Ligt eraan, heeft hij het cash betaald dan?quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:24 schreef Kaas- het volgende:
Remlof bezit een huis en VS niet. Wie is hier nu de echte kapitalist?
Ging om starters. Geen 40-plus, die zijn al te laat met kapitaal opbouwen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:22 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Zit ik kennelijk toch in de goeie klasse
Leningen zijn niet kapitalistisch? Noem je jezelf nu een linkse snol?quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:30 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ligt eraan, heeft hij het cash betaald dan?
Zoniet is er weinig kapitaalkrachtigs aan.
Niet indien Nationale Hypotheek Garantie.quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:32 schreef Euribob het volgende:
[..]
Leningen zijn niet kapitalistisch? Noem je jezelf nu een linkse snol?
Ja, maar dat was tijdens een interruptie, nu hij heeft het woordquote:Op woensdag 27 januari 2016 19:32 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ja ja, dat zei je het vorige topic ook.
Huh?quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:32 schreef Euribob het volgende:
[..]
Leningen zijn niet kapitalistisch? Noem je jezelf nu een linkse snol?
Maar deze 40plusser kreeg wel zonder een enkel probleem een hypotheekquote:Op woensdag 27 januari 2016 19:32 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ging om starters. Geen 40-plus, die zijn al te laat met kapitaal opbouwen.
Applaus. Wel 125.000 euro.quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:35 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Maar deze 40plusser kreeg wel zonder een enkel probleem een hypotheek
En juist.quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:37 schreef GSbrder het volgende:
Goed geschreven. Lekker vlotjes.
[ afbeelding ]
Ach, een stel met een inkomen van 37,5k p/jaar is dan ook arm.quote:
Ja, was een goeie deal voor dit appartement hartje Arnhem.quote:
Ja maar je kan als bank ook het risico spreiden over 2 personen, voor een klein bedrag (relatief) per persoon. Dus alsnog is 180k dan niet hoog.quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ach, een stel met een inkomen van 37,5k p/jaar is dan ook arm.
Twee keer 18k, da's twee keer minimumloon.
Werkt de één in de fabriek en de ander bij McDonalds?quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ach, een stel met een inkomen van 37,5k p/jaar is dan ook arm.
Twee keer 18k, da's twee keer minimumloon.
Huurwoning, vrije sector, nul staatssteun en 100 m² in Amsterdam West.quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:40 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ja, was een goeie deal voor dit appartement hartje Arnhem.
Nu jij nog.
Zeker, zeker. Maar 2 personen die 1448 euro p/maand verdienen hebben dikke kans om er uit geknikkerd te worden. Blijkbaar worden ze niet serieus genomen door hun werkgever, dus waarom zou de bank het doen?quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:41 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja maar je kan als bank ook het risico spreiden over 2 personen, voor een klein bedrag (relatief) per persoon. Dus alsnog is 180k dan niet hoog.
En je hebt ook nog eens onderpand.
En hoeveel moet je daar per maand voor inleveren?quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Huurwoning, vrije sector, nul staatssteun en 100 m² in Amsterdam West.
Lekker dat geld naar de stort brengen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Huurwoning, vrije sector, nul staatssteun en 100 m² in Amsterdam West.
Vrij simpel, de woningmarkt zit in de lift dus als ze er een paar jaar zitten en de koopwoning onderhouden en zelfs wat aflossen dan is de kans groot dat de executiewaarde binnen "x jaar" wel overeenkomt met de originele marktwaarde, en dan heb je ook nog rentebaten.quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zeker, zeker. Maar 2 personen die 1448 euro p/maand verdienen hebben dikke kans om er uit geknikkerd te worden. Blijkbaar worden ze niet serieus genomen door hun werkgever, dus waarom zou de bank het doen?
Per persoon, of in totaal?quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:44 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
En hoeveel moet je daar per maand voor inleveren?
Ik ga elke dag fluitend de deur in en uit.quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:44 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Lekker dat geld naar de stort brengen.
Rond de 1100.quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:45 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
In totaal natuurlijk, want alles kan kapot.
Jezus. Dan betaal je pp nog meer dan ik aan hypotheekaflossing plus rentequote:
Wat is je punt?quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:46 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Jezus. Dan betaal je pp nog meer dan ik aan hypotheekaflossing plus rente
Gewoon een fictieve EZ opzet maken voor de hypothecaire lening, dan op basis van 3mnds EURIBOR afsluiten met een vaste opslag voor 10jr.quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:46 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Jezus. Dan betaal je pp nog meer dan ik aan hypotheekaflossing plus rente
Ik ben ook blij dat jij je sociale hok hebt afgestaan aan iemand die het nodig heeft.quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:47 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat ik heel blij ben dat ik een huis heb gekocht.
Eh ja, vast. Ik laat het gewoon automatisch afschrijven van mijn privérekening als je het niet erg vindtquote:Op woensdag 27 januari 2016 19:48 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Gewoon een fictieve EZ opzet maken voor de hypothecaire lening, dan op basis van 3mnds EURIBOR afsluiten met een vaste opslag voor 10jr.
Dan pas is 't mooi werk.
Ehm, wat heeft dat er mee uit te staan?quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:50 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Eh ja, vast. Ik laat het gewoon automatisch afschrijven van mijn privérekening als je het niet erg vindt
Ik hoop echt dat er statushouders in mijn vorige huis komen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik ben ook blij dat jij je sociale hok hebt afgestaan aan iemand die het nodig heeft.
Geen idee, ik had gewoon geen idee waar je het over had.quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ehm, wat heeft dat er mee uit te staan?
Ah oke.quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:51 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Geen idee, ik had gewoon geen idee waar je het over had.
Zou mooi zijn. Of zo'n stel tokkies.quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:51 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat er statushouders in mijn vorige huis komen.
Oh, ik heb mijn rente vastgezet op 3,09% voor 30 jaar. Leek mij een prima beslissing.quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ah oke.
Laat ik het zo zeggen, heb een aantal klanten die daardoor 1% betalen. En vergeleken met de 4% standaard rente kan de EURIBOR de komende 10 jr nog aardig stijgen wil dat duurder uitvallen. Dat risico is wel te nemen, mits je de opslag vast laat zetten.
Hm ik weet niet wat particuliere hypothecaire leningen doen tegenwoordig maar klinkt ook niet slecht nee.quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:55 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Oh, ik heb mijn rente vastgezet op 3,09% voor 30 jaar. Leek mij een prima beslissing.
M'n ouders hebben ook een variabele rente met een bescheiden Euribor opslag vork hun restanten hypotheek. Die lachen zich dood en mocht de rente gaan stijgen, dan is dat deel ook nog wel een keer snel af te lossen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ah oke.
Laat ik het zo zeggen, heb een aantal klanten die daardoor 1% betalen. En vergeleken met de 4% standaard rente kan de EURIBOR de komende 10 jr nog aardig stijgen wil dat duurder uitvallen. Dat risico is wel te nemen, mits je de opslag vast laat zetten.
Maar goed voor consumenten is 't vrij lastig gemaakt zo'n constructie tegenwoordig. Vandaar de EZ constructie.
Precies.quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
M'n ouders hebben ook een variabele rente met een bescheiden Euribor opslag vork hun restanten hypotheek. Die lachen zich dood en mocht de rente gaan stijgen, dan is dat deel ook nog wel een keer snel af te lossen.
Deze hypotheek loopt geloof ik ook al even en is nu gewoon heel goedkoop. Maar om spannende bedragen gaat het niet allemaal.quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Precies.
Beetje verstand van de materie en er zijn leuke constructies te bedenken. Maar het wordt steeds beperkter helaas, ook omdat wetgeving consumenten te dom acht voor die constructies en uit zorgplicht het niet echt meer mag.
Ieder beetje helpt.quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Deze hypotheek loopt geloof ik ook al even en is nu gewoon heel goedkoop. Maar om spannende bedragen gaat het niet allemaal.
quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:05 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Daarom niet zo moeilijk doen over TPP/TTIP.
DE EURIBOR IS GENOEMD MENSENquote:Op woensdag 27 januari 2016 19:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ah oke.
Maar goed voor consumenten is 't vrij lastig gemaakt zo'n constructie tegenwoordig. Vandaar de EZ constructie.
Spuitelf.quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:26 schreef Tem het volgende:
Zembla straks over docenten op NPO2. Misschien interessant voor Janneke.
Heb je dat artikel van De Groene gelezen over de geopolitieke strategie erachter?quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:05 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Daarom niet zo moeilijk doen over TPP/TTIP.
Ze is er niet maar zou het later terugkijken.quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:26 schreef Tem het volgende:
Zembla straks over docenten op NPO2. Misschien interessant voor Janneke.
De Groene?quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:28 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Heb je dat artikel van De Groene gelezen over de geopolitieke strategie erachter?
Zal toch niet? Niemand valt hier immers in herhaling.quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:29 schreef Kosmoproleet het volgende:
Heeft Kaas vandaag wel weer duidelijk gemaakt dat ie de stroom gelukszoekers niet ziet zitten?
Nee. Wel meerdere artikelen over dat onderwerp via andere media.quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:28 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Heb je dat artikel van De Groene gelezen over de geopolitieke strategie erachter?
Ik dacht dat ze allemaal zwart waren.quote:
Nimmer.quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:32 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Zal toch niet? Niemand valt hier immers in herhaling.
Niks mis mee.quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze allemaal zwart waren.
Ik heb nog niets gelezen waardoor ik het ging begrijpen. Jij weet zeker ook niet toevallig een begrijpelijk verhaal erover.quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:33 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Nee. Wel meerdere artikelen over dat onderwerp via andere media.
Over wat precies dan?quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:34 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb nog niets gelezen waardoor ik het ging begrijpen. Jij weet zeker ook niet toevallig een begrijpelijk verhaal erover.
Belastingontduiker.quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:34 schreef Nautilus. het volgende:
Ik heb vandaag een fiscaal voordeel van 35.000 euro gefixt.
Je hapt niet meer.quote:
En lievvv.quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:37 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
2012 belde inderdaad.
Ik ben inmiddels een volwassen evenwichtig persoon.
Dankjewel, bij m'n favorieten gezet.quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:38 schreef Kaas- het volgende:
[..]
http://www.politico.eu/article/the-case-for-ttip/
Ik denk soms dat je me een beetje kut vindt omdat ik niet aldoor hoezee roep als er weer wat extra vluchtelingen binnenkomen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:40 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Dat wel nog steeds. Jij ook hoor.
Dit is de beste uitleg van TTIP die ik heb gezien:quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Dankjewel, bij m'n favorieten gezet.
Het is eerlijk gezegd wel een gekleurd stuk en niet geheel toevallig van de hand van iemand die mijn mening erover deelt.quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Dankjewel, bij m'n favorieten gezet.
Ah, dank! Ook bij mijn favorieten gezet.quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:41 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dit is de beste uitleg van TTIP die ik heb gezien:
Daar hou ik wel rekening mee.quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:42 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Het is eerlijk gezegd wel een gekleurd stuk en niet geheel toevallig van de hand van iemand die mijn mening erover deelt.
Klopt.quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:41 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik denk soms dat je me een beetje kut vindt omdat ik niet aldoor hoezee roep als er weer wat extra vluchtelingen binnenkomen.
Die tweede had ik net weggehaald, want die gaat over CETA, dat is een handelsverdrag tussen Canada en de EU dat nog verder gaat dan TTIP.quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Ah, dank! Ook bij mijn favorieten gezet.
Oké, haal ik hem ook weer weg.quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:44 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Die tweede had ik net weggehaald, want die gaat over CETA, dat is een handelsverdrag tussen Canada en de EU dat nog verder gaat dan TTIP.
Ook genoteerd, maar dat ziet er niet makkelijk uit.quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:44 schreef Perrin het volgende:
Recent onderzoek:Trading Down:
Unemployment, Inequality and Other Risks
of the Trans-Pacific Partnership Agreement
(via de ultralinkse Huffington post)
Heb ik nog tegen geprotesteerd.quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:41 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dit is de beste uitleg van TTIP die ik heb gezien:
Vluchtelingenquote:Op woensdag 27 januari 2016 20:41 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik denk soms dat je me een beetje kut vindt omdat ik niet aldoor hoezee roep als er weer wat extra vluchtelingen binnenkomen.
Verbaast het je dat partijen die koketteren met de arbeidsklasse, tegen vrijhandel zijn.quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:44 schreef Perrin het volgende:
Recent onderzoek:Trading Down:
Unemployment, Inequality and Other Risks
of the Trans-Pacific Partnership Agreement
(via de ultralinkse Huffington post)
Dat had ik laatst in verband met Keulen. Guido is ons geweten.quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:41 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Oké. Nou, toen ik dat artikel las was ik juist sceptischer dan anders. Het zou haast een economische NAVO genoemd kunnen worden.quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:33 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Nee. Wel meerdere artikelen over dat onderwerp via andere media.
Maar vrijhandel is een eufemisme voor macht van het grootkapitaal.quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:47 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Verbaast het je dat partijen die koketteren met de arbeidsklasse, tegen vrijhandel zijn.
quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar vrijhandel is een eufemisme voor macht van het grootkapitaal.
Nobele wilden?quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:49 schreef Nautilus. het volgende:
Ik zal me inhouden, anders speel ik mijn langspeelplaat over de arbeidersklasse weer af.
Wat dan? Onvrijhandel?quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar vrijhandel is een eufemisme voor macht van het grootkapitaal.
* Perrin zet de kameradenpet op.quote:
Dat is een bekend fenomeen. https://decorrespondent.n(...)16766750200-af67c20bquote:Op woensdag 27 januari 2016 20:50 schreef Nautilus. het volgende:
Soms hoor je een nummer op de autoradio en denk ik: wat een kutnummer. Maar je hoort het vaker en vaker, en je denkt "mwah", en nog weer later ga je er van houden.
'Belangen van partijen met bakken geld' bekt minder leuk dan de term vrijhandel natuurlijk.quote:
Nee, dat het een stelletje materiële egoïsten zijn die het liefst de hele avond voor de (LCD)tv zitten.quote:
Maar hoe geef je markten meer vrijhandel zonder de belangen van het grote geld te dienen?quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
'Belangen van partijen met bakken geld' bekt minder leuk dan de term vrijhandel natuurlijk.
Maar je hebt zeker gelijk.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |