Ik vergoedelijk niets, en nee ik weet niet hoe vervelend het precies is. Ik ben geen vrouw, maar het was vast niet zo vervelend als het gedrag was in Keulenquote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:53 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Kijk dit kan ik nu ook vergoeilijken noemen, maar dat is te makkelijk. Je hebt blijkbaar geen idee hoe vervelend die dronken dropjes kunnen zijn, zeker als ze zich in een groep bevinden die dit soort "irritant" gedrag aanmoedigt. Ik denk dat het in Keulen daarom ook mis is gegaan.
Je hecht toch niet serieus waarde aan wat een paar willekeurige voorbijgangers op straat staan te roepen?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:59 schreef Glazenmaker het volgende:
Op het filmpje van de schreeuwende man is de context hiervan wat duidelijker. Hij zegt dat deze feministische vrouwen graag de verkrachters willen binnenhalen, wat vanuit zijn wereldbeeld ook zo is en daaruit blijkt dat ze graag een piemel willen hebben. Een van de vrouwelijke omstanders was het hier ook mee eens en roept het ook.
Niet alleen de massaliteit maar ook de mate van agressie was ongekend.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:54 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
De organisatie, mate en schaal waarop dit gebeurde was inderdaad nieuw, daar hoeft geen discussie over gevoerd te worden, noch hoeft dit afgezwakt te worden.
Ik heb er ook vrij veel over gelezen maar daarbij geconstateerd dat er vrij veel onbetrouwbare berichten waren. Bijv:quote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb daar toch iets meer belangstelling voor als vrouw. Ik wil heel graag weten wat de achtergrond is, en daarom lees ik wat erover bekend raakt.
Je hebt geen idee wat er in Keulen gedaan is? Dat was systematisch en zeer goed georganiseerd met uitkijken en tunnels van mannen gemaakt die gericht waren op zoveel mogelijk vrouwen aan te randen waarbij honderden mannen betrokken waren.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:53 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Kijk dit kan ik nu ook vergoeilijken noemen, maar dat is te makkelijk. Je hebt blijkbaar geen idee hoe vervelend die dronken dropjes kunnen zijn, zeker als ze zich in een groep bevinden die dit soort "irritant" gedrag aanmoedigt. Ik denk dat het in Keulen daarom ook mis is gegaan.
Nee. Alleen wegkijkers roepen dat nu nog. De politie in Keulen heeft nauwgezet een reconstructie uitgevoerd en heeft volledig beeld gekregen over de schaal, de mate en de manier van opereren van de daders. Hier hoeft verder geen discussie over gevoerd te worden, puur de identiteit van de daders is nog een vraagstuk wat men aan het invullen is. De rest is overduidelijk.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 20:03 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het is volgens mij veel te vroeg om nu al te zeggen wat er precies is gebeurd.
Waar kan ik die dan nalezen?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 20:06 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Nee. Alleen wegkijkers roepen dat nu nog. De politie in Keulen heeft nauwgezet een reconstructie uitgevoerd en heeft volledig beeld gekregen over de schaal, de mate en de manier van opereren van de daders. Hier hoeft verder geen discussie over gevoerd te worden, puur de identiteit van de daders is nog een vraagstuk wat men aan het invullen is. De rest is overduidelijk.
Ik heb eigenlijk het idee dat die menselijke tunnels niet eens tot doel waren om ongestoord ongewenste sexuele handelingen te kunnen verrichten, maar dat dat een leuk rookgordijn is voor de ware intentie van die varkens, het beroven van de slachtoffers, geld, telefoons, sieraden, dat soort dingen.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 20:04 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Je hebt geen idee wat er in Keulen gedaan is? Dat was systematisch en zeer goed georganiseerd met uitkijken en tunnels van mannen gemaakt die gericht waren op zoveel mogelijk vrouwen aan te randen waarbij honderden mannen betrokken waren.
Hoe kom je erbij dat dit maar in enige mate lijkt op een dronken groep mannen in het uitgaansleven?
Zo vroeg is het niet meer, januari loopt alweer op zijn eind. Zoals ik het begreep, waren er onder de opgepakte daders overwegend Marokkanen maar ook drie Syriërs. Verder denk ik niet dat de politie uit het veld liegt of dingen verzint; zij waren het immers die het uit de doofpot haalden.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 20:03 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik heb er ook vrij veel over gelezen maar daarbij geconstateerd dat er vrij veel onbetrouwbare berichten waren. Bijv:
http://www.nu.nl/buitenla(...)elzoekers-syrie.html
Nu geeft de politie duidelijk aan dat de verdachten Noord-Afrikanen zijn uit Marokko en Algerije. Het bericht toen is ontstaan omdat de politie aangaf dat er geen aanwijzingen waren dat de daders vluchtelingen waren. Een anonieme agent gaf aan dat er wel personen waren gecontroleerd en daar onder waren dus veel vluchtelingen uit Syrië. De kranten maakten daarvan dat onder de daders dus vluchtelingen uit Syrié waren maar personen die aanwezig waren hoeven natuurlijk niet de daders te zijn. Ook dat georganiseerde vind ik nog erg onduidelijk, er werd gezegd dat er georganiseerd werd gewerkt in groepjes van 2 tot 20 man, dat werd weer gebracht alsof het een totaal georganiseerd aanrandingsgebeuren was met honderden daders.
Het is volgens mij veel te vroeg om nu al te zeggen wat er precies is gebeurd.
Ja dat weet ik. Dit soort uitwassen zijn walgelijk en het is goed dat er massaal tegen geprotesteerd wordt en er duidelijk wordt gemaakt dat dit in onze maatschappij niet geaccepteerd wordt.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 20:04 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Je hebt geen idee wat er in Keulen gedaan is? Dat was systematisch en zeer goed georganiseerd met uitkijken en tunnels van mannen gemaakt die gericht waren op zoveel mogelijk vrouwen aan te randen waarbij honderden mannen betrokken waren.
Hoe kom je erbij dat dit maar in enige mate lijkt op een dronken groep mannen in het uitgaansleven?
Op diverse websites die je zelf frequent ook bezoekt.quote:
Ik schreef ook niet dat die anonieme agente loog. die verklaring kan heel goed waar zijn alleen is er een groot verschil tussen een identiteit controleren en constateren dat het een Syrische vluchteling is en verklaren dat de daders van een aanranding een Syriër is. Als die agent dat laatst had geconstateerd was die persoon immers wel aangehouden.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 20:11 schreef Disana het volgende:
[..]
Zo vroeg is het niet meer, januari loopt alweer op zijn eind. Zoals ik het begreep, waren er onder de opgepakte daders overwegend Marokkanen maar ook drie Syriërs. Verder denk ik niet dat de politie uit het veld liegt of dingen verzint; zij waren het immers die het uit de doofpot haalden.
Typisch toch, altijd maar beweringen en nooit geen bewijs.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 20:13 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Op diverse websites die je zelf frequent ook bezoekt.
Er zijn toch ook drie Syriërs aangehouden?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 20:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik schreef ook niet dat die anonieme agente loog. die verklaring kan heel goed waar zijn alleen is er een groot verschil tussen een identiteit controleren en constateren dat het een Syrische vluchteling is en verklaren dat de daders van een aanranding een Syriër is. Als die agent dat laatst had geconstateerd was die persoon immers wel aangehouden.
Voor iemand die claimt goed ingelezen te zijn is het raar dat je het nieuwsfeit over het hoofd hebt gezien dat de zaak is overgedragen naar de afdeling Georganiseerde Misdaad van het OM van Keulen.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 20:16 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Typisch toch, altijd maar beweringen en nooit geen bewijs.
Dit is het laatste nieuws dat ik heb gelezen en daaruit blijkt toch dat men nog volop aan het onderzoeken is:
http://www.presseportal.de/blaulicht/pm/12415/3232330
Daar was wel spraken van maar blijkbaar zijn die ook weer vrijgelaten. Het is volgens mij allemaal vrij onduidelijk, overigens zijn drie Syriërs op een groep van 30 verdachten natuurlijk ook niet de "meeste daders".quote:Op zaterdag 23 januari 2016 20:16 schreef Disana het volgende:
[..]
Er zijn toch ook drie Syriërs aangehouden?
Ik ben al langer bang dat criminele groepen in Duitsland en Nederland illegalen via de vluchtelingenstroom aantrekken om hun te helpen met hun activiteiten. De gebeurtenissen in Keulen passen daar wat mij betreft redelijk bij. Volgens mij heeft het niets met vluchtelingen te maken maar moeten we erg oppassen voor veel meer criminaliteit.quote:Damit dürfte auch die nun öffentlich gewordene hohe Kriminalitätsrate von Nordafrikanern ein Thema bleiben. Laut einem Bericht der Kölner Polizei wurden in der Stadt 2015 rund 2000 Tatverdächtige ermittelt, die aus Nordafrika stammten. 40 Prozent der aufgegriffenen „Illegalen“ aus dieser Region werden demnach innerhalb eines Jahres straffällig. Bei Syrern sind es laut dem Bericht nur 0,5 Prozent.
Het is ook georganiseerde misdaad volgens mij maar wat heeft dat met de berichten te maken?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 20:19 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Voor iemand die claimt goed ingelezen te zijn is het raar dat je het nieuwsfeit over het hoofd hebt gezien dat de zaak is overgedragen naar de afdeling Georganiseerde Misdaad van het OM van Keulen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)erde_misdaad___.html
Maar ik heb toch niet betoogd dat het hier om vluchtelingen gaat? Ik vermoed slechts dat cultuur een rol heeft gespeeld in deze aanvallen.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 20:24 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Daar was wel spraken van maar blijkbaar zijn die ook weer vrijgelaten. Het is volgens mij allemaal vrij onduidelijk, overigens zijn drie Syriërs op een groep van 30 verdachten natuurlijk ook niet de "meeste daders".
Laatst las ik nog een algemener stuk over de problemen in Duitsland:
http://www.tagesspiegel.d(...)chland/12822844.html
[..]
Ik ben al langer bang dat criminele groepen in Duitsland en Nederland illegalen via de vluchtelingenstroom aantrekken om hun te helpen met hun activiteiten. De gebeurtenissen in Keulen passen daar wat mij betreft redelijk bij. Volgens mij heeft het niets met vluchtelingen te maken maar moeten we erg oppassen voor veel meer criminaliteit.
De cultuur onder criminele groepen is de bepalende factor, de vraag is welke cultuur dat precies is.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 20:27 schreef Disana het volgende:
Ik vermoed slechts dat cultuur een rol heeft gespeeld in deze aanvallen.
Jammer dat je gaat zitten knippen. Je doet het voorkomen dat ik van alles beweer dat ik niet heb gezegd, en dat we het op de een of andere manier oneens zijn.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 20:28 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De cultuur onder criminele groepen is de bepalende factor, de vraag is welke cultuur dat precies is.
Dat was niet mijn intentie, ik was het ook met je eens.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 20:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Jammer dat je gaat zitten knippen. Je doet het voorkomen dat ik van alles beweer dat ik niet heb gezegd, en dat we het op de een of andere manier oneens zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |