In theorie wel. Daar zit ook geen pakking of iets tussen. Maar die zit erg hoog op het blok, daar hoort echt geen olie onder druk te komen, dus het lijkt mij heel sterk.quote:Op maandag 25 januari 2016 18:12 schreef Geelman het volgende:
[..]
Hmm, misschien haal ik 'm er dan toch af!
Ik heb nog eens goed gekeken en de olie lijkt uit de dynamo te lekken. Zou dat kunnen?
Volgens Haynes zit er wel een o-ring tussen heb ik net gezien, en die moet vervangen worden als de dynamo wordt losgehaald. Het zou dus het wel logisch zijn. Het gaat ook niet om plassen olie, maar genoeg druppels geven uiteindelijk ook een hoop troep.quote:Op maandag 25 januari 2016 18:51 schreef BlackLining het volgende:
[..]
In theorie wel. Daar zit ook geen pakking of iets tussen. Maar die zit erg hoog op het blok, daar hoort echt geen olie onder druk te komen, dus het lijkt mij heel sterk.
Als het echt daaruit komt dan zou ik eens kijken of je carter ontluchting niet ergens dicht geklemd zit ofzo. Zit helemaal bovenop je cilinders, zwarte slang die naar de airbox gaat.
Vaseline?quote:Op maandag 25 januari 2016 16:43 schreef stinkie het volgende:
Iemand nog een handigheidje om te zorgen dat ik niet elk voorjaar mijn keerringen hoef te vervangen wegens uitdroging?
Die duc staat vaker stil dan dat ie rijd
Dat ding wordt gewoon gekoeld door olie.. niet "onder druk" maar er stroomt wel een hoop langs. Als een keerring of pakking niet goed dicht dan gaat 'ie geheid lekken.quote:Op maandag 25 januari 2016 18:51 schreef BlackLining het volgende:
[..]
In theorie wel. Daar zit ook geen pakking of iets tussen. Maar die zit erg hoog op het blok, daar hoort echt geen olie onder druk te komen, dus het lijkt mij heel sterk.
Als het echt daaruit komt dan zou ik eens kijken of je carter ontluchting niet ergens dicht geklemd zit ofzo. Zit helemaal bovenop je cilinders, zwarte slang die naar de airbox gaat.
Hmm, die kan ik ne niet herinneren, en ik heb hem toch wel een paar keer eraf gehad. Nooit vervangen ook, maar het lekt geen druppel.quote:Op maandag 25 januari 2016 18:58 schreef Geelman het volgende:
[..]
Volgens Haynes zit er wel een o-ring tussen heb ik net gezien, en die moet vervangen worden als de dynamo wordt losgehaald. Het zou dus het wel logisch zijn. Het gaat ook niet om plassen olie, maar genoeg druppels geven uiteindelijk ook een hoop troep.
De motor moet sowieso wat onderhoud hebben, dus dan moet dat ook maar worden meegenomen.
Dat tandwiel draait toch in de olie? Het gaat m.i. om de zwarte ring. Olie lijkt te lekken langs de bevestigingsbout.quote:Op maandag 25 januari 2016 23:04 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hmm, die kan ik ne niet herinneren, en ik heb hem toch wel een paar keer eraf gehad. Nooit vervangen ook, maar het lekt geen druppel.
Als dat bij jou wel zo is, mooi dan, easy fix
Hij wordt in ieder geval niet gekoeld door olie zoals isdatzo zegt, dat weet ik 100% zeker.
Die hangt in het carter ja, maar daar staan geen oliejets op. Loopt mee met een tandwiel net achter de koppeling. Ik kan me die zwarte ring niet heugen maar hij zal er ongetwijfeld zitten. Vervangen kan in ieder geval nooit kwaadquote:Op dinsdag 26 januari 2016 08:03 schreef Geelman het volgende:
[..]
Dat tandwiel draait toch in de olie? Het gaat m.i. om de zwarte ring. Olie lijkt te lekken langs de bevestigingsbout.
[ afbeelding ]
Hmm, dan zal ik nog eens goed kijken. De olie lijkt in ieder geval niet uit het cilinderblok te lekken.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 08:07 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Die hangt in het carter ja, maar daar staan geen oliejets op. Loopt mee met een tandwiel net achter de koppeling. Ik kan me die zwarte ring niet heugen maar hij zal er ongetwijfeld zitten. Vervangen kan in ieder geval nooit kwaad
Dan hebben ze er nog een paar anderen staanquote:
Ja, dit keer dus nietquote:Op dinsdag 26 januari 2016 12:33 schreef Salatrel het volgende:
vooral blijven shoppen aan de onderkant van de markt
Meer rijden en niet zo zwaar zijn?quote:Op maandag 25 januari 2016 16:43 schreef stinkie het volgende:
Iemand nog een handigheidje om te zorgen dat ik niet elk voorjaar mijn keerringen hoef te vervangen wegens uitdroging?
Die duc staat vaker stil dan dat ie rijd
Wat is daar mis mee?? Daar zijn juist de pareltjes te vinden ipv die nieuwe tupperware brommersquote:Op dinsdag 26 januari 2016 12:33 schreef Salatrel het volgende:
vooral blijven shoppen aan de onderkant van de markt
Zoals olielekkende Bandits!quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:49 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee?? Daar zijn juist de pareltjes te vinden ipv die nieuwe tupperware brommers
Zonder 1000 cc tel je gewoon niet mee. Klaar.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 23:54 schreef Nero22 het volgende:
Godverdomme zeg.
Sta ik vannacht bij het tankstation, staat er zo'n snotaap in de winkel: "Oh, is dat een 1000cc?" Eerlijk als ik ben zeg ik dat het een 250 is, maar dat ik binnenkort een ander wil. "O, ook zo'n wegracer? Dat lijkt me ook wel gaaf! Maar dan wel minstens 1000cc hoor, anders kom ik niet vooruit." _! Kereltje was denk ik nog niet eens 17, en reed een verrotte scootert.
Als zelfs die figuren al op je motortje lopen te baggeren, is het echt tijd voor een anderequote:Op dinsdag 26 januari 2016 23:54 schreef Nero22 het volgende:
Godverdomme zeg.
Sta ik vannacht bij het tankstation, staat er zo'n snotaap in de winkel: "Oh, is dat een 1000cc?" Eerlijk als ik ben zeg ik dat het een 250 is, maar dat ik binnenkort een ander wil. "O, ook zo'n wegracer? Dat lijkt me ook wel gaaf! Maar dan wel minstens 1000cc hoor, anders kom ik niet vooruit." _! Kereltje was denk ik nog niet eens 17, en reed een verrotte scootert.
Amenquote:Op dinsdag 26 januari 2016 23:56 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Zonder 1000 cc tel je gewoon niet mee. Klaar.
Wat? Met mijn GSX600 zat ik voordat de oprit overgaat in de invoegstrook al op 120quote:Op woensdag 27 januari 2016 10:42 schreef Catch22- het volgende:
Sowieso minimaal 1000. Als ik gas geef op mijn 600 zit ik echt uren te wachten voor ik op snelheid ben. De meeste invoegstroken zijn te kort
Het was een grap. Ik vind mijn 600 vooralsnog misselijkmakend snel. Zal ook wel gaan wennen, maar de motor kan harder dan ik durf.quote:Op woensdag 27 januari 2016 11:20 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Wat? Met mijn GSX600 zat ik voordat de oprit overgaat in de invoegstrook al op 120
Mijn humormeter is nog niet opgestartquote:Op woensdag 27 januari 2016 11:29 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Het was een grap. Ik vind mijn 600 vooralsnog misselijkmakend snel. Zal ook wel gaan wennen, maar de motor kan harder dan ik durf.
Zo'n broekie met een vlassnorretje die zijn 70cc snel vindt schrikt zich zelfs op de brommer van nero dood denk ikquote:Op woensdag 27 januari 2016 11:48 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Mijn humormeter is nog niet opgestart
Laat staan wat er op mijn brommer zou gebeurenquote:Op woensdag 27 januari 2016 11:51 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Zo'n broekie met een vlassnorretje die zijn 70cc snel vindt schrikt zich zelfs op de brommer van nero dood denk ik
Boeiend, als 'ie uit de bocht vliegt en op een muur afgaat knalt hij daar dwars doorheen, aan de andere kant weer eruit en vervolgens vrolijk verder rijden 't Is dat ze geen rupsbanden hebben, verder zijn het gewoon tanks.quote:Op woensdag 27 januari 2016 13:38 schreef Catch22- het volgende:
Laatst dacht een gozer op een goldwing dat ik wou racen, die mafkees ging met 100 door de bebouwde kom
Och, het is perfect. Als het 2, 3x zoveel power had...quote:Op woensdag 27 januari 2016 18:26 schreef Geelman het volgende:
Een 250 lijkt mij juist wel mooi, lekker licht en wendbaar.
Wehe, ik heb nog de grootste lol op een 70cc scooter. Maar met 80 pk schiet het meer op inderdaad.quote:Op woensdag 27 januari 2016 23:10 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Och, het is perfect. Als het 2, 3x zoveel power had...
dikke turbo erop jeweettog!quote:Op woensdag 27 januari 2016 23:10 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Och, het is perfect. Als het 2, 3x zoveel power had...
Trappers erop zetten, zit je al op 2x zoveelquote:Op woensdag 27 januari 2016 23:10 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Och, het is perfect. Als het 2, 3x zoveel power had...
Ik vond het altijd leuk om een literfiets te stangen met m'n vroegere 600cc in de stad. Die logge literfietsen kunnen niet zo snel in de binnenstadquote:Op donderdag 28 januari 2016 13:16 schreef Isdatzo het volgende:
Zo'n 1000cc supersport is wel lachen hoor.. als je daarna voor de grap weer eens even op een 600 stapt heb je 't gevoel alsof er niks gebeurt .
Dat geloof ik zo. Maar juist daarom is het denk ik wel goed om eerst even op een motor te zitten die net even wat minder fel is.quote:Op donderdag 28 januari 2016 13:16 schreef Isdatzo het volgende:
Zo'n 1000cc supersport is wel lachen hoor.. als je daarna voor de grap weer eens even op een 600 stapt heb je 't gevoel alsof er niks gebeurt .
Wat doe je überhaupt met een motorfiets in een stad ?quote:Op donderdag 28 januari 2016 13:24 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik vond het altijd leuk om een literfiets te stangen met m'n vroegere 600cc in de stad. Die logge literfietsen kunnen niet zo snel in de binnenstad
Literfietsen pesten, wat doen die in de stad dan?quote:Op donderdag 28 januari 2016 13:50 schreef Isdatzo het volgende:
Beter gewoon beginnen op een dikke vette 1-cil.
[..]
Wat doe je überhaupt met een motorfiets in een stad ?
Met een motorscooter kan je liters en 600cc's pesten!quote:Op donderdag 28 januari 2016 13:24 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik vond het altijd leuk om een literfiets te stangen met m'n vroegere 600cc in de stad. Die logge literfietsen kunnen niet zo snel in de binnenstad
Geen idee, ik kom er nooit met de motor.quote:Op donderdag 28 januari 2016 13:56 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Literfietsen pesten, wat doen die in de stad dan?
En ik kan jou met je pleepot weer pesten.quote:Op donderdag 28 januari 2016 15:17 schreef Geelman het volgende:
[..]
Met een motorscooter kan je liters en 600cc's pesten!
Lijkt me vreselijk leuk voor de heb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |