#kompinferzedquote:Op zondag 31 januari 2016 12:21 schreef The_Temp het volgende:
Ik vraag me af of de grote meerderheid van de PVV-stemmers er wel zo'n moeite mee heeft dat ze niet gaan regeren. Heb het idee dat velen op ze stemmen om de gevestigde partijen naar rechts te trekken.
Daarnaast is het van tevoren al bekend dat Wilders niet gaat regeren. Dat zal niemand verbazen en al helemaal geen heftige emotionele reacties uitlokken. Als Wilders denkt dat zn stemmers massaal de straat opgaan overschat ie zn electoraat schromelijk. Meer dan een facebook-actie zit er niet in.
En omdat je Wilders termen hoort gebruiken als testosteronbommem toch?quote:Op zondag 31 januari 2016 12:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt en dat komt omdat men eraan gewend is geraakt door de social media.
Ik ben voor democratie maar als vijandelijke elementen de Staten-Generaal onder het mom van democratie infiltreren kunnen we niet accepteren dat het maar 'democratisch' is. Als deze elementen ook daadwerkelijk staatsgevaarlijke acties uitvoeren, zoals het uit handen geven van het zelfbeschikkingsrecht van het Koninkrijk moeten deze partijen de mond gesnoerd worden.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:08 schreef pokkerdepok het volgende:
welke staatsvorm vind jij dan wel okee, TS?
Ik vraag mij serieus af of het echt zo'n idioot is. Hij weet precies wat hij elke keer moet roepen op het juiste moment.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:24 schreef BoneThugss het volgende:
Ach ja, het is en blijft een idioot. Dat hij daar met Le Penn staat, zegt alweer genoeg.
Omgekeerd kun je dat ook zeggen: Frans Timmermans samen met Juncker, zegt alweer genoeg.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:24 schreef BoneThugss het volgende:
Ach ja, het is en blijft een idioot. Dat hij daar met Le Penn staat, zegt alweer genoeg.
Dat is wel een curieus stukje van Wilders. Laat hij die revolte niet gebeuren of wil hij samenwerking afdwingen. Het zou ook kunnen zijn om te voorkomen dat hij wordt beschuldigd van dreigen met geweld, hij kan nu immers zeggen dat hij dat geweld niet laat gebeuren. Het is best een slim mannetje, hij weet redelijk goed wat nog net door de beugel kan maar door zijn aanhang toch anders zal worden opgevat.quote:Wij laten dat niet gebeuren.
Misschien kunnen we het leger een paar jaar de macht geven. Maar alleen als ze beloven over een paar jaar weer netjes de democratie in te voeren.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:25 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik ben voor democratie maar als vijandelijke elementen de Staten-Generaal onder het mom van democratie infiltreren kunnen we niet accepteren dat het maar 'democratisch' is. Als deze elementen ook daadwerkelijk staatsgevaarlijke acties uitvoeren, zoals het uit handen geven van het zelfbeschikkingsrecht van het Koninkrijk moeten deze partijen de mond gesnoerd worden.
Het hoogste goed in dit land is de soevereiniteit. Als de democratie deze soevereiniteit in het gevaar brengt zal zij moeten wijken voor een (tijdelijk) andere staatsvorm die wel de soevereiniteit kan waarborgen.
Net zoals in Thailand?quote:Op zondag 31 januari 2016 12:26 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Misschien kunnen we het leger een paar jaar de macht geven. Maar alleen als ze beloven over een paar jaar weer netjes de democratie in te voeren.
Die zijn sociaaldemocraat en christendemocraat, geen fascist.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Omgekeerd kun je dat ook zeggen: Frans Timmermans samen met Juncker, zegt alweer genoeg.
Die eerste twee zijn policorquote:Op zondag 31 januari 2016 12:27 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Die zijn sociaaldemocraat en christendemocraat, geen fascist.
Nouja, ik vind het een idioot. Als hij is wat genuanceerder zou zijn. Zou dat de helft schelen, denk ik.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:25 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik vraag mij serieus af of het echt zo'n idioot is. Hij weet precies wat hij elke keer moet roepen op het juiste moment.
Ik denk niet dat ze onbetrouwbaarder zijn dan de huidige elite, die hebben al aangetoond onbetrouwbaar te zijn.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:26 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Misschien kunnen we het leger een paar jaar de macht geven. Maar alleen als ze beloven over een paar jaar weer netjes de democratie in te voeren.
Wat een gezwets zeg de soevereiniteit is niet in gevaar. Tegenwoordig leggen sommige mensen internationale verdragen uit als gevaar voor de soevereiniteit maar het is logisch dat als je gaat samenwerken dat je verplichtingen hebt door die samenwerking. Als je dat niet wil moet je als Noord-Korea worden, geen internationale verplichtingen dan kun je het allemaal zelf uitzoeken.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:25 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik ben voor democratie maar als vijandelijke elementen de Staten-Generaal onder het mom van democratie infiltreren kunnen we niet accepteren dat het maar 'democratisch' is. Als deze elementen ook daadwerkelijk staatsgevaarlijke acties uitvoeren, zoals het uit handen geven van het zelfbeschikkingsrecht van het Koninkrijk moeten deze partijen de mond gesnoerd worden.
Het hoogste goed in dit land is de soevereiniteit. Als de democratie deze soevereiniteit in het gevaar brengt zal zij moeten wijken voor een (tijdelijk) andere staatsvorm die wel de soevereiniteit kan waarborgen.
Klinkt weinig geloofwaardig. Als je enige fatsoenlijke opleiding hebt, dan prik je zo door al die onzin van Wilders en consorten heen.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:22 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Wat een onzin met je profiel. De Wildersstemmers die ik ken zijn vrijwel allemaal universitair geschoold en de rest heeft VWO+HBO.
Ik vind de dingen die hij zegt ook idioot. Net zoals z'n kapsel. Maar denk toch dat het een slimme man is.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:28 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Nouja, ik vind het een idioot. En Timmermans heeft wat mij betreft zijn kruit wel een beetje verschoten.
Ze hebben geen flauw benul waarover ze spreken inderdaad. Maar ach, het is wel vermakelijk.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:29 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wat een gezwets zeg de soevereiniteit is niet in gevaar. Tegenwoordig leggen sommige mensen internationale verdragen uit als gevaar voor de soevereiniteit maar het is logisch dat als je gaat samenwerken dat je verplichtingen hebt door die samenwerking. Als je dat niet wil moet je als Noord-Korea worden, geen internationale verplichtingen dan kun je het allemaal zelf uitzoeken.
Timmermans heeft zijn kruit al lang verschoten in de kamer.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Omgekeerd kun je dat ook zeggen: Frans Timmermans samen met Juncker, zegt alweer genoeg.
Wat nou elite. Het zijn volksvertegenwoordigers, wij stemmen op ze. En de meerderheid van Nederland kan nog gewoon helder nadenken en weet dat we niks zijn zonder internationale samenwerking. Dat jij dat reden vindt om de democratie omver te werpen is... zorgelijk.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:29 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze onbetrouwbaarder zijn dan de huidige elite, die hebben al aangetoond onbetrouwbaar te zijn.
Je hebt niets aan democratie als je niet meer soeverein bent. Democratie om des keizers baard.
Hij zal best intelligent zijn. De PVV is kwa vluchtelingen heel erg rechts. Maar kwa andere punten heel erg links. En bv Bosma, komt op mij altijd wel intelligent over.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:30 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik vind de dingen die hij zegt ook idioot. Net zoals z'n kapsel. Maar denk toch dat het een slimme man is.
Het is ook bijzonder om te zien hoe zijn volgers hem verheerlijken... Ze zien in hem de oplossing, de grote Geerd.
kom haten danquote:
En daar gaat het fout hierbij. Dat je de grootste partij hebt betekent niet per se dat je de meerderheid van het volk achter je hebt. Dat geldt namelijk pas als je meer dan 50% van de zetels in handen hebt. Dreigen met een revolutie als je de grootste wordt maar niemand met je wil regeren is dus zeer ondemocratisch.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:15 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Als de meerderheid van het volk erachter staat niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |