Hier in Den Bosch zou het betekenen dat hij (bijv.) zijn bestaande locaties van M&S, America Today en Coolcat sluit en dat samenvoegt in de bestaande V&D.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 15:28 schreef W00fer het volgende:
In dat opzicht is het wel slim om op A locaties waar V&D zit je Coolcat neer te zetten.
Maar hoe ga je vijf of soms zes (inclusief kelder) verdiepingen vullen, en dat op tientallen locaties.
Stel dat je Sapph en M&S Mode erin zet en nog 1 verdieping Coolcat heb je elders weer leegstand.
Bovendien, wat moet je met een hele verdieping van hetzelfde product. Dat moet ook wel opbrengen natuurlijk. Voor de huurprijzen van V&D moet je een hoop spijkerbroeken verkopen.
In mijn stad zitten ze in dezelfde straten. Dus nog meer leegstand en ook bijna naast elkaarquote:Op vrijdag 5 februari 2016 15:28 schreef W00fer het volgende:
In dat opzicht is het wel slim om op A locaties waar V&D zit je Coolcat neer te zetten.
Maar hoe ga je vijf of soms zes (inclusief kelder) verdiepingen vullen, en dat op tientallen locaties.
Stel dat je Sapph en M&S Mode erin zet en nog 1 verdieping Coolcat heb je elders weer leegstand.
Bovendien, wat moet je met een hele verdieping van hetzelfde product. Dat moet ook wel opbrengen natuurlijk. Voor de huurprijzen van V&D moet je een hoop spijkerbroeken verkopen.
Probleem van bijna elke winkelstraat in Nederland...quote:Op vrijdag 5 februari 2016 15:33 schreef F1gamer het volgende:
[..]
In mijn stad zitten ze in dezelfde straten. Dus nog meer leegstand en ook bijna naast elkaar
Het hoeft natuurlijk niet supplementair te zijn. Qua huren zit hij vaak nog wel een jaar of 5-10 vast.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 15:31 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Hier in Den Bosch zou het betekenen dat hij (bijv.) zijn bestaande locaties van M&S, America Today en Coolcat sluit en dat samenvoegt in de bestaande V&D.
Zal hem vast een stuk schelen qua huur.
Dat bedrijven zoals dit dicht bij elkaar zitten heeft vaak ook logistieke redenen, dan hoeft de vrachtwagen met nieuwe spullen maar naar een punt te rijden in de stad en niet nog eens naar drie verschillende plekken.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 15:33 schreef F1gamer het volgende:
[..]
In mijn stad zitten ze in dezelfde straten. Dus nog meer leegstand en ook bijna naast elkaar
Geen idee hoe het er precies aan toe gaat, dat blijft altijd lastig in te schatten van buitenaf.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 15:13 schreef W00fer het volgende:
[..]
Geloof nooit dat Coolcat zo kapitaalkrachtig is om die tent overeind te houden. Hij samen in hetzelfde pand met retailreus Jumbo. Eerder werd al gezegd dat er minimaal honderden miljoenen tegenaan moeten om het weer van deze tijd te maken. Een partij als Jumbo met meer dan 6 miljard omzet kan dat wel trekken, Coolcat niet.
Wees eerlijk, de Coolcat winkels zelf is het al niet mega druk, M&S mode zit / zat in dezelfde sector als het failliet gegane Miss Etam en America Today is zelfs weg uit enkele grote panden omdat de opbrengst per m² te laag was om te verantwoorden dat je in zo'n groot pand zat. In Eindhoven zijn ze behoorlijk kleiner gaan zitten.
Dan wordt het helemaal overkill. 2 coolcats, 2 America today's, 2 sapphs en 2 M&S-en op 1km2quote:Op vrijdag 5 februari 2016 15:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het hoeft natuurlijk niet supplementair te zijn. Qua huren zit hij vaak nog wel een jaar of 5-10 vast.
Als het vastgoed van hem is, is dat niet zo'n probleem.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 15:52 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Dan wordt het helemaal overkill. 2 coolcats, 2 America today's, 2 sapphs en 2 M&S-en op 1km2
Of hij bouwt een ander concept in de V&D.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 15:52 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Dan wordt het helemaal overkill. 2 coolcats, 2 America today's, 2 sapphs en 2 M&S-en op 1km2
Zou Jumbo het accepteren dat ze nu moeten huren in de v&d? Toch weer een verdieping.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 15:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Of hij bouwt een ander concept in de V&D.
Zit ook nog een Jumbo in die hokken als buurman.
Tsja, daar zitten niet veel mensen op te wachten lijkt me.quote:
Bekijk het zo, er is gelukkig nog een gek die het wil proberen.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 17:03 schreef Cynix ® het volgende:
Een handelaar met 3 of 4 nu al nauwelijks draaiende ketens met middelmatige kleding gaat in de grootste winkelpanden in het hartje van de grote steden zitten?
Is dit nu echt de beste (en kennelijk dus als enige overgebleven) optie van al die "tientallen geïnteresseerden"?
Dat wisten ze al toen ze tekenden. Staat nog ergens gequote ook.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 16:39 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Zou Jumbo het accepteren dat ze nu moeten huren in de v&d? Toch weer een verdieping.
quote:Ook de activa van de La Place-vestigingen in de warenhuizen zijn overgenomen, maar om deze voort te zetten moeten de curatoren eerst een partij vinden die V&D wil overnemen.
Wellicht denken die curatoren zoiets van alles behalve die Amerikaanse Hedgefunds die er Nederlands pensioengeld induwen.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 17:03 schreef Cynix ® het volgende:
Een handelaar met 3 of 4 nu al nauwelijks draaiende ketens met middelmatige kleding gaat in de grootste winkelpanden in het hartje van de grote steden zitten?
Is dit nu echt de beste (en kennelijk dus als enige overgebleven) optie van al die "tientallen geïnteresseerden"?
Ze hebben de activa van die vestigen over genomen en die kunnen ze ook naar andere locaties verplaatsen.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:51 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Dat wisten ze al toen ze tekenden. Staat nog ergens gequote ook.
-edit-
http://fd.nl/ondernemen/1136840/jumbo-neemt-la-place-over
[..]
Eens.quote:Op donderdag 4 februari 2016 12:43 schreef raptorix het volgende:
Zeker als het om zwart-wit gaat is laser erg aantrekkelijk, stuk sneller en goedkoper, en veel minder kans op storingen. Zelf print ik eigenlijk nooit, en als ik al moet printen doe ik het op het werk.
dit dus, V&D is op, er zal niet alleen veel geld nodig zijn om die toko op te pimpen maar ook om het imago af te stoffen. En dan begint het pas. Dan maar een verse formule.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 22:47 schreef aarontje112 het volgende:
Hudson's Bay aast ook op V&D, maar dan alleen de panden. Willen hun eigen formule in een deel van de panden neerzetten. Lijkt me veel beter dan een veredeld Coolcat-warenhuis. Wordt nog wel spannend aangezien de vastgoedeigenaren liever kiezen voor zekerheid. Die lijken ze met Hudson's Bay meer te krijgen dan met meneer Kahn.
http://www.ad.nl/ad/nl/37(...)-failliete-V-D.dhtml
Maar als men dan ook niet komt, hebben die weer een probleem.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 22:47 schreef aarontje112 het volgende:
Hudson's Bay aast ook op V&D, maar dan alleen de panden. Willen hun eigen formule in een deel van de panden neerzetten. Lijkt me veel beter dan een veredeld Coolcat-warenhuis. Wordt nog wel spannend aangezien de vastgoedeigenaren liever kiezen voor zekerheid. Die lijken ze met Hudson's Bay meer te krijgen dan met meneer Kahn.
http://www.ad.nl/ad/nl/37(...)-failliete-V-D.dhtml
Dat denk ik niet. Ketens als De Bijenkorf en Zara lopen goed omdat ze blijven moderniseren. Anders was de V&D toch ook niet failliet gegaan? Zie bij de Coolcat ook nooit veel mensen trouwens.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:37 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Maar als men dan ook niet komt, hebben die weer een probleem.
De Nederlander ziet denk ik toch liever coolcat m&s en zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |