In theorie wel. Daar zit ook geen pakking of iets tussen. Maar die zit erg hoog op het blok, daar hoort echt geen olie onder druk te komen, dus het lijkt mij heel sterk.quote:Op maandag 25 januari 2016 18:12 schreef Geelman het volgende:
[..]
Hmm, misschien haal ik 'm er dan toch af!
Ik heb nog eens goed gekeken en de olie lijkt uit de dynamo te lekken. Zou dat kunnen?
Volgens Haynes zit er wel een o-ring tussen heb ik net gezien, en die moet vervangen worden als de dynamo wordt losgehaald. Het zou dus het wel logisch zijn. Het gaat ook niet om plassen olie, maar genoeg druppels geven uiteindelijk ook een hoop troep.quote:Op maandag 25 januari 2016 18:51 schreef BlackLining het volgende:
[..]
In theorie wel. Daar zit ook geen pakking of iets tussen. Maar die zit erg hoog op het blok, daar hoort echt geen olie onder druk te komen, dus het lijkt mij heel sterk.
Als het echt daaruit komt dan zou ik eens kijken of je carter ontluchting niet ergens dicht geklemd zit ofzo. Zit helemaal bovenop je cilinders, zwarte slang die naar de airbox gaat.
Vaseline?quote:Op maandag 25 januari 2016 16:43 schreef stinkie het volgende:
Iemand nog een handigheidje om te zorgen dat ik niet elk voorjaar mijn keerringen hoef te vervangen wegens uitdroging?
Die duc staat vaker stil dan dat ie rijd
Dat ding wordt gewoon gekoeld door olie.. niet "onder druk" maar er stroomt wel een hoop langs. Als een keerring of pakking niet goed dicht dan gaat 'ie geheid lekken.quote:Op maandag 25 januari 2016 18:51 schreef BlackLining het volgende:
[..]
In theorie wel. Daar zit ook geen pakking of iets tussen. Maar die zit erg hoog op het blok, daar hoort echt geen olie onder druk te komen, dus het lijkt mij heel sterk.
Als het echt daaruit komt dan zou ik eens kijken of je carter ontluchting niet ergens dicht geklemd zit ofzo. Zit helemaal bovenop je cilinders, zwarte slang die naar de airbox gaat.
Hmm, die kan ik ne niet herinneren, en ik heb hem toch wel een paar keer eraf gehad. Nooit vervangen ook, maar het lekt geen druppel.quote:Op maandag 25 januari 2016 18:58 schreef Geelman het volgende:
[..]
Volgens Haynes zit er wel een o-ring tussen heb ik net gezien, en die moet vervangen worden als de dynamo wordt losgehaald. Het zou dus het wel logisch zijn. Het gaat ook niet om plassen olie, maar genoeg druppels geven uiteindelijk ook een hoop troep.
De motor moet sowieso wat onderhoud hebben, dus dan moet dat ook maar worden meegenomen.
Dat tandwiel draait toch in de olie? Het gaat m.i. om de zwarte ring. Olie lijkt te lekken langs de bevestigingsbout.quote:Op maandag 25 januari 2016 23:04 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hmm, die kan ik ne niet herinneren, en ik heb hem toch wel een paar keer eraf gehad. Nooit vervangen ook, maar het lekt geen druppel.
Als dat bij jou wel zo is, mooi dan, easy fix
Hij wordt in ieder geval niet gekoeld door olie zoals isdatzo zegt, dat weet ik 100% zeker.
Die hangt in het carter ja, maar daar staan geen oliejets op. Loopt mee met een tandwiel net achter de koppeling. Ik kan me die zwarte ring niet heugen maar hij zal er ongetwijfeld zitten. Vervangen kan in ieder geval nooit kwaadquote:Op dinsdag 26 januari 2016 08:03 schreef Geelman het volgende:
[..]
Dat tandwiel draait toch in de olie? Het gaat m.i. om de zwarte ring. Olie lijkt te lekken langs de bevestigingsbout.
[ afbeelding ]
Hmm, dan zal ik nog eens goed kijken. De olie lijkt in ieder geval niet uit het cilinderblok te lekken.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 08:07 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Die hangt in het carter ja, maar daar staan geen oliejets op. Loopt mee met een tandwiel net achter de koppeling. Ik kan me die zwarte ring niet heugen maar hij zal er ongetwijfeld zitten. Vervangen kan in ieder geval nooit kwaad
Dan hebben ze er nog een paar anderen staanquote:
Ja, dit keer dus nietquote:Op dinsdag 26 januari 2016 12:33 schreef Salatrel het volgende:
vooral blijven shoppen aan de onderkant van de markt
Meer rijden en niet zo zwaar zijn?quote:Op maandag 25 januari 2016 16:43 schreef stinkie het volgende:
Iemand nog een handigheidje om te zorgen dat ik niet elk voorjaar mijn keerringen hoef te vervangen wegens uitdroging?
Die duc staat vaker stil dan dat ie rijd
Wat is daar mis mee?? Daar zijn juist de pareltjes te vinden ipv die nieuwe tupperware brommersquote:Op dinsdag 26 januari 2016 12:33 schreef Salatrel het volgende:
vooral blijven shoppen aan de onderkant van de markt
Zoals olielekkende Bandits!quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:49 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee?? Daar zijn juist de pareltjes te vinden ipv die nieuwe tupperware brommers
Zonder 1000 cc tel je gewoon niet mee. Klaar.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 23:54 schreef Nero22 het volgende:
Godverdomme zeg.
Sta ik vannacht bij het tankstation, staat er zo'n snotaap in de winkel: "Oh, is dat een 1000cc?" Eerlijk als ik ben zeg ik dat het een 250 is, maar dat ik binnenkort een ander wil. "O, ook zo'n wegracer? Dat lijkt me ook wel gaaf! Maar dan wel minstens 1000cc hoor, anders kom ik niet vooruit." _! Kereltje was denk ik nog niet eens 17, en reed een verrotte scootert.
Als zelfs die figuren al op je motortje lopen te baggeren, is het echt tijd voor een anderequote:Op dinsdag 26 januari 2016 23:54 schreef Nero22 het volgende:
Godverdomme zeg.
Sta ik vannacht bij het tankstation, staat er zo'n snotaap in de winkel: "Oh, is dat een 1000cc?" Eerlijk als ik ben zeg ik dat het een 250 is, maar dat ik binnenkort een ander wil. "O, ook zo'n wegracer? Dat lijkt me ook wel gaaf! Maar dan wel minstens 1000cc hoor, anders kom ik niet vooruit." _! Kereltje was denk ik nog niet eens 17, en reed een verrotte scootert.
Amenquote:Op dinsdag 26 januari 2016 23:56 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Zonder 1000 cc tel je gewoon niet mee. Klaar.
Wat? Met mijn GSX600 zat ik voordat de oprit overgaat in de invoegstrook al op 120quote:Op woensdag 27 januari 2016 10:42 schreef Catch22- het volgende:
Sowieso minimaal 1000. Als ik gas geef op mijn 600 zit ik echt uren te wachten voor ik op snelheid ben. De meeste invoegstroken zijn te kort
Het was een grap. Ik vind mijn 600 vooralsnog misselijkmakend snel. Zal ook wel gaan wennen, maar de motor kan harder dan ik durf.quote:Op woensdag 27 januari 2016 11:20 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Wat? Met mijn GSX600 zat ik voordat de oprit overgaat in de invoegstrook al op 120
Mijn humormeter is nog niet opgestartquote:Op woensdag 27 januari 2016 11:29 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Het was een grap. Ik vind mijn 600 vooralsnog misselijkmakend snel. Zal ook wel gaan wennen, maar de motor kan harder dan ik durf.
Zo'n broekie met een vlassnorretje die zijn 70cc snel vindt schrikt zich zelfs op de brommer van nero dood denk ikquote:Op woensdag 27 januari 2016 11:48 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Mijn humormeter is nog niet opgestart
Laat staan wat er op mijn brommer zou gebeurenquote:Op woensdag 27 januari 2016 11:51 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Zo'n broekie met een vlassnorretje die zijn 70cc snel vindt schrikt zich zelfs op de brommer van nero dood denk ik
Boeiend, als 'ie uit de bocht vliegt en op een muur afgaat knalt hij daar dwars doorheen, aan de andere kant weer eruit en vervolgens vrolijk verder rijden 't Is dat ze geen rupsbanden hebben, verder zijn het gewoon tanks.quote:Op woensdag 27 januari 2016 13:38 schreef Catch22- het volgende:
Laatst dacht een gozer op een goldwing dat ik wou racen, die mafkees ging met 100 door de bebouwde kom
Och, het is perfect. Als het 2, 3x zoveel power had...quote:Op woensdag 27 januari 2016 18:26 schreef Geelman het volgende:
Een 250 lijkt mij juist wel mooi, lekker licht en wendbaar.
Wehe, ik heb nog de grootste lol op een 70cc scooter. Maar met 80 pk schiet het meer op inderdaad.quote:Op woensdag 27 januari 2016 23:10 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Och, het is perfect. Als het 2, 3x zoveel power had...
dikke turbo erop jeweettog!quote:Op woensdag 27 januari 2016 23:10 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Och, het is perfect. Als het 2, 3x zoveel power had...
Trappers erop zetten, zit je al op 2x zoveelquote:Op woensdag 27 januari 2016 23:10 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Och, het is perfect. Als het 2, 3x zoveel power had...
Ik vond het altijd leuk om een literfiets te stangen met m'n vroegere 600cc in de stad. Die logge literfietsen kunnen niet zo snel in de binnenstadquote:Op donderdag 28 januari 2016 13:16 schreef Isdatzo het volgende:
Zo'n 1000cc supersport is wel lachen hoor.. als je daarna voor de grap weer eens even op een 600 stapt heb je 't gevoel alsof er niks gebeurt .
Dat geloof ik zo. Maar juist daarom is het denk ik wel goed om eerst even op een motor te zitten die net even wat minder fel is.quote:Op donderdag 28 januari 2016 13:16 schreef Isdatzo het volgende:
Zo'n 1000cc supersport is wel lachen hoor.. als je daarna voor de grap weer eens even op een 600 stapt heb je 't gevoel alsof er niks gebeurt .
Wat doe je überhaupt met een motorfiets in een stad ?quote:Op donderdag 28 januari 2016 13:24 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik vond het altijd leuk om een literfiets te stangen met m'n vroegere 600cc in de stad. Die logge literfietsen kunnen niet zo snel in de binnenstad
Literfietsen pesten, wat doen die in de stad dan?quote:Op donderdag 28 januari 2016 13:50 schreef Isdatzo het volgende:
Beter gewoon beginnen op een dikke vette 1-cil.
[..]
Wat doe je überhaupt met een motorfiets in een stad ?
Met een motorscooter kan je liters en 600cc's pesten!quote:Op donderdag 28 januari 2016 13:24 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik vond het altijd leuk om een literfiets te stangen met m'n vroegere 600cc in de stad. Die logge literfietsen kunnen niet zo snel in de binnenstad
Geen idee, ik kom er nooit met de motor.quote:Op donderdag 28 januari 2016 13:56 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Literfietsen pesten, wat doen die in de stad dan?
En ik kan jou met je pleepot weer pesten.quote:Op donderdag 28 januari 2016 15:17 schreef Geelman het volgende:
[..]
Met een motorscooter kan je liters en 600cc's pesten!
Lijkt me vreselijk leuk voor de heb.
Foto's?quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:25 schreef Isdatzo het volgende:
Denk niet dat je de ktm voorblijft heur.
Wat doet die van jou 0-80?quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:25 schreef Isdatzo het volgende:
Denk niet dat je de ktm voorblijft heur.
Maakt dat ding nou nog een beetje leuk geluid, of is het als een trein die wegrijdt?quote:
moet je eens van een 1300 teruggaan. Elke keer weer janken als ik gas geef.quote:Op donderdag 28 januari 2016 13:16 schreef Isdatzo het volgende:
Zo'n 1000cc supersport is wel lachen hoor.. als je daarna voor de grap weer eens even op een 600 stapt heb je 't gevoel alsof er niks gebeurt .
Hier een aardige impressie van het geluid, het is meer ty fighter achtig:quote:Op donderdag 28 januari 2016 22:21 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Maakt dat ding nou nog een beetje leuk geluid, of is het als een trein die wegrijdt?
Doet me een beetje hier aan denken:quote:Op donderdag 28 januari 2016 23:39 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Hier een aardige impressie van het geluid, het is meer ty fighter achtig:
Vet! Jij hebt dus zo'n ding?quote:Op donderdag 28 januari 2016 23:39 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Hier een aardige impressie van het geluid, het is meer ty fighter achtig:
quote:
lolwatquote:
Ik heb maar 4 uurtjes les erbij genomen. Kleine investering, maar ik heb geen zin om te zakken.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 14:29 schreef mjan het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, Nero! Ga je nog een lesje nemen om te kijken of je geen verkeerde gewoonten hebt aangeleerd of gewoon meteen op?
Maak je geen zorgen hoor, die grapjes blijven komenquote:Op vrijdag 29 januari 2016 15:59 schreef Nero22 het volgende:
[..]
lolwat
Maar inderdaad, geen grapjes meer vanaf dan.
Ik heb net ook weer eens gereden! Op mijn nieuwe praktische fietsquote:Op vrijdag 29 januari 2016 18:09 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb eindelijk weer eens een stukje op mijn Bandit gereden.
Man man man dat doet een mens goed zeg
Ik wou iets praktisch naast de gixxer. Die wil ik sowieso geen pekel aandoen.quote:
Geld moet rollen!quote:Op vrijdag 29 januari 2016 23:29 schreef Nero22 het volgende:
Jeuzus - de halve groep een nieuwe fiets ineens.
geen motor dus tot je je rijbewijs hebt?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 23:36 schreef Nero22 het volgende:
Ik vond het wel sneu om mijn brommert te laten staan.
Nah, hij is nog wel van mij, maar dit kwam logistiek even beter uit.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 23:48 schreef Catch22- het volgende:
[..]
geen motor dus tot je je rijbewijs hebt?
Ah je hebt deze gekocht als pekelfiets?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 23:29 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik wou iets praktisch naast de gixxer. Die wil ik sowieso geen pekel aandoen.
jajoh. Voor de kicks blijft de srad welquote:Op zaterdag 30 januari 2016 07:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ah je hebt deze gekocht als pekelfiets?
dan heb je alleen maar muntjes. .. geld moet je vouwenquote:
Zo'n lompe beamer is eigenlijk toch wel lekker!quote:Op vrijdag 29 januari 2016 22:52 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik heb net ook weer eens gereden! Op mijn nieuwe praktische fiets
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
BMW K75RT uit 1994 met 134dkm op de teller. Erg netjes onderhouden. Kappen mooi strak, startte mooi, loopt mooi. Ritje Emmeloord Groningen door de harde wind en regen ging prima.
Nu maar kijken of ik er mee kan worden. Denk het wel en voor deze prijs kan ik er nooit veel op verliezen
Nou ja, daar ben ik dus nú naar aan het kijken... Het liefst zou ik die er ook af hebben, maar het ziet er naar uit dat de passagier grab rails verwijderd moeten worden om dat rek te kunnen monteren (aldus de Givi handleiding). Da's wel zuur dat die er dus niet meer op zitten. Ik verwacht ze eerlijk gezegd niet terug te vinden in het koffertje.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 21:31 schreef Erasmo het volgende:
Beiden gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!
@Nero22: Laat je wel het rekje erop?
Och ja, inderdaad. Er gaan namelijk wel fucking veel diepvriesmaaltijden in van mijn moeder.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 21:37 schreef Erasmo het volgende:
Gewoon lekker de mounting erop laten, zo'n topkoffer is namelijk stiekem veel handiger dan een rugzak.
Ik vind het nu al handig op de k75. 2 bakken in de kuip en 2 city koffers. Toch handig om daar je telefoon, portemonnee, slot etc in te stouwenquote:Op zaterdag 30 januari 2016 21:37 schreef Erasmo het volgende:
Gewoon lekker de mounting erop laten, zo'n topkoffer is namelijk stiekem veel handiger dan een rugzak.
Die twee vakjes voorop naast de tank lijken me ook ideaal ja. Ik zag ze al eens bij Erasmo. Flikker je gewoon al je zooi in die je snel bij de hand wil hebben, maar niet in je zakken. Of je handschoenen na het rijden.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 21:39 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik vind het nu al handig op de k75. 2 bakken in de kuip en 2 city koffers. Toch handig om daar je telefoon, portemonnee, slot etc in te stouwen
Regel eerst maar een vrouwquote:Op zaterdag 30 januari 2016 21:58 schreef Nero22 het volgende:
Ik bind er wel een beer op of zo.
Ik kan met zo'n rekje natuurlijk ook 2 dames meenemen, in plaats van 1.
Ja dat past wel toch, oniedan.quote:
Doe je moeder de groetenquote:Op zaterdag 30 januari 2016 21:38 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Och ja, inderdaad. Er gaan namelijk wel fucking veel diepvriesmaaltijden in van mijn moeder.
Helemaal met je eens, jammer dat het geen K100 is, die zijn zo mogelijk nóg lomper maar hebben een bochtengedrag alsof ze op rails lopen. En door het extra vermogen een onwaarschijnlijke topsnelheid voor zo'n "eizenschwein". Mijn K100RS had een nat gewicht van maar liefst 265 kg, had maar 5 versnellingen maar perste er ondanks zijn 27 jaartjes toch nog met gemak zo'n 220 op de teller uit.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 11:10 schreef Geelman het volgende:
[..]
Zo'n lompe beamer is eigenlijk toch wel lekker!
Er is nog gekeken naar het 'olielek' van de Bandit, maar m'n vertrouwde monteur kon niets vinden na de boel te hebben schoongemaakt...
Een volwassen fiets, gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 30 januari 2016 21:11 schreef Nero22 het volgende:
Dit is hem. Wel nog even die koffer eraf trekken, want zoveel zooi heb ik toch nooit.
Wil wel even Arie Molenaar promoten hier, want ze hebben me mooi geholpen. Een goede deal, en een ontzettend vriendelijke zaak.
Ik was nog voordat ik uberhaupt de motor echt gezien had uit een leren jas gescheurd omdat ik de rits niet goed dicht gedaan had. Sta je daar, met twee dames van de kledingafdeling die aan je jas leuren, en de heren maar toekijken...
Dat was ook leuk geweest, alleen is dit een probeersel en vind je voor het geld wat ik voor deze heb betaald geen k100 volgens mijquote:Op zondag 31 januari 2016 09:18 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Helemaal met je eens, jammer dat het geen K100 is, die zijn zo mogelijk nóg lomper maar hebben een bochtengedrag alsof ze op rails lopen. En door het extra vermogen een onwaarschijnlijke topsnelheid voor zo'n "eizenschwein". Mijn K100RS had een nat gewicht van maar liefst 265 kg, had maar 5 versnellingen maar perste er ondanks zijn 27 jaartjes toch nog met gemak zo'n 220 op de teller uit.
Ik weet niet wat je er voor hebt betaald, maar een K100 LT varieert nogal in prijs. Voor een net exemplaar vragen ze tussen de ¤1500 en ¤2000 (soms nog meer). Een minder net exemplaar met wat werk heb je soms al voor onder de ¤1000.quote:Op zondag 31 januari 2016 10:22 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Dat was ook leuk geweest, alleen is dit een probeersel en vind je voor het geld wat ik voor deze heb betaald geen k100 volgens mij
Deze was 900 en is netjes. Dus dat scheelt wel iets.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:58 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je er voor hebt betaald, maar een K100 LT varieert nogal in prijs. Voor een net exemplaar vragen ze tussen de ¤1500 en ¤2000 (soms nog meer). Een minder net exemplaar met wat werk heb je soms al voor onder de ¤1000.
Welke uitvoering van de K100 bedoel je? De 8V of de 16V.quote:Op zondag 31 januari 2016 13:41 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Deze was 900 en is netjes. Dus dat scheelt wel iets.
Van wat ik zo lees zijn de meningen wat verdeeld over de k75 VS k100. Bedenk wel dat het voor mij een pekelfiets cq boodschappenfiets cq auto vervanger is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |