abonnement Unibet Coolblue
pi_160006546
quote:
17s.gif Op woensdag 17 februari 2016 22:56 schreef Meke het volgende:
Thanks voor jullie adviezen! Ik ga het binnenkort (als ik de mentale struggels overwonnen heb en de barre kou durf te trotseren) eens proberen :D
Thermokleding van de hema ^O^ En handschoenen en een muts, eventueel nog een sjaal. En dan is het niet eens koud.
Wat voor mentale struggles heb je nog te overwinnen? Misschien kunnen we je daarin ook van advies voorzien? ;)
Somebody that I used to know
pi_160013230
Gisteravond intervalletje van zo'n 6 km gedaan. Ging best lekker ook al was het 0 graden. Was de eerste keer dat ik aan handschoenen dacht! :)
pi_160201975
Pfoe! nieuwe hardloop schoenen..
En ik merk dat die toch anders lopen.
En alhoewel 90 % van mijn lichaam nu dus prima Evy les 17 doet, zijn er onderdelen die blijkbaar eerst niks deden nu niet zo blij..
Maar om nou helemaal weer terug te gaan naar les 1-2-3-4-5 omdat ik nieuwe schoenen heb..

Hoe gaat het hier verder met iedereen?? :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_160209059
quote:
7s.gif Op donderdag 25 februari 2016 13:46 schreef Barreltje het volgende:
Pfoe! nieuwe hardloop schoenen..
En ik merk dat die toch anders lopen.
En alhoewel 90 % van mijn lichaam nu dus prima Evy les 17 doet, zijn er onderdelen die blijkbaar eerst niks deden nu niet zo blij..
Maar om nou helemaal weer terug te gaan naar les 1-2-3-4-5 omdat ik nieuwe schoenen heb..

Hoe gaat het hier verder met iedereen?? :)
Anders? Loopt het beter? Is het ontzettend wennen?

Ik zou vandaag gaan lopen maar er kwam het e.e.a tussen dus morgen een nieuwe poging. Alleen lopen in het donker is niet mijn ding.
pi_160509649
Na heel lang stilzitten heb ik zondag toch de 10 kilometer tijdens de CPC gelopen O+ en het ging fantastisch, nog steeds aan het nagenieten! Normaal loop ik met een pace rond de 7:35-7:45, de 10 kilometer heb ik gelopen met een gemiddelde pace van 7:14 :o *O*

Ik had gehoopt voor 1:20 binnen te zijn, uiteindelijk liep ik hem in 1:12:11 :D
pi_160509938
quote:
7s.gif Op donderdag 25 februari 2016 13:46 schreef Barreltje het volgende:
Pfoe! nieuwe hardloop schoenen..
En ik merk dat die toch anders lopen.
En alhoewel 90 % van mijn lichaam nu dus prima Evy les 17 doet, zijn er onderdelen die blijkbaar eerst niks deden nu niet zo blij..
Maar om nou helemaal weer terug te gaan naar les 1-2-3-4-5 omdat ik nieuwe schoenen heb..

Hoe gaat het hier verder met iedereen?? :)
Ik ben nu al bang voor het moment dat ik straks nieuwe schoenen moet kopen ;( Heb heeeeeel lang last gehad van shin splints en heb na 3 verschillende paar schoenen eindelijk een paar gevonden waarbij ik nergens last van heb. Maar ja, als die straks op zijn begint het drama weer opnieuw :') Kan natuurlijk wel weer hetzelfde model nemen, maar dan moeten ze alsnog ingelopen worden en dat gaat bij mij altijd gepaard met heel erg veel kramp in m'n kuiten en frustratie :(
pi_160509954
Ik ga vanavond weer lopen

Mijn kuiten zijn altijd enorm verkrampt enzo. Probeer ze ook op te rekken met oefeningen want denk dat ze erg kort zijn.
I solemnly swear i'm up to no good
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 8 maart 2016 @ 08:15:43 #58
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_160509982
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 08:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik ga vanavond weer lopen

Mijn kuiten zijn altijd enorm verkrampt enzo. Probeer ze ook op te rekken met oefeningen want denk dat ze erg kort zijn.
trappen lopen en wat rekken ermee. Goed dat je weer gaat
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 8 maart 2016 @ 08:15:55 #59
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160509984
Al wel zo'n looptest gedaan bij de betere hardloopzaak Krijgerrtje?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_160514647
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 07:26 schreef krijgerrtje het volgende:
Na heel lang stilzitten heb ik zondag toch de 10 kilometer tijdens de CPC gelopen O+ en het ging fantastisch, nog steeds aan het nagenieten! Normaal loop ik met een pace rond de 7:35-7:45, de 10 kilometer heb ik gelopen met een gemiddelde pace van 7:14 :o *O*

Ik had gehoopt voor 1:20 binnen te zijn, uiteindelijk liep ik hem in 1:12:11 :D
*O* Wauwwww goed hoor, gefeliciteerd! :D

Wat is een pace?
pi_160514748
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 08:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik ga vanavond weer lopen

Mijn kuiten zijn altijd enorm verkrampt enzo. Probeer ze ook op te rekken met oefeningen want denk dat ze erg kort zijn.
Ik ook vanavond lopen! Oefeningen tussendoor helpen. Niet vooraf gaan rekken en strekken, pas als je spieren warm zijn gelopen.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 13:08:44 #62
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160514829
Pace = tempo

En strekken doe je altijd pas na een warming up, da's logisch lijkt me?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_160514901
Ik kom stiekem ook weer even om het hoekje kijken. Ik was door de kerstvakantie en ziekte daarna er even helemaal uit, maar ben vorige week zondag toch maar weer begonnen met m'n rondje van 5 km. Viel me niks tegen na 2 maanden niks doen, alleen heb wel 4 dagen spierpijn gehad. :D

Zaterdag weer gegaan en zit qua tijd nu rond 33 minuten voor 5 km, wel wat langzamer dan eerst dus, maar goed, was eigenlijk verbaasd dat ik de 5 km nog volhield. :@ Nu mezelf motiveren om te blijven gaan. Gelukkig wordt het steeds langer licht 's avonds.
pi_160515168
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 08:11 schreef krijgerrtje het volgende:

[..]

Ik ben nu al bang voor het moment dat ik straks nieuwe schoenen moet kopen ;( Heb heeeeeel lang last gehad van shin splints en heb na 3 verschillende paar schoenen eindelijk een paar gevonden waarbij ik nergens last van heb. Maar ja, als die straks op zijn begint het drama weer opnieuw :') Kan natuurlijk wel weer hetzelfde model nemen, maar dan moeten ze alsnog ingelopen worden en dat gaat bij mij altijd gepaard met heel erg veel kramp in m'n kuiten en frustratie :(
Ik zou in dat geval nu alvast hetzelfde model kopen wat je nu hebt, en de korte trainingen alvast op die schoenen doen, beetje afwisselen. Dan is de overgang wat minder abrupt ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_160517129
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 13:08 schreef Rauw. het volgende:
Pace = tempo

En strekken doe je altijd pas na een warming up, da's logisch lijkt me?
Thx.

Nee hoor, zat mensen die vooraf gaan strekken en rekken!
pi_160517205
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 13:11 schreef Polenbatser het volgende:
Ik kom stiekem ook weer even om het hoekje kijken. Ik was door de kerstvakantie en ziekte daarna er even helemaal uit, maar ben vorige week zondag toch maar weer begonnen met m'n rondje van 5 km. Viel me niks tegen na 2 maanden niks doen, alleen heb wel 4 dagen spierpijn gehad. :D

Zaterdag weer gegaan en zit qua tijd nu rond 33 minuten voor 5 km, wel wat langzamer dan eerst dus, maar goed, was eigenlijk verbaasd dat ik de 5 km nog volhield. :@ Nu mezelf motiveren om te blijven gaan. Gelukkig wordt het steeds langer licht 's avonds.
Balen van je uitval door ziekte!

Ik train momenteel voor een 10 km cityrun.
pi_160517241
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 14:47 schreef NewBalance het volgende:

[..]

Balen van je uitval door ziekte!

Ik train momenteel voor een 10 km cityrun.
Was ook luiïgheid daarna hoor, in combinatie met slecht weer. :P Jij bent wel goed bezig dus! Ik wil ook voor de 10 km gaan trainen, maar nu eerst even zorgen dat ik de 5 weer goed kan hebben.
pi_160518507
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 14:49 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Was ook luiïgheid daarna hoor, in combinatie met slecht weer. :P Jij bent wel goed bezig dus! Ik wil ook voor de 10 km gaan trainen, maar nu eerst even zorgen dat ik de 5 weer goed kan hebben.
Ik heb een cursus voor de 10 km gevolgd. Was tussendoor ook heel veel afwezig door een verkoudheid, maar door die training werk je ongemerkt naar de 10 km toe. Opeens kan je het gewoon! Na de cursus heb ik me aangesloten bij een club en daar doe ik 1 a 2 x per week een intervaltraining. Met mijn eigen 'loopjes' merk ik dan dat ik vooruitga. De 10 gaat nog lang niet soepel hoor! Geen vlotte tijden en compleet gesloopt dus nog veel korte loopjes om soepel de 10 te gaan lopen in een leuk tijdsbestek. ;)
pi_160518604
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 15:54 schreef NewBalance het volgende:

[..]

Ik heb een cursus voor de 10 km gevolgd. Was tussendoor ook heel veel afwezig door een verkoudheid, maar door die training werk je ongemerkt naar de 10 km toe. Opeens kan je het gewoon! Na de cursus heb ik me aangesloten bij een club en daar doe ik 1 a 2 x per week een intervaltraining. Met mijn eigen 'loopjes' merk ik dan dat ik vooruitga. De 10 gaat nog lang niet soepel hoor!
Hoe lang duurde die cursus voor 10 km? Ik was van plan gewoon weer met Evy verder te gaan, maar 5 km in 30 minuten lopen is best pittig. En ze geeft dat als voorwaarde om verder te gaan. Heb het wel eens gehaald, maar was dan helemaal kapot. Maar toch doe je dat allemaal best snel dat opbouwen! Kan me nog herinneren dat we in de lessen van Evy gelijk opgingen.
pi_160519662
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 15:58 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

maar 5 km in 30 minuten lopen is best pittig. En ze geeft dat als voorwaarde om verder te gaan. Heb het wel eens gehaald, maar was dan helemaal kapot.
Het is denk ik toch een kwestie van vaker doen. Ik probeer zelf 3 keer in de week te rennen waarvan 1 keer een 5km. Het doel was om dit binnen een half uur te kunnen. In het begin lukte dat nog niet, soms was het echt balen als ik er 10 seconden te lang over had gedaan, maar uiteindelijk is het wel gelukt. Afgelopen zondag de 10km CPC gedaan en dan merk ik weer hoeveel ik aan mijn trainingen heb gehad. Daar ook de eerste 5km onder het half uur gelopen en de totale 10km onder het uur.
pi_160520904
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 08:15 schreef Rauw. het volgende:
Al wel zo'n looptest gedaan bij de betere hardloopzaak Krijgerrtje?
Ja :Y Ga dat bij het volgende paar ook zeker weer doen, en dan m'n oud paar meenemen :) Maar ook met hetzelfde paar is het inlopen een vervelende periode vind ik, die kramp motiveert niet echt :')
pi_160528433
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 15:58 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Hoe lang duurde die cursus voor 10 km? Ik was van plan gewoon weer met Evy verder te gaan, maar 5 km in 30 minuten lopen is best pittig. En ze geeft dat als voorwaarde om verder te gaan. Heb het wel eens gehaald, maar was dan helemaal kapot. Maar toch doe je dat allemaal best snel dat opbouwen! Kan me nog herinneren dat we in de lessen van Evy gelijk opgingen.
12 weken en dan 2 trainingen per week voor zo'n 75 euro. En dat was de follow up training na start to run. Velen uit de start to run groep liepen die 5 km echt niet soepel. Door die intervaltraining met een groep mensen bouw je geleidelijk naar de 10 km en de trainer let tijdens de lessen op je houding. Je leert bijvoorbeeld ook hoe je loopt met tegenwind of op een steile helling. Echt heel prettig. Vandaar dat ik nu ook bij een loopclub zit. Met slecht weer en tijdens de donkere dagen houden de sociale contacten mij gemotiveerd.

Tijdens start to run gingen wij geleidelijk op ja en het online contact op Fok was voor mij zeer motiverend. In de herfst kakt het lopen bij beginnelingen toch in en vandaar dat ik voor die loopcursus en loopclub ben gegaan.

Edit: de die hards uit de 10 km cursus hebben op 1 persoon na een 10 km run binnen het uur gehaald!! Wel helemaal gesloopt daarna en nu aan het trainen om de 10 km soepel te lopen. Ik heb de run niet gedaan doordat ik te veel lessen tussendoor had gemist door die verkoudheid.
Ik zit als niet zo die hard nu op 10 km in 1:15 uur. En dan met 2 x 1,5 minuut wandelen tussendoor en het is aan het eind ook geen mooie hardloopsessie meer maar een ugly loop en uitzitten haha. Nog een hoop te verbeteren dus! Ach ja geen tijdsdruk voor mij. Het moet wel leuk blijven he!! :D De ene keer loop ik 5, dan eens 8, de 10 heb ik nu 2 keer gelopen want dat vergt gewoon nog best wat van me. Lijkt me uiteindelijk wel lekker om gewoon soepeltjes 10 te lopen alsof het niets is. :p

[ Bericht 21% gewijzigd door NewBalance op 08-03-2016 21:50:52 ]
pi_160560135
Klinkt aanstekelijk, NewBalance! :D ^O^
Somebody that I used to know
pi_160563341
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 15:58 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Hoe lang duurde die cursus voor 10 km? Ik was van plan gewoon weer met Evy verder te gaan, maar 5 km in 30 minuten lopen is best pittig. En ze geeft dat als voorwaarde om verder te gaan. Heb het wel eens gehaald, maar was dan helemaal kapot. Maar toch doe je dat allemaal best snel dat opbouwen! Kan me nog herinneren dat we in de lessen van Evy gelijk opgingen.
Ik zou die voorwaarde het raam uit gooien. Het is belangrijker dat je comfortabel 5km achter elkaar kan lopen imo, tempo is zo persoonlijk :)
pi_160563857
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 16:41 schreef hoe-die-nie het volgende:

[..]

Het is denk ik toch een kwestie van vaker doen. Ik probeer zelf 3 keer in de week te rennen waarvan 1 keer een 5km. Het doel was om dit binnen een half uur te kunnen. In het begin lukte dat nog niet, soms was het echt balen als ik er 10 seconden te lang over had gedaan, maar uiteindelijk is het wel gelukt. Afgelopen zondag de 10km CPC gedaan en dan merk ik weer hoeveel ik aan mijn trainingen heb gehad. Daar ook de eerste 5km onder het half uur gelopen en de totale 10km onder het uur.
Je hebt helemaal gelijk. :Y Ik wil nu weer vaker gaan lopen, eerst twee keer per week en uiteindelijk weer 3 keer. Je bent goed bezig met die tijden, gaat best snel de vooruitgang. :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:41 schreef NewBalance het volgende:

[..]

12 weken en dan 2 trainingen per week voor zo'n 75 euro. En dat was de follow up training na start to run. Velen uit de start to run groep liepen die 5 km echt niet soepel. Door die intervaltraining met een groep mensen bouw je geleidelijk naar de 10 km en de trainer let tijdens de lessen op je houding. Je leert bijvoorbeeld ook hoe je loopt met tegenwind of op een steile helling. Echt heel prettig. Vandaar dat ik nu ook bij een loopclub zit. Met slecht weer en tijdens de donkere dagen houden de sociale contacten mij gemotiveerd.

Tijdens start to run gingen wij geleidelijk op ja en het online contact op Fok was voor mij zeer motiverend. In de herfst kakt het lopen bij beginnelingen toch in en vandaar dat ik voor die loopcursus en loopclub ben gegaan.

Edit: de die hards uit de 10 km cursus hebben op 1 persoon na een 10 km run binnen het uur gehaald!! Wel helemaal gesloopt daarna en nu aan het trainen om de 10 km soepel te lopen. Ik heb de run niet gedaan doordat ik te veel lessen tussendoor had gemist door die verkoudheid.
Ik zit als niet zo die hard nu op 10 km in 1:15 uur. En dan met 2 x 1,5 minuut wandelen tussendoor en het is aan het eind ook geen mooie hardloopsessie meer maar een ugly loop en uitzitten haha. Nog een hoop te verbeteren dus! Ach ja geen tijdsdruk voor mij. Het moet wel leuk blijven he!! :D De ene keer loop ik 5, dan eens 8, de 10 heb ik nu 2 keer gelopen want dat vergt gewoon nog best wat van me. Lijkt me uiteindelijk wel lekker om gewoon soepeltjes 10 te lopen alsof het niets is. :p
Lijkt me wel leuk zo'n club inderdaad, zorgt toch ook weer voor een beetje meer motivatie en een stok achter de deur. Ook wel fijn dat een trainer naar je lopen kijkt, dan krijg je toch ook persoonlijk advies enzo, heb je wel veel aan denk ik. Van 5 km naar 10 km kan best snel gaan dus zie ik bij verschillende mensen, dus nu ben ik wee wat gerustgesteld dat ook ik dat ga kunnen.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 11:37 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik zou die voorwaarde het raam uit gooien. Het is belangrijker dat je comfortabel 5km achter elkaar kan lopen imo, tempo is zo persoonlijk :)
Misschien moet ik inderdaad maar gewoon verder gaan over een tijdje. Lijkt me inderdaad dat die 30 minuten gewoon een gemiddelde is voor zo'n breed opgezet programma als start to run. Mannen zullen doorgaans sneller zijn dan vrouwen denk ik en mensen met korte pootjes zullen ook minder hard lopen dan mensen met giraffepoten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')