quote:Op woensdag 27 januari 2016 13:59 schreef iw84t het volgende:
Voor mij ook een nee. Maar ze gaan ze gaan wel op een mooie plek wonen. Ik zou wel willen ruilen
Ja dat betaal je in A"dam voor een flatje in de Pijp van 80 m2 dat je moet opknappen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 14:48 schreef Speekselklier het volgende:
Ik kom uit de randstad. Ik schrik even van deze prijzen. 350k voor zo'n gebouw.
Het opknappen is dan alleen wat eenvoudiger.quote:Op woensdag 27 januari 2016 14:52 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ja dat betaal je in A"dam voor een flatje in de pijp van 80 m2 dat je moet opknappen.
Maar het uitzicht is minder. s'avonds zie je de reeen, konijnen hazen, vossen, in je tuin lopen (wel de kippen 's avonds in het nachthok stoppen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 14:53 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Het opknappen is dan alleen wat eenvoudiger.
Over welk deel van de pijp je je het nou????quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:01 schreef iw84t het volgende:
[..]
Maar het uitzicht is minder. s'avonds zie je de reeen, konijnen hazen, vossen, in je tuin lopen (wel de kippen 's avonds in het nachthok stoppen.
Trouwens je staat binnen een uurtje hartje Amsterdam (met file 2 uur.........)
Je kan voorstellen hoe dit er van binnen uit ziet. Slechts 85m2 woon oppervlak. Er is geen enkele foto van het interieur. Reden? Waarschijnlijk is dat zeer gedateerd en slecht onderhouden. Ook de schuren lijken wel wat onderhoud te kunnen gebruiken.quote:Op woensdag 27 januari 2016 14:32 schreef Dwarsindeweg het volgende:
De betreffende boerderij:
http://www.funda.nl/koop/(...)hienderensestraat-9/
Ik ben benieuwd naar de hypotheek plus bouwdepot (en nieuwe gve lening) in relatie tot een recent taxatierapport maar helaas geen cijfers bij gve. Ik vermoed dat de boel flink onder water staat. Dus ik sla over.
Inderdaad de rabobank vind het welletjesquote:Op woensdag 27 januari 2016 17:10 schreef CaLeX het volgende:
Nieuw project op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=13142
Zijn dat nou die fries en limburger van de reclame?
Zelf hebben ze er ook geen 100% vertrouwen in. Ze durven namelijk niet om hoofdelijk aansprakelijk te zijn. Dacht dat dat eigenlijk een verplichting was bij GvEquote:Op woensdag 27 januari 2016 17:14 schreef djh77 het volgende:
[..]
Inderdaad de rabobank vind het welletjes
Ja maar wel een borg van maar liefst 25K per man. Das (nie) niksquote:Op woensdag 27 januari 2016 17:20 schreef Murene het volgende:
[..]
Zelf hebben ze er ook geen 100% vertrouwen in. Ze durven namelijk niet om hoofdelijk aansprakelijk te zijn. Dacht dat dat eigenlijk een verplichting was bij GvE
We hebben in iedergeval wel even om na te denken die 600K is niet voor het weekend vol.quote:Op woensdag 27 januari 2016 17:21 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Ja maar wel een borg van maar liefst 25K per man. Das (nie) niks
Ik neig ernaar om sinds lange tijd er weer eens eentje mee te pakken. Vind deze wel sterk.quote:Op woensdag 27 januari 2016 17:26 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
We hebben in iedergeval wel even om na te denken die 600K is niet voor het weekend vol.
Er is wel een behoorlijk eigen vermogen van ruim 1000k als ik het goed lees.
De laatste 4 termijnen iig en het is idd een stuk meer dan 100k lenen vanuit je huurflat met hoofdelijke aansprakelijkheid.quote:Op woensdag 27 januari 2016 17:21 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Ja maar wel een borg van maar liefst 25K per man. Das (nie) niks
Heb even de website bezocht. Ze hebben naar zeggen 50 klanten waaronder VARA,BNN,VPRO , HallMark, Clinicclowns. Ik mis eigenlijk de echte grote retailers.quote:Op woensdag 27 januari 2016 17:33 schreef bleyenburg het volgende:
Ik vind die Active Ants ook best prima.
Enige wat me steekt is dat je zeker weet dat áls het fout gaat wij achter de Rabo blijven.
En ik denk niet dat ze bij Rabo met 7% weggekomen zijn....
Het is geen plicht, het is standaard hoofdelijk aansprakelijk tenzij in de Pitch anders is vermeld. Dat is in dit geval gedaan dus op zich niets mis mee. Echter een borgstelling van 25K per persoon is natuurlijk wel erg weinig bij een lening van 600K.quote:Zelf hebben ze er ook geen 100% vertrouwen in. Ze durven namelijk niet om hoofdelijk aansprakelijk te zijn. Dacht dat dat eigenlijk een verplichting was bij GvE
Ik begrijp niet zo goed dat je dit best prima vindt?!quote:Op woensdag 27 januari 2016 17:33 schreef bleyenburg het volgende:
Ik vind die Active Ants ook best prima.
Enige wat me steekt is dat je zeker weet dat áls het fout gaat wij achter de Rabo blijven.
En ik denk niet dat ze bij Rabo met 7% weggekomen zijn....
Het gaat echt langzaam.quote:Op zondag 24 januari 2016 11:01 schreef obligataire het volgende:
Met de oogmeetapparatuurboer gaat het nog niet zo hard, amper 2% is toegezegd in de 'voorverkoop'.
https://www.collincrowdfu(...)2FzbU4ANt3hzqz-20639
Ik kan me er iets bij voorstellen, sta ook niet te trappelen om een team van ontwikkelaars en verkopers voor te financieren in de hoop dat dat ooit winstgevend wordt.
okquote:Op woensdag 27 januari 2016 20:24 schreef bleyenburg het volgende:
@rockenfeller: Ik begrijp dat je verbaasd bent. Echter, dit project staat dusdanig dicht bij mijn eigen handel dat ik dit wat anders beoordeel dan de doorsnee pitches.
Mee eens. Maar helaas geldt dat eigenlijk voor alle gestapelde financieringen. De bank loopt zo min mogelijk risico en de Crowdfunders mogen het eigenlijke risico dragen voor 7% rente.quote:Op woensdag 27 januari 2016 21:42 schreef cofox het volgende:
Active Ants wil tot de max financieren dat eigen vermogen stelt niks voor wat levert bureaustoel en ladekast op bij een faillissement niks. Wat duidelijk is dat een groot deel van het EV niet liquide is anders hadden ze deze investering die ze nodig hebben wel uit eigen middelen gefinancierd.
De Rabobank zegt niks anders dan jullie zijn maximaal belast en wij zien niet hoe jullie op basis van de huidige cash flow aan de aflossing en interest verplichting kunnen voldoen.
En 50K borg stelt echt geen reet voor, de Rabobank heeft zijn onderpand al veiliggesteld.
Het lukt hier niet maar ik zie altijd liever dat een kleine bankschuld afgelost wordtquote:Op woensdag 27 januari 2016 22:05 schreef iw84t het volgende:
[..]
Mee eens. Maar helaas geldt dat eigenlijk voor alle gestapelde financieringen. De bank loopt zo min mogelijk risico en de Crowdfunders mogen het eigenlijke risico dragen voor 7% rente.
De winstcijfers presenteren op basis van EBIDTAquote:Op woensdag 27 januari 2016 22:08 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Het lukt hier niet maar ik zie altijd liever dat een kleine bankschuld afgelost wordt
quote:Na een voortvarende start, lijkt de inleg op dit moment even te stagneren rond 44%. Uiteraard dient het benodigde kapitaal uiteindelijk wel gehaald te worden binnen de resterende inlegperiode om van start te kunnen gaan en de investering te kunnen laten renderen voor iedereen. Aangezien een grote groep investeerders vooralsnog een klein bedrag heeft toegezegd (¤100-¤200), vooral in verhouding tot de investeringsperiode van 5 jaar en de vele gedetailleerde vragen moet het totale potentieel groot zijn. Ter illustratie; als alle investeerders die minder dan ¤500 hebben toegezegd, hun inleg zouden verhogen naar ¤500, dan zouden we al direct op bijna ¤50.000 (66%) staan. En als alle investeerders die minder dan ¤1.000 hebben toegezegd, hun inleg zouden verhogen naar ¤1.000, dan zouden we er zelfs al zijn (¤79.000 / 105%).
Een register van registercontrollers. Dat klnkt wel grappig.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:29 schreef cofox het volgende:
Jean Lahaye zou ook nog de opleiding tot registercontroller hebben gevolgd hij staat in ieder geval niet ingeschreven in het register van registercontrollers
http://www.rtvutrecht.nl/(...)wersorganisatie.htmlquote:De Leckere sluit zich aan bij grote bierbrouwersorganisatie
Brouwerij De Leckere in De Meern heeft zich aangesloten bij Nederlandse Brouwers. Deze organisatie behartigt de belangen van negen bierbrouwerijen zoals Heineken en Grolsch die samen goed zijn voor ruim 95 procent van de productie in Nederland.
Ze hebben een nulletje meer nodig als ik het goed lees. Dit bedrag 30k is tot nu toe toegezegd.quote:Op donderdag 28 januari 2016 09:38 schreef Speekselklier het volgende:
Nieuwe op voordegroei.nl
minimaal 1000 euro volgens mij.
(nooit van gehoord)
https://www.voordegroei.nl/investeringskansen/57
28-1-2016
VDG
VDG00057
Lake Cycling International
¤ 30.000,00
8%(nom)
8.3%(eff)
48mnd
B
Het zal dit register moeten zijn: https://www.nba.nl/voor-leden/diensten/register/quote:Op donderdag 28 januari 2016 08:15 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Een register van registercontrollers. Dat klnkt wel grappig.
Is dat een publieke lijst? Want ik kan hem niet vinden.
En zo niet, zou je de man van de trouwauto's er nog even doorheen willen halen?
Registratie zegt mij niet zo veel. Registratie garandeert dat je ten minste 40 uur bijscholing hebt gevolgd per jaar naast je initiële opleiding. Meer niet.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:29 schreef cofox het volgende:
Jean Lahaye zou ook nog de opleiding tot registercontroller hebben gevolgd hij staat in ieder geval niet ingeschreven in het register van registercontrollers
Als je meer cijfers wil kan je het Creditsafe rapport nog even bekijken daar staan bij BV’s zoals hier redelijk wat cijfers in. In dit geval de jaarcijfers t/m 2014.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:29 schreef cofox het volgende:
De winstcijfers presenteren op basis van EBIDTAnou dan blijft er weinig over onder aan de streep als ik hun winstverwachtingen zo zie voor de komende jaren. Ik zie liever een cashflow overzicht dan deze onzinnige EBIDTA winstcijfers.
Daarnaast geven zij een non-dividend verklaring af waarin wordt verklaard geen dividend onttrekkingen te doen gedurende de looptijd van de lening.
Word ook lastig om dividend uitkeren als je geen winst maakt de komende jaren
Er is wel wat veranderd.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:09 schreef crowd-fundi het volgende:
Juichend verhaal van Jonkeren en Vos bij de intro van hun tweede kapitaalaanvraag. Ik ben er toch wat minder van gecharmeerd. Bij de eerste aanvraag werd niet de indruk gewekt dat die gevolgd zou worden door een tweede. De zekerheden zijn bij beide leningen dezelfde: hoofdelijke aansprakelijkheid en de intentie tot verpanding van voorraad en inventaris, nadat de bank geweest is. Ik zit in de eerste. Mijn zekerheid wordt dus minstens gehalveerd
Je loopt m.i. meer risico. Het 2e project loopt 48 maanden. Het 1e project is dan nog niet afgelopen aangezien deze 60 maanden looptquote:Op donderdag 28 januari 2016 10:09 schreef crowd-fundi het volgende:
Juichend verhaal van Jonkeren en Vos bij de intro van hun tweede kapitaalaanvraag. Ik ben er toch wat minder van gecharmeerd. Bij de eerste aanvraag werd niet de indruk gewekt dat die gevolgd zou worden door een tweede. De zekerheden zijn bij beide leningen dezelfde: hoofdelijke aansprakelijkheid en de intentie tot verpanding van voorraad en inventaris, nadat de bank geweest is. Ik zit in de eerste. Mijn zekerheid wordt dus minstens gehalveerd
Ik ga sowieso niet meedoen want het is een 'vijf'.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:05 schreef iw84t het volgende:
[..]
Mee eens. Maar helaas geldt dat eigenlijk voor alle gestapelde financieringen. De bank loopt zo min mogelijk risico en de Crowdfunders mogen het eigenlijke risico dragen voor 7% rente.
Nee, er is niks veranderd. Alleen de beoordeling. Alle ratio's zijn exact gelijk! En nog zotter: ook de "privé onttrekkingen en overige aflossingen" zijn exact gelijk. Je zou toch denken dat die bij de nieuwe lening wat hoger liggen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:17 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Heb je de agium rapporten al vergeleken? is er echt wat verbeterd in de cijfers waardoor de rating omhoog kan gaan?
Het minste dat je zou mogen verwachten dat ze een (al dan niet conceptversie) jaarrekening 2015 overleggen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:27 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Nee, er is niks veranderd. Alleen de beoordeling. Alle ratio's zijn exact gelijk! En nog zotter: ook de "privé onttrekkingen en overige aflossingen" zijn exact gelijk. Je zou toch denken dat die bij de nieuwe lening wat hoger liggen.
Er is toch wel wat veranderd. Ik heb geknipt en geplakt en de delen van het agium raport naast elkaar gezet kijk maar eens en trek je conclusies, of beter stel je vragen aan KOM Bovenste pitch 2015 onderste pitch 2016quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:27 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Nee, er is niks veranderd. Alleen de beoordeling. Alle ratio's zijn exact gelijk! En nog zotter: ook de "privé onttrekkingen en overige aflossingen" zijn exact gelijk. Je zou toch denken dat die bij de nieuwe lening wat hoger liggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 28 januari 2016 11:01 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Er is toch wel wat veranderd. Ik heb geknipt en geplakt en de delen van het agium raport naast elkaar gezet kijk maar eens en trek je conclusies, of beter stel je vragen aan KOM Bovenste pitch 2015 onderste pitch 2016Toch wel knap dat 2015 actueel, exact hetzelfde is als 2014SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
Er is toch wel wat veranderd. Ik heb geknipt en geplakt en de delen van het agium raport naast elkaar gezet kijk mar eens en trek je conclusies. Bovenste pitch 2015 onderste pitch 2016De cijfers zijn niet veranderd zoals we al hadden gezien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echter de JAARcijfers zijn dus wel veranderd.Tot nooit .......
Een van de redenen waarom ik er nog over nadenk. Die borgstelling is idd matig, Maar je weet wel precies wat je hebt. ik verwacht niet dat ze het op zullen hogen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:08 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Daarnaast denk ik dat de Rabobank de stekker niet zo gauw uit een onderneming trekt waar ze net hun imago mee op TV versterkt hebben. Deze campagne kost veel geld en als ze dan zo’n onderneming een jaar later opblazen geeft dat veel imago schade.
[..]
Er is toch wel wat veranderd. Ik heb geknipt en geplakt en de delen van het agium raport naast elkaar gezet kijk maar eens en trek je conclusies, of beter stel je vragen aan KOM Bovenste pitch 2015 onderste pitch 2016De cijfers zijn gelijk gebleven. Het aflossingsbedrag is aangepast en de kop van de kolom is aangepast. Verder niks. Of zie ik wat over 't hoofd? De "overige aflossingen" hadden 16K hoger moeten zijn ivm de eerste lening.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Noem het maar niks er is gewoon gerommeld!!quote:Op donderdag 28 januari 2016 11:25 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
De cijfers zijn gelijk gebleven. Het aflossingsbedrag is aangepast en de kop van de kolom is aangepast. Verder niks. Of zie ik wat over 't hoofd? De "overige aflossingen" hadden 16K hoger moeten zijn ivm de eerste lening.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |