Syriërs pakken het niet zo slim aan als Joodse kolonisten. De Syriërs hier zouden gewoon nederzettingen moeten bouwen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:41 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Waarom niet? Moet je zie hoe die joodse asielzoekers uit de jaren 30 het hebben gedaan in Engeland en de VS.
Die zijn er in dit land nauwelijks. hypotheekeigenaren daarentegen.quote:
Zoals ik al eerder zei zijn de Syriërs, en met name die uit de grote steden, best een ontwikkeld volk.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Syriërs pakken het niet zo slim aan als Joodse kolonisten. De Syriërs hier zouden gewoon nederzettingen moeten bouwen.
Hmmm.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:46 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Die zijn er in dit land nauwelijks. hypotheekeigenaren daarentegen.
Ben je daar vaak geweest?quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:47 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei zijn de Syriërs, en met name die uit de grote steden, best een ontwikkeld volk.
Zodoende rammen ze elkaar al 4 jaar de hersens in.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:47 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei zijn de Syriërs, en met name die uit de grote steden, best een ontwikkeld volk.
True.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:46 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je zo trots bent op je recent verworven status. Hoe voelt dat nou, die eerste paar tientjes HRA?quote:
Welke blinde woont daar?quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:47 schreef Kaas- het volgende:
Plaatje uit de OP lijkt op een paracetamol waar een kwart uit is gesneden.
Geen hommohuis dus.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:47 schreef Kaas- het volgende:
Plaatje uit de OP lijkt op een paracetamol waar een kwart uit is gesneden.
Een soort tweederangs Turken.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:47 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Volgens mij maar een handvol banken.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:46 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Een hypotheek in eigendom, dat is wat moeilijk.quote:
Wat je allemaal niet kan doen met 3% eigen vermogen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:48 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Volgens mij maar een handvol banken.
Het is zijn nu vooral Assad en de Russen die de hersens van IS en de FSA inrammen en die laatste twee doen dat ook nog onderling.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:47 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zodoende rammen ze elkaar al 4 jaar de hersens in.
Maar hoe vaak ben jij daar nou geweest?quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:50 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Het is zijn nu vooral Assad en de Russen die de hersens van IS en de FSA inrammen en die laatste twee doen dat ook nog onderling.
Oh en "het westen" deelt ook nog een paar klapjes uit aan IS.
Daarom, alle hypotheken doorverhandelen in mooie producten en in pakketten aanbieden op de kapitaalmarkt.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:50 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wat je allemaal niet kan doen met 3% eigen vermogen.
ik kreeg deze maand zomaar 36 van die tientjes.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je zo trots bent op je recent verworven status. Hoe voelt dat nou, die eerste paar tientjes HRA?
Net zo vaak als jij gok ik.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:50 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Maar hoe vaak ben jij daar nou geweest?
Net zo verwarrend als gijzelaar en gijzelnemer.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een hypotheek in eigendom, dat is wat moeilijk.
Dat is zonder hoofdletter.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:53 schreef GSbrder het volgende:
IS knalt ondertussen wat Christelijke kerken plat.
[ afbeelding ]
Aha.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:50 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Het is zijn nu vooral Assad en de Russen die de hersens van IS en de FSA inrammen en die laatste twee doen dat ook nog onderling.
Oh en "het westen" deelt ook nog een paar klapjes uit aan IS.
Die komen duidelijk van het platteland. Men mist de verfijning van de stad.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:53 schreef GSbrder het volgende:
[ afbeelding ]
Heb je niks beters te doen, verrekte taalnazi?quote:
360 euro aan HRA?quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:51 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
ik kreeg deze maand zomaar 36 van die tientjes.
Zijn inkomen is zo hoog....quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
360 euro aan HRA?
Zozo. Ik dacht dat je huis goedkoop was.
Mijn telefoon corrigeert van niet.quote:
We moeten dat niet van elkaar accepteren. Glijdende schaal anders.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Heb je niks beters te doen, verrekte taalnazi?
Ook goed voor de economie want er moeten later weer nieuwe gebouwd worden. De jongens kennen wel hun Keynes.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:55 schreef Kaas- het volgende:
Overigens niet zo'n ramp om wat kerken met de grond gelijk te maken. Alleen jammer dat religie er daar per saldo niet echt mee afneemt.
Het is natuurlijk ook wel fijn als het gebeurt met instemming van de lokale gelovigen, denk je niet? Als er komende maandag een sloopkogel in de Sint Steven hangt lijkt me de kreet "niet zo'n ramp" toch niet echt op zijn plaats.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:55 schreef Kaas- het volgende:
Overigens niet zo'n ramp om wat kerken met de grond gelijk te maken. Alleen jammer dat religie er daar per saldo niet echt mee afneemt.
Pff. Hou daar gewoon is mee op.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:55 schreef Kaas- het volgende:
[..]
We moeten dat niet van elkaar accepteren. Glijdende schaal anders.
Je kan nooit meer aftrekken dan dat je aan rente moet betalen. Ook al zou hij 50,5% mogen aftrekken.quote:
Beter dan zondag om 10 uur.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook wel fijn als het gebeurt met instemming van de lokale gelovigen, denk je niet? Als er komende maandag een sloopkogel in de Sint Steven hangt lijkt me de kreet "niet zo'n ramp" toch niet echt op zijn plaats.
Een aftrek ontvang je niet.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:58 schreef 99.999 het volgende:
Ik zie elk jaar in mei ongeveer wel hoeveel HRA ik ontvang.
van wat je teveel hebt afgedragen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:59 schreef 99.999 het volgende:
Het zal. Ik ontvang een storting van de belastingdienst dan ergens.
Dat zal. Dat merk je niet zoquote:Op donderdag 21 januari 2016 22:00 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
van wat je teveel hebt afgedragen.
Als je mij twintig euro overmaakt, en ik stort er later vijf terug, heb je dan per saldo wat van mij gekregen?quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:59 schreef 99.999 het volgende:
Het zal. Ik ontvang een storting van de belastingdienst dan ergens.
Ik maak niks naar de belastingdienst over. Dat doet de salarisadministratie denk ik.quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je mij twintig euro overmaakt, en ik stort er later vijf terug, heb je dan per saldo wat van mij gekregen?
Dat per saldo is een nieuwe toevoeging Janneke. Even de boel zuiver houden.quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je mij twintig euro overmaakt, en ik stort er later vijf terug, heb je dan per saldo wat van mij gekregen?
In nominale zin?quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat daar dit jaar nog de eenmalige aftrekbare kosten bijzitten, geen idee.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
360 euro aan HRA?
Zozo. Ik dacht dat je huis goedkoop was.
Gauw verkopen dan.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mijn telefoon corrigeert van niet.
Ga daar maar vanuit.quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:03 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik vermoed dat daar dit jaar nog de eenmalige aftrekbare kosten bijzitten, geen idee.
Klinkt aantrekkelijk.quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:03 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik vermoed dat daar dit jaar nog de eenmalige aftrekbare kosten bijzitten, geen idee.
IS is dus links, net als Hitler.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:56 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ook goed voor de economie want er moeten later weer nieuwe gebouwd worden. De jongens kennen wel hun Keynes.
En de PvdA?quote:
Is niet van mij, maar van mijn werkgever.quote:
Oh, niks mis mee eigenlijk. Hoppa!quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook wel fijn als het gebeurt met instemming van de lokale gelovigen, denk je niet? Als er komende maandag een sloopkogel in de Sint Steven hangt lijkt me de kreet "niet zo'n ramp" toch niet echt op zijn plaats.
En in reële zin?quote:
Ja, ik neem binnenkort wel een belastingadviseur.quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ga daar maar vanuit.
Wel opletten dat je volgend jaar dat bedrag omlaag zet, anders krijg je een hele leuke naheffing.
Wil D66 nu ook al de religie uitroeien. Dat standpunt is nieuw voor mij.quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:04 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Oh, niks mis mee eigenlijk. Hoppa!
Is ze een beetje lekker?quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:05 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ja, ik neem binnenkort wel een belastingadviseur.
Ik ben D66 dus? Mijn leven is nu compleet.quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wil D66 nu ook al de religie uitroeien. Dat standpunt is nieuw voor mij.
Het is de moeder van een vriend van me, ik ken haar al 30 jaar.quote:
Maar wel pro-Poetin.quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:05 schreef GSbrder het volgende:
Kaas is homo.
Hij heeft een excuus om tegen de kerk te zijn.
Goedzo.quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:05 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik heb geen haat in mijn hart.
Maar ik heb ook niets met religie.
Rozen en tomaten groeien het best in zure grond.quote:
Te oud, ik hoor het al.quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:07 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Het is de moeder van een vriend van me, ik ken haar al 30 jaar.
Nou en.quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:09 schreef Kowloon het volgende:
Als het minimumjeugdloon weg gaat kost dat 200000 banen onder jongeren aldus het CPB.
Is dat niet die kerk van meer dan 1000 jaar oud. Beetje zonde dan toch.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:53 schreef GSbrder het volgende:
[ afbeelding ]
Toe maar.quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:09 schreef Kowloon het volgende:
Als het minimumjeugdloon weg gaat kost dat 200000 banen onder jongeren aldus het CPB.
We vergrijzen nogal dus die jongeren verdwijnen toch welquote:Op donderdag 21 januari 2016 22:09 schreef Kowloon het volgende:
Mooi.quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:09 schreef Kowloon het volgende:
Ik hou wel van dergelijke ironie daar het nota bene FNV was die de discussie er over aanzwengelde.quote:
Eeuwig zonde, inderdaad.quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:09 schreef Disana het volgende:
[..]
Is dat niet die kerk van meer dan 1000 jaar oud. Beetje zonde dan toch.
De FNV is al een tijdje totaal de weg kwijt.quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:10 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik hou wel van dergelijke ironie daar het nota bene FNV was die de discussie er over aanzwengelde.
Ach ja, economen en voorspellingen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:09 schreef Kowloon het volgende:
quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach ja, economen en voorspellingen.
De FNV denkt niet in baanwinst of baanverlies. Als hun leden er maar niet op achteruit gaan, zijn alle middelen toegestaan.quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:10 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik hou wel van dergelijke ironie daar het nota bene FNV was die de discussie er over aanzwengelde.
Dan wat er eigenlijk staat.quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Toe maar.
Met "het minimumjeugdloon weg gaat" bedoelen ze vast iets anders als wat er eigenlijk staat.
Verwachtingen is inderdaad een beter woord.quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach ja, economen en voorspellingen.
Kom maar terug als ik rekenfouten maak, goed?quote:
quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:12 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Verwachtingen is inderdaad een beter woord.
Die bestaan al jaren enkel om zure rechtse typjes te tergen. En met succes, zo blijkt.quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De FNV is al een tijdje totaal de weg kwijt.
Maak je die dan?quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kom maar terug als ik rekenfouten maak, goed?
Nooit.quote:
Het is een klooster uit de zesde eeuw.quote:
Hoe pak je dat aan dan?quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nooit.
Een leerling vroeg me vandaag om de wortel van 4591 uit te rekenen. Ik zat er maar twee tiende naast.
Je had het dus fout?quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nooit.
Een leerling vroeg me vandaag om de wortel van 4591 uit te rekenen. Ik zat er maar twee tiende naast.
Ze zijn er inderdaad in de eerste plaats voor hun leden. Maar dat kan je ze niet kwalijk nemen natuurlijk.quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De FNV denkt niet in baanwinst of baanverlies. Als hun leden er maar niet op achteruit gaan, zijn alle middelen toegestaan.
De voorspellingen over de vermeende negatieve impact van verhogingen van het minimumloon in landen of gebieden blijken doorgaans ook niet echt uit te komen. Er zijn kennelijk nogal wat onbekende of onderschatte factoren die een rol spelen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:12 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Verwachtingen is inderdaad een beter woord.
70 kwadraat is 4900, dus ik zou iets van 66 gokken.quote:
quote:
Het kwadraat van 70 is 4900. Het kwadraat van 69 is ongeveer 140 (139) minder, het kwadraat van 68 is nog 137 minder. Dan zit je rond de 4620. Het moet dus net iets minder zijn dan 68, en dat was mijn antwoord.quote:
Iedereen die de wortel van 4591 exact probeert weer te geven in decimale getallen heeft het fout daar het een priemgetal is.quote:
Ja op die manier zou ik het ook doen, maar ik hoopte heel even dat er een manier was om hem echt op te lossen in plaats van het zo te beredeneren.quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[..]
Het kwadraat van 70 is 4900. Het kwadraat van 69 is ongeveer 140 (139) minder, het kwadraat van 68 is nog 137 minder. Dan zit je rond de 4620. Het moet dus net iets minder zijn dan 68, en dat was mijn antwoord.
Het is trouwens 67,75691847..
Merkwaardige producten kennen hè.quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:25 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ja op die manier zou ik het ook doen, maar ik hoopte heel even dat er een manier was om hem echt op te lossen in plaats van het zo te beredeneren.
68 in het kwadraat is trouwens wel een som waarbij ik dingen makkelijk halverwege vergeet wanneer ik het uit het hoofd doe merk ik. Zou dan eigenlijk de tussenstapjes willen opschrijven.
Jij hebt nog geluk gehad, jij bent pre-rekentoets. Inmiddels worden alfa's vakkundig geweerd uit de hogere rangen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:28 schreef Friek_ het volgende:
Weg met die cijfers. Er lezen ook alfa's mee.
En de zakjappaner is decennia terug al uitgevonden.quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:28 schreef Friek_ het volgende:
Weg met die cijfers. Er lezen ook alfa's mee.
Ja als ik dat niet opschrijf denk ik halverwege iets als 'wacht, heb ik die 60 nu al vermenigvuldigd met de juiste 8?' enz.quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Merkwaardige producten kennen hè.
682 = 60*60+2*60*8+8*8 of (makkelijker) 70*70-2*70*2+2*2.
Er is trouwens een soort van staartdeling om wortels tot op n decimalen uit te rekenen. Ik heb die wel ooit gekend, maar ik moet denk ik even puzzelen om die weer te reproduceren.
Zou eens tijd worden ook. Nu nog wat zuiveringen. Wie zit er nou niet te wachten op een politiek vol Bramnetjes?quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jij hebt nog geluk gehad, jij bent pre-rekentoets. Inmiddels worden alfa's vakkundig geweerd uit de hogere rangen.
Dat rekenen was me nog wel gelukt. Dat is een kwestie van oefenen en trucjes leren.quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jij hebt nog geluk gehad, jij bent pre-rekentoets. Inmiddels worden alfa's vakkundig geweerd uit de hogere rangen.
Ik vind die Don Quichotstrijd tegen het minimumloon altijd wel vermakelijkquote:Op donderdag 21 januari 2016 22:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
De voorspellingen over de vermeende negatieve impact van verhogingen van het minimumloon in landen of gebieden blijken doorgaans ook niet echt uit te komen. Er zijn kennelijk nogal wat onbekende of onderschatte factoren die een rol spelen.
In hoeverre zijn hier bijvoorbeeld mogelijke effecten van een verschuiving naar minder werkende jongeren, maar meer schoolgaande jongeren met derhalve een iets beter opgeleide beroepsbevolking meegenomen? Wat zijn bijvoorbeeld de effecten van vervanging door beter betaalde mensen die ook dus weer meer te besteden hebben? Enzovoort.
Zo briljant accuraat zijn die 'verwachtingen' doorgaans niet in de macro-economie.
Klinkt als een briljant plan.quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zou eens tijd worden ook. Nu nog wat zuiveringen. Wie zit er nou niet te wachten op een politiek vol Bramnetjes?
Welkom in Utopia.quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zou eens tijd worden ook. Nu nog wat zuiveringen. Wie zit er nou niet te wachten op een politiek vol Bramnetjes?
De ellendige real life soap ja, niet de briljante Britse serie.quote:
Ik kijk nog even door naar de raadsvergadering. De spanning is er wel af. Maar wel vermakelijk.quote:
Dat is goed nieuws, ik had de petitie getekend.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 08:03 schreef Euribob het volgende:
Schultz laat duinen voorlopig onberoerd
Jeuj!![]()
Lekker padvinden tussen het beton.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 08:44 schreef 99.999 het volgende:
Zonde, ik had de Oostende-ervaring ook wel in Nederland mee willen maken.
quote:Let op! Om er zeker van te zijn dat de Rabobank e-mails goed aankomen, voeg rbinleverpunt@mailplanet.nl toe aan uw adresboek of safe list.
Zal best werken bij 50% van het volk.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:21 schreef Boze_Appel het volgende:
Even voor de humor mijn spambox doorgelopen.
[..]![]()
![]()
Gewoon niet eens hun best doen om het te verhullen.
Oh, ja, dat dan weer wel.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:23 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Zal best werken bij 50% van het volk.
Die baardmans heeft wel een goeie muts.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:30 schreef Heilwasser het volgende:
[ afbeelding ]
Arme lui, zitten straks gevangen op de Balkan. In de winter.
Eens.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:42 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Die baardmans heeft wel een goeie muts.
Deprimerende bende, daar.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 08:44 schreef 99.999 het volgende:
Zonde, ik had de Oostende-ervaring ook wel in Nederland mee willen maken.
Zeker niet, het is alleen maar mooi dat ze zelf meewerken aan hun ondergang.quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:19 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ze zijn er inderdaad in de eerste plaats voor hun leden. Maar dat kan je ze niet kwalijk nemen natuurlijk.
En als ze hun naam wijzigen mogen ze blijven?quote:
Enkel en alleen indien ze hun Marokkaanse paspoort inleveren.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:04 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
En als ze hun naam wijzigen mogen ze blijven?
Ik wil best een Marokkaans paspoort. Plus een Amerikaanse, Zwitserse en Canadese.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:05 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Enkel en alleen indien ze hun Marokkaanse paspoort inleveren.
Lekker belasting betalen over je wereldwijde inkomsten. Nepyehudi.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:06 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Ik wil best een Marokkaans paspoort. Plus een Amerikaanse, Zwitserse en Canadese.
Het woord van 2016.quote:
Iraans paspoort en dan tripjes maken naar Nova Zembla en Area 51.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:06 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Ik wil best een Marokkaans paspoort. Plus een Amerikaanse, Zwitserse en Canadese.
Goed punt, vrouwen worden al te oud, dat kan de pensioensector niet ophoesten.quote:Advies: borstkankermiddel niet vergoeden
Pertuzumab levert een patiënt gemiddeld zestien maanden overlevingswinst op in vergelijking met de standaardbehandeling. Dit kost omgerekend 150.000 euro per gewonnen levensjaar van goede kwaliteit
¤3180 per 420mg, lees ik bij de NZa.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:13 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Goed punt, vrouwen worden al te oud, dat kan de pensioensector niet ophoesten.
Teva Pharma, zeker.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:20 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
¤3180 per 420mg, lees ik bij de NZa.
Graaiers.
Geef die vrouwen dan gratis coke. Stuk goedkoper.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:20 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
¤3180 per 420mg, lees ik bij de NZa.
Graaiers.
Die maken de legale amfetaminen voor ADHD'ers. Plus nog meer medicijnen voor chronische ziekten. Oftewel permanent cashen.quote:
Nou ja, hun campagne is natuurlijk juist gericht op het opkomen voor die groep jonge flexwerkers. En volgens mij ook wel met enig succes.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:01 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zeker niet, het is alleen maar mooi dat ze zelf meewerken aan hun ondergang.
Immers, jongere flexwerkers maak je niet warm voor de vakbond als je alleen voor de oudjes met een contract voor onbepaalde tijd opkomt.
En al het geld gaat al naar de asielzoekers.quote:Bij de huidige prijs kost pertuzumab bijna 40 miljoen euro per jaar, voor naar verwachting 500 patiënten. Omdat het totale zorgbudget jaarlijks maar met één procent mag groeien, is de kans volgens het Zorginstituut groot dat de uitgaven aan pertuzumab „andere, kosteneffectievere zorg” zal verdringen. Dit betekent dat de vergoeding van pertuzumab tegen de huidige prijs voor de Nederlandse bevolking als geheel zal leiden „tot gezondheidsverlies”.
Volgens bronnen op facebook krijgen asielzoekers 4000 euro per maand. Ik moest dat bericht delen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:41 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
En al het geld gaat al naar de asielzoekers.
Waren het heilbronnen of normale bronnen?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens bronnen op facebook krijgen asielzoekers 4000 euro per maand. Ik moest dat bericht delen.
Geen idee. Maar het waren bronnen, dat is zeker.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:43 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Waren het heilbronnen of normale bronnen?
Hoe kan ik asielzoeker worden?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens bronnen op facebook krijgen asielzoekers 4000 euro per maand. Ik moest dat bericht delen.
Dat zijn van die afwegingen die je in principe niet zo globaal kan maken, vind ik. Voor sommige patiënten kunnen die paar extra goede maanden net de geboorte van een kleinkind, een huwelijk, of het overleven van die vervelende buurman betekenen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:13 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Goed punt, vrouwen worden al te oud, dat kan de pensioensector niet ophoesten.
Onder militair toezicht stellen, die regio.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:05 schreef Gutmensch het volgende:
Steen door ruit bij vluchtelingen, politieauto in brand gestoken
Weer in Brabant...
Als je ook maar een heel klein beetje gespierd bent heb je al overgewicht volgens de BMI-maatstaf.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:05 schreef Heilwasser het volgende:
http://www.nu.nl/gezondhe(...)tig-overgewicht.html
Goede zaak. Dikke mensen zijn immers hilarisch.
Het mag weinig verrassend heten dat die provincie stikt van de tokkies.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:05 schreef Gutmensch het volgende:
Weer in Brabant...
De commando's zitten in Roosendaal. Die weten er vast wel raad mee.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:06 schreef Reya het volgende:
[..]
Onder militair toezicht stellen, die regio.
Wat dat betreft ben ik blij dat ik in een stad vol allochtonen woon.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:05 schreef Gutmensch het volgende:
Weer in Brabant...
Minstens.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:06 schreef Reya het volgende:
[..]
Wil België Noord-Brabant en Limburg niet hebben? Dat past cultureel gezien toch meer bij hen en dan wordt het land bijna net zo groot als wat er van Nederland overblijft.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:06 schreef Reya het volgende:
[..]
Liever andersom. Ik wil Vlaanderen erbij. Brugge, Gent, Antwerpen, Mechelen... kom maar.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:09 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Wil België Noord-Brabant en Limburg niet hebben? Dat past cultureel gezien toch meer bij hen en dan wordt het land bijna net zo groot als wat er van Nederland overblijft.
Alsjeblieft niet zeg. Het kost alleen al honderden miljarden om de infrastructuur daar een beetje op peil te brengen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:11 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Liever andersom. Ik wil Vlaanderen erbij. Brugge, Gent, Antwerpen, Mechelen... kom maar.
Slecht idee. We kunnen beter de totale ellende bij Frankrijk onderbrengen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:11 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Liever andersom. Ik wil Vlaanderen erbij. Brugge, Gent, Antwerpen, Mechelen... kom maar.
Ik zou er voor tekenen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:11 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Brabonezen zijn sowieso allochtoons.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat dat betreft ben ik blij dat ik in een stad vol allochtonen woon.
Dat hebben we ook over voor vluchtelingen, dan toch zeker voor onze Vlaamse vrienden. In wezen ook economische vluchtelingen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:12 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet zeg. Het kost alleen al honderden miljarden om de infrastructuur daar een beetje op peil te brengen.
Sowieso kunnen mensen aan deze zijde van de Rijn niet geacht worden zichzelf te besturen. Om die reden offeren mensen als ik zich op om dat voor hen te doen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Slecht idee. We kunnen beter de totale ellende bij Frankrijk onderbrengen.
Oh zeker. Ook serieus. Mooi man, het hele Nederlandstalige gebied binnen Europa weer als 1 land en dan al die prachtige steden erbij. Eten, bier, voetbal, alles.quote:
Hulde.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:14 schreef Reya het volgende:
[..]
Sowieso kunnen mensen aan deze zijde van de Rijn niet geacht worden zichzelf te besturen. Om die reden offeren mensen als ik zich op om dat voor hen te doen.
Inderdaad ik zit liever bij België, dan bij die kut Hollandersquote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:09 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Wil België Noord-Brabant en Limburg niet hebben? Dat past cultureel gezien toch meer bij hen en dan wordt het land bijna net zo groot als wat er van Nederland overblijft.
Flikker op dan.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:23 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Inderdaad ik zit liever bij België, dan bij die kut Hollanders
Lekker wijf wel.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:20 schreef Mutant01 het volgende:
Afghanen gaan los, of nou ja, de Indiers gaan los op vrouwelijke Afghanen.
Tot ziens.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:23 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Inderdaad ik zit liever bij België, dan bij die kut Hollanders
Dan ook maar meteen Luxemburg en Wallonië doen, als we toch bezig zijn? Hebben we eindelijk wat te vertellen in Europa.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:16 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Oh zeker. Ook serieus. Mooi man, het hele Nederlandstalige gebied binnen Europa weer als 1 land en dan al die prachtige steden erbij. Eten, bier, voetbal, alles.
Wat, geen Groningen?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:31 schreef Kaas- het volgende:
Eenmaal samen met Vlaanderen hervormen we het landsbestuur en hebben we nog enkel de landsdelen Friesland, Nedersaksen, Holland, Zeeland, Brabant en Limburg.
Nee dan krijgen we ook al die problemen die België nu parten spelen. Vlaanderen heeft zonder Wallonië nog wel potentie, als het door ons een beetje gemoderniseerd wordt.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:30 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dan ook maar meteen Luxemburg en Wallonië doen, als we toch bezig zijn? Hebben we eindelijk wat te vertellen in Europa.
Groningen zal de Nedersaksische hoofdstad worden. Dat landsdeel zal het volledige qua taal en cultuur Nedersaksische gebied omvatten (Groningen, Drenthe, Overijssel, stukje Gelderland).quote:
En dat deel van de bevolking aan Frankrijk schenken? Dankje beleefd zeg. Beter voor de EU en voor Nederland als dat stuk vervallen industriegebied in Europa wordt vertegenwoordigd door Nederland en Vlaanderen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:32 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Nee dan krijgen we ook al die problemen die België nu parten spelen. Vlaanderen heeft zonder Wallonië nog wel potentie, als het door ons een beetje gemoderniseerd wordt.
Brabant slijten we aan de partij waarbij we het minste bij moeten betalen. Zimbabwe of Noord Korea ofzo.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:30 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dan moet Brabant wel bij Vlaanderen he
Doe maar aan Kim danquote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Brabant slijten we aan de partij waarbij we het minste bij moeten betalen. Zimbabwe of Noord Korea ofzo.
Ja maar die vluchtelingen zijn nog te redden.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:14 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat hebben we ook over voor vluchtelingen, dan toch zeker voor onze Vlaamse vrienden. In wezen ook economische vluchtelingen.
Dat zijn we nu al jonge.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:37 schreef Kaas- het volgende:
Geen enkele reden om Antwerpen, Brugge en Gent niet onderdeel van ons landje te willen laten zijn. Zijn bovendien Nederlandsers plotseling de beste bierbrouwers in de wereld.
Ok maar zeker niet het beste.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:38 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dat zijn we nu al jonge.
La Trappe.
1 zwaluw maakt geen zomerquote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:38 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dat zijn we nu al jonge.
La Trappe.
Jij bent natuurlijk meer van, van achteren kijk je de koe in de kont.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:48 schreef Kaas- het volgende:
[..]
1 zwaluw maakt geen zomer
Ofzo. Ik ken dat gezegde niet zo goed.
Beter 1 penis in de hand dan 10 in de luchtquote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:52 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Jij bent natuurlijk meer van, van achteren kijk je de koe in de kont.
Zo dachten de rebellen in Oost-Oekraïne ook.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:55 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Beter 1 penis in de hand dan 10 in de lucht
5/10quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:56 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Zo dachten de rebellen in Oost-Oekraïne ook.
quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:37 schreef Kaas- het volgende:
Zijn bovendien Nederlandsers plotseling de beste bierbrouwers in de wereld.
Een Nedersaksische Republiek lijkt me wel wat, Gelderland, Overijssel en Nordrhein-Westfalen samen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:35 schreef Pokkelmans het volgende:
Ik stel voor dat we het geheel gewoon Groot-Gelderland gaan noemen.
Nog een paar koloniën in Afrika er bij.
Het zijn natuurlijk de losers van de flexwerkers die zo'n vakbondsplan wel aantrekkelijk vinden.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nou ja, hun campagne is natuurlijk juist gericht op het opkomen voor die groep jonge flexwerkers. En volgens mij ook wel met enig succes.
Zeker. Punt is dat je beleid niet kan maken op individuele gevallen. Natuurlijk is voor de één een maand langer alle verschil van de wereld, sterker, hadden wij de keuze, zouden wij iedereen zo lang mogelijk rekken. Maar je kan niet verkopen dat er een paar mensen overlijden bij verkeersongelukken, omdat de traumahelicopter weg moest vanwege medicijnkosten voor uitzichtloze kankerpatienten.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:05 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Dat zijn van die afwegingen die je in principe niet zo globaal kan maken, vind ik. Voor sommige patiënten kunnen die paar extra goede maanden net de geboorte van een kleinkind, een huwelijk, of het overleven van die vervelende buurman betekenen.
Schokkend.quote:http://www.nu.nl/politiek(...)rzitterschap-eu.html
[..]Zo'n vier op de tien Nederlanders vindt het voorzitterschap belangrijk, maar een vergelijkbaar deel reageert neutraal en 18 procent vindt dat er geen toegevoegde waarde voor Nederland is in het voorzitterschap.
Vooral kiezers van de traditionele grote partijen VVD, PvdA en CDA en het pro-Europese D66 hechten waarde aan het voorzitterschap.
[..]
Ook echt alsof dat de afweging is die gemaakt wordtquote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:13 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zeker. Punt is dat je beleid niet kan maken op individuele gevallen. Natuurlijk is voor de één een maand langer alle verschil van de wereld, sterker, hadden wij de keuze, zouden wij iedereen zo lang mogelijk rekken. Maar je kan niet verkopen dat er een paar mensen overlijden bij verkeersongelukken, omdat de traumahelicopter weg moest vanwege medicijnkosten voor uitzichtloze kankerpatienten.
Want taalbarrières zijn er om overwonnen te worden.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:09 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Een Nedersaksische Republiek lijkt me wel wat, Gelderland, Overijssel en Nordrhein-Westfalen samen.
De zorg mag met max 1% groeien per jaar.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:14 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ook echt alsof dat de afweging is die gemaakt wordt.
Nee ik zou er ook alle begrip voor hebben als er in beginsel niet behandeld wordt met dat spul, maar het moet wel beschikbaar blijven voor die uitzonderlijke gevallen waarin een paar maand extra een groot verschil kan maken.
Pokkelmans wil de staat maar groter en groter laten groeien zie ik alweer.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De zorg mag met max 1% groeien per jaar.
Komen er elk jaar nieuwe medicijnen bij in het basispakket à 150k p/patient, dan kan je geen helicoptertje kopen.
Naar de afweging van de arts?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:14 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ook echt alsof dat de afweging is die gemaakt wordt.
Nee ik zou er ook alle begrip voor hebben als er in beginsel niet behandeld wordt met dat spul, maar het moet wel beschikbaar blijven voor die uitzonderlijke gevallen waarin een paar maand extra een groot verschil kan maken.
Ja, laatst heb ik het daar ook over gehad met iemand die stervende is aan kanker. Ze was op dat moment ontzettend boos dat er dan nieuwe medicijnen waren die niet betaalbaar waren. Relativeren aan de hand van het feit dat de medicatie die ze op dit moment ontving, enkele jaren geleden ook onbetaalbaar was, is in al die emotie wat lastig.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De zorg mag met max 1% groeien per jaar.
Komen er elk jaar nieuwe medicijnen bij in het basispakket à 150k p/patient, dan kan je geen helicoptertje kopen.
Daarom moet een patient of een arts niet bepalen of een medicijn economisch nut heeft.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:18 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ja, laatst heb ik het daar ook over gehad met iemand die stervende is aan kanker. Ze was op dat moment ontzettend boos dat er dan nieuwe medicijnen waren die niet betaalbaar waren. Relativeren aan de hand van het feit dat de medicatie die ze op dit moment ontving, enkele jaren geleden ook onbetaalbaar was, is in al die emotie wat lastig.
Ze hebben toch ethische klankbordgroepen bij ziekenhuizen? Indien een patiënt of arts meent dat die paar maanden een groot verschil kunnen maken, bijvoorbeeld de geboorte van een (klein)kind, sturen ze daar maar een verzoekschriftje naartoe.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Naar de afweging van de arts?
Van wat ik heb begrepen vinden een hoop artsen het prettig als de keuze voor hen wordt gemaakt. Mijn oom zegt bijvoorbeeld dat hij niet wil bepalen of voor iemand het rekken van een maand "het verschil maakt". Als hij de medicijnen krijgt, verstrekt hij ze. Krijgt hij ze niet, dan zal hij niet behandelen. Je bent arts en geen zorgeconoom, natuurlijk.
Gevolg zal zijn dat >75% van de patienten er op staat dat zijn arts zo'n verzoekschriftje stuurt.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:20 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ze hebben toch ethische klankbordgroepen bij ziekenhuizen? Indien een patiënt of arts meent dat die paar maanden een groot verschil kunnen maken, bijvoorbeeld de geboorte van een (klein)kind, sturen ze daar maar een verzoekschriftje naartoe.
Mwah, wat ik hoor is dat artsen vaak genoeg zelfstandig kiezen om niet verder te behandelen. Medisch uitzichtloze situaties hoeven niet behandeld te worden. Las laatst ook een onderzoekje dat in het geval van kankerpatiënten in verhouding tot omliggende landen in Nederland relatief weinig wordt doorbehandeld in de laatste levensfase.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:19 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Daarom moet een patient of een arts niet bepalen of een medicijn economisch nut heeft.
Dat is zoiets als de muzikant of de concertganger zijn eigen subsidieverzoek laten goedkeuren.
Over honderd jaar spreekt toch iedereen in Europa Engels.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:15 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Want taalbarrières zijn er om overwonnen te worden.
Moeten zij die keuze maken? Kan het niet een stuk technocratischer, en dus eenvoudiger?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:23 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Mwah, wat ik hoor is dat artsen vaak genoeg zelfstandig kiezen om niet verder te behandelen. Medisch uitzichtloze situaties hoeven niet behandeld te worden. Las laatst ook een onderzoekje dat in het geval van kankerpatiënten in verhouding tot omliggende landen in Nederland relatief weinig wordt doorbehandeld in de laatste levensfase.
Of Russisch.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:24 schreef Gutmensch het volgende:
Over honderd jaar spreekt toch iedereen in Europa Engels.
Die hebben dan ook nooit echt een logische achterban voor de FNV gevormd lijkt me.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:11 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het zijn natuurlijk de losers van de flexwerkers die zo'n vakbondsplan wel aantrekkelijk vinden.
De gemiddelde hoogopgeleide Randstedeling voelt er minder voor dan de gedwongen zelfstandige thuisverzorger.
Als de populisten aan de macht komen in Europa zal dat gebeuren. Poetin wrijft al in z'n handen.quote:
Ach, de metaalbewerker van vroeger is nu hbo metal industry management.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die hebben dan ook nooit echt een logische achterban voor de FNV gevormd lijkt me.
Gelukkig niet. Onze diversiteit is onze kracht.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:24 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, dat is zijn weg te bezuinigen teamleiderquote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ach, de metaalbewerker van vroeger is nu hbo metal industry management.
Had ie eindelijk een vakbond kunnen gebruiken, kiest hij er niet voor.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, dat is zijn weg te bezuinigen teamleider
Misschien niet als eerste taal, maar ik ben er van overtuigd dat over 4 à 5 generaties elke Europeaan tenminste in het Engels zal kunnen communiceren.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Gelukkig niet. Onze diversiteit is onze kracht.
Globalisering is niet homogeen. De steden zullen meer en meer naar elkaar toe convergeren, maar het platteland blijft nog wel een tijdje geisoleerd. Het is net zo'n optimistische gedachte als stellen dat over 4 a 5 generaties de laatste SGP'ers sterven.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:28 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Misschien niet als eerste taal, maar ik ben er van overtuigd dat over 4 à 5 generaties elke Europeaan tenminste in het Engels zal kunnen communiceren.
Ach, dat is nu al praktisch het geval.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:28 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Misschien niet als eerste taal, maar ik ben er van overtuigd dat over 4 à 5 generaties elke Europeaan tenminste in het Engels zal kunnen communiceren.
Ik denk dat dat aantal wel mee zal vallen. De ervaring die ik heb met kankerpatiënten in mijn omgeving is dat zij vaak liever een korter leven met minder behandelingen hebben, dan de hele tijd het ziekenhuis in en uit te moeten worden gereden om behandeld te worden -met alle gevolgen van dien- voor een relatief korte tijdswinst.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Gevolg zal zijn dat >75% van de patienten er op staat dat zijn arts zo'n verzoekschriftje stuurt.
Krijg je weer een hoop wantrouwen tussen patient en zorgverlener. Kunnen ze beter met z'n tweeen mopperen en mokken op "de hoge heren in Den Haag" dan dat het een strijd tussen arts, klankbordgroep en patient wordt. Dat is allemaal veel te dichtbij en persoonlijk, ook qua contact.
Ik denk dat dit juist de meest eenvoudige manier is. In de gevallen waar ik het over heb gaat het over een SEH en een IC-arts, mogelijk dat die vanwege hun positie daar wat makkelijker in zijn dan andere artsen. Maar wat ik er van heb begrepen is dat in zo'n geval met het medisch team dat zich over een bepaalde patiënt ontfermt wordt gekeken naar het nut van een behandeling. Is dat nut er naar hun inzicht niet meer, dan mag de behandeling gestaakt worden. Dat neemt niet weg dat zij tot die tijd alles zullen doen om een patiënt te redden.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:24 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Moeten zij die keuze maken? Kan het niet een stuk technocratischer, en dus eenvoudiger?
Remlof is meer van het principe "één volk, één taal, één unie".quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Gelukkig niet. Onze diversiteit is onze kracht.
Dat kan wel zo zijn, toch valt iedereen er over als ze "nee" horen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:33 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ik denk dat dat aantal wel mee zal vallen. De ervaring die ik heb met kankerpatiënten in mijn omgeving is dat zij vaak liever een korter leven met minder behandelingen hebben, dan de hele tijd het ziekenhuis in en uit te moeten worden gereden om behandeld te worden -met alle gevolgen van dien- voor een relatief korte tijdswinst.
U vergeet één klein landje dat dapper weerstand blijft bieden tegen het Engelse imperialisme.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ach, dat is nu al praktisch het geval.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Globalisering is niet homogeen. De steden zullen meer en meer naar elkaar toe convergeren, maar het platteland blijft nog wel een tijdje geisoleerd. Het is net zo'n optimistische gedachte als stellen dat over 4 a 5 generaties de laatste SGP'ers sterven.
I'm with Duke.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ach, dat is nu al praktisch het geval.
quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:35 schreef GSbrder het volgende:
[..]
U vergeet één klein landje dat dapper weerstand blijft bieden tegen het Engelse imperialisme.Heldenland. Mensen die Frans spreken zijn sowieso eindbazen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oui. Je suis une baguette.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:38 schreef Reya het volgende:
[..]
Heldenland. Mensen die Frans spreken zijn sowieso eindbazen.
Nooit.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:24 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ja tuurlijk. Elk afwijzing is er één te veel voor de betrokkene. Maar dat verander je niet door íedereen maar een nee te verkopen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:35 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat kan wel zo zijn, toch valt iedereen er over als ze "nee" horen.
Schande dat medicijnen niet worden vergoed, mensen hebben het recht, zus zo.
Als het geen issue was, zou niemand er een probleem van maken.
Al die Nederlanders die denken feilloos Engels te praten. Dat zijn pas helden.quote:
Ach ja, we worden nu al heimelijk gedomineerd door een volk dat een Semitische taal spreekt.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:41 schreef Heilwasser het volgende:
We spreken allemaal Arabisch of Duits of 100 jaar, afhankelijk van wie het eerste schot lost.
Dat slaan we er nog wel uit.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:34 schreef Reya het volgende:
[..]
Remlof is meer van het principe "één volk, één taal, één unie".
Gezeur voorkom je toch niet in het debat. Wat dat betreft herhaalt de geschiedenis zich. Men wilde niet de HRA veranderen toen het kon, dus deden ze het toen het moest. Men wilde niet tornen aan de AOW-leeftijd toen men de demografische ontwikkelingen zag, dus deden ze het nadat een groot deel al met pensioen was. Met de zorg idem dito; niemand wil harde beslissingen nemen, dus krijg je zo'n sector die uit de klauwen groeit.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:41 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ja tuurlijk. Elk afwijzing is er één te veel voor de betrokkene. Maar dat verander je niet door íedereen maar een nee te verkopen.
De taal van het geld?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:42 schreef Reya het volgende:
[..]
Ach ja, we worden nu al heimelijk gedomineerd door een volk dat een Semitische taal spreekt.
In het Duitsland van 1925 werd zo inderdaad gepropageerd. Plus alle joden zijn bolsjewieken en hebben ervoor gezorgd dat Duitsland WOI verloor.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:42 schreef Reya het volgende:
[..]
Ach ja, we worden nu al heimelijk gedomineerd door een volk dat een Semitische taal spreekt.
Kutland, kuttaal, kutmensen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:38 schreef Reya het volgende:
[..]
Heldenland. Mensen die Frans spreken zijn sowieso eindbazen.
Mensen hebben gewoon klappen nodig.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Gezeur voorkom je toch niet in het debat. Wat dat betreft herhaalt de geschiedenis zich. Men wilde niet de HRA veranderen toen het kon, dus deden ze het toen het moest. Men wilde niet tornen aan de AOW-leeftijd toen men de demografische ontwikkelingen zag, dus deden ze het nadat een groot deel al met pensioen was. Met de zorg idem dito; niemand wil harde beslissingen nemen, dus krijg je zo'n sector die uit de klauwen groeit.
Toch frappant hoe snel een volk kan veranderen. Tweehonderd jaar geleden waren de Fransen tamelijk productief/destructief.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:46 schreef GSbrder het volgende:
Het enige nadeel aan Frankrijk is dat de mensen een chronische hekel aan werken hebben.
Anders zou het best wat kunnen worden met ze.
Vierhonderd jaar geleden was Nederland kapitalistischer dan de VS.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:48 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Toch frappant hoe snel een volk kan veranderen. Tweehonderd jaar geleden waren de Fransen tamelijk productief/destructief.
quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:35 schreef GSbrder het volgende:
[..]
U vergeet één klein landje dat dapper weerstand blijft bieden tegen het Engelse imperialisme.Haha ook daar is de beheersing stiekem al beter dan onze perceptieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zon om 's middags 12 uur in de zomer.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:52 schreef GSbrder het volgende:
Creatief, deze tuin:
[ afbeelding ]
Mooie openslaande deuren ook.
28 m² voor 600.000 gulden.
Helaas, in Amsterdam, dus hooguit regen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:53 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Zon om 's middags 12 uur in de zomer.
Ideaal voor mensen die in alle anonimiteit buiten willen roken.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Helaas, in Amsterdam, dus hooguit regen.
Ze noemen het een "tuin onder Italiaanse architectuur". Maar volgens mij is daar meer voor nodig dan wat tuincentra-kitsch.
quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:54 schreef GSbrder het volgende:
Ze noemen het een "tuin onder Italiaanse architectuur".
Dat zeker. Samen met je vrouw een sigaret delen bij de vensterbank.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:54 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Ideaal voor mensen die in alle anonimiteit buiten willen roken.
De badkamer is nog erger.quote:
Ziet eruit als een leuk stulpje voor de verkeerde kant.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:04 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De badkamer is nog erger.
Zie linksboven het klapraampje van waar je de luxueuze tuin mag betreden.
[ afbeelding ]
De woonkamer ook. Het zitgedeelte van de krukken is vast demontabel.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:05 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Ziet eruit als een leuk stulpje voor de verkeerde kant.
Lekker veel betalen om in Amsterdam te kunnen zitten.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:52 schreef GSbrder het volgende:
Creatief, deze tuin:
[ afbeelding ]
Mooie openslaande deuren ook.
28 m² voor 600.000 gulden.
Dan heb je de voortuin nog niet gezien.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:07 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Lekker veel betalen om in Amsterdam te kunnen zitten.
Kunnen mensen mooi tegen je voordeur pissen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dan heb je de voortuin nog niet gezien.
[ afbeelding ]
Geweldig.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je rolt zo je bed in.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:08 schreef Reya het volgende:
[..]
Kunnen mensen mooi tegen je voordeur pissen.
Wat een ellende. Misschien wil de CIA het hebben om heimelijk bepaalde mensen te waterboarden.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Sterker nog, bij een zomerse hoosbui staat je huis onder water.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:08 schreef Reya het volgende:
[..]
Kunnen mensen mooi tegen je voordeur pissen.
Kritische geluiden hier, jullie zouden slechte makelaars zijn.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:26 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Sterker nog, bij een zomerse hoosbui staat je huis onder water.
Centrale ligging, knus ingebouwd, chique entree, goede investering. Zoiets?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Kritische geluiden hier, jullie zouden slechte makelaars zijn.
Ik spreek liever van "de mogelijkheid van een indoor-golfslagbad."
Haha.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Kritische geluiden hier, jullie zouden slechte makelaars zijn.
Ik spreek liever van "de mogelijkheid van een indoor-golfslagbad."
Dapper wel, om met du_ke in discussie te gaan.quote:
Ik voel mij wellicht wat overmoedig vandaag. Vanochtend ook al door rood gefietst.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:43 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Dapper wel, om met du_ke in discussie te gaan.
En dit voor zes ton. Vind het nogal watquote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
U heeft interesse.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En dit voor zes ton. Vind het nogal wat
Wat is dit GS, geen marktwerking in de zorg?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Naar de afweging van de arts?
Van wat ik heb begrepen vinden een hoop artsen het prettig als de keuze voor hen wordt gemaakt. Mijn oom zegt bijvoorbeeld dat hij niet wil bepalen of voor iemand het rekken van een maand "het verschil maakt". Als hij de medicijnen krijgt, verstrekt hij ze. Krijgt hij ze niet, dan zal hij niet behandelen. Je bent arts en geen zorgeconoom, natuurlijk.
Wasmachine boven het toilet... wel oppassen met de schone was eruit halen dus..quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:04 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De badkamer is nog erger.
Zie linksboven het klapraampje van waar je de luxueuze tuin mag betreden.
[ afbeelding ]
Haha. Ik zie het al voor me.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 14:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wasmachine boven het toilet... wel oppassen met de schone was eruit halen dus..
Zeker wel, maar niet bij de zorgverlener. Schoenmaker, blijf bij je leest.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:50 schreef Euribob het volgende:
[..]
Wat is dit GS, geen marktwerking in de zorg?
Speaking of which:quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Vierhonderd jaar geleden was Nederland kapitalistischer dan de VS.
Hoe snel een land kan wennen aan privileges.
quote:DE GESCHIEDENIS VAN HET 'BANQUEROET'
De Nederlandse Republiek was het eerste land in Europa waar faillissement definitief uit de criminele sfeer verdween. Aan het begin van de 16e eeuw was bankroet het schandaal van de commercie. De schuld voor wanbetaling werd eenzijdig neergelegd bij de debiteur. Alleen hij moest de zware gevolgen van zijn falen dragen. In het Placaat van 1540 uitgevaardigd door Karel V werd insolventie als een misdaad betiteld. Iemand die zijn verplichtingen niet na kon komen zou ‘gehouden en geacht worden voor openbaare dieven,als straatschenders en vyanden van der gemeene welvaart.’ Voor wanbetalers was alleen de zwaarste straf genoeg. De rechter diende hen te veroordelen ‘ter dood metter koorde, sonder verdrag, faveur, ofte dissimulatie.’ Verzuimden rechters en officieren de doodstraf op te leggen, dan waren ze zelf persoonlijk aansprakelijk voor de schulden. Zelfs ‘banquerouten’ die uiteindelijk wel hun schulden betaalden moesten volgens het placaat ter dood veroordeeld worden.
Bron: follow the money
Geen halve maatregelen. Mooi volk.quote:
Maar Nederlanders blijven pragmatisten.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 14:59 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Geen halve maatregelen. Mooi volk.
Nice, voetboogsteeg. Toplocatie. Zit je tegenover Disco Dolly.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |