abonnement Unibet Coolblue
pi_159382440


Hier verder met alle scriptiefrustratie -O- en natuurlijk alle successen en mooie cijfers *O* .

Deadlines voor scripties:

(8> Bachelorscriptie:

cafpow: Business IT & management, Hogeschool rotterdam.
Onderwerp:

JOUW NAAM HIER? DAT KAN!

(8> Masterscriptie:

Luco: Master Farmacie, Rijksuniversiteit Groningen/University of Sydney
Onderwerp: The influence of different construction materials on tribo-charging in a novel dry-powder inhaler

ieniminimuis: Master Forest and Nature Conservation Wageningen University
Onderwerp: Dynamics in Local Cultural and Spiritual Values on Sacred Groves in Ashanti Regtion, Ghana.

Tink89: Masterscriptie UvT
Onderwerp: Implicit Associations: Reputational Damage because of Diederik Stapel's actions

DeParo: Masterscriptie UvA - Internationale Betrekkingen

Max C: Master Geneeskunde, Rijksuniversiteit Groningen / Royal Children's Hospital, Melbourne
Onderwerp: Pharmacotherapeutical preconditioning with diazoxide and treatment with Perindopril in Duchenne Muscular Dystrophy

Koffiegast: Master Artificial Intelligence - Vrije Universiteit
Onderwerp: Model-free Autonomous Learning and Control with Uncertainty

(8> Handige links:

http://scholar.google.com
http://www.jstor.org
http://muse.jhu.edu/

Daarnaast heeft bijna elke opleiding wel een (al dan niet online) scriptiedatabase om eventueel wat inspiratie uit te putten.

Wil je ook in de OP, gewoon even een DM sturen naar motorbloempje! :)

----
pi_159382728
Dat is dan weer niet echt een onderwerp waar ik ook maar iets over weet. :') Dingen zoals die B.V. fouten kan ik er dan niet voor je uithalen. Heeft je opleiding geen facebookgroep waar je zoiets kunt vragen? Hier hangen ook regelmatig briefjes in de UB, van mensen die aanbieden je scriptie na te kijken. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_159383246
Hmm, dat is dan wel weer jammer.

Ik ga het eens rondvragen, maar ik vind het ook wel tricky om het een medestudent te vragen. Iemand ervaring met Scribbr? Die rekenen daar zo 250/300 euro voor. }:|
Checkmythesis.nl rond de 200-230 euro.
- Met zuidelijke groet -
pi_159383676
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:27 schreef De-Hamster het volgende:
Hmm, dat is dan wel weer jammer.

Ik ga het eens rondvragen, maar ik vind het ook wel tricky om het een medestudent te vragen. Iemand ervaring met Scribbr? Die rekenen daar zo 250/300 euro voor. }:|
Checkmythesis.nl rond de 200-230 euro.
Je hebt PM, kan het allicht proberen. :) 250 euro lijkt veel, maar de gemiddelde these die ik nakeek was echt doorspekt met fouten. Dan gaat er idioot veel tijd in zitten om dat na te kijken.
Your opinion of me is none of my business.
pi_159384933
Bij nader informeren zou Scribbr eerder naar 400 euro gaan, omdat het waarschijnlijk volgende week alweer ingeleverd moet worden.

Ik ga eens informeren in mijn kring.
- Met zuidelijke groet -
  maandag 25 januari 2016 @ 16:54:57 #6
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_159385422
Ik werk zelf via Scribbr en ook direct met klanten (PM staat open ;) ). Het lijkt duur, maar als corrector ben ik met 10000 woorden ongeveer 6 à 7 uur bezig. Dus dan is 100 euro echt niet heel veel geld. En bruto natuurlijk, er moet nog belasting af. En over het algemeen is het ook echt nodig; de scripties die ik nakijk, zijn vaak echt rampzalig, zowel qua spelling en grammatica als zinsbouw en structuur.
Overigens in de kwaliteitscontrole van editors bij Scribbr wel echt goed; je moet een aantal testen doen voordat je voor hen mag werken en je werk wordt ook regelmatig gecontroleerd.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_159385459
Morgen ga ik echt wat doen
pi_159385755
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 16:54 schreef SaskiaR het volgende:
Ik werk zelf via Scribbr en ook direct met klanten (PM staat open ;) ). Het lijkt duur, maar als corrector ben ik met 10000 woorden ongeveer 6 à 7 uur bezig. Dus dan is 100 euro echt niet heel veel geld. En bruto natuurlijk, er moet nog belasting af. En over het algemeen is het ook echt nodig; de scripties die ik nakijk, zijn vaak echt rampzalig, zowel qua spelling en grammatica als zinsbouw en structuur.
Overigens in de kwaliteitscontrole van editors bij Scribbr wel echt goed; je moet een aantal testen doen voordat je voor hen mag werken en je werk wordt ook regelmatig gecontroleerd.
Bedankt voor je toelichting.

Maandag 8.30 moet ik het weer inleveren. Dus met de veranderingen die ik zelf moet doorvoeren na de correctie zal ik het dus ongeveer zaterdag moeten hebben.

Ik overweeg sterk om die drie dagen actie te doen. Want ik heb er al zoveel naar gekeken en ik heb blijkbaar zoveel fouten niet gezien. Dan ga ik nooit door die tweede taalcheck komen.
- Met zuidelijke groet -
pi_159387174
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 16:54 schreef SaskiaR het volgende:
Ik werk zelf via Scribbr en ook direct met klanten (PM staat open ;) ). Het lijkt duur, maar als corrector ben ik met 10000 woorden ongeveer 6 à 7 uur bezig. Dus dan is 100 euro echt niet heel veel geld. En bruto natuurlijk, er moet nog belasting af. En over het algemeen is het ook echt nodig; de scripties die ik nakijk, zijn vaak echt rampzalig, zowel qua spelling en grammatica als zinsbouw en structuur.
Overigens in de kwaliteitscontrole van editors bij Scribbr wel echt goed; je moet een aantal testen doen voordat je voor hen mag werken en je werk wordt ook regelmatig gecontroleerd.
Ik had soms het idee dat er niet eens een Word spellingscheck overheen was gegaan. ;(
Your opinion of me is none of my business.
  maandag 25 januari 2016 @ 18:44:45 #10
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_159388129
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 18:03 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ik had soms het idee dat er niet eens een Word spellingscheck overheen was gegaan. ;(
Echt? Dan kan je wel klagen over die editor of hem/haar een slechte review geven, dan doen ze er wel wat mee.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_159388373
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 18:44 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Echt? Dan kan je wel klagen over die editor of hem/haar een slechte review geven, dan doen ze er wel wat mee.
Nee, toen ik zelf nog freelance corrigeerde. ;) Bij de scripties die ik moest nakijken dus. Dat was ook één van de redenen dat ik er toen mee gestopt ben.
Your opinion of me is none of my business.
pi_159388599
Ik zou de fouten gewoon highlighten om de scriptant te laten zien waar de fout zit.
  maandag 25 januari 2016 @ 18:59:37 #13
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_159388637
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 18:52 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Nee, toen ik zelf nog freelance corrigeerde. ;) Bij de scripties die ik moest nakijken dus. Dat was ook één van de redenen dat ik er toen mee gestopt ben.
Ooh zo! Nouja, ik reken mijn tarief per uur, dus als het slecht geschreven is doe ik er langer over en kost het meer. Eigen schuld dikke bult :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_159388808
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 18:59 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ooh zo! Nouja, ik reken mijn tarief per uur, dus als het slecht geschreven is doe ik er langer over en kost het meer. Eigen schuld dikke bult :)
Tuurlijk, maar als het slecht geschreven was vond ik het echt niet leuk meer om te doen. :@
Your opinion of me is none of my business.
pi_159402385
Ik heb via Sribbr mijn scriptie (engelstalig) laten nakijken. Ik was erg tevreden met de editor. Mijn inziens het geld waard.

Woensdag verdediging. Spannenddddddd.
pi_159436667
En afgestudeerd met een zeven. Succes aan alle anderen!
pi_159437681
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 13:49 schreef Skiet het volgende:
En afgestudeerd met een zeven. Succes aan alle anderen!
Netjes gedaan zeg!
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_159572716
Gebruiken jullie zelf plagiaatchecks? Die van scribbr lijkt niet echt op juristen te zijn afgestemd.
pi_159572791
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 13:49 schreef Skiet het volgende:
En afgestudeerd met een zeven. Succes aan alle anderen!
Gefeliciteerd!

quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 17:06 schreef Lavezzi het volgende:
Gebruiken jullie zelf plagiaatchecks? Die van scribbr lijkt niet echt op juristen te zijn afgestemd.
Nee, als je zorgvuldig met je referenties en dergelijken omgaat heb je niets te vrezen.
Ja doei.
pi_159572907
Zorgvuldig, maar toch altijd een beetje die angst dat er iets heel onredelijks uit zo'n test komt rollen.
pi_159573022
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 17:12 schreef Lavezzi het volgende:
Zorgvuldig, maar toch altijd een beetje die angst dat er iets heel onredelijks uit zo'n test komt rollen.
Als jij netjes stukken die je overneemt quote en de bron erbij zet en daarnaast de rest in je eigen woorden uitlegt is er niets aan de hand. :)
pi_159598622
In afwachting van de taalcontrole mag ik toch op scriptieverdediging. Ik moet de scriptie verdedigen voor mijn eerste beoordelaar en een externe beoordelaar uit het bedrijfsveld. Ik mag ervan uitgaan dat beide mijn scriptie heb gelezen.

Heeft iemand nog tips voor de presentatie van ong. 15 min an sich? Ik mag niet teveel in details treden, maar ze hebben beide de scriptie gelezen. Dus ik zit een beetje in een dillemma of ik gewoon de structuur van de scriptie aanhoud, met aanleiding-probleemstellingen-onderzoeksmethode-onderzoeksbeargumentatie-resultaten-conclusies-aanbevelingen. Of dat ik er veel dieper op in moet gaan?
- Met zuidelijke groet -
pi_159598870
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 16:17 schreef De-Hamster het volgende:
In afwachting van de taalcontrole mag ik toch op scriptieverdediging. Ik moet de scriptie verdedigen voor mijn eerste beoordelaar en een externe beoordelaar uit het bedrijfsveld. Ik mag ervan uitgaan dat beide mijn scriptie heb gelezen.

Heeft iemand nog tips voor de presentatie van ong. 15 min an sich? Ik mag niet teveel in details treden, maar ze hebben beide de scriptie gelezen. Dus ik zit een beetje in een dillemma of ik gewoon de structuur van de scriptie aanhoud, met aanleiding-probleemstellingen-onderzoeksmethode-onderzoeksbeargumentatie-resultaten-conclusies-aanbevelingen. Of dat ik er veel dieper op in moet gaan?
Ik vind dit al behoorlijk veel dus wees zo beknopt en oppervlakkig mogelijk. Als zij de diepte in willen gaan met hun vragen dan merk je dat vanzelf wel.
pi_159599006
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 16:28 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik vind dit al behoorlijk veel dus wees zo beknopt en oppervlakkig mogelijk. Als zij de diepte in willen gaan met hun vragen dan merk je dat vanzelf wel.
Mij leek dit de meest logische indeling omdat men 8-12 dia's toch wel als richtlijn aangaven.

Wat lijken jou dan overbodige zaken? Moet ik veel dieper ingaan op de beantwoording van de vier onderzoeksvragen? En de overige zaken minder doen?
- Met zuidelijke groet -
pi_159599059
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 16:36 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

Mij leek dit de meest logische indeling omdat men 8-12 dia's toch wel als richtlijn aangaven.

Wat lijken jou dan overbodige zaken? Moet ik veel dieper ingaan op de beantwoording van de vier onderzoeksvragen? En de overige zaken minder doen?
Ik weet niet precies wat onderzoeksbeargumentatie is maar dat kun je wel skippen, evenals de resultaten. Die kun je wel bij de conclusies bespreken. Bedenk ook dat je bij 12 sheets per sheet maar 1 minuut en 15 seconden hebt om te lullen. Dat is best weinig.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2016 16:40:44 ]
pi_159599149
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 16:39 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat onderzoeksbeargumentatie is maar dat kun je wel skippen, evenals de resultaten. Die kun je wel bij de conclusies bespreken. Bedenk ook dat je bij 12 sheets per sheet maar 1 minuut en 15 seconden hebt om te lullen. Dat is best weinig.
Ik wilde daarin uitleggen waarom er voor een bepaald onderzoek gekozen is en welke onderzoeken ook een optie waren, maar om bepaalde reden niet gekozen is. Die beargumentatie.

Maar je hebt gelijkt dat het weinig is. Uberhaupt zal 15 minuten sneller voorbij zijn dan ik erg in heb.
- Met zuidelijke groet -
pi_159599187
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 16:44 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

Ik wilde daarin uitleggen waarom er voor een bepaald onderzoek gekozen is en welke onderzoeken ook een optie waren, maar om bepaalde reden niet gekozen is. Die beargumentatie.

Maar je hebt gelijkt dat het weinig is. Uberhaupt zal 15 minuten sneller voorbij zijn dan ik erg in heb.
Ah, een soort methodologie. Kun je kort vermelden bij het kopje ervoor toch.
pi_159605639
http://www.stagemax.nl/st(...)-je-verdediging-voor

Hier lees ik:

quote:
In veel gevallen begint de mondelinge verdediging met een presentatie. De bedoeling is dat je jouw luisteraars weet te boeien met een overtuigende presentatie. Veel studenten maken de fout om gedurende deze presentatie de inhoud van je afstudeerscriptie te herhalen. Je mag ervan uitgaan dat de examinatoren je scriptie hebben doorgenomen dus herhalen zal in veel gevallen niet de aandacht van de luisteraars trekken. Je kunt dit voorkomen door de volgende onderdelen, afhankelijk van de situatie, meenemen in je presentatie:

Een verdere uitwerking van jouw implementatieplan. Denk hierbij bijvoorbeeld aan visuele aspecten
Nog niet eerder benoemde resultaten of een extra diepgang rondom je onderzoek
Eventuele resultaten met betrekking tot de implementatie van je advies. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat je na het inleveren van je scriptie zelf bent begonnen aan de implementatie ervan. De resultaten hiervan kun je in dit geval laten zien
Kritische kanttekeningen op je onderzoek, met name op WO-gebied is dit wenselijk
- See more at: http://www.stagemax.nl/st(...)sthash.V2SmshiQ.dpuf
Ik doe dan ook geen WO, maar ik dacht juist net de structuur van de scriptie te doen. Deze toelichten en daarna driekwartier te gaan verdedigen over zaken waarover de accessoren de diepte in willen gaan.

Ik moet de scriptie dus juist niet gaan presenteren. :'(
- Met zuidelijke groet -
pi_159607652
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 20:42 schreef De-Hamster het volgende:
http://www.stagemax.nl/st(...)-je-verdediging-voor

Hier lees ik:

[..]

Ik doe dan ook geen WO, maar ik dacht juist net de structuur van de scriptie te doen. Deze toelichten en daarna driekwartier te gaan verdedigen over zaken waarover de accessoren de diepte in willen gaan.

Ik moet de scriptie dus juist niet gaan presenteren. :'(
Mail je begeleider om te vragen wat de bedoeling is.
pi_159748411
Bijna twee jaar bezig met scriptie. Onderwerp is goed maar lastig in de praktijk te toetsen (vakgebied wil eigen hachie redden etc.). Nu bang om deel van scriptie op te sturen vanwege de beoordeling.
pi_159748423
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 09:50 schreef Deezertje het volgende:
Bijna twee jaar bezig met scriptie. Onderwerp is goed maar lastig in de praktijk te toetsen (vakgebied wil eigen hachie redden etc.). Nu bang om deel van scriptie op te sturen vanwege de beoordeling.
Ga je dit topic ook vervuilen met je gejank?
pi_159748688
Nee. Constructieve tips vragen en geven mbt de scriptie is hier de bedoeling. Zoals het al delen gaat, al jaren.

Zelf afgelopen week een geweldige week gehad voor m'n proefschrift. Wat goede vorderingen gemaakt, en heb weer een beetje grip op wat ik moet doen/waar ik mee bezig ben. Vandaag beginnen aan het herschrijven van de literature review en het tweede deel van de dag aan mijn paper werken dat ik over 6 weken mag presenteren in San Francisco :9
Ja doei.
pi_159749426
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 09:50 schreef Deezertje het volgende:
Bijna twee jaar bezig met scriptie. Onderwerp is goed maar lastig in de praktijk te toetsen (vakgebied wil eigen hachie redden etc.). Nu bang om deel van scriptie op te sturen vanwege de beoordeling.
Kom je nou voor tips of alleen maar om te janken? Als je nou uitlegt waar je vast loopt dan kunnen we dit een constructief topic maken ipv een zoveelste janktopic.
pi_159749446
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 10:08 schreef motorbloempje het volgende:
Nee. Constructieve tips vragen en geven mbt de scriptie is hier de bedoeling. Zoals het al delen gaat, al jaren.

Zelf afgelopen week een geweldige week gehad voor m'n proefschrift. Wat goede vorderingen gemaakt, en heb weer een beetje grip op wat ik moet doen/waar ik mee bezig ben. Vandaag beginnen aan het herschrijven van de literature review en het tweede deel van de dag aan mijn paper werken dat ik over 6 weken mag presenteren in San Francisco :9
Wow dat klinkt echt goed! En San Francisco, spannend hoor! Is het voor een wetenschappelijk tijdschrift of iets dergelijks?
pi_159749515
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 10:53 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Wow dat klinkt echt goed! En San Francisco, spannend hoor! Is het voor een wetenschappelijk tijdschrift of iets dergelijks?
Grote (grootste!) internationale conferentie van mijn veld :) Best spannend inderdaad. Als je ergens last krijgt van een 'imposter syndrome' dan is 't daar wel :')
Ja doei.
pi_159749629
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 10:08 schreef motorbloempje het volgende:
Zelf afgelopen week een geweldige week gehad voor m'n proefschrift. Wat goede vorderingen gemaakt, en heb weer een beetje grip op wat ik moet doen/waar ik mee bezig ben. Vandaag beginnen aan het herschrijven van de literature review en het tweede deel van de dag aan mijn paper werken dat ik over 6 weken mag presenteren in San Francisco :9
Tof! *O*

Hier ook goed bezig geweest, alles staat in principe op papier, nu aan de fijne taak van het herschrijven beginnen. O+
pi_159749775
En nu?
Ja doei.
pi_159749779
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 11:03 schreef Operc het volgende:

[..]

Tof! *O*

Hier ook goed bezig geweest, alles staat in principe op papier, nu aan de fijne taak van het herschrijven beginnen. O+
Wanneer heb jij je einddatum gesteld? Ook eind dit academisch jaar?
Ja doei.
pi_159749802
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 11:13 schreef motorbloempje het volgende:
En nu?
Da's best een handige site met tips! ook: http://www.studietips.leidenuniv.nl/tips.html
pi_159749953
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 11:16 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Da's best een handige site met tips! ook: http://www.studietips.leidenuniv.nl/tips.html
Ga je er zelf dan ook gebruik van maken?
pi_159749962
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 10:56 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Grote (grootste!) internationale conferentie van mijn veld :) Best spannend inderdaad. Als je ergens last krijgt van een 'imposter syndrome' dan is 't daar wel :')
Wow, nou heel veel succes dan maar alvast.
pi_159749987
Raden jullie zo'n cursus voor mij aan? Zo ja, welke?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159749996
Beide.
Ja doei.
pi_159750020
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 11:29 schreef motorbloempje het volgende:
Beide.
Dat is volgens mij niet mogelijk tegelijk. Maar lost het éne niet het andere op? Uitstellen is makkelijker aan te pakken door gewoon te doen lijkt me.
pi_159750120
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 11:31 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat is volgens mij niet mogelijk tegelijk. Maar lost het éne niet het andere op? Uitstellen is makkelijker aan te pakken door gewoon te doen lijkt me.
Beide. En ja gewoon doen. Maar jij doet het niet dus zo'n training lijkt me een goede.
pi_159750143
Dan niet.

Operc, vraagje aan jou.

Ik zit nu met m'n Lit Rev te stoeien.

Heb twee hoofdonderwerpen die ik combineer in m'n thesis, als het ware, en beide hebben hetzelfde rijtje aan subonderwerpen, dus ze hebben exact dezelfde overlap, welke ook weer een overlap hebben. Dus:

quote:
Onderwerp A

x <--
y <-- allemaal onderdeel van politieke shizzle
z <--

Onderwerp B

x <--
y <-- allemaal onderdeel van politieke shizzle
z <--
Uiteraard hebben beide dus andere invalshoeken voor die onderwerpen.

Nu wilde ik in eerste instantie de Lit Rev opdelen in twee hoofstukken, focusend op Onderwerp A (en dan xyz overkoepelend door politieke shizzle) en dan B (en dan xyz overkoepelend door politieke shizzle).

Maar ik heb het idee dat ik het aan het overcompliceren ben. Ik kom niet uit op een fijn werkbaar overzicht ;(
Ja doei.
pi_159750146
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 11:14 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Wanneer heb jij je einddatum gesteld? Ook eind dit academisch jaar?
Het plan is over een week of vier. :@
Maar het een en ander hangt af van begeleiders etc. Je kent het wel. :)
pi_159750165
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 11:39 schreef Operc het volgende:

[..]

Het plan is over een week of vier. :@
Maar het een en ander hangt af van begeleiders etc. Je kent het wel. :)
Pfoe!!!! Dat is snel! :D *jaloers*
Ja doei.
pi_159750183
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 11:39 schreef motorbloempje het volgende:
Dan niet.

Operc, vraagje aan jou.

Ik zit nu met m'n Lit Rev te stoeien.

Heb twee hoofdonderwerpen die ik combineer in m'n thesis, als het ware, en beide hebben hetzelfde rijtje aan subonderwerpen, dus ze hebben exact dezelfde overlap, welke ook weer een overlap hebben. Dus:

[..]

Uiteraard hebben beide dus andere invalshoeken voor die onderwerpen.

Nu wilde ik in eerste instantie de Lit Rev opdelen in twee hoofstukken, focusend op Onderwerp A (en dan xyz overkoepelend door politieke shizzle) en dan B (en dan xyz overkoepelend door politieke shizzle).

Maar ik heb het idee dat ik het aan het overcompliceren ben. Ik kom niet uit op een fijn werkbaar overzicht ;(
En wat als je het volgende doet:
x A/B
y A/B
z A/B

En ga je uiteindelijk A en B onderzoeken of xyz van A en B en dan vergelijken voor A/B?
pi_159750203
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 11:40 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Pfoe!!!! Dat is snel! :D *jaloers*
Nouja, er zit een verschil tussen willen/kunnen/doen. :P
Het ding moet gewoon af, klaar. :P En afhankelijk van de feedback kan dat snel, of duurt het nog een tijdje. :P
pi_159750212
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 11:41 schreef Operc het volgende:

[..]

En wat als je het volgende doet:
x A/B
y A/B
z A/B

En ga je uiteindelijk A en B onderzoeken of xyz van A en B en dan vergelijken voor A/B?
Zou je dat dan in één hoofdstuk doen? Ik vind opdelen in 3 weer zo wat...

En uiteindelijk is het de combinatie van A en B (met overall xyz) die interessant is, wat niet zoveel gedaan wordt.
Ja doei.
pi_159750229
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 11:42 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Zou je dat dan in één hoofdstuk doen? Ik vind opdelen in 3 weer zo wat...

En uiteindelijk is het de combinatie van A en B die interessant is, wat niet zoveel gedaan wordt.
Als de combinatie interessant is zou ik juist A en B steeds vergelijken per xyz, omdat je dan kunt laten zien hoe ze verschillende invalshoeken hebben zonder een hoofdstuk later het hele gebeuren weer te moeten samenvatten. :) Hoeveel hoofdstukken hangt een beetje af van hoe lang je lit rev wordt denk? Heb je daar een idee van/ijkpunt voor?
pi_159750242
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 11:43 schreef Operc het volgende:

[..]

Als de combinatie interessant is zou ik juist A en B steeds vergelijken per xyz, omdat je dan kunt laten zien hoe ze verschillende invalshoeken hebben zonder een hoofdstuk later het hele gebeuren weer te moeten samenvatten. :) Hoeveel hoofdstukken hangt een beetje af van hoe lang je lit rev wordt denk? Heb je daar een idee van/ijkpunt voor?
Niet al te lang. Althans, ik zit eigenlijk op een max van 15,000/20,000 voor het geheel, met liever 15,000 dan 20,000. Heb namelijk 3 geplande data hoofdstukken :o
Ja doei.
pi_159750286
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 11:44 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Niet al te lang. Althans, ik zit eigenlijk op een max van 15,000/20,000 voor het geheel, met liever 15,000 dan 20,000. Heb namelijk 3 geplande data hoofdstukken :o
Ik zou er dan gewoon 1 hoofdstuk van maken, maar als xyz allemaal even lang zijn, kunnen het ook aparte hoofdstukken zijn. (Het is wat vreemder als xy bijvoorbeeld beide 6.000 woorden zijn en z 3.000.) Maar qua hoeveelheid hoofdstukken misschien met je begeleiders overleggen? (Misschien dat je examinatoren 1 lit rev hoofdstuk psychologisch gezien wel het fijnste vinden trouwens. :P)
pi_159750307
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 11:47 schreef Operc het volgende:

[..]

Ik zou er dan gewoon 1 hoofdstuk van maken, maar als xyz allemaal even lang zijn, kunnen het ook aparte hoofdstukken zijn. (Het is wat vreemder als xy bijvoorbeeld beide 6.000 woorden zijn en z 3.000.) Maar qua hoeveelheid hoofdstukken misschien met je begeleiders overleggen? (Misschien dat je examinatoren 1 lit rev hoofdstuk psychologisch gezien wel het fijnste vinden trouwens. :P)
Ja, ik wil het ook niet nodeloos ingewikkeld maken zeg maar. Eerst had ik twee vrij verschillende inhouden en opzetten, maar gaandeweg erachter gekomen dat er teveel overlap is in overkoepelende 'powers that be', dus dat moet wel gewoon gekoppeld worden, maar wel zo dat het overzichtelijk blijft. Straks maar 's skype aanzwengelen en hopen dat een van beide tijd heeft :@
Ja doei.
pi_159750375
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 11:49 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, ik wil het ook niet nodeloos ingewikkeld maken zeg maar. Eerst had ik twee vrij verschillende inhouden en opzetten, maar gaandeweg erachter gekomen dat er teveel overlap is in overkoepelende 'powers that be', dus dat moet wel gewoon gekoppeld worden, maar wel zo dat het overzichtelijk blijft. Straks maar 's skype aanzwengelen en hopen dat een van beide tijd heeft :@
Ja snap ik. :) Vergeet ook niet dat je naar je datahoofdstuk toe schrijft zeg maar, je weet wat voor onderzoek je hebt gedaan en waarom dat nodig was en uit je literatuur review moet blijken dat dat ook echt zo is. :P
pi_159750412
nee, precies. Argh, ergens in m'n hoofd is 't al duidelijk, het moet er alleen nog even uit komen :')
Ja doei.
pi_159750516
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 11:55 schreef motorbloempje het volgende:
nee, precies. Argh, ergens in m'n hoofd is 't al duidelijk, het moet er alleen nog even uit komen :')
Schrijfplan. *O*
pi_159750521
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 12:01 schreef Operc het volgende:

[..]

Schrijfplan. *O*
Ja, waar denk je da tik nu naar zit te staren ;( -O-
Ja doei.
pi_159750659
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 12:01 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, waar denk je da tik nu naar zit te staren ;( -O-
Schrijfplan in je lit rev plakken, dan per kopje 1 kernzin typen. Als je daarmee klaar bent, per kopje een koppel zin tussen je ene kopje een je andere kopje schrijven. Als je daarmee klaar bent, de stukje uitschrijven. Je kunt het. *O*
pi_159750669
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 12:11 schreef Operc het volgende:

[..]

Schrijfplan in je lit rev plakken, dan per kopje 1 kernzin typen. Als je daarmee klaar bent, per kopje een koppel zin tussen je ene kopje een je andere kopje schrijven. Als je daarmee klaar bent, de stukje uitschrijven. Je kunt het. *O*
Ja, dat schrijfplan is dus nu in 'ontwikkeling' :')
Ja doei.
pi_159751037
Ik ben ook bezig met afstuderen (HBO). Hiervoor hoef ik geen traditionele scriptie te schrijven maar dien ik een afstudeerportfolio in te leveren. In mijn geval zal dit gaan bestaan uit een onderzoeksrapport, analyserapport en adviesrapport. Daar komt natuurlijk nog een Extended Abstract en Plan van Aanpak bij.

Nu heb ik mijn onderzoeksrapport al een tijdje af. Dit is gereviewed door mijn schoolbegeleider en bedrijfsbegeleider. Beiden zijn erg onder de indruk van de leesbaarheid van mijn documentatie maar mijn schoolbegeleider is (terecht) heel kritisch op spelling en grammatica. Aangezien ik zelf ook best wel een perfectionist ben zit ik er aan te denken om alles op het einde te laten nakijken door een corrector.

Het probleem is dat ik veel tekst heb, de eerste versies van mijn onderzoeks- en analyserapport zijn bij elkaar al ongeveer 30000 woorden. Het laten nakijken door een goede corrector kost me dus al snel enkele honderden euro's. Op dit moment laat ik mijn documenten nakijken door mijn ouders, schoolbegeleider en bedrijfsbegeleider. Uiteraard nadat ik het zelf kritisch heb bekeken, maar op een gegeven moment lees je gewoon over je eigen fouten heen.

Mijn vraag aan jullie: is het het geld waard om het op het einde nog eens te laten nakijken/redigeren door een corrector? Eigenlijk wil ik mijn beoordelaars over twee maanden niet alleen overtuigen, maar ook wegblazen met mijn werk. :P
pi_159751053
Ik heb het nooit gedaan, voelt als valsspelen en vind 't ook zonde geld... :@
Ja doei.
pi_159751097
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 12:35 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb het nooit gedaan, voelt als valsspelen en vind 't ook zonde geld... :@
Precies dit.
En je laat het al door vier mensen lezen, op een gegeven moment is het ook gewoon klaar. :P
pi_159751137
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 12:34 schreef Mand�ra het volgende:
wegblazen met mijn werk. :P
Zorg dan dat JIJ het op orde hebt, en niet een of ander extern bureau.
Ja doei.
pi_159752225
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 12:35 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb het nooit gedaan, voelt als valsspelen en vind 't ook zonde geld... :@
Valsspelen is het sowieso niet omdat een corrector inhoudelijk niks aan je werk kan en mag veranderen. Het blijft je eigen product. Zonde van het geld is het waarschijnlijk wel.

quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 12:38 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Zorg dan dat JIJ het op orde hebt, en niet een of ander extern bureau.
Ik heb het prima op orde, had het gewoon eens in gedachten genomen als extra stok achter de deur. Niet nodig blijkt nu. :)
pi_159754711
Ik vind gewoon dat stijl en spelling onderdeel zijn van je werk, en los van een vriend/familielid die het eens doorleest, en externe pro's daarvoor betalen voelt voor mij als valsspelen, maargoed, het is verder niet aan mij om te besluiten hoe jij je werk behandelt. Success iig met de laatste loodjes!

Als ik over 'n paar jaar hopelijk er wél wat over te zeggen heb, over hoe mensen hun theses inleveren en wie er 'aangezeten' hebben zal ik m'n studenten wel ontmoedigen dit soort dingen te doen tenzij zware dyslexie etc.
Ja doei.
pi_159776919
Gut hemel, mijn begeleiders zijn geweldig. O+

"even een half uurtje skypen?"

--> zowat anderhalf uur later goede sparring sessie gehad over de lit review en alles. Ja, zo komen we er! :D
Ja doei.
pi_159776999
Leuk! Wat meer duidelijkheid over de indeling dus? :)
pi_159777007
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 12:47 schreef Operc het volgende:
Leuk! Wat meer duidelijkheid over de indeling dus? :)
Yup, ik was het (zoals gewoonlijk) veel te veel aan het overcompliceren :')
Ja doei.
pi_159777108
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 12:43 schreef motorbloempje het volgende:
Gut hemel, mijn begeleiders zijn geweldig. O+

"even een half uurtje skypen?"

--> zowat anderhalf uur later goede sparring sessie gehad over de lit review en alles. Ja, zo komen we er! :D
Ben je nou aan het promoveren of een scriptie aan het schrijven?
pi_159777136
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 12:52 schreef MCH het volgende:

[..]

Ben je nou aan het promoveren of een scriptie aan het schrijven?
Promoveren :) Maar dat is hier ook gewoon een (vrij grote) scriptie ;( ;)
Ja doei.
pi_159779245
Ahja, dat klinkt wel bekend. :P
Fijn dat het gelukt is. :)
pi_159780930
Het is soms zó makkelijk :') :D
Ja doei.
pi_159800290
Is het normaal dat je, voordat je begint met het daadwerkelijk schrijven van je scriptie, eerst je begeleider je exacte plan moet goedkeuren?

Ik heb voor mijn bachelorscriptie al even contact gehad over het onderwerp, wat ongeveer de vraag zou worden en mij werd toen verteld dat de ideeën goed waren en ik eerst even data moest gaan zoeken. Dat heb ik nu gedaan en ik heb nu alle data en een uitgewerkt plan, waarin precies staat wat ik ga doen, wat de onderzoeksvragen zijn, etc.

Dat heb ik mijn begeleider gemaild, maar hij heeft nu, een week later, nog niet gereageerd. Is het gebruikelijk dat dit plan eerst helemaal 'goedgekeurd' moet worden?
pi_159800474
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 10:53 schreef ulq het volgende:
Is het normaal dat je, voordat je begint met het daadwerkelijk schrijven van je scriptie, eerst je begeleider je exacte plan moet goedkeuren?

Ik heb voor mijn bachelorscriptie al even contact gehad over het onderwerp, wat ongeveer de vraag zou worden en mij werd toen verteld dat de ideeën goed waren en ik eerst even data moest gaan zoeken. Dat heb ik nu gedaan en ik heb nu alle data en een uitgewerkt plan, waarin precies staat wat ik ga doen, wat de onderzoeksvragen zijn, etc.

Dat heb ik mijn begeleider gemaild, maar hij heeft nu, een week later, nog niet gereageerd. Is het gebruikelijk dat dit plan eerst helemaal 'goedgekeurd' moet worden?
Je hebt toch wel iets van een syllabus van je opleiding over de regels/richtlijnen van het scriptieschrijven?
pi_159800611
Het is gebruikelijk ja, niet minder irritant daarom, maar wel gebruikelijk. Om te voorkomen dat mensen niet met de meest debiele plannen aan de haal gaan om er vervolgens achter te komen dat dat nooit diploma-waardig is ;)
Ja doei.
pi_159805294
Mijn verdediging gehaald :D. Presentatie een 7 en de verdediging een 8. De taalcheck komt over een week binnen. Maar dat is voor mijn idee nog het minst belangrijke. Einde komt in zicht :).
- Met zuidelijke groet -
pi_159805500
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 11:04 schreef MCH het volgende:

[..]

Je hebt toch wel iets van een syllabus van je opleiding over de regels/richtlijnen van het scriptieschrijven?
Ja, zoiets heb ik wel. Maar daar staat niets in over de vraag die ik net beschreef.
pi_159805520
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 14:23 schreef ulq het volgende:

[..]

Ja, zoiets heb ik wel. Maar daar staat niets in over de vraag die ik net beschreef.
Dan maar eens je begeleider achter de broek aanzitten. Fysiek of per mail.
pi_159805784
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 14:15 schreef De-Hamster het volgende:
Mijn verdediging gehaald :D. Presentatie een 7 en de verdediging een 8. De taalcheck komt over een week binnen. Maar dat is voor mijn idee nog het minst belangrijke. Einde komt in zicht :).
Gefeliciteerd.
Ja doei.
pi_159862393
Hallo mede scriptie-genoten!

Daar ben ik weer :). Een halfjaar geleden heb ik me hier kort gemeld omdat ik in de eindfase van mijn bachelorscriptie economie zat. Inmiddels zit ik in mijn master 'policy economics' en ben ik begonnen met het schrijven van de masterthesis. Dit combineer ik met een afstudeerstage bij de ACM. Ondertussen volg ik de komende 2 maanden ook nog seminars. De laatste 3 maanden van het academisch jaar kan ik dan gebruiken om de scriptie helemaal af te maken. Ik hoop dus de master in 1 jaar af te ronden :)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_159868645
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 14:15 schreef De-Hamster het volgende:
Mijn verdediging gehaald :D. Presentatie een 7 en de verdediging een 8. De taalcheck komt over een week binnen. Maar dat is voor mijn idee nog het minst belangrijke. Einde komt in zicht :).
Gefeliciteerd! Ook fijn om echt klaar te zijn, of was dit niet het laatste?
pi_160168477
Mijn begeleiders zijn nog steeds tevreden over wat ik oplever. Er zou volgens hen geen twijfel moeten bestaan waarom ik het niet zou halen, mits ik op dezelfde manier door blijf gaan natuurlijk.

Vandaag over een maand is de deadline om alles definitief in te leveren. Ben nu bijna klaar met mijn adviesrapport en daarna rest alleen nog het Extended Abstract. *O*

Eitje!
pi_160168702
Da's mooi!
Ja doei.
pi_160177144
Vanmiddag een review ontvangen van mijn schoolbegeleider op de eerste versie van mijn analyserapport, hij had 1 correctie op 106 pagina's tekst. _O-

Het ging ook nog niet eens over de inhoud maar over de benaming van een aantal paragrafen. _O_
pi_160177294
Ik vind het bizar dat de thesis proposal letterlijk de eerste hoofdstukken zijn van de complete thesis (introduction, literature review, methodology). Hoe dat zo?
FR1908
pi_160177300
quote:
6s.gif Op woensdag 24 februari 2016 15:16 schreef Mandéra het volgende:
Vanmiddag een review ontvangen van mijn schoolbegeleider op de eerste versie van mijn analyserapport, hij had 1 correctie op 106 pagina's tekst. _O-

Het ging ook nog niet eens over de inhoud maar over de benaming van een aantal paragrafen. _O_
Goed bezig!
FR1908
pi_160179097
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 15:23 schreef Katoenplukkert het volgende:
Ik vind het bizar dat de thesis proposal letterlijk de eerste hoofdstukken zijn van de complete thesis (introduction, literature review, methodology). Hoe dat zo?
Dan heb je een kader toch?! Ik vind het nogal logisch. Al zijn de introduction en methodology natuurlijk wel ongoing work als in dat er continue wat bijkomt.
pi_160179391
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 15:23 schreef Katoenplukkert het volgende:
Ik vind het bizar dat de thesis proposal letterlijk de eerste hoofdstukken zijn van de complete thesis (introduction, literature review, methodology). Hoe dat zo?
Hangt af van je instituut waarschijnlijk. In principe is het logisch dat je voorstel je methoden bevat en dan is een theoretische inkadering toch ook best praktisch. :P Maar het hangt af van je instituut of je hele hoofdstukken in moet leveren, of dat je theoretische inkadering relatief beknopt is en je methoden wat uitgebreider moeten worden beschreven.
pi_160213350
Dus. Druk bezig met literatuuronderzoek en de outline van m'n these, en nu heb ik een vraag. Er is op zich best veel literatuur te vinden over mijn analysemethode, maar dat is allemaal geschreven door mijn begeleider. :') Ik probeer ook wat artikelen van anderen te vinden, maar die van hem zijn verreweg het beste en het interessantste. In z'n eigen artikelen (8p oid) citeert hij zichzelf ook rustig zestien keer. _O-

Hoeveel moeite moet ik doen om toch ook andere referenties te vinden? Ik wil niet overkomen als een suck-up of het doen lijken alsof ik biased ben, maar mijn begeleider is gewoon één van de weinige experts in deze niche.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sarasi op 25-02-2016 21:46:09 ]
Your opinion of me is none of my business.
pi_160214646
Dat ligt aan je begeleider. Ik heb wel eens een comment van iemand gelezen die een stuk citeerde van z'n begeleider en daar stond zoiets van je doet dit alleen om mij te pleasen. :D

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2016 21:45:25 ]
pi_160361831
Straks vragen of ik goed zit met m'n methode. Ik ben oprecht stikzenuwachtig. :')
Your opinion of me is none of my business.
pi_160361849
self-citation *fapfap*
Ja doei.
pi_160371699
Ik had goede ideeën! :D En ik ben hier en daar een beetje bijgestuurd omdat ik het al veel te ingewikkeld wilde maken. Ook direct even gebabbeld met een promotiestudent die me wel even kon laten zien hoe je een bepaalde analyse in R deed, wat resulteerde in een supertof overleg waarin we eigenlijk al zo'n beetje het hele geraamte van mijn code hebben geschreven. En ik mocht altijd mailen als ik nog vragen had over andere dingen. O+

En mijn begeleider is echt idioot awesome flexibel. Ik heb het zo ontzettend getroffen met die vent. :D Ik heb alle vrijheid om iets mee te nemen wat ik interessant vind, ik hoefde niet per se afspraken te maken elke keer maar mag gewoon langslopen als ik ergens niet uit kom en hij kon wel lachen om mijn feedbackplanning. Ik maakte me zorgen of dat wel haalbaar was, want ik rekende twee weken voor het nakijken van elk stuk (we hebben drie officiële feedbackmomenten). Hij dacht dat hij niet meer dan twee dagen nodig had per inlevermoment. :') En ik moest het maar gewoon sturen als ik wat had, volgens mij vond hij die hele planning niet zo nodig. _O-

Echt. O+ Zeker omdat ik in mijn bijbaantje aan de universiteit (soort methodologisch adviesbureau voor scriptieschrijvers) teveel andere verhalen hoor over begeleiders die niet te bereiken zijn, een anova willen doen op alleen categorische data, maanden doen over feedback geven... Volgens mij heb ik echt geluk gehad. :P

Dus vanavond lekker enthousiast aanklooien met de data en m'n code uitbreiden/netjes uitschrijven en dan morgen eens beginnen met schrijven. *O* Ik ben nu anderhalve week bezig en heb al een concept van m'n inleiding en methode en een halve resultatensectie liggen. :')
Your opinion of me is none of my business.
  woensdag 2 maart 2016 @ 20:27:27 #97
303928 GotChange
Legen.....wait for it.....dary
pi_160375584
-sorry, lees de regels voor het plaatsen van enquêtes even door-

[ Bericht 90% gewijzigd door motorbloempje op 03-03-2016 11:01:18 ]
pi_160741081
Ik ben sinds afgelopen dinsdag klaar! Met schrijven althans. Het geprinte werk komt morgen binnen en volgende week woensdag ga ik het inleveren op school. Daarna is het 3 weekjes wachten tot de presentatie.

Vol goede moed naar het einde toe. :)
pi_161258215
Volgende week woensdag eindzitting.
pi_161571053
Vorige week woensdag afgestudeerd met een 7. :)
pi_161571107
Gefeliciteerd!
pi_162175073
Ik trek het het niet meer en ik ben nog geen eens begonnen.

Ik moet voor m'n bachelor (WO economie) een scriptie schrijven over een infrastructuur. Nu twee weken verder ben ik nauwelijks iets opgeschoten. Anderen hebben allang een idee en zijn daar nu mee bezig, ik heb zelf nog steeds geen onderwerp gekozen.

Ik snap de essentie van m'n onderzoek niet, en ik vind het EXTREEM lastig om een onderwerp te kiezen. Ik heb nu al verschillende onderwerpen afgewerkt maar de problemen die ik ervaar zijn:
1) Origineel onderwerp, maar geen DATA
2) Genoeg data, maar al veel onderzoek naar gedaan

Ik ben echt de weg kwijt en de tijd tikt maar door. Ik heb al 2 persoonlijke meetings gehad met mijn begeleider, die suggereerden toen een onderwerp. Bijvoorbeeld het effect van broadband/mobile internet op bedrijvigheid in de ICT sector in bepaalde landen in Afrika. Een leuk idee en opzich ook literatuur over in Nederland, echter kan ik dan vervolgens 0 data vinden over het aantal bedrijven per sector in die landen of de employment per sector in die landen.

Ik kom er niet uit, ik heb er inmiddels al 40 uur aangezeten de afgelopen week en elke keer onderzoek ik dan weer kort een ander onderwerp om vervolgens weer teleurgesteld te zijn.

De stappen die je moet nemen voor het onderwerp bij deze scriptie:
1) type infrastructuur (kan van alles zijn van internet tot aan dammen tot aan wegen tot aan vliegvelden)
2) het perspectief (de efficiency, of macroeconomisch, of cost-benefit analysis)
3) de regio/land/continent/provincie

Heeft iemand alsjeblieft een tip hoe ik in godsnaam hierachter kan komen en op welke gestructureerde wijze ik dichterbij een onderwerp kom. Mijn strategie werkt gewoon totaal niet en ik verspil zoveel tijd.

Hartelijk bedankt van deze gestressde student.
pi_162175274
Wat vind je LEUK?
Ja doei.
pi_162175409
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 11:37 schreef ScriptieIdee12345 het volgende:
moet voor m'n bachelor (WO economie) een scriptie schrijven over een infrastructuur
Waarom moet je precies daarover een scriptie schrijven?
pi_162175425
Ik zou trouwens voor je bachelor een beetje op safe spelen. Hoeft geen baanbrekend onderzoek te zijn. Het gaat erover dat je leert hoe je een goed paper schrijft, in je masterfase is het pas de bedoeling dat je onderzoek echt toegevoegde waarde gaat hebben.
pi_162175462
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 12:00 schreef ulq het volgende:

[..]

Waarom moet je precies daarover een scriptie schrijven?
Het was noodzakelijk je in te schrijven bij een onderwerp. Je kon ook je eigen idee opsturen, mits je genoeg informatie erover had gevonden. Echter ik besloot een onderwerp te kiezen over de aandelen koers en zogenaamde ''experts''. Echter was ik niet snel genoeg bij mijn inschrijving (matter of seconds...) zodoende ben ik bij dit onderwerp terecht gekomen.
pi_162175476
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 11:51 schreef motorbloempje het volgende:
Wat vind je LEUK?
Ik heb niet een specifiek iets wat ik leuk vind om eerlijk te zijn. Ik vond de aandelenbeurs interessant, echter is dat niet meer mogelijk.
pi_162175498
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 12:01 schreef ulq het volgende:
Ik zou trouwens voor je bachelor een beetje op safe spelen. Hoeft geen baanbrekend onderzoek te zijn. Het gaat erover dat je leert hoe je een goed paper schrijft, in je masterfase is het pas de bedoeling dat je onderzoek echt toegevoegde waarde gaat hebben.
Bedankt voor je reactie. Dit heeft mijn begeleider mij ook verteld. Echter vind ik het een dunne lijn tussen een ander onderzoek kopieren en enigzins iets zelf erbij te vertellen erg lastig.
pi_162175615
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 12:04 schreef ScriptieIdee12345 het volgende:

[..]

Het was noodzakelijk je in te schrijven bij een onderwerp. Je kon ook je eigen idee opsturen, mits je genoeg informatie erover had gevonden. Echter ik besloot een onderwerp te kiezen over de aandelen koers en zogenaamde ''experts''. Echter was ik niet snel genoeg bij mijn inschrijving (matter of seconds...) zodoende ben ik bij dit onderwerp terecht gekomen.
Hmm, welke universiteit studeer je?
pi_162175860
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 12:12 schreef ulq het volgende:

[..]

Hmm, welke universiteit studeer je?
Universiteit Utrecht
pi_162175882
En als je nou niet donker Afrika als regio neemt maar bijvoorbeeld EU-landen of OESO-landen? Kan je er dan nog een goede scriptie over schrijven, of is het dan enorm uitgekauwd? Dan kan je beter je info en data vinden.
pi_162176272
Wat een triestheid dat je je bij een onderwerp in moet schrijven van te voren zeg. :{
Ja doei.
pi_162176318
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 12:06 schreef ScriptieIdee12345 het volgende:
ander onderzoek kopieren
Je hoeft geen ander onderzoek te kopieren. Je kan wel de onderzoeksopzet repliceren, en een iets andere invalshoek kiezen, andere data gebruiken, iets andere methodologie en dan kijken of je tot hetzelfde resultaat komt. Da's prima voor je Bsc economie, het hoeft echt niet heel ingewikkeld te zijn.
pi_162177015
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 12:24 schreef DoubleDip het volgende:
of is het dan enorm uitgekauwd
Het boeit echt niet zo veel of iets uitgekauwd is, je kan altijd wel een nieuwe invalshoek kiezen.
pi_162177955
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 12:42 schreef motorbloempje het volgende:
Wat een triestheid dat je je bij een onderwerp in moet schrijven van te voren zeg. :{
Moesten wij ook, maar de onderwerpen waren toen wel enorm breed. Kon je eigenlijk nog alle kanten mee op.
pi_162200380
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 12:42 schreef motorbloempje het volgende:
Wat een triestheid dat je je bij een onderwerp in moet schrijven van te voren zeg. :{
Voorkom je wel mee dat er tig figuren zoals ScriptieIdee12345 in de problemen komen omdat ze niks kunnen verzinnen.
pi_162200604
Ik snap dat nooit, dat je niets zelf kunt verzinnen. Kijk, dat je niet meteen een heel onderzoeksvoorstel hebt liggen, ok, maar je hebt toch tig vakken en onderdelen gehad waarbij je vast wel eens hebt gedacht 'hier wil ik meer mee/van weten'? Denk ik dan :o
Ja doei.
pi_162201419
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 23:36 schreef motorbloempje het volgende:
Ik snap dat nooit, dat je niets zelf kunt verzinnen. Kijk, dat je niet meteen een heel onderzoeksvoorstel hebt liggen, ok, maar je hebt toch tig vakken en onderdelen gehad waarbij je vast wel eens hebt gedacht 'hier wil ik meer mee/van weten'? Denk ik dan :o
Deels mee eens. Het heeft echter ook een aantal voordelen. Je werkt met een aantal medestudenten samen aan 1 afgebakend onderwerp. Zodoende kun je dus makkelijk literatuur uitwisselen en ervaar je gezonde groepsdruk. Daarnaast weet je begeleider er ook veel van af en kan je dus gerichte tips geven. Bovendien heeft hij/zij er soms ook wat aan voor z'n eigen onderzoek.
pi_162288655
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 23:48 schreef MCH het volgende:

[..]

Deels mee eens. Het heeft echter ook een aantal voordelen. Je werkt met een aantal medestudenten samen aan 1 afgebakend onderwerp. Zodoende kun je dus makkelijk literatuur uitwisselen en ervaar je gezonde groepsdruk. Daarnaast weet je begeleider er ook veel van af en kan je dus gerichte tips geven. Bovendien heeft hij/zij er soms ook wat aan voor z'n eigen onderzoek.
Ja, maar ook als je uit een tiental dingen kunt kiezen kun je toch wel wat bedenken dat je denkt 'hé, dit lijkt me leuk, want dan kan ik x of y doen'? Ik vind het lastig te begrijpen hoe je 3 jaar kunt studeren zonder tegen de tijd van je afstuderen een paar ideetjes te hebben.
Ja doei.
pi_162289776
ScriptieIdee12345 had ook wel wat verzonnen maar door een 'matter of seconds' (zo gaat dat altijd bij studenten) was hij te laat en kreeg hij een ander onderwerp toegewezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2016 09:45:44 ]
pi_162317350
Bijna twee weken geleden mijn conceptversie van scriptie ingeleverd voor advies, voordat ik deze officieel inlever voor een cijfer. Nog steeds geen reactie terug ook niet op reminder. Docent is gewoon op school. Je zou verwachten dat een reactie niet zo lang moet duren, helemaal omdat het straks tijd scheelt met nakijken omdat de scriptie voor een groot deel al is gelezen toch?
pi_162317428
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 09:41 schreef Deezertje het volgende:
Bijna twee weken geleden mijn conceptversie van scriptie ingeleverd voor advies, voordat ik deze officieel inlever voor een cijfer. Nog steeds geen reactie terug ook niet op reminder. Docent is gewoon op school. Je zou verwachten dat een reactie niet zo lang moet duren, helemaal omdat het straks tijd scheelt met nakijken omdat de scriptie voor een groot deel al is gelezen toch?
Ga fysiek langs.
pi_162317451
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 09:41 schreef Deezertje het volgende:
Bijna twee weken geleden mijn conceptversie van scriptie ingeleverd voor advies, voordat ik deze officieel inlever voor een cijfer. Nog steeds geen reactie terug ook niet op reminder. Docent is gewoon op school. Je zou verwachten dat een reactie niet zo lang moet duren, helemaal omdat het straks tijd scheelt met nakijken omdat de scriptie voor een groot deel al is gelezen toch?
Ja, dan zou ik maar eens bellen of langsgaan inderdaad. Zou ik eigenlijk al eerder doen dan pas na twee weken.
pi_162317511
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 09:47 schreef ulq het volgende:

[..]

Ja, dan zou ik maar eens bellen of langsgaan inderdaad. Zou ik eigenlijk al eerder doen dan pas na twee weken.
Zaten feestdagen tussen afgelopen tijd.
Woon best een eindje van de opleiding af dus moet ook echt weten dat docent er op dat moment is (en beschikbaar). Hier hebben de meeste docenten al maanden last van hoge werkdruk en stress.. maar ja daar hoor ik ze al over sinds ik daar begonnen ben. Hij schijnt nog 15 andere scripties te moeten nakijken. Ik wacht morgen af en anders maandag even langs.
pi_162317530
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 09:51 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Woon best een eindje van de opleiding af dus moet ook echt weten dat docent er op dat moment is (en beschikbaar). Hier hebben de meeste docenten al maanden last van hoge werkdruk en stress.. maar ja daar hoor ik ze al over sinds ik daar begonnen ben. Hij schijnt nog 15 andere scripties te moeten nakijken. Ik wacht morgen af en anders maandag even langs.
Hmm, oké, maar er staat ook een telefoonnummer op de site neem ik aan. Ligt er natuurlijk ook aan of je zelf echt al plannen hebt aankomende tijd of dat het in principe niet echt uitmaakt of je nu klaarbent of pas over 1 maand.
pi_162317534
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 09:51 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Zaten feestdagen tussen afgelopen tijd.
Woon best een eindje van de opleiding af dus moet ook echt weten dat docent er op dat moment is (en beschikbaar). Hier hebben de meeste docenten al maanden last van hoge werkdruk en stress.. maar ja daar hoor ik ze al over sinds ik daar begonnen ben. Hij schijnt nog 15 andere scripties te moeten nakijken. Ik wacht morgen af en anders maandag even langs.
Even bellen anders? Op zich vind ik 2 weken vrij normaal, zeker als hij er nog 15 heeft liggen.
pi_162317713
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 09:52 schreef ulq het volgende:

[..]

Hmm, oké, maar er staat ook een telefoonnummer op de site neem ik aan. Ligt er natuurlijk ook aan of je zelf echt al plannen hebt aankomende tijd of dat het in principe niet echt uitmaakt of je nu klaarbent of pas over 1 maand.
Nou ja hoe eerder, des te beter. Dit was meer als advies over wat voor kans ik maak als ik hem écht inlever. Nu hebben ze nog kans om dingen op te merken zodat ik kan aanpassen, in plaats van straks de definitieve scriptie teruggestuurd te krijgen. Deadline is over 2 weken dus zolang de hele scriptie niet over moet nog tijd zat om die aanpassingen door te voeren, maar dan moet ik ze wel krijgen :P
pi_162317724
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 09:52 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Even bellen anders? Op zich vind ik 2 weken vrij normaal, zeker als hij er nog 15 heeft liggen.
Het probleem ligt ook deels aan de opleiding. In de FB-groep blijkt dat bijna iedereen hem heeft als beoordelaar, dus ja als iedereen nu ineens zijn of haar scriptie opstuurt ter advies..
pi_162317790
Bel of niet, maar blijf niet zo zeiken om het zeiken met smoesje dit en tegenantwoorden bedenken dat als men je advies geeft waar je om vraagt. Daarbij moet je überhaupt blij zijn dat een docent je bachelorscriptie na gaat zitten kijken voor je het inlevert, dus als hij er niet aan toe komt gewoon definitief inleveren.
Ja doei.
pi_162317887
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 10:07 schreef motorbloempje het volgende:
Bel of niet, maar blijf niet zo zeiken om het zeiken met smoesje dit en tegenantwoorden bedenken dat als men je advies geeft waar je om vraagt. Daarbij moet je überhaupt blij zijn dat een docent je bachelorscriptie na gaat zitten kijken voor je het inlevert, dus als hij er niet aan toe komt gewoon definitief inleveren.
Als je telkens hetzelfde matige strenge toontje opzet dan verliest het op een gegeven moment z'n kracht hè. Dat was bij Deezertje volgens mij al in december 2015 het geval. En hij doet toch hbo, daar bekijken ze hopelijk een bachelorscriptie wel meer dan 1 keer.
pi_162318063
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 10:07 schreef motorbloempje het volgende:
Bel of niet, maar blijf niet zo zeiken om het zeiken met smoesje dit en tegenantwoorden bedenken dat als men je advies geeft waar je om vraagt. Daarbij moet je überhaupt blij zijn dat een docent je bachelorscriptie na gaat zitten kijken voor je het inlevert, dus als hij er niet aan toe komt gewoon definitief inleveren.
Volgens de OER heb je recht op advies conceptversie van scriptie voordat je hem definitief inlevert. En ik wil juist voorkomen dat ze dan nog eens met allemaal opmerkingen aankomen waar ik wat aan had kunnen doen.
pi_162318096
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 10:11 schreef MCH het volgende:

[..]

Als je telkens hetzelfde matige strenge toontje opzet dan verliest het op een gegeven moment z'n kracht hè. Dat was bij Deezertje volgens mij al in december 2015 het geval. En hij doet toch hbo, daar bekijken ze hopelijk een bachelorscriptie wel meer dan 1 keer.
Hoe bedoel je dat? Juist omdat de eisen rondom scripties erg zijn aangescherpt de laatste tijd (en terecht, ik had soms ook mijn bedenkingen bij sommige scripties) wil ik zeker zijn van mijn zaak.
pi_162318100
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 10:21 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Volgens de OER heb je recht op advies conceptversie van scriptie voordat je hem definitief inlevert. En ik wil juist voorkomen dat ze dan nog eens met allemaal opmerkingen aankomen waar ik wat aan had kunnen doen.
Nou, dan bel je ze met de vraag wanneer je 'm terug kunt verwachten. Al was het handiger geweest als je met oog op drukte in mei/juni voor docenten dat ding al ergens begin april had ingeleverd voor een eerste versie/beoordeling :)
Ja doei.
pi_162318132
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 10:22 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat? Juist omdat de eisen rondom scripties erg zijn aangescherpt de laatste tijd (en terecht, ik had soms ook mijn bedenkingen bij sommige scripties) wil ik zeker zijn van mijn zaak.
Net zoals het er staat.
pi_162318146
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 10:22 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nou, dan bel je ze met de vraag wanneer je 'm terug kunt verwachten. Al was het handiger geweest als je met oog op drukte in mei/juni voor docenten dat ding al ergens begin april had ingeleverd voor een eerste versie/beoordeling :)
Een goede docent had gewoon een tijdschema gemaakt waar hij zich aan hield maar ook de student.
pi_162318166
Wie weet staat Deezer voor morgen op het schema en heeft hij 'm aan 't eind van de middag terug.
Ja doei.
pi_162318299
quote:
14s.gif Op donderdag 19 mei 2016 10:25 schreef motorbloempje het volgende:
Wie weet staat Deezer voor morgen op het schema en heeft hij 'm aan 't eind van de middag terug.
Een openbaar schema. Dit slaat nergens op.
pi_162332577
Nog bedankt voor de reacties.
pi_162332591
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 19:58 schreef ScriptieIdee12345 het volgende:
Nog bedankt voor de reacties.
Heb je al wat?
pi_162332810
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 19:58 schreef MCH het volgende:

[..]

Heb je al wat?
Nee eigenlijk niet. Ik zit nu te kijken naar broadband penetratie en het effect op GDP in China. Er is al veel onderzoek hier naar gedaan, maar nog niet in China. Echter snap ik er allemaal vrij weinig van en de STATA/Econometrie is vrij lastig. Ik maak mij ernstige zorgen. Morgen hebben we een groepsmeeting en ik ben bang dat mijn begeleider boos wordt omdat ik vorige week met hem een persoonlijke meeting had waar hij iets suggereerde (broandband penetratie als effect op de internet sector bedrijvigheid). Echter kan ik dat niet uitzoeken omdat ik geen data heb kunnen vinden. Dit is inmiddels al voor hem de derde keer dat ik van onderwerp wissel. Ik vrees dat hij een ''no-go'' gaat geven voor mijn onderzoek, wat betekent dat hij adviseert niet door te gaan.
pi_162332924
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 10:21 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Volgens de OER heb je recht op advies conceptversie van scriptie voordat je hem definitief inlevert. En ik wil juist voorkomen dat ze dan nog eens met allemaal opmerkingen aankomen waar ik wat aan had kunnen doen.
Heb je al gebeld?
Ik weet niet hoe het werkt op het hbo, maar mij is verteld dat de docent niet alles zegt wat je moet verbeteren. Je moet zelf ook dingen er uit kunnen halen. Allemaal deel van het proces, je zelfstandigheid en de eisen die je zou mogen stellen aan een bijna afgestudeerde.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 20:04 schreef ScriptieIdee12345 het volgende:

[..]

Nee eigenlijk niet. Ik zit nu te kijken naar broadband penetratie en het effect op GDP in China. Er is al veel onderzoek hier naar gedaan, maar nog niet in China. Echter snap ik er allemaal vrij weinig van en de STATA/Econometrie is vrij lastig. Ik maak mij ernstige zorgen. Morgen hebben we een groepsmeeting en ik ben bang dat mijn begeleider boos wordt omdat ik vorige week met hem een persoonlijke meeting had waar hij iets suggereerde (broandband penetratie als effect op de internet sector bedrijvigheid). Echter kan ik dat niet uitzoeken omdat ik geen data heb kunnen vinden. Dit is inmiddels al voor hem de derde keer dat ik van onderwerp wissel. Ik vrees dat hij een ''no-go'' gaat geven voor mijn onderzoek, wat betekent dat hij adviseert niet door te gaan.
Betekent dit dat je je scriptie volgend jaar opnieuw moet doen? Is er geen onderwerp met econometrie die beter te doen is? Vervelend om steeds van onderwerp te moeten wisselen, hoe doen je studiegenoten dit?
pi_162333039
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 20:08 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Heb je al gebeld?
Ik weet niet hoe het werkt op het hbo, maar mij is verteld dat de docent niet alles zegt wat je moet verbeteren. Je moet zelf ook dingen er uit kunnen halen. Allemaal deel van het proces, je zelfstandigheid en de eisen die je zou mogen stellen aan een bijna afgestudeerde.

[..]

Betekent dit dat je je scriptie volgend jaar opnieuw moet doen? Is er geen onderwerp met econometrie die beter te doen is? Vervelend om steeds van onderwerp te moeten wisselen, hoe doen je studiegenoten dit?
Ik ben heel bang dat ik het volgend jaar opnieuw moet doen. Ik heb al een jaar studievertraging opgelopen door ziekte en heb een tussenjaar gehad. Dit alles maakt mij erg nerveus en dit helpt natuurlijk totaal niet voor mn scriptie progressie.

Mijn studiegenoten lijken goed op weg te zijn. Iemand met hetzelfde onderwerp als ik lijkt zich minder zorgen te maken, ondanks dat hij eigenlijk net zo ver is als ik ben.

Ik vind het hele onderwerp waarin ik moet kiezen erg lastig... Het is vrij onduidelijk allemaal wat nou de impact is.. Ik snap het gewoon allemaal niet.
pi_162333167
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 20:12 schreef ScriptieIdee12345 het volgende:

[..]

Ik ben heel bang dat ik het volgend jaar opnieuw moet doen. Ik heb al een jaar studievertraging opgelopen door ziekte en heb een tussenjaar gehad. Dit alles maakt mij erg nerveus en dit helpt natuurlijk totaal niet voor mn scriptie progressie.

Mijn studiegenoten lijken goed op weg te zijn. Iemand met hetzelfde onderwerp als ik lijkt zich minder zorgen te maken, ondanks dat hij eigenlijk net zo ver is als ik ben.

Ik vind het hele onderwerp waarin ik moet kiezen erg lastig... Het is vrij onduidelijk allemaal wat nou de impact is.. Ik snap het gewoon allemaal niet.
Je schrijft het dus voor de eerste keer? Misschien ben je gewoon nog niet helemaal 'klaar' om een scriptie te schrijven? Ik heb mijn bachelorscriptie twee keer moeten doen, eerste keer had ik een te moeilijk onderwerp en eigenlijk ook het idee dat ik het gewoon niet aan kon. Jaar daarop een nieuwe kans gekregen. Toen gewoon gehaald met een ruime voldoende en een veel behapbaarder onderwerp. Hoeveelstejaars student ben je nu? En is dit echt het laatste of heb je nog (veel) vakken open staan?
pi_162333202
Kun je je onderwerp overigens niet beperken tot Nederland? Of mag/kan dat niet? Internetpenetratie is hier wel heel erg hoog, misschien interessant?
pi_162333247
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 20:17 schreef DoubleDip het volgende:
Kun je je onderwerp overigens niet beperken tot Nederland? Of mag/kan dat niet? Internetpenetratie is hier wel heel erg hoog, misschien interessant?
Bedankt voor je tip. Echter ik weet niet wat ik kan onderzoeken in Nederland, omdat het al jarenlang zo hoog is :/.
pi_162333447
Kun je niet een vergelijking maken tussen twee landen die vergelijkbaar zijn qua infrastructuur/internetpenetratie? Dan kijken wat het effect op de GDP is en verschillen proberen te verklaren?

Ik zit maar even wat te sparren hoor, maar ik hoop dat je hier wat aan hebt.
pi_162338790
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 20:04 schreef ScriptieIdee12345 het volgende:

[..]

Nee eigenlijk niet. Ik zit nu te kijken naar broadband penetratie en het effect op GDP in China. Er is al veel onderzoek hier naar gedaan, maar nog niet in China. Echter snap ik er allemaal vrij weinig van en de STATA/Econometrie is vrij lastig. Ik maak mij ernstige zorgen. Morgen hebben we een groepsmeeting en ik ben bang dat mijn begeleider boos wordt omdat ik vorige week met hem een persoonlijke meeting had waar hij iets suggereerde (broandband penetratie als effect op de internet sector bedrijvigheid). Echter kan ik dat niet uitzoeken omdat ik geen data heb kunnen vinden. Dit is inmiddels al voor hem de derde keer dat ik van onderwerp wissel. Ik vrees dat hij een ''no-go'' gaat geven voor mijn onderzoek, wat betekent dat hij adviseert niet door te gaan.
Lijkt me een goed onderwerp, mits genoeg data beschikbaar. Dat is eigenlijk de belangrijkste restrictie waar je als eerst naar moet kijken.
pi_162339151
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 20:16 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Je schrijft het dus voor de eerste keer? Misschien ben je gewoon nog niet helemaal 'klaar' om een scriptie te schrijven? Ik heb mijn bachelorscriptie twee keer moeten doen, eerste keer had ik een te moeilijk onderwerp en eigenlijk ook het idee dat ik het gewoon niet aan kon. Jaar daarop een nieuwe kans gekregen. Toen gewoon gehaald met een ruime voldoende en een veel behapbaarder onderwerp. Hoeveelstejaars student ben je nu? En is dit echt het laatste of heb je nog (veel) vakken open staan?
Sorry deze post over het hoofd gezien. Ja ik denk dat ik nog niet klaar ben hiervoor. Ik heb het afgelopen jaar ook enkel vakken ingehaald voor een hoger cijfer gemiddelde en 1 vak gedaan wat nog open stond. Mijn scriptie is inderdaad het enige wat nog open staan.

Ik ben nu 4e jaars en ben 23 jaar oud.
pi_162339170
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 22:57 schreef ulq het volgende:

[..]

Lijkt me een goed onderwerp, mits genoeg data beschikbaar. Dat is eigenlijk de belangrijkste restrictie waar je als eerst naar moet kijken.
Bedankt voor je bericht. In China hebben ze gelukkig veel data per regio. Echter niet over nieuwe bedrijvigheid per sector op regionaal niveau.
pi_162339220
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 20:25 schreef DoubleDip het volgende:
Kun je niet een vergelijking maken tussen twee landen die vergelijkbaar zijn qua infrastructuur/internetpenetratie? Dan kijken wat het effect op de GDP is en verschillen proberen te verklaren?

Ik zit maar even wat te sparren hoor, maar ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Bedankt voor je tip. Ik zit nu te kijken of ik eventueel regios in China kan vergelijken met vergelijkbare infrastructuur/internet penetratie en GDP, in plaats van heel China.
pi_162339387
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 23:09 schreef ScriptieIdee12345 het volgende:

[..]

Bedankt voor je tip. Ik zit nu te kijken of ik eventueel regios in China kan vergelijken met vergelijkbare infrastructuur/internet penetratie en GDP, in plaats van heel China.
Heel goed, afbakening is altijd erg belangrijk. Veel studenten nemen een veel te breed onderwerp en willen te veel doen in te weinig woorden. Hopelijk lukt het nu wel om een goede vergelijking te vinden. Succes!
pi_162339461
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 23:07 schreef ScriptieIdee12345 het volgende:

[..]

Sorry deze post over het hoofd gezien. Ja ik denk dat ik nog niet klaar ben hiervoor. Ik heb het afgelopen jaar ook enkel vakken ingehaald voor een hoger cijfer gemiddelde en 1 vak gedaan wat nog open stond. Mijn scriptie is inderdaad het enige wat nog open staan.

Ik ben nu 4e jaars en ben 23 jaar oud.
Tja, het is voor sommige mensen inderdaad lastig zo'n scriptie schrijven. Maar je moet je wel bedenken dat elk jaar honderden mensen hun Bsc Economie halen en dat zijn echt niet allemaal genieën.
pi_162339501
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 23:07 schreef ScriptieIdee12345 het volgende:

[..]

Bedankt voor je bericht. In China hebben ze gelukkig veel data per regio. Echter niet over nieuwe bedrijvigheid per sector op regionaal niveau.
Nou dan zou ik zeggen, pak een paar eerdere onderzoeken erbij en ga een indeling maken van wat je allemaal in je scriptie wil gaan zetten, welke methodologieën je gaat gebruiken, wat je precies gaat onderzoeken, etc.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 23:52:03 #154
382014 Libertarisch
Vrijspreker
pi_162369891
Mijn scriptie is niet teruggefloten op taalfouten. Ik heb wel een opmerking gekregen als: heb je deze tests zelf uitgevoerd? En waar komt je data vandaan? Terwijl ik dat uitgebreid uitgelegd heb in mijn scriptie. Beetje jammer
pi_162370237
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 23:52 schreef Libertarisch het volgende:
Mijn scriptie is niet teruggefloten op taalfouten. Ik heb wel een opmerking gekregen als: heb je deze tests zelf uitgevoerd? En waar komt je data vandaan? Terwijl ik dat uitgebreid uitgelegd heb in mijn scriptie. Beetje jammer
Altijd lekker, commentaar waar je weinig mee kan.
pi_162370904
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 00:01 schreef MCH het volgende:

[..]

Altijd lekker, commentaar waar je weinig mee kan.
Ja, het is erg frustrerend als je commentaar krijgt wat of simpelweg niet klopt of als je het er echt niet mee eens bent.
pi_162371010
Meestal vergeten ze bij de volgende correctieronde hun vorige commentaar. Grote kans dat het volgende keer zonder aanpassing gewoon goed is.
pi_162371040
Tja, die lui moeten ook een hele hoop scripties bekijken natuurlijk. Voor ons is het heel belangrijk maar voor hun is het gewoon routine.
pi_162687865
Uiteindelijk toch nog feedback gekregen op mijn concept: ziet er op eerste oog goed uit, je mag hem inleveren. Dus ook gedaan. En nu maar hopen dat ie niet met een lijst van kritiekpunten komt aanzetten achteraf _O- Hoe serieus moet ik deze feedback nemen?
pi_162688005
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:13 schreef Deezertje het volgende:
Uiteindelijk toch nog feedback gekregen op mijn concept: ziet er op eerste oog goed uit, je mag hem inleveren. Dus ook gedaan. En nu maar hopen dat ie niet met een lijst van kritiekpunten komt aanzetten achteraf _O- Hoe serieus moet ik deze feedback nemen?
Ik denk dat ze je bij de presentatie gaan neersabelen en uiteindelijk een 5 gaan geven. Zou daar serieus rekening mee houden.
pi_162688359
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:21 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik denk dat ze je bij de presentatie gaan neersabelen en uiteindelijk een 5 gaan geven. Zou daar serieus rekening mee houden.
Scriptie en presentatie staan los van elkaar..
pi_162689141
Ik moet wachten op het cijfer van mijn scriptie (bachelor uni dus ik hoef niet te verdedigen), laten we hopen op een voldoende want dan heb ik de BSc.
pi_162690106
Succes met wachten! :) Wat is de nakijktermijn? :)
Ja doei.
pi_162690134
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:39 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Scriptie en presentatie staan los van elkaar..
Je mag ook presenteren mocht je scriptie onvoldoende zijn?
pi_162690247
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 13:14 schreef MCH het volgende:

[..]

Je mag ook presenteren mocht je scriptie onvoldoende zijn?
Nee, maar je scriptie kan voldoende zijn maar de verdediging niet. Dan blijft je scriptie nog steeds als behaald staan.
pi_162694334
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 13:18 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nee, maar je scriptie kan voldoende zijn maar de verdediging niet. Dan blijft je scriptie nog steeds als behaald staan.
Mooi dat het is ingeleverd. Mocht de verdediging niet lukken, moet die dan nog een keer?
pi_162696509
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 13:13 schreef motorbloempje het volgende:
Succes met wachten! :) Wat is de nakijktermijn? :)
Dank je! Twee weken :)
pi_162696663
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 15:53 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Mooi dat het is ingeleverd. Mocht de verdediging niet lukken, moet die dan nog een keer?
Ja er zijn mensen op gezakt ondanks dat dezelfde mensen roepen dat het onmogelijk is te zakken. Het kan dus wel.
pi_162697189
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 12:29 schreef Libertarisch het volgende:
Ik moet wachten op het cijfer van mijn scriptie (bachelor uni dus ik hoef niet te verdedigen), laten we hopen op een voldoende want dan heb ik de BSc.
Succes! Twee weken is snel zeg, bij mij was dat een maand. Maar fijn dat je snel duidelijkheid hebt.

quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 17:26 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ja er zijn mensen op gezakt ondanks dat dezelfde mensen roepen dat het onmogelijk is te zakken. Het kan dus wel.
Hmm oke. Laten we er niet vanuit gaan. Maar alvast wat beginnen met de voorbereidingen lijkt me geen slecht idee, zeker met de tussentijdse feedback in je achterhoofd zou dat toch mogelijk moeten zijn.
pi_162705322
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 17:47 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Succes! Twee weken is snel zeg, bij mij was dat een maand. Maar fijn dat je snel duidelijkheid hebt.

[..]

Hmm oke. Laten we er niet vanuit gaan. Maar alvast wat beginnen met de voorbereidingen lijkt me geen slecht idee, zeker met de tussentijdse feedback in je achterhoofd zou dat toch mogelijk moeten zijn.
In principe zodra ik de uitslag weet heb ik nog genoeg tijd voor de voorbereiding (eind juni deadline daarvoor). Zeker omdat de scriptiefeedback voor mijn gevoel geen echte feedback was reken ik mezelf nog niet te rijk.
pi_162705555
Verdediging is een formaliteit. :D
pi_162705941
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 23:11 schreef MCH het volgende:
Verdediging is een formaliteit. :D
Zo denkt iedereen (en ik ook) maar toch zijn er een paar van mijn lichting daarop gezakt... eerst maar eens die scriptie halen ;)
pi_162708918
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 17:21 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Dank je! Twee weken :)
oooh, dat valt mee! Al had ik toentertijd de mijne binnen 3 dagen terug. :o
Ja doei.
pi_162708975
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 23:03 schreef Deezertje het volgende:

[..]

In principe zodra ik de uitslag weet heb ik nog genoeg tijd voor de voorbereiding (eind juni deadline daarvoor). Zeker omdat de scriptiefeedback voor mijn gevoel geen echte feedback was reken ik mezelf nog niet te rijk.
Geen echte feedback? Wat bedoel je daarmee? Iedere feedback is serieuze feedback waar wat aan gedaan moet worden, dus hoe is iets geen echte feedback?
pi_162709833
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 08:07 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Geen echte feedback? Wat bedoel je daarmee? Iedere feedback is serieuze feedback waar wat aan gedaan moet worden, dus hoe is iets geen echte feedback?
Hij zei bij een eerste scan ziet het er goed uit, je mag het inleveren. Dus geen opmerkingen om te verbeteren.
pi_163003836
Heeft iemand hier ervaring met (betaalde) scriptiehulp m.b.t. het uitwerken van een semi-ingewikkeld econometrisch model? Het betreft een ADL (aggregated distributed lag) model met lags in eerste-verschillen en een error-correction term in een economische masterscriptie. De software die ik ga gebruiken wordt heel waarschijnlijk Stata.
pi_163004213
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 10:34 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:23 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:49 schreef Kamina het volgende:
[..]
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 10:27 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Lokquote naar aanleiding van struggles mbt de begeleiding gedurende het scriptie schrijven.
pi_163004245
Dat kunnen ze best prima vinden natuurlijk door op die link te klikken :')
Ja doei.
pi_163004350
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:18 schreef Chai het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Lokquote naar aanleiding van struggles mbt de begeleiding gedurende het scriptie schrijven.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:19 schreef motorbloempje het volgende:
Dat kunnen ze best prima vinden natuurlijk door op die link te klikken :')
Dames dames, beetje lief doen he.
pi_163004439
Ik hoef niet meer lief te doen, ben niet blauw meer. Zie ondertitel 8-)
Ja doei.
pi_163004451
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:02 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met (betaalde) scriptiehulp m.b.t. het uitwerken van een semi-ingewikkeld econometrisch model? Het betreft een ADL (aggregated distributed lag) model met lags in eerste-verschillen en een error-correction term in een economische masterscriptie. De software die ik ga gebruiken wordt heel waarschijnlijk Stata.
Lijkt me nou juist iets wat je moet kunnen om te laten zien dat jij je diploma verdiend hebt. Gewoon zelf doen dus. Ik vermoed ook dat je er zelf nog nauwelijks naar gekeken hebt als je denkt dat je waarschijnlijk Stata gaat gebruiken.
pi_163004457
quote:
12s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:26 schreef motorbloempje het volgende:
Ik hoef niet meer lief te doen, ben niet blauw meer. Zie ondertitel 8-)
Rebels hoor.
pi_163004477
Zeker!

Maargoed, heb je geen onderwijscommissie, Hulkheld, waar je terecht kunt?
Ja doei.
pi_163005054
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 12:29 schreef Libertarisch het volgende:
Ik moet wachten op het cijfer van mijn scriptie (bachelor uni dus ik hoef niet te verdedigen), laten we hopen op een voldoende want dan heb ik de BSc.
Ik moet uiteindelijk 1 juli inleveren. Ik heb donderdag presentatie maar hoef dus alleen maar te presenteren aan begeleider en die gaat dan feedback geven. Zit in het zelfde schuitje als jij, ik hoop dat ik gewoon 2 soepele supervisors heb, want dat kan enorm schelen.

Heb cijfers voorbij zien komen bij mensen die enorm laag kregen voor wat ze hadden, maar ook mensen die zelf verbaasd waren dat ze een voldoende kregen. Die gaven ook toe dat ze letterlijk dingen verzonnen hadden.

Mijn scriptie is uiteindelijk maar 9EC en moet rond de 7000 woorden zijn, weet dus ook niet in hoeverre je echte kwaliteit kan verwachten. Ik heb opdrachten voor courses gedaan die groter moesten dan mijn scriptie, en dat telt dan mee voor 40% van 6EC.

Scriptie wordt ook binnen 1 tot 2 weken nagekeken. Ik verwacht dus ook niet echt een diepe evaluatie van mijn scriptie, omdat mijn supervisors zelf hun PhD aan het afronden zijn. Ze gaan het waarschijnlijk in een avondje er doorheen janken.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_163005174
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:52 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Ik moet uiteindelijk 1 juli inleveren. Ik heb donderdag presentatie maar hoef dus alleen maar te presenteren aan begeleider en die gaat dan feedback geven. Zit in het zelfde schuitje als jij, ik hoop dat ik gewoon 2 soepele supervisors heb, want dat kan enorm schelen.

Heb cijfers voorbij zien komen bij mensen die enorm laag kregen voor wat ze hadden, maar ook mensen die zelf verbaasd waren dat ze een voldoende kregen. Die gaven ook toe dat ze letterlijk dingen verzonnen hadden.

Mijn scriptie is uiteindelijk maar 9EC en moet rond de 7000 woorden zijn, weet dus ook niet in hoeverre je echte kwaliteit kan verwachten. Ik heb opdrachten voor courses gedaan die groter moesten dan mijn scriptie, en dat telt dan mee voor 40% van 6EC.

Scriptie wordt ook binnen 1 tot 2 weken nagekeken. Ik verwacht dus ook niet echt een diepe evaluatie van mijn scriptie, omdat mijn supervisors zelf hun PhD aan het afronden zijn. Ze gaan het waarschijnlijk in een avondje er doorheen janken.
Jullie hebben dubbele supervisie voor zo'n kleine bsc scriptie? Kunnen ze beter 1tje nemen die wat meer begeleiding doet tijdens het proces.
pi_163005825
7000 woorden scriptie... ;( dat is zoooo weinig. :o
Ja doei.
pi_163006694
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:52 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Ik moet uiteindelijk 1 juli inleveren. Ik heb donderdag presentatie maar hoef dus alleen maar te presenteren aan begeleider en die gaat dan feedback geven. Zit in het zelfde schuitje als jij, ik hoop dat ik gewoon 2 soepele supervisors heb, want dat kan enorm schelen.

Heb cijfers voorbij zien komen bij mensen die enorm laag kregen voor wat ze hadden, maar ook mensen die zelf verbaasd waren dat ze een voldoende kregen. Die gaven ook toe dat ze letterlijk dingen verzonnen hadden.

Mijn scriptie is uiteindelijk maar 9EC en moet rond de 7000 woorden zijn, weet dus ook niet in hoeverre je echte kwaliteit kan verwachten. Ik heb opdrachten voor courses gedaan die groter moesten dan mijn scriptie, en dat telt dan mee voor 40% van 6EC.

Scriptie wordt ook binnen 1 tot 2 weken nagekeken. Ik verwacht dus ook niet echt een diepe evaluatie van mijn scriptie, omdat mijn supervisors zelf hun PhD aan het afronden zijn. Ze gaan het waarschijnlijk in een avondje er doorheen janken.
De twee weken zijn voorbij en ik heb mijn cijfer nog niet :'(
pi_163006701
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:28 schreef motorbloempje het volgende:
Zeker!

Maargoed, heb je geen onderwijscommissie, Hulkheld, waar je terecht kunt?
Niet meer lief doen en ook niet meer kunnen quoten? :P

Maar een onderwijscommissie.. ik weet niet wat ik ermee op schiet. Het is of donderdag inleveren en dan als het fout is in augustus de herkansing inleveren, of in september inleveren als eerste kans en dan mocht het nog niet goed zijn de herkansing pakken. Ik weet niet waar ik verstandig aan doe :'(
pi_163006713
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:52 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Ik moet uiteindelijk 1 juli inleveren. Ik heb donderdag presentatie maar hoef dus alleen maar te presenteren aan begeleider en die gaat dan feedback geven. Zit in het zelfde schuitje als jij, ik hoop dat ik gewoon 2 soepele supervisors heb, want dat kan enorm schelen.

Heb cijfers voorbij zien komen bij mensen die enorm laag kregen voor wat ze hadden, maar ook mensen die zelf verbaasd waren dat ze een voldoende kregen. Die gaven ook toe dat ze letterlijk dingen verzonnen hadden.

Mijn scriptie is uiteindelijk maar 9EC en moet rond de 7000 woorden zijn, weet dus ook niet in hoeverre je echte kwaliteit kan verwachten. Ik heb opdrachten voor courses gedaan die groter moesten dan mijn scriptie, en dat telt dan mee voor 40% van 6EC.

Scriptie wordt ook binnen 1 tot 2 weken nagekeken. Ik verwacht dus ook niet echt een diepe evaluatie van mijn scriptie, omdat mijn supervisors zelf hun PhD aan het afronden zijn. Ze gaan het waarschijnlijk in een avondje er doorheen janken.
Maar inderdaad, het maakt nogal wat uit wat voor supervisor je hebt. Ik heb trouwens 8000 woorden voor 10EC scriptie.
pi_163006757
Ik zie jullie hier allemaal spreken over een x aantal woorden. Ik vind dat altijd zo'n kromme regel.. iets wat je in 3000 woorden zegt, kan je vaak ook in 1500 woorden zeggen. Op het moment dat ik zo'n regel krijg voorgeschreven, maak ik altijd zinnen met zoveel woorden dat ze wel kloppen, maar kut te lezen zijn :P
pi_163007204
Ben op het moment bezig met een paper met een woordenmax van 8,000 ;(

Niet alles kan maar kort, is ook afhankelijk van je veld en onderwerp. Ik heb bijvoorbeeld veel tekstdata uit veldnotities, en dat telt dan ook mee. Mijn beschrijvingen, lit rev en analyse zijn al relatief kort en bondig, maar het zijn de data die het al snel opblazen :+

Mijn proefschrift moet rond de 80,000 zitten... :P
Ja doei.
pi_163007322
Ik schrijf een 15ECTS scriptie en het aantal woorden zou 4000-6000 moeten zijn. Hopelijk kan ik daarbinnen blijven. :')
Your opinion of me is none of my business.
pi_163008553
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:58 schreef MCH het volgende:

[..]

Jullie hebben dubbele supervisie voor zo'n kleine bsc scriptie? Kunnen ze beter 1tje nemen die wat meer begeleiding doet tijdens het proces.
Ja, superkut. Met tweede supervisor krijg je trouwens geen interactie, maar die volgt het proces wel degelijk. Ken dus mensen die dus als begeleider een chick uit China hadden en tweede supervisie een Nederlandse kerel. Die verschilde dus enorm qua visie. Ze had alles aangepast op de manier van der begeleider (die vond het een 8 waard), maar die vent uit Nederland vond het niks. Kwam ze uiteindelijk op een 6,5. Die hadden dus al compromis gesloten, dus moet je eens zien wat een verschil in grading er zat tussen die twee.

Daarom vind ik die hele scriptie ook maar een bak ellende. Kijkt iemand anders hem na dan kan 2 punten hoger of lager krijgen. Zit dus totaal geen consistentie in.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_163008725
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 15:29 schreef motorbloempje het volgende:
Ben op het moment bezig met een paper met een woordenmax van 8,000 ;(

Niet alles kan maar kort, is ook afhankelijk van je veld en onderwerp. Ik heb bijvoorbeeld veel tekstdata uit veldnotities, en dat telt dan ook mee. Mijn beschrijvingen, lit rev en analyse zijn al relatief kort en bondig, maar het zijn de data die het al snel opblazen :+

Mijn proefschrift moet rond de 80,000 zitten... :P
Wij kregen 2 periodes om dit te schrijven. Periode 5 werd 3EC toegedeeld en periode 6 6EC. Maar je moest wel je scriptie afhebben aan einde van periode 5 8)7

Daar kreeg je dus assesment of je het ging halen of niet. Had je minder dan 3000 woorden dan kreeg je waarschuwing dat je het hoogstwaarschijnlijk niet ging redden. Ik snap daar niks van, volgens hen krijg je dus een een literatuur onderzoek waar je nog 4000-5000 woorden moet schrijven niet af in 5 weken tijd 8)7

Een vriend van me had nog niks en werd verteld dat hij het niet ging redden en beter kon stoppen. Hij heeft 3 dagen lang lopen bikkelen en toen nogmaals ingestuurd, ze vonden het goed met een nog een kleine aanpassing hier en daar :')

Sindsdien neem ik het dus allemaal niet meer zo serieus. Ik vond verdeling van de studielast t.o.v. deadlines al lachwekkend, de manier waarop ze doen of je 14 volle weken nodig hebt om een literatuur onderzoek te doen van 7000 woorden gaat er bij mij niet in en de hypocrisie van eerst zeggen dat iemand het niet gaat redden, om vervolgens 3 dagen later daar terug op te komen en te zeggen dat het al een voldoende is :')
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_163008751
Waarom maken ze het allemaal zo ingewikkeld? :@

Ik moest gewoon een bachelorscriptie schrijven, punt. En die had een deadline. En ik had een begeleider, en daar had ik regelmatig contact mee. En toen leverde ik het definitief in. En toen had ik een cijfer nog geen 4 dagen later :') _O- :X
Ja doei.
pi_163008805
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 15:33 schreef Sarasi het volgende:
Ik schrijf een 15ECTS scriptie en het aantal woorden zou 4000-6000 moeten zijn. Hopelijk kan ik daarbinnen blijven. :')
4000-6000 woorden voor 15EC ?! Ik moest papers schrijven wat meetelde voor 15% van 6EC van 3000 woorden lang en kreeg daar 1 week de tijd voor.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_163008922
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:36 schreef motorbloempje het volgende:
Waarom maken ze het allemaal zo ingewikkeld? :@

Ik moest gewoon een bachelorscriptie schrijven, punt. En die had een deadline. En ik had een begeleider, en daar had ik regelmatig contact mee. En toen leverde ik het definitief in. En toen had ik een cijfer nog geen 4 dagen later :') _O- :X
Nu niet hoor, 4 weken gestengel over je onderwerp. Tussentijdse deadlines voor assessments en je progressie. Documenteren van alle meetings en stappen (je moet een map overhandigen waarin staat wanneer je wat hebt geschreven enzovoorts). Dan krijg je GO/NO-GO assessment halverwege de periode waar als je het dan niet af hebt je een NO-GO krijgt, dat had geen verdere gevolgen. Drie weken voor de deadline van inleveren krijg je geen feedback en meetings meer.

En dat allemaal voor een literatuur review van 7000 woorden en 9 EC. Wat ik al zei, ik heb grotere kwalitatief research gedaan met tientallen interviews voor minder punten.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_163008975
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:39 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

4000-6000 woorden voor 15EC ?! Ik moest papers schrijven wat meetelde voor 15% van 6EC van 3000 woorden lang en kreeg daar 1 week de tijd voor.
Jep. Al moet ik daar wel eerlijk aan toevoegen dat het grootste deel van die EC's gewoon in het programmeerwerk zit hoor, mijn code is nu al 300 regels en nog niet fatsoenlijk opgemaakt. Je hoeft niet per se veel te typen over iets wat wel veel werk is geweest he. ;) Voor veel medestudenten zit de tijd ook vooral in de dataverzameling.
Your opinion of me is none of my business.
pi_163013796
Opmerkelijk dat je een literatuurreview zo weinig vindt voorstellen. Daar kunnen wij gerust een jaar mee bezig zijn. Alleen al het systematisch zoeken is een enorme klus.

Wat het nakijken betreft: bij een scriptie van 7.000 woorden kan ik dat wel in minder dan een avondje grondig doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 14-06-2016 19:55:12 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_163013934
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:36 schreef motorbloempje het volgende:
Waarom maken ze het allemaal zo ingewikkeld? :@
Vanwege de rechten van studenten. Procedures waarin een tweede beoordelaar meekijkt, worden steeds gebruikelijker. Als de eerste en tweede beoordelaar veel van elkaar afwijken (bij ons meer dan 1 punt), komt er een arbiter om de hoek kijken. Dat is allemaal heel tijdrovend.

Ik vermoed dat de tussentijdse assessments zijn vanwege de klaagcultuur. Geef je als begeleider in een vroeg stadium aan dat een student op een onvoldoende af dreigt te stevenen, dan voorkom je een hoop gezeik.

Dat klinkt allemaal misschien overdreven, maar je moest eens weten hoeveel tijd universitaire medewerkers bezig zijn met het beoordelen van klachtprocedures. Er zijn studenten die al voor ze een cijfer binnen hebben gekregen een klacht indienen omdat ze dénken dat ze een onvoldoende hebben gehaald. Zo'n student denkt: die kan ik altijd nog intrekken als ik een voldoende blijk te hebben. En intussen heeft de examencommissie er alweer uren werk in zitten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_163017823
Ik ken van mijn opleiding echt niemand die daar zo misbruik van maakte. Vraag me af of het opleidingsafhankelijk is of iets van de laatste tijd. Mijn zusje loopt nu tegen gelijke problemen aan als hier gepost worden geloof ik, en als ik dat allemaal zo vanaf een afstandje via via hoor (we zijn niet zo close) dan denk ik alleen maar dat het voor de welwillende student alleen maar gigantisch veel ingewikkelder is geworden. Maar als het idd zo erg gesteld is is het vanuit de faculteit bekeken logisch ja...
Ja doei.
pi_163035481
Ik had vandaag conferentie, waar ik moet presenteren. Beetje jammer dat mijn begeleider er niet was,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar het ging prima! Daadwerkelijk een paar geïnteresseerde vragen gekregen, publiek luisterde actief en ik praatte niet te snel. 8-)

Vanavond en morgen de laatste dingetjes aanpassen en de scriptie even doorlopen in Word en dan opsturen. Ben benieuwd. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_163035577
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 16:25 schreef Sarasi het volgende:
Ik had vandaag conferentie, waar ik moet presenteren. Beetje jammer dat mijn begeleider er niet was,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar het ging prima! Daadwerkelijk een paar geïnteresseerde vragen gekregen, publiek luisterde actief en ik praatte niet te snel. 8-)

Vanavond en morgen de laatste dingetjes aanpassen en de scriptie even doorlopen in Word en dan opsturen. Ben benieuwd. :)
Omg, bashen op die kutbegeleiders is ook gewoon terecht. Eikels!@#$%^&!!!!1
pi_163035872
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 16:30 schreef MCH het volgende:

[..]

Omg, bashen op die kutbegeleiders is ook gewoon terecht. Eikels!@#$%^&!!!!1
Nou ja verder ben ik heel blij met 'm, ik had dit ook totaal niet verwacht eigenlijk. Maar ik ging niet echt lekker die presentatie in zo. :')
Your opinion of me is none of my business.
pi_163044752
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:47 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Jep. Al moet ik daar wel eerlijk aan toevoegen dat het grootste deel van die EC's gewoon in het programmeerwerk zit hoor, mijn code is nu al 300 regels en nog niet fatsoenlijk opgemaakt. Je hoeft niet per se veel te typen over iets wat wel veel werk is geweest he. ;) Voor veel medestudenten zit de tijd ook vooral in de dataverzameling.
Ik heb net 2000 regels code geklopt en die tellen (samen met een report en presentatie) voor 40% mee voor een 5EC vak... :P
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_163045359
quote:
6s.gif Op woensdag 15 juni 2016 21:26 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Ik heb net 2000 regels code geklopt en die tellen (samen met een report en presentatie) voor 40% mee voor een 5EC vak... :P
Ben jij student? Ik dacht altijd dat jij een wiskundeleraar was van in de 50.
pi_163047161
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 21:39 schreef MCH het volgende:

[..]

Ben jij student? Ik dacht altijd dat jij een wiskundeleraar was van in de 50.
Sluit dat elkaar uit dan?
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_163077815
Eerste versie ingeleverd! *O*

Ben benieuwd. Ik ben zo'n beetje in elke standaard valkuil gedonderd waar ik iedereen (dat is m'n werk) altijd voor waarschuw, en weet momenteel niet eens meer zeker wat m'n onderzoeksvraag nou precies was. :')
Your opinion of me is none of my business.
pi_163078110
Zijn er goede plagiaatprogramma's te vinden op het internet? Moet een mini-scriptie schrijven en ben wel benieuwd namelijk.
pi_163079433
Heb mijn scriptie uiteindelijk gister niet ingeleverd. Meer uit het advies wat er was gegeven dat ze zelf ook niet wisten of hij voor verdediging vatbaar was of niet. Nu de scriptie verder uitdiepen voor mijzelf en de paar puntjes die ik kreeg om verder uit te werken of aan te passen en hem in september inleveren. Ondertussen kan ik blijven werken bij het bedrijf waar ik mijn stage liep/loop. Wat dat betreft stress ik hem dus totaal niet over dat ik in juli klaar had kunnen zijn.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 01:39 schreef Sarasi het volgende:
Eerste versie ingeleverd! *O*

Ben benieuwd. Ik ben zo'n beetje in elke standaard valkuil gedonderd waar ik iedereen (dat is m'n werk) altijd voor waarschuw, en weet momenteel niet eens meer zeker wat m'n onderzoeksvraag nou precies was. :')
Ben benieuwd!
pi_163092619
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 02:34 schreef Bolasie het volgende:
Zijn er goede plagiaatprogramma's te vinden op het internet? Moet een mini-scriptie schrijven en ben wel benieuwd namelijk.
Nooit je eigen werk vooraf in zo'n ding stoppen.
pi_163094434
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 18:22 schreef MCH het volgende:

[..]

Nooit je eigen werk vooraf in zo'n ding stoppen.
Hoeozo niet?
pi_163142942
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 19:32 schreef ulq het volgende:

[..]

Hoeozo niet?
Wat denk je zelf? Je nog niet bij je docent ingeleverde werk zit dan in een database. God mag weten wat er dan meegedaan wordt. Ook kans dat bij de echte scanner later de bellen gaan rinkelen. Ga dat maar uitleggen aan de examencommissie.
pi_163144271
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 18:30 schreef MCH het volgende:

[..]

Wat denk je zelf? Je nog niet bij je docent ingeleverde werk zit dan in een database. God mag weten wat er dan meegedaan wordt. Ook kans dat bij de echte scanner later de bellen gaan rinkelen. Ga dat maar uitleggen aan de examencommissie.
Dit. Sowieso nooit begrepen waarom mensen panisch doen over de plagiaat-check. Als je alles zelf schrijft is er niets aan de hand.
pi_163158943
Sowieso komt alles terug met een percentage 'plagiaat', da's normaal.
Ja doei.
pi_163230334
Libertarisch is geslaagd met een 8, whoop whoop
pi_163230407
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 23:28 schreef Libertarisch het volgende:
Libertarisch is geslaagd met een 8, whoop whoop
Nice! *O* Ik heb morgen gesprek met m'n begeleider, hopelijk heet hij feedback.
Your opinion of me is none of my business.
pi_163230530
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2016 23:31 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Nice! *O* Ik heb morgen gesprek met m'n begeleider, hopelijk heet hij feedback.
Thanks, success!!
pi_163230846
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 23:28 schreef Libertarisch het volgende:
Libertarisch is geslaagd met een 8, whoop whoop
hoezee!
Ja doei.
  Moderator donderdag 23 juni 2016 @ 08:29:33 #220
446930 crew  ESF1Gamer
pi_163233181
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 23:28 schreef Libertarisch het volgende:
Libertarisch is geslaagd met een 8, whoop whoop
Gefeliciteerd

Ik moet aan mijn stagebegeleider van mijn hbo school duidelijk maken dat het mijn hele afstudeeronderzoek, dus verslag en presentatie voor de zomervakantie afgerond moet zijn. Anders heb ik financieel een probleem.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_163234368
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 23:28 schreef Libertarisch het volgende:
Libertarisch is geslaagd met een 8, whoop whoop
Gefeliciteerd! *O*
pi_163236275
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 08:29 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Gefeliciteerd

Ik moet aan mijn stagebegeleider van mijn hbo school duidelijk maken dat het mijn hele afstudeeronderzoek, dus verslag en presentatie voor de zomervakantie afgerond moet zijn. Anders heb ik financieel een probleem.
Bedankt en succes!
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 09:56 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! *O*
Bedankt :)
  vrijdag 24 juni 2016 @ 19:17:12 #223
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163273016
Ik heb ingeleverd voor mijn masterscriptie. Maak me wegens iets tegenvallende resultaten wat betreft mijn hypothese ietwat zorgen :X

Ben benieuwd. Anders in augustus nog een herkansing en anders opnieuw. Moet er niet aan denken...
pi_163273528
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 19:17 schreef Mishu het volgende:
Ik heb ingeleverd voor mijn masterscriptie. Maak me wegens iets tegenvallende resultaten wat betreft mijn hypothese ietwat zorgen :X

Ben benieuwd. Anders in augustus nog een herkansing en anders opnieuw. Moet er niet aan denken...
Studentenangst nummer 1: shit, mijn hypotheses zijn niet significant, nu krijg ik een kutcijfer. Als je weer de literatuur in bent gekropen om eventuele redenen voor non-significantie te verklaren ben je goed bezig geweest.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 22:55:56 #225
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163278245
Ik had ook een N van 25 en naast een kwalitatieve analyse een kwantitatieve analyse met chi-kwadraat maar die werkt pas vanaf een N van 30. Dus als oplossing tevens een Fischer's exact toets gedaan :X
pi_163279565
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 22:55 schreef Mishu het volgende:
Ik had ook een N van 25 en naast een kwalitatieve analyse een kwantitatieve analyse met chi-kwadraat maar die werkt pas vanaf een N van 30. Dus als oplossing tevens een Fischer's exact toets gedaan :X
Je geeft geen antwoord op mijn bericht?!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2016 23:40:07 ]
  zaterdag 25 juni 2016 @ 11:50:05 #227
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163284939
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 19:41 schreef MCH het volgende:

[..]

Studentenangst nummer 1: shit, mijn hypotheses zijn niet significant, nu krijg ik een kutcijfer. Als je weer de literatuur in bent gekropen om eventuele redenen voor non-significantie te verklaren ben je goed bezig geweest.
Dat heb ik wel gedaan inderdaad.
pi_163308662
Hopelijk kan iemand hier mijn vraag beantwoorden.. In STATA doe ik een paneldata analyse, alleen de resultaten zijn nog niet zoals ik gehoopt had.

Mijn vraag: In mijn dataset is mijn DV variabele een percentage, mijn IV is een schaal (1-10). In SPSS kun je aangeven dat X een schaal is, Y een percentage, maar herkent STATA dit vanzelf? En zo niet, kan ik dit ergens ingeven of heeft iemand een oplossing wat er wel dient te gebeuren? Op internet wordt ik niet veel wijzer, helaas..
pi_163447485
Mezelf maar even een deadline gesteld voor morgenavond. Man wat een kutwerk, het laatste reviseren en shit. :')
Your opinion of me is none of my business.
pi_163452711
Ik kom me ook vast melden. Mag nu eindelijk beginnen. Van de zomer een onderwerp bedenken en literatuuronderzoek doen en dan kan ik me inschrijven. Als ik dan een begeleider heb zal ik na een maand na toewijzing een eerste hoofdstuk moeten inleveren. Gaat om een masterscriptie.

Succes met de laatste loodjes Sarasi. Ze wegen altijd het zwaarst maar het is des te fijner als je er vanaf bent.
pi_163460304
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 07:07 schreef DoubleDip het volgende:
Ik kom me ook vast melden. Mag nu eindelijk beginnen. Van de zomer een onderwerp bedenken en literatuuronderzoek doen en dan kan ik me inschrijven. Als ik dan een begeleider heb zal ik na een maand na toewijzing een eerste hoofdstuk moeten inleveren. Gaat om een masterscriptie.

Succes met de laatste loodjes Sarasi. Ze wegen altijd het zwaarst maar het is des te fijner als je er vanaf bent.
Al een idee in welke richting je 't wil gaan zoeken? :)

Ik ben vandaag alvast aanzienlijk vrolijker. M'n begeleider zei dat ik de maximum word count maar moest vergeten en meer moest uitleggen, dus dat ben ik nu maar gewoon vrijelijk aan het doen. Zorgt direct voor meer samenhang, cohesie en leesbaarheid, en dat zichtbare resultaat is wel prettig. Ik heb besloten eerst maar gewoon alle tekst op orde te krijgen en de grafieken en tabellen voorlopig even uit m'n bestand te flikkeren, dat werkt ook een stuk fijner. Ik krijg vandaag sowieso de tekst wel af, denk ik, en voor de integratie van de grafieken en tabellen moet ik een Windows computer opzoeken, dus misschien dat dat morgen wordt ofzo. Officiële 'deadline' (soft) staat op vrijdagavond, dus dat is ruim op tijd. ^O^
Your opinion of me is none of my business.
pi_163466003
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 16:14 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Al een idee in welke richting je 't wil gaan zoeken? :)

Ik ben vandaag alvast aanzienlijk vrolijker. M'n begeleider zei dat ik de maximum word count maar moest vergeten en meer moest uitleggen, dus dat ben ik nu maar gewoon vrijelijk aan het doen. Zorgt direct voor meer samenhang, cohesie en leesbaarheid, en dat zichtbare resultaat is wel prettig. Ik heb besloten eerst maar gewoon alle tekst op orde te krijgen en de grafieken en tabellen voorlopig even uit m'n bestand te flikkeren, dat werkt ook een stuk fijner. Ik krijg vandaag sowieso de tekst wel af, denk ik, en voor de integratie van de grafieken en tabellen moet ik een Windows computer opzoeken, dus misschien dat dat morgen wordt ofzo. Officiële 'deadline' (soft) staat op vrijdagavond, dus dat is ruim op tijd. ^O^
Fijn om te horen dat je scriptie er echt beter van wordt zo. Had in mijn bachelor een begeleider die je al afstrafte als je er na 10% marge nog 1 woord overheen ging :') Echt onzin. Het gaat toch om de inhoud?

Ik heb al wel een idee, maar wil nog uitpluizen of het niet te moeilijk wordt. Heeft te maken met de stage die ik nu volg. Ivm herkenbaarheid post ik het hier liever niet, mocht je interesse hebben dan kan ik het wel proberen uit te leggen via DM/PM.
pi_163472533
Ah, volgens mij ben ik hier aan het juiste adres.
Ik ben net als jullie bezig met mijn scriptie.. Zit nog met een stuk van de data analyse, meer specifiek met de kurtosis van 2 variabelen.

Bij 1 van mijn variabelen is hij 2,0 bij de andere 1,7. Beiden dus wat aan de hoge kant. Weet 1 van jullie hoe ik hier het beste mee kan omgaan/hoe ik deze waarden kan verantwoorden in de scriptie? Liefst inclusief bron uiteraard.

Ik gebruik als ondersteuning de SPSS survival manual van Pallant (2013), maar die helpt niet echt. Heb op basis van haar boek wat data-manipulatie geprobeerd, maar dat snap ik zelf niet echt. Lijkt me dus beter om daar van af te zien.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_163472709
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 19:17 schreef Mishu het volgende:
Ik heb ingeleverd voor mijn masterscriptie. Maak me wegens iets tegenvallende resultaten wat betreft mijn hypothese ietwat zorgen :X

Ben benieuwd. Anders in augustus nog een herkansing en anders opnieuw. Moet er niet aan denken...
Ik heb me laten vertellen (zelfde probleem hier) dat dit niet erg is. Je zult alleen geen 8 meer krijgen. Kwestie van goed uitleggen hoe dat zo kan komen.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_163472957
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 23:13 schreef H.FR het volgende:

[..]

Ik heb me laten vertellen (zelfde probleem hier) dat dit niet erg is. Je zult alleen geen 8 meer krijgen. Kwestie van goed uitleggen hoe dat zo kan komen.
Dat is onzin.
pi_163472986
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 23:20 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat is onzin.
Wat is precies onzin?
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_163473004
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 23:09 schreef H.FR het volgende:
Ah, volgens mij ben ik hier aan het juiste adres.
Ik ben net als jullie bezig met mijn scriptie.. Zit nog met een stuk van de data analyse, meer specifiek met de kurtosis van 2 variabelen.

Bij 1 van mijn variabelen is hij 2,0 bij de andere 1,7. Beiden dus wat aan de hoge kant. Weet 1 van jullie hoe ik hier het beste mee kan omgaan/hoe ik deze waarden kan verantwoorden in de scriptie? Liefst inclusief bron uiteraard.

Ik gebruik als ondersteuning de SPSS survival manual van Pallant (2013), maar die helpt niet echt. Heb op basis van haar boek wat data-manipulatie geprobeerd, maar dat snap ik zelf niet echt. Lijkt me dus beter om daar van af te zien.
Doe je een regressie?
pi_163473014
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 23:21 schreef MCH het volgende:

[..]

Doe je een regressie?
Ja.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_163473020
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 23:20 schreef H.FR het volgende:

[..]

Wat is precies onzin?
Dat je geen 8 kunt krijgen als niks significant is.
pi_163473041
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 23:21 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat je geen 8 kunt krijgen als niks significant is.
Het zal misschien wel kunnen, maar de kans is een stuk kleiner.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_163473048
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 23:21 schreef H.FR het volgende:

[..]

Ja.
Gechecked of je residuals wel normaal verdeeld zij?
pi_163473060
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 23:22 schreef H.FR het volgende:

[..]

Het zal misschien wel kunnen, maar de kans is een stuk kleiner.
Dat is dus onzin. Je data kan ook fucked zijn.
pi_163473138
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 23:22 schreef MCH het volgende:

[..]

Gechecked of je residuals wel normaal verdeeld zij?
Nee, waar doe ik dat?

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 23:22 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat is dus onzin. Je data kan ook fucked zijn.
Oké. Ik was in die veronderstelling.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_163473210
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 23:24 schreef H.FR het volgende:

[..]

Nee, waar doe ik dat?

[..]

Oké. Ik was in die veronderstelling.
http://stats.stackexchang(...)istributed-residuals
pi_163473431
quote:
Je bedoelt gewoon de individuele variabelen? Die heb ik wel gecheckt. Heel stuk over de trimmed mean geschreven omdat ik wat outliers heb. Die hebben gelukkig niet echt effect (behalve misschien op de kurtosis?).
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_163516243
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 20:15 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Fijn om te horen dat je scriptie er echt beter van wordt zo. Had in mijn bachelor een begeleider die je al afstrafte als je er na 10% marge nog 1 woord overheen ging :') Echt onzin. Het gaat toch om de inhoud?

Ik heb al wel een idee, maar wil nog uitpluizen of het niet te moeilijk wordt. Heeft te maken met de stage die ik nu volg. Ivm herkenbaarheid post ik het hier liever niet, mocht je interesse hebben dan kan ik het wel proberen uit te leggen via DM/PM.
Gaarne DM/PM, ben nieuwsgierig! :)

Scriptie ingeleverd trouwens. *O* En uiteindelijk zelfs nog ruim onder het woordenmaximum gebleven. :') Waarschijnlijk over 1 a 2 weken de feedback/beoordeling doorspreken. Kan me niet voorstellen dat het onvoldoende is, maar er is toch wel zo'n ieniemienie beetje twijfel. Ook omdat ik eigenlijk toch wel graag een acht of hoger scoor op dit ding, ben ik toch een beetje zenuwachtig. :@ Donderdag nog een laatste tentamen in ieder geval, daar eerst maar eens op focusen.
Your opinion of me is none of my business.
pi_163516447
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 18:02 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Gaarne DM/PM, ben nieuwsgierig! :)

Scriptie ingeleverd trouwens. *O* En uiteindelijk zelfs nog ruim onder het woordenmaximum gebleven. :') Waarschijnlijk over 1 a 2 weken de feedback/beoordeling doorspreken. Kan me niet voorstellen dat het onvoldoende is, maar er is toch wel zo'n ieniemienie beetje twijfel. Ook omdat ik eigenlijk toch wel graag een acht of hoger scoor op dit ding, ben ik toch een beetje zenuwachtig. :@ Donderdag nog een laatste tentamen in ieder geval, daar eerst maar eens op focusen.
Gefeliciteerd! Fijne dat het is gelukt met het aantal woorden. Bij nader inzien heb ik een ander idee gekregen omdat het eerste te moeilijk zou worden. Als ik weer bij een pc ben stuur ik je wel een PM want het heeft nogal wat uitleg nodig als je niet ingewijd bent in het onderwerp.
pi_163516600
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 18:02 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Gaarne DM/PM, ben nieuwsgierig! :)

Scriptie ingeleverd trouwens. *O* En uiteindelijk zelfs nog ruim onder het woordenmaximum gebleven. :') Waarschijnlijk over 1 a 2 weken de feedback/beoordeling doorspreken. Kan me niet voorstellen dat het onvoldoende is, maar er is toch wel zo'n ieniemienie beetje twijfel. Ook omdat ik eigenlijk toch wel graag een acht of hoger scoor op dit ding, ben ik toch een beetje zenuwachtig. :@ Donderdag nog een laatste tentamen in ieder geval, daar eerst maar eens op focusen.
Als het nu nog 2 weken duurt dan gaan ze wel lang door in de zomer op jouw school.
pi_163516696
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 18:19 schreef MCH het volgende:

[..]

Als het nu nog 2 weken duurt dan gaan ze wel lang door in de zomer op jouw school.
Klopt. Cijfer moet 1 augustus binnen zijn, uiterlijk. Maar mijn begeleider gaat half juli al op vakantie, dus ik ben wat eerder dan de meesten zelfs nog.
Your opinion of me is none of my business.
pi_163520157
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 18:24 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Klopt. Cijfer moet 1 augustus binnen zijn, uiterlijk. Maar mijn begeleider gaat half juli al op vakantie, dus ik ben wat eerder dan de meesten zelfs nog.
Hoeveel scripties worden er nagekeken? Bij ons toen wel een stuk of 70 dacht ik, het duurde dan ook een maand voordat je het terug kreeg. Cijfers werden ook allemaal op elkaar afgestemd, wel zo eerlijk.
pi_163520792
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 20:47 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Hoeveel scripties worden er nagekeken? Bij ons toen wel een stuk of 70 dacht ik, het duurde dan ook een maand voordat je het terug kreeg. Cijfers werden ook allemaal op elkaar afgestemd, wel zo eerlijk.
Eh, van iedereen eentje, dus 600 ofzo? Maar ze worden nagekeken door je eerste begeleider, die een cijfer geeft. Dan leest je tweede begeleider het en die kijkt of ie het met het cijfer eens is. Zo ja, klaar. Zo nee, discussie en herziening van het cijfer. En dan klaar. Volgens mij zijn er maximaal tien studenten op dezelfde begeleider ofzoiets.
Your opinion of me is none of my business.
pi_163520960
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 21:15 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Eh, van iedereen eentje, dus 600 ofzo? Maar ze worden nagekeken door je eerste begeleider, die een cijfer geeft. Dan leest je tweede begeleider het en die kijkt of ie het met het cijfer eens is. Zo ja, klaar. Zo nee, discussie en herziening van het cijfer. En dan klaar. Volgens mij zijn er maximaal tien studenten op dezelfde begeleider ofzoiets.
Wow wat een massaproductie dan. Bij ons gingen alle docenten na beoordeling naast elkaar zitten en afstemmen zodat de criteria overal gelijk zijn. Dan eventueel nog een tweede lezer en daarna publicatie cijfers. Duurde wel een maand, maar toch. Weet niet precies hoeveel studenten max per begeleider, we hadden groepjes van 6 dus max 12 dacht ik.
pi_163520977
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 21:22 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Wow wat een massaproductie dan. Bij ons gingen alle docenten na beoordeling naast elkaar zitten en afstemmen zodat de criteria overal gelijk zijn. Dan eventueel nog een tweede lezer en daarna publicatie cijfers. Duurde wel een maand, maar toch. Weet niet precies hoeveel studenten max per begeleider, we hadden groepjes van 6 dus max 12 dacht ik.
Waarom doen ze dat er is toch een standaard beoordelingsformulier?!
pi_163521291
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 21:23 schreef MCH het volgende:

[..]

Waarom doen ze dat er is toch een standaard beoordelingsformulier?!
Klopt, maar desondanks bestaat het risico dat een 6 bij docent 1 een 7 bij docent 2 is. Het overleg voorkomt dat.
pi_163521308
Sarasi ik stuur je nu een PM. Het is een nogal technisch verhaal maar ik hoor wel of het enigszins duidelijk is.
pi_163521365
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 21:33 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Klopt, maar desondanks bestaat het risico dat een 6 bij docent 1 een 7 bij docent 2 is. Het overleg voorkomt dat.
Bij ons is het hele proces en de leerhouding en alles ook onderdeel van het cijfer, dus dat massaoverleg is sowieso niet echt een optie. Lijkt me super hinderlijk ook, eigenlijk, zo lang wachten op beoordeling.
Your opinion of me is none of my business.
pi_163521517
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 21:35 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Bij ons is het hele proces en de leerhouding en alles ook onderdeel van het cijfer, dus dat massaoverleg is sowieso niet echt een optie. Lijkt me super hinderlijk ook, eigenlijk, zo lang wachten op beoordeling.
Hier ook hoor, als je te veel vragen stelt word je er op afgerekend. En je inbreng tijdens bijeenkomsten telt ook. Maar cijfer kan dacht ik hoogstens met een halve punt worden beinvloed daardoor.
pi_163521673
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 21:39 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Hier ook hoor, als je te veel vragen stelt word je er op afgerekend. En je inbreng tijdens bijeenkomsten telt ook. Maar cijfer kan dacht ik hoogstens met een halve punt worden beinvloed daardoor.
Halve punten op een scriptie? Wel een rare opleiding heb jij hoor.
pi_163521741
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 21:43 schreef MCH het volgende:

[..]

Halve punten op een scriptie? Wel een rare opleiding heb jij hoor.
Cijfers worden per halve punt afgerond. Hoogste was destijds een 7,5. Had zelf een 7.
pi_163523486
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 21:43 schreef MCH het volgende:

[..]

Halve punten op een scriptie? Wel een rare opleiding heb jij hoor.
Volgens mij is dat hier ook zo. Boven het cijfer zes mogen halve punten worden toegekend. Herkansing kan nooit hoger worden beoordeeld dan met een zes.
Your opinion of me is none of my business.
pi_163523517
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 22:28 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Volgens mij is dat hier ook zo. Boven het cijfer zes mogen halve punten worden toegekend. Herkansing kan nooit hoger worden beoordeeld dan met een zes.
Bij ons was dat niet zo omdat eindcijfers worden afgerond. Een 7.5 zou dan dus een 8 worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2016 22:31:57 ]
pi_163523609
Ook fair natuurlijk. Met een 8 heb je echt iets extra's gedaan tov een 7.
pi_163523652
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 22:28 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Volgens mij is dat hier ook zo. Boven het cijfer zes mogen halve punten worden toegekend. Herkansing kan nooit hoger worden beoordeeld dan met een zes.
Herkansing is geloof ik ook maximaal een 6. Althans ik heb niemand gehoord die na herkansing hoger had.
pi_163523676
Overigens zou ik me niet te druk maken om het cijfer van je bachelorscriptie. Die van je master is uiteindelijk het belangrijkst.
pi_163523726
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 22:35 schreef DoubleDip het volgende:
Overigens zou ik me niet te druk maken om het cijfer van je bachelorscriptie. Die van je master is uiteindelijk het belangrijkst.
O, het gaat om een bsc scriptie. Ja, ik heb het over een msc scriptie. Anyway, met die 6 als max voor de herkansing hadden wij ook.
pi_163523914
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 22:35 schreef DoubleDip het volgende:
Overigens zou ik me niet te druk maken om het cijfer van je bachelorscriptie. Die van je master is uiteindelijk het belangrijkst.
Ja boeiend of het belangrijk is. Ik heb er m'n best op gedaan en zowaar een (voor mij) idioot aantal uren ingestopt, en ik ben oprecht trots op wat eruit gekomen is. Dat zie ik dan toch echt wel graag terug in m'n cijfer. Bovendien wil ik de mogelijkheid van een PhD niet uitsluiten en dan is het toch zeker wel handig om ook een redelijke bachelorscriptie te hebben geschreven. Al is het maar omdat ik dan volgend jaar wat meer keuze heb voor m'n masterscriptie.
Your opinion of me is none of my business.
pi_163523998
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 22:42 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ja boeiend of het belangrijk is. Ik heb er m'n best op gedaan en zowaar een (voor mij) idioot aantal uren ingestopt, en ik ben oprecht trots op wat eruit gekomen is. Dat zie ik dan toch echt wel graag terug in m'n cijfer. Bovendien wil ik de mogelijkheid van een PhD niet uitsluiten en dan is het toch zeker wel handig om ook een redelijke bachelorscriptie te hebben geschreven. Al is het maar omdat ik dan volgend jaar wat meer keuze heb voor m'n masterscriptie.
Ik zei ook niet dat je niet trots moet zijn, tuurlijk is het knap als je een hoog cijfer weet te halen. Maar bij de zoektocht naar een baan of PhD is je masterscriptie
één van de belangrijkste cijfers, samen met je andere cijfers natuurlijk (in ieder geval bij een PhD).
pi_163524719
Kleine vraag omtrent het schrijven van een scriptie:

Graag wil ik de lezers inleiden in het redelijk technische onderwerp (informatica). Ik heb een hoop papers gelezen over software architectuur, die erg statisch en beschrijvend van aard zijn. Ik probeer voor de kopjes inleiding/achtergrond informatie zo veel mogelijk in eigen woorden te omschrijven omdat het belangrijk is dat de lezers het nadere onderzoek kunnen volgen, maar het probleem met zulke technische papers is dat je ze niet per se 100% in eigen woorden kunt zetten. Een stappenplan (bijvoorbeeld), of een volgorde in informatiestromen kun je alleen maar op één manier beschrijven, maar als het te veel op de papers gaat lijken ben ik plagiaat aan het plegen. En dat wil ik niet, want plagiaat = doodstraf. Iemand enige tips over hoe ik dit exact aan kan pakken? Ik citeer alles trouwens netjes.
  donderdag 7 juli 2016 @ 16:08:02 #269
167923 appelsjap
All the above
pi_163582291
Kan iemand mij helpen met de volgende vertaling naar het engels? Ik kom vooral niet uit het stukje "moesten een beetje overtuigd worden". Het gaat om deze zin:

Sommigen moesten wel een beetje overtuigd worden om tot een samenwerkingsmodel te komen.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_163582800
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 16:08 schreef appelsjap het volgende:
Kan iemand mij helpen met de volgende vertaling naar het engels? Ik kom vooral niet uit het stukje "moesten een beetje overtuigd worden". Het gaat om deze zin:

Sommigen moesten wel een beetje overtuigd worden om tot een samenwerkingsmodel te komen.
'required some convincing'?
  donderdag 7 juli 2016 @ 16:35:48 #271
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163582953
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 16:27 schreef Operc het volgende:

[..]

'required some convincing'?
to agree to a collaboration model.
pi_163586790
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 23:12 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
Kleine vraag omtrent het schrijven van een scriptie:

Graag wil ik de lezers inleiden in het redelijk technische onderwerp (informatica). Ik heb een hoop papers gelezen over software architectuur, die erg statisch en beschrijvend van aard zijn. Ik probeer voor de kopjes inleiding/achtergrond informatie zo veel mogelijk in eigen woorden te omschrijven omdat het belangrijk is dat de lezers het nadere onderzoek kunnen volgen, maar het probleem met zulke technische papers is dat je ze niet per se 100% in eigen woorden kunt zetten. Een stappenplan (bijvoorbeeld), of een volgorde in informatiestromen kun je alleen maar op één manier beschrijven, maar als het te veel op de papers gaat lijken ben ik plagiaat aan het plegen. En dat wil ik niet, want plagiaat = doodstraf. Iemand enige tips over hoe ik dit exact aan kan pakken? Ik citeer alles trouwens netjes.
Dan verwijs je toch gewoon? Mag dat niet dan?
pi_163586817
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 16:08 schreef appelsjap het volgende:
Kan iemand mij helpen met de volgende vertaling naar het engels? Ik kom vooral niet uit het stukje "moesten een beetje overtuigd worden". Het gaat om deze zin:

Sommigen moesten wel een beetje overtuigd worden om tot een samenwerkingsmodel te komen.
Some people had to be persuaded...?
pi_163620982
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 20:07 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dan verwijs je toch gewoon? Mag dat niet dan?
Nou ja, mijn twijfels komen voort uit het eerste voorbeeld van deze website: http://www.indiana.edu/~wts/pamphlets/plagiarism.shtml

Op dit moment zit ik ook te parafraseren, maar (naar mijn mening) niet in voldoende mate. Ik kan het niet 100% in eigen woorden brengen omdat het vakgebied een heel eigen jargon heeft waar je moeilijk vanaf kunt stappen. Daarbij is alles erg stapsgewijs beredeneerd, dus ben ik zo'n beetje genoodzaakt om de (volgorde van) de redeneringen en de beschrijvingen over te nemen. Maar volgens Indiana university is dat dus plagiaat. :@

Ik denk dat ik het op ga lossen door zo min mogelijk uit te leggen en alleen de belangrijkste conclusies zo veel als mogelijk in eigen woorden te zetten, met verwijzingen naar de originele bronnen voor als de lezers het niet helemaal begrijpen. Ik ga mijn scriptie dan erg incompleet vinden, maar het is denk ik niet anders.
pi_163621492
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 23:12 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
Kleine vraag omtrent het schrijven van een scriptie:

Graag wil ik de lezers inleiden in het redelijk technische onderwerp (informatica). Ik heb een hoop papers gelezen over software architectuur, die erg statisch en beschrijvend van aard zijn. Ik probeer voor de kopjes inleiding/achtergrond informatie zo veel mogelijk in eigen woorden te omschrijven omdat het belangrijk is dat de lezers het nadere onderzoek kunnen volgen, maar het probleem met zulke technische papers is dat je ze niet per se 100% in eigen woorden kunt zetten. Een stappenplan (bijvoorbeeld), of een volgorde in informatiestromen kun je alleen maar op één manier beschrijven, maar als het te veel op de papers gaat lijken ben ik plagiaat aan het plegen. En dat wil ik niet, want plagiaat = doodstraf. Iemand enige tips over hoe ik dit exact aan kan pakken? Ik citeer alles trouwens netjes.
Niet vervelend bedoeld, maar doorgaans valt het prima in eigen woorden uit te leggen, maar kost het wat moeite. Als je dat niet lukt, kun je het oplossen door de sectie tussen aanhalingstekens te zetten en te verwijzen naar een bron met paginanummer zodat duidelijk is dat je citeert. Of je zegt iets als: "Piet en Jan hebben een stappenplan opgesteld om dit te doen. Zijn stellen X aantal stappen voor, namelijk (A/B/C) en leggen deze structuur uit door middel van...."
pi_163711315
Scriptie ingeleverd, 7.5 op gekregen. Ik ben het er niet helemaal mee eens, maar m'n tweede begeleider bleek toch nog aanzienlijk meer 'commentaar' te hebben dan m'n eerste en dat heeft het cijfer uiteindelijk een halve punt naar beneden gehaald en goed, soit. Ik ben er wel trots op. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_163716926
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 13:36 schreef Sarasi het volgende:
Scriptie ingeleverd, 7.5 op gekregen. Ik ben het er niet helemaal mee eens, maar m'n tweede begeleider bleek toch nog aanzienlijk meer 'commentaar' te hebben dan m'n eerste en dat heeft het cijfer uiteindelijk een halve punt naar beneden gehaald en goed, soit. Ik ben er wel trots op. :)
Helemaal niet slecht hoor. Gelukkig heb je bij de masterscriptie nog een kans op een hoog cijfer.

Ben zelf inmiddels aardig op weg met de opzet. Dan inschrijven, begeleider toegewezen krijgen en dan hoor ik of het allemaal ergens op slaat. Ben benieuwd. Helaas kan ik pas eind augustus inschrijven.
  donderdag 14 juli 2016 @ 16:12:53 #278
167923 appelsjap
All the above
pi_163735008
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 16:27 schreef Operc het volgende:

[..]

'required some convincing'?
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 16:35 schreef Mishu het volgende:

[..]

to agree to a collaboration model.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 20:08 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Some people had to be persuaded...?
Thanks allen! Heb er uiteindelijk dit van gemaakt:

Some individuals [practice managers] were cooperating from the start, others required some convincing to agree to a collaboration model. In the first instance they moved to a confronting model.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 15:38:37 #279
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163760150
Wow, ik had een onvoldoende :{

Er is blijkbaar zonder dat ik geïnformeerd ben een derde beoordelaar ingeschakeld, en die heeft geoordeeld dat mijn scriptie, waarvoor ik naar het buitenland ben gegaan, een 4,5 waard is. Met feedback waar ik echt nog nooit wat over heb gehoord :{

Tevens heb ik niet de beoordeling en feedback van de eerste en tweede beoordelaar ontvangen.

Ik heb nu een gesprek met alle betrokken partijen aangevraagd, maar daar heb ik nog geen reactie op :{
pi_163760301
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 15:38 schreef Mishu het volgende:
Wow, ik had een onvoldoende :{

Er is blijkbaar zonder dat ik geïnformeerd ben een derde beoordelaar ingeschakeld, en die heeft geoordeeld dat mijn scriptie, waarvoor ik naar het buitenland ben gegaan, een 4,5 waard is. Met feedback waar ik echt nog nooit wat over heb gehoord :{

Tevens heb ik niet de beoordeling en feedback van de eerste en tweede beoordelaar ontvangen.

Ik heb nu een gesprek met alle betrokken partijen aangevraagd, maar daar heb ik nog geen reactie op :{
Oh Christus. Bij ons er is zoiets als consistentie van beoordeling, wat betekent dat je geen nieuw commentaar mag krijgen op dingen die hiervoor 'goedgekeurd' zijn in eerdere feedbackrondes. Misschien dat je daar nog wat mee kunt? Dat je naar het buitenland geweest bent maakt natuurlijk geen verschil voor de vereiste kwaliteit van je eindproduct.
Your opinion of me is none of my business.
pi_163760406
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 15:38 schreef Mishu het volgende:
Wow, ik had een onvoldoende :{

Er is blijkbaar zonder dat ik geïnformeerd ben een derde beoordelaar ingeschakeld, en die heeft geoordeeld dat mijn scriptie, waarvoor ik naar het buitenland ben gegaan, een 4,5 waard is. Met feedback waar ik echt nog nooit wat over heb gehoord :{

Tevens heb ik niet de beoordeling en feedback van de eerste en tweede beoordelaar ontvangen.

Ik heb nu een gesprek met alle betrokken partijen aangevraagd, maar daar heb ik nog geen reactie op :{
Wat voor feedback kwam die derde mee aanzetten dan? (Mag ook in PM ofzo.)
pi_163760855
Je moet wel echt heel erg je best doen voor een 4.5.
Ja doei.
pi_163761561
Inderdaad. Hoe is het Deezertje eigenlijk vergaan of heeft die een ban?
pi_163761583
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 16:44 schreef MCH het volgende:
Inderdaad. Hoe is het Deezertje eigenlijk vergaan of heeft die een ban?
Die is afgestudeerd. :)
pi_163761594
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 16:45 schreef Operc het volgende:

[..]

Die is afgestudeerd. :)
En gelijk de wijde wereld ingetrokken? Beetje ondankbaar dat hij ons nooit bedankt heeft.
pi_163761618
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 16:45 schreef MCH het volgende:

[..]

En gelijk de wijde wereld ingetrokken? Beetje ondankbaar dat hij ons nooit bedankt heeft.
Als je R&P een beetje volgt had je hem daar wel gezien. ;) Maar dat is wat offtopic voor hier.
pi_163761709
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 16:45 schreef MCH het volgende:

[..]

En gelijk de wijde wereld ingetrokken? Beetje ondankbaar dat hij ons nooit bedankt heeft.
Jullie hebben zijn scriptie toch niet gemaakt? Blijkbaar was de eerste versie meteen raak.
pi_163761716
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 16:50 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Jullie hebben zijn scriptie toch niet gemaakt? Blijkbaar was de eerste versie meteen raak.
Hij was al voor de tweede keer bezig toch?
  vrijdag 15 juli 2016 @ 16:59:16 #289
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163761930
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 16:12 schreef motorbloempje het volgende:
Je moet wel echt heel erg je best doen voor een 4.5.
Ja ik ben echt verbaasd aangezien hij mijn onderzoeksopzet al na twee weken goedkeurde en hij eigenlijk altijd wel enthousiast was :{

Tevens noemde hij mijn theoretisch kader 'bijna perfect' voor beoordeling.

Inschrijven voor de herkansing lukt trouwens niet om onduidelijke redenen en de thesiscoordinator en tevens mijn tweede beoordelaar is op vakantie dus die reageert niet😂
pi_163764510
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 15:38 schreef Mishu het volgende:
Wow, ik had een onvoldoende :{

Er is blijkbaar zonder dat ik geïnformeerd ben een derde beoordelaar ingeschakeld, en die heeft geoordeeld dat mijn scriptie, waarvoor ik naar het buitenland ben gegaan, een 4,5 waard is. Met feedback waar ik echt nog nooit wat over heb gehoord :{

Tevens heb ik niet de beoordeling en feedback van de eerste en tweede beoordelaar ontvangen.

Ik heb nu een gesprek met alle betrokken partijen aangevraagd, maar daar heb ik nog geen reactie op :{
Jeetje wat balen! Is het nog kansrijk om de her te doen, of kun je het net zo goed overnieuw maken?
pi_163764528
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 16:51 schreef MCH het volgende:

[..]

Hij was al voor de tweede keer bezig toch?
Volgens mij was hij gewoon twee jaar bezig met de eerste versie. Maar ik kan me vergissen.
pi_163764536
Je kunt een prima kader natuurlijk hebben, maar als wat je erin stopt niet van voldoende academische kwaliteit is dan houdt 't op natuurlijk.
Ja doei.
pi_163767408
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 15:49 schreef Operc het volgende:

[..]

Wat voor feedback kwam die derde mee aanzetten dan? (Mag ook in PM ofzo.)
En? Nog wat gehoord? Als nagenoeg PhD zou je er toch wel van moeten kunnen zeggen als je wat gehad hebt :)
Ja doei.
pi_163767486
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 21:45 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

En? Nog wat gehoord? Als nagenoeg PhD zou je er toch wel van moeten kunnen zeggen als je wat gehad hebt :)
Ja. Typisch academische feedback, vooral benoemen wat er niet goed was enzo. (Betrap me er zelf ook wel eens op dat ik dat doe.) Dus dat Mishu daar niet blij van wordt snap ik wel ja. (Verdere details laat ik aan Mishu over, ik weet niet wat ze wel en niet wil delen.)
pi_163767686
Nou ja, er komt toch ook altijd wel positieve feedback, op zich. Opbouwend als het kan en benoemen wat goed is als er wat goed is. Ben benieuwd waar het mis is gegaan, want met een 4.5 is het duidelijk dat er wat goed mis zit met de vorm, bronnen, argumentatie, of wrsch alledrie.
Ja doei.
pi_163767904
Nu ben ik nerveus na denken dat het al binnen was
pi_163768054
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 21:55 schreef motorbloempje het volgende:
Nou ja, er komt toch ook altijd wel positieve feedback, op zich. Opbouwend als het kan en benoemen wat goed is als er wat goed is. Ben benieuwd waar het mis is gegaan, want met een 4.5 is het duidelijk dat er wat goed mis zit met de vorm, bronnen, argumentatie, of wrsch alledrie.
Je kunt nooit zomaar opeens een 4.5 hebben.
pi_163768106
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 22:05 schreef MCH het volgende:

[..]

Je kunt nooit zomaar opeens een 4.5 hebben.
Nee, precies.
Ja doei.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 00:25:38 #299
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163774593
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 22:05 schreef MCH het volgende:

[..]

Je kunt nooit zomaar opeens een 4.5 hebben.
Vandaar dat ik me ook behoorlijk bedonderd voel. En ik kan eigenlijk niet verder met deze begeleider voordat dat vertrouwen hersteld is.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 00:44:35 #300
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163775259
De niet betrokkenheid om het maar even krom te zeggen stoort mij ook mateloos. Ik ben echt zo boos dat mijn bloed kookt als het ware. Mede door die lakse houding. Ik kan ze wel door elkaar rammelen als het ware want als betalende student verdien ik meer dan dit.

Ik wacht nog steeds op de overige beoordelingsformulieren...

Ik weet gewoon bijna niet meer hoe ik met mijn boosheid om moet gaan. Ik hoop maar dat ik het maandag rustig kan uiten. Ik weet dat het mij schaadt, maar ik kan echt niet doen of ik het eens ben met de kritiek.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 01:51:33 #301
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163776843
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 21:55 schreef motorbloempje het volgende:
Nou ja, er komt toch ook altijd wel positieve feedback, op zich. Opbouwend als het kan en benoemen wat goed is als er wat goed is. Ben benieuwd waar het mis is gegaan, want met een 4.5 is het duidelijk dat er wat goed mis zit met de vorm, bronnen, argumentatie, of wrsch alledrie.
Ze hadden kritiek op mijn institutionalistische benadering en mijn mixed methods methode. Methodenstrijd kwali-nazi's.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')