SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
Hoop het. Ik kon me niet voorstellen dat iemand blij werd van veel zoetstof in de buikquote:Op zondag 24 januari 2016 20:04 schreef kwakz0r het volgende:
Dus, maar weer verder hier. Heeft iedereen zijn humorradar weer even aangezet?
Ik wilde al roepen: gooi weg!! Maar die heb je vast al opgepeuzeldquote:Op zondag 24 januari 2016 22:10 schreef MutedFaith het volgende:
hoi.
Ik rij net weg bij mcdonalds met een medium Royal QP menu.
#morgenweerdik
quote:Op zondag 24 januari 2016 21:51 schreef Stormqueen het volgende: ik vind het niet eens bijzonder lekker en ik voel me altijd dik en vies en gebruikt als ik het op heb
Maar waarom heb je het dan gehaald?quote:Op zondag 24 januari 2016 21:51 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben toevallig dol op klene suikervrije drop! Vooral die loeizoute
Hopelijk kan ik morgen ook weer kakken. Vandaag een verjaardag met lekkere kaas, verse appeltaart en afhaalchinees. Was net op de weegschaal 1,7 kilo zwaarder dan vanmorgen en ik heb nauwelijks geplast door die Chinees. Ik haat chinees, ik vind het niet eens bijzonder lekker en ik voel me altijd dik en vies en gebruikt als ik het op heb
heb ik niet, ik was op een verjaardagquote:Op zondag 24 januari 2016 23:56 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Maar waarom heb je het dan gehaald?
Misschien niet wat je wil horen, maar in winegums zit wel degelijk dierlijk product verwerkt, en ik vermoed zelf dat in Oreo's ook wel gelatine of iets aanverwant zit...quote:Op zondag 24 januari 2016 21:57 schreef LadyOracle het volgende:
Vandaag een beetje veel gesnoept, al kon het calorietechnisch wel. Ik ga vegan producten uitwisselen met iemand in de VS (diegene gaat mij Cinnamon Bun Oreo's sturen, ik kan niet wachten tot ze er zijn). Normaalgesproken snoep ik bijna niet, maar nu moet ik dus me erin verdiepen welk snoep vegan is, zodat ik dat kan opsturen. Dus dan wordt het opeens heel verleidelijk om dingen te proberen natuurlijk. Als je niet weet wat er is, kom je ook niet echt in de verleiding.
O: 40 g havermout, 150 ml rijst-kokosmelk, pecannoten, kaneel, drupje maple syrup met een banen-aardbeiensmoothie.
S: uur elliptische trainer omdat mijn protestknie nog steeds niet wil combatten
L: 125 g kokosyoghurt, bananen-aardbeiensmoothie met wat proteinepoeder
D: moussaka met Griekse salade
Tussendoortjes: 40 gram pizza crackers, 20 gram chocola met koffie, 20 gram winegums, 4 Oreo's en twee glazen rode wijn
Tot nu toe: 1961 kcal in, 2870 uit volgens FitBit. Misschien neem ik zo nog wel wat fruit en misschien zelfs nog wel een paar zoutjes.
Er is tegenwoordig best veel vegan snoepgoed. Ik geloof dat Katja daar aan doet. Die biggetjes smaakten eerst lekkerder maar nu staat erop dat ze vegan zijn.quote:Op maandag 25 januari 2016 07:12 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Misschien niet wat je wil horen, maar in winegums zit wel degelijk dierlijk product verwerkt, en ik vermoed zelf dat in Oreo's ook wel gelatine of iets aanverwant zit...
Je kan een agar-achting product gebruiken om het veganistisch te maken, dat is afkomstig van zeewier.quote:Op maandag 25 januari 2016 07:12 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Misschien niet wat je wil horen, maar in winegums zit wel degelijk dierlijk product verwerkt, en ik vermoed zelf dat in Oreo's ook wel gelatine of iets aanverwant zit...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet om je lol te verpesten overigens, meer omdat ik zelf een aantal jaren geleden behoorlijk verbaast was toen ik een aantal dagen in een gelatinefabriek liep en daar ook wat te horen kreeg over afnemers.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
nou, dat wordt een week zwart dragen...quote:Op maandag 25 januari 2016 08:02 schreef Stormqueen het volgende:
Ik kreeg een volle kilo van de Chinees
Die brabantse kickboxer die op TV liet zien hoe je 3kg vocht verliest voor een weging.quote:
Oh, hehe. Nee, niet eens. En gisteren ook gewoon genoeg gedronken. Litertje of 2,5 - 3 aan water, koffie en thee.quote:Op maandag 25 januari 2016 08:31 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Die brabantse kickboxer die op TV liet zien hoe je 3kg vocht verliest voor een weging.
je weet hoe zwaar ik daar aan til he?quote:Op maandag 25 januari 2016 08:25 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
nou, dat wordt een week zwart dragen...
In één dag? Dat vind ik wel absurd. De lichte roeiers die ik coachten probeerden altijd in de 3 dagen voor de wedstrijd zoveel mogelijk vocht uit de darmen te lozen door zout en vezelarm te eten (dat is beter dan alles eruit zweten, veel minder effect op je prestaties en minder kans op uitdroging). En dan op de dag zelf, als het nog niet genoeg was, nog maximaal een kilo.quote:Op maandag 25 januari 2016 08:31 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Die brabantse kickboxer die op TV liet zien hoe je 3kg vocht verliest voor een weging.
op zijn minst een kilo meer dan gisteren...quote:Op maandag 25 januari 2016 08:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
je weet hoe zwaar ik daar aan til he?
Mf, nice!
In een uur of 6 zelfs, uurtje sauna, dan een uurtje in een bad met zout water en daarna in dekens wikkelen en een paar uur in bed gaan liggen.quote:Op maandag 25 januari 2016 08:51 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
In één dag? Dat vind ik wel absurd. De lichte roeiers die ik coachten probeerden altijd in de 3 dagen voor de wedstrijd zoveel mogelijk vocht uit de darmen te lozen door zout en vezelarm te eten (dat is beter dan alles eruit zweten, veel minder effect op je prestaties en minder kans op uitdroging). En dan op de dag zelf, als het nog niet genoeg was, nog maximaal een kilo.
Ja k geloof best dat het kan maar dan ben je wel zodanig uitgedroogd dat het je prestatie echt heel erg beïnvloedt. Bij roeiwedstrijden is dat in ieder geval niet handigquote:Op maandag 25 januari 2016 08:53 schreef Rauw. het volgende:
[..]
In een uur of 6 zelfs, uurtje sauna, dan een uurtje in een bad met zout water en daarna in dekens wikkelen en een paar uur in bed gaan liggen.
quote:Op maandag 25 januari 2016 08:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
op zijn minst een kilo meer dan gisteren...
Het lijkt mij ook niet bevorderlijk, hij zou waarschijnlijk na de weging behoorlijk gaan drinken.quote:Op maandag 25 januari 2016 08:55 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja k geloof best dat het kan maar dan ben je wel zodanig uitgedroogd dat het je prestatie echt heel erg beïnvloedt. Bij roeiwedstrijden is dat in ieder geval niet handigEn het is zelfs redelijk gevaarlijk hoe hij het doet vind ik.
Ja je drinkt het natuurlijk wel weer bij voor de weging maar je kan ook niet in één keer 3 liter bijdrinken en dat vasthouden. Tja het scheelt natuurlijk ook dat de tegenstander het ook doetquote:Op maandag 25 januari 2016 09:02 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Het lijkt mij ook niet bevorderlijk, hij zou waarschijnlijk na de weging behoorlijk gaan drinken.
1% te weinig vocht = 10% minder prestatie was volgens mij een regel?
Maar gezien hij wereldkampioen (geweest?) is zou dat voor hem wel meevallen.
14 kilo in 2014? Jouw kind is toch van eind november?quote:Op maandag 25 januari 2016 08:57 schreef krijgerrtje het volgende:
[..]![]()
Hoi![]()
Ik ben sinds m'n zwangerschap zo'n 24 kilo afgevallen, waarvan een stuk of 10 in het afgelopen jaar, dus het gaat langzaam maar het gaatafgelopen weekend was even een dipje, dus misschien kunnen jullie me helpen om weer een beetje fatsoenlijk te gaan eten
![]()
Vrijdag uit eten geweest; tapas dus veel te veel![]()
Zaterdag ging redelijk, klein beetje chocolade en 's avonds een bak popcorn (want zaterdagavond is de enige avond waarop ik van mezelf mag snacken, Maarja, dan moet je de rest van het weekend niet ook schransen) en zondag sloten we af met pizza omdat vriend geen zin had in soep
![]()
![]()
Also: McDonaldsChinees
maar allebei in geen maaaaaaanden gehad
![]()
Gewoon liften in downward dog.quote:Op maandag 25 januari 2016 09:30 schreef Lonaa het volgende:
Ik ga misschien vanavond. Of yoga. Of straks zware dingen optillen. Keuzes
Nee. Als vegan kun je gewoon normaal leven hoor. Inclusief snoep en chocoladekoekjes. Zolang je maar oplet welk merk je koopt.quote:Op maandag 25 januari 2016 07:12 schreef Rauw. het volgende:
[..]
quote:Op maandag 25 januari 2016 07:26 schreef Rauw. het volgende:
Dat zal, maar als Oreo's of de fabrikant van de Winegums dat niet gebruikt dan schiet je daar niets mee op he.![]()
De site van Oreo's in de UK zegt dit;Oreo zet dat erop omdat in dezelfde fabriek bijvoorbeeld ook koekjes met melkchocolade worden gemaakt, maar dat heeft niks te maken met of het product vegan is. De reguliere Oreo's zijn gewoon vegan, melk en ei zijn geen ingrediënten. Bijna geen enkele vegan mijdt sporen van. Ze zijn er wel, maar dat is het equivalent van een Jood met twee keukens, twee pannensets etc. ;-)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet om je lol te verpesten overigens, meer omdat ik zelf een aantal jaren geleden behoorlijk verbaast was toen ik een aantal dagen in een gelatinefabriek liep en daar ook wat te horen kreeg over afnemers.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
dank!quote:Op maandag 25 januari 2016 10:19 schreef Stormqueen het volgende:
Gefilleseteerd met je verjaardag barrel
Was goed bedoelt, je zou niet de eerste zijn.quote:Op maandag 25 januari 2016 10:18 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Nee. Als vegan kun je gewoon normaal leven hoor. Inclusief snoep en chocoladekoekjes. Zolang je maar oplet welk merk je koopt.
Gekookte eitjes, paprika in reepjes snijden (die neem ik zelfs mee als ik lang moet vliegen), snacktomaatjes.quote:Op maandag 25 januari 2016 10:01 schreef Barreltje het volgende:
ik ben er ook weer
een verjaardagsweekend levert na een wet-van-SQ dipje gister vandaag een extra 1.5 kilo op. zal er aan het eind van deze week wel weer af zijn
week planning:
MA: zelfgemaakte hamburger met avocado en tomaat // Body balance
DI: Hardlopen // Soepie met Naan
Wo: Dagje traplopen offshore// proberen daar ook gezond te eten.
DO: Dagje in de auto (iemand nog gezonde tips voor snacks om mee te nemen?)
Vrt/m Zo: boardenen wsl schnitzels eten en bier drinken.. maar vooruit
Zo was ik van de week hevig geschokt toen ik las dat er suiker in mijn favoriete thee zit!quote:Op maandag 25 januari 2016 10:27 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Was goed bedoelt, je zou niet de eerste zijn.
Ik drink helemaal geen Lipton thee meer sinds ik heb gezien wat ze daar in proppenquote:Op maandag 25 januari 2016 10:33 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Zo was ik van de week hevig geschokt toen ik las dat er suiker in mijn favoriete thee zit!![]()
Lipton Green Tea Sencha.
Het gaat om minimale hoeveelheden, maar toch vind ik het stom.![]()
Sinds ik dat weet, koop ik het ook nooit meer. Niet zozeer omdat het erin zit, maar dat ze het ook niet op de verpakking zetten.quote:Op maandag 25 januari 2016 10:33 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Zo was ik van de week hevig geschokt toen ik las dat er suiker in mijn favoriete thee zit!![]()
Lipton Green Tea Sencha.
Het gaat om minimale hoeveelheden, maar toch vind ik het stom.![]()
Zoete puntpaprikaquote:Op maandag 25 januari 2016 10:31 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Gekookte eitjes, paprika in reepjes snijden (die neem ik zelfs mee als ik lang moet vliegen), snacktomaatjes.
Echt?quote:Op maandag 25 januari 2016 10:39 schreef Lonaa het volgende:
Mijn wtf-voedings-moment van de laatste tijd: Zoetstof in een zakje voorgesneden rauwkost...
Ja, ik vond het ook wel heel erg wtf. Zakje pittige rauwkost van de Emte hier.quote:
Nee hoorquote:Op maandag 25 januari 2016 10:37 schreef Brighteyes het volgende:
Wat is dat nou weer? *googelt...
Ik dacht dat ik bij was door aan de bwl te gaan, nu moet ik over op andere thee dus?
(Geen probleem overigens hoor, ik heb jarenlang simon levelt gesponsord, maar ik was dat gedonder met losse thee zat.)
Ice tea is na cola echt de meest evil frisdrank ja....quote:Op maandag 25 januari 2016 10:39 schreef Rauw. het volgende:
Ik drink zelfs heel af en toe nog wel eens zo'n 0.5l Ice Tea green,
25gr Suiker in een paar teugen, en dat is alleen nog maar wat er op het labeltje staat
Ik laat thee juist altijd heel kort trekken omdat ik het anders te sterk vind.quote:Op maandag 25 januari 2016 10:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee hoor
Ik vind alleen dat kunstmatige aroma een beetje jammer. Het is een soort oploskoffie achtig substituut. Terwijl thee dat helemaal niet nodig heeft, als je het maar iets langer laat trekken.
Ja maar dat komt dus omdat ze er van die aroma's in keilenquote:Op maandag 25 januari 2016 10:43 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik laat thee juist altijd heel kort trekken omdat ik het anders te sterk vind.![]()
Ik vermoed dat Red Bull nummer 1 is, hoe snel je daar hooked aan bent en hoe slecht je er vanaf komt is wonderbaarlijk.quote:Op maandag 25 januari 2016 10:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ice tea is na cola echt de meest evil frisdrank ja....
Dat ziet mijn brein niet echt als frisdrank geloof ik, maar als pep. Vieze bagger, onvoorstelbaar dat er mensen zijn die daar meerdere blikken van op een dag kunnen wegtikkenquote:Op maandag 25 januari 2016 10:48 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Red Bull nummer 1 is, hoe snel je daar hooked aan bent en hoe slecht je er vanaf komt is wonderbaarlijk.
Dat pensje is een kilo of wat geleden al vertrokken.quote:Op maandag 25 januari 2016 11:26 schreef Rauw. het volgende:
Maar wat vind het dorp ervan als je met een pensje onder je shirt uit rondloopt, dát is de vraag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Och die hebben ze al jarenquote:Op maandag 25 januari 2016 11:35 schreef Rauw. het volgende:
![]()
Was maar gein hoor, bedoelde meer te zeggen dat jij je er niet druk om moet maken omdat mensen toch wel een mening hebben.
quote:Op maandag 25 januari 2016 11:40 schreef BananaPancake het volgende:
Ik kan niet meer overeind komen!
Groene ijsthee met stevia van lipton is juist een van de weinige frisdranken die ik af en toe nog wel drink. 27 kcal100 mL is toch de helft van regulier spul.quote:Op maandag 25 januari 2016 10:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ice tea is na cola echt de meest evil frisdrank ja....
dan moet je je smart phone wegleggenquote:Op maandag 25 januari 2016 11:40 schreef BananaPancake het volgende:
Ik kan niet meer overeind komen!
ja, met stevia. Das inderdaad minder evilquote:Op maandag 25 januari 2016 11:43 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Groene ijsthee met stevia van lipton is juist een van de weinige frisdranken die ik af en toe nog wel drink. 27 kcal100 mL is toch de helft van regulier spul.
Net gewogen: 80,6 aangekleed. Valt tegen.
Alles mag, maar als je meer eet dan dat je verbruikt kom je aan.quote:Op maandag 25 januari 2016 14:32 schreef sararaats het volgende:
ik weeg nu 64kg bij een lengte van 1m51
probeer af te vallen maar eet zo graag. nooit gedacht dat ik hier weer terechtgekomen ben.
ik heb als ontbijt een Parovita koek gegeten maar mag dat wel?
ok dus bye bye frietjes en hamburgersquote:Op maandag 25 januari 2016 14:34 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Alles mag, maar als je meer eet dan dat je verbruikt kom je aan.
Dat is op zich wel handig jaquote:Op maandag 25 januari 2016 14:34 schreef sararaats het volgende:
[..]
ok dus bye bye frietjes en hamburgers
ik wil gezond eten en zelf ook koken. maar ben een fan van dressings hehe.quote:Op maandag 25 januari 2016 14:36 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat is op zich wel handig jaJe kunt ook met frietjes en hamburgers afvallen, maar dan komt het er waarschijnlijk op neer dat je de rest van de dag 3 wortels mag eten
Dus als je wilt afvallen zonder al teveel honger lijden kun je beter kiezen voor producten met minder calorieen per eenheid, maar verder is eten niet op te delen in 'mag wel/mag niet' of 'gezond/ongezond'
Kwestie van afwegen. Dan kun je nog steeds genieten van een lekkere dressing, maar zorg je dat het 50 kcal aan je salade toevoegt ipv 200.quote:Op maandag 25 januari 2016 14:43 schreef sararaats het volgende:
[..]
ik wil gezond eten en zelf ook koken. maar ben een fan van dressings hehe.
Moet ik nou echt helemaal terugscrollen naar gisteren om erachter te komen welke soep je bedoelt?quote:Op maandag 25 januari 2016 14:36 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ben verliefd op dat soepje en wil niet anders meer![]()
![]()
Helaas is 't op. Zo toch nog een klein beetje mobloats voor de trek, met kokos, want bananen zijn op, en daarna m'n nieuwe sporthorloge uitproberen!
quote:Op maandag 25 januari 2016 14:43 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Kwestie van afwegen. Dan kun je nog steeds genieten van een lekkere dressing, maar zorg je dat het 50 kcal aan je salade toevoegt ipv 200.
Pureesoepje van zoete aardappel, wortel, pompoen, bouillon en kokosmelk, met een lading indiase specerijen.quote:Op maandag 25 januari 2016 14:44 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Moet ik nou echt helemaal terugscrollen naar gisteren om erachter te komen welke soep je bedoelt?
lijkt me lekker. zit er kurkuma in?quote:Op maandag 25 januari 2016 14:50 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Pureesoepje van zoete aardappel, wortel, pompoen, bouillon en kokosmelk, met een lading indiase specerijen.
In dit geval niet, maar het kan er vast in.quote:Op maandag 25 januari 2016 14:51 schreef sararaats het volgende:
[..]
lijkt me lekker. zit er kurkuma in?
kurkuma is zacht van smaakquote:Op maandag 25 januari 2016 14:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
In dit geval niet, maar het kan er vast in.
Ja, maar het zat er nu niet in, omdat ik er niet in gedaan hadquote:Op maandag 25 januari 2016 15:01 schreef sararaats het volgende:
[..]
kurkuma is zacht van smaak
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kurkuma_(specerij)
ah zoquote:Op maandag 25 januari 2016 15:17 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, maar het zat er nu niet in, omdat ik er niet in gedaan had
Kruiden zijn verwaarloosbaar in calorieen, dus leef je uitquote:Op maandag 25 januari 2016 15:26 schreef sararaats het volgende:
[..]
ah zo
moet ik de kruiden ook aanpassen of mag ik ze blijven gebruiken?
ik gebruik Aromat ipv zout
dat klinkt best okee, ondanks de kokosmelk!quote:Op maandag 25 januari 2016 14:50 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Pureesoepje van zoete aardappel, wortel, pompoen, bouillon en kokosmelk, met een lading indiase specerijen.
De kokosmelk is niet heel actief aanwezig, en is denk ik ook door een scheutje gewone room te vervangen als het echt moet!quote:Op maandag 25 januari 2016 16:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat klinkt best okee, ondanks de kokosmelk!
(In curry achtige gerechten trek ik dat nog wel)
En als niet dan heb je lekker gesport.quote:Op maandag 25 januari 2016 16:15 schreef LPFAN het volgende:
Vandaag weer heerlijk gezwommen en gister flink gesportVoel me gelijk weer beter! Hopelijk is er ook wat te zien morgen op de weegschaal
Idd!quote:Op maandag 25 januari 2016 16:18 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
En als niet dan heb je lekker gesport.
wie bedenkt zoiets, de sportschool naast de Mac. Dat is sadisme.quote:Op maandag 25 januari 2016 16:18 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Idd!
Heb trouwens al weken zin in mcdonalds. Echt vreselijk en sportschool zit er naast.Tot nu toe nog niks er gehaald maar grrr als ik die lucht ruik
Ja, echt he wie dat bedacht heeft ;pquote:Op maandag 25 januari 2016 16:39 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
wie bedenkt zoiets, de sportschool naast de Mac. Dat is sadisme.
hahaha ja. Dat is wel zoquote:Op maandag 25 januari 2016 16:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
McDonald's protip. Invoeren vóór het eten.
Dan bestaat het ook niet.quote:Op maandag 25 januari 2016 16:39 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vond net een potje visvoer in mijn tas, maar het staat niet in fatsecret
Honderdmiljoenmiljard.quote:Op maandag 25 januari 2016 16:42 schreef eleusis het volgende:
Hoeveel kcal zouden twee Delifrance-broodjes zijn? 1x gebakken ei/ham, 1x filet americain
Stop maar met reageren op me, want na je vorige weekse dat je zei dat je die intens debiele uitbarsting deed van dat je zei vorige week hoef je ook dat je denkt dat ik hoef je maar niet te verwachten dat ik na dit bericht ook maar een seconde denkt dat ik dan na je uitbarsting aan je posts denkt dat ik je ga nog een keer ga spenderenquote:
quote:Op maandag 25 januari 2016 16:43 schreef eleusis het volgende:
[..]
Stop maar met reageren op me, want na je vorige weekse dat je zei dat je die intens debiele uitbarsting deed van dat je zei vorige week hoef je ook dat je denkt dat ik hoef je maar niet te verwachten dat ik na dit bericht ook maar een seconde denkt dat ik dan na je uitbarsting aan je posts denkt dat ik je ga nog een keer ga spenderen
Waarom wil je dat?quote:
quote:Op maandag 25 januari 2016 16:43 schreef eleusis het volgende:
[..]
Stop maar met reageren op me, want na je vorige weekse dat je zei dat je die intens debiele uitbarsting deed van dat je zei vorige week hoef je ook dat je denkt dat ik hoef je maar niet te verwachten dat ik na dit bericht ook maar een seconde denkt dat ik dan na je uitbarsting aan je posts denkt dat ik je ga nog een keer ga spenderen
Godverdomme, da's m'n hele dagtotaal + nog watquote:Op maandag 25 januari 2016 16:47 schreef Stormqueen het volgende:
En mijn favoriete McDonalds splurge is 1715 kcals.*oink*
Dank je phoebs
*Fattyknowledgeboks*quote:Op maandag 25 januari 2016 16:47 schreef Stormqueen het volgende:
Dank je phoebs
ja, ik wist wel dat het veel was, maar niet zó veelquote:Op maandag 25 januari 2016 16:48 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Godverdomme, da's m'n hele dagtotaal + nog wat
Jeetjequote:Op maandag 25 januari 2016 16:47 schreef Stormqueen het volgende:
Dank je phoebs
Zeg, m'n soep was ace.quote:Op maandag 25 januari 2016 16:50 schreef Stormqueen het volgende:
wat een matige tips geef jij vandaag botorbloempje.
Alleen 1 mc chicken? Verder niets? Knap!quote:Op maandag 25 januari 2016 16:51 schreef LPFAN het volgende:
[..]
JeetjeIk mag maar 1300 calorieën per dag. Ik neem altijd een Mcchicken, die is 401. dus valt op zich nog mee ;p
www.just-eat.nlquote:Op maandag 25 januari 2016 16:53 schreef Tally het volgende:
Of onder het eten die kartonnen doosjes lezen van alles wat je naar binnen propt
Ik heb een ontzettende zin in veel vleesch. Maar dat heb ik niet in huis
Ja. ik eet geen frietjes daar omdat ik zoutarm moet eten en ook al vraag je zonder zout zit er nog enorm veel zout aan ;p en drinken mag ik ook niet te veel dus drink dan thuis wel weer wat.quote:Op maandag 25 januari 2016 16:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Alleen 1 mc chicken? Verder niets? Knap!
Ik ga altijd all-in. Go big or go home.
quote:Op maandag 25 januari 2016 16:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik denk dat twee van zulke broodjes ongeveer 750 kcal zijn
Twee harde broodjes zitten meestal op 400/420Kcal samen, met dat soort beleg kan 750/800 idd prima kloppen. Dat is namelijk voor een deel altijd mijn brunch in het weekend, met wat minder beleg, en dan 650 in totaal.quote:Op maandag 25 januari 2016 16:58 schreef eleusis het volgende:
[..]Dat hoop ik ook
Dan kan ik vanavond nog lekker een simpel pastaatje maken en hoef ik niet te bewegen na een mega lange meeting waar ik geen kcal credits van krijg
Bedankt voor de tip!quote:
Eet je echt zo weinig? Dan zouden de kilo's er toch echt af moeten vliegen in combinatie met alle sport die je doet? Maar je hebt geen weegschaal geloof ik he?quote:Op maandag 25 januari 2016 16:48 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Godverdomme, da's m'n hele dagtotaal + nog wat
Ik zit gemiddeld rond de 1600 op het moment. Wil niet onder de 1500 komen, en als ik weer echt structureel hard ga lopen opschroeven naar 1750.quote:Op maandag 25 januari 2016 17:04 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Eet je echt zo weinig? Dan zouden de kilo's er toch echt af moeten vliegen in combinatie met alle sport die je doet? Maar je hebt geen weegschaal geloof ik he?
En gaat het voor je gevoel niet te hard dan nu?quote:Op maandag 25 januari 2016 17:05 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik zit gemiddeld rond de 1600 op het moment. Wil niet onder de 1500 komen, en als ik weer echt structureel hard ga lopen opschroeven naar 1750.
Sws, milkshake, flurry, friet, kipnuggets, burger alles.quote:Op maandag 25 januari 2016 16:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Alleen 1 mc chicken? Verder niets? Knap!
Ik ga altijd all-in. Go big or go home.
Neequote:Op maandag 25 januari 2016 17:07 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
En gaat het voor je gevoel niet te hard dan nu?
Dat zijn dan 2300 kcals voor jou, vriend.quote:Op maandag 25 januari 2016 17:08 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Sws, milkshake, flurry, friet, kipnuggets, burger alles.
Oke, nou hopelijk krijg je als je weer wat meer kan hardlopen snel het gewenste resultaat dan en kun je weer iets meer gaan eten, het lijkt mij heel zwaar! Ik vind onder de 1800 eten bijna niet te doenquote:Op maandag 25 januari 2016 17:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Neeondanks dat ik wel wat verschillen merk zit m'n kleding nog niet als een aardappelzak, zeg maar
Groot deel van mijn probleem is ook 'oud vet', of meer 'vel vet' ofzo.. echt blubberig en ruim op m'n buik enzo, zeg maar. Dat krijg ik er ook echt niet zomaar af, maar wordt door kleding wel vrij makkelijk in toom gehouden, vandaar dat het er wel OK uitziet![]()
Ik zorg wel dat ik goed vullende dingen binnenkrijg, en ook zoveel mogelijk 'kwaliteit'. Mobloats vullen echt enorm, bijvoorbeeld. En bij m'n avondeten dingen als zoete aardappel of barley.quote:Op maandag 25 januari 2016 17:10 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Oke, nou hopelijk krijg je als je weer wat meer kan hardlopen snel het gewenste resultaat dan en kun je weer iets meer gaan eten, het lijkt mij heel zwaar! Ik vind onder de 1800 eten bijna niet te doen
Klinkt goedquote:Op maandag 25 januari 2016 17:12 schreef motorbloempje het volgende:
Met 3 maaltijden op een dag + soms wat tussendoortjes en veelal op de bureaustoel doorbrengen gedurende de dag is het prima te doen, al verschilt het soms per dag of ik nog wat extra trek voel, maar dan eet ik ook gewoon wat extra's, want ik ga niet zitten hongerlijden. Ik luister gewoon naar m'n lichaam, en ga niet koste wat het kost NIET ETEN OMDAT IK DAN DIK WORD ofzo. Gewoon gezond na blijven denken.
Dat is sowieso wel mijn grootste les geweest de afgelopen jaren: niet obsessen over dingen met eten etc, als in snel panieken. Heb nu eenmaal de aanleg om dik te worden door m'n genen en de eetgewoonten (en het erbij behorende gewicht) in m'n jeugd en vlak na het op mezelf gaan wonen, en zal denk ik niet snel het lichaam krijgen dat ik zou wíllen hebben (op een manier die voor mij gewoon goed voelt en binnen m'n schema's past, ook met blessures) maar dat betekent niet dat ik 't daar maar mee moet laten en ik m'n best niet moet doen om zo gezond mogelijk te leven, en daar hoort een mooi gezond en slank(er) lijf ook gewoon bij. Ik vind meer dan gemiddeld overgewicht intens onaantrekkelijk, ook bij mezelf, en niet getuigen van een gezonde mindset. Gezonde geest in een gezond lichaam is mijn streven.quote:Op maandag 25 januari 2016 17:14 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Klinkt goedVooral ook omdat je je niet vaak weegt dus dan heb je ook minder risico om er echt obsessief mee te worden.
hoe ben jij dan te zwaar geworden johquote:Op maandag 25 januari 2016 17:20 schreef krijgerrtje het volgende:
Als ik m'n calorieën niet bijhoudt zit ik standaard rond de 1100-1200 calorieën per dagnog steeds op zoek naar een manier om iets meer calorieën te eten zonder het idee te hebben dat ik me volprop
![]()
En nu heb ik zin in mcdonaldsMaar we doen het met opgebakken aardappeltjes, bloemkool en een stukje vleesch
Sorry maar dit soort berichten geloof ik nooit zo. Een AVG zoals jij nu beschrijft is, als je het bij mager vlees en niet teveel aardappelen houdt al zo'n 500-600 kcal. Dan nog 600 kcal voor ontbijt, lunch en eventuele tussendoortjes samen en dat voelt voor jou als volproppen? Dat is ongeveer een schaaltje yoghurt met niets erdoor en 3 boterhammen met mager beleg en misschien nog 1 of 2 stuks fruit.quote:Op maandag 25 januari 2016 17:20 schreef krijgerrtje het volgende:
Als ik m'n calorieën niet bijhoudt zit ik standaard rond de 1100-1200 calorieën per dagnog steeds op zoek naar een manier om iets meer calorieën te eten zonder het idee te hebben dat ik me volprop
![]()
En nu heb ik zin in mcdonaldsMaar we doen het met opgebakken aardappeltjes, bloemkool en een stukje vleesch
Ja 'vroeger' mocht Ik van mezelf nooit meer dan 1200 calorieën eten, dacht dat dat meer dan genoeg wasquote:Op maandag 25 januari 2016 17:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hoe ben jij dan te zwaar geworden joh
Mja, maar dan moet je dat wel objectief kunnen beoordelen en dat is vaak wel een probleem bij mensen die een verstoorde relatie met eten hebben. Anorexiapatienten vinden bij 500 kcal per dag ook dat ze niet genoeg afvallen.quote:Op maandag 25 januari 2016 17:38 schreef motorbloempje het volgende:
Sowieso is 't belangrijk om jezelf niet voor te liegen, op geen enkele manier, zowel niet naar boven als naar beneden, als 't gaat om wat je daadwerkelijk binnenkrijgt en verbrandt.
Je kunt wel jezelf blijven overtuigen van het feit dat je 'genoeg verbrandt om dit en dit en dit te kunnen eten', maar als de spiegel en camera en weegschaal geen verschil aantonen of je zelfs aankomt, dan moet je daar wat aan veranderen.
Je kunt jezelf wel overtuigen dat je 'echt genoeg binnenkrijgt omdat je niet zoveel beweegt dit-dat-alles', maar ondertussen veel te snel afvalt en nog geen 1200kcal binnenkrijgt, dan moet je daar wat aan veranderen.
En zo zijn er nog wat combinaties. Val je niet/nauwelijks af? Blijf jezelf dan niet vertellen 'dat je goed eet en genoeg beweegt in de juiste verhoudingen om de veranderingen die je wilt zien te bewerkstelligen', en de andere kant op ook.
Ik werd vijf voor zeven wakker, terwijl ik normaal dan wil wegrijdenquote:Op maandag 25 januari 2016 19:25 schreef Stormqueen het volgende:
Drie rijstwafels is toch geen ontbijt kwakmaar je L compenseert wel
quote:Op maandag 25 januari 2016 21:01 schreef LadyOracle het volgende:
Paasontbijt op de basisschool was trouwens ook altijd geweldig. Zolang er eten voor mijn neus stond ging het naar binnen. Ik at dus met mijn 1m30 rustig twaalf boterhammen als ontbijtje...
Die 24 was op een hele dag he. In delen van 8.quote:Op maandag 25 januari 2016 21:28 schreef Vanyel het volgende:
Alleen die 12 en 24 boterhammenZo veel kan ik niet kwijt.
Maar dat is praktisch een heel broodquote:Op maandag 25 januari 2016 21:44 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Die 24 was op een hele dag he. In delen van 8.
Ja, hoi.quote:Op maandag 25 januari 2016 21:31 schreef Stormqueen het volgende:
Zie je eten, dan eet je het op. Simple as that.
Precies.quote:Op maandag 25 januari 2016 21:45 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Maar dat is praktisch een heel brood
Deden je ouders daar niks mee? Dat ze je gezond eten voorschotelden en dan zeiden dat 2/3 boterhammetjes wel genoeg was? Niet om te flamen of iets hoor, gewoon benieuwd.quote:
Herkenbaar ja. Ik zou ook gewoon dat soort dingen willen kunnen doen zonder constant nadenken of 'kan niet'.quote:Op maandag 25 januari 2016 21:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat ik wel mis is de gezelligheidseten, samen met iemand, of alleen. Ik kom zo vaak op plekken, waar ik graag even een kroegje of eettentje binnen zou stappen om te kijken hoe het daar is, maar dat doe ik dan niet, omdat ik er nooit iets zal nemen wat zo slank is als het eten dat thuis al klaar staat.
Ik wil ook een winterwandeling afsluiten met koffie met slagroom en een goddelijke taartpunt of als ik naar de film geweest ben wijn met bitterballen. Of op een onverwacht zonnige middag (vandaag) even relaxed op het terras zitten met iets lekkers...
Daarom ben ik heel blij dat ik zo veel niet mag. Meestal is er dus niks wat ik kan eten en dat maakt het veel makkelijker. Vroeger inderdaad alle hapjes tot ze op waren. Zeker chips. Maar daarbij heb ik het nog.quote:Op maandag 25 januari 2016 21:31 schreef Stormqueen het volgende:
hahaha ja die bitterballen
Ik moet tegenwoordig ook zoooo bewust nee zeggen tegen zulke dingen.
Was vorige week op een borrel met bitterballen en kaas en worst en dat staat dan DE HELE TIJD voor je neus en ik ben dan gewoon twee uur lang mijn graaireflex aan het onderdrukken, zo sterk zit dat ingebakken.
Zie je eten, dan eet je het op. Simple as that.
quote:Op maandag 25 januari 2016 21:56 schreef LadyOracle het volgende:
Het ergste vind ik als we dus met een groepje iets bestellen wat ik wel mag, rn dat je dan eerlijk wil delen én geen vreetzak wil lijken, dus dat ik het hele gesprek mis omdat ik zo hard denk aan NIET ALLE TORTILLACHIPS OPETEN, NOG EVEN WACHTEN. AAAARGH WAAROM ETEN DIE MENSEN ZO LANGZAAM!!
Ja. Mijn moeder heeft op een gegeven moment een maximum aantal boterhammen en stuks fruit ingesteld, en ik moest op vaste tijden eten, omdat ze dacht dat mijn lichaam in de war was een het verschil tussen honger en vol niet meer voelde. Misschien was dat zo, want het scheelde wel iets na een tijdje. Toen at ik nog maar de helft of zo. Mijn ouders geloofden eerst ook niet dat ik honger had, tot ik zelfs de overgebleven droge aardappels vroeg en daar nog een bord van at.quote:Op maandag 25 januari 2016 21:55 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Deden je ouders daar niks mee? Dat ze je gezond eten voorschotelden en dan zeiden dat 2/3 boterhammetjes wel genoeg was? Niet om te flamen of iets hoor, gewoon benieuwd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
Bij mijn ouders lagen ook gerust 10 zakken chips en 20 zakken nootjes in de kast. Maar geld voor fruit was er niet.quote:Op maandag 25 januari 2016 22:09 schreef Stormqueen het volgende:
En de eerste vraag die in me opkomt is dan "hoezo hadden ze negen! zakken caramelpopcorn liggen?"![]()
me threequote:
Oh. Ja maar, mijn ouders aten supergezond. Vonden ze zelf.quote:Op maandag 25 januari 2016 22:09 schreef Stormqueen het volgende:
En de eerste vraag die in me opkomt is dan "hoezo hadden ze negen! zakken caramelpopcorn liggen?"![]()
Ik heb een depressie gehad en taalde toen absoluut niet naar eten. Ik kreeg allemaal chocolade van vrienden 'omdat ik zo zielig was', maar dat stond maanden in de kast. Als ik op het lunchtijdstip de trigger 'nu moet ik een boterham eten' had, dan smeerde ik een boterham, nam een paar happen en vergat de boterham. Als ik uit eten ging was ik na een kwart bord al propvol (!) en at dan maar de helft op om geen gezeur te krijgen. Kreeg ik alsnog gezeur, want maar de helft opgegeten. Etc. Ik dacht niet aan eten, ik was niet hongerig, ik was snel verzadigd.quote:Op maandag 25 januari 2016 20:59 schreef LadyOracle het volgende:
Oh ja, of als ze iets zouden bedenken waardoor ik me vol kon voelen, dat lijkt me ook wel fijn. Dan is dat andere niet nodig.
Nu niet meer hoor.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 00:17 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het wel wat kindermishandeling zoals jouw ouders met eten omgingen met jou, LadyOracleGeen wonder dat je zelf worstelt met een eetstoornis.
quote:Op dinsdag 26 januari 2016 00:27 schreef LadyOracle het volgende:
Nu niet meer hoor.![]()
En mbt depressie/honger: ik heb ooit de eerste twee weken op AD geen honger gehad. Het is inderdaad een stuk makkelijker om af te vallen als je geen honger hebt.
waarschijnlijk alle dagen heel vet eten. ik at alle weken friet maar dat gaat veranderen.quote:Op maandag 25 januari 2016 22:27 schreef LPFAN het volgende:
Kijk nu op TLC over mensen die bijna 300 kilo wegen en al jaren hun huis niet zijn uitgeweest. Vreselijk. Hoe krijg je het zover.
ftfyquote:Op dinsdag 26 januari 2016 07:35 schreef sararaats het volgende:
[..]
waarschijnlijk alle dagen heel vetveel en slecht eten.
Oehh klinkt goed!quote:Op dinsdag 26 januari 2016 08:04 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben momenteel even dol op mijn babyvoedingmomentjeModerner gezegd: een smoothie.
Ik blender een banaan met magere kwark, een scheut light chocolademelk en een theelepel pindakaas en dat is toch lekker
Dat klinkt best lekkerquote:Op dinsdag 26 januari 2016 08:04 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben momenteel even dol op mijn babyvoedingmomentjeModerner gezegd: een smoothie.
Ik blender een banaan met magere kwark, een scheut light chocolademelk en een theelepel pindakaas en dat is toch lekker
Ik las die eerste zin in eerste instantie echt helemaal verkeerd en dacht "Wat?".quote:Op dinsdag 26 januari 2016 08:39 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben voor het eerst in bijna een jaar onverklaarbaar aangekomen en ik vind het stiekem een beetje stom en ik voel me dik
Isa, de smoothie klinkt inderdaad heerlijk!
LO, wat een raar eetpatroon heb je van huis uit mee gekregen zeg! Wat een tegenstrijdige signalen!
Ik vind het wel de verantwoordelijkheid van ouders om hun kinderen te helpen als die blijkbaar nog niet in staat zijn zelfstandig goede keuzes te maken. En ik neem het mijn ouders dus zeker kwalijk.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 07:30 schreef Rauw. het volgende:
Ik zou misschien wel een rare kronkel hebben, maar ik geef niemand behalve mijzelf de schuld van m'n overgewicht, ik hou van lekker en veel eten en ben/was ongelovelijk lui. Nu zou ik natuurlijk mijn genen en ouders kunnen aanwijzen dat ik nooit anders geleerd heb, maar ze hebben mij gewoon erg vrij gelaten in die keuzes en ikzelf heb verkeerde keuzes gemaakt.
Dan kan je alles van ouders altijd wel goed praten.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:03 schreef Rauw. het volgende:
Maar als je ouders het ook niet anders weten/willen weten valt die toch niets te verwijten?
Ja, die maakte ik niet.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:07 schreef Rauw. het volgende:
Whiteboard pics or it didn't happen.
Nee serieus, wat deed je Lona?
lijkt me wel lekker ja.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 08:04 schreef Isabeau het volgende:
Even als ouder gesproken he. Natuurlijk is dat zo. Maar je handelt ook alleen maar naar wat naar jouw idee het beste is. En misschien blijken mijn goede intenties over twintig jaar ook compleet verkeerd uitgepakt te hebben. Je weet het niet.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:07 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dan kan je alles van ouders altijd wel goed praten.
Om het moment dat je besluit kinderen te nemen, neem je toch ook wel een verantwoordelijkheid op je.
Zeker waar.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:11 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Even als ouder gesproken he. Natuurlijk is dat zo. Maar je handelt ook alleen maar naar wat naar jouw idee het beste is. En misschien blijken mijn goede intenties over twintig jaar ook compleet verkeerd uitgepakt te hebben. Je weet het niet.
Op het moment dat je dingen bewust verkeerd doet en er niets mee doet, dan kun je iemand écht wat verwijten. We worden allemaal gevormd door onze omgeving en onze omgeving is nou eenmaal niet perfect. We zijn zelf hier ook geen van allen perfect. En we kunnen geen van allen écht overzien wat onze handelingen op de lange termijn voor resultaat hebben.
"anders is het te stressvol hoor"quote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:14 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zeker waar.
Maar zo zijn er ook moeders die drinken en roken tijdens de zwangerschap /borstvoeding.
Als een kind daar iets aan overhoudt vind ik dat die best dat zijn moeder kwalijk mag nemen.
Ookal wist ze misschien niet beter.
Als ze ECHT niet beter wist (dat is anno 2016 echt vrijwel onmogelijk tenzij je onder een steen woont) dan nee. Dan vind ik niet dat je dat iemand kwalijk kan nemen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:14 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zeker waar.
Maar zo zijn er ook moeders die drinken en roken tijdens de zwangerschap /borstvoeding.
Als een kind daar iets aan overhoudt vind ik dat die best dat zijn moeder kwalijk mag nemen.
Hoe moet je mensen iets kwalijk nemen als ze niet beter weten?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:14 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Tja ik kan er ook vrij slecht tegen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
"anders is het te stressvol hoor"Echt, nul compassie voor dat soort mensen. Nul.
Nicequote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:17 schreef Brighteyes het volgende:
Vliegvocht, ik hou er van!-1.1 tov gisteren.
![]()
![]()
Als je dat soort dingen nu niet weet, dan heb je je niet genoeg in 't krijgen van kinderen verdiept en vraag ik me af waarom je er in godsnaam ooit aan begonnen bent.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:19 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hoe moet je mensen iets kwalijk nemen als ze niet beter weten?
Klinkt leukquote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:08 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, die maakte ik niet.
Het schema bestond uit 6 oefeningen, die je in 30 herhalingen moest uitvoeren. Dobbelen voor een getal, en dan in tweetallen doen.
Ik deed vooral veel kettlebellswings en situps
Juist.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:19 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hoe moet je mensen iets kwalijk nemen als ze niet beter weten?
Nou is het voorbeeld van Sarabi ook niet echt genuanceerd he?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:23 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Als je dat soort dingen nu niet weet, dan heb je je niet genoeg in 't krijgen van kinderen verdiept en vraag ik me af waarom je er in godsnaam ooit aan begonnen bent.
Je kunt 't ze namelijk best kwalijk nemen als ze het beter hadden moeten weten.
Hadden even moeten wikipedia'n of anders een email schrijven aan een voedingsdeskundige dan.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:23 schreef MutedFaith het volgende:
Je kunt 't ze namelijk best kwalijk nemen als ze het beter hadden moeten weten.
Nee, dat klopt. In dat geval is 't wel heul duidelijk.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:24 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nou is het voorbeeld van Sarabi ook niet echt genuanceerd he?
Dan zou hier zo'n beetje de hele wijk beter moeten weten. En toch denk ik dat veel ouders doen waarvan zij denken dat het goed is.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:26 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Nee, dat klopt. In dat geval is 't wel heul duidelijk.
Maar ook ouders die in de huidige maatschappij hun kind vol blijven douwen met fastfood en het niet aanleren dat groente ook eten is zouden beter moeten weten.
Je hebt nooit een draai om je oren gehad?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:28 schreef MutedFaith het volgende:
Er zijn ook ouders die hun kinderen slaan omdat zij denken dat dat goed is.
ik wil net zeggen, roken en zuipen is in 2016 echt geen mysterie meer.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:24 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nou is het voorbeeld van Sarabi ook niet echt genuanceerd he?
Ik denk dat er geen ouders zijn die het het beste vinden om onverklaarbare blauwe plekken of botbreuken bij hun kind toe te brengen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:30 schreef MutedFaith het volgende:
Tuurlijk wel. Maar ik heb me nooit met onverklaarbare blauwe plekken of botbreuken bij een huisarts hoeven melden.
Ja: Ouders doen waarvan zij denken dat dat t beste is.
Nee: Dat betekent niet dat ze niet (op zijn minst gedeeltelijk) verantwoordelijk zijn voor de gevolgen van hun acties.
quote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Vliegvocht klinkt echt heeeel vies.
Ik heb zaterdag 11 uur in een vliegtuig gezeten en daar hou ik dan altijd heel veel vocht door vast.quote:
Of in de kelder opsluiten.....quote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:28 schreef MutedFaith het volgende:
Er zijn ook ouders die hun kinderen slaan omdat zij denken dat dat goed is.
aha.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:32 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb zaterdag 11 uur in een vliegtuig gezeten en daar hou ik dan altijd heel veel vocht door vast.Ik noemde dat nu even voor de grap vliegvocht.
Nee, dat denken wij. Dachten onze ouders waarschijnlijk ook toen ze ons opvoedden, en toch zie ik hier bijna iedereen zeggen dat ze voor een groot deel door hun ouders dik zijn geworden. Dus mja. De tijd zal het leren.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:38 schreef Sarabi het volgende:
@SQ dat zijn ook niet echt gevallen waar bij een kind later problemen/trauma's van krijgt, denk ik?
Dat is net zoals hier inderdaad, iedereen (de meeste) doet zijn eigen ding, binnen het normale.
Veiligste blijft toch gewoon geen kinderen krijgenquote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee, dat denken wij. Dachten onze ouders waarschijnlijk ook toen ze ons opvoedden, en toch zie ik hier bijna iedereen zeggen dat ze voor een groot deel door hun ouders dik zijn geworden. Dus mja. De tijd zal het leren.
Eens.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:07 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dan kan je alles van ouders altijd wel goed praten.
Om het moment dat je besluit kinderen te nemen, neem je toch ook wel een verantwoordelijkheid op je.
Mede omdat "gezonde" voeding duur is.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:48 schreef Shandaly het volgende:
Zorgwekkend: recordaantal kinderen onder de 5 jaar te dik
Vanochtend in het nieuws... Binnenkort nog meer suikernazis
Daar zit hem nou net het probleem in sinds playstations en Ipads etc.. In mijn wijk spelen kinderen nog wel op straat omdat het een arme buurt is met grote gezinnen in kleine flatjes (alhoewel er juist ook veel dikke kinderen zijn), maar als ik door de wat rijkere wijken fiets zijn de speeltuintjes altijd verlaten.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:49 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Mede omdat "gezonde" voeding duur is.
Al is dat natuurlijk een slap excuus. Want kinderen hebben doorgaans zoveel beweging dat het eigenlijk moeilijk is om te dik te zijn.
De playstation,etc zal inderdaad een oorzaak zijn. Echter zouden veel kinderen toch nog genoeg beweging moeten krijgen. Op school,etc?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:51 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Daar zit hem nou net het probleem in sinds playstations en Ipads etc.. In mijn wijk spelen kinderen nog wel op straat omdat het een arme buurt is met grote gezinnen in kleine flatjes (alhoewel er juist ook veel dikke kinderen zijn), maar als ik door de wat rijkere wijken fiets zijn de speeltuintjes altijd verlaten.
Wanneer dan? Dat ene uurtje gym per week?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:58 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
De playstation,etc zal inderdaad een oorzaak zijn. Echter zouden veel kinderen toch nog genoeg beweging moeten krijgen. Op school,etc?
Een kwartiertje buiten spelen?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:58 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
De playstation,etc zal inderdaad een oorzaak zijn. Echter zouden veel kinderen toch nog genoeg beweging moeten krijgen. Op school,etc?
Pauzes bijvoorbeeld? En voor schooltijd op het schoolplein?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Wanneer dan? Dat ene uurtje gym per week?
ja, dat kúnnen we allemaal denk ik wel. Maar het dóen is een tweedequote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:03 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Pauzes bijvoorbeeld? En voor schooltijd op het schoolplein?
Ik weet niet hoe dat nu zit, maar ik had als kind altijd energie. Ik had altijd zin om te voetballen of wat dan ook. En met mij de meeste kinderen.
Misschien zit ik er helemaal naast want ik heb zelf geen kids, maar ik neem aan dat ze nog voldoende beweging moeten kunnen krijgen.
ik hoef ook niet persee iedere dag buiten te spelen.. bleegh sneeuw en regen!quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:05 schreef La_Tramposa het volgende:
http://www.zuivelengezondheid.nl/?pageID=331
2008: Van de basisschoolkinderen speelt slechts 40% elke dag buiten. Lijkt me dat dat nu 8 jaar later nog minder is. Heel erg treurig
http://www.hetregentbijnanooit.nl/site/quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:11 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik hoef ook niet persee iedere dag buiten te spelen.. bleegh sneeuw en regen!
overigens: dat "op de achterbank" ik zat ook tot m'n 8/9/10e achterop bij m'n moeder.. was dan niet een bank maar een baggage dragger.. maar soit...
Sorry maar volgens mij maak je alleen maar aannames, misschien zal het in sommige gevallen in jouw omgeving zo zijn maar wie zegt dat kinderen in het algemeen meer moeten? Mijn zusje geeft les aan groep 3 en daar leren ze lezen of schrijven hoor. De ijverige kinderen kunnen dan misschien al een paar letters schrijven maar ik zie niet helemaal het verband tussen dat en gewicht.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:13 schreef MutedFaith het volgende:
Kinderen moeten tegenwoordig zoveel, dat er helemaal geen tijd over is om met vriendjes buiten te spelen. En als kinderen niets moeten, dan moeten ouders wel vanalles.
Ouders werken vaak met z'n 2en, waardoor kinderen bij een oppas of opvang gedropt worden na school. Daar mogen ze ongeveer net zoveel als op school, dus zitten ze te tekenen oid ipv buiten rond te rennen. Kinderen die liever buiten rondrennen en veel energie hebben zijn druk, dus hebben ADHD.
Kinderen moeten sporten. En daar moeten ze goed in worden. Dus ze worden 3 keer per week meegesleept naar trainingen. Uurtje trainen, 3 uur van huis. Dus 2 uur (of 2/3e deel) minder beweging dan wanneer ze met vriendjes op de hoek hadden gevoetbald. En dan in 't weekend nog wedstrijd, waar ze een halve dag voor weg zijn. En dan hebben we de muzieklessen enzo nog niet meegeteld. En natuurlijk op zaterdag mee boodschappen doen met papa en mama, want met je hele kroost op zaterdag naar de Ikea is 'gezellig'. En anders zien papa en mama hun kind ook alleen als 't naar bed moet of bij 't ontbijt.
Kinderen worden daarnaast op school ook steeds vroeger onder druk gezet om te presteren. Waar ik pas in groep 3 het verschil tussen de voor- en achterkant van een pen leerde, en dat daar überhaupt ook letters uit konden komen, wordt er nu van kinderen in de kleuterklas al verwacht dat ze leren schrijven en lezen. Kinderen krijgen in ons onderwijssysteem helemaal de tijd en gelegenheid niet meer om te spelen, vriendjes te maken en te bewegen. Er wordt vanaf dag 1 zoveel mogelijk informatie ingeduwd. En als je als vierjarige liever een keer buiten voetbalt of tikkertje speelt dan binnen achter een tafel stil zitten wezen, dan ben je lastig en heb je vast ADHD. Of teveel suiker gehad. Of kleurstoffen.
Genoeg voorbeelden in mijn omgeving waar 't zo gaat. Playstations en computers zijn echt niet de enige boosdoeners. De drukke agenda van ouders en kinderen, onder druk van de maatschappij, heeft ook een enorme bijdrage.
Wat een leuk systeem!quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:14 schreef Brighteyes het volgende:
Qua eten... het snoep zit in een houten kist met een cijferslotje erop waarvan zij de code hebben en ik niet. Zij hebben de verantwoordelijkheid erover en zowaar... hij is nooit helemaal leeg, ze snoepen ook niet elke dag, ze pakken heus wel eens iets zonder dat ze het vragen, maar soms vergeten ze het ding ook rustig een paar dagen.
Mijn jongste heef liever een appel dan een koekje en bij allebij zit er geen gram vet op.
Mama daarentegen...![]()
Daarom hebben zij dus ook wel de code, en ik niet.
Wauw... ga je lekker? Weet je wel hoe godverdomde moeilijk het is om én kinderen te hebben én te voldoen aan alle verwachtingen die de maatschappij aan je stelt?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:13 schreef MutedFaith het volgende:
Kinderen moeten tegenwoordig zoveel, dat er helemaal geen tijd over is om met vriendjes buiten te spelen. En als kinderen niets moeten, dan moeten ouders wel vanalles.
Ouders werken vaak met z'n 2en, waardoor kinderen bij een oppas of opvang gedropt worden na school. Daar mogen ze ongeveer net zoveel als op school, dus zitten ze te tekenen oid ipv buiten rond te rennen. Kinderen die liever buiten rondrennen en veel energie hebben zijn druk, dus hebben ADHD.
Kinderen moeten sporten. En daar moeten ze goed in worden. Dus ze worden 3 keer per week meegesleept naar trainingen. Uurtje trainen, 3 uur van huis. Dus 2 uur (of 2/3e deel) minder beweging dan wanneer ze met vriendjes op de hoek hadden gevoetbald. En dan in 't weekend nog wedstrijd, waar ze een halve dag voor weg zijn. En dan hebben we de muzieklessen enzo nog niet meegeteld. En natuurlijk op zaterdag mee boodschappen doen met papa en mama, want met je hele kroost op zaterdag naar de Ikea is 'gezellig'. En anders zien papa en mama hun kind ook alleen als 't naar bed moet of bij 't ontbijt.
Kinderen worden daarnaast op school ook steeds vroeger onder druk gezet om te presteren. Waar ik pas in groep 3 het verschil tussen de voor- en achterkant van een pen leerde, en dat daar überhaupt ook letters uit konden komen, wordt er nu van kinderen in de kleuterklas al verwacht dat ze leren schrijven en lezen. Kinderen krijgen in ons onderwijssysteem helemaal de tijd en gelegenheid niet meer om te spelen, vriendjes te maken en te bewegen. Er wordt vanaf dag 1 zoveel mogelijk informatie ingeduwd. En als je als vierjarige liever een keer buiten voetbalt of tikkertje speelt dan binnen achter een tafel stil zitten wezen, dan ben je lastig en heb je vast ADHD. Of teveel suiker gehad. Of kleurstoffen.
Genoeg voorbeelden in mijn omgeving waar 't zo gaat. Playstations en computers zijn echt niet de enige boosdoeners. De drukke agenda van ouders en kinderen, onder druk van de maatschappij, heeft ook een enorme bijdrage.
Pakje/flesje zoet drinken per dag mee naar school elke dag en je komt al een paar kilo aan, als het kind voor de rest gewoon in balans eet met hoeveel het beweegt.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:17 schreef HarveySpecter het volgende:
Volgens mij moet je kinderen erg ongezond laten eten willen ze dik worden.
Als ze normaal eten (brood met beleg, groente, stukje vlees en af en toe een snoepje) dan is het toch moeilijk om (te) dik te worden?
Ook al spelen ze tegenwoordig minder buiten en zijn ze misschien minder actief.
Het is begonnen ter bescherming van mezelf. Ik vind namelijk dat mijn kinderen best gewoon af en toe een koekje of snoepje mogen, maar ik kan er dan niet vanaf blijven. En dus werd het eerste verstopt, maar dan vergaten ze het weer weg te leggen enzo. Dus nu de kist met het slotje en het werkt echt goed. Ik zou hem zo open kunnen maken met een schroevendraaier, maar op de een of andere manier heb daar helemaal geen behoefte aan.quote:
Ja, en het leert je kinderen misschien ook bewuster omgaan met het snoep dan wanneer het gewoon een zak drop in de la is, dan houd je toch minder goed in de gaten wanneer het op is of weer nieuw bijgekocht wordt.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:19 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Het is begonnen ter bescherming van mezelf. Ik vind namelijk dat mijn kinderen best gewoon af en toe een koekje of snoepje mogen, maar ik kan er dan niet vanaf blijven. En dus werd het eerste verstopt, maar dan vergaten ze het weer weg te leggen enzo. Dus nu de kist met het slotje en het werkt echt goed. Ik zou hem zo open kunnen maken met een schroevendraaier, maar op de een of andere manier heb daar helemaal geen behoefte aan.![]()
Je kan het er niet mee eens zijn, maar de data is wel eenduidig dat er gewoon minder buiten gespeeld wordt en meer binnen op de bank/achter de pc gezeten wordt door kinderenquote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:20 schreef Sarabi het volgende:
Ik ben het niet helemaal mee eens dat playstation/ipads etc het probleem zijn.
Vroeger had je ook een grote groep kinderen die met een boek op de bank zaten dan buiten te spelen.
En wat is vroeger? Ik had vroeger ook al een Nintendo en speelde Duck Huntquote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:20 schreef Sarabi het volgende:
Ik ben het niet helemaal mee eens dat playstation/ipads etc het probleem zijn.
Vroeger had je ook een grote groep kinderen die met een boek op de bank zaten dan buiten te spelen.
Ja, maar toch. De mijne krijgen een beker melk/chocomelk en een beker met limonade (de een keer echt siroop, de andere is wat meer roosvicee-erig) en echt, er zit geen gram vet op. Dus er is wel meer voor nodig dan alleen dat.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:18 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Pakje/flesje zoet drinken per dag mee naar school elke dag en je komt al een paar kilo aan, als het kind voor de rest gewoon in balans eet met hoeveel het beweegt.
Eerlijk, ik doe het werken met het hoofd, en ik had liever misschien iets minder slim geweest en wat meer handig. Zodat ik zowel binnen als buiten kon werken.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:17 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
We willen toch allemaal die welvaart, en kinderen die met hun hoofd werken ipv met hun handen. Toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |