abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159357731
Er is heel wat verkeerde informatie aanwezig op het internet omtrent gezondheid en afvallen.

Bovenstaande begrippen worden veelal door elkaar gehaald terwijl er geen duidelijk causaal verband is.

Ook gaan er veel wilde verhalen rond over zes keer per dag eten of het niet eten van brood, aardappelen etc.

Ook zijn er mensen die beweren dat je een platte buik kunt bewerkstelligen door het doen van buikspieroefeningen.

Er is maar weinig waar van dergelijke beweringen.

Als je van die pens afwil komt het simpelweg neer op afvallen en afvallen doe je door meer calorien te verbranden dan je binnenkrijgt. Het maakt dus niet uit waaruit die calorien bestaan, hoevaak je op een dag eet, hoe gevarieerd etc.

Om dit aan te tonen en voor eens en altijd een einde te maken aan al die zelfverklaarde experts ga ik dan ook op dieet. Niet zomaar een dieet maar een heus doner kebab dieet.

Dit houd in dat ik 3 maal daags een broodje doner ga eten gedurende het dieet. De resultaten van het dieet zal ik te zijnerijd in dit topic posten.
  zondag 24 januari 2016 @ 15:26:31 #2
438758 zeer
Opritsjniki
pi_159357787
Ok top.
pi_159357815
Mooi, als het werkt hou ik dit dieet misschien ook wel vol.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_159357867
Wel kip, geen saus. Klinkt prima, maar of je alle voedingstoffen die je nodig hebt binnenkrijgt betwijfel ik ten zeerste. Om nog maar niet te spreken over het volhouden van je 'dieet'.

Ga je het trouwens zelf maken, haal je het kant-en-klaar en ga je dat bereiden of laat je het thuisbezorgen?
pi_159358067
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 15:27 schreef spierbal het volgende:
Mooi, als het werkt hou ik dit dieet misschien ook wel vol.
Welke dieeten heb je hiervoor geprobeerd?
pi_159358209
http://edition.cnn.com/2010/HEALTH/11/08/twinkie.diet.professor/

Hier, iemand heeft je punt al gemaakt. Dat scheelt weer een verbrande anus.
pi_159358249
tvp
Irene is bae <3
pi_159358335
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 15:30 schreef zarGon het volgende:
Wel kip, geen saus. Klinkt prima, maar of je alle voedingstoffen die je nodig hebt binnenkrijgt betwijfel ik ten zeerste. Om nog maar niet te spreken over het volhouden van je 'dieet'.

Ga je het trouwens zelf maken, haal je het kant-en-klaar en ga je dat bereiden of laat je het thuisbezorgen?
De benodigde voedingsstoffen krijg je haast zeker niet binnen en dat is dan ook het verschil tussen gezondheid en afvallen waar ik op doelde. Jus d'orange bijvoorbeeld bevat veel vitamine maar is desastreus voor iemand die op dieet is.

Wat volhouden betreft snij je een heel goed punt aan. Dieeten is voor een groot deel namelijk helemaal geen fysieke strijd maar een mentale strijd voor veel dikzakken (soz weet geen ander woord ervoor).
Alhoewel het zeker niet makkelijk zal zijn moet volhouden wel lukken.

Ik zal het drie maal daags afhalen bij de lokale kebabzaak.
pi_159358391
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 15:51 schreef Ashqelon het volgende:
Ik zal het drie maal daags afhalen bij de lokale kebabzaak.
Dus je gaat 's ochtends naar de lokale kebabzaak?

Wat ga je precies bestellen eigenlijk?
pi_159358596
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 15:53 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dus je gaat 's ochtends naar de lokale kebabzaak?

Wat ga je precies bestellen eigenlijk?
Lokale kebabzaak is tot een uur of half zes open dus dat moet kunnen inderdaad.

Ik ga standaard een broodje doner kebab eten, de enige afwisseling daarin zal zijn tussen het soort vlees, de ene keer kip en de andere keer kalf. Wat saus betreft ga ik voor zowel knoflook als sambal en alle groente behalve ui.
pi_159358888
Wanneer start je. En waar blijven de pics ^O^ en natuurlijk eet :Y)
People are always teaching us democracy but the people who teach us democracy don't want to learn it themselves.
pi_159358995
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 16:08 schreef LievePoetin het volgende:
Wanneer start je. En waar blijven de pics ^O^ en natuurlijk eet :Y)
Ik heb m'n ochtendbroodje al op. Middagbroodje ga ik zometeen halen en avondbroodje rond een uur of tien denk ik.
pi_159359180
Lijkt me wel lekker. Voor een paar dagen. Daarna gaat het je toch tegenstaan.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_159359242
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 16:18 schreef MrSalazar het volgende:
Lijkt me wel lekker. Voor een paar dagen. Daarna gaat het je toch tegenstaan.
Binnen een dag al lijkt me. Hij mag verder dus nergens z'n calorieën vandaan halen :P
pi_159359273
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 16:20 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Binnen een dag al lijkt me. Hij mag verder dus nergens z'n calorieën vandaan halen :P
nja, je kan nog variëren met sausjes om het een beetje interessant te houden. Of eet ie die troep zonder saus?
  zondag 24 januari 2016 @ 16:22:02 #16
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_159359278
Dit moet ik meemaken, hoelang duurt het dieet? Een maandje of drie?
pi_159359335
quote:
14s.gif Op zondag 24 januari 2016 16:12 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Ik heb m'n ochtendbroodje al op. Middagbroodje ga ik zometeen halen en avondbroodje rond een uur of tien denk ik.
Van elk broodje een foto vooraf en een verslag van je gevoel achteraf lijkt me het volgen wel waard, ja.
pi_159359875
Hoe lang ben je van plan dit vol te houden?
  zondag 24 januari 2016 @ 16:52:39 #19
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_159359938
Zonder vieze vette saus kan dit nog best weleens werken.
  zondag 24 januari 2016 @ 17:11:35 #20
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_159360309
Film het en maak er een docu van. Dat zal vast wel opgepikt worden.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_159360390
quote:
14s.gif Op zondag 24 januari 2016 16:52 schreef Twiitch het volgende:
De saus is bijna altijd de dikmaker (Bij Subway, kapsalon etc etc)
Moeten zij weten
pi_159360821
quote:
7s.gif Op zondag 24 januari 2016 17:14 schreef H0D3NPYL het volgende:

[..]

Dat vlees is anders ook enorm vet.
pi_159360893
quote:
Om dit aan te tonen en voor eens en altijd een einde te maken aan al die zelfverklaarde experts ga ik dan ook op dieet. Niet zomaar een dieet maar een heus doner kebab dieet.
De overgrote meerderheid van de mensen die ooit een dieet hebben gedaan heeft last van overgewicht, dus ik geef je weinig kans op succes. Ik zie niet in waarin het kebabdieet zich onderscheidt van andere dieten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_159361734
Kost je maar 15 eu per dag, maar dan heb je tenminste niks
pi_159361799
quote:
14s.gif Op zondag 24 januari 2016 18:18 schreef FreezePop het volgende:
Kost je maar 15 eu per dag, maar dan heb je tenminste niks
Dit ja _O-
pi_159361829
Hey Jared.
pi_159362236
Je hebt gelijk dat mensen afvallen en gezond zijn te vaak door elkaar halen. Jouw reactie erop is precies de verkeerde. Waarom zou je in hemelsnaam willen afvallen op basis van een dieet vol troep?

Ik vermoed trouwens zeer sterk dat je met drie broodjes döner kebab (met saus) al boven je dagelijkse behoefte aan kcal zit (op internet varieert de genoemde hoeveelheid nogal). In dat geval ga je misschien ook nog eens falen met het bewijzen van je punt.

Qua verslaggeving pak je het trouwens nogal matig aan. Ten eerste is het kebabdieet maar de helft van je punt, dus logischerwijs moet je ook bijhouden hoeveel je beweegt (en dus verbrandt). Verder zou het ook leuk zijn te weten hoeveel je nu weegt, wat je streefgewicht is en hoe lang je het dieet wil volhouden. Een fotoverslag van zowel de broodjes, als je vorderingen zou het helemaal afmaken.
pi_159362313
quote:
18s.gif Op zondag 24 januari 2016 18:44 schreef FlyDutchMan het volgende:
Je hebt gelijk dat mensen afvallen en gezond zijn te vaak door elkaar halen. Jouw reactie erop is precies de verkeerde. Waarom zou je in hemelsnaam willen afvallen op basis van een dieet vol troep?

Ik vermoed trouwens zeer sterk dat je met drie broodjes döner kebab (met saus) al boven je dagelijkse behoefte aan kcal zit (op internet varieert de genoemde hoeveelheid nogal). In dat geval ga je misschien ook nog eens falen met het bewijzen van je punt.

Qua verslaggeving pak je het trouwens nogal matig aan. Ten eerste is het kebabdieet maar de helft van je punt, dus logischerwijs moet je ook bijhouden hoeveel je beweegt (en dus verbrandt). Verder zou het ook leuk zijn te weten hoeveel je nu weegt, wat je streefgewicht is en hoe lang je het dieet wil volhouden. Een fotoverslag van zowel de broodjes, als je vorderingen zou het helemaal afmaken.
Lijkt me nogal logisch dat dat varieert.
pi_159362370
Dat hoef jij niet aan te tonen, dat hebben andere mensen al voor je gedaan.

Dus bespaar jezelf een ongezond dieet en eet gewoon normaal.
pi_159362772
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 18:47 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Lijkt me nogal logisch dat dat varieert.
Lijkt me nogal logisch dat als iemand meerdere dingen noemt en je op één van die dingen reageert, je even duidelijk aangeeft waar je precies op reageert, maar wij hebben duidelijk een ander beeld van logica.
pi_159362802
quote:
18s.gif Op zondag 24 januari 2016 19:09 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Lijkt me nogal logisch dat als iemand meerdere dingen noemt en je op één van die dingen reageert, je even duidelijk aangeeft waar je precies op reageert, maar wij hebben duidelijk een ander beeld van logica.
Je gebruikt volgens mij maar een keer het woord varieert :') Of lees ik niet goed?
pi_159363151
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 19:10 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Je gebruikt volgens mij maar een keer het woord varieert :') Of lees ik niet goed?
Jij leest zeer goed.

Máár daarmee hoeft jouw gebruik van het woord 'varieert' nog niet direct verband te houden met het mijne.

Maar ja, het is best logisch dat het varieert. Dus ligt het er een beetje aan welke TS koopt, voor het bewijzen van zijn punt.
pi_159363300
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 19:23 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Jij leest zeer goed.

Máár daarmee hoeft jouw gebruik van het woord 'varieert' nog niet direct verband te houden met het mijne.

Maar ja, het is best logisch dat het varieert. Dus ligt het er een beetje aan welke TS koopt, voor het bewijzen van zijn punt.
Ik denk dat de ts een bullshitter is, maar driemaal daags een foto van zo'n broodje lijkt me wel grappig. Zeker als ie het bij verschillende plekken haalt.
pi_159363337
Geloof er geen zak van. Drie maal daags zo'n broodje en dat volhouden.
Make my day!
pi_159363876
Kebab. Bij mij bekend als een vurige anushap.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_159364272
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 16:21 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

nja, je kan nog variëren met sausjes om het een beetje interessant te houden. Of eet ie die troep zonder saus?
Er kan op wel meer vlakken gevarieerd worden behalve saus zoals het soort vlees en brood etc.
pi_159364309
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:03 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Er kan op wel meer vlakken gevarieerd worden behalve saus zoals het soort vlees en brood etc.
Ja
pi_159364334
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 16:22 schreef BarryOSeven het volgende:
Dit moet ik meemaken, hoelang duurt het dieet? Een maandje of drie?
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 16:50 schreef Farenji het volgende:
Hoe lang ben je van plan dit vol te houden?
Net zolang totdat ik m'n pens kwijt ben. Ik weeg nu zo'n 72 kilo en ik wil richting de 57 kilo gaan dus duurt nogwel een tijdje waarschijnlijk.
quote:
14s.gif Op zondag 24 januari 2016 16:52 schreef Twiitch het volgende:
Met die saus moet het ook wel lukken.
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 17:11 schreef DuTank het volgende:
Film het en maak er een docu van. Dat zal vast wel opgepikt worden.
Geen idee hoe ik dat moet aanpakken.
quote:

[..]

Het vlees kan ook behoorlijk vet zijn al is dat niet altijd het geval.
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 17:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De overgrote meerderheid van de mensen die ooit een dieet hebben gedaan heeft last van overgewicht, dus ik geef je weinig kans op succes. Ik zie niet in waarin het kebabdieet zich onderscheidt van andere dieten.
Omdat het kebabdieet gestoeld is op wetenschap en niet op broscience zoals de meesten dieeten.

[ Bericht 20% gewijzigd door Ashqelon op 24-01-2016 20:15:07 ]
pi_159364954
quote:
18s.gif Op zondag 24 januari 2016 18:44 schreef FlyDutchMan het volgende:

Om aan te tonen dat het echt niets uitmaakt wat je eet zolang je maar meer calorien verbrand dan je binnenkrijgt. Doner kebab is toch wel een icoon van de fast food industrie in Nederland dus leek me een goed product voor dit experiment.

Mijn huidige gewicht is dus 72 kilo en ik wil richting de 57 kilo gaan al is dat geen harde grens. Het dieet stopt in principe op het moment dat ik m'n pens kwijt ben.

Wat beweging betreft ga ik in eerste instantie niet meer doen dan ik hiervoor al deed en dat is: Heen en weer fietsen naar school en werk dus dagelijks 8 km heen en 8 km terug en daarnaast twee keer per week 4 km hardlopen.
  zondag 24 januari 2016 @ 21:05:29 #41
440653 BarryOSeven
pi_159366193
Kapsalon of broodje? :D
pi_159368102
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 21:05 schreef BarryOSeven het volgende:
Kapsalon of broodje? :D
Drie broodjes doner per dag lijkt me wel genoeg.
  zondag 24 januari 2016 @ 22:15:10 #43
440653 BarryOSeven
pi_159368261
quote:
14s.gif Op zondag 24 januari 2016 22:09 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Drie broodjes doner per dag lijkt me wel genoeg.
Ben de laatste tijd ernstig fan van de sjaslik curry (2 stokjes)

Als je straks klaar bent met je dieet moet je die eens proberen. Ultra lekker.
pi_159368486
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:05 schreef Ashqelon het volgende:

Omdat het kebabdieet gestoeld is op wetenschap en niet op broscience zoals de meesten dieeten.
En het idee dat je uberhaupt van je overgewicht afkomt met een dieet, is dat ook gestoeld op wetenschap?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_159368560
Ben nog steeds op zoek naar dat bericht over die student uit Groningen ofzo die scheurbuik kreeg door een maand lang alleen pizza's te vreten :')

Je kan wel afvallen maar ik zou je toch aanraden enigszins gevarieerd te blijven eten. :Y)
pi_159369213
Wat voor resultaten ga je posten? Alleen je gewichtafname is nogal een anticlimax, want ik weet nu al dat die omlaag gaat. Tenminste als je goed je onderhoud hebt berekend en het aantal kcal in een broodje exact weet te vinden. Kan nogal schelen natuurlijk, het ene broodje is veel rijkelijker gevuld dan de ander. De macdonalds is bijvoorbeeld heel consistent in de hoeveelheid die je krijgt. De turk om de hoek ligt het maar net of Achmed of Youssef je broodje klaarmaakt.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_159369392
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 22:15 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ben de laatste tijd ernstig fan van de sjaslik curry (2 stokjes)

Als je straks klaar bent met je dieet moet je die eens proberen. Ultra lekker.
Duurt nog wel een tijdje denk ik.
pi_159369424
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 22:25 schreef katkit het volgende:
Ben nog steeds op zoek naar dat bericht over die student uit Groningen ofzo die scheurbuik kreeg door een maand lang alleen pizza's te vreten :')

Je kan wel afvallen maar ik zou je toch aanraden enigszins gevarieerd te blijven eten. :Y)
Zal wel een hoax zijn dan :P Maar op een goed broodje zit aardig wat groente.
pi_159369441
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 22:59 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Duurt nog wel een tijdje denk ik.
Wanneer ga je foto's van je vreten posten?
pi_159369477
Een beetje broodje doner met saus zal toch al gauw een calorie of 700-800 zijn. Met drie broodjes per dag zul je zonder sporten niet zo heel veel afvallen. Wat drink je erbij?
pi_159369481
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 22:52 schreef habitue het volgende:
Wat voor resultaten ga je posten? Alleen je gewichtafname is nogal een anticlimax, want ik weet nu al dat die omlaag gaat. Tenminste als je goed je onderhoud hebt berekend en het aantal kcal in een broodje exact weet te vinden. Kan nogal schelen natuurlijk, het ene broodje is veel rijkelijker gevuld dan de ander. De macdonalds is bijvoorbeeld heel consistent in de hoeveelheid die je krijgt. De turk om de hoek ligt het maar net of Achmed of Youssef je broodje klaarmaakt.
Ik zal minimaal wekelijks een update plaatsen over het gewichtsverlies inderdaad en wil best nog andere dingen plaatsen maar waar zat je dan precies aan te denken want zowel het eten als de hoeveelheid beweging zijn iedere dag vrijwel hetzelfde. Tips zijn welkom.
pi_159369507
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 23:03 schreef Farenji het volgende:
Een beetje broodje doner met saus zal toch al gauw een calorie of 700-800 zijn. Met drie broodjes per dag zul je zonder sporten niet zo heel veel afvallen. Wat drink je erbij?
Alleen water.
pi_159369582
Ach dit is toch al gedaan door een Nederlands McDonalds dieet. Die man at netjes dagelijks 1500kcal, terwijl hij normaal 2000kcal nodig had. Was dus ook af gevallen na twee weken, alleen het eentonige ging hem tegen staan.

Was ook om die Amerikaan tegen te strekken, die een maand lang 5000kcal aan fastfood at en niet bewoog en toen ging verkondigen hoe slecht fastfood wel niet was.
.
pi_159369594
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 23:01 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Wanneer ga je foto's van je vreten posten?
pi_159369740
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 23:08 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Geen groente?
pi_159369775
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 23:12 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Geen groente?
Jawel, behoorlijk wat zelfs maar is op de foto niet goed zichtbaar vanwege het aluminiumfolie.
pi_159369945
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 23:13 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Jawel, behoorlijk wat zelfs maar is op de foto niet goed zichtbaar vanwege het aluminiumfolie.
Ga je nu elke keer bij dezelfde tent halen?
pi_159370737
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 23:19 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Ga je nu elke keer bij dezelfde tent halen?
Vooralsnog heb ik geen reden om dat niet te doen gezien ik het vlees hier het lekkerste vind en je er ook een fatsoenlijke hoeveelheid groente bijkrijgt en daarnaast dicht bij huis is.

Edit: ik bedenk me net dat het wellicht een goed idee is om minimaal een keer per week naar een andere kebabzaak te gaan en daar een review over te schrijven en aan het eind bepalen welke de beste was etc.
pi_159370748
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 23:42 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Vooralsnog heb ik geen reden om dat niet te doen gezien ik het vlees hier het lekkerste vind en je er ook een fatsoenlijke hoeveelheid groente bijkrijgt en daarnaast dicht bij huis is.
En wat is de prijs?
pi_159370851
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 23:43 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

En wat is de prijs?
¤4.50, zie mijn edit hierboven btw.
pi_159370868
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 23:46 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

¤4.50, zie mijn edit hierboven btw.
Ja, lijkt me ook wel een leuk idee.
  zondag 24 januari 2016 @ 23:54:41 #62
453195 spijk860
Up and Runnin'
pi_159371096
Veel succes, ik volg je topic wel eventjes. 2x turk in het weekend is al to much bij mij.
  maandag 25 januari 2016 @ 07:34:11 #63
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159373699
Prachtig, ik vermoed dat je flink gat afvallen. Is het niet van je inzet dan wel van de verstoorde ingewanden.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_159374347
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 23:08 schreef Fer het volgende:
Ach dit is toch al gedaan door een Nederlands McDonalds dieet. Die man at netjes dagelijks 1500kcal, terwijl hij normaal 2000kcal nodig had. Was dus ook af gevallen na twee weken, alleen het eentonige ging hem tegen staan.

Was ook om die Amerikaan tegen te strekken, die een maand lang 5000kcal aan fastfood at en niet bewoog en toen ging verkondigen hoe slecht fastfood wel niet was.
Je bedoelt Supersize Me? Die is, geloof ik, na drie weken ofzo noodgedwongen gestopt omdat zijn lever eraan ging.
pi_159374655
Doner kebabdieet _O_

Als dit lukt ga ik een kapsalondieet doen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_159374709
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 09:07 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Je bedoelt Supersize Me? Die is, geloof ik, na drie weken ofzo noodgedwongen gestopt omdat zijn lever eraan ging.
Hij at dan ook gemiddeld 5000 kcal per dag...
pi_159374875
quote:
Net zolang totdat ik m'n pens kwijt ben. Ik weeg nu zo'n 72 kilo en ik wil richting de 57 kilo gaan dus duurt nogwel een tijdje waarschijnlijk.
Hoe lang ben je?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_159375040
Tvp.
pi_159375269
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 09:34 schreef zarGon het volgende:

[..]

Hij at dan ook gemiddeld 5000 kcal per dag...
En ook als je 5000kcal aan groente en fruit binnenkrijgt kom je aan. Maar die hoeveelheden (uitgedrukt in kilo's) voedsel is nou eenmaal wat lastiger weg te krijgen dan 5000kcal aan bigmacs. Dat zijn er maar 5 ofzo? :P

Daarom werkt eiwitrijk voedsel het beste om af te vallen. Je hongergevoel wordt voor een langere tijd gestild. En daar zit het probleem bij mensen die willen afvallen: ongezonde snacks/voedsel met relatief gezien veel caloriën die het hongergevoel amper stillen.

En je hebt de groep mensen die denken veel af te gaan vallen door alleen te dieeten. Meer beweging is imo essentieel. Eigenlijk belangrijker dan het dieet.
  maandag 25 januari 2016 @ 10:32:26 #70
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159375666
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 10:09 schreef DuTank het volgende:

[..]

En ook als je 5000kcal aan groente en fruit binnenkrijgt kom je aan. Maar die hoeveelheden (uitgedrukt in kilo's) voedsel is nou eenmaal wat lastiger weg te krijgen dan 5000kcal aan bigmacs. Dat zijn er maar 5 ofzo? :P

Daarom werkt eiwitrijk voedsel het beste om af te vallen. Je hongergevoel wordt voor een langere tijd gestild. En daar zit het probleem bij mensen die willen afvallen: ongezonde snacks/voedsel met relatief gezien veel caloriën die het hongergevoel amper stillen.

En je hebt de groep mensen die denken veel af te gaan vallen door alleen te dieeten. Meer beweging is imo essentieel. Eigenlijk belangrijker dan het dieet.
Ben het met alles eens behalve dat beweging belangrijker is dan voeding.
Als je elke dag jezelf met chips en cola volstouwt dan kun je 10 uur sporten maar val je nog niet af. Beweging is belangrijk, maar voeding is wel de basis imo.

Die man van Supersize me viel juist af toch, door ziekte?
pi_159375838
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 10:09 schreef DuTank het volgende:

En dan doen ze alleen cardio, terwijl eenzelfde hoeveelheid aan kracht training vaak nog veel extra energie verbruikt wordt, na het trainen.
.
pi_159375847
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 10:32 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ben het met alles eens behalve dat beweging belangrijker is dan voeding.
Als je elke dag jezelf met chips en cola volstouwt dan kun je 10 uur sporten maar val je nog niet af. Beweging is belangrijk, maar voeding is wel de basis imo.

Die man van Supersize me viel juist af toch, door ziekte?
Voor de gemiddelde persoon, met het gemiddelde eetpatroon, is beweging echt wel het belangrijkste. Nu stel je echt een krankzinnige situatie die eigenlijk nergens op slaat.
pi_159375896
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 10:41 schreef Fer het volgende:

[..]

En dan doen ze alleen cardio, terwijl eenzelfde hoeveelheid aan kracht training vaak nog veel extra energie verbruikt wordt, na het trainen.
Dat zijn details. Mensen die nooit bewegen kunnen prima eerst beginnen met elke dag een uur te wandelen ofzo.
  maandag 25 januari 2016 @ 10:45:12 #74
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159375944
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 10:41 schreef DuTank het volgende:

[..]

Voor de gemiddelde persoon, met het gemiddelde eetpatroon, is beweging echt wel het belangrijkste. Nu stel je echt een krankzinnige situatie die eigenlijk nergens op slaat.
De meeste mensen met overgewicht hebben geen gemiddeld eetpatroon.

En inderdaad, begin eens met een wandeling 3x in de week als je weet dat het echt niet aan voeding ligt.
pi_159376105
[was al gezegd]
pi_159376121
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 09:07 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Supersize Me was dan ook niet gericht op afvallen.
pi_159376139
Misschien wel leuk om bij te houden wat je aan het einde van elke dag weegt. Verder denk ik niet dat je het gaat volhouden.
People are always teaching us democracy but the people who teach us democracy don't want to learn it themselves.
pi_159376187
quote:
Leuk, maar een steekproef van N=1 zegt natuurlijk geen flikker.
pi_159376542
quote:
14s.gif Op maandag 25 januari 2016 10:45 schreef Rauw. het volgende:

[..]

De meeste mensen met overgewicht hebben geen gemiddeld eetpatroon.

En inderdaad, begin eens met een wandeling 3x in de week als je weet dat het echt niet aan voeding ligt.
Maar die eten dan ook weer niet de hele dag chips. Natuurlijk eten die ongezond, maar het de kracht van bewegen wordt heel erg onderschat. Het gros van de mensen die proberen af te vallen denken het alleen af te kunnen met een dieet. Alleen dan blijkt dat vies tegen te vallen, omdat ze bijvoorbeeld af en toe nog stiekem snoepen ("ach dit zakje chips kan toch geen kwaad"). Beweging is daar de sleutel tot succes.

Wat wel in het voordeel van jouw argument spreek, is dat ik uit eigen ervaring heb geleerd dat je moet stoppen met frisdrank. Het aantal calorieën wat je daarmee dan minder binnenkrijgt is enorm. Ik weet dat er genoeg mensen zijn die een fles cola op een dag wegtikken. Als je daarmee stopt, krijg je in één klap 630 kcal minder binnen.
pi_159376642
Die discussie heeft alleen weinig meer met dit kebab "dieet" te maken.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 25 januari 2016 @ 11:23:30 #81
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159376834
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:11 schreef DuTank het volgende:

[..]

Maar die eten dan ook weer niet de hele dag chips. Natuurlijk eten die ongezond, maar het de kracht van bewegen wordt heel erg onderschat. Het gros van de mensen die proberen af te vallen denken het alleen af te kunnen met een dieet. Alleen dan blijkt dat vies tegen te vallen, omdat ze bijvoorbeeld af en toe nog stiekem snoepen ("ach dit zakje chips kan toch geen kwaad"). Beweging is daar de sleutel tot succes.

Wat wel in het voordeel van jouw argument spreek, is dat ik uit eigen ervaring heb geleerd dat je moet stoppen met frisdrank. Het aantal calorieën wat je daarmee dan minder binnenkrijgt is enorm. Ik weet dat er genoeg mensen zijn die een fles cola op een dag wegtikken. Als je daarmee stopt, krijg je in één klap 630 kcal minder binnen.
Denk dat wij beide wel een goed punt hebben, de een eet te slecht, de ander beweegt te weinig. En weer een ander doet beide. Als wij samen advies moesten geven was het waarschijnlijk:
Eet zo gezond mogelijk, drink veel water en beweeg voldoende.
(Wat mij betreft de basisregels die kinderen bijgebracht moet worden ^O^ )
  maandag 25 januari 2016 @ 11:24:08 #82
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159376849
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:15 schreef over_hedge het volgende:
Die discussie heeft alleen weinig meer met dit kebab "dieet" te maken.
Sluit wel aan, gezien TS zijn statement is dat je met alleen ongezond voedsel prima en gezond af kan vallen.
pi_159376865
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:24 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Sluit wel aan, gezien TS zijn statement is dat je met alleen ongezond voedsel prima en gezond af kan vallen.
Nee hij zegt dat je zo kan afvallen. Gezond heeft hij nooit gezegd geloof ik. :)
pi_159376992
quote:

[..]

BBQ saus gebruiken scheelt al enorm, vind ik heerlijk bij een kebapje.

1 fles BBQ saus komt overeen met twee eetlepels knoflooksaus aan calorieën.
pi_159377143
Apekoek!

Bbq-saus is hardstikke zoet, knoflooksaus van de Turk is meestal niet gesuikerd, dus meer kcal van vet of eiwit.

Net zoals onder de Indo's de roti cukus (soort gestoomde cake) zo wordt geprezen omdat ie wordt bereid zonder boter, terwijl 1/3 van de cake van suiker is.
.
pi_159377675
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:38 schreef Fer het volgende:
Apekoek!

Bbq-saus is hardstikke zoet, knoflooksaus van de Turk is meestal niet gesuikerd, dus meer kcal van vet of eiwit.

Net zoals onder de Indo's de roti cukus (soort gestoomde cake) zo wordt geprezen omdat ie wordt bereid zonder boter, terwijl 1/3 van de cake van suiker is.
- Knoflook saus 43kcal per 15ml
- BBQ saus 16kcal per 15ml
http://www.fatsecret.nl/calorie%C3%ABn-voedingswaarde/yildriz

Eiwit, suiker, vet etc. Het maakt allemaal niet zo veel uit, het gaat om de totale som van calorieën dat je in neemt op een dag. En die calorieën zitten nou eenmaal per hap meer in de knoflook saus dan in de BBQ saus.
pi_159377702
Hier worden te weinig foto's van broodjes kebab gepost.
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 25 januari 2016 @ 12:06:50 #88
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_159377813
Pics?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_159379047
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 12:00 schreef Apekoek het volgende:

[..]

- Knoflook saus 43kcal per 15ml
- BBQ saus 16kcal per 15ml
http://www.fatsecret.nl/calorie%C3%ABn-voedingswaarde/yildriz

Eiwit, suiker, vet etc. Het maakt allemaal niet zo veel uit, het gaat om de totale som van calorieën dat je in neemt op een dag. En die calorieën zitten nou eenmaal per hap meer in de knoflook saus dan in de BBQ saus.
Ja, maar die knoflooksaus van Yildriz is totaal anders van de donershop. Yildriz zit ook vol suiker, terwijl de donershop meestal mayonaise of fritesaus als basis neemt.

En je maakt het makkelijker voor jezelf om je energie uit eiwitten of vetten te halen, suiker wordt snel opgenomen en omgezet, waardoor je snel weer trek krijgt.
.
pi_159379059
Is het nog te hakken? Wil wel weer eens een foto zien.
pi_159379078
yildriz :') wat een aids is dat.
pi_159379131
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 13:02 schreef MrSalazar het volgende:
yildriz :') wat een aids is dat.
Goed te vreten saus uit de super markt.
pi_159379153
quote:
14s.gif Op maandag 25 januari 2016 13:05 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Goed te vreten saus uit de super markt.
De grootste bagger die er is. Zo extreem zoet :r
pi_159379162
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 13:01 schreef Fer het volgende:

[..]

Ja, maar die knoflooksaus van Yildriz is totaal anders van de donershop. Yildriz zit ook vol suiker, terwijl de donershop meestal mayonaise of fritesaus als basis neemt.

En je maakt het makkelijker voor jezelf om je energie uit eiwitten of vetten te halen, suiker wordt snel opgenomen en omgezet, waardoor je snel weer trek krijgt.
Ik snap wel dat er verschil in zit, maar als je pur sang calorieën telt en van beiden evenveel neemt, ben je met witte sauzen per definitie slechter uit. Meer suiker of niet in rode saus, er zitten minder calorieën in.
pi_159379192
Beste maak je het zelf, met yoghurt, knoflook en peterselie. Meestal zo scherp, dat je geen sambel meer nodig hebt.
.
pi_159379194
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 13:05 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

De grootste bagger die er is. Zo extreem zoet :r
Dat geldt wel voor meer merken sauzen.
  maandag 25 januari 2016 @ 13:08:16 #97
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_159379213
3 maal daags een broodje döner

Ben je dan ook heel de dag dronken :?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_159379231
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 13:07 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Dat geldt wel voor meer merken sauzen.
Klopt, maar volgens mij is dat zowat de ergste. En volgens mij ook de duurste.
pi_159379250
Je kunt trouwens zelf makkelijk tzatziki maken. Maar ja, dan is het geen leuk experiment meer.
  maandag 25 januari 2016 @ 13:09:53 #100
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_159379255
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 10:41 schreef Fer het volgende:

[..]

Ja ongeveer 2 suikerklontjes extra

Echt de moeite waard
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')