Nee, zo gek is dat niet.quote:Op donderdag 28 januari 2016 05:15 schreef Braindead2000 het volgende:
Van de ene criminele organisatie, de VVD, naar de andere, Uber. Zo gek vind ik dat niet.
Inval bij kantoor Uber - ‘mogelijk criminele organisatie’
Nu vul je weer compleet in hoe jij denkt dat ik denk en presenteer je het als een feit. Wat is dat toch voor een rare gewoonte.quote:Op donderdag 28 januari 2016 05:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, nee, het onderwerp dat ik aansneed gaat over de integriteit van De Liefde, maar jij vindt zijn gedrag allemaal vet okee. En daarmee verleg je het naar jouw opvatting van integriteit. Nou ik niet, ik kan een dergelijke verloedering van een hoogstaande functie niet toelaten bij mezelf..
Waarom niet? Omdat ik daar niet voor mezelf zou zitten. Jij wel kennelijk?
[..]
En verder, jij vindt het allemaal maar prima wat gebeurd is na 6 september 2015. Mensen moeten maar een beetje inschikken, en als je er problemen mee hebt, ook al worden die uitvoerig uitgelegd om diverse redenen, het is nu eenmaal een natuurwet dat dit gebeurt. Nog net het argument van KoosVogels niet, zeg maar, ik haal mijn brood altijd bij de Turkse bakker alles okee lekker brood, dus er is niets aan de hand (...en mijn zwager komt uit Egypte en mijn tante uit Marokko)..
Ga, toch weg man..
Ga maar lekker slapen en denk er nog even over na, misschien dat je morgen opstaat en denkt, tja toch wel een beetje waar wat die mafklapper nazi van een Ryan3 zegt.quote:Op donderdag 28 januari 2016 05:23 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nu vul je weer compleet in hoe ik denk. Wat is dat toch voor een rare gewoonte.
De mensen hier zijn niet zo belangrijk dat ik het meeneem in mijn gedachtes als de computer uit is. Maak je geen illusies.quote:Op donderdag 28 januari 2016 05:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ga maar lekker slapen en denk er nog even over na, misschien dat je morgen opstaat en denkt, tja toch wel een beetje waar wat die mafklapper nazi van een Ryan3 zegt.
Nee, ja daarom zit je er om half 6 nog, sure.quote:Op donderdag 28 januari 2016 05:26 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De mensen hier zijn niet zo belangrijk dat ik het meeneem in mijn gedachtes als de computer uit is. Maak je geen illusies.
Ohja, ik vind je geen nazi. Of Tokkie. Aan die flauwekul betitelingen doe ik niet mee.
Ik ben aan het werk. Nog ruim een uur en dan zit het er op. Maar, serieus, als de computer uit is denk ik bewust aan aan alles, behalve wat er hier besproken wordt. Anders is er geen ruimte meer om vrolijk te worden met alle kommer en kwel in de wereld.quote:Op donderdag 28 januari 2016 05:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, ja daarom zit je er om half 6 nog, sure..
Schaam je je nou, discussie is toch leuk, wees blij met FOK! joh.
Anderhalf uur minus paar minuten. In de echte wereld merk je daar weer geen ene reet van, dat is het mooie. Dit is de ideeënwereld.quote:Op donderdag 28 januari 2016 05:33 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik ben aan het werk. Nog ruim een uur en dan zit het er op. Maar, serieus, als de computer uit is denk ik bewust aan aan alles, behalve wat er hier besproken wordt. Anders is er geen ruimte meer om vrolijk te worden met alle kommer en kwel in de wereld.
In de echte wereld inderdaad niks gezien van de tsunami. Je zou toch op z'n minst natte voeten verwachten.quote:Op donderdag 28 januari 2016 05:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Anderhalf uur minus paar minuten. In de echte wereld merk je daar weer geen ene reet van, dat is het mooie. Dit is de ideeënwereld.
Die tsunami bevindt zich dan ook in de ideeënwereld van Greet, daar gaat het hier niet over ook. Het gaat om integriteit. En jij vindt het helemaal geen punt dat iemand de schijn tegen zich heeft als hij voor een bedrijf lobbyt in de TK waar hij later een vette boterham uitsleept en dan ook nog de moed heeft om er eerder voor af te taaien uit de TK ook, want dat zou jij ook gewoon doen. De focking TK.quote:Op donderdag 28 januari 2016 05:43 schreef Toefjes het volgende:
[..]
In de echte wereld inderdaad niks gezien van de tsunami. Je zou toch op z'n minst natte voeten verwachten.
Klinkt leuk, maar ik denk dat hij bij Uber zoveel gaat verdienen dat hij helemaal geen aanspraak meer kan maken op wachtgeld.quote:Op donderdag 28 januari 2016 00:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Hij zal geen aanspraak maken op de wachtgeldregeling. Zo kan het dus ook Wassila en Tofik.
Inderdaad niet kies, hoewel het logische VVD-standpunten zijn.quote:Op donderdag 28 januari 2016 00:22 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:deliefde twitterde op woensdag 28-05-2014 om 23:55:07Met #Uber van Kamer naar huis. Goeie service, nette chauffeur en wagen. Tot en met zondag gratis in Den Haag. Ik zeg: doen ;-) reageer retweet
Lekker de zaken van Uber behartigen in de tweede kamertwitter:ACWillemsen twitterde op donderdag 19-06-2014 om 14:07:58@deliefde wil dat gemeenten taxidienst Uber niet kunnen verbieden of belemmeren. #AOMarktwerking reageer retweet
Doet Ryan al jaren, krijg je hem ook niet meer van afquote:Op donderdag 28 januari 2016 05:23 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nu vul je weer compleet in hoe jij denkt dat ik denk en presenteer je het als een feit. Wat is dat toch voor een rare gewoonte.
Volgens mij klopt dat niet. Nog los van dat die man inderdaad Huizing heet, maar hij is opgestapt in juli 2013. Sindsdien zijn er wel meer VVD'ers vertrokken, en allemaal vervangen door VVD'ers die nog lager op de lijst stonden (de nummers 49 tot en met 53). Het ligt voor de hand dat nu nummer 54 wordt gebeld, en die heet (handig!) Bosma.quote:Op woensdag 27 januari 2016 23:57 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Nu.nl
Niemand zal hem missen, maar het volgende is interessant: het kabinet kan haar meerderheid verliezen. De volgende op de lijst van de VVD is Matthijs Houwing, die al eens opgestapt uit de VVD was na opgepakt te worden voor rijden onder invloed. Hij heeft recht op die zetel en als hij die accepteert zal hij als eenmansfractie in de Tweede Kamer komen en hebben de VVD en PvdA samen nog maar 75 zetels.
Volgens NRC dus niet en heeft Huizing recht op die zetel. Die kwam ook met dat nieuws, maar ik kon het mobiel niet citeren.quote:Op donderdag 28 januari 2016 08:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij klopt dat niet. Nog los van dat die man inderdaad Huizing heet, maar hij is opgestapt in juli 2013. Sindsdien zijn er wel meer VVD'ers vertrokken, en allemaal vervangen door VVD'ers die nog lager op de lijst stonden (de nummers 49 tot en met 53). Het ligt voor de hand dat nu nummer 54 wordt gebeld, en die heet (handig!) Bosma.
Hij zal er volgens de kiesraad ook wel recht op hebben. Lees maar eens na hoe dat bij Houwers gegaan is. Maar de vorige 5x heeft Huizing geweigerd, en ik zie niet echt een reden waarom hij nu ineens zou accepteren.quote:Op donderdag 28 januari 2016 09:06 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Volgens NRC dus niet en heeft Huizing recht op die zetel. Die kwam ook met dat nieuws, maar ik kon het mobiel niet citeren.
Er wordt als zodanig niemand vervangen. Het zal de kiesraad zijn die op basis van de lijst en de wet een uitnodiging stuurt naar de kandidaat die recht op die zetel heeft, als die niet wil is de volgende aan de beurt.quote:Op donderdag 28 januari 2016 08:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij klopt dat niet. Nog los van dat die man inderdaad Huizing heet, maar hij is opgestapt in juli 2013. Sindsdien zijn er wel meer VVD'ers vertrokken, en allemaal vervangen door VVD'ers die nog lager op de lijst stonden (de nummers 49 tot en met 53). Het ligt voor de hand dat nu nummer 54 wordt gebeld, en die heet (handig!) Bosma.
Je hebt gelijk. Dit is ook wat ik bedoelde, maar ik schreef het inderdaad niet helemaal netjes op.quote:Op donderdag 28 januari 2016 09:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er wordt als zodanig niemand vervangen. Het zal de kiesraad zijn die op basis van de lijst en de wet een uitnodiging stuurt naar de kandidaat die recht op die zetel heeft, als die niet wil is de volgende aan de beurt.
Als je beroepspolitici wil moet je op Wilders stemmen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Geen wachtgeld? Nou dan is het prima, ik hoop dat deze volksvertegenwoordiger het een interessante ervaring vond en de belangenverstrengeling een mooi opstap was voor een verdere carriere.
quote:Op donderdag 28 januari 2016 09:35 schreef Heilwasser het volgende:
Geen wachtgeld gebruiken??? Lolwhut?
Graaiers zijn het!
Als je voldoende verdient in je nieuwe baan heb je helemaal geen recht op wachtgeld, dus dit lijkt me een beetje een dooddoener.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Geen wachtgeld? Nou dan is het prima, ik hoop dat deze volksvertegenwoordiger het een interessante ervaring vond en de belangenverstrengeling een mooi opstap was voor een verdere carriere.
Volkomen eens met deze column, laakbaar gedrag van Hachchi en De Liefde.quote:Types als Hachchi zuigen in hun kielzog alle eer uit het Kamerlidmaatschap
Het carrière-Kamerlid: wanneer volksvertegenwoordiging wordt verward met persoonlijke ontwikkeling
28-01-2016, 16:46 Tags: bart de liefde, Wassila Hachchi
We willen allemaal ‘lekker ons ding doen’. Collega’s zijn om van te leren. Banen zijn een ervaring. Stukje persoonlijke ontwikkeling. In het kader van personal branding swipe je jezelf een artritis-bobbel langs allerlei spannende nieuwe opportjoenneties op carrière-Tinders. Je moet uitgedaagd worden. Je wilt vérder. Over die schaduw heen. Outperformen.
Bovenstaande onbegrijpelijke HR-hittepetitte-bingo helpt voornamelijk om het gebrek aan talent en originaliteit en een overdosis verstikkende grijsgrauwe middelmatigheid te maskeren. Door dat bizarre Dunglish-talige jargon klink je tenslotte toch een beetje bijzonder.
Nieuwe stap in het leven op uw kosten
Vandaar dat ondergetekende ook niet stond te kijken toen een relatief onbekend Kamerlid van consultant-partij D66 haar taak als volksvertegenwoordigster verwarde met persoonlijke ontwikkeling. Wassila Foetsie zei toedeledokie tegen kiezer en partij, bedankte voor de bloemen maar niet voor het wachtgeld. Reden? Mevrouw wilt iets “internationaals” doen. Want flyeren voor een Democratische presidentskandidaat in de nationale presidentsverkiezingen van Amerika valt blijkbaar onder participatie in de internationale politiek. Uiteraard moet u als burger niet meteen cynisch worden, want ze “streeft ernaar” om geen wachtgeld nodig te hebben. Met andere woorden, of u in de tussentijd, tot ze weer betaald werk heeft, wel even het risico wilt dragen voor haar particuliere “nieuwe stap in het leven” richting New York.
Bart de Liefde (VVD/Uber)
En toen was daar amper een week later VVD Kamerlid Bart de Liefde. Na een soort van aanwezigheidsplicht-carrière als Kamerlid die tijdens verhandelingen hier en daar iets mocht roepen over een “level playing field” voor Uber, en graag op Twitter dikke kudo’s uitdeelde aan het bedrijf, gaat hij nu aan de slag als lobbyist voor datzelfde Uber. Hij ziet af van wachtgeld, dus of u in ruil daarvoor even uw mond wilt houden over belangenverstrengelingen en corporate grooming-praktijken door strakpakkige Kutcher-kiddo’s bij de VVD-fractie.
Carrière-opstapje
Beide voorbeelden zijn het resultaat van perverse prikkels die het ambt van volksvertegenwoordiging zijn binnen geslopen. Kamerlid zijn wordt gezien als “carrière-opstapje”, niet langer als een “tour of duty”. Uiteraard wordt het carrièrepad sterk afhankelijke gemaakt van electorale cycli: als je geen kans hebt als backbencher om herkozen te worden, kun je maar net zo goed bijtijds de snor drukken, je netwerk leegharken en gaan cashen. Dat laatste hoeft niet per se te zijn door een overstap naar het bedrijf dat eerder in je portefeuille zat, maar kan ook door je minimaal een kwart ton wachtgeld bij elkaar te Tofik’en. Wat je in die tijd ervoor precies hebt gedaan, is van ondergeschikt belang. Gelijk zijn D66-collega Hachchi, zal ook Bartelomeus door Google (en daarmee het nageslacht) voornamelijk herinnerd worden als ‘het Kamerlid dat voortijdig vertrok’.
Afstraffen, niet belonen
Dit soort Kamerleden, van links tot rechts, is ambtsmisbruik voor egoïstische doeleinden aan te wrijven. Zij zijn namelijk allen verkozen om de kiezer te vertegenwoordigen, niet zichzelf. Laat staan dat de belastingbetaler, degenen die vertegenwoordigd zou moeten worden, zou moeten opdraaien om allerlei adolescente bucketlist-dromen te financieren, zoals het bij elkaar Lebowski’en van een coming-of-age-debuutroman of “iets internationaals” in de vorm van een stage in NY. Het wordt tijd dat dergelijke infantiele en onverantwoordelijke praktijken door Kamerleden genadeloos worden afgestraft, in plaats van beloond met succeswensen vanuit de (hiermee indirect medeverantwoordelijke) fractie.
Opportunisme is de politiek niet vreemd. Maar als opportunisme een doel op zich wordt en het politieke toneel slechts nog een opstapje vormt tot er wat beters voorbij komt, verliest de plenaire zaal behalve haar toch al broze geloofwaardigheid ook haar laatste restjes grandeur. Hachchi en De Liefde zuigen in hun kielzog alle eer uit het Kamerlidmaatschap.
Hier kan ik me bij aansluiten:quote:Met de afwegingen ligt het moeilijker. Als woordvoerder Mededinging voor de VVD hield hij op 19 juni 2014 in de commissie Economische Zaken een pleidooi voor Uber. 'Wat in Berlijn en Brussel is gedaan met een lokaal verbod op Uber, heeft bij ons de wenkbrauwen doen fronsen', zei hij. En: 'Ik zou graag van de minister de bevestiging horen dat in Nederland een verbod van Uber op lokaal niveau niet mogelijk is.' Uber zal in de handen hebben gewreven.
quote:Voor ambtenaren op ministeries is de draaideur geblokkeerd. Ze hebben een afkoelperiode: tot twee jaar na hun vertrek mogen ze niet als externe door 'hun' ministerie worden ingehuurd. Wordt het niet hoog tijd iets dergelijks ook voor Kamerleden af te spreken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |