abonnement Unibet Coolblue
pi_159439020


WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!



Enne.. afgestudeerd zijn for the win!
De afgestudeerde helden arbeiders van dit topic
• Maharbal (2x: Fiscaal, Notarieel. Tevens advocaat-stagiair, stoer toch?)
• Eriksd (Mr. droogkloot)
• Ryon (Verschillende projecten, breed uiteenlopende interesse van hogerhand. Is volgend jaar miljonair als alles meezit al is daar nogal wat weerstand tegen vanuit de lokale politiek.)
• Sideshowbobbie (Emeritus Novietenhoeder) (Mr. A. R. Beidsrecht)
• Ansu
• Phaelanx_NL
• Actaeon (Emeritus Novietenhoeder)
• IkeDubaku99

Ook leuk: de studenten, op oplopende tofheid van de universiteit:
Rijksuniversiteit Groningen
• Giku
• Valid
• Etsu (Novietenhoeder II)
• Paxcon (voormalig mr. dr. LaPo, prof. mr. emogif)
• Ties02 (Novietenhoeder I; prof. dr. mr. Strafrecht)
• Joosie200
• ManScat
• Athlete
• Argelos
• Fratles
• Krabs
• Thereyougo
• Accursius
• underground1009
• IPA35
• Gustavo_Gaviria

Open Universiteit
• SpotlessMind00 (ook wel bekend als Spotmeister, of gewoon Floormanager)
• nadiyaa

Universiteit van Amsterdam
• Yreal (P is nog lang niet in zicht, laatste horde Rechtsgeschiedenis!)
• Tchock
• Snax

Erasmus Universiteit Rotterdam
• NotGuilty
• Keyos
• VonBallusseck
• N0rah
• Rummikub
• Gekke-Afghaan

Universiteit Leiden
• KOG
• De_Fietser
• Studeur
• Ago-ergo-sum
• Monnet
• DoubleDip

Universiteit Utrecht
• solo020
• hugecooll
• Blistering

Universiteit van Tilburg
• Complexiteit
• Holograph

Radboud Universiteit
• Boterbartje (kwaliteitsuser)

Ambtenaar hahaha
• GeneraalAdmiraal

Dit is WO rechten: geen cursisten gaarne!

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe. Zorg dat de TT de titel van een arrest is. Controleer of het arrest dat je in gedachten hebt nog niet is geweest! De TS typt een korte samenvatting van het gebruikte arrest.


Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159439039
ABRvS Stichting bevordering kwaliteit leefomgeving Schiphol dus.

quote:
Behandelt de vraag wanneer er sprake is van een bestuursorgaan krachtens art. 1:1 lid 1 sub b Awb (B-orgaan), in de zin van wanneer er sprake is van openbaar gezag. In beginsel kan openbaar gezag slechts bij wettelijk voorschrift verstrekt worden aan privaatrechtelijke rechtspersonen. De uitzondering – indien er geen wettelijk voorschrift is – doet zich voor indien er aan 2 cumulatieve vereisten is voldaan: 1: De inhoudelijke criteria voor het verstrekken van geldelijke uitkeringen wordt in beslissende mate bepaald door A-organen (inhoudelijke vereiste) en 2: De verstrekking van deze uitkeringen wordt in overwegende mate, in beginsel voor 2/3de of meer gefinancierd door A-organen. (financiële vereiste).
edit: RIP titel
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  woensdag 27 januari 2016 @ 15:06:48 #3
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159439114
Mooie uitspraak, altijd belangrijk om te weten of er niet een B-orgaan om de hoek ligt te schuilen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_159439121
quote:
7s.gif Op woensdag 27 januari 2016 15:03 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Nouja, iedereen zou bij enige inzet een 8/9 moeten kunnen halen.
...dus dan mag je niet zenuwachtig zijn?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_159439233
quote:
7s.gif Op woensdag 27 januari 2016 15:07 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

...dus dan mag je niet zenuwachtig zijn?
Nee en je moet ook alles nominaal halen, aldus de kwaliteitsuser. Anders kan je de studie niet aan. :')

Overigens geen idee hoe makkelijk/moeilijk het tentamen is. Heb het vak nooit gehad.
pi_159439301
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 15:10 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Nee en je moet ook alles nominaal halen, aldus de kwaliteitsuser. Anders kan je de studie niet aan. :')

Overigens geen idee hoe makkelijk/moeilijk het tentamen is. Heb het vak nooit gehad.
Van iemand die alles kennelijk zo makkelijk haalt zou je toch een hoger niveau van logica verwachten.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_159439397
Ik heb wel eens een natuurkundeboek opengeslagen, heb eigenlijk geen idee wat er bij rechten komt kijken.

Is dat een moeilijke studie?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 27 januari 2016 @ 15:18:10 #8
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159439439
Nee, daarom is het ook zo gênant dat er falers zijn die niet met 5 uur leren per week toch een negen gemiddeld staan.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_159439488
Nee joh, als je niet cum laude afstudeert zonder boeken te kopen ben je eigenlijk een loser.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  woensdag 27 januari 2016 @ 15:21:13 #10
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159439514
Haha, überhaupt boeken nodig hebben. Een keertje de wet doorbladeren en je weet eigenlijk alles wel wat je moet weten.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 27 januari 2016 @ 15:21:43 #11
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159439525
De wet die je gewoon bij je tentamen mag houden, dus zelfs dat doorbladeren zou eigenlijk niet nodig moeten zijn.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_159439602
Wij hebben ook wel open-boek tentamens, maar die zijn over het algemeen pittiger dan de standaard tentamens. Omdat je juist alles op kunt zoeken.

Nou is dat schoolse leren sowieso niet aan mij besteed. Snap ook niet zo goed waarom er uberhaupt hoger onderwijs is.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_159439617
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 15:10 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Nee en je moet ook alles nominaal halen, aldus de kwaliteitsuser. Anders kan je de studie niet aan. :')

Overigens geen idee hoe makkelijk/moeilijk het tentamen is. Heb het vak nooit gehad.
60 ects per jaar moet de gemiddelde student gewoon aankunnen. Als je dat niet kan heb je of liggen slapen. Daarbij is het gericht op de gemiddelde student: 60 ects is eigenlijk peanuts. Nominaal niet als de norm zien of als utopie, dat is pas absurd.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 15:16 schreef Lyrebird het volgende:
Ik heb wel eens een natuurkundeboek opengeslagen, heb eigenlijk geen idee wat er bij rechten komt kijken.

Is dat een moeilijke studie?
Nee.
Natuurkunde is trouwens ook erg interessant.
quote:
15s.gif Op woensdag 27 januari 2016 15:21 schreef Ryon het volgende:
De wet die je gewoon bij je tentamen mag houden, dus zelfs dat doorbladeren zou eigenlijk niet nodig moeten zijn.
Krijg die indruk wel sterk.. van die mensen die alle wetten uit het hoofd leren :')
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159439671
Natuurkunde dat is toch allemaal natuurwetten enzo. Eigenlijk net zo makkelijk dus.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_159439675
quote:
7s.gif Op woensdag 27 januari 2016 15:25 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

60 ects per jaar moet de gemiddelde student gewoon aankunnen. Als je dat niet kan heb je of liggen slapen. Daarbij is het gericht op de gemiddelde student: 60 ects is eigenlijk peanuts. Nominaal niet als de norm zien of als utopie, dat is pas absurd.

[..]

Nee.
Natuurkunde is trouwens ook erg interessant.

[..]

Krijg die indruk wel sterk.. van die mensen die alle wetten uit het hoofd leren :')
Zijn altijd wel bepaalde artikelen die je kan opdreunen, toch? 6:162 BW is geen probleem hoor :D
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159439676
quote:
15s.gif Op woensdag 27 januari 2016 15:21 schreef Ryon het volgende:
De wet die je gewoon bij je tentamen mag houden, dus zelfs dat doorbladeren zou eigenlijk niet nodig moeten zijn.
quote:
15s.gif Op woensdag 27 januari 2016 15:21 schreef Ryon het volgende:
De wet die je gewoon bij je tentamen mag houden, dus zelfs dat doorbladeren zou eigenlijk niet nodig moeten zijn.
Hoeveel uur per dag en hoelang vantevoren moet je studeren voor een 8 naar jouw mening?
pi_159439699
quote:
7s.gif Op woensdag 27 januari 2016 15:25 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

60 ects per jaar moet de gemiddelde student gewoon aankunnen. Als je dat niet kan heb je of liggen slapen. Daarbij is het gericht op de gemiddelde student: 60 ects is eigenlijk peanuts. Nominaal niet als de norm zien of als utopie, dat is pas absurd.

[..]

Nee.
Natuurkunde is trouwens ook erg interessant.

[..]

Krijg die indruk wel sterk.. van die mensen die alle wetten uit het hoofd leren :')
Met hoeveel uur per dag studeren haal je volgens jou altijd een 8 of 9?
Als je een week vantevoren begint is dat praktisch onmogelijk
  woensdag 27 januari 2016 @ 15:28:06 #18
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159439701
Tijdens mijn master waren alle tentamens open boek tentamens. Je mocht meenemen wat je nodig dacht te hebben om de casus op te lossen, alleen geen communicatiemateriaal zoals een laptop of een telefoon. Ook je moeder of andere personen moest je thuislaten.

Tentamens waren alsnog praktisch onmogelijk. Wel met een paar uur leren een acht gemiddelde gehaald, maar dat spreekt voor zich.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_159439760
quote:
9s.gif Op woensdag 27 januari 2016 15:27 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Natuurkunde dat is toch allemaal natuurwetten enzo. Eigenlijk net zo makkelijk dus.
Is het ook. De natuurkunde dan.

Wiskunde is wat mij betreft een ander verhaal.

Verder zie je dat de natuurkunde steeds verder richting de biologie gaat (bio-fysica) of de chemie (fysische chemie), of de biomedische wereld (biomedische fysica). Allemaal nieuwe terreinen, met nieuwe kennis. Erg interessant.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_159439769
quote:
7s.gif Op woensdag 27 januari 2016 15:25 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

60 ects per jaar moet de gemiddelde student gewoon aankunnen. Als je dat niet kan heb je of liggen slapen. Daarbij is het gericht op de gemiddelde student: 60 ects is eigenlijk peanuts. Nominaal niet als de norm zien of als utopie, dat is pas absurd.

Ga mijn master maar eens proberen en kom dan nog eens terug. Nominaal doet haast niemand hier. Bachelor sommigen nog wel maar de master zeker niet.

Wetsartikelen vallen op zichzelf uit je hoofd te leren, maar als er (zoals bij mij vanochtend) nog allemaal Standaardvoorwaarden en beleidsbesluiten bijgehaald moeten worden lijkt het mij vrij onmgoelijk.
  woensdag 27 januari 2016 @ 15:30:52 #21
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159439770
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 15:27 schreef watsawie het volgende:

[..]

[..]

Hoeveel uur per dag en hoelang vantevoren moet je studeren voor een 8 naar jouw mening?
Hangt van het vak af en van je leervermogen. Als je goed kan concentreren, snel verbanden kan leggen en een goed geheugen hebt leer je sneller dan als je minder intelligent bent andere kwaliteiten hebt.

De vuistregel is dat een acht halen ongeveer twee keer de tijd kost om een zes te krijgen. Dus als je een tentamen met een zes kan afsluiten met 20 uur leren (verspreid over drie dagen) dan kan je een acht halen met een kleine week leren. Haal je al een zes met 10 uur leren, dan bof je want dan is de acht een stuk dichterbij.

Hoger dan een acht halen is ingewikkelder, omdat dan niet je studietijd maar je cognitieve vaardigheden waarschijnlijk de bottleneck gaan vormen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_159439787
quote:
10s.gif Op woensdag 27 januari 2016 15:27 schreef Blistering het volgende:

[..]

Zijn altijd wel bepaalde artikelen die je kan opdreunen, toch? 6:162 BW is geen probleem hoor :D
Ja, maar dat is ook een van de weinigen. Van die mensen die echt al die shit uit hun hoofd leren :')
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 15:28 schreef watsawie het volgende:

[..]

Met hoeveel uur per dag studeren haal je volgens jou altijd een 8 of 9?
Als je een week vantevoren begint is dat praktisch onmogelijk
Eens. Maar dat ligt ook aan de wijze van tentamineren. Maar een 8 of 9 is wel mogelijk indien je gewoon netjes de literatuur bijhoudt. Dat is dus zo'n 10 uur week denk ik incl contacturen?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159439791
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 15:30 schreef Ryon het volgende:

[..]

Hangt van het vak af en van je leervermogen. Als je goed kan concentreren, snel verbanden kan leggen en een goed geheugen hebt leer je sneller dan als je minder intelligent bent andere kwaliteiten hebt.

De vuistregel is dat een acht halen ongeveer twee keer de tijd kost om een zes te krijgen. Dus als je een tentamen met een zes kan afsluiten met 20 uur leren (verspreid over drie dagen) dan kan je een acht halen met een kleine week leren. Haal je al een zes met 10 uur leren, dan bof je want dan is de acht een stuk dichterbij.

Hoger dan een acht halen is ingewikkelder, omdat dan niet je studietijd maar je cognitieve vaardigheden waarschijnlijk de bottleneck gaan vormen.
Wat doe je dan in die extra tijd?

Ik vraag dit, omdat je in de natuurkunde iets wel kunt snappen, of niet. Een tussenweg is er eigenlijk niet.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_159439819
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 15:30 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ga mijn master maar eens proberen en kom dan nog eens terug. Nominaal doet haast niemand hier. Bachelor sommigen nog wel maar de master zeker niet.

Wetsartikelen vallen op zichzelf uit je hoofd te leren, maar als er (zoals bij mij vanochtend) nog allemaal Standaardvoorwaarden en beleidsbesluiten bijgehaald moeten worden lijkt het mij vrij onmgoelijk.
Ja dat verhaaltje heb ik nou wel gehoord. Als je 60 punten in een jaar met hardwerken niet kan scoren, kan je het gewoon niet aan. Al die smoesjes, juk. Houd jezelf toch niet zo voor de gek.

Je hoeft geen shit uit je hoofd te leren, je moet de systematiek snappen.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159439844
quote:
7s.gif Op woensdag 27 januari 2016 15:32 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ja dat verhaaltje heb ik nou wel gehoord. Als je 60 punten in een jaar met hardwerken niet kan scoren, kan je het gewoon niet aan. Al die smoesjes, juk. Houd jezelf toch niet zo voor de gek.

Je hoeft geen shit uit je hoofd te leren, je moet de systematiek snappen.
Niks smoesjes. Heb je de slagingspercentages hier wel eens gezien? Het is niet alsof iedereen maar lui is. Sommige vakken halen de meesten wel, maar dat geldt lang niet voor alles.
pi_159439847
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 15:30 schreef Ryon het volgende:

[..]

Hangt van het vak af en van je leervermogen. Als je goed kan concentreren, snel verbanden kan leggen en een goed geheugen hebt leer je sneller dan als je minder intelligent bent andere kwaliteiten hebt.

De vuistregel is dat een acht halen ongeveer twee keer de tijd kost om een zes te krijgen. Dus als je een tentamen met een zes kan afsluiten met 20 uur leren (verspreid over drie dagen) dan kan je een acht halen met een kleine week leren. Haal je al een zes met 10 uur leren, dan bof je want dan is de acht een stuk dichterbij.

Hoger dan een acht halen is ingewikkelder, omdat dan niet je studietijd maar je cognitieve vaardigheden waarschijnlijk de bottleneck gaan vormen.
De wijze van tentamineren speelt ook een rol. In Nijmegen willen ze vaak stapjes en als je te slim bent sla je die natuurlijk over. Daarmee faciliteren ze eigenlijk de domme strebers die allerlei rijtjes in hun hoofd stampen.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159439855
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 15:31 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Wat doe je dan in die extra tijd?

Ik vraag dit, omdat je in de natuurkunde iets wel kunt snappen, of niet. Een tussenweg is er eigenlijk niet.
Zit hem vooral in de toepassing en uitwerking denk ik.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159439881
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 15:34 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Niks smoesjes. Heb je de slagingspercentages hier wel eens gezien? Het is niet alsof iedereen maar lui is. Sommige vakken halen de meesten wel, maar dat geldt lang niet voor alles.
Smoesjes.
1. heb je gezien wat anderen doen?!
2. niemand doet nominaal
3. slagingspercentages

Blabla

60 punten in een jaar moet voor de gemiddelde student prima te doen zijn. Het is echt geen bijzondere studielast hoor.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159439943
Er is wel weinig ruimte om iets niet te halen bij jou hé, BB.

Ben ik ook een faler omdat ik een black-out had tijdens mijn tentamen? Kan ik dan ook gelijk het niveau niet aan?
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  woensdag 27 januari 2016 @ 15:39:12 #30
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159439973
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 15:31 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Wat doe je dan in die extra tijd?

Ik vraag dit, omdat je in de natuurkunde iets wel kunt snappen, of niet. Een tussenweg is er eigenlijk niet.
Je maakt de opgegeven oefeningen. Het grootste deel van de tijd spendeer je aan het bestuderen van de vraagstukken. Je leert als het ware de puzzel te begrijpen. Daar gaat tijd in zitten en die tijd moet je vrijmaken. Hoe meer tijd je vrijmaakt, hoe meer je van de puzzel begrijpt en kan onthouden en hoe meer punten je op het tentamen scoort. Daar ziit wel een max aan. Bovengemiddeld slimme studenten zullen in relatief weinig tijd de puzzel al hebben doorgrond en daardoor beter presteren.

Wanneer je het niet snapt, haal je het tentamen niet, maar dan haal je het eersten tentamen ook al niet en lig je er samen met de andere 55% van de eerstejaars er al vrij snel uit. Dus die schifting vindt al vrij snel plaats.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_159439979
quote:
10s.gif Op woensdag 27 januari 2016 15:38 schreef Blistering het volgende:
Er is wel weinig ruimte om iets niet te halen bij jou hé, BB.

Ben ik ook een faler omdat ik een black-out had tijdens mijn tentamen? Kan ik dan ook gelijk het niveau niet aan?
Nee hoor. Je kan prima een vak niet halen in de eerste kans. Daarom is het nominale systeem ook met twee kansen ingedeeld. Je kan ook prima een vakje doorschuiven naar het volgende jaar of iets omwisselen. Als je echter 5 jaar over 180 punten doet, dat slaat nergens op.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  woensdag 27 januari 2016 @ 15:40:24 #32
165633 eriksd
The grand facade...
pi_159439997
Een black-out. Jaja mensen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 27 januari 2016 @ 15:41:08 #33
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159440013
quote:
7s.gif Op woensdag 27 januari 2016 15:34 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

De wijze van tentamineren speelt ook een rol. In Nijmegen willen ze vaak stapjes en als je te slim bent sla je die natuurlijk over. Daarmee faciliteren ze eigenlijk de domme strebers die allerlei rijtjes in hun hoofd stampen.
Nee, als je te beroerd bent om even de stapjes op te schrijven ben je gewoon lui en verdien je eigenlijk minpunten. Meer dan alleen minpunten: een flink pak slaag. Vlakke hand, dat werk.

Net zoals bij wiskunde kan je wel meteen het antwoord op een vergelijking opschrijven (42 is praktisch altijd goed) maar de docent wil ook graag kunnen zien en beoordelen hoe je tot dat antwoord bent gekomen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_159440043
quote:
14s.gif Op woensdag 27 januari 2016 15:41 schreef Ryon het volgende:

[..]

Nee, als je te beroerd bent om even de stapjes op te schrijven ben je gewoon lui en verdien je eigenlijk minpunten. Meer dan alleen minpunten: een flink pak slaag. Vlakke hand, dat werk.

Net zoals bij wiskunde kan je wel meteen het antwoord op een vergelijking opschrijven (42 is praktisch altijd goed) maar de docent wil ook graag kunnen zien en beoordelen hoe je tot dat antwoord bent gekomen.
Oh ik snap wel dat je de totstandkoming van het antwoord weer moet geven. Maar bij een casus waar gegeven is dat er sprake is van een ontbinding krijg je punten als je aangeeft dat het geen vernietiging is en dus geen terugwerkende kracht heeft. Sorry maar dat vind ik echt onzin.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159440087
quote:
7s.gif Op woensdag 27 januari 2016 15:42 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Oh ik snap wel dat je de totstandkoming van het antwoord weer moet geven. Maar bij een casus waar gegeven is dat er sprake is van een ontbinding krijg je punten als je aangeeft dat het geen vernietiging is en dus geen terugwerkende kracht heeft. Sorry maar dat vind ik echt onzin.
Mwah, dat zal dan maar een klein percentage zijn van het totaal aantal punten wat je kunt krijgen voor die vraag.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159440114
quote:
11s.gif Op woensdag 27 januari 2016 15:44 schreef Blistering het volgende:

[..]

Mwah, dat zal dan maar een klein percentage zijn van het totaal aantal punten wat je kunt krijgen voor die vraag.
Naja, bij bepaalde vakken heb je best veel van die vragen. Die zijn dan 2 punten van de totaal 10 punten van de vraag. Bij 5 casussen x 2 ben je dus in feite al 1 heel punt kwijt. Dan gaat het hard.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  woensdag 27 januari 2016 @ 15:49:35 #37
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159440188
Ja, dat soort puntenverlies is kut. Het enige wat je dan kan doen is van te voren goed het antwoordenmodel van de oefententamens bestuderen en elke vraag precies zo beantwoorden op de manier zoals dat in het model staat omschreven. Ook echt kut werk maar dat is ook een beetje leren tentamens maken.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_159440254
Het punt is, indien je echt lui bent en je dringend punten nodig hebt:
Moet je rijtjes stampen.
Ga naar de werkgroepen, dan weet je precies wat de getentamineerde stof is.
Vervolgens doe je helemaal geen kut. Daarna pak je de bijbehorende hoofdstukken in het boek erbij.
Daar haal je rijtjes uit. Dit doe je twee of zelfs 3 dagen voor het tentamen de hele dag door.
En dan heb je minstens een 7. Zelfs een schoonmaker. Ja dit is waar. Ja ik gebruik punten.

Nee serieus, als je bij de te bestuderen onderwerpen rijtjes maakt kan het moeilijk fout gaan.
Ook bij de struikelvakken.
pi_159440428
Mijn grootste struikelblok is nog wel mijn handschrift trouwens. Ik schrijf echt als een dokter met alzheimer, dus ik heb oprecht medelijden met de docenten die mijn kliederboel mogen nakijken.

Probleem is ook dat ik buiten tentamens om nooit schrijf. Alles verwerk ik digitaal, ook werkgroepen en het incidentele hoorcollege wat ik bezoek.

Wou dat ze gewoon ook de tentaminering digitaal maken -O-
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159440456
quote:
14s.gif Op woensdag 27 januari 2016 15:49 schreef Ryon het volgende:
Ja, dat soort puntenverlies is kut. Het enige wat je dan kan doen is van te voren goed het antwoordenmodel van de oefententamens bestuderen en elke vraag precies zo beantwoorden op de manier zoals dat in het model staat omschreven. Ook echt kut werk maar dat is ook een beetje leren tentamens maken.
En dat staat mij zo tegen. In feite leer je een model uit je hoofd die je invult met de gegevens uit de casus. Ik doe dat niet, ik lees ook de literatuur en shit. Ik wil wat leren, ik vind het leuk.
Er zitten dus wat van die mutsen in college die hun bachelor cum laude halen, maar als ze een vraag krijgen in de werkgroep die niet in de casus stond dan krijgen ze een rode kop en snappen ze er niets van. Dát vind ik zonde. Want écht nadenken, het inzicht hebben in de leerstukken is er dan niet bij.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159440496
quote:
15s.gif Op woensdag 27 januari 2016 15:57 schreef Blistering het volgende:
Mijn grootste struikelblok is nog wel mijn handschrift trouwens. Ik schrijf echt als een dokter met alzheimer, dus ik heb oprecht medelijden met de docenten die mijn kliederboel mogen nakijken.

Probleem is ook dat ik buiten tentamens om nooit schrijf. Alles verwerk ik digitaal, ook werkgroepen en het incidentele hoorcollege wat ik bezoek.

Wou dat ze gewoon ook de tentaminering digitaal maken -O-
Tja. Ik doe ook alles digitaal, maar mijn handschrift is prima (ook wel de man met het vrouwenhandschrift). Ik schrijf netjes aan elkaar met vulpen ^O^

Is ook stukje motoriek en training. Daarom staan die iPad scholen mij zo tegen (naast dat ze apple rommel propageren).
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159442046
quote:
15s.gif Op woensdag 27 januari 2016 15:57 schreef Blistering het volgende:
Mijn grootste struikelblok is nog wel mijn handschrift trouwens. Ik schrijf echt als een dokter met alzheimer, dus ik heb oprecht medelijden met de docenten die mijn kliederboel mogen nakijken.

Probleem is ook dat ik buiten tentamens om nooit schrijf. Alles verwerk ik digitaal, ook werkgroepen en het incidentele hoorcollege wat ik bezoek.

Wou dat ze gewoon ook de tentaminering digitaal maken -O-
Koop een collegeblok en schrijf alles op? Ik heb het altijd met de hand gedaan, digitaal wel eens geprobeerd maar vond ik niks. Met de hand schrijf je alleen de echt belangrijke dingen op en ben je aandachtiger bezig met luisteren en de stof verwerken.
pi_159444313
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 16:54 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Koop een collegeblok en schrijf alles op? Ik heb het altijd met de hand gedaan, digitaal wel eens geprobeerd maar vond ik niks. Met de hand schrijf je alleen de echt belangrijke dingen op en ben je aandachtiger bezig met luisteren en de stof verwerken.
Ik kan het nooit bijhouden als ik schrijf. Daarbij kan ik het niet echt goed teruglezen, omdat ik doordat het best snel gaat ook automatisch onduidelijker ga schrijven.
pi_159444707
quote:
6s.gif Op woensdag 27 januari 2016 18:12 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Ik kan het nooit bijhouden als ik schrijf. Daarbij kan ik het niet echt goed teruglezen, omdat ik doordat het best snel gaat ook automatisch onduidelijker ga schrijven.
Hoezo niet? Als een docent zes zinnen zegt schrijf je de kern op. Moeilijker dan dat is het niet. Je hoeft niet alles letterlijk over te nemen. Dan hoef je ook minder snel te schrijven en wordt wat je schrijft duidelijker en kernachtiger.

Als je onzeker bent of het werkt kan je het college ook opnemen. Dat doe ik zelf altijd en terugluisteren is altijd wel fijn. Zeker als je eigen aantekeningen niet duidelijk zijn.
pi_159444895
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 18:29 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Hoezo niet? Als een docent zes zinnen zegt schrijf je de kern op. Moeilijker dan dat is het niet. Je hoeft niet alles letterlijk over te nemen. Dan hoef je ook minder snel te schrijven en wordt wat je schrijft duidelijker en kernachtiger.

Als je onzeker bent of het werkt kan je het college ook opnemen. Dat doe ik zelf altijd en terugluisteren is altijd wel fijn. Zeker als je eigen aantekeningen niet duidelijk zijn.
Meh, ik vind typen toch veel chiller. Waarom zou ik onzeker zijn? :') Opnemen doen ze volgens mij nooit, alleen voor deeltijd studenten.
pi_159444982
quote:
6s.gif Op woensdag 27 januari 2016 18:36 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Meh, ik vind typen toch veel chiller. Waarom zou ik onzeker zijn? :') Opnemen doen ze volgens mij nooit, alleen voor deeltijd studenten.
Zelf opnemen bedoel ik. Kan heel makkelijk met je telefoon of anders met een apparaatje (kost ongeveer 30 euro).

Ik zie vaak dat mensen met een laptop zo'n beetje iedere zin die de docent zegt neerrammen, terwijl ik met mijn collegeblok alleen het belangrijkste opschrijf. Met de opname kan ik dan controleren of mijn aantekeningen kloppen en eventueel een onduidelijk stukje nog een keer luisteren. Heeft naar mijn idee vooral voordelen.

Hoe doe jij het dan? Schrijf je alles over wat de docent zegt of beperk je je tot datgene wat echt het belangrijkste is?
pi_159445336
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 18:40 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Zelf opnemen bedoel ik. Kan heel makkelijk met je telefoon of anders met een apparaatje (kost ongeveer 30 euro).

Ik zie vaak dat mensen met een laptop zo'n beetje iedere zin die de docent zegt neerrammen, terwijl ik met mijn collegeblok alleen het belangrijkste opschrijf. Met de opname kan ik dan controleren of mijn aantekeningen kloppen en eventueel een onduidelijk stukje nog een keer luisteren. Heeft naar mijn idee vooral voordelen.

Hoe doe jij het dan? Schrijf je alles over wat de docent zegt of beperk je je tot datgene wat echt het belangrijkste is?
Oh, zelf opnemen vind ik niet echt nodig, zo veel mis je nou ook weer niet.
Dat laatste natuurlijk, alleen kan dat soms wel een paar zinnen zijn achter elkaar. Ik typ sowieso sneller dan dat ik schrijf.
pi_159445741
Ah, studeren. Heerlijk O+
pi_159445789
quote:
10s.gif Op woensdag 27 januari 2016 19:03 schreef Maharbal het volgende:
Ah, studeren. Heerlijk O+
Ik geniet.
pi_159446516
Ik geniet op dit moment vooral van het feit dat ik geen tentamens meer heb tot april. :)
En straks hoop ik te kunnen genieten van studiepunten.
pi_159447096
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 19:22 schreef DoubleDip het volgende:
Ik geniet op dit moment vooral van het feit dat ik geen tentamens meer heb tot april. :)
En straks hoop ik te kunnen genieten van studiepunten.
Idem idem. Zag vandaag wel in Osiris dat de tentamens voor alle 3 de procesrechtvakken (straf, bestuurs & burgerlijk) ook al zijn ingepland, dat was wel even demotiverend :') Gelukkig pas in april.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159448749
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 18:40 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Zelf opnemen bedoel ik. Kan heel makkelijk met je telefoon of anders met een apparaatje (kost ongeveer 30 euro).

Ik zie vaak dat mensen met een laptop zo'n beetje iedere zin die de docent zegt neerrammen, terwijl ik met mijn collegeblok alleen het belangrijkste opschrijf. Met de opname kan ik dan controleren of mijn aantekeningen kloppen en eventueel een onduidelijk stukje nog een keer luisteren. Heeft naar mijn idee vooral voordelen.

Hoe doe jij het dan? Schrijf je alles over wat de docent zegt of beperk je je tot datgene wat echt het belangrijkste is?
Oh gut. Die mensen die zo'n ipodje neerleggen op de hoek om niets te missen. Wat een onzekerheid zeg.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159449055
quote:
7s.gif Op woensdag 27 januari 2016 20:29 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Oh gut. Die mensen die zo'n ipodje neerleggen op de hoek om niets te missen. Wat een onzekerheid zeg.
Voor mij niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159449251
Hey Bartje, moet je gewoon SP4 kopen bij de MM nu? Mooi prijsje.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159451915
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 20:39 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Voor mij niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoezo haal je je vakken niet dan?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159452302
quote:
7s.gif Op woensdag 27 januari 2016 22:01 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Hoezo haal je je vakken niet dan?
Omdat het nogal veel tijd kost waardoor ik de verplichte stof niet kan lezen. Voor de rest waren die drie vakken in het begin te veel, waardoor ik 1 vak (waar ik echt niks van snapte) al niet goed kon doen. De overige twee, tsja, ik dacht dat het goed ging maar blijkbaar niet.

Moet nog wel het een en ander terugkrijgen van deze maand dus ik heb goede hoop dat er snel verandering komt.
pi_159452542
quote:
6s.gif Op woensdag 27 januari 2016 19:04 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Ik geniet.
Zeg ik toch.
pi_159452580
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 22:12 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Omdat het nogal veel tijd kost waardoor ik de verplichte stof niet kan lezen. Voor de rest waren die drie vakken in het begin te veel, waardoor ik 1 vak (waar ik echt niks van snapte) al niet goed kon doen. De overige twee, tsja, ik dacht dat het goed ging maar blijkbaar niet.

Moet nog wel het een en ander terugkrijgen van deze maand dus ik heb goede hoop dat er snel verandering komt.
Dan stop je er toch mee? Studie > bijbaan toch?
pi_159452938
quote:
6s.gif Op woensdag 27 januari 2016 22:21 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Dan stop je er toch mee? Studie > bijbaan toch?
Helaas heb ik geen stufi meer dus moet er wel geld in het laatje komen. Gelukkig komend semester maar 2 vakken en niet meer tegelijk dus dat gaat wel lukken.
pi_159453482
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 22:12 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Omdat het nogal veel tijd kost waardoor ik de verplichte stof niet kan lezen. Voor de rest waren die drie vakken in het begin te veel, waardoor ik 1 vak (waar ik echt niks van snapte) al niet goed kon doen. De overige twee, tsja, ik dacht dat het goed ging maar blijkbaar niet.

Moet nog wel het een en ander terugkrijgen van deze maand dus ik heb goede hoop dat er snel verandering komt.
Dus je maakt samenvattingen zonder de verplichte literatuur te lezen?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159453711
quote:
7s.gif Op woensdag 27 januari 2016 22:52 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Dus je maakt samenvattingen zonder de verplichte literatuur te lezen?
Als ik tijd heb lees ik het wel. Maar die dingen hebben deadlines en ik ging het toen niet redden om én 4 van die dingen per week in te leveren én alle literatuur te lezen. Had ik natuurlijk wel gewild en heb het ook zeker geprobeerd, maar dat was gewoon niet haalbaar.

Komend semester gaat dit hopelijk veranderen, als ik nog maar 1 vak tegelijk doe. Daar ga ik zeker mijn best voor doen in ieder geval.
pi_159453765
Maar je hebt 3 vakken in een semester van een halfjaar? Naast je studie maak je samenvattingen van die drie vakken en thats it?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159454614
quote:
7s.gif Op woensdag 27 januari 2016 23:01 schreef Boterbartje het volgende:
Maar je hebt 3 vakken in een semester van een halfjaar? Naast je studie maak je samenvattingen van die drie vakken en thats it?
Niet helemaal.

Eerst drie vakken gedurende vijf weken. Twee vakken eindigen dan maar dan beginnen er daarna twee nieuwe (1 schrijfvak dat ik naar verwachting heb gehaald). Van de eerste drie schrijf ik voor 2 vakken verslagen, van de latere vakken nog van 1 vak. Samengevat: 3 vakken geschreven, waarvan 2 van vijf weken en 1 van 10 weken, hoorcolleges en werkgroepen. Verder moest ik in de tussentijd 4 essays schrijven en inleveren en leren voor tentamens en herkansingen.

Anyways, ik ben benieuwd wat de hertentamens voor mij hebben gedaan. Ik hoop dat ik de werkdruk voor komend jaar zodanig kan verminderen dat het wel haalbaar is. Stel dat ik alle tentamens van januari plus het schrijfvak heb gehaald, dan scheelt mij dat in semester 1 al twee vakken (van vijf en tien weken) en vier essays. Dan moet die master in anderhalf tot twee jaar wel gaan lukken. In ieder geval ga ik flink aan de bak komend semester.

Nevenactiviteiten ben ik mee gekapt trouwens toen de master begon. Het enige wat ik nog doe is kantoorbezoeken met mijn studievereniging, maar dat is goed te combineren en helpt me vooruit.
pi_159455330
quote:
14s.gif Op woensdag 27 januari 2016 14:53 schreef Ryon het volgende:
Van een jurist in spe mag je daarnaast ook wel verwachten dat die een beetje haar op de tanden en wat eelt op de ziel laat groeien. Internetdiscussies zijn daar een prima eerste stap in.
Lijkt me niet heel relevant voor de gemiddelde jurist werkzaam bij een rechtsbijstandtoko of verzekeraar.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 15:24 schreef Lyrebird het volgende:
Wij hebben ook wel open-boek tentamens, maar die zijn over het algemeen pittiger dan de standaard tentamens. Omdat je juist alles op kunt zoeken.

Nou is dat schoolse leren sowieso niet aan mij besteed. Snap ook niet zo goed waarom er uberhaupt hoger onderwijs is.
Wil je hier wat over uitweiden, ben wel benieuwd wat je hier precies mee bedoeld.
quote:
7s.gif Op woensdag 27 januari 2016 16:00 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Tja. Ik doe ook alles digitaal, maar mijn handschrift is prima (ook wel de man met het vrouwenhandschrift). Ik schrijf netjes aan elkaar met vulpen ^O^

Is ook stukje motoriek en training. Daarom staan die iPad scholen mij zo tegen (naast dat ze apple rommel propageren).
Ik geloof je best dat je een duidelijk handschrift hebt echter draagt zowel aan elkaar schrijven als vulpennen daar vaak niet aan bij.

[ Bericht 30% gewijzigd door Ashqelon op 28-01-2016 00:02:26 ]
pi_159456174
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 23:31 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Niet helemaal.

Eerst drie vakken gedurende vijf weken. Twee vakken eindigen dan maar dan beginnen er daarna twee nieuwe (1 schrijfvak dat ik naar verwachting heb gehaald). Van de eerste drie schrijf ik voor 2 vakken verslagen, van de latere vakken nog van 1 vak. Samengevat: 3 vakken geschreven, waarvan 2 van vijf weken en 1 van 10 weken, hoorcolleges en werkgroepen. Verder moest ik in de tussentijd 4 essays schrijven en inleveren en leren voor tentamens en herkansingen.

Anyways, ik ben benieuwd wat de hertentamens voor mij hebben gedaan. Ik hoop dat ik de werkdruk voor komend jaar zodanig kan verminderen dat het wel haalbaar is. Stel dat ik alle tentamens van januari plus het schrijfvak heb gehaald, dan scheelt mij dat in semester 1 al twee vakken (van vijf en tien weken) en vier essays. Dan moet die master in anderhalf tot twee jaar wel gaan lukken. In ieder geval ga ik flink aan de bak komend semester.

Nevenactiviteiten ben ik mee gekapt trouwens toen de master begon. Het enige wat ik nog doe is kantoorbezoeken met mijn studievereniging, maar dat is goed te combineren en helpt me vooruit.
Dus je hebt 4 vakjes van 5 weken, 1 van 10 en hoogstens 3 tegelijk? Terwijl je naast samenvattingen schrijven voor die vakken je niets doet?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159457433
quote:
7s.gif Op donderdag 28 januari 2016 00:39 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Dus je hebt 4 vakjes van 5 weken, 1 van 10 en hoogstens 3 tegelijk? Terwijl je naast samenvattingen schrijven voor die vakken je niets doet?
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 23:31 schreef DoubleDip het volgende:
Verder moest ik in de tussentijd 4 essays schrijven en inleveren en leren voor tentamens en herkansingen.
pi_159457437
quote:
10s.gif Op woensdag 27 januari 2016 20:46 schreef Blistering het volgende:
Hey Bartje, moet je gewoon SP4 kopen bij de MM nu? Mooi prijsje.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)rhoogd-mag-dat.dhtml
pi_159457448
Gewoon een wijvenhandschrift hebben en alles zo groot mogelijk schrijven zodat het amper te lezen is.

En natuurlijk hartjes boven de i. O+
pi_159458858
quote:
Zie dat mijn autocorrect er weer een mooie zin van heeft gemaakt :') Gewoon = geen haha.

En ik las dat artikel inderdaad. Het heeft de mensen er niet van weerhouden om toch allemaal massaal naar de MM te gaan.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159460607
Beste dames en heren,

Wat is jullie mening over de toegevoegde waarde van een tweede studentstage bij een middelgroot advocatenkantoor?

Heb eerder stage gelopen bij een grote verzekeraar en een klein amsterdams advocatenkantoor, en heb nu een middelgroot advocatenkantoor gevonden waar ik ondanks (vermoedelijk) mijn afstuderen binnen enkele weken nog aan de slag kan als student-stagiair..

Vraag me alleen nu een beetje af wat de toegevoegde waarde is van een tweede student-stage.. Meer advocatenkantoren op je CV is interessanter, of werkt het niet zo?
pi_159460681
Lijkt mij niet verkeerd. Toont iig aan dat je je goed hebt georiënteerd en hopelijk daarna weet wat je wilt.
pi_159461053
quote:
2s.gif Op donderdag 28 januari 2016 04:18 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

[..]

Dat hoort toch bij de vakken.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159462484
quote:
7s.gif Op donderdag 28 januari 2016 11:02 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Dat hoort toch bij de vakken.
quote:
7s.gif Op donderdag 28 januari 2016 00:39 schreef Boterbartje het volgende:
Terwijl je naast samenvattingen schrijven voor die vakken je niets doet?
Samenvattingen schrijven =/= essays schrijven.
pi_159462489
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 10:43 schreef Clappindemcheekz het volgende:
Beste dames en heren,

Wat is jullie mening over de toegevoegde waarde van een tweede studentstage bij een middelgroot advocatenkantoor?

Heb eerder stage gelopen bij een grote verzekeraar en een klein amsterdams advocatenkantoor, en heb nu een middelgroot advocatenkantoor gevonden waar ik ondanks (vermoedelijk) mijn afstuderen binnen enkele weken nog aan de slag kan als student-stagiair..

Vraag me alleen nu een beetje af wat de toegevoegde waarde is van een tweede student-stage.. Meer advocatenkantoren op je CV is interessanter, of werkt het niet zo?
Niets mis met je goed orienteren. Bovendien is de keuze klein versus middelgroot ook nog eens goed te verklaren. Ik zou het gewoon doen.
pi_159462515
quote:
4s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:14 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

[..]

Samenvattingen schrijven =/= essays schrijven.
Dit inderdaad. Plus (her)tentamens leren enzo.
Maar nu even relaxed tot het einde van de week, in het weekend eerste hoorcollege voorbereiden en dan zien we wel verder.
pi_159462564
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:16 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Plus (her)tentamens leren enzo.
Maar nu even relaxed tot het einde van de week, in het weekend eerste hoorcollege voorbereiden en dan zien we wel verder.
Heb je verdiend. :)

Ik ga ook niks meer doen tot zondag. Moet voor volgende week vrijdag een concept van een artikel klaar hebben. 2 maanden de tijd voor gehad; nog niks aan gedaan. :')

Yolo.

[ Bericht 0% gewijzigd door SantaClausNorthPole op 28-01-2016 12:25:47 ]
  donderdag 28 januari 2016 @ 13:16:58 #77
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159463819
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 23:54 schreef Ashqelon het volgende:
Lijkt me niet heel relevant voor de gemiddelde jurist werkzaam bij een rechtsbijstandtoko of verzekeraar.
Dan heb je overduidelijk nog nooit met een schadebehandelaar of verzekeraar gebeld als je iets serieus wilt declareren.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  donderdag 28 januari 2016 @ 13:19:40 #78
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159463885
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 10:43 schreef Clappindemcheekz het volgende:

Vraag me alleen nu een beetje af wat de toegevoegde waarde is van een tweede student-stage.. Meer advocatenkantoren op je CV is interessanter, of werkt het niet zo?
Ja, want je hebt dan meer vlieguren gedraaid in de praktijk. Voor juridische starters helaas nog steeds erg belangrijk.

Maar belangrijker is dat je tijdens je stage ook netwerk opbouwt, ingangen creëert en voor jezelf een duidelijker beeld krijgt van bij wat voor een organisatie je graag zou willen beginnen. Zeker de stages die je doet zo rond je afstuderen zijn daarvoor erg belangrijk. Je zou er zo maar een leuke functie aan over kunnen houden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_159464485
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 22:32 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Helaas heb ik geen stufi meer dus moet er wel geld in het laatje komen. Gelukkig komend semester maar 2 vakken en niet meer tegelijk dus dat gaat wel lukken.
Schrijf je voor slimstuderen?
pi_159464509
quote:
6s.gif Op donderdag 28 januari 2016 13:44 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Schrijf je voor slimstuderen?
Nee, een lokaal bedrijf.
pi_159465290
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 10:46 schreef DoubleDip het volgende:
Lijkt mij niet verkeerd. Toont iig aan dat je je goed hebt georiënteerd en hopelijk daarna weet wat je wilt.
quote:
14s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:14 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Niets mis met je goed orienteren. Bovendien is de keuze klein versus middelgroot ook nog eens goed te verklaren. Ik zou het gewoon doen.
quote:
14s.gif Op donderdag 28 januari 2016 13:19 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, want je hebt dan meer vlieguren gedraaid in de praktijk. Voor juridische starters helaas nog steeds erg belangrijk.

Maar belangrijker is dat je tijdens je stage ook netwerk opbouwt, ingangen creëert en voor jezelf een duidelijker beeld krijgt van bij wat voor een organisatie je graag zou willen beginnen. Zeker de stages die je doet zo rond je afstuderen zijn daarvoor erg belangrijk. Je zou er zo maar een leuke functie aan over kunnen houden.
^O^ Dat waren ook mijn overwegingen inderdaad, maar fijn om even van meerdere mensen bevestigd te hebben dat het geen verspilde moeite hoeft te zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159465420
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 14:19 schreef Clappindemcheekz het volgende:

^O^ Dat waren ook mijn overwegingen inderdaad, maar fijn om even van meerdere mensen bevestigd te hebben dat het geen verspilde moeite hoeft te zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Que? De vacatures puilen alweer uit.
pi_159465626
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 14:24 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Que? De vacatures puilen alweer uit.
Niet als je aan de slag wil in een of ander obscuur rechtsgebied.
  donderdag 28 januari 2016 @ 14:37:55 #84
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159465724
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 14:24 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Que? De vacatures puilen alweer uit.
14 vacatures voor advocaat-stagiaires op JBB. Ongeveer het viervoudige voor advocaat-medewerkers. Wat gunstig is als je dus al werkervaring hebt.

Meer dan een jaar geleden. Maar voor de 4000 tot 6000 starters (0 - 2 jaar werkervaring) waarschijnlijk nog niet voldoende.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_159466260
quote:
4s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:14 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

[..]

Samenvattingen schrijven =/= essays schrijven.
Zeg ik toch niet. Jezus hey.
Vakken incl essays + samenvattingen van die vakken voor bijbaan. Ik vind dit echt alles behalve een grote studielast. Naast dit waren er ook geen nevenactiviteiten en het is mij dan ook een raadsel hoe je dan tijd tekort kan hebben om literatuur te lezen.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159466330
quote:
14s.gif Op donderdag 28 januari 2016 13:19 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, want je hebt dan meer vlieguren gedraaid in de praktijk. Voor juridische starters helaas nog steeds erg belangrijk.

Maar belangrijker is dat je tijdens je stage ook netwerk opbouwt, ingangen creëert en voor jezelf een duidelijker beeld krijgt van bij wat voor een organisatie je graag zou willen beginnen. Zeker de stages die je doet zo rond je afstuderen zijn daarvoor erg belangrijk. Je zou er zo maar een leuke functie aan over kunnen houden.
Zo denk ik ook. Heb een aanbod voor een stage plaats gehad.. Weet alleen niet hoe ik dit in moet plannen in mijn drukke programma. Mijn vorige stage heeft heel veel connecties opgeleverd (en leuke borrels)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159466519
quote:
7s.gif Op donderdag 28 januari 2016 14:56 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Zeg ik toch niet. Jezus hey.
Vakken incl essays + samenvattingen van die vakken voor bijbaan. Ik vind dit echt alles behalve een grote studielast. Naast dit waren er ook geen nevenactiviteiten en het is mij dan ook een raadsel hoe je dan tijd tekort kan hebben om literatuur te lezen.
Leer lezen. Dat zeg je toch echt wel.
pi_159466536
<dubbel>
pi_159466559
Oke, nog 1 keer op een rijtje hé...

- 1 vak, 10 punten = 10 hoorcollegeverslagen en 10 werkgroepverslagen. Daarnaast werkgroepvoorbereiding in het weekend. 1 verslag schrijven kost overigens 3-4 uur, per week heb ik ongeveer 4 deadlines hiervoor.
- 1 vak, 5 punten = 5 HC en 5 WG verslagen, wederom werkgroepvoorbereiding in het weekend.
- Nog een vak idem dito
- 1 vak, 5 punten. Geen verslagen maar wel opdrachten (2x per week 1 of 2 grote opdrachten) voorbereiden. De enige manier om dit te snappen en halen is veel oefenen. Met dit vak had ik grote moeite.
- Uiteraard volg ik alle verplichte colleges. In het begin waren dit 6 x 2 uur per week colleges.
- 4 essays = vier verschillende onderwerpen = vier keer onderzoek doen en inlezen en vier keer schrijven/herschrijven/structureren.
- Voor al deze vakken (behalve natuurlijk het schrijfvak) tentamens doen. Drie in oktober, twee hertentamens in december, twee hertentamens in januari en half december-half januari fulltime aan de essays werken plus leren.
pi_159466650
Bedankt. Nu heb ik 't allemaal op een rijtje.
pi_159467042
Handig dit: wil ik vast beginnen met het voorbereiden van het komende vak, staat er niet op Blackboard wat de verplichte stof is. Zelfs de boekenlijst voor semester 2 is nog niet bekend. Handig als de colleges volgende week beginnen. -O-
pi_159467286
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:20 schreef DoubleDip het volgende:
Handig dit: wil ik vast beginnen met het voorbereiden van het komende vak, staat er niet op Blackboard wat de verplichte stof is. Zelfs de boekenlijst voor semester 2 is nog niet bekend. Handig als de colleges volgende week beginnen. -O-
Jij bent wel een stresskip, of niet?
pi_159467396
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:29 schreef Tchock het volgende:

[..]

Jij bent wel een stresskip, of niet?
Tsja, ik wil nu wel eens mijn vakken gaan halen en goed voorbereid naar college kunnen...
pi_159467491
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:33 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Tsja, ik wil nu wel eens mijn vakken gaan halen en goed voorbereid naar college kunnen...
Dan mail je je secretariaat. Die lijst is echt wel bekend, alleen nog niet op blackboard gezet. Of kijk of je het vak van vorig jaar op blackboard kunt vinden en gebruik dat als leidraad :)
  donderdag 28 januari 2016 @ 15:37:15 #95
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159467498
Dan zou ik de docent van het vak bestoken met e-mailtjes in zin van "NOG STEEDS NIETS???". Wordt altijd wel gewaardeerd.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_159467552
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:36 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dan mail je je secretariaat. Die lijst is echt wel bekend, alleen nog niet op blackboard gezet. Of kijk of je het vak van vorig jaar op blackboard kunt vinden en gebruik dat als leidraad :)
Ik ga dat eerste dan maar doen, want de omgeving van vorig jaar stond niks op jammer genoeg.
pi_159467563
Dus wel 3 vakken? En maar 12 uur college? Ik snap alle stress niet, dat is echt een chill semester. 4 deadlines x 4 uur is 2 werkdagen wat erg normaal is voor een bijbaan terwijl je ook nog met je eigen stof bezig bent.

Ik snap echt niet hoe je tijd tekort kan hebben.. 2 dagen werken, dag per vak en dan heb je het weekend nog over. Of je moet elke dag in bed liggen tot 15.00
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  donderdag 28 januari 2016 @ 15:50:48 #98
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159467847
Een dergelijk rooster is best wel een upgrade van je bachelor. Je moet echt een jaartje van deadline naar deadline leren te leven omdat de belasting en de verplichtingen per week stijgen. Je moet om de dag een werkgroep voor bereiden of iets inleveren en je hebt daardoor geen vrije dagen meer om andere dingen (zoals arbeid) te doen. Als je daar al op geoefend hebt tijdens je bachelor is het wel manageble, maar anders zul je er even een tandje bij moeten doen.

Tijdens mijn masterjaar merkte ik ook dat mensen dat lastig vonden. Mijn zwaarste eerste semester vak begon met 30 deelnemers en eindigde met 7. Een ander vak ging terug van 12 naar 3 deelnemers tijdens het semester. Niet alleen omdat de vakken wat lastig waren maar ook omdat er elke week een pittige opdracht ingeleverd moest worden. Al die mensen die afvielen, liepen studievertraging op van minimaal een half jaar, dus heel chill was dat niet. Toch mensen die het hadden onderschat.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_159468130
quote:
11s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:50 schreef Ryon het volgende:
Een dergelijk rooster is best wel een upgrade van je bachelor. Je moet echt een jaartje van deadline naar deadline leren te leven omdat de belasting en de verplichtingen per week stijgen. Je moet om de dag een werkgroep voor bereiden of iets inleveren en je hebt daardoor geen vrije dagen meer om andere dingen (zoals arbeid) te doen. Als je daar al op geoefend hebt tijdens je bachelor is het wel manageble, maar anders zul je er even een tandje bij moeten doen.

Tijdens mijn masterjaar merkte ik ook dat mensen dat lastig vonden. Mijn zwaarste eerste semester vak begon met 30 deelnemers en eindigde met 7. Een ander vak ging terug van 12 naar 3 deelnemers tijdens het semester. Niet alleen omdat de vakken wat lastig waren maar ook omdat er elke week een pittige opdracht ingeleverd moest worden. Al die mensen die afvielen, liepen studievertraging op van minimaal een half jaar, dus heel chill was dat niet. Toch mensen die het hadden onderschat.
Rechten bachelor is dan ook kinderspel. Maar genoeg mensen die daar al druk mee zijn.
Ik kan mij het moeilijk voorstellen
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  donderdag 28 januari 2016 @ 16:23:42 #100
165633 eriksd
The grand facade...
pi_159468685
quote:
11s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:50 schreef Ryon het volgende:
Een dergelijk rooster is best wel een upgrade van je bachelor. Je moet echt een jaartje van deadline naar deadline leren te leven omdat de belasting en de verplichtingen per week stijgen. Je moet om de dag een werkgroep voor bereiden of iets inleveren en je hebt daardoor geen vrije dagen meer om andere dingen (zoals arbeid) te doen. Als je daar al op geoefend hebt tijdens je bachelor is het wel manageble, maar anders zul je er even een tandje bij moeten doen.

Tijdens mijn masterjaar merkte ik ook dat mensen dat lastig vonden. Mijn zwaarste eerste semester vak begon met 30 deelnemers en eindigde met 7. Een ander vak ging terug van 12 naar 3 deelnemers tijdens het semester. Niet alleen omdat de vakken wat lastig waren maar ook omdat er elke week een pittige opdracht ingeleverd moest worden. Al die mensen die afvielen, liepen studievertraging op van minimaal een half jaar, dus heel chill was dat niet. Toch mensen die het hadden onderschat.
Het is wat he, zo'n master.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_159468957
quote:
15s.gif Op donderdag 28 januari 2016 16:23 schreef eriksd het volgende:

[..]

Het is wat he, zo'n master.
Gekkigheid. Zowat iedereen die ik ken doet er trouwens twee. Ik denk dat dd een beetje planningsproblemen heeft.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159469182
quote:
7s.gif Op donderdag 28 januari 2016 16:36 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Gekkigheid. Zowat iedereen die ik ken doet er trouwens twee. Ik denk dat dd een beetje planningsproblemen heeft.
Twee tegelijk? Dat zou ik niet kunnen hoor. Maar gelukkig hoeft dat ook niet. Overigens zijn er niet veel mensen die het tegelijk doen, degenen die ik ken doen het na elkaar óf wel tegelijk maar met uitloop. Klinkt vrij onmogelijk om dat tegelijk nominaal te doen, of je moet nooit de verplichte stof lezen of maximaal lenen om geen bijbaan te hoeven.

En planningsproblemen? Ik heb me een slag in de rondte gewerkt, alleen zonder resultaat. Daarom ben ik juist nu extra gemotiveerd om het wel te halen, in een rustiger semester.
pi_159469669
Respect voor mensen die nominaal twee masters tegelijk doen, hoor. Zou mij niet lukken. Niet dat je nou zo veel uur college hebt, maar de stof die je tot je moet nemen elke week is fors. En tot zes mastertentamens maken in één week is ook echt geen pretje.
pi_159469703
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 16:46 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Twee tegelijk? Dat zou ik niet kunnen hoor. Maar gelukkig hoeft dat ook niet. Overigens zijn er niet veel mensen die het tegelijk doen, degenen die ik ken doen het na elkaar óf wel tegelijk maar met uitloop. Klinkt vrij onmogelijk om dat tegelijk nominaal te doen, of je moet nooit de verplichte stof lezen of maximaal lenen om geen bijbaan te hoeven.

En planningsproblemen? Ik heb me een slag in de rondte gewerkt, alleen zonder resultaat. Daarom ben ik juist nu extra gemotiveerd om het wel te halen, in een rustiger semester.
Gozer kap eens met je gezeur. Neuk vanavond een paar lekkere hertjes,
en sluit je daarna weken op je kamer op. Desnoods met ritalin, stamp die rijtjes en haal een 8.
Haal je die 8 na 2 a 3 weken studeren nog niet vraag dan een uitkering aan.
pi_159469740
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 17:03 schreef watsawie het volgende:

[..]

Gozer kap eens met je gezeur. Neuk vanavond een paar lekkere hertjes,
en sluit je daarna weken op je kamer op. Desnoods met ritalin, stamp die rijtjes en haal een 8.
Haal je die 8 na 2 a 3 weken studeren nog niet vraag dan een uitkering aan.
Het is een vrouw.
pi_159469803
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 17:03 schreef watsawie het volgende:

[..]

Gozer kap eens met je gezeur. Neuk vanavond een paar lekkere hertjes,
en sluit je daarna weken op je kamer op. Desnoods met ritalin, stamp die rijtjes en haal een 8.
Haal je die 8 na 2 a 3 weken studeren nog niet vraag dan een uitkering aan.
Moet je horen wie het zegt. :') Hoeveel punten moet je nog voor je bachelor? 40 was het toch? 8 vakken? Na 5,5 jaar studie?

Ik ben geen 'gozer' trouwens, kijk maar naast mijn naam.
Het enige wat ik probeer is te verklaren waarom mijn studie niet wil lukken. Maar dat wil niet zeggen dat ik hier alleen kom om te zaniken en er niks aan wil doen, integendeel.

Dat opsluiten heb ik overigens al lang en breed gedaan, het heeft alleen niet tot gewenste resultaten geleid. Maar hey, er is uitzicht op studiepunten. En als het komend halfjaar gaat vlotten heb ik hopelijk de helft van de punten in the pocket na dit jaar. Het kan erger.
pi_159469870
IT-Recht nog steeds niet terug :')
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159469959
Kolkman gaat dit niet winnen jongens.

De winnaar krijgt zo even ¤7.500,- _O_
pi_159470027
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 16:46 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Twee tegelijk? Dat zou ik niet kunnen hoor. Maar gelukkig hoeft dat ook niet. Overigens zijn er niet veel mensen die het tegelijk doen, degenen die ik ken doen het na elkaar óf wel tegelijk maar met uitloop. Klinkt vrij onmogelijk om dat tegelijk nominaal te doen, of je moet nooit de verplichte stof lezen of maximaal lenen om geen bijbaan te hoeven.

En planningsproblemen? Ik heb me een slag in de rondte gewerkt, alleen zonder resultaat. Daarom ben ik juist nu extra gemotiveerd om het wel te halen, in een rustiger semester.
Ik zie in Nijmegen heel veel mensen twee masters doen, vaak wel met uitloop hoor. Maar dan ook met rare combi's als straf en privaat. Maargoed.

Dat je je een slag in de rondte hebt gewerkt komt denk ik door verkeerde prioriteiten. Je hebt max 3 vakken tegelijk, max 12 uur college wat ook nog minder werd. Tja, als je dat niet aankan qua belasting, dan weet ik het ook niet meer. Met je bijbaan behandel je daarnaast dezelfde stof waardoor je 'de bijbaan' niet echt als boosdoener kan aanwijzen omdat je daarvoor ook met de stof bezig moet.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159470040
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 17:01 schreef Tchock het volgende:
Respect voor mensen die nominaal twee masters tegelijk doen, hoor. Zou mij niet lukken. Niet dat je nou zo veel uur college hebt, maar de stof die je tot je moet nemen elke week is fors. En tot zes mastertentamens maken in één week is ook echt geen pretje.
Eens. Maar het kan wel hoor. Ik doe het zelf ook niet hoor. Hoogstens paar extra vakjes.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159470083
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 17:06 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Moet je horen wie het zegt. :') Hoeveel punten moet je nog voor je bachelor? 40 was het toch? 8 vakken? Na 5,5 jaar studie?

Ik ben geen 'gozer' trouwens, kijk maar naast mijn naam.
Het enige wat ik probeer is te verklaren waarom mijn studie niet wil lukken. Maar dat wil niet zeggen dat ik hier alleen kom om te zaniken en er niks aan wil doen, integendeel.

Dat opsluiten heb ik overigens al lang en breed gedaan, het heeft alleen niet tot gewenste resultaten geleid. Maar hey, er is uitzicht op studiepunten. En als het komend halfjaar gaat vlotten heb ik hopelijk de helft van de punten in the pocket na dit jaar. Het kan erger.
Ik snap dat je dat probeert te verklaren, maar je hebt helemaal niet zoveel vakken ofzo gehad. Dus je geeft in feite aan dat dit al teveel voor je is. Dan kom ik toch weer uit op het feit dat het allemaal wat te hoog gegrepen is voor jou.

Als je het met twee jaar haalt en je bent daar tevreden mee, prima! Maar dat tijdgebrek komt niet door de studielast in het algemeen maar doordat jij die studielast niet kan dragen.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159481352
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 17:13 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Kolkman gaat dit niet winnen jongens.

De winnaar krijgt zo even ¤7.500,- _O_
Maar waarom Kolkman???

De winnaar binnen de faculteit was Warmelink (going out with a bang)...

Heeft zeker de eer gegeven aan Kolkman? Was hij de nummer 2? Raar want er werd niet bekend gemaakt wie de nr. 2 en 3. was. (Kolkman of Geerts.)
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159481387
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 23:18 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Maar waarom Kolkman???

De winnaar binnen de faculteit was Warmelink (going out with a bang)...

Heeft zeker de eer gegeven aan Kolkman? Was hij de nummer 2? Raar want er werd niet bekend gemaakt wie de nr. 2 en 3. was. (Kolkman of Geerts.)
Huh?

Vandaag waren de Docent van het jaar 2015-verkiezingen en Kolkman was genomineerd namens Rechtsgeleerdheid, en hij is 2de geworden, helaas.

Medische wetenschappen :r

En waarom Kolkman? Omdat gewoon _O_ Dat hij de lef heeft om een foto van zijn vrouw (of zijn drie kinderen) in de powerpoints te plaatsen en daarover een grapje te maken _O_
pi_159481436
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 23:19 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Huh?

Vandaag waren de Docent van het jaar 2015-verkiezingen en Kolkman was genomineerd namens Rechtsgeleerdheid, en hij is 2de geworden, helaas.

Medische wetenschappen :r
De docent van het jaar verkiezing binnen de faculteit was tussen Kolkman, Geerts en Warmelink, Warmelink won. Maar Warmelink heeft ontslag genomen, hij kwam al terug van vakantie speciaal voor de verkiezing. Hij had zeker geen zin om mee te doen aan de RUG-brede verkiezing :P
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159481474
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 23:20 schreef IPA35 het volgende:

[..]

De docent van het jaar verkiezing binnen de faculteit was tussen Kolkman, Geerts en Warmelink, Warmelink won. Maar Warmelink heeft ontslag genomen, hij kwam al terug van vakantie speciaal voor de verkiezing. Hij had zeker geen zin om mee te doen aan de RUG-brede verkiezing :P
Huh, hij ontslag genomen? Wist ik niet. :o Jammer wel. Prima docent.
pi_159481502
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 23:21 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Huh, hij ontslag genomen? Wist ik niet. :o Jammer wel. Prima docent.
Tsja...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159481544
Is Kolkman daarom genomineerd voor de Docent van het Jaar 2015? Omdat Warmelink ontslag heeft genomen? _O-
pi_159481592
Oh, dat was de vraag juist.

Lijkt er wel op, hè. Ik vind Geerts een vreselijke, chagrijnige vent met 0,0 humor. Snapte al sowieso niet waarom die genomineerd was.
pi_159481597
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 23:24 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Is Kolkman daarom genomineerd voor de Docent van het Jaar 2015? Omdat Warmelink ontslag heeft genomen? _O-
Naar mijn weten gaat de winnaar van de facultaire verkiezing door naar de uni-brede verkiezing...
http://www.rug.nl/rechten(...)chtsgeleerdheid-2015
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159481634
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 23:25 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Naar mijn weten gaat de winnaar van de facultaire verkiezing door naar de uni-brede verkiezing...
http://www.rug.nl/rechten(...)chtsgeleerdheid-2015
Ik weet niet of dat zo werkt.
pi_159481656
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 23:26 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat zo werkt.
Zeker wel.
http://www.rug.nl/rechten(...)f-the-faculty-of-law

"De studenten van de faculteit, zowel in de zaal als via internet, kunnen vervolgens stemmen op hun favoriet. De winnaar van de facultaire verkiezing zal in januari meedingen naar de prijs voor Universitair Docent van het Jaar."
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159481687
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 23:27 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Zeker wel.
http://www.rug.nl/rechten(...)f-the-faculty-of-law

"De studenten van de faculteit, zowel in de zaal als via internet, kunnen vervolgens stemmen op hun favoriet. De winnaar van de facultaire verkiezing zal in januari meedingen naar de prijs voor Universitair Docent van het Jaar."
Ah. :')
Wat zal Kolkman gejuicht hebben dat hij alsnog een kans maakte nadat Warmelink ontslag nam. :P
pi_159481724
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 23:28 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Ah. :')
Wat zal Kolkman gejuicht hebben dat hij alsnog een kans maakte nadat Warmelink ontslag nam. :P
Het ontslag was al rond voor de verkiezing. Was zijn laatste "college". Hij kwam er speciaal voor terug van zijn vakantie.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159481748
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 23:28 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Het ontslag was al rond voor de verkiezing. Was zijn laatste "college". Hij kwam er speciaal voor terug van zijn vakantie.
O.
pi_159481771
quote:
Maar zeker geen zin om dan nog een keer terug te moeten komen voor een verkiezing voor iets waar je al geen docent meer bent... Snap dat wel.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159481773
Ja sorry, ik mis de laatste roddels gewoon nu ik amper op de uni ben. Komend blok maar ook 1 college per week.
pi_159481797
quote:
9s.gif Op donderdag 28 januari 2016 23:30 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Ja sorry, ik mis de laatste roddels gewoon nu ik amper op de uni ben. Komend blok maar ook 1 college per week.
Ik heb goeie lijntjes lopen ;) .
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159481832
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 23:30 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik heb goeie lijntjes lopen ;) .
Ik mag hopen dat voor je voor RGR niet perse de nieuwe klappers nodig hebt...
pi_159481859
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 23:31 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat voor je voor RGR niet perse de nieuwe klappers nodig hebt...
No clue. Nooit dat vak gevolg...

Je moet er een hebben voor huurrecht en een voor omgevingsrecht of zo...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159481919
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 23:32 schreef IPA35 het volgende:

[..]

No clue. Nooit dat vak gevolg...

Je moet er een hebben voor huurrecht en een voor omgevingsrecht of zo...
Ja, weet ik. Heb ik thuis liggen, nooit in gekeken (misschien maar wel doen dit keer _O- ); verder vind ik het maar sowieso dom om 2 aparte klappers te produceren voor 3 colleges (2 publiek, 1 huur), maar goed. Geld geld geld. ^O^ :')
pi_159481944
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 23:34 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Ja, weet ik. Heb ik thuis liggen, nooit in gekeken (misschien maar wel doen dit keer _O- ); verder vind ik het maar sowieso dom om 2 aparte klappers te produceren voor 3 colleges (2 publiek, 1 huur), maar goed. Geld geld geld. ^O^ :')
Duur??
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159481985
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 23:34 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Duur??
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch mooi effe ¤40,-. :{w
pi_159482037
Oh, 3 klappers ook nog. Alsnog BS.

Kadasterwet-pdfbestandje op nestor en toestaan om het mee te nemen op het tentamen ipv een klapper voorschrijven. w/
pi_159482059
quote:
10s.gif Op donderdag 28 januari 2016 23:37 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Oh, 3 klappers ook nog. Alsnog BS.
Op Nestor staat nu:
Klapper Huurrecht & Publiekrecht
Klapper Kadasterwet

En ik doe geeneens notarieel :')
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159482081
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 23:38 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Op Nestor staat nu:
Klapper Huurrecht & Publiekrecht
Klapper Kadasterwet

En ik doe geeneens notarieel :')
Het vak is niet open bij mij?
pi_159482087
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 23:38 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Het vak is niet open bij mij?
Sorry, ocasys. Is idd niet open.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159482126
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 23:39 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Sorry, ocasys. Is idd niet open.
Oh. Nouja, we zien wel. Heb er sowieso weinig zin in, maar ik vertrouw volledig op je dat ik een 10 haal met jouw SV/aantekeningen zoals jij ook een 10 hebt gehaald voor BEvF dankzij mij.
pi_159482189
---

[ Bericht 75% gewijzigd door IPA35 op 28-01-2016 23:48:50 ]
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159482236
Ik moet volgens blok een essay van 3 a 4 pagina's schrijven over een onderwerp van ondernemings-, faillisements- of IE-rechtelijke aard.

Help mij een onderwerp kiezen :') :') :')
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159482247
-

[ Bericht 100% gewijzigd door SantaClausNorthPole op 28-01-2016 23:49:38 ]
pi_159482278
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 23:43 schreef IPA35 het volgende:
Ik moet volgens blok een essay van 3 a 4 pagina's schrijven over een onderwerp van ondernemings-, faillisements- of IE-rechtelijke aard.

Help mij een onderwerp kiezen :') :') :')
Ik had vorig jaar een paper geschreven over uitkeringen uit een BV (art. 2:216 BW (? zo even uit mijn hoofd; iig met balans-/ uitkeringstest e.d.). Had een 8 op. :7
Niet zo moeilijk onderwerp.
pi_159482296
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 23:45 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Ik had vorig jaar een paper geschreven over uitkeringen uit een BV (art. 2:216 BW (? zo even uit mijn hoofd; iig met balans-/ uitkeringstest e.d.). Had een 8 op. :7
Niet zo moeilijk onderwerp.
Misschien iets waar in mijn BEvF kennis bij kan toepassen?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159482377
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 23:46 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Misschien iets waar in mijn BEvF kennis bij kan toepassen?
Lastig, BEvF is een niet-juridisch vak, namelijk.
pi_159482409
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 23:48 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Lastig, BEvF is een niet-juridisch vak, namelijk.
Klopt, maar i.c.m. NV/BV recht iets???
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159482458
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 23:50 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Klopt, maar i.c.m. NV/BV recht iets???
Nouja, we hebben in het college genoeg onderwerpen behandeld die bij een NV/BV voorkwamen, maar ik zou idd niet zo snel iets leuks kunnen verzinnen wat ook echt juridisch is én bij een van die drie rechtsgebieden past. Zoveel sluit BEvF daar ook niet aan. BEvF is meer bedrijfsadministratief.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 00:06:49 #146
365082 IPA35
Patriarch
pi_159482745
Enige idee wat voor deel van het boek dat je moet kennen voor BR3 en RGR?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159482894
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 23:24 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Is Kolkman daarom genomineerd voor de Docent van het Jaar 2015? Omdat Warmelink ontslag heeft genomen? _O-
Whut.. Warmelink foetsie? :{
mag het weten
  vrijdag 29 januari 2016 @ 00:17:52 #148
365082 IPA35
Patriarch
pi_159482959
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 00:14 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Whut.. Warmelink foetsie? :{
Welkom in 2015.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159482999
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 00:17 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Welkom in 2015.
quote:
9s.gif Op donderdag 28 januari 2016 23:30 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Ja sorry, ik mis de laatste roddels gewoon nu ik amper op de uni ben. Komend blok maar ook 1 college per week.
What ^^ said :P

Warmelink zijn colleges staatsrecht vond ik wel boeiend. Kolkman is ook baas op zijn manier met zijn erfrechtcollege's. Maar jammer: weer een favoriete docent minder bij de vakgroep Staats. Gelukkig hebben ze nog Engels en Hoogers :7
mag het weten
  vrijdag 29 januari 2016 @ 00:21:44 #150
365082 IPA35
Patriarch
pi_159483032
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 00:20 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

[..]

What ^^ said :P

Warmelink zijn colleges staatsrecht vond ik wel boeiend. Kolkman is ook baas op zijn manier met zijn erfrechtcollege's. Maar jammer: weer een favoriete docent minder bij de vakgroep Staats. Gelukkig hebben ze nog Engels en Hoogers :7
Is wel een toffe vakgroep.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159483061
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 00:20 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

[..]

What ^^ said :P

Warmelink zijn colleges staatsrecht vond ik wel boeiend. Kolkman is ook baas op zijn manier met zijn erfrechtcollege's. Maar jammer: weer een favoriete docent minder bij de vakgroep Staats. Gelukkig hebben ze nog Engels en Hoogers :7
Die Engels gaat toch ook weg :@. wel een baas trouwens die man
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_159483065
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 00:21 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Is wel een toffe vakgroep.
Jup. Kon echt genieten van staats 3 colleges bijwonen met dank aan de combo: Warmelink & Hoogers. Idem met staats 1a met Dölle & Engels.
mag het weten
  vrijdag 29 januari 2016 @ 00:24:43 #153
365082 IPA35
Patriarch
pi_159483085
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 00:23 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Jup. Kon echt genieten van staats 3 colleges bijwonen met dank aan de combo: Warmelink & Hoogers. Idem met staats 1a met Dölle & Engels.
Wat Staats 1 betreft (mijn 2e 10 in de pocket :') ) is de opvolger van Warmelink, Munneke, ook wel tof.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159483137
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 00:24 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Wat Staats 1 betreft (mijn 2e 10 in de pocket :') ) is de opvolger van Warmelink, Munneke, ook wel tof.
Justem. Ga het niet in persoon ervaren, heb straks woensdags enkel strafproces + recht&informatiemanagement te doen. Nu al zin in dit semester. :X
mag het weten
  vrijdag 29 januari 2016 @ 00:28:17 #155
365082 IPA35
Patriarch
pi_159483155
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 00:27 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Justem. Ga het niet in persoon ervaren, heb straks woensdags enkel strafproces + recht&informatiemanagement te doen. Nu al zin in dit semester. :X
Straf3?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159483180
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 00:28 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Straf3?
Ja. Mag het nogmaals proberen om te halen wil ik de master recht & ICT in kunnen vanaf september. :z
mag het weten
  vrijdag 29 januari 2016 @ 00:30:39 #157
365082 IPA35
Patriarch
pi_159483215
Volgend blok een vak met 7 colleges.
Voor de eerste 4 moet ik het groene boekje van ondernemingsrecht lezen helemaal.
Voor college 5 en 6 moet ik H 1 t/m 6 van het insolventierecht boekje kennen en voor college 7 moet ik h 1 t/m 6 van het IE recht boekje kennen (120+ blz).

Effe Handelsrecht in de helft van het aantal colleges _O_


---

En dan volgende week woensdag een ITJ toets maken, waarvoor ik blijkbaar nog een heel boekje moet lezen. (IT voor juristen.)
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159484425
quote:
6s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:37 schreef Ryon het volgende:
Dan zou ik de docent van het vak bestoken met e-mailtjes in zin van "NOG STEEDS NIETS???". Wordt altijd wel gewaardeerd.
:P

Epic fail lees ik net btw op de site van de UvA, wel een honoursprogramme voor Rechtsgeleerdheid maar niet voor Fiscaal recht.
pi_159484427
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 17:01 schreef Tchock het volgende:
Respect voor mensen die nominaal twee masters tegelijk doen, hoor. Zou mij niet lukken. Niet dat je nou zo veel uur college hebt, maar de stof die je tot je moet nemen elke week is fors. En tot zes mastertentamens maken in één week is ook echt geen pretje.
Ligt aan de combinatie. Fiscaal recht en fiscale economie moet met een beetje inzet wel te doen zijn door de grote overlap, twee echt verschillende masters is een ander verhaal.
quote:
7s.gif Op donderdag 28 januari 2016 17:16 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Eens. Maar het kan wel hoor. Ik doe het zelf ook niet hoor. Hoogstens paar extra vakjes.
Waarom dan al die bedrijfskundevakken erbij in de bachelor?
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 23:43 schreef IPA35 het volgende:
Ik moet volgens blok een essay van 3 a 4 pagina's schrijven over een onderwerp van ondernemings-, faillisements- of IE-rechtelijke aard.

Help mij een onderwerp kiezen :') :') :')
Dodd frank.

[ Bericht 24% gewijzigd door Ashqelon op 29-01-2016 03:59:12 ]
pi_159485091
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 00:29 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ja. Mag het nogmaals proberen om te halen wil ik de master recht & ICT in kunnen vanaf september. :z
Straf 3 doe ik met je mee, recht en informatiemanagement is niet zo enorm lastig eigenlijk. Je moet alleen wel zorgen dat je groepje je een beetje ligt, want het is wel een kwestie van goed samen werken. Begin maar alvast met het bedenken van onderwerpen waarbij je een rechtsvraag door een computersysteem kan laten beantwoorden ;) Liefst dus niet iets met te veel vage begrippen en benodigde common sense kennis :P

Heb een strafrechtelijk half jaar voor de boeg, ook computercriminaliteit en strafrecht 1 komen bij mij weer aan bod, plus een schrijfvakje, rechtsvinding :)
pi_159485361
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 00:06 schreef IPA35 het volgende:
Enige idee wat voor deel van het boek dat je moet kennen voor BR3 en RGR?
Het hele boek ???
pi_159485450
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 00:27 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Justem. Ga het niet in persoon ervaren, heb straks woensdags enkel strafproces + recht&informatiemanagement te doen. Nu al zin in dit semester. :X
Ik heb woensdag Geschiedenis van de Europese Rechtswetenschap :7
En Openbare Financiën en Terrorisme en terrorismebestrijding in de her pakken en in blok 4 wéér Vonck en :r Veenstra :r .
pi_159485507
Ik zie het wel echt gebeuren dat ik een mondeling/3de kans moet doen voor Handelsrecht.
Weg zomervakantie.
pi_159485811
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 14:34 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Niet als je aan de slag wil in een of ander obscuur rechtsgebied.
Zoals?

quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 17:01 schreef Tchock het volgende:
Respect voor mensen die nominaal twee masters tegelijk doen, hoor. Zou mij niet lukken. Niet dat je nou zo veel uur college hebt, maar de stof die je tot je moet nemen elke week is fors. En tot zes mastertentamens maken in één week is ook echt geen pretje.
Het zijn inderdaad vooral de tentamens die een aanslag zijn op je mentale bewustzijn. Je leeft dan echt alleen nog maar van tentamenweek naar tentamenweek.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 16:46 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Twee tegelijk? Dat zou ik niet kunnen hoor. Maar gelukkig hoeft dat ook niet. Overigens zijn er niet veel mensen die het tegelijk doen, degenen die ik ken doen het na elkaar óf wel tegelijk maar met uitloop. Klinkt vrij onmogelijk om dat tegelijk nominaal te doen, of je moet nooit de verplichte stof lezen of maximaal lenen om geen bijbaan te hoeven.

En planningsproblemen? Ik heb me een slag in de rondte gewerkt, alleen zonder resultaat. Daarom ben ik juist nu extra gemotiveerd om het wel te halen, in een rustiger semester.
Als je blijft happen, blijft de langspeelpraat draaien he.

quote:
15s.gif Op donderdag 28 januari 2016 14:37 schreef Ryon het volgende:

[..]

14 vacatures voor advocaat-stagiaires op JBB. Ongeveer het viervoudige voor advocaat-medewerkers. Wat gunstig is als je dus al werkervaring hebt.

Meer dan een jaar geleden. Maar voor de 4000 tot 6000 starters (0 - 2 jaar werkervaring) waarschijnlijk nog niet voldoende.
Neem alleen al eens een kijkje op advocatie. Het is nu vele malen beter dan een (aantal) jaar geleden. Bovendien hebben veel middelgrote/grote advocatenkantoren ook permanente vacatures voor de doorstroom. Die staan nooit op dergelijke sites. Je moet alleen goed genoeg zijn.

Dit blijft overigens een pareltje: http://www.advocatie.nl/m(...)ngsverzoek-afgewezen

[ Bericht 37% gewijzigd door Maharbal op 29-01-2016 09:42:27 ]
  vrijdag 29 januari 2016 @ 10:00:27 #165
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159486371
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 03:44 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Ligt aan de combinatie. Fiscaal recht en fiscale economie moet met een beetje inzet wel te doen zijn door de grote overlap, twee echt verschillende masters is een ander verhaal.

[..]

Waarom dan al die bedrijfskundevakken erbij in de bachelor?

[..]

Dodd frank.
Ik ga wel twee masters doen, maar na elkaar. Bedrijfskunde en rechten ligt te ver uit elkaar om te combineren en de masters al helemaal (twee scripties etc. en bedrijfskunde is veel meer een wetenschap alsin dat er of kwalitatief of kwantitatief onderzoek moet worden gedaan). Daarnaast is bedrijfskunde een erg vol programma heb ik mij laten vertellen.. Dat ga ik dus niet combineren.

[ Bericht 4% gewijzigd door Boterbartje op 29-01-2016 11:41:31 ]
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159491257
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 10:00 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik ga wel twee masters doen, maar na elkaar. Bedrijfskunde en rechten ligt te ver uit elkaar om te combineren en de masters al helemaal (twee scripties etc. en bedrijfskunde is veel meer een wetenschap alsin dat er of kwalitatief of kwantitatief onderzoek moet worden gedaan). Daarnaast is bedrijfskunde een erg vol programma heb ik mij laten vertellen.. Dat ga ik dus niet combineren.
Oke duidelijk, enig idee welke bedrijfskunde master? Ik heb een beetje het idee dat ze zoveel mogelijk kwantitatieve elementen uit de bedrijfskundemasters willen slopen in Nijmegen.
pi_159491291
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 09:30 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Zoals?

Milieurecht, militair recht etc. naast strafrecht uiteraard.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 14:14:43 #168
365082 IPA35
Patriarch
pi_159492398
Stel je doet aan de RUG de masterrichting privaatrecht en daarnaast ondernemingsrecht. Bij dat laatste pakket heb je een vak overlap en een verplicht keuzevak (anders kom je niet aan 60 punten wanneer je alleen die richting doet).

Maar stel ik wil beide richtingen aangetekend hebben op mijn bul, moet ik dan toch een keuzevak doen, en nog een extra omdat ondernemingsrecht 1 overlapt?

Of zou ik met 84 ect al twee specialisaties hebben? (Dus 60 ect van privaat plus 60 ect ondernemings minus 1 seminar van 6, scriptie van 18, dubbel vak minus 6 en keuzevak minus 6 = 84???
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 29 januari 2016 @ 14:36:20 #169
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159492975
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 13:33 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Oke duidelijk, enig idee welke bedrijfskunde master? Ik heb een beetje het idee dat ze zoveel mogelijk kwantitatieve elementen uit de bedrijfskundemasters willen slopen in Nijmegen.
Hmm, de keuze voor kwantitatieve of kwalitatieve methodiek is eerder afhankelijk van het onderzoeksobject. Als ik kijk naar de masters snap ik wel dat je bij het merendeel neigt naar kwalitatief onderzoek.

In de bachelor krijg je echter wel je methodologische kennis van kwantitatief onderzoek mee.. bijv. in de vakken Onderzoek en interventiemethodologie B wat in feite statistiek is en in het vak kwantitatieve onderzoeksmethodologie waar je wat gevorderde anova's en multiple regressieanalyses gaat toepassen.

Ik neig zelf naar de master International Management (IM) aan de RU: je pakt in 3 mini blokjes strategie, sHRM en marketing van alles wat mee om vervolgens tijdens je thesis één van die blokjes verder uit te diepen. Daarbij bekijk je alles vanuit internationaal perspectief en dat vind ik wel interessant. Ik neig sterk naar de advocatuur, maar dan zou ik wel graag werkzaam willen zijn in de internationale ondernemingsrechtelijke praktijk.. wellicht insolvency, corporate rescue/ restructureren. Lijkt me mooie combinatie.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 14:39:15 #170
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159493052
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 14:14 schreef IPA35 het volgende:
beide richtingen aangetekend hebben op mijn bul, moet ik dan toch een keuzevak doen, en nog een extra omdat ondernemingsrecht 1 overlapt?
In Nijmegen mag je in elk geval bij twee masters de van de ene master keuzevakken opvullen met de verplichte vakken van de andere master en vice versa. Vaak zitten er tussen de keuzevakken van privaatrecht namelijk wel ondernemingsrechtelijke vakken en andersom. Ondernemingsrecht is immers gewoon privaatrecht.

In Nijmegen mag je ook nog 2 scripties combineren: ipv 2x 18EC mag je 1x 28EC, maar dan moet het wel een onderwerp betreffen dat raakvlak heeft met beide secties en moet je goedkeuring krijgen van beide secties (en je krijgt ook begeleiding vanuit beide secties).

Weet niet hoe het in Grunn is, maar vast enigszins vergelijkbaar. Je krijgt denk ik alleen nog wat bonuspuntjes voor aanwezigheid, zo doen ze dat daar toch? ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159493460
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 14:14 schreef IPA35 het volgende:
Maar stel ik wil beide richtingen aangetekend hebben op mijn bul, moet ik dan toch een keuzevak doen, en nog een extra omdat ondernemingsrecht 1 overlapt?
Volgens mij krijg je 2 masterbuls en op 1 masterbul staat idd OR1 en op de andere bul een ander vak naar keuze (wel m4/m5 niveau).
pi_159493489
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 14:39 schreef Boterbartje het volgende:
Weet niet hoe het in Grunn is, maar vast enigszins vergelijkbaar. Je krijgt denk ik alleen nog wat bonuspuntjes voor aanwezigheid, zo doen ze dat daar toch?
Ze hebben het systeem omgegooid; nu krijg je bonuspuntjes als je thuis via internet terugluistert (en dan moet je digitaal intekenen dat je het hebt teruggezien).
  vrijdag 29 januari 2016 @ 14:57:24 #173
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159493532
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 14:55 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Ze hebben het systeem omgegooid; nu krijg je bonuspuntjes als je thuis via internet terugluistert (en dan moet je digitaal intekenen dat je het hebt teruggezien).
Serieus :')

In Nijmegen krijg je geen toegang tot de digitale omgeving tenzij je een goede reden hebt (stage oid), dit om te voorkomen dat iedereen thuis in bed gaat kijken. Krijgt überhaupt geen bonus trouwens.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 14:57:44 #174
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159493542
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 14:54 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Volgens mij krijg je 2 masterbuls en op 1 masterbul staat idd OR1 en op de andere bul een ander vak naar keuze (wel m4/m5 niveau).
Ik snap dat m4/m5 niveau niet. Het is toch een mastervak of niet?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159493544
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 14:57 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Serieus :')

In Nijmegen krijg je geen toegang tot de digitale omgeving tenzij je een goede reden hebt (stage oid), dit om te voorkomen dat iedereen thuis in bed gaat kijken. Krijgt überhaupt geen bonus trouwens.
Ja, tuurlijk ben ik serieus.
pi_159493556
Ey IPA, als ik ook Privaatrecht master wil doen, dan moet ik zelfs 3 vakken vervangen omdat het overlapt met notarieel. _O-
  vrijdag 29 januari 2016 @ 14:58:15 #177
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159493559
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 14:57 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Ja, tuurlijk ben ik serieus.
Ik geloof het niet. Zo erg kán gewoon niet, ook al is het groningen.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 14:58:52 #178
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159493570
Als je ondernemingsrecht wilt doen, dan ga je toch naar de beste universiteit op dat gebied? Dwz Nijmegen?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159493576
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 14:57 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik snap dat m4/m5 niveau niet. Het is toch een mastervak of niet?
Ik ook niet helemaal. m5 is echt masterwaardig, m4 zit tussen bachelor en master in.
Je mag zowel m4-vakken gebruiken voor in je bachelorkeuzeruimte en masterkeuzeruimte.
m5-vakken zijn alleen toegankelijk voor masterstudenten.
pi_159493590
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 14:58 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik geloof het niet. Zo erg kán gewoon niet, ook al is het groningen.
Duh.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 15:06:04 #181
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159493748
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 14:59 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Ik ook niet helemaal. m5 is echt masterwaardig, m4 zit tussen bachelor en master in.
Je mag zowel m4-vakken gebruiken voor in je bachelorkeuzeruimte en masterkeuzeruimte.
m5-vakken zijn alleen toegankelijk voor masterstudenten.
Oja, lekker zo'n tussenniveautje. Vandaar dat alle heldere lichten uit het topic in Groningen zitten, lekker je master opvullen met van die knuddevakjes.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 15:45:01 #182
365082 IPA35
Patriarch
pi_159494661
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 14:57 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik snap dat m4/m5 niveau niet. Het is toch een mastervak of niet?
m4 mag je volgen als keuzevak in het derde jaar van de bachelor.

Dus iedereen doet huurrecht omdat ze dan denken hun huisjesmelker te kunnen naaien of zo.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 29 januari 2016 @ 15:47:07 #183
365082 IPA35
Patriarch
pi_159494707
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 14:58 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Ey IPA, als ik ook Privaatrecht master wil doen, dan moet ik zelfs 3 vakken vervangen omdat het overlapt met notarieel. _O-
Ja.

Maar Rechtsgeleerdheid-Nederlands Recht is gewoon één master met inmiddels 5 of 6 richtingen.
Rechtsgeleerdheid-Notarieel Recht is wel een losse master en dus wil je ze allebei doen dan zul je nog steeds twee scripties moeten schrijven naar mijn weten.

Binnen Nederlands Recht mag je een tweede specialisatie doen en dat wordt dan aangetekend, maar je krijgt volgens géén twee diploma's/bullen(?) naar mijn weten.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 29 januari 2016 @ 15:47:14 #184
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159494712
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 15:45 schreef IPA35 het volgende:

[..]

m4 mag je volgen als keuzevak in het derde jaar van de bachelor.

Dus iedereen doet huurrecht omdat ze dan denken hun huisjesmelker te kunnen naaien of zo.
Tja, rare uni daar in het hoge noorden.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 15:52:35 #185
365082 IPA35
Patriarch
pi_159494861
http://www.rug.nl/rechten(...)id=rechten_8_890_894

Ondernemingsrecht heeft standaard een keuzeruimte van 6 ect, dus vraag me af of die dan vervalt wanneer je ook privaatrecht doet of dat je dan wel een extra vak moet kiezen voor de aantekening op je bul...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 29 januari 2016 @ 15:59:12 #186
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159495064
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 15:52 schreef IPA35 het volgende:
http://www.rug.nl/rechten(...)id=rechten_8_890_894

Ondernemingsrecht heeft standaard een keuzeruimte van 6 ect, dus vraag me af of die dan vervalt wanneer je ook privaatrecht doet of dat je dan wel een extra vak moet kiezen voor de aantekening op je bul...
Kunt toch een vak van privaatrecht inbrengen? Sowieso dat een privaatrechtelijk vak als contractenrecht oid ook bij ondernemingsrecht een keuzevak is.

6EC is trouwens wel bizar weinig keuzeruimte.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 16:11:02 #187
365082 IPA35
Patriarch
pi_159495380
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 15:59 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Kunt toch een vak van privaatrecht inbrengen? Sowieso dat een privaatrechtelijk vak als contractenrecht oid ook bij ondernemingsrecht een keuzevak is.

6EC is trouwens wel bizar weinig keuzeruimte.
Nee het moet minimaal 60 ect zijn, het standaard pakket van ondernemingsrecht is 54, dus moet je altijd één keuzevak doen. Naar mijn weten mag je er zoveel doen als je wil.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 29 januari 2016 @ 16:19:29 #188
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159495606
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 16:11 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Nee het moet minimaal 60 ect zijn, het standaard pakket van ondernemingsrecht is 54, dus moet je altijd één keuzevak doen. Naar mijn weten mag je er zoveel doen als je wil.
Bedankt voor de informatie, ik had het anders nooit begrepen.

:')

6ects is weinig alsin dat het vast programma 54 beslaat, wat vrij veel is. In Nijmegen heb je 21 verplicht, 21 keuze en 18 scriptie. Je bent dus was flexibeler om je master naar eigen voorkeur in te richten.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 16:22:10 #189
365082 IPA35
Patriarch
pi_159495673
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 16:19 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Bedankt voor de informatie, ik had het anders nooit begrepen.

:')

6ects is weinig alsin dat het vast programma 54 beslaat, wat vrij veel is. In Nijmegen heb je 21 verplicht, 21 keuze en 18 scriptie. Je bent dus was flexibeler om je master naar eigen voorkeur in te richten.
Eigenlijk zijn alle mastervakken tegenwoordig 6 ect (bachelorvakken 5 of 10). Maar er zijn nog een paar m4 vakken van 5 ect. Dus stel je doet er zo een dan kom je 1 ect tekort _O-
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 29 januari 2016 @ 16:26:05 #190
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159495779
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 16:22 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Eigenlijk zijn alle mastervakken tegenwoordig 6 ect (bachelorvakken 5 of 10). Maar er zijn nog een paar m4 vakken van 5 ect. Dus stel je doet er zo een dan kom je 1 ect tekort _O-
In Nijmegen is alles vrijwel 7 EC, wat mooi uitkomt omdat de thesis 18 is ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159496448
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 08:28 schreef underground1009 het volgende:

[..]

Straf 3 doe ik met je mee, recht en informatiemanagement is niet zo enorm lastig eigenlijk. Je moet alleen wel zorgen dat je groepje je een beetje ligt, want het is wel een kwestie van goed samen werken.

Begin maar alvast met het bedenken van onderwerpen waarbij je een rechtsvraag door een computersysteem kan laten beantwoorden ;) Liefst dus niet iets met te veel vage begrippen en benodigde common sense
Vooral een groepje vinden waar je een beetje aansluiting bij vindt gaat nog wat worden. Heb vwb groepjes slechte ervaringen vanuit het groepswerk op de hogeschool. Kwam erop neer dat je zelf alles op het laatst kan fixen omdat anderen het laten afweten.

Mja. Dus niet iets van verbintenissenrecht want te vaag. Dan liever iets met IE kan je makkelijker bij langs gaan qua voldoen aan de voorwaarden qua inbreuk/rechtsgeldigheid. Is ook makkelijker te automatiseren via excel en beetje programmeren met virtual basic. Komen mijn Ti83+ skills nog van pas :7

Succes met al die strafvakken. Vond computercriminaliteit wel boeiend, maar strafprocesrecht kan me minder boeien. En rechtsvinding hoef ik niet te halen. Scheelt weer want recht en info is JVC all over again met wat extra. Presenteren, compleet onderzoek met alle fratsen en dan nog een beslisboom automatiseren.
mag het weten
  vrijdag 29 januari 2016 @ 17:00:20 #192
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159496586
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 16:52 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Vooral een groepje vinden waar je een beetje aansluiting bij vindt gaat nog wat worden. Heb vwb groepjes slechte ervaringen vanuit het groepswerk op de hogeschool. Kwam erop neer dat je zelf alles op het laatst kan fixen omdat anderen het laten afweten.

Mja. Dus niet iets van verbintenissenrecht want te vaag. Dan liever iets met IE kan je makkelijker bij langs gaan qua voldoen aan de voorwaarden qua inbreuk/rechtsgeldigheid. Is ook makkelijker te automatiseren via excel en beetje programmeren met virtual basic. Komen mijn Ti83+ skills nog van pas :7

Succes met al die strafvakken. Vond computercriminaliteit wel boeiend, maar strafprocesrecht kan me minder boeien. En rechtsvinding hoef ik niet te halen. Scheelt weer want recht en info is JVC all over again met wat extra. Presenteren, compleet onderzoek met alle fratsen en dan nog een beslisboom automatiseren.
Hier pik, hoe is ie?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159496622
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 09:02 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Ik heb woensdag Geschiedenis van de Europese Rechtswetenschap :7
En Openbare Financiën en Terrorisme en terrorismebestrijding in de her pakken en in blok 4 wéér Vonck en :r Veenstra :r .
Ah: GERS :+ Vond het een leuke herhaling van RGS1. De rest lijkt me minder boeiend. Vonck en Veenstra, sterkte. Beide vind ik niet wat :X

quote:
7s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 17:00 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Hier pik, hoe is ie?
Gaat wel lekker hoor, beetje ambtenaar uithangen tot 1 juni is wel chill. Gewoon 4x9 draaien, dagje studie en flink kunnen oppotten voor aankomende september als ik de master recht en ICT ga meepakken.

En hoest in Twenteland? Kan het vaker gaan bezoeken nu thuisthuis dadelijk vlak over de grens nabij Twente gelegen is. :P
mag het weten
  vrijdag 29 januari 2016 @ 17:10:21 #194
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159496740
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 17:02 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ah: GERS :+ Vond het een leuke herhaling van RGS1. De rest lijkt me minder boeiend. Vonck en Veenstra, sterkte. Beide vind ik niet wat :X

[..]

Gaat wel lekker hoor, beetje ambtenaar uithangen tot 1 juni is wel chill. Gewoon 4x9 draaien, dagje studie en flink kunnen oppotten voor aankomende september als ik de master recht en ICT ga meepakken.

En hoest in Twenteland? Kan het vaker gaan bezoeken nu thuisthuis dadelijk vlak over de grens nabij Twente gelegen is. :P
Huh wat, zijn je ouders verhuist? Twente is prima hoor. Ik heb nu vakantie dus kan lekker uitstapjes maken.. broodje halen in 't dorp, lekker wandelen, hardlopen etc. Maar volgende week begint de pret weer! :)

Welke vakjes moest je nou afronden? Is het nog druk met alle vluchtelingen?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 17:23:33 #195
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159496961
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 14:36 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Hmm, de keuze voor kwantitatieve of kwalitatieve methodiek is eerder afhankelijk van het onderzoeksobject. Als ik kijk naar de masters snap ik wel dat je bij het merendeel neigt naar kwalitatief onderzoek.
Dat is ook de meest verstandige keuze. Je hebt in de praktijk weinig tot niets aan het gematigd kwantitatief onderzoek dat studenten vroeger verplicht moesten oefenen. De basics van regressie-analyses moet je natuurlijk wel in de vingers krijgen, maar je toegevoegde waarde zit hem toch echt in het opzetten en het uitvoeren van degelijk kwalitatief onderzoek.

Het meeste kwantitatieve onderzoek wordt toch gedaan door al bestaande computerprogramma's. Maar kwalitatief onderzoek kan je nog niet door een computer laten uitvoeren. Vandaar.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 29 januari 2016 @ 17:28:17 #196
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159497040
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 16:11 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Nee het moet minimaal 60 ect zijn, het standaard pakket van ondernemingsrecht is 54, dus moet je altijd één keuzevak doen. Naar mijn weten mag je er zoveel doen als je wil.
Als het goed is kan niet alles meegeschreven worden op je bul! Daar zit een beperking op. De examencommissie weet daar meer van. Ik heb uiteindelijk 150 punten mastervakken gedaan en daar 90 ects van op mijn bul laten zetten. Gunstig om je gemiddelde een beetje op te krikken, maar je doet dus aardig wat vakken zonder dat je ze gecertificeerd kan krijgen.

Hoeft geen probleem te zijn, maar toch.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 29 januari 2016 @ 17:32:20 #197
365082 IPA35
Patriarch
pi_159497105
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 17:28 schreef Ryon het volgende:

[..]

Als het goed is kan niet alles meegeschreven worden op je bul! Daar zit een beperking op. De examencommissie weet daar meer van. Ik heb uiteindelijk 150 punten mastervakken gedaan en daar 90 ects van op mijn bul laten zetten. Gunstig om je gemiddelde een beetje op te krikken, maar je doet dus aardig wat vakken zonder dat je ze gecertificeerd kan krijgen.

Hoeft geen probleem te zijn, maar toch.
Ik wil die twee richtingen doen (privaat- en ondernemingsrecht) in ieder geval. Verder heb ik interesse is enkele vakken, ik zal die niet allemaal kunnen doen maar op probeer ze wel te relateren aan de privaatrechtelijke richting. Ik zal binnekort maar eens een afspraak maken met de studieadviseur om te vragen wanneer ik moet inschrijven etc.

Ik neem aan dat ik gewoon een engelstalig vak van een LLM opleiding mag volgen bijvoorbeeld?
Maar wellicht mag ik niet parlementaire geschiedenis doen (zou ik uit persoonlijke interesse willen volgen, maar maakt me niet uit of die op mijn bul komt)?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 29 januari 2016 @ 17:36:02 #198
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159497164
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 17:23 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat is ook de meest verstandige keuze. Je hebt in de praktijk weinig tot niets aan het gematigd kwantitatief onderzoek dat studenten vroeger verplicht moesten oefenen. De basics van regressie-analyses moet je natuurlijk wel in de vingers krijgen, maar je toegevoegde waarde zit hem toch echt in het opzetten en het uitvoeren van degelijk kwalitatief onderzoek.

Het meeste kwantitatieve onderzoek wordt toch gedaan door al bestaande computerprogramma's. Maar kwalitatief onderzoek kan je nog niet door een computer laten uitvoeren. Vandaar.
Hmm. Hoe krijg je het goed in de vingers zonder het uit te voeren?
In de bachelor komt kwantitatief als kwalitatief aan bod. Kwalitatief moet je ook daadwerkelijk in de vorm van een onderzoek uitvoeren.. lekker transcripten maken van interviews en van observaties en coderen.
Kwantitatief krijg je wel praktijk van in de vorm van vragenlijsten, klungelen met SPSS etc. maar je kan wel zeggen dat het door computerprogramma's wordt uitgevoerd: het operationaliseren, kiezen van de juiste onderzoeksobjecten (meten wat je ook daadwerkelijk wilt weten) en interpreteren is best een lastige zaak hoor.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 17:41:02 #199
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159497239
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 17:36 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Hmm. Hoe krijg je het goed in de vingers zonder het uit te voeren?
In de bachelor komt kwantitatief als kwalitatief aan bod. Kwalitatief moet je ook daadwerkelijk in de vorm van een onderzoek uitvoeren.. lekker transcripten maken van interviews en van observaties en coderen.
Kwantitatief krijg je wel praktijk van in de vorm van vragenlijsten, klungelen met SPSS etc. maar je kan wel zeggen dat het door computerprogramma's wordt uitgevoerd: het operationaliseren, kiezen van de juiste onderzoeksobjecten (meten wat je ook daadwerkelijk wilt weten) en interpreteren is best een lastige zaak hoor.
Ja, maar in de praktijk werk je niet alleen met bedrijfskundigen samen maar ook met wiskundigen en technisch natuurkundigen die de methodologie doen. Even heel lullig gezegd: als bedrijfskundige heb je daar dan weinig over te zeggen. Natuurlijk is het belangrijk dat je een kwantitatief onderzoek kan begrijpen en operationaliseren maar dat heb je tijdens de bachelor al geleerd. Pretty basic stuff.

Je moet in je master dan op zoek gaan naar je onderscheidend vermogen en die vind je in gedegen kwalitatief onderzoek. De bedrijfskundigen die toch per se een kwantitatieve kant op willen vallen dan tussen het wal en schip. Wat zij doen kan elke hbo'er met een laptop beter en ze komen niet in het buurt van het creatief vermogen van iemand die een volledig exacte studie heeft gedaan.

De universiteiten bereiden hun studenten daarop al voor door de meeste kwantitatieve afstudeerrichtingen af te schaffen tenzij iemand echt een exacte achtergrond heeft.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 29 januari 2016 @ 17:46:09 #200
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159497349
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 17:32 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik wil die twee richtingen doen (privaat- en ondernemingsrecht) in ieder geval. Verder heb ik interesse is enkele vakken, ik zal die niet allemaal kunnen doen maar op probeer ze wel te relateren aan de privaatrechtelijke richting. Ik zal binnekort maar eens een afspraak maken met de studieadviseur om te vragen wanneer ik moet inschrijven etc.

Ik neem aan dat ik gewoon een engelstalig vak van een LLM opleiding mag volgen bijvoorbeeld?
Maar wellicht mag ik niet parlementaire geschiedenis doen (zou ik uit persoonlijke interesse willen volgen, maar maakt me niet uit of die op mijn bul komt)?
In principe staat het je vrij om al het onderwijs te volgen wat je wilt. Het bijschrijven (het meetellen) is het lastigst. Universiteiten verwachten (of eisen) dat studenten van te voren toestemming vragen. In de praktijk kan je best parlementaire geschiedenis doen en dat achteraf proberen bij te laten schrijven. Heel streng zijn ze er niet op maar:

Je hebt studenten die "misbruik" van de vrije keuze ruimte maakten door een zo licht mogelijk vakkenpakket samen te stellen voor de master. Je hebt namelijk aardig wat mastervakken die puur bedoeld zijn voor de kennisoverdracht, door studenten worden die als aanzienlijk minder zwaar ervaren dan de vakken die gericht zijn op het verwerven van specifieke vaardigheden. Daar wordt tegenwoordig aanzienlijk strenger op gelet. Het is goed mogelijk dat een vak als "parlementaire geschiedenis" inderdaad zo'n kennisvak is, en dat die dus niet zomaar door de keuring heen komt.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 29 januari 2016 @ 17:51:15 #201
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159497425
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 17:41 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, maar in de praktijk werk je niet alleen met bedrijfskundigen samen maar ook met wiskundigen en technisch natuurkundigen die de methodologie doen. Even heel lullig gezegd: als bedrijfskundige heb je daar dan weinig over te zeggen. Natuurlijk is het belangrijk dat je een kwantitatief onderzoek kan begrijpen en operationaliseren maar dat heb je tijdens de bachelor al geleerd. Pretty basic stuff.

Je moet in je master dan op zoek gaan naar je onderscheidend vermogen en die vind je in gedegen kwalitatief onderzoek. De bedrijfskundigen die toch per se een kwantitatieve kant op willen vallen dan tussen het wal en schip. Wat zij doen kan elke hbo'er met een laptop beter en ze komen niet in het buurt van het creatief vermogen van iemand die een volledig exacte studie heeft gedaan.

De universiteiten bereiden hun studenten daarop al voor door de meeste kwantitatieve afstudeerrichtingen af te schaffen tenzij iemand echt een exacte achtergrond heeft.
Methodiek is bij bedrijfskunde natuurlijk maar een deel van het verhaal, de rest is gelul en natte vingerwerk over Porter en Mintzberg :P Ik denk ook zeker dat exacte wetenschappers veel beter geëquipeerd zijn om kwantitatief onderzoek te verrichten hoor!

Dat van de hbo'er vind ik echter niet: hbo'ers kunnen vrij weinig en al helemaal weinig met betrekking tot onderzoek. Maar ik snap je punt.

Dat de masters daarom vrijwel allemaal kwalitatief zijn vind ik echter onzin. Als je marketing doet, doe je kwantitatief omdat je marktonderzoek doet. Doe je HRM dan doe je veelal kwalitatief (al is in het kader van sHRM een goede dataset ook handig) onderzoek i.v.m. de toenemende flexibilisering en het tekort aan kwalitatief onderzoek op macro niveau (de methodiek van microniveau is gewoon vele malen beter ontwikkeld). Zo bepaalt de specialisatie het type onderzoek en niet het type onderzoek de aangeboden specialisaties.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 17:51:40 #202
365082 IPA35
Patriarch
pi_159497437
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 17:46 schreef Ryon het volgende:

[..]

In principe staat het je vrij om al het onderwijs te volgen wat je wilt. Het bijschrijven (het meetellen) is het lastigst. Universiteiten verwachten (of eisen) dat studenten van te voren toestemming vragen. In de praktijk kan je best parlementaire geschiedenis doen en dat achteraf proberen bij te laten schrijven. Heel streng zijn ze er niet op maar:

Je hebt studenten die "misbruik" van de vrije keuze ruimte maakten door een zo licht mogelijk vakkenpakket samen te stellen voor de master. Je hebt namelijk aardig wat mastervakken die puur bedoeld zijn voor de kennisoverdracht, door studenten worden die als aanzienlijk minder zwaar ervaren dan de vakken die gericht zijn op het verwerven van specifieke vaardigheden. Daar wordt tegenwoordig aanzienlijk strenger op gelet. Het is goed mogelijk dat een vak als "parlementaire geschiedenis" inderdaad zo'n kennisvak is, en dat die dus niet zomaar door de keuring heen komt.
Het zijn denk ik hoofdzakelijk kennisvakken. Meeste vakken zijn theorie > tentamen. Er zijn bij de RUG wel bepaalde mastervakken waarbij je een paper moet schrijven of zo, maar dat is eerder uitzondering dan regel.

Voor de vakken die niet op je bul staan (of waar je lager cijfers voor hebt gehaald en je die er niet op wil bijvoorbeeld) kun je toch wel een cijferlijst o.i.d. van opvragen als "bewijs"? Neem aan dat het op die manier toch nog toegevoegde waarde heeft voor op je cv of helemaal niet?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 29 januari 2016 @ 17:57:55 #203
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159497530
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 17:51 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Het zijn denk ik hoofdzakelijk kennisvakken. Meeste vakken zijn theorie > tentamen. Er zijn bij de RUG wel bepaalde mastervakken waarbij je een paper moet schrijven of zo, maar dat is eerder uitzondering dan regel.

Voor de vakken die niet op je bul staan (of waar je lager cijfers voor hebt gehaald en je die er niet op wil bijvoorbeeld) kun je toch wel een cijferlijst o.i.d. van opvragen als "bewijs"? Neem aan dat het op die manier toch nog toegevoegde waarde heeft voor op je cv of helemaal niet?
Stuur gewoon een mooie tekening mee met je CV, werkt veel beter.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 18:00:27 #204
365082 IPA35
Patriarch
pi_159497571
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 17:57 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Stuur gewoon een mooie tekening mee met je CV, werkt veel beter.
Ik teken op de achterkant gewoon een piemel of zo...

Maar ja, tegenwoordig is alles digitaal hè.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 29 januari 2016 @ 18:02:09 #205
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159497592
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 18:00 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik teken op de achterkant gewoon een piemel of zo...

Maar ja, tegenwoordig is alles digitaal hè.
Ja best wel jammer, want dan kun je het verschil niet maken met prachtig papier en mooie krulletters op een roomwitte enveloppe.

Achja.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 18:13:33 #206
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159497814
quote:
Dat van de hbo'er vind ik echter niet: hbo'ers kunnen vrij weinig en al helemaal weinig met betrekking tot onderzoek. Maar ik snap je punt.
Klopt. Op het hbo leren ze voornamelijk hoe je een databestandje in een bepaald programma moet laden en dan op een knopje moet drukken. Vrij frustrerend dus als die lui al een nuttiger rapportage uitdraaien dan jij die een poging deed een heel mooi onderzoekje op te zetten. De meeste programma's zijn inmiddels dusdanig geavanceerd dat je het er niet meer van wint.

quote:
Dat de masters daarom vrijwel allemaal kwalitatief zijn vind ik echter onzin. Als je marketing doet, doe je kwantitatief omdat je marktonderzoek doet. Doe je HRM dan doe je veelal kwalitatief (al is in het kader van sHRM een goede dataset ook handig) onderzoek i.v.m. de toenemende flexibilisering en het tekort aan kwalitatief onderzoek op macro niveau (de methodiek van microniveau is gewoon vele malen beter ontwikkeld). Zo bepaalt de specialisatie het type onderzoek en niet het type onderzoek de aangeboden specialisaties.
Natuurlijk is het aanlokkelijk om als je marketing doet even een enquête er uit te flikkeren en de resultaten daarvan door SPSS te halen, een mooi grafiekje te plotten en klaar is kees. Ziet er superingewikkeld uit enzo want statistiek.

Maar eerlijk? Heb je dan echt geleerd wat je wilde leren? En is dat echt waar ze op zoek naar zijn bij Unilever op hun marketingafdeling?

Die willen of financiële mensen hebben die op de centen letten of marketingmensen hebben die alles in het Engels doen en om de haverklap brandvalue en presence door hun teksten heen spekken. Usability en klanttevredenheid onderzoek gaat deels kwantitatief dus het is wel belangrijk om dat te kunnen, maar uiteindelijk tik je ook daar gewoon een geschreven rapportage uit. Dat statistische deel daarvan kan een hbo'er ook.

Als je met een vlees-noch-vis master aankomt zetten moet je een supergoede kop hebben wil je opvallen. Dan kan je beter gewoon alles inzetten op een mooi kwalitatief scriptie-onderzoek.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 29 januari 2016 @ 18:16:00 #207
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159497857
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 17:51 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Het zijn denk ik hoofdzakelijk kennisvakken. Meeste vakken zijn theorie > tentamen. Er zijn bij de RUG wel bepaalde mastervakken waarbij je een paper moet schrijven of zo, maar dat is eerder uitzondering dan regel.

Voor de vakken die niet op je bul staan (of waar je lager cijfers voor hebt gehaald en je die er niet op wil bijvoorbeeld) kun je toch wel een cijferlijst o.i.d. van opvragen als "bewijs"? Neem aan dat het op die manier toch nog toegevoegde waarde heeft voor op je cv of helemaal niet?
Ja, cijferlijst kan je altijd printen en waarmerken. Maar je gemiddelde wordt bepaald a.d.h.v de vakken die op de bul staan. Volgens mij zijn dat ook de vakken die het diplomaregister ingaan en dus opvraagbaar zijn voor werkgevers via het diplomaregister.

Niet echt iets om superlang mee bezig te zijn, maar ik moest flink goochelen om zoveel mogelijk van mijn punten gecertificeerd te krijgen. Heb erg veel contact gehad met de administratie :P
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 29 januari 2016 @ 18:18:41 #208
365082 IPA35
Patriarch
pi_159497899
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 18:16 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, cijferlijst kan je altijd printen en waarmerken. Maar je gemiddelde wordt bepaald a.d.h.v de vakken die op de bul staan. Volgens mij zijn dat ook de vakken die het diplomaregister ingaan en dus opvraagbaar zijn voor werkgevers via het diplomaregister.

Niet echt iets om superlang mee bezig te zijn, maar ik moest flink goochelen om zoveel mogelijk van mijn punten gecertificeerd te krijgen. Heb erg veel contact gehad met de administratie :P
Erg vaag allemaal! Ik zal maar eens een afspraak maken dus...
Heb allemaal wilde plannen namelijk...

Overigens, is het zinvol om een taalvaardigheidscertificaat Engels te halen of zo, of heeft dat geen toegevoegde waarde?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 29 januari 2016 @ 18:24:23 #209
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159498003
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 18:13 schreef Ryon het volgende:

[..]

Klopt. Op het hbo leren ze voornamelijk hoe je een databestandje in een bepaald programma moet laden en dan op een knopje moet drukken. Vrij frustrerend dus als die lui al een nuttiger rapportage uitdraaien dan jij die een poging deed een heel mooi onderzoekje op te zetten. De meeste programma's zijn inmiddels dusdanig geavanceerd dat je het er niet meer van wint.

[..]

Natuurlijk is het aanlokkelijk om als je marketing doet even een enquête er uit te flikkeren en de resultaten daarvan door SPSS te halen, een mooi grafiekje te plotten en klaar is kees. Ziet er superingewikkeld uit enzo want statistiek.

Maar eerlijk? Heb je dan echt geleerd wat je wilde leren? En is dat echt waar ze op zoek naar zijn bij Unilever op hun marketingafdeling?

Die willen of financiële mensen hebben die op de centen letten of marketingmensen hebben die alles in het Engels doen en om de haverklap brandvalue en presence door hun teksten heen spekken. Usability en klanttevredenheid onderzoek gaat deels kwantitatief dus het is wel belangrijk om dat te kunnen, maar uiteindelijk tik je ook daar gewoon een geschreven rapportage uit. Dat statistische deel daarvan kan een hbo'er ook.

Als je met een vlees-noch-vis master aankomt zetten moet je een supergoede kop hebben wil je opvallen. Dan kan je beter gewoon alles inzetten op een mooi kwalitatief scriptie-onderzoek.
Ik heb wel een mooie kop :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 18:27:37 #210
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159498051
Ik denk ook wel dat Unilever mij wil, gewoon omdat ik de shit ben.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 18:27:56 #211
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159498057
Ik hoop wel dat je dan een boodschappen pakket krijgt met lekkere shit erin
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 18:29:38 #212
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159498090
De bass die uit een m'n kleine boekenluidspreker komt.. lekker hoor.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 18:30:46 #213
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159498120
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 18:18 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Erg vaag allemaal! Ik zal maar eens een afspraak maken dus...
Heb allemaal wilde plannen namelijk...

Overigens, is het zinvol om een taalvaardigheidscertificaat Engels te halen of zo, of heeft dat geen toegevoegde waarde?
Ja sowieso! Een rechtenmaster geeft namelijk geen niveau aan van je Engelse taalbeheersing ! Een Engelstalige master doet dat wel. Ja dit komt dan oprecht op je bul te staan. Als je een apart certificaat haalt heb je dat ondervangen.

Is niet van levensbelang maar een kleine moeite om het wel te doen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_159498155
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 17:10 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Huh wat, zijn je ouders verhuist? Twente is prima hoor. Ik heb nu vakantie dus kan lekker uitstapjes maken.. broodje halen in 't dorp, lekker wandelen, hardlopen etc. Maar volgende week begint de pret weer! :)

Welke vakjes moest je nou afronden? Is het nog druk met alle vluchtelingen?
Nog niet, de verhuizing is aanstaande. Rechtstreeks achter de Mandervelden. Kan dadelijk opgepikt worden bij Tubbergen of Hardenberg :P Scheelt aanzienlijk in reistijd voor mij vanaf Zwolle.

Vakantie, mazzelpik. Die luxe heb ik niet. Ik ben trouwens druk met potentieel fraudeurs in de WW-uitkering bij het UWV, afdeling handhaving. Voor de IND ben ik niet uitgekozen en achteraf blij toe. Werd in december wel nogmaals gevraagd of ik niet nog beschikbaar was. Schijnt dat ze in Zwolle ook een AZC uit de grond willen stampen dus ach wie weet. Zit liever op het regiokantoor, mooi in de buurt van mijn huidige werklocatie.

Moet nu nog twee vakken afronden en dan heb ik mijn premaster compleet. Strafproces en een IT-groepspracticum vanaf volgende week. Ach ja, maar zien hoe het gaat. Als ik ten lange leste FAR weet te halen is dit jaar strafproces aan de beurt ;)
mag het weten
  vrijdag 29 januari 2016 @ 18:32:40 #215
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159498159
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 18:30 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja sowieso! Een rechtenmaster geeft namelijk geen niveau aan van je Engelse taalbeheersing ! Een Engelstalige master doet dat wel. Ja dit komt dan oprecht op je bul te staan. Als je een apart certificaat haalt heb je dat ondervangen.

Is niet van levensbelang maar een kleine moeite om het wel te doen.
Wel gemeen, tegenwoordig krijg je al CAE op het vwo, terwijl die mensen er eigenlijk geen fuck van kunnen.
Wil opzich m'n CPE wel halen en op Radboud krijg je ook 70% korting als student, maar dan heb je wel 20 lessen ofzo? + examengelden. Jezus wat een gedoe.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 18:33:49 #216
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159498185
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 18:32 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Nog niet, de verhuizing is aanstaande. Rechtstreeks achter de Mandervelden. Kan dadelijk opgepikt worden bij Tubbergen of Hardenberg :P Scheelt aanzienlijk in reistijd voor mij vanaf Zwolle.

Vakantie, mazzelpik. Die luxe heb ik niet. Ik ben trouwens druk met potentieel fraudeurs in de WW-uitkering bij het UWV, afdeling handhaving. Voor de IND ben ik niet uitgekozen en achteraf blij toe. Werd in december wel nogmaals gevraagd of ik niet nog beschikbaar was. Schijnt dat ze in Zwolle ook een AZC uit de grond willen stampen dus ach wie weet. Zit liever op het regiokantoor, mooi in de buurt van mijn huidige werklocatie.

Moet nu nog twee vakken afronden en dan heb ik mijn premaster compleet. Strafproces en een IT-groepspracticum vanaf volgende week. Ach ja, maar zien hoe het gaat. Als ik ten lange leste FAR weet te halen is dit jaar strafproces aan de beurt ;)
Nice!
Tubbergen? Jezus, nu wordt het wel een eng verhaal.. straks staan we samen boskopm te doen!
Twee vakjes, lekker man!
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159498256
Heb trouwens bij de MM een robotstofzuiger gescoord voor 70 euro ipv 100-110 euro. Ben benieuwd of het wat is. Lijkt me ideaal om dat ding zijn gang te laten gaan en dan gewoon het zelf niet meer hoeven te doen :7


Onder het mom nieuwe gadget *)
mag het weten
  vrijdag 29 januari 2016 @ 18:37:59 #218
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159498272
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 18:36 schreef Joosie200 het volgende:
Heb trouwens bij de MM een robotstofzuiger gescoord voor 70 euro ipv 100-110 euro. Ben benieuwd of het wat is. Lijkt me ideaal om dat ding zijn gang te laten gaan en dan gewoon het zelf niet meer hoeven te doen :7

Onder het mom nieuwe gadget *)
[ afbeelding ]
Ik was ook aan het kijken naar zo'n ding, maar wil dan wel gelijk een iRobot van 600 euro. Beetje gortig, dus maar niet gedaan.

Ben benieuwd hoe die het doet!
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 18:45:32 #219
365082 IPA35
Patriarch
pi_159498374
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 18:30 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja sowieso! Een rechtenmaster geeft namelijk geen niveau aan van je Engelse taalbeheersing ! Een Engelstalige master doet dat wel. Ja dit komt dan oprecht op je bul te staan. Als je een apart certificaat haalt heb je dat ondervangen.

Is niet van levensbelang maar een kleine moeite om het wel te doen.
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 18:32 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Wel gemeen, tegenwoordig krijg je al CAE op het vwo, terwijl die mensen er eigenlijk geen fuck van kunnen.
Wil opzich m'n CPE wel halen en op Radboud krijg je ook 70% korting als student, maar dan heb je wel 20 lessen ofzo? + examengelden. Jezus wat een gedoe.
Ik ben helemaal niet thuis in die dingen en de niveau's ervan.

Bij de RUG kun je cursussen volgen van 2 uur per week, voor een heel semester. Kost je ¤175 of 330,- exclusief lesmateriaal. Maar ik weet niet precies van het hoe en wat en wat mijn huidige niveau is.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 29 januari 2016 @ 18:51:08 #220
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159498498
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 18:45 schreef IPA35 het volgende:

[..]

[..]

Ik ben helemaal niet thuis in die dingen en de niveau's ervan.

Bij de RUG kun je cursussen volgen van 2 uur per week, voor een heel semester. Kost je ¤175 of 330,- exclusief lesmateriaal. Maar ik weet niet precies van het hoe en wat en wat mijn huidige niveau is.
Vaak kun je gewoon een gratis intake toets doen. In Nijmegen is die verplicht.

Voor talen heb je CEFR (common european framework of reference dacht ik) in A, B en C
A = beginner, B= gevorderde en C= prof

Engels doet weer raar en daar heb je CFE (= ong A), CAE (= ong B) en CPE (=C2) als ik dat zo'n beetje inschat. C2 = near native in ieder geval.

Ik ben nu bezig met CEFR A2 Chinees bijv, maar die hanteren dan weer een mondiale chinese standaard HSK2 die weer bijna gelijk is aan CEFR A2.

HET IS NIET HELEMAAL LEKKER GEREGELD MET DIE LETTERS.
:P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 18:57:02 #221
365082 IPA35
Patriarch
pi_159498679
Weet iemand een goede online test???
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 29 januari 2016 @ 19:02:57 #222
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159498836
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 18:57 schreef IPA35 het volgende:
Weet iemand een goede online test???
www.soatest.nl !!!11!!!
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 19:05:58 #223
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159498917
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 18:57 schreef IPA35 het volgende:
Weet iemand een goede online test???
Je moet een OOPT maken, maar dat kan vaak gratis bij een instantie.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159499749
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 18:37 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik was ook aan het kijken naar zo'n ding, maar wil dan wel gelijk een iRobot van 600 euro. Beetje gortig, dus maar niet gedaan.

Ben benieuwd hoe die het doet!
Ja die van iRobot hadden ze ook staan. Ging de prijs direct naar 450 euro minimaal. Leuk spul, maar als ik kan kiezen voor een reguliere stofzuigert van 70 euro of zo'n robot is het makkelijk kiezen :P Gezien de reviews op Tweakers kan je er genoeg mee instellen :)
mag het weten
pi_159499750
Cambridge-certificaten heb ik ook, 2 en 3 gymnasium FCE (First certificate of English, niet CFE dus ;) ) en CAE, in bovenbouw vwo gehaald. Kan niet zeggen dat het erg moeilijk was, maar het niveau Engels in die lessen was in ieder geval minder dramatisch dan in de gewone lessen. Je zou toch verwachten dat mensen in 6 vwo netjes vloeiend Engels kunnen spreken :')
Net ICT-contracten tentamen gehad, 17:40 klaar, maar tot 19:00 moeten wachten omdat de groep in de tentamenhal om half 7 begon :( Beetje tijdverspilling maar goed, tentamens nu weer allemaal gehad, nu afwachten tot m'n cijfers komen en volgende week zaterdag naar Madrid vertrekken voor de buitenlandse studiereis met m'n studievereniging :)

Oh en Joosie, ik moet je helaas teleurstellen, je moet programmeren binnen een workset van de faculteit, je kan niet zelf kiezen hoe je het geautomatiseerde programma vorm geeft :')
  vrijdag 29 januari 2016 @ 19:41:18 #226
365082 IPA35
Patriarch
pi_159499797
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 19:39 schreef underground1009 het volgende:
Cambridge-certificaten heb ik ook, 2 en 3 gymnasium FCE (First certificate of English, niet CFE dus ;) ) en CAE, in bovenbouw vwo gehaald. Kan niet zeggen dat het erg moeilijk was, maar het niveau Engels in die lessen was in ieder geval minder dramatisch dan in de gewone lessen. Je zou toch verwachten dat mensen in 6 vwo netjes vloeiend Engels kunnen spreken :')
Net ICT-contracten tentamen gehad, 17:40 klaar, maar tot 19:00 moeten wachten omdat de groep in de tentamenhal om half 7 begon :( Beetje tijdverspilling maar goed, tentamens nu weer allemaal gehad, nu afwachten tot m'n cijfers komen en volgende week zaterdag naar Madrid vertrekken voor de buitenlandse studiereis met m'n studievereniging :)

Oh en Joosie, ik moet je helaas teleurstellen, je moet programmeren binnen een workset van de faculteit, je kan niet zelf kiezen hoe je het geautomatiseerde programma vorm geeft :')
Inleiding IT laat nog op zich wachten :'(
(En als het goed is herkansing van BES2 terug voor 11 februari...)
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159499824
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 19:39 schreef underground1009 het volgende:
Net ICT-contracten tentamen gehad, 17:40 klaar, maar tot 19:00 moeten wachten omdat de groep in de tentamenhal om half 7 begon :( Beetje tijdverspilling maar goed, tentamens nu weer allemaal gehad, nu afwachten tot m'n cijfers komen en volgende week zaterdag naar Madrid vertrekken voor de buitenlandse studiereis met m'n studievereniging :)

Oh en Joosie, ik moet je helaas teleurstellen, je moet programmeren binnen een workset van de faculteit, je kan niet zelf kiezen hoe je het geautomatiseerde programma vorm geeft :')
Hopelijk tik je ICT-contracten binnen. Alvast veel plezier in Madrid. Moet mijn tripje naar Rome ook maar eens gaan vastleggen. Hmm, echt? Das wel heel flauw, lijkt me juist lachen om een beetje de IT-skills van de studenten te testen bij een IT-recht richting. Gemiste kans :{w
mag het weten
  vrijdag 29 januari 2016 @ 19:54:20 #228
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159500115
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 19:39 schreef underground1009 het volgende:
Cambridge-certificaten heb ik ook, 2 en 3 gymnasium FCE (First certificate of English, niet CFE dus ;) ) en CAE, in bovenbouw vwo gehaald. Kan niet zeggen dat het erg moeilijk was, maar het niveau Engels in die lessen was in ieder geval minder dramatisch dan in de gewone lessen. Je zou toch verwachten dat mensen in 6 vwo netjes vloeiend Engels kunnen spreken :')
Net ICT-contracten tentamen gehad, 17:40 klaar, maar tot 19:00 moeten wachten omdat de groep in de tentamenhal om half 7 begon :( Beetje tijdverspilling maar goed, tentamens nu weer allemaal gehad, nu afwachten tot m'n cijfers komen en volgende week zaterdag naar Madrid vertrekken voor de buitenlandse studiereis met m'n studievereniging :)

Oh en Joosie, ik moet je helaas teleurstellen, je moet programmeren binnen een workset van de faculteit, je kan niet zelf kiezen hoe je het geautomatiseerde programma vorm geeft :')
Tja peanuts dus.
Denk ook dat ik dan gelijk CPE zou doen. Maarja.. is wel weer inspanning zeg. Cursussen zijn ook altijd 's avonds.

Eerst maar eens HSK2 halen. Moet je 300 woorden voor kennen. Jezus.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159500416
CPE is idd wel de moeite waard, tot 2015 was er ook een Legal English-programma van Cambridge maar daar zijn ze in Nederland mee opgehouden helaas. Bovendien zijn die programma's inderdaad behoorlijk aan de prijs, ik had het geluk dat m'n ouders die betaalden op de middelbare school :)
  vrijdag 29 januari 2016 @ 20:05:45 #230
365082 IPA35
Patriarch
pi_159500466
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 20:04 schreef underground1009 het volgende:
CPE is idd wel de moeite waard, tot 2015 was er ook een Legal English-programma van Cambridge maar daar zijn ze in Nederland mee opgehouden helaas. Bovendien zijn die programma's inderdaad behoorlijk aan de prijs, ik had het geluk dat m'n ouders die betaalden op de middelbare school :)
De JFV biedt dit blok (net als vorig blok) een korte Legal English cursus aan met het Talencentrum, maar dat is maar 5 lessen en extreem weinig plekken...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 29 januari 2016 @ 20:10:50 #231
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159500619
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 20:04 schreef underground1009 het volgende:
CPE is idd wel de moeite waard, tot 2015 was er ook een Legal English-programma van Cambridge maar daar zijn ze in Nederland mee opgehouden helaas. Bovendien zijn die programma's inderdaad behoorlijk aan de prijs, ik had het geluk dat m'n ouders die betaalden op de middelbare school :)
Bij radboud in'to languages krijg je als student 70% korting. De moeite waard!
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 20:05 schreef IPA35 het volgende:

[..]

De JFV biedt dit blok (net als vorig blok) een korte Legal English cursus aan met het Talencentrum, maar dat is maar 5 lessen en extreem weinig plekken...
Dit is er ook wel als mastervak toch?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 20:14:28 #232
365082 IPA35
Patriarch
pi_159500756
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 20:10 schreef Boterbartje het volgende:
Dit is er ook wel als mastervak toch?
Nee.

Er is alleen twee propedeusevakken voor de engelstalige LLB...
En een taalvaardigheidsminor via de Letteren faculteit zie ik nu...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 29 januari 2016 @ 20:17:26 #233
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159500864
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 20:14 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Nee.

Er is alleen twee propedeusevakken voor de engelstalige LLB...
En een taalvaardigheidsminor via de Letteren faculteit zie ik nu...
Ah, kom naar nijmegen dan. Oetlullie! Mastervakje meepakken jatog
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 20:18:40 #234
365082 IPA35
Patriarch
pi_159500909
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 20:17 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ah, kom naar nijmegen dan. Oetlullie! Mastervakje meepakken jatog
Haha, wie weet...

Zijn er geen leuke summerschools of zo?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 29 januari 2016 @ 20:21:55 #235
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159501013
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 20:18 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Haha, wie weet...

Zijn er geen leuke summerschools of zo?
Radboud summerschool!

Ik heb gekeken naar summerschools maar alles is zó takke duur.
Er is een leuke in Utrecht van Columbia Law, maar je tikt zo even 3000 euro af.
Berkley in US is voor 6 weken 6000 euro ofzo? Krijg je twee vakken voor. Tja, dat vind ik harde knaken.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 20:25:10 #236
365082 IPA35
Patriarch
pi_159501110
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 20:21 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Radboud summerschool!

Ik heb gekeken naar summerschools maar alles is zó takke duur.
Er is een leuke in Utrecht van Columbia Law, maar je tikt zo even 3000 euro af.
Berkley in US is voor 6 weken 6000 euro ofzo? Krijg je twee vakken voor. Tja, dat vind ik harde knaken.
Absurde prijzen idd.

Er was wel een betaalbare op een Kroatisch eiland, maar mensenrechten gezeik :r .
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159507843
Krijg je op de RUG nog een voorlichting over de masters want heb echt geen idee wat ik moet kiezen.

Werkgelegenheid vind ik het belangrijkste en zolang het geen privaat of bestuursrecht is
pi_159507862
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 23:47 schreef Henrys het volgende:
Krijg je op de RUG nog een voorlichting over de masters want heb echt geen idee wat ik moet kiezen.

Werkgelegenheid vind ik het belangrijkste en zolang het geen privaat of bestuursrecht is
Ja, is twee keer per jaar een mastervoorlichting als het goed is

Kun je een beetje met docenten babbelen over hun richting

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2016 23:48:27 ]
  vrijdag 29 januari 2016 @ 23:53:00 #239
365082 IPA35
Patriarch
pi_159507937
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 23:47 schreef Henrys het volgende:
Krijg je op de RUG nog een voorlichting over de masters want heb echt geen idee wat ik moet kiezen.

Werkgelegenheid vind ik het belangrijkste en zolang het geen privaat of bestuursrecht is
Die heb ik dus gemist :(
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zaterdag 30 januari 2016 @ 00:13:44 #240
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159508250
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 20:21 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Radboud summerschool!

Ik heb gekeken naar summerschools maar alles is zó takke duur.
Er is een leuke in Utrecht van Columbia Law, maar je tikt zo even 3000 euro af.
Berkley in US is voor 6 weken 6000 euro ofzo? Krijg je twee vakken voor. Tja, dat vind ik harde knaken.
Ik ken meerdere mensen die de Berkley Summerschool hebben gedaan. Die is heel vet. Weinig tot geen studie maar wel keihard en heel erg veel zuipen. De hele campus daar zit dan vol met uberlekkere en steenrijke chicks en dudes. De betere manier om je zomervakantie door te brengen.

Neem wel een smak centen mee. Die 6000 is alleen de ticket. Je brandt er dan rustig nog 10k doorheen als je er bent. Het certificaatje dat je dan krijgt is in Nederland trouwens best wel veel waard.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_159508357
Voor de meesten niet betaalbaar helaas :'(
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zaterdag 30 januari 2016 @ 00:23:04 #242
165633 eriksd
The grand facade...
pi_159508442
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 00:13 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik ken meerdere mensen die de Berkley Summerschool hebben gedaan. Die is heel vet. Weinig tot geen studie maar wel keihard en heel erg veel zuipen. De hele campus daar zit dan vol met uberlekkere en steenrijke chicks en dudes. De betere manier om je zomervakantie door te brengen.

Neem wel een smak centen mee. Die 6000 is alleen de ticket. Je brandt er dan rustig nog 10k doorheen als je er bent. Het certificaatje dat je dan krijgt is in Nederland trouwens best wel veel waard.
Nog nooit van gehoord.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_159508461
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 00:23 schreef eriksd het volgende:

[..]

Nog nooit van gehoord.
Heb er een poster van zien hangen bij de ex-JB.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zaterdag 30 januari 2016 @ 00:24:16 #244
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159508462
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 00:23 schreef eriksd het volgende:

[..]

Nog nooit van gehoord.
Fiscalisten kennend zullen die dergelijke uitstapjes wel bewust proberen te vermijden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_159508534
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 00:13 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik ken meerdere mensen die de Berkley Summerschool hebben gedaan. Die is heel vet. Weinig tot geen studie maar wel keihard en heel erg veel zuipen. De hele campus daar zit dan vol met uberlekkere en steenrijke chicks en dudes. De betere manier om je zomervakantie door te brengen.

Neem wel een smak centen mee. Die 6000 is alleen de ticket. Je brandt er dan rustig nog 10k doorheen als je er bent. Het certificaatje dat je dan krijgt is in Nederland trouwens best wel veel waard.
Oh ja? In mijn sector kijkt men naar summer schools op precies de manier die jij beschrijft: leuk feestje maar niet veel meer dan dat. Het kan je leuke connecties opleveren maar aan het certificaat zelf heb je niets zeker niet sinds celebs als Tyra Banks tegenwoordig ook deelneme aan dergelijke programma's.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 00:37:03 #246
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159508641
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 00:28 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Oh ja? In mijn sector kijkt men naar summer schools op precies de manier die jij beschrijft: leuk feestje maar niet veel meer dan dat. Het kan je leuke connecties opleveren maar aan het certificaat zelf heb je niets zeker niet sinds celebs als Tyra Banks tegenwoordig ook deelneme aan dergelijke programma's.
Dan kijk je er iets te knorrig naar. Die summerschools zijn puur status en dat certificaatje is het bewijs dat je het gedaan hebt. Je komt een treetje hoger op de maatschappelijke ladder te staan en het opent deuren. Niet alleen een mooie, leerzame en waarschijnlijk ook erg geile manier om de zomer door te brengen maar ook een goede toevoeging aan je studententijd en persoonlijke ontwikkeling.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zaterdag 30 januari 2016 @ 00:42:50 #247
165633 eriksd
The grand facade...
pi_159508749
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 00:24 schreef Ryon het volgende:

[..]

Fiscalisten kennend zullen die dergelijke uitstapjes wel bewust proberen te vermijden.
Denk dat dat voorrecht niet enkel fiscalisten ten deel valt. Echt nog nooit van gehoord.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_159508894
quote:
15s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 00:42 schreef eriksd het volgende:

[..]

Denk dat dat voorrecht niet enkel fiscalisten ten deel valt. Echt nog nooit van gehoord.
Nouja zeg.
pi_159509218
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 00:37 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dan kijk je er iets te knorrig naar. Die summerschools zijn puur status en dat certificaatje is het bewijs dat je het gedaan hebt. Je komt een treetje hoger op de maatschappelijke ladder te staan en het opent deuren. Niet alleen een mooie, leerzame en waarschijnlijk ook erg geile manier om de zomer door te brengen maar ook een goede toevoeging aan je studententijd en persoonlijke ontwikkeling.
Mooie verhalen houd je er vast aan over (en anders verzin je ze), maar voor het vinden van een baan maakt een summerschooltje meer of minder in verreweg de meeste gevallen echt geen fluit uit.

[ Bericht 1% gewijzigd door Valid op 30-01-2016 01:20:22 ]
pi_159509260
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 00:37 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dan kijk je er iets te knorrig naar. Die summerschools zijn puur status en dat certificaatje is het bewijs dat je het gedaan hebt. Je komt een treetje hoger op de maatschappelijke ladder te staan en het opent deuren. Niet alleen een mooie, leerzame en waarschijnlijk ook erg geile manier om de zomer door te brengen maar ook een goede toevoeging aan je studententijd en persoonlijke ontwikkeling.
Dat zal ik je niet weerspreken :D. Het ding is echter dat je het alleen moet doen als je het echt wil doen voor de ervaring want de kans dat dat de doorslag gaat geven in een sollicitatieronde is nagenoeg nihil.
Overigens heb ik op een jaartje UvA na m'n gehele studententijd doorgebracht in het buitenland.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 01:25:14 #251
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159509677
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 01:04 schreef Valid het volgende:

[..]

Mooie verhalen houd je er vast aan over (en anders verzin je ze), maar voor de top van de advocatuur maakt een summerschooltje meer of minder echt geen fluit uit.
Dat geloof ik zo. Het zijn ook niet echt types om bij een advocatenkantoor te werken. Ik denk dat zoiets te stoffig is. Meer de vastgoedjongens van het wat grotere en snellere geld. Als je gewend bent om 16k aan een zomervakantie uit te geven (dat is het namelijk wel) dan heb je een aardige levensstijl die bekostigd moet worden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zaterdag 30 januari 2016 @ 01:31:30 #252
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159509796
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 01:06 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Dat zal ik je niet weerspreken :D. Het ding is echter dat je het alleen moet doen als je het echt wil doen voor de ervaring want de kans dat dat de doorslag gaat geven in een sollicitatieronde is nagenoeg nihil.
Overigens heb ik op een jaartje UvA na m'n gehele studententijd doorgebracht in het buitenland.
Dat is natuurlijk niet de manier hoe je er naar moet kijken ;) Niemand die ooit zal zeggen "van tjah, de andere kandidaat was even goed, en zwart, en vrouw.. maar jij hebt ooit een summerschool gedaan en een trip naar Azie gemaakt op kosten van je ouders, wauw! Jou moeten we hebben! Wat een ervaring mensen!"

Mensen kijken naar het totaalplaatje. Juiste middelbare school, juiste hockeyclub, juiste beroep ouders, juiste studie, juiste universiteit, juiste vakantiehuisje in obscuur land, juiste ski-vakanties, juiste summerschools, juiste vriendin en juiste vrienden. Klopt dat plaatje dan word je gemakkelijker door de kudde geaccepteerd. Wanneer je door de kudde geaccepteerd wordt kom je in een netwerk terecht waar leuke functies langskomen. Hangt weer van de kudde af wat voor een banen zij toegang tot hebben.

Dat bedoelde ik ook met status en persoonlijke ontwikkeling. Het is echt niet dat een van die aspecten afzonderlijk ergens de doorslag voor geeft, maar het een bouwt op naar en draagt bij aan het ander.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_159509948
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 01:31 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet de manier hoe je er naar moet kijken ;) Niemand die ooit zal zeggen "van tjah, de andere kandidaat was even goed, en zwart, en vrouw.. maar jij hebt ooit een summerschool gedaan en een trip naar Azie gemaakt op kosten van je ouders, wauw! Jou moeten we hebben! Wat een ervaring mensen!"

Mensen kijken naar het totaalplaatje. Juiste middelbare school, juiste hockeyclub, juiste beroep ouders, juiste studie, juiste universiteit, juiste vakantiehuisje in obscuur land, juiste ski-vakanties, juiste summerschools, juiste vriendin en juiste vrienden. Klopt dat plaatje dan word je gemakkelijker door de kudde geaccepteerd. Wanneer je door de kudde geaccepteerd wordt kom je in een netwerk terecht waar leuke functies langskomen. Hangt weer van de kudde af wat voor een banen zij toegang tot hebben.

Dat bedoelde ik ook met status en persoonlijke ontwikkeling. Het is echt niet dat een van die aspecten afzonderlijk ergens de doorslag voor geeft, maar het een bouwt op naar en draagt bij aan het ander.
Jeez, meen je dit nou serieus? Over welke sectoren heb je het dan, de vastgoedwereld of de advocatuur?

Persoonlijke ervaringen in mijn sector komen hier niet mee overeen alhoewel natuurlijk in heel wat sectoren naar het totaalplaatje gekeken word maakt in mijn sector het beroep van je familie of dingen als het juiste vakantiehuisje niets uit en vind het ronduit walgelijk dat het in andere sectoren wel het geval is :r. Diversiteit moet geen doel opzich zijn natuurlijk maar merk wel dat het bijdraagd aan een goede sfeer als er ook hier en daar wat Indiers rondlopen die zich niets aantrekken van dat gedoe en het gewoon gemaakt hebben door hard werken.

I don't shoot the messenger btw, snap dat jij alleen de boodschap verkondigd maar het niet noodzakelijkerwijs ermee eens bent :P.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 02:11:56 #254
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159510324
quote:
11s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 01:41 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Jeez, meen je dit nou serieus? Over welke sectoren heb je het dan, de vastgoedwereld of de advocatuur?

Persoonlijke ervaringen in mijn sector komen hier niet mee overeen alhoewel natuurlijk in heel wat sectoren naar het totaalplaatje gekeken word maakt in mijn sector het beroep van je familie of dingen als het juiste vakantiehuisje niets uit en vind het ronduit walgelijk dat het in andere sectoren wel het geval is :r. Diversiteit moet geen doel opzich zijn natuurlijk maar merk wel dat het bijdraagd aan een goede sfeer als er ook hier en daar wat Indiers rondlopen die zich niets aantrekken van dat gedoe en het gewoon gemaakt hebben door hard werken.

I don't shoot the messenger btw, snap dat jij alleen de boodschap verkondigd maar het niet noodzakelijkerwijs ermee eens bent :P.
Of je het ermee eens bent of niet maakt mij niet veel uit. Natuurlijk willen wij allemaal het laatste wat je noemt. Dat succes en de positie binnen het sociaal veld niet bepaald wordt door afkomst, je ouders of je huidskleur maar puur je eigen individuele merites en prestaties. Zeker studenten afkomstig uit de Nederlandse middenklasse is altijd aangeleerd dat zij in een volwaardige meritocratie leven waar het alleen gaat om prestaties en de randzaken er niet toe doen. Maar is dat echt waar denk je? Is het raar dat een 'prijzige' summerschool of een dure hockeyclub van invloed kan zijn? Misschien zelfs op een manier die niet tastbaar is of die voor een buitenstaander (iemand die niet in die omgeving zit) zelfs niet zichtbaar is?

Wanneer je iemand tegen het lijf loopt die hoger in de sociale pikorde staat dan merk je dat meteen. Dat hoeft dan echt niet zijn eigen verdienste te zijn. Goed mogelijk dat de luiwammes nog nooit een vinger heeft uitgestoken of ergens echt zijn best voor gedaan heeft. Maar wanneer je je hele leven toegang hebt gekregen tot excellent onderwijs en van je ouders alle mogelijkheden en ruimte hebt gekregen om je zowel sociaal als persoonlijk te ontwikkelen dan betaalt dat zich op den duur wel uit. Iemand kan dan wel een blaaskaak zijn, maar wel een blaaskaak met een rechtenbul op zak die in de juiste kringen verkeert en well-connected is.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_159511025
quote:
11s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 02:11 schreef Ryon het volgende:

[..]

Of je het ermee eens bent of niet maakt mij niet veel uit. Natuurlijk willen wij allemaal het laatste wat je noemt. Dat succes en de positie binnen het sociaal veld niet bepaald wordt door afkomst, je ouders of je huidskleur maar puur je eigen individuele merites en prestaties. Zeker studenten afkomstig uit de Nederlandse middenklasse is altijd aangeleerd dat zij in een volwaardige meritocratie leven waar het alleen gaat om prestaties en de randzaken er niet toe doen. Maar is dat echt waar denk je? Is het raar dat een 'prijzige' summerschool of een dure hockeyclub van invloed kan zijn? Misschien zelfs op een manier die niet tastbaar is of die voor een buitenstaander (iemand die niet in die omgeving zit) zelfs niet zichtbaar is?

Wanneer je iemand tegen het lijf loopt die hoger in de sociale pikorde staat dan merk je dat meteen. Dat hoeft dan echt niet zijn eigen verdienste te zijn. Goed mogelijk dat de luiwammes nog nooit een vinger heeft uitgestoken of ergens echt zijn best voor gedaan heeft. Maar wanneer je je hele leven toegang hebt gekregen tot excellent onderwijs en van je ouders alle mogelijkheden en ruimte hebt gekregen om je zowel sociaal als persoonlijk te ontwikkelen dan betaalt dat zich op den duur wel uit. Iemand kan dan wel een blaaskaak zijn, maar wel een blaaskaak met een rechtenbul op zak die in de juiste kringen verkeert en well-connected is.
Een volwaardig meritocratisch land bestaat momenteel denk ik niet. Het klopt dat dat in het basis- en middelbaar onderwijs wel gepropageerd word maargoed ik kan me ook nog herinneren hoe basisschoolleraressen vertelden dat je als je rijk wilde worden advocaat moest worden maar dan wel alle wetboeken uit je hoofd moet leren :').

Het is zeker niet vreemd dat dergelijke factoren een rol kunnen spelen maar ik ben daar per definitie tegen en heb dan ook vele malen meer respect voor mensen die iets bereiken door hun talent te benutten dan connecties al dan niet via anderen te gebruiken. Het is dan ook niet vreemd dat in meer meritocratische sectoren en gebieden dergelijke factoren er veel minder toe doen aangezien de sectoren die ons echt verder brengen als samenleving bepaalde vaardigheden vereisen die niet of in veel mindere mate vervangen kunnen worden door connecties.

Wat het gedeelte betreft over dat je het meteen merkt als iemand hoger op de sociale ladder staat, over het algemeen zal je dat zeker merken maar geld natuurlijk niet voor iedereen en dan doel ik niet alleen op die oud-zakenman met de welbekende turtlenecks.
pi_159512569
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 15:06 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Oja, lekker zo'n tussenniveautje. Vandaar dat alle heldere lichten uit het topic in Groningen zitten, lekker je master opvullen met van die knuddevakjes.
Waarom denk je dat ik m'n master aan de RUG ga doen? Kans op een mr.-titel is veul groter O+
pi_159512623
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 15:52 schreef IPA35 het volgende:
http://www.rug.nl/rechten(...)id=rechten_8_890_894

Ondernemingsrecht heeft standaard een keuzeruimte van 6 ect, dus vraag me af of die dan vervalt wanneer je ook privaatrecht doet of dat je dan wel een extra vak moet kiezen voor de aantekening op je bul...
Goeie vraag. Ik weet wel dat als je het doet in je bachelor, dat je dan in de master een ander vak moet kiezen.
Maar aan de andere kant; als ik bij wijze van spreken 2 richtingen zou doen; fiscaal en notarieel en ik heb belastingrecht 1 gehaald, dan hoef ik toch niet nog n ander vak te doen om aan de punten komen? Voor de beide buls heb ik BEL1 dan gewoon gehaald.

Ik denk dat het ook zo is in de master, maar dat je wel 30 ofzo ECTS aan nieuwe vakken moet hebben wil je 2 buls krijgen. Staat ook ergens in OER.
pi_159512690
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 17:28 schreef Ryon het volgende:

[..]

Als het goed is kan niet alles meegeschreven worden op je bul! Daar zit een beperking op. De examencommissie weet daar meer van. Ik heb uiteindelijk 150 punten mastervakken gedaan en daar 90 ects van op mijn bul laten zetten. Gunstig om je gemiddelde een beetje op te krikken, maar je doet dus aardig wat vakken zonder dat je ze gecertificeerd kan krijgen.

Hoeft geen probleem te zijn, maar toch.
En voor de bachelor dan?
pi_159512782
Wijven die in de trein hele uitgebreide telefoontjes gaan plegen zodat je alles kan volgen :r
pi_159514255
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 01:04 schreef Valid het volgende:

[..]

Mooie verhalen houd je er vast aan over (en anders verzin je ze), maar voor het vinden van een baan maakt een summerschooltje meer of minder in verreweg de meeste gevallen echt geen fluit uit.
Dit.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 12:27:10 #261
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159514699
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 04:40 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Een volwaardig meritocratisch land bestaat momenteel denk ik niet. Het klopt dat dat in het basis- en middelbaar onderwijs wel gepropageerd word maargoed ik kan me ook nog herinneren hoe basisschoolleraressen vertelden dat je als je rijk wilde worden advocaat moest worden maar dan wel alle wetboeken uit je hoofd moet leren :').

Het is zeker niet vreemd dat dergelijke factoren een rol kunnen spelen maar ik ben daar per definitie tegen en heb dan ook vele malen meer respect voor mensen die iets bereiken door hun talent te benutten dan connecties al dan niet via anderen te gebruiken. Het is dan ook niet vreemd dat in meer meritocratische sectoren en gebieden dergelijke factoren er veel minder toe doen aangezien de sectoren die ons echt verder brengen als samenleving bepaalde vaardigheden vereisen die niet of in veel mindere mate vervangen kunnen worden door connecties.

Wat het gedeelte betreft over dat je het meteen merkt als iemand hoger op de sociale ladder staat, over het algemeen zal je dat zeker merken maar geld natuurlijk niet voor iedereen en dan doel ik niet alleen op die oud-zakenman met de welbekende turtlenecks.
Iedereen heeft meer respect voor de Won Yips van deze wereld. Mensen die zonder diploma maar door 18-uur per dag te werken en over zakelijk instinct te beschikken een miljoenen imperium opbouwen. En vervolgens geld genoeg hebben om via een "knock-out" bod het grootste penthouse van Amsterdam te kopen.

Maar in werkelijkheid ziet een hoogleraar liever niet dat zijn zoontje 18 uur per dag moet buffelen in de keuken van een Chinees restaurant om 0.1% kans te hebben om een fortuin bijelkaar te schrapen. Zo'n man bezit over voldoende kapitaal en connecties om te zorgen dat zijn kinderen ook zonder noemenswaardige inspanning goed terecht komen en hoog kunnen instromen. En ja, dure buitenlandreisjes betalen helpt daarbij. Of het nou eerlijk is of niet.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zaterdag 30 januari 2016 @ 12:35:00 #262
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159514843
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 10:37 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

En voor de bachelor dan?
Mwah, volgens mij kan je daar praktisch eindeloos punten op bij schrijven. Daarnaast is het vaak mogelijk om je minoren nog apart te laten certificeren. De meeste studenten vinden dat trouwens helemaal niet belangrijk. Maar als je een master aan een andere universiteit wilt gaan doen is het altijd wel handig om dergelijk papierwerk op orde te hebben met het oog op de toelatingseisen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_159515357
http://rechtennieuws.nl/4(...)e-mede-eigenaar.html

Diegenen die in blok 4 BR3 gaan doen, ik denk dat dit wel terugkomt op het tentamen.

Leuke uitspraak trouwens.
pi_159515403
quote:
13s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 10:43 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Wijven die in de trein hele uitgebreide telefoontjes gaan plegen zodat je alles kan volgen :r
Was het een dikke Antilliaanse?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159515476
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 12:35 schreef Ryon het volgende:

[..]

Mwah, volgens mij kan je daar praktisch eindeloos punten op bij schrijven. Daarnaast is het vaak mogelijk om je minoren nog apart te laten certificeren. De meeste studenten vinden dat trouwens helemaal niet belangrijk. Maar als je een master aan een andere universiteit wilt gaan doen is het altijd wel handig om dergelijk papierwerk op orde te hebben met het oog op de toelatingseisen.
Oke, duidelijk. Nog een vraagje waar je misschien een wijs antwoord op hebt. ;)

Ik heb nu 185 EC en moet nog 2 vakken, beide van 10 EC (en nog 7 voor recht in praktijk, komt nog ergens komend blok) (en nog een tentamen van 5 EC terugkrijgen). Dan eindig ik dus met 212/217 EC over 4 jaar, dus eigenlijk een halfjaar vertraging terwijl ik er 4 jaar over heb gedaan. Ik zou wel eventueel kunnen zeggen dat ik afgelopen halfjaar een tweede studie heb gedaan, maar daarmee ben gestopt. Gaan de werkgevers daar ook naar kijken en wanneer je de vakken hebt gehaald en hoe je planning uit heeft gezien?

Toegegeven: het afgelopen jaar heb ik dus een beetje verkloot.
pi_159515518
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 13:06 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Was het een dikke Antilliaanse?
Ik zei dat ik alles kon volgen.
pi_159515547
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 13:12 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Ik zei dat ik alles kon volgen.
Meestal als er er luidruchtige wijven in de trein zitten is het luid Papiaments geschreeuw door de telefoon. Hoewel die ene keer tussen Arnhem en Zwolle er een Armeense zat die maar niet ophield.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159515593
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 13:14 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Meestal als er er luidruchtige wijven in de trein zitten is het luid Papiaments geschreeuw door de telefoon. Hoewel die ene keer tussen Arnhem en Zwolle er een Armeense zat die maar niet ophield.
Hehe, was tussen Arnhem en Deventer, maar een of andere blonde geile rechtenstudente met teveel mascara op.
pi_159515601
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 13:16 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Hehe, was tussen Arnhem en Deventer, maar een of ander geile rechtenstudente met teveel mascara op.
Weinig Antillianen bij rechten idd...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159515635
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 13:17 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Weinig Antillianen bij rechten idd...
In Groningen zijn er sowieso niet veel Antillianen...
pi_159515654
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 13:18 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

In Groningen zijn er sowieso niet veel Antillianen...
RUG is wel een witte universiteit op zich.
Maar goed, volgens mij is er ook maar één zwarte universiteit in Nederland.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zaterdag 30 januari 2016 @ 13:19:35 #272
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159515656
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 13:10 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Oke, duidelijk. Nog een vraagje waar je misschien een wijs antwoord op hebt. ;)

Ik heb nu 185 EC en moet nog 2 vakken, beide van 10 EC (en nog 7 voor recht in praktijk, komt nog ergens komend blok) (en nog een tentamen van 5 EC terugkrijgen). Dan eindig ik dus met 212 EC over 4 jaar, dus eigenlijk een halfjaar vertraging terwijl ik er 4 jaar over heb gedaan. Ik zou wel eventueel kunnen zeggen dat ik afgelopen halfjaar een tweede studie heb gedaan, maar daarmee ben gestopt. Gaan de werkgevers daar ook naar kijken en wanneer je de vakken hebt gehaald en hoe je planning uit heeft gezien?

Toegegeven: het afgelopen jaar heb ik dus een beetje verkloot.
Vier jaar doen over een bachelor is prima. Gemiddelde studieduur van een juridische wo bachelor ligt nog steeds op 50 maanden. Dus je zit dan min of meer op het gemiddelde. Dat valt niet in positieve of negatieve zin op. Als je ook een gemiddelde leeftijd hebt (tussen de 21 en 24 jaar) bij het halen van de bachelor voldoe je gewoon aan de norm.

Dat nominaal = normaal verhaal is in eerste instantie afkomstig van OCW en de universiteiten zelf met het oog op de onderwijsbudgetten en de Rijksbegroting. Elk jaar dat je langer over je studie doet kost jij namelijk geld en betaal je nog geen belasting dus ben je eigenlijk een dubbele kostenpost. Kan jij je als persoon schuldig over voelen, op de minister na geeft niemand er echt heel veel om.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_159515778
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 13:19 schreef IPA35 het volgende:

[..]

RUG is wel een witte universiteit op zich.
Maar goed, volgens mij is er ook maar één zwarte universiteit in Nederland.
Trouwens, welk vak is dat, dat je zo even 7 weken handelsrecht in 4 weken propt en een paper over een van die drie onderwerpen moet schrijven?
pi_159515782
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 13:19 schreef Ryon het volgende:

[..]

Vier jaar doen over een bachelor is prima. Gemiddelde studieduur van een juridische wo bachelor ligt nog steeds op 50 maanden. Dus je zit dan min of meer op het gemiddelde. Dat valt niet in positieve of negatieve zin op. Als je ook een gemiddelde leeftijd hebt (tussen de 21 en 24 jaar) bij het halen van de bachelor voldoe je gewoon aan de norm.

Dat nominaal = normaal verhaal is in eerste instantie afkomstig van OCW en de universiteiten zelf met het oog op de onderwijsbudgetten en de Rijksbegroting. Elk jaar dat je langer over je studie doet kost jij namelijk geld en betaal je nog geen belasting dus ben je eigenlijk een dubbele kostenpost. Kan jij je als persoon schuldig over voelen, op de minister na geeft niemand er echt heel veel om.
Duidelijk. Thanks. :)
pi_159515788
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 13:25 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Trouwens, welk vak is dat, dat je zo even 7 weken handelsrecht in 4 weken propt en een paper over een van die drie onderwerpen moet schrijven?
https://www.rug.nl/ocasys/ggw/vak/show?code=RGBHA90005

Het is wel 7 weken, maar helft v/h aantal colleges.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159515823
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 13:25 schreef IPA35 het volgende:

[..]

https://www.rug.nl/ocasys/ggw/vak/show?code=RGBHA90005

Het is wel 7 weken, maar helft v/h aantal colleges.
Jeetje, wat intensief.
pi_159515906
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 13:27 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Jeetje, wat intensief.
Beetje ex-hbo figuren opnaaien :')
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159515967
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 13:31 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Beetje ex-hbo figuren opnaaien :')
En dan nog Veenstra. Sterkte.
pi_159516028
Ben naar aanleiding van de discussie over de masters even in de OER gedoken, belangrijkste artikel hiervoor wat ik vond is:
Artikel 6 Meer dan één masterdiploma
Lid 1: Indien een student na het behalen van een diploma in een masteropleiding van de (juridische) faculteit van de RUG of van een andere (juridische ) faculteit nog een andere masteropleiding van de juridische faculteit van de RUG wil volgen, dient hij aan alle eisen van het curriculum van die masteropleiding in de betreffende bepaling uit de onderwijs- en examenregeling te voldoen. Verplichte studieonderdelen uit het curriculum die reeds in die andere masteropleiding zijn behaald kunnen worden vrijgesteld met uitzondering van de scriptie.

Lid 2: Indien de student aan de eisen van de onderwijs- en examenregeling van de tweede (derde, etc) master kan voldoen door minder dan 30 EC nieuwe studieonderdelen te behalen, dient de student aanvullend in de keuzeruimte met goedkeuring van de Examencommissie nieuwe studieonderdelen af te leggen totdat hij 30 EC aan nieuwe studieonderdelen heeft behaald. De scriptie telt mee om aan deze 30 EC nieuwe studieonderdelen te komen.

Lid 3: In de keuzeruimte van de tweede (derde etc.) masteropleiding kunnen – met inachtneming van het bepaalde in lid 2 en het bepaalde in de onderwijs- en examenregeling van de betreffende masteropleiding – studieonderdelen van de eerste masteropleiding ingebracht worden.

Zoals ik het lees moet er dus minstens 30 EC verschil zitten tussen masters? Simpel gezegd moet je voor 2 masters minstens 91 EC gehaald hebben?

Ik zou graag de master Recht en ICT combineren met ofwel privaatrecht ofwel ondernemingsrecht, danwel privaat- en ondernemingsrecht combineren, maar ik word niet helemaal wijs uit wat ik dan wel zou mogen combineren en in de keuzeruimte van iedere master in mag vullen :P
Ook begrijp ik dat het al in de bachelor afleggen van M4-vakken als Informatiegrondrechten voor recht en ICT of ondernemingsrecht 1 voor de andere twee dus niet bevorderlijk is omdat je dan nog meer keuzevakken moet doen?
pi_159516083
quote:
9s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 13:34 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

En dan nog Veenstra. Sterkte.
Het is bij mij als volgt, woensdag WG en donderdag HC.
Dan is week:
1: WG de ITJ toets (Paapst) en HC van Veenstra
2: WG Veenstra en HC Boschma
3: WG Van den Hout, HC Veenstra
4: WG Veenstra HC Gepken-Jager
5: WG Gepken-Jager HC Geerts
6: WG Geerts HC Nethe
7: WG Nethe HC Nethe
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zaterdag 30 januari 2016 @ 13:42:59 #281
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159516146
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 13:37 schreef underground1009 het volgende:
Ben naar aanleiding van de discussie over de masters even in de OER gedoken, belangrijkste artikel hiervoor wat ik vond is:
Artikel 6 Meer dan één masterdiploma
Lid 1: Indien een student na het behalen van een diploma in een masteropleiding van de (juridische) faculteit van de RUG of van een andere (juridische ) faculteit nog een andere masteropleiding van de juridische faculteit van de RUG wil volgen, dient hij aan alle eisen van het curriculum van die masteropleiding in de betreffende bepaling uit de onderwijs- en examenregeling te voldoen. Verplichte studieonderdelen uit het curriculum die reeds in die andere masteropleiding zijn behaald kunnen worden vrijgesteld met uitzondering van de scriptie.

Lid 2: Indien de student aan de eisen van de onderwijs- en examenregeling van de tweede (derde, etc) master kan voldoen door minder dan 30 EC nieuwe studieonderdelen te behalen, dient de student aanvullend in de keuzeruimte met goedkeuring van de Examencommissie nieuwe studieonderdelen af te leggen totdat hij 30 EC aan nieuwe studieonderdelen heeft behaald. De scriptie telt mee om aan deze 30 EC nieuwe studieonderdelen te komen.

Lid 3: In de keuzeruimte van de tweede (derde etc.) masteropleiding kunnen – met inachtneming van het bepaalde in lid 2 en het bepaalde in de onderwijs- en examenregeling van de betreffende masteropleiding – studieonderdelen van de eerste masteropleiding ingebracht worden.

Zoals ik het lees moet er dus minstens 30 EC verschil zitten tussen masters? Simpel gezegd moet je voor 2 masters minstens 91 EC gehaald hebben?

Ik zou graag de master Recht en ICT combineren met ofwel privaatrecht ofwel ondernemingsrecht, danwel privaat- en ondernemingsrecht combineren, maar ik word niet helemaal wijs uit wat ik dan wel zou mogen combineren en in de keuzeruimte van iedere master in mag vullen :P
Ook begrijp ik dat het al in de bachelor afleggen van M4-vakken als Informatiegrondrechten voor recht en ICT of ondernemingsrecht 1 voor de andere twee dus niet bevorderlijk is omdat je dan nog meer keuzevakken moet doen?
Dat klopt. De regeling is dus zo bij de RUG dat je klaarblijkelijk 30 ECTS aan nieuwe onderdelen gevolgd moet hebben. Je kan dus geen twee masters halen door nog even 10 extra punten erbij te doen bij een andere master.

Welke onderdelen je wel en niet mag doen moet je even bespreken met de examencommissie aan de hand van het voorgestelde curriculum van beide studies. Het zou mij sterk lijken als er echt 30 ECTS overlap zit tussen beide masters. Zal hoogstens om twee algemene (inleidende) vakken gaan ofzo. Dus ik denk dat die toestemming niet eens nodig zal zijn.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zaterdag 30 januari 2016 @ 13:46:05 #282
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159516204
Sowieso is het altijd verstandig om even een gesprek te hebben met de studieadviseur voordat je iets ingewikkeld (zoals twee masters) gaat ondernemen. Je moet ook niet teveel naar die vent luisteren (zijn baan is het om je af te raden om dergelijke trajecten te volgen want duur en wellicht haal je het niet) maar de afspraken die je met hem maakt kan je weer meenemen naar de commissie.

Het helpt ook erg om niet al te strak te plannen en altijd een plan-b in het achterhoofd te houden. Wanneer je bezig bent kan het best zijn dat je er achter komt dat een onvermijdelijke overlap is tussen twee vakken (en je dus moet kiezen) of dat het niet mogelijk is om alle onderdelen succesvol af te ronden. Dan is het fijn als je zonder stress al in een vroeg stadium kan schakelen of kan wisselen.

Tot slot: uit eigen ervaring en die van andere studenten blijken de meeste problemen te komen bij het schrijven van de scripties. Goede afspraken daarover maken (met je begeleiders) voorkomt een heleboel stress.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_159516362
Als je dan toch de IT Recht bachelor gedaan hebt zou ik mooi de Recht & ICT master meepakken. Je ziet nog wel eens vacatures voor die opleiding...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159516926
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 13:14 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Meestal als er er luidruchtige wijven in de trein zitten is het luid Papiaments geschreeuw door de telefoon. Hoewel die ene keer tussen Arnhem en Zwolle er een Armeense zat die maar niet ophield.
Jij verstaat die talen?
pi_159517384
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 14:27 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Jij verstaat die talen?
Ik herken de talen...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zaterdag 30 januari 2016 @ 15:26:20 #286
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159518162
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 14:49 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik herken de talen...
talen O+
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159518462
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:26 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

talen O+
:r


Papiaments :r :r :r
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159518845
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:26 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

talen O+
Ligt eraan welke taal, de meest bazige talen zijn van buiten Europa en worden hier nauwelijks onderwezen zoals Russisch en Farsi.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 16:38:06 #289
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159519762
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:39 schreef IPA35 het volgende:

[..]

:r

Papiaments :r :r :r
Ik heb het ook niet over de taak uit een of ander bananenland. Gewoon wereldtalen, prachtig. Het ontstaan, de historie, grammatica. Prachtig.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159519981
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 16:38 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik heb het ook niet over de taak uit een of ander bananenland. Gewoon wereldtalen, prachtig. Het ontstaan, de historie, grammatica. Prachtig.
Grammatica, vaak niet meer dan het toppunt van menselijke onkunde. Naamvallen wat een onzin zeg.
pi_159521885
Eerste cijfer ook weer binnen, een 7 voor inleiding rechtsinformatica. Aardig gemaakt, 5 onvoldoendes op een totaal van iets van 60 man :)
pi_159522391
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 18:16 schreef underground1009 het volgende:
Eerste cijfer ook weer binnen, een 7 voor inleiding rechtsinformatica. Aardig gemaakt, 5 onvoldoendes op een totaal van iets van 60 man :)
Wat was dat een schijtvak zeg. Had er een 4 op.

Je moet er echt een gevoel voor hebben wil je dat vak halen.
pi_159522870
Inleiding IT Recht ook gehaald :s)
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159522887
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 18:58 schreef IPA35 het volgende:
Inleiding IT Recht ook gehaald :s)
Met een 10 weer?
pi_159522905
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 18:58 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Met een 10 weer?
Nee :')
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159522913
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 18:59 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Nee :')
9?
pi_159522917
Of heb je een 6 en durf je dat hier niet te melden?
pi_159522977
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 19:00 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Of heb je een 6 en durf je dat hier niet te melden?
Nee, BES3 is mijn enige schandvlek :')
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159522988
Ik wil ook mijn cijfer terug.

Al ben ik er een beetje bang voor.
pi_159523003
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 19:01 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Nee, BES3 is mijn enige schandvlek :')
:D
pi_159523012
Dicht
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')