Nou, nee. Er zit een verschil tussen informatie bemachtigen, en horen wat men wilt horen. Als drie mensen zeggen dat het onmogelijk kan, binnen 4-6 jaar. Dan heb ik mijn antwoord, als 1 man het zegt, dan ga ik diegene niet op hun woord vertrouwen.quote:Op zondag 31 januari 2016 21:11 schreef cressisub het volgende:
Het was de afwijkende mening waar jij op zat te wachten.
Kerel, win info in bij Defensie. Schrijf ze een nette mail waarbij je jou situatie en wensen uitleg.
Een tweetal maand geleden wou je nog absoluut niet in dienst. Vanwaar de plotselinge verandering?quote:
De kms duurt geen 2 jaar.quote:Op zondag 31 januari 2016 20:43 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ja, heb opgezocht wat precies de werkzaamheden zijn van een onderofficier, dus weet wel wat er verwacht wordt. Maar goed, daarom krijgt men ook eerst een tweejarige opleiding op het KMS, om te leren om leiding te geven.
Mijn verleden qua educatie is laten we zeggen, niet genoeg om te kunnen solliciteren naar een functie als onderofficier.
Is toch beter om de ervaringen van militairen zelf te luisteren, of niet? Want ik lees ook reacties van militairen die juist adviseren om niet in dienst te treden.quote:Op zondag 31 januari 2016 22:14 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
De kms duurt geen 2 jaar.
Dan zul je gewoon als soldaat moeten beginnen. Ook niks mis mee!
Maar goed, ga naar een voorlichting dan weet je precies wat er mogelijk is.
Al zal je de voorlichters daar ook wel niet geloven, als je reacties van werkenbijdefensie al niet vertrouwd.
Dat zeg ik niet, maar op de arbeidsmarkt hebben ze er niks aan. Dus het enige werk wat je kan doen na defensie, zijn de diploma's die je had voordat je defensie inging(of eventuele diploma's die je behaald hebt tijdens je dienstperiode). Als je dat niet hebt, doen moet je na je militaire carrière als nog productiewerk, schoonmaakwerk doen etc.quote:Op zondag 31 januari 2016 22:49 schreef Bouke-p het volgende:
Goed om te horen dat ik de afgelopen 10 jaar nutteloos bezig geweest ben en mn ervaringen nutteloos zijn.
Gelukkig weet jij t beter met enkel ervaring met aan de poort bedelen om stickers.
Jij bent nu 25/26? Ook wel een beetje laat om te verzinnen dat je bij defensie wil gaan werken...quote:Op zondag 31 januari 2016 22:35 schreef D1990 het volgende:
[..]
Is toch beter om de ervaringen van militairen zelf te luisteren, of niet? Want ik lees ook reacties van militairen die juist adviseren om niet in dienst te treden.
Ik las dat een opleiding op het KMS twee jaar duurde, maar niet dus.
Nee, niks mis nee. Als iedereen als soldaat moet beginnen, zoals in het Franse Vreemdelingen Legioen. Maar aangezien dat niet het geval is, heb ik niet zoveel zin om decennia's in dienst te treden om onderofficier te kunnen worden. Vier jaar als soldaat is meer dan genoeg.
Maarja, waar doe je het dan voor? Want je bek dicht houden en bevelen opvolgen vereist niet zoveel talent, iedereen kan het. Dus als er een oorlog uitbreekt, dan zal ik alsnog als soldaat getraind worden. Dus wat heb ik er aan, en ik moet ook denken aan een leven NA defensie.
De ervaring bij defensie als soldaat zijnde, is nutteloos. Dus kan ik beter defensie overslaan, en meteen de burgersamenleving in.
Correct, 25 jaar. Klopt, dus dat speelt ook nog een rol ja. Want dan krijg ik sws de vraag "waarom zouden we jou aannemen, ipv een 18 jarige", en probeer daar maar eens een goed antwoord op te verzinnen.quote:Op zondag 31 januari 2016 22:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jij bent nu 25/26? Ook wel een beetje laat om te verzinnen dat je bij defensie wil gaan werken...
Ik begin morgen met mn nieuwe baan als ict'er. Die ik vooral te danken heb aan mn ervaringen als militair.quote:Op zondag 31 januari 2016 22:53 schreef D1990 het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar op de arbeidsmarkt hebben ze er niks aan. Dus het enige werk wat je kan doen na defensie, zijn de diploma's die je had voordat je defensie inging(of eventuele diploma's die je behaald hebt tijdens je dienstperiode). Als je dat niet hebt, doen moet je na je militaire carrière als nog productiewerk, schoonmaakwerk doen etc.
Dus dan zou die vier jaar aan militaire dienst nogal nutteloos zijn he? Dan konden die vier jaar beter besteedt zijn geweest aan het opbouwen van een CV.
Dus welke vacatures proberen ze dan op te vullen, waar dus wel starters voor in aanmerking komen?quote:Op zondag 31 januari 2016 23:01 schreef AchJa het volgende:
Die vacatures zijn niet allemaal start- en soldatenfuncties he...
Bel W&S...quote:Op zondag 31 januari 2016 23:08 schreef D1990 het volgende:
[..]
Dus welke vacatures proberen ze dan op te vullen, waar dus wel starters voor in aanmerking komen?
Dus het was onmogelijk geweest om aan die baan te komen, als je niet in dienst had gezeten? Lijkt me sterk dat je vier jaar lang werkeloos zou zijn geweest zonder defensie. En zoals ik al zei, blijkbaar heb je diploma's in de richting ICT, anders zou je niet in aanmerking komen voor dat soort werk.quote:Op zondag 31 januari 2016 23:01 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Ik begin morgen met mn nieuwe baan als ict'er. Die ik vooral te danken heb aan mn ervaringen als militair.
En ik denk dat ik een beter beeld van de KL heb dan jij. En zo zijn er meer hier in t topic, maar jij bent te eigenwijs om iets aan te nemen en je weet alles beter.
Maar dat mag, alleen hebben die mensen wel iets wat jou nog niet gelukt is; een loopbaan als militair.
quote:Op zondag 31 januari 2016 23:52 schreef Awsom het volgende:
Met deze mentaliteit wil defensie je niet eens hebben. En terecht.
Moet je dat wel hebben...quote:Op dinsdag 2 februari 2016 16:07 schreef detaris het volgende:
En ik maar denken dat je met een minimaal met een MBO 3 diploma (of Veiligheid & Vakmanschap niveau 3) kon solliciteren voor een aanstelling als onderofficier.
Horizontaal instromen op de KMS.
Of bestaat dat niet meer?
quote:Op dinsdag 2 februari 2016 15:23 schreef D1990 het volgende:
[..]
Want jij denkt dat de Vinex wijk bewoners hun kinderen niet naar het buitenland zullen sturen, eer het zover is? Het zijn toch echt de lage en onderklasse van wie er wordt verwacht hun leven te geven, voor "koning en vaderland".
Dat is nou het trieste van onze samenleving, degene die het meest geprofiteerd hebben van de staat, die hoeven het minste op te offeren. En degene die het minst hebben geprofiteerd, die moeten het meeste opofferen.
Tijdens de vroege stadium van het Romeinse Republiek werd van de rijke burgers verwacht dat juist hun in tijden van oorlog aan het front vochten, omdat hun het meeste te verliezen hadden als de staat zou vallen. Helaas zijn we nu ernstig gedegenereerd.
quote:Op dinsdag 2 februari 2016 15:51 schreef D1990 het volgende:
[..]
Beter in de gevangenis, dan dood of met ledematen van je lichaam gerukt, enkel zodat de midden-hoge klasse kunnen genieten van hun lifestyle.
Wilt men dat ik ga vechten voor hun, prima. Deel je rijkdom met mij, zo niet. Tsja, vecht dan maar lekker voor jezelf he.
Gerapporteerd.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 18:24 schreef AchJa het volgende:
De antwoorden waarvan ik wist dat ze gingen komen...
[..]
[..]
Persoonlijke aanvallen zijn niet toegestaan, laat staan reacties uit andere topics plaatsen om vervolgens off-topic te gaan.quote:
Deze manquote:Op dinsdag 2 februari 2016 18:47 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ja, de lichting voor de tweede wereldoorlog waren echte Spartanen. En de dienstplichtige tijdens de Koude Oorlog waren ook echt goed getraind, net commando's. Toch? Romantiseren bestaat ook nog.
Maar als jij denkt andere te kunnen dwingen om voor "koning en vaderland" te laten vechten, wordt jij binnen een week door je eigen manschappen doodgeschoten. Die houden namelijk niet zo van sadisten.
En ja, carrière gaat namelijk nogal makkelijker gedurende een oorlog, in plaats van vredestijd, denk je ook niet? Kleinzielige militairen zoals jij is wat Nederland juist zo lachwekkend maakt, enige wat jij bent is een "thug", meer niet.
Jezus, wat een kleinzielig mannetje. Zo laat je wel goed zien uit wat voor wezens ons leger bestaat. Je doet me denken aan een aflevering van een programma dat over burenruzies ging. Twee gezinnen hadden een levenslange vete omdat het ene gezin alle aardappels bij het andere gezin had opgegeten tijdens het avondeten. Jij komt zeker ook uit zo'n gezin?
Triest ventje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |