abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159292340
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

pi_159292364
Wat Cactus zegt inderdaad. Wij zijn gewoon met 6 maanden ook met rijstwafels begonnen omdat we toch alles Rapley aanbieden. Gaat prima. :)
pi_159292369
Hey, ik had de LaPo, hoe kan jij dan een nieuwe openen :D ?
  donderdag 21 januari 2016 @ 21:36:30 #4
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159292406
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 21:31 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wat maakt dat ze dat zo voor 7+ maanden verkopen dan?
Geen idee, omdat ze van geprakt voedsel uitgaan denk ik. Kruidvat heeft ze ook en daar staat 9 maanden op. Ik volg het voedingsintroductieschema op borstvoeding.com en daar houden ze 6 maanden aan, dat is ook wat googelen oplevert.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_159292430
Ik ninjade er zo tussendoor. :7

Ik wilde reageren op IMA, maar dat lukte door jou post niet meer. :P Gelijk een nieuw deel geopend dan maar.
pi_159292465
Nog een welkom aan Xanteh, wat een bijzondere naam. *G*

Jantina, wat fijn van het werk van je vriend.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 11:34 schreef FlyingFish het volgende:
Wat een leuke foto Mariposas :D goede timing!

Iemand hier tips tegen schrale babyhandjes? O is een flinke duimer en zijn duimen hebben nu aan de onderkant rode schrale plekken. Wat kan ik hierop smeren? Vaseline of Zwitsal lijkt me niet zo handig omdat de plek regelmatig in zijn mond komt. Is lanoline hier handig voor? Dat mocht ook gewoon op tepels bij borstvoeding, dus lijkt me iig niet schadelijk als hij dat in z'n mond krijgt. Iemand tips?
Kokosolie is ook nog een optie, dat schijnt ook antiviraal en schimmelwerend te zijn.

Mariposas, wat wordt L. groot. :o Jeutje O+

Oh en IMA, wat een heerlijke foto, zo verlegen dat handje in haar mond. O+

Twist, wat bloedirritant van je schoonmoeder, het gaat al kriebelen als ik het zo lees. :')
pi_159292742
Ik vind het leuk te lezen over de hapjes, ik krijg steeds meer zin om te gaan beginnen. Heb het boek van Kleintjes van iemand hier overgenomen, nog even tijd vinden om er een beetje in te duiken.

Zijn jullie al bezig met scholen trouwens? Naar aanleiding van wat dingen die ik heb gelezen over het kleuteronderwijs in Nederland hebben wij besloten Wolk bij wat alternatieve scholen in te schrijven, in ieder geval voor de eerste jaren. Daar moet je supervroeg bij zijn, dus nu is al laat, zeg maar. :P Ik moet zeggen dat er eigenlijk geen school is die me 100% trekt, maar we gaan eens kijken bij de Vrije School en het Montessori onderwijs.

http://demonitor.ncrv.nl/(...)-in-kleuteronderwijs
  donderdag 21 januari 2016 @ 21:46:12 #8
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159292799
L was vandaag bij het CB 70,5 cm gemeten en 8720 gram. :o dat is gewoon meer dan het dubbele van zijn geboortegewicht. Dat betekent dat ik er al 4,5 kg aan door mij geproduceerde melk aan heb geplakt. :o (op ongeveer 2 flesjes kv per week na). Het is zo normaal maar toch ook bijzonder dat de natuur dit zo geregeld heeft. :)
pi_159292817
Wij wonen in een krimpregio, iedere school ontvangt nieuwe kinderen hier met open armen en een rode loper :+
pi_159293172
N. is al ingeschreven bij de vrije school :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  donderdag 21 januari 2016 @ 21:57:39 #11
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159293325
Wij kunnen pas vanaf 1 jaar inschrijven.
pi_159293434
Oh das handig IMA. Mariposas, is dat om te voorkomen dat mensen zich bij de geboorte al inschrijven?

Goed geregeld Saskia. :Y

Er is hier in de buurt ook een initiatief gaande om een Democratische School op te richten en dat bevalt me helemaal. Alleen is zo'n nieuwe school de eerste jaren (voor de accreditatie) peperduur helaas. :')
pi_159293465
O+ O+ O+ O+ voor alle lieve babyfoto's uit het vorige topic!
Enne _O- voor mama is een koe

Mijn vriend heeft nu een opgerolde handdoek naast baby B neergelegd en hij legt hem dan schuin erop. Tot nu toe lijkt het te werken maar ik kijk het nog even aan. Misschien toch maar naar de fysio/osteopaat

De babies zijn steeds vaker wakker als we op pad gaan
Vandaag in de trein baby L die graag naar buiten kijkt
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159293479
Mnoh IMA O+

Ha Twist ik snap nu wat je een tijdje terug bedoelde met dat onze schoonmoeders op elkaar lijken :') Geen tips helaas..

Oh rijstwafels, goed idee. Die ga ik ook halen dan morgen. Kijken wat ze daar van vindt. Tot nu is wortel, aardappel en komkommer een hit. Komkommer doet ze ook Rapley'en. Banaan is tot nu toe: :N

Over scholen: Goed om te zien dat we niet de enigen zijn die daar over aan het nadenken zijn. Mijn man zat laatst te kijken naar de kwaliteit hier in de buurt. Dat viel nog best tegen (op papier dan). Ook best wel wat scholen waar de inspectie niet positief over was. Een vrije school lijkt mij ook nog interessant (en die scoort behoorlijk goed hier). Daar is een wachtlijst voor, dus daar gaan we binnen afzienbare tijd maar eens kijken. Ze hebben voorlichtingsdagen zag ik, dus ben wel benieuwd.
  donderdag 21 januari 2016 @ 22:01:39 #15
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159293507
Ja bevorderen gelijke(re) kansen enzo. Je mag je kind ook bij maar 1 school tegelijkertijd aanmelden.
pi_159293640
Een :* voor Bloesem. Wat naar dat je wond zo slecht geneest! Hopelijk is het inderdaad een achtergebleven hechting en is ie er nu bijna uitgewerkt ;) Fijn dat je ouders je veel kunnen helpen.
Hier voelde ik me ook geweldig tijdens de zwangerschap en moest ik daarna echt even wennen en voelde me een tijd lang rot.

Door slechte bijlees mis ik steeds Mariposas' L., maar nu was ik op tijd O+ ! Inderdaad best een ander koppie nu, dat heb ik ook met Q, als inimini was z'n gezichtje best wel anders!

Leuke foto IMA, mooi meisje!

Qua brood eet Q vaak ruim een halve boterham. Snij het in stukjes, doe het in z'n kommetje en dan eet hij zelf op.
Momenteel eet hij maar weinig, gisteravond weigerde hij ineens ook maar iets te eten en drinken wilde hij ook amper.. Eerste deel van de nacht sliep hij alleen in m'n armen,hij was dan ook wat onrustig nog. Neerleggen was huilen binnen 2 minuten. Hij hoest nog erg, vermoed dat ie last heeft van z'n keel. Dus zetpil gegeven en toen viel hij meteen in slaap, werd nog een paar keer wakker, maar viel na troosten weer snel in slaap. Meh, ik vind dat maar lastig, een zieke baby, zou het liever van hem overnemen.. Hoewel ik me nu ook wat ziekig begin te voelen, terwijl ik zaterdag een dansoptreden heb en zondag een babyshower -O-

Nog maar even een avontuur van een paar dagen terug dan. Ging na het werk Q ophalen bij m'n ouders. Hij werd net wakker, zat even op schoot, niks aan de hand. Toen in de kinderstoel om wat te eten, toen het op was haalde m'n moeder hem eruit en zette hem in de box. Terwijl ze dat deed zag ik ineens een natte plek bij z'n been.. Tilde hem op en voelde dat er een bobbel onder de plek zat, hmm.. Zei tegen m'n moeder dat ze maar een verschoonmatje neer moest leggen, want "dit kan niet goed zijn". Hielt Q vast, moeder trok z'n broekje vast uit. Ik keek naar z'n been, daar was niks op te zien, keek naar voren en zag m'n moeder ipv de broek neer te leggen hem recht voor zich hielt. Nog voor ik kon zeggen dat me dat niet handig leek, gleed er zo een groot stuk poep uit het pijpje en landde zo op de bank :D We schoten in de lach en hebben Q grinnikend verschoond, terwijl hij vrolijk oefende met z'n handjes op z'n hoofdje doen :P
pi_159293658
Haha bloesem, niezen tijdens het drinken hoe moet dat eruit gezien hebben :D.

Jantina gefeliciteerd met de baan van je man, wat fijn! Heerlijk vooruitzicht in meerdere opzichten :).

Mari inderdaad L heeft echt een ander snoetje gekregen. Hoe oud was ie op de rechter foto dan?

IMA wat een super leuke foto O+.

Kris wat kun jij toch altijd heerlijk verliefde posts schrijven, zo leuk.

Ik moest grinneken om Sjaak z'n mama-lamp en de eerste woordjes van sommige kindjes :D.

Selvaria beterschap voor N!

Twist wat vervelend.. Krommende tenen toen ik het las. Kunnen mensen niet gewoon luisteren..

En scholen.. Nog niet in verdiept. Wanneer moet je ze daarvoor inschrijven dan? Moet dat echt zo vroeg al? Wow. :@.
pi_159293709
De vrije school hier heeft ook onze voorkeur (maar is 15 minuten fietsen). Bij ons in de wijk zit de gebruikelijke cluster christelijk/katholiek/openbaar. Waarom ze daar tegenwoordig niet gewoon 1 school van maken?
pi_159293960
Wat lief Daui. Doe je nog eens een foto laten zien van ze samen? O+

De vrije school scoort hier ook goed, kazy. Maar inderdaad ook een wachtlijst.

Ik vind dat eigenlijk wel een goed idee Mariposas, dat haalt ook een stuk stress weg en ik denk dat als je op 1 jarige leeftijd een besluit neemt je wat meer inzicht hebt in wat je wil voor je kind dan vlak na de geboorte.

Lekker verhaal, Gevalletje. :9

Bij ons stikt het ook van de scholen. Het speciaal onderwijs heeft ook een paar locaties hier, en dan een OBS en nog wat gelovige scholen. Daar zijn doorgaans geen wachttijden.
pi_159293982
Ohja, welkom Xanteh! Aparte naam, mooi!

Noh Daui! En dat van die handdoek was iets wat wij ook van de fysio moesten doen ;)

Ohja, scholen.. Denk erg aan Montessori school die hier op loopafstand zit. Heb eigenlijk geen idee hoe lang de wachtlijst daarvoor is :@ Zitten wel een aantal scholen naast elkaar, maar ook een wijk met veel kinderen. Toch gauw maar eens kijken en opgeven dan..
pi_159294119
L ingeschreven met 1 jaar en toen was hij de 1 na laatste op de lijst. Een katholieke school op loopafstand.

Voor Y hebben we de papieren eind 2015 ook ingeleverd.

En dit is juist de enige school met wacht lijsten.
pi_159294321
Scholen? Ships, moet ik daar ook al aan denken? Sjaak is net 10 maanden!
  donderdag 21 januari 2016 @ 22:25:38 #23
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159294491
Daui, wat een heerlijk beertje! O+
pi_159294609
Scholen... hier in het dorp is geen keuze en zijn ze blij met elke aanmelding. We zien het t.z.t. wel. Vanuit de praktijk weet ik dat ik het belangrijker vind hoe men voor de klas staat dan welk labeltje er op het onderwijs zit.

De rest uit het vorige deel lees ik binnenkort even bij. Druk met groepsanalyses, handelingsplannen en rapporten... (gelukkig sliep J vanavond fijn zelf in)
pi_159294615
Hier geen vrije scholen in de buurt dus no go.. Sowieso maar 2 scholen in het dorp: eentje aan de ene kant van het dorp met een leerlingenstop en aan de andere kant eentje die net is gefuseerd omdat het aantal leerlingen terugliep :'). Weinig keuze dus. Dat is dan weer het nadeel van in een durrep wonen I guess.

Beginnen ze op katholieke scholen nog steeds de ochtend met een gebed nowadays trouwens? Wij moesten dat vroeger wel. Vroeg het me ineens af.

Edit: omg ik kan ze nog steeds opdreunen :').
pi_159294683
Ik heb nog steeds geen foto dat ze allebei er lachend op staan...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sara ik wou nog zeggen dat ik vaak voorlees (de hele dag tegen een baby aan ouwehoeren is niet mijn sterkte punt).
pi_159294738
Scholen: veel keuze hier, alles is wel vertgenwoordigd. Van katholieke dalton naar vrije school naar christelijk en openbare tweetalige jenaplan. Oudste is ingeschreven voor die laatste, als dat goed bevalt zal baby daar ws ook heen gaan. Geen wachtlijsten hier gelukkig, vind het fijn pas met drie jaar die keus te kunnen maken. Nu weet ik beter wat bij mijn kind past.

Xanteh welkom! Nog gefeliciteerd!
Hele mooie naam O+ Roepnaam en zijn eerste naam spreek je ongeveer hetzelfde uit of niet?

Mariposas, ik dacht daar toevallig ook deze week aan. Bizar he? Gewoon 20 cm groeien en gewicht verdubbelen n een paar maanden, op melk die ik produceer. Zo'n gek idee!

En daui's baby L O+ O+ O+ Wat een schatje! Ik ben zo'n sucker voor tweelingfoto's, post eens eentje van hen samen? Lijken ze op elkaar eigenlijk?

Edit: oooooooh! O+
pi_159294853
Scholen? Ik heb even teruggescrold om te kijken op welk topic ik heb geklikt. :o

Mooi stel Daui O+
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_159294863
Daui, wat een schatjes zijn het!! Ik herken een sokje :D
pi_159294906
Oh en treft iemand dit weleens aan als je ze uit bed gaat halen?
SPOILER
Ha en heeeeeeeeeeeeeeeeel veel kleding komt hier vandaan ^O^
pi_159294978
Ooooooooo en bij de HEMA hebben ze nu geen poezie spullen maar pandaberenkleding voor babies O+ O+ O+ O+

Ik heb hulp nodig. Is er zoiets als Anonieme Babykledingshoppers?
pi_159295183
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 22:38 schreef Daui het volgende:
Ooooooooo en bij de HEMA hebben ze nu geen poezie spullen maar pandaberenkleding voor babies O+ O+ O+ O+

Ik heb hulp nodig. Is er zoiets als Anonieme Babykledingshoppers?
Haha en jij mag ook nog dubbel shoppen!
Wat een knappe meneren heb je trouwens O+ Is het een eeneiige tweeling eigenlijk? (weet het niet meer). Ze lijken wel veel op elkaar, maar toch ook weer net niet (zo op de foto dan)
pi_159295223
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 22:28 schreef hetzusjevan het volgende:
Hier geen vrije scholen in de buurt dus no go.. Sowieso maar 2 scholen in het dorp: eentje aan de ene kant van het dorp met een leerlingenstop en aan de andere kant eentje die net is gefuseerd omdat het aantal leerlingen terugliep :'). Weinig keuze dus. Dat is dan weer het nadeel van in een durrep wonen I guess.

Beginnen ze op katholieke scholen nog steeds de ochtend met een gebed nowadays trouwens? Wij moesten dat vroeger wel. Vroeg het me ineens af.

Edit: omg ik kan ze nog steeds opdreunen :').
Dat doen ze op de vrije school ook ;) maar dan noemt 't een 'spreuk'. 's Ochtends, voor het eten, voor elke activiteit, 's middags, overal is een spreuk voor (die ik ook allemaal kan opdreunen haha)

Vrije school O+ Ik ga mini binnenkort inschrijven voor de psz van de vs hier in de buurt, dan krijgt ze voorrang bij toelating op de vs. En anders ga ik er wel werken, want tegen die tijd ben ik toch afgestudeerd soof ;)
pi_159295226
Dat het vooral belangrijk is wie we voor de klas staat ben ik helemaal met je eens, Hupje. Das alleen ook lastig te voorzien, kan over een paar jaar anders zijn dan nu.

Ohhhh, Daui. O+ Wat leuk om ze samen te zien. Waren ze nou eeneiig?
pi_159295255
Hier is een internationale basisschool, kom ik net achter. Daar wil ik meer over weten :) Mooi project voor de komende weken.
pi_159295271
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 22:45 schreef kazy het volgende:

[..]

Haha en jij mag ook nog dubbel shoppen!
Wat een knappe meneren heb je trouwens O+ Is het een eeneiige tweeling eigenlijk? (weet het niet meer). Ze lijken wel veel op elkaar, maar toch ook weer net niet (zo op de foto dan)
:D dankjewel

Zoek de tien verschillen
Maar nee ze zijn twee eiig
pi_159295725
Daui O+ O+ Wat een leuke meneren!
pi_159295920
Ik wil Bloesem even een digitale knuffel geven, ook al voelt het niet zo, je doet het super!

Daui wat een mooie mannen!

Ik lees met een schuin oog scholen??

Mijn baby is stuk? Hij heeft bij de go van half elf tot half vier geslapen. Ik heb m slapend opgehaald. Toen is ie even wezen spelen en midden in de voeding in slaap gevallen ruim twee uur. Man heeft m mee naar boven genomen, verschoond, en toen is G in t grote bed in slaap gevallen. Nu weer voeden maar t gaat nog niet van harte. Hij oogt niet ziek, temperatuur is normaal, zou hij midden in of vlak voor een groeispurt zitten? Ik weet niet wat me overkomt! Of zou hij de dag en nacht hebben omgedraaid :')
pi_159297564
@bloesem iets zegt me dat die spreuken mij meer aanspreken dan het onze lieve vader of wees gegroet maria - alhoewel die maar 1x per dag moesten muv de kerstdagen :P.

Cassandra ik hoop voor je iets met groeispurt en niet dag/nacht omwisseling want dan ben je de sjaak vannacht :P.

Daui wat een leuke meneren! Die foto's in dat bedje! Nohh O+.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 05:14:36 #40
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_159299039
Daui O+, wat een leuke meneren heb je toch. Ik heb nog wel 2 leuke mevrouwen in de aanbieding ;)

SPOILER
Scholen, nog niet over nagedacht. Rotterdam heeft veeeeeel keuze, maar als we terug zouden verhuizen naar Tholen hebben we de keuze uit 4 scholen zonder wachtlijst. Ok 1 valt sowieso af. Zwaar gereformeerde school. Daar passen wij niet tussen. De anderen zijn christelijk, openbaar en een montessori.

O+ babyfoto's! Zoveel leuke baby's komen er voorbij. Ik zag de kleine van IMA zitten, Micheal van DJMO die zo leuk zit en nog veel meer O+ O+ O+

[ Bericht 21% gewijzigd door Shopaholic1984 op 22-01-2016 05:41:53 ]
pi_159299152
Shop! Wat zijn ze groot! O+

Hier van half twaalf tot half zes geslapen, gevoed, tijdens de voeding in slaap gevallen, en nu weer in coma. Dus geen omdraaien van het ritme. Las op internet dat dat bij een twaalf weken sprong hoort? Hij is nu twaalf weken na UD ongeveer.
Vindt het wel raar hoor, ben benieuwd hoe hij vandaag overdag is. Hij was gisterenavond ook zoveel aan het slapen dat ik niet goed heb kunnen zien of hij wakker wel alert is.
pi_159299908
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 06:19 schreef Cassandra87 het volgende:
Shop! Wat zijn ze groot! O+

Hier van half twaalf tot half zes geslapen, gevoed, tijdens de voeding in slaap gevallen, en nu weer in coma. Dus geen omdraaien van het ritme. Las op internet dat dat bij een twaalf weken sprong hoort? Hij is nu twaalf weken na UD ongeveer.
Vindt het wel raar hoor, ben benieuwd hoe hij vandaag overdag is. Hij was gisterenavond ook zoveel aan het slapen dat ik niet goed heb kunnen zien of hij wakker wel alert is.
Hebben onze baby's ea uitgewisseld mss? Wat de jouwe slaapt is de mijne wakker }:|

Bloesem; ik las dat de therapie die je volgt nog niet zo helpt.. Bespreek dat ook met je therapeute! En geef je zelf wat tijd meis. 'T is ook een mega verandering allemaal en als je je dan fysiek niet goed voelt is het ook gewoon zwaar..
pi_159300156
Nou hij mag wel wat actiever worden.. Net welgeteld twee minuten wakker, aangelegd en na drie slokken in slaap gevallen. Ik ga maar extra verschonen en de temperatuur opmeten. Zo ken ik hem niet
pi_159300394
Morning!

Ik zag tweelingbaby's. O+ Grote, kleine, jongens, meisjes, allemaal om op te vreten. O+

Basisschool weet ik welke ik L. naartoe wil. Een Montessorischool. Alleen is het er eentje met een wachtlijst waar je u tegen zegt en waar ieder jaar geloot wordt. Volgens mij krijg je in Den Haag met een jaar ook al een brief dat je erover na moet gaan denken. En inderdaad maar op 1 school inschrijven.

Wij hadden een goede nacht, 2 voedingen. Wel een drukke dag vandaag. Oma past op en ik heb na mijn werk nog een sollicitatie en ben pas laat thuis. Gelukkig bijna weekend, dan kunnen we wat geknuffel inhalen.

En in het kader van meer foto's kom ik mijn wijsneus ook hier spammen.
SPOILER
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_159300586
Jaaaah meer spam!* *O*

L gaat op reis, wat een haar heeft ze! O+

Bewegelijke tweeling in bed O+ Ik tref dat nooit aan! mijne ligt doodstil en beweegt alleen zn handen en hoofd, teveel massa denk ik, haha. Duidelijk twee verschillende kindjes inderdaad. Bij Shop ook trouwens, ik had jouw meisjes nooit gezien geloof ik. Wat een liefjes!

Het lijkt me loeizwaar een tweeling, zeker die eerste tijd, maar alleen al voor die duofoto's wil je er eentje O+ O+ O+

Bloesem :* neem je tijd. Niks hoeft hč, je hebt niet voor niets verlof. Het is zo'n heftige overgang van zwanger naar een kindje in huis, en als je fysiek nog niet in orde bent dan is dat helemaal zwaar. Sterkte.

Bijna weekend gelukkig ja. Ik had een zware week en ik heb heel veel behoefte aan babyknuffeltijd merk ik.

[ Bericht 13% gewijzigd door Mineola op 22-01-2016 10:35:23 ]
pi_159300783
Shop, kris die foto's O+ Wat een snoepjes hebben jullie, zo schattig!

Shop (en andere mama's met preemies maar de enige waarvan ik het zeker weet is shop sorry :@) merk(te) jij trouwens dat je qua ontwikkeling moet corrigeren vanwege vroeggeboorte? Of is dat een beetje onzin?

SPOILER
pi_159300850
Hoe weten jullie van die wachtlijsten? Wij willen komende zomer gaan verhuizen en waarheen is nog afhankelijk van waar we een leuk huis zien, dus nu al inschrijven is er niet bij, maar ik vind op de websites van de verschillende scholen niets terug over wachtlijsten.

De kans is groot dat we hier verhuizen naar de wijk waar m'n broer (van de drieling) woont, en dan moet ik ook nog even goed na gaan denken of ik O op dezelfde school wil hebben (waarschijnlijk ook zelfde klas dan), of juist niet.
pi_159300933
Mineola die heeft vast een chocolade handje O+

Zusje, G was ook erg traag met contact zoeken. Pas sinds een week of tien is hij echt bewust aan het lachen. En naar mij lacht hij zelden terwijl anderen m maar hoeven aan te kijken. Daar word ik weer onzeker van :')

SPOILER
pi_159300939
Door een mailtje naar de school te sturen om te informeren :D

In onze vorige woonplaats waren overal wachtlijsten, dat was eigenlijk algemeen bekend, ook bij cb en kdv bijvoorbeeld. Kort na de tweede verjaardag stuurde de gemeente zelfs een brief met het advies je kind in te schrijven op een school als je daar nog niet mee bezig was (inschrijven kon meestal vanaf 2 jaar).

Zodra ik wist dat we gingen verhuizen heb ik dus scholen in onze potentiele nieuwe woonplaatsen gemaild om te vragen hoe het zat met wachtlijsten. Die bleken er niet te zijn dus ik heb pas ingeschreven nadat we verhuisd waren en een rondleiding gehad hadden.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 10:32:32 #50
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_159301008
Wat een leuke foto's allemaal! O+
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 10:00 schreef Mineola het volgende:

*En in het kader van worthless without pics, mijn baby en zijn signature look :D Zo weer weg.
SPOILER
Hehe, hele herkenbare signature look :D O+

Zusje: J. was 3 weken te vroeg en daar duurde het ook wel lang bij voor hij ging lachen enzo. Ik heb ook meerdere keren gegoogled wanneer de eerste lach gemiddeld is, want het duurde zo lang :') De baby van LuDann is een paar dagen ouder dan J. maar die lachte weken eerder al, wat mij ook onzeker maakte. Nou ja, uiteindelijk weet ik niet eens meer wanneer die eerste lach nou was (iig ná 6 weken), maar het komt echt wel :)

[ Bericht 1% gewijzigd door MissBliss op 22-01-2016 10:50:53 ]
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  vrijdag 22 januari 2016 @ 10:41:39 #51
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159301124
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 22:20 schreef MevrouwCactus het volgende:
Scholen? Ships, moet ik daar ook al aan denken? Sjaak is net 10 maanden!
Joh, J is drie en nog niet ingeschreven. Doen we in maart, als de scholen open dagen hebben.

Hier trouwens gewoon keus uit 3 scholen in t dorp (alledrie katholiek), maar waarschijnlijk wordt t degene waar hij nu ook naar de PSZ gaat. En anders de school die naast onze wijk ligt, nog dichterbij (we hebben het over max. 10 min lopen hier...)

En gebed op een katholieke school? Hier niet hoor. Ook 30 jaar geleden toen ik naar school ging niet. Dat ligt misschien aan de regio, maar het enige katholieke hier aan de school is dat er vieringen zijn met kerst/pasen, en dat er driekoningenzingen is O+

[ Bericht 9% gewijzigd door mousemicky op 22-01-2016 10:50:53 ]
pi_159301246
Wij hebben Frits met acht weken ingeschreven bij de basisschool waar we nu een goed gevoel hebben.
Mocht later blijken dat een andere school beter bij hem past dan kunnen we altijd nog een andere keuze maken.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 10:55:41 #53
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159301327
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 10:20 schreef FlyingFish het volgende:
Hoe weten jullie van die wachtlijsten? Wij willen komende zomer gaan verhuizen en waarheen is nog afhankelijk van waar we een leuk huis zien, dus nu al inschrijven is er niet bij, maar ik vind op de websites van de verschillende scholen niets terug over wachtlijsten.

De kans is groot dat we hier verhuizen naar de wijk waar m'n broer (van de drieling) woont, en dan moet ik ook nog even goed na gaan denken of ik O op dezelfde school wil hebben (waarschijnlijk ook zelfde klas dan), of juist niet.
Even zoeken op scholen + woonplaats op Google. Voor den haag heb je bv een website met alle basisscholen en daar zie je per jaar het aantal beschikbare plekken + aanmeldingen. Maar ik denk dat alleen grote steden dit hebben.
pi_159301360
Cassandra je lachebekkie O+

Mja ok het is dus niet gek dat ze nog niet zoveel contact zoekt en niet lacht enzo. Vind het wel echt heel jammer. Voorlopig doen we het dan nog maar even met stuiplachjes.

SPOILER
  vrijdag 22 januari 2016 @ 11:03:47 #55
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159301448
Aaah, slaaplachbaby O+ Dat lachen komt wel joh. Mijn oudste was 6 weken te vroeg, en lachte pas na 12 weken oid, dat wachten duurde ook lang, maar is helemaal goedgekomen met m hoor ;)

F is af en toe net een giechelmeisje. Hij kan niet tegen kietelen onder zn oksel, en gaat dan echt luid lachen O+ . Maar goed, hij lacht eigenlijk om alles, ook als ie z'n kleren onderpoept, in bad zn broer natspettert (zķ schattig, samen in bad) of willekeurig iemand ziet.
pi_159301492
Ik heb mijn oog laten vallen op de enige school hier in de stad die wel een wachtlijst heeft. :') Ik heb zojuist een mail verstuurd om te vragen wat het beste is wat betreft de aanmeldingsprocedure. Verder heb ik inderdaad hetzelfde als Cho. Als we nog van gedachten veranderen kan dat altijd nog als het goed is.

Ik zag hele leuke foto's van twee meisjes en twee jongetjes. O+

Zusje, komt goed! Voor mijn gevoel duurde alles op het begin heel erg lang (andere kindjes doen al lang dit of dat of zus of zo), maar achteraf ging het allemaal zo snel! Nu wil ik soms wel dat N. nog zo klein was dat ze nog niet alle kanten op ging en ik constant achter haar aan moet vangen. :')
pi_159301806
Inschrijven doen ze hier pas in januari voor het volgende schooljaar waarin het kind 4 wordt. Nu net dus gedaan voor de middelste. Eerder kan het denk ik ook niet. Maar broertjes en zusjes van leerlingen hebben voorrang heb ik vernomen. Wij hebben gekozen voor Ervaringsgericht onderwijs. Wachtlijsten hebben ze niet gelukkig.
pi_159301863
Ik heb nog niet nagedacht over school, meest logische keuze is een school bij de bushalte, dichtstbijzijnd bij waar wij wonen en op de route naar het werk. Maar dat is puur gebaseerd op locatie, geen idee of het een geschikte school is. Anders moeten we uitwijken naar een andere wijk.
pi_159301978
Ik vind het ook nog erg vroeg hoor Cassandra. Ik begrijp dat het op sommige plaatsen zo vroeg moet ivm wachtlijsten maar ergens is het van de zotte dat het zo moet.
pi_159301981
Hier moet je ook op tijd ziijn, broertjes en zusjes krijgen wel voorrrang, maar helaas zit Max al niet meer op school als Alex vier is :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_159302001
Maar idd, jemig menschen, jullie kinderen zijn nog babies :')
pi_159302053
Wij wonen in een relatief jonge stad, er komt heel vaak een nieuwe school bij. Ik zie het allemaal wel, hij moet eerst maar leren brabbelen en grijpen, de rest komt ooit nog wel :')
pi_159302055
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 11:32 schreef pinquit het volgende:
Hier moet je ook op tijd ziijn, broertjes en zusjes krijgen wel voorrrang, maar helaas zit Max al niet meer op school als Alex vier is :+
Misschien kan Alex meteen naar de middelbare? :+
pi_159302161
T heeft vanmorgen 4 keer van rug naar buik gedraaid. Dat kan geen toeval meer zijn, toch?
pi_159302162
Zitten die van jullie nou nog niet op school???

Minke hebben wij ook pas met ruim 3 ingeschreven nadat we eens goed zijn rondkijken want veel keuze in dit kleine durp... tis een montessorischool geworden O+
pi_159302201
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 11:42 schreef Lijnloos het volgende:
Zitten die van jullie nou nog niet op school???
[ afbeelding ]

Minke hebben wij ook pas met ruim 3 ingeschreven nadat we eens goed zijn rondkijken want veel keuze in dit kleine durp... tis een montessorischool geworden O+
O+

Hij kan nog niet zitten. Zodra hij dat onder de knie heeft mag hij naar groep 3 :Y :+
  vrijdag 22 januari 2016 @ 11:54:46 #67
409579 LuDann
All the way
pi_159302365
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 10:32 schreef MissBliss het volgende:
Wat een leuke foto's allemaal! O+

[..]

Hehe, hele herkenbare signature look :D O+

Zusje: J. was 3 weken te vroeg en daar duurde het ook wel lang bij voor hij ging lachen enzo. Ik heb ook meerdere keren gegoogled wanneer de eerste lach gemiddeld is, want het duurde zo lang :') De baby van LuDann is een paar dagen ouder dan J. maar die lachte weken eerder al, wat mij ook onzeker maakte. Nou ja, uiteindelijk weet ik niet eens meer wanneer die eerste lach nou was (iig ná 6 weken), maar het komt echt wel :)
Wat rot dat je daar onzeker van werd. Ik werd zelf ook onzeker door een andere baby die weer eerder lachte dan de mijne. Er is altijd een andere baby om je onzeker te maken over de jouwe, zo lijkt het. :')

Van wat ik ervan heb opgezocht toen gebeuren die eerste lachjes een x aantal weken na de uitgerekende datum, dus niet een x aantal weken na de geboorte. Dus in dat opzicht zou ik me niet al te veel zorgen maken zusje, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan. En wat een lief lachstuipje, *smelt* O+
  vrijdag 22 januari 2016 @ 11:58:25 #68
409579 LuDann
All the way
pi_159302428
Ik heb een afspraak gemaakt bij de vrije school voor een gesprek. Ik heb gevraagd hoe dat zit met wachtlijsten en ze zei dat ik misschien nog net op tijd ben met inschrijven. Echt bizar. :')

Ik ga inschrijven op verschillende scholen omdat ik geen idee heb wat voor school we over een paar jaar het beste achten. We zullen vast de enige niet zijn die dat doen, dat zorgt er wel voor dat het een zooitje wordt met die wachtlijsten.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 12:06:48 #69
149959 SQ
snelle trees
pi_159302566
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 11:58 schreef LuDann het volgende:
Ik heb een afspraak gemaakt bij de vrije school voor een gesprek. Ik heb gevraagd hoe dat zit met wachtlijsten en ze zei dat ik misschien nog net op tijd ben met inschrijven. Echt bizar. :')

Ik ga inschrijven op verschillende scholen omdat ik geen idee heb wat voor school we over een paar jaar het beste achten. We zullen vast de enige niet zijn die dat doen, dat zorgt er wel voor dat het een zooitje wordt met die wachtlijsten.
ja dat is precies de aids hier, alle kinderen staan vanaf hun geboorte op vijf scholen ingeschreven. Ik blijf me daar over verbazen. Mauwtje staat sinds ze drie maanden oud is op de buurtschool ingeschreven en de kans dat ze uiteindelijk in 2018 geplaatst wordt is ongeveer 50%. :')
disclaimer
pi_159302652
Pff wat een gedoe :o gelukkig is studeren straks superduur, anders moeten de kinders straks voor studies ook nog op wachtlijsten :X
  vrijdag 22 januari 2016 @ 12:18:07 #71
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159302774
Ik vind die wachtlijsten echt belachelijk. Gelukkig doen ze daar (nog?) niet aan hier. Je mag geloof ik pas inschrijven in het jaar dat je kind 3 wordt...

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 12:12 schreef pinquit het volgende:
Pff wat een gedoe :o gelukkig is studeren straks superduur, anders moeten de kinders straks voor studies ook nog op wachtlijsten :X
Zul je zien, besluit je kind dat ie geneeskunde wil doen oid, mag ie ook daar weer meeloten... :'(
Of eerder al, dat ie naar een sjiek categoriaal gymnasium wil waar maar 10 kinderen worden toegelaten ofzo :+
  vrijdag 22 januari 2016 @ 12:21:22 #72
360012 Shopaholic1984
pi_159302818
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 10:14 schreef hetzusjevan het volgende:
Shop, kris die foto's O+ Wat een snoepjes hebben jullie, zo schattig!

Shop (en andere mama's met preemies maar de enige waarvan ik het zeker weet is shop sorry :@) merk(te) jij trouwens dat je qua ontwikkeling moet corrigeren vanwege vroeggeboorte? Of is dat een beetje onzin?

SPOILER
Er werd vanuit het ZH duidelijk aangegeven dat we 'moeten' corrigeren. Het eerste jaar hebben we ook fysio aan huis, omdat ze voor de 32 weken geboren zijn. Alleen zijn de meiden snel. De fysio was er toevallig vanmorgen en stond weer verbaasd van de meiden. Ze kruipen, trekken zich op. L gaat zelf zitten. Ze zitten motorisch ongecorrigeerd gewoon op niveau.
Maar er zijn ook baby's die er wel wat langer over doen. Komt vanzelf goed hoor zusjevan. N en L waren 8 en 9 weken toen ze thuis kwamen uit het ziekenhuis. Toen sliepen, aten en lagen ze ook alleen nog maar. Ik weet niet eens precies wanneer het hele contact gebeuren begon. Niet gelijk na thuiskomst in ieder geval. Dat duurde ook nog echt wel even. Komt vanzelf :*
pi_159303766
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 12:18 schreef mousemicky het volgende:
Ik vind die wachtlijsten echt belachelijk. Gelukkig doen ze daar (nog?) niet aan hier. Je mag geloof ik pas inschrijven in het jaar dat je kind 3 wordt...
Tja belachelijk, je doet er weinig aan. Die wachtlijsten zijn meestal noodgedwongen. In grote steden is de vraag gewoon groot en het aanbod ook. En het is toch niet zo gek dat wat jij leuk vindt ook aantrekkelijk wordt gevonden door anderen? Hartstikke fijn dat jij dat gedoe niet hebt! Maar waarschijnlijk hoef jij ook niet uit twaalf scholen te kiezen die allemaal op fietsafstand liggen. Overigens is het feit dat je met drie jaar pas mag inschrijven vermoedelijk wel een maatregel om een wachtlijst te voorkomen.

Maar ik vind het systeem ook niet erg ideaal. Met name omdat je als ouder gedwongen wordt om heel vroeg al naar scholen te kijken en een school kiest die jou aanspreekt ipv iets wat bij je kind past, omdat je anders de boot mist. Dan maar liever wel mogen inschrijven voor meerdere scholen, maar dat genereert weer van die spookwachtlijsten, zoals LuDann al zegt. Heb je een volstrekt onduidelijk beeld of je een kans hebt op een plaatsje. En scholen geen zicht op de daadwerkelijke vraag.

Maar ik weet ook niet goed wat dan wel een oplossing zou zijn. Het zou fijn zijn als het natuurlijk gaat, maar dat lukt blijkbaar niet, getuige het feit dat zoveel scholen wachtlijsten hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mineola op 22-01-2016 13:27:57 ]
  vrijdag 22 januari 2016 @ 13:19:31 #74
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159303952
Ik denk dat hier in t durp alle scholen gewoon even goed zijn :7. Heb even gegoogled, en in de buurstad (daar waar MevrC woont) ook geen wachtlijsten te vinden. Websites van scholen geven aan 'inschrijven vanaf 3 jaar'. Al weet ik dat er in de stad ook extreem zwarte/ witte scholen zijn, maar hoe dat verder zit, geen idee. Kan me voorstelen dat sommige scholen minder populair zijn dan andere.

Maar goed, ik heb ook geen ambitie om een montessori/ vrije/ iPad oid school te kiezen, dat scheelt ook vast...

En over baby's:

Mijn baby is vandaag bij opa en oma #3. Met grote broer samen. Deze opa en oma passen niet structureel op, maar een keer in de maand tot 6 weken. Ben benieuwd hoe het gaat, want ze kennen F's gebruiksaanwijzing dus nog niet zo heel goed...
pi_159304471
En ik zat mijn man nog uit te lachen dat hij al naar scholen aan het kijken was.. Nu ik (ook hier) steeds meer lees over wachtlijsten, moet ik geloof ik toch ook maar wat meer tempo maken en contact opnemen met de scholen. Hier stond bij de vrije school dat ze een wachtlijst hadden, dus wilde eigenlijk alleen daar vast gaan kijken.

Verder zag ik allemaal leuke foto's O+

Oja en weten jullie nog van die baby die max. 45 minuten slaapt (overdag dan)? Ze heeft er net 2,5 uur in gelegen én geslapen :o
pi_159304557
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 06:19 schreef Cassandra87 het volgende:
Hij is nu twaalf weken na UD ongeveer.
Vandaag 13 weken precies toch ;)
F. was 2 dagen eerder uitgerekend.

Scholen, ook nog niet mee bezig. Geen idee ook of er wachtlijsten zijn...

En ik zag een heleboel leuke baby foto's!!

Hoe normaal is het, dat een kdv ook dagen van afwezigheid: ziekte en vakantie doorberekend in het factuur en dat je deze dagen niet mag inhalen?
pi_159304600
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:45 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Vandaag 13 weken precies toch ;)
F. was 2 dagen eerder uitgerekend.

Scholen, ook nog niet mee bezig. Geen idee ook of er wachtlijsten zijn...

En ik zag een heleboel leuke baby foto's!!

Hoe normaal is het, dat een kdv ook dagen van ziekte en vakantie doorberekend in het factuur en dat je deze dagen niet mag inhalen?
oh ja gaat hard :o

Dat is wel heel normaal, ze houden zijn plekje ook vrij. Wij moeten onze vakantie ook doorbetalen als het kdv dan open is. Gelukkig valt onze vakantie in de vakantie van het kdv dus dat scheelt weer twee weken.
pi_159304654
G wilde na het verschonen niet meer slapen :') karma. Hij heeft zichzelf vermaakt en is zelfstandig in slaap gevallen in zijn bedje. Had hem bewust boven gelaten vanwege de rust voor hem, als ik aan het stofzuigen ben ed blijft ie uit nieuwsgierigheid wakker. En hij was toe aan een middagdutje. Helemaal trots dat ie in zijn eentje in slaap is gevallen *)
pi_159304658
Doorberekenen is bij mijn weten normaal Jantina.

Maar wij mogen vakantiedagen wel inhalen, mits binnen een periode van drie weken ervoor en drie weken erna.
Ziektedagen is in principe jammer helaas, maar soms is het wel mogelijk op basis van beschikbaarheid om er een ruildag van maken. Dinsdag ziek thuis en vrijdag een dagje extra brengen, dat idee.

Cassandra, vakantie van het kdv, seriously?!
pi_159304997
Ah. Vrij normaal dus. Ik wist het niet en de buurvrouw vond dit wel een groot nadeel van haar kdv. Dus ging ik mij afvragen hoe normaal het is.

Maandag inmiddels 2 rondleidingen op de planning :)
pi_159305370
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:50 schreef Mineola het volgende:
Doorberekenen is bij mijn weten normaal Jantina.

Maar wij mogen vakantiedagen wel inhalen, mits binnen een periode van drie weken ervoor en drie weken erna.
Ziektedagen is in principe jammer helaas, maar soms is het wel mogelijk op basis van beschikbaarheid om er een ruildag van maken. Dinsdag ziek thuis en vrijdag een dagje extra brengen, dat idee.

Cassandra, vakantie van het kdv, seriously?!
Ja ze zijn week 31/32 gesloten. De go heeft alleen met kerst vakantie maar dan is mijn man ook vrij
pi_159305477
Ons KDV heeft ook zomervakantie! Ze zijn maar met z'n tweetjes en twee vrijwilligers, dus kan 't goed begrijpen. Ze geven het wel in November al aan dus er is goed op te anticiperen. (Vooral omdat ik dan toch met verlof thuis ben dit jaar 😊)

Mini moet wat slaap inhalen geloof ik. Hij lag er gisteren om 20.30 uur in en sliep tot 10.00! Nu snurkt ie alweer een ruim uur!
pi_159305702
Ons Kdv had geen zomervakantie, wel kerst. En inderdaad werd dat wel in rekening gebracht.
Onze gastouder heeft de maand augustus vakantie en dit keer een week met kerst, ze overlegt dit altijd netjes met ons en het bemiddelingsbureau vraagt ook nog of we vervanging willen in die maand. Dat doen ze ook als de GO ziek is, dan regelen ze vervanging.

Wij hebben onze eigen vakantie erop aangepast. Overigens heb ik dit jaar alle schoolvakanties ouderschapsverlof dus dit jaar is het geen issue :)
pi_159306059
Ons kdv is altijd gewoon open in vakanties en als we zelf gaan kunnen we dat tegenwoordig van te voren afmelden in een app en dan krijgen we daar compensatiepunten/dagen voor. Als we Fedde een keer thuis houden ivm ziek zijn en we geven het voor 8 uur door, dan krijg je die ook gecompenseerd. Anders jammer de bammer... maar dit is echt nieuw ook voor ons. Toen Minke er nog zat kreeg je alleen de feestdagen dat Minke eigenlijk zou gaan maar dus niet kon gecompenseerd. De rest was eigen pech zeg maar.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 15:11:22 #85
409579 LuDann
All the way
pi_159306357
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 14:23 schreef Ggirl het volgende:
Ons KDV heeft ook zomervakantie! Ze zijn maar met z'n tweetjes en twee vrijwilligers, dus kan 't goed begrijpen. Ze geven het wel in November al aan dus er is goed op te anticiperen. (Vooral omdat ik dan toch met verlof thuis ben dit jaar 😊)

Mini moet wat slaap inhalen geloof ik. Hij lag er gisteren om 20.30 uur in en sliep tot 10.00! Nu snurkt ie alweer een ruim uur!
Hoe gaat het eigenlijk met je zwangerschap? Is het niet zwaar, zo snel op de eerste keer? En weten jullie al of het een meisje of een jongetje is? O+
pi_159306520
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 15:11 schreef LuDann het volgende:

[..]

Hoe gaat het eigenlijk met je zwangerschap? Is het niet zwaar, zo snel op de eerste keer? En weten jullie al of het een meisje of een jongetje is? O+
Het gaat perfect! Totaal geen kwaaltjes dit keer (vorige keer 30 weken misselijk geweest, dus dat mis ik niet! 😉). Eventjes afkloppen want pas 13 weken.. Qua 'zwaar' valt het me reuze mee. T. Is zo'n gemakkelijk jongetje hij lijkt er alle begrip voor te hebben dat ik af en toe een beetje langzamer loop.

Nee, we weten nog niet wat t word, hebben wel de echo al gepland want nieuwsgierig! Heel benieuwd of er nieuwe kleertjes gekocht mogen worden 😇.
pi_159306927
Zusje: Tim was 3 weken te vroeg en lachte ook 'pas' met een week of 8. Volgens mij moet je tellen op 4-6 wk na de ud.

Shop wat zijn jouw meisjes toch snel zeg! Kruipen en staan doet Tim echt nog niet. Hij tijgert alleen als een malle door het hele huis. Ik vind dat tijgeren zo schattig O+

Wb school: Onze dochter zit gewoon op de openbare school in de buurt. Het aanbod van scholen is reuze in de stad, maar wij vonden in de buurt heel belangrijk. We hebben haar ingeschreven net voordat ze 3 werd.
Volgend schooljaar gaan ze naar een nieuw gebouw (dat nog dichterbij is, joepie)en dat ziet er echt super uit. Ben benieuwd of de school daardoor veel meer aanmeldingen zal krijgen en evt met een wachtlijst moet gaan werken. Maar Tim zal altijd een plekje hebben omdat z'n zus er al zit :)
pi_159307731
Vanmiddag bij het CB geweest! Ketel is nog steeds babysaurus O+

SPOILER
Wel beetje teleurgesteld in de deskundigheid. Ik gaf aan dat over minder dan 2 maanden mijn kolfrecht afloopt en dat kolven op werk dan niet echt een optie meer is. En of ze tips hadden voor wat ik dan qua eten moet/kan doen en voor het afbouwen van de bv zodat ik niet ineens met stuwing en ontstekingen zit, maar wel live kan blijven voeden. En de arts had eigenlijk geen idee. Kreeg alleen een algemeen verhaaltje over voeding. Je zou toch denken dat ze die vraag wel vaker krijgen? :?

SPOILER
pi_159308260
Klassieke fout: ik zit op de bank zonder eten, drinken of afstandsbediening binnen bereik, maar mét slapend kind op me. :')
pi_159308532
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 16:30 schreef lunapuella het volgende:
Klassieke fout: ik zit op de bank zonder eten, drinken of afstandsbediening binnen bereik, maar mét slapend kind op me. :')
:+ Dat had ik woensdag. Helaas lag ook mijn iPhone aan de oplader op het aanrecht en de iPad op de eettafel. Heb maar gewoon lekker geknuffeld O+.

Goede stats trouwens!
pi_159308598
Wij hebben ons doorslaapjongetje weer terug *G*. In het ziekenhuis moesten we hem wakker maken voor een extra voeding en het vernevelen en sinds we thuis waren, kwam hij 's nachts voor een (troost)flesje.
Maar nu hij overdag weer beter drinkt, slaapt hij weer door. Onze kleine knapperd.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 16:43:55 #92
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159308616
Yoghurtsnuitje O+
Hoe lang is hij, luna?

Ik had vandaag een dagje vrij, L naar de opvang. Ik had me verheugd op een dagje opruimen en schoonmaken ( :') ), maar ik was nog geen 1,5 uur alleen thuis toen de kat een soort van epileptische aanval met uitvalverschijnselen kreeg. Man snel naar huis want we dachten dat de kat ingeslapen moest worden. Maar ineens liep de kat weer normaal rond. Medicijnen meegekregen en afwachten of dat aanslaat. Echt balen dit. En goh, wat verlang ik soms terug naar die 4 weken verlof voor de bevalling... O+
pi_159308912
Oh schrikken Mariposas. Hopelijk knapt de kat goed op!
pi_159309194
Fijn Malteser! Doorslaapbaby's O+

Schrikken Mari! Hopelijk valt het allemaal mee.

Ketel is nu 76,5 cm lang.
pi_159310373
Jeetje Luna, bijna 11 kilo. :o Grappig om te zien, die verschillen. En yoghurt is hier (na paste met tomatensaus en brood :Y) ) grote GROTE favoriet. Gillen als ze de lepel aan ziet komen. :D En áltijd rillen en me aankijken met een blik van 'mens! wat flik je me nu?' na de eerste hap en daarna gewoon nog heel wat hapjes wegkanen. _O-

Fijn dat het goed gaat Ggirl! Het lijkt me zo leuk (ondanks pittig) om zo'n klein leeftijdsverschil te hebben straks. O+ Ik heb momenteel drie zwangere collega's en ik wil ook gewoon weer. :( Alleen toen ik laatst 1 dag hele acute en heftige buikgriep had en veel moest overgeven dacht ik hmmm, misschien toch nog maar even wachten. :X Het viel nogal tegen in combinatie met een niet-altijd-makkelijk-slapend kind dat ook nog eens veel (positieve *; ) aandacht vraagt.

Oh, wat schrikken Mari! Hopelijk knapt 'ie weer op.

Ik heb nog nooit een echte doorslaapbaby gehad. :( Het beste ooit was 22.30-07.00. :')

Ik vertelde eerder vandaag toch dat ik contact had gehad met de basisschool waar ik N. straks graag op wil hebben? Ik kreeg een email terug met daarin dat er 'nog wel wat plekken zijn voor 2019'. :') Gelijk maar even aangemeld.
pi_159310426
Luna wat een beer! Mooi lijntje zeg! Qua kolf advies, ben je lid van de fb van lll?ik vind dat echt een handige fb. Je moet soms even met een potje zout lezen want ik vind ze soms een beetje opdringerig pro bv, maar wel heel handig qua tips.

Mari dat is schrikken je kat zo aan treffen! Hopelijk was het een eenmalig iets

G is weer helemaal zichzelf, inclusief paniek want alleen slapen :') een vriendin van de cursus is langs geweest, ze heeft de storchenwiege uit geprobeerd dus we zijn ruim een uur wezen wandelen met hond en kinderen gedragen. Weet iemand wanneer baby's aandacht voor elkaar krijgen? Haar zoontje is twee weken jonger, maar tot nu toe beseffen ze alleen dat de ruimte in de box iets opgevuld is, maar zijn nog niet echt heel bewust van elkaar. Al hadden ze wel handje vast gehouden per ongeluk O+
pi_159310823
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 18:14 schreef Cassandra87 het volgende:
Luna wat een beer! Mooi lijntje zeg! Qua kolf advies, ben je lid van de fb van lll?ik vind dat echt een handige fb. Je moet soms even met een potje zout lezen want ik vind ze soms een beetje opdringerig pro bv, maar wel heel handig qua tips.
Oh goeie tip, dank je! Ga ik eens opzoeken. :)
pi_159312042
Babysaurus. Lekker ding <3

Bedankt nog voor de mini rijstwafels tip van gister! Ik weet niet meer wie het was, maar L. wil je 10000 open mond kusjes geven. Want mini rijstwafels zijn zo lekker dat je zo op hebt voor je moeder doorheeft waar die rijstwafel nou is gebleven.

Weet iemand of er verschil zit tussen de knabbels van Goodies en de maisboogies? En mogen die echt pas vanaf 8 maanden?
pi_159312190
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 19:37 schreef Krisvc het volgende:
Babysaurus. Lekker ding <3

Bedankt nog voor de mini rijstwafels tip van gister! Ik weet niet meer wie het was, maar L. wil je 10000 open mond kusjes geven. Want mini rijstwafels zijn zo lekker dat je zo op hebt voor je moeder doorheeft waar die rijstwafel nou is gebleven.

Weet iemand of er verschil zit tussen de knabbels van Goodies en de maisboogies? En mogen die echt pas vanaf 8 maanden?
Wij hebben die allemaal gewoon vanaf 6 maanden gegeven.

Potkes en babyvoer zijn niet op rapleyende babies berekend. Melba at met tien maanden ook af en toe potjes voor 15+ maanden
Kwak
pi_159312370
R had net een frietje te pakken. :@

En fototime *O*
Mijn kwajongen vandaag bij de GO
SPOILER
In het skipak van Mousemicky :)

[ Bericht 4% gewijzigd door ingee op 22-01-2016 20:46:00 ]
pi_159312896
Het is net zo'n sumoworstelpak :D
pi_159312902
Ingee je peuter! O+ :D

Whoehahaha, arme N. met haar gekke ouders. _O-
pi_159312967
:D
  vrijdag 22 januari 2016 @ 20:36:03 #104
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159313533
Broerzus konijn :D
  vrijdag 22 januari 2016 @ 20:36:53 #105
56471 pinquit
oh my lama!
pi_159313554
Whahahah N. O+ die blik :'D
  vrijdag 22 januari 2016 @ 20:36:54 #106
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159313555
Ingee :D O+ Ze ziet er een beetje uit als een automonteur O+
pi_159313610
Stoere R O+
Konijn N O+
  vrijdag 22 januari 2016 @ 20:59:53 #108
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159314304
Hee Inge, bekend pak :D. Toch een ander gezicht, als t aan is bij een baby die loopt :+
En t konijntje O+
  vrijdag 22 januari 2016 @ 21:01:35 #109
360012 Shopaholic1984
pi_159314351
Babysaurus! Goeie stats van Ketel! Ook lang al.

O+ R bij de GO, stoer wijfie

O+ N van Selvaria. Lekker konijntje met wortel :)

Malteser, fijn dat Twix weer doorslaapt!
pi_159316022
Leuke foto's zag ik in het vorige topic en hier! Best lastig om bijgelezen te raken na een paar drukke werkdagen.

J (Selvaria, ik heb zijn naam hier nooit genoemd, maar zijn naam staat in de 70s op de lijst van vorig jaar) is vandaag met mijn vriend op pad geweest en is nu helemaal hyper van alle indrukken. Zijn oogjes vallen steeds dicht, om dan weer open te gaan met zo'n blik van 'ik val toch niet in slaap?!'.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 22:17:11 #111
409579 LuDann
All the way
pi_159316979
Selvaria, ik moest lachen. O+

En R. ziet er inderdaad als een sumoworstelaartje uit. Heel schattig.

Ik zag ook nog vet lieve foto's van Keteltje, met babysaurus stats. :o

Wolk houdt me behoorlijk bezig, kleine druktemaker. Ze wil niet in de box en op de grond moet ik er bij blijven zitten. Maar zo lief joh, ze is echt de meest fantastische baby ooit. O+ Ze is echt heel makkelijk blij te maken.

Mijn man moet een weekje naar het buitenland voor zijn werk, voor het eerst sinds Wolk er is. Het komt alleen nogal slecht uit want ik moet precies aan het eind van die week de eindversie van mijn onderzoeksvoorstel in leveren. Op zich kan ik best alleen voor haar zorgen maar op dit moment heb terwijl ik dat doe amper tijd om even een broodje te eten, laat staan dat ik even 4000 woorden kan schrijven. :') Dus ja, ehm. Moet ik nog wat op verzinnen. :P
pi_159317681
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:19 schreef mousemicky het volgende:
Ik denk dat hier in t durp alle scholen gewoon even goed zijn :7. Heb even gegoogled, en in de buurstad (daar waar MevrC woont) ook geen wachtlijsten te vinden. Websites van scholen geven aan 'inschrijven vanaf 3 jaar'. Al weet ik dat er in de stad ook extreem zwarte/ witte scholen zijn, maar hoe dat verder zit, geen idee. Kan me voorstelen dat sommige scholen minder populair zijn dan andere.

Maar goed, ik heb ook geen ambitie om een montessori/ vrije/ iPad oid school te kiezen, dat scheelt ook vast...

En over baby's:

Mijn baby is vandaag bij opa en oma #3. Met grote broer samen. Deze opa en oma passen niet structureel op, maar een keer in de maand tot 6 weken. Ben benieuwd hoe het gaat, want ze kennen F's gebruiksaanwijzing dus nog niet zo heel goed...

Haha bedankt voor het googelen ;) Hoef ik dat niet meer te doen.
pi_159323385
LuDann, kun je mensen vragen om op Wolk te komen passen, zodat je elke dag een paar uurtjes je handen vrij hebt?
pi_159323725
Goeiemorgen! :W

Geen nachtbrakers? Allemaal goede nachten? :o Ik hoop dat jullie met ons meededen: 23.15 ( :') x 1000, konijntje heeft constant beneden gespeeld nadat eerder naar-bed-pogingen faliekant mislukten) - 06.30-09.15. O+
Dat laatste stukje kon ik alleen niet slapen door N.'s gewoel, maar gelukkig was het al half 7, valt dus mee.

Nu zit ik beneden, heb ik de was al opgevouwen en opgeruimd en hoor ik N. boven ewewewewe iiiiih deh gblrgrr aaaah met man doen, dus ik ga maar snel knuffelen. :D
pi_159323782
Je konijntje Selvaria O+

Ik doe een beetje mee, G heeft wel goed geslapen maar ik heb een hele nare hoest waar hij steeds wakker van werd. Midden in de nacht tussen drie en vier een voeding, toen rond acht uur weer wakker en proberen aan te leggen maar toen wilde hij zijn speen niet loslaten en heeft nog een half uur in mijn armen geslapen O+ nu ligt hij tussen ons in, man in coma van de drukke werkweek en G zakt af en toe weg om vervolgens vol enthousiasme te vertellen waar hij drie seconde over gedroomd heeft O+

Ik ga ook maar eens de was doen en de huiskamer opruimen :')
pi_159323819
Hier 19.30-23.00-05.30(?)-08.00 ^O^
Wel lekker verkouden nog steeds..
  zaterdag 23 januari 2016 @ 09:55:59 #117
409579 LuDann
All the way
pi_159323924
Ik kan 2 dagen bij mijn ouders terecht Hupje, dus dat scheelt. Die kunnen daar dan even een middag op haar letten terwijl ik me terugtrek met laptop. :Y

Wat fijn van alle goede nachten! *O* Ik ging ook even nadenken hoe onze nacht eigenlijk ging en dat was 19-21-23-2-4-6. Best veel voedingen dus weer en ik realiseer me nu dat dat al een paar dagen zo gaat. Soms is het beter om gewoon maar door te stomen en niet na te denken over de hoeveelheid nachtvoedingen :')
pi_159323926
Slechte nacht hier. 22:00 een half uurtje keten met mamma en pappa in bed, 23:30 drinken, 2:00 drinken, 5:30 drinken. Tussendoor hoestende en snurkende man en zelf wakker door een verstopte neus. Resultaat? Het voelt alsof er 3 vrachtwagens over me heen zijn gereden. :D
pi_159324110
Ik had samen met Kris de badass nacht vannacht, geen dank, hoop dat jullie allemaal lekker hebben uitgeslapen ;). Ben geloof ik wel tien keer wakker geweest voor een van de twee. Baby tussen ons in, baby naar co sleeper terug want peuter tussen ons in, water drinken, voeden, iemand wou PCM, toen moest er een speen, nog meer voeden, etc. Hoi vrachtwagen }:|
pi_159324123
Gisteravond was het huilen en spelen van 19 tot 21.30u (voor vriend, ik was sporten). De nacht werd toen 21.30 - 1.30 - 8.
pi_159324229
:* voor alle slechte nachten en *O* voor alle goede! Wij hadden ook weer eens een (relatief) goede nacht! :D 20:30 - 24:00 - 03:00 - 06:00 - 08:30. Zo ongeveer om de drie uur dus, en tussendoor sliep hij rustig in de cosleeper. Na een week van onrustig naast me in bed slapen was dit echt een verademing!
pi_159324489
Net deze foto gemaakt. Voetties O+

SPOILER
pi_159324682
Wow IMA wat een mooie foto! Die is denk ik niet met je telefoon gemaakt ;). Heel mooi!

Ja verder hoi ik lig nog in bed en ga nu opstaan. Zegt genoeg over mijn nacht denk ik. Team kris en mineola hier dus :P.
pi_159325064
Mnohh al die foto's!! O+ O+ Wat een heerlijke baby's hebben we toch met z'n allen! ;)

Hier gelukkig een hele goede nacht gehad (20-06.30u) en toen ein-de-lijk een keer gelukt om tussen ons in nog even verder te tukken. Dat hadden we al zo vaak geprobeerd, maar slapen deed ze dan gewoon echt niet meer :N
Maar nu wel dus, heerlijk zo met z'n 3tjes! O+

Eergisteren hadden wij ook de nacht-from-hell; lag er zelf om 22.30u in en vanaf 00.30u is de Minion alleen maar aan het spoken geweest :Z ik denk dat ik serieus opgeteld heel misschien aan 3 uurtjes slaap gekomen ben...
Dat, in combinatie met een stressvolle fulltime werkweek en huizenstress maakte dat het gisteren echt even voelde dat ik ter plekke instortte ofzo...nog nooit zķ moe geweest, volgens mij voelde ik me zelfs in de kraamweek nog beter :') (oké, toen hoefde ik ook niet zoveel ;) )

Maarrr...werkweek zit erop, vannacht dus goed geslapen en hopelijk volgende week de knoop doorhakken over het huis. Vanmiddag naar m'n neefje die 3 geworden is O+ dus ik kan er weer helemaal tegenaan! :s)
pi_159325156
Mooie foto IMA!

Hier ook een pittige nacht. Tussen 2 en half 7 minimaal elk uur wakker. Met flinke scheten erbij dus hij zal wel ergens last van hebben gehad.

Maar vandaag lekker naar Star Wars en uit eten! En m'n schoonzusje is blij dat ze O een middag/avondje voor zichzelf heeft! Hij mocht alleen nog niet blijven slapen van m'n man.
pi_159325475
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 11:03 schreef hetzusjevan het volgende:
Wow IMA wat een mooie foto! Die is denk ik niet met je telefoon gemaakt ;). Heel mooi!

Ja verder hoi ik lig nog in bed en ga nu opstaan. Zegt genoeg over mijn nacht denk ik. Team kris en mineola hier dus :P.
Nee, dat klopt :+
  zaterdag 23 januari 2016 @ 12:01:57 #127
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159325561
:'( :X _O- Weten jullie nog dat ik zei dat F. bij opa en oma was die voor de eerste keer oppasten? Rond 10 uur (flesjestijd) werd vriend gebeld door z'n vader: "Ja, de melk stroomt uit z'n mond en als ik de fles op zn kop houd loopt ie leeg". Had mijn vriend een papspeen meegegeven :|W

Opa en oma konden dus naar de kruidvat om nieuwe spenen te kopen. Maar verder kreeg ik een vrolijke baby terug s avonds, dus t was wel goed gegaan.
pi_159325731
:D Handig MM, mooi dat het goed is gegaan!
pi_159326334
Hahaha MM, fijn dat het goed is gegaan!

Ik ben 2 nachtjes weggeweest met een vriendin en al onze kinderen. Zij heeft er 3 onder de 5, de jongste is 7 weken jonger dan Beertje. We zaten in een bungalow op Weerterbergen. Het was behoorlijk intensief :P Maar Beertje heeft het prima gedaan. Haar baby slaapt echt overal waar je 'm neerlegt. Beertje niet zeg maar, dus dat was wel een uitdaging. Maar het was heel gezellig en de kinderen hebben zich uitstekend vermaakt. Was wel blij dat ik weer thuis was!
Van het zwemmen was Beer trouwens zo moe dat ze de hele nacht doorsliep. Helaas was dat afgelopen nacht ook meteen weer afgelopen :P
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 23 januari 2016 @ 13:23:55 #130
56471 pinquit
oh my lama!
pi_159326777
Ik vind het zo naar dat ik a. Niet kan zien in de auto, hij kan echt alleen achter mij zitten :{
Heeft iemand zo'n achteruitkijkspiegel daarvoor? Hoe bevalt dat?
  zaterdag 23 januari 2016 @ 13:37:30 #131
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159327022
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 13:23 schreef pinquit het volgende:
Ik vind het zo naar dat ik a. Niet kan zien in de auto, hij kan echt alleen achter mij zitten :{
Heeft iemand zo'n achteruitkijkspiegel daarvoor? Hoe bevalt dat?
Ja ik! I love it! O+ O+

Heb m bij Prénatal gekocht
pi_159327125
Oh das handig zo'n spiegel!

Nachten, hier weer een goede: 22:00 laatste voeding, 05:00-8:30. Bij die laatste heb ik 3x op de wekker gekeken.

Ik heb mijn haar gisteren laten verven in een heel andere kleur dan ik had. Dat levert elke keer deze blik van mijn baby op
SPOILER
pi_159327146
Oh, wat handig Mari! Ga ik meteen onthouden als verjaardagscadeautje.

Maar hoe zit dat dan bevestigd, met klitteband o.i.d?

Hier een mwah-nacht: 20:00 - 21:30 - 2:45 - 6:00 - 8:00

Hihi Sillie, wat een :{ blik :D
  zaterdag 23 januari 2016 @ 13:47:25 #134
56471 pinquit
oh my lama!
pi_159327206
Ik denk een hoes over t hoofdding? Handig, ik ga even bij prenatal kijken, thx! :)
pi_159327345
Die spiegel heb ik ook!

Ha Sillie geniale blik!
pi_159327379
Spiegel lijkt wel vrij groot, belemmerd dat het zicht naar achteren (het verkeer :') ) niet?
pi_159327558
Mijn vriend heeft ook een spiegel (bij Bol gekocht, maar zag 'm laatst ook bij Babypark), die is iets kleiner en zit volgens mij met klitteband om de hoofdsteun vast. Vooral in de huilperiode was het erg fijn om te kunnen zien of J huilde met een reden of zomaar.

Klinkt gezellig, Fuente, maar wel een hele onderneming!

Leuke foto, silliegirl.
pi_159327875
Wat een leuk koppie heeft W., sillie. Zelfs met moeilijke blik. O+
  zaterdag 23 januari 2016 @ 14:30:38 #139
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159327931
He zet dat ding met klittenband aan de hoofdsteun vast. Het is maar iets groter dan de hoofdsteun dus nog genoeg zicht. :)

Wat een droppie, sillie!
pi_159328302
Voor een eventuele nummer 2: kun je dat ding ook bevestigen zonder hoofdsteun? Ik heb een koekblik zonder hoofdsteunen namelijk...
Kwak
pi_159328968
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 14:53 schreef kwakz0r het volgende:
Voor een eventuele nummer 2: kun je dat ding ook bevestigen zonder hoofdsteun? Ik heb een koekblik zonder hoofdsteunen namelijk...
Ik ken er ook met een zuignap die je tegen je achterruit plakt.. Maar of dat goed blijft hangen weet ik niet, mijn tomtom valt ook altijd naar beneden. :')

En thanks allemaal O+ . Ik ben echt gek op de uitdrukkingen van mijn guppie:
SPOILER
Alleen 'm lachend op de foto krijgen is nogal een uitdaging :{ . Hij lacht vollop, maar niet zodra er een camera in beeld komt!
pi_159329037
Wij hebben een kleinere spiegel die je met een band tussen twee stoelen vast maakt. Van halfords denk ik. Lastig uit te leggen. Ik gebruik hem ook niet nu. Ik vraag gewoon aan de oudste hoe het gaat, die zit op de stoel achter A dus heeft goed overzicht :)

Die blik Sillie priceless :D
  zaterdag 23 januari 2016 @ 15:44:45 #143
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159329252
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 14:53 schreef kwakz0r het volgende:
Nee, deze niet. Maar je hebt wel met zuignap voor je achterruit. Maar die zijn nogal klein (logisch ook wel).
pi_159330202
Oh men, onze mini gaat vanavond de eerste keer uit logeren. Hij gaat naar opa & oma en vriendje en ik gaan uiteten en naar de film. En morgenvroeg de kamer voor mini 2.0 ophalen.. Maar dat is nog een verrassing voor opa & oma. Daar morgen maar eens vertellen dat er een tweede monster op komst is! De verloskundige belde gisterenavond met de uitslag v/d combinatietest en daar hebben we, net als bij T. op gewacht!
pi_159330407
Wat leuk en spannend Ggirl! Geniet vanavond!

Ga je het nog op een speciale manier vertellen morgen?
En wordt mini 2.0 rond dezelfde periode verwacht als T. zijn eerste verjaardag of reken ik verkeerd..?
pi_159330881
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 09:29 schreef Selvaria het volgende:
Goeiemorgen! :W

Geen nachtbrakers? Allemaal goede nachten? :o Ik hoop dat jullie met ons meededen: 23.15 ( :') x 1000, konijntje heeft constant beneden gespeeld nadat eerder naar-bed-pogingen faliekant mislukten) - 06.30-09.15. O+
Dat laatste stukje kon ik alleen niet slapen door N.'s gewoel, maar gelukkig was het al half 7, valt dus mee.

Nu zit ik beneden, heb ik de was al opgevouwen en opgeruimd en hoor ik N. boven ewewewewe iiiiih deh gblrgrr aaaah met man doen, dus ik ga maar snel knuffelen. :D
Nachtbraker, check. Sjaak sliep 22.00u-3.30u en daarna weer op mij, op de bank. Dus ik had een prutnacht, op de bank zitten is niet heel prettig zonder te bewegen.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar Sjaak heeft gewoon weer een kinderziekte, de 5e ziekte dit keer. De afgelopen dagen had hij koorts, nu heeft hij overal vlekjes. De bingo-kaart was nog niet vol blijkbaar.
pi_159331011
Het houdt ook echt niet op bij jullie Cactus!

Ik zag heel veel foto's O+ .

Twist ik zag je in het vorige deel iets zeggen over je moeder of schoonmoeder en ik vroeg me meteen af of ze misschien met mijn schoonmoeder had gesproken. :')

Ik sluit me aan bij de topnachten. Drie nachtvoedingen en hij hapt zelf aan. Super handig!
pi_159331392
Jeetje mevrC! Het is wel iedere keer raak bij Sjaak! (No pun intended)
pi_159331526
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 17:16 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Jeetje mevrC! Het is wel iedere keer raak bij Sjaak! (No pun intended)
We gaan er vanuit dat hij alles voor z'n eerste verjaardag gehad heeft en dat hij daarna nooit meer ziek is ^O^
pi_159332776
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 16:54 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Nachtbraker, check. Sjaak sliep 22.00u-3.30u en daarna weer op mij, op de bank. Dus ik had een prutnacht, op de bank zitten is niet heel prettig zonder te bewegen.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar Sjaak heeft gewoon weer een kinderziekte, de 5e ziekte dit keer. De afgelopen dagen had hij koorts, nu heeft hij overal vlekjes. De bingo-kaart was nog niet vol blijkbaar.
Dat is de zesde ziekte volgens mij ;) vevelend is die, met die hoge koorts ineens.

Vijfde ziekte hebben ze eerst vlekjes en daarna koorts.
Kwak
pi_159332796
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 18:05 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Dat is de zesde ziekte volgens mij ;) vevelend is die, met die hoge koorts ineens.

Oh dat kan ook, ik dacht andersom.
pi_159332802
Spiegel op de hoofdsteun: check. Zo fijn, daarom in allebei de auto's een.

Beterschap voor Sjaak!

Sillie, wat een leukerd!

Twix is zooooo leuk en hij wordt gewoon iedere dag nog leuker. Echt O+. Huilen van geluk, ik heb dat nog nooit zo vaak gedaan als de afgelopen 4 maanden.
pi_159334509
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 18:05 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ben even de symptomen aan het googelen, maar de rode wangen met vlekjes had Sjaak woensdag/donderdag al, toen viel me dat op. Daarna begon koorts en toen kwamen er vlekjes overal (romp, toen armen en benen, nu ook handen). De koorts was ook niet zo hoog als beschreven staat bij de zesde ziekte.
pi_159334517
Leuk, Ggirl!

Beterschap voor Sjaak.

Lekker van genieten, Malteser!

Wat is leuk speelgoed vanaf 9/10 maanden? We willen wat nieuws kopen voor J, maar ik weet nog niet zo goed wat. (Geen dingen met batterij :D)
pi_159334576
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 19:02 schreef Hupje het volgende:
Leuk, Ggirl!

Beterschap voor Sjaak.

Wat is leuk speelgoed vanaf 9/10 maanden? We willen wat nieuws kopen voor J, maar ik weet nog niet zo goed wat. (Geen dingen met batterij :D)
Sjaak vindt een activiteiten kubus-dinges helemaal tof. Zoiets.
Maar hij heeft er wel eentje van plastic en batterijen. Knopjes met lichtjes *O*
pi_159335050
Lawaai dingesen zijn leuk! R is blij met haar trommel en schudspeeltjes. En een blokkenkar om achter te lopen / alle speelgoed in te stoppen en weer uit te halen.
pi_159336221
Beterschap Sjakie!
En een boel lieve foto's zie ik :)

Paar hele drukke dagen gehad hier, eerst woensdag t/m vrijdag naar Duitsland met man en N. Vandaag met N. in de trein naar een verjaardag in Almere, ze vond het echt geweldig. Er waren twee dreumesen waar ze zeer geīnteresseerd naar keek, ze heeft met een van de papa's kiekeboe gespeeld, en kennis gemaakt met maisboogies!
Nu liggen we allebei al moe samen in bed ;)
Morgen nog een verjaardag en een training van onze sportvereniging op t programma...
pi_159336227
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 19:02 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ben even de symptomen aan het googelen, maar de rode wangen met vlekjes had Sjaak woensdag/donderdag al, toen viel me dat op. Daarna begon koorts en toen kwamen er vlekjes overal (romp, toen armen en benen, nu ook handen). De koorts was ook niet zo hoog als beschreven staat bij de zesde ziekte.
Ah vandaar. Sorry! Nou ja, sowieso rot natuurlijk. Sterkte :*
Kwak
pi_159336459
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 19:57 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ah vandaar. Sorry! Nou ja, sowieso rot natuurlijk. Sterkte :*
pi_159336594
Een schoenendoos is hier helemaal het einde. Verder is het omgooien van blokkentorens tof, achter rollende ballen aan kruipen ook.
De laatjes van het ladekastje open schuiven is ook fantastisch net zoals boeken van de salontafel smijten.
Met andere woorden: ik heb geen speelgoedtips, mijn uk ziet alles als een grote ontdekkingswereld.
  zaterdag 23 januari 2016 @ 20:26:09 #161
360012 Shopaholic1984
pi_159337247
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 19:02 schreef Hupje het volgende:
Leuk, Ggirl!

Beterschap voor Sjaak.

Lekker van genieten, Malteser!

Hier zijn de meiden gek op de blokkenkar. Daar kun je de blokken uitgooien, op gaan liggen, met de blokken spelen (in je mond stoppen) en aan de voorkant zit een soort telraam x3, dus leuk met kralen spelen.
Stapeltoren is leuk om met de bakjes te slaan.
Ik heb ook sorteerschildpadjes van Janod, ook een groot succes. Alles in de mond.
Auto's van het merk kid O zijn ook leuk! Goed vast te pakken!
En boekjes, van stof, karton en voor in bad.
pi_159337500
Sillie wat een leukerd heb je! O+

Wij hebben het juist andersom; onze Minion staat alleen maar lachend op de foto. Zodra ze nog maar denkt dat er een camera in de buurt is, gaat ze zitten poseren :') Hartstikke leuk natuurlijk, maar spontane gekke-bekken foto's zijn er dus niet bij :{w

Sjakie toch, arm ventje! ;( wat een pech zeg! Veel beterschap! :*

Verjaardag van neefje was leuk, onze Minion heeft zich weer goed vermaakt en flink wat harten gewonnen O+ al blijft ze eenkennig t.o.v. mijn vader; ze begon weer spontaan te huilen toen-ie tegen d'r durfde te praten :X maar even later was het gelukkig al weer goed!

Hoop dat de komende week beter gaat qua slapen e.d. dan kunnen we volgend weekend lekker carnaval vieren met de Minion, lijkt me zo leuk! O+
pi_159338131
Beterschap met Sjaak! Zielig ;(

Vanavond voor het eerst geprobeerd of het inslapen ook boven wil, zodat ik haar direct in haar ledikant kan leggen. Tot nu toe steeds beneden laten inslapen en bracht ik haar na een half uur / driekwartier naar boven of als ik zelf naar bed ging.

Ik heb het ritueel dat ik 's nachts uitvoer nu ook gedaan en het werkt! _O_ _O_
Ik ging om 20:00 naar boven en was om 20:20 weer beneden.
Als dit zo doorzet dan zijn we weer een stapje dichterbij het regelmaat dat we graag willen voor de avonden / nachten. :D
pi_159338311
Voor de overduidelijke slaapsignalen naar bed was een gouden tip! ^O^

Vierde dag op rij dat mevrouw rond 19.30 uur heerlijk lag te slapen. Zodra ze wat druk wordt gaan we verschonen, pyjama aan, slaapzak aan, in haar slaapkamer een boekje lezen ('Raad eens hoeveel ik van je hou' O+ ), in bed, liedje zingen en haar knuffeldoekje bij haar gezicht. Binnen een paar minuten is mevrouw vertrokken :)
pi_159338469
Yeah, IMA. Klinkt goed!
pi_159338604
's avonds gaat slapen hier zo makkelijk. Overdag kon het nog een stuk beter gaan.

Hier wordt meneer om 5 uur, half zes erg moe. Dan probeer ik het te rekken tot kwart voor 6, 6 uur. Dan pyama aan, slaapzak aan. Ik nestel me dan met hem op de bank en voed hem. Deze voeding duurt forever, minstens een half uur, meestal 45 minuten. We knuffelen, ik kijk tv en hij valt in slaap. Dan is hij klaar, doet z'n ogen open, en ik sta op en breng hem in bed. Kusje, en hij slaapt weer.

Vandaag trouwens dat laatste niet, hij heeft wel 20 minuten wakker in bed gelegen, maar is zelf in slaap gevallen! O+
pi_159341628
Wat een mooie foto weer IMA (ik had ook op je andere gestemd trouwens van de week. :) ) en wat een mooi ventje sillie!

Sjaak, ga speelgoedauto's of dino's sparen in plaats van ziektes jongen. :( Beterschap maar weer. :*

Wij zijn vandaag bij vrienden in Amersfoort geweest, vanaf half 1. N. sliep in de auto en een half uur in de doek en toen pas weer op de terugweg in de auto. In de tussentijd heeft ze zitten sjansen met zo'n beetje iedereen in de lunchroom waar we 's middags hebben gegeten en later op de avond nog in het sushirestaurant. :D O+ Ze is ook zo'n lekker makkelijk ding om mee te nemen. O+ Nu heb ik haar met wat moeite net in bed gegooid, hopelijk houdt ze het even vol.
pi_159342553
Tnx Selvaria! Ik ben desalniettemin wel kansloos, er zijn al foto's met bijna 1000 stemmen :+
Maakt ook niks uit, vind het gewoon heel erg leuk om te maken en te hebben. Vind het zo mooi dat zij later als ze groot is deze foto's van zichzelf heeft :)
pi_159342803
Kan me voorstellen! Ik heb alleen snelle telefoonkiekjes of mwah-foto's (kwalitatief gezien bedoel ik dan) van de camera van N. eigenlijk. Binnenkort wil ik toch wel graag een keer professionele foto's laten maken omdat het zķ snel gaat en ik toch ook wel echt een paar hele mooie foto's wil hebben voor later.
pi_159347215
Wat een schatjes komen er voorbij! Die blik van W. Silly, haha!

Beterschap Sjaak!

Hoera voor geslaagde slaaprituelen! Overdag slaapt T prima en snel, maar 's avonds is het nogal eens superbruls. Ga het toch wat strikter proberen.

Mijn verlof+extra maand vakantie zit er 1 februari op. Ik. Wil. Niet. (Over superbruls gesproken... :'( ) Echt, dat je hoopt dat je een enkel breekt en dus niet hoeft. :6
:@

[ Bericht 0% gewijzigd door Sara82 op 24-01-2016 00:33:16 ]
pi_159349664
Aaah sillie dat snoetje van W haha geweldig!

Mwohhh Sjaak ;( arm ding. Veel beterschap weer.

Oww sara balen.. Je hebt wel lekker lang verlof gehad though. Hoeveel dagen ga je weer werken?

Boh mini wilde gisteren overdag gewoon echt niet slapen. Vond ik een beetje zorgelijk, niet uitgeruste kinderen slapen slechter, viceuze cirkel enz. Na het avondeten kwam ze ineens heel vaak voor voedingen. Ik denk dat ze mss aan het clusteren was ofzo, achteraf.

Om half 12 voeding in bed gegeven, tussen ons in gelegd.. Ze werd pas rond 6u wakker en was niet eens aan het happen :o. Heb d'r maar eruit gehaald om kwart over 6, even verschoond.. Supertevreden, helemaal niet huilen :?. Nu wel lekker drinken.

Snap er niks van. Waarom slaapt ze tussen ons in de hele nacht door en in d'r eigen bed niet?

Owja wel schattig, ze heeft vannacht net zolang lopen wurmen totdat ze met d'r hoofd tegen papa's hoofdkussen aan lag. Heb d'r 1x terug in het midden gelegd maar later lag ze weer zo O+.

[ Bericht 2% gewijzigd door hetzusjevan op 24-01-2016 06:54:11 ]
  zondag 24 januari 2016 @ 08:16:46 #172
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_159349756
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 06:39 schreef hetzusjevan het volgende:
Aaah sillie dat snoetje van W haha geweldig!

Mwohhh Sjaak ;( arm ding. Veel beterschap weer.

Oww sara balen.. Je hebt wel lekker lang verlof gehad though. Hoeveel dagen ga je weer werken?

Boh mini wilde gisteren overdag gewoon echt niet slapen. Vond ik een beetje zorgelijk, niet uitgeruste kinderen slapen slechter, viceuze cirkel enz. Na het avondeten kwam ze ineens heel vaak voor voedingen. Ik denk dat ze mss aan het clusteren was ofzo, achteraf.

Om half 12 voeding in bed gegeven, tussen ons in gelegd.. Ze werd pas rond 6u wakker en was niet eens aan het happen :o. Heb d'r maar eruit gehaald om kwart over 6, even verschoond.. Supertevreden, helemaal niet huilen :?. Nu wel lekker drinken.

Snap er niks van. Waarom slaapt ze tussen ons in de hele nacht door en in d'r eigen bed niet?

Owja wel schattig, ze heeft vannacht net zolang lopen wurmen totdat ze met d'r hoofd tegen papa's hoofdkussen aan lag. Heb d'r 1x terug in het midden gelegd maar later lag ze weer zo O+.
Omdat ze dan bij jullie is :P?

/ikhoorhierhelemaalniethoor
pi_159349863
Precies wat Soesa zegt ja, omdat ze graag bij je wil zijn.

Hier rotnacht 2, 4 voedingen (of 5? Ik weet het niet meer) zelf knallende koppijn en griep. Man is jarig vandaag maar ik heb hem er om 7 uur met L. uitgestuurd terwijl ik ben blijven liggen. Gefeliciteerd. :')
  zondag 24 januari 2016 @ 09:02:58 #174
409579 LuDann
All the way
pi_159349903
Pfoe, beterschap aan Sjaak! Denk dat die spaarkaart wel bijna vol is nu? :P

En ook beterschap aan Krisvc, wat rot. En gefeliciteerd met je man, hopelijk geen bezoek vandaag dan.

Hier wel een oke nacht. Stuk of 4/5 voedingen (tenzij ik er echt over na ga denken weet ik het nooit precies) en ze was om 6 uur wakker. Na een half uurtje alweer moe echter, dus toen hebben we nog even geslapen tot 8 uur. Ben dus redelijk uitgerust. Ze ligt voor het eerst in lange tijd lief in haar eentje te spelen op het kleed zonder dat ik ernaast moet zitten. O+ En ze doet iets raars met haar ademhaling al een paar dagen, oefenen ofzo. :? Neemt diepe happen lucht en blaast die heel dramatisch uit, soort overdreven hijgen. Herkent iemand dit? Ze is niet ziek ofzo, ze lijkt het heel bewust te doen.
pi_159349935
Zusje, kan ze het ook nog koud hebben in haar eigen bedje?

En wat ze zeggen, bij jullie is ook gewoon vertrouwd en rustgevend.
pi_159349946
Zusjevan lekker samen geslapen :)

He, balen Kris. Beterschap en gefeliciteerd.

LuDann, leuk dat Wolk zelf gaat spelen. J probeert ook wel eens wat hij allemaal kan met zijn stem en ademhaling. Dit weekend is het 'poeh' alsof hij het heel zwaar heeft.

Edit: dankjewel voor alle speeltips!

[ Bericht 6% gewijzigd door Hupje op 24-01-2016 10:10:30 ]
pi_159349963
Wat voor slaap rituelen hebben jullie? Hier krijg ik m zelden zijn bed in overdag, tenzij heel moe, maar dan wordt hij na een half uur tot drie kwartier compleet in paniek wakker. In de nacht slaapt hij in de cosleeper maar ik heb nog maar een klein stukje over dus ik ben bang dat dat over max twee maanden ook gedaan is :{ en zijn eigen bedje is lava. Zie er nu al tegenop. In de nacht wordt hij ook wel wakker maar dan ziet hij ons en dan is het goed.
pi_159349991
Joh over twee maanden is het misschien een heel ander kind :Y Dan krijgt hij al bijna fruithapjes en zo. Bij de GO slaapt hij goed of niet Cassandra?

Ik leg A sinds een week wakker in zijn bedje en hij gaat warempel ook nog slapen ook, na even wat gemopper. Maar dan is het ook meestal een uurtje of anderhalf, maar alles is meegenomen denk ik maar. Ik ga binnenkort proberen of ik daar een soort van ritme in kan vinden.
pi_159350143
W. heeft sinds een aantal dagen echt last van zn darmen. Hij heeft veel meer ontlasting ineens,
die is ook ineens weer groenig en ligt vooral 's nachts maar te kreunen en te persen en heel harde scheten te laten }:| . Hij is morgen 12 weken; had dat darmgebeuren niet al over moeten zijn?

Slaapritme: 's nachts hebben we dat hier wel op orde. We gaan om 21:30 naar boven, wassen/douchen en pyamatje en slaapzakje aan, even kletsen op bed met papa en mama (of boekje lezen), voeden en slapen. Dan is er een nachtvoeding tussen 3 en 5 ergens, die duurt 10 tot 15 minuten en dan slaapt W. weer verder. Na de ochtendvoeding (ergens tussen 6 en 8) mag 'ie altijd nog even lekker bij mij in bed.
pi_159350181
Ja laatst zelfs van elf tot vier :') maak me er ook niet druk om, we volgen hem gewoon.
Fruithapje? Dat duurt toch nog een jaar :o
  zondag 24 januari 2016 @ 09:59:40 #181
56471 pinquit
oh my lama!
pi_159350187
Hier houdt het buikgebeuren A. ook nog regelmatig wakker helaas :{
Soms is het ook heel hard gillen, waarna er een stuk of 20 scheten volgen ;(
pi_159350237
Anders bouw je een Ikea ledikant om tot cosleeper Cassandra? Kan je nog jaaaaaren vooruit. :+
pi_159350287
Heeft het zin om met een ratelbaby even langs de huisarts te gaan morgen? Ze is wel blij en drinkt en slaapt goed, maar ze ratelt bijna de hele dag. Ze hoest ook wel, maar dat lijkt haar ook weer niet heel veel te helpen, zit nog wel vast heb ik het idee.
pi_159350319
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 10:11 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Heeft het zin om met een ratelbaby even langs de huisarts te gaan morgen? Ze is wel blij en drinkt en slaapt goed, maar ze ratelt bijna de hele dag. Ze hoest ook wel, maar dat lijkt haar ook weer niet heel veel te helpen, zit nog wel vast heb ik het idee.
Als je gevoel zegt dat je langs wil gaan moet je dat doen :).
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_159350488
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 09:59 schreef pinquit het volgende:
Hier houdt het buikgebeuren A. ook nog regelmatig wakker helaas :{
Soms is het ook heel hard gillen, waarna er een stuk of 20 scheten volgen ;(
Zo heftig is het hier gelukkig niet, arme A! Hopelijk gaat dat ook snel over.. :*

In het kader van handig; ik leg W. net (klaarwakker) in zn wiegje zodat ik even mijn eigen bed kon opmaken. W. Sabbelde wat op zn handje, dus ik gaf 'm z'n speentje (zo'n soothie! Dat is echt de enige die 'ie moet hebben, tip kwam van hier, waarvoor dank!), maak m'n bed op, wil W. weer pakken, ligt 'ie te slapen! :{
pi_159350589
Wat ingee zegt, Cassandra. :Y
N. slaapt wel in haar eigen bedje, maar we moeten haar regelmatig vrij lang vasthouden voor ze slaapt. Ook na de nachtvoeding heb ik geen zin om dat zittend naast haar bed te doen. Ze slaapt nu dus in de IKEA co-sleeper en dat bevalt prima. :)

IMA, langsgaan voor je eigen geruststelling is ook een prima reden. ;)
pi_159350601
Dat ze bij ons wil zijn snap ik maar het verklaart niet waarom ze dan ineens geen honger heeft rond 3u :P. Bovendien heeft ze vanaf haar geboorte apart geslapen, eerder was het geen probleem.

IMA zal eens kijken of bedje weer voorverwarmen helpt, thnx nog niet aan gedacht.

Kris, balen.. beterschap!
pi_159350617
Als man daar mee akkoord gaat, is wel een optie!

Boh.. Maat 62 broeken is te klein :') hoe dan.. Krijg ze met grof geweld over zijn kontje heen. Te dikke dijen O+
pi_159350646
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 10:40 schreef hetzusjevan het volgende:
Dat ze bij ons wil zijn snap ik maar het verklaart niet waarom ze dan ineens geen honger heeft rond 3u :P. Bovendien heeft ze vanaf haar geboorte apart geslapen, eerder was het geen probleem.

IMA zal eens kijken of bedje weer voorverwarmen helpt, thnx nog niet aan gedacht.

Mamahonger. O+ ( :') >:) )
  zondag 24 januari 2016 @ 10:46:42 #190
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_159350654
quote:

Drinken kan ook geborgenheid zoeken zijn, hoeft niet altijd megahonger te zijn.
En het is een baby he. Die kan volgende week weer totaal anders zijn dan vandaag :P
pi_159350678
quote:

Ik bedoelde met name ook qua pyjama/slaapzak. Wij hadden ook een tijdje dat M in eens weer 's nachts wakker werd. Toen we de mouwen aan haar slaapzak hadden geritst was dat ineens weer over.
pi_159350691
Zo'n dag dat je een pittig kort mamakapsel heel goed begrijpt, knopenx1000 ;( :') :X
pi_159350729
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 10:49 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Zo'n dag dat je een pittig kort mamakapsel heel goed begrijpt, knopenx1000 ;( :') :X
+1.
En ik heb hier altijd de neiging tot zo'n kort kapsel als W. weer in m'n haar hangt. }:|
  zondag 24 januari 2016 @ 10:52:25 #194
56471 pinquit
oh my lama!
pi_159350742
Volgens mij heb ik inmiddels vilt in mn nek :') heb mn haar ook bijna standaard in een hoge knot O+
pi_159350820
Er moet geloof ik wel 15 centimeter af voor het weer wat fatsoenlijks is :') Toch maar snel langs de kapper.
pi_159350838
Hier ook praktisch altijd een knot. Ketel heeft zéér grijpgrage vingertjes.
pi_159350859
Knotmoeders unite. ;(
pi_159350905
Ik wil ook bij de knottenbond!

Kort haar wordt hier geloof ik ook niks met de kroon aan korte donshaartjes die ik heb.
pi_159350955
Zelfs een knot is een uitdaging hier :') Ben twee elastiekjes nodig om het enigszins in bedwang te houden. En het moet op mijn werk toch een beetje netjes zitten.
pi_159351119
Eerder papahonger ;). Maar ok.. bedankt voor de tips! We gaan vanavond maar weer eens proberen..

Hehe sillie, ook prima toch? Had je de soothie besteld? Of de jollypop?
pi_159351549
Whut, N. speelt al een half uur in de box. :o

Daar gaat m'n speelgoed- / draagdoekenopslagplaats. :'(
pi_159351559
Hmm, in de categorie baby-logica (of het gebrek daaraan :') ):

In eerste instantie dacht ik dat het toeval was, maar het begint nu wel echt op te vallen: onze Minion slaapt om de nacht ontzettend goed en dan weer ontzettend slecht. Nu slaap ik zelf de ene nacht ook beter dan de andere, maar dit is echt bizar... :?
Za / ma / wo / vr gingen perfect (lees: tussen 20-7 hooguit 2-3x tutje teruggeven)
Zo / di / do / za waren een ramp (lees: 40x uit bed / wiegen / op ons slapen / tussen ons in slapen)

Iemand daar een verklaring voor? :?

In slaap vallen is trouwens geen enkel probleem, dat lukt elke avond prima. De eerste paar uur slaapt ze ook prima, maar dat wordt bij de slechte nachten ook steeds korter :O
pi_159351996
Wij hadden het de eerste weken. Na elke goede dag (lees, ze gilde niet de hele dag en sliep aardig tussendoor) kwam een rampdag vol kramp en de dag erop was dan weer redelijk. Ik dacht toen dat ze die goede dagen nodig had om bij te komen van de slechte dagen, maar dat lijkt me bij jullie Minion niet het geval te zijn.

Sorry, hier had je niks aan. :')
pi_159352251
Geen idee, twist! Wel gek..

De kleine kan nu echt rollen naar z'n buik. Nu frustreert het hem enorm dat hij niet terug op z'n rug komt, stiekem best grappig!
pi_159352835
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 12:22 schreef Jagärtrut het volgende:
Geen idee, twist! Wel gek..

De kleine kan nu echt rollen naar z'n buik. Nu frustreert het hem enorm dat hij niet terug op z'n rug komt, stiekem best grappig!
Terugrolmama *O*
pi_159352880
Selvaria: Nee, het is dus ook echt alleen 's nachts :?
Overdag slaapt ze gemiddeld nog 2x 1,5u en is verder gewoon vrolijk enzo. Overdag merken we er niet zoveel aan...

Jagar, knap van 'm! En stiekem is dat gefrustreerde soms inderdaad best grappig ja :D
pi_159353045
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 11:19 schreef hetzusjevan het volgende:
Eerder papahonger ;). Maar ok.. bedankt voor de tips! We gaan vanavond maar weer eens proberen..

Hehe sillie, ook prima toch? Had je de soothie besteld? Of de jollypop?
Ze verkochten hier bij de etos de avent Soothie. Ik zat die hangen en dacht "hey! Daar hadden ze 't op fok over!" Dus die heb ik meegenomen. Bevallen prima! Nu is inslapen niet meer met huils maar al sabbelend O+
pi_159354286
quote:

Da's ontwikkeling. :) Nu ze ouder wordt beseft ze dat ook van jullie weg kan zijn. Eerder had ze daar minder tot geen benul van.

R begint nu ook wat verlatingsangst te krijgen. En ze wordt wat eenkenniger.
pi_159359611
Bij kinderen geldt voortdurend: in het verleden behaalde resultaten.. bieden geen garanties voor de toekomst. Denk je net een ritme te hebben gevonden gaan ze het weer door de war gooien met een of andere ontwikkeling :P
pi_159359882
Lol :) die mouwen idd... N. vindt aankleden prima, maar instant huils als je een mouw probeert te doen.
pi_159359899
Die zakken heb ik me vaak over verbaasd ja! _O- Maar ik vind Ketel zijn skinny jeans wel heel schattig :@
  zondag 24 januari 2016 @ 16:57:42 #213
409579 LuDann
All the way
pi_159360029
Haha. :D

Wolk draagt nog steeds vrijwel uitsluitend jumpsuitjes. Ik vind het zo lekker makkelijk en dan hoef ik ook niet na te denken over kledingcombo's. :') En het staat zo vreselijk schattig. O+
pi_159360396
Zo lang het maar comfortabel is hijs ik N. er in. Ze heeft veel jumpsuitjes, maar stiekem vind ik het ook heel schattig om haar als soort mini-me te kleden. :D Ik zorg er wel voor dat alles zacht is, geen stugge spijkerbroek maar bijv. wel een spijkerlook legging. O+
pi_159360436
Mijn moeder maakte een jasje voor A. Met een binnenzak :') Ja je weet nooit he zegt ze :D
pi_159360491
Als ik met N. de trap oploop en ik zelf geen broekzakken heb probeer ik altijd mijn telefoon in haar broekzakken te steken, maar past niet, dus ik stop hem vaak gewoon in haar broek voor dat stukje. _O-Ik opteer voor grotere babybroekzakken om het leven van de ouders makkelijker te maken. :(
pi_159360833
Hihi, lollig stripje. J vindt mouwen geen enkel probleem, maar alles wat over het hoofd moet levert gemopper (op een goede dag) of gehuil (met het verkeerde been uit bed) op.
pi_159361361
Twix past alleen skinny broeken. Al het andere zakt sowieso af al voordat we de benedenverdieping bereikt hebben :). Daarom jumpsuits O+!
  zondag 24 januari 2016 @ 18:59:48 #219
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159362573
Ik vind spijkerbroeken echt zķ raar staan bij baby-baby's. En het lijkt me ook niet lekker voor baby's die zoveel liggen, dus L draagt alleen zachte broekjes.

Voor de mouwen doe ik altijd de binnenstebuiten-truc, dat werkt geniaal! ^O^
pi_159362767
G heeft ook spijkerbroekjes van jogging stof O+ Ik vind ze juist erg stoer staan. Maar de problemen die we hadden in zijn eerste twee levensmaanden, dat alle broekjes van zijn magere kontje afzakten, hebben we totaal niet meer, ik moet echt grotere broeken kopen want ik krijg ze met veel moeite over zijn spekbilletjes heen. Jumpsuits dragen we ook een stuk minder, ten eerste door de groeispurt en ten tweede omdat ik de onderste knoopjes niet meer dicht krijg..

Welk merk valt een beetje breed? En anders krijgt hij maat 68 aan en rollen we in het ergste geval de pijpjes iets op
  zondag 24 januari 2016 @ 19:11:57 #221
56471 pinquit
oh my lama!
pi_159362851
Hahhaahha ima, dat stripje leen ik zo even voor FB :P :D

Ik vind spijkerbroeken ook niks, neit lekker en staat zo volwassen ofzo.
Vesten/pakjes met rits+capuchon vind ik ook geen succes met drie onderkinnen.
  zondag 24 januari 2016 @ 19:13:07 #222
56471 pinquit
oh my lama!
pi_159362889
Bij mijn baby he, ik heb ook drie onderkinnen, maar mn nek is iets langer :P
pi_159362894
Ik heb bij de Hema een broekje gekocht van tricot van die nieuwe panda collectie O+ Maatje 68, ik dacht op de groei maar het is niks te lang zag ik toen ik hem net paste.
  zondag 24 januari 2016 @ 19:13:49 #224
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159362908
Ja stoer ja, dat vind ik er nou juist zo lelijk aan. :D maar ik hou ook niet van stoere kleding, doe mij maar lieve en knuffelbare kleding. O+ Lekker baby-achtig, volwassenen kleertjes kunnen ze nog zo lang aan.
pi_159362951
Mijne had vandaag een spijkerbroek aan. Maar hij kan alles hebben :P stoer, meisjesleggings, joggingbroekjes.
  zondag 24 januari 2016 @ 19:18:27 #226
56471 pinquit
oh my lama!
pi_159363029
Es ik denk dat je A. dat mutsje ook niet meer past :') ;( kak
pi_159363153
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 19:18 schreef pinquit het volgende:
Es ik denk dat je A. dat mutsje ook niet meer past :') ;( kak
AH ja kak helemaal vergeten.
Ik heb die zijde met wol maat 50-56 van cosilana, die kon hij van de week nog op :Y
pi_159363205
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 19:13 schreef Mariposas het volgende:
Ja stoer ja, dat vind ik er nou juist zo lelijk aan. :D maar ik hou ook niet van stoere kleding, doe mij maar lieve en knuffelbare kleding. O+ Lekker baby-achtig, volwassenen kleertjes kunnen ze nog zo lang aan.
dan zal ik G ook totaal niet naar jouw smaak kleden haha. Laatst had hij een tuinbroek aan O+ wel met een beetje erop, dat dan weer wel O+

Ik vind de jogging broekjes van de hema ook echt super fijn
  zondag 24 januari 2016 @ 19:26:04 #229
56471 pinquit
oh my lama!
pi_159363235
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 19:23 schreef Estrys het volgende:

[..]

AH ja kak helemaal vergeten.
Ik heb die zijde met wol maat 50-56 van cosilana, die kon hij van de week nog op :Y
Kom je zaterdag nog naar de meet? Dan neem ik m mee :)
  zondag 24 januari 2016 @ 19:26:33 #230
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159363251
Smalle en skinny broekjes *O* Vetrollen, wat zijn dat? Op mijn kinderen nog nooit gezien :(
Jogjeans *O* Schattige hoodies *O* Smalle mouwen, want anders verzuipen ^O^

Maar verder: zacht en comfortabel, en op 40 graden te wassen :+
pi_159363357
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 19:26 schreef pinquit het volgende:

[..]

Kom je zaterdag nog naar de meet? Dan neem ik m mee :)
Denk het wel :Y
pi_159363430
G is vandaag zo aan het spugen, bijna niets blijft erin. Net op een verjaardag, schone kleding voor hem mee, spuugt hij mij compleet onder, heel spuugdoekje en ik doorweekt. Echt dikke zure melk. Ik ruik nu echt naar kots :')
Maar hij heeft geen verhoging of koorts, is gewoon vrolijk en alert dus ik weet t ook niet? Hij is wel duidelijk misselijk, en heeft niet zo veel trek
pi_159364649
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 19:32 schreef Cassandra87 het volgende:
G is vandaag zo aan het spugen, bijna niets blijft erin. Net op een verjaardag, schone kleding voor hem mee, spuugt hij mij compleet onder, heel spuugdoekje en ik doorweekt. Echt dikke zure melk. Ik ruik nu echt naar kots :')
Maar hij heeft geen verhoging of koorts, is gewoon vrolijk en alert dus ik weet t ook niet? Hij is wel duidelijk misselijk, en heeft niet zo veel trek
Hier spuugt de leine man ook veel de laatste tijd. Ik denk dat het komt doordat hij meer op z'n buik ligt. Vandaag zijn we door drie outfits gegaan. En ik ook door 2.

En hier krijg hij ook zachte kleertjes aan, en dingen zonder capuchon. Baby's horen baby's te zijn. Al vind ik wel dat effen kleren, of met een rustig streepje beter staan dan hele druk bedrukte dingen....
pi_159365186
Die joggingbroekjes van de Hema zijn echt ideaal ja! :Y En ik had in maatje 50 ook één 'spijkerbroekje' gekregen, maar die was juist superzacht en lekker gevoerd enzo O+ heb er van maat 50 t/m 68 steeds bijgehaald omdat die zo leuk waren! Maar vanaf maat 74 hebben ze die niet meer :(

Ik ben juist wel van het stoer aankleden, daarom moest iedereen zo hard lachen toen bleek dat wij een meisje kregen :')
Zelfs m'n nichtje van 7 (typisch meisje-meisje) roept steeds: "Je moet van E. niet zo'n stoer meisje maken hoor! :{w "
pi_159365268
Ach, N. rockt haar dinosauruspakje, dus die wordt ook steeds voor jongen aangezien. Zelfs als ze roze sokjes erbij aanheeft...
pi_159365335
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:39 schreef SaskiaR het volgende:
Ach, N. rockt haar dinosauruspakje, dus die wordt ook steeds voor jongen aangezien. Zelfs als ze roze sokjes erbij aanheeft...
T had vandaag ook roze sokken aan! O+
pi_159365490
Binnenstebuitenmouwtruukje? Tell me! Hier standaard huils bij mouwen en bruls bij jassen.

Verder alleen maar zachte pull-on broeken. Niks met knoopjes en verstelbare tailleband spul.
pi_159365624
Hier ook een rare dag.
Vanmorgen ging vriend met F. eruit om 8:00, want ze maakte een nacht van 20:30 - 0:30 - 3:30 - 5:30 - 7:30 en er stond nog melk in de koelkast. Dus ik kwam vervolgens rond 10:30 beneden. Ze had uit de fles minimaal gedronken, want viel in slaap. Toen ik beneden kwam de rest van de fles proberen te geven toen ze wakker werd, maar ze weigerde de fles uberhaupt aan te nemen, krijsen! Rond 11:30 nog maar de borst gegeven, die dronk ze wel gewoon, maar wederom maar 1.

's middags op visite, dus fles met gekolfde melk mee. Daar op gegeven moment de fles aangeboden, maar ze wilde de fles niet, weer krijsen. Na een half uur ook niet en na nog eens uur ook niet. Uiteindelijk om 16:00 zelf de borst gegeven en die nam ze dus wel gretig, maar wederom 1 borst.

Over de dag gezien heeft ze dus best weinig gedronken, volgens mij. En na nu nog eens een voeding (verdeelt over 2 uur, zodat ze uiteindelijk beide borsten dronk) slaapt ze.

Ik ben nu ook bekaf. Nog eventjes tv kijken om de dag af te sluiten en dan :Z
pi_159365682
Ik heb voor O juist vesten gekocht met capuchon. Hij draagt een vest alleen buitenshuis, en dan heeft hij gelijk iets op zn hoofd wat ook zijn nek/achterhoofd warm houdt!

En hij draagt ook echte spijkerbroeken, maar alleen als we ergens op bezoek gaan ofzo, daar wordt hij op aangekleed. Thuis draagt hij alleen zacht spul en als we niet weggaan is elke dag een pyjama-dag hier. En hij heeft een stoer warm spijkerjack als jas. En nu hij redelijk goed kan staan gaat het aantrekken daarvan ook een stuk makkelijker, dat was liggend niet zo'n succes. Ik had speciaal gelet op warme voering en makkelijke knoopjes, maar dus niet op soepelheid van de stof :') Maar dat maakt het aantrekken nu staand juist erg makkelijk!
pi_159365826
Sinds ik me hier afvroeg of ik met een ratelbaby naar de huisarts kan gaat het een stuk beter :') Al ratelt ze nog steeds wel, maar even kijken hoe het vannacht en morgenochtend is.
Nu word ik alleen zelf verkouden, beetje jammer.. :+
  zondag 24 januari 2016 @ 20:59:43 #241
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159365964
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:45 schreef coccinelle het volgende:
Binnenstebuitenmouwtruukje? Tell me! Hier standaard huils bij mouwen en bruls bij jassen.

Verder alleen maar zachte pull-on broeken. Niks met knoopjes en verstelbare tailleband spul.
Truitje over hoofd doen. Mouwen dan binnenstebuiten keren. Je eigen hand door het mouwtje doen, handje van baby vastpakken, en dan zo het mouwtje over de arm trekken.
Zoals deze video vanaf ca. 1:20 min, maar ik doe de mouw altijd helemaal binnenstebuiten.
pi_159365992
Ik zat daar toevallig vanmorgen ook over na te denken IMA, hier precies hetzelfde. Hij heeft er geen last van, maar je hoort wel steeds dat gerochel en dat is al een paar weken. Stom!

beterschap jullie!
pi_159366068
J is nu net uit de mt 68 broekjes gegroeid en ik kom nu tot de conclusie dat ik in mt 74 een aantal stugge spijkerbroekjes heb en minder zachte broekjes (heel pakket gekregen van vrienden), dus ik ga binnenkort weer wat joggingbroekjes kopen.

J is tegen mijn verwachting in lief gaan slapen vanavond. Alles was huilen na het eten (van frustratie), maar kennelijk was zijn bed wel fijn.
Hoe leer ik mijn baby om te gaan zitten en kruipen? Op de buik is per definitie huilen, want hij wil staan en stappen! Maar dat kan hij alleen vanuit zit. Helaas motiveert dat hem niet om te oefenen om zelf te gaan zitten.

J kreeg vandaag bijna een grote plant op zich :o. We hebben de woonkamer anders ingericht en ik dacht dat die plant veilig stond. Niet dus. Ik schrok me rot toen hij hem om trok. Gelukkig liep het goed af.
pi_159366081
_O- Dat filmpje, hoe lang kan je er over doen om te laten zien hoe je een shirt aandoet _O-
  zondag 24 januari 2016 @ 21:04:05 #245
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159366137
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 21:02 schreef Mineola het volgende:
_O- Dat filmpje, hoe lang kan je er over doen om te laten zien hoe je een shirt aandoet _O-
In mijn zoektocht kwam ik nog ergere dingen tegen. Godsamme, zelfs mijn man behoedde niet zoveel uitleg. :')
pi_159366232
Misschien moet ik M dat even laten zien. Die bleef maar op haar buik draaien na het douchen vanavond, aankleden duurde echt 10 minuten :7
pi_159366237
Hahaha, dat hoofd als ze een passende outfit gevonden heeft, wtf _O- _O- _O-

Die baby werkt wel goed mee trouwens!
  zondag 24 januari 2016 @ 21:10:24 #248
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159366355
L kleed of verschoon ik minstens de helft van de tijd op z'n buik. Ik vind het qua level niet echt een hogere moeilijkheidsgraad, zo andersom. _O-
pi_159367150
Zo, eindelijk tijd om even bij te lezen. Ik doe even een algemene :* *O* O+ op alles wat ik heb gelezen en gezien!

Wij hadden een heerlijk weekend. M. was ein-de-lijk een keer niet ziek in het weekend dus we konden lekker op stap. Ze was heerlijk aan het kletsen en heeft voor het eerst iets van eten doorgeslikt (geraspte komkommer trof ik aan in de luier). Grote stukken groenten vindt ze maar raar. Verder is ze liever lui dan moe :') Ze weigert nog steeds consequent te rollen, behalve op de bank (want dat is een beetje schuin) en op haar buik liggen vindt ze dermate stom dat ze tegenwoordig demonstratief haar hoofd neerlegt, gaat duimen en mij aankijkt van 'wat denk je nou zelf' :D

Ze worden ook echt iedere dag leuker he O+
  zondag 24 januari 2016 @ 21:36:50 #250
335643 faptist
Maakt fouten
pi_159367212
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 18:59 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind spijkerbroeken echt zķ raar staan bij baby-baby's. En het lijkt me ook niet lekker voor baby's die zoveel liggen, dus L draagt alleen zachte broekjes.

Voor de mouwen doe ik altijd de binnenstebuiten-truc, dat werkt geniaal! ^O^
Ro kan al kruipen/staan (LOPEN achter de blokkenwagen!! OMMEGOT!), maar ik vind spijkerbroeken veel te stug. Ik trek haar dus liever maillots aan. Of leggings/joggingbroeken.

quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:39 schreef SaskiaR het volgende:
Whaat? FOTO O+ O+

Ro heeft een monster jogging broek.. met tanden op de knieën. Zo lelijk. (L)

Ro update;
ze kan nu afbijten dus alles wat hard is is de bomb. Vooral kattenbrokjes. Gelukkig is het royal canin.. krijgt ze tenminste gecontroleerde troep binnen.
Alleen wanneer zij een appel eet krijg ik een beetje het ijs-afbijten-gevoel. kippenvel dus.
En vandaag liep ze opeens 2 meter achter haar blokkenkar. wat gebeurt er?
pi_159367322

N. heeft twee dinosaurusrompers, blauw ook. Kan prima, ze rockt ze megahard. O+
pi_159367524
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 21:36 schreef faptist het volgende:

[..]

Ro kan al kruipen/staan (LOPEN achter de blokkenwagen!! OMMEGOT!), maar ik vind spijkerbroeken veel te stug. Ik trek haar dus liever maillots aan. Of leggings/joggingbroeken.

[..]

Whaat? FOTO O+ O+

Ro heeft een monster jogging broek.. met tanden op de knieën. Zo lelijk. (L)

Ro update;
ze kan nu afbijten dus alles wat hard is is de bomb. Vooral kattenbrokjes. Gelukkig is het royal canin.. krijgt ze tenminste gecontroleerde troep binnen.
Alleen wanneer zij een appel eet krijg ik een beetje het ijs-afbijten-gevoel. kippenvel dus.
En vandaag liep ze opeens 2 meter achter haar blokkenkar. wat gebeurt er?

Haha, foto komt binnenkort!

Hier ook alleen zachte broekjes idd :)
  zondag 24 januari 2016 @ 21:53:40 #253
335643 faptist
Maakt fouten
pi_159367692
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 21:40 schreef Selvaria het volgende:

N. heeft twee dinosaurusrompers, blauw ook. Kan prima, ze rockt ze megahard. O+
van wibra? <3
pi_159367718
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 21:53 schreef faptist het volgende:

[..]

van wibra? <3
C&A!

Maar zo te horen moet ik ook naar de Wibra. O+
pi_159367926
Hallo babymama's (en papa's ;) ) . Ik verkoop een heleboel babymeisjeskleding. Heb nu albums maat 50-56 en 62 in V&A staan, misschien zit er nog iets bij voor jullie. Mag voor heel weinig weg.

Maat 50-56: http://s1308.photobucket.(...)library/Maat%2050-56
Maat 62: http://s1308.photobucket.com/user/razztwizzle/library/Maat%2062
pi_159367938
Ik zag dat er een dino-Tula is!
Ben wel op zoek naar een drager, dus als k een nieuwe koop wordt het die!
pi_159368143
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 22:02 schreef Razztwizzle het volgende:
Hallo babymama's (en papa's ;) ) . Ik verkoop een heleboel babymeisjeskleding. Heb nu albums maat 50-56 en 62 in V&A staan, misschien zit er nog iets bij voor jullie. Mag voor heel weinig weg.

Maat 50-56: http://s1308.photobucket.(...)library/Maat%2050-56
Maat 62: http://s1308.photobucket.com/user/razztwizzle/library/Maat%2062
Je foto 9 bij 62! Is ie er nog?
pi_159368284
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 22:11 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Je foto 9 bij 62! Is ie er nog?
Jahoor, je bent de eerste :D . Verder via PM ?
pi_159369301
Oh verdorie, met m'n domme hoofd neusspray gebruikt vanmiddag, mag die niet met borstvoeding.. Om 17.00 uur gebruikt en om 21.30 heeft ze bij me gedronken. Hmpf :{
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 24 januari 2016 @ 22:57:30 #260
147316 crew  DJMO
#trut
pi_159369334
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 22:56 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Oh verdorie, met m'n domme hoofd neusspray gebruikt vanmiddag, mag die niet met borstvoeding.. Om 17.00 uur gebruikt en om 21.30 heeft ze bij me gedronken. Hmpf :{
welke neusspray?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_159369377
Bionasal van bisolvon.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 24 januari 2016 @ 23:03:16 #262
147316 crew  DJMO
#trut
pi_159369470
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 22:59 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Bionasal van bisolvon.
ik kan hem niet terugvinden op de lijst bij borstvoeding.com. Wel kan ik je vertellen wat mijn kno-arts over de Avamys vertelde toen ik nog in verwachting was. (die mocht zgn ook niet gebruikt worden tijdens zwangerschap/bv). De dosering is minimaal, en de kans dat het via je bloedbaan overgaat in de melk is vrijwel nihil. Ik zou me dus als ik jou was niet al teveel zorgen maken, en zeker niet als er al zo'n tijd tussen het gebruik en de voeding heeft gezeten.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_159369631
Tnx voor het kijken.
pi_159373476
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 13:34 schreef -Spring het volgende:

[..]

Da's ontwikkeling. :) Nu ze ouder wordt beseft ze dat ook van jullie weg kan zijn. Eerder had ze daar minder tot geen benul van.

R begint nu ook wat verlatingsangst te krijgen. En ze wordt wat eenkenniger.
Wil je me nou vertellen dat ze nog eerder een of ander verlatingsbewustzijn ontwikkelt dan dat ze lacht?! :{w

:P.

Die warmte tip lijkt enigszins te werken trouwens, waarvoor dank! Voedingen om 23.30u, toen niet-slaaps-en-10x-eruit-voor-speen-en-huils tot voeding van 01.30u, toen slaaps tot voeding van 06.00u :).
Nou vind ik het wel sneu dat ze het dus blijkbaar koud heeft gehad en ik dat niet heb opgemerkt.. :@. Arm kind.

Al met al een slecht begin maar uiteindelijk nog een OK nachtje. Hoe is het bij jullie gegaan?
pi_159373715
Hier weer een perfecte nacht (20-7u), man is er 2x naar toe geweest voor speentje en ik sliep zelf van 23-6.15u *)

Maar ben nu al weer bang voor komende nacht... :')
  maandag 25 januari 2016 @ 07:54:14 #266
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159373827
Hier een afschuwelijke nacht. Niet door L maar omdat ik 7 x, zo'n beetje elk uur, moest :r .
pi_159373857
quote:
12s.gif Op maandag 25 januari 2016 06:18 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Wil je me nou vertellen dat ze nog eerder een of ander verlatingsbewustzijn ontwikkelt dan dat ze lacht?! :{w

:P.

Die warmte tip lijkt enigszins te werken trouwens, waarvoor dank! Voedingen om 23.30u, toen niet-slaaps-en-10x-eruit-voor-speen-en-huils tot voeding van 01.30u, toen slaaps tot voeding van 06.00u :).
Nou vind ik het wel sneu dat ze het dus blijkbaar koud heeft gehad en ik dat niet heb opgemerkt.. :@. Arm kind.

Al met al een slecht begin maar uiteindelijk nog een OK nachtje. Hoe is het bij jullie gegaan?
Goede nacht! En niet rottig over voelen hoor. Kan gebeuren, ze is niet stuk en je zorgt met alle liefde voor haar. Ze kan niet zeggen wat ze voelt en voor jou als nieuwbakken mama is het ook nieuw en wennen en haar signalen leren kennen. Wij verwarmden Twix' bed de eerste 8 weken ook voor met een pittenkussen. Was een tip van Kwakz0r en damn wat was ik blij met haar. Daardoor werd ons slapende jongetje niet meer wakker als hij zijn matras raakte want lekker warm. Al doende leert men ;).
pi_159373863
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 07:54 schreef Mariposas het volgende:
Hier een afschuwelijke nacht. Niet door L maar omdat ik 7 x, zo'n beetje elk uur, moest :r .
Beterschap!!
pi_159374186
Beterschap mariposas! Het gaat echt rond he? (dooddoener van de eeuw) Maar ik hoor er meer mensen over.
pi_159374193
Vervelend Mari, beterschap! Is het dat heersende buikgriepvirus?

Hier een goede nacht! 20.15 tot 6.00 uur en ze slaapt nu nog, dus ik zat lekker vroeg beneden om vast wat dingen voor mijn werk te doen (als ik vandaag vast vooruit werk dan kan ik op di-do eerder naar huis :) ).
pi_159375791
Hier ook een crap nacht, maar komt vooral door mezelf. ;(
Om 21:30 naar bed gegaan, maar sliep pas na de tweede nachtvoeding om 3:30. Dus ondanks het lang in bed liggen, heb ik 3 uurtjes geslapen ofzo.

De avond/nacht van F. was 20:30 - 0:30 - 3:30 - 6:50.

Vanmorgen een rondleiding gehad bij een kdv. Goede indruk gekregen! Vanmiddag een andere kdv bekijken en dan kiezen :o
pi_159375823
Getsie Mariposas, beterschap! Hier is de nacht nog steeds prima. 21.20 lag meneer in bed en ik zit te wachten tot hij zich meld. Zag 'n half uurtje terug wel open oogjes maar die zijn nu ook weer dicht!
pi_159375863
Beterschap allemaal!

Ik heb ook prut geslapen, maar ook niet door W. Ik hoest me verloren.

W. 'S nacht was 22:00 - 2:30 (maar toen hoefde 'ie enkel z'n speen)- 4:00 - 7:30.

Ik heb nog 3 weken verlof, dan moet ik ook weer. Ik zie er zo tegenop, ik ben nu al moe aan 't eind van de dag; laat staan alsk ook nog moet werken.. En dan moet ik W. ook nog elders gaan laten :{ :'(
pi_159376036
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 10:42 schreef silliegirl het volgende:

Ik heb nog 3 weken verlof, dan moet ik ook weer. Ik zie er zo tegenop, ik ben nu al moe aan 't eind van de dag; laat staan alsk ook nog moet werken.. En dan moet ik W. ook nog elders gaan laten :{ :'(
Hier idem! Aan de ene kant wel zin in, maar aan de andere kant: mijn baby 3 of 4 dagen per week overdag niet zien :'(

En die nachtrust ja... :{
  maandag 25 januari 2016 @ 10:49:02 #275
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159376043
Sillie, ik had dat ook, erg moe na een dag thuis met de kinderen. Nu ik weer aan t werk ben, ben ik juist uitgeruster. Want, op m'n werk kan ik mn dag zelf inplannen en word ik minder geleefd. Houd hoop dus ;)

Baby ergens anders laten is natuurlijk minder leuk, hier vind ik t alles meevallen. De oma's en opa's zorgen erg goed voor F (en peuter), en hij komt altijd vrolijk thuis.
pi_159376556
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 10:48 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Hier idem! Aan de ene kant wel zin in, maar aan de andere kant: mijn baby 3 of 4 dagen per week overdag niet zien :'(

En die nachtrust ja... :{
I second third that.. hoezo 3 of 4 dagen eigenlijk? Weet je nog niet hoeveel je gaat werken of ga je om de week 3/4 dgn werken?

Bedankt voor de geruststellende woorden Malteser :).

Beterschap mariposas, en sillie!
pi_159376644
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:11 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

I second third that.. hoezo 3 of 4 dagen eigenlijk? Weet je nog niet hoeveel je gaat werken of ga je om de week 3/4 dgn werken?

Bedankt voor de geruststellende woorden Malteser :).

Beterschap mariposas, en sillie!
Ja, de ene week 3 dagen en de andere week 4 dagen inderdaad. :)

Vriend zal vandaag ook telefoontje krijgen over z'n baan aanbod. Contractuele zaken zoals salaris en aantal dagen. En dan zullen we ook weten of F. 2 of 3 dagen naar de opvang moet.
Spannend dus. :X
pi_159376877
Ik twijfel nog steeds erg of we N. toch een dagje per week naar een opvang of oppas moeten laten gaan.

Voordelen:
-Ze vindt andere kinderen altijd erg leuk om mee te spelen
-Ik zou eindelijk meer werk voor elkaar kunnen krijgen (als zzp'er thuis werken met een kind is echt niet handig)

Nadelen:
-Duur, of we zadelen opa en oma ermee op.
-N. vindt het NIET LEUK om van mij gescheiden te zijn; bij papa of opa en oma is het altijd keihard huilen, tot ik er weer ben. Maargoed, dat is misschien anders bij een opvang/GO
-N. wil de laatste tijd niet meer uit de fles drinken, dus dat is onhandig.

I don't know ... :N
pi_159377260
Ik hoor van alle kanten van ouders dat ze kinderopvang duur / te duur vinden.
Natuurlijk hangt het heel erg van je inkomen (of die van je partner) af. Maar ik vind het over het algemeen gezien eigenlijk best meevallen? Maar misschien mis ik wel iets...

Als je het bekijkt vanuit een modaal / 1,5 modaal inkomen. Dan zit je op zo'n 15-20 euro netto per dag? :o
  maandag 25 januari 2016 @ 11:54:55 #280
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_159377516
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:44 schreef JantinaGr het volgende:
Ik hoor van alle kanten van ouders dat ze kinderopvang duur / te duur vinden.
Natuurlijk hangt het heel erg van je inkomen (of die van je partner) af. Maar ik vind het over het algemeen gezien eigenlijk best meevallen? Maar misschien mis ik wel iets...

Als je het bekijkt vanuit een modaal / 1,5 modaal inkomen. Dan zit je op zo'n 15-20 euro netto per dag? :o
Alles bij elkaar opgeteld is het natuurlijk een flink bedrag (¤ 7,00 per uur x 11 uur per dag x 12 dagen per maand = bruto ¤ 924). Maar ik vind ¤ 7,00 per uur voor iemand die goed op mijn kind past (en het is bij ons inclusief luiers en voedingen) dan weer niet duur, ik 'kost' meer per uur. En je krijgt nog een flink stuk terug van de belasting. Anders zou het ons met 2 kinderen ruim ¤ 1800 per maand kosten :+. Nu is het (wij zitten op ruim 2x modaal) voor ons (2 kinderen, 3 dagen pw kdv) netto bijna ¤ 700. Alsnog een flinke hap uit het salaris hoor...
pi_159377566
Ik vind het ook bruto wel meevallen. Een euro of zes per uur en dan zorgt een professioneel iemand voor je kinderen. Incl voeding, luiers en entertainment. Wel jammer dat je meestal voor de volle elf uur betaalt, maar goed, toeslag gaat er nog af dus dat compenseert wel.

Ik zou mijn kinderen niet achterlaten bij iemand die daar maar 2 euro per uur voor krijgt. Daar past je buurmeisje toch ook niet voor op?

Het is meer dat het structureel is en je per maand betaalt, dan gaat het om een aanzienlijk bedrag.
pi_159377643
Ik pitch trouwens even schaamteloos mijn kleertjes in de verkoop, zie v&a kleine jongensbabymoeders! *O*
pi_159377670
Het is misschien net waarmee je het vergelijkt dan?
Veel ouders werkten voor hun kinderen waarschijnlijk meer uren, dus lever je al loon in + maandelijks de opvang.
pi_159377759
Saskia, misschien vinden je ouders/schoonouders het juist superleuk? En qua kosten krijg je wel wat terug hč. Verder denk ik dat het mss voor N juist goed is om af en toe gescheiden van je te 'leren' zijn, want nu voel jij je ook niet lekker wss als je haar een keer écht ergens moet onderbrengen? Da's voor beide niet fijn. En ik lees hier heel vaak dat kindjes bij de oppas/GO/kdv wel gewoon drinken, dus denk dat dat wel losloopt. Als ze echt dorst heeft en jij bent er niet pakt ze die fles wel ;).

Je zit sowieso in een luxe positie, dat het niet hoeft, super fijn O+. Qua oppas kan je het misschien een paar weken een middagje of dagje proberen als je ouders er voor open staan?

@jantina spannend met je man! Ben benieuwd.

Ik dacht ik ga wel 4 dagen werken, ook omdat ik nog aan het groeien ben op het werk, maar nu twijfel ik. Met name omdat ik een uur reistijd heb en dus straks 4 dagen van half 8 tot 6u, soms half 7 van huis ben (vaak file savonds waardoor reistijd oploopt).
pi_159377850
Als ik zie hoe blij onze zoon wordt van de opvang dan word ik ook helemaal blij O+ Lekker spelen, hij eet daar meer dan thuis (oudere kinderen nadoen denk ik), heeft veel meer en ander speelgoed, houdt de andere kinderen goed in de gaten - veel dingen die hij niet krijgt op een dag dat hij met mij thuis is. (Wij hebben twee dagen opvang, één dag opa & oma en zijn allebei een dag thuis) Maar ligt misschien ook aan zijn karakter, hij houdt van veel mensen om zich heen en kan goed tegen prikkels. Ik vind het best duur omdat we met ons inkomen weinig terugkrijgen (ja luxeprobleem) maar omdat ik hem er met een goed gevoel naartoe breng werk ik een stuk lekkerder. En op mijn vrije dag ben ik er helemaal voor hem.
pi_159377871
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 12:04 schreef hetzusjevan het volgende:
Saskia, misschien vinden je ouders/schoonouders het juist superleuk? En qua kosten krijg je wel wat terug hč. Verder denk ik dat het mss voor N juist goed is om af en toe gescheiden van je te 'leren' zijn, want nu voel jij je ook niet lekker wss als je haar een keer écht ergens moet onderbrengen? Da's voor beide niet fijn. En ik lees hier heel vaak dat kindjes bij de oppas/GO/kdv wel gewoon drinken, dus denk dat dat wel losloopt. Als ze echt dorst heeft en jij bent er niet pakt ze die fles wel ;).

Je zit sowieso in een luxe positie, dat het niet hoeft, super fijn O+. Qua oppas kan je het misschien een paar weken een middagje of dagje proberen als je ouders er voor open staan?

Ik dacht ik ga wel 4 dagen werken, ook omdat ik nog aan het groeien ben op het werk, maar nu twijfel ik. Met name omdat ik een uur reistijd heb en dus straks 4 dagen van half 8 tot 6u, soms half 7 van huis ben (vaak file savonds waardoor reistijd oploopt).
We proberen het vaak hoor, maar niet altijd een succes. Ik ben al 2x per week 2 uur weg voor werk, dan past man op, en dat is bijna altijd huilen. Bij mijn schoonouders laatst ook. Ik zal ze eens polsen over of ze langer dan een paar uurtjes zouden willen oppassen. Mijn ouders willen pas als N. wat ouder is ( een jaar ofzo).
pi_159377904
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 12:08 schreef Minarosa het volgende:
Als ik zie hoe blij onze zoon wordt van de opvang dan word ik ook helemaal blij O+ Lekker spelen, hij eet daar meer dan thuis (oudere kinderen nadoen denk ik), heeft veel meer en ander speelgoed, houdt de andere kinderen goed in de gaten - veel dingen die hij niet krijgt op een dag dat hij met mij thuis is. (Wij hebben twee dagen opvang, één dag opa & oma en zijn allebei een dag thuis) Maar ligt misschien ook aan zijn karakter, hij houdt van veel mensen om zich heen en kan goed tegen prikkels. Ik vind het best duur omdat we met ons inkomen weinig terugkrijgen (ja luxeprobleem) maar omdat ik hem er met een goed gevoel naartoe breng werk ik een stuk lekkerder. En op mijn vrije dag ben ik er helemaal voor hem.
Ja dit, ik merk dat N. zich thuis verveelt. En ze houdt van prikkels :)
  maandag 25 januari 2016 @ 12:36:19 #288
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159378518
L vindt die interactie met andere kindjes ook echt superleuk. Hij kan nog niets, maar hij zit altijd zo te kijken en te lachen als de andere kindjes spelen dat ik het gewoon soms zielig vindt. :')
Vanuit de emotionele kant vind ik het overigens wel beter als een baby het eerste jaar bij zijn ouders is.

Ik vind de (onze) opvang wel erg duur, zeker nu. Het tarief van onze opvang is per1 feb verhoogd van ¤7 naar ¤7,35. 8)7
pi_159378707
Mag ik nog even een hulde aan Mariposas voor de truuk met de binnenstebuiten mouwen?! _O_ Bril-fucking-jant!!! Ik had gewoon een niet-huilende baby vanochtend bij het aankleden *O* Ondanks een wat strak shirtje van 4FF was het gewoon in een piep geregeld in plaats van het standaard gewurm met mouwen, onderliggende romper en spartelend kind.
pi_159379966
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 12:04 schreef hetzusjevan het volgende:

Ik werk 4 of 5 dagen per week. Ik ben twaalf uur per werkdag van huis. Het is af en toe best pittig, maar te doen. De dagen dat ik thuis ben zorg ik dat ik alle aandacht voor Frits.
Hoe vaak zou je uk dan naar een kdv gaan?
  maandag 25 januari 2016 @ 13:38:34 #291
409579 LuDann
All the way
pi_159380040
Buh, heb maar 1,5 uur slaap gehad vannacht. Wolk was lekker aan het spoken. Wat bezielt sommige baby's toch, dat ze 2 uur 's nachts denken 'tijd om op te staan, party! *O* ' :')

Wolk werd ook voor een jongetje aangezien laatst, ze had een blauw jumpsuitje met appeltjes aan en roze sokken.

Op dit moment is ze 3 dagen van huis, dus oma of KDV. Voor mij is dat net genoeg, 4 dagen zou ik te veel vinden. Ik ben dus blij dat het zo kan op dit moment.
pi_159380440
J wil (als hij moe of niet lekker is) ook het liefst bij mij zijn. Mijn sportavond is niet altijd leuk voor mijn vriend, als hij pech heeft is het de volle twee uur huilen. Maar op de opvang gaat het prima (behalve het slapen dan), toen hij kleiner was genoot hij van het kijken naar anderen (zoals Mariposas beschrijft van L), nu begint hij ook wat te spelen enzo. Hij gaat twee dagen, de overige dagen zijn vriend of ik thuis, dat vind ik mooi.
Over het maandbedrag denk ik maar niet te veel na :P. En dsn moeten we ook nog wat dingen zelf meenemen die eigenlijk bij het uurtarief zijn inbegrepen (ivm allergie en moeilijke slaper). Ach ja.

Ik heb net bij de Hema twee hele leuke zachte broekjes gekocht, kunnen we weer even vooruit. En morgen komt er met de post nog een shirtje waar ik helemaal verliefd op was toen ik het zag O+
pi_159380602
Wij zijn er uit qua kdv! Net terug en deze sprong er echt uit! :D

Wel leuk, dan komt ze op 1 dag in dezelfde groep als ons buurjongetje dat naast ons woont.
pi_159380885
Ik vind de opvang als maandbedrag ook wel prijzig, maar als je kijkt naar het uurtarief valt het inderdaad best mee. Ik ga er netto nog steeds op vooruit door te werken tenminste. :P En onze GO is O+, Ketel heeft het daar ook altijd goed naar zijn zin, zo fijn.

Ik kom nog even een foto spammen. Vorige maand ging ik wat drinken met een vriendin met chique camera. Ze schoot spontaan wat plaatjes en die heeft ze net opgestuurd. En kiek nou, mijn droppie. O+
SPOILER
pi_159381117
Mnohhhh, Keteltje O+

Ik kreeg mijn snotneus net ook doorgestuurd. *;
SPOILER
Verder wil ik het over mijn nacht niet hebben. Maar volgens mij ben ik in goed gezelschap vandaag. :P

Beterschap Sillie en Mari!

Opvang is hier 2 dagen in de week. Ik vind het alles meevallen qua kosten. Toen ik nog geen werk had ging ze 1 dag in de week om m'n plekje niet kwijt te zijn. Toen was ik het dubbele kwijt voor 1 dag ten opzichte van wat ik betaal voor 2 dagen.
Verder past mijn moeder 1 dag op en zijn vriend en ik beiden een dag thuis.
pi_159381342
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 13:36 schreef Cholula het volgende:

[..]

Ik werk 4 of 5 dagen per week. Ik ben twaalf uur per werkdag van huis. Het is af en toe best pittig, maar te doen. De dagen dat ik thuis ben zorg ik dat ik alle aandacht voor Frits.
Hoe vaak zou je uk dan naar een kdv gaan?
4 dagen, 2 dagen oma's en 2 dagen GO.

Wij gaan 6¤ p/u betalen voor GO (excl luiers en fv, en waarvan 1¤ is bureaukosten). Is dat duur? Ik heb geen idee eigk.

Luna wat een prachtige spontane foto O+. En kris wat een snoepje :).
pi_159381422
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:21 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

4 dagen, 2 dagen oma's en 2 dagen GO.

Wij gaan 6¤ p/u betalen voor GO (excl luiers en fv, en waarvan 1¤ is bureaukosten). Is dat duur? Ik heb geen idee eigk.

Luna wat een prachtige spontane foto O+. En kris wat een snoepje :).
Wij betalen straks 6,90 per uur voor de KDV. Dat is wel inclusief luiers, flesvoeding en elke dag een warme maaltijd (tzt)
pi_159381645
Oh Kris, wat een lekker blije foto O+
pi_159381649
Onze kdv kost 6,99 per uur, ook alles inc. W. gaat daar 1,5 dag per week heen (of eigenlijk: de ene week 1 dag, de andere week 2 dagen.) Mijn ouders passen dan nog een dag op en er is een papa-dag. Effectief is W. dus 2 of 3 dagen per week van huis (ik ga net als Jantina de ene week 3 en de andere week 4 dagen werken).
  maandag 25 januari 2016 @ 15:12:32 #300
360012 Shopaholic1984
pi_159382756
Wij betalen straks ¤5,83 voor de GO incl bureaukosten, luiers en eten. Alleen flesvoeding moet ik meegeven, maar dat is er dan maar 1 meer.
  maandag 25 januari 2016 @ 15:12:52 #301
360012 Shopaholic1984
pi_159382767
En dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')