abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 februari 2016 @ 08:48:50 #1
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_159561695
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

pi_159562221
Wat is t beste als eerste hapje?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_159562283
Liga met sinaasappel. :Y)
pi_159562297
Wij zijn met wortel begonnen. Zelfgemaakt, niet uit een potje. Hoewel nu wel veel potjes gebruiken. :')
pi_159562304
Banaan ging er hier wel in, maar toen was ze al ouder dan A.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_159562311
Ohja, wortel! Groentedatabase in mijn hoofd is zo klein merk ik :')
pi_159562317
Banaan wacht ik nog even mee ivm harde drollen ;(
pi_159562370
Hier is wortel ook een hit!
Banaan daarentegen hier is :X :N }:|
pi_159562424
Avocado!

Ik heb L. Vannacht geprobeerd uit te leggen dat half 5 geen tijd is om op te staan, maar ze was het er niet mee eens. :'(

Buikgriep heeft hier plaats gemaakt voor keelontsteking. Gok dat L. Er ook last van heeft. Drinken gaat ruk.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  maandag 1 februari 2016 @ 10:03:41 #10
360012 Shopaholic1984
pi_159562457
Zoete aardappel. Vonden de meiden echt lekker. Nog steeds, maar nu in combi met andere groenten.
pi_159562462
Oh, ik heb zojuist iets gedaan waarvan ik gezegd had het nooit zo snel te doen. Ik heb een gesprek aangevraagd op het kdv, omdat mijn gevoel roept dat het niet lekker loopt. En ik (onderwijsachtergrond) heb altijd geroepen geen zeurouder te willen worden :@.

Twix ging vandaag voor de vierde keer en ik trof voor de vierde keer twee totaal andere leidsters aan op de groep, terwijl dit kdv erom bekend staat 'altijd met vaste gezichten te werken'. Dus ik moest me weer voorstellen, weer uitleggen wie Twix is, wat zijn ritme is, hoeveel hij drinkt, dat hij slaapt in een slaapzak en met zijn knuffel, dat hij heel lang over zijn flessen doet maar dat hij nu eenmaal niet sneller kan, dat ik hoop dat ze hem die tijd gunnen, enz. En ik ging er weg met een dichtgeknepen keel. Mijn jongetje :'(. Overleg gehad met man, die voelt hetzelfde. Dus nu een mail gestuurd waarin ik om een gesprek heb gevraagd. Boh, dat voelt naar.

Bloesem, wat rot van je bevalling. Praat het van je af, schrijf het van je af. Mijn PM weet je te vinden en ik wil ook met alle liefde een kop thee komen drinken. :*

Pinq: wortel, broccoli, bloemkool, doperwt, courgette, pompoen, wortel, zoete aardappel
pi_159562501
Vind je jezelf echt een zeurmoeder daardoor maltees? Niet doen hoor, tis zo logisch!
pi_159562586
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 10:06 schreef pinquit het volgende:
Vind je jezelf echt een zeurmoeder daardoor maltees? Niet doen hoor, tis zo logisch!
Nou ja, eigenlijk niet. Maar wil ook geen zeurmoeder worden. Of dat men vindt dat ik dat ben. Want ik weet hoe er over 'dat soort ouders' gesproken wordt. Maar nu ik zelf mama ben, zie ik het heel anders. Mijn kind! Het gaat over mijn kind en als iets niet goed voelt, kom ik voor hem op. No matter what.
  maandag 1 februari 2016 @ 10:14:15 #14
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159562632
Wat is daar zeurmoeder aan Malteser? Ik zou je alleen een zeurmoeder vinden als je wilt dat ze de fles uitsluitend met hun rechterhand geven omdat je vindt dat linksshandigheid verwerpelijk is.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_159562688
Malteser: alleen maar hartstikke goed dat je om dat gesprek vraagt ^O^ . Als jouw gevoel zegt dat het niet lekker loopt moet je dat aangeven, dat is niks om je naar over te voelen! :*

Bloesem: heb je het idee dat je therapeute iets voor je kan doen nog? Ik kan namelijk ook wel 1 (of 2) dingen verzinnen die wellicht helpend kunnen zijn, mocht je er wat over willen weten; pm gerust.
Zelfde geldt trouwens voor de andere dame's met bevallings"trauma's" (trauma is een rotwoord, maar als je er met een rotgevoel aan terug moet denken..) :*

Hapjes, dat lijkt hier nog zo ver weg, maar W. is alweer 3 maanden :o . Hoe kan het zo omvliegen?

Verder zit ik er ook een beetje doorheen. Ik ga over 2 weken weer werken en ik zie er zo tegenop... Het bij W. weg zijn lijkt me helemaal niks en ook inhoudelijk zie ik tegen m'n werk op, vooral vanwege de hoge werkdruk.
Voorlopig ga ik de ene week 32 en de andere week 24 uur werken, maar misschien wil ik op termijn toch wel gewoon naar 24 uur per week.
Zo gek hoe belangrijk werk was voor mijn zwangerschap etc, ben altijd best ambitieus geweest. Maar nu W. er is lijkt alles bijzaak, behalve hem. Hoe ervaren jullie dat?
pi_159562744
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 10:14 schreef Mariposas het volgende:
Wat is daar zeurmoeder aan Malteser? Ik zou je alleen een zeurmoeder vinden als je wilt dat ze de fles uitsluitend met hun rechterhand geven omdat je vindt dat linksshandigheid verwerpelijk is.
Misschien hebben zij hun uiterste best gedaan de bezetting rond te krijgen ivm veel zieken oid? Maar ik vind 8 verschillende leidsters een beetje veel.

En al geven ze de fles via de rechterelleboog met hun linkerknie, het zal me een zorg zijn. Maar Twix doet gewoon nogal lang over zijn flessen maar drinkt ze wel leeg als je hem de tijd geeft. En het is zo vervelend als je dat iedere week opnieuw uit moet leggen. En weer vreemde gezichten. Ik vind het niet fijn.
pi_159562753
Ik zou hetzelfde voelen Malteser, dat zit denk ik gewoon in mijn (onze) aard, maar je hebt het goede gedaan! Het gaat om je kostbaarste bezit, logisch dat je het beste wilt. M.i. is het aangaan van een gesprek zelf nooit zeuren, het ligt heel erg aan de manier waarop je je zorgen uit en volgens mij kan je dat prima, zonder zeurend met een vingertje te wijzen.

Jemig, ik kom niet uit mijn woorden deze ochtend, hopelijk kan je er iets van maken. :@
pi_159562755
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 10:14 schreef Mariposas het volgende:
Wat is daar zeurmoeder aan Malteser? Ik zou je alleen een zeurmoeder vinden als je wilt dat ze de fles uitsluitend met hun rechterhand geven omdat je vindt dat linksshandigheid verwerpelijk is
En dan nog hoor, je betaalt flink voor kwaliteitszorg, en zij worden betaald door de baas. Dan doe je gewoon wat de ouders willen vind ik, zolang het mogelijk is dan. Dus ook met rechts voeden wmb :P

Maar echt. Ze moeten weten dat het heus je hobby niet is om je kind weg te brengen, dat je zekerheid wil voor jou en je baby
pi_159562757
Goed dat je voor hem opkomt hoor Malteser! Zeker als ze op zo'n manier niet aan je verwachtingen voldoen. :*

Avocado is hier ook een hit ja! Dat snaveltje telkens open O+
pi_159562772
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 10:21 schreef Selvaria het volgende:
Ik zou hetzelfde voelen Malteser, dat zit denk ik gewoon in mijn (onze) aard, maar je hebt het goede gedaan! Het gaat om je kostbaarste bezit, logisch dat je het beste wilt. M.i. is het aangaan van een gesprek zelf nooit zeuren, het ligt heel erg aan de manier waarop je je zorgen uit en volgens mij kan je dat prima, zonder zeurend met een vingertje te wijzen.

Jemig, ik kom niet uit mijn woorden deze ochtend, hopelijk kan je er iets van maken. :@
Ik snap je ;). Thanks!
pi_159562783
Hapjes: wij hebben alleen Rapley gedaan en zoete aardappel/pompoen/boontjes/bloemkool/avocado/wortel gingen vanaf het begin heel goed. Nu ik een paar keer echt voor haar heb gekookt heeft mevrouw al een hele verfijnde smaak gekregen en neemt ze geen genoegen meer met een los stuk groente. :')
pi_159562790
Dank allemaal!

Overigens zijn ze stuk voor stuk heel aardig en ongetwijfeld heel lief voor Twix. Maar ik mis continuiteit. Die is er gewoon totaal niet tot nu toe.
  maandag 1 februari 2016 @ 10:38:09 #23
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159563000
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 10:20 schreef Malteser het volgende:

[..]

Misschien hebben zij hun uiterste best gedaan de bezetting rond te krijgen ivm veel zieken oid? Maar ik vind 8 verschillende leidsters een beetje veel.

En al geven ze de fles via de rechterelleboog met hun linkerknie, het zal me een zorg zijn. Maar Twix doet gewoon nogal lang over zijn flessen maar drinkt ze wel leeg als je hem de tijd geeft. En het is zo vervelend als je dat iedere week opnieuw uit moet leggen. En weer vreemde gezichten. Ik vind het niet fijn.
Oh dat zal ongetwijfeld. Dat ze moeite hebben met de bezetting. Vriendin van mij had eigen kdv, en de personele bezetting leverde haar zoveel stress op. Ziekte, personeel dat niet functioneert, dat ineens opstapt, etc.
Maar dat neemt niet weg dat je kan vragen wat de reden is van de wisselende bezetting. Sinds september heb ik op onze opvang 6 verschillende leidsters gehad, dus 8 vind ik erg veel.
pi_159563119
En continuïteit is juist heel belangrijk voor die kleintjes! Je bent echt geen zeurmoeder als je het gesprek aangaat. Als je gevoel zegt dat er iets niet goed zit, dan moet je daar zeker even over kunnen praten.

Sillie: herkenbaar! Volgens mij schreef ik het vorige week ook hier ergens toen het over ouderschapsverlof ging, maar ik voel me hetzelfde. Van fulltime workaholic naar 'partime werken is toch eigenlijk ook best lekker'. Daarbij speelt zowel het moederschap mee als het feit dat het hier op het werk ook zo ontzettend druk is dat het momenteel eigenlijk niet meer zo heel erg leuk is (zeker niet fulltime; de laatste weken van de zwangerschap lag ik 's nachts alleen maar wakker over al die dossiers die ik nog moest behandelen). Ik zit er dus ook aan te denken om definitief minder te gaan werken. (Al is het alleen maar voor mijn eigen stresslevel :P )
pi_159563199
Ik keek echt weer vreselijk uit naar werken, fulltime thuis zitten met een baby is echt niet aan mij besteed. Ik ben heel graag bij N., maar ik heb wel wat balans nodig en hou er ook wel van wat meer met mijn hersens te werken. Ik werk nu 3 dagen en dat is voor mij echt perfect. O+

Succes ermee sillie, hopelijk valt het allemaal weer mee als je eenmaal begonnen bent.
pi_159563227
Ook een reden voor ons om te kiezen voor een gastouder. Ik kende op een gegeven moment geen van de leidsters meer bij naam. Heel vervelend vond ik dat wisselen van leidsters iedere keer. En een keertje snap ik best maar vier keer twee andere leidsters is echt veel.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_159563297
Gastouder _O_ Wij zijn na ziekte van onze eerste zelfs definitief op de vervanger overgestapt, omdat we zagen dat Ketel zich al aan haar hechtte.
  maandag 1 februari 2016 @ 11:21:56 #28
409579 LuDann
All the way
pi_159563821
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 07:53 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Het is zo heftig als je het zelf ervaart. En nouja, uren persweeën en een keizersnede onder algehele narcose vind ik vrij pittig klinken, ook al is jullie leven nooit in gevaar geweest.

Zijn er redenen aan te nemen waarom je noooit natuurlijk zou kunnen bevallen? Is dat ooit besproken?

Ik vind het erg jammer dat ik nooit meer zo relaxt en naïef en onbevangen een bevalling kan in gaan. Zeker gezien de statistieken die ik tegen me heb (12-17% herhalingskans schouderdystocie). Want ik zie het gebeuren dat ik dan weer een perfecte zwangerschap heb, en dat met 36 weken mijn dossier over de schutting wordt gegooid en de deur achter me wordt dichtgesmeten, omdat ze hun handen er niet aan willen branden.
Dat het zo heftig is als je zelf ervaart is helemaal waar natuurlijk, maar dat gevoel bekruipt me dan toch.

Er zijn geen redenen om aan te nemen dat ik nooit natuurlijk zal kunnen bevallen. We weten niet waarom ze niet wilde indalen. Ik heb het wel gevraagd maar de gyn zei dat het aan verschillende dingen kon liggen, waarbij de kans op herhaling bij de ene oorzaak groter was dan bij de andere. Het is gewoon mijn gevoel dat zegt dat het nooit zal kunnen, al zal me dat er vast niet van weerhouden om het een volgende keer wel te proberen. Mja, echt vol zelfvertrouwen zal ik er niet meer aan beginnen denk ik.

Das wel een hoge herhalingskans die je daar hebt. Zou je bij een volgende dan thuis willen bevallen, bedoel je dat met dat ze hun handen er niet aan willen branden? Overgedragen worden aan de gyn?
  maandag 1 februari 2016 @ 11:29:54 #29
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159564015
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 11:21 schreef LuDann het volgende:

[..]

Dat het zo heftig is als je zelf ervaart is helemaal waar natuurlijk, maar dat gevoel bekruipt me dan toch.

Er zijn geen redenen om aan te nemen dat ik nooit natuurlijk zal kunnen bevallen. We weten niet waarom ze niet wilde indalen. Ik heb het wel gevraagd maar de gyn zei dat het aan verschillende dingen kon liggen, waarbij de kans op herhaling bij de ene oorzaak groter was dan bij de andere. Het is gewoon mijn gevoel dat zegt dat het nooit zal kunnen, al zal me dat er vast niet van weerhouden om het een volgende keer wel te proberen. Mja, echt vol zelfvertrouwen zal ik er niet meer aan beginnen denk ik.

Das wel een hoge herhalingskans die je daar hebt. Zou je bij een volgende dan thuis willen bevallen, bedoel je dat met dat ze hun handen er niet aan willen branden? Overgedragen worden aan de gyn?
Thuis bevallen zie ik zelf ook niet meer zitten. Helaas. Maar ik ben bang dat de eerstelijnsverloskundigen van de praktijk waar ik zat, ook een bevalling in het ziekenhuis (plaatsindicatie) niet willen doen. Maar goed, dat is van latere zorg, maar ik houd rekening met een teleurstelling.
  maandag 1 februari 2016 @ 11:30:58 #30
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159564039
8 verschillende leidsters in 4 weken vind ik ook heel veel hoor. J heeft in zijn ruim 2 jaar op het KDV denk ik in totaal niet eens meer dan 8 verschillende leidsters gezien, op baby en peutergroep bij elkaar. Als Twix elke week dezelfde dag gaat, zou dit toch niet nodig moeten zijn? Ik kan me voorstellen dat t anders in als je flexibele dagen af neemt, maar toch, je hebt gelijk dat je een gesprek aanvraagt! Hopelijk kunnen jullie het samen oplossen :*

Qua eerste hapjes, wij zijn nu 3 weken bezig, en tot nu toe zijn een succes: (vers) wortel, zoete aardappel, bloemkool, broccoli, appel (gekookt ;)), banaan en (potje) peer, bruine bonen. Nog niet zo's succes: erwtjes en sperziebonen... Ik merk wel dat ie bij alles de eerste keer een gek gezicht trekt, maar na een paar keer toch enthousiaster wordt :Y

En verder heb ik eigenlijk niet zo veel te melden, behlave dat peuter zo lief is voor zn broertje en m zo schattig aan t lachen kan maken O+ O+ O+
  maandag 1 februari 2016 @ 11:35:57 #31
409579 LuDann
All the way
pi_159564142
MM, dat klinkt echt heerlijk, je 2 kindjes samen. O+

quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 11:29 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Thuis bevallen zie ik zelf ook niet meer zitten. Helaas. Maar ik ben bang dat de eerstelijnsverloskundigen van de praktijk waar ik zat, ook een bevalling in het ziekenhuis (plaatsindicatie) niet willen doen. Maar goed, dat is van latere zorg, maar ik houd rekening met een teleurstelling.
Misschien eens goed overleggen tegen die tijd en verschillende vk's benaderen? Of zit je echt vast aan diegenen in je postcodezone?
pi_159564303
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 10:17 schreef silliegirl het volgende:
Malteser: alleen maar hartstikke goed dat je om dat gesprek vraagt ^O^ . Als jouw gevoel zegt dat het niet lekker loopt moet je dat aangeven, dat is niks om je naar over te voelen! :*

Bloesem: heb je het idee dat je therapeute iets voor je kan doen nog? Ik kan namelijk ook wel 1 (of 2) dingen verzinnen die wellicht helpend kunnen zijn, mocht je er wat over willen weten; pm gerust.
Zelfde geldt trouwens voor de andere dame's met bevallings"trauma's" (trauma is een rotwoord, maar als je er met een rotgevoel aan terug moet denken..) :*

Hapjes, dat lijkt hier nog zo ver weg, maar W. is alweer 3 maanden :o . Hoe kan het zo omvliegen?

Verder zit ik er ook een beetje doorheen. Ik ga over 2 weken weer werken en ik zie er zo tegenop... Het bij W. weg zijn lijkt me helemaal niks en ook inhoudelijk zie ik tegen m'n werk op, vooral vanwege de hoge werkdruk.
Voorlopig ga ik de ene week 32 en de andere week 24 uur werken, maar misschien wil ik op termijn toch wel gewoon naar 24 uur per week.
Zo gek hoe belangrijk werk was voor mijn zwangerschap etc, ben altijd best ambitieus geweest. Maar nu W. er is lijkt alles bijzaak, behalve hem. Hoe ervaren jullie dat?
Ik ben van fulltime naar parttime (vier dagen) gegaan en zag een beetje op tegen mijn eerste werkdag, vooral tegen het gedoe 's ochtends maar het viel me allemaal heel erg mee. Ik kan het me nu niet anders meer voorstellen, vond het thuis ook al saai worden en ik miste de intellectuele uitdaging. Nu kijk ik overdag soms uit naar weer lekker knuffelen 's avonds en naar mijn vrije dag. Dan doen we ook echt leuke dingen samen een probeer ik niet te werken, dat lukt best goed. Juist de balans houdt het voor mij leuk. Ik merkte al direct tijdens mijn verlof dat thuis zijn niets voor mij was en nu is het perfect: vier dagen flink aan de bak, dag vrij en weekend.
  maandag 1 februari 2016 @ 11:48:40 #33
409579 LuDann
All the way
pi_159564422
Oh, ik heb nog wel een wat prijzige tip voor de kleine refluxbaby's. Wolk spuugde heel erg veel in het begin en we moesten haar constant rechtop houden. Om onze armen af en toe even vrij te hebben, hebben we op MP toen een Mamaroo aangeschaft. Echt een monster van een automatische wipstoel. :')

Kijk nou hoe mini ze was. :o

Ik ben eigenlijk niet zo'n voorstander van dit soort trucjes, maar we konden haar niet de hele dag dragen en dit was beter dan plat in de box leggen. Uiteindelijk hebben we hem niet heel vaak gebruikt, maar op sommige momenten was het wel heel prettig dat ze er even in kon, zoals wanneer ik moest koken en alleen thuis was bijvoorbeeld.

Vorige week hebben we hem op MP verkocht voor hetzelfde bedrag als waar we hem voor kochten, dus ze zijn kennelijk redelijk waardevast. :P
pi_159564602
In Afrikaanse landen hebben kindjes minder last van reflux. Dat is omdat ze daar de hele dag hun baby in een doek dragen O+ Dus slinger je baby op je rug en gaan. In afrika hoeven ze vaak ook de baby niet uit de doek te halen met voeden he, slingeren ze gewoon een tiet op hun rug ;)
pi_159564976
Malteser, open een gesprek aangaan en aangeven waar je pijnpunten liggen is niet wat een zeurouder doet in mijn ogen. Een zeurouder maakt van elke (onbelangrijke) mug een olifant. Je komt voor Twix op, en terecht!

LuDann, hoe gaat het zonder man? (Klinkt een beetje stom als ik het zo vraag :P)

Even stoom afblazen, sorry: gisteravond en vannacht werd het gekrijs van J alleen maar erger. Niks hielp. Precies toen we om 2 uur vannacht gingen overleggen over het bellen van de HAP werd hij wat rustiger. Daarna steeds korte stukjes geslapen en dan weer een poosje wakker. Vanochtend leek het heel even wat beter te gaan, maar daarna begon het weer. HA gebeld, kan terecht om 17u }:|. Krijg ik J net toch in slaap (was wakker sinds 8u), gaat dat stomme testalarm... Paniek! :(
Vriend belde z'n moeder om even van zich af te praten, krijgt-ie de reactie dat de nachtvoeding er maar eens af moet (en dan weet ik dat ze ook wil zeggen 'en stop met bv'). Alsof dat hier iets mee te maken heeft...
Misschien heeft hij toch iets onder de leden... dit kan haast geen allergische reactie meer zijn.
pi_159565373
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 10:04 schreef Malteser het volgende:
Oh, ik heb zojuist iets gedaan waarvan ik gezegd had het nooit zo snel te doen. Ik heb een gesprek aangevraagd op het kdv, omdat mijn gevoel roept dat het niet lekker loopt. En ik (onderwijsachtergrond) heb altijd geroepen geen zeurouder te willen worden :@.

(...)
Bloesem, wat rot van je bevalling. Praat het van je af, schrijf het van je af. Mijn PM weet je te vinden en ik wil ook met alle liefde een kop thee komen drinken. :*
Ik vind je dan geen zeurmoeder hoor :o Niet meer dan logisch eigenlijk. En al was je wel een zeurmoeder, jammer dan! Je wilt 't beste voor je jommetje. Dat is niet klagenswaardig, maar prijzenswaardig :*

&dankjewel :*

quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 10:17 schreef silliegirl het volgende:
Ik weet niet goed.. Ik heb schematherapie en het rottige daarvan vind ik dat de theorie me duidelijk is en het daarom teveel in mijn bewustzijn blijft. Klinkt misschien gek, maar ik bedoel daarmee dat ik de dingen die ik tegen mezelf moet zeggen braaf zeg, maar dat ze niet verinnerlijken. Alsof ik een opdracht sta uit te voeren i.p.v. iets voor mezelf te doen. Ik heb dus niet het idee dat het me verder gaat helpen en was al op zoek naar een andere manier. Ik ben me er goed van bewust dat alles nog vers is, maar heb ook 't idee dat ik niet helemaal gezond het proces in ga. Ik voel me toch nog hele dagen mislukt en onbekwaam. Ik zal je even PM'en :) En dan zo maar 'ns m'n bevallingsverhaal typen misschien.

Oh en over werk: joh niks is meer belangrijk behalve zij O+ Dus ik kan me dat zo goed voorstellen! Maar volgens mij wordt langzamerhand je wereld steeds weer groter. Je kindje komt steeds meer in de wereld te staan, dus kun jij ook geruster de wereld in.

Estrys :'D

Hupje, arme J. Sterkte :*

Mijn baby ligt 'lekker' te slapen in haar nieuwe lievelingshouding :X
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
& volgens mij krijgt ze steeds roder haar :o O+
pi_159565430
Ach Hupje wat sneu ;( Ook zo'n lekkere reactie van je schoonmoeder. Ik betwijfel of het loslaten van een nachtvoeding of stoppen van bv de oplossing is. Kunnen ze zo jong al zo'n allergietest doen eigenlijk? (Echt geen idee hoor :@ ) En al paracetamol geprobeerd? (Mocht hij iets onder de leden hebben). Ook enorm frustrerend dat je pas om 17 uur terecht kunt bij de HA.. Je hebt er geen bal aan maar toch een :*

Saskia: nog bedankt voor de tip van zaterdag om komkommer in repen aan te bieden, in plaats een grote homp wat ik deed. M pakte dit gelijk op en stak het in haar mond. Ik zag dat er zelfs muizenhapjes vanaf waren gebeten :Y)
pi_159565483
Aahw Bloesem en wat een boel haar ook! M ligt ook vaak zo met haar hoofd naar beneden. Pas nu heeft ze door dat haar hoofd opzij kan draaien (en dan ook kan duimen).
  maandag 1 februari 2016 @ 12:32:10 #39
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159565517
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 11:42 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Ik ben van fulltime naar parttime (vier dagen) gegaan en zag een beetje op tegen mijn eerste werkdag, vooral tegen het gedoe 's ochtends maar het viel me allemaal heel erg mee. Ik kan het me nu niet anders meer voorstellen, vond het thuis ook al saai worden en ik miste de intellectuele uitdaging. Nu kijk ik overdag soms uit naar weer lekker knuffelen 's avonds en naar mijn vrije dag. Dan doen we ook echt leuke dingen samen een probeer ik niet te werken, dat lukt best goed. Juist de balans houdt het voor mij leuk. Ik merkte al direct tijdens mijn verlof dat thuis zijn niets voor mij was en nu is het perfect: vier dagen flink aan de bak, dag vrij en weekend.
Ja hier hetzelfde. Al had ik het tot het einde van week 4 van m'n zwangerschapsverlof prima naar m'n zin, want ik had toen nog genoeg te klussen in huis, haha. Ik vond die 14 weken die ik na m'n bevalling thuis zat erg lang duren.
  maandag 1 februari 2016 @ 12:42:17 #40
409579 LuDann
All the way
pi_159565801
Ik kan mijn cupje B niet op mijn rug slingeren hoor Estrys. Gelukkig. :P

Hupje, ja grappig verhaal. :') Mijn man was zaterdag middag alweer thuis. De boot waarop hij aan de slag moest had geen internet, de werf had tijdens werkzaamheden de kabel per ongeluk doorgesneden. Hij kon niks doen zonder internet dus is weer naar huis gevlogen. Volgende week als het gefixed is gaat hij alsnog voor een week. Beetje jammer. :') Maar de 2 avonden en nachten dat ik het alleen deed ging het best goed. Ik at alleen behoorlijk laat omdat ze een heel moeilijke avond had met veel huilen en niet slapen op vrijdag.

Wat rot dat het weer zo slecht gaat met het krijsen van J. Ik hoop dat het iets is wat makkelijk op te lossen is, succes bij de HA straks. Wat een klote opmerking van je schoonmoeder zeg. Ik krijg ook af en toe opmerkingen over de nachtvoedingen. Bemoei je met je eigen zaken, denk ik dan. }:| Heel irritant als je gewoon even stoom wil afblazen en mensen met oplossingen komen waar je niks aan hebt en die alleen maar op je zenuwen werken.
  maandag 1 februari 2016 @ 12:44:58 #41
409579 LuDann
All the way
pi_159565870
Ha Bloesem, die houding. :D Dat doet Wolk ook af en toe. Als ik er niet naast lig dan draai ik haar hoofd een beetje.

Ik hoop dat je je snel beter voelt.
pi_159566043
Vanmiddag om 14.30 uur een afspraak op het kdv. Reactie via de mail was heel netjes, dat geeft wel vertrouwen voor het verloop van het gesprek. We'll see.

Hupje, wat rot dat het zo ging en dan ook nog die reactie van je sm. Dat is ook echt waar je nu op zit te wachten. o|O
pi_159566936
Fijn dat je zo snel kan gaan praten Malteser. Ik vind je ook geen zeurmoeder, je hebt groot gelijk!

Wat sneu Hupje! Flauwe reactie van je schoonmoeder.

Ik ben blij dat mijn schoonmoeder haar adviezen niet meer opdringt zoals ze eerst deed. Af en toe een losse opmerking, maar daar blijft het bij.
Mijn man doet soms zijn verhaal bij een vriend of bij mijn vader en ik doe dat hier en bij mijn moeder.
pi_159567148
Fijn dat je vanmiddag meteen op gesprek kunt, Malteser!

Hihi, LuDann, das ook wat!

Ik had al tegen (8> gezegd dat hij z'n moeder wat mij betreft niet hoefde te bellen :'). Kazy, dít heeft in ieder geval niks met bv te maken. Hij heeft volgens mij buikpijn. Normaal is hij veel vrolijker en slaapt hij beter. Allergietest hebben we gehad, kwam niks uit (vaak zo bij jonge kinderen) maar aan de hand van onze voorbeelden stelde de KA toch dat het KMA is. Dat gaat nu prima, maar we twijfelen steeds of hij (een klein beetje) reageert op dingen als halvarine en pindakaas (melkvrij). Dus dan zou hij misschien op nog wat anders ook reageren. Maar ja, kom daar maar eens achter.
pi_159567433
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 13:34 schreef Hupje het volgende:
Fijn dat je vanmiddag meteen op gesprek kunt, Malteser!

Hihi, LuDann, das ook wat!

Ik had al tegen (8> gezegd dat hij z'n moeder wat mij betreft niet hoefde te bellen :'). Kazy, dít heeft in ieder geval niks met bv te maken. Hij heeft volgens mij buikpijn. Normaal is hij veel vrolijker en slaapt hij beter. Allergietest hebben we gehad, kwam niks uit (vaak zo bij jonge kinderen) maar aan de hand van onze voorbeelden stelde de KA toch dat het KMA is. Dat gaat nu prima, maar we twijfelen steeds of hij (een klein beetje) reageert op dingen als halvarine en pindakaas (melkvrij). Dus dan zou hij misschien op nog wat anders ook reageren. Maar ja, kom daar maar eens achter.
He waardeloos dat die tests bij kleintjes vaak aangeven dat er niks aan de hand is. Ik kan me de frustratie goed voorstellen als je er dan vervolgens ook maar niet achter komt waar hij precies allemaal op reageert.

Ik hoop in ieder geval dat hij zich snel beter voelt :*
  maandag 1 februari 2016 @ 14:23:09 #46
360012 Shopaholic1984
pi_159568469
Malteser, fijn dat je zo snel een gesprek hebt. Geen zeurmoeder hoor, want 8 verschillende leidsters op korte tijd zou ik ook niet blij van worden.

Hulpje, hopelijk kan de huisarts helpen. Want krijsen is zo zielig!

Mijn L liep net achter de blokkenkar. Waar is de 'ga eens wat langzamer knop'. N staat steeds steviger, maar is overal wat later mee. Die volgt waarschijnlijk over een paar weken.
pi_159570030
Bloesem, veeg me op!!! O+ O+ Ik ga keihard rammelen van jouw foto's :D. Sterkte met de verwerking :*.

Hupje, wat frustrerend en zielig ;(.

Succes Malteser!

Shop, wat gaan je meiden snel inderdaad!! *O*

Ik ben langzaam afscheid aan het nemen van de babytijd. Het raakt me toch wel, het afgelopen jaar is voorbij gedenderd en nu is het bijna om. Hij is zo leuk en vrolijk en het wordt ook steeds maar leuker! Hij kan nu zwaaien, omg! En speelt soms echt samen met zijn grote broer, die dat helemaal geweldig vindt O+. Hij hupst nog steeds op zijn kont door de kamer, maar kan nu ook wiebelen op zijn knieën, dus het kruipen is niet erg ver weg meer. Hij doet het iig lekker langzaamaan :D. Hij zegt volgens mij mama, papa en dag, maar helemaal zeker weten doe ik het niet. En hij kan vol overgave nee schudden, met heerlijk ondeugende pretoogjes erbij _O-. Nog 1,5e week genieten van mijn grote baby!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159571170
Tijd voor een nieuwe dan Phaidra! O+

Ik wil dat nu al, dan vind ik N. al zooo groot en wil ik weer een nieuwe mini, maar ik vraag me af of dat ooit nog wel ophoudt. Dat ik straks niet met 6 kinderen zit en denk shit... ik wil er nóg een. _O-
  maandag 1 februari 2016 @ 16:46:14 #49
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159572069
Ja dat vraag ik me ook af selvaria. Dat je dat nooit meer mee gaat maken; een zwangerschap, bevalling en een baby'tje, dat lijkt me echt zó jammer.

Phaidra, jeetje wat snel gegaan! Wat klinkt hij heerlijk! O+
pi_159572249
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 16:46 schreef Mariposas het volgende:
Ja dat vraag ik me ook af selvaria. Dat je dat nooit meer mee gaat maken; een zwangerschap, bevalling en een baby'tje, dat lijkt me echt zó jammer.

De wetenschap dat dit ons laatste kindje is en dat alles eromheen ook voor het laatst is geeft mij dan weer een heel voldaan gevoel. Het is goed zo. (Al zou ik best wat vaker 16 weken vrij willen zijn van werk :+). Dexter is een makkelijke baby maar toch vind ik het allemaal weer pittig. Dat was ik ff vergeten :+.

Sowieso blij dat ik nog een keer positief heb kunnen bevallen (eerste X was niet zo tof) en bijna alles wat we nu meemaken gaat veeeeel relaxter dan bij Billie.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_159572473
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 16:46 schreef Mariposas het volgende:

Ik werd er na E. echt fysiek naar van, het idee dat mijn lichaam nooit meer een kind zou dragen en baren. Het gevoel dat k kreeg van de gedachte van nooit meer een eigen baby vasthouden vond ik zo ontzettend beklemmend. Dat is nu veel minder. Ik zou nog steeds best een vierde willen, maar als t niet gebeurt dan is het ook goed zo zoals het nu is. Gek is dat hoe dat werkt.
:)
pi_159572745
Poep-plosies. Die mistte ik ook niet. :') goeie god.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  maandag 1 februari 2016 @ 17:14:00 #53
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_159572949
Hallo mensen, ik heb even wat geruststelling nodig. Gisterenavond dronk J. maar matig en uiteindelijk heeft hij daarna alles wat hij gedronken had weer overgegeven. (Bleek toch meer gedronken dan ik dacht). Het was echt wel overgeven in golven en niet 'een mondje teruggeven'. Nou, toen de hele nacht niet gedronken en vanochtend weer wel gedronken en alles leek weer normaal. Maar nu net, 4 uur na de laatste voeding heb ik hem weer aangelegd en dronk hij weer maar matig en ja, ongeveer een half uur later kwam het er weer met golven uit ;(
Nu weet ik wel dat baby's/kinderen overgeven, maar ik ben zelf nogal panisch als het over overgeven gaat (emetofobie), dus ik zit hier alweer met een hoge hartslag en zweethanden en tranen. En mijn man gaat zo meteen weg tot morgenavond dus ik zit hier straks alleen. En ik kijk nu al tegen de volgende voedingen op :'(
En dan ook nog: wanneer moet ik een dokter bellen? En hij moet morgen ook naar de opvang want ik moet gewoon werken, kan je een kindje dat overgeeft gewoon brengen?
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_159573144
heeft hij koorts? Heeft hij wel gewoon plasluiers? Is ie suf? Dat zijn dingen om in de gaten te houden. je kan altijd de hap/huisarts bellen voor overleg he :* Beterschap
:)
pi_159573170
quote:
11s.gif Op maandag 1 februari 2016 17:14 schreef MissBliss het volgende:
Hallo mensen, ik heb even wat geruststelling nodig. Gisterenavond dronk J. maar matig en uiteindelijk heeft hij daarna alles wat hij gedronken had weer overgegeven. (Bleek toch meer gedronken dan ik dacht). Het was echt wel overgeven in golven en niet 'een mondje teruggeven'. Nou, toen de hele nacht niet gedronken en vanochtend weer wel gedronken en alles leek weer normaal. Maar nu net, 4 uur na de laatste voeding heb ik hem weer aangelegd en dronk hij weer maar matig en ja, ongeveer een half uur later kwam het er weer met golven uit ;(
Nu weet ik wel dat baby's/kinderen overgeven, maar ik ben zelf nogal panisch als het over overgeven gaat (emetofobie), dus ik zit hier alweer met een hoge hartslag en zweethanden en tranen. En mijn man gaat zo meteen weg tot morgenavond dus ik zit hier straks alleen. En ik kijk nu al tegen de volgende voedingen op :'(
En dan ook nog: wanneer moet ik een dokter bellen? En hij moet morgen ook naar de opvang want ik moet gewoon werken, kan je een kindje dat overgeeft gewoon brengen?
Maakt hij een zieke indruk? Koorts?
Wb opvang, in principe mogen kindjes zonder koorts wel komen, je moet je alleen afvragen of je de kleine er een plezier mee doet om op de opvang te zijn als ie niet lekker is. (En jij misschien ongerust)
S. 2014
J. 2016
pi_159573176
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 16:12 schreef Selvaria het volgende:
Tijd voor een nieuwe dan Phaidra! O+

Ik wil dat nu al, dan vind ik N. al zooo groot en wil ik weer een nieuwe mini, maar ik vraag me af of dat ooit nog wel ophoudt. Dat ik straks niet met 6 kinderen zit en denk shit... ik wil er nóg een. _O-
ik had daar na de middelste heel veel moeite mee. Met het idee dat ik dat allemaal nooit meer mee zou maken. Ik kon dan ook nergens afscheid van nemen, of babyspul verkopen. Ik heb ook even gedacht dat ik dat na nummer 3 ook weer zou hebben, maar nu is nummer 3 er en ik heb nu wel het gevoel van het is goed zo. Een compleet gevoel zeg maar. Nu kijk ik ook wat meer uit naar straks weer andere dingen kunnen die nu lastiger zijn. Op wintersport bijvoorbeeld. In de stoeltjeslift met mijn kinderen O+

Bovendien vond ik de zwangerschap wel zo zwaar de derde keer dat hoeft van mij ook niet meer.
pi_159573997
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 10:04 schreef Malteser het volgende:

Pinq: wortel, broccoli, bloemkool, doperwt, courgette, pompoen, wortel, zoete aardappel
Kikkererwten, aubergine, tomaat, paprika en allerlei combi's van dingen uit jouw en mijn "lijstje". Koens favorieten is bruine bonen met bataat en appel.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_159574061
Malteser, je bent geen zeur. Je komt op voor jezelf en J. Hebben ze al gereageerd?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_159574475
Gesprek gehad, ik werd echt gehoord. Ze hadden de situatie ook bekeken nav mijn mail en schrokken er wel van dat er zoveel wisselingen waren geweest, overigens om absoluut legitieme redenen. Maar ze waren het met ons eens dat dit teveel was.
Het was een fijn, open en eerlijk gesprek.
pi_159574932
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 18:11 schreef Malteser het volgende:
Gesprek gehad, ik werd echt gehoord. Ze hadden de situatie ook bekeken nav mijn mail en schrokken er wel van dat er zoveel wisselingen waren geweest, overigens om absoluut legitieme redenen. Maar ze waren het met ons eens dat dit teveel was.
Het was een fijn, open en eerlijk gesprek.
Hee wat fijn! Goed om te horen. Zijn er nog concrete plannen uitgekomen of was het een uitzondering op de regel?
pi_159575446
Wat goed dat je het gesprek aangegaan bent, Malteser, en fijn dat je gehoord bent!

Bloesem, hoe gaat het met jou?

En vannacht tijdens het voeden dacht ik ineens aan Risu. Hoe zou het met haar gaan, of heeft ze al een dreumes? En joyciie?

Wij zijn vandaag de hele dag wezen winkelen, en de kleine man deed het zo goed! Hij is alleen zo afgeleid door alles dat voeden in het openbaar een hele klus is, met veel rondvliegende tepels. "Oeh, een lamp". "ooeeeh, een muur, die moet ik voelen". Maar, we zijn goed geslaagd. De Duutser begint half februari met werken, en had nieuwe pakken en jassen nodig. Nu heb ik straks een man die elke dag in pak :9~ thuis komt!
pi_159576780
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 18:33 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Hee wat fijn! Goed om te horen. Zijn er nog concrete plannen uitgekomen of was het een uitzondering op de regel?
Ze waren zich er niet van bewust dat er juist op de groep van Twix zoveel wisselingen waren geweest ivm ziekte en familieomstandigheden. Nog geen enkele andere ouder had er iets van gezegd dus ze waren blij met de eyeopener. "De zwaarte van steeds wisselende gezichten mag niet steeds op de schouders van dezelfde groep vallen. Goed om daar bewuster mee om te gaan maar nog fijner dat we kunnen zeggen dat er voorlopig rust zal komen. Zieke collega's is niet te voorspellen maar de andere omstandigheden die hebben gespeeld zijn gelukkig achter de rug."
pi_159576801
Fijn Jagär!
pi_159576806
En dus gedoe met pakken die weer schoon en netjes in de kast moeten komen, Jagar :P

J heeft waarschijnlijk gewoon een fikse buikgriep te pakken. Niks anders te zien in ieder geval. Zul je altijd zien, ik moest 'm wakker maken omdat het tijd was om naar de HA te gaan }:|

Fijn Malteser. Gaan ze ook wat veranderen? Ah, ik lees het al, fijn.
pi_159578126
MB< kleine beetjes voeden helpen misschien beter dan grote voedingen nu? Bovendien wordt bv heel snel verteerd, dus niet alles wordt uitgespuugd als het een half uur na de voeding is. Het lijkt wel altijd heel veel, dat wel. Beterschap voor je ventje!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_159578162
Dat klinkt als een goed gesprek Malteser. O+ Hopelijk zullen de wisselingen nu minder zijn. :)

Fijn dat hij het zo goed doet Jagar! En voeden ging hier ook een hele tijd zo, zó irritant. :') En toch ook weer schattig, want je kleintje dat de wereld ontdekt is echt O+ .

Beterschap voor beide J's! Als je het niet vertrouwt even overleggen met de HAP, MB. Liever een keer te vaak voor je eigen geruststelling dan dat je de hele avond/nacht/dag loopt te stressen. :*

N. at net een heel bord gado gado, echt, waar ze het laat. :') En na de tijd ook nog mopperen tot ik haar nog wat bloemkool en komkommer van mijn bord gaf. :D

Nu ligt ze te gymmen in bed, ik haal haar maar weer naar beneden zodat ik nog wat kan nakijken. _O-
  maandag 1 februari 2016 @ 20:50:04 #67
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_159579436
Bedankt voor de tips dames! :*

We zijn bij de huisartsenpost geweest, er is gelukkig niks ernstigs. Het overgeven komt waarschijnlijk door slijm want hij is best verkouden. Longen en oortjes enzo waren allemaal goed, en hij was niet uitgedroogd, dus we moeten zorgen dat hij blijft drinken.

Wat fijn dat het een goed gesprek was malteser :)

Beterschap voor jouw J. ook hupje!
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_159579687
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:12 schreef Selvaria het volgende:
Dat klinkt als een goed gesprek Malteser. O+ Hopelijk zullen de wisselingen nu minder zijn. :)

Fijn dat hij het zo goed doet Jagar! En voeden ging hier ook een hele tijd zo, zó irritant. :') En toch ook weer schattig, want je kleintje dat de wereld ontdekt is echt O+ .

Beterschap voor beide J's! Als je het niet vertrouwt even overleggen met de HAP, MB. Liever een keer te vaak voor je eigen geruststelling dan dat je de hele avond/nacht/dag loopt te stressen. :*

N. at net een heel bord gado gado, echt, waar ze het laat. :') En na de tijd ook nog mopperen tot ik haar nog wat bloemkool en komkommer van mijn bord gaf. :D

Nu ligt ze te gymmen in bed, ik haal haar maar weer naar beneden zodat ik nog wat kan nakijken. _O-
Hahaha N aan de gado gado :D. Wij hadden nasi, dat viel niet echt in goede aarde. Ja, het omeletje ging schoon op, stukjes vlees ook, maar de rest was maar zo-zo.

Jagar, Risu's baby is een week of 2 jonger dan die van mij geloof ik!
En fijn, samen winkelen. Goed vooruitzicht, man in pak ^O^.

Malteser, fijn dat je aan de bel hebt getrokken dan! Klinkt heel positief :)

MB, het duurt echt wel even voor een kindje uitdroogt als hij nog wel af en toe drinkt. Er wordt dan toch meer opgenomen dan je denkt. Maar ik ben bekend met emetofobie en dan is het sowieso klote dat je alleen bent. Brengen op kdv vinden ze bij ons niet ok bij overgeven trouwens. Dan bellen ze (maar meestal zijn ze dan gewoon ook echt ziek). Hopelijk knapt hij gauw op :*. Edit: ik zie nu dat je bij de hap bent geweest, fijn dat hij in orde is!

A. is hoogstwaarschijnlijk ook onze laatste baby. Aan de ene kant echt jammer, ik heb er dit keer zo intens van genoten, veel meer dan bij de oudste. Dat wil ik nog wel eens zo meemaken O+. Maar de zwangerschap was een behoorlijk stuk zwaarder, herstel na de bevalling duurde langer en nu vind ik het gesjouw met de kinderen op werkdagen zoveel gedoe. Ik vind het niet erg als ze wat ouder zijn en het allemaal makkelijker gaat worden. Vriend zegt nu dat hij echt geen derde wil, en zelf zeg ik rationeel ook nee. Maar gevoelsmatig toch lastig om er definitief een punt achter te zetten...
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 1 februari 2016 @ 21:02:51 #69
335643 faptist
Maakt fouten
pi_159579856
AaARGh. heeeeeeeeele uitgebreide post getypt is hij weg :'(
Sorry..

Dan in het kort.

Geen zeurmoeder, want je komt op voor jouw kind. Wanneer je in het onderwijs zit vind je het ook fijn wanneer iemand belangstelling toont in de gang van zaken.
En ik heb vorige week ook zo'n gesprek gehad. Ik vond het niet prettig dat ze ro in slaap lieten huilen, dat ze haar nog steeds maat 3 luiers gaven (Serieus?!) en dat ze haar te grote flessen met bv aanboden waarvan het restje steeds werd weggegooid.
Restje? ... Restje van 60 ml.. Dat is gewoon 5 minuten kolven ja.!. $%^&*^%$^&*

Eerste hapjes
Gekookt: wortel, peen, pompoen, sperziebonen, zoete aardappel, appel en bruine bonen.
Ongekookt: avocado, banaan.

eh what else .. *hallo geheugen waar ben je?*
Ohja.

Ludann,
Die wipstoel is best standaard in de USA volgens mij. Ik zie hem best vaak langskomen op teen mom / en dat soort programma's.
En wat balen voor je man. Lijkt me echt vervelend.
Natuurlijk al helemaal voor jou! Wel goed blijven eten hoor. En drinken.. Zo belangrijk tijdens bv geven.

hupje,
wat fijn al die adviezen. Blijf lekker bij je eigen standpunt. Je doet het hartstikke goed.
Ik krijg die opmerkingen nooit. Of ik hoor ze niet? ;)
Wij doen het gewoon op onze manier en anderen mogen het vooral anders doen!
maar wij genieten van ons kleintje tussen ons in incl nachtvoeding. lekker puh!
Ik denk dat Ro ziek wordt. Ze was vandaag lekker aan het dansen en man en ik grapten nog dat ze de macarena zo goed kon, maar achteraf viel het ons pas op dat ze steeds op haar oortje sloeg.
Tijdens het in bed leggen was het moord en brand. Huilen, jammeren en ze werd steeds warmer. Wilde zelfs haar flesje niet en ook al geen bv.
Dus een pcm er in en na 30 min viel ze in slaap. Hopelijk een rustige nacht.
De laatste paar weken wordt ze steeds om 03:00 wakker omdat ze wil spelen/ aandacht wil.
Hartstikke lief allemaal, maar ik ben stiekem wel een beetje moe :@
  maandag 1 februari 2016 @ 21:05:46 #70
335643 faptist
Maakt fouten
pi_159579961
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 19:31 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ze waren zich er niet van bewust dat er juist op de groep van Twix zoveel wisselingen waren geweest ivm ziekte en familieomstandigheden. Nog geen enkele andere ouder had er iets van gezegd dus ze waren blij met de eyeopener. "De zwaarte van steeds wisselende gezichten mag niet steeds op de schouders van dezelfde groep vallen. Goed om daar bewuster mee om te gaan maar nog fijner dat we kunnen zeggen dat er voorlopig rust zal komen. Zieke collega's is niet te voorspellen maar de andere omstandigheden die hebben gespeeld zijn gelukkig achter de rug."
Kijk. Daar kun je wat mee!
Super dat je gegaan bent!
pi_159580024
Oh, dat zijn wel veel wisselingen zeg, Malteser. Gelukkig goed gesprek en zullen er nu niet zoveel wisselingen meer zijn.

Bloesem, wat veel haar!
Hier niet zoveel haar en het lijkt ook erg langzaam te groeien. Dat in tegenstelling tot haar nagels bijvoorbeeld.

MissBliss, wat zielig. Hebben ze nog een tip gegeven wat betreft het drinken? Kleinere beetjes zoals iemand zei of gewoon de normale voedingen aanhouden?

Schoonzus kwam weer met wat spullen aanzetten voor over een tijdje (peuterbedje, glijbaan, fietsstoeltje etc.) die haar peuter nu niet meer gebruikt. Heel lief natuurlijk en er zitten ook altijd wel goede/leuke dingen tussen. Maar ben ik zo ondankbaar dat ik zelf een nieuw matras wil kopen voor het peuterbedje (de ombouw is wel echt leuk) en haar matras dus wil wegflikkeren? Matras is minstens derdehands. En dat ik haar autostoeltje liever niet aanneem, omdat ik liever zie dat mijn kind de komende jaren in een nieuw exemplaar zit? Vriend vind het wel prima om die spullen zelf te kopen, maar vindt mijn standpunt ook ergens wat overdreven; want die spullen van zijn zus zijn toch nog goed?
  maandag 1 februari 2016 @ 22:07:10 #72
360012 Shopaholic1984
pi_159582357
Janita, matras zou ik ook nieuw willen kopen en autostoel ook. Dus ik vind je niet ondankbaar.
pi_159583072
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 22:07 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Janita, matras zou ik ook nieuw willen kopen en autostoel ook. Dus ik vind je niet ondankbaar.
Ik ook, en ik zou als ik het zou geven ook niet beledigd zijn als iemand die weg zou doen.

Dankjewel voor de beterschaps en de lieve reactie van faptist. Hij slaapt nu voor het eerst sinds het huisartsbezoek, dus ik ga ook gauw liggen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 1 februari 2016 @ 22:38:07 #74
147316 crew  DJMO
#trut
pi_159583328
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 16:58 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik werd er na E. echt fysiek naar van, het idee dat mijn lichaam nooit meer een kind zou dragen en baren. Het gevoel dat k kreeg van de gedachte van nooit meer een eigen baby vasthouden vond ik zo ontzettend beklemmend. Dat is nu veel minder. Ik zou nog steeds best een vierde willen, maar als t niet gebeurt dan is het ook goed zo zoals het nu is. Gek is dat hoe dat werkt.
Hier wou ik nog op reageren .. tijdens het voeden van Geert had ik een bv-armbandje gewonnen ergens. Twee jaar later raakte ik dat ergens kwijt, en ondanks dat ik niet meer voedde, bestelde ik een nieuwe. Gewoon .. omdat het me herinnerde aan een ontzettend fijn iets. En ook mijn onderbewustzijn bokte en protesteerde omdat ik nooit meer zwanger zou zijn en / of bv zou geven .. daarom moest en zou ik dat bandje perse blijven dragen. en nu? voed ik op vijf weken na, alweer een jaar m'n jongste telg weliswaar met obstakels (trage gewichtstoename) en hulpmiddelen hier en daar (oxy neusspray en lately ook domperidom om de productie op te krikken tijdens menstruatie) .. maar hell .. ik voed nog steeds ! O+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_159583911
Nog even terug komend op het eten. O eet sinds een week of twee ook en dat gaat best goed eigenlijk. Voorlopig houden we het nog op losse groente en fruit, ook om eventuele reacties te testen, maar ik ben niet zo'n keukenprinses. Hoe geven jullie dingen als tomaat, (zoete) aardappel, avocado en aubergine? Ik wil hem graag zoveel mogelijk laten proeven, maar ik heb bij sommige dingen echt geen idee hoe ik dat (op een baby-vriendelijke manier) moet bereiden. Losse aardappel is bijvoorbeeld heel erg droog dus moet wel gemengd worden lijkt me? En aubergine heb ik uberhaupt nog nooit klaargemaakt. Hij krijgt overigens het meeste geprakt en soms a la rapley, maar ik vind dat toch nog wel een beetje eng dus dat mag alleen bij klein zacht spul (macaroni) of heel hard spul wat hij toch niet doorgeknaagd krijgt (paprika).

Worteltjes zijn hier overigens niet populair. Boontjes ook niet. Wel erg smakelijk zijn bloemkool, broccoli, banaan en peer. Heel erg vies zijn spruitjes, daar moest hij gisteren van huilen na het proeven :D

En Jantina, een nieuw matras kopen lijkt me logisch, zeker als hij al derde hands is. Ik kan me ook niet voorstellen dat ze daardoor beledigd oid zou zijn. Een autostoel kan ik me van jou (en mij) uit ook voorstellen om die nieuw te kopen, maar ik kan me ook voorstellen dat zij die nog als 'nieuw' ziet. Wellicht handig om die bij een opa/oma/andere oppas te stallen voor incidenteel gebruik?
  maandag 1 februari 2016 @ 23:02:03 #76
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_159583997
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:07 schreef JantinaGr het volgende:

MissBliss, wat zielig. Hebben ze nog een tip gegeven wat betreft het drinken? Kleinere beetjes zoals iemand zei of gewoon de normale voedingen aanhouden?

Schoonzus kwam weer met wat spullen aanzetten voor over een tijdje (peuterbedje, glijbaan, fietsstoeltje etc.) die haar peuter nu niet meer gebruikt. Heel lief natuurlijk en er zitten ook altijd wel goede/leuke dingen tussen. Maar ben ik zo ondankbaar dat ik zelf een nieuw matras wil kopen voor het peuterbedje (de ombouw is wel echt leuk) en haar matras dus wil wegflikkeren? Matras is minstens derdehands. En dat ik haar autostoeltje liever niet aanneem, omdat ik liever zie dat mijn kind de komende jaren in een nieuw exemplaar zit? Vriend vind het wel prima om die spullen zelf te kopen, maar vindt mijn standpunt ook ergens wat overdreven; want die spullen van zijn zus zijn toch nog goed?
Gewoon de normale voedingen aanhouden. Toen we thuis kwamen heeft hij nog 1 borst gedronken en die is binnen gebleven. De keren dat hij moest overgeven dronk hij ook niet enthousiast, dus dat is wel een teken denk ik.

Ik vind het niet gek om wat nieuwe spulletjes te kopen hoor, ik zou liever ook geen derdehands matrasje willen.

Thanks Phaidra, buiten het overgeven is hij helemaal niet ziek trouwens, dus ik kijk morgenochtend even of ik hem wegbreng. Ik heb eigenlijk weinig keuze, want ik heb 'à ochtends een afspraak die ik niet af kan zeggen. Maar dan kan ik hem na 2 uur weer ophalen als het nodig is. (Edit: behalve als hij echt echt ziek is hoor, dan bel ik toch af)

[ Bericht 5% gewijzigd door MissBliss op 01-02-2016 23:21:38 ]
Ziggy played guitar
pi_159584987
Wij zitten weer met Twix in het ziekenhuis. Van het ene op het andere moment knapte hij weer helemaal af vanavond. Super benauwd, net als 3 weken geleden. HAP gebeld, daar konden we meteen terecht. Doorgestuurd naar de SEH, saturatie weer te laag. Vernevelen helpt wel. Nu 24 uur blijven ter controle en om de 3 uur vernevelen.
En mijn jongetje, die lacht naar iedereen, dokters met of zonder witte jas, ongeacht of hij verneveld wordt of niet. Maar zo naar om hem zo benauwd te zien. :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door Malteser op 02-02-2016 00:07:12 ]
pi_159585558
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 23:34 schreef Malteser het volgende:
Wij zitten weer met Twix in het ziekenhuis. Van het ene op het andere moment knapte hij weer helemaal af vanavond. Super benauwd, net als 3 weken geleden. HAP gebeld, daar konden we meteen terecht. Doorgestuurd naar de SEH, saturatie weer te laag. Vernevelen helpt wel. Nu 24 uur blijven ter controle en om de 3 uur vernevelen.
En mijn jongetje, die lacht naar iedereen, dokters met of zonder witte jas, ongeacht of hij vernevelt wordt of niet. Maar zo naar om hem zo benauwd te zien. :'(
Och nee :(

Sterkte daar :*
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 1 februari 2016 @ 23:56:08 #79
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_159585650
Oh arme twix ;( sterkte!
Ziggy played guitar
pi_159586225
Arme Twix! Ik hoop dat het vernevelen goed z'n werk doet en hij zich weer snel goed voelt!
pi_159587173
Ooh beterschap Twix!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_159588040
Och, beterschap Twix!!
  dinsdag 2 februari 2016 @ 04:38:11 #83
360012 Shopaholic1984
pi_159588148
O nee, arme Twix :'(
Hopelijk knapt hij snel op. Beterschap!!!
  dinsdag 2 februari 2016 @ 04:41:26 #84
360012 Shopaholic1984
pi_159588153
FF, zoete aardappel heb ik gewoon gepureerd gedaan. Je kunt altijd wat vocht toevoegen om het minder droog te maken.
Tomaat, aubergine en avocado heb ik pas gegeven toen ik al wat ging mengen.
Zoete aardappel met avocado was hier een grote hit.
Maar dit geeft geen antwoord natuurlijk op hoe je ze los kunt geven.
pi_159588158
Beterschap met Twix! :*
pi_159588405
Oh nee Twixie, wat een schrik weer! Succes in het ziekenhuis. Charmeer ze daar allemaal maar O+
Malteser, sterkte :*
pi_159588415
Oh nee lieve Twix. :'( Sterkte Malteser en Malteserman. :*
pi_159588416
Oh nee arme twix! Beterschap!!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_159588431
Oh wat sneu, beterschap voor lieve Twix :*
pi_159588464
Oh nee, weer in het zkh ;( Sterkte Malteser & lief :*
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_159588552
Och Twix, wat sneu! Beterschap! En sterkte Malteser! :*
pi_159588618
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 23:34 schreef Malteser het volgende:
En mijn jongetje, die lacht naar iedereen, dokters met of zonder witte jas, ongeacht of hij verneveld wordt of niet. Maar zo naar om hem zo benauwd te zien. :'(
Ach nee toch ;( Sterkte!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159588621
He toch Malteser, hopelijk is Twix de nacht goed doorgekomen.

J's nacht was wederom geen succes. Tot 22u weigerde hij te slapen, van 22-2 sliep hij steeds 45 min en dan 15 min drinken en in slaap vallen. Van 2 tot 3.30 was het krijsen en daarna tot 7.30u weer 45 min slaap en 15 min wakker. :O Ik hoop dat dit niet lang meer duurt, want na 7 prutnachten ben ik gesloopt.
pi_159588633
Och Twix, snoetje. ;( Veel sterkte voor jullie :*
  dinsdag 2 februari 2016 @ 08:08:01 #95
409579 LuDann
All the way
pi_159588645
Wat moet dat schrikken zijn geweest Malteser. Hoe ging de nacht? Heel veel beterschap voor kleine Twix! Weten ze wat er aan de hand is, is het nog steeds het RS virus?
pi_159588654
Ach Twixje. Beterschap stoere lachende knul. :* Sterkte Malteser.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_159588749
Prima nacht gehad, saturatie is weer boven de 90 dus dat gaat de goede kant op. Werden om de 3 uur gewekt ivm vernevelen maar Twix sliep alle keren direct verder. Hij slaapt nu nog.
Dadelijk eens kijken of hij wat wil drinken. Straks komt de kinderarts, benieuwd wat hij/zij zegt.

Hupje, wat rot van de nacht. Dat lijkt me heel zwaar!
pi_159588764
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 08:08 schreef LuDann het volgende:
Wat moet dat schrikken zijn geweest Malteser. Hoe ging de nacht? Heel veel beterschap voor kleine Twix! Weten ze wat er aan de hand is, is het nog steeds het RS virus?
Toch weer een luchtweginfectie. Of het RS is weet ik niet. Hij heeft in ieder geval weer koorts en een piepende uitademing. Zijn buik en borst trekt hij in bij het ademen, hij moet er zo hard voor werken :'(. Gelukkig heeft hij echt baat bij het vernevelen.
pi_159588782
Ach, ze hebben ook zo weinig bij te zetten he die kleintjes. Beterschap ermee!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')