Ik merk dat ik iets rustiger ben geworden, jong gezinnetje blablabla.. Eerst wou ik voor een TL1000 gaan maar ik ken mijzelf Het geld kan ik beter gebruiken voor m'n gezin ipv snelheidsboetes. Offroad kost ook veel geld want vallen doe je geheid met alle kosten vandien. Komt nog bij dat ik vaak alleen offroad reed, en als er dan iets gebeurd ben je echt alleen zonder hulp.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 15:12 schreef Geelman het volgende:
Da's effe een overstap, van een Transalp naar een chopper! Van waar die keuze?
Wehe, logisch! Een chopper is leuk, maar wel wat minder 'allround'.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 15:18 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik merk dat ik iets rustiger ben geworden, jong gezinnetje blablabla.. Eerst wou ik voor een TL1000 gaan maar ik ken mijzelf Het geld kan ik beter gebruiken voor m'n gezin ipv snelheidsboetes. Offroad kost ook veel geld want vallen doe je geheid met alle kosten vandien. Komt nog bij dat ik vaak alleen offroad reed, en als er dan iets gebeurd ben je echt alleen zonder hulp.
Vandaar de keuze voor een gezapige brommert om rustig een rondje te toeren.
ouwe lulquote:Op vrijdag 22 januari 2016 15:18 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik merk dat ik iets rustiger ben geworden, jong gezinnetje blablabla.. Eerst wou ik voor een TL1000 gaan maar ik ken mijzelf Het geld kan ik beter gebruiken voor m'n gezin ipv snelheidsboetes. Offroad kost ook veel geld want vallen doe je geheid met alle kosten vandien. Komt nog bij dat ik vaak alleen offroad reed, en als er dan iets gebeurd ben je echt alleen zonder hulp.
Vandaar de keuze voor een gezapige brommert om rustig een rondje te toeren.
en ergens weet ik nu al dat ik spijt krijg zodra ik de uitlaat of steps over het asfalt laat schuren, omdat ik plat door de bocht ga
Waarom geen naked dan? Kan je rustig mee touren, maar ook een mooi bochtje mee pakken.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 15:34 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ja, ik moet er helaas aan geloven
Fijne motoren inderdaad!quote:
Ik heb nog een GSX600F en een XJ900 voor je staan Zijn in bijna even goede staat als je Alpquote:
Een XJ900 heeft toch een cardan? Dan is het al een halve chopper!quote:Op vrijdag 22 januari 2016 16:22 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Ik heb nog een GSX600F en een XJ900 voor je staan Zijn in bijna even goede staat als je Alp
Dit mag mij krijg je afgeleverd met verse olie en -filter. Vorig jaar nieuwe remschijven gehad, dit dat allesquote:
Precies, zwaarste werk is al gedaan. Ding weegt ook nog eens een ton en ploft harder dan Wakker Dier kan protesterenquote:Op vrijdag 22 januari 2016 16:36 schreef Geelman het volgende:
[..]
Een XJ900 heeft toch een cardan? Dan is het al een halve chopper!
Gewoon even afspuiten na de rit? Ik heb mijn motor ingeolied met een of ander spul van Bel Ray. Zal wel goedkomen.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 07:54 schreef Catch22- het volgende:
Ik wil niet de ervaren motorrijder uit gaan hangen, maar ik heb zin om te rijden. Wil mijn motor alleen geen pekel aan doen.
Die winterfiets gaat er komen...
Soms mis ik hem maar ik hoop dit jaar nog weer iets erbij te halen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 15:10 schreef Gummiebeer het volgende:
Nog even een memorabel moment, ofniet Kneusteun!
[ link | afbeelding
Wat heeft dat met ervaren te maken?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 07:54 schreef Catch22- het volgende:
Ik wil niet de ervaren motorrijder uit gaan hangen, maar ik heb zin om te rijden. Wil mijn motor alleen geen pekel aan doen.
Die winterfiets gaat er komen...
Ik dacht dat je ktm wou gaan? dit is wel weer een enorme ommekeer. En dat van boetes is echt iets wat je zelf in de hand hebt, volgens mij die discussie hier al vaker gehad met mensenquote:Op vrijdag 22 januari 2016 15:18 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik merk dat ik iets rustiger ben geworden, jong gezinnetje blablabla.. Eerst wou ik voor een TL1000 gaan maar ik ken mijzelf Het geld kan ik beter gebruiken voor m'n gezin ipv snelheidsboetes. Offroad kost ook veel geld want vallen doe je geheid met alle kosten vandien. Komt nog bij dat ik vaak alleen offroad reed, en als er dan iets gebeurd ben je echt alleen zonder hulp.
Vandaar de keuze voor een gezapige brommert om rustig een rondje te toeren.
en ergens weet ik nu al dat ik spijt krijg zodra ik de uitlaat of steps over het asfalt laat schuren, omdat ik plat door de bocht ga
me schoonbroer heeft vorige week een schaduw 1100 gekocht en gechopped. leuk uiterlijk, , maar rijden vond zelfs mijn 50+ pa te saai voor woordenquote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:01 schreef Gummiebeer het volgende:
Mijn gashand heeft soms spastische neigingen
Maar goed, ik wil gewoon rustig toeren en ktm centjes heb ik helaas niet. Dan kom ik al snel uit op een sjoppert, Shadow 1100 oid, of een toerbuffel. Een naked lijkt mij niks, paar keer op gereden maar nee.
Stiekum vind ik dit wel gaaf..
[ afbeelding ]
En dan heel fout met leren zijtassen, highwaysteps en van die sliertjes aan het stuur
[ afbeelding ]
er zal maar een kind oversteken...quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:01 schreef Gummiebeer het volgende:
Mijn gashand heeft soms spastische neigingen
Kijk uit hij valt van de trailerquote:Op zaterdag 23 januari 2016 15:30 schreef Crazy-Al het volgende:
[ afbeelding ]
En jahoor, de eerste is een feit!
De Honda NTV650. Op dit moment rijden we terug naar NH
Gelijk bij overschrijven kunnen schorsen, kosten incl. Overschrijven rond de ¤35
Alleen de voorrem die klemt, dus die moet schoongemaakt worden. Positie van de voor knipperlichten ben ik ook niet zo wild van, en een zijkap die geschuurd/gespoten moet worden.
Ik ben wel ffkes die drie maandjes zoet: genoeg tijd om het papiertje te halen 😉
Moeten de ouders het kind maar in de gaten houdenquote:Op zaterdag 23 januari 2016 14:37 schreef Salatrel het volgende:
[..]
er zal maar een kind oversteken...
Niet dat ik al heel lang rij en het in mijn systeem zit ofzo. Hoewel ik toch nog 1500km ofzo heb gemaakt tussen juni en november.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 10:09 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Wat heeft dat met ervaren te maken?
Dan ben je nog een broekiequote:Op zaterdag 23 januari 2016 18:56 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Niet dat ik al heel lang rij en het in mijn systeem zit ofzo. Hoewel ik toch nog 1500km ofzo heb gemaakt tussen juni en november.
Dat doe ik in minder dan 3 wekenquote:Op zaterdag 23 januari 2016 18:56 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Niet dat ik al heel lang rij en het in mijn systeem zit ofzo. Hoewel ik toch nog 1500km ofzo heb gemaakt tussen juni en november.
Klepdeksel pakking?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:22 schreef Geelman het volgende:
Blijkt dat m'n Bandit ook incontinent is...
Olie aan de linkerzijde van het blok, wat kan de boosdoener zijn? Of zou ik de ketting te rijkelijk hebben gesmeerd?!
De olie zit echt helemaal onderaan het blok, ik zal morgen even een foto maken.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 20:02 schreef mjan het volgende:
[..]
Klepdeksel pakking?
(dat had ik dus vorig jaar, één week voordat ik op vakantie ging )
Denk het wel, misschien nog eens kijken of ik goedkope verwarmde handschoenen kan scoren.quote:Op zondag 24 januari 2016 11:18 schreef Salatrel het volgende:
Gaan er eigenlijk nog mensen naar de beurs?
Al eens aan een motorscooter gedacht? Heb vanwege gezondheidsproblemen moeten overstappen van een BMW K100RS naar een Yamaha T-Max 500. Moet zeggen dat ik soms de BMW nog wel mis, maar wat rijdt zo'n T-Max goed.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 16:48 schreef Gummiebeer het volgende:
* Gummiebeer is motorloos
Gelukkig is het Hok goed terecht gekomen ipv naar een handelaar die het Hok toch uitelkaar zou trekken. Nu mag hij nog kilometers maken
Maar ik ben wel een beetje sipjes nu..
.quote:Op zondag 24 januari 2016 11:18 schreef Salatrel het volgende:
Gaan er eigenlijk nog mensen naar de beurs?
Oliequote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:22 schreef Geelman het volgende:
Blijkt dat m'n Bandit ook incontinent is...
Olie aan de linkerzijde van het blok, wat kan de boosdoener zijn? Of zou ik de ketting te rijkelijk hebben gesmeerd?!
In before Blacklining die zegt dat je hem sowieso helemaal uit elkaar moet trekken.quote:Op zondag 24 januari 2016 13:11 schreef Geelman het volgende:
Bandit!
[ afbeelding ]
Probleempjes:
- Druklager kaduuk
- Afstelling kan beter
- Olielekkage aan onderblok
Rijdt verder wel goed... Wat zal ik doen? Gewoon een half jaartje scheuren met dat ding, er verder niks aan doen en daarna een betere motor kopen, of deze opknappen?
Ik zou beginnen met dat rare stuk plastic van het stuur te halenquote:Op zondag 24 januari 2016 15:08 schreef Nero22 het volgende:
[..]
In before Blacklining die zegt dat je hem sowieso helemaal uit elkaar moet trekken.
vorig jaar zijn we (maegrim, deka en ik) naar Londen geweest. Vorig mij hebben we Utrecht overgeslagen dus zal het jaar ervoor al geweest zijn...quote:Op zondag 24 januari 2016 12:44 schreef Anne het volgende:
[..]
.
Hadden wij vorig jaar nou ook overgeslagen, of hebben wij jullie vorig jaar eventjes gezien? Of was dat dus het jaar ervoor?
Heeft niks met olie te maken!quote:Op zondag 24 januari 2016 15:20 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik zou beginnen met dat rare stuk plastic van het stuur te halen
Ah ja, dat was het. Vorig jaar dus bewust ook al overgeslagen .quote:Op zondag 24 januari 2016 15:39 schreef Salatrel het volgende:
[..]
vorig jaar zijn we (maegrim, deka en ik) naar Londen geweest. Vorig mij hebben we Utrecht overgeslagen dus zal het jaar ervoor al geweest zijn...
Die waren er vorig jaar ook allemaal nog, maar nu is de lijst met merken/importeurs wel erg kort. Mag toch hopen dat de rest er ook nog bij komt, anders valt het wel erg tegenquote:Op zondag 24 januari 2016 17:57 schreef Nero22 het volgende:
Zat effe op de site van de beurs te kijken, en het ziet er totaaaaaalll niet interessant uit. Toen ik twee jaar geleden ging waren er tenminste nog wat "officiele" merken/importeurs...
Suzuki, Kawasaki, Ducati en Yamaha hadden hun eigen stand kan ik me heugen.
Interessant, verklaar je nader. Als je namelijk mijn eerste post gelezen had zou je zien dat ik om medische redenen geen motor meer kan rijden en dus overgestapt ben op een scooter.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:40 schreef KneusTeun het volgende:
Het feit dat je een scooter zo moet ophemelen zegt al genoeg
Don't mind the haterzzzquote:Op zondag 24 januari 2016 21:43 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Interessant, verklaar je nader. Als je namelijk mijn eerste post gelezen had zou je zien dat ik om medische redenen geen motor meer kan rijden en dus overgestapt ben op een scooter.
Kneusteun is een hipster met een baard die een caferacert rijd, dat zegt ook al genoeg.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:43 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Interessant, verklaar je nader. Als je namelijk mijn eerste post gelezen had zou je zien dat ik om medische redenen geen motor meer kan rijden en dus overgestapt ben op een scooter.
Die zijn inderdaad leuk. Hebben wel problemen met de naaldlagers van de schakelhevel, ook na vervanging heb ik begrepen. Je zal dus vaak wat olie op je linkerlaars krijgen, maar dan is dat leer ook weer ingev.... olied.quote:Op zondag 24 januari 2016 22:00 schreef Gummiebeer het volgende:
In plaats van een gare sjoppert vind ik dit ook wel nog steeds aantrekkelijk, zeg maar.
[ afbeelding ]
Dus niet die nieuwere modellen maar deze uit de '90's
Dacht ik eerst ook, tot ik op een paar gereden heb en bij deze T-Max uitkwam. En net wat je zegt, zo kan ik toch nog genieten.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:56 schreef Gummiebeer het volgende:
Nee sorry.
Als ik een scooter wil rijden ga ik wel voor de plaatselijke turk/italiaan/surinaam werken.
Sterker nog, ik ga liever dood dan dat ik op een motorscooter wordt gevonden
Maar als jij baat hebt bij een motorscooter en zo nog je vrijheid kan beleven is dat mooi
Sowiesoquote:Op zondag 24 januari 2016 22:03 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Kneusteun is een hipster met een baard die een caferacert rijd, dat zegt ook al genoeg.
garpje kneusteun
Tot nu toe blijven er alleen maar problemen bijkomen met die Bandit... Had meer verwacht van die japanse topkwaliteit...quote:Op zondag 24 januari 2016 22:30 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat komt later wel: prioriteiten stellen
Wat waren eigenlijk de problemen waardoor een motor niet meer kon? Als ik zo vrij mag zijn?quote:Op zondag 24 januari 2016 22:37 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Dacht ik eerst ook, tot ik op een paar gereden heb en bij deze T-Max uitkwam. En net wat je zegt, zo kan ik toch nog genieten.
Ik woon op 1km van mijn werk, dus aan zulke kilometrages kom ik niet snel. Misschien met een vakantie alleen.quote:
Apart. Enige dat ik ooit aan mijn Bandit heb hoeven doen is een nieuwe ketting erop leggen.quote:Op zondag 24 januari 2016 23:09 schreef Geelman het volgende:
[..]
Tot nu toe blijven er alleen maar problemen bijkomen met die Bandit... Had meer verwacht van die japanse topkwaliteit...
Deze man snapt het, VFR!!!quote:Op maandag 25 januari 2016 01:17 schreef Maegrim het volgende:
Koop dan ook een vfr ipv zo'n knakensuziki
WAT????!?!?!?!??quote:Op zondag 24 januari 2016 16:07 schreef Maegrim het volgende:
utreg was ik vorig jaar wel maar niet met jullie
niet mij uitnodigen blijktquote:Op maandag 25 januari 2016 05:02 schreef Maegrim het volgende:
Wat denk je dat ik met al die gewonnen toegangskaarten doe elk jaar?
Mja, ding wordt 20 jaar oud.quote:Op maandag 25 januari 2016 03:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Apart. Enige dat ik ooit aan mijn Bandit heb hoeven doen is een nieuwe ketting erop leggen.
Wellicht heeft het toch met dat stuk plastic te maken..
Heb ik serieus overwogen. Maar ik wou graag rijden en kwam voor mijn budget geen vfr tegen die ik tof vond. Die oudere modellen vond ik niet zo heel tof.quote:Op maandag 25 januari 2016 01:17 schreef Maegrim het volgende:
Koop dan ook een vfr ipv zo'n knakensuziki
Kapotte linkerknie, waardoor opstappen steeds moeilijker werd. Nu vermeerderd met versleten nekwervels, waardoor de kracht uit mijn armen en handen gaat en ik géén druk meer op mijn polsen kan hebben voor langere tijd.quote:Op maandag 25 januari 2016 00:10 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Wat waren eigenlijk de problemen waardoor een motor niet meer kon? Als ik zo vrij mag zijn?
Dan is het natuurlijk wel ideaal als dit nog wel kan, en moet je me gebitch niet te serieus nemen natuurlijk :p
Hoewel de VFR een Supersport is en geen racer, zou je dat niet zeggen als je er op rijdt. Ik heb er eentje gehad rond 1994, en met zijn 100 pk liep de VFR toch op de teller door de 250 km/u. Bovendien heeft die V-4 een bijna vlakke koppelkromme, waardoor je vrijwel altijd maximale trekkracht hebt.quote:Op maandag 25 januari 2016 08:23 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Heb ik serieus overwogen. Maar ik wou graag rijden en kwam voor mijn budget geen vfr tegen die ik tof vond. Die oudere modellen vond ik niet zo heel tof.
Daarbij zou ik op een vfr geen kilometer meer rijden dan op de gsx. En ik wil al heel mijn leven een racer. Die heb ik nu en ik weet al wel vrij zeker dat mijn volgende motor geen racer gaat zijn. Niet dat ik er geen lol van heb, maar ik voel wel dat het niet de ideale motor is voor alle omstandigheden.
I know, maar een beetje leuke VFR zat rond de 2500 euro en ik wou het rond de 1500 houden en gauw rijden.quote:Op maandag 25 januari 2016 09:09 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Hoewel de VFR een Supersport is en geen racer, zou je dat niet zeggen als je er op rijdt. Ik heb er eentje gehad rond 1994, en met zijn 100 pk liep de VFR toch op de teller door de 250 km/u. Bovendien heeft die V-4 een bijna vlakke koppelkromme, waardoor je vrijwel altijd maximale trekkracht hebt.
21 jaar, 135k op de klok, still going strongquote:
In 2014 zijn wij elkaar daar in ieder geval tegengekomen. 2015 ben ik niet geweestquote:Op zondag 24 januari 2016 12:44 schreef Anne het volgende:
[..]
.
Hadden wij vorig jaar nou ook overgeslagen, of hebben wij jullie vorig jaar eventjes gezien? Of was dat dus het jaar ervoor?
Klopt ja. Toen keek SD mij nog raar aan toen ik riep "Hé, dat is Mickeys volgens mij!".quote:Op maandag 25 januari 2016 11:07 schreef Mickeys het volgende:
[..]
In 2014 zijn wij elkaar daar in ieder geval tegengekomen. 2015 ben ik niet geweest
quote:Op maandag 25 januari 2016 11:09 schreef Anne het volgende:
[..]
Klopt ja. Toen keek SD mij nog raar aan toen ik riep "Hé, dat is Mickeys volgens mij!".
Volgens mij had ik je toen nog een code voor een kaartje gestuurd ofzo? .
sjammerquote:
Yep, dan houdt het op. Ken dat probleem.quote:Op maandag 25 januari 2016 09:33 schreef Catch22- het volgende:
[..]
I know, maar een beetje leuke VFR zat rond de 2500 euro en ik wou het rond de 1500 houden en gauw rijden.
Als je er dit jaar geweest bent, dan hoef je ook niet weer. Die beurs is elk jaar hetzelfde. Standjes staan soms misschien op een andere plek, maar het zijn elk jaar dezelfde standhouders. En 90% van de standhouders daar staat ook op de motorexpo Assen, die heb je dan dus ook al ongeveer gezienquote:Op maandag 25 januari 2016 12:25 schreef Catch22- het volgende:
Ik ben even in Groningen naar de beurs geweest. Op zich is het wel grappig, ik zou er niet het halve land voor doorrijden, maar 10 minuten fietsen is het nog wel waard.
Hmm, misschien haal ik 'm er dan toch af!quote:Op maandag 25 januari 2016 10:26 schreef BlackLining het volgende:
[..]
21 jaar, 135k op de klok, still going strong
Is het dus tóch dat rare stuk plastic
In theorie wel. Daar zit ook geen pakking of iets tussen. Maar die zit erg hoog op het blok, daar hoort echt geen olie onder druk te komen, dus het lijkt mij heel sterk.quote:Op maandag 25 januari 2016 18:12 schreef Geelman het volgende:
[..]
Hmm, misschien haal ik 'm er dan toch af!
Ik heb nog eens goed gekeken en de olie lijkt uit de dynamo te lekken. Zou dat kunnen?
Volgens Haynes zit er wel een o-ring tussen heb ik net gezien, en die moet vervangen worden als de dynamo wordt losgehaald. Het zou dus het wel logisch zijn. Het gaat ook niet om plassen olie, maar genoeg druppels geven uiteindelijk ook een hoop troep.quote:Op maandag 25 januari 2016 18:51 schreef BlackLining het volgende:
[..]
In theorie wel. Daar zit ook geen pakking of iets tussen. Maar die zit erg hoog op het blok, daar hoort echt geen olie onder druk te komen, dus het lijkt mij heel sterk.
Als het echt daaruit komt dan zou ik eens kijken of je carter ontluchting niet ergens dicht geklemd zit ofzo. Zit helemaal bovenop je cilinders, zwarte slang die naar de airbox gaat.
Vaseline?quote:Op maandag 25 januari 2016 16:43 schreef stinkie het volgende:
Iemand nog een handigheidje om te zorgen dat ik niet elk voorjaar mijn keerringen hoef te vervangen wegens uitdroging?
Die duc staat vaker stil dan dat ie rijd
Dat ding wordt gewoon gekoeld door olie.. niet "onder druk" maar er stroomt wel een hoop langs. Als een keerring of pakking niet goed dicht dan gaat 'ie geheid lekken.quote:Op maandag 25 januari 2016 18:51 schreef BlackLining het volgende:
[..]
In theorie wel. Daar zit ook geen pakking of iets tussen. Maar die zit erg hoog op het blok, daar hoort echt geen olie onder druk te komen, dus het lijkt mij heel sterk.
Als het echt daaruit komt dan zou ik eens kijken of je carter ontluchting niet ergens dicht geklemd zit ofzo. Zit helemaal bovenop je cilinders, zwarte slang die naar de airbox gaat.
Hmm, die kan ik ne niet herinneren, en ik heb hem toch wel een paar keer eraf gehad. Nooit vervangen ook, maar het lekt geen druppel.quote:Op maandag 25 januari 2016 18:58 schreef Geelman het volgende:
[..]
Volgens Haynes zit er wel een o-ring tussen heb ik net gezien, en die moet vervangen worden als de dynamo wordt losgehaald. Het zou dus het wel logisch zijn. Het gaat ook niet om plassen olie, maar genoeg druppels geven uiteindelijk ook een hoop troep.
De motor moet sowieso wat onderhoud hebben, dus dan moet dat ook maar worden meegenomen.
Dat tandwiel draait toch in de olie? Het gaat m.i. om de zwarte ring. Olie lijkt te lekken langs de bevestigingsbout.quote:Op maandag 25 januari 2016 23:04 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hmm, die kan ik ne niet herinneren, en ik heb hem toch wel een paar keer eraf gehad. Nooit vervangen ook, maar het lekt geen druppel.
Als dat bij jou wel zo is, mooi dan, easy fix
Hij wordt in ieder geval niet gekoeld door olie zoals isdatzo zegt, dat weet ik 100% zeker.
Die hangt in het carter ja, maar daar staan geen oliejets op. Loopt mee met een tandwiel net achter de koppeling. Ik kan me die zwarte ring niet heugen maar hij zal er ongetwijfeld zitten. Vervangen kan in ieder geval nooit kwaadquote:Op dinsdag 26 januari 2016 08:03 schreef Geelman het volgende:
[..]
Dat tandwiel draait toch in de olie? Het gaat m.i. om de zwarte ring. Olie lijkt te lekken langs de bevestigingsbout.
[ afbeelding ]
Hmm, dan zal ik nog eens goed kijken. De olie lijkt in ieder geval niet uit het cilinderblok te lekken.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 08:07 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Die hangt in het carter ja, maar daar staan geen oliejets op. Loopt mee met een tandwiel net achter de koppeling. Ik kan me die zwarte ring niet heugen maar hij zal er ongetwijfeld zitten. Vervangen kan in ieder geval nooit kwaad
Dan hebben ze er nog een paar anderen staanquote:
Ja, dit keer dus nietquote:Op dinsdag 26 januari 2016 12:33 schreef Salatrel het volgende:
vooral blijven shoppen aan de onderkant van de markt
Meer rijden en niet zo zwaar zijn?quote:Op maandag 25 januari 2016 16:43 schreef stinkie het volgende:
Iemand nog een handigheidje om te zorgen dat ik niet elk voorjaar mijn keerringen hoef te vervangen wegens uitdroging?
Die duc staat vaker stil dan dat ie rijd
Wat is daar mis mee?? Daar zijn juist de pareltjes te vinden ipv die nieuwe tupperware brommersquote:Op dinsdag 26 januari 2016 12:33 schreef Salatrel het volgende:
vooral blijven shoppen aan de onderkant van de markt
Zoals olielekkende Bandits!quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:49 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee?? Daar zijn juist de pareltjes te vinden ipv die nieuwe tupperware brommers
Zonder 1000 cc tel je gewoon niet mee. Klaar.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 23:54 schreef Nero22 het volgende:
Godverdomme zeg.
Sta ik vannacht bij het tankstation, staat er zo'n snotaap in de winkel: "Oh, is dat een 1000cc?" Eerlijk als ik ben zeg ik dat het een 250 is, maar dat ik binnenkort een ander wil. "O, ook zo'n wegracer? Dat lijkt me ook wel gaaf! Maar dan wel minstens 1000cc hoor, anders kom ik niet vooruit." _! Kereltje was denk ik nog niet eens 17, en reed een verrotte scootert.
Als zelfs die figuren al op je motortje lopen te baggeren, is het echt tijd voor een anderequote:Op dinsdag 26 januari 2016 23:54 schreef Nero22 het volgende:
Godverdomme zeg.
Sta ik vannacht bij het tankstation, staat er zo'n snotaap in de winkel: "Oh, is dat een 1000cc?" Eerlijk als ik ben zeg ik dat het een 250 is, maar dat ik binnenkort een ander wil. "O, ook zo'n wegracer? Dat lijkt me ook wel gaaf! Maar dan wel minstens 1000cc hoor, anders kom ik niet vooruit." _! Kereltje was denk ik nog niet eens 17, en reed een verrotte scootert.
Amenquote:Op dinsdag 26 januari 2016 23:56 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Zonder 1000 cc tel je gewoon niet mee. Klaar.
Wat? Met mijn GSX600 zat ik voordat de oprit overgaat in de invoegstrook al op 120quote:Op woensdag 27 januari 2016 10:42 schreef Catch22- het volgende:
Sowieso minimaal 1000. Als ik gas geef op mijn 600 zit ik echt uren te wachten voor ik op snelheid ben. De meeste invoegstroken zijn te kort
Het was een grap. Ik vind mijn 600 vooralsnog misselijkmakend snel. Zal ook wel gaan wennen, maar de motor kan harder dan ik durf.quote:Op woensdag 27 januari 2016 11:20 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Wat? Met mijn GSX600 zat ik voordat de oprit overgaat in de invoegstrook al op 120
Mijn humormeter is nog niet opgestartquote:Op woensdag 27 januari 2016 11:29 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Het was een grap. Ik vind mijn 600 vooralsnog misselijkmakend snel. Zal ook wel gaan wennen, maar de motor kan harder dan ik durf.
Zo'n broekie met een vlassnorretje die zijn 70cc snel vindt schrikt zich zelfs op de brommer van nero dood denk ikquote:Op woensdag 27 januari 2016 11:48 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Mijn humormeter is nog niet opgestart
Laat staan wat er op mijn brommer zou gebeurenquote:Op woensdag 27 januari 2016 11:51 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Zo'n broekie met een vlassnorretje die zijn 70cc snel vindt schrikt zich zelfs op de brommer van nero dood denk ik
Boeiend, als 'ie uit de bocht vliegt en op een muur afgaat knalt hij daar dwars doorheen, aan de andere kant weer eruit en vervolgens vrolijk verder rijden 't Is dat ze geen rupsbanden hebben, verder zijn het gewoon tanks.quote:Op woensdag 27 januari 2016 13:38 schreef Catch22- het volgende:
Laatst dacht een gozer op een goldwing dat ik wou racen, die mafkees ging met 100 door de bebouwde kom
Och, het is perfect. Als het 2, 3x zoveel power had...quote:Op woensdag 27 januari 2016 18:26 schreef Geelman het volgende:
Een 250 lijkt mij juist wel mooi, lekker licht en wendbaar.
Wehe, ik heb nog de grootste lol op een 70cc scooter. Maar met 80 pk schiet het meer op inderdaad.quote:Op woensdag 27 januari 2016 23:10 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Och, het is perfect. Als het 2, 3x zoveel power had...
dikke turbo erop jeweettog!quote:Op woensdag 27 januari 2016 23:10 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Och, het is perfect. Als het 2, 3x zoveel power had...
Trappers erop zetten, zit je al op 2x zoveelquote:Op woensdag 27 januari 2016 23:10 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Och, het is perfect. Als het 2, 3x zoveel power had...
Ik vond het altijd leuk om een literfiets te stangen met m'n vroegere 600cc in de stad. Die logge literfietsen kunnen niet zo snel in de binnenstadquote:Op donderdag 28 januari 2016 13:16 schreef Isdatzo het volgende:
Zo'n 1000cc supersport is wel lachen hoor.. als je daarna voor de grap weer eens even op een 600 stapt heb je 't gevoel alsof er niks gebeurt .
Dat geloof ik zo. Maar juist daarom is het denk ik wel goed om eerst even op een motor te zitten die net even wat minder fel is.quote:Op donderdag 28 januari 2016 13:16 schreef Isdatzo het volgende:
Zo'n 1000cc supersport is wel lachen hoor.. als je daarna voor de grap weer eens even op een 600 stapt heb je 't gevoel alsof er niks gebeurt .
Wat doe je überhaupt met een motorfiets in een stad ?quote:Op donderdag 28 januari 2016 13:24 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik vond het altijd leuk om een literfiets te stangen met m'n vroegere 600cc in de stad. Die logge literfietsen kunnen niet zo snel in de binnenstad
Literfietsen pesten, wat doen die in de stad dan?quote:Op donderdag 28 januari 2016 13:50 schreef Isdatzo het volgende:
Beter gewoon beginnen op een dikke vette 1-cil.
[..]
Wat doe je überhaupt met een motorfiets in een stad ?
Met een motorscooter kan je liters en 600cc's pesten!quote:Op donderdag 28 januari 2016 13:24 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik vond het altijd leuk om een literfiets te stangen met m'n vroegere 600cc in de stad. Die logge literfietsen kunnen niet zo snel in de binnenstad
Geen idee, ik kom er nooit met de motor.quote:Op donderdag 28 januari 2016 13:56 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Literfietsen pesten, wat doen die in de stad dan?
En ik kan jou met je pleepot weer pesten.quote:Op donderdag 28 januari 2016 15:17 schreef Geelman het volgende:
[..]
Met een motorscooter kan je liters en 600cc's pesten!
Lijkt me vreselijk leuk voor de heb.
Foto's?quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:25 schreef Isdatzo het volgende:
Denk niet dat je de ktm voorblijft heur.
Wat doet die van jou 0-80?quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:25 schreef Isdatzo het volgende:
Denk niet dat je de ktm voorblijft heur.
Maakt dat ding nou nog een beetje leuk geluid, of is het als een trein die wegrijdt?quote:
moet je eens van een 1300 teruggaan. Elke keer weer janken als ik gas geef.quote:Op donderdag 28 januari 2016 13:16 schreef Isdatzo het volgende:
Zo'n 1000cc supersport is wel lachen hoor.. als je daarna voor de grap weer eens even op een 600 stapt heb je 't gevoel alsof er niks gebeurt .
Hier een aardige impressie van het geluid, het is meer ty fighter achtig:quote:Op donderdag 28 januari 2016 22:21 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Maakt dat ding nou nog een beetje leuk geluid, of is het als een trein die wegrijdt?
Doet me een beetje hier aan denken:quote:Op donderdag 28 januari 2016 23:39 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Hier een aardige impressie van het geluid, het is meer ty fighter achtig:
Vet! Jij hebt dus zo'n ding?quote:Op donderdag 28 januari 2016 23:39 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Hier een aardige impressie van het geluid, het is meer ty fighter achtig:
quote:
lolwatquote:
Ik heb maar 4 uurtjes les erbij genomen. Kleine investering, maar ik heb geen zin om te zakken.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 14:29 schreef mjan het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, Nero! Ga je nog een lesje nemen om te kijken of je geen verkeerde gewoonten hebt aangeleerd of gewoon meteen op?
Maak je geen zorgen hoor, die grapjes blijven komenquote:Op vrijdag 29 januari 2016 15:59 schreef Nero22 het volgende:
[..]
lolwat
Maar inderdaad, geen grapjes meer vanaf dan.
Ik heb net ook weer eens gereden! Op mijn nieuwe praktische fietsquote:Op vrijdag 29 januari 2016 18:09 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb eindelijk weer eens een stukje op mijn Bandit gereden.
Man man man dat doet een mens goed zeg
Ik wou iets praktisch naast de gixxer. Die wil ik sowieso geen pekel aandoen.quote:
Geld moet rollen!quote:Op vrijdag 29 januari 2016 23:29 schreef Nero22 het volgende:
Jeuzus - de halve groep een nieuwe fiets ineens.
geen motor dus tot je je rijbewijs hebt?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 23:36 schreef Nero22 het volgende:
Ik vond het wel sneu om mijn brommert te laten staan.
Nah, hij is nog wel van mij, maar dit kwam logistiek even beter uit.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 23:48 schreef Catch22- het volgende:
[..]
geen motor dus tot je je rijbewijs hebt?
Ah je hebt deze gekocht als pekelfiets?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 23:29 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik wou iets praktisch naast de gixxer. Die wil ik sowieso geen pekel aandoen.
jajoh. Voor de kicks blijft de srad welquote:Op zaterdag 30 januari 2016 07:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ah je hebt deze gekocht als pekelfiets?
dan heb je alleen maar muntjes. .. geld moet je vouwenquote:
Zo'n lompe beamer is eigenlijk toch wel lekker!quote:Op vrijdag 29 januari 2016 22:52 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik heb net ook weer eens gereden! Op mijn nieuwe praktische fiets
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
BMW K75RT uit 1994 met 134dkm op de teller. Erg netjes onderhouden. Kappen mooi strak, startte mooi, loopt mooi. Ritje Emmeloord Groningen door de harde wind en regen ging prima.
Nu maar kijken of ik er mee kan worden. Denk het wel en voor deze prijs kan ik er nooit veel op verliezen
Nou ja, daar ben ik dus nú naar aan het kijken... Het liefst zou ik die er ook af hebben, maar het ziet er naar uit dat de passagier grab rails verwijderd moeten worden om dat rek te kunnen monteren (aldus de Givi handleiding). Da's wel zuur dat die er dus niet meer op zitten. Ik verwacht ze eerlijk gezegd niet terug te vinden in het koffertje.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 21:31 schreef Erasmo het volgende:
Beiden gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!
@Nero22: Laat je wel het rekje erop?
Och ja, inderdaad. Er gaan namelijk wel fucking veel diepvriesmaaltijden in van mijn moeder.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 21:37 schreef Erasmo het volgende:
Gewoon lekker de mounting erop laten, zo'n topkoffer is namelijk stiekem veel handiger dan een rugzak.
Ik vind het nu al handig op de k75. 2 bakken in de kuip en 2 city koffers. Toch handig om daar je telefoon, portemonnee, slot etc in te stouwenquote:Op zaterdag 30 januari 2016 21:37 schreef Erasmo het volgende:
Gewoon lekker de mounting erop laten, zo'n topkoffer is namelijk stiekem veel handiger dan een rugzak.
Die twee vakjes voorop naast de tank lijken me ook ideaal ja. Ik zag ze al eens bij Erasmo. Flikker je gewoon al je zooi in die je snel bij de hand wil hebben, maar niet in je zakken. Of je handschoenen na het rijden.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 21:39 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik vind het nu al handig op de k75. 2 bakken in de kuip en 2 city koffers. Toch handig om daar je telefoon, portemonnee, slot etc in te stouwen
Regel eerst maar een vrouwquote:Op zaterdag 30 januari 2016 21:58 schreef Nero22 het volgende:
Ik bind er wel een beer op of zo.
Ik kan met zo'n rekje natuurlijk ook 2 dames meenemen, in plaats van 1.
Ja dat past wel toch, oniedan.quote:
Doe je moeder de groetenquote:Op zaterdag 30 januari 2016 21:38 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Och ja, inderdaad. Er gaan namelijk wel fucking veel diepvriesmaaltijden in van mijn moeder.
Helemaal met je eens, jammer dat het geen K100 is, die zijn zo mogelijk nóg lomper maar hebben een bochtengedrag alsof ze op rails lopen. En door het extra vermogen een onwaarschijnlijke topsnelheid voor zo'n "eizenschwein". Mijn K100RS had een nat gewicht van maar liefst 265 kg, had maar 5 versnellingen maar perste er ondanks zijn 27 jaartjes toch nog met gemak zo'n 220 op de teller uit.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 11:10 schreef Geelman het volgende:
[..]
Zo'n lompe beamer is eigenlijk toch wel lekker!
Er is nog gekeken naar het 'olielek' van de Bandit, maar m'n vertrouwde monteur kon niets vinden na de boel te hebben schoongemaakt...
Een volwassen fiets, gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 30 januari 2016 21:11 schreef Nero22 het volgende:
Dit is hem. Wel nog even die koffer eraf trekken, want zoveel zooi heb ik toch nooit.
Wil wel even Arie Molenaar promoten hier, want ze hebben me mooi geholpen. Een goede deal, en een ontzettend vriendelijke zaak.
Ik was nog voordat ik uberhaupt de motor echt gezien had uit een leren jas gescheurd omdat ik de rits niet goed dicht gedaan had. Sta je daar, met twee dames van de kledingafdeling die aan je jas leuren, en de heren maar toekijken...
Dat was ook leuk geweest, alleen is dit een probeersel en vind je voor het geld wat ik voor deze heb betaald geen k100 volgens mijquote:Op zondag 31 januari 2016 09:18 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Helemaal met je eens, jammer dat het geen K100 is, die zijn zo mogelijk nóg lomper maar hebben een bochtengedrag alsof ze op rails lopen. En door het extra vermogen een onwaarschijnlijke topsnelheid voor zo'n "eizenschwein". Mijn K100RS had een nat gewicht van maar liefst 265 kg, had maar 5 versnellingen maar perste er ondanks zijn 27 jaartjes toch nog met gemak zo'n 220 op de teller uit.
Ik weet niet wat je er voor hebt betaald, maar een K100 LT varieert nogal in prijs. Voor een net exemplaar vragen ze tussen de ¤1500 en ¤2000 (soms nog meer). Een minder net exemplaar met wat werk heb je soms al voor onder de ¤1000.quote:Op zondag 31 januari 2016 10:22 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Dat was ook leuk geweest, alleen is dit een probeersel en vind je voor het geld wat ik voor deze heb betaald geen k100 volgens mij
Deze was 900 en is netjes. Dus dat scheelt wel iets.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:58 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je er voor hebt betaald, maar een K100 LT varieert nogal in prijs. Voor een net exemplaar vragen ze tussen de ¤1500 en ¤2000 (soms nog meer). Een minder net exemplaar met wat werk heb je soms al voor onder de ¤1000.
Welke uitvoering van de K100 bedoel je? De 8V of de 16V.quote:Op zondag 31 januari 2016 13:41 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Deze was 900 en is netjes. Dus dat scheelt wel iets.
Van wat ik zo lees zijn de meningen wat verdeeld over de k75 VS k100. Bedenk wel dat het voor mij een pekelfiets cq boodschappenfiets cq auto vervanger is
In het algemeen. De 100 is iets logger toch?quote:Op zondag 31 januari 2016 13:59 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Welke uitvoering van de K100 bedoel je? De 8V of de 16V.
Ja, de K100 heeft een iets langere wielbasis en is wat zwaarder. Die langere wielbasis zorgt er wel voor dat de motor echt als op rails door de bochten gaat. Het is geen gooi- en smijtfiets vanwege het gewicht, maar wel ongelofelijk stabiel waardoor je bochten met een hele hoge snelhied kan nemen.quote:Op zondag 31 januari 2016 14:09 schreef Catch22- het volgende:
[..]
In het algemeen. De 100 is iets logger toch?
Oke. Maar in krappere ruimtes in de file of stad dus wat lastiger? Blok is onderin wat luier dan de mijne zeker?quote:Op zondag 31 januari 2016 16:43 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Ja, de K100 heeft een iets langere wielbasis en is wat zwaarder. Die langere wielbasis zorgt er wel voor dat de motor echt als op rails door de bochten gaat. Het is geen gooi- en smijtfiets vanwege het gewicht, maar wel ongelofelijk stabiel waardoor je bochten met een hele hoge snelhied kan nemen.
Ja, de K100 is niet van de snelle koerswijzigingen. Nee, het blok is zeker niet luier, heeft meer pk's (90 voor de 8V en 100 voor de 16V) en ook meer koppel.quote:Op zondag 31 januari 2016 17:14 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Oke. Maar in krappere ruimtes in de file of stad dus wat lastiger? Blok is onderin wat luier dan de mijne zeker?
Ik vind t wel belangrijk dat hij goed is in de stad. Maar als ik eens op een 100 kan rijden wil ik het wel meemaken.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:22 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Ja, de K100 is niet van de snelle koerswijzigingen. Nee, het blok is zeker niet luier, heeft meer pk's (90 voor de 8V en 100 voor de 16V) en ook meer koppel.
Ik weet niet wat voor rails er bij jou in de buurt ligt maar ik vond het bochtengedrag van mijn K100LT vrij beroerd. Althans vergeleken met een goeie streetbike.quote:Op zondag 31 januari 2016 09:18 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Helemaal met je eens, jammer dat het geen K100 is, die zijn zo mogelijk nóg lomper maar hebben een bochtengedrag alsof ze op rails lopen. En door het extra vermogen een onwaarschijnlijke topsnelheid voor zo'n "eizenschwein". Mijn K100RS had een nat gewicht van maar liefst 265 kg, had maar 5 versnellingen maar perste er ondanks zijn 27 jaartjes toch nog met gemak zo'n 220 op de teller uit.
In mijn buurt liggen er dan prima rails, ik heb met mijn K100RS nooit het gevoel gehad dat ik een bocht niet zou halen en dat ging vaak behoorlijk hard.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor rails er bij jou in de buurt ligt maar ik vond het bochtengedrag van mijn K100LT vrij beroerd. Althans vergeleken met een goeie streetbike.
Ze zijn ook niet gemaakt voor bochten, ze zijn gemaakt om met 200 over de snelweg te denken, onder het genot van een klassiek muziekje, een blokje kaas en een lekker rood wijntje. En daar zijn ze dan weer verdomde goed in.
Helaas heb ik mijn K100 vanwege gezondheidsredenen van de hand moeten doen, dus kan ik je niet helpen daarmee. En mijn K100RS was niet slecht in de stad, het was alleen wel hard werken, maar dan kan ook gedeeltelijk door het "race" stuurtje komen dat BMW standaard op de RS zette.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:24 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik vind t wel belangrijk dat hij goed is in de stad. Maar als ik eens op een 100 kan rijden wil ik het wel meemaken.
Ik had steeds het gevoel dat ie in een lowsider ging, erg irritant.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:29 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
In mijn buurt liggen er dan prima rails, ik heb met mijn K100RS nooit het gevoel gehad dat ik een bocht niet zou halen en dat ging vaak behoorlijk hard.
Voorveren waren echt dramatisch ja, maar mijn 100 was dan ook van '88. Vervang je oude veren door een set progressieve veren en de voorkant is rotsvast in de bocht.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:33 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik had steeds het gevoel dat ie in een lowsider ging, erg irritant.
Moet wel gezegd dat ik niet de moeite heb genomen om de vering en het balhoofdlager aan te pakken, want volgens mij was daar nog wel wat te winnen.
Steeds klein beetje meer blijven pushen. Ik merk bij mijzelf dat ik wel steeds harder durf.quote:Op zondag 31 januari 2016 21:11 schreef Catch22- het volgende:
Ik ben sowieso een angsthaas in bochten en rotondes dus ik heb nog niets gemerkt.
Dat doe ik ook wel, maar echt hard gaat t niet. Helemaal niet als t vochtig is.quote:Op zondag 31 januari 2016 22:01 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Steeds klein beetje meer blijven pushen. Ik merk bij mijzelf dat ik wel steeds harder durf.
Misschien dat ik mjan zometeen bij kan houden op de afritjes.
Schijnt ook "maar" 1750 pond te kosten.quote:Op zondag 31 januari 2016 22:06 schreef Tunafish het volgende:
Ik ben de laatste dagen wat wezen kijken naar manieren om de nieuwe motor aanzienlijk gezonder te kunnen parkeren (als in, niet in de stromende regen met alleen een hoes erover), en dan kom je toch een stel gedrochten tegen
Superpraktisch en gemakkelijk, maar ik kom ogen tekort om uit te lepelen:
[ afbeelding ]
De Bike Barn. Gewoon, omdat het kan, blijkbaar.
[ afbeelding ]
En voor als ik hem altijd wil kunnen zien, maar toch droog wegzetten
[ afbeelding ]
Ik hou het misschien toch maar bij een simpele constructie van wat palen, dakje, houten muurtjes en een deur, in plaats van dit soort gevallen
Schijntje!quote:Op zondag 31 januari 2016 22:12 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Schijnt ook "maar" 1750 pond te kosten.
Jammer, nou gaat deeltje 1200 kapot.quote:Op zondag 31 januari 2016 22:31 schreef Nero22 het volgende:
Trouwens... Deel 1200 en nog steeds geen Ducati 1200 gepost zoals ik dat in deel 1198 deed.
Zo.
Ze zijn niet dik gezaaid, maar ik vind 900 niet duur voor een nette fiets. In die categorie kan ik naast de diversion weinig anders bedenkenquote:Op maandag 1 februari 2016 12:57 schreef Gummiebeer het volgende:
* Gummiebeer denkt erover om tijdelijk ook een bmw hok aan te schaffen voor weinug.
http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lrquote:Op maandag 1 februari 2016 12:57 schreef Gummiebeer het volgende:
* Gummiebeer denkt erover om tijdelijk ook een bmw hok aan te schaffen voor weinug.
Ik had voor 700 euro een K100LT En dat was met ABS, benzinemeter, verstelbare ruit en zelfs een radioquote:Op maandag 1 februari 2016 12:59 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ze zijn niet dik gezaaid, maar ik vind 900 niet duur voor een nette fiets. In die categorie kan ik naast de diversion weinig anders bedenken
Netjes. Wel werk aan gedaan of ook niet?quote:Op maandag 1 februari 2016 17:30 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik had voor 700 euro een K100LT En dat was met ABS, benzinemeter, verstelbare ruit en zelfs een radio
Na de winter voor 650 euro weer verkocht. Prima dealtje.
Nee, maar er gaat ook niks kapot aan zo'n ding.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:56 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Netjes. Wel werk aan gedaan of ook niet?
Ook niet lastig te fiksen toch?quote:Op maandag 1 februari 2016 21:37 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee, maar er gaat ook niks kapot aan zo'n ding.
Behalve de cardanshaft dan, maar da's gewoon een tikkende selfdestruct-tijdbom en doe je verder weinig aan.
Dankje !quote:Op maandag 1 februari 2016 23:04 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Gefeliciteerd. Zo'n Blackbird zijn geen verkeerde machines, haha.
Veel plezier, en wees er voorzichtig mee, volgens mij zijn ze niet zo vergevingsgezind.
Dat gaat een hoop vieze boxershorts opleverenquote:
Toch fijn als dat in zes seconden kanquote:
Vier moet lukkenquote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:23 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Toch fijn als dat in zes seconden kan
Yep, daar zit je prima op. Net zoals op een ZZR-1100quote:Op maandag 1 februari 2016 23:26 schreef ArieVederci het volgende:
[..]
Dankje !
Daar ben ik me zeker van bewust. Maar het is voor mijn lengte (2.03) een goede motor als ik de reviews mag geloven.
Mocht ik hem toch te gortig vinden dan kan ik een redelijke GSX600F voor een krat bier kopen om eerst te leren rijden. Maar dat zal de tijd leren
Mijn droomfiets...quote:Op woensdag 3 februari 2016 13:29 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Yep, daar zit je prima op. Net zoals op een ZZR-1100
Bijna mijn eerste fiets geweest alleen stond dit blok bekend op olie-circulatieproblemen die het einde van het blok betekenden rond 80k. Dan ga je geen fiets kopen met 77k op de tellerquote:
Mijn stiefvader had er 1 toen hij bij mijn moeder kwam. Sindsdien wou ik motorrijden. Hij wou alleen heel graag dat ik de ZZR NIET als eerste motor namquote:Op woensdag 3 februari 2016 13:34 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Bijna mijn eerste fiets geweest alleen stond dit blok bekend op olie-circulatieproblemen die het einde van het blok betekenden rond 80k. Dan ga je geen fiets kopen met 77k op de teller
Perfect! Kan de examinator je ook niet goed betrappen op fouten als zijn zicht beperkt is door de zware regen.quote:Op woensdag 3 februari 2016 14:25 schreef Nero22 het volgende:
Ik mag maandag examen doen...
[ afbeelding ]
Het gaat in elk geval niet vriezen.
Setje of twee extra paar handschoenen meenemen van de rijschool.
Misschien heb je meer aan een parapluquote:Op woensdag 3 februari 2016 14:25 schreef Nero22 het volgende:
Ik mag maandag examen doen...
[ afbeelding ]
Het gaat in elk geval niet vriezen.
Setje of twee extra paar handschoenen meenemen van de rijschool.
Met je 2 meter kom je echt niet weg op een gsx600f. Ik kreeg al krampen in m'n liezen na 5km op zo'n bakfiets.quote:Op maandag 1 februari 2016 23:26 schreef ArieVederci het volgende:
[..]
Dankje !
Daar ben ik me zeker van bewust. Maar het is voor mijn lengte (2.03) een goede motor als ik de reviews mag geloven.
Mocht ik hem toch te gortig vinden dan kan ik een redelijke GSX600F voor een krat bier kopen om eerst te leren rijden. Maar dat zal de tijd leren
Ik ben 1.96 en zit op een '97 GSX-R600 wel goed. Maar ik heb niet zulke lange benen, dat kan wel net genoeg schelen.quote:Op woensdag 3 februari 2016 17:13 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Met je 2 meter kom je echt niet weg op een gsx600f. Ik kreeg al krampen in m'n liezen na 5km op zo'n bakfiets.
1.80 hier, zal wel door mijn lange stelten komen dan.quote:Op woensdag 3 februari 2016 17:14 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik ben 1.96 en zit op een '97 GSX-R600 wel goed. Maar ik heb niet zulke lange benen, dat kan wel net genoeg schelen.
K75RT kopen? ¤600quote:Op zondag 31 januari 2016 18:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor rails er bij jou in de buurt ligt maar ik vond het bochtengedrag van mijn K100LT vrij beroerd. Althans vergeleken met een goeie streetbike.
Ze zijn ook niet gemaakt voor bochten, ze zijn gemaakt om met 200 over de snelweg te denken, onder het genot van een klassiek muziekje, een blokje kaas en een lekker rood wijntje. En daar zijn ze dan weer verdomde goed in.
Uiteindelijk een beetje een haat-liefdeverhouding. Ik sluit in ieder geval niet uit dat er ooit nog eentje terug komt
Volgens mij wel, maar weet niet meer welke vestiging. Dacht dat ik wilde kijken naar tanktassen en dat ik het heel erg vond tegenvallen.quote:Op donderdag 4 februari 2016 22:21 schreef Erasmo het volgende:
[..]
K75RT kopen? ¤600
Volgende week maar eens langs een Louis.de winkel in het eggie gaan, zijn er hier lui wel eens geweest bij een bakstenen winkel van hun?
2.5quote:
Komt er een beunhok naast d'n Duc ja?quote:Op donderdag 4 februari 2016 23:13 schreef stinkie het volgende:
Een fucking transalp uit 89 voor 1600¤ wat denken ze wel...
De laatste die ik 10 jaar geleden kocht kwam nog niet aan de 1000 ....
mss iets voor woon-week verkeer. Iets dat gewoon op de stoep kan blijven staanquote:Op donderdag 4 februari 2016 23:28 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Komt er een beunhok naast d'n Duc ja?
een bandit dusquote:Op vrijdag 5 februari 2016 07:39 schreef stinkie het volgende:
[..]
Iets dat gewoon op de stoep kan blijven staan
Diverse keren, wat wil je weten?quote:Op donderdag 4 februari 2016 22:21 schreef Erasmo het volgende:
[..]
K75RT kopen? ¤600
Volgende week maar eens langs een Louis.de winkel in het eggie gaan, zijn er hier lui wel eens geweest bij een bakstenen winkel van hun?
Ik kom er net achter dat er één op maar iets van 40 km van m'n woonplaats is dus het is wel lekker dichtbij.quote:Op donderdag 4 februari 2016 22:45 schreef mjan het volgende:
[..]
Volgens mij wel, maar weet niet meer welke vestiging. Dacht dat ik wilde kijken naar tanktassen en dat ik het heel erg vond tegenvallen.
Het is een Fun store, hebben ze nog een beetje ruitjes liggen daar?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 11:40 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Diverse keren, wat wil je weten?
In ieder geval belangrijk is dat je verschillende soorten hebt. de FUN store´s hebben een kleiner assortiment dan de MEGA stores, maar nog wel een flink uitgebreide assortiment.
Ruitjes weet ik niet, volgens mij niet. Sowieso hebben ze online het grootste assortiment. Maar zij kunnen het ook wel bestellen en evt. opsturen naar jou.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 14:38 schreef Erasmo het volgende:
Heb een F650GS als leenmotor mee terwijl de Zero z'n power tank krijgt, gelukkig maar voor een dagje want het is toch wel een aardige wheelietrekker
[..]
Ik kom er net achter dat er één op maar iets van 40 km van m'n woonplaats is dus het is wel lekker dichtbij.
[..]
Het is een Fun store, hebben ze nog een beetje ruitjes liggen daar?
Mooi ding.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 16:24 schreef -Richard- het volgende:
Paar kleine updates gedaan
[ afbeelding ]
Thanksquote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:54 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Mooi ding.
Vergeet de spiegels niet... Het ziet er wel beter uit, maar het valt wel op dat ze er niet op zitten.
Denk ook aan Rizoma. Nadeel van beide merken is alleen de prijs.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 00:34 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Thanks
Klopt, ik mis ze ook hoor. Denk een setje barracuda's of iets in die trend. Wil graag een stel strakke spiegels, de originele zijn nogal lelijk
Ach ik rij voor een euro heen en weer dus ik neem deze week sowieso wel een kijkjequote:Op vrijdag 5 februari 2016 17:03 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ruitjes weet ik niet, volgens mij niet. Sowieso hebben ze online het grootste assortiment. Maar zij kunnen het ook wel bestellen en evt. opsturen naar jou.
Koop een setje via alixpress. Exact hetzelfde als Rizoma, alleen een typfoutje op de achterkant van de spiegels. Ik geloof ¤30 voor een setje ipv ¤150 per spiegelquote:Op zaterdag 6 februari 2016 01:42 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Denk ook aan Rizoma. Nadeel van beide merken is alleen de prijs.
ALAAF! dit is een lokquote....quote:
Ik denk dat je nu, na het ge-alaaf, de dubbele prijs mag betalen.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 16:19 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ALAAF! dit is een lokquote....
jij pende laatst toch iets neer over oxford hotgrips die je te koop had? heb je die nog en zoja wat vraag je ervoor? DM staat open
Ik heb dezequote:Op zaterdag 6 februari 2016 13:36 schreef Phaelanx_NL het volgende:
http://www.aliexpress.com(...)3a-b088-7004f66a3c90
Bijvoorbeeld
¤25, maar met alaafbelasting ¤111quote:Op zaterdag 6 februari 2016 16:19 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ALAAF! dit is een lokquote....
jij pende laatst toch iets neer over oxford hotgrips die je te koop had? heb je die nog en zoja wat vraag je ervoor? DM staat open
test maar als het werkt wil ik ze wel hebben ik ga ervanuit dat het er gewoon nog goed uitziet kom ik ze wel ophalen oidquote:Op zaterdag 6 februari 2016 16:44 schreef BlackLining het volgende:
[..]
¤25, maar met alaafbelasting ¤111
Moet ze wel nog ff testen aan de Bandit, GSX550 leverde er te weinig stroom voor.
Och man, de eerste keer dat ik ging tanken met de srad kreeg ik hem ook niet aan. Best lulligquote:Op maandag 8 februari 2016 08:58 schreef Tunafish het volgende:
Nou, de drie motoren zijn weg en de VFR is er voor in de plaats gekomen En hij startte vanmorgen gewoon in een keer!
Alleen nog even wennen aan het alarm dat erop zit
vanochtend is het nog droog als ik het zo zie Succes buddyquote:Op maandag 8 februari 2016 09:24 schreef mjan het volgende:
Succes Nero! Lekker door de regen crossen
Ik ging gistermiddag nog even een stukje rijden om de achterband een beetje in te rijden en zodra ik het contact op ON zette begon dat ding te blèren joh Als een malle op die knopjes drukken tot ie stoptequote:Op maandag 8 februari 2016 09:16 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Och man, de eerste keer dat ik ging tanken met de srad kreeg ik hem ook niet aan. Best lullig
Ik heb dat systeem wat iedereen heeft, ben de naam kwijt. Zitten 2 knopjes op de remote, waarvan 1 iets verzonken. Die is voor het inlezen.quote:Op maandag 8 februari 2016 09:37 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Ik ging gistermiddag nog even een stukje rijden om de achterband een beetje in te rijden en zodra ik het contact op ON zette begon dat ding te blèren joh Als een malle op die knopjes drukken tot ie stopte
Blijkbaar zat er geen handleiding meer bij dat alarm, want het enige wat we meekregen waren de twee sleutels en remotes, zonder iconen of uitleg op die remotes zelf. Wel twee knoppen, maar nog geen echt patroon in gevonden hoe ze werken
quote:Op maandag 8 februari 2016 09:24 schreef mjan het volgende:
Succes Nero! Lekker door de regen crossen
Dank jullie wel! Het ziet er niet eens zo heel slecht uit nee. Gaat wel goed komen.quote:Op maandag 8 februari 2016 09:36 schreef Catch22- het volgende:
[..]
vanochtend is het nog droog als ik het zo zie Succes buddy
moest je om 13 uur?quote:Op maandag 8 februari 2016 09:45 schreef Nero22 het volgende:
[..]
[..]
Dank jullie wel! Het ziet er niet eens zo heel slecht uit nee. Gaat wel goed komen.
Al ben ik stiekem toch best zenuwachtig...
Precies die inderdaad! Zal er vanmiddag even wat mee kutten.quote:Op maandag 8 februari 2016 09:41 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik heb dat systeem wat iedereen heeft, ben de naam kwijt. Zitten 2 knopjes op de remote, waarvan 1 iets verzonken. Die is voor het inlezen.
Dikke knop indrukken is voor het alarm aan en uitzetten. Branden de knipperlichten lang, zet je hem aan, branden ze kort, is hij uit. Na 30 seconden (ofzo) springt het alarm weer aan. Dus dan even op de knop drukken, korte knipper en je kan starten. Kan niet als je de sleutel in het slot hebt.
spyball dus
Precies die inderdaad! Zal er vanmiddag even wat mee kutten.quote:
Kan ik nog heel lang blijven doen. Hij is buiten het bereik van de magneet gevallen.quote:
Nope, over 10 min. Om 14:00.quote:
Break a leg!quote:Op maandag 8 februari 2016 13:52 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Nope, over 10 min. Om 14:00.
Totaal geen regen (gehad)!
quote:Op maandag 8 februari 2016 14:45 schreef Nero22 het volgende:
Geslaagd. Ik mag een grote mensen motor rijden!
Neuh, niet dat 'ie gezegd heeft. Al deed ik mijn halve draai wel een beetje valsspelend met de slippende koppeling, maar fuck it.quote:
congrats. Hopen dat er gauw een andere n00b met een brommer komt om te beschimpen.quote:Op maandag 8 februari 2016 14:45 schreef Nero22 het volgende:
Geslaagd. Ik mag een grote mensen motor rijden!
Jeuj!quote:Op maandag 8 februari 2016 14:45 schreef Nero22 het volgende:
Geslaagd. Ik mag een grote mensen motor rijden!
Amoebais er nog ergens. Die heeft ook een beperkt rijbewijs geloof ik.quote:Op maandag 8 februari 2016 14:53 schreef Catch22- het volgende:
[..]
congrats. Hopen dat er gauw een andere n00b met een brommer komt om te beschimpen.
Ik meen dat 'ie teruggedraaid is.quote:Op maandag 8 februari 2016 14:55 schreef Tunafish het volgende:
Amoeba heeft toch al een Ducati ofzo?
de motor waarmee die naar het CBR kwamquote:
Gefeliciteerdquote:Op maandag 8 februari 2016 14:45 schreef Nero22 het volgende:
Geslaagd. Ik mag een grote mensen motor rijden!
Goed gedaan hoor Ik kan nog steeds geen halve draaiquote:Op maandag 8 februari 2016 14:51 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Neuh, niet dat 'ie gezegd heeft. Al deed ik mijn halve draai wel een beetje valsspelend met de slippende koppeling, maar fuck it.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |