Tijdens 't verschonen enthousiast fonteinpoepen. Hoog én wijd! Alleen de luier er tegenaan houden werkt nog.. Nee serieus, het zat een meter verderop ookquote:Op maandag 18 januari 2016 08:56 schreef hetzusjevan het volgende:
Haha bloesem. Poept ze dan langs de luier of? Ik moet afkloppen, pas 1 of 2 keer gehad maar heel minimaal. Komt vast nog wel (;().
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach, één keer in een rij van redelijke nachten en daarna een vrije dag valt op zich mee. Het enige dat ik dacht was als dit maar niet vaker achter elkaar gebeurt.quote:Op maandag 18 januari 2016 09:35 schreef pinquit het volgende:
Wow, een nacht van 0 uur slaap lijkt me niet te doen Sel
ja, inderdaad.. Anderhalf uur wiegen, ben je gek!quote:Op maandag 18 januari 2016 10:46 schreef Cholula het volgende:
Mijn eerste reactie is slaapdronken aanleggen. Daarna ga ik pas wiegen.
Dat heb ik ook niet gedaan hoor. Hij dommelde steeds in, maar begon dan even later weer. Soms was een aai over z'n bol genoeg om weer in te dutten. Maar goed ik was uiteindelijk zelf wel anderhalf uur wakkerquote:Op maandag 18 januari 2016 10:53 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ja, inderdaad.. Anderhalf uur wiegen, ben je gek!
Hier ook!quote:Op maandag 18 januari 2016 10:46 schreef Cholula het volgende:
Mijn eerste reactie is slaapdronken aanleggen. Daarna ga ik pas wiegen.
Waha! Hier maar een paar keer gebeurd, helemaal in het begin, maar niet metersverquote:Op maandag 18 januari 2016 09:36 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Tijdens 't verschonen enthousiast fonteinpoepen. Hoog én wijd! Alleen de luier er tegenaan houden werkt nog.. Nee serieus, het zat een meter verderop ook
Behhh....quote:Op maandag 18 januari 2016 08:11 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Gisteren is de wasmachine overleden. Gelukkig had ik al 1 was kunnen doen. De 2e helaas niet meer. Hij is al oud, dus het wordt een nieuwe wasmachine.
Ik doe dat regelmatig omdat ik veel late diensten werk. Vriend komt dan om 18 uur thuis met hongerige kids en een baby die niks wil, dus wel zo makkelijk.quote:Op maandag 18 januari 2016 11:01 schreef JantinaGr het volgende:
Beterschap Skoap, longontsteking
[..]
Hier ook!
Ik praat ook 's nachts niet tegen haar en ik kijk haar zo min mogelijk recht in de ogen aan, om te voorkomen dat ze wordt "geactiveerd".
[..]
Waha! Hier maar een paar keer gebeurd, helemaal in het begin, maar niet metersverEn heel typisch toen de thermometer erin ging, die ploefte er toen zo weer uit
[..]
Behhh....![]()
Qua eten: Wij bekijken op de dag zelf wat we eten, vaak een uur van tevoren ofzo. Genoeg ingredienten in huis altijd om alle kanten op te kunnen qua maaltijden.
Een aantal mensen maken de avond of een paar avonden ervoor al een maaltijd. Wat voor maaltijden zijn dat dan? Doe je het dan gewoon in de magnetron om op te warmen?
quote:Op maandag 18 januari 2016 12:35 schreef mignonne het volgende:
Ik denk dat ik gevoed heb vannacht want A. lag tussen ons in en daar lag ie niet toen we naar bed gingen
Hihi, zo'n momentje had ik zaterdag op zondagnacht ook... Ik had mijn man de late fles laten doen want ik was kapot na nachten doorbroken en weinig slaap wegens Fedde en Man... werd ik om 2 uur wakker en zag ineens Fedde tussen ons in liggen... heerlijk in dromeland. Kennelijk wilde hij niet in zijn eigen bedje dus had man hem maar meegenomen.quote:Op maandag 18 januari 2016 13:06 schreef Bloesem. het volgende:
[..]Dat vind ik altijd zo'n leuk cadeautje! "Oh, jij hier?
"
Ik denk rond 1,5 jaar mee begonnen. Dan gaat het luisteren naar een verhaaltje prima.quote:Op maandag 18 januari 2016 20:21 schreef Cholula het volgende:
Gezellig Kris![]()
Lezen jullie je kinderen voor? Ik probeer het iedere avond en dat gaat als volgt:
Ik ga op de grond zitten met een boekje.
"Dit is Teun. Teun is een klein bruin gansje." Frits komt in volle vaart aangekropen.
"Dit is Otto. Otto is Teu..." boekje wordt uit mijn handen getrokken. "ns beste vriendje."
Frits gaat er vandoor met het boekje. Einde boekje voorlezen want alles wat je moeder in haar handen heeft is supertof en dat laat je pas los als er iets beters gevonden is. Zoals de waterbak van de hond.
Dat is niet zo hoor, al vanaf veel eerder is voorlezen goed voor de taalontwikkeling en concentratievermogenquote:Op dinsdag 19 januari 2016 09:04 schreef JantinaGr het volgende:
Hier nog geen voorlezen, en zo te lezen is dat dus pas zinnig na > 1 jaar.
Ik vertel wel verhaaltjes ahv 2 knuffeldoekjes, 1 met pip en 1 met woezel. Dat vindt ze leuk, lekker kijken en aanraken in de tussentijd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ti amo più di ieri ma meno di domani
Ja, dat dacht ik ook!quote:Op dinsdag 19 januari 2016 10:03 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Dat is niet zo hoor, al vanaf veel eerder is voorlezen goed voor de taalontwikkeling en concentratievermogen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee vanaf drie maanden al nuttig hoor, voor de taalontwikkeling.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 09:04 schreef JantinaGr het volgende:
Hier nog geen voorlezen, en zo te lezen is dat dus pas zinnig na > 1 jaar.
Ik vertel wel verhaaltjes ahv 2 knuffeldoekjes, 1 met pip en 1 met woezel. Dat vindt ze leuk, lekker kijken en aanraken in de tussentijd.
quote:Op dinsdag 19 januari 2016 10:15 schreef Estrys het volgende:
Hoef jij dan pas om 7.30 op Jantina?![]()
Voorlezen is leukTip: zorg voor wat variatie in je assortiment
![]()
Korte verhaaltjes van Dikkie Dik doen het hier erg goed. Maar sommige boeken worden wat langdraaaadig na een aantal keer.
Ik weet nu bijvoorbeeld ondertussen wel wie er op de kop van de mol gepoept heeft.
Hoeven we die ook niet meer te lezenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik verwachtte een schattige foto van je oudste die een poging deed om de jongste voor te lezen ofzo...
En ik verwachtte dat jouw zin zou eindigen met 'die een poging deed om jongste op z'n kop te poepen'quote:Op dinsdag 19 januari 2016 12:29 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Hoeven we die ook niet meer te lezenik verwachtte een schattige foto van je oudste die een poging deed om de jongste voor te lezen ofzo...
Dat zal ik tegen hem zeggen. Alles wat over poep, pies en piemels gaat is namelijk heel grappigquote:Op dinsdag 19 januari 2016 12:37 schreef Krisvc het volgende:
[..]
En ik verwachtte dat jouw zin zou eindigen met 'die een poging deed om jongste op z'n kop te poepen'
We hebben nu Hydrocortison gekregen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 12:19 schreef pinquit het volgende:
Wat voor creme hebben jullie voor ketels eczeem luna?
Dit doet me ineens denken aan die keer dat mijn oma vertelde dat mijn twee ooms toen ze klein waren op elkaars hoofd hadden gepoeptquote:Op dinsdag 19 januari 2016 12:45 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dat zal ik tegen hem zeggen. Alles wat over poep, pies en piemels gaat is namelijk heel grappig
Dat is precies volgens het boekje!quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:10 schreef kazy het volgende:
Ze kan overdag gewoon niet langer dan 40-45 minuten slapen.
De mijne ookquote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:03 schreef mousemicky het volgende:
Hmz, als ik jullie verhalen zo lees is mijn baby een narcolept? Hij slaapt de nacht van 20-7u, en dan overdag vaak nog twee of 3 keer kort (45-90min) en een keer lang (90-180min)![]()
Als ik 10 minuten wacht met eten geven dan is ze klaarwakker hoor.quote:Als je baby ’s nachts wakker wordt, hoeft hij niet altijd honger te hebben. Wacht ongeveer 10 minuten voor je begint met voeden, want misschien valt hij zo weer in slaap. En soms heeft je kind geen honger, maar vindt hij het fijn om zich te laten troosten door voeding.
http://www.oudersvannu.nl(...)/slapen-0-6-maanden/
Narcolept boksquote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:03 schreef mousemicky het volgende:
Hmz, als ik jullie verhalen zo lees is mijn baby een narcolept? Hij slaapt de nacht van 20-7u, en dan overdag vaak nog twee of 3 keer kort (45-90min) en een keer lang (90-180min)![]()
En tussendoor lacht ie, en poept ie zichzelf helemaal onder. Gister precies op het moment dat ik peuter op de PSZ moest gaan ophalen. Ik heb nog nooit zo snel een baby in bad gedaan (en de leidster maar even gebeld dat ik 10 min later was). Ik weet nu iig wat te doen bij verstopping: bruine bonen van Olvarit![]()
Nahjah, hier klopt dat wel, het huiltje (of roepje meer) is dan ook anders. Als ik het dan even laat doen valt W. meestal weer in slaap.. Juist als ik hem dan ga oppakken om aan te leggen wordt 'ie pas echt wakker.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:35 schreef LuDann het volgende:
Hmm, misschien moet ik me er eens in verdiepen, slaapsignalen en zulks. Kan iemand me wat goeds te lezen aanraden hierover?
Ik zat even te googelen en kwam op oudersvannu.nl uit:
[..]
Als ik 10 minuten wacht met eten geven dan is ze klaarwakker hoor.Lekker tegenstrijdig ook. Ik neem na zulk advies meteen die hele website niet meer serieus. Mja er staat dan ook onder In samenwerking met Nestlé Babyvoeding dus het zal vooral op flesgevoede baby's gericht zijn.
Narcolept check! Hier ook!quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:03 schreef mousemicky het volgende:
En tussendoor lacht ie, en poept ie zichzelf helemaal onder. Gister precies op het moment dat ik peuter op de PSZ moest gaan ophalen. Ik heb nog nooit zo snel een baby in bad gedaan (en de leidster maar even gebeld dat ik 10 min later was). Ik weet nu iig wat te doen bij verstopping: bruine bonen van Olvarit![]()
Ik las dat ze dan meerdere slaapcycli achter elkaar kunnen plakken. Ik merk dat dus ook bij W., die is af en toe wakker tussendoor maar slaapt dan verder.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:06 schreef SaskiaR het volgende:
Klopt, maar toch slapen ze vaak 's nachts wel lang achter elkaar door en overdag niet (gelukkig maar). Hoe kan dat dan?
Oh hahahaha jij noemt dit narcolept en ik juist niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:29 schreef MissBliss het volgende:
[..]
De mijne ook
Nacht van 19-8u ongeveer (wel nog 2 voedingen tussendoor) en overdag nog 3 slaapjes variërend van een half uur tot 1,5 of soms 2 uur.
En ook geen problemen met wegleggen 's avonds. Soms kan ik in 1 keer weglopen en valt hij gewoon binnen een paar minuten in slaap. Soms moet ik wat meer 'moeite' doen dus dan zit ik even bij hem en hou ik zijn handjes vast of doe ik de speen een paar keer terug.
Hehequote:Op dinsdag 19 januari 2016 17:20 schreef Mineola het volgende:
[..]
Oh hahahaha jij noemt dit narcolept en ik juist niet.Maar eigenlijk kan ik hierop +1 doen. Mijne is 's ochtends wat eerder wakker maar wij staan vroeg op ivm werk, en anders is het wel peuter die vroeg is.
Was hier ook zo, maar opeens slaapt ze sinds anderhalve week opeens al rond 20.00. Heb er eigenlijk niets voor hoeven doen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:51 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nachten; ik moet hier wat gaan schuiven op een of andere manier, want ze zijn hier van 22:30 tot 08:30 (met 2 voedingen tussendoor). Hij moet eigenlijk vroeger zn bed in, maar meneer clustert nog en elke poging om 'm in bed te leggen mislukt.. (of eigenlijk, het faalt al als m'n borst uit zicht is).
Moet? Van wie?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:51 schreef silliegirl het volgende:
Nachten; ik moet hier wat gaan schuiven op een of andere manier, want ze zijn hier van 22:30 tot 08:30 (met 2 voedingen tussendoor). Hij moet eigenlijk vroeger zn bed in, maar meneer clustert nog en elke poging om 'm in bed te leggen mislukt.. (of eigenlijk, het faalt al als m'n borst uit zicht is).
Mijn kind is een stuk jonger, maar hier vorige week een keer om 5 uur in bed. Resulteerde hier alleen maar in een extra nachtvoeding (0:00 - 2:00 - 4:30quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:18 schreef Krisvc het volgende:
Iemand ervaring met kindjes die om 5 uur gaan slapen. Kan ik een overactief kind verwachten vannacht?
N. doet meestal een dutje van 18.30-20.00.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:18 schreef Krisvc het volgende:
Hmm, ik legde mijn afgepeigerde kind om kwart voor 5 in bed met het idee dat ze misschien een kwartiertje zou slapen. Ze slaapt nu nog steeds. Ik vraag me af of ze nog wakker gaat worden of dat dit de nacht gaat worden.
Iemand ervaring met kindjes die om 5 uur gaan slapen. Kan ik een overactief kind verwachten vannacht?
Ah oke, Wolk wordt hier nooit wakker als ik haar pak om haar aan te leggen. Grootste kans juist dat ze dan weer rustig wordt en doorslaapt.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:51 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nahjah, hier klopt dat wel, het huiltje (of roepje meer) is dan ook anders. Als ik het dan even laat doen valt W. meestal weer in slaap.. Juist als ik hem dan ga oppakken om aan te leggen wordt 'ie pas echt wakker.
Soms is 'ie ook wel is wakker zonder huils en roepen, ik hoor 'm dan wat pruttelen en gapen, maar vaak is 'ie dan ook snel weer stil..
Dan gaat dat misschien anders bij jullie. Ik denk zelf niet dat je gewenning kunt creëren met zoiets dus ik denk dat we daar wat anders in staan dan.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 17:17 schreef Mineola het volgende:
Het staat er wat ongelukkig maar ik vind het idee op zich niet heel gek LuDann. Als je er bij elk piepje een tiet inschuift s nachts, dan creëer je naar mijn idee ook gewenning (of dat erg is is een tweede natuurlijk).
Ik word bv soms wakker van een piepje maar val weer in slaap zonder te voeden, en schrik dan pas een paar uur later weer wakker van de volgende piep. Dan was die eerste piep dus blijkbaar geen honger. Ik test dat niet expres hoor (ik ben gewoon moe) maar ik vind het toch ook wel een fijn idee dat mijn baby zelf weer in slaap kan vallen en daar niet per se een borst voor nodig heeft. En ik moet eerlijk zeggen dat ik 's nachts lui ben, ik probeer eerst een speen en een aai en hijs mezelf daarna pas overeind om te voeden.
Dat zou hier ook best kunnen, maar daar verander je toch niet zoveel aan? Ik leg haar weg als ik denk dat ze moe is. Als er een dutje af gaat dan zal dat vanzelf gebeuren denk ik? Of ben ik te optimistisch?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:49 schreef ingee het volgende:
Ik gooi hem er nog maar eens in: gaat er een dutje af misschien?
R sliep steeds later, dutjes schoven ook steeds meer op. Nu doet ze alleen nog een middagslaapje van ruim 2 uur en dat is het. Tussen 19 en 20u naar bed.
Ik moet hier vaker posten denk ik; ik had W. net even in de box gelegd om zelf snel te plassen, is 'ie in slaap gevallenquote:Op dinsdag 19 januari 2016 17:51 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Was hier ook zo, maar opeens slaapt ze sinds anderhalve week opeens al rond 20.00. Heb er eigenlijk niets voor hoeven doen.Helaas zijn er nu wel weer meer voedingen als ik zelf in bed lig, omdat ze 's avonds dus niet kan clusteren. 20:00 - 1:00 - 4:30 - 7:30, zoiets.
Oja dat heb ik vaker gelezen. Ze is ook precies 1,5 uur wakker steeds. (Overdag dan.) Dat is geloof ik ook exact volgens het boekjequote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:04 schreef Moppert het volgende:
[..]
Dat is precies volgens het boekje!
Een slaap cyclus van een baby duurt maar 45 minuten.
[ afbeelding ]
Speen deed ik op een gegeven moment ook en pas bij hard gepruttel of huilen de borst aanbieden. Nu duimt ze trouwens ineens. Scheelt mij een hoop opstaan 's nachtsquote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:18 schreef mignonne het volgende:
ik schuif dr vaak eerst een speen in. Als ie honger heeft meldt ie zich vanzelf wel weerZelfde geldt voor het gaan slapen s avonds; bij de meiden ging dat vanzelf eigenlijk. De eerste maanden waren ze tot 10 uur ofzo nog beneden, later ging dat automatisch over in slapen van 7 tot 7. Niks bijzonders voor hoeven doen. Gewoon je gevoel volgen werkt uiteindelijk vaak het best.
wij proberen heel bewust T na 90 minuten wakker in bed te leggen sinds een week. En dat maakt zo'n verschil. Hij heeft zelfs al 3x een dutje van 2 uur gedaan, en doet nu minstens 2 of 3 dutjes per dag. Soms wel 4! En alsnog gaat hij 's avonds om 7 uur naar bed. Nadeel is dat hij om 6 uur 's morgens klaar is om de dag te beginnen, en dat vind ik ergens wel een beetje vroeg...quote:Op dinsdag 19 januari 2016 19:55 schreef LuDann het volgende:
Wolk slaapt ook (ik durf het bijna niet te zeggen vanwege de fokwet) en het ging in 1 keer.Ik heb gewoon geprobeerd of ze ging slapen ondanks dat ze geen signalen van vermoeidheid gaf. Misschien dat ik er toch telkens te laat bij ben dan.
Overigens zat ze er vandaag bij onder het eten, dat gebeurt zo eens per week denk ik. Ze zat helemaal opgewonden te huppen en probeerde dingen van mijn bord te grijpen. Ik geloof dus dat de belangstelling voor eten begint te komen.![]()
Binnenkort wil ik een eettafel gaan regelen (die hebben we nu niet) zodat we straks met zijn 3en aan tafel kunnen eten. Leuk!
Dit, exact dit, gisteren dus, om 5 voor 3, terwijl we om 3 uur weg moesten...quote:Op dinsdag 19 januari 2016 17:24 schreef Malteser het volgende:
De avonturen van Twix
Twix wordt wakker en begint wat te kletsen. Ik haal hem uit bed, rits zijn slaapzak open en verschoon zijn luier. We zingen Dikkertje Dap en gaan samen van de trap.
Eenmaal beneden maak ik zijn fles, we nestelen ons in het hoekje van de bank, heel knus. De fles gaat goed, Twix drinkt heerlijk rustig, kijkt wat om zich heen, lacht lief en dan is daar het befaamde moment. Twix' hoofd loopt rood aan, hij stopt met drinken en zet heerlijk ongegeneerd aan. Pfrrrrt hoor ik en ik voel hoe hij een en ander in zijn luier duwt. Prima jongen, goed zo! Dat lucht op hè!? Dan drinkt Twix weer ongestoord verder. Ik besluit hem even door te laten drinken, dat verschonen doen we zo meteen.
Zeer op zijn gemak tuttert hij zijn fles leeg, ik til hem op en direct volgt er een onberispelijke boer. Top! Ik hou hem nog even rechtop en bemerk enig vocht. Humz, vocht? Ter hoogte van zijn luier? Dat is niet zo'n goed teken. Verschonen en wel nu! Ik sta op, loop naar boven en leg hem op het aankleedkussen. Zijn jumpsuit is inderdaad vochtig maar daar blijft het niet bij. Zijn maillot is ook nat. Zijn eens blauw-wit gestreepte romper heeft Twix voorzien van een prachtige derde kleur. Zijn luier is werkelijk waar aan alle kant overgelopen. De poep zit letterlijk tot in zijn nek. De hoes om het aankleedkussen neemt inmiddels dezelfde kleur aan als de toegevoegde derde kleur van zijn romper. Dit lossen we niet meer op met een doekje, en ook niet met twee. Dit wordt in bad, hoe dan ook, sowieso, onmiskenbaar.
En dan is daar Fok! Ooit las ik iets over rompers die ook beneden langs uit kunnen. Mijn dank is groot!
quote:Op dinsdag 19 januari 2016 10:15 schreef Estrys het volgende:
Maar sommige boeken worden wat langdraaaadig na een aantal keer.
Ik weet nu bijvoorbeeld ondertussen wel wie er op de kop van de mol gepoept heeft.
Hoax!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat boekje kún je gewoon niet vaak genoeg lezen!
Was echt mijn all time favorite toen ik klein wasIk heb 'm in groep 1 wel eens 'voorgelezen' aan de hele klas; toen dachten de leerkrachten dat ik hoogbegaafd was ofzo
![]()
In werkelijkheid had ik het boekje dus echt al zó vaak gehoord dat ik het woord voor woord kon opdreunen
Wij lezen eigenlijk nooit voor aan de Minionalleen de verhaaltjes die tante/oma's in het boekje schrijven, over wat ze die dag allemaal gedaan hebben. En daar heeft ze het geduld al niet voor.
Ik klets wel de hele dag door tegen 'r, dus qua blootstelling aan taal zal het wel goed zitten
Maar bedenk me nu dat we best veel boekjes hebben, dus binnenkort toch eens proberen!Dit ja!quote:Op dinsdag 19 januari 2016 12:37 schreef Krisvc het volgende:
[..]
En ik verwachtte dat jouw zin zou eindigen met 'die een poging deed om jongste op z'n kop te poepen'
Twix met z'n epische poepsessie
Qua slapen:
Dat van die 45 minuten overdag is inderdaad erg herkenbaaris uiteraard maar net aan jezelf of je daar iets mee wilt of het prima vindt zo, maar met wat werk/uithoudingsvermogen kun je daar wel degelijk wat aan doen hoor.
Verder ook weinig te klagen qua slapen. Meestal slaapt ze van 20-7u (tegenwoordig zelfs zonder voedingen) en overdag nog 2x ongeveer 1,5 uur. Plus ze valt bijna altijd zelf in slaap, soms blijven we er even bij, als ze dat nodig heeft. 's Nachts slaapt ze steeds vaker ook gewoon door, alleen als er écht iets is (tandjes, pijn, etc.) wordt ze vaker wakker.
Eergisteren viel daarom des te harder tegen toen we er zelf pas rond 0.00u in lagen en de Minion vanaf 03.00u niet meer alleen wilde/kon slapenzijn we niet helemaal gewend zeg maar...
Ja tof he!quote:Op dinsdag 19 januari 2016 20:02 schreef kazy het volgende:
Aahw ik zie het helemaal voor me LuDann! Dat huppenHier worden alle bewegingen naar onze monden uitgebreid gevolgd. Je ziet ze gewoon leren. Een eettafel maakt het inderdaad erg gezellig!
Hmm, misschien moet ik ook wat meer op de tijd gaan letten. Zal het donderdag eens proberen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 20:04 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
wij proberen heel bewust T na 90 minuten wakker in bed te leggen sinds een week. En dat maakt zo'n verschil. Hij heeft zelfs al 3x een dutje van 2 uur gedaan, en doet nu minstens 2 of 3 dutjes per dag. Soms wel 4! En alsnog gaat hij 's avonds om 7 uur naar bed. Nadeel is dat hij om 6 uur 's morgens klaar is om de dag te beginnen, en dat vind ik ergens wel een beetje vroeg...
Er zijn wel onderzoeken die aangeven dat flesgevoedde kinderen eerder en beter doorslapen. Omdat flesvoeding zwaarder verteerbaar is hebben baby's minder voedingen per etmaal nodig. Het is dan ook een argument dat gebruikt wordt ten voordele van flesvoeding.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 20:10 schreef Mariposas het volgende:
Hmm, dat troosten dmv voeding gaat m.i. nu juist op voor borstgevoede kindjes. Ik denk ook wel dat je gewenning creëert, hoewel dat in mijn optiek pas meer opgaat vanaf 6 maanden. En ik weet niet of er verschil is tussen het fysiek kunnen doorslapen tussen baby's die borstvoeding krijgen en flesvoeding. Waarom zou dat anders zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed, er speelt ook mee dat er staat dat het artikel geschreven is in samenwerking met Nestle babyvoeding en dat ze bij het woord 'honger' doorlinken naar een artikel over flesvoeding. Dat allemaal samen ruikt er voor mij naar dat dit vooral gebaseerd is op baby's die flesvoeding krijgen. Waarom zou een fabrikant van babyvoeding anders geïnteresseerd zijn in het schrijven van een artikel over slaapritme's bij baby's?
Nogmaals, dat is op zich geen probleem. Veel kindjes krijgen flesvoeding en die informatie is harstikke handig voor ze. Ik vind alleen dat er best wat duidelijker mag staan dat dit vooral gebaseerd is op flesvoeding.
Wat zou jij doen/deed jij voor een langere middagslaap? Ik vind het zelf overigens niet erg. Hooguit soms onhandig omdat ze zo snel weer moe is. Het enige wat in mij opkomt is haar laten liggen tot ze weer in slaap valt (nu laat ik haar ongeveer 10 minuten liggen, nadat ik de eerste wakkere geluidjes heb gehoord).quote:Op dinsdag 19 januari 2016 20:39 schreef twist02 het volgende:
Qua slapen:
Dat van die 45 minuten overdag is inderdaad erg herkenbaaris uiteraard maar net aan jezelf of je daar iets mee wilt of het prima vindt zo, maar met wat werk/uithoudingsvermogen kun je daar wel degelijk wat aan doen hoor.
Timing, he has it!quote:Op dinsdag 19 januari 2016 20:35 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Dit, exact dit, gisteren dus, om 5 voor 3, terwijl we om 3 uur weg moesten...
Lang leve de oxi-meuk van de Lidl trouwens, het witte aankleedkussen is weer wit, zn romper weer de juiste kleuren, en mijn trui is ook weer roze ipv roze met poepkleur
Werkt hier helaas niet. Het is een beetje zoals Hupje ook zegt. Als het al lukt, dan komt ze alsnog een paar uur later, omdat ze weinig drinkt op zo'n moment; te slaperig en dus ook snel weer in slaap valt. Het meest lastige is dan nog om haar überhaupt wakker te krijgen dat ze aanhapt. Want ze hapt slapend sowieso niet aan...quote:Op dinsdag 19 januari 2016 19:42 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik moet hier vaker posten denk ik; ik had W. net even in de box gelegd om zelf snel te plassen, is 'ie in slaap gevallen. Dat is de eerste keer rond deze tijd.
Is trouwens een droomvoeding niks voor jullie dan Jantina? Dan kan je haar voeden als je zelf
gaat slapen, heb je zelf misschien ook wat langer aan één slaap?
Ik denk inderdaad niet dat we heel verschillend erover denken, tenminste die indruk heb ik niet uit wat ik op fok van je leesquote:Op dinsdag 19 januari 2016 19:36 schreef LuDann het volgende:
Dan gaat dat misschien anders bij jullie. Ik denk zelf niet dat je gewenning kunt creëren met zoiets dus ik denk dat we daar wat anders in staan dan.Of nou ja, misschien noem jij het gewenning waar ik dat anders zou noemen, ik snap op zich wel wat je bedoelt. Ik vind het niet erg in ieder geval om er meteen een tiet in te schuiven. Edit: komt ook vanwege de moeite met aankomen dat ik geen honger wil stillen met een speen, maar zoveel mogelijk wil voeden. Dat zal ook verschil maken.
Ik erger me gewoon een beetje aan die site omdat ze pretenderen advies voor alle kindjes tussen 0 en 6 maanden te geven maar eigenlijk gaat dat advies alleen op voor kindjes die kv krijgen. Dat is niet erg verder, maar zet dat er dan bij denk ik dan. Ook de statement dat de meeste kindjes geen nachtvoedingen meer nodig hebben bijvoorbeeld, dat gaat niet zo op voor kindjes die bv krijgen. Dat maakt onnodig onzeker. Maar goed, persoonlijke ergernis.
Half slapend is dan te laatquote:Op dinsdag 19 januari 2016 19:54 schreef silliegirl het volgende:
Ja, never mind ook, meneer is alweer wakker![]()
En over slaapsignalen en wegleggen; ik bak daar echt niks van dus. Soms leg ik hem half slapend weg en dan wordt er hard gehuild en soms leg ik hem naar mijn idee heel wakker even in de box en als ik dan 5 min later kijk is 'ie in slaap gevallen zonder boe of bah
Kort gezegd: 100x teruglopen, speentje teruggeven, sussen, troosten, aaien, etc.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:17 schreef kazy het volgende:
[..]
Wat zou jij doen/deed jij voor een langere middagslaap? Ik vind het zelf overigens niet erg. Hooguit soms onhandig omdat ze zo snel weer moe is. Het enige wat in mij opkomt is haar laten liggen tot ze weer in slaap valt (nu laat ik haar ongeveer 10 minuten liggen, nadat ik de eerste wakkere geluidjes heb gehoord).
Als ze een keer 's middags ineens 1,5 uur slaapt, is ze een stuk langer wakker daarna, dus ik zie wel een verband tussen langere slaap en wakkere tijd. Op het kdv slaapt ze maar 2x op een dag (maar is ze wel gesloopt daarna).
Bij een voorkeurshouding bedoel je?quote:Op woensdag 20 januari 2016 08:31 schreef Daui het volgende:
Heeft iemand een goede tip om een baby op de andere kant van zijn hoofd te laten slapen(ingedeukt hoofd enzo)? Hij kijkt elke keer naar rechts.
Heb zijn spiegel al aan de linkerkant gehangen, geruild van bed met zijn broer, niets werkt.
We waren gisteren bij het CB en controle door een kinderarts. Ze zei dat er niets mis was met zijn nek, maar idd een voorkeurshouding.quote:Op woensdag 20 januari 2016 08:36 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Bij een voorkeurshouding bedoel je?
Een kinderfysio. En evt osteopaat. Dat werkte hier bij Billie.
Was er al afplatting waar te nemen? Hier wel, maar minimaal..quote:Op woensdag 20 januari 2016 08:57 schreef Daui het volgende:
[..]
We waren gisteren bij het CB en controle door een kinderarts. Ze zei dat er niets mis was met zijn nek, maar idd een voorkeurshouding.
Maar jij bent langs iemand geweest hiervoor? Als ik zijn hoofd de andere kant op leg draait die kleine meneer gewoon zijn hoofd weer terug de andere kant op
Ze kijken vaak naar het licht (raam) of naar geluid. Maar dat had je zelf ook al bedacht waarschijnlijk.quote:Op woensdag 20 januari 2016 08:31 schreef Daui het volgende:
Heeft iemand een goede tip om een baby op de andere kant van zijn hoofd te laten slapen(ingedeukt hoofd enzo)? Hij kijkt elke keer naar rechts.
Heb zijn spiegel al aan de linkerkant gehangen, geruild van bed met zijn broer, niets werkt.
Heerlijk, geniet ervan!quote:Op woensdag 20 januari 2016 09:36 schreef pinquit het volgende:
Na al het slaapgepraat van gister heb ik a. vanochtend om kwart voor negen naar bed gebrachtbij hem gebleven, en om kwart over negen sliep hij gewoon
![]()
Moest wel bij hem zijn, maar dat zelf in slaap vallen komt de volgende keer wel :p of ooit.
Ben zo blij! Mijn baby slaapt! In zijn bed![]()
Durf nu alleen de wasmachine niet aan te zettenmaar
ontbijt
in alle rust
Duidelijk verhaal hoorquote:Op woensdag 20 januari 2016 07:50 schreef twist02 het volgende:
[..]
Kort gezegd: 100x teruglopen, speentje teruggeven, sussen, troosten, aaien, etc.
We hebben haar nooit laten huilen, maar we hebben er wel op "aan gestuurd" dat ze sowieso langer dan die 3 kwartier in bed bleef liggen. Gewoon om daar aan te wennen.
Je kunt een baby natuurlijk niet dwingen om weer terug in slaap te vallen, maar ik vond het wel belangrijk om haar daar de kans voor te geven.
Maar het ligt een beetje aan jezelf of je dat de 'moeite' waard vindt. Mijn schoonzus snapte er bijv niks van dat wij daar zo hard ons best voor deden. Zij redeneert (bij neefje): als-ie wakker is, is-ie uitgeslapen.
Ik wist dat onze Minion eigenlijk nog moe was, maar dat ze wakker werd omdat zo'n cyclus maar 45min duurt en het niet lukte om verder te slapen. Op dezelfde manier dat ik haar wil leren praten/lopen/fietsen etc., wilde ik haar ook helpen om lekker te leren slapen
Het grote voordeel: ik weet nu dat ze het in principe kan, dus als ze tegenwoordig vroeger wakker is, is ze dus waarschijnlijk wél echt uitgeslapen.
Maar goed, besef me ook dat dit niet altijd past binnen het principe van je kind volgen, omdat hij/zij zelf weet wat het nodig heeft, en dat dat principe o.a. op Fok wel hoog in het vaandel staat(waar ik het op sommige punten overigens wel echt mee eens ben hoor!)
/warrig verhaal, doe ermee wat je wilt
Je hebt van die zij-slaapkussens, die zou je kunnen proberen? Dan kan hij zijn hoofd niet helemaal de andere kant op draaien..quote:Op woensdag 20 januari 2016 08:57 schreef Daui het volgende:
[..]
We waren gisteren bij het CB en controle door een kinderarts. Ze zei dat er niets mis was met zijn nek, maar idd een voorkeurshouding.
Maar jij bent langs iemand geweest hiervoor? Als ik zijn hoofd de andere kant op leg draait die kleine meneer gewoon zijn hoofd weer terug de andere kant op
Nee ok, dat is waar, je kunt niet generaliseren. Ik heb wel een echt bv kindje qua ritme, inclusief een tijdje 8 nachtvoedingen (maar dat was wel uitzonderlijk gelukkig).quote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:05 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad niet dat we heel verschillend erover denken, tenminste die indruk heb ik niet uit wat ik op fok van je leesEn ik deel je ergernis! Maar zoveel kinderen zoveel ouders, er is niet zoiets als HET bv kind, net zo min als HET fv kind. Ik had met de oudste een heel strak 3u-ritme, bijna een fv schema, ondanks volledige bv. En hij sliep snel door en groeide als een dolle. Dus ik herkende toen meer in een fv schema dan een bv moeder die haar baby van 6 maanden 12+ keer voedde per 24 uur en vijf nachtvoedingen had.
Nu zit ik er tussenin, ik weet maar globaal hoeveel voedingen hij krijgt, geen vaste voedingstijden en ik schuif vaak zomaar random een tiet in, maar vijf nachtvoedingen lijkt me heeeeeeel zwaar, dat heb ik nog nooit gehad.
En gewenning... misschien ook een onhandige woordkeuze, maar ik bedoel dat niet negatief. Totaal niet zelfs, niks mis met snel aanleggen. Makkelijkste optie! Ik bedoel alleen te zeggen dat het best logisch klinkt dat je door meteen aan te leggen en niet verder te kijken mist of het echt honger is. Maar borst is niet alleen goed bij honger gelukkig, dus who caresik zet zelf dus alleen een breder arsenaal in dan alleen de borst omdat ik lui ben. Maar in jouw geval zou ik ook meteen voeden, met gewichtsissues.
Wb slaapjes: Ik kijk ook op de klok, gemiddeld anderhalf uur wakker en dan ga ik signalen zien als ogen wrijven en gapen en gaat meneer weer richting bed. Werkt vrijwel altijd hier. Maar idd, misschien heb ik een makkelijke slaper.
Is het geen idee om contact met iemand op te nemen die verstand heeft van borstvoeding? Ik was kapot na weken van 8 nachtvoedingen en uiteindelijk na een telefonisch consult met LK/kinderdietist Stefan Kleintjes was het na 4 dagen opgelost. Wolk haalde 's nachts in wat ze overdag niet kreeg en o.a door haar overdag wat meer calorieën te geven schakelde ze toen opeens over naar beter drinken overdag waardoor ze nu 's nachts niet zo vaak meer komt.quote:Op woensdag 20 januari 2016 07:13 schreef Jagärtrut het volgende:
Fijn krisvc!
Hier was het weer elke 2 uur. En 6 uur is de nieuwe tijd om op te staan, niet zo tof...
Wat ik nu zeg is een beetje kort door de bocht, maar misschien komt die interesse als z'n moeder er niet meer is.quote:Op woensdag 20 januari 2016 17:14 schreef FlyingFish het volgende:
Hier hangen de geboortekaartjes nog steeds aan de deur (de deur van de woonkamer, staat altijd open dus ze staan niet in de weg). Er is er alleen ooit een vanaf gevallen getuige een gat en plakstukjes die er nog wel zitten, maar geen idee welke, van wie en waar die gebleven is... Ik gok in de vuilnisbak mijn man kennende. Ik moet er nog even een foto van maken voor in O's album en dan gaan ze de prullenbak in! Ik heb al mijn geboortekaartjes in mijn eigen foto-album zitten en daar hecht ik ook totaal geen waarde aan, dus ik verwacht niet dat mijn zoon dat later gaat missen, ook omdat jongens daar sowieso niet zoveel mee hebben. Ik denk dat ik zijn baby-album al voor niks aan het volschrijven ben, mijn man heeft ook 0 interesse in zijn baby-album. Staat nog steeds bij zn moeder...
De navelstrengschaar? Had je daar een feestelijk lintje aan gemaakt?quote:Op woensdag 20 januari 2016 17:46 schreef Mariposas het volgende:
Wij hebben een houten doos met daarop het geboortekaartje geschilderd gehad (heel morbide noemen we het soms L's kistje), en daar zitten de geboortekaartjes in. Ook alle papieren rond de zwangerschap en geboorte, echo's, navelstrengschaar, etc! Als hij er niets aan vindt, vind ik het wel leuk om nog eens allemaal te bekijken.
Zoiets hebben wij ook ja, kaartjes, controles vk, echo's, navelklem, luier maatje nul, eerste pakje.quote:Op woensdag 20 januari 2016 17:46 schreef Mariposas het volgende:
Wij hebben een houten doos met daarop het geboortekaartje geschilderd gehad (heel morbide noemen we het soms L's kistje), en daar zitten de geboortekaartjes in. Ook alle papieren rond de zwangerschap en geboorte, echo's, navelstrengschaar, etc! Als hij er niets aan vindt, vind ik het wel leuk om nog eens allemaal te bekijken.
Nee, dat feestelijke lintje is om z'n navel gegaan.quote:Op woensdag 20 januari 2016 17:48 schreef Estrys het volgende:
[..]
De navelstrengschaar? Had je daar een feestelijk lintje aan gemaakt?
Met die reden hebben wij dit weekend alles omlaag gezet, ja.quote:Op woensdag 20 januari 2016 16:28 schreef DJMO het volgende:
vraagje.
Michael lag vanmiddag op de grond, en probeerde zich aan de salontafel op te trekken (met twee handjes). Nu is het zeker tijd om z'n bedje omlaag te zetten? (de tafel is ca even hoog als de afstand van het matrasje tot de bovenkant van het bed)
Ik vraag me ineens af hoe Willem Alexander de navelstreng door heeft gekniptquote:Op woensdag 20 januari 2016 17:52 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Nee, dat feestelijke lintje is om z'n navel gegaan.tja, ze vroegen in het ziekenhuis of we die wilden hebben. Het heeft alleen niet zoveel symbolische waarde voor mij aangezien de navelstreng direct na de geboorte door een gynaecoloog of verloskunde is doorgeknipt, en niet door mijn man bijvoorbeeld. Maar ach.
Ga je jouw hele bed omlaag zetten?quote:Op woensdag 20 januari 2016 16:28 schreef DJMO het volgende:
vraagje.
Michael lag vanmiddag op de grond, en probeerde zich aan de salontafel op te trekken (met twee handjes). Nu is het zeker tijd om z'n bedje omlaag te zetten? (de tafel is ca even hoog als de afstand van het matrasje tot de bovenkant van het bed)
overdag slaapt hij tegenwoordig ook vaak in z'n ledikantjequote:Op woensdag 20 januari 2016 18:13 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ga je jouw hele bed omlaag zetten?![]()
Ik denk dat dit een mooi moment is ja![]()
Trouwens, die zittende MichaelWat een lekker ding!
Volgens mij wel, maar dat kleine randje aan de buitenkant zit nu een een paar mm boven die sluitring zeg maar. Bij de originele speen lag dat randje meer "op" die ring. Als ik de nieuwe speen ook zo doe en dan de fles dichtdraai gaat ie vanzelf alsnog weer omhoogquote:Op woensdag 20 januari 2016 18:57 schreef mousemicky het volgende:
Ik heb extra papspenen gekocht van Difrax en die op de Dr Brown fles gedaan, en dat past prima. Trek je de speen wel ver genoeg door? En moet een klein randje aan de buitenkant zitten he? Ik heb trouwens smalle hals flessen, weet niet of dat verschil maakt.
Nee, nog niet geprobeerd! Net wel weer neusspray en nog een keer stomen in de badkamer, klonk al een stuk beter. Nu slaapt ze (voor de luiheid wegleggen werkt hier ook! Binnen 2 minuten vertrokken!), heb haar matras iets schuin gedaan.quote:Op woensdag 20 januari 2016 19:41 schreef kazy het volgende:
Wij hadden een roller van buik naar rug
Oké, oké ze lag op de bank en da's een tikkie schuin, maar ze deed het wel mooi 4x achter elkaar, terwijl ze vol bewondering naar de tv probeerde te kijken en maakte precies de moves die ik hier altijd in de filmpjes zie. Ik keur hem dus lekker goed![]()
![]()
Arme RIk denk dat als ze vrolijk enzo is dat het wel goed zit. Met een evt. hersenschudding zou ze dan niet suf zijn? /leek
Staande Michael en zittende J![]()
Edit: oh het was ook een zittende Michael.
IMA: Luuf al geprobeerd? Hielp hier als een tierelier toen mijn M van de week compleet verstopt zat. Ze ademde veel beter daarna (Ik had de eerste keer een klein beetje opgelost in heet water en de dag daarna een beetje op de borst gesmeerd. Het leek beiden goed te helpen).
http://www.detuinen.nl/de-tuinen-essentiele-olie-tijm.html Zoietsquote:Op woensdag 20 januari 2016 19:57 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Nee, nog niet geprobeerd! Net wel weer neusspray en nog een keer stomen in de badkamer, klonk al een stuk beter. Nu slaapt ze (voor de luiheid wegleggen werkt hier ook! Binnen 2 minuten vertrokken!), heb haar matras iets schuin gedaan.
Tijmolie ken ik niet?
En ik ben een faalmeelezer! Het is best druk op het moment..
Ik bedoelde ook niet te zeggen dat er iets mis zou zijn hoor. Tis alleen, je post al een paar weken over hele slechte nachten. Misschien dat daar een oplossing voor is. Maar goed, 2 voedingen klinkt al een stuk beter.quote:Op woensdag 20 januari 2016 14:41 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb eigenlijk niet het idee dat er wat mis is, Ludann. Overdag drinkt hij goed, minstens elke 3 uur. En hij komt goed aan. We hebben ook goede nachten, laatst hadden we maar 2 voedingen...
Ik doe het ook niet? Weet ook niet of ik die spenen los kan kopen uberhaupt, we hebben die Calma-spenen van Medela, heb ze alleen nog gezien in compleet setje (bestaat uit drie delen).quote:Op woensdag 20 januari 2016 21:56 schreef Mariposas het volgende:
Flesspenen vervangen doe ik dus echt nooit. Tenzij kapot. Ben ik de enige hierin?
quote:Op woensdag 20 januari 2016 21:23 schreef Malteser het volgende:
Ik herken het ook niet en vervang de spenen iedere 6 weken voor nieuwe (maat 1). Smalle halsflessen hier.
quote:Op woensdag 20 januari 2016 22:01 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ik doe het ook niet? Weet ook niet of ik die spenen los kan kopen uberhaupt, we hebben die Calma-spenen van Medela, heb ze alleen nog gezien in compleet setje (bestaat uit drie delen).
Luuf onder de voeten en sokken eroverquote:Op woensdag 20 januari 2016 15:28 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Iemand nog tips wat ik kan doen bij slijm in de longetjes? M is verkouden, voor de neus heb ik een neusspray, maar ze rochelt ook nogal. Zal zo even met gaan stomen, kan ik verder nog iets voor haar doen? Ze is verder gewoon heel blij en drinkt goed, dus dat is verder geen probleem.
+1quote:Op woensdag 20 januari 2016 21:56 schreef Mariposas het volgende:
Flesspenen vervangen doe ik dus echt nooit. Tenzij kapot. Ben ik de enige hierin?
Goed punt wel idd! Maar ik was sowieso van plan om mijn album netjes af te maken, ook al staat hij maar stof te verzamelen in de kast.quote:Op woensdag 20 januari 2016 17:22 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Wat ik nu zeg is een beetje kort door de bocht, maar misschien komt die interesse als z'n moeder er niet meer is.
Dan heeft ie wel iets wat zij voor hem gemaakt heeft.
Haar dochter is nu 5,5 maand. Ze heeft wel 3x spruw gehad, dus ik snap het uitkoken wel. Wat ik niet snap is dat ze ondanks het uitkoken toch meerdere keren spruw heeft gehad en die van ons nooit ergens last van hebben gehad.quote:Op donderdag 21 januari 2016 05:52 schreef LuDann het volgende:
Wow Shop, wat een toewijding.Hoe oud is haar kindje dan?
Nou moet ik zeggen dat wij ook de flesjes nog steriliseren nadat ze een dag gebruikt zijn. Maar das meer omdat ze dan meegaan in de magnetron met mijn kolfspullen, die ik wel graag ontsmet wil hebben. En mijn man doet het, dus mij kost het geen extra moeite.
Ik was vroeger ook altijd ziek. Nu zelden. De afgelopen 9 jaar heb ik me in totaal denk ik 5 dagen ziekgemeld... Dus yay voor zijn toekomstige werkgever?quote:Op donderdag 21 januari 2016 06:50 schreef MevrouwCactus het volgende:
Spenen vervangen? Wat is dat? Uitkoken hebben we ook al tijden niet gedaan en we hebben geen vaatwasser. Misschien is Sjaak daarom zo vaak ziek
Spruw voorkom je niet door te steriliseren, je zorgt er i.c.m. medicatie dan alleen voor dat het sneller weg is. Spruw is een schimmel, de albekende candida, en komt uit de darmen. Daarom krijgen kleintjes vaak spruw na een antibioticakuur. Een goede kuur probiotica kan wel helpen bij spruw.quote:Op donderdag 21 januari 2016 06:26 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Haar dochter is nu 5,5 maand. Ze heeft wel 3x spruw gehad, dus ik snap het uitkoken wel. Wat ik niet snap is dat ze ondanks het uitkoken toch meerdere keren spruw heeft gehad en die van ons nooit ergens last van hebben gehad.
En ik snap dat als je kolfspulllen niet steriliseren, dat je de flesjes gelijk meeneemt!
Ja en de laatste 2x spruw was tijdens het uitkoken etc. Dan vraag je je toch af hoe ze dan toch aan spruw komt. Gelukkig is ze er nu al een poos vanaf.quote:Op donderdag 21 januari 2016 07:31 schreef LuDann het volgende:
Boh, 3 keer spruw.Denk dat ik dan ook wel dat soort maatregelen zou nemen. Wat een hel lijkt me dat, ik vond die ene keer al heel rot. Wekenlang alles meerdere keren op 60 graden wassen, elke voeding klooien met medicatie, bedden elke dag verschonen... pff. Word alweer moe als ik eraan denk.
Dank je. Wist het niet. Dacht ook dat alleen BV baby's het konden krijgen. Zo zie je maar weer, je leert steeds weer bij!quote:Op donderdag 21 januari 2016 08:00 schreef Morretje het volgende:
[..]
Spruw voorkom je niet door te steriliseren, je zorgt er i.c.m. medicatie dan alleen voor dat het sneller weg is. Spruw is een schimmel, de albekende candida, en komt uit de darmen. Daarom krijgen kleintjes vaak spruw na een antibioticakuur. Een goede kuur probiotica kan wel helpen bij spruw.
Spruw krijg je dan ook niet van niet-uitgekookte flesjes hèquote:Op donderdag 21 januari 2016 06:26 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Haar dochter is nu 5,5 maand. Ze heeft wel 3x spruw gehad, dus ik snap het uitkoken wel. Wat ik niet snap is dat ze ondanks het uitkoken toch meerdere keren spruw heeft gehad en die van ons nooit ergens last van hebben gehad.
Zelfde probleem als IMA hier, maar ik dacht dat Luuf onder de zes maanden (?) nog niet mocht? Ik smeer het daarom op een washandje en dat leg ik binnenstebuiten in/bij zijn bedje.quote:Op woensdag 20 januari 2016 22:21 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Luuf onder de voeten en sokken erover
Luuf mag volgens de verpakking inderdaad pas vanaf 6 maanden. In verband met het feit dat het op de longen kan slaan of iets dergelijks? Ik heb dus maar braaf gewacht. Ik doe een klein beetje in een kommetje met gekookt water en dan uiteraard ergens neerzetten waar de uk niet bij kan. Dan gaat het een beetje stomen (alleen jammer dat het effect weg is, zodra het water is afgekoeld.)quote:Op donderdag 21 januari 2016 08:26 schreef Mineola het volgende:
[..]
Zelfde probleem als IMA hier, maar ik dacht dat Luuf onder de zes maanden (?) nog niet mocht? Ik smeer het daarom op een washandje en dat leg ik binnenstebuiten in/bij zijn bedje.
En van Kneipp heb je badolie met tijm en nog iets, groen spul. Dus als de oudste daarmee in bad gaat neem ik baby mee in de badkamer.
Maar deze maatregelen hier hebben vooralsnog geen effect jammer genoeg![]()
Hoe is het bij jullie trouwens gestreeptestoel?
Dat kan prima. Doe ik ook altijd. Minus lelijke pyjama dan, de avond van tevoren selecteer ik zorgvuldig de mooiste pyjama. Geen 'lelijke pyjama' aantekening voor ons, geen denken aanquote:Op donderdag 21 januari 2016 08:18 schreef Estrys het volgende:
Ik neem mijn kind in pyama mee naar het cb. Had hem na een badje gisteren lekker een pyjamaatje aangetrokken. Hij slaapt nu en ik moet zo weg, ik ga hem toch niet nu uitkleden, aankleden en dan over een half uur weer uitkleden had ik bedacht. Zou ik daarvoor een aantekening krijgen?![]()
Misschien voor de lelijkheid van de pyamaeen mintgroene met een of ander stripfiguur
Oh, wat sneu. Als je toch met zijn tweeën bent, laat één van de twee dan even bij de ander...quote:Op donderdag 21 januari 2016 09:41 schreef Estrys het volgende:
Nou nou wat ik nu toch weer hoorde op het cb...
Er was een klein meisje van maand of zeven voor mij. Dikke ringen in de oren. Vind ik al wat van maar oke. Ze was met vader en moeder. Zegt vader tegen de assistente: 'ja ik ga even naar de auto. Het is heel glad en toen we uitstapte viel die andere van ons. Dus die zit nu heel verdrietig in de auto....'
Alleen!! Die zat in haar eentje in de auto te huilen omdat ze was gevallen. Ik moest even m'n kin oprapen.
Ja, zo lang je 't niet op je baby smeert of te dicht in de buurt legtquote:Op donderdag 21 januari 2016 09:21 schreef kazy het volgende:
[..]
Luuf mag volgens de verpakking inderdaad pas vanaf 6 maanden. In verband met het feit dat het op de longen kan slaan of iets dergelijks? Ik heb dus maar braaf gewacht. Ik doe een klein beetje in een kommetje met gekookt water en dan uiteraard ergens neerzetten waar de uk niet bij kan. Dan gaat het een beetje stomen (alleen jammer dat het effect weg is, zodra het water is afgekoeld.)
Wij hebben van Kruidvat badspul voor baby's met eucalyptus maar dat werkt ook voor geen meter. Het ruikt wel lekker. Een sterke ui helpt hier beter (alleen die lucht!)
Bloesem: van die tijmolie kan dat eigenlijk ook al bij hele kleintjes? Aangezien ze met luuf zo voorzichtig zijn. (Geen idee hoe sterk zoiets ruikt en van luuf sprong mijn neus ook spontaan open.)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. /faalblaat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij is a.s. zaterdag twee weken oud.
Uit een boek van Juliet Marillier. In Ierland komt de naam wel vaker voor. Tweede naam is afgeleid van Pink Floydquote:Op donderdag 21 januari 2016 10:21 schreef Estrys het volgende:
Welkom Xanteh, wat een aparte naam, hoor je niet vaak. Waar komt het vandaan als ik vragen mag?
Oja klopt. Vanaf 6 mnd.quote:Op donderdag 21 januari 2016 08:26 schreef Mineola het volgende:
[..]
Zelfde probleem als IMA hier, maar ik dacht dat Luuf onder de zes maanden (?) nog niet mocht? Ik smeer het daarom op een washandje en dat leg ik binnenstebuiten in/bij zijn bedje.
En van Kneipp heb je badolie met tijm en nog iets, groen spul. Dus als de oudste daarmee in bad gaat neem ik baby mee in de badkamer.
Maar deze maatregelen hier hebben vooralsnog geen effect jammer genoeg![]()
Hoe is het bij jullie trouwens gestreeptestoel?
Thanks! Goed dat je het zegt van de eucalyptusolie, want dat vroeg ik me al af want in al die babyspulletjes die ik heb gezien zit eucalyptus. (Dat badschuim van het Kruidvat is trouwens pas vanaf 3 of 4 maanden te gebruiken.)quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:14 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Ja, zo lang je 't niet op je baby smeert of te dicht in de buurt legtIk heb een doekje met 3 druppels aan de andere kant van de slaapkamer liggen, dat is echt meer dan zat
Eucalyptusolie kan trouwens niet! (De olie, badschuim weet ik niet) De slijmvliezen zwellen hiervan op (zodat de boel gaat lopen) maar een kleintje heeft nog niet de kracht om dat vocht allemaal te verwerken en kan daarvan icm gezwollen slijmvliezen alleen maar benauwder worden.
Oh die boeken van Juliet Marillier heb ik als puber verslondenquote:Op donderdag 21 januari 2016 10:30 schreef Xanteh het volgende:
[..]
Uit een boek van Juliet Marillier. In Ierland komt de naam wel vaker voor. Tweede naam is afgeleid van Pink Floyd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gefeliciteerd Xanteh!
Hoi streep!![]()
Hier ook een narcoleptenboks! T slaapt van 22:00 tot 8/9 naast me. Wel met 2 a 3 keer voeden tussendoor, maar daar wordt ie nauwelijks wakker van. (stiekem ben ik best een beetje jaloers op de doorslapers van dezelfde leeftijd. Maar ik kan het gelukkig goed aan, en hij zal het wel nodig hebben dan. En ik lees nog veeeel ergere dingen, en dan prijs ik me weer heel gelukkig)
Overdag is meneer na ongeveer anderhalf uur weer moe, en slaapt dan 45 min tot 2 uur. (Na de grote "plug-de-speen-terug-marathon")
Wat doen jullie die uren dat de baby wakker is? (Nu 3 maanden).Nog tips? Heb het idee dat ie zich snel verveelt... Kletsen, vliegtuigen, ff op het saaie speelkleed, dansen op een muziekje, maar ben niet zo goed in dingen bedenken merk ik...
![]()
Ik ben gewoon bang dat ze mijn basisstemming meekrijgt en die komt nu vaak neer op pijn en onbehagen. Ik probeer voordat ik haar in mijn armen krijg een momentje te nemen om bij mezelf te komen en in mijn cocon met haar te stappen, maar vind dat door m'n fysieke toestand zo moeilijk nu. Dus krijgt ze veel onrust van me mee en daar baal ik van. Nog even los van wat de pijn met mijzelf doet. Ik had toch verwacht dat 't na zeven weken wel iets beter zou zijn en dat ik meer zelf zou kunnen. Man is alweer een tijdje aan het werk, gaat binnenkort weer fulltime werken en ik kan eigenlijk nog niet in m'n eentje voor haar zorgen. Maar dat wil ik wel graag, dus dan doe ik veel te veel en stap ik steeds over mezelf en mijn gevoel heen, om te kunnen handelen. Ik voel me dan meer een soort verzorger dan moeder. Begrijp dat 't een beetje raar klinkt zo, maar ik krijg gewoon geen ruimte om in rust die verbinding met haar te maken en de wereld met haar aan te gaan. Alles draait om dingen doen, de tent draaiende houden en de dag doorkomen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:31 schreef FlyingFish het volgende:
Bloesem wat vervelend dat je je zo voelt. Heb je ook niet het idee dat je de beste moeder bent die je fysiek op dit moment kunt zijn? Meer willen is logisch, maar als dat niet kan dan kun jij daar nu echt even niets aan veranderen. En onthoud dat je voor je baby sowieso de beste, liefste en leukste persoon bent die bestaat.
Bloesem, verwacht je niet gewoon te veel van jezelf? Ik quote deze even, want dit is toch helemaal niet zo gek? Je bent pas net moeder, alles is nog relatief nieuw, je moet nog in je nieuwe rol komen, en dat kost tijd. Probeer de lat niet te hoog te leggen. Jullie zijn toch vaak 'echt' samen, als je haar voedt, als je haar in bad doet?quote:Op donderdag 21 januari 2016 12:12 schreef Bloesem. het volgende:
Alles draait om dingen doen, de tent draaiende houden en de dag doorkomen.
Ik heb straks een afspraak met de huisarts, dan kan hij even kijken.quote:Op donderdag 21 januari 2016 12:31 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Bloesem, verwacht je niet gewoon te veel van jezelf? Ik quote deze even, want dit is toch helemaal niet zo gek? Je bent pas net moeder, alles is nog relatief nieuw, je moet nog in je nieuwe rol komen, en dat kost tijd. Probeer de lat niet te hoog te leggen. Jullie zijn toch vaak 'echt' samen, als je haar voedt, als je haar in bad doet?
Ik denk dat heel wat nieuwe moeders jouw gevoelens best herkennen, misschien minder het echte fysieke pijn hebben, maar wel het gevoel het niet goed genoeg te doen. En meestal wordt dat echt beter. En voor de pijn aan de wond, kan je huisarts/ gynaecoloog je daarbij niet helpen?
Heel herkenbaar bloesem, niet om dezelfde onderliggende reden maar ik worstel er ook nog mee. Ik ben ook heel bang dat ze mijn verdriet meekrijgt. De dingen die je therapeut jou als oefening meegeeft gaan wel nut hebben alleen dat merk je niet meteen en dat is frustrerend. Ik ben geen uitvoerend psycholoog maar ik weet wel dat het zo werkt, en Sillie kan dat wss ook beamen. Dat je fysiek beperkt bent nu maakt het er alleen maar moeilijker op, heel vervelend. Maar vergeet niet dat je lichaam zo'n topprestatie heeft geleverd, 9 maanden lang zo'n mooi kindje gevormd en gevoed en gedragen.. En dan die ks nog. Da's niet niks! Dat heeft echt de tijd nodig. Is hulp in de huishouding een optie? Misschien brengt dat rust voor jouw lichaam en je daaropvolgend de geest?quote:Op donderdag 21 januari 2016 12:12 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Ik ben gewoon bang dat ze mijn basisstemming meekrijgt en die komt nu vaak neer op pijn en onbehagen.
-knip-
Ik voel me dan meer een soort verzorger dan moeder. Begrijp dat 't een beetje raar klinkt zo, maar ik krijg gewoon geen ruimte om in rust die verbinding met haar te maken en de wereld met haar aan te gaan. Alles draait om dingen doen, de tent draaiende houden en de dag doorkomen.
Ja samen in bed liggen zou wel moeten kunnen als man thuis is. Dat is wel een goed ideequote:Op donderdag 21 januari 2016 13:28 schreef Franny_G het volgende:
Bloesem, ik lees ook een beetje mee hier en lees nu je verhaal..
Ik snap dat tillen, dragen etc. een probleem is. Maar samen in bed liggen, gaat dat wel? Dus niet dat ze op jou ligt, maar naast je, en dan zoveel mogelijk lekker bloot zodat je dat huid op huid gevoel hebt? Of doet liggen ook pijn?
(Geknipt wegens lengte)
En als je man niet thuis is? Jezelf in de slaapkamer terugtrekken, alles neerzetten wat je nodig hebt aan eten & drinken, luiers, verschoonspullen op het bed neerzetten? Maak het jezelf en je baby zo comfortabel als maar mogelijk is. In ieder geval: volg je gevoel. Waar voel jij je het beste bij, wat heb jij nodig om je fijn te voelen met je kindje en zo min mogelijk last te hebben van het fysieke aspect. Jij weet het zelf het allerbeste, vertrouw erop. Volgens mij, van wat ik op het forum van je lees, is dat juist een grote kracht van jou.quote:Op donderdag 21 januari 2016 13:39 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Ja samen in bed liggen zou wel moeten kunnen als man thuis is. Dat is wel een goed idee
Met de boel draaiende houden bedoel ik (helaas) niet het huishouden, maar mini voeden, verschonen, zelf eten, plassen etcetera. Ik doe wel eens een boodschap, maar alleen als dat echt nodig is, en 's ochtends vouw ik een wasje (dat is mijn me-time)
Precies! Want tenen moeten in de mond!quote:Op donderdag 21 januari 2016 20:42 schreef Krisvc het volgende:
Kiek tan![]()
Weg met sokken is het devies! Groot gelijk heb je M.!
Hier is brood het enige waar N. echt wat van binnen krijgt, de rest lukt nog niet zo. Ze is 5,5 maanden.quote:Op donderdag 21 januari 2016 20:15 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Mari, ja, wat een ander koppie! Nog steeds duidelijk L, maar toch. Veel blonder ook?voor Bloesem
Wat fijn van de baan Jantina!
Kris, dat klinkt ook weer heerlijk! Brood ja, daar zat ik ook aan te denken, wanneer begin je daarmee.
Een lamp mamma noemen zou ik geloof ik nog mee kunnen leven. Kennissen van mij kregen een zoontje dat slechts 2 woorden kon zeggen. Klok en koe. Pappa vond het heel leuk om dan te zeggen "Wat is mamma? Mamma is een...?" "KOE!"quote:Op donderdag 21 januari 2016 20:16 schreef MevrouwCactus het volgende:
Jantina, wat ontzettend fijnGefeliciteerd!
Bloesem, een hoop is al gezegd natuurlijk. Vraag je ouders of je daar lekker op bed mag liggen met uk naast je, zorg voor drinken en eten om je heen en geniet ervan als het goed gaat. Op een gegeven momenten zijn de goede momenten in de meerderheid![]()
Kris, je broodmonster wordt groot! 3/4e boterham is superveel!
Sjaak bleef vanavond steeds naar de lamp in mijn slaapkamer wijzen en zei steeds "mama". Ergens heb ik iets niet goed gedaanNee hoor, ik weet ook wel dat het goed komt
![]()
quote:Op donderdag 21 januari 2016 20:52 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Een lamp mamma noemen zou ik geloof ik nog mee kunnen leven. Kennissen van mij kregen een zoontje dat slechts 2 woorden kon zeggen. Klok en koe. Pappa vond het heel leuk om dan te zeggen "Wat is mamma? Mamma is een...?" "KOE!"
Nu al brood ja? Kan me niet voorstellen dat F dat over 2 weken al zou etenquote:Op donderdag 21 januari 2016 20:50 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Hier is brood het enige waar N. echt wat van binnen krijgt, de rest lukt nog niet zo. Ze is 5,5 maanden.
Arme N. met het hoesten, dat is gewoon zo niet tof!quote:Op donderdag 21 januari 2016 20:26 schreef Selvaria het volgende:
Wat superfijn Jantina, gefeliciteerd!
Jaa Kris, N. is ook zo'n broodmonster, twee per dag tegenwoordig.![]()
MevrouwLamp.![]()
![]()
N. hoest alweer heel erg. Ik heb zelf ook zo'n naar gevoel in mijn keel steeds, ik hoop dat we er allebei snel overheen zijn, niks aan zo.Nu hoor ik steeds "kuch", "weeh" *stil* uit de babyfoon.
quote:Op donderdag 21 januari 2016 20:34 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Oh mensen, mijn baby, zo grootOh wow! En inderdaad, dat blote voetjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Om op te eten!
quote:Op donderdag 21 januari 2016 20:47 schreef twist02 het volgende:
Ben benieuwd wat voor nacht we gaan krijgen; de hele week is het al om-en-om heel goed of heel kuten afgelopen nacht was een goeie...
![]()
Vandaag overdag ook weer ruk geslapen, al lag dat waarschijnlijk meer aan oma...
Ja dat is niet handig van je schoonmoeder nee... Weet ze hoe Rapley werkt en waarom enzo? Of heb je dat al 10x uitgelegd en wil ze het niet snappen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op donderdag 21 januari 2016 20:52 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Een lamp mamma noemen zou ik geloof ik nog mee kunnen leven. Kennissen van mij kregen een zoontje dat slechts 2 woorden kon zeggen. Klok en koe. Pappa vond het heel leuk om dan te zeggen "Wat is mamma? Mamma is een...?" "KOE!"Geweldig
![]()
Ja, daar kan ze lekker op sabbelen. Op wortel ofzo ook wel, maar dan krijgt ze er geen stukjes af.quote:Op donderdag 21 januari 2016 20:59 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Nu al brood ja? Kan me niet voorstellen dat F dat over 2 weken al zou eten
Mja, dacht dat ik dat al wel duidelijk gedaan had, maar blijkbaar niet echt dus...quote:Op donderdag 21 januari 2016 20:59 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ja dat is niet handig van je schoonmoeder nee... Weet ze hoe Rapley werkt en waarom enzo? Of heb je dat al 10x uitgelegd en wil ze het niet snappen?
Ja een heel ander koppie! Ik vind hem totaal niet meer lijken op hoe hij er de eerste 4 weken uitzag.quote:Op donderdag 21 januari 2016 20:15 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Mari, ja, wat een ander koppie! Nog steeds duidelijk L, maar toch. Veel blonder ook?voor Bloesem
Wat fijn van de baan Jantina!
Kris, dat klinkt ook weer heerlijk! Brood ja, daar zat ik ook aan te denken, wanneer begin je daarmee.
AH heeft biologischequote:Op donderdag 21 januari 2016 21:24 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Toch ook weer wel hoor! Minirijstewafels? Ok, zal eens kijken van het weekend!
Ja. Sjaak kaant er zo 5 van weg als hij de kans krijgt.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:28 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Deze? http://www.ah.nl/producte(...)eltjes-naturel-7-mnd
Ja, zoiets zal het zijnquote:Op donderdag 21 januari 2016 21:31 schreef Mariposas het volgende:
MwC jij bent gewoon het licht in het leven van Sjaak, vandaar!
Volgens mij gaan ze er vanuit dat kinderen met 4 maanden met puree beginnen en dat ze met een maand of 7/8 wel iets vast kunnen houden in hun knuistje. Ofzo.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:31 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wat maakt dat ze dat zo voor 7+ maanden verkopen dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |