Ik werd er na E. echt fysiek naar van, het idee dat mijn lichaam nooit meer een kind zou dragen en baren. Het gevoel dat k kreeg van de gedachte van nooit meer een eigen baby vasthouden vond ik zo ontzettend beklemmend. Dat is nu veel minder. Ik zou nog steeds best een vierde willen, maar als t niet gebeurt dan is het ook goed zo zoals het nu is. Gek is dat hoe dat werkt.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:46 schreef Mariposas het volgende:
Ja dat vraag ik me ook af selvaria. Dat je dat nooit meer mee gaat maken; een zwangerschap, bevalling en een baby'tje, dat lijkt me echt zķ jammer.
Phaidra, jeetje wat snel gegaan! Wat klinkt hij heerlijk!
Maakt hij een zieke indruk? Koorts?quote:Op maandag 1 februari 2016 17:14 schreef MissBliss het volgende:
Hallo mensen, ik heb even wat geruststelling nodig. Gisterenavond dronk J. maar matig en uiteindelijk heeft hij daarna alles wat hij gedronken had weer overgegeven. (Bleek toch meer gedronken dan ik dacht). Het was echt wel overgeven in golven en niet 'een mondje teruggeven'. Nou, toen de hele nacht niet gedronken en vanochtend weer wel gedronken en alles leek weer normaal. Maar nu net, 4 uur na de laatste voeding heb ik hem weer aangelegd en dronk hij weer maar matig en ja, ongeveer een half uur later kwam het er weer met golven uit![]()
Nu weet ik wel dat baby's/kinderen overgeven, maar ik ben zelf nogal panisch als het over overgeven gaat (emetofobie), dus ik zit hier alweer met een hoge hartslag en zweethanden en tranen. En mijn man gaat zo meteen weg tot morgenavond dus ik zit hier straks alleen. En ik kijk nu al tegen de volgende voedingen op
En dan ook nog: wanneer moet ik een dokter bellen? En hij moet morgen ook naar de opvang want ik moet gewoon werken, kan je een kindje dat overgeeft gewoon brengen?
ik had daar na de middelste heel veel moeite mee. Met het idee dat ik dat allemaal nooit meer mee zou maken. Ik kon dan ook nergens afscheid van nemen, of babyspul verkopen. Ik heb ook even gedacht dat ik dat na nummer 3 ook weer zou hebben, maar nu is nummer 3 er en ik heb nu wel het gevoel van het is goed zo. Een compleet gevoel zeg maar. Nu kijk ik ook wat meer uit naar straks weer andere dingen kunnen die nu lastiger zijn. Op wintersport bijvoorbeeld. In de stoeltjeslift met mijn kinderenquote:Op maandag 1 februari 2016 16:12 schreef Selvaria het volgende:
Tijd voor een nieuwe dan Phaidra!![]()
Ik wil dat nu al, dan vind ik N. al zooo groot en wil ik weer een nieuwe mini, maar ik vraag me af of dat ooit nog wel ophoudt. Dat ik straks niet met 6 kinderen zit en denk shit... ik wil er nķg een.
Kikkererwten, aubergine, tomaat, paprika en allerlei combi's van dingen uit jouw en mijn "lijstje". Koens favorieten is bruine bonen met bataat en appel.quote:Op maandag 1 februari 2016 10:04 schreef Malteser het volgende:
Pinq: wortel, broccoli, bloemkool, doperwt, courgette, pompoen, wortel, zoete aardappel
Hee wat fijn! Goed om te horen. Zijn er nog concrete plannen uitgekomen of was het een uitzondering op de regel?quote:Op maandag 1 februari 2016 18:11 schreef Malteser het volgende:
Gesprek gehad, ik werd echt gehoord. Ze hadden de situatie ook bekeken nav mijn mail en schrokken er wel van dat er zoveel wisselingen waren geweest, overigens om absoluut legitieme redenen. Maar ze waren het met ons eens dat dit teveel was.
Het was een fijn, open en eerlijk gesprek.
Ze waren zich er niet van bewust dat er juist op de groep van Twix zoveel wisselingen waren geweest ivm ziekte en familieomstandigheden. Nog geen enkele andere ouder had er iets van gezegd dus ze waren blij met de eyeopener. "De zwaarte van steeds wisselende gezichten mag niet steeds op de schouders van dezelfde groep vallen. Goed om daar bewuster mee om te gaan maar nog fijner dat we kunnen zeggen dat er voorlopig rust zal komen. Zieke collega's is niet te voorspellen maar de andere omstandigheden die hebben gespeeld zijn gelukkig achter de rug."quote:Op maandag 1 februari 2016 18:33 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Hee wat fijn! Goed om te horen. Zijn er nog concrete plannen uitgekomen of was het een uitzondering op de regel?
Hahaha N aan de gado gadoquote:Op maandag 1 februari 2016 20:12 schreef Selvaria het volgende:
Dat klinkt als een goed gesprek Malteser.Hopelijk zullen de wisselingen nu minder zijn.
Fijn dat hij het zo goed doet Jagar! En voeden ging hier ook een hele tijd zo, zķ irritant.En toch ook weer schattig, want je kleintje dat de wereld ontdekt is echt
.
Beterschap voor beide J's! Als je het niet vertrouwt even overleggen met de HAP, MB. Liever een keer te vaak voor je eigen geruststelling dan dat je de hele avond/nacht/dag loopt te stressen.
N. at net een heel bord gado gado, echt, waar ze het laat.En na de tijd ook nog mopperen tot ik haar nog wat bloemkool en komkommer van mijn bord gaf.
![]()
Nu ligt ze te gymmen in bed, ik haal haar maar weer naar beneden zodat ik nog wat kan nakijken.
Kijk. Daar kun je wat mee!quote:Op maandag 1 februari 2016 19:31 schreef Malteser het volgende:
[..]
Ze waren zich er niet van bewust dat er juist op de groep van Twix zoveel wisselingen waren geweest ivm ziekte en familieomstandigheden. Nog geen enkele andere ouder had er iets van gezegd dus ze waren blij met de eyeopener. "De zwaarte van steeds wisselende gezichten mag niet steeds op de schouders van dezelfde groep vallen. Goed om daar bewuster mee om te gaan maar nog fijner dat we kunnen zeggen dat er voorlopig rust zal komen. Zieke collega's is niet te voorspellen maar de andere omstandigheden die hebben gespeeld zijn gelukkig achter de rug."
Ik ook, en ik zou als ik het zou geven ook niet beledigd zijn als iemand die weg zou doen.quote:Op maandag 1 februari 2016 22:07 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Janita, matras zou ik ook nieuw willen kopen en autostoel ook. Dus ik vind je niet ondankbaar.
Hier wou ik nog op reageren .. tijdens het voeden van Geert had ik een bv-armbandje gewonnen ergens. Twee jaar later raakte ik dat ergens kwijt, en ondanks dat ik niet meer voedde, bestelde ik een nieuwe. Gewoon .. omdat het me herinnerde aan een ontzettend fijn iets. En ook mijn onderbewustzijn bokte en protesteerde omdat ik nooit meer zwanger zou zijn en / of bv zou geven .. daarom moest en zou ik dat bandje perse blijven dragen. en nu? voed ik op vijf weken na, alweer een jaar m'n jongste telg weliswaar met obstakels (trage gewichtstoename) en hulpmiddelen hier en daar (oxy neusspray en lately ook domperidom om de productie op te krikken tijdens menstruatie) .. maar hell .. ik voed nog steeds !quote:Op maandag 1 februari 2016 16:58 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik werd er na E. echt fysiek naar van, het idee dat mijn lichaam nooit meer een kind zou dragen en baren. Het gevoel dat k kreeg van de gedachte van nooit meer een eigen baby vasthouden vond ik zo ontzettend beklemmend. Dat is nu veel minder. Ik zou nog steeds best een vierde willen, maar als t niet gebeurt dan is het ook goed zo zoals het nu is. Gek is dat hoe dat werkt.
Gewoon de normale voedingen aanhouden. Toen we thuis kwamen heeft hij nog 1 borst gedronken en die is binnen gebleven. De keren dat hij moest overgeven dronk hij ook niet enthousiast, dus dat is wel een teken denk ik.quote:Op maandag 1 februari 2016 21:07 schreef JantinaGr het volgende:
MissBliss, wat zielig. Hebben ze nog een tip gegeven wat betreft het drinken? Kleinere beetjes zoals iemand zei of gewoon de normale voedingen aanhouden?
Schoonzus kwam weer met wat spullen aanzetten voor over een tijdje (peuterbedje, glijbaan, fietsstoeltje etc.) die haar peuter nu niet meer gebruikt. Heel lief natuurlijk en er zitten ook altijd wel goede/leuke dingen tussen. Maar ben ik zo ondankbaar dat ik zelf een nieuw matras wil kopen voor het peuterbedje (de ombouw is wel echt leuk) en haar matras dus wil wegflikkeren? Matras is minstens derdehands. En dat ik haar autostoeltje liever niet aanneem, omdat ik liever zie dat mijn kind de komende jaren in een nieuw exemplaar zit? Vriend vind het wel prima om die spullen zelf te kopen, maar vindt mijn standpunt ook ergens wat overdreven; want die spullen van zijn zus zijn toch nog goed?
Och neequote:Op maandag 1 februari 2016 23:34 schreef Malteser het volgende:
Wij zitten weer met Twix in het ziekenhuis. Van het ene op het andere moment knapte hij weer helemaal af vanavond. Super benauwd, net als 3 weken geleden. HAP gebeld, daar konden we meteen terecht. Doorgestuurd naar de SEH, saturatie weer te laag. Vernevelen helpt wel. Nu 24 uur blijven ter controle en om de 3 uur vernevelen.
En mijn jongetje, die lacht naar iedereen, dokters met of zonder witte jas, ongeacht of hij vernevelt wordt of niet. Maar zo naar om hem zo benauwd te zien.
Ach nee tochquote:Op maandag 1 februari 2016 23:34 schreef Malteser het volgende:
Wij zitten weer met Twix in het ziekenhuis. Van het ene op het andere moment knapte hij weer helemaal af vanavond. Super benauwd, net als 3 weken geleden. HAP gebeld, daar konden we meteen terecht. Doorgestuurd naar de SEH, saturatie weer te laag. Vernevelen helpt wel. Nu 24 uur blijven ter controle en om de 3 uur vernevelen.
En mijn jongetje, die lacht naar iedereen, dokters met of zonder witte jas, ongeacht of hij verneveld wordt of niet. Maar zo naar om hem zo benauwd te zien.
Toch weer een luchtweginfectie. Of het RS is weet ik niet. Hij heeft in ieder geval weer koorts en een piepende uitademing. Zijn buik en borst trekt hij in bij het ademen, hij moet er zo hard voor werkenquote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:08 schreef LuDann het volgende:
Wat moet dat schrikken zijn geweest Malteser. Hoe ging de nacht? Heel veel beterschap voor kleine Twix! Weten ze wat er aan de hand is, is het nog steeds het RS virus?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |