abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159455415
quote:
VVD-Kamerlid Bart de Liefde neemt afscheid van de Tweede Kamer. Hij verruilt het Kamerlidmaatschap voor een functie bij taxidienst Uber.
De Liefde zal geen beroep doen op de wachtgeldregeling. Hij neemt over drie weken afscheid van de Tweede Kamer.
VVD-fractievoorzitter Halbe Zijlstra laat in een reactie weten het vertrek van De Liefde "te respecteren". "Wij zijn hem dankbaar voor zijn inzet en wensen hem veel succes in zijn nieuwe functie."
De Liefde, die eerder werkzaam was bij lobbykantoor Dröge & Van Drimmelen, is sinds 1997 lid van de VVD. Voordat hij zich als Kamerlid bezig hield met onderwerpen als mededinging, consumentenbeleid en ICT, was hij gemeenteraadslid
Nu.nl

Niemand zal hem missen, maar het volgende is interessant: het kabinet kan haar meerderheid verliezen. De volgende op de lijst van de VVD is Matthijs Houwing, die al eens opgestapt uit de VVD was na opgepakt te worden voor rijden onder invloed. Hij heeft recht op die zetel en als hij die accepteert zal hij als eenmansfractie in de Tweede Kamer komen en hebben de VVD en PvdA samen nog maar 75 zetels.
pi_159455462
Wie?
Zonder wrijving geen glans
pi_159455504
Een VVD'er minder is altijd goed nieuws.
pi_159455571
Oh, dat zou idd wel een heel interessante situatie kunnen veroorzaken in Den Haag.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_159455664
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 23:57 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Nu.nl

Niemand zal hem missen, maar het volgende is interessant: het kabinet kan haar meerderheid verliezen. De volgende op de lijst van de VVD is Matthijs Houwing, die al eens opgestapt uit de VVD was na opgepakt te worden voor rijden onder invloed. Hij heeft recht op die zetel en als hij die accepteert zal hij als eenmansfractie in de Tweede Kamer komen en hebben de VVD en PvdA samen nog maar 75 zetels.
Leuke idd.
Moet die OzTurk het niet laten afweten, zeg maar.
I´m back.
pi_159455728
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 23:57 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Nu.nl

Interessante ontwikkeling inderdaad. :D

Daar had ik nog niet bij stilgestaan.

Al zal Matthijs Houwing alsnog in veel gevallen gewoon met de VVD meestemmen lijkt mij (zijn politieke standpunten zijn niet van de ene op de andere dag veranderd neem ik aan).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_159455781
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 00:12 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Interessante ontwikkeling inderdaad. :D

Daar had ik nog niet bij stilgestaan.

Al zal Matthijs Houwing alsnog in veel gevallen gewoon met de VVD meestemmen lijkt mij (zijn politieke standpunten zijn niet van de ene op de andere dag veranderd neem ik aan).
Bovendien iedereen moet aanwezig zijn, mochten ze een hoofdelijke stemming ergens over hebben, niemand ziek of net op de wc van de oppositie.
I´m back.
pi_159455927
deliefde twitterde op woensdag 28-05-2014 om 23:55:07 Met #Uber van Kamer naar huis. Goeie service, nette chauffeur en wagen. Tot en met zondag gratis in Den Haag. Ik zeg: doen ;-) reageer retweet
ACWillemsen twitterde op donderdag 19-06-2014 om 14:07:58 @deliefde wil dat gemeenten taxidienst Uber niet kunnen verbieden of belemmeren. #AOMarktwerking reageer retweet
Lekker de zaken van Uber behartigen in de tweede kamer
pi_159456022
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 00:22 schreef Houtenbeen het volgende:
deliefde twitterde op woensdag 28-05-2014 om 23:55:07 Met #Uber van Kamer naar huis. Goeie service, nette chauffeur en wagen. Tot en met zondag gratis in Den Haag. Ik zeg: doen ;-) reageer retweet
ACWillemsen twitterde op donderdag 19-06-2014 om 14:07:58 @deliefde wil dat gemeenten taxidienst Uber niet kunnen verbieden of belemmeren. #AOMarktwerking reageer retweet
Lekker de zaken van Uber behartigen in de tweede kamer
Vraag me af of dat de bedoeling is in de Tweede Kamer, of is hij al meteen Kamerlid af of zo?

PS ik zie nu dat dit tweets zijn uit 2014 NB.
I´m back.
pi_159456044
Die tweets zijn anderhalf jaar oud, ik kan me nauwelijks voorstellen dat hij toen al bezig was met zich in te likken bij Uber. Het is geen KLM (en hij is Camiel niet).
  donderdag 28 januari 2016 @ 00:31:10 #11
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_159456071
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 00:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Bovendien iedereen moet aanwezig zijn, mochten ze een hoofdelijke stemming ergens over hebben, niemand ziek of net op de wc van de oppositie.
Dat werd (in ieder geval in het verleden) onderling altijd wel afgekaart. Dan is er in goed overleg ook een lid van de oppositie afwezig bij de stemming.
pi_159456087
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 00:29 schreef Kansenjongere het volgende:
Die tweets zijn anderhalf jaar oud, ik kan me nauwelijks voorstellen dat hij toen al bezig was met zich in te likken bij Uber. Het is geen KLM (en hij is Camiel niet).
Ik weet niet wat ik hiervan moet vinden eigenlijk.
Ik vind dit toch wel erg apart.
Die zit Uber aan te prijzen vanuit de TK, hij zet zich ervoor in als VVD'er en anderhalf jaar later onderbreekt-ie zijn Kamerlidmaatschap om voor Uber te gaan werken dus?
Ik ga even het woord integriteit opzoeken.
I´m back.
pi_159456102
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 00:31 schreef freako het volgende:

[..]

Dat werd (in ieder geval in het verleden) onderling altijd wel afgekaart. Dan is er in goed overleg ook een lid van de oppositie afwezig bij de stemming.
Ja, vorige keer dat het gebeurde was die Ozturk niet aanwezig iig. Waren er wel meer niet, maar die Ozturk was er eerder wel.
I´m back.
pi_159456111
Die ene stem van Bart de Liefde zal niet het verschil hebben gemaakt tussen wel/geen maatregelen tegen Uber, bovendien sloten zijn tweets volgens mij aan bij het VVD-standpunt over minder regulering en meer marktwerking.
pi_159456120
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 00:34 schreef Kansenjongere het volgende:
Die ene stem van Bart de Liefde zal niet het verschil hebben gemaakt tussen wel/geen maatregelen tegen Uber, bovendien sloten zijn tweets volgens mij aan bij het VVD-standpunt over minder regulering en meer marktwerking.
Praat het maar weer goed.
I´m back.
pi_159456134
quote:
15s.gif Op donderdag 28 januari 2016 00:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Praat het maar weer goed.
Waarom zou ik? Ik heb niets met Bart de Liefde en nog minder met zijn (voormalige) partij. Ik vind het alleen spijkers op laag water zoeken. Al valt het me wel mee dat in dit topic de dubbele nationaliteit er nog niet is bij gehaald.
pi_159456163
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 00:36 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Waarom zou ik? Ik heb niets met Bart de Liefde en nog minder met zijn (voormalige) partij. Ik vind het alleen spijkers op laag water zoeken. Al valt het me wel mee dat in dit topic de dubbele nationaliteit er nog niet is bij gehaald.
Die kut Engelsen ook altijd :r ;)
pi_159456166
Het zou wel hilarisch zijn als Mark Rutte de Teevendealdoofpot en MH17 onderzoek doofpot kan doorstaan, maar zijn kabinetje valt, omdat er een corrupte VVD'er opstapt. :')
pi_159456185
Zelfs als ze op papier geen meerderheid meer zouden hebben in de Tweede Kamer kan ik me niet voorstellen dat de "constructieve oppositiepartijen" ze nu opeens zouden laten vallen.
pi_159456201
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 00:36 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Joh, hebben ze bij de VVD gezegd, kom lekker in de Tweede Kamer zitten, want dan loop je met jouw portefeuille heus een keer tegen een mooi baantje op, ben jij ook weer binnen... gaat het zo dan?
I´m back.
pi_159456250
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 00:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Joh, hebben ze bij de VVD gezegd, kom lekker in de Tweede Kamer zitten, want dan loop je met jouw portefeuille heus een keer tegen een mooi baantje op, ben jij ook weer binnen... gaat het zo dan?
Zijn positie op de lijst was bij de vorige verkiezingen al te laag voor een zetel (hij zit er alleen omdat wat mensen doorschoven richting regering), mogelijk had hij er weinig vertrouwen in dat dat volgend jaar anders is. Dan kan je maar beter vast wat eerder beginnen met rondkijken dan wachten tot je op straat staat.
  donderdag 28 januari 2016 @ 00:46:15 #22
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_159456258
Nog een backbencher die hem peert.
pi_159456285
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 00:45 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Zijn positie op de lijst was bij de vorige verkiezingen al te laag voor een zetel (hij zit er alleen omdat wat mensen doorschoven richting regering), mogelijk had hij er weinig vertrouwen in dat dat volgend jaar anders is. Dan kan je maar beter vast wat eerder beginnen met rondkijken dan wachten tot je op straat staat.
Had-ie ook kunnen wachten totdat de regering demissionair was. Of gaat iedereen nu alvast maar een baantje zoeken bij VVD en PvdA en hem peren bijna een jaar voordat de termijn er op zit? Dat is gewoon normaal?
I´m back.
pi_159456297
Hij zal geen aanspraak maken op de wachtgeldregeling. Zo kan het dus ook Wassila en Tofik.
pi_159456302
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 00:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Had-ie ook kunnen wachten totdat de regering demissionair was. Of gaat iedereen nu alvast maar een baantje zoeken bij VVD en PvdA en hem peren bijna een jaar voordat de termijn er op zit?
Mogelijk dat er bij de PVDA nog een paar idealisten zitten die dat niet zullen doen, maar bij de VVD zit je toch in eerste instantie voor jezelf lijkt me, dus daarvan verbaast het me weinig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')