abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 januari 2016 @ 22:45:48 #101
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_159424075
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 10:17 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, maar als je een agent met een MP5 ter plekke hebt kan dat toch doorslaggevend zijn.
Dat denken de criminelen met AK's ook (en hoeveel hebben we er daarvan? 1?)
Die hoeven nu alleen maar in de lucht te schieten, mocht de politie met MP5's aankomen zullen ze gericht gaan schieten. Spiraal van geweld.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 22:46:11 #102
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_159424083
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 10:17 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, maar als je een agent met een MP5 ter plekke hebt kan dat toch doorslaggevend zijn.
Ach voor dat die mag schieten ben ik al de wereld over

Agent , hallo bureau ik heb een verdachten in het vizier .......mag ik over gaan tot actie?
Bureau, we zullen even toestemming moeten vragen, wacht even ....

half uur later , we zijn er nog mee bezig maar blijft scherp , en houd hem in het vizier

Agent , kan ej even versterking sturen het gaat hier uit de hand lopen en mijn dienst tijd zit er bijna op dus ik wil ook naar huis ...

Bureau , is goed we zullen zorgen dat er een vervanger komt en over een half uurtje weten we of je toestemming heb om tot actie mag over gaan ....
maar fijne avond en ik zie je morgen :)
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_159424139
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:00 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Omdat militairen inzetten een laatste middel hoort te zijn. Dat zie je normaal alleen in landen waar ze het niet zo nauw met de regels nemen, of waar ze graag aanslagen plegen.

Het zal wel op deze manier gaan omdat de politie zwaar onderbezet is.
Militairen inzetten mag niet zomaar volgens de grondwet.

Daarnaast zijn militairen niet getraind voor politietaken.
pi_159424217
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:47 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Maar ze doen het stiekem toch? :@
L2B's Mixcloud
  dinsdag 26 januari 2016 @ 22:49:27 #105
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_159424223
quote:

[..]

we hebben de MP ook nog dus die kunnen wel aan het werk gezet worden , alleen die mogen niets met burgers doen .... terroristen zijn geen burgers dus laat ze maar komen
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 22:49:47 #106
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_159424233
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:39 schreef sp3c het volgende:
al krijgen ze er allemaal 1 mee, zolang hij dezelfde regeltjes moet volgen als de rest van de platte petten maakt het niet zoveel uit of hij een 9mm pistool in zijn broek of een .50 op het dak heeft

daar zit hem juist het verschil tussen een rechtstaat en een politiestaat
Ik ben derhalve dan ook zeer benieuwd naar de (gewelds)instructie voor het politiegebruik van duidelijk militair bedoelde wapens in de rechtstaat.
Wanneer gaat de MP5 (C8, HK416 whatever) op semi/auto/shot, hoeveel schoten mogen ze doen, nemen ze meerdere magazijnen mee en voor wie en wat gaat de trekker over ?

Het verschil met het pistool is trouwens dat het eerst getrokken moet worden, wat ook niet zomaar mag. Het machinepistool ligt (veiligheidspal aan of uit ?) al schietklaar voor de borst in de hand. Ik vind het gewoon bloedeng deze ontwikkeling waarbij ik geen angst heb voor wapens maar meer voor de mens daarachter.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_159424254
quote:

[..]

Ik denk dat je de grondwet van de VS bedoeld. Onze grondwet stopt namelijk helemaal niks. Artikel 1 negeren is nota bene overheidsbeleid.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 22:50:49 #108
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_159424265
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:49 schreef Vallon het volgende:

[..]

ik geen angst heb voor wapens maar voor voor de mens daarachter.
wapens doden geen mensen mensen doden mensen dus ik heb de zelfde angst
pi_159424327
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 10:51 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Door mijn eigen ervaringen en die van voormalig agenten in combinatie met het gruwelijke gefaal wat regelmatig de media bereikt.

Edit: Ik was het oplossingspercentage vergeten. Hun eigen cijfers dus.
Ik heb eerder twee voorbeelden (fitheid, schietvaardigheid) gegeven waaruit blijkt dat er structurele problemen zijn met de politieopleiding sinds minstens de jaren 90, laat ik dit aanvullen met een derde voorbeeld: het aantal trainingsuren is de laatste jaren ingekort. Dat zegt natuurlijk niets over een elite-eenheid, de vraag is of dat het een elite-eenheid is of gaat worden, dus met een groot aantal trainingsuren, strenge fysieke en mentale eisen (niet van het lachwekkende niveau wat voor de algemene politie-opleiding geldt), strenge selectie etc.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_159424387
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:32 schreef Leandra het volgende:
want iemand met een mitrailleur kan geen "reguliere" politietaken uitvoeren.
Wellicht maken we de tijd nog mee dat ze tussen neus en lippen door staan te flitsen en we er helemaal niet meer van opkijken dat ze een mitrailleur dragen.
L2B's Mixcloud
pi_159424456
quote:

[..]

Volgens mij militairen, maar ze liepen wel met een mitrailleur, ze oogden militair, maar dat kan natuurlijk ook door die mitrailleur komen.
Je ziet iemand al niet meer als politie-agent als hij met een mitrailleur loopt, want iemand met een mitrailleur kan geen "reguliere" politietaken uitvoeren.
Het lijkt me lastig om iemand aan te houden terwijl je een mitrailleur draagt. :)
Hem onder schot houden zal wel lukken (al is dat zinloos als die persoon weet dat je toch niet zal/mag schieten), hem aanhouden wordt een beetje link, dat wapen wat alle kanten uit beweegt, iemand die tijdens een worsteling naar het wapen kan grijpen etc.
Niet echt handig, dan toch liever een geholsterd wapen. Wat trouwens zou kunnen voor de MP5 als je een heel erg groot holster maakt. De secret service deed dat voor een groter geweer. ;)
Bonnetjes schrijven gaat nog wel maar ik heb toch liever dat zo iemand zijn/haar ogen op het geweer en de omgeving houdt dan op iets anders en dat hij/zij er met zijn/haar aandacht bij is alvorens er een ongeluk gebeurt. Just saying.
#NoDAPL
pi_159424793
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:39 schreef sp3c het volgende:
al krijgen ze er allemaal 1 mee, zolang hij dezelfde regeltjes moet volgen als de rest van de platte petten maakt het niet zoveel uit of hij een 9mm pistool in zijn broek of een .50 op het dak heeft

daar zit hem juist het verschil tussen een rechtstaat en een politiestaat
Los van de schietdiscussie, ben jij echt zo naïef dat jij denkt dat alle politie-agenten zich heel de tijd braaf aan de wet houden? :?
Lees dan maar eens wat oude ombudsrapporten waarin staat vermeld hoe vaak het per jaar naar schatting minstens voorkomt dat ze bepaalde regels overtreden, denk aan zaken als handboeien te strak doen of niet dubbelsluiten, niet juist de geweldspiraal hanteren, schietincidenten, valsheid in geschrifte etc.
#NoDAPL
pi_159424848
quote:
18s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:37 schreef Vallon het volgende:
Het hangt er helemaal van af waar die 150 (al dat het is & daarbij blijft?) zich gaan ophouden en met welk mandaat zij het schietgerei anders dan nu reeds met het pistool gaan gebruiken....
Tot op heden heb ik geen rapport gezien dat een zwaarder machinepistool een betere bescherming biedt bij uitvoeren van politietaken dan een handzaam pistool.

Ik vermoed dat "ze" vooral "hoogwaardigheidsbekleders" en de TowerOfPower willen beschermen ws. niet zozeer tegen terroristen maar tegen subversieve elementen...

Precies mijn gedachte! Dit is dus een extra investering ten koste van het politiebudget met als gevolg dat er straks meer geld naar de totale politie gaat en er minder geld over is voor wezenlijke zaken. Ik beschouw tenminste het beveiligen van bobo's en vips niet als een wezenlijk iets voor de burgers in een behoorlijk veilig land.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:49 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik ben derhalve dan ook zeer benieuwd naar de (gewelds)instructie voor het politiegebruik van duidelijk militair bedoelde wapens in de rechtstaat.
Wanneer gaat de MP5 (C8, HK416 whatever) op semi/auto/shot, hoeveel schoten mogen ze doen, nemen ze meerdere magazijnen mee en voor wie en wat gaat de trekker over ?

Het verschil met het pistool is trouwens dat het eerst getrokken moet worden, wat ook niet zomaar mag. Het machinepistool ligt (veiligheidspal aan of uit ?) al schietklaar voor de borst in de hand. Ik vind het gewoon bloedeng deze ontwikkeling waarbij ik geen angst heb voor wapens maar meer voor de mens daarachter.
Ja, dadelijk gaat de MP5 voor aanhoudingsvuur (iets wat direct geschrapt zou moeten worden en wat niet mag bestaan in een beschaafd land!) worden gebruikt. Oeps, sorry, is had de schakelaar per ongeluk op F staan in plaats van op E.

Als ik het mij goed herinner dan beoefen jij de schietsport.

[ Bericht 12% gewijzigd door Bram_van_Loon op 26-01-2016 23:15:00 ]
#NoDAPL
pi_159425087
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:49 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Maar ze doen het stiekem toch? :@
Inderdaad, de MP, ook wel marechaussee genoemd. Ik weet niet hoe dat juridisch zit maar de grondwet is in Nederland niet bindend dus dat het volgens de grondwet niet mag zegt weinig. Ik begin te begrijpen waarom de politie graag hebben dat de grondwet een papieren tijger blijft: het is lekker gemakkelijk, je kan die vervelende grondwet negeren wanneer het je uitkomt. Een mens zou van minder cynisch worden. ;)
#NoDAPL
  dinsdag 26 januari 2016 @ 23:21:52 #115
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_159425437
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het lijkt me lastig om iemand aan te houden terwijl je een mitrailleur draagt. :)
Hem onder schot houden zal wel lukken (al is dat zinloos als die persoon weet dat je toch niet zal/mag schieten), hem aanhouden wordt een beetje link, dat wapen wat alle kanten uit beweegt, iemand die tijdens een worsteling naar het wapen kan grijpen etc.
Niet echt handig, dan toch liever een geholsterd wapen. Wat trouwens zou kunnen voor de MP5 als je een heel erg groot holster maakt. De secret service deed dat voor een groter geweer. ;)
Bonnetjes schrijven gaat nog wel maar ik heb toch liever dat zo iemand zijn/haar ogen op het geweer en de omgeving houdt dan op iets anders en dat hij/zij er met zijn/haar aandacht bij is alvorens er een ongeluk gebeurt. Just saying.
Het is duidelijk dat die zo uitgedoste Universal Soldiers niet inzetbaar zullen gaan zijn voor het reguliere politiewerk waar de politie voor bedoeld is. Veel te veel variabelen.

Momenteel worstelen de reguliere politieagenten er al mee waar ze hun pepperspray op de overvolle koppelriem moeten proppen. Je moet immers wel wat beweegbaar kunnen blijven om waakzaam en dienstbaar te zijn.

Vraag is dan ook o.a. of die superagenten boven of binnen het huidige budget worden betaald ?
Ik zou het vele malen nuttiger vinden wanneer in de wijk een paar vaste bromsnors rondsnorren en tijd hebben voor aangiftes en de (wat ze noemen) kleine criminaliteit oplossen. Helaas is daar geen geld noch organisatie voor.
  Moderator dinsdag 26 januari 2016 @ 23:23:13 #116
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_159425486
quote:

[..]

Volgens mij militairen, maar ze liepen wel met een mitrailleur, ze oogden militair, maar dat kan natuurlijk ook door die mitrailleur komen.
Je ziet iemand al niet meer als politie-agent als hij met een mitrailleur loopt, want iemand met een mitrailleur kan geen "reguliere" politietaken uitvoeren.
in Frankrijk zijn ze in principe als ondersteuning van de politie, afhankelijk van de dreiging krijgen ze meer verantwoordelijkheid maar de agent die met ze meeloopt blijft verantwoordelijk

het is niet de bedoeling dat je ze gaat zien als politieagenten, daarom krijgen ze bewust geen blauwe jas
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_159425524
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 23:21 schreef Vallon het volgende:
Vraag is dan ook o.a. of die superagenten boven of binnen het huidige budget worden betaald ?
Waarschijnlijk in eerste instantie binnen en na wat gemopper ("we hebben nu...daardoor hebben we minder budget voor...) boven. ;)
Het is speculatie maar dit ligt erg voor de hand.
Ik ben het met je eens dat ze veel nuttiger kunnen worden ingezet dan voor het beveiligen van wat bobo's of vips of het geruststellen van overbezorgde burgers die zich gek laten maken door unieke incidenten in andere landen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#NoDAPL
pi_159425803
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 23:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Inderdaad, de MP, ook wel marechaussee genoemd. Ik weet niet hoe dat juridisch zit maar de grondwet is in Nederland niet bindend dus dat het volgens de grondwet niet mag zegt weinig. Ik begin te begrijpen waarom de politie graag hebben dat de grondwet een papieren tijger blijft: het is lekker gemakkelijk, je kan die vervelende grondwet negeren wanneer het je uitkomt. Een mens zou van minder cynisch worden. ;)
Dat neemt niet weg dat je beter een getrainde agent in kan zetten dan militairen die een training achter de rug hebben die niets te maken heeft met de huidige problemen. Zo heb ik bijvoorbeeld geschoten met FAL, FALO, Browning en Uzi. Dat deed ik niet onaardig, maar werkt natuurlijk niet op straat. Agenten hebben die praktijkervaring wel en zijn bekenden in het straatbeeld, dus hebben daarmee tegelijkertijd een voorsprong.
L2B's Mixcloud
pi_159426330
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:50 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/326902https://nl.wikipedia.org/wiki/Posse_Comitatus_Act]Glazenmaker[/url] het volgende:
Ik denk dat je de grondwet van de VS bedoeld. Onze grondwet stopt namelijk helemaal niks. Artikel 1 negeren is nota bene overheidsbeleid.
Voor de VS bedoel je denk ik de Posse Comitatus Act https://nl.wikipedia.org/wiki/Posse_Comitatus_Act

Artikel 1 van de NL grondwet wordt ook heel vaak misbruikt door lieden die zich achtergesteld voelen, iesj diskriminatie ! :(
quote:
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 23:48:59 #120
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_159426414
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 23:30 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Dat neemt niet weg dat je beter een getrainde agent in kan zetten dan militairen die een training achter de rug hebben die niets te maken heeft met de huidige problemen. Zo heb ik bijvoorbeeld geschoten met FAL, FALO, Browning en Uzi. Dat deed ik niet onaardig, maar werkt natuurlijk niet op straat. Agenten hebben die praktijkervaring wel en zijn bekenden in het straatbeeld, dus hebben daarmee tegelijkertijd een voorsprong.
Jij kent dus die wapens, zijn die in principe aanvalswapens (M2 sws niet :P ) in jouw beleving dan handiger voor politiewerk ?
Ook het trainen en onderhoud in/met die nonstandaard politie wapens vergt de nodige tijd/kunde.
pi_159426585
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 23:48 schreef Vallon het volgende:

[..]

Jij kent dus die wapens, zijn die in principe aanvalswapens (M2 sws niet :P ) in jouw beleving dan handiger voor politiewerk ?
Ook het trainen en onderhoud in/met die nonstandaard politie wapens vergt de nodige tijd/kunde.
Niet die wapens nee, maar ik zie liever een getrainde agent met mitrailleur, dan een paar militairen die training hebben gehad in bosrijke omgeving, schuttersputjes graven, kilometers lang rennen met volle bepakking, door de modder onder prikkeldraad kruipen en een enkele keer huizen zuiveren.

Buiten het laatste om heb je geen reet aan een gewone militair op straat.
L2B's Mixcloud
  woensdag 27 januari 2016 @ 00:13:05 #122
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_159427217
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 23:54 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Niet die wapens nee, maar ik zie liever een getrainde agent met mitrailleur, dan een paar militairen die training hebben gehad in bosrijke omgeving, schuttersputjes graven, kilometers lang rennen met volle bepakking, door de modder onder prikkeldraad kruipen en een enkele keer huizen zuiveren.

Buiten het laatste om heb je geen reet aan een gewone militair op straat.
Idd. Millitairen moeten gewoon hun militair werk doen en hebben imho dan ook in vredestijd niets te zoeken muv wat training in de stad.
Reguliere politieagenten goed trainen is al een kunst dus dat moet/kan je niet moeilijker maken dan het nu al is. Laat ze gewoon hun Walter P5/P99 (of desnoods een Glock) gebruiken en hou het daarbij.

BSB eenheden of AT teams die trouwens al gewoon ingezet worden voor hardvochtiger schietend stads/politiewerk mogen van mij (en hebben dat sws al) een uitgebreidere wapenuitrusting hebben.
Kortom wat nu gaande is, nieuwe speciale politie-eenheden gaan uitrusten met machinepistolen, zie ik geen enkel nut van in.
Mja, ik ben ook geen getrainde budgethapper die z'n macht wil tonen of vergroten.
pi_159427262
Heel goed.Dan maar een politiestaat. Beter safe than sorry.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
  Moderator woensdag 27 januari 2016 @ 00:26:57 #124
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_159427540
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 00:14 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Heel goed.Dan maar een politiestaat. Beter safe than sorry.
dit soort dingen maakt mij altijd een beetje droevig
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_159427618
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 10:19 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Zet je aluhoedje maar op!
Steek die kop van jou nog dieper in je aars!

[ Bericht 0% gewijzigd door Tamabralski op 27-01-2016 00:37:56 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')