Geen idee, omdat ze van geprakt voedsel uitgaan denk ik. Kruidvat heeft ze ook en daar staat 9 maanden op. Ik volg het voedingsintroductieschema op borstvoeding.com en daar houden ze 6 maanden aan, dat is ook wat googelen oplevert.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:31 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wat maakt dat ze dat zo voor 7+ maanden verkopen dan?
Kokosolie is ook nog een optie, dat schijnt ook antiviraal en schimmelwerend te zijn.quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:34 schreef FlyingFish het volgende:
Wat een leuke foto Mariposasgoede timing!
Iemand hier tips tegen schrale babyhandjes? O is een flinke duimer en zijn duimen hebben nu aan de onderkant rode schrale plekken. Wat kan ik hierop smeren? Vaseline of Zwitsal lijkt me niet zo handig omdat de plek regelmatig in zijn mond komt. Is lanoline hier handig voor? Dat mocht ook gewoon op tepels bij borstvoeding, dus lijkt me iig niet schadelijk als hij dat in z'n mond krijgt. Iemand tips?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sara ik wou nog zeggen dat ik vaak voorlees (de hele dag tegen een baby aan ouwehoeren is niet mijn sterkte punt).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ha en heeeeeeeeeeeeeeeeel veel kleding komt hier vandaan![]()
Haha en jij mag ook nog dubbel shoppen!quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:38 schreef Daui het volgende:
Ooooooooo en bij de HEMA hebben ze nu geen poezie spullen maar pandaberenkleding voor babies![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb hulp nodig. Is er zoiets als Anonieme Babykledingshoppers?
Dat doen ze op de vrije school ookquote:Op donderdag 21 januari 2016 22:28 schreef hetzusjevan het volgende:
Hier geen vrije scholen in de buurt dus no go.. Sowieso maar 2 scholen in het dorp: eentje aan de ene kant van het dorp met een leerlingenstop en aan de andere kant eentje die net is gefuseerd omdat het aantal leerlingen terugliep. Weinig keuze dus. Dat is dan weer het nadeel van in een durrep wonen I guess.
Beginnen ze op katholieke scholen nog steeds de ochtend met een gebed nowadays trouwens? Wij moesten dat vroeger wel. Vroeg het me ineens af.
Edit: omg ik kan ze nog steeds opdreunen.
quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:45 schreef kazy het volgende:
[..]
Haha en jij mag ook nog dubbel shoppen!
Wat een knappe meneren heb je trouwensIs het een eeneiige tweeling eigenlijk? (weet het niet meer). Ze lijken wel veel op elkaar, maar toch ook weer net niet (zo op de foto dan)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Scholen, nog niet over nagedacht. Rotterdam heeft veeeeeel keuze, maar als we terug zouden verhuizen naar Tholen hebben we de keuze uit 4 scholen zonder wachtlijst. Ok 1 valt sowieso af. Zwaar gereformeerde school. Daar passen wij niet tussen. De anderen zijn christelijk, openbaar en een montessori.babyfoto's! Zoveel leuke baby's komen er voorbij. Ik zag de kleine van IMA zitten, Micheal van DJMO die zo leuk zit en nog veel meer
![]()
![]()
[ Bericht 21% gewijzigd door Shopaholic1984 op 22-01-2016 05:41:53 ]
Hebben onze baby's ea uitgewisseld mss? Wat de jouwe slaapt is de mijne wakkerquote:Op vrijdag 22 januari 2016 06:19 schreef Cassandra87 het volgende:
Shop! Wat zijn ze groot!
Hier van half twaalf tot half zes geslapen, gevoed, tijdens de voeding in slaap gevallen, en nu weer in coma. Dus geen omdraaien van het ritme. Las op internet dat dat bij een twaalf weken sprong hoort? Hij is nu twaalf weken na UD ongeveer.
Vindt het wel raar hoor, ben benieuwd hoe hij vandaag overdag is. Hij was gisterenavond ook zoveel aan het slapen dat ik niet goed heb kunnen zien of hij wakker wel alert is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Want het leven is niet meer dan een sprookje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:00 schreef Mineola het volgende:
*En in het kader van worthless without pics, mijn baby en zijn signature lookZo weer weg.
Hehe, hele herkenbare signature lookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zusje: J. was 3 weken te vroeg en daar duurde het ook wel lang bij voor hij ging lachen enzo. Ik heb ook meerdere keren gegoogled wanneer de eerste lach gemiddeld is, want het duurde zo langDe baby van LuDann is een paar dagen ouder dan J. maar die lachte weken eerder al, wat mij ook onzeker maakte. Nou ja, uiteindelijk weet ik niet eens meer wanneer die eerste lach nou was (iig ná 6 weken), maar het komt echt wel
[ Bericht 1% gewijzigd door MissBliss op 22-01-2016 10:50:53 ]Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
Joh, J is drie en nog niet ingeschreven. Doen we in maart, als de scholen open dagen hebben.quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:20 schreef MevrouwCactus het volgende:
Scholen? Ships, moet ik daar ook al aan denken? Sjaak is net 10 maanden!
Even zoeken op scholen + woonplaats op Google. Voor den haag heb je bv een website met alle basisscholen en daar zie je per jaar het aantal beschikbare plekken + aanmeldingen. Maar ik denk dat alleen grote steden dit hebben.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:20 schreef FlyingFish het volgende:
Hoe weten jullie van die wachtlijsten? Wij willen komende zomer gaan verhuizen en waarheen is nog afhankelijk van waar we een leuk huis zien, dus nu al inschrijven is er niet bij, maar ik vind op de websites van de verschillende scholen niets terug over wachtlijsten.
De kans is groot dat we hier verhuizen naar de wijk waar m'n broer (van de drieling) woont, en dan moet ik ook nog even goed na gaan denken of ik O op dezelfde school wil hebben (waarschijnlijk ook zelfde klas dan), of juist niet.
Misschien kan Alex meteen naar de middelbare?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:32 schreef pinquit het volgende:
Hier moet je ook op tijd ziijn, broertjes en zusjes krijgen wel voorrrang, maar helaas zit Max al niet meer op school als Alex vier is
quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:42 schreef Lijnloos het volgende:
Zitten die van jullie nou nog niet op school???
[ afbeelding ]
Minke hebben wij ook pas met ruim 3 ingeschreven nadat we eens goed zijn rondkijken want veel keuze in dit kleine durp... tis een montessorischool geworden
Wat rot dat je daar onzeker van werd. Ik werd zelf ook onzeker door een andere baby die weer eerder lachte dan de mijne. Er is altijd een andere baby om je onzeker te maken over de jouwe, zo lijkt het.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:32 schreef MissBliss het volgende:
Wat een leuke foto's allemaal!
[..]
Hehe, hele herkenbare signature look![]()
Zusje: J. was 3 weken te vroeg en daar duurde het ook wel lang bij voor hij ging lachen enzo. Ik heb ook meerdere keren gegoogled wanneer de eerste lach gemiddeld is, want het duurde zo langDe baby van LuDann is een paar dagen ouder dan J. maar die lachte weken eerder al, wat mij ook onzeker maakte. Nou ja, uiteindelijk weet ik niet eens meer wanneer die eerste lach nou was (iig ná 6 weken), maar het komt echt wel
ja dat is precies de aids hier, alle kinderen staan vanaf hun geboorte op vijf scholen ingeschreven. Ik blijf me daar over verbazen. Mauwtje staat sinds ze drie maanden oud is op de buurtschool ingeschreven en de kans dat ze uiteindelijk in 2018 geplaatst wordt is ongeveer 50%.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:58 schreef LuDann het volgende:
Ik heb een afspraak gemaakt bij de vrije school voor een gesprek. Ik heb gevraagd hoe dat zit met wachtlijsten en ze zei dat ik misschien nog net op tijd ben met inschrijven. Echt bizar.
Ik ga inschrijven op verschillende scholen omdat ik geen idee heb wat voor school we over een paar jaar het beste achten. We zullen vast de enige niet zijn die dat doen, dat zorgt er wel voor dat het een zooitje wordt met die wachtlijsten.
Zul je zien, besluit je kind dat ie geneeskunde wil doen oid, mag ie ook daar weer meeloten...quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:12 schreef pinquit het volgende:
Pff wat een gedoegelukkig is studeren straks superduur, anders moeten de kinders straks voor studies ook nog op wachtlijsten
quote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:14 schreef hetzusjevan het volgende:
Shop, kris die foto'sWat een snoepjes hebben jullie, zo schattig!
Shop (en andere mama's met preemies maar de enige waarvan ik het zeker weet is shop sorry) merk(te) jij trouwens dat je qua ontwikkeling moet corrigeren vanwege vroeggeboorte? Of is dat een beetje onzin?
Er werd vanuit het ZH duidelijk aangegeven dat we 'moeten' corrigeren. Het eerste jaar hebben we ook fysio aan huis, omdat ze voor de 32 weken geboren zijn. Alleen zijn de meiden snel. De fysio was er toevallig vanmorgen en stond weer verbaasd van de meiden. Ze kruipen, trekken zich op. L gaat zelf zitten. Ze zitten motorisch ongecorrigeerd gewoon op niveau.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar er zijn ook baby's die er wel wat langer over doen. Komt vanzelf goed hoor zusjevan. N en L waren 8 en 9 weken toen ze thuis kwamen uit het ziekenhuis. Toen sliepen, aten en lagen ze ook alleen nog maar. Ik weet niet eens precies wanneer het hele contact gebeuren begon. Niet gelijk na thuiskomst in ieder geval. Dat duurde ook nog echt wel even. Komt vanzelf![]()
Tja belachelijk, je doet er weinig aan. Die wachtlijsten zijn meestal noodgedwongen. In grote steden is de vraag gewoon groot en het aanbod ook. En het is toch niet zo gek dat wat jij leuk vindt ook aantrekkelijk wordt gevonden door anderen? Hartstikke fijn dat jij dat gedoe niet hebt! Maar waarschijnlijk hoef jij ook niet uit twaalf scholen te kiezen die allemaal op fietsafstand liggen. Overigens is het feit dat je met drie jaar pas mag inschrijven vermoedelijk wel een maatregel om een wachtlijst te voorkomen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:18 schreef mousemicky het volgende:
Ik vind die wachtlijsten echt belachelijk. Gelukkig doen ze daar (nog?) niet aan hier. Je mag geloof ik pas inschrijven in het jaar dat je kind 3 wordt...
Vandaag 13 weken precies tochquote:Op vrijdag 22 januari 2016 06:19 schreef Cassandra87 het volgende:
Hij is nu twaalf weken na UD ongeveer.
oh ja gaat hardquote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:45 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Vandaag 13 weken precies toch![]()
F. was 2 dagen eerder uitgerekend.
Scholen, ook nog niet mee bezig. Geen idee ook of er wachtlijsten zijn...
En ik zag een heleboel leuke baby foto's!!
Hoe normaal is het, dat een kdv ook dagen van ziekte en vakantie doorberekend in het factuur en dat je deze dagen niet mag inhalen?
Ja ze zijn week 31/32 gesloten. De go heeft alleen met kerst vakantie maar dan is mijn man ook vrijquote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:50 schreef Mineola het volgende:
Doorberekenen is bij mijn weten normaal Jantina.
Maar wij mogen vakantiedagen wel inhalen, mits binnen een periode van drie weken ervoor en drie weken erna.
Ziektedagen is in principe jammer helaas, maar soms is het wel mogelijk op basis van beschikbaarheid om er een ruildag van maken. Dinsdag ziek thuis en vrijdag een dagje extra brengen, dat idee.
Cassandra, vakantie van het kdv, seriously?!
Hoe gaat het eigenlijk met je zwangerschap? Is het niet zwaar, zo snel op de eerste keer? En weten jullie al of het een meisje of een jongetje is?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 14:23 schreef Ggirl het volgende:
Ons KDV heeft ook zomervakantie! Ze zijn maar met z'n tweetjes en twee vrijwilligers, dus kan 't goed begrijpen. Ze geven het wel in November al aan dus er is goed op te anticiperen. (Vooral omdat ik dan toch met verlof thuis ben dit jaar 😊)
Mini moet wat slaap inhalen geloof ik. Hij lag er gisteren om 20.30 uur in en sliep tot 10.00! Nu snurkt ie alweer een ruim uur!
Het gaat perfect! Totaal geen kwaaltjes dit keer (vorige keer 30 weken misselijk geweest, dus dat mis ik niet! 😉). Eventjes afkloppen want pas 13 weken.. Qua 'zwaar' valt het me reuze mee. T. Is zo'n gemakkelijk jongetje hij lijkt er alle begrip voor te hebben dat ik af en toe een beetje langzamer loop.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 15:11 schreef LuDann het volgende:
[..]
Hoe gaat het eigenlijk met je zwangerschap? Is het niet zwaar, zo snel op de eerste keer? En weten jullie al of het een meisje of een jongetje is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel beetje teleurgesteld in de deskundigheid. Ik gaf aan dat over minder dan 2 maanden mijn kolfrecht afloopt en dat kolven op werk dan niet echt een optie meer is. En of ze tips hadden voor wat ik dan qua eten moet/kan doen en voor het afbouwen van de bv zodat ik niet ineens met stuwing en ontstekingen zit, maar wel live kan blijven voeden. En de arts had eigenlijk geen idee. Kreeg alleen een algemeen verhaaltje over voeding. Je zou toch denken dat ze die vraag wel vaker krijgen?
quote:Op vrijdag 22 januari 2016 16:30 schreef lunapuella het volgende:
Klassieke fout: ik zit op de bank zonder eten, drinken of afstandsbediening binnen bereik, maar mét slapend kind op me.
Oh goeie tip, dank je! Ga ik eens opzoeken.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 18:14 schreef Cassandra87 het volgende:
Luna wat een beer! Mooi lijntje zeg! Qua kolf advies, ben je lid van de fb van lll?ik vind dat echt een handige fb. Je moet soms even met een potje zout lezen want ik vind ze soms een beetje opdringerig pro bv, maar wel heel handig qua tips.
Wij hebben die allemaal gewoon vanaf 6 maanden gegeven.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 19:37 schreef Krisvc het volgende:
Babysaurus. Lekker ding <3
Bedankt nog voor de mini rijstwafels tip van gister! Ik weet niet meer wie het was, maar L. wil je 10000 open mond kusjes geven. Want mini rijstwafels zijn zo lekker dat je zo op hebt voor je moeder doorheeft waar die rijstwafel nou is gebleven.
Weet iemand of er verschil zit tussen de knabbels van Goodies en de maisboogies? En mogen die echt pas vanaf 8 maanden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In het skipak van Mousemicky
[ Bericht 4% gewijzigd door ingee op 22-01-2016 20:46:00 ]
Haha bedankt voor het googelenquote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:19 schreef mousemicky het volgende:
Ik denk dat hier in t durp alle scholen gewoon even goed zijn. Heb even gegoogled, en in de buurstad (daar waar MevrC woont) ook geen wachtlijsten te vinden. Websites van scholen geven aan 'inschrijven vanaf 3 jaar'. Al weet ik dat er in de stad ook extreem zwarte/ witte scholen zijn, maar hoe dat verder zit, geen idee. Kan me voorstelen dat sommige scholen minder populair zijn dan andere.
Maar goed, ik heb ook geen ambitie om een montessori/ vrije/ iPad oid school te kiezen, dat scheelt ook vast...
En over baby's:
Mijn baby is vandaag bij opa en oma #3. Met grote broer samen. Deze opa en oma passen niet structureel op, maar een keer in de maand tot 6 weken. Ben benieuwd hoe het gaat, want ze kennen F's gebruiksaanwijzing dus nog niet zo heel goed...
Nee, dat kloptquote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:03 schreef hetzusjevan het volgende:
Wow IMA wat een mooie foto! Die is denk ik niet met je telefoon gemaakt. Heel mooi!
Ja verder hoi ik lig nog in bed en ga nu opstaan. Zegt genoeg over mijn nacht denk ik. Team kris en mineola hier dus.
Ja ik! I love it!quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:23 schreef pinquit het volgende:
Ik vind het zo naar dat ik a. Niet kan zien in de auto, hij kan echt alleen achter mij zitten![]()
Heeft iemand zo'n achteruitkijkspiegel daarvoor? Hoe bevalt dat?
Ik ken er ook met een zuignap die je tegen je achterruit plakt.. Maar of dat goed blijft hangen weet ik niet, mijn tomtom valt ook altijd naar beneden.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 14:53 schreef kwakz0r het volgende:
Voor een eventuele nummer 2: kun je dat ding ook bevestigen zonder hoofdsteun? Ik heb een koekblik zonder hoofdsteunen namelijk...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen 'm lachend op de foto krijgen is nogal een uitdaging. Hij lacht vollop, maar niet zodra er een camera in beeld komt!
Nee, deze niet. Maar je hebt wel met zuignap voor je achterruit. Maar die zijn nogal klein (logisch ook wel).quote:Op zaterdag 23 januari 2016 14:53 schreef kwakz0r het volgende:
Voor een eventuele nummer 2: kun je dat ding ook bevestigen zonder hoofdsteun? Ik heb een koekblik zonder hoofdsteunen namelijk...
Nachtbraker, check. Sjaak sliep 22.00u-3.30u en daarna weer op mij, op de bank. Dus ik had een prutnacht, op de bank zitten is niet heel prettig zonder te bewegen.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 09:29 schreef Selvaria het volgende:
Goeiemorgen!![]()
Geen nachtbrakers? Allemaal goede nachten?Ik hoop dat jullie met ons meededen: 23.15 (
x 1000, konijntje heeft constant beneden gespeeld nadat eerder naar-bed-pogingen faliekant mislukten) - 06.30-09.15.
![]()
Dat laatste stukje kon ik alleen niet slapen door N.'s gewoel, maar gelukkig was het al half 7, valt dus mee.
Nu zit ik beneden, heb ik de was al opgevouwen en opgeruimd en hoor ik N. boven ewewewewe iiiiih deh gblrgrr aaaah met man doen, dus ik ga maar snel knuffelen.
We gaan er vanuit dat hij alles voor z'n eerste verjaardag gehad heeft en dat hij daarna nooit meer ziek isquote:Op zaterdag 23 januari 2016 17:16 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Jeetje mevrC! Het is wel iedere keer raak bij Sjaak! (No pun intended)
Dat is de zesde ziekte volgens mijquote:Op zaterdag 23 januari 2016 16:54 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Nachtbraker, check. Sjaak sliep 22.00u-3.30u en daarna weer op mij, op de bank. Dus ik had een prutnacht, op de bank zitten is niet heel prettig zonder te bewegen.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar Sjaak heeft gewoon weer een kinderziekte, de 5e ziekte dit keer. De afgelopen dagen had hij koorts, nu heeft hij overal vlekjes. De bingo-kaart was nog niet vol blijkbaar.
Oh dat kan ook, ik dacht andersom.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 18:05 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dat is de zesde ziekte volgens mijvevelend is die, met die hoge koorts ineens.
Vijfde ziekte hebben ze eerst vlekjes en daarna koorts.
Ben even de symptomen aan het googelen, maar de rode wangen met vlekjes had Sjaak woensdag/donderdag al, toen viel me dat op. Daarna begon koorts en toen kwamen er vlekjes overal (romp, toen armen en benen, nu ook handen). De koorts was ook niet zo hoog als beschreven staat bij de zesde ziekte.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 18:05 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dat is de zesde ziekte volgens mijvevelend is die, met die hoge koorts ineens.
Vijfde ziekte hebben ze eerst vlekjes en daarna koorts.
Sjaak vindt een activiteiten kubus-dinges helemaal tof. Zoiets.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:02 schreef Hupje het volgende:
Leuk, Ggirl!
Beterschap voor Sjaak.
Wat is leuk speelgoed vanaf 9/10 maanden? We willen wat nieuws kopen voor J, maar ik weet nog niet zo goed wat. (Geen dingen met batterij)
Ah vandaar. Sorry! Nou ja, sowieso rot natuurlijk. Sterktequote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:02 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ben even de symptomen aan het googelen, maar de rode wangen met vlekjes had Sjaak woensdag/donderdag al, toen viel me dat op. Daarna begon koorts en toen kwamen er vlekjes overal (romp, toen armen en benen, nu ook handen). De koorts was ook niet zo hoog als beschreven staat bij de zesde ziekte.
Thanksquote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:57 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ah vandaar. Sorry! Nou ja, sowieso rot natuurlijk. Sterkte
Hier zijn de meiden gek op de blokkenkar. Daar kun je de blokken uitgooien, op gaan liggen, met de blokken spelen (in je mond stoppen) en aan de voorkant zit een soort telraam x3, dus leuk met kralen spelen.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:02 schreef Hupje het volgende:
Leuk, Ggirl!
Beterschap voor Sjaak.
Lekker van genieten, Malteser!
Wat is leuk speelgoed vanaf 9/10 maanden? We willen wat nieuws kopen voor J, maar ik weet nog niet zo goed wat. (Geen dingen met batterij)
Omdat ze dan bij jullie isquote:Op zondag 24 januari 2016 06:39 schreef hetzusjevan het volgende:
Aaah sillie dat snoetje van W haha geweldig!
Mwohhh Sjaakarm ding. Veel beterschap weer.
Oww sara balen.. Je hebt wel lekker lang verlof gehad though. Hoeveel dagen ga je weer werken?
Boh mini wilde gisteren overdag gewoon echt niet slapen. Vond ik een beetje zorgelijk, niet uitgeruste kinderen slapen slechter, viceuze cirkel enz. Na het avondeten kwam ze ineens heel vaak voor voedingen. Ik denk dat ze mss aan het clusteren was ofzo, achteraf.
Om half 12 voeding in bed gegeven, tussen ons in gelegd.. Ze werd pas rond 6u wakker en was niet eens aan het happen. Heb d'r maar eruit gehaald om kwart over 6, even verschoond.. Supertevreden, helemaal niet huilen
. Nu wel lekker drinken.
Snap er niks van. Waarom slaapt ze tussen ons in de hele nacht door en in d'r eigen bed niet?
Owja wel schattig, ze heeft vannacht net zolang lopen wurmen totdat ze met d'r hoofd tegen papa's hoofdkussen aan lag. Heb d'r 1x terug in het midden gelegd maar later lag ze weer zo.
Als je gevoel zegt dat je langs wil gaan moet je dat doenquote:Op zondag 24 januari 2016 10:11 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Heeft het zin om met een ratelbaby even langs de huisarts te gaan morgen? Ze is wel blij en drinkt en slaapt goed, maar ze ratelt bijna de hele dag. Ze hoest ook wel, maar dat lijkt haar ook weer niet heel veel te helpen, zit nog wel vast heb ik het idee.
Zo heftig is het hier gelukkig niet, arme A! Hopelijk gaat dat ook snel over..quote:Op zondag 24 januari 2016 09:59 schreef pinquit het volgende:
Hier houdt het buikgebeuren A. ook nog regelmatig wakker helaas![]()
Soms is het ook heel hard gillen, waarna er een stuk of 20 scheten volgen
Mamahonger.quote:Op zondag 24 januari 2016 10:40 schreef hetzusjevan het volgende:
Dat ze bij ons wil zijn snap ik maar het verklaart niet waarom ze dan ineens geen honger heeft rond 3u. Bovendien heeft ze vanaf haar geboorte apart geslapen, eerder was het geen probleem.
IMA zal eens kijken of bedje weer voorverwarmen helpt, thnx nog niet aan gedacht.
Kris, balen.. beterschap!
Drinken kan ook geborgenheid zoeken zijn, hoeft niet altijd megahonger te zijn.quote:Op zondag 24 januari 2016 10:40 schreef hetzusjevan het volgende:
Dat ze bij ons wil zijn snap ik maar het verklaart niet waarom ze dan ineens geen honger heeft rond 3u. Bovendien heeft ze vanaf haar geboorte apart geslapen, eerder was het geen probleem.
IMA zal eens kijken of bedje weer voorverwarmen helpt, thnx nog niet aan gedacht.
Ik bedoelde met name ook qua pyjama/slaapzak. Wij hadden ook een tijdje dat M in eens weer 's nachts wakker werd. Toen we de mouwen aan haar slaapzak hadden geritst was dat ineens weer over.quote:Op zondag 24 januari 2016 10:40 schreef hetzusjevan het volgende:
+1.quote:Op zondag 24 januari 2016 10:49 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Zo'n dag dat je een pittig kort mamakapsel heel goed begrijpt, knopenx1000![]()
![]()
Terugrolmamaquote:Op zondag 24 januari 2016 12:22 schreef Jagärtrut het volgende:
Geen idee, twist! Wel gek..
De kleine kan nu echt rollen naar z'n buik. Nu frustreert het hem enorm dat hij niet terug op z'n rug komt, stiekem best grappig!
Ze verkochten hier bij de etos de avent Soothie. Ik zat die hangen en dacht "hey! Daar hadden ze 't op fok over!" Dus die heb ik meegenomen. Bevallen prima! Nu is inslapen niet meer met huils maar al sabbelendquote:Op zondag 24 januari 2016 11:19 schreef hetzusjevan het volgende:
Eerder papahonger. Maar ok.. bedankt voor de tips! We gaan vanavond maar weer eens proberen..
Hehe sillie, ook prima toch? Had je de soothie besteld? Of de jollypop?
Da's ontwikkeling.quote:Op zondag 24 januari 2016 10:40 schreef hetzusjevan het volgende:
AH ja kak helemaal vergeten.quote:Op zondag 24 januari 2016 19:18 schreef pinquit het volgende:
Es ik denk dat je A. dat mutsje ook niet meer past![]()
kak
dan zal ik G ook totaal niet naar jouw smaak kleden haha. Laatst had hij een tuinbroek aanquote:Op zondag 24 januari 2016 19:13 schreef Mariposas het volgende:
Ja stoer ja, dat vind ik er nou juist zo lelijk aan.maar ik hou ook niet van stoere kleding, doe mij maar lieve en knuffelbare kleding.
Lekker baby-achtig, volwassenen kleertjes kunnen ze nog zo lang aan.
Kom je zaterdag nog naar de meet? Dan neem ik m meequote:Op zondag 24 januari 2016 19:23 schreef Estrys het volgende:
[..]
AH ja kak helemaal vergeten.
Ik heb die zijde met wol maat 50-56 van cosilana, die kon hij van de week nog op
Denk het welquote:Op zondag 24 januari 2016 19:26 schreef pinquit het volgende:
[..]
Kom je zaterdag nog naar de meet? Dan neem ik m mee
Hier spuugt de leine man ook veel de laatste tijd. Ik denk dat het komt doordat hij meer op z'n buik ligt. Vandaag zijn we door drie outfits gegaan. En ik ook door 2.quote:Op zondag 24 januari 2016 19:32 schreef Cassandra87 het volgende:
G is vandaag zo aan het spugen, bijna niets blijft erin. Net op een verjaardag, schone kleding voor hem mee, spuugt hij mij compleet onder, heel spuugdoekje en ik doorweekt. Echt dikke zure melk. Ik ruik nu echt naar kots![]()
Maar hij heeft geen verhoging of koorts, is gewoon vrolijk en alert dus ik weet t ook niet? Hij is wel duidelijk misselijk, en heeft niet zo veel trek
T had vandaag ook roze sokken aan!quote:Op zondag 24 januari 2016 20:39 schreef SaskiaR het volgende:
Ach, N. rockt haar dinosauruspakje, dus die wordt ook steeds voor jongen aangezien. Zelfs als ze roze sokjes erbij aanheeft...
Truitje over hoofd doen. Mouwen dan binnenstebuiten keren. Je eigen hand door het mouwtje doen, handje van baby vastpakken, en dan zo het mouwtje over de arm trekken.quote:Op zondag 24 januari 2016 20:45 schreef coccinelle het volgende:
Binnenstebuitenmouwtruukje? Tell me! Hier standaard huils bij mouwen en bruls bij jassen.
Verder alleen maar zachte pull-on broeken. Niks met knoopjes en verstelbare tailleband spul.
In mijn zoektocht kwam ik nog ergere dingen tegen. Godsamme, zelfs mijn man behoedde niet zoveel uitleg.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:02 schreef Mineola het volgende:
Dat filmpje, hoe lang kan je er over doen om te laten zien hoe je een shirt aandoet
Ro kan al kruipen/staan (LOPEN achter de blokkenwagen!! OMMEGOT!), maar ik vind spijkerbroeken veel te stug. Ik trek haar dus liever maillots aan. Of leggings/joggingbroeken.quote:Op zondag 24 januari 2016 18:59 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind spijkerbroeken echt zķ raar staan bij baby-baby's. En het lijkt me ook niet lekker voor baby's die zoveel liggen, dus L draagt alleen zachte broekjes.
Voor de mouwen doe ik altijd de binnenstebuiten-truc, dat werkt geniaal!
Whaat? FOTOquote:Op zondag 24 januari 2016 20:39 schreef SaskiaR het volgende:
Ach, N. rockt haar dinosauruspakje, dus die wordt ook steeds voor jongen aangezien. Zelfs als ze roze sokjes erbij aanheeft...
Haha, foto komt binnenkort!quote:Op zondag 24 januari 2016 21:36 schreef faptist het volgende:
[..]
Ro kan al kruipen/staan (LOPEN achter de blokkenwagen!! OMMEGOT!), maar ik vind spijkerbroeken veel te stug. Ik trek haar dus liever maillots aan. Of leggings/joggingbroeken.
[..]
Whaat? FOTO![]()
![]()
Ro heeft een monster jogging broek.. met tanden op de knieën. Zo lelijk. (L)
Ro update;
ze kan nu afbijten dus alles wat hard is is de bomb. Vooral kattenbrokjes. Gelukkig is het royal canin.. krijgt ze tenminste gecontroleerde troep binnen.
Alleen wanneer zij een appel eet krijg ik een beetje het ijs-afbijten-gevoel. kippenvel dus.
En vandaag liep ze opeens 2 meter achter haar blokkenkar. wat gebeurt er?
van wibra? <3quote:Op zondag 24 januari 2016 21:40 schreef Selvaria het volgende:
N. heeft twee dinosaurusrompers, blauw ook. Kan prima, ze rockt ze megahard.
Je foto 9 bij 62! Is ie er nog?quote:Op zondag 24 januari 2016 22:02 schreef Razztwizzle het volgende:
Hallo babymama's (en papa's) . Ik verkoop een heleboel babymeisjeskleding. Heb nu albums maat 50-56 en 62 in V&A staan, misschien zit er nog iets bij voor jullie. Mag voor heel weinig weg.
Maat 50-56: http://s1308.photobucket.(...)library/Maat%2050-56
Maat 62: http://s1308.photobucket.com/user/razztwizzle/library/Maat%2062
Jahoor, je bent de eerstequote:Op zondag 24 januari 2016 22:11 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Je foto 9 bij 62! Is ie er nog?
welke neusspray?quote:Op zondag 24 januari 2016 22:56 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Oh verdorie, met m'n domme hoofd neusspray gebruikt vanmiddag, mag die niet met borstvoeding.. Om 17.00 uur gebruikt en om 21.30 heeft ze bij me gedronken. Hmpf
ik kan hem niet terugvinden op de lijst bij borstvoeding.com. Wel kan ik je vertellen wat mijn kno-arts over de Avamys vertelde toen ik nog in verwachting was. (die mocht zgn ook niet gebruikt worden tijdens zwangerschap/bv). De dosering is minimaal, en de kans dat het via je bloedbaan overgaat in de melk is vrijwel nihil. Ik zou me dus als ik jou was niet al teveel zorgen maken, en zeker niet als er al zo'n tijd tussen het gebruik en de voeding heeft gezeten.quote:
Wil je me nou vertellen dat ze nog eerder een of ander verlatingsbewustzijn ontwikkelt dan dat ze lacht?!quote:Op zondag 24 januari 2016 13:34 schreef -Spring het volgende:
[..]
Da's ontwikkeling.Nu ze ouder wordt beseft ze dat ook van jullie weg kan zijn. Eerder had ze daar minder tot geen benul van.
R begint nu ook wat verlatingsangst te krijgen. En ze wordt wat eenkenniger.
Goede nacht! En niet rottig over voelen hoor. Kan gebeuren, ze is niet stuk en je zorgt met alle liefde voor haar. Ze kan niet zeggen wat ze voelt en voor jou als nieuwbakken mama is het ook nieuw en wennen en haar signalen leren kennen. Wij verwarmden Twix' bed de eerste 8 weken ook voor met een pittenkussen. Was een tip van Kwakz0r en damn wat was ik blij met haar. Daardoor werd ons slapende jongetje niet meer wakker als hij zijn matras raakte want lekker warm. Al doende leert menquote:Op maandag 25 januari 2016 06:18 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Wil je me nou vertellen dat ze nog eerder een of ander verlatingsbewustzijn ontwikkelt dan dat ze lacht?!![]()
.
Die warmte tip lijkt enigszins te werken trouwens, waarvoor dank! Voedingen om 23.30u, toen niet-slaaps-en-10x-eruit-voor-speen-en-huils tot voeding van 01.30u, toen slaaps tot voeding van 06.00u.
Nou vind ik het wel sneu dat ze het dus blijkbaar koud heeft gehad en ik dat niet heb opgemerkt... Arm kind.
Al met al een slecht begin maar uiteindelijk nog een OK nachtje. Hoe is het bij jullie gegaan?
Beterschap!!quote:Op maandag 25 januari 2016 07:54 schreef Mariposas het volgende:
Hier een afschuwelijke nacht. Niet door L maar omdat ik 7 x, zo'n beetje elk uur, moest.
Hier idem! Aan de ene kant wel zin in, maar aan de andere kant: mijn baby 3 of 4 dagen per week overdag niet zienquote:Op maandag 25 januari 2016 10:42 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb nog 3 weken verlof, dan moet ik ook weer. Ik zie er zo tegenop, ik ben nu al moe aan 't eind van de dag; laat staan alsk ook nog moet werken.. En dan moet ik W. ook nog elders gaan laten![]()
![]()
I second third that.. hoezo 3 of 4 dagen eigenlijk? Weet je nog niet hoeveel je gaat werken of ga je om de week 3/4 dgn werken?quote:Op maandag 25 januari 2016 10:48 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Hier idem! Aan de ene kant wel zin in, maar aan de andere kant: mijn baby 3 of 4 dagen per week overdag niet zien
En die nachtrust ja...![]()
Ja, de ene week 3 dagen en de andere week 4 dagen inderdaad.quote:Op maandag 25 januari 2016 11:11 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
I second third that.. hoezo 3 of 4 dagen eigenlijk? Weet je nog niet hoeveel je gaat werken of ga je om de week 3/4 dgn werken?
Bedankt voor de geruststellende woorden Malteser.
Beterschap mariposas, en sillie!
Alles bij elkaar opgeteld is het natuurlijk een flink bedrag (¤ 7,00 per uur x 11 uur per dag x 12 dagen per maand = bruto ¤ 924). Maar ik vind ¤ 7,00 per uur voor iemand die goed op mijn kind past (en het is bij ons inclusief luiers en voedingen) dan weer niet duur, ik 'kost' meer per uur. En je krijgt nog een flink stuk terug van de belasting. Anders zou het ons met 2 kinderen ruim ¤ 1800 per maand kostenquote:Op maandag 25 januari 2016 11:44 schreef JantinaGr het volgende:
Ik hoor van alle kanten van ouders dat ze kinderopvang duur / te duur vinden.
Natuurlijk hangt het heel erg van je inkomen (of die van je partner) af. Maar ik vind het over het algemeen gezien eigenlijk best meevallen? Maar misschien mis ik wel iets...
Als je het bekijkt vanuit een modaal / 1,5 modaal inkomen. Dan zit je op zo'n 15-20 euro netto per dag?
We proberen het vaak hoor, maar niet altijd een succes. Ik ben al 2x per week 2 uur weg voor werk, dan past man op, en dat is bijna altijd huilen. Bij mijn schoonouders laatst ook. Ik zal ze eens polsen over of ze langer dan een paar uurtjes zouden willen oppassen. Mijn ouders willen pas als N. wat ouder is ( een jaar ofzo).quote:Op maandag 25 januari 2016 12:04 schreef hetzusjevan het volgende:
Saskia, misschien vinden je ouders/schoonouders het juist superleuk? En qua kosten krijg je wel wat terug hč. Verder denk ik dat het mss voor N juist goed is om af en toe gescheiden van je te 'leren' zijn, want nu voel jij je ook niet lekker wss als je haar een keer écht ergens moet onderbrengen? Da's voor beide niet fijn. En ik lees hier heel vaak dat kindjes bij de oppas/GO/kdv wel gewoon drinken, dus denk dat dat wel losloopt. Als ze echt dorst heeft en jij bent er niet pakt ze die fles wel.
Je zit sowieso in een luxe positie, dat het niet hoeft, super fijn. Qua oppas kan je het misschien een paar weken een middagje of dagje proberen als je ouders er voor open staan?
@jantina spannend met je man! Ben benieuwd.
Ik dacht ik ga wel 4 dagen werken, ook omdat ik nog aan het groeien ben op het werk, maar nu twijfel ik. Met name omdat ik een uur reistijd heb en dus straks 4 dagen van half 8 tot 6u, soms half 7 van huis ben (vaak file savonds waardoor reistijd oploopt).
Ja dit, ik merk dat N. zich thuis verveelt. En ze houdt van prikkelsquote:Op maandag 25 januari 2016 12:08 schreef Minarosa het volgende:
Als ik zie hoe blij onze zoon wordt van de opvang dan word ik ook helemaal blijLekker spelen, hij eet daar meer dan thuis (oudere kinderen nadoen denk ik), heeft veel meer en ander speelgoed, houdt de andere kinderen goed in de gaten - veel dingen die hij niet krijgt op een dag dat hij met mij thuis is. (Wij hebben twee dagen opvang, één dag opa & oma en zijn allebei een dag thuis) Maar ligt misschien ook aan zijn karakter, hij houdt van veel mensen om zich heen en kan goed tegen prikkels. Ik vind het best duur omdat we met ons inkomen weinig terugkrijgen (ja luxeprobleem) maar omdat ik hem er met een goed gevoel naartoe breng werk ik een stuk lekkerder. En op mijn vrije dag ben ik er helemaal voor hem.
Ik werk 4 of 5 dagen per week. Ik ben twaalf uur per werkdag van huis. Het is af en toe best pittig, maar te doen. De dagen dat ik thuis ben zorg ik dat ik alle aandacht voor Frits.quote:Op maandag 25 januari 2016 12:04 schreef hetzusjevan het volgende:
Saskia, misschien vinden je ouders/schoonouders het juist superleuk? En qua kosten krijg je wel wat terug hč. Verder denk ik dat het mss voor N juist goed is om af en toe gescheiden van je te 'leren' zijn, want nu voel jij je ook niet lekker wss als je haar een keer écht ergens moet onderbrengen? Da's voor beide niet fijn. En ik lees hier heel vaak dat kindjes bij de oppas/GO/kdv wel gewoon drinken, dus denk dat dat wel losloopt. Als ze echt dorst heeft en jij bent er niet pakt ze die fles wel.
Je zit sowieso in een luxe positie, dat het niet hoeft, super fijn. Qua oppas kan je het misschien een paar weken een middagje of dagje proberen als je ouders er voor open staan?
@jantina spannend met je man! Ben benieuwd.
Ik dacht ik ga wel 4 dagen werken, ook omdat ik nog aan het groeien ben op het werk, maar nu twijfel ik. Met name omdat ik een uur reistijd heb en dus straks 4 dagen van half 8 tot 6u, soms half 7 van huis ben (vaak file savonds waardoor reistijd oploopt).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder wil ik het over mijn nacht niet hebben. Maar volgens mij ben ik in goed gezelschap vandaag.
Beterschap Sillie en Mari!
Opvang is hier 2 dagen in de week. Ik vind het alles meevallen qua kosten. Toen ik nog geen werk had ging ze 1 dag in de week om m'n plekje niet kwijt te zijn. Toen was ik het dubbele kwijt voor 1 dag ten opzichte van wat ik betaal voor 2 dagen.
Verder past mijn moeder 1 dag op en zijn vriend en ik beiden een dag thuis.Want het leven is niet meer dan een sprookje
4 dagen, 2 dagen oma's en 2 dagen GO.quote:Op maandag 25 januari 2016 13:36 schreef Cholula het volgende:
[..]
Ik werk 4 of 5 dagen per week. Ik ben twaalf uur per werkdag van huis. Het is af en toe best pittig, maar te doen. De dagen dat ik thuis ben zorg ik dat ik alle aandacht voor Frits.
Hoe vaak zou je uk dan naar een kdv gaan?
Wij betalen straks 6,90 per uur voor de KDV. Dat is wel inclusief luiers, flesvoeding en elke dag een warme maaltijd (tzt)quote:Op maandag 25 januari 2016 14:21 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
4 dagen, 2 dagen oma's en 2 dagen GO.
Wij gaan 6¤ p/u betalen voor GO (excl luiers en fv, en waarvan 1¤ is bureaukosten). Is dat duur? Ik heb geen idee eigk.
Luna wat een prachtige spontane foto. En kris wat een snoepje
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |