Dat denk ik ook. Aanrandingen en verkrachtingen komen zelden in het nieuws ook omdat seksuele delicten zo moeilijk te bewijzen zijn. Een groot gedeelte van de vrouwen heeft er in meer of mindere mate ook in Nederland mee te maken gehad.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:27 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik zie vrij weinig progressie in het westen, eerder achteruitgang. Veel mensen lijken niets geleerd te hebben en qua veiligheid van vrouwen scoren we echt niet goed met zoveel aanrandingen en verkrachtingen jaarlijks.
Ik denk zelfs dat bijna elke vrouw wel eens met verbale of fysieke aanranding te maken heeft gehad. Maar door de emancipatie, waarin ons is geleerd voor onszelf op te komen en zelfstandig te zijn, is het op de een of andere manier een taboe geworden om te zeggen dan je door een man bent lastiggevallen. Nu, door Keulen, komen de verhalen weer een beetje los.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:32 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Aanrandingen en verkrachtingen komen zelden in het nieuws ook omdat seksuele delicten zo moeilijk te bewijzen zijn. Een groot gedeelte van de vrouwen heeft er in meer of mindere mate ook in Nederland mee te maken gehad.
Het verbaast mij zeer dat dit een verontrustend incident wordt genoemd. Er zijn in Nederland jaarlijks ongeveer 10.000 geregistreerde seksuele misdrijven, het werkelijke aantal ligt nog veel hoger.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind het een nieuwe ontwikkeling en hij baart me zorgen. Natuurlijk worden er vergaande conclusies getrokken, maar dat maakt niet dat het geen verontrustend incident is.
Ja heel serieus. Wat wij beschaving noemen is niet meer dan een dun laagje vernis. Ik zie steeds meer verharding en bijzonder weinig respect voor andere mensen en andere meningen.quote:
Van mijn vriendengroep ken ik alleen het lastig vallen in een horeca gelegenheid door dronken dropjes. Irritant volgens vriendinnen, maar niet echt met een impact. Aanranding en verkrachting is echt niet zo gewoon, gelukkig niet.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:32 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Aanrandingen en verkrachtingen komen zelden in het nieuws ook omdat seksuele delicten zo moeilijk te bewijzen zijn. Een groot gedeelte van de vrouwen heeft er in meer of mindere mate ook in Nederland mee te maken gehad.
Ik denk dat veel van die zaken onder aanranding vallen. Mogelijk heeft Keulen als positief effect dat vrouwen vaker aangifte gaan doen, ik hoop het maar.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
Van mijn vriendengroep ken ik alleen het lastig vallen in een horeca gelegenheid door dronken dropjes.
Voor wat betreft dat laatste kun je mijn idee daarover lezen in mijn antwoord aan Kijkertje.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:35 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het verbaast mij zeer dat dit een verontrustend incident wordt genoemd. Er zijn in Nederland jaarlijks ongeveer 10.000 geregistreerde seksuele misdrijven, het werkelijke aantal ligt nog veel hoger.
Maar oké, alle vrouwen in de niqaab en dan is dat probleem ook wegquote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik denk zelfs dat bijna elke vrouw wel eens met verbale of fysieke aanranding te maken heeft gehad. Maar door de emancipatie, waarin ons is geleerd voor onszelf op te komen en zelfstandig te zijn, is het op de een of andere manier een taboe geworden om te zeggen dan je door een man bent lastiggevallen. Nu, door Keulen, komen de verhalen weer een beetje los.
Dat denk ik niet.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:38 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Maar oké, alle vrouwen in de niqaab en dan is dat probleem ook weg
Laten we vooral de daders pakken en dat als positief effect beschouwen.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:37 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik denk dat veel van die zaken onder aanranding vallen. Mogelijk heeft Keulen als positief effect dat vrouwen vaker aangifte gaan doen, ik hoop het maar.
Ik denk dat het ook goed is als we als maatschappij eens gaan nadenken over hoe we zelf omgaan met vrouwen. Dit was een voorbeeld van vorig jaar waar ik toch wel van stond te kijken:quote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:39 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Laten we vooral de daders pakken en dat als positief effect beschouwen.
Aanranding zit in de taboesfeer. Zoals ik al zei: vrouwen moeten niet moeilijk doen, is de tendens.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:43 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook goed is als we als maatschappij eens gaan nadenken over hoe we zelf omgaan met vrouwen. Dit was een voorbeeld van vorig jaar waar ik toch wel van stond te kijken:
http://www.dichtbij.nl/gr(...)sigaretje-roken.aspx
Blijkbaar hoort het er hier ook een beetje bij....
Nou doe je het weerquote:Op zaterdag 23 januari 2016 18:58 schreef ToT het volgende:
[..]
Komt ook in orde hoor.Je zult doodgegooid worden met linkjes waar je verder toch geen fuck mee doet omdat je het allemaal toch maar onzin vindt!
Naar aanleiding van Keulen? Neuh, laten we die twee dingen maar gescheiden houden. Straks sneeuwt Keulen onder en kunnen die 1000 jongemannen gewoon hun ding blijven doen. Lekker twee aparte discussies voeren.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:43 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook goed is als we als maatschappij eens gaan nadenken over hoe we zelf omgaan met vrouwen.
Ik was 20 toen ik werd uitgekleed op een personeelsfeestje door enkele ''collega's''. Ik wilde dit niet en zei nee. Omstanders deden niks. Midden op de dansvloer en niemand reageerde. Toen ik wegrende zo goed als het kon werd ik achtervolgd. Dit is mij die avond twee keer overkomen. Tijd om alle alleenstaande gescheiden vrouwen boven de 40 op te sluiten in een kamp.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:32 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Eens.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:43 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook goed is als we als maatschappij eens gaan nadenken over hoe we zelf omgaan met vrouwen. Dit was een voorbeeld van vorig jaar waar ik toch wel van stond te kijken:
http://www.dichtbij.nl/gr(...)sigaretje-roken.aspx
Blijkbaar hoort het er hier ook een beetje bij....
Er waren in die streek al langere tijd criminelen actief in groepjes om mensen te beroven en daarbij werd dus ook aangerand. De minachting voor anderen is er bij alle criminelen en ook bij andere mensen. Hoe kom je anders op het idee om te gaan roepen dat er een piemel in moet.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:37 schreef Disana het volgende:
Ja, ik vind het verontrustend omdat het zo georganiseerd plaatsvond en met zoveel minachting.
De uitleg dat het criminele groepjes waren die al langer aan aanranding deden, is door de politie achterhaald. De politie legt dit uit als een georganiseerde aanval op de vrouwen van de westerse maatschappij. Ik ben geneigd daarin te geloven.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:48 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er waren in die streek al langere tijd criminelen actief in groepjes om mensen te beroven en daarbij werd dus ook aangerand. De minachting voor anderen is er bij alle criminelen en ook bij andere mensen. Hoe kom je anders op het idee om te gaan roepen dat er een piemel in moet.
Heb je het filmpje gezien met de meneer die het roept?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:48 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er waren in die streek al langere tijd criminelen actief in groepjes om mensen te beroven en daarbij werd dus ook aangerand. De minachting voor anderen is er bij alle criminelen en ook bij andere mensen. Hoe kom je anders op het idee om te gaan roepen dat er een piemel in moet.
Er is daar zoveel onzin geroepen dat ik me niet veel meer van aantrek van wat mensen roepen. Ik zie daar één grote chaos bij politie en politiek en mensen die van alles roepen en uit verband trekken.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:50 schreef Disana het volgende:
[..]
De uitleg dat het criminele groepjes waren die al langer aan aanranding deden, is door de politie achterhaald. De politie legt dit uit als een georganiseerde aanval op de vrouwen van de westerse maatschappij. Ik ben geneigd daarin te geloven.
Kijk dit kan ik nu ook vergoeilijken noemen, maar dat is te makkelijk. Je hebt blijkbaar geen idee hoe vervelend die dronken dropjes kunnen zijn, zeker als ze zich in een groep bevinden die dit soort "irritant" gedrag aanmoedigt. Ik denk dat het in Keulen daarom ook mis is gegaan.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Van mijn vriendengroep ken ik alleen het lastig vallen in een horeca gelegenheid door dronken dropjes. Irritant volgens vriendinnen, maar niet echt met een impact. Aanranding en verkrachting is echt niet zo gewoon, gelukkig niet.
Ik heb daar toch iets meer belangstelling voor als vrouw. Ik wil heel graag weten wat de achtergrond is, en daarom lees ik wat erover bekend raakt.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er is daar zoveel onzin geroepen dat ik me niet veel meer van aantrek van wat mensen roepen. Ik zie daar één grote chaos bij politie en politiek en mensen die van alles roepen en uit verband trekken.
De organisatie, mate en schaal waarop dit gebeurde was inderdaad nieuw, daar hoeft geen discussie over gevoerd te worden, noch hoeft dit afgezwakt te worden.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:51 schreef frietenstamp het volgende:
Vergeet de gewelddadigheid niet. De vrouwen in Keulen waren bont en blauw. Ervaren politiemensen verklaarden in hun hele carrière nog nooit zulk extreem geweld te hebben gezien.
Vraag ik me af welke definitie van "ervaren" gebruikt werd...quote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:51 schreef frietenstamp het volgende:
Vergeet de gewelddadigheid niet. De vrouwen in Keulen waren bont en blauw. Ervaren politiemensen verklaarden in hun hele carrière nog nooit zulk extreem geweld te hebben gezien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |