SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tekening eerste verdieping (Badkamer is hier anders op andere aanpassingen kloppen wel)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tekening tweede verdiepingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.23 maart was het zover en gingen wij naar de notaris en zijn we eigenaar van hoe wij het noemen "onze zandbak"
16 maart was de officiële start van de bouw.
En 25 januari gaan ze de boel opleveren.
Ondertussen is er natuurlijk al veel uitgezocht.
Zo hebben we al een:
KeukenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BadkamerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ToiletSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tegels beneden verdieping (Zonder de kleinste maat)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Momenteel staat het er zo bij!image by Thinkk-Pinkk, on Flickr
I solemnly swear i'm up to no good![]()
Ondertussen hebben we een mooie planning gemaakt en hebben we van alle bedrijven al te horen gekregen wanneer ze wat komen doen. Prettig voor ons want dan weten we wanneer iets af moet zijn![]()
Maandag oplevering waarbij in de middag meteen een bedrijf de gordijnen komt inmeten. Handiger dat ze dat meteen komen doen dan als de muren nat zijn enzo :![]()
Dus is het al maandag?I solemnly swear i'm up to no good![]()
nee het is weekendquote:
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno![]()
als je moest werken was je lang niet zo ongeduldigquote:
Return of the Unox-muts
Haha dat is zeker waar.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 19:40 schreef lipje het volgende:
[..]
als je moest werken was je lang niet zo ongeduldig
Mooi! Ik ben ook bezig met het kopen van een nieuwbouwwoning vlakbij het water. Ik zit echter nog in de hypotheek-goedkeurings-fase. Deze maand is de bouw begonnen.
Gevorderd nordic walker met aerodynamische loopstokken!![]()
Spannend! Als je adviseur positief is en je hebt niks achter gehouden komt het vast helemaal goedquote:Op vrijdag 22 januari 2016 23:22 schreef Goanaut het volgende:
Mooi! Ik ben ook bezig met het kopen van een nieuwbouwwoning vlakbij het water. Ik zit echter nog in de hypotheek-goedkeurings-fase. Deze maand is de bouw begonnen.
Ik hoop het. Een eerste aanvraag is afgeketst op een meningsverschil tussen aannemer en geldverstrekker.Gevalletje bureaucratie. Erg frustrerend als je wel gewoon de middelen hebt. Het ligt nu bij 'n andere geldverstrekker.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 23:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Spannend! Als je adviseur positief is en je hebt niks achter gehouden komt het vast helemaal goed
Ik zie dat er panelen op het huis zitten, dat is mooi. Heb je wel nog een cv-ketel of is alles elektrisch? Veel woonplezier alvast!Gevorderd nordic walker met aerodynamische loopstokken!![]()
Hebben gewoon een cv ketel op zolder hangenquote:Op zaterdag 23 januari 2016 00:45 schreef Goanaut het volgende:
[..]
Ik hoop het. Een eerste aanvraag is afgeketst op een meningsverschil tussen aannemer en geldverstrekker.Gevalletje bureaucratie. Erg frustrerend als je wel gewoon de middelen hebt. Het ligt nu bij 'n andere geldverstrekker.
Ik zie dat er panelen op het huis zitten, dat is mooi. Heb je wel nog een cv-ketel of is alles elektrisch? Veel woonplezier alvast!
Ik hoop dat het zich snel oplost voor je.
Veel plezier met het proces van je huis te zien groeien. Het is zo tof!quote:Op vrijdag 22 januari 2016 23:22 schreef Goanaut het volgende:
TP veel plezier maandag
Ik heb je lief mijn hele leven![]()
Dankjewelquote:Op zaterdag 23 januari 2016 08:33 schreef laziness het volgende:
[..]
Veel plezier met het proces van je huis te zien groeien. Het is zo tof!
TP veel plezier maandag
Jawel was zaterdag nacht iets te enthousiast wezen stappen en had maar twee uur geslapen dus gisteren viel ik meteen als een blok in slaap haha.quote:Op maandag 25 januari 2016 09:17 schreef Puala het volgende:
Heb je wel kunnen slapen vannacht?![]()
Veel plezier straks
En dankjewel!I solemnly swear i'm up to no good![]()
Whooo! Eindelijk is het zo ver. Heel veel plezier en succes met klussen![]()
Vergeet ons niet te verwennen met foto's![]()
![]()
Even proberen
[edit]Heb de link even voor je aangepast, nou werkt hij wel.![]()
Groet, cvboer.
[ Bericht 16% gewijzigd door cvboer2 op 25-01-2016 18:39:03 ]I solemnly swear i'm up to no good![]()
Thanks. Hoe heb je dat gedaan? Was nog aan het veranderen maar kon hem ineens niet meer aanpassen. Heb nog wat foto's namelijken weet niet hoe ik dat mobiel moet doen vanaf mijn mobiel.
Mooi! En helemaal lekker met dit weer nu.
Heb je vandaag ook met Vereniging eigen huis de woning doorgelopen?
Mobiel doe ik altijd via www.tinypic.com. Kan ik via mijn mobiel uploaden en die creëert meteen een url die ik hier kan plaatsen.![]()
Jij had naar je persoonlijke pagina gelinkt, ik heb een verwijzing gemaakt naar 1 foto. Mobiel lukt dat niet, denk ik. Ik wil de overige foto's van je woning er ook wel inzetten, tenminste als je daar geen bezwaar tegen hebt.quote:Op maandag 25 januari 2016 18:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Thanks. Hoe heb je dat gedaan? Was nog aan het veranderen maar kon hem ineens niet meer aanpassen. Heb nog wat foto's namelijken weet niet hoe ik dat mobiel moet doen vanaf mijn mobiel.
Share your talent, move the world.![]()
Haaij!quote:Op maandag 25 januari 2016 18:41 schreef Snoepje5 het volgende:
Mooi! En helemaal lekker met dit weer nu.
Heb je vandaag ook met Vereniging eigen huis de woning doorgelopen?
Mobiel doe ik altijd via www.tinypic.com. Kan ik via mijn mobiel uploaden en die creëert meteen een url die ik hier kan plaatsen.
Dat weer vandaag was prachtig! Heb met alleen een vestje aan de hond uitgelaten. Zo wil ik wel meer winter.
Wij hadden idd iemand bij van VEH. Wel grappig buren hadden zonder iemand meegenomen te hebben 1 en 0 dingen wij hadden er iets meer dan 10. Meeste kleine dingetjes Maar ook wat grotere zoals een lekkende douchewand enzo.
Ik weet ook niet wie het laatst zei. Maar onze rookmelder op zolder moet idd iets omlaag geplaatst worden.
Tinypic verwijderd op een gegeven moment je foto's En veranderd het met een ander plaatje heb ik weleens gemerkt. En dat zou ik best zonde vinden.Ah heb ik dat via Flickr gedaan. Jammer dat er geen manier is om dat te doen via mobiel Bedankt voor je aanpassing iig.quote:Op maandag 25 januari 2016 18:45 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Jij had naar je persoonlijke pagina gelinkt, ik heb een verwijzing gemaakt naar 1 foto. Mobiel lukt dat niet, denk ik. Ik wil de overige foto's van je woning er ook wel inzetten, tenminste als je daar geen bezwaar tegen hebt.
En ook bedankt voor je aanbod. Maar bedacht me later dat ik er vast nog wel meer zou maken en dan alles wel in een keer zou uploaden.
--------------------------------------------------------
Damkzij CVboer2 staat de eerste foto er al.
We hadden de boel meteen maar volgegooid met rotzooi,image by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Lekker bakske koffieimage by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Ons uitzicht vanuit de keuken, Hier kan ik wel aan wennen.image by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Alle toilet accessoires opgehangen (correctie bijna alle.. handdoeken haakje moet nog)
image by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Loebes kwam ook nog even op bezoek![]()
En bij gebrek aan een drinkbak voldoet een (ongebruikte!) verfbak natuurlijk ook prima![]()
Morgen gaan we beginnen met de voorstrijk. Er lijkt echt helemaal niks gedaan te zijn. Maar zijn heel de dag bezig geweest![]()
Waarschijnlijk tot morgen
Succes!! Ben heel benieuwd hoe het gaat worden
En tof uitzicht![i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.![]()
Haha zijn we zelf ook wel benieuwd naar![]()
We zijn nu de beneden verdieping in de voorstrijk aan het zetten wel fijn dat we straks niet meer wit zijn nadat we even vergeten waren niet tegen de muur te kijken.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Valt wel mee denk ik. Meeste foto's zijn van toen het donker was.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:32 schreef zozozozo het volgende:
Gefeliciteerd met je huis maar mis ik nu vrijwel het daglicht in huis?I solemnly swear i'm up to no good![]()
Toch wel fijn dat je dan de veh hebt meegenomen. Een lekkende douchewand is niet fijn, maar goed dat het je nu al opgevallen is.
Ga je nu een paar weken achter een stuk door klussen?
Ik was nog verwend met leuke brieven van de aannemer, vandaag de eerste factuur.![]()
Twee weken sowieso en daarna ga ik nog wat dagen en gaat mijn vriend weer gewoon aan het werk.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 17:51 schreef Snoepje5 het volgende:
Toch wel fijn dat je dan de veh hebt meegenomen. Een lekkende douchewand is niet fijn, maar goed dat het je nu al opgevallen is.
Ga je nu een paar weken achter een stuk door klussen?
Ik was nog verwend met leuke brieven van de aannemer, vandaag de eerste factuur.
Zie maar zo iedere factuur is een stukje meer richting oplevering
Wij hebben heel de beneden verdieping in de voorstrijk zitten. Dus Jeej weer iets af.
Laten jullie de muren niet stucen?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 17:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Twee weken sowieso en daarna ga ik nog wat dagen en gaat mijn vriend weer gewoon aan het werk.
Zie maar zo iedere factuur is een stukje meer richting oplevering
Wij hebben heel de beneden verdieping in de voorstrijk zitten. Dus Jeej weer iets af.![]()
Volgens mij is het laten stucen van een net opgeleverd huis niet zo'n goed idee, ivm al het vocht in het huis. Althans dat heb ik gehoord.quote:Lange benen koud hoofd.![]()
En wat gaan jullie dan ondertussen doen? Behang of verven? Onze huis wordt voor de bouwvak opgeleverd en ik ben nog niet uit wat ik met die muren moet doen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 13:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Nope over twee jaar pas. Huis is erg! Vochtig.![]()
Behangklare muren zal je eerst moeten vullen en schuren wil je het mooi krijgen met enkel verf.quote:Op woensdag 27 januari 2016 13:21 schreef zoz het volgende:
[..]
En wat gaan jullie dan ondertussen doen? Behang of verven? Onze huis wordt voor de bouwvak opgeleverd en ik ben nog niet uit wat ik met die muren moet doen.
Stuc kan gaan scheuren. Wij hebben het wel. En ja er is wel ergens een scheurtje maar niks schokkends.Ik heb je lief mijn hele leven![]()
Wij hebben alles gevuld en geschuurd. En het behangklaar was bij ons gelukkig al erg strak. Wat helpt is met een lamp strijk licht maken dan zie je iedere oneffenheidI solemnly swear i'm up to no good![]()
Zo ben weer thuis en dus is het tijd voor een update.
De glazen douche wand/deur hadden jullie nog niet gezien..
Hij lekt nog een beetje dus daar moeten ze nog voor terug komenimage by Thinkk-Pinkk, on Flickr
En vandaag hebben we eerste laag verf aangebracht op de begane grond.
Wat een verschil maakt dat zeg. De verf is gewoon histor monodek 9010.
Voorimage by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Naimage by Thinkk-Pinkk, on Flickr
En
Voor Was al begonnen met schilderen maar rechts kun je nog zien hoe het was.image by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Na Donkere streep is schaduw van de lamp. Vet irritant.image by Thinkk-Pinkk, on Flickr
De onderste rand is niet gedaan. Maar dat komt een plint op van de tegels dus mooi m,et de roller weggebleven bij die stoffige vloer.
Morgen laag twee erop zetten en we zijn boven ook al druk met vullen en schuren.
Echt art ditimage by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Nu is deze muur er wel het slechts aan toe van heel het huis dus dat vergt nog wat werk maar het knapt er zo van op.
Ondertussen hebben ze de rookmelder verplaatst, schilderwerk bijgewerkt (Behalve de voordeur maar die gaan ze helemaal over doen en gezien het weer gaan ze dat van de zomer doen)
Zo morgen weer een dag. We zijn goed moe dus nu lekker douchen en te bed.,I solemnly swear i'm up to no good![]()
Ja anders hadden we er van dat bouwbehang op gegooid. maar was gelukkig niet nodig. Straks even kleurtje voor de slaapkamer uitzoeken en ondervloeren halen enzo.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:14 schreef Snoepje5 het volgende:
Ziet er goed uit. Muren waren dan ook al wel netjes behangklaar opgeleverd!
Dat klussen vreet energie trouwens. Val iedere dag als een blok in slaap en voel me als de wekker gaat nog lang niet uitgeslapen
Ziet er al netjes uit! hoeveel "winst" zou je nog behalen als je de muren laat stucen? Of is dat marginaal?![]()
Wat voor ondervloer ga je kiezen? Houd rekening met het vocht en vergeet dus de dampwerende folie nietquote:Op donderdag 28 januari 2016 07:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja anders hadden we er van dat bouwbehang op gegooid. maar was gelukkig niet nodig. Straks even kleurtje voor de slaapkamer uitzoeken en ondervloeren halen enzo.
Dat klussen vreet energie trouwens. Val iedere dag als een blok in slaap en voel me als de wekker gaat nog lang niet uitgeslapen
En ik ken dat. Als ik nu de foto's van onze hele drukke klusperiode terugkijk, denk ik alleen maar 'jeetje, wat zag ik er belabberd en doodmoe uit'. Ik sliep toen wel prima
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)![]()
Het zal echt wel strakker zijn. Daarom laten we het over twee jaar nog stucen. Maar met een beetje liefde en geduld zien die muren er prima uit.quote:Op donderdag 28 januari 2016 08:57 schreef Luuk84 het volgende:
Ziet er al netjes uit! hoeveel "winst" zou je nog behalen als je de muren laat stucen? Of is dat marginaal?I solemnly swear i'm up to no good![]()
Hebben idd voor vocht enzo besteld. Dus dat komt wel goed.quote:Op donderdag 28 januari 2016 09:01 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wat voor ondervloer ga je kiezen? Houd rekening met het vocht en vergeet dus de dampwerende folie niet
En ik ken dat. Als ik nu de foto's van onze hele drukke klusperiode terugkijk, denk ik alleen maar 'jeetje, wat zag ik er belabberd en doodmoe uit'. Ik sliep toen wel prima
Ben blij als dat klussen er op zit. Duurt nog wel even :pI solemnly swear i'm up to no good![]()
Ziet er al goed uit TP! Het nadeel van de nieuwbouwwoningen in de winter bouwen is dat ze erg vochtig zijn. Ben er voor de onze ook erg bang voor. Heb je de buren al een beetje leren kennen?![]()
Opleveren in de winter betekent casco in de zomer, dus je isolatie is redelijk droog gebleven, in tegenstelling tot huizen die nu wind en waterdicht gemaakt worden.Return of the Unox-muts
Aan de ene kant woont een kerel van onze leeftijd. Is volgens mij wel aardig al een paar keer mee staan kletsen. Andere kant een iets oudere vrouw. Daar heb ik nog niet echt mee gepraat eigenlijk.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 15:08 schreef Peacefulll het volgende:
Ziet er al goed uit TP! Het nadeel van de nieuwbouwwoningen in de winter bouwen is dat ze erg vochtig zijn. Ben er voor de onze ook erg bang voor. Heb je de buren al een beetje leren kennen?I solemnly swear i'm up to no good![]()
De badkamer is ook "klaar" tot over een tijdje het badmeubel komt want de spiegelkast hangt![]()
Zeeppompje lijkt erg ver weg te zitten. En dat zxit hij ook. Dit omdat er dus nog een andere wasbak met meubel komt ipv deze.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Hornbachquote:Op zaterdag 30 januari 2016 11:06 schreef Snoepje5 het volgende:
Handig zo'n spiegelkast. Waar heb je die gehaald?
Hoi!
Huis vordert gestaag maar zijn nog steeds bezig met schilderen. Kan geen verfroller meer zien![]()
Wij willen een achterwandje voor onze keuken.
Iemand nog leuke niet al te dure aan bevelingen?I solemnly swear i'm up to no good![]()
Doen jullie alles alleen? Soms is het handig wanneer anderen meehelpen, al is soms de afwerking niet super.quote:Op maandag 1 februari 2016 08:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hoi!
Huis vordert gestaag maar zijn nog steeds bezig met schilderen. Kan geen verfroller meer zien![]()
Wij willen een achterwandje voor onze keuken.
Iemand nog leuke niet al te dure aan bevelingen?
Ikzelf vind een glazen achterwand mooi, maar hoeveel zoiets kost, geen idee.Lange benen koud hoofd.![]()
Nee lang niet alles alleen hoor maar wat je zegt zelf doe je het meestal wat netter haha.quote:Op maandag 1 februari 2016 09:58 schreef Volvoman het volgende:
[..]
Doen jullie alles alleen? Soms is het handig wanneer anderen meehelpen, al is soms de afwerking niet super.
Ikzelf vind een glazen achterwand mooi, maar hoeveel zoiets kost, geen idee.
Had idd ook voor een glazen wand gekeken en daarvan vond ik de kosten wel meevallen. Maar dacht misschien heeft iemand nog een idee. Tegelen lijkt me niet zo mooi.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Is ook rot met poetsen. Blijft altijd troep in de voegen achter.quote:Op maandag 1 februari 2016 10:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Nee lang niet alles alleen hoor maar wat je zegt zelf doe je het meestal wat netter haha.
Had idd ook voor een glazen wand gekeken en daarvan vond ik de kosten wel meevallen. Maar dacht misschien heeft iemand nog een idee. Tegelen lijkt me niet zo mooi.
Wij gaan gewoon voor keukenlatex. Kun je prima schrobben
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)![]()
Hebben we nu ook werkt wel oké alleen niet voor pastasausquote:Op maandag 1 februari 2016 10:16 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Is ook rot met poetsen. Blijft altijd troep in de voegen achter.
Wij gaan gewoon voor keukenlatex. Kun je prima schrobben![]()
![]()
![]()
Dus vandaar nu toch maar iets van een wandje. Ken mezelf een beetje
Wat vind je niet te duur?
Ik zag laatst in een winkel zoiets als dit: http://www.bokmerk.nl/
Vond het er best mooi uitzien, in veel kleuren beschikbaar etc. Maar vermoedelijk redelijk aan de prijs![]()
![]()
Ik vind die grote platen van de ikea op zich ook wel tof. Fastbo heet dat systeemquote:Op maandag 1 februari 2016 10:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Hebben we nu ook werkt wel oké alleen niet voor pastasaus![]()
![]()
![]()
Dus vandaar nu toch maar iets van een wandje. Ken mezelf een beetje![]()
![]()
Maar die mogen niet achter gas... Nou heb ik niet teruggezocht waar TP op kookt, maar da's wel een aandachtspuntje.quote:Op maandag 1 februari 2016 10:41 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik vind die grote platen van de ikea op zich ook wel tof. Fastbo heet dat systeemK&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
Ohquote:Op maandag 1 februari 2016 10:54 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Maar die mogen niet achter gas... Nou heb ik niet teruggezocht waar TP op kookt, maar da's wel een aandachtspuntje.![]()
![]()
Wij gaan koken op inductie![]()
Vermoed dat een glazen achterwand idd het mooiste is bij onze keuken.
Heb online al wel het een en ander gebonden bij glasz.nl ofzo iets.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Ja, stom he? Ik baalde daar in een huis of drie geleden ook echt van. Ze bestaan wel, glazen platen voor achter glas, maar niet die dus...quote:Inductiequote:Op maandag 1 februari 2016 11:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wij gaan koken op inductie![]()
Vermoed dat een glazen achterwand idd het mooiste is bij onze keuken.
Heb online al wel het een en ander gebonden bij glasz.nl ofzo iets.Het is er dat er bij mijn huis een prachtig vijfpits gasfornuis zat, anders was ik ook weer voor inductie gegaan. Enige nadeel is dat je nieuwe pannen moet kopen...
Heb idd alle pannen vervangen voor straks in de keuken. Gelukkig heeft blokker vaak goede acties op tefalquote:Op maandag 1 februari 2016 12:34 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ja, stom he? Ik baalde daar in een huis of drie geleden ook echt van. Ze bestaan wel, glazen platen voor achter glas, maar niet die dus...
[..]
InductieHet is er dat er bij mijn huis een prachtig vijfpits gasfornuis zat, anders was ik ook weer voor inductie gegaan. Enige nadeel is dat je nieuwe pannen moet kopen...
Vandaag eerste laag met kleurtje voor twee slaapkamer muren gedaan. Bij het plafond is het een beetje rottig geworden dus dat moet ik nog herstellenmaar kleurtje bevalt wel. Zal vanavond even foto posten want dat lukt mobiel natuurlijk weer niet.
Wat een ongelooflijk... waardeloze... foto
Maargoed het was al donker toen ik die maakte en ik zie dat nooit zo goed op het schermpje van mijn telefoon
Onderkant is niet geverfd vanwege de stof op de vloer. Komen toch plinten voorimage by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Kijk en deze randjes bedoel ik. Was wel afgeplakt enzo. Maar het plafond is van dat gespoten structuur. Morgen na de tweede laag even met een dun kwastje en witte verf aan de gang.image by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Donderdag gaan ze de tegelvloer leggen
Bijzondere kleur. Wat gaan jullie qua inrichting doen?K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
Slaapkamer is dit. Komt een antraciete boxspring in en een grote pax kast met die witte frosted schuifdeuren. Andere twee muren blijven ook wit. Misschien dat er naast die pax nog een boekenkast komt te staan. Maar daar twijfelen we nog over.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:52 schreef Tink89 het volgende:
Bijzondere kleur. Wat gaan jullie qua inrichting doen?
Kleur pakte iets donkerder uit dan ik verwacht hadeens kijken hoe het straks bij daglicht is nu de verf helemaal droog is.
Zo de beneden verdieping is weer helemaal leeg want morgen komen ze de tegels leggen.
Verven van de muren is klaar. Misschien dat we vandaag nog een begin maken aan de laminaat vloer voor de eerste verdieping.
We gaan gestaag door want volgende week komen de eerste meubels al![]()
Voor die randjes zag ik laatst bij Eigen Huis & Tuin () de tip om dan, na het afplakken, even met een kwastje wit langs de afplaktape te gaan. De gaatjes die er zitten vullen zich dan met wit. Als je dan daarna de kleur verft, kruipt dat niet alsnog in die randjes. Misschien het proberen waard bij een volgende ruimte?
![]()
Volgens mij gaat zelfs de paus vloeken van laminaat doorleggenwat een piep werk
Wil zoiets ook gaan proberen maar daarvoor moet eerst een verf.goed gedroogd en gehard zijnquote:Op woensdag 3 februari 2016 16:57 schreef elamanilo het volgende:
Voor die randjes zag ik laatst bij Eigen Huis & Tuin () de tip om dan, na het afplakken, even met een kwastje wit langs de afplaktape te gaan. De gaatjes die er zitten vullen zich dan met wit. Als je dan daarna de kleur verft, kruipt dat niet alsnog in die randjes. Misschien het proberen waard bij een volgende ruimte?
bedankt voor de tip!
Leuke kleur. Op de foto lijkt het erg op de kleur die ik op bijn alle muren heb.
Bovenste paar cm van de muur heb ik wit geverfd samen met de plafonds, dan krijg je een kaarsrechte scherpe overgang. Het deel dat de schilder heeft gedaan heeft dat niet, hij heeft een dun kitrandje op de overgang muur-plafond gebruikt. Ook behoorlijk strak.![]()
Het is de kleur "lei" bij de praxis. Laten mengen met histor![]()
Dat kitten is ook nog een idee maar dat moet je wel een beetje kunnen denk ik
Onze plafonds zijn allemaal gespoten
Kitten is niet moeilijk hoor. Gewoon beginnen op een onopvallende plekquote:Op woensdag 3 februari 2016 21:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Het is de kleur "lei" bij de praxis. Laten mengen met histor![]()
Dat kitten is ook nog een idee maar dat moet je wel een beetje kunnen denk ik
Onze plafonds zijn allemaal gespoten![]()
Zelfs ik kan het...
Het zijn allemaal opvallende plekken waar die andere kleur erop zit hahaquote:Op donderdag 4 februari 2016 08:55 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Kitten is niet moeilijk hoor. Gewoon beginnen op een onopvallende plekZelfs ik kan het...
Maar zal wel zien hoe ik dat ga doen
Zo vandaag zijn ze de tegels wezen leggen op de beneden verdieping. Morgen gaan ze die voegen en de plinten plaatsen.image by Thinkk-Pinkk
Ze zien nog een beetje wit op deze foto
Zelf hebben we ook nog iets gedaan maar niet te veel want we moesten op een gegeven moment het huis uit omdat ze de gang gingen doen en er dan niet meer overheen gelopen mag worden.
Maar wij zijn weer met ons laminaar bezig geweest. Best nog een hoop gedoe om dat netjes langs die deurposten te krijgen enzo.image by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Begint al op te schieten! leuk!quote:Op donderdag 4 februari 2016 14:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zo vandaag zijn ze de tegels wezen leggen op de beneden verdieping. Morgen gaan ze die voegen en de plinten plaatsen.
[ link | afbeelding ]image by Thinkk-Pinkk
Ze zien nog een beetje wit op deze foto
Zelf hebben we ook nog iets gedaan maar niet te veel want we moesten op een gegeven moment het huis uit omdat ze de gang gingen doen en er dan niet meer overheen gelopen mag worden.
Maar wij zijn weer met ons laminaar bezig geweest. Best nog een hoop gedoe om dat netjes langs die deurposten te krijgen enzo.
[ link | afbeelding ]image by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar je kan je kozijn inzagen met een multitool zodat je het laminaat onder je deurpost door kan schuiven, scheelt een hoop een gezaag en het is wat netter.![]()
Kan dat is van die stalen kozijnen?quote:Op donderdag 4 februari 2016 14:37 schreef Luuk84 het volgende:
[..]
Begint al op te schieten! leuk!
Misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar je kan je kozijn inzagen met een multitool zodat je het laminaat onder je deurpost door kan schuiven, scheelt een hoop een gezaag en het is wat netter.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Met een goede metaalzaag je voor een multitool (ik bedoel niet zo'n dremel, maar een oscillerende multitool) zou dat gewoon moeten lukken bij mijn weten.Mocht je het niet zeker weten, vraag het eens aan die mannen/vrouwen die beneden aan het werk zijn, misschien weten die het wel, en willen ze misschien nog wel helpen ook.quote:Op donderdag 4 februari 2016 14:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Kan dat is van die stalen kozijnen?
Edit: je kan ook je kozijn verstellen, maar dat is een bak werk volgens mij![]()
Wie is er nou de baas?
Maar zonder dollen, moeilijk is het niet: stukje ondervloer, stukje laminaat, leg je multitool erop en zagen maar. Dat is ook het mooie van zo'n multitool. je kan je zaag vlakliggend.
Maar goed vrije keus, als je netjes kan zagen met een decoupeerzaag kan je het laminaat er ook mooi inkrijgen.![]()
Het fijne werk gaat gelukkig wel aardig met die decoupeerzaag. Heb nog maar een plank verklooidquote:Op donderdag 4 februari 2016 15:01 schreef Luuk84 het volgende:
Wie is er nou de baas?
Maar zonder dollen, moeilijk is het niet: stukje ondervloer, stukje laminaat, leg je multitool erop en zagen maar. Dat is ook het mooie van zo'n multitool. je kan je zaag vlakliggend.
Maar goed vrije keus, als je netjes kan zagen met een decoupeerzaag kan je het laminaat er ook mooi inkrijgen.
Gordijnen kwamen vandaag ook binnen trouwens twee weken eerder dan verwacht. Is normaal andersom
...Of je komt erachter dat je het precies omgekeerd hebt gezaagd.quote:Op donderdag 4 februari 2016 15:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Het fijne werk gaat gelukkig wel aardig met die decoupeerzaag. Heb nog maar een plank verklooid![]()
![]()
![]()
Haha ja dat had ik van de zomer eens gehad bij een vriend van me. Wat heb ik staan vloeken.. Was een heel lastig stukjequote:Op donderdag 4 februari 2016 15:15 schreef Luuk84 het volgende:
[..]
...Of je komt erachter dat je het precies omgekeerd hebt gezaagd.![]()
Ik heb één stalen kozijn ingezaagd en bij de rest de laminaat er netjes omheen gelegd. Wat een kutklus zeg...K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
Ah het moet je maar liggen dus haha.quote:Op donderdag 4 februari 2016 15:28 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb één stalen kozijn ingezaagd en bij de rest de laminaat er netjes omheen gelegd. Wat een kutklus zeg...
Wij gaan er ook omheen
Zo we hadden onverwacht een middag vrij dus maar "even" naar de ikea gereden en daar een pax kast gekocht.
Gaat nog een hele klus worden die in elkaar zetten.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Haaij dankjewel!quote:Op zaterdag 6 februari 2016 16:53 schreef blup het volgende:
Welkom in de wijk trouwens.
Hoe diep is jouw huis nou? Kan 't op de tekening niet goed lezen.
Zag je laatst nog met je hond lopen![]()
Ons huis is met uitbouw 10,18 En 4,70 breed.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Awesome waar ga je ergens heen? Of bij die nieuwbouw die tegenover ons komt?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 18:06 schreef blup het volgende:
Ah da's precies wat wij nu ook hebben (zonder uitbouw).
We gaan binnenkort verhuizen binnen de wijk.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Gezien. Leuk leuk leuk!quote:Op zaterdag 6 februari 2016 18:12 schreef blup het volgende:
Nee. Zie PM
We gaan iets groter (10 x 5.9m) hoekwoning.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Tip, gebruik schilderstape op je muur en plafond om de plaats waar kit komt te merken. Als je dan de tape wegtrekt (mits hij netjes zat) heb je een kaarsrechte kit rand!quote:Op donderdag 4 februari 2016 08:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Het zijn allemaal opvallende plekken waar die andere kleur erop zit haha
Maar zal wel zien hoe ik dat ga doen![]()
Dat is wel een goedequote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:01 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Tip, gebruik schilderstape op je muur en plafond om de plaats waar kit komt te merken. Als je dan de tape wegtrekt (mits hij netjes zat) heb je een kaarsrechte kit rand!Zal binnenkort als ik toch ga kitten dat eens proberen op zolder om te oefenen
Valt best mee! Als liggend monteren een optie is, dat ging bij ons heel soepel.quote:Op donderdag 4 februari 2016 20:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zo we hadden onverwacht een middag vrij dus maar "even" naar de ikea gereden en daar een pax kast gekocht.
Gaat nog een hele klus worden die in elkaar zetten.
En die verfranden zijn herkenbaar![]()
![]()
Liggend monteren gaan we zeker doen hij moet voor woensdag ochtend staan want dan komt het bed deze kant opquote:Op zaterdag 6 februari 2016 20:32 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Valt best mee! Als liggend monteren een optie is, dat ging bij ons heel soepel.
En die verfranden zijn herkenbaar
Zo we zijn weer een beetje verder.
De gehele eerste verdieping is voorzien van laminaat.image by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Daarna hebben we in de slaapkamer de plinten alvast gezet. Die moesten als eerste want woensdag komen ze het bed al bezorgen. En voor het bed bezorgd wordt moest de paxkast geplaatst worden dus die staat ook.
Plintjes. (Moeten nog wat verder afgewerkt worden)image by Thinkk-Pinkk, on Flickr
En toen moest die paxkast nog....
Dit x4image by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Dan heb je ditimage by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Eerste deurimage by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Tweede deur erinEerste meubelstuk staat
Wij zijn erg blij met het resultaat. Er zitten nog geen planken, roedes en lades in. Dat doe ik van de week wel even.
Vandaag een dagje niet klussen.Morgen avond gaan we nog even naar het huis toe om de lamp in de slaapkamer op te hangen anders moeten we straks boven het bed boren en dat zien we niet zo zitten ivm het stof wat daar van af komt.
Zolder is ook bijna klaar met laminaat echt nog een klein stukje maar het werd gisteren echt te laat dus maar naar huis gegaan.
Van het weekend dat nog doen en de plinten afmaken.
Iemand een goede tip tegen cementsluier op tegels trouwens? Er mag nog niks agressiefs op zoals dat HG spul ofzo. gewoon met water lijkt weinig uit te halen.I solemnly swear i'm up to no good![]()
M'n ouders hadden daar 1 of andere fles voor waar je de eerste keer mee moest dweilen geloof ik. Iets tegen cementsluier.. geen idee hoe het heet. Was geen HG in ieder geval.![]()
Als het niet chemisch kan, dan mechanisch. Oftewel: poetsen. Met een droge(!) doek. Met water haal je niks uit, behalve dat de sluier tijdelijk onzichtbaar is. Heb je het laten leggen? Dan zou ik de tegellegger even bellen als ik jou was.quote:Op maandag 8 februari 2016 15:53 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Iemand een goede tip tegen cementsluier op tegels trouwens? Er mag nog niks agressiefs op zoals dat HG spul ofzo. gewoon met water lijkt weinig uit te halen.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt![]()
Heb die gebeld en die zegt schoonmaak azijn dus dat ga ik morgen even proberen.quote:Op maandag 8 februari 2016 18:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Als het niet chemisch kan, dan mechanisch. Oftewel: poetsen. Met een droge(!) doek. Met water haal je niks uit, behalve dat de sluier tijdelijk onzichtbaar is. Heb je het laten leggen? Dan zou ik de tegellegger even bellen als ik jou was.
Iedere keer idd nat kei mooie schone tegels tot het opdroogt
Zijn het heel speciale tegens dat er geen gewone cementsluierverwijderaar gebruikt mag worden?quote:Op maandag 8 februari 2016 18:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Heb die gebeld en die zegt schoonmaak azijn dus dat ga ik morgen even proberen.
Iedere keer idd nat kei mooie schone tegels tot het opdroogtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt![]()
quote:Op maandag 8 februari 2016 19:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Zijn het heel speciale tegens dat er geen gewone cementsluierverwijderaar gebruikt mag worden?Ze liggen er pas een paar dagen in. Voegen moeten nog uitharden enzo (ofzoiets)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik houd me maar aan de voorschriften van het tegel bedrijf. Ik heb het geluk dat de voegen eruit komen zetten als ik wat anders doe dan aanbevolen ofzo... Ken mijn geluk
En dan ben je er een dagje niet en hebben je schoonouders als verrassing de lamp in de slaapkamer alvast opgehangen.
Arme mensen zijn er 2 uur mee bezig geweest want het was schijnbaar nogal een gedoe![]()
Morgen komen ze de meubels, bed en de keuken leveren
Wat een takkeding!quote:Op dinsdag 9 februari 2016 20:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
En dan ben je er een dagje niet en hebben je schoonouders als verrassing de lamp in de slaapkamer alvast opgehangen.
Arme mensen zijn er 2 uur mee bezig geweest want het was schijnbaar nogal een gedoe![]()
Morgen komen ze de meubels, bed en de keuken leveren![]()
Ik vind 'm mooi.
ik moet verrassend weinig
lol wij hebben er ook 2, slaapkamer en woonkamer, maar inderdaad, die takken kunnen er maar op 1 manier in maar haken een soort van in elkaar.. best een klusje om te doenquote:Op dinsdag 9 februari 2016 20:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
![]()
![]()
Ja ben benieuwd hoe hij er in het uitziet nu hij hangt haha.quote:I solemnly swear i'm up to no good![]()
Hoorde zoiets Ja haha hebben wij eens geluk danquote:Op dinsdag 9 februari 2016 20:26 schreef Thrilled het volgende:
[..]
lol wij hebben er ook 2, slaapkamer en woonkamer, maar inderdaad, die takken kunnen er maar op 1 manier in maar haken een soort van in elkaar.. best een klusje om te doenI solemnly swear i'm up to no good![]()
Dat is de lamp die ik wilde en opeens uitverkocht was toen ik hem ging bestellenquote:Op dinsdag 9 februari 2016 20:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
. Toffe lamp
.
![]()
Oh dat is balen hij is echt tof. Ben blij dat we de grootste besteld hebben anders was hij een beetje weggevallen de nieuwe ik.quote:Op woensdag 10 februari 2016 08:05 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Dat is de lamp die ik wilde en opeens uitverkocht was toen ik hem ging bestellen. Toffe lamp
.
Balen dat hij er niet meer was. Ik had hem van de zomer al gekocht.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Tofquote:Op donderdag 11 februari 2016 09:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ze komen de keuken eerder plaatsen. Vanmiddag al![]()
![]()
Spannend! Foto's
Nice ben benieuwdquote:Op donderdag 11 februari 2016 09:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ze komen de keuken eerder plaatsen. Vanmiddag al![]()
![]()
Ze hebben hem nog niet af haha.
Heb wel al wat foto's maar ben nog niet thuis.. Was ruzie aan het maken met een kast...I solemnly swear i'm up to no good![]()
Even snel tussendoor. Maar hij staat![]()
Komt nog een stukje op de koof. Die is in bestelling
Sorry van de donkere foto maarja tegenlichtkeuken by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Strak!quote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Even snel tussendoor. Maar hij staat![]()
Komt nog een stukje op de koof. Die is in bestelling
Sorry van de donkere foto maarja tegenlicht
[ link | afbeelding ]keuken by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Mooie keuken![]()
Ja en nee. Het is een apart kleurtje. Het hangt er een beetje vanaf hoe het licht er op valt. Over het algemeen is hij eerder grijs/champagne te noemen dan bruinquote:Op vrijdag 12 februari 2016 18:24 schreef Snoepje5 het volgende:
Mooi! Is de kleur nou een beetje glanzend bruin?
Zo ik heb hier nog wat bij te werken geloof ik.
De slaapkamer is op de gordijnen en een grote lijst ophangen helemaal klaar.
Met nachtkastjes uit de Hemnes serie van Ikeaimage by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Ze kwamen alles in een keer leveren. meubels, keuken alles.. en dan staat het wel een beetje volDit is van de keuken.
Laminaat op zolder ligt ook. Nog plinten plaatsen en daarna de schuifdeuren voor de knieschotten maken.image by Thinkk-Pinkk, on Flickr
En je verzameld nogal wat afval zo. Alles is wel uitgesorteerd. Papier en karton bij elkaar, piepschuim bij elkaar.. Echt die hele doos ligt vol met piepschuimEn in de vuilniszakken zit al het plastic.
Nu zijn we bezig met de meubels plaatsen. Loebes (Onze hond) heeft de bank al ontdekt maar is verder nog niet erg op zijn gemak in het huis. We proberen hem nu we niet meer bezig zijn met dingen waar hij of bijvoorbeeld een muur erg vies van kunnen worden zoveel mogelijk mee te nemen.
Ik hoop dat hij zich tegen volgende week (Als we gaan verhuizen) een stuk meer op zijn gemak voelt.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Met het Storemax systeemquote:Op zaterdag 13 februari 2016 09:33 schreef Snoepje5 het volgende:
Leuk, er valt een hoop uit te pakken!
Hoe ga je nu precies de schuifdeuren maken op zolder?
Och herkenbaar al die karton zooi. Daar heb je nog wel ff last van na je keuken
Ziet er goed uit allemaal
We gaan vandaag een paar keer naar de stort rijden en dan zijn we er vanafquote:Op zaterdag 13 februari 2016 09:41 schreef laziness het volgende:
Och herkenbaar al die karton zooi. Daar heb je nog wel ff last van na je keuken
Ziet er goed uit allemaalnu de keuken uitgepakt is en staat. Alleen nog een paar meubels waar wat karton bij zit maar dat is maar een beetje gelukkig.
En dankjewel
Zo nu pas thuis.Maar net nog wel even snel wat foto's voor jullie gemaakt. Het is nog een behoorlijke bende maar de meubels staan![]()
Zal bij meer daglicht wat betere maken nog haha... Als ik er aan denk of als de boel niet weer vol staat met ... vanalles....
Bank met koffietafelimage by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Tv meubel met een doos vol met piepschuim ernaast. De rest is naar de stort alleen de piepschuim moet nogimage by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Vanaf de bank gefotografeerd. Naast de tafel een van de twee verwarmingen die moeten zorgen dat we het nog een beetje behaaglijk hebben de komende weken.image by Thinkk-Pinkk, on Flickr
De kast waar ledverlichting bijgeleverd zit maar dat is een vreselijke tint blauw dus die vervangen we nog een keertje voor een mooiere kleur led. Of multicolor altijd leuk met feestjesimage by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Dat was hem weer
Zo en nu is het aftellen geblazen. Nog 5 nachtjes en dan gaan we over![]()
Hebben er mensen nog tips voor de hond? Hij vind het nog steeds allemaal maar raar enzo en loopt wat zenuwachtig rond te drenkeling.
Nog tips wat ik het beste kan doen met de nacht? Bij hem gaan liggen ofzo?I solemnly swear i'm up to no good![]()
Met de hond gewoon doen wat je straks ook gaat doen (wil je jaren bij hem blijven slapen) en zorgen dat alle mensen eerder dan de hond naar binnen gaan.![]()
Waarom moeten alle mensen eerder dan hij naar binnen? Dat zat namelijk vrij lastig wordenquote:Op maandag 15 februari 2016 13:14 schreef ekmef321 het volgende:
Met de hond gewoon doen wat je straks ook gaat doen (wil je jaren bij hem blijven slapen) en zorgen dat alle mensen eerder dan de hond naar binnen gaan.
Hij is al een paar keer binnen geweest trouwens.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Iigv de mensen die er gaan wonen. Dit is in verband met de rangorde en wie de baas is. Als een hond als eerste naar binnen gaat denkt hij dat hij de baas is.
Verder gewoon zijn mand op de plek zetten waar hij komt te staan en niks anders doen dan straks wanneer je er woont.![]()
Oh zo dat zal wel goed komen. Die rangorde is hier wel duidelijk.quote:Op maandag 15 februari 2016 13:29 schreef ekmef321 het volgende:
Iigv de mensen die er gaan wonen. Dit is in verband met de rangorde en wie de baas is. Als een hond als eerste naar binnen gaat denkt hij dat hij de baas is.
Verder gewoon zijn mand op de plek zetten waar hij komt te staan en niks anders doen dan straks wanneer je er woont.
Had alvast voor de periodes dat hij er de laatste tijd was zijn reis kussen op die plek gelegd en daar heeft hij ook al af en toe gelegen.
Ik vind het zo sneu dat ik het hem niet kan uitleggen
Ik denk dat hij zich na een paar dagen al helemaal op zijn gemak voelt en het snel vergeten is dat ie ooit ergens anders gewoont heeft
Het zal vooral de onrust van het verhuizen en klussen zelf zijn waar hij zelf onrustig van wordt. Tijd voor een bankhangavondje in jullie nieuwe huis!
Mooie plavuizen trouwens![i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.![]()
Heerlijk een avondje bankhangen..Ben er aan toequote:Op maandag 15 februari 2016 14:23 schreef Kirb het volgende:
Ik denk dat hij zich na een paar dagen al helemaal op zijn gemak voelt en het snel vergeten is dat ie ooit ergens anders gewoont heeft
Het zal vooral de onrust van het verhuizen en klussen zelf zijn waar hij zelf onrustig van wordt. Tijd voor een bankhangavondje in jullie nieuwe huis!
Mooie plavuizen trouwens!![]()
En dankjewel! Vind ze zelf ook nog steedsGelukkig
Er komen straks met verhuizen ook heel veel geuren en dingen mee uit het oude huis die hij herkent. Dat zal vast helpen met het rustiger worden
En voor jullie is er straks ook een stuk stress weg dat zal ook flink schelen.![]()
Ja had expres al een deken van hier daar neergelegd bij de bank enzo.quote:Op maandag 15 februari 2016 16:05 schreef Puala het volgende:
Er komen straks met verhuizen ook heel veel geuren en dingen mee uit het oude huis die hij herkent. Dat zal vast helpen met het rustiger worden
En voor jullie is er straks ook een stuk stress weg dat zal ook flink schelen.
Waarschijnlijk voelt hij idd ook onze stress wel aan idd.I solemnly swear i'm up to no good![]()
veel plezier in je nieuwe huis straks. Wees vooral duidelijk naar je hond toe. Zeg hem/haar dat dit de nieuwe slaapplek wordt als alles op zijn plaats staat na je verhuizing.
Je zal verbazen wat je hond begrijpt.I love my piercing.![]()
Wij hebben idd zijn drinkbak enzo als hij er was meteen neergezet op de plek waar straks het ook komt te staan. En heb hem toen ook laten zien waar zijn drinkbak staat. Hij heeft daar al een paar keer gedronken dus dat weet hij gelukkig.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:57 schreef ZivaDavid het volgende:
veel plezier in je nieuwe huis straks. Wees vooral duidelijk naar je hond toe. Zeg hem/haar dat dit de nieuwe slaapplek wordt als alles op zijn plaats staat na je verhuizing.
Je zal verbazen wat je hond begrijpt.
En dankjewel gaat vast lukken.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Het wordt al mooi!Hij merkt ook dat er iets *anders* is, dat jullie druk zijn en zelf nog moeten wennen aan het huis. En hij heeft er ook nog niet geslapen of wel dan? Dat komt wel weer goed joh, hij heeft jullie en straks een tuin en natuur!quote:Op maandag 15 februari 2016 16:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja had expres al een deken van hier daar neergelegd bij de bank enzo.
Waarschijnlijk voelt hij idd ook onze stress wel aan idd.![]()
Dankjewel! het komt vast ook wel goed. Maak me er waarschijnlijk drukker om dan nodig is.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 10:11 schreef Chicolade het volgende:
Het wordt al mooi!
[..]
Hij merkt ook dat er iets *anders* is, dat jullie druk zijn en zelf nog moeten wennen aan het huis. En hij heeft er ook nog niet geslapen of wel dan? Dat komt wel weer goed joh, hij heeft jullie en straks een tuin en natuur!
Hij heeft nu een grotere tuin. Maar straks wonen we dicht bij het bos vind hij vast niet erg
Oeh, wat spannend !quote:Op maandag 15 februari 2016 08:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zo en nu is het aftellen geblazen. Nog 5 nachtjes en dan gaan we over![]()
Veel plezier van jullie nieuwe woning !![]()
![]()
Dankjewel beide
Het grote leegruimen is begonnen.
Ons huisjebest raar dit
Het ziet er naar uit dat we een dag eerder daar gaan slapen gezien we net ons bankstel naar de stort hebben gebracht..I solemnly swear i'm up to no good![]()
quote:Op vrijdag 19 februari 2016 15:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Het ziet er naar uit dat we een dag eerder daar gaan slapen gezien we net ons bankstel naar de stort hebben gebracht..![]()
Ach, op een tuinstoel is het toch ook nog wel even vol te houden ?![]()
![]()
Ik heb de camping stoelen binnen gezet.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 19:58 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]![]()
Ach, op een tuinstoel is het toch ook nog wel even vol te houden ?
Want het is handiger gewoon in Eindhoven te slapen.
Had nooit gedacht dat het me zoveel zou doen
bezig met uitpakken natuurlijkquote:
Return of the Unox-muts
Zo we zijn over.. Soort van haha.
Wat een gedoe zeg. Maar nu nog even onze Loebes ophalen en dan maar even tv kijken enzo want ben kapot.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Ik vind het heel mooi worden! Ik volgde je topic (nog) niet maar las halverwege dat je zocht naar een keuken achterwand... Heb je al wat gevonden? Wij hebben onze achterwanden via www.pimpyourkitchen.nl , is echt een hele mooie kwaliteit, ik ben er superblij mee! (Behalve foto's hebben ze ook uni-platen die erg mooi zijn trouwens)I had a signature once. It was awful.![]()
Het staat overal nog zo vol dat er weinig foto's valt te maken![]()
Morgen komt wel de inzetkast
Sorry voor mijn extreem sloom zijn met foto updates. Maar ik ben mijn lap top kwijt... Maar heb wel de iPad terug gevonden![]()
Om het goed te maken wat foto's
Vandaag hebben ze 1 schutting gezet.. Meer ging niet want alles is veel en veel te nat.
image by Thinkk-Pinkk, on Flickr\
}
De slaapkamer is af. Rara aan welke kant slaap ik
}
}
Mijn Harry Potter poster hangt ook![]()
}
Dit is die kleinste slaapkamer
}
Parkeerplaats is weer een stukje verder... Duurt lang parkeren is momenteel echt een ramp.
}
En onze inzetkast
}
De rest is echt nog een te erge zooi dus volgt later.
[ Bericht 35% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 25-02-2016 21:38:01 ]I solemnly swear i'm up to no good![]()
Je was te vroeg haha. Was even aan het kijken of dit lukte op de iPad haha. Voor ik alles zou toevoegen en het zou niet werken haha.quote:Op donderdag 25 februari 2016 21:30 schreef Peacefulll het volgende:
Mooie schutting! Ik vind die betonnen pilaren er tussen erg leuk ter afwisseling van al het hout.
Maar thanks vind het ook erg mooi. Past goed met de donkere kleur van de uitbouw.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Vind het ook een erg mooie schutting. En deze was incl. Zetten niet duurder als ¤100/meter ?
Bevalt het al goed?![]()
Ben blij als ik het in Eindhoven heb afgeslotenquote:Op donderdag 25 februari 2016 21:40 schreef laziness het volgende:
Ziet er goed uit![]()
Hoe voelt het? Je zag er erg tegenop...ik heb nog best wel heimwee
Dankjewel voor je tip. Heb al even op de site gekeken. Zodra ik mijn laptop heb gevonden eens beter doenquote:Op zondag 21 februari 2016 09:27 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik vind het heel mooi worden! Ik volgde je topic (nog) niet maar las halverwege dat je zocht naar een keuken achterwand... Heb je al wat gevonden? Wij hebben onze achterwanden via www.pimpyourkitchen.nl , is echt een hele mooie kwaliteit, ik ben er superblij mee! (Behalve foto's hebben ze ook uni-platen die erg mooi zijn trouwens)
Deze was minder dan ¤100,- de meterquote:Op donderdag 25 februari 2016 21:42 schreef Snoepje5 het volgende:
Vind het ook een erg mooie schutting. En deze was incl. Zetten niet duurder als ¤100/meter ?
Bevalt het al goed?
Het huis bevalt best goed het is een fijn huis. Alles past goed bij elkaar en het heeft een fijne sfeer.
Maarja wel heimwee. Hopelijk is dat snel over.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Mooi die donkere palen. Dat gaan wij ook doen. Licht betonnen kleur vind ik echt minder. Hoe groot is jouw tuin eigenlijk?
En die inzetkast, waar zit die in?![]()
Onze tuin is tot de schuur 6 meter zoveel en tot de poort 8 meter zoveel. Ik vind licht beton ook wel mooi hoor. Alleen in combinatie met het huis vind k de donkere weer mooier.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:42 schreef 2biris het volgende:
Mooi die donkere palen. Dat gaan wij ook doen. Licht betonnen kleur vind ik echt minder. Hoe groot is jouw tuin eigenlijk?
En die inzetkast, waar zit die in?
De inzetkast zit in onze trapkast dus nu dubbele opbergruimte.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Dat dacht ik al. Mooie oplossing hoor Ik vraag me alleen wel af waar je de stofzuiger laat.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
De inzetkast zit in onze trapkast dus nu dubbele opbergruimte.
Even opgezocht, je kan die kast mooi draaien en dan houd je nog ruimte over
[ Bericht 15% gewijzigd door 2biris op 26-02-2016 09:59:20 ]![]()
Achter die inzetkast? Die kan je gewoon weg draaien als een deur. Dus achter die kast komen ook nog planken en is plek zat voor de stofzuiger enzo. Let wel we hebben een diepe trapkast van 2,10quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:52 schreef 2biris het volgende:
[..]
Dat dacht ik al. Mooie oplossing hoor Ik vraag me alleen wel af waar je de stofzuiger laat.
Check dit topic maar.
K&W / Inzet kastenI solemnly swear i'm up to no good![]()
Zo ondertussen wonen we er meer dan een week en zijn er een paar dingen duidelijk. Dit huis is vreselijk! Gehorig.
We vrezen dat er ergens een geluidslek zit. Morgen de aannemer bellen en hopelijk lossen ze dit op want ons vorige huis uit de jaren 20 met 0 isolatie was beter geluidsdicht.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Lopen, traplopen, praten, muziek. Vooral boven is erg. Buurvrouw hoort het van ons ookquote:
Oh verschrikkelijk. En de andere buren?quote:Op maandag 29 februari 2016 19:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Lopen, traplopen, praten, muziek. Vooral boven is erg. Buurvrouw hoort het van ons ook![]()
Die hebben nog niemand naast zich zitten.quote:Op maandag 29 februari 2016 19:18 schreef Puala het volgende:
[..]
Oh verschrikkelijk. En de andere buren?I solemnly swear i'm up to no good![]()
Oh... Ben benieuwd wat er morgen gezegd gaat worden.quote:Op maandag 29 februari 2016 19:21 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Die hebben nog niemand naast zich zitten.![]()
oef dat is balen. oftwel zwaar kut.quote:Op maandag 29 februari 2016 19:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Lopen, traplopen, praten, muziek. Vooral boven is erg. Buurvrouw hoort het van ons ook![]()
Kan toch weinig misgaan zou je zeggen, want in principe is het alleen een betonnen muur - lucht - betonnen muur wat er tussen jullie en je buren zit toch?
Hoop dat ze er iets aan kunnen doen.![]()
Jup staan los van elkaar. Maar er zijn natuurlijk 100 duizend dingen die wel aan elkaar zitten morgen bellen want dit is gewoon absurd...quote:Op maandag 29 februari 2016 19:58 schreef Snoepje5 het volgende:
Kan toch weinig misgaan zou je zeggen, want in principe is het alleen een betonnen muur - lucht - betonnen muur wat er tussen jullie en je buren zit toch?
Hoop dat ze er iets aan kunnen doen.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Ohw jeetje TP! Je mag wel verwachten dat ze tegenwoordig huizen kunnen bouwen die minder gehorig zijn! Zelfs mijn jaren 70 appartementje is minder gehorig dan jullie nieuwbouwhuis. Wat een ellende zegdat is een flinke domper op jullie mooie, nieuwe, grote (en gehorige) huis.
![]()
Vandaag contact gehad met de aannemer. Ben benieuwd waar ze mee gaan komen.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Uiteraard in samenspraak gegaan met de buren.quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:12 schreef ikweethetookniet het volgende:
Wel zorgen dat de buren dan thuis zijnI solemnly swear i'm up to no good![]()
Wat naar dat jullie verhuizing naar het mooie grote huis zo overschaduwd wordt hierdoor.
Is het in de woonkamer ook zo erg?Ik heb je lief mijn hele leven![]()
Nou kan me voorstellen dat dit een flinke domper is zeg
Ben erg benieuwd waar ze mee gaan komen, want acceptabel is het zeker niet..![]()
Wij horen in onze woning de buren lopen op hun boven verdieping zelfde wat betreft het traplopen.quote:Op woensdag 2 maart 2016 19:31 schreef laziness het volgende:
Wat naar dat jullie verhuizing naar het mooie grote huis zo overschaduwd wordt hierdoor.
Is het in de woonkamer ook zo erg?I solemnly swear i'm up to no good![]()
Ik ook. Heb er vandaag echt een potje om zitten janken..quote:Op woensdag 2 maart 2016 19:50 schreef GotC het volgende:
Nou kan me voorstellen dat dit een flinke domper is zeg
Ben erg benieuwd waar ze mee gaan komen, want acceptabel is het zeker niet..
Ben hier gaan wonen voor de rust.. Krijg je ditI solemnly swear i'm up to no good![]()
Als wij de trap oplopen schijnt het ook te klinken alsof er een kudde olifanten omhoog komt.quote:Op woensdag 2 maart 2016 21:43 schreef Snoepje5 het volgende:
Horen zij jullie ook?
Maw, ligt het niet deels aan hun vloer op de bovenverdieping?I solemnly swear i'm up to no good![]()
Dat is best heel erg behoorlijk kutquote:Op woensdag 2 maart 2016 21:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Als wij de trap oplopen schijnt het ook te klinken alsof er een kudde olifanten omhoog komt.![]()
![]()
Dat kun je wel zeggen.quote:Op woensdag 2 maart 2016 22:24 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dat is best heel erg behoorlijk kut
En ik vind dat nog best wel zacht uitgedrukt.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Ik vraag mij af wat de bouwer er tegen kan of wil doen; lijkt toch heel erg op een fikse bouwfoutquote:Op woensdag 2 maart 2016 22:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Dat kun je wel zeggen.
En ik vind dat nog best wel zacht uitgedrukt.![]()
![]()
![]()
Ik weet het ook niet maar er zal toch iets moeten gebeuren dit is geen doen zo.quote:Op woensdag 2 maart 2016 22:32 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik vraag mij af wat de bouwer er tegen kan of wil doen; lijkt toch heel erg op een fikse bouwfout
Kan me voorstellen dat je tranen in je ogen krijgt van zoiets. Zelf vindt ik het om die reden prettiger om een tweedehands huis te hebben. Dan zie je wat je koopt. Op papier kopen is toch kopen op blauwe ogen en hopen dat alles ook klopt :-(![]()
Tweedehands is ook geloven op de blauwe ogen van de verkoper dat er geen verborgen gebreken zijn. Daar overkomt je dit net zo goed als de buren niet thuis zijn overdag als jij een bezichtiging hebt.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 02:46 schreef bouwboertje het volgende:
Kan me voorstellen dat je tranen in je ogen krijgt van zoiets. Zelf vindt ik het om die reden prettiger om een tweedehands huis te hebben. Dan zie je wat je koopt. Op papier kopen is toch kopen op blauwe ogen en hopen dat alles ook klopt :-(
Nieuwbouwwoningen hebben juist hogere standaarden en mag je van verwachten dat dit niet gebeurd.Ik heb je lief mijn hele leven![]()
Eens, en je mag ook verwachten dat ze het oplossen bij nieuwbouw...quote:Op vrijdag 4 maart 2016 06:24 schreef laziness het volgende:
[..]
Tweedehands is ook geloven op de blauwe ogen van de verkoper dat er geen verborgen gebreken zijn. Daar overkomt je dit net zo goed als de buren niet thuis zijn overdag als jij een bezichtiging hebt.
Nieuwbouwwoningen hebben juist hogere standaarden en mag je van verwachten dat dit niet gebeurd.![]()
quote:Op woensdag 2 maart 2016 22:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet maar er zal toch iets moeten gebeuren dit is geen doen zo.Hopelijk komt er snel een oplossing
![]()
![]()
Wat een gigantische domper zo, hoop dat ze met een oplossing komen!ik zou er ook een potje om gaan zitten janken hoor
![]()
![]()
Ik ben er zo klaar mee. We zijn verhuisd voor een paar grote redenen. Een belangrijke daarvan was de herrie van de buren en wat krijgen we.. Nog meer herrie!
Ik hoop dat de aannemer niet te lang wachten met what ever die er aan gaat doen want ik word er knettergek van.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Nee moet ik nog doen. Ben benieuwd wat die aannemer woensdag gaat zeggen. Kan me niet voorstellen dat dit normaal moet zijn.quote:Op zondag 6 maart 2016 14:01 schreef Puala het volgende:
Al contact gehad met vereniging eigen huis? Wat zeggen die?I solemnly swear i'm up to no good![]()
Hier hetzelfde. Ik woonde eerst alleen tussen twee gezinnen.quote:Op zondag 6 maart 2016 15:15 schreef ferrari_rood het volgende:
Wij wonen in een jaren 70 huis. Ook erg gehorig en als ik dat geweten had dan had ik het waarschijnlijk niet gekocht.
Hier ligt het oa aan de door gestorte vloeren. Hopelijk kunnen ze nog iets voor jullie betekenen.
Gelukkig luisteren ze zelden muziek, maar voor de rest hoor je alles. Traplopen, bad, toilet, hoesten, niezen, snurken, wasdroger, wasmachine, deuren...
Dus ik kan me de wanhoop voorstellen als je een gloednieuw huis hebt, eindelijk bent verhuisd, en dan.... Bah.
Ik heb een tijdje fanatiek naar oplossingen gezocht voor m'n huis, maar het schijnt 1 van de moeilijkste dingen te zijn om te corrigeren."Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."![]()
Jeetje dat is echt balen.... wat erg voor jullie. Ik ben altijd bang geweest voordat wij op zoek gingen naar een huis dat de mogelijke buren last zouden kunnen hebben van onze Obi z'n geblaf of zo. Mijn ouders hadden een vrijstaand huis. Daarom ook een vrijstaand huisje gezocht en gevonden. Maar als ik heel eerlijk ben vind ik ook dit huis (bouwjaar 1988) nog steeds best gehorig ik had gedacht dat het beter zou zijn als het huis van mijn ouders (ergens begin 1900 met houten vloeren overal). Maar dat valt ook wel tegen.. vooral de kruipkelder maakt de vloer op de begaande grond gehorig. En de buitenmuren aan mijn ouders' huis lijkt dikker/ minder gehorig. Stomme aan ons huis is ook dat het dak soms mega erg "knakt" op momenten als het zet. Alsof je een deur hard dicht gooit. Gek genoeg zijn we daar wel redelijk gewend aan nu.
Schoonouders zaten ook altijd vast aan de buren in een ongeveer even oud huis daar viel het echt heel erg mee, was ook gebouwd ergens jaren 80. Maar wat ook wel anders is is dan men tegenwoordig overal harde vloeren heeft heb ik het idee. En in die woningen waren de trappen gespiegeld etc. Dus zo ver mogelijk weg van de buren. Laminaat klinkt echt heel erg en zeker als je niet de goede ondervloer hebt liggen. "vroegah" had je bijna overal vloerbedekking op slaapkamers en zelfs op trappen.. tja dat hoor je helemaal niet.
Zijn het vooral voetstappen die je hoort of ook stemmen/ tv noem maar op? Balen zeg..![]()
Misschien wel slim om te doen voor die aannemer komt. Wie weet hebben ze wel handige aanknopingspunten om met hem in gesprek te gaan.quote:Op zondag 6 maart 2016 14:02 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Nee moet ik nog doen. Ben benieuwd wat die aannemer woensdag gaat zeggen. Kan me niet voorstellen dat dit normaal moet zijn.![]()
Vrijstaande voorzetwanden maken met isolatie er in. De enige oplossing die werkt. Voor ik ging verbouwen hoorde ik alles van schreeuwende kinderstemmen tot schuivende stoelen. Beneden is nu gebeurd en zelfs als ik de hamerboor gebruik om tegels af te bikken van het toilet klinkt het als vaag gebrom voor de buren. En dat is echt flinke herrie die ik dan maak. Dus ideaal. Boven moet nog een keer, maar dat ga ik echt zeker op dezelfde manier aanpakkenquote:Op zondag 6 maart 2016 15:24 schreef Syrena het volgende:
[..]
Hier hetzelfde. Ik woonde eerst alleen tussen twee gezinnen.
Gelukkig luisteren ze zelden muziek, maar voor de rest hoor je alles. Traplopen, bad, toilet, hoesten, niezen, snurken, wasdroger, wasmachine, deuren...
Dus ik kan me de wanhoop voorstellen als je een gloednieuw huis hebt, eindelijk bent verhuisd, en dan.... Bah.
Ik heb een tijdje fanatiek naar oplossingen gezocht voor m'n huis, maar het schijnt 1 van de moeilijkste dingen te zijn om te corrigeren.Rust
![]()
![]()
Ja, ik zou ze ook meteen even bellen. Inderdaad advies inwinnen.quote:Op maandag 7 maart 2016 09:34 schreef Puala het volgende:
[..]
Misschien wel slim om te doen voor die aannemer komt. Wie weet hebben ze wel handige aanknopingspunten om met hem in gesprek te gaan.
Ze kunnen eventueel ook een 'huizendokter' langs sturen (tegen betaling uiteraard) die ook onderzoek kan doen naar de mogelijke oorzaak.***![]()
We hebben even gebeld. Maar die kunnen er ook weinig mee. Alleen wat el het allemaal zou kunnen zijn en dat is nogal wat.
Man van veh klonk weinig hoopvol dat de aannemer zoiets meteen oppakt en dat ze het wel zullen proberen af te schuiven over dat dit de norm is.
Dus kregen al advies wat we dan moeten doen qua juridisch advies en geluidsmeting enzo.......
Maargoed laten we maar hopen dat het zover niet komt.
Voorzet wand zou dan ook kunnen. Maar dat moet dan zeker door heel het huis.. Niet handig met net gelegde vloeren enzo
Nee, en ook zonde van de ruimte. Scheelt maar een paar cm's, maar met geplande kasten of de keuken ofzo, zou je dan wel eens lelijk uit kunnen komen.quote:Op maandag 7 maart 2016 13:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
We hebben even gebeld. Maar die kunnen er ook weinig mee. Alleen wat el het allemaal zou kunnen zijn en dat is nogal wat.
Man van veh klonk weinig hoopvol dat de aannemer zoiets meteen oppakt en dat ze het wel zullen proberen af te schuiven over dat dit de norm is.
Dus kregen al advies wat we dan moeten doen qua juridisch advies en geluidsmeting enzo.......
Voorzet wand zou dan ook kunnen. Maar dat moet dan zeker door heel het huis.. Niet handig met net gelegde vloeren enzoK&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
keuken zit er al in héquote:Op maandag 7 maart 2016 13:32 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Nee, en ook zonde van de ruimte. Scheelt maar een paar cm's, maar met geplande kasten of de keuken ofzo, zou je dan wel eens lelijk uit kunnen komen.we wonen hier al.
Huur anders (dat kan al voor heel weinig) een onafhankelijke technische specialist in, eentje die in dit soort situaties ook kan helpen met bemiddelen. De VEH heeft daar niet altijd goede middelen voor.quote:Op maandag 7 maart 2016 13:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Voorzet wand zou dan ook kunnen. Maar dat moet dan zeker door heel het huis.. Niet handig met net gelegde vloeren enzoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je maakt mij niet wijs dat het 'normaal' of 'acceptabel' is dat je letterlijk hoort dat de buren de trap op gaan. Ik heb net een uitgebreide inspectie van een jaren 50 woning meegemaakt en daar hoorde je niks van de buren (er waren op dat moment net 3 jonge kinderen erg luidruchtig aanwezig)."Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"![]()
De VEH is toch juist de organisatie met én technische specialisten én bemiddelaars?
Niet dat een andere organisatie het niet zou kunnen hoor, maar als je toch lid bent van de VEH zou je daar net zo goed gebruik van kunnen maken. Die hebben wel gunstigere tarieven volgens mij.***![]()
Jeetje wat zuur..
Je hebt vanuit het Bouwbesluit wel 'gewoon' regels waar de woning aan moet voldoen. Even snel gezocht en je mag volgens deze tabel:
http://www.bouwbesluitonl(...)012[12]/hfd3/afd3-4
tussen woonfuncties onderling op verschillende percelen niet meer dan 54 dB contactgeluid hebben, en 59 dB voor lucht-geluid als ik het goed lees..
Er zijn genoeg bureau'tjes die dit voor je kunnen uitzoeken + meten + hard maken middels een rapport, wellicht sta je dan sterker?![]()
Wij zijngewoon lid van veh. Dus mocht het nodig zijn gaan we inderdaad verder met zo'n geluidsmeting enzo. Want ik geloof er ook niks van dat dit normaal is.. Als in gehoriger dan onze jaren 20 woningI solemnly swear i'm up to no good![]()
Zuur dit!![]()
Wat betreft de voorzetwand, dit heeft geen zin. Het geluid wat hier overgedragen wordt is contactgeluid en dat ga je niet tegen met een voorzetwand.
Laat het meten, zoek de oorzaak en pas dan naar een oplossing gaan zoeken. Eerder heeft geen nut.
Heb je toevallig details van de woning?![]()
heb je trouwens iets van bouwkundige details of doorsnedes gekregen? tekeningen? etc.. Misschien is daar al wat op te zien?![]()
Ik zat even de deeltjes door te scrollen en direct zag ik dit:11949302_946667635377104_146446412326749578_n by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Zie je die klampjes hier nog zitten? Zijn die blijven zitten toen het dak erop gelegd werd?
Zo ankerloos is de spouw dan dus niet.
Heb je nog foto's van het punt dat de verdiepingsvloer is gelegd? Dus dat je de op die vloer staat?
edit:Untitled by Thinkk-Pinkk, on Flickr
spouw volgedrukt met isolatie en als je tussen de deuren kijkt op verdiepingvloerhoogte lijken de vloeren elkaar te raken, ze zitten wel heel dicht op elkaar.Untitled by Thinkk-Pinkk, on Flickr
[ Bericht 21% gewijzigd door ueberduitser op 07-03-2016 15:27:34 ]![]()
Ik volg je even nietquote:Op maandag 7 maart 2016 15:20 schreef ueberduitser het volgende:
Ik zat even de deeltjes door te scrollen en direct zag ik dit:
[ link | afbeelding ]11949302_946667635377104_146446412326749578_n by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Zie je die klampjes hier nog zitten? Zijn die blijven zitten toen het dak erop gelegd werd?
Zo ankerloos is de spouw dan dus niet.
Heb je nog foto's van het punt dat de verdiepingsvloer is gelegd? Dus dat je de op die vloer staat?wat zijn klampjes en wat moet op welke verdiepingsvloer staan?
Die 2 houten plaatjes boven op de muur (klampjes) die beide muren bij elkaar hielden
En qua verdiepingsvloer kan ik het niet simpeler zeggen, heb je foto's van de pas gelegde verdiepingsvloer (zoldervloer ook)![]()
Dat denk ik wel dat die zijn blijven zitten. Ik was er niet bij toen ze die dak panelen erop legde.quote:Op maandag 7 maart 2016 15:26 schreef ueberduitser het volgende:
Die 2 houten plaatjes boven op de muur (klampjes) die beide muren bij elkaar hielden
En qua verdiepingsvloer kan ik het niet simpeler zeggen, heb je foto's van de pas gelegde verdiepingsvloer (zoldervloer ook)
De foto's die ik heb staan hier in het topic. Wat zou ik erop moeten kunnen zien?I solemnly swear i'm up to no good![]()
Zie nu je edit pas. Maar wat zouden ze daar nog aan kunnen doen dan?
Ik durf het niet te zeggen, zal allemaal vrij lastig worden. (lees slopershoogte)quote:Op maandag 7 maart 2016 15:33 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zie nu je edit pas. Maar wat zouden ze daar nog aan kunnen doen dan?![]()
Nee die heeft geen foto's hadden we het toevallig vorige week nog over.quote:Op maandag 7 maart 2016 15:42 schreef Puala het volgende:
Misschien even vragen aan buren oid of die meer foto's hebben?
Misschien heeft de andere buurman nog wat. Zal het hem eens vragen als ik hem zie.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Fijn is dat...quote:Op maandag 7 maart 2016 15:43 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Ik durf het niet te zeggen, zal allemaal vrij lastig worden. (lees slopershoogte)I solemnly swear i'm up to no good![]()
Maar dan is het een forse bouwblunder toch?quote:Op maandag 7 maart 2016 15:43 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Ik durf het niet te zeggen, zal allemaal vrij lastig worden. (lees slopershoogte)![]()
![]()
nee dat is niet fijn.quote:
Ja, maar daar heb je helemaal niks aan.quote:Op maandag 7 maart 2016 15:45 schreef Puala het volgende:
[..]
Maar dan is het een forse bouwblunder toch?
Het is bij woningscheidende constructies wel zo enorm belangrijk dat helemaal NIKS elkaar raakt. Een spijker kan al flink contactgeluid doorgeven, daar sta je versteld van.
Mijn advies dus: laat het meten!![]()
Jemie...! En het is eigenlijk in heel jullie rijtje of niet?"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."![]()
De rest heeft nog geen buren dus kan er nog niks over zeggen.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:57 schreef automatic_ het volgende:
Jemie...! En het is eigenlijk in heel jullie rijtje of niet?I solemnly swear i'm up to no good![]()
Maar die moeten toch ook geluiden kunnen oproepen dan als ze er tegelijk zijn met een buurman die er is om te klussen bijv?quote:Op maandag 7 maart 2016 17:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
De rest heeft nog geen buren dus kan er nog niks over zeggen.![]()
Ja klus geluid horen ze ook wel. Maar ze kunnen niks zeggen over praten en loopgeluid enzo.quote:Op maandag 7 maart 2016 17:13 schreef Puala het volgende:
[..]
Maar die moeten toch ook geluiden kunnen oproepen dan als ze er tegelijk zijn met een buurman die er is om te klussen bijv?I solemnly swear i'm up to no good![]()
Aannemer langsgeweest, ze nemen het heel serieus hij heeft het ook gehoord. Weten ook van welke kant van het huis het komt. Hij gaat overleggen met iemand die er meer verstand van heeft en een plan van aanpak maken. Horen vrijdag meerI solemnly swear i'm up to no good![]()
Duimt voor een goede oplossingToday is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie![]()
Je zou maar zo'n aannemer treffen die het gewoon wegwuift en doet alsof zijn neus bloedquote:Op woensdag 9 maart 2016 19:24 schreef Brighteyes het volgende:
Wat fijn dat ze het in ieder geval serieus nemen en het niet wegwuiven!![]()
Ben wel benieuwd naar de mogelijke oplossing![]()
![]()
Oh ja we hebben een doffe plek in het blad van de keuken zitten. Dus krijg morgen een bladen dokter op bezoek... Ik ben benieuwd wat ik daar van moet verwachten
Fijn! Dat de aannemer het serieus neemt is heel wat. Er komt dus een oplossingquote:Op woensdag 9 maart 2016 16:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Aannemer langsgeweest, ze nemen het heel serieus hij heeft het ook gehoord. Weten ook van welke kant van het huis het komt. Hij gaat overleggen met iemand die er meer verstand van heeft en een plan van aanpak maken. Horen vrijdag meer
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"![]()
Je krijgt binnenkort net als de buren een setje pantoffels met de naam van de aannemer erop toegestuurd![]()
![]()
Gelukkig komt er een serieuze oplossing![]()
![]()
Haha ik heb eigenlijk altijd al pantoffels in huis aan. Er ligt hier nog zoveel modder buiten dat de schoenen lekker in de gang blijven haha.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Volgende week komen ze de tweede helft van de schutting zetten
Hoera voor privacy
Hebben de buren dezelfde schutting genomen?quote:Op donderdag 10 maart 2016 19:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hoera voor privacy
Dat lijkt me nog wel het lastigste![]()
Een hebben met het hele blok in een keer uitbesteedquote:Op donderdag 10 maart 2016 19:42 schreef Isane het volgende:
[..]
Hebben de buren dezelfde schutting genomen?
Dat lijkt me nog wel het lastigste
Je deelt de kosten met je buren dus die hebben dan toch dezelfde?quote:Op donderdag 10 maart 2016 19:42 schreef Isane het volgende:
[..]
Hebben de buren dezelfde schutting genomen?
Dat lijkt me nog wel het lastigste
Waarom kon dat eerder nog niet?quote:Op donderdag 10 maart 2016 19:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hoera voor privacyIk heb je lief mijn hele leven![]()
Oh naja bij het huis wat wij gekocht hebben zit de schutting er niet bij in. Dit moet ik dus nog samen met de buren regelen,. Hopelijk een beetje de zelfde smaakquote:Op donderdag 10 maart 2016 19:45 schreef laziness het volgende:
[..]
Je deelt de kosten met je buren dus die hebben dan toch dezelfde?![]()
![]()
Oke beter. Geen ruzie erom gehad? Hoe heb je dat geregeld dan met de buren? Via whatsapp ofzo?quote:Op donderdag 10 maart 2016 19:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Een hebben met het hele blok in een keer uitbesteed![]()
Nee dat zit het nooit over het algemeen. Maar je deelt toch een schutting op de erfgrens en dus de kosten? Dan heb je toch automatisch allebei dezelfde?quote:Op donderdag 10 maart 2016 19:47 schreef Isane het volgende:
[..]
Oh naja bij het huis wat wij gekocht hebben zit de schutting er niet bij in. Dit moet ik dus nog samen met de buren regelen,. Hopelijk een beetje de zelfde smaak
Bij ons was het een lang proces met twee blokken waar een aantal standvastig het duurdere hardhout wilden. Dat is het nu ook geworden.Ik heb je lief mijn hele leven![]()
Ja dat klopt. maar dan moeten ze wel het zelfde budget en smaak hebbenquote:Op donderdag 10 maart 2016 19:53 schreef laziness het volgende:
[..]
Nee dat zit het nooit over het algemeen. Maar je deelt toch een schutting op de erfgrens en dus de kosten? Dan heb je toch automatisch allebei dezelfde?
Bij ons was het een lang proces met twee blokken waar een aantal standvastig het duurdere hardhout wilden. Dat is het nu ook geworden.
Maar goed we zullen t zien over een paar maand![]()
Tja dat is iets waar je samen uit moet komen. Hoe dan ook, ongeacht budget en smaak.
Ondanks dat het lang duurde is het hier ook met 10 huizen tegelijk gelukt waarbij wij ons budget wat opgerekt hebben om tot een compromis te komen.Ik heb je lief mijn hele leven![]()
Wij hebben met heel het blok een whatsapp groep iddquote:Op donderdag 10 maart 2016 19:48 schreef Isane het volgende:
[..]
Oke beter. Geen ruzie erom gehad? Hoe heb je dat geregeld dan met de buren? Via whatsapp ofzo?![]()
Had wat voeten in de aarde maar hebben nu een mooie schutting. Paar pagina's terug staat de eerste helft al op de fotobI solemnly swear i'm up to no good![]()
Ah ja dat werkt niet nee.quote:Op donderdag 10 maart 2016 20:02 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Veel te nat. Grond was veel te zompig.
Gelukkig schijnt de zon nu flink.
Al plannen voor de rest van de tuin?Ik heb je lief mijn hele leven![]()
Nee eigenlijk nietquote:Op donderdag 10 maart 2016 20:16 schreef laziness het volgende:
[..]
Ah ja dat werkt niet nee.
Gelukkig schijnt de zon nu flink.
Al plannen voor de rest van de tuin?geld is op
![]()
Alsof het per minuut met honderden euro's tegelijk weg vloeit niet, zo'n nieuwbouwwoning?quote:Op donderdag 10 maart 2016 20:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Nee eigenlijk nietgeld is op
![]()
![]()
Maaruh leuke belastingteruggaaf binnenkort? Ik werd hier wel blij van dat bedrag met alle aftrekkosten door de aankoop!
Gelukkig krijg ik ook mijn bonus deze maand
Haha ja echt ene moment heb je leuke spaarrekening.. Volgende moment is alles wegquote:Op donderdag 10 maart 2016 20:55 schreef laziness het volgende:
[..]
Alsof het per minuut met honderden euro's tegelijk weg vloeit niet, zo'n nieuwbouwwoning?![]()
Maaruh leuke belastingteruggaaf binnenkort? Ik werd hier wel blij van dat bedrag met alle aftrekkosten door de aankoop!
Gelukkig krijg ik ook mijn bonus deze maand![]()
Mja weet je wij gaan volgend jaar ook trouwen dus daar moet ook geld heen. Even beetje verdelen allemaal.
En natuurlijk nog gewoon op vakantie willen hé zo zijn we dan ook weer wel
Ah ja dat trouwen. Dat was ook een flinke aanslag ja dat ben ik nog niet vergetenquote:Op donderdag 10 maart 2016 21:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Haha ja echt ene moment heb je leuke spaarrekening.. Volgende moment is alles weg![]()
Mja weet je wij gaan volgend jaar ook trouwen dus daar moet ook geld heen. Even beetje verdelen allemaal.
En natuurlijk nog gewoon op vakantie willen hé zo zijn we dan ook weer wel
Wij betalen ook nog een restschuld af van het vorige huis en moesten onverwacht de auto na 1,5 jaar alweer vervangendus ook hier besteden we uit wat we niet zelf kunnen (bestraten) maar koop en plant ik zelf de beplanting wel om het betaalbaar te houden.
En zeer herkenbaar hoorVakantie is heilig. Er moet heel wat gebeuren wil ik die volledig skippen in een jaar.
Bovendien heb ik het hele gebeuren wel als stressvol ervaren het afgelopen jaar en is die vakantie gewoon verdiend.Ik heb je lief mijn hele leven![]()
Ja ik vind het ook allemaal nogal heftig hoor.quote:Op donderdag 10 maart 2016 21:24 schreef laziness het volgende:
[..]
Ah ja dat trouwen. Dat was ook een flinke aanslag ja dat ben ik nog niet vergeten
Wij betalen ook nog een restschuld af van het vorige huis en moesten onverwacht de auto na 1,5 jaar alweer vervangendus ook hier besteden we uit wat we niet zelf kunnen (bestraten) maar koop en plant ik zelf de beplanting wel om het betaalbaar te houden.
En zeer herkenbaar hoorVakantie is heilig. Er moet heel wat gebeuren wil ik die volledig skippen in een jaar.
Bovendien heb ik het hele gebeuren wel als stressvol ervaren het afgelopen jaar en is die vakantie gewoon verdiend.
En vakantie kunnen we niet meer omheen is al geboektoffer die ook niet op hoor. Die hebben we gewoon nodig. Dan maar even wat minder uit eten enzo.
Onze auto moet het nog maar even blijven doen. Die is 2,5 jaar oud.
Maargoed hé wat zeuren we nou we hebben prachtige huizen
Zeker! We wonen er met veel plezier maar het hele nieuwbouw gebeuren heeft wel meer gekost dan ik ooit in had kunnen schatten.
Er komt meer bij kijken dan (wellicht naïef) gedacht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb je lief mijn hele leven![]()
Ik volg dit topic al vanaf het begin. Kut zeg, die geluidsoverlast.... Wij zitten gehuurd, en hebben ook enorm overlast van beiden buren.
Gelukkig dat ze er wat aan gaan doen, want wij zijn ons droomhuisje behoorlijk beu geraakt, we willen zsm weg.![]()
quote:Op donderdag 10 maart 2016 21:49 schreef laziness het volgende:
Zeker! We wonen er met veel plezier maar het hele nieuwbouw gebeuren heeft wel meer gekost dan ik ooit in had kunnen schatten.
Er komt meer bij kijken dan (wellicht naïef) gedacht.Ja bij ons ook hoor zijn ruim over budget heen. Maar op een gegeven moment maar gewoon beslist door die zure appel heen te bijten. Dan is alles maar gewoon aangeschaft en blijf je er niet tegenaan hikken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ennuh we gaan naar Ierland
Haaij leuk dat je al zo lang volgt!quote:Op donderdag 10 maart 2016 21:58 schreef koningshof111 het volgende:
Ik volg dit topic al vanaf het begin. Kut zeg, die geluidsoverlast.... Wij zitten gehuurd, en hebben ook enorm overlast van beiden buren.
Gelukkig dat ze er wat aan gaan doen, want wij zijn ons droomhuisje behoorlijk beu geraakt, we willen zsm weg.
Wat balen dat jullie zo'n last hebben van de buren. Kan de verhuurder ook niks doen?I solemnly swear i'm up to no good![]()
Woningbouwvereniging hier is een groot drama, als er maar betaald wordt is alles voor hun prima. Klagen kun je doen, dan komt er ook iemand op bezoek, maar dat verdwijnt weer op een grote stapel ergens. Of volgens mij gelijk de prullenbak in.quote:Op donderdag 10 maart 2016 22:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Haaij leuk dat je al zo lang volgt!
Wat balen dat jullie zo'n last hebben van de buren. Kan de verhuurder ook niks doen?
Hun Facebook puilt ook uit van allerlei haatberichten![]()
![]()
quote:Op donderdag 10 maart 2016 21:49 schreef laziness het volgende:
Er komt meer bij kijken dan (wellicht naïef) gedacht.Om die reden heb ik inderdaad nieuwbouw laten schieten en ben ik voor een (oude) bestaande woning gegaan en ga die opknappen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit - sorry voor het sluiten
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
Forum Opties Forumhop: Hop naar: