http://www.nrc.nl/handels(...)s-of-revolte-1586054quote:Het wordt premier Wilders of ‘revolte’
PVV in Europa Wilders trof zijn anti-Europese collega’s vrijdag in Milaan. „De waarheid ligt aan onze kant. Wen er maar aan.”
Echte zetelaantallen of regeringsmacht deden er even niet toe. Zes politieke leiders van anti-Europese en anti-migratiepartijen waren op donderdag en vrijdag bij elkaar in Milaan voor de eerste jaarvergadering van hun anti-EU-fractie in het Europees Parlement – en ze gingen met elkaar, het publiek en de pers om alsof zij nú al de politieke winnaars zijn in hun land.
„Als ik straks de grootste ben en andere politici willen niet met mij samenwerken”, zei PVV-leider Geert Wilders op de persconferentie na afloop, „dan zullen de mensen dat niet accepteren. Dan komt er een revolte. Wij laten dat niet gebeuren.” Marine Le Pen van het Franse Front National, naast hem, knikte: zo is het.
De anti-Europese fractie, ‘Europa van Naties en Vrijheid’, werd in juni vorig jaar opgericht. Behalve de PVV en het Front National zitten ook het Oostenrijkste FPÖ, Lega Nord, Vlaams Belang en het Poolse Congres voor Nieuw Rechts (KNP) erin. Zij beleven hun ‘patriottische lente’, zoals Wilders het noemt. Door de onrust over de vluchtelingen die naar Europa komen, groeit de aanhang van politieke partijen die tegen de EU en tegen migratie zijn.
En dus was de stemming op de persconferentie triomfantelijk. „De waarheid ligt niet altijd in het midden”, zei Wilders, als citaat van de Italiaanse schrijfster Oriana Fallaci die hem had geďnspireerd, zei hij, met haar kritische boeken over de islam. „De waarheid ligt aan onze kant. Wen er maar aan.”
Toch was de jaarvergadering geen feestelijke bijeenkomst. In de toespraken op donderdag, waarbij Wilders zich had laten vervangen door Europarlementariër Marcel de Graaff, zat veel verongelijktheid – ze zíjn geen nazi’s en ze zíjn niet gek. „Wij zijn juist normaal”, zei Matteo Salvini van gastheer Lega Nord.
Die is daar nog te snugger voor. Het zijn meer de figuren met mooie spandoeken vol spelfouten waar Wilders het van moet hebbenquote:Op zondag 31 januari 2016 12:01 schreef Rezania het volgende:
Helemaal van lotje getikt.Of verwacht hij dat deze mensen een revolutie in gaan zetten:
[ afbeelding ]
Dat lijkt me ook vrij logisch.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:03 schreef Wespensteek het volgende:
Blijkbaar zijn de PVV aanhangers volgens Wilders wat agressiever en ondemocratischer dan de PvdA aanhangers.
En dan huilen als er ze een tegenprotest tegenkomen.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die is daar nog te snugger voor. Het zijn meer de figuren met mooie spandoeken vol spelfouten waar Wilders het van moet hebben
Dat kan maar ik denk niet dat ze het zelf bedacht zouden hebben als Wilders nu niet alvast deze voorzet had gegeven. Best slim van hem om hier nu alvast over te beginnen al is het weinig democratisch.quote:
Topic is in de OP alweer verziekt. Well done.quote:Door de nieuwsberichten van verkrachtingen, aanrandingen en andere zedenzaken in AZC's is dit nieuws er wat doorheen geglipt.
Wilders is er in dit geval zelf mee begonnen. Verder lijk je wel erg op een PVV aanhanger en steun je hem blijkbaar ook, wat is volgens jou een PVV aanhanger?quote:Op zondag 31 januari 2016 12:08 schreef Peachbird het volgende:
Ah het ridiculiseren van mensen die wilders stemmen om welke uiteenlopende reden is begonnen.
Nou, hier hebben we er een. Ik ben geen pvver, een vrijdenker, ik geloof niet dat wilders een leider is nog vind ik dat hij lang aan moet blijven. Maar als er nu iemand is die als een megafoon kan fungeren, om uit die verdomde tyrannieke tyfus EU te komen en terug naar huis, diplomatiek van naties, eerlijke verdragen, eigen wet en recht terug. Dan is alleen wilders daar een mogelijkheid naar.
Geen enkel andere zelfverklaarde vertegenwoordiger is daar bereid toe, in tegenstelling roeien die rustig verder de waterval af.
quote:Op zondag 31 januari 2016 12:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Topic is in de OP alweer verziekt. Well done.
ok janquote:Op zondag 31 januari 2016 12:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]Het mag weer niet gezegd worden zeker!
Ik steun wilders als megafoon van het volk, voor zijn eigen programmas mbt israelische affiliaties zal hij nooit steun krijgen. Ook van mij niet. (en ik ben dan nog joods ook, go figure)quote:Op zondag 31 januari 2016 12:10 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wilders is er in dit geval zelf mee begonnen. Verder lijk je wel erg op een PVV aanhanger en steun je hem blijkbaar ook, wat is volgens jou een PVV aanhanger?
Ook zonder wilders maak ik me zorgen om de fanclub.... Daar heeft WIlders niet zoveel mee te maken.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:11 schreef Yasmin23 het volgende:
Om Wilders maak ik mij niet zo druk, wel om zijn fanclub...
Sorry, te lui voor. Net tien kilometer door de bergen gewandeldquote:
Met een revolutie dreigen is toch ondemocratisch, zeker als je er een idiote argumentatie bij hebt. Het is al voorgekomen dat de grootste partij niet gaat regeren, hoe kan Wilders dan gaan dreigen met zijn agressieve aanhang.quote:
Die gasten zijn de grootste criminelen, maar wel met hun vingertje wijzen naar andere groepenquote:Op zondag 31 januari 2016 12:11 schreef Yasmin23 het volgende:
Om Wilders maak ik mij niet zo druk, wel om zijn fanclub...
Wel voor dit probleem, niet voor de toekomst.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:11 schreef hoas het volgende:
Laten wij wel wezen, het huidigge incompetente zooitje zit er alleen voor zichzelf, alleen Wilders is niet de oplossing.
Haha kamper, bergenquote:Op zondag 31 januari 2016 12:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Sorry, te lui voor. Net tien kilometer door de bergen gewandeld
Als je hem steunt ben je wat mij betreft een aanhanger ook als je het deels niet met hem eens bent. Verder begrijp ik niet waarom jouw afkomst van enig belang zou zijn.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:12 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Ik steun wilders als megafoon van het volk, voor zijn eigen programmas mbt israelische affiliaties zal hij nooit steun krijgen. Ook van mij niet. (en ik ben dan nog joods ook, go figure)
Het is zon non argument om mensen die ergens op stemmen te zien als degene waar ze op stemmen, je hebt ook verstandelijk gehandicapten die op welkander partij stemt dat maakt nog niet alle mensen die daar op stemmen verstandelijk gehandicapt. (nougoed, enigzijds wel natuurlijk want je eigen vertegenwoordiging uit handen geven aan de politiek is toch wel een zwakte, en daar kom ik ook bij mijzelf vooruit want hoe intelligent een mens ook kan zijn, je blijft roepende in de woestijn hoe groter de wereld wordt)quote:Op zondag 31 januari 2016 12:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ook zonder wilders maak ik me zorgen om de fanclub.... Daar heeft WIlders niet zoveel mee te maken.
Het lijkt alsof ze denken dat het meer geaccepteerd is wat ze roepen en daar helpt Wilders wel aan mee natuurlijk.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ook zonder wilders maak ik me zorgen om de fanclub.... Daar heeft WIlders niet zoveel mee te maken.
Als de meerderheid van het volk erachter staat niet.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Met een revolutie dreigen is toch ondemocratisch, zeker als je er een idiote argumentatie bij hebt. Het is al voorgekomen dat de grootste partij niet gaat regeren, hoe kan Wilders dan gaan dreigen met zijn agressieve aanhang.
Oh er zullen vast wel mensen op wilders stemmen die 2 hersencellen hebben, maar ze zijn sterk in de minderheid.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:15 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Het is zon non argument om mensen die ergens op stemmen te zien als degene waar ze op stemmen, je hebt ook verstandelijk gehandicapten die op welkander partij stemt dat maakt nog niet alle mensen die daar op stemmen verstandelijk gehandicapt. (nougoed, enigzijds wel natuurlijk want je eigen vertegenwoordiging uit handen geven aan de politiek is toch wel een zwakte, en daar kom ik ook bij mijzelf vooruit want hoe intelligent een mens ook kan zijn, je blijft roepende in de woestijn hoe groter de wereld wordt)
Als de meerderheid achter Wilders staat, dan kan hij (in zijn eentje) gaan regeren. Als hij zou worden buitengesloten door andere partijen, dan is dat dus niet het geval.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:15 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Als de meerderheid van het volk erachter staat niet.
Die mensen maakt het geen drol uit wat de samenleving denkt hoor. Maakl je maar geen illusies.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:15 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het lijkt alsof ze denken dat het meer geaccepteerd is wat ze roepen en daar helpt Wilders wel aan mee natuurlijk.
Als de meerderheid er achterstaat hoeft hij geen coalitie te vormen. Hij gaat dus uit van het niet hebben van een meerderheid en wil samenwerking afdwingen door te dreigen met een gewelddadige achterban.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:15 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Als de meerderheid van het volk erachter staat niet.
Paar straatstenen lospeuteren uit de straat en richting wat ramen smijten als het echt mal wordt met die revolutie.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:05 schreef Rezania het volgende:
[..]
En dan huilen als er ze een tegenprotest tegenkomen.Nee, een revolutie a la Egypte zie ik hier echt niet gebeuren, hooguit wat tokkies op het malieveld die iedereen na een paar dagen weer is vergeten.
Nou misschien heb ik het fout maar werd het zelfde zo massaal gezegd een paar jaar geleden?quote:Op zondag 31 januari 2016 12:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Die mensen maakt het geen drol uit wat de samenleving denkt hoor. Maakl je maar geen illusies.
Ik snap je nietquote:Op zondag 31 januari 2016 12:17 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou misschien heb ik het fout maar werd het zelfde zo massaal gezegd een paar jaar geleden?
We zullen wat zilverpapier moeten kopen geloof ik want we komen nu wel in hoedje territorium volgens velen maar ik heb ook al op de fp gestelt dat dit er inderdaad op lijkt dat dit een geopolitieke fuik is waar we in gedrukt worden, in het klein is dat al zichtbaar met de massas die nu alleen nogmaar 'de criminele allochtoon' in zicht hebben en alles wat er hand in (het achterste) heeft ziet men al niet meer, de ultieme afleiding dmv effectieve polarisatie, verdeel en heers zoals de navolging van bernays het bedoeld heeft.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:14 schreef BarryOSeven het volgende:
Wilders is de meest logische toevlucht.
Alleen is er iets met de opkomst van Le Pen, Wilders en Trump wat niet klopt.
Deze mensen staan al jaren klaar om in een politiek vacuüm te stappen gecreëerd door deze crisis.
Deze crisis is echter niet toevallig en bewust gecreëerd. Eventueel om deze lieden in het zadel te helpen.
Aldus: Wilders klinkt interessant, maar te toevallig. Er steekt iets vies in die man.
Bijvoorbeeld:
Eenieder die de beveiliging van Wilders heeft opgedrongen gekregen, de tegenwerking van de gevestigde orde, de rechtszaken. Een normaal mens zou er mee stoppen.
Of je moet een echte idealist zijn, maar dan zou je ook wel democratie in je partij accepteren en geen vage betalingen uit het buitenland.
Er is iets heel gevaarlijks op handen ben ik bang...
Hahaha. Trouwens, het is noch.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:08 schreef Peachbird het volgende:
Ah het ridiculiseren van mensen die wilders stemmen om welke uiteenlopende reden is begonnen.
Nou, hier hebben we er een. Ik ben geen pvver, een vrijdenker, ik geloof niet dat wilders een leider is nog vind ik dat hij lang aan moet blijven. Maar als er nu iemand is die als een megafoon kan fungeren, om uit die verdomde tyrannieke tyfus EU te komen en terug naar huis, diplomatiek van naties, eerlijke verdragen, eigen wet en recht terug. Dan is alleen wilders daar een mogelijkheid naar.
Geen enkel andere zelfverklaarde vertegenwoordiger is daar bereid toe, in tegenstelling roeien die rustig verder de waterval af.
Ik vraag mij of de grens van acceptabele niet steeds verder verschuift mede door Wilders? Ik heb het idee dat een aantal jaren geleden het niet werd geaccepteerd als je de dingen zei die nu gezegd worden.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik snap je niet![]()
ik begrijp de woorden maar niet de zin.
Ja het is inderdaad een fuik. En aluhoedje volgens velen. Maar ben bang dat dit wel de bedoeling is.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:18 schreef Peachbird het volgende:
[..]
We zullen wat zilverpapier moeten kopen geloof ik want we komen nu wel in hoedje territorium volgens velen maar ik heb ook al op de fp gestelt dat dit er inderdaad op lijkt dat dit een geopolitieke fuik is waar we in gedrukt worden, in het klein is dat al zichtbaar met de massas die nu alleen nogmaar 'de criminele allochtoon' in zicht hebben en alles wat er hand in (het achterste) heeft ziet men al niet meer, de ultieme afleiding dmv effectieve polarisatie, verdeel en heers zoals de navolging van bernays het bedoeld heeft.
Ik onderschatte de intelligentie wel van degenen die hier achter zitten, en dan bedoel ik niet politici, dat zijn zelf wandelene geprogrameerde half apen met een intellectueel vermogen van een schelp.
Dat komt eerder door de sociale media en internet, waar je dingen anoniem kan roepen. schrijven.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik vraag mij of de grens van acceptabele niet steeds verder verschuift mede door Wilders? Ik heb het idee dat een aantal jaren geleden het niet werd geaccepteerd als je de dingen zei die nu gezegd worden.
Zal ik het zo zeggen; het is puur strategisch, en ja mischien werk ik hierin indirect mee aan exact hetgeen ik tegen ben; de totalitaire EU. (waar ik mijn reden toe op deze site in genoeg onderwerpen al heb onderbouwd)quote:Op zondag 31 januari 2016 12:14 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als je hem steunt ben je wat mij betreft een aanhanger ook als je het deels niet met hem eens bent. Verder begrijp ik niet waarom jouw afkomst van enig belang zou zijn.
Veel dingen worden niet meer anoniem geroepen :p Ook in het ' echte leven'' hoor ik steeds meer opmerkingen waarvan ik schrik.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat komt eerder door de sociale media en internet, waar je dingen anoniem kan roepen.
Verharding van de maatschappij.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik vraag mij of de grens van acceptabele niet steeds verder verschuift mede door Wilders? Ik heb het idee dat een aantal jaren geleden het niet werd geaccepteerd als je de dingen zei die nu gezegd worden.
Klopt en dat komt omdat men eraan gewend is geraakt door de social media. Dit is 1 van de oorzaken, er zijn er meer trouwens.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:22 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Veel dingen worden niet meer anoniem geroepen :p Ook in het ' echte leven'' hoor ik steeds meer opmerkingen waarvan ik schrik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |