abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159455415
quote:
VVD-Kamerlid Bart de Liefde neemt afscheid van de Tweede Kamer. Hij verruilt het Kamerlidmaatschap voor een functie bij taxidienst Uber.
De Liefde zal geen beroep doen op de wachtgeldregeling. Hij neemt over drie weken afscheid van de Tweede Kamer.
VVD-fractievoorzitter Halbe Zijlstra laat in een reactie weten het vertrek van De Liefde "te respecteren". "Wij zijn hem dankbaar voor zijn inzet en wensen hem veel succes in zijn nieuwe functie."
De Liefde, die eerder werkzaam was bij lobbykantoor Dröge & Van Drimmelen, is sinds 1997 lid van de VVD. Voordat hij zich als Kamerlid bezig hield met onderwerpen als mededinging, consumentenbeleid en ICT, was hij gemeenteraadslid
Nu.nl

Niemand zal hem missen, maar het volgende is interessant: het kabinet kan haar meerderheid verliezen. De volgende op de lijst van de VVD is Matthijs Houwing, die al eens opgestapt uit de VVD was na opgepakt te worden voor rijden onder invloed. Hij heeft recht op die zetel en als hij die accepteert zal hij als eenmansfractie in de Tweede Kamer komen en hebben de VVD en PvdA samen nog maar 75 zetels.
pi_159455462
Wie?
Zonder wrijving geen glans
pi_159455504
Een VVD'er minder is altijd goed nieuws.
pi_159455571
Oh, dat zou idd wel een heel interessante situatie kunnen veroorzaken in Den Haag.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_159455664
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 23:57 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Nu.nl

Niemand zal hem missen, maar het volgende is interessant: het kabinet kan haar meerderheid verliezen. De volgende op de lijst van de VVD is Matthijs Houwing, die al eens opgestapt uit de VVD was na opgepakt te worden voor rijden onder invloed. Hij heeft recht op die zetel en als hij die accepteert zal hij als eenmansfractie in de Tweede Kamer komen en hebben de VVD en PvdA samen nog maar 75 zetels.
Leuke idd.
Moet die OzTurk het niet laten afweten, zeg maar.
I´m back.
pi_159455728
quote:

[..]

Nu.nl

Interessante ontwikkeling inderdaad. :D

Daar had ik nog niet bij stilgestaan.

Al zal Matthijs Houwing alsnog in veel gevallen gewoon met de VVD meestemmen lijkt mij (zijn politieke standpunten zijn niet van de ene op de andere dag veranderd neem ik aan).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_159455781
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 00:12 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Interessante ontwikkeling inderdaad. :D

Daar had ik nog niet bij stilgestaan.

Al zal Matthijs Houwing alsnog in veel gevallen gewoon met de VVD meestemmen lijkt mij (zijn politieke standpunten zijn niet van de ene op de andere dag veranderd neem ik aan).
Bovendien iedereen moet aanwezig zijn, mochten ze een hoofdelijke stemming ergens over hebben, niemand ziek of net op de wc van de oppositie.
I´m back.
pi_159455927
deliefde twitterde op woensdag 28-05-2014 om 23:55:07 Met #Uber van Kamer naar huis. Goeie service, nette chauffeur en wagen. Tot en met zondag gratis in Den Haag. Ik zeg: doen ;-) reageer retweet
ACWillemsen twitterde op donderdag 19-06-2014 om 14:07:58 @deliefde wil dat gemeenten taxidienst Uber niet kunnen verbieden of belemmeren. #AOMarktwerking reageer retweet
Lekker de zaken van Uber behartigen in de tweede kamer
pi_159456022
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 00:22 schreef Houtenbeen het volgende:
deliefde twitterde op woensdag 28-05-2014 om 23:55:07 Met #Uber van Kamer naar huis. Goeie service, nette chauffeur en wagen. Tot en met zondag gratis in Den Haag. Ik zeg: doen ;-) reageer retweet
ACWillemsen twitterde op donderdag 19-06-2014 om 14:07:58 @deliefde wil dat gemeenten taxidienst Uber niet kunnen verbieden of belemmeren. #AOMarktwerking reageer retweet
Vraag me af of dat de bedoeling is in de Tweede Kamer, of is hij al meteen Kamerlid af of zo?

PS ik zie nu dat dit tweets zijn uit 2014 NB.
I´m back.
pi_159456044
Die tweets zijn anderhalf jaar oud, ik kan me nauwelijks voorstellen dat hij toen al bezig was met zich in te likken bij Uber. Het is geen KLM (en hij is Camiel niet).
  donderdag 28 januari 2016 @ 00:31:10 #11
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_159456071
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 00:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Bovendien iedereen moet aanwezig zijn, mochten ze een hoofdelijke stemming ergens over hebben, niemand ziek of net op de wc van de oppositie.
Dat werd (in ieder geval in het verleden) onderling altijd wel afgekaart. Dan is er in goed overleg ook een lid van de oppositie afwezig bij de stemming.
pi_159456087
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 00:29 schreef Kansenjongere het volgende:
Die tweets zijn anderhalf jaar oud, ik kan me nauwelijks voorstellen dat hij toen al bezig was met zich in te likken bij Uber. Het is geen KLM (en hij is Camiel niet).
Ik weet niet wat ik hiervan moet vinden eigenlijk.
Ik vind dit toch wel erg apart.
Die zit Uber aan te prijzen vanuit de TK, hij zet zich ervoor in als VVD'er en anderhalf jaar later onderbreekt-ie zijn Kamerlidmaatschap om voor Uber te gaan werken dus?
Ik ga even het woord integriteit opzoeken.
I´m back.
pi_159456102
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 00:31 schreef freako het volgende:

[..]

Dat werd (in ieder geval in het verleden) onderling altijd wel afgekaart. Dan is er in goed overleg ook een lid van de oppositie afwezig bij de stemming.
Ja, vorige keer dat het gebeurde was die Ozturk niet aanwezig iig. Waren er wel meer niet, maar die Ozturk was er eerder wel.
I´m back.
pi_159456111
Die ene stem van Bart de Liefde zal niet het verschil hebben gemaakt tussen wel/geen maatregelen tegen Uber, bovendien sloten zijn tweets volgens mij aan bij het VVD-standpunt over minder regulering en meer marktwerking.
pi_159456120
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 00:34 schreef Kansenjongere het volgende:
Die ene stem van Bart de Liefde zal niet het verschil hebben gemaakt tussen wel/geen maatregelen tegen Uber, bovendien sloten zijn tweets volgens mij aan bij het VVD-standpunt over minder regulering en meer marktwerking.
Praat het maar weer goed.
I´m back.
pi_159456134
quote:
15s.gif Op donderdag 28 januari 2016 00:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Praat het maar weer goed.
Waarom zou ik? Ik heb niets met Bart de Liefde en nog minder met zijn (voormalige) partij. Ik vind het alleen spijkers op laag water zoeken. Al valt het me wel mee dat in dit topic de dubbele nationaliteit er nog niet is bij gehaald.
pi_159456163
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 00:36 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Waarom zou ik? Ik heb niets met Bart de Liefde en nog minder met zijn (voormalige) partij. Ik vind het alleen spijkers op laag water zoeken. Al valt het me wel mee dat in dit topic de dubbele nationaliteit er nog niet is bij gehaald.
Die kut Engelsen ook altijd :r ;)
pi_159456166
Het zou wel hilarisch zijn als Mark Rutte de Teevendealdoofpot en MH17 onderzoek doofpot kan doorstaan, maar zijn kabinetje valt, omdat er een corrupte VVD'er opstapt. :')
pi_159456185
Zelfs als ze op papier geen meerderheid meer zouden hebben in de Tweede Kamer kan ik me niet voorstellen dat de "constructieve oppositiepartijen" ze nu opeens zouden laten vallen.
pi_159456201
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 00:36 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Joh, hebben ze bij de VVD gezegd, kom lekker in de Tweede Kamer zitten, want dan loop je met jouw portefeuille heus een keer tegen een mooi baantje op, ben jij ook weer binnen... gaat het zo dan?
I´m back.
pi_159456250
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 00:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Joh, hebben ze bij de VVD gezegd, kom lekker in de Tweede Kamer zitten, want dan loop je met jouw portefeuille heus een keer tegen een mooi baantje op, ben jij ook weer binnen... gaat het zo dan?
Zijn positie op de lijst was bij de vorige verkiezingen al te laag voor een zetel (hij zit er alleen omdat wat mensen doorschoven richting regering), mogelijk had hij er weinig vertrouwen in dat dat volgend jaar anders is. Dan kan je maar beter vast wat eerder beginnen met rondkijken dan wachten tot je op straat staat.
  donderdag 28 januari 2016 @ 00:46:15 #22
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_159456258
Nog een backbencher die hem peert.
pi_159456285
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 00:45 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Zijn positie op de lijst was bij de vorige verkiezingen al te laag voor een zetel (hij zit er alleen omdat wat mensen doorschoven richting regering), mogelijk had hij er weinig vertrouwen in dat dat volgend jaar anders is. Dan kan je maar beter vast wat eerder beginnen met rondkijken dan wachten tot je op straat staat.
Had-ie ook kunnen wachten totdat de regering demissionair was. Of gaat iedereen nu alvast maar een baantje zoeken bij VVD en PvdA en hem peren bijna een jaar voordat de termijn er op zit? Dat is gewoon normaal?
I´m back.
pi_159456297
Hij zal geen aanspraak maken op de wachtgeldregeling. Zo kan het dus ook Wassila en Tofik.
pi_159456302
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 00:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Had-ie ook kunnen wachten totdat de regering demissionair was. Of gaat iedereen nu alvast maar een baantje zoeken bij VVD en PvdA en hem peren bijna een jaar voordat de termijn er op zit?
Mogelijk dat er bij de PVDA nog een paar idealisten zitten die dat niet zullen doen, maar bij de VVD zit je toch in eerste instantie voor jezelf lijkt me, dus daarvan verbaast het me weinig.
pi_159456325
Ja, wie wil er nu nog echt levenslang politicus zijn... Vroeger was het nog een eervol beroep, maar ze hebben de politiek in Nederland echt om zeep geholpen.
pi_159456357
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 00:49 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Mogelijk dat er bij de PVDA nog een paar idealisten zitten die dat niet zullen doen, maar bij de VVD zit je toch in eerste instantie voor jezelf lijkt me, dus daarvan verbaast het me weinig.
Ook in de kamer bij je werk zit je voor je zelf idd, zo blijkt.... :{.
I´m back.
pi_159456451
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 00:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ook in de kamer bij je werk zit je voor je zelf idd, zo blijkt.... :{.
Het blijft mensenwerk. Kijk maar naar de voetballerij. Een speler die gepresenteerd wordt als nieuwe aanwinst zegt altijd dat het spelen voor die club is als een droom die uitkomt. Een seizoen later wappert er een andere club met meer geld, en weg zijn ze.

Ik weet zeker dat minstens 80% van de mensen die kritiek hebben op dit soort zaken zelf ook de nieuwe uitdaging en vooral het hogere salaris aan zouden pakken.
  donderdag 28 januari 2016 @ 01:03:05 #29
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_159456462
Niet Houwing. Huizing heet die man.
Heeft sinds enkele maanden een functie onder BZK.

https://www.rijksoverheid(...)-en-arbeid-van-start
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_159456494
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 01:02 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het blijft mensenwerk. Kijk maar naar de voetballerij. Een speler die gepresenteerd wordt als nieuwe aanwinst zegt altijd dat het spelen voor die club is als een droom die uitkomt. Een seizoen later wappert er een andere club met meer geld, en weg zijn ze.

Ik weet zeker dat minstens 80% van de mensen die kritiek hebben op dit soort zaken zelf ook de nieuwe uitdaging en vooral het hogere salaris aan zouden pakken.
O, ja tuurlijk idd, nu snap ik het, het zijn net topvoetballers en dus mogen we niet verwachten dat ze alleen maar denken aan het algemeen belang. Ze zitten daar ook (en wie weet misschien alleen maar) om er zelf wijzer van te worden. Ik begrijp het ineens joh, bedankt. My bad.
I´m back.
pi_159456626
quote:
9s.gif Op donderdag 28 januari 2016 01:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

O, ja tuurlijk idd, nu snap ik het, het zijn net topvoetballers en dus mogen we niet verwachten dat ze alleen maar denken aan het algemeen belang. Ze zitten daar ook (en wie weet misschien alleen maar) om er zelf wijzer van te worden. Ik begrijp het ineens joh, bedankt. My bad.
Algemeen belang. Ja ja. De volgende in de lijst schuift naar voren toch? Dat daar iets mee gebeurd is met rijden onder invloed: Dikke pech. Je bent een lul als je iets laat omdat iemand anders geen taxi wilde bestellen. Of een Uber chauffeur.

En iedereen die meer kan gaan verdienen elders is gevoelig voor een flinke opslag. Of je nou brood inpakt bij de Jumbo of een profvoetballer bent. Dat was wat ik bedoelde.
  donderdag 28 januari 2016 @ 01:25:50 #32
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159456712
quote:
Dit.

Zegt genoeg :P
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_159456713
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 01:16 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Algemeen belang. Ja ja. De volgende in de lijst schuift naar voren toch? Dat daar iets mee gebeurd is met rijden onder invloed: Dikke pech. Je bent een lul als je iets laat omdat iemand anders geen taxi wilde bestellen. Of een Uber chauffeur.

En iedereen die meer kan gaan verdienen elders is gevoelig voor een flinke opslag. Of je nou brood inpakt bij de Jumbo of een profvoetballer bent. Dat was wat ik bedoelde.
Zelfde geldt voor Hachchi als voor hem als je in de Tweede Kamer zit dan ben je geroepen tot één der hoogste gremia van het land en vervul je een belangrijk taak in een democratie, die van volksvertegenwoordiger. Je bent imho niet echt integer bezig als je zomaar aan je palen trekt zoals Hachchi om je eigen ego-doeletjes na te streven of als je op onduidelijke manier alvast je eigen vette boterham aan het regelen bent, onder het mom het algemeen belang te dienen, en vervolgens ook vertrekt voordat je de zittingsperiode erop hebt zitten.
Ga dat aub niet lopen vergelijken met of een medewerker van de Jumbo of een topvoetballer, dat slaat nergens op nl. Het lijkt Gotham City wel.
I´m back.
pi_159456823
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 01:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zelfde geldt voor Hachchi als voor hem als je in de Tweede Kamer zit dan ben je geroepen tot één der hoogste gremia van het land en vervul je een belangrijk taak in een democratie, die van volksvertegenwoordiger. Je bent imho niet echt integer bezig als je zomaar aan je palen trekt zoals Hachchi om je eigen ego-doeletjes na te streven of als je op onduidelijke manier alvast je eigen vette boterham aan het regelen bent, onder het mom het algemeen belang te dienen, en vervolgens ook vertrekt voordat je de zittingsperiode erop hebt zitten.
Ga dat aub niet lopen vergelijken met of een medewerker van de Jumbo of een topvoetballer, dat slaat nergens op nl. Het lijkt Gotham City wel.
Als je vindt dat hij zijn integriteit verbroken heeft kun je beter de verschillende autoriteiten op de hoogte stellen. Dan bereik je meer dan hier een beetje te sippen.
pi_159456935
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 00:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Hij zal geen aanspraak maken op de wachtgeldregeling. Zo kan het dus ook Wassila en Tofik.
  donderdag 28 januari 2016 @ 02:52:08 #36
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159457327
quote:
Ja, door bij het bedrijf te gaan werken waar je al jaren vanuit de Kamer voor lobbyt, hoewel je weet dat het bedrijf tegen alle regels in zijn zakelijke zin doordrijft. Ik hoop dat ze die professionele belangenverstrengelaar met pek en veren de Kamer uit jagen. Al vrees ik dat de VVD (Volkspartij van Verraad en Doortraptheid) dit zal spinnen als een moedig staaltje career building.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 28 januari 2016 @ 02:57:36 #37
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159457342
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 01:02 schreef Toefjes het volgende:

Kijk maar naar de voetballerij.
Zo door en door verrot is het hedendaagse politieke klimaat, dat het eerloze gedrag van baantjes-jagende politici vergeleken wordt met de mentaliteit in de voetballerij en op basis daarvan nog goedgepraat ook.
pi_159457386
quote:
2s.gif Op donderdag 28 januari 2016 02:57 schreef Ringo het volgende:

[..]

Zo door en door verrot is het hedendaagse politieke klimaat, dat het eerloze gedrag van baantjes-jagende politici vergeleken wordt met de mentaliteit in de voetballerij en op basis daarvan nog goedgepraat ook.
Als ik morgen een aanbod krijg om ergens aan de slag te gaan voor het dubbele koop ik een doos gebak voor m'n collega's en ben ik weg. Eventueel natuurlijk met inachtneming van de opzegtermijn, zodat ik een ander in kan werken. Er zijn maar weinig hier die dat niet zouden doen.
pi_159457396
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 03:24 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Als ik morgen een aanbod krijg om ergens aan de slag te gaan voor het dubbele koop ik een doos gebak voor m'n collega's en ben ik weg. Eventueel natuurlijk met inachtneming van de opzegtermijn, zodat ik een ander in kan werken. Er zijn maar weinig hier die dat niet zouden doen.
Daar ga je al weer helemaal nat hè. Gek voor iemand voor die zo vaak andere mensen de maat opneemt.
Jij hebt helemaal niet een baan waarbij het voor de hand ligt dat men het "dubbele salaris" neerlegt voor hetzelfde baantje, dat heeft geen enkel normaal mens. Maar in het centrum van de macht, waarbij jij zelf ervoor hebt gezorgd dat je gunstig afsteekt bij dat bedrijf dat jou kan overnemen voor het "dubbele salaris", getuige je tweets allen al? Wat denk jij? En dan onder het motto van volksvertegenwoordiger ook nog.... De tering pek en veren zou nog het minste zijn wat ringo zegt.
En ga als verweer nou niet proberen te bewijzen dat je zo een aanbieder kunt krijgen die jou het dubbele salaris biedt hè. Als dat zo is dan zit je hier niet om half 4.
I´m back.
pi_159457406
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 03:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Daar ga je al weer helemaal nat hè. Gek voor iemand voor die zo vaak andere mensen de maat opneemt.
Jij hebt helemaal niet een baan waarbij het voor de hand ligt dat men het "dubbele salaris" neerlegt voor hetzelfde baantje, dat heeft geen enkel normaal mens. Maar in het centrum van de macht, waarbij jij zelf ervoor hebt gezorgd dat je gunstig afsteekt bij dat bedrijf dat jou kan overnemen voor het "dubbele salaris", getuige je tweets allen al? Wat denk jij? En dan onder het motto van volksvertegenwoordiger ook nog.... De tering pek en veren zou nog het minste zijn wat ringo zegt.
En ga als verweer nou niet proberen te bewijzen dat je zo een aanbieder kunt krijgen die jou het dubbele salaris biedt hè. Als dat zo is dan zit je hier niet om half 4.
Dat is jouw invulling, dat ik regelmatig aanbiedingen krijg met dubbel salaris. Was het maar zo'n feest. Daarom zou ik die kans gelijk aangrijpen als die zich voordeed.

Het feit dat het anderen wel gebeurt, en mij niet maakt mij echter niet zo gefrustreerd dat ik zou willen dat die persoon met pek en veren afgevoerd zou moeten worden. (We leven immers niet meer in de middeleeuwen)

Nogmaals, als hij iets wederrechtelijks doet, dan is er een OM om hem te vervolgen. En als hij zich netjes aan de wet houdt, dan kan iedereen klagen, huilen en jammeren maar dan is het gewoon niet anders. Mocht dit soort praktijken onwenselijk blijken, dan moet men maar wetten gaan maken om dit te voorkomen. Misschien kun je je daar hard voor maken als het je zo hard raakt. Misschien levert het voor jou dan ook wel mooie kansen op.
pi_159457410
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 03:43 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dat is jouw invulling, dat ik regelmatig aanbiedingen krijg met dubbel salaris. Was het maar zo'n feest. Daarom zou ik die kans gelijk aangrijpen als die zich voordeed.

Het feit dat het anderen wel gebeurt, en mij niet maakt mij echter niet zo gefrustreerd dat ik zou willen dat die persoon met pek en veren afgevoerd zou moeten worden. (We leven immers niet meer in de middeleeuwen)

Nogmaals, als hij iets wederrechtelijks doet, dan is er een OM om hem te vervolgen. En als hij zich netjes aan de wet houdt, dan kan iedereen klagen, huilen en jammeren maar dan is het gewoon niet anders. Mocht dit soort praktijken onwenselijk blijken, dan moet men maar wetten gaan maken om dit te voorkomen. Misschien kun je je daar hard voor maken als het je zo hard raakt. Misschien levert het voor jou dan ook wel mooie kansen op.
Normale mensen krijgen dat soort aanbiedingen niet en integriteit staat niet in het wetboek van strafrecht, dat is het probleem, we leggen dat als groepen mensen elkaar informeel op, zodat het een beetje ergens om gaat bijv in een volksvertegenwoordiging en niet alleen maar ikke ikke ikke en de rest kan stikke. Wat, of ik moet het volgens jou mis hebben, een vrij hoogstaand gremium is in een democratie, de volksvertegenwoordiging. Hebben we eeuwen over gedaan om dat te krijgen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 28-01-2016 03:57:51 ]
I´m back.
pi_159457439
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 03:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Normale mensen krijgen dat soort aanbiedingen niet en integriteit staat niet in het wetboek van strafrecht, dat is het probleem, we leggen dat als groepen mensen elkaar informeel op, zodat het een beetje ergens om gaat bijv in een volksvertegenwoordiging en niet alleen maar ikke ikke ikke en de rest kan stikke. Wat, of ik moet het volgens jou mis hebben, een vrij hoogstaand gremium is in een democratie, de volksvertegenwoordiging. Hebben we eeuwen over gedaan om dat te krijgen.
Nou, als we er eeuwen over gedaan hebben, en het stinkt aan alle kanten, dan hebben "we" misschien wel een beetje gefaald. En volgens mij is het vrij eenvoudig om wettelijk vast te leggen dat volksvertegenwoordigers de termijn uit dienen te zitten. Blijkbaar zijn er redenen om dit niet te willen.
pi_159457445
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 04:27 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nou, als we er eeuwen over gedaan hebben, en het stinkt aan alle kanten, dan hebben "we" misschien wel een beetje gefaald. En volgens mij is het vrij eenvoudig om wettelijk vast te leggen dat volksvertegenwoordigers de termijn uit dienen te zitten. Blijkbaar zijn er redenen om dit niet te willen.
Was een meisje bij de PvdA die idd aan haar palen trok, omdat ze zich niet meer kon verenigen met het beleid in de fractie, dat is een goede reden om te vertrekken. Je geweten die in nood komt door de manier waarop je fractie geleid wordt.
Jij praat het allemaal goed joh. Ik zeg al lijkt focking Gotham City wel. Zit hier een duivenmelker in de buurt, verlaten minder duiven zijn til dan allerlei TK-leden de TK.

Maar goed, begin nu een beetje te denken dat jouw modus operandus dus sws gaat over alles maar een beetje goedpraten, zonder richting of doel, of heb ik dat hopelijk mis?

[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 28-01-2016 05:10:09 ]
I´m back.
pi_159457452
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 04:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Was een meisje bij de PvdA die idd aan haar palen trok, omdat ze zich niet meer kon verenigen met het beleid in de fractie, dat is een goede reden om te vertrekken. Je geweten die in nood komt door de manier waarop je fractie geleid wordt.
Jij praat het allemaal goed joh. Ik zeg al lijkt focking Gotham City wel.

Maar goed, begin nu een beetje te denken dat jou modus operandus dus sws gaat over alles maar een beetje goedpraten, zonder richting of doel, of heb ik dat hopelijk mis?
Nou, als dat een goede reden is zegt men voortaan dat ze weg gaan omdat ze zich niet meer kunnen verenigen met het beleid van de fractie. Gaan ze een maandje later ergens anders werken.

En goedpraten... Als je het zo wil noemen hou ik je niet tegen. Ik snap alleen de ophef niet, de emotie waarmee sommigen reageren. Wellicht dat mensen zelf het liefst in tonnen zouden willen denken, maar dat de enige tonnen die binnen bereik zijn regentonnen zijn, en dat dat wat afgunst creëert.
pi_159457460
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 04:41 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nou, als dat een goede reden is zegt men voortaan dat ze weg gaan omdat ze zich niet meer kunnen verenigen met het beleid van de fractie. Gaan ze een maandje later ergens anders werken.
Nee, gekkie nu gaan ze weg, omdat ze voor het dubbele salaris voor een bedrijf waarvoor ze openlijk gelobbyd hebben aan de bak kunnen, dat is okee? Omdat jij ook geen loyaliteit kent?
quote:
En goedpraten... Als je het zo wil noemen hou ik je niet tegen. Ik snap alleen de ophef niet, de emotie waarmee sommigen reageren. Wellicht dat mensen zelf het liefst in tonnen zouden willen denken, maar dat de enige tonnen die binnen bereik zijn regentonnen zijn, en dat dat wat afgunst creëert.
Je lijkt wel een rechtsgekkie, als je hierop kritiek bent dan ben je steevast jaloers. :').
Terwijl ik juist uit je andere posts haal dat je heel erg links bent. :').

Mooie is dat linksjes te pas en te onpas dan rechtse argumenten gaan gebruiken hè. Net als Leo Lucassen maanden geleden. Joh, die stroom vluchtelingen is heel erg goed, want wij pikken de hoogopgeleiden eruit. Dus ja, vroeg ik dus je gaat een soort sociaal-darwinistisch criterium hanteren op vluchtelingen? De laagopgeleide vluchtelingen laat jij lekker creperen dus of stuur je terug, Leo? Niets meer over gehoord daarna.
Dat is even afgezien of de Duitsers dat al niet zouden doen natuurlijk en die zitten voor ons en die kunnen dus bij een dergelijk sociaal-darwinistisch criterium dat misbruik maakt van de situatie even goochem zijn als Leo en dat ook gebruiken, zodat wij alleen waardeloze vluchtelingen krijgen.
Enfin, je begrijpt ---> :').

O, ja kwam hij paar dagen later met een grafiekje dat bewees dat meeste vluchtelingen hoogopgeleid waren. ---> :').

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 28-01-2016 05:11:09 ]
I´m back.
  donderdag 28 januari 2016 @ 05:05:07 #46
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159457469
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 03:24 schreef Toefjes het volgende:

Maar jij bent geen gekozen volksvertegenwoordiger.
  donderdag 28 januari 2016 @ 05:11:01 #47
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_159457475
Bommen gooien zonder VN mandaat of toestemming van het land in kwestie, mwa, normale beslissing voor een politicus... Maar ontslag nemen om een functie in het bedrijfsleven op te nemen, waar haalt ie het gore lef vandaan!! :(
are we infinite or am I alone
pi_159457476
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 04:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, gekkie nu gaan ze weg, omdat ze voor het dubbele salaris voor een bedrijf waarvoor ze openlijk gelobbyd hebben aan de bak kunnen, dat is okee.

[..]

Je lijkt wel een rechtsgekkie, als je hierop kritiek bent dan ben je steevast jaloers. :').
Terwijl ik juist uit je andere posts haal dat je heel erg links bent. :').

Mooie is dat linksjes te pas en te onpas dan rechtse argumenten gaan gebruiken hè. Net als Leo Lucassen maanden geleden. Joh, die stroom vluchtelingen is heel erg goed, want wij pikken de hoogopgeleiden eruit. Dus ja, vroeg ik dus je gaat een soort sociaal-darwinistisch criterium hanteren op vluchtelingen? De laagopgeleide vluchtelingen laat jij lekker creperen dus of stuur je terug, Leo? Niets meer over gehoord daarna.
Dat is even afgezien of de Duitsers dat al niet zouden doen natuurlijk en die zitten voor ons en die kunnen dus bij een dergelijk sociaal-darwinistisch criterium dat misbruik maakt van de situatie even goochem zijn als Leo en dat ook gebruiken, zodat wij alleen waardeloze vluchtelingen krijgen.
Enfin, je begrijpt ---> :').

O, ja kwam hij paar dagen later met een grafiekje dat bewees dat meeste vluchtelingen hoogopgeleid waren. ---> :').
Je maakt een aantal denkfouten. Zo gaat dit topic niet over mij. Dit topic gaat over Bart de Liefde.

Een andere denkfout is, dat wanneer je niet vindt dat er met scherp op vluchtelingen moet worden geschoten je wel links moet zijn. Oh ja, en als je dat vindt, dan wil je gelijk de hele wereld hier in Nederland als vluchteling hebben.

Asielbeleid bepaalt niet of je links of rechts eindigt in het politieke spectrum. Het is een onderdeel van een groot aantal onderwerpen. En ik ben inderdaad erg rechts onderaan de streep.

[ Bericht 0% gewijzigd door Toefjes op 28-01-2016 05:18:46 ]
pi_159457479
Van de ene criminele organisatie, de VVD, naar de andere, Uber. Zo gek vind ik dat niet.

Inval bij kantoor Uber - ‘mogelijk criminele organisatie’
pi_159457484
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 05:11 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Je maakt een aantal denkfouten. Zo gaat dit topic niet over mij. Dit topic gaat over Bart de Liefde.
Nee, nee, het onderwerp dat ik aansneed gaat over de integriteit van De Liefde, maar jij vindt zijn gedrag allemaal vet okee. En daarmee verleg je het naar jouw opvatting van integriteit. Nou ik niet, ik kan een dergelijke verloedering van een hoogstaande functie niet toelaten bij mezelf. :).
Waarom niet? Omdat ik daar niet voor mezelf zou zitten. Jij wel kennelijk?
quote:
Een andere denkfout is, dat wanneer je niet vindt dat er met scherp op vluchtelingen moet worden geschoten je wel links moet zijn. Oh ja, en als je dat vindt, dan wil je gelijk de hele wereld hier in Nederland als vluchteling hebben.

Asielbeleid bepaalt niet of je links of rechts eindigt in het politieke spectrum. Het is een onderdeel van een groot aantal onderwerpen. En ik ben inderdaad erg rechts aan het eind van de streep.
En verder, jij vindt het allemaal maar prima wat gebeurd is na 6 september 2015. Mensen moeten maar een beetje inschikken, en als je er problemen mee hebt, ook al worden die uitvoerig uitgelegd om diverse redenen, het is nu eenmaal een natuurwet dat dit gebeurt. Nog net het argument van KoosVogels niet, zeg maar, ik haal mijn brood altijd bij de Turkse bakker alles okee lekker brood, dus er is niets aan de hand (...en mijn zwager komt uit Egypte en mijn tante uit Marokko). :D.
Ga, toch weg man. ;).
I´m back.
pi_159457486
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 05:15 schreef Braindead2000 het volgende:
Van de ene criminele organisatie, de VVD, naar de andere, Uber. Zo gek vind ik dat niet.

Inval bij kantoor Uber - ‘mogelijk criminele organisatie’
Nee, zo gek is dat niet.
I´m back.
pi_159457487
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 05:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, nee, het onderwerp dat ik aansneed gaat over de integriteit van De Liefde, maar jij vindt zijn gedrag allemaal vet okee. En daarmee verleg je het naar jouw opvatting van integriteit. Nou ik niet, ik kan een dergelijke verloedering van een hoogstaande functie niet toelaten bij mezelf. :).
Waarom niet? Omdat ik daar niet voor mezelf zou zitten. Jij wel kennelijk?

[..]

En verder, jij vindt het allemaal maar prima wat gebeurd is na 6 september 2015. Mensen moeten maar een beetje inschikken, en als je er problemen mee hebt, ook al worden die uitvoerig uitgelegd om diverse redenen, het is nu eenmaal een natuurwet dat dit gebeurt. Nog net het argument van KoosVogels niet, zeg maar, ik haal mijn brood altijd bij de Turkse bakker alles okee lekker brood, dus er is niets aan de hand (...en mijn zwager komt uit Egypte en mijn tante uit Marokko). :D.
Ga, toch weg man. ;).
Nu vul je weer compleet in hoe jij denkt dat ik denk en presenteer je het als een feit. Wat is dat toch voor een rare gewoonte.
pi_159457488
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 05:23 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nu vul je weer compleet in hoe ik denk. Wat is dat toch voor een rare gewoonte.
Ga maar lekker slapen en denk er nog even over na, misschien dat je morgen opstaat en denkt, tja toch wel een beetje waar wat die mafklapper nazi van een Ryan3 zegt.

En bloemenkind ringo, zegt hetzelfde trouwens, zag je dat?
I´m back.
pi_159457489
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 05:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ga maar lekker slapen en denk er nog even over na, misschien dat je morgen opstaat en denkt, tja toch wel een beetje waar wat die mafklapper nazi van een Ryan3 zegt.
De mensen hier zijn niet zo belangrijk dat ik het meeneem in mijn gedachtes als de computer uit is. Maak je geen illusies.

Ohja, ik vind je geen nazi. Of Tokkie. Aan die flauwekul betitelingen doe ik niet mee.
pi_159457490
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 05:26 schreef Toefjes het volgende:

[..]

De mensen hier zijn niet zo belangrijk dat ik het meeneem in mijn gedachtes als de computer uit is. Maak je geen illusies.

Ohja, ik vind je geen nazi. Of Tokkie. Aan die flauwekul betitelingen doe ik niet mee.
Nee, ja daarom zit je er om half 6 nog, sure. :D.

Schaam je je nou, discussie is toch leuk, wees blij met FOK! joh. Ik weet trouwens wel dat Leo Lucassen helemaal niet van discussie houdt iig, de dubbele professor. Wat een afknapper is dat joh.
I´m back.
pi_159457495
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 05:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, ja daarom zit je er om half 6 nog, sure. :D.

Schaam je je nou, discussie is toch leuk, wees blij met FOK! joh.
Ik ben aan het werk. Nog ruim een uur en dan zit het er op. Maar, serieus, als de computer uit is denk ik bewust aan aan alles, behalve wat er hier besproken wordt. Anders is er geen ruimte meer om vrolijk te worden met alle kommer en kwel in de wereld.
pi_159457501
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 05:33 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik ben aan het werk. Nog ruim een uur en dan zit het er op. Maar, serieus, als de computer uit is denk ik bewust aan aan alles, behalve wat er hier besproken wordt. Anders is er geen ruimte meer om vrolijk te worden met alle kommer en kwel in de wereld.
Anderhalf uur minus paar minuten. In de echte wereld merk je daar weer geen ene reet van, dat is het mooie. Dit is de ideeënwereld.
I´m back.
pi_159457518
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 05:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Anderhalf uur minus paar minuten. In de echte wereld merk je daar weer geen ene reet van, dat is het mooie. Dit is de ideeënwereld.
In de echte wereld inderdaad niks gezien van de tsunami. Je zou toch op z'n minst natte voeten verwachten.
pi_159457524
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 05:43 schreef Toefjes het volgende:

[..]

In de echte wereld inderdaad niks gezien van de tsunami. Je zou toch op z'n minst natte voeten verwachten.
Die tsunami bevindt zich dan ook in de ideeënwereld van Greet, daar gaat het hier niet over ook. Het gaat om integriteit. En jij vindt het helemaal geen punt dat iemand de schijn tegen zich heeft als hij voor een bedrijf lobbyt in de TK waar hij later een vette boterham uitsleept en dan ook nog de moed heeft om er eerder voor af te taaien uit de TK ook, want dat zou jij ook gewoon doen. De focking TK.
En ik niet, ik zeg al, je kunt zo een baantje krijgen in Gotham City met die instelling.

Die gast dan nog De Liefde heten ook. De Liefde voor zichzelf, ja. Je weet hoe dat genoemd wordt.
Toefjes wordt wel stroefjes nu, in mijn ogen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 28-01-2016 06:01:31 ]
I´m back.
pi_159457743
quote:
Klinkt leuk, maar ik denk dat hij bij Uber zoveel gaat verdienen dat hij helemaal geen aanspraak meer kan maken op wachtgeld.
pi_159458002
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 00:22 schreef Houtenbeen het volgende:
Inderdaad niet kies, hoewel het logische VVD-standpunten zijn.
pi_159458127
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 05:23 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nu vul je weer compleet in hoe jij denkt dat ik denk en presenteer je het als een feit. Wat is dat toch voor een rare gewoonte.
Doet Ryan al jaren, krijg je hem ook niet meer van af :P.
  donderdag 28 januari 2016 @ 08:54:02 #63
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_159458327
quote:

[..]

Nu.nl

Volgens mij klopt dat niet. Nog los van dat die man inderdaad Huizing heet, maar hij is opgestapt in juli 2013. Sindsdien zijn er wel meer VVD'ers vertrokken, en allemaal vervangen door VVD'ers die nog lager op de lijst stonden (de nummers 49 tot en met 53). Het ligt voor de hand dat nu nummer 54 wordt gebeld, en die heet (handig!) Bosma.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_159458539
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 08:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Volgens mij klopt dat niet. Nog los van dat die man inderdaad Huizing heet, maar hij is opgestapt in juli 2013. Sindsdien zijn er wel meer VVD'ers vertrokken, en allemaal vervangen door VVD'ers die nog lager op de lijst stonden (de nummers 49 tot en met 53). Het ligt voor de hand dat nu nummer 54 wordt gebeld, en die heet (handig!) Bosma.
Volgens NRC dus niet en heeft Huizing recht op die zetel. Die kwam ook met dat nieuws, maar ik kon het mobiel niet citeren.
  donderdag 28 januari 2016 @ 09:15:49 #65
346939 Janneke141
pi_159458726
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 09:06 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Volgens NRC dus niet en heeft Huizing recht op die zetel. Die kwam ook met dat nieuws, maar ik kon het mobiel niet citeren.
Hij zal er volgens de kiesraad ook wel recht op hebben. Lees maar eens na hoe dat bij Houwers gegaan is. Maar de vorige 5x heeft Huizing geweigerd, en ik zie niet echt een reden waarom hij nu ineens zou accepteren.
pi_159458777
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 08:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Er wordt als zodanig niemand vervangen. Het zal de kiesraad zijn die op basis van de lijst en de wet een uitnodiging stuurt naar de kandidaat die recht op die zetel heeft, als die niet wil is de volgende aan de beurt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 28 januari 2016 @ 09:21:00 #67
346939 Janneke141
pi_159458846
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 09:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Er wordt als zodanig niemand vervangen. Het zal de kiesraad zijn die op basis van de lijst en de wet een uitnodiging stuurt naar de kandidaat die recht op die zetel heeft, als die niet wil is de volgende aan de beurt.
Je hebt gelijk. Dit is ook wat ik bedoelde, maar ik schreef het inderdaad niet helemaal netjes op.
  donderdag 28 januari 2016 @ 09:35:52 #68
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_159459128
Geen wachtgeld gebruiken??? Lolwhut?

Graaiers zijn het!
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
pi_159459837
Geen wachtgeld? Nou dan is het prima, ik hoop dat deze volksvertegenwoordiger het een interessante ervaring vond en de belangenverstrengeling een mooi opstap was voor een verdere carriere.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 28 januari 2016 @ 10:07:53 #70
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_159459858
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 10:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Geen wachtgeld? Nou dan is het prima, ik hoop dat deze volksvertegenwoordiger het een interessante ervaring vond en de belangenverstrengeling een mooi opstap was voor een verdere carriere.
Als je beroepspolitici wil moet je op Wilders stemmen.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
pi_159460339
Kamerlid Bart de Liefde: ‘Ik heb me niet over sector uitgelaten met baan bij Uber in het achterhoofd’

VVD-Kamerlid Bart de Liefde geeft zijn zetel op en pakt zijn oude beroep als lobbyist weer op. Hij is de volgende politicus in een lange rij die zonder moeite wisselt tussen politiek en en het behartigen van private belangen.

Bart de Liefde kondigde woensdagavond aan een nieuw avontuur aan te gaan. ‘Na 12 jaar politiek, waarvan ruim vijf als Kamerlid, ga ik iets anders doen’, zo liet hij op Twitter weten. Over drie weken begint het VVD-Kamerlid bij taxibedrijf Uber als Public Policy manager, oftewel lobbyist.
Draaideur

De lobbywereld is voor De Liefde geen onbekend terrein. Voordat hij in 2010 Kamerlid werd, werkte De Liefde bij lobbykantoor Dröge & van Drimmelen. Eerder was hij fractiemedewerker bij de VVD in de Tweede Kamer, een functie die veel huidige lobbyisten ook bekleedden. De Liefde kent de draaideur tussen politiek en private belangen dus al met al uitstekend. Opvallend is dat De Liefde aantreedt bij een bedrijf dat actief is binnen de sector waar hij zich eerder als Kamerlid over uitliet.

Tegenover Follow the Money laat hij daarop weten: ‘Als de insinuatie is of ik me als Kamerlid over de sector uitliet met een baan bij Uber in het achterhoofd, is het antwoord volmondig nee.
Ik liet me daarover uit in het bredere kader van mijn portefeuille, namelijk dat we naar een nieuwe wereld gaan waarin internet en digitalisering de toekomst hebben en dat we daar ook onze werkgelegenheid en welvaart vandaan zullen halen. Om daarop in te kunnen spelen, zal ook de wetgeving moeten worden gemoderniseerd. Ten bate van alle nieuwe start-ups en ontwikkelingen die daarmee te maken hebben.

Bij Uber wacht De Liefde overigens een flinke uitdaging. Waar eerder nog enthousiasme heerste rond het bedrijf, heeft Uber nu al enige tijd de wind tegen. Vooral de dienst Uberpop roept veel weerstand op. Met de dienst kan iedereen in een eigen auto een taxirit uitvoeren en vormt daarmee een bedreiging voor de traditionele taxibranche. Om taxiritten uit te voeren moeten chauffeurs aan verschillende voorwaarden voldoen en dus wordt Uberpop in veel landen, waaronder Nederland, als illegaal taxivervoer gezien. In november vorig jaar stopte het bedrijf met het aanbieden van de dienst in ons land.

Op de dag waarop De Liefde zijn afscheid aankondigde, legde een Franse rechter zijn nieuwe werkgever een boete op van 1,2 miljoen euro

Volgens Uber vormde het een obstakel in de ‘constructieve dialoog over modernisering van bestaande wet- en regelgeving’. De modernisering van wetgeving laat ook in andere landen nog even op zich wachten. Op dezelfde dag waarop De Liefde zijn afscheid aankondigde, legde een Franse rechter zijn nieuwe werkgever een boete op van 1,2 miljoen euro. Volgens de rechter zou het bedrijf zijn chauffeurs onvoldoende informeren over hun plichten. Meer dan 700 taxichauffers demonstreerden de afgelopen twee dagen in Frankrijk tegen bedrijven als Uber, wat dinsdag zelfs tot geweld leidde.
Banden aanhalen

Op het Europese continent kan Uber nog maar weinig harten stelen. Ook de relatie met de Nederlandse regering lijkt niet zonder problemen. De excentrieke CEO, Travis Kalanick, vroeg tevergeefs een gesprek aan met Mark Rutte, zo werd vorig jaar duidelijk. De premier hield echter het Torentje gesloten en ook minister Henk Kamp van Economische Zaken liet weten geen tijd te hebben voor een onderonsje. Een gesprek met een ambtenaar bleek nog wel mogelijk, maar daar had Kalanick dan weer geen zin in. Aan De Liefde nu de schone taak om voor Uber de banden met zijn partijgenoten aan te halen.

Uber is in deze moeilijke situatie bij de keuze van een belangen behartiger niet over een nacht ijs is gegaan

De moeilijke situatie waarin Uber zich bevindt heeft ertoe geleid dat het bedrijf met de keuze voor de nieuwe belangenbehartiger in Nederland niet over een nacht ijs is gegaan. Uber haalde al vorig jaar april haar Europese lobbyactiviteiten weg bij het kantoor FIPRA International, waaraan het Nederlandse kantoor Public Matters is verbonden. Dat verloor met het besluit ook de Haagse lobby van het bedrijf.

Ook Kay van der Linde, de bekende spindoctor van Rita Verdonk en daarvoor ook Pim Fortuyn, was enige tijd bij Uber betrokken. Met het vertrek van De Liefde blijft er in de VVD-fractie nog wel genoeg lobby-ervaring over. Nog zeven andere VVD’ers hebben voor hun Kamerlidmaatschap als lobbyist gewerkt, bleek uit een eerder onderzoek naar het verleden van Kamerleden door Follow the Money.

Met medewerking van ftm-redacteur Lise Witteman

http://www.ftm.nl/exclusi(...)-liefde-draait-door/
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_159460510
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 09:35 schreef Heilwasser het volgende:
Geen wachtgeld gebruiken??? Lolwhut?

Graaiers zijn het!
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 10:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Als je voldoende verdient in je nieuwe baan heb je helemaal geen recht op wachtgeld, dus dit lijkt me een beetje een dooddoener.
  donderdag 28 januari 2016 @ 15:22:31 #73
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_159467089
@thijsniemant
Het weggestuurde VVD-Kamerlid @Matthijshuizing laat weten de zetel van zijn vertrekkende partijgenoot Bart de Liefde niet te zullen innemen

Slotje
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_159473175
http://politiek.tpo.nl/co(...)t-kamerlidmaatschap/

quote:
Types als Hachchi zuigen in hun kielzog alle eer uit het Kamerlidmaatschap
Het carrière-Kamerlid: wanneer volksvertegenwoordiging wordt verward met persoonlijke ontwikkeling
28-01-2016, 16:46 Tags: bart de liefde, Wassila Hachchi
We willen allemaal ‘lekker ons ding doen’. Collega’s zijn om van te leren. Banen zijn een ervaring. Stukje persoonlijke ontwikkeling. In het kader van personal branding swipe je jezelf een artritis-bobbel langs allerlei spannende nieuwe opportjoenneties op carrière-Tinders. Je moet uitgedaagd worden. Je wilt vérder. Over die schaduw heen. Outperformen.

Bovenstaande onbegrijpelijke HR-hittepetitte-bingo helpt voornamelijk om het gebrek aan talent en originaliteit en een overdosis verstikkende grijsgrauwe middelmatigheid te maskeren. Door dat bizarre Dunglish-talige jargon klink je tenslotte toch een beetje bijzonder.

Nieuwe stap in het leven op uw kosten
Vandaar dat ondergetekende ook niet stond te kijken toen een relatief onbekend Kamerlid van consultant-partij D66 haar taak als volksvertegenwoordigster verwarde met persoonlijke ontwikkeling. Wassila Foetsie zei toedeledokie tegen kiezer en partij, bedankte voor de bloemen maar niet voor het wachtgeld. Reden? Mevrouw wilt iets “internationaals” doen. Want flyeren voor een Democratische presidentskandidaat in de nationale presidentsverkiezingen van Amerika valt blijkbaar onder participatie in de internationale politiek. Uiteraard moet u als burger niet meteen cynisch worden, want ze “streeft ernaar” om geen wachtgeld nodig te hebben. Met andere woorden, of u in de tussentijd, tot ze weer betaald werk heeft, wel even het risico wilt dragen voor haar particuliere “nieuwe stap in het leven” richting New York.

Bart de Liefde (VVD/Uber)
En toen was daar amper een week later VVD Kamerlid Bart de Liefde. Na een soort van aanwezigheidsplicht-carrière als Kamerlid die tijdens verhandelingen hier en daar iets mocht roepen over een “level playing field” voor Uber, en graag op Twitter dikke kudo’s uitdeelde aan het bedrijf, gaat hij nu aan de slag als lobbyist voor datzelfde Uber. Hij ziet af van wachtgeld, dus of u in ruil daarvoor even uw mond wilt houden over belangenverstrengelingen en corporate grooming-praktijken door strakpakkige Kutcher-kiddo’s bij de VVD-fractie.

Carrière-opstapje
Beide voorbeelden zijn het resultaat van perverse prikkels die het ambt van volksvertegenwoordiging zijn binnen geslopen. Kamerlid zijn wordt gezien als “carrière-opstapje”, niet langer als een “tour of duty”. Uiteraard wordt het carrièrepad sterk afhankelijke gemaakt van electorale cycli: als je geen kans hebt als backbencher om herkozen te worden, kun je maar net zo goed bijtijds de snor drukken, je netwerk leegharken en gaan cashen. Dat laatste hoeft niet per se te zijn door een overstap naar het bedrijf dat eerder in je portefeuille zat, maar kan ook door je minimaal een kwart ton wachtgeld bij elkaar te Tofik’en. Wat je in die tijd ervoor precies hebt gedaan, is van ondergeschikt belang. Gelijk zijn D66-collega Hachchi, zal ook Bartelomeus door Google (en daarmee het nageslacht) voornamelijk herinnerd worden als ‘het Kamerlid dat voortijdig vertrok’.

Afstraffen, niet belonen
Dit soort Kamerleden, van links tot rechts, is ambtsmisbruik voor egoïstische doeleinden aan te wrijven. Zij zijn namelijk allen verkozen om de kiezer te vertegenwoordigen, niet zichzelf. Laat staan dat de belastingbetaler, degenen die vertegenwoordigd zou moeten worden, zou moeten opdraaien om allerlei adolescente bucketlist-dromen te financieren, zoals het bij elkaar Lebowski’en van een coming-of-age-debuutroman of “iets internationaals” in de vorm van een stage in NY. Het wordt tijd dat dergelijke infantiele en onverantwoordelijke praktijken door Kamerleden genadeloos worden afgestraft, in plaats van beloond met succeswensen vanuit de (hiermee indirect medeverantwoordelijke) fractie.

Opportunisme is de politiek niet vreemd. Maar als opportunisme een doel op zich wordt en het politieke toneel slechts nog een opstapje vormt tot er wat beters voorbij komt, verliest de plenaire zaal behalve haar toch al broze geloofwaardigheid ook haar laatste restjes grandeur. Hachchi en De Liefde zuigen in hun kielzog alle eer uit het Kamerlidmaatschap.
Volkomen eens met deze column, laakbaar gedrag van Hachchi en De Liefde.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 28-01-2016 19:53:50 ]
I´m back.
pi_159473490
Heeft die ook al een affaire met Pechtold ? :{
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_159474286
http://www.volkskrant.nl/(...)-draaideur~a4234126/

quote:
Met de afwegingen ligt het moeilijker. Als woordvoerder Mededinging voor de VVD hield hij op 19 juni 2014 in de commissie Economische Zaken een pleidooi voor Uber. 'Wat in Berlijn en Brussel is gedaan met een lokaal verbod op Uber, heeft bij ons de wenkbrauwen doen fronsen', zei hij. En: 'Ik zou graag van de minister de bevestiging horen dat in Nederland een verbod van Uber op lokaal niveau niet mogelijk is.' Uber zal in de handen hebben gewreven.
Hier kan ik me bij aansluiten:
quote:
Voor ambtenaren op ministeries is de draaideur geblokkeerd. Ze hebben een afkoelperiode: tot twee jaar na hun vertrek mogen ze niet als externe door 'hun' ministerie worden ingehuurd. Wordt het niet hoog tijd iets dergelijks ook voor Kamerleden af te spreken?
  donderdag 28 januari 2016 @ 21:28:56 #77
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159476842
Deze kerel dacht ook, één tweet is genoeg om mijn grote boodschap te doen, maar gelukkig gaat men nu toch met de pannen rammelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')