Nou ja, dat laatste is waar, maar dat wil niet zeggen dat je geen waarde kunt hechten aan de uitkomsten.quote:Op zondag 24 januari 2016 20:56 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Er wordt in zoveel debatten veel waarde aan gehecht. Dat terwijl de discussie over hoe je überhaupt goed statistisch onderzoek doet al een vakgebied op zich vormt.
Nee, zeker. Maar je kan al hele discussies voeren over het tot stand komen van die uitkomsten.quote:Op zondag 24 januari 2016 20:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nou ja, dat laatste is waar, maar dat wil niet zeggen dat je geen waarde kunt hechten aan de uitkomsten.
Alleen snapt dus niemand het. Zoals laatst met het bericht dat bewerkt vlees kankerverwekkend is; iedereen valt over elkaar om te schreeuwen hoe rampzalig het allemaal is maar in werkelijk is de kans om kanker te krijgen in absolute zin nauwelijks gestegen.
Mooi. Heb vanavond nog een email gestuurd met een vergelijking er in.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:01 schreef eriksd het volgende:
Ik kreeg laatst een vergelijking uitgelegd. Fascinerend.
"21% korting!!!"quote:Op zondag 24 januari 2016 21:02 schreef Friek_ het volgende:
Vanaf deze woensdagavond de btw-vrije dagen bij de MediaMarkt.
Dat wordt spulletjes kopen.
Zo zo, de Mediamarkt roept op tot belastingontduiking. Dat lijkt me een strenge visitatie waard.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:02 schreef Friek_ het volgende:
Vanaf deze woensdagavond de btw-vrije dagen bij de MediaMarkt.
Dat wordt spulletjes kopen.
De MediaMarkt-adlink is stuk.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:03 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Zo zo, de Mediamarkt roept op tot belastingontduiking. Dat lijkt me een strenge visitatie waard.
Het klopt natuurlijk voor geen meter, maar ik ga toch mooi een wasmachine kopen dan.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
"21% korting!!!"
Dat riepen ze laatst ook in een Peugeot-reclame bij een 0%-BTW-actie. Stond op het punt ze een brief te schrijven.
Fijne winkel.quote:
De BTW stijgt van 19% naar 20%. Stijgt de verkoopprijs van het product nu met 1%? Ja of nee.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
"21% korting!!!"
Dat riepen ze laatst ook in een Peugeot-reclame bij een 0%-BTW-actie. Stond op het punt ze een brief te schrijven.
Jazeker, want die teringlijer van een verkoper wil evenveel winst maken.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:08 schreef Kaas- het volgende:
[..]
De BTW stijgt van 19% naar 20%. Stijgt de verkoopprijs van het product nu met 1%? Ja of nee.
Mijn huisgenoot is wiskundedocent, kan altijd heerlijk zuur met hem doen hoe stom mensen zijn als het op dit soort dingen aankomt.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:08 schreef Kaas- het volgende:
[..]
De BTW stijgt van 19% naar 20%. Stijgt de verkoopprijs van het product nu met 1%? Ja of nee.
Ik kon een persoon niet uitgelegd krijgen waarom het nee is. Hij geloofde me gewoon niet.
Dan is het antwoord nog steeds nee, godse filosoof.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:10 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Jazeker, want die teringlijer van een verkoper wil evenveel winst maken.
Beetje zeiken over anderen, altijd goed.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mijn huisgenoot is wiskundedocent, kan altijd heerlijk zuur met hem doen hoe stom mensen zijn als het op dit soort dingen aankomt.
Misschien kunnen we staatssecretaris Dekker de korting even laten narekenen.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
"21% korting!!!"
Ja precies, op zich niet moeilijk om het te leren, maar zo ongelofelijk vreselijk saaiquote:Op zondag 24 januari 2016 20:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb het één jaartje volgehouden, toen was ik er wel klaar mee. Vreselijk saai dat boekhouden.
Hihi. Wethouder financiën geweest ook. Zal vast goed gegaan zijn.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien kunnen we staatssecretaris Dekker de korting even laten narekenen.
Wel, want dan laat hij de verkoopprijs gewoon 1% stijgen. Weet het zeker.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:13 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dan is het antwoord nog steeds nee, godse filosoof.
Tijd voor Divorce.quote:
Doe maar niet, heb mijn handen al vol aan die BTW acties en boze consumenten.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
"21% korting!!!"
Ik draai door jou die albumversie van Let's Dance helemaal grijsquote:Op zondag 24 januari 2016 21:23 schreef eriksd het volgende:
[..]
Doe maar niet, heb mijn handen al vol aan die BTW acties en boze consumenten.
Dat je die niet kende.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik draai door jou die albumversie van Let's Dance helemaal grijs
Die moet ik ook hebben dan.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:28 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat je die niet kende.
Idem voor de 12" van Absolute Beginners. Die loopt ook helemaal uit de hand op het einde.
Malle Nazi's hebben niks begrepen van het legaliteitsbeginsel.quote:1. Geen feit is strafbaar dan uit kracht van eene daaraan voorafgegane wettelijke strafbepaling. Valt een feit niet onder den tekst, doch wel onder de grondgedachte van eene wettelijke strafbepaling, zoo is de strafbepaling toepasselijk, indien het feit naar gezond rechtsgevoel strafwaardig is.
2. Bij verandering in de wetgeving na het tijdstip waarop het feit begaan is, worden de voor den verdachte gunstigste bepalingen toegepast.
Robin had dat ding al gepost.quote:
Zet ze bij mij neer, ik heb toch twee lege kamers.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:42 schreef eriksd het volgende:
Wat heb ik toch al een hoop spulletjes. Huisje raakt aardig vol
Verschrikkelijk. Vooral door de mobiele telefoon. Gaan we nog spijt van krijgen over 20 jaar.quote:
Waarom "moet" dat klaar zijn?quote:Op zondag 24 januari 2016 21:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Robin had dat ding al gepost.
Goed plan. De gedachte dat 'werken' betekent dat je tussen acht en vijf in een of ander kantoor te vinden bent, moet maar eens klaar zijn.
Dat zijn docenten ook niet.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Robin had dat ding al gepost.
Goed plan. De gedachte dat 'werken' betekent dat je tussen acht en vijf in een of ander kantoor te vinden bent, moet maar eens klaar zijn.
Heb je soms geen hart voor de zaak?!quote:Op zondag 24 januari 2016 21:46 schreef eriksd het volgende:
[..]
Verschrikkelijk. Vooral door de mobiele telefoon. Gaan we nog spijt van krijgen over 20 jaar.
En internet.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:46 schreef eriksd het volgende:
[..]
Verschrikkelijk. Vooral door de mobiele telefoon. Gaan we nog spijt van krijgen over 20 jaar.
Nou ja, niks "moet".quote:
En we hebben al 20 jaar mobiele telefoons.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:46 schreef eriksd het volgende:
[..]
Vernieuwingsdrift. Onderwijs he.quote:
Voor heel veel mensen draait het werk ook helemaal niet om productiviteit. Lijkt me juist een negatieve trend om alles in prestatiecijfers uit te willen drukken - wel waar we heen gaan, volgens mij.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou ja, niks "moet".
Maar het is een achterhaald concept. Productiviteit is sowieso niet af te meten aan afwezigheid. Daarnaast leveren die kantoortijden al jaren stijgende vervoersproblemen op.
Nooit meer rust en geen onderscheid tussen werk en privé, ik zie de burnouts al op de loer liggen. Werk moet je achter je kunnen laten.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou ja, niks "moet".
Maar het is een achterhaald concept. Productiviteit is sowieso niet af te meten aan afwezigheid. Daarnaast leveren die kantoortijden al jaren stijgende vervoersproblemen op.
Heel veel mensen worden betaald om een aantal uren te maken. Terwijl het vele malen logischer is om betaald te worden voor het werk wat je doet. Natuurlijk kun je niet voor alle werkzaamheden je eigen tijdsplanning maken, maar voor allerlei andere dingen kan het wel. Betaal voor een taak en een opbrengst, niet voor een aanwezigheidsplicht.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Voor heel veel mensen draait het werk ook helemaal niet om productiviteit. Lijkt me juist een negatieve trend om alles in prestatiecijfers uit te willen drukken - wel waar we heen gaan, volgens mij.
Nu wil ik zelf advocaat worden. Dus 9-5 maak ik me geen illusies over. Maar vind je stelling wel wat extreem.
Prachtig idee. In de praktijk betekent dit alleen maar targets halen en verder boeit niemand iets. Enig idee hoe het er in een PostNL of AH aan toe gaat wat targets betreft, en wie daar uiteindelijk het slachtoffer van is?quote:Op zondag 24 januari 2016 21:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Heel veel mensen worden betaald om een aantal uren te maken. Terwijl het vele malen logischer is om betaald te worden voor het werk wat je doet. Natuurlijk kun je niet voor alle werkzaamheden je eigen tijdsplanning maken, maar voor allerlei andere dingen kan het wel. Betaal voor een taak en een opbrengst, niet voor een aanwezigheidsplicht.
Vind een combinatie ook maar niets. Waarbij het draait om prestatie én je aanwezigheid.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Voor heel veel mensen draait het werk ook helemaal niet om productiviteit. Lijkt me juist een negatieve trend om alles in prestatiecijfers uit te willen drukken - wel waar we heen gaan, volgens mij.
Nu wil ik zelf advocaat worden. Dus 9-5 maak ik me geen illusies over. Maar vind je stelling wel wat extreem.
Dat is nogal lastig voor veel mensen. Bedrijven gaan ook verwachten dat je altijd en overal beschikbaar bent. Want hè, je hebt toch alle middelen waardoor je overal en altijd kan werken.quote:
Volgens mij heb jij een verkeerd beeld van kantoorbanen. Ja, in je contract staat x uur. Uiteindelijk telt het resultaat. Maar weinig functies waar je echt voor je aanwezigheid wordt betaald.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Heel veel mensen worden betaald om een aantal uren te maken. Terwijl het vele malen logischer is om betaald te worden voor het werk wat je doet. Natuurlijk kun je niet voor alle werkzaamheden je eigen tijdsplanning maken, maar voor allerlei andere dingen kan het wel. Betaal voor een taak en een opbrengst, niet voor een aanwezigheidsplicht.
Beveiliger.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:55 schreef eriksd het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij een verkeerd beeld van kantoorbanen. Ja, in je contract staat x uur. Uiteindelijk telt het resultaat. Maar weinig functies waar je echt voor je aanwezigheid wordt betaald.
Hoe meer mensen een burn-out krijgen, hoe minder concurrentie.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:52 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nooit meer rust en geen onderscheid tussen werk en privé, ik zie de burnouts al op de loer liggen. Werk moet je achter je kunnen laten.
Als je werk doet wat eenvoudig door ieder willekeurig ander persoon te vervangen is, dan ben je in ieder systeem de sjaak.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Prachtig idee. In de praktijk betekent dit alleen maar targets halen en verder boeit niemand iets. Enig idee hoe het er in een PostNL of AH aan toe gaat wat targets betreft, en wie daar uiteindelijk het slachtoffer van is?
Jij zou eens in het onderwijs moeten gaan werken.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:52 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nooit meer rust en geen onderscheid tussen werk en privé, ik zie de burnouts al op de loer liggen. Werk moet je achter je kunnen laten.
Makkelijker gezegd dan gedaan wanneer thuiswerken meer gemeengoed wordt.quote:
Als je prestatie afmeet aan productiviteit is iedereen te vervangen.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je werk doet wat eenvoudig door ieder willekeurig ander persoon te vervangen is, dan ben je in ieder systeem de sjaak.
Het wordt juist makkelijker om momenten te prikken dat je niet aan het werk bent.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:55 schreef eriksd het volgende:
[..]
Makkelijker gezegd dan gedaan wanneer thuiswerken meer gemeengoed wordt.
100 weken vrij.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:55 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Jij zou eens in het onderwijs moeten gaan werken.
Ik vind dit nogal naïef.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het wordt juist makkelijker om momenten te prikken dat je niet aan het werk bent.
Ik ook.quote:
En maar zuchten en steunen.quote:
Letterlijk iedereen kan vakken vullen, achter een kassa zitten of brieven rondbrengen. Daar is geen ervaring en geen opleiding voor vereist. Dan ben je dus per morgen vervangbaar door willekeurig wie anders. Lang niet al die mensen kunnen daar natuurlijk wat aan doen, maar daar is echt geen systeem tegen opgewassen. Ja, communisme.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je prestatie afmeet aan productiviteit is iedereen te vervangen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 24 januari 2016 21:57 schreef Tchock het volgende:
Serieus deze strips wat, hoe, waarom?Pokkelmans ligt nu te gieren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een lelijke overdreven gespierde gasten, niets voor mij. Ga je haar binnenkort vermanend opvoedkundig toespreken?quote:Op zondag 24 januari 2016 21:51 schreef Kosmoproleet het volgende:
Sinds kort heb ik een jong meisje op Facebook. Vindt het wel grappig om met jullie te delen.
Ze deelt aan een stuk door dit soort dingen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tegelijk liket ze steeds dit soort figuren:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Van die aandachtshoeren dus.
Dat gaat dus sowieso fout ben ik bang! Maar ze zal er vast van leren.
Niet letterlijk hoor. Ik denk niet dat mensen met een gevorderd stadium van een zenuw- of spieraandoening vakken kunnen vullen. Of een deel van de mensen met een geestelijke beperking.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Letterlijk iedereen kan vakken vullen,
Ik vind het een goede zaak dat in mijn lokale buurtsuper een grijs vrouwtje achter de kassa zit die anders waarschijnlijk nooit een baan had gevonden op haar leeftijd. Ook al is ze langzamer dan de 16-jarigen om haar heen.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Letterlijk iedereen kan vakken vullen, achter een kassa zitten of brieven rondbrengen. Daar is geen ervaring en geen opleiding voor vereist. Dan ben je dus per morgen vervangbaar door willekeurig wie anders. Lang niet al die mensen kunnen daar natuurlijk wat aan doen, maar daar is echt geen systeem tegen opgewassen. Ja, communisme.
Hoe gaat het eigenlijk met de PvdA?quote:Op zondag 24 januari 2016 21:58 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Niet letterlijk hoor. Ik denk niet dat mensen met een gevorderd stadium van een zenuw- of spieraandoening vakken kunnen vullen. Of een deel van de mensen met een geestelijke beperking.
Ik moest lachen.quote:
Bij een fulltimebaan zit je nog steeds in het merendeel van de vakanties proefwerken na te kijken. Effectief zijn er wat minder dagen vrij dan mensen denken.quote:
Bespaar je de moeite, dit gelooft toch niemand.quote:Op zondag 24 januari 2016 22:01 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Bij een fulltimebaan zit je nog steeds in het merendeel van de vakanties proefwerken na te kijken. Effectief zijn er wat minder dagen vrij dan mensen denken.
Maar toegegeven: zo'n zomervakantie is natuurlijk prima.
Dat spreekt voor zich. Maar denk dat je liever thuis proefwerken nakijkt dan aan het werk bent.quote:Op zondag 24 januari 2016 22:01 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Bij een fulltimebaan zit je nog steeds in het merendeel van de vakanties proefwerken na te kijken. Effectief zijn er wat minder dagen vrij dan mensen denken.
Als je proefwerken nakijkt ben je niet aan het werk?quote:Op zondag 24 januari 2016 22:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat spreekt voor zich. Maar denk dat je liever thuis proefwerken nakijkt dan aan het werk bent.
Dat is toch ook gewoon werk.quote:Op zondag 24 januari 2016 22:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat spreekt voor zich. Maar denk dat je liever thuis proefwerken nakijkt dan aan het werk bent.
quote:Now that Leonardo DiCaprio is best known for chasing Oscars like a South African prosecution lawyer
Dit wel hoor:quote:Op zondag 24 januari 2016 22:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bespaar je de moeite, dit gelooft toch niemand.
quote:Op zondag 24 januari 2016 22:01 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat klopt. Van die zes weken ben je er ook echt wel vijf helemaal vrij. Vooralsnog.quote:
Na een dagje proefwerken nakijken, ben ik goed gaar hoor.quote:Op zondag 24 januari 2016 22:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |