of peer, kauwt dan even en werkt vervolgens heel geduldig alles wat een stukje is weer naar buiten. Dat hele doorslikken van eten is nog een brug te ver lijkt het. Misschien toch met wat meer gepureerde dingen kijken of ze daar wat aan kan wennen en dan daarnaast stukjes aanbieden.
Jawel... Kindje ruim 2 maanden jonger dan Twix maar volledig bv.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 18:56 schreef Estrys het volgende:
[..]
Enne Malteser, wat een K** opmerking. Het enige wat ik dan denk: geen kinderen zeker? Want welke moeder maakt er zo'n ondoordachte rotopmerking?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
Jouw vriendquote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:05 schreef Ggirl het volgende:
Malteser, beterschap voor Twix! Hebben wij dezelfde 'vriendin' trouwens!? Heb me ook dagen rot gevoeld om een soortgelijke opmerking totdat vriendlief zoiets had van nu is 't afgelopen Ggirl. Je weet dat 't niet kan, je doet alles voor T. Dat is een vrolijk en gelukkig ventje en stiekem ben ik blij dat ik ook wat vaker een 'momentje' met hem kan pakken dus schei uit met dat gemok!
200 ml en dan 5 keer per dag is voor elke baby nogal extreem. Lees even de laatste paar posts in het borstvoedingstopic, daar staat ook een reactie die ik van Stefan Kleintjes per email kreeg hierover. Het is beter om baby's vaker kleine beetjes te geven, de maag wordt enorm opgerekt door dat soort grote voedingen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:46 schreef silliegirl het volgende:
[..]Vandaag 3 maanden inderdaad. Maar ik zag nu de arts en volgende maand de jvpk, denk dat die arts er ook wat over wilde zeggen.
![]()
Zusjevan: ik erger me daar ook aan, ze begon ook over hoeveel gekolfde melk W. krijgt als we een fles geven. Dus ik zei dat 'ie maximaal 120 ml opdrinkt. Was de reactie "dat is te weinig hoor! Hij moet 200 ml krijgen per voeding en dan 5 voedingen per dag".
Ja, vertelt u dat even aan W. ook dan? Want die denkt daar anders over
Die opmerking krijg ik ook wel vaker. Schatten ze hem een maand oudquote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:41 schreef LuDann het volgende:
Ik was vanmiddag in de supermarkt met Wolk in de doek en kreeg de vraag hoe oud ze was. Toen ik zei dat ze 6 maanden was zei de vrouw die me aansprak dat ze dat verrassend vond, ze had eerder 3 a 4 maanden gedacht.
Ik heb deze opmerking nu een keer of 5 gehad de afgelopen weken en ik word er een beetje onzeker van. Zo klein is ze nu toch ook weer niet?
quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:58 schreef lunapuella het volgende:
Ik vind alle baby's klein, mijn referentiekader slaat nergens op.
Maar wat Mari zegt, ze doet het motorisch supergoed volgens mij!
Precies dit!quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:54 schreef Mariposas het volgende:
Hoe lang is ze nu LuDann?
Ik zal je eerlijk zeggen dat ik haar ook wel klein vond. Maar goed, ik heb dan ook een grote, dus een ander referentiekader. Ze is in elk geval qua motoriek wel enorm ontwikkeld vond ik! Ze steekt haar energie gewoon in andere dingen.want zo ver als zij motorisch is, L is niet eens half zo ver ontwikkeld.
Krijgt ze 6 flessen van 180/6 nu? Kunstvoeding? Of ben je nu naar 5 flessen gegaan?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:02 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Hm, ik zei dus net iets over de -1 lijn en iets afbuigen. Maar we hebben haar net weer even gewogen en nu schiet ze ineens weer wat omhoog lijkt het. En dat gaat gelijk op met het moment, ik denk anderhalve week geleden, waarop we zijn begonnen met alle flessen 180/6 aanbieden, daarvoor deden we 4x 150/5 en 2x 180/6. Alsof ze toch net een beetje te weinig kreeg om goed aan te komen.
Nouja, benieuwd naar de precieze meting bij het bureau volgende week dus.
5, en daarvan laat ze ook regelmatig wel wat staan. Als ze na 120 cc ophoudt, dan is dat ook prima, dan zien we wel weer wanneer ze zich meldt. En bij de volgende fles kan ze zo 180 achterover tikken. Dus in die zin volgen we wel haar behoefte. En naast die flessen krijgt ze nu nog in de ochtend voeding bij mij, maar ik geloof niet dat dat nog echt grote hoeveelheden zijn.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:20 schreef Malteser het volgende:
[..]
Krijgt ze 6 flessen van 180/6 nu? Kunstvoeding? Of ben je nu naar 5 flessen gegaan?
Onze Minion heeft ook best een tijd 5x 200ml op een dag gehad hoorquote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:15 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Hm, misschien voed ik M dan verkeerd, maar van kleine flessen werd ze op een gegeven moment echt bijkans hysterisch. Daarbij zou ik tien voedingen op een dag ook echt niet trekkenEn van overgewicht is nu al helemaal geen sprake. 't kind ligt ook nog eens geen seconde stil als ze wakker is.
Kwestie van proberen, was het hier in elk geval. Weet niet of ze een speen heeft? Dat werkte hier ook altijd goed als ze boos was omdat de fles leeg was. Dat zat ze een paar minuten op d'r speen te sabbelen en was het alsnog goedquote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:24 schreef Missladybug het volgende:
Mies eet als een bootwerker en ik zou nu zo'n beetje de flessen moeten afbouwen geloof ik. Maar dat lukt gewoon niet. Ze word furieus als ik minder in haar fles doe. Hoe doen anderen dat?
Nouja, in de praktijk blijft er dus gedurende de dag wel zeker 100 staan denk ik, ook wel meer. Maar dat verschilt.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:26 schreef twist02 het volgende:
[..]
Onze Minion heeft ook best een tijd 5x 200ml op een dag gehad hoorniet elke baby komt daaraan, maar zeker bij fv is het echt niet extreem veel.
Meer dan dat hebben wij volgens mij nooit gegeven op een dag (ook nooit nodig geweest), omdat je dan natuurlijk wel aan de "1 liter grens" zit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Twix doet het naar omstandigheden goed. Net een uur heel ontroostbaar gehuild (Pijn? Angst ivm benauwd? Verwerken van indrukken?) maar nu in slaap gevallen. Ik ga kijken of mij dat ook lukt. Puffen staat gepland om 1.00 en 4.00 uur.![]()
quote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:25 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
5, en daarvan laat ze ook regelmatig wel wat staan. Als ze na 120 cc ophoudt, dan is dat ook prima, dan zien we wel weer wanneer ze zich meldt. En bij de volgende fles kan ze zo 180 achterover tikken. Dus in die zin volgen we wel haar behoefte. En naast die flessen krijgt ze nu nog in de ochtend voeding bij mij, maar ik geloof niet dat dat nog echt grote hoeveelheden zijn.
Dat is inderdaad niet slecht voor een ziek jongetje. En die laatste opmerking van die vriendin..... nou, laat maar zitten inderdaad.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:37 schreef Malteser het volgende:
[..]Hier ook 5 voedingen. 3x 150/5 en 2x 180/6. Soms gaat het op, vaker niet. We zaten net weer terug op schema na zijn opname. Maar ja, nu weer opname. De teller staat vandaag op 560 cc totaal, niet slecht voor een ziek jongetje.
Nou!quote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:46 schreef Malteser het volgende:
Vanavond exact een jaar terug hadden we de eerste echo. Hoe dat boontje met knippertje nu gewoon onze lieve, mooie Twix is. Bizar, wat een wonder eigenlijk!
Oja! Ik had hem op dezelfde dag als jij! Alweer een jaar geleden, poe!quote:Op dinsdag 2 februari 2016 23:10 schreef Limone het volgende:
[..]
Nou!![]()
jammer van de vriendschap, maar zulke onaardige mensen kan je maar beter kwijt zijn.![]()
![]()
Ik ging snel even terug kijken en ik zag dat ik een keertje op tijd was: vandaag vorig jaar testte ik positief.
[ link | afbeelding ]
Ja! Gefeliciteerd he!quote:Op dinsdag 2 februari 2016 23:40 schreef Sara82 het volgende:
[..]
Oja! Ik had hem op dezelfde dag als jij! Alweer een jaar geleden, poe!
quote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:34 schreef Malteser het volgende:
LuDann, ik vond Wolk ook mooi petite, maar niet opvallend klein. En weet wie het zegt, Twix is met 63 cm en 6470 gram (ziekenhuisstats van vandaag) een -1 lijn jongetje.Wow... Zak even een partij in de stront joh. Lekker opbouwend en steunend ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Twix doet het naar omstandigheden goed. Net een uur heel ontroostbaar gehuild (Pijn? Angst ivm benauwd? Verwerken van indrukken?) maar nu in slaap gevallen. Ik ga kijken of mij dat ook lukt. Puffen staat gepland om 1.00 en 4.00 uur.Wat een non-onderwerp.
Goed, tot zover mijn frustratie over die vriendinLieve Malteser, jij bent de allerbeste moeder die een Twixje zich maar kan wensen. Ik twijfel daar niet aan, echt geen moment. Succes zometeen en om 4u, ik wens jou en Twix veel liefde, licht, warmte en een paar uur heerlijke slaap
LuDann, elk kindje volgt zijn eigen pad. Kan iedereen hoog en laag om springen, maar gemiddelden moeten toch ergens mee berekend wordenIk vond Wolk ook klein, maar fierce! Ze lag zo leuk te hobbelen op 't kleed
Eerste echo's en testen, wow <3 Zo gek hoe dat voelt als gisteren en tegelijkertijd als tien jaar geleden.
M'n kleintje lachte vanavond voor het eerst met geluidIk moest huilen en lachen en toeschietreflexen tegelijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Slaap lekker allemaal![]()
Ik vond haar niet klein, of ongeveer even klein (groot) als J.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:41 schreef LuDann het volgende:
Ik was vanmiddag in de supermarkt met Wolk in de doek en kreeg de vraag hoe oud ze was. Toen ik zei dat ze 6 maanden was zei de vrouw die me aansprak dat ze dat verrassend vond, ze had eerder 3 a 4 maanden gedacht.
Ik heb deze opmerking nu een keer of 5 gehad de afgelopen weken en ik word er een beetje onzeker van. Zo klein is ze nu toch ook weer niet?
Fijn! Hopelijk gaat Twix snel weer vooruit. (Over die vriendin ga ik het niet meer hebben, die is op dit moment de aandacht niet waard).quote:Op woensdag 3 februari 2016 04:42 schreef Malteser het volgende:
Soms irriteert de gang van zaken in een ziekenhuis. Veel en lang wachten enz. Maar wat zijn ze allemaal lief, ongelooflijk! Ik vind zo'n nachtvoeding altijd iets heel mooi intiems hebben en nu hebben we weer zo'n lieve verpleegkundige die dat goed aanvoelt, het licht dimt en ons welterusten wenst. Zo lief.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Regen?? Hier is het strakblauw en zonnig. In combinatie met de tropische temperatuur in de ziekenhuiskamer heb ik voor de verandering net maar een cocktail besteld ipv thee.quote:Op woensdag 3 februari 2016 10:46 schreef Cassandra87 het volgende:
Het regenthopelijk is het over een uur droog want dan is het weeguurtje. En anders kan ik de Liliputi capuchon voor G gebruiken
(te illustratie, ik pas m ook
)
quote:Op woensdag 3 februari 2016 11:16 schreef Cholula het volgende:
Ik hoop het wel Cassandra!
Totaal offtopic autogeneuzel:Vandaar de slippartij?? En binnen zes weken als in je had ze zes weken terug laten vervangen? Of is je auto pas zes weken oud? Wat heb je geluk gehad zeg! Pfff...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Totaal offtopic autogeneuzel:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Gelukkig zijn jullie er heel uitgekomen, maar wat ontzettend naar dit.![]()
oh wat je hart breekt dan hé. Is hier ook wel eens, hele gezichtje nat van de tranenquote:Op woensdag 3 februari 2016 11:20 schreef Selvaria het volgende:
Ik had N. net vrolijk kletsend in bed gelegd om zelf even te gaan douchen. Tien minuten later kwam ik de douche uit en was ze hartverscheurend aan het huilen.Toen ik haar oppakte bleef ze me maar met zo'n blij betraand snoetje aankijken alsof ze wilde zeggen "mama, je kwam tóch".
![]()
![]()
Zo zielig! Ik ben echt zo'n weekdier geworden sinds ze er is.
Nadat ik haar handje even vasthield is ze wel lekker in slaap gevallen.
Totaal offtopic autogeneuzel:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wat eng, wat een naar idee wat er had kunnen gebeuren, gelukkig is het met een sisser afgelopen
het hagelt!quote:Op woensdag 3 februari 2016 11:16 schreef Malteser het volgende:
[..]
Regen?? Hier is het strakblauw en zonnig. In combinatie met de tropische temperatuur in de ziekenhuiskamer heb ik voor de verandering net maar een cocktail besteld ipv thee.
Ja, dat zag ik en dat stelde me wel gerust. Vooral omdat ze bijna even oud zijn.quote:Op woensdag 3 februari 2016 00:37 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ik vond haar niet klein, of ongeveer even klein (groot) als J.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit kan eigenlijk echt niet meer zo.Ik denk dat we toch maar het zitje erop moeten doen ondanks dat ik haar daar nog wel erg mini voor vind. We gebruiken de kinderwagen zelf nooit, maar de oma's wel.
Haha ja leuk! Ik vond trouwens het lengteverschil wel meevallen, N. is nu 68,4 cm en Wolk 3 cm kleiner ofzo? Dat valt echt niet op. Alleen de omvang welquote:Op woensdag 3 februari 2016 11:37 schreef LuDann het volgende:
Ik vind trouwens de foto's die op de meet zijn gemaakt van Wolk en N. van Saskia naast elkaar vooral erg grappig omdat dat geen goed vergelijk is, zoals die verschillen.Is het ok als ik die foto hier plaats, Saskia?
Aww.quote:Op woensdag 3 februari 2016 11:20 schreef Selvaria het volgende:
Ik had N. net vrolijk kletsend in bed gelegd om zelf even te gaan douchen. Tien minuten later kwam ik de douche uit en was ze hartverscheurend aan het huilen.Toen ik haar oppakte bleef ze me maar met zo'n blij betraand snoetje aankijken alsof ze wilde zeggen "mama, je kwam tóch".
![]()
![]()
Ja, hoewel ik vermoed dat Wolk misschien toch wat kleiner is dan 65 centimeter, maar dat zullen we morgen bij het CB zien. Het is vooral de omvang inderdaad.quote:Op woensdag 3 februari 2016 11:58 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Haha ja leuk! Ik vond trouwens het lengteverschil wel meevallen, N. is nu 68,4 cm en Wolk 3 cm kleiner ofzo? Dat valt echt niet op. Alleen de omvang wel
Wat tofquote:Op woensdag 3 februari 2016 12:00 schreef ingee het volgende:
R is ook niet zo'n groot kind hoor, net bij het CB geweest, 8270 gram, 71 cm bij 11 maanden.
En mijn cb arts is geweldig! Of ik haar niet op wilde geven voor van die babyreclames.Nou dan mag ze 100 prikken doen en als ze wil ook nog rare adviezen geven. Als je mijn kind complimenteert kan je niks meer fout doen.
Maar ik maak me nog wel zorgen over voeding eigenlijk. Ze drinkt nog steeds 5 flessen, waarvan vaak 1 of 2 's nachts. Hoe mensen over een maand al volledig van de fles af zijn snap ik echt niet.
Dat vind ik altijd zo naarquote:Op woensdag 3 februari 2016 11:20 schreef Selvaria het volgende:
![]()
![]()
Ja al een tijdje, zowel 's nachts als overdag. 3 past ook nog wel maar is niet genoeg voor 's nachts.quote:Op woensdag 3 februari 2016 11:39 schreef JantinaGr het volgende:
Hier ook hagel gehad, maar nu veel blauwe lucht en zon.
Moeders met 6/7 kilo kindjes: gebruiken jullie al maat 4? F. lekt 's avonds steeds vaker door. En wil geen nachtluiers moeten verschonen. Ik denk dat ik kruidvat maat 4 eens ga halen om te proberen voor de nacht.
quote:Op dinsdag 2 februari 2016 18:56 schreef Estrys het volgende:
[..]
...
Het ziet eruit als behangplak, het ruikt naar behangplak die te lang heeft gestaanSterker nog, ik durf te wedden dat behang ermee aan de muur blijft plakken. Het lepeltje blijft er in ieder geval rechtop in staan.
...
mag ook wel, die is ouder :pquote:Op woensdag 3 februari 2016 14:10 schreef pinquit het volgende:
Oeh ik denk dat alex je G gaat inhalen nu cassandra!
Hier nog maar net in mt3luiers, maar ik gebruik kruidvat, die vallen zeker groter dan?
Wacht, wat?quote:Op woensdag 3 februari 2016 14:14 schreef Cholula het volgende:
of ik misschien altijd met de handrem erop reed?
Het is winter dan gebruik ik mijn handrem niet.![]()
![]()
Djiezes. Had hij dat ook gevraagd als je een man was geweest?quote:Op woensdag 3 februari 2016 14:14 schreef Cholula het volgende:
Tja, die remblokjes. Mijn auto is zes weken geleden volledig nagekeken en voorzien van een heleboel nieuwe dingen waaronder dus remblokjes. Er wordt nu onderzocht hoe dit mogelijk is. of ik misschien altijd met de handrem erop reed?
Het is winter dan gebruik ik mijn handrem niet.![]()
![]()
Het had heel anders kunnen aflopen.
Zo rollen we hier.quote:Op woensdag 3 februari 2016 14:24 schreef pinquit het volgende:
Rij jij altijd met je handrem erop Sel?
in de winter zet ze m denk ik in zijn 1. Doet mijn moeder ook altijd, die zet m ook nooit op de handremquote:Op woensdag 3 februari 2016 14:44 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Zo rollen we hier.![]()
Maar het kwam op mij over alsof de handrem helemaal niet gebruikt werd, ik las vast verkeerd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En Malteser, wat fijn dat Twix weer naar huis mag!
Want het leven is niet meer dan een sprookje
In de winter niet, dat is niet goed.quote:Op woensdag 3 februari 2016 14:44 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Zo rollen we hier.![]()
Maar het kwam op mij over alsof de handrem helemaal niet gebruikt werd, ik las vast verkeerd.
quote:Op woensdag 3 februari 2016 14:53 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
In de winter niet, dat is niet goed.
quote:Op woensdag 3 februari 2016 14:56 schreef Selvaria het volgende:
[..]![]()
Omdat?
Bij gladheid kan ik me er iets bij voorsteden, maar überhaupt in de winter niet?
Vertel vertel! Zo leer ik nog eens wat nieuws.![]()
BloesemNouja, als het vriest met name, dan kan je handremkabel bevriezen en zit ie vast.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk vanwege het vastvriezen?quote:Op woensdag 3 februari 2016 14:56 schreef Selvaria het volgende:
[..]![]()
Omdat?
Bij gladheid kan ik me er iets bij voorsteden, maar überhaupt in de winter niet?
Vertel vertel! Zo leer ik nog eens wat nieuws.![]()
Gedaan!quote:Op woensdag 3 februari 2016 14:46 schreef LuDann het volgende:
Wat goed dat Twix naar huis mag.
Wat een blij ei heb je daar Adrian. Welkom! Is Willem (tof) zijn echte naam of een pseudoniem? Als je wil kun je jezelf even toevoegen aan de wiki in de OP, dat is handig om de leeftijden terug te zien.
Noh Cholula, wat Limone zegt. Vraag me af of ze zoiets vragen omdat je een vrouw bent.
Hm.. lastig! Ik hoorde ook eens dat boter op de borst smeren ook moet helpen om de boel los te krijgen?quote:Op woensdag 3 februari 2016 15:17 schreef Mariposas het volgende:
Nee helpt niet echt. Het is wel een productieve hoest, maar het duurt laaaaang. Nu al 2 weken. Hij hoest zichzelf steeds wakker .
Ik heb per ongeluk een pak nr. 4 opengemaakt ipv 3 vrijdag. Maar daar verzuipt T. Echt nog in. Hij maakt lange nachten (21.00 / 9.30) en lekt niet door in nr. 3 (Etos)quote:Op woensdag 3 februari 2016 11:39 schreef JantinaGr het volgende:
Moeders met 6/7 kilo kindjes: gebruiken jullie al maat 4? F. lekt 's avonds steeds vaker door. En wil geen nachtluiers moeten verschonen. Ik denk dat ik kruidvat maat 4 eens ga halen om te proberen voor de nacht.
Van speen zou ik niet wisselen als het goed gaat, N. drink ook nog steeds uit de 1 speen van zowel de Avent als de Dr. Brown flessen.quote:Op woensdag 3 februari 2016 15:52 schreef Mineola het volgende:
Nitwit vraag. Mijn baby drinkt uit een fles met een Avent speen maat 1. Die flessen drinkt hij op een prima tempo. In elk geval niet zodanig dat het sneller moet gaan. Dan moet ik toch niet naar een speen 2 of groter overstappen?
En vraag twee. Wanneer zou je met hoest naar de huisarts gaan? Ik maak me er niet ongerust over, drinken gaat prima, hij is vrolijk, geen verkoudheid verder, lijkt er weinig last van te hebben. Gewoon alleen hoest. Niet zodanig dat hij zn longen eruit hoest, maar ook geen kriebelkuchjes. Wel lastig als je veel ligt, wat baby's neigen te doen.Maar, hij doet het dus wel al een maand. Ik heb het idee dat een huisarts hier toch niks aan kan doen en dat het vanzelf wel over gaat, maar wellicht ben ik daarin wat ontaard?
1. wanneer je ook overstapt naar een groter tepelgatquote:Op woensdag 3 februari 2016 15:52 schreef Mineola het volgende:
Nitwit vraag. Mijn baby drinkt uit een fles met een Avent speen maat 1. Die flessen drinkt hij op een prima tempo. In elk geval niet zodanig dat het sneller moet gaan. Dan moet ik toch niet naar een speen 2 of groter overstappen?
En vraag twee. Wanneer zou je met hoest naar de huisarts gaan? Ik maak me er niet ongerust over, drinken gaat prima, hij is vrolijk, geen verkoudheid verder, lijkt er weinig last van te hebben. Gewoon alleen hoest. Niet zodanig dat hij zn longen eruit hoest, maar ook geen kriebelkuchjes. Wel lastig als je veel ligt, wat baby's neigen te doen.Maar, hij doet het dus wel al een maand. Ik heb het idee dat een huisarts hier toch niks aan kan doen en dat het vanzelf wel over gaat, maar wellicht ben ik daarin wat ontaard?
Wij hebben ook geen boxmatras. Ik heb net een nieuw kleed genaaid, met een dubbelgevouwen dekbed van de ikea als vulling. Zacht genoeg...quote:Op woensdag 3 februari 2016 15:02 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wij hebben trouwens pas sinds vorige week een boxmatras, en nu vind ik het wel sneu dat ik die niet eerder heb gekocht, veel zachter om op te liggenDaarbij trekt ze inmiddels steeds het boxkleed op zij, dus met dat matras ligt ze ook niet steeds op de plank
W. Is met 6,2 kilo net over naar 3 en die zitten echt ruim nog...quote:Op woensdag 3 februari 2016 11:39 schreef JantinaGr het volgende:
Heeft er volgens mij mee te maken dat naarmate de baby ouder en groter wordt, de flessen ook groter worden. Met een nummer 2 speen gaan de flessen eerder of binnen hetzelfde tijdsbestek als de kleinere fles met kleinere speen op.quote:Op woensdag 3 februari 2016 16:19 schreef Mineola het volgende:
Dank voor de antwoorden! Gelukkig geen Ron in huis
Wat is het idee van die grotere maten flesspenen dan? Als maat 1 met het kleinste gat al voor newborn is, wanneer wil je dan naar een grotere maat?Baby's gaan toch niet slechter drinken, ze worden toch juist sterker? Bij melk dan he, ik snap dat je voor pap een groter gat nodig hebt.
6 weken hoor!quote:Op woensdag 3 februari 2016 16:32 schreef Mariposas het volgende:
Die spenen kopen moet je schijnbaar toch wel elke 12 of hoeveel weken was het.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.LuDann, het is inderdaad tijd voor het zitje, als je het zo ziet. Wolk is bijna een half jaar toch? Dat is een rotleeftijd qua passen in de kinderwagenbak/nog niet goed genoeg zitten voor het zitje. Maar volgens mij kan het prima![]()
Twix mag naar huis![]()
![]()
whoopwhoop!!
Ingee, ik zou niet weten hoe je vanuit deze 5 flessen naar minder kunt, of eet R. nu meer dan een paar weken geleden? Zodra Sjaak begon te eten, had hij minder behoefte aan flessen.
Adriaan, welkom met je blije gupIk vind het ook een toffe naam.
Sjaak kan trap klimmen. Daar kwam ik vandaag achter toen ik 2 minuten in de keuken bezig was. Ik hoorde nog gelach, dus ik dacht dat hij niets aan het uitspoken was. Helaas pindakaas. We kunnen daar geen traphekje plaatsen, dus moeten nog even kijken hoe we dit gaan oplossen (de onderste 3 treden weghalen waarschijnlijk, want ze staan los voor de trap).
Oh! Stom gedoe was mij ook opgevallen. Plus dat de speen die bij de fles zit wel past, en een kleiner gat heeft, alex drinkt daar veel beter uitquote:Op woensdag 3 februari 2016 16:38 schreef silliegirl het volgende:
[..]
6 weken hoor!![]()
Ik heb overigens nog naar dr Browns gemaild over dat speen-past-niet-lekker gebeuren. Kreeg een wazige mail terug dat de flessen in china worden geproduceerd en de spenen in polen (ofzo), dus dat er daarom wat verschil in kan zitten.
Raar, ik las dat de vorige keer van je. Ik ben net over naar maat 2, maar hier heb ik dat probleem niet. Overigens gebruik ik de brede fles.quote:Op woensdag 3 februari 2016 16:38 schreef silliegirl het volgende:
[..]
6 weken hoor!![]()
Ik heb overigens nog naar dr Browns gemaild over dat speen-past-niet-lekker gebeuren. Kreeg een wazige mail terug dat de flessen in china worden geproduceerd en de spenen in polen (ofzo), dus dat er daarom wat verschil in kan zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |