Je hebt toch wel iets van een syllabus van je opleiding over de regels/richtlijnen van het scriptieschrijven?quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:53 schreef ulq het volgende:
Is het normaal dat je, voordat je begint met het daadwerkelijk schrijven van je scriptie, eerst je begeleider je exacte plan moet goedkeuren?
Ik heb voor mijn bachelorscriptie al even contact gehad over het onderwerp, wat ongeveer de vraag zou worden en mij werd toen verteld dat de ideeën goed waren en ik eerst even data moest gaan zoeken. Dat heb ik nu gedaan en ik heb nu alle data en een uitgewerkt plan, waarin precies staat wat ik ga doen, wat de onderzoeksvragen zijn, etc.
Dat heb ik mijn begeleider gemaild, maar hij heeft nu, een week later, nog niet gereageerd. Is het gebruikelijk dat dit plan eerst helemaal 'goedgekeurd' moet worden?
Ja, zoiets heb ik wel. Maar daar staat niets in over de vraag die ik net beschreef.quote:Op woensdag 10 februari 2016 11:04 schreef MCH het volgende:
[..]
Je hebt toch wel iets van een syllabus van je opleiding over de regels/richtlijnen van het scriptieschrijven?
Dan maar eens je begeleider achter de broek aanzitten. Fysiek of per mail.quote:Op woensdag 10 februari 2016 14:23 schreef ulq het volgende:
[..]
Ja, zoiets heb ik wel. Maar daar staat niets in over de vraag die ik net beschreef.
Gefeliciteerd.quote:Op woensdag 10 februari 2016 14:15 schreef De-Hamster het volgende:
Mijn verdediging gehaald. Presentatie een 7 en de verdediging een 8. De taalcheck komt over een week binnen. Maar dat is voor mijn idee nog het minst belangrijke. Einde komt in zicht
.
Gefeliciteerd! Ook fijn om echt klaar te zijn, of was dit niet het laatste?quote:Op woensdag 10 februari 2016 14:15 schreef De-Hamster het volgende:
Mijn verdediging gehaald. Presentatie een 7 en de verdediging een 8. De taalcheck komt over een week binnen. Maar dat is voor mijn idee nog het minst belangrijke. Einde komt in zicht
.
Goed bezig!quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:16 schreef Mandéra het volgende:
Vanmiddag een review ontvangen van mijn schoolbegeleider op de eerste versie van mijn analyserapport, hij had 1 correctie op 106 pagina's tekst.![]()
Het ging ook nog niet eens over de inhoud maar over de benaming van een aantal paragrafen.
Dan heb je een kader toch?! Ik vind het nogal logisch. Al zijn de introduction en methodology natuurlijk wel ongoing work als in dat er continue wat bijkomt.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:23 schreef Katoenplukkert het volgende:
Ik vind het bizar dat de thesis proposal letterlijk de eerste hoofdstukken zijn van de complete thesis (introduction, literature review, methodology). Hoe dat zo?
Hangt af van je instituut waarschijnlijk. In principe is het logisch dat je voorstel je methoden bevat en dan is een theoretische inkadering toch ook best praktisch.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:23 schreef Katoenplukkert het volgende:
Ik vind het bizar dat de thesis proposal letterlijk de eerste hoofdstukken zijn van de complete thesis (introduction, literature review, methodology). Hoe dat zo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |