Anne | dinsdag 26 januari 2016 @ 11:46 |
![]() Jaja, de Dakar 2016 is alweer geindigd. Wanneer: 2 januari - 16 januari Waar: Door Argentini en Bolivia. Parcours 2016: 02/01: Start podium in Buenos Aires / Prologue / Liaison to Bivouac "0" close to Rosario 03/01: Buenos Aires - Villa Carlos Paz 04/01: Villa Carlos Paz - Termas de Ro Hondo 05/01: Termas de Ro Hondo - Jujuy 06/01: Jujuy - Jujuy 07/01: Jujuy - Uyuni 08/01: Uyuni - Uyuni 09/01: Uyuni - Salta 10/01: Rest day in Salta 11/01: Salta - Beln 12/01: Beln - Beln 13/01: Beln - La Rioja 14/01: La Rioja - San Juan 15/01: San Juan - Villa Carlos Paz 16/01: Villa Carlos Paz - Rosario Uitzendschema: RTL 7: Handige linkjes: Startlijst Officile Dakar website dakartrucks.nl Rallymaniacs Tussentijdse resultaten Website met updates door Hans Stacey zelf Site met veel foto's Twitteraccounts met veel nieuws: Mark Bremer DakarGids Lars ten Harkel Natascha Kayser Alex Miedema RallyRaidNieuws RTL GP Marcel Vermeij Facebookpages die je wilt liken: Dakar de Rooy Dakartrucks Hamer Dakar Hans Stacey Trucksport VeKa Racing Gave filmpjes 2015: Mag worden aangevuld uiteraard ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door Anne op 26-01-2016 13:19:46 ] | |
derLudolf | dinsdag 26 januari 2016 @ 12:02 |
De OP is niet meer actueel mevrouw Anne ![]() | |
DieselTank | dinsdag 26 januari 2016 @ 14:06 |
ja die is nog van vroegh | |
DieselTank | dinsdag 26 januari 2016 @ 14:06 |
Ook een beetje dat peter versluis in de boten zit, de rooy in de trucks, stacey in de olie ![]() ![]() | |
Piet__Piraat | dinsdag 26 januari 2016 @ 15:08 |
De Rooy zit in transport, niet zozeer in de truckverkoop. Net als Van Genugten en Versteijnen, dacht ik? En Bekx zit ook in olie, toch? | |
Barcaconia | dinsdag 26 januari 2016 @ 15:11 |
Bekx zit in de machinehandel (landbouwmachines e.d.), De Rooy zit in de transport, van Genugten ook. Versteijnen zit weer in de truckhandel. | |
Piet__Piraat | dinsdag 26 januari 2016 @ 15:12 |
Ah. Weer wat geleerd ![]() | |
Barcaconia | dinsdag 26 januari 2016 @ 15:17 |
www.harvest4you.nl www.derooy.com www.tontrans.eu www.toptrucks.nl | |
TargaFlorio | dinsdag 26 januari 2016 @ 19:02 |
Ik dacht dat Bekx in het verleden varkensbedrijven heeft gehad en in de ontroerend goed zit. Daarnaast had hij tot een paar jaar terug een groot landbouwbedrijf in Kroatie of Roemenie. Dat hij nu in Veghel zelf in de machinehandel heeft wist ik niet. Dat is dan volgens mij toch nog maar sinds een paar jaar. [ Bericht 0% gewijzigd door TargaFlorio op 26-01-2016 19:08:29 ] | |
Alexxxxx | dinsdag 26 januari 2016 @ 19:33 |
Hij was toch ook eigenaar van Zegwaard autotransport? Toen de Rooy nog personenwagens transporteerde waren dat elkaars concurrenten. | |
TargaFlorio | dinsdag 26 januari 2016 @ 20:12 |
Daar had je het bijna 10 jaar terug ook al over: Volgens mij klopt dat niet. Zegwaard autotransport was, voordat het failliet ging, toch eigendom van de familie Zegwaard uit Zuid-Holland? | |
Alexxxxx | dinsdag 26 januari 2016 @ 21:11 |
Ik meen dat die de autotransportafdeling hadden verkocht en zelf nog in het milieu-deel zaten? | |
Barcaconia | dinsdag 26 januari 2016 @ 21:43 |
Ontroerend is Bekx wel in ieder geval ![]() Maar wat hij vroeger gedaan heeft weet ik eigenlijk niet. | |
derLudolf | dinsdag 26 januari 2016 @ 21:46 |
Cool, dat wist ik niet. 'n Boer dus | |
Alexxxxx | dinsdag 26 januari 2016 @ 22:40 |
Nu we het over de beroepen van Dakar rijders hebben, volgens mij heeft Henno van Bergeijk het leukste beroep. Die heeft een bedrijf wat auto's voor films en dergelijke prepareert en verhuurt ![]() | |
loveli | woensdag 27 januari 2016 @ 10:05 |
Henno is toch die held op z'n oude XT? ![]() | |
TargaFlorio | woensdag 27 januari 2016 @ 11:01 |
Wat ik weet is dat toen hij dat bedrijf in oost Europa had onderdelen bij een ander bedrijf in Veghel kocht, dus daarom was ik verbaast dat hij nu zelf in die handel zit. | |
TargaFlorio | woensdag 27 januari 2016 @ 11:02 |
Je hebt hem nog nooit horen praten? ![]() ![]() | |
DiegoArmandoMaradona | woensdag 27 januari 2016 @ 13:38 |
Die Nederlander die al 7 keer niet gefinished is, wat doet die? | |
loveli | woensdag 27 januari 2016 @ 13:46 |
Sparen en doorbikkelen? | |
DiegoArmandoMaradona | woensdag 27 januari 2016 @ 15:53 |
Hopelijk regelt hij zijn zaakjes op zijn zaak beter ![]() | |
Peterselieman | woensdag 27 januari 2016 @ 15:57 |
8 keer toch? ![]() Hij is eigenaar van Top Events Food & Beverage Group | |
DiegoArmandoMaradona | woensdag 27 januari 2016 @ 20:45 |
Dat staat niet op zijn wagen ? | |
Peterselieman | woensdag 27 januari 2016 @ 20:56 |
https://www.facebook.com/TopEventsRally | |
DieselTank | woensdag 27 januari 2016 @ 21:06 |
En hoeveel auto's staan er al op een rally auto 2dehands website? ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 27 januari 2016 @ 21:47 |
valt mee | |
Alexxxxx | zondag 31 januari 2016 @ 18:32 |
Racing Expo Leeuwarden afgelopen weekend.![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
loveli | maandag 1 februari 2016 @ 19:44 |
Vandaag in de file op de A12 Tim gepasseerd, herkenbaar aan 2 buggy's zonder voorruit achter een Renault busje. | |
Alexxxxx | vrijdag 5 februari 2016 @ 18:08 |
Zo, mn eerste voorspellingen zijn alvast bewaarheid ![]()
| |
Sounddragon | vrijdag 5 februari 2016 @ 18:21 |
Woah, ik las Riwal, ik pleurde bijna van de bank ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 5 februari 2016 @ 18:25 |
behe ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 5 februari 2016 @ 18:38 |
Zoek je trouwens zelf nog even die post van je terug waarin je ontkent dat mammoet een neus bouwt? ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 5 februari 2016 @ 23:51 |
Ikke niet, kijk wel uit ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 13 februari 2016 @ 21:55 |
Vick Versteijnen gaat komend jaar ook met een Scania torpedo naar Dakar, gaat samen met Van den Heuvel diens oude truck verder ontwikkelen. weer een van mn voorspellingen uitgekomen dus, na de Mammoet-Riwald samenwerking en de Renault-torpedo ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 24 februari 2016 @ 00:12 |
4 maart is er een brabantse Dakar night. Ziet er naar uit dat ik er bij ben, ben die dag ( toevallig ![]() ![]() | |
Barcaconia | woensdag 24 februari 2016 @ 00:25 |
Dan zijn alle autos ook terug? | |
DieselTank | woensdag 24 februari 2016 @ 01:36 |
Ik heb even gekeken maar ik kan weinig vinden over de brabo dakar night... Het is gewoon een avond met een presentatie en dan naborrelen? | |
Alexxxxx | woensdag 24 februari 2016 @ 10:05 |
Morgen is ophaaldag begreep ik. | |
Alexxxxx | woensdag 24 februari 2016 @ 12:56 |
Correctie: vandaag. | |
Barcaconia | donderdag 25 februari 2016 @ 13:09 |
Oja mijn facebook staat vandaag vol met ophalende teams. | |
Barcaconia | donderdag 25 februari 2016 @ 13:09 |
Koffie staat klaar hier he. | |
Alexxxxx | donderdag 25 februari 2016 @ 18:10 |
Best. | |
Alexxxxx | zaterdag 5 maart 2016 @ 13:59 |
had post vanochtend ![]() ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 7 april 2016 @ 17:38 |
![]() Mammoet is vanochtend vertrokken naar Marokko. | |
DieselTank | donderdag 7 april 2016 @ 19:08 |
Hebben ze dan 1 renault racetruck rijden? | |
DiegoArmandoMaradona | donderdag 7 april 2016 @ 19:17 |
Gokje voor de route Start in Lima, via Bolivia en Argentinie naar Punta del Este of andersom | |
fathank | donderdag 7 april 2016 @ 19:22 |
U las het hier voor het eerst!! | |
Alexxxxx | donderdag 7 april 2016 @ 20:08 |
ja, er is op dit moment 1 complete truck. De afgebrandde is afgevoerd (de deal dat Huzink die zou kopen was al rond ![]() | |
DieselTank | donderdag 7 april 2016 @ 21:23 |
Niet genoeg geld om de truck in nederland te bouwen? haha. De trucks van de rooy en die scania torpedo zijn toch wel in Nederland gebouwd net als eigenlijk bijna alle trucks met nederlandse rijders/teams ? Wel jammer want volgens mij is het voor vele monteurs een leuk klusje om zon truck in elkaar te timmeren ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 7 april 2016 @ 22:19 |
MKR (Mario Kress) is simpelweg een van de beste mensen op dat gebied, die heeft bij het truckracen met Renault alles gewonnen wat er te winnen valt voor hij overstapte op Dakar. Van den Brink bezuinigt niet op Dakar. ![]() | |
Wolve000 | dinsdag 26 april 2016 @ 12:32 |
De Dakar gaat komend jaar niet naar Chili of Peru, maar wel naar Paraguay en Bolivia. Het lijkt er overigens wel op dat 90% van de route zich in Argentinie af zal spelen. http://www.rtlgp.nl/item/(...)bolivia_en_argentini | |
Wolve000 | donderdag 28 april 2016 @ 15:59 |
Kamaz is druk bezig met het testen van hun versie van de neus. http://www.rtlgp.nl/item/(...)t_nieuwe_dakar_truck Ik ga er van uit dat ze 'm dit keer wel goedgekeurd krijgen voor de Dakar, dus dan zullen ze wel weer een stuk competetiever zijn. | |
DiegoArmandoMaradona | donderdag 28 april 2016 @ 16:05 |
Dat worden lange dagen | |
Sounddragon | donderdag 28 april 2016 @ 16:22 |
let's hope not. Laatste Dakar ging dikke prima zo. | |
MrBanaan1 | donderdag 28 april 2016 @ 16:33 |
Kamaz met die neus is geen eckte Kamaz ![]() | |
Sounddragon | donderdag 28 april 2016 @ 16:43 |
sowieso zit er een nogal niet-russische motor onder die neus, dus dat was het toch al niet. | |
Osiris024 | donderdag 28 april 2016 @ 18:15 |
En met een Nederlands verenpakket (Reiger) , Duitse koppeling (Sachs) , Britse olie (Castrol) , Franse banden (Michelin) ........ ![]() | |
Wolve000 | donderdag 28 april 2016 @ 18:27 |
Dat alles en iedereen Reiger heeft of zou moeten hebben is me wel duidelijk geworden tijdens RTL GP afgelopen januari. Die hadden geloof ik de nodige zendtijd ingekocht. | |
Barcaconia | donderdag 28 april 2016 @ 18:28 |
En radiateuren en intercoolers uit Eindhoven. | |
Sounddragon | donderdag 28 april 2016 @ 18:32 |
details details ![]() Maar dat gezanik van vorig jaar ging toch juist om die motor? | |
Osiris024 | donderdag 28 april 2016 @ 18:38 |
Ik heb eigenlijk geen idee waarom Kamaz het zo heeft laten liggen. Motorprobs ? | |
Osiris024 | donderdag 28 april 2016 @ 18:46 |
Ik kom regelmatig langs de werkplaats, had geen idee dat daar zoveel man-uren inzitten. 4 monteurs fulltime alleen voor al voor de rolkooien..... Eigenlijk niet meer te vergelijken qua grootte met de andere NL teams denk ik. Zij doen nagenoeg alles zelf. | |
TargaFlorio | donderdag 28 april 2016 @ 19:02 |
De lange arm van Rutte. | |
Osiris024 | donderdag 28 april 2016 @ 19:11 |
Die heeft natuurlijk op hun route alle onderste stenen bovengehaald.. Dan sta je vaak stil. | |
Sounddragon | donderdag 28 april 2016 @ 20:43 |
geen idee. Ik doelde meer op de toelating van die neus van hen. Ik dacht onthouden te hebben dat die niet toegelaten werd omdat die motor er niet in hoorde ofzo.. | |
Alexxxxx | donderdag 28 april 2016 @ 21:58 |
nee omdat Kamaz toen geen model met Zetros neus in het gamma had. De Liebherr motor mocht gewoon. Vind het knap dat jij weet wat voor motor er in het neusje zit trouwens, ben benieuwd? | |
Sounddragon | donderdag 28 april 2016 @ 22:49 |
ik heb nergens gepost dat ik wist welk type Liebherr er in ligt. Ik dacht me te herinneren dat het een homologatie-issue was, en ik dacht van de motor, maar het was dus carrosserie. | |
Alexxxxx | zondag 8 mei 2016 @ 18:32 |
Voor wie de Lybia Rally op TV heeft gemist vanmiddag: http://www.rtlxl.nl/#!/rt(...)94-869c-5aa0f06f8132 | |
Sounddragon | zondag 8 mei 2016 @ 22:04 |
Kewl, die ga ik morgenavond ofzo es effe kijken (mits fatsoenlijke WiFi in het hotel). | |
Alexxxxx | woensdag 11 mei 2016 @ 18:04 |
![]() meer info over Dakar 2017 hier | |
Dr_Flash | woensdag 11 mei 2016 @ 21:01 |
Hoeveel kilometer Paraguay is dat? zes? ![]() | |
H_T | woensdag 11 mei 2016 @ 21:08 |
Hoho, dat is wel erg makkelijk gedacht! Je moet namelijk eerst een stuk omrijden voor je bij een brug over de rivier komt. Daardoor is de dichtstbijzijnde plaats in Argentini (Luis Piedrabuena) toch zeker 39 kilometer rijden! | |
Piet__Piraat | woensdag 11 mei 2016 @ 21:25 |
39! Zo dan. Dan is de rally al halverwege als ze uit Paraguay zijn dus ![]() | |
H_T | woensdag 11 mei 2016 @ 21:27 |
Eigenlijk schandalig dat er geen rustdag is gepland halverwege | |
Dr_Flash | woensdag 11 mei 2016 @ 21:38 |
Ze gaan vast wel even ergens een ijsje eten bij een leuk kasteeltje of zo ![]() | |
Piet__Piraat | woensdag 11 mei 2016 @ 21:47 |
Lijkt me een mooi stuk voor een marathonetappe! | |
Alexxxxx | woensdag 11 mei 2016 @ 22:38 |
weinig kilometers, maar wel alle keuringen en zo dus. Er is in Paraguay meer te zien dan op een willekeurige berg langs de route ![]() | |
H_T | woensdag 11 mei 2016 @ 23:44 |
Zo spannend is het land waar je de keuring doet ook weer niet. Keuren in Almere hoeft niet onder te doen voor keuren in Buenos Aires. | |
Alexxxxx | donderdag 12 mei 2016 @ 08:42 |
Nee, maar de keuring zelf is wel leuk om te kijken. Waar dat is boeit verder niet inderdaad. | |
DieselTank | donderdag 12 mei 2016 @ 22:39 |
Ik wil duinen ![]() ![]() ![]() | |
sasquatsch | vrijdag 24 juni 2016 @ 14:04 |
UItslag van Dakar is eindelijk officieel. Peterhansel mag overwinning behouden.
| |
DiegoArmandoMaradona | vrijdag 24 juni 2016 @ 15:41 |
Vind er weinig aan | |
Anne | donderdag 15 september 2016 @ 13:40 |
Eigenlijk niet helemaal Dakar gerelateerd, maar toch;![]()
| |
Piet__Piraat | donderdag 15 september 2016 @ 14:16 |
Nou, dat ziet er toch weer uit als een aardige TL. Heftig hoor, voor de tweede keer dit jaar... | |
TargaFlorio | donderdag 15 september 2016 @ 18:44 |
![]() Is dit pure pech of toch een ontwerpfout? ![]()
![]() ![]() | |
DiegoArmandoMaradona | donderdag 15 september 2016 @ 18:51 |
Zie jij regelmatig Trucks afbranden in de Dakar of in andere vergelijkbare rallies? Natuurlijk is dit een ontwerpfout. Als het slechts om test gaat kan je toch ook wat investeren in een goede/betere brandblusser? | |
TargaFlorio | donderdag 15 september 2016 @ 19:02 |
Ja Of betere bescherming van leidingen en/of turbo. | |
Anne | donderdag 15 september 2016 @ 19:05 |
Ik las het ook met verbazing, maar het staat er echt.. Als deze foto erbij had gestaan, had ik het nog wel begrepen: ![]() | |
derLudolf | donderdag 15 september 2016 @ 19:13 |
Standpunt van de foto maakt wel degelijk uit dus | |
TargaFlorio | donderdag 15 september 2016 @ 19:14 |
Of de ene foto is 5 minuten later gemaakt. Dat lijkt me waarschijnlijker. | |
Peterselieman | donderdag 15 september 2016 @ 19:34 |
Dat sowieso. Is wel erg zonde voor Van den Brink ... | |
Sounddragon | donderdag 15 september 2016 @ 19:44 |
Mooi kut. Zouden ze geen backup hebben? Ik geloof nooit dat ze hem in zo'n korte tijd weer kunnen heropbouwen. Een nieuwe bouwen is denk ik sneller maar wel ng kostbaarder, onderdelen zijn vast niet ongelimiteerd voorradig, special made stuff enzo.. En dan rijd je een truck waar je nauwelijks mee hebt getest, dat wordt sowieso een drama. Hoeveel pech kun je hebben? ![]() | |
TargaFlorio | donderdag 15 september 2016 @ 19:54 |
Volgens mij hadden ze vorig jaar 2 trucks zonder neus, waarvan er dus eentje tijdens Dakar is afgefikt. Voor dit jaar 2 trucks met neus waarvan er nu dus ook eentje afgefikt is. Dus de backup lijkt me de truck van vorig jaar? | |
Alexxxxx | donderdag 15 september 2016 @ 20:31 |
nee hebben 2 autos gebouwd. Sherpa voor Martin, K voor Riwald (die eigenlijk de K van Marin zou krijgen, maar die kon direct de ijzerbak in toen die in NL was...) , de Baar zou in de oude auto gaan. MKR kan veel, een beetje team heeft natuurlijk ook wel een complete auto in reserve-onderdelen liggen. Ik gok dat ze HEEL hard gaan werken. Maar het wordt idd wel lastiger Dakar te winnen. De tijd, energie en geld hadden ze de komende maanden liever in andere zaken gestoken ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 15 september 2016 @ 20:32 |
Dan moet De Baar thuis blijven... | |
DiegoArmandoMaradona | vrijdag 16 september 2016 @ 01:04 |
Ik niet, maar goed jij bent er vast al vaak bijgeweest | |
Sounddragon | vrijdag 16 september 2016 @ 07:02 |
Ja, ik denk dat ze ws wel gaan proberen om nog iets te bouwen mits daar budget voor is, en ja, dat wordt gruwelijk hard doorsleutelen. Ik ben benieuwd, het zou heel treurig en zuur zijn als er mensen moeten gaan thuisblijven. | |
Piet__Piraat | vrijdag 16 september 2016 @ 08:53 |
Zou super zonde zijn, maar met deze omstandigheden niet gek. Als je bedenkt dat normaal gesproken de boel half november al ingescheept wordt... Kan bijna alleen als ze later op eigen kosten de truck die kant op vliegen (als dat al kan/mag). Duur sportjaartje zo. | |
Alexxxxx | vrijdag 16 september 2016 @ 12:15 |
ze hebben na de silk way rally de trucks al naar huis gereden ipv op de boot, omdat ze anders in tijdnood zouden komen ![]() Het team komt ongeveer nu aan in Appelscha (bij de truckshow aldaar) overigens met de vierasser, voor de liefhebbers. | |
TargaFlorio | vrijdag 16 september 2016 @ 19:11 |
Sorry mijn fout, te snel gelezen. Trucks niet maar wel auto's die afbranden. | |
DiegoArmandoMaradona | vrijdag 16 september 2016 @ 21:50 |
Trucks branden echt niet zomaar af, daar moet duidelijk structureels fout zitten | |
Sounddragon | vrijdag 16 september 2016 @ 23:34 |
De oorzaken zijn in beide gevallen bekend, en hebben niets met elkaar te maken. Misschien is het een idee om een blussysteem in de motorruimte te bouwen en bijvoorbeeld waterkoeling is al lang beschikbaar voor truckremmen, dat ondervangt misschien de voorgaande oorzaken, maar beide oplossingen brengen gewicht met zich mee en elektronica en mechanische componenten die dan weer stuk gaan, want in de Dakar gaat alles stuk. Je bent aan het racen, en gewicht is wel een dingetje. Je kunt niet alles voorzien en ondervangen. Kan wel, maar dan rijd je gewoon achter in het veld. Een turbo heeft olietoevoer nodig, en dat zal altijd een leidinkje zijn wat kan scheuren, net als brandstofleidingen in de motorruimte, en dat remmen kunnen oververhitten en in de fik vliegen. Shit happens, maar de timing kon bijna niet beroerder ![]() | |
DieselTank | zaterdag 17 september 2016 @ 20:02 |
Volgens mij gaat een water gekoelde rem nog een aardig wat centjes kosten om te ontwikkelen. Ze zijn er idd wel maar niet voor de dakar rally.(zo ver ik weet) Ze hebben toch een soort van trommelrem met de blokjes van een schijfrem? dat zag ik een keertje op RTL.. Ik ben benieuwd wat ze gaan doen. | |
Alexxxxx | zaterdag 17 september 2016 @ 20:27 |
MKR heeft die kennis gewoon in huis hoor, die waren europees kampioen truckracen voor ze met Dakar begonnen, de watergekoelde remmen zijn daar standaard. | |
motorbloempje | vrijdag 30 september 2016 @ 16:39 |
Bron: De Rooy FB. | |
TargaFlorio | vrijdag 30 september 2016 @ 16:45 |
Waarom zelf niet rijden? Op dit soort punten loopt men altijd achter op Kamaz. | |
TargaFlorio | vrijdag 30 september 2016 @ 16:47 |
Van Loon maakt trouwens overstap van X-Raid Mini naar Overdrive Toyota.![]() | |
DiegoArmandoMaradona | vrijdag 30 september 2016 @ 17:50 |
Omdat er maar 2 voor het klassement gaan. Gerard en diegene die betaalt wordt door de bijrijder | |
DieselTank | zaterdag 1 oktober 2016 @ 15:11 |
Jippie Verder ook nog een mooie wagen, beter dan mini ![]() | |
DieselTank | zaterdag 1 oktober 2016 @ 15:12 |
Is het t waard om naar de pre proloog te gaan? Ik wil wel graag heen maar is het niet al te druk? Ben verder nog nooit geweest ![]() | |
Piet__Piraat | zondag 2 oktober 2016 @ 12:33 |
Is er ook bekend waarom? Mini toch te duur? | |
TargaFlorio | zondag 2 oktober 2016 @ 12:48 |
Licentie van Ardavichus is niet in orde dus maar 1 truck aan de start. | |
TargaFlorio | zondag 2 oktober 2016 @ 12:51 |
http://www.rtlgp.nl/item/(...)ilux_naar_dakar_2017 X-Raid te veel gefocust op verhuren van zoveel mogelijk auto's voor de hoofdprijs in plaats van ontwikkelen van de auto? | |
TargaFlorio | zondag 2 oktober 2016 @ 12:54 |
De nieuwste versie van de Toyota heeft trouwens alleen maar achterwielaandrijving. Van Loon heeft nog de 4WD variant. http://www.rtlgp.nl/item/(...)terde_hilux_naar_dak | |
Piet__Piraat | maandag 3 oktober 2016 @ 07:48 |
Ah, thanks voor de info. Wel goed dat ie kritisch blijft overwegen. Zo'n overstap is ook niet gratis natuurlijk. | |
loveli | maandag 10 oktober 2016 @ 09:05 |
Ben ook wel benieuwd. | |
MrBanaan1 | maandag 10 oktober 2016 @ 22:49 |
Waarschijnlijk geen ten Brinke ![]() ![]() http://www.rtlgp.nl/item/(...)g_onzeker_kans_is_ze | |
Piet__Piraat | dinsdag 11 oktober 2016 @ 08:53 |
Ik ben een paar jaar terug een keer bij de pre proloog geweest. Vond het niet zo spannend. Veel gezapigheid, weinig echte actie. Ergens wel begrijpelijk: ze willen niets stukrijden. Maar daardoor is het meer een optocht, vond ik. Desondanks geinig om een keer gezien te hebben. Jammer van Ten Brinke, maar als je het nu nog niet rond hebt zal het wel niet gebeuren. Veel te veel te doen nog om daar goed voorbereid aan de start te komen. | |
Alexxxxx | dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:03 |
"Tom Colsoul staat onder contract bij Mini en gaat met de Pool Kuba Przygoński Dakar 2017 rijden.", aldus Toine van Oorschot (van Iveco/De Rooy team) op de dakartrucks-facebookpagina. FF ter info ![]() | |
Alexxxxx | zondag 23 oktober 2016 @ 09:55 |
Wuf van Ginkel naar De Rooy, Loprais naar Buggyra. | |
TargaFlorio | zondag 23 oktober 2016 @ 12:59 |
Loprais hopt de laatste jaren ook van team tot team. | |
Alexxxxx | zondag 23 oktober 2016 @ 14:56 |
alleen dit jaar al 3 (of 4, geen idee of hij zijn eigen team nog onder het stof vandaan heeft gehad) ![]() | |
TargaFlorio | zondag 23 oktober 2016 @ 15:11 |
![]() Loprais hoort gewoon in een Tatra. | |
Alexxxxx | zondag 23 oktober 2016 @ 15:28 |
Dat zeiden we vroeger over De Rooy en DAF. | |
TargaFlorio | zondag 23 oktober 2016 @ 15:33 |
Ha ha, ik had er eerst bij staan: (en De Rooy in DAF) ![]() | |
motorbloempje | woensdag 26 oktober 2016 @ 12:04 |
https://www.facebook.com/(...)5086/?type=3&theater | |
Anne | woensdag 26 oktober 2016 @ 12:25 |
En een spann0nd filmpje van Mammoet: | |
Alexxxxx | woensdag 26 oktober 2016 @ 12:29 |
Met hints ![]() | |
Piet__Piraat | vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:31 |
Die heb ik er dan weer niet uit gehaald, maar dat zal wel aan mij liggen ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:01 |
Allemaal beelden van de Sherpa er in, ze zijn heel druk in ploegendienst een nieuwe aan het bouwen. | |
Piet__Piraat | vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:10 |
![]() | |
Anne | zondag 30 oktober 2016 @ 10:33 |
Veel plezier bij de pre-proloog vandaag, voor wie gaat ![]() | |
DieselTank | zondag 30 oktober 2016 @ 18:29 |
en hoe was het | |
vanBoeschoten | zondag 30 oktober 2016 @ 18:31 |
Denk vooral enorm druk... Zelf niet geweest maar woon in de buurt dus effe langs gefietst maar niet normaal wat een hoop volk komt daarop af tegenwoordig. | |
Piet__Piraat | zondag 30 oktober 2016 @ 18:45 |
Paar jaar terug vond ik het al aardig druk, maar sinds het inderdaad nog meer aandacht krijg op tv en er meer marketing tegenaan gaat, hoor je dat je over de koppen kan lopen. Blij dat ik er niet meer ben geweest sindsdien, toch geen lol meer aan dan. | |
Alexxxxx | zondag 30 oktober 2016 @ 20:58 |
Viel dit jaar behoorlijk mee in vergelijking met vorige jaren. Eindelijk eens mooi weer en geen drekboel, mooie dag gehad. | |
Anne | maandag 31 oktober 2016 @ 11:26 |
Foto's! | |
Alexxxxx | maandag 31 oktober 2016 @ 11:28 |
Heb alleen deze nog maar onlie staan, ga nu ff zelf offroaden, vanavond of vanmiddag komen er wel wat blogposts online. ![]() | |
vanBoeschoten | maandag 31 oktober 2016 @ 11:30 |
Mooi! Paar jaar geleden nog eens geweest maar toen was het niet leuk meer zo druk, ik weet nog goed het eerste jaar; helemaal niks te doen dat was fantastich.. PS. kom je uit Friesland? | |
Alexxxxx | maandag 31 oktober 2016 @ 11:31 |
*kijkt naar avatar* *kijkt naar de tekst tussen naam en avatar* Je zou het bijna wel denken he... | |
F_r | maandag 31 oktober 2016 @ 11:55 |
En je achternaam de rest zie ik op de iPad niet. | |
vanBoeschoten | maandag 31 oktober 2016 @ 13:03 |
hehe ja maar ben je vanuit Friesland naar hier gekomen voor alleen die pre proloog? of blijven overnachten? ging jaren geleden altijd naar Thialf en vind het zo'n tering eind rijden vandaar ![]() | |
Alexxxxx | maandag 31 oktober 2016 @ 15:25 |
T is mn werk, daar reis ik wel eens verder voor hoor ![]() ![]() | |
vanBoeschoten | maandag 31 oktober 2016 @ 19:48 |
Oke tof, wat doe je dan? | |
Alexxxxx | maandag 31 oktober 2016 @ 20:18 |
bedrijfswagenjournalist en marketeer. En tegenwoordig naast bedrijfswagens ook steeds meer offroadsport. | |
Anne | donderdag 3 november 2016 @ 09:57 |
Ik heb alvast een bijbehoren tiet-shirt in huis:![]() Gekregen van de beeb ![]() ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 3 november 2016 @ 10:28 |
| |
Anne | donderdag 3 november 2016 @ 11:46 |
![]() ![]() | |
Sounddragon | donderdag 3 november 2016 @ 12:59 |
label gecheckt; niet made in France. | |
Alexxxxx | donderdag 3 november 2016 @ 13:34 |
De trucks ook niet dus dat scheelt ![]() | |
derLudolf | donderdag 3 november 2016 @ 13:42 |
Komt bij Samsung weg zeker? | |
Alexxxxx | donderdag 3 november 2016 @ 17:07 |
Nee, MKR. ![]() | |
Anne | donderdag 3 november 2016 @ 17:26 |
Het had ook Apple kunnen wezen ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 3 november 2016 @ 17:39 |
Ja iedereen bouwt gewoon zn eigen trucks en dan mag een fabrikant opdraven om er een chassisnummer in te slaan en bij de topteams te betalen voor het gebruik van de merknaam ![]() | |
Sounddragon | donderdag 3 november 2016 @ 23:15 |
D'r staat gewoon Renault op mijn pet, dus denk ik dat het een Renault is ![]() | |
derLudolf | vrijdag 4 november 2016 @ 00:23 |
Heeft die pet vaak storing? ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 4 november 2016 @ 00:31 |
Die pet schijnt warm genoeg te zijn voor spontane zelfontbranding ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 4 november 2016 @ 07:19 |
Nee, ik ben zelf een beetje gestoord. | |
Alexxxxx | vrijdag 4 november 2016 @ 18:25 |
Dit weekend Baja Borger met een aantal Dakar deelneemers aan de start ![]() | |
DieselTank | dinsdag 8 november 2016 @ 01:34 |
1 woord machtig | |
Anne | dinsdag 8 november 2016 @ 09:06 |
Ziet er goed uit ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 8 november 2016 @ 09:52 |
a new beast is born ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 8 november 2016 @ 09:53 |
Het is wel een Renault he ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 8 november 2016 @ 13:02 |
De motor niet... | |
Peterselieman | dinsdag 8 november 2016 @ 13:43 |
Volvo toch? | |
Piet__Piraat | dinsdag 8 november 2016 @ 20:31 |
De vraag is: wie levert de turboslangen en olieretourleidingen? ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 9 november 2016 @ 09:42 |
yup | |
Anne | donderdag 10 november 2016 @ 17:59 |
Ik kwam vandaag weer een Dakar-truck tegen ![]() Hij was donkerpaars-wit. Nu mag jij zeggen welke het was, Alexxxxx! | |
TargaFlorio | donderdag 10 november 2016 @ 18:59 |
Vick Versteijnen? | |
Anne | donderdag 10 november 2016 @ 19:07 |
![]() ![]() | |
TargaFlorio | donderdag 10 november 2016 @ 19:10 |
Wat heb ik nu gewonnen? ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 10 november 2016 @ 19:56 |
Met ![]() ![]() | |
DieselTank | donderdag 10 november 2016 @ 23:13 |
eeuwige roem | |
DieselTank | donderdag 10 november 2016 @ 23:14 |
Waar komt die auto van vick versteijnen vandaan? wat is er gebeurd met zijn oude truck? | |
Peterselieman | donderdag 10 november 2016 @ 23:22 |
TopTrucks van Versteijnen en DakarSpeed van Maurik van den Heuvel vormen dit jaar n team. Ze gaan rijden met twee torpedo's. http://rallymaniacs.com/d(...)bundelen-de-krachten | |
DieselTank | donderdag 10 november 2016 @ 23:24 |
ohja die snelle scania. Leuk ![]() Wel apart dat 5 jaar geleden bijna niemand met torpedo de dakar deed. Was dat omdat de reglementen of omdat toen niemand het nut zag? | |
Alexxxxx | vrijdag 11 november 2016 @ 09:14 |
Nieuw gebouwd door Maurik van den Heuvel zijn team. De oude is nu van team fireman met Richard de Groot. ![]() | |
DieselTank | vrijdag 11 november 2016 @ 09:40 |
Fireteam kan wel assistentie truck worden van de renaults ![]() | |
DieselTank | zaterdag 12 november 2016 @ 15:14 |
leuke video dit ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 19 november 2016 @ 15:04 |
Vanavond om 19.00 uur de pre-proloog bij RTL7 op tv. | |
Anne | woensdag 23 november 2016 @ 09:35 |
One hour to go before the official presentation of the #Dakar2017 begins! | |
Alexxxxx | woensdag 23 november 2016 @ 13:04 |
Het persbericht: Dakar Rally 2017: 9000 kilometer vol contrasten De organisatie van de Dakar Rally onthulde vanochtend in Parijs de route en andere details over de wedstrijd bekendgemaakt. “Dit wordt de zwaarste Dakar in vele jaren, en zeker op Zuid-Amerikaanse bodem”, hield wedstrijdleider Marc Coma zijn gehoor voor. De 316 motoren, quads, auto’s en trucks die op 2 januari aan de start staan, krijgen in twaalf etappes 9000 kilometer voor de kiezen, waarvan meer dan 4000 tegen de klok. De editie 2017 start in Paraguay - het 29ste land in de geschiedenis van de Dakar - en gaat via de Boliviaanse hoofdstad La Paz naar Buenos Aires. In de hoofdstad van Argentini is op 14 januari de finish. “Het wordt een reis vol contrasten”, sprak Dakar-directeur Etienne Lavigne. “De deelnemers vertrekken uit Asuncin in een tropisch klimaat, bij temperaturen van rond de 40 graden Celsius. Maar een paar dagen later krijgen ze te maken met temperaturen van rond het vriespunt, op de hoogvlaktes van Bolivia. Contrast is er ook in de hoogte: we gaan van zeeniveau naar bijna 5000 meter hoogte, en we blijven bijna een week op meer dan 3000 meter hoogte. De Dakar van 2017 is vierdimensionaal.” Lange dagen en veel zand Fysiek en mechanisch wordt het zwaar, maar het zwaarste zal de rally zelf zijn, stelde Marc Coma. Met name de navigatie wordt anders, doordat de rol van de gps wordt beperkt. Zelfs de verborgen waypoints (WPM) worden grotendeels vervangen door zogeheten controlled waypoints (WPC) die slechts worden geactiveerd als het voertuig er is. Door dit systeem hebben de deelnemers minder hulp van de apparatuur en wordt het goede oude kompas in feite in ere hersteld. Tel daarbij op dat er zeven dagen zijn met specials van 400 kilometer of meer, waaronder eentje van meer dan 500 kilometer. Maar waar het de laatste jaren min of meer gebruikelijk was dat een lange etappe synoniem was aan een snelle etappe, is dat dit jaar niet het geval, stelde wedstrijdleider Coma. “Er zijn dagen bij waarop veel deelnemers niet bij daglicht in het bivak zullen zijn.” Dat komt onder meer door de hoeveelheid zand en duinen in de route: veel meer dan de afgelopen jaren. “Al op dag 3 komt er een groot stuk off-piste voorbij”, zei Coma. “En zelfs op de voorlaatste dag zijn er nog duinen. Er staan compleet nieuwe routes op het programma, met zand en duinen, die voor iedereen een verrassing zullen zijn. Het hoogtepunt wordt de Super Beln, drie dagen voor de finish, met 400 kilometer off-piste. Zonder twijfel de koninginnenrit van deze Dakar.” 34 Nederlandse quipes aan de start Acht motoren, twee quads, vijf auto's en negentien trucks: dat is wat er op 2 januari aan Nederlandse deelnemers aan de start staat. Dat zijn er met name bij de motoren en auto's minder dan de afgelopen jaren. Het aantal trucks is gelijk gebleven. Toch vormt Nederland opnieuw de tweede nationaliteit (14,2 procent) in de Dakar, na Frankrijk. In totaal staan er 491 deelnemers uit 59 landen aan de start, met 316 voertuigen: 146 motoren, 37 quads, 83 auto’s en 50 trucks. Gerard de Rooy bij de trucks, Stphane Peterhansel bij de auto’s en Toby Price bij de motoren zijn de titelverdedigers die deze Dakar aan de start staan. Bij de quads verdedigt Marcos Patronelli zijn titel niet. De Rooy won de Dakar in 2016 voor de tweede keer (eerder in 2012). In de persoon van Hans Stacey staat er nog een Nederlandse Dakarkampioen aan de start bij de trucks. Hij schreef de laatste Afrikaanse editie (2007) op zijn naam. Twee zijn helemaal nieuw: motorrijder Arjan Bos en het truckteam van William de Groot. Een andere De Groot, Richard, doet voor het eerst met een truck mee, na acht keer op de motor te hebben deelgenomen. Robert van Pelt, Jurgen van den Goorbergh en Jasper Riezebos gaan de strijd aan zonder hulp van een serviceteam: zij rijden in het zogeheten malle-moto- of kistklassement. Motoren 35 Robert van Pelt jr (Husqvarna, kistrijder) 39 Jurgen van den Goorbergh (KTM, kistrijder) 71 Jasper Riezebos (KTM, kistrijder) 119 Ronald ter Beek (KTM, BAS Dakar Team) 121 Humphrey Senn van Basel (KTM, Nomade Racing) 123 Maikel Verkade (KTM, Maxxis Super B/ BAS Dakar Team) 143 Hans Smit (Husqvarna, HT Rally Raid) 155 Arjan Bos (Husqvarna, HT Rally Raid) Quads 267 Kees Koolen (KTM, Maxxis Super B) 268 Bastiaan Nijen Twilhaar (Can-Am, Maxxis Super B) Auto's 310 Erik van Loon / Wouter Rosegaar (Toyota Hilux, Van Loon Racing) 341 Maik Willems / Rob van Pelt (Toyota Hilux, Bastion Hotels Dakar Team) 347 Tim Coronel (Solobuggy, Suzuki, Maxxis Super B) 350 Ebert Dollevoet / Patrick van Lee (Volvo V40, Top Events Rally Team) 354 Tom Coronel (Solobuggy, Suzuki, Maxxis Super B) Trucks 500 Gerard de Rooy / Moi Torrallardona / Darek Rodewald (Iveco Powerstar, Petronas Team De Rooy Iveco) 504 Hans Stacey / Hugo Kupper / Jan van der Vaet (MAN, Eurol Veka MAN Rally) 506 Martin van den Brink / Marcel Blankenstijn / Daniel Kozlovsky (Renault Sherpa, Mammoet-Riwald Rallysport) 507 Ton van Genugten / Anton van Limpt / Bernard der Kinderen (Iveco Trakker, Petronas Team De Rooy Iveco) 509 Peter Versluis / Marcel Pronk / Artur Klein (MAN, Eurol Veka MAN Rally) 510 Pascal de Baar / Wouter de Graaff / Martin Roesink (Renault K520, Mammoet-Riwald Rallysport) 514 Maurik van den Heuvel / Peter Kuijpers / Wilko van Oort (Scania Torpedo, DakarSpeed) 521 Jos Smink / Danil Bruinsma / Peter Nieuwenburg (Ginaf, Jos Smink Rallysport/Ginaf Rally Service) 523 Vick Versteijnen / Tom de Leeuw / Aart Schoones (Scania Torpedo, Top Trucks Dakar) 524 Gert Huzink / Rob Buursen / Richard Mouw (Renault K520, Mammoet-Riwald Rallysport) 526 Jan van de Laar / Ben van de Laar / Dolf Huijgens (DAF, Fried van de Laar Racing) 530 Gerrit van Werven / Gerrit Zuurmond / Henk Schuiling (Ginaf, Rainbow Truckteam/Ginaf Rally Service) 532 Wuf van Ginkel / Erik Kofman / Bert van Donkelaar (Iveco Trakker, Petronas Team De Rooy Iveco) 536 Frank Tilburgs / Marcel Snijders / Gijs van Uden (DAF, Team Tilburgs Truckparts) 537 Ed Wigman / Jol Ebbers / Rik Slijkhuis (Ginaf, Mammoet-Riwald Rallysport) 539 Aad van Velsen / Jos Schotanus / Sebastiaan Haverkamp (Ginaf, Van Velsen Rallysport/Ginaf Rally Service) 546 Richard de Groot / Gerard Beelen / Jan Hulsebosch (DAF, Firemen Dakar Team) 549 William de Groot / Jos van der Pas / Edwin van de Langenberg (DAF, Team De Groot) 555 Kornelis Offringa / Thomas de Bois (Mercedes Unimog, Bastion Hotels Dakar Team) Profielen van alle deelnemers, ook van de Nederlanders, zijn te vinden op www.dakar.com De route: een drietrapsraket met etappe 9 als hoogtepunt De route van de Dakar 2017 is een drietrapsraket, stelt directeur sportief Marc Coma. "Niet alleen vanwege de drie hoofdsteden die we aandoen: van Asuncin via La Paz naar Buenos Aires. De moeilijkheidsgraad wordt opgebouwd richting de rustdag. Daarna komt er een schepje bovenop om uiteindelijk op het niveau te komen voor de Super Beln-etappe." Die etappe, nummer 9, wordt de koninginnenrit van de Dakar 2017. Een kneiter van bijna 1000 kilometer, met een special van 406 kilometer, voor 98 procent off-piste, inclusief de beruchte duinen van Fiambala. "Dit wordt de zwaarste test voor de navigators, die een beslissende rol zullen spelen", aldus Coma. Voordat de deelnemers bij die negende etappe (Salta-Chilecito) zijn aangeland, hebben ze er al heel wat ontberingen op zitten. Grote temperatuurs- en hoogteverschillen bijvoorbeeld, en al aardig wat duinen. In etappe 4 (Jujuy-Tupiza) bijvoorbeeld, waarin de karavaan klimt naar 3500 meter hoogte (en daar een dag of zes zal blijven). "Duinen op deze hoogte vergen nog meer van mens dan machine dan duinen op zeeniveau. De navigators moeten bovendien goed bij de les blijven, want het gaat letterlijk alle kanten op in deze special van 416 kilometer", belooft Coma. De route telt maar liefst zeven specials van meer dan 400 kilometer, waarvan eentje meer dan 500 kilometer. Die langste special is de dag voor de rustdag (Oruro-La Paz) en begint al met duinen. "De snelsten zullen bij daglicht aankomen in La Paz, maar heel veel deelnemers zullen de koplampen nodig hebben. De rustdag halen mag een prestatie op zich worden genoemd." Meteen na de rustdag volgt de marathonetappe richting Salta, waarbij de deelnemers in Uyuni geen gebruik mogen maken van hun assistentie. Deel 1 (etappe 7) is 622 kilometer, waarvan 322 kilometer special, deel 2 (etappe 8) is 892 kilometer waarvan 492 kilometer tegen de klok. Op het menu staan duinen en canyons die nog niet eerder in de route opgenomen zijn geweest. Na die toch al lange marathonetappe volgt dan de Super Beln. En daarna houdt het niet op. Van uitbollen is geen sprake. In etappe 10 zit een fors stuk 'trial route', waarbij armen, schouders en benen het te verduren krijgen. "Foutjes worden niet afgestraft met seconden maar met minuten. Of meer." Zelfs in de voorlaatste etappe (op vrijdag de dertiende) zitten nog de listige duinen van San Juan in de eerste 50 kilometer, gevolgd door WRC-achtige tracks. De laatste etappe is een korte van 64 kilometer, gevolgd door een lange verbinding naar het podium in Buenos Aires. | |
Anne | woensdag 23 november 2016 @ 13:13 |
Ik heb helemaal gemist dat Robert van Pelt weer terug naar kistrijder is gegaan. | |
Wolve000 | woensdag 23 november 2016 @ 13:55 |
Jammer dat Daniel "ik ga echt nooit weer" Willemsen er niet bij is nu ze nog meer handmatig moeten navigeren. Dat zou mooie beelden op hebben geleverd! ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 23 november 2016 @ 14:32 |
heeft ie een paar dagen terug pas bekend gemaakt ben je geen fb vriendjes met m? ![]() | |
loveli | woensdag 23 november 2016 @ 15:06 |
Toch een teleurstelling om hem niet meer te zien. | |
Anne | woensdag 23 november 2016 @ 15:52 |
Jawel. Gewoon gemist ![]() | |
DieselTank | woensdag 23 november 2016 @ 17:10 |
Jammer dat die benhard ten brinke niet mee doet en die andere van 2 jaar terug ook niet ![]() verder ![]() | |
heywoodu | woensdag 23 november 2016 @ 17:15 |
Ook hier is men niet wars van wat verboden spul. Russische Dakar-debutante positief op doping | |
Piet__Piraat | woensdag 23 november 2016 @ 22:08 |
Van Merksteijn? Inderdaad jammer van Ten Brinke. Maar goed, die zal volgend jaar wel extra sterk terug willen komen. Het zat er nu al in, getuige de berichten van enkele weken geleden. Over de route: het is natuurlijk afwachten of het zo geen mooie praat is, maar het lijkt dus echt weer een afzien-Dakar te worden, met nachtelijke finishes e.d. Briljant. Ik heb er alweer helemaal zin in. Leuk ook dat er weer wat kistrijders bij zitten. Die Riezebos is altijd een mooie kerel op tv. En hopelijk komt Humphrey Senn van Basel nu eindelijk eens aan de finish, die heeft ook weinig geluk gehad de afgelopen jaren. | |
DieselTank | woensdag 23 november 2016 @ 22:13 |
nee die andere die ook in het hrx ford team zat. hij was ook snel. | |
Piet__Piraat | woensdag 23 november 2016 @ 22:17 |
Erik Wevers? | |
DieselTank | woensdag 23 november 2016 @ 22:41 |
ja die | |
Alexxxxx | donderdag 24 november 2016 @ 10:00 |
Het team en de Ford zijn er nog wel bij: https://www.facebook.com/WeversSport/posts/1319410014778348 | |
Alexxxxx | maandag 28 november 2016 @ 00:06 |
Iedereen de DakarGids al in huis? Is weer geweldig ![]() | |
Anne | maandag 28 november 2016 @ 13:07 |
Yes ![]() ![]() | |
Alexxxxx | maandag 28 november 2016 @ 16:06 |
Ja ik ook ![]() ![]() | |
Anne | maandag 28 november 2016 @ 16:13 |
Sssst. Ik heb er nog niet doorheen gelezen. Alleen wat gebladerd! | |
MrBanaan1 | maandag 28 november 2016 @ 17:46 |
Uiteraard ![]() | |
Piet__Piraat | maandag 28 november 2016 @ 23:23 |
Nooit van gehoord ![]() | |
Anne | dinsdag 29 november 2016 @ 07:16 |
http://www.dakargids.com Online bestellen! ![]() | |
Piet__Piraat | dinsdag 29 november 2016 @ 08:02 |
Foutmelding bij betaling ![]() Vanavond nog eens proberen. Issie in de winkel net zo duur? | |
Alexxxxx | dinsdag 29 november 2016 @ 09:33 |
ja | |
DieselTank | dinsdag 29 november 2016 @ 13:21 |
Ook nog nooit van gehoord. maar wel gekocht ![]() | |
Piet__Piraat | woensdag 30 november 2016 @ 00:03 |
Nu ook besteld. Foutmelding bleef komen, ligt blijkbaar aan de betaling met Paypal. Dan maar iDeal, ging probleemloos. | |
DieselTank | donderdag 1 december 2016 @ 21:52 |
Leuk boekje hoor, ben al op pagina 40 ![]() | |
mime_negert | vrijdag 2 december 2016 @ 01:01 |
Naar aanleiding van dit topic heb ik hem ook gehaald bij de supermarkt. | |
DieselTank | vrijdag 2 december 2016 @ 01:19 |
Hoeveel kostte dat boekje in de supermarkt, ik heb hem voor 6 euro op internet gekocht maar op de brief waar ik hem in kreeg stond 3,25 aan kosten voor de post ![]() En er zitten trouwens wel veel leuke plaatjes in ![]() | |
mime_negert | vrijdag 2 december 2016 @ 15:00 |
5,95 kost hij bij Jan Linders | |
Anne | vrijdag 2 december 2016 @ 16:45 |
Hetzelfde als online dus ![]() | |
Patrice_Consigny | zaterdag 3 december 2016 @ 20:27 |
Kamaz is er ook klaar voor, zo te zien nog steeds geen torpedoneus daar, op die ene zwarte prototype na. | |
Piet__Piraat | zaterdag 3 december 2016 @ 20:52 |
Dat klopt niet helemaal dan. Volgens mij zat er bij mij veel minder porto op. Al is het overigens zo normaal gesproken de supermarkten ook een aardige winst maken op die boekjes, dat gaat nu dus naar PostNL. Maar goed, hij is dus binnen. Leesvoer voor morgen! | |
MrBanaan1 | maandag 5 december 2016 @ 19:34 |
Wat een mooi artikel over Jan de Rooy en zijn 1e Dakaroverwinning trouwens. Echt heul gaaf om te lezen. Vind het overigens wel gek geen Ten Brinke en Verhoeven te zien. Toch wel mensen waar ik altijd naar uit keek. Hoop echt dat het van Loon eens mee zit en dat ie kan vlammen. Geen Hans Vogels dit jaar trouwens? | |
Alexxxxx | maandag 5 december 2016 @ 21:10 |
Dat artikel is een fragment uit het boek wat Natascha Kayser over Jan de Rooy heeft geschreven, 'Hart van zand' absolute aanrader! | |
densmee | maandag 5 december 2016 @ 21:44 |
Inderdaad een aanrader, lekker makkelijk te lezen en veel herkenbaar | |
MrBanaan1 | maandag 5 december 2016 @ 21:50 |
Zag het, wilde hem al bestellen ja! Overigens, ik kwam net langs deze uitzending van Andere Tijden, en had hem zelf vreemd genoeg nog niet gezien ![]() http://www.npo.nl/andere-tijden/09-01-2016/VPWON_1250548 Zeer mooi, ook een aanrader voor wie hem ook nog niet gezien heeft. | |
TargaFlorio | dinsdag 6 december 2016 @ 17:08 |
| |
Piet__Piraat | woensdag 7 december 2016 @ 07:39 |
![]() | |
Alexxxxx | woensdag 14 december 2016 @ 20:20 |
Kamaz stopt wellicht met Le Dakar | |
DieselTank | donderdag 15 december 2016 @ 00:05 |
Wel een beetje stom ja dat ze andere motoren MOETEN nemen... hebben andere teams daar dan ook niet last van? | |
Piet__Piraat | donderdag 15 december 2016 @ 07:01 |
Vast wel, tenzij ze die al hebben. | |
Alexxxxx | donderdag 15 december 2016 @ 09:44 |
GINAF moest ook met de CAT motoren stoppen en de Scania teams rijden noodgedwongen met een 6 in lijn omdat de V8 motoren te groot zijn. | |
TargaFlorio | donderdag 29 december 2016 @ 20:07 |
Voorbeschouwing van Omroep Brabant: http://www.omroepbrabant.nl/?epg/17351492/Road+to+Dakar.aspx | |
DieselTank | donderdag 29 december 2016 @ 21:05 |
Joetoep linkje | |
TargaFlorio | donderdag 29 december 2016 @ 21:53 |
Het was een leuke voorbeschouwing. ![]() | |
DieselTank | donderdag 29 december 2016 @ 23:13 |
Erg leuk om te zien inderdaad ![]() ![]() | |
motorbloempje | zondag 1 januari 2017 @ 10:57 |
Morgen ![]() | |
Alexxxxx | zondag 1 januari 2017 @ 14:01 |
ik denk dat de eerste etappe (voor de trucks) afgelast wordt ![]() | |
motorbloempje | zondag 1 januari 2017 @ 14:04 |
Zo'n gevoel had ik ook al toen ik de eerste berichten las ![]() | |
MrBanaan1 | zondag 1 januari 2017 @ 14:13 |
![]() Waar volgen jullie alles? Ik gebruik nl geen Twitter meer, maar dat gebruikte ik eerst wel altijd hiervoor. Heb trouwens ook dat boek over De Rooy gekocht, en ik ben er blij mee ![]() | |
Piet__Piraat | zondag 1 januari 2017 @ 14:13 |
Whut? Nu al? Ik moet weer eens even de blogs gaan opzoeken merk ik. En m'n Dakarmagazine gaan lezen, heeft alleen maar stof gevangen de afgelopen weken ![]() | |
Anne | zondag 1 januari 2017 @ 15:16 |
Ik moet ook nog even verder lezen. Ga ik NU doen! | |
motorbloempje | zondag 1 januari 2017 @ 15:20 |
Ik volg eea via Facebook, twitter zoek ik wel eens wat op, maar dat gebruik ik voornamelijk voor werk. Misschien dat ik weer even een twitterlijstje aanmaak ![]() | |
motorbloempje | zondag 1 januari 2017 @ 15:28 |
En natuurlijk: http://www.trackingdakar.nl/ | |
Alexxxxx | zondag 1 januari 2017 @ 15:38 |
twitter, dakartrucks.nl, mail, whatsapp ![]() ![]() | |
DieselTank | zondag 1 januari 2017 @ 16:04 |
https://rallymaniacs.com/ heeft ook altijd wel leuk nieuws. | |
motorbloempje | zondag 1 januari 2017 @ 16:07 |
https://www.facebook.com/dakar/videos/1331347950257842/
| |
Sounddragon | zondag 1 januari 2017 @ 17:50 |
Tijdje geleden een toffe poster achterovergedrukt van de Mammoet Dakar-neus.. alleen heb ik eigenlijk helemaal geen toffe plek om hem op te hangen behalve een verdomhoekie in de garage ergens.. zonde ![]() | |
Hyperdude | zondag 1 januari 2017 @ 18:09 |
![]() | |
Alexxxxx | zondag 1 januari 2017 @ 19:42 |
| |
MrBanaan1 | zondag 1 januari 2017 @ 19:55 |
Huh, wat is loos met publiek dan ![]() Ze moeten toch eerst berhaubt nog van het podium starten ![]() | |
franklop | zondag 1 januari 2017 @ 19:56 |
![]() | |
Yreal | zondag 1 januari 2017 @ 21:36 |
Maar 12 etapes dit jaar? | |
DiegoArmandoMaradona | maandag 2 januari 2017 @ 00:01 |
Weekenden vallen verkeerd | |
Yreal | maandag 2 januari 2017 @ 00:03 |
behoorlijk dit jaar | |
DieselTank | maandag 2 januari 2017 @ 00:06 |
![]() | |
Sounddragon | maandag 2 januari 2017 @ 00:10 |
Helemaal door het lint natuurlijk ![]() Tis gvd wel elk jaar hetzelfde met dat kloterige pijltjesgooien.. ![]() | |
MrBanaan1 | maandag 2 januari 2017 @ 00:11 |
WK darts halve finale/finale is logischerwijs dan de 1e etappe (die er nog niet is). | |
MrBanaan1 | maandag 2 januari 2017 @ 00:12 |
Overigens wel lekker onhandig, 2 topics. In PTA en in SPT. Ik heb vandaag niks meegekregen. Morgen ook niet ivm werk en darts. Daarna maar eens verder kijken. Helaas nog steeds Kamphuis ![]() Ik kijk ik bed wel hierna. | |
tralalala | maandag 2 januari 2017 @ 00:12 |
Mag ik hier klagen over Kamphues? ![]() | |
Anne | maandag 2 januari 2017 @ 00:12 |
Ik ben naar bed. En morgen de herhaling om 18:00 uur (!!!!) red ik ook al niet. Schijtzooi. | |
MrBanaan1 | maandag 2 januari 2017 @ 00:13 |
Gewoon in bed kijken. Ik moet om 6uur op ![]() Had achteraf ook iets minder bier moeten drinken. Ok. Nu echt weg. | |
Geralt | maandag 2 januari 2017 @ 00:14 |
Is de rooy aan het winnen? | |
heywoodu | maandag 2 januari 2017 @ 00:15 |
Wat nu op RTL is, is dat de moeite waard om voor wakker te blijven of is het alleen een terugblik en wat presentaties? ![]() | |
Anne | maandag 2 januari 2017 @ 00:16 |
Ik kijk effe in mijn glazen bol. | |
Anne | maandag 2 januari 2017 @ 00:17 |
Garpje! | |
heywoodu | maandag 2 januari 2017 @ 00:17 |
Ik snap 'm niet, het is vet laat. | |
Alexxxxx | maandag 2 januari 2017 @ 00:21 |
in die van SPT gebeurt niks, das gewoon nattekat die bij zijn eigen spiegelbeeld aan het fappen is, dus dat scheelt ![]()
| |
sasquatsch | maandag 2 januari 2017 @ 00:21 |
Opnemen en later kijken? | |
DieselTank | maandag 2 januari 2017 @ 00:21 |
opel vivaro en eru prestige | |
heywoodu | maandag 2 januari 2017 @ 00:22 |
Ik dacht dat heen en weer-gemekker wel klaar was en dat er, zoals over wel meer onderwerpen op FOK!, gewoon twee topics zouden blijven lopen zonder dat onderlinge gedoe. | |
heywoodu | maandag 2 januari 2017 @ 00:23 |
Even quadfabrikant worden omdat je anders niet mag starten, commitment ftw | |
DieselTank | maandag 2 januari 2017 @ 00:23 |
Ga er nou dan ook niet op in!! Verder heeft hij wel gelijk hoor. | |
DieselTank | maandag 2 januari 2017 @ 00:23 |
Het zal allemaal wat kosten ![]() ![]() ![]() | |
DieselTank | maandag 2 januari 2017 @ 00:25 |
Er zitten wel een paar mooie shots tussen ![]() | |
Yreal | maandag 2 januari 2017 @ 00:27 |
Ze weten het wel weer knap irritant te maken. Kut smeerkaas | |
DieselTank | maandag 2 januari 2017 @ 00:28 |
Nou nou haha ik heb wel ooit 2 bakjes gehaald. Was mwah, geef mij maar echte oude kaas, is nog bijna goedkoper ook ![]() | |
DieselTank | maandag 2 januari 2017 @ 00:28 |
Hopelijk wint toyota de autos | |
DieselTank | maandag 2 januari 2017 @ 00:32 |
Nu wel een voorraam ![]() | |
DieselTank | maandag 2 januari 2017 @ 00:48 |
4000 uur !! | |
Sounddragon | maandag 2 januari 2017 @ 07:43 |
Elk jaar loopt die troep uit, en elk jaar zitten wij als Dakar-gekkies te wachten tot ze klaar zijn met misgooien. Tis al zo lekker vroeg ![]() | |
Sounddragon | maandag 2 januari 2017 @ 07:45 |
Psies, laten we niet weer aan dat geleuter beginnen; let's have some fun! | |
Sounddragon | maandag 2 januari 2017 @ 07:46 |
videorecorder kapot dit dat ![]() | |
Piet__Piraat | maandag 2 januari 2017 @ 08:42 |
Dat is wel jammer. Las gisteren in Dakargids dat vroegh er ook gewoon >8.000km special stage was in een Dakar. Dat ging tenminste ergens over. Aflevering gisteravond trouwens geskipt, kijk vanavond de herhaling wel ![]() | |
heywoodu | maandag 2 januari 2017 @ 09:45 |
Wachten tot ze misgooien kan flink lang duren ja, als het een pure pornowedstrijd zoals gisteren is ![]() Maar goed, aan zo'n uitzending als die van gisteren mis je weinig als je het opneemt en een dag later ziet ![]() | |
Piet__Piraat | maandag 2 januari 2017 @ 10:16 |
Daarom. Heeft allemaal geen haast, het is pas net begonnen! | |
DieselTank | maandag 2 januari 2017 @ 11:13 |
heee peter | |
DieselTank | maandag 2 januari 2017 @ 11:18 |
zoef weg | |
mime_negert | maandag 2 januari 2017 @ 11:26 |
Heb ik gemist, wie waar en waarom? | |
DieselTank | maandag 2 januari 2017 @ 13:26 |
Interview met een van de quad rijders, ze hebben zelf de quad gemaakt en daar een KTM blok ingelegd. Hierdoor moesten ze een nieuw kenteken aanvragen en aangezien ze de quad zelf gemaakt hebben moeten ze het zelfde traject door dat alle andere auto/motor/quad etc fabrikanten ook moeten. En dat kost veel centjes ![]() | |
DieselTank | maandag 2 januari 2017 @ 13:29 |
Ik snap niet waarom ze niet gewoon een bestaande quad hebben gepakt en daar alles van afhalen en alleen de buis waar het framenummer op zit gebruiken. Zoiets doen heel veel teams toch? zoals die buggy van tim en tom eigenlijk een suzuki swift is terwijl er wel bijv. een suzuki motor van een sneeuwscooter in zit. | |
Sounddragon | maandag 2 januari 2017 @ 13:40 |
Vorig jaar liep het volgens mij 3 kwartier uit ofzo.. behoorlijk irritant.. ach ja, het is idd 'maar' de eerste aflevering.. deze week kan ik iig kijken want ik zit in NL en dan heb ik ook NL tv in het hotel ![]() Je kunt de uitzendingen niet terugkijken ergens toch? | |
motorbloempje | maandag 2 januari 2017 @ 13:41 |
Alleen betaald volgens mij.. wij moeten ook aan de illegaliteitenpraktijken om de boel een beetje te kunnen volgen ![]() ![]() | |
Alexxxxx | maandag 2 januari 2017 @ 13:41 |
als je ziggo hebt via ziggogo.nl, aar dat werkt alleen als je hotel ook ziggo heeft geloof ik | |
Piet__Piraat | maandag 2 januari 2017 @ 13:42 |
Dat bestaande frame gebruiken zou mij ook simpeler lijken, maar er is vast een goede reden dat ze dat niet zo hebben kunnen doen. | |
motorbloempje | maandag 2 januari 2017 @ 13:44 |
| |
Alexxxxx | maandag 2 januari 2017 @ 13:54 |
frame moet matchen met de motor. Suzuki blok in een suzuki mag, Iveco blok in een Ginaf mag, DAF blok in een Scania mag niet. Maar eerste (twee) jaar krijg je alleen een waarschuwing, vandaar dat de Tatra van Loprais met een Renault motor mee heeft gedaan en de Scania van vd heuvel vorig jaar nog wel een DAF motor had (nu een Scania blok) | |
Sounddragon | maandag 2 januari 2017 @ 13:58 |
Denk ik ook idd.. en ik ken er niet n die Ziggo heeft ![]() Hmmm, je moet inloggen op je Ziggo account, dus dan zou het gewoon overal moeten werken.. ik zie licht aan de horizon ![]() ![]() | |
Alexxxxx | maandag 2 januari 2017 @ 14:12 |
Als je ingelogd bent moet je alsnog via een ziggo verbinding zitten, anders wekrt het niet. Uit angst dat mensen hun inlog weggeven aan hun niet ziggo-ende vrienden | |
sasquatsch | maandag 2 januari 2017 @ 14:21 |
Volgens Ziggo zou het via elke Nederlandse internetverbinding moeten werken. | |
DieselTank | maandag 2 januari 2017 @ 14:24 |
KPN heeft ook tv kijken op het internet, alleen werkt het niet op: Chrome, explorer. firefox, edge oftewel het werkt nergens op ![]() Ik kijk dus gewoon een illegale rtl stream op mijn PC, en alle afleveringen neem ik op met KPN alhoewel ik soms maar de halve aflevering opneem omdat iets uitloopt en ik dus een halve film opneem ![]() Ik vind het alleen zo jammer van rtl dat het terugkijken etc zo veel geld kost. Ze moeten het gewoon 1 tientje voor alle dakar afleveringen maken op rtlxl ofzo. Veel beter ![]() | |
Impry | maandag 2 januari 2017 @ 14:30 |
En maand RTL XL is 4,- volgens mij. Kun je prima Dakar terugkijken toch? | |
Piet__Piraat | maandag 2 januari 2017 @ 14:42 |
En was er vorig jaar niet iemand die Kijk gebruikte? Eerste maand gratis dacht ik. | |
Sounddragon | maandag 2 januari 2017 @ 14:54 |
Ik zie het wel.. weet die login niet, dus vanavond met KS effe fiksen, en dan zie ik het wel. Deze week sowieso nog geen nood. | |
DieselTank | maandag 2 januari 2017 @ 14:54 |
Oh dan ga ik dat maar aanschaffen. op TV kost het 1 euro per aflevering en dan kan je hem ongeveer 2 uur bekijken ![]() | |
Impry | maandag 2 januari 2017 @ 15:08 |
Via PC kun je sowieso aflevering van dag ervoor terugkijken. (ik denk zelfs ook via Smart TV of Chromecast) Als je langer terug wilt kijken moet je zo'n premium account hebben. | |
Anne | maandag 2 januari 2017 @ 15:50 |
En waar ben jij ![]() | |
motorbloempje | maandag 2 januari 2017 @ 16:09 |
De vraag is of dat ook met Hola/VPN-shizzle een beetje fatsoenlijk werkt. Wil bes 4 euro neertellen, maar dan moet 't wel werken ![]() | |
MrBanaan1 | maandag 2 januari 2017 @ 16:14 |
Ik heb al vaak Ziggo horizon in het buitenland gekeken, via mijn VPN ![]() Live F1 gekeken in de VS bijvoorbeeld. Werkt dus wel. Met dat RTLextra geen ervaring. | |
Peterselieman | maandag 2 januari 2017 @ 16:18 |
Nu al een brandje onder de motorkap bij de Toyota van Al-Attiyah ![]() Gelukkig wel na de proef en nu 400 kilometer op sleeptouw bij De Villiers ![]() | |
DieselTank | maandag 2 januari 2017 @ 16:34 |
bij praatje hoort plaatje |