abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159195007
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

maandag 18 januari 2016 @ 08:11:31 #2
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_159195035
Beterschap Skoap!

Eerste stapjes bij hupje *O*

Boodschappen, worden bezorgd door de AH.

LuDann, vervelend van de babymonitor. Doet hij het nu weer? Of is hij kapot?

L en N gisteren ook al 10 maanden, net als Q en Sjaak *O*
En ze trekken zich nu op aan de salontafel en L zelfs aan de bank. Gaat zo snel allemaal.

Gisteren is de wasmachine overleden. Gelukkig had ik al 1 was kunnen doen. De 2e helaas niet meer. Hij is al oud, dus het wordt een nieuwe wasmachine.
pi_159195085
Wat balen zoiets Shop!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_159195233
Ahhh shit, Shop!

Mijn bed en ik werden net tot twee keer toe ondergescheten door m'n dochter! *O* maandag *O*
pi_159195319
Blue monday!
Een redelijk goede nacht ondanks een snotterende baby.
Dochter van twee ligt er nog in :o ze blijft vandaag denk ik in bed, dit in tegenstelling tot zondagochtend toen ze om vijf uur opstond. Eat this Marco Borsato met je kwart over zeven op zondagmorgen :(
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_159195327
Hupje eerste stapjes whut! :D

Shop balen van de wasmachine, zijn geen leuke uitgaven maarja..

Haha bloesem :P. Poept ze dan langs de luier of? Ik moet afkloppen, pas 1 of 2 keer gehad maar heel minimaal. Komt vast nog wel (;().

Mini wilde gisteravond ineens Heel Veel Drinken (3x borst) en toen kwam een gedeelte er weer uit en toen was ze verdrietig en wilde ze niet in d'r eigen bed en ook niet tussen ons in, alleen bovenop me was ok. Slaapt niet zo fijn voor mama maar hey ik ben ondergeschikt. Who's complaining.
pi_159195333
Bloesem en haar bed bemest. *O*

L., N., Q. en Sjaak alweer tien maanden! *O*

Beterschap Skoap! :*

Dat is balen Shop, maar vooral met twee baby's zal er inderdaad snel een nieuwe moeten komen. :P

Ik heb vannacht zeker 5 uur geslapen, zoveel beter dan de 0 van gisteren. O+ N. sliep weer onrustig, maar werd tussendoor dit keer niet steeds huilend wakker. 1 nachtvoeding en wat gewoel later was het ineens half 8. ^O^

O ja, ze heeft de vooruit nu echt gevonden. 3 dagen geleden ging het nog heel moeizaam en nu gaat ze al best snel doelgericht op haar bestemming af. :D
pi_159195726
Hahaha Bloesem :9 poobed

Ah, blue monday is dat het.. A hier wil alleen maar huilen en eets vandaag, pfoej. Nu eindelijk slapen in de doek, maar over een uur moeten we naar de osteopaat :{
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_159195742
Wow, een nacht van 0 uur slaap lijkt me niet te doen Sel ;(
pi_159195751
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 08:56 schreef hetzusjevan het volgende:
Haha bloesem :P. Poept ze dan langs de luier of? Ik moet afkloppen, pas 1 of 2 keer gehad maar heel minimaal. Komt vast nog wel (;().
Tijdens 't verschonen enthousiast fonteinpoepen. Hoog én wijd! Alleen de luier er tegenaan houden werkt nog.. Nee serieus, het zat een meter verderop ook :')
pi_159195767
Beterschap voor je uk Skoap :*

Balen Shop van de wasmachine!

Stapjes voor miniHup *G*

Slaap voor N en Selvaria!

M deed een 20.00-6.15 en ging daarna nog door tot 8.00 *O* (wakker gemaakt door ons want we moesten naar het CB). Ze is weer door de APK heen. Mooie stats en de arts was erg tevreden. Ze groeit erg goed en heeft een mooie gewichtscurve voor een bv-baby zei ze (nauwelijks een dip). Ik vind de arts sowieso wel leuk daar (i.t.t. de verpleegkundige van den oude schtempel waar niks goed lijkt te zijn) Ze vroeg ook gelijk of we Rapley deden toen we het over hapjes hadden. Had ik niet verwacht!

Stats:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159195920
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 09:35 schreef pinquit het volgende:
Wow, een nacht van 0 uur slaap lijkt me niet te doen Sel ;(
Ach, één keer in een rij van redelijke nachten en daarna een vrije dag valt op zich mee. Het enige dat ik dacht was als dit maar niet vaker achter elkaar gebeurt. :X

Mooie stats kazy! En fijn, een normale arts bij het CB. :) Zowel onze arts als vpk zijn normaal tot leuk. :P Het enige waarover we niet op 1 lijn zitten (en waarover ik dus gewoon mijn mond houd :+ ) is het (al dan niet door)slapen. Ik vond het ook wel grappig dat de vpk benoemde dat Rapley vaak door intelligente mensen werd gedaan en dat ze het niet (mogen) adviseren aan het gepeupel (zei ze letterlijk :P ) omdat er risico's aan vastzitten bij een incorrecte uitvoering.

Whehehe ik zit met N. een broodje te eten en er zit een stukje in haar gehemelte vast en haar oplossing is om haar mond nog voller te stouwen met brood, dan komt het vast wel los. Dit overigens met bijbehorende Tarzangeluiden. _O-
Inmiddels heeft ze het al weggewerkt. ;)
pi_159196510
Mooi hoe ze dat zelf oplossen met eten.

Ik vind de eettechniek van Frits echt hilarisch af en toe.
Spaghetti slurpt hij op door zijn duim in zijn mond te stoppen en dan de sliertjes naar binnen te zuigen.
Schijfjes tomaten sabbelt hij af door ze als een ring om te doen.
Alles wat hij niet te pakken kan krijgen eet hij zonder handen van het tafelblad. Mond op het blad en dan het zo wegwerken.
O+

Mooie stats Kazy!

Stapjes voor J! Frits stapt niet aan de hand, hij stapt wel langs de tafel.
pi_159196544
Mijn baby besloot om 2 uur vannacht dat het tijd was om met mama te babbelen. Dus meneer roept mama ("aaauww! Eeh eeh! Aah!"). Mama gaat kijken en W. beloont mama met een big smile! }:|

Schoot dus lekker op. Ik daar "W., het is geen speeltijd en je hebt ook geen honger dus we gaan slaapje doen." Even wiegen, W. Dommelt weer in slaap, mama gaat terug naar bed..

En 5 minuten later begon het hele feest opnieuw. Uiteindelijk om half 4 toch maar aangelegd, 3 slokken en hij sliep. |:( :')
pi_159196743
Mijn eerste reactie is slaapdronken aanleggen. Daarna ga ik pas wiegen.
pi_159196746
Dit is best wel veel zeg, 10% van de moeders heeft na 2 jaar nog pijn! http://www.nu.nl/gezondhe(...)ng-nog-met-pijn.html
Hier al nergens last meer van gelukkig!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_159196837
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 10:46 schreef Cholula het volgende:
ja, inderdaad.. Anderhalf uur wiegen, ben je gek!
pi_159196886
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 10:53 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ja, inderdaad.. Anderhalf uur wiegen, ben je gek!
Dat heb ik ook niet gedaan hoor. Hij dommelde steeds in, maar begon dan even later weer. Soms was een aai over z'n bol genoeg om weer in te dutten. Maar goed ik was uiteindelijk zelf wel anderhalf uur wakker :O .
pi_159196968
Beterschap Skoap, longontsteking ;(

quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 10:46 schreef Cholula het volgende:
Hier ook!
Ik praat ook 's nachts niet tegen haar en ik kijk haar zo min mogelijk recht in de ogen aan, om te voorkomen dat ze wordt "geactiveerd".

quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 09:36 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Tijdens 't verschonen enthousiast fonteinpoepen. Hoog én wijd! Alleen de luier er tegenaan houden werkt nog.. Nee serieus, het zat een meter verderop ook :')
Waha! Hier maar een paar keer gebeurd, helemaal in het begin, maar niet metersver :P En heel typisch toen de thermometer erin ging, die ploefte er toen zo weer uit :')
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 08:11 schreef Shopaholic1984 het volgende:

Gisteren is de wasmachine overleden. Gelukkig had ik al 1 was kunnen doen. De 2e helaas niet meer. Hij is al oud, dus het wordt een nieuwe wasmachine.
Behhh.... -O-

Qua eten: Wij bekijken op de dag zelf wat we eten, vaak een uur van tevoren ofzo. Genoeg ingredienten in huis altijd om alle kanten op te kunnen qua maaltijden. :Y

Een aantal mensen maken de avond of een paar avonden ervoor al een maaltijd. Wat voor maaltijden zijn dat dan? Doe je het dan gewoon in de magnetron om op te warmen?
pi_159197296
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 11:01 schreef JantinaGr het volgende:
Beterschap Skoap, longontsteking ;(

[..]

Hier ook!
Ik praat ook 's nachts niet tegen haar en ik kijk haar zo min mogelijk recht in de ogen aan, om te voorkomen dat ze wordt "geactiveerd".

[..]

Waha! Hier maar een paar keer gebeurd, helemaal in het begin, maar niet metersver :P En heel typisch toen de thermometer erin ging, die ploefte er toen zo weer uit :')

[..]

Behhh.... -O-

Qua eten: Wij bekijken op de dag zelf wat we eten, vaak een uur van tevoren ofzo. Genoeg ingredienten in huis altijd om alle kanten op te kunnen qua maaltijden. :Y

Een aantal mensen maken de avond of een paar avonden ervoor al een maaltijd. Wat voor maaltijden zijn dat dan? Doe je het dan gewoon in de magnetron om op te warmen?
Ik doe dat regelmatig omdat ik veel late diensten werk. Vriend komt dan om 18 uur thuis met hongerige kids en een baby die niks wil, dus wel zo makkelijk.
Ik maak dan vaak ovenschotels (opwarmen in de oven, of klaarzetten zodat hij het alleen maar hoeft af te bakken). Ook stamppotjes (snel opbakken) en pastasauzen/rijstsauzen. Dan hoeft hij alleen maar pasta te koken, saus (vol groenten etc) in de magnetron en klaar.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_159197435
Jantina, vanalles. Wij eten nu elke week wel lasagne of een ovenschotel (grote portie maken, 1x vers eten en 1x opwarmen). Op de drukke werk/kdv-dagen heb ik niet echt behoefte aan culinaire hoogstandjes en vind ik stamppot, een curry o.i.d. gepingd best eetbaar. Of rijkgevulde pastasaus en dan de pasta nog snel even koken ofzo.

Balen, Shop, van de wasmachine. Hopelijk kun je snel weer wassen, met babys kun je niet echt zonder...

Hihi, Cholula en Selvaria, die eettechnieken van jullie kleintjes. J propt zijn mond het liefst zo vol mogelijk. Maar soms neemt hij juist kleine hapjes, bijt hij echt een stukje brood af en legt de rest weer neer... Hij kan alleen niet kiezen als zijn bord te vol ligt.

Mooie curves heeft M, kazy. En een redelijke arts is altijd fijn :). Wij moeten bij de volgende controle weer naar onze verschrikkelijke arts; ik heb er nu al geen zin in. Maar ik vind het wel belangrijk om nog terug te koppelen dat we haar aanpak ondeskundig vinden.

Wij zijn vanochtend wezen babyzwemmen. J vond het leuk! (En ik ook) Dat gaan we dus vaker doen :). Enige lastige is dat hij in de auto in slaap viel. Als ik hem dan thuis eruit zou halen om in bed te leggen, wordt hij wakker en slaapt niet meer. Hij slaapt nu dus nog in de MC, maar dat is natuurlijk niet ideaal.
  maandag 18 januari 2016 @ 11:36:47 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_159197637
Ik mag het vast niet zeggen maar ik vind opgewarmde eenpansgerechten vaak lekkerder dan verse eenpansgerechten :D
Ik kook alles wat opgewarmd kan worden tegenwoordig ook in twee porties. En sinds Mauw mee eet doe ik ook weekboodschappen. Ik moet echt meteen kunnen koken als ik thuis kom, anders wordt ze zó hangry dat er geen land meer mee te bezeilen valt. Voorheen deed ik het ook dagelijks, maar het kost me nu teveel tijd. #life2.0
disclaimer
pi_159198178
Ik heb het geluk dat mijn man veel thuis is overdag en dan de boodschappen doet en kookt . Ik zou er niet gelukkig van worden als ik om zes uur nog de supermarkt in moet en daarna nog wat te eten in elkaar moet flansen.
Alleen op woensdag ben ik degene die kookt en dan eten we meestal iets uit de slowcooker. Dat kan ik de avond van tevoren voorbereiden en in de ochtend in de pan mikken.
pi_159198298
Ik doe al jaren weekboodschappen. Heb helemaal geen tijd doordeweeks, en al helemaal niet nu er een baby is.
pi_159198303
Ik heb nog nooit dagboodschappen gedaan zelfs :') :D
  maandag 18 januari 2016 @ 12:24:24 #26
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159198680
Ik ook niet denk ik. Zelfs als student probeerde ik voor een paar dagen tegelijk te halen, want minder impulsaankopen = goedkoper. Maar ik ben dan ook zo'n gestructureerde lijstjesmaker... Ik heb ook altijd 0 ongelezen emails in mn inbox op t werk (alles in mappen en to do lijstjes op categorie) zou al nerveus worden van de mailbox van mijn collega, 356 ongelezen berichten, aaaargh.

Over baby's: F wil bij mij dus geen hapjes groenten eten, bij vriend en oma's wel. Geen idee waarom, want ik geef geen bv, en vriend en oma's geven ook regelmatig de fles :? Na ja, t hoeft ook niet he, we zien elke dag wel of en hoeveel ie eet.

O, en beterschap voor de andere F, longontsteking :(
En een hoop 10-maanden baby's (grappig dat ze allemaal op een ander punt in de ontwikkeling zitten wel).
En verder is mijn geheugen kapot...
pi_159198874
Ik hou echt heel erg van koken O+ maar aan het einde van een drukke dag houden de meesten van ons niet per se van lang wachten op eten :P

Eten weer opnieuw opwarmen hou ik echt niet van, een paar hele kleine uitzonderingen daargelaten zoals gestoofd eten. Onze pasta/lasagne en zulks is glutenvrij en dat leent zich niet bijzonder goed voor opwarmen, wordt hard en taai.
Als ik een 1persoonsportie over heb dan neemt mijn vriend het mee naar werk voor lunch of het gaat naar mn oom die er altijd erg blij mee is. Weggooien van eten vind ik dan wel weer echt heel erg zonde.
:)
pi_159198954
oh en skoap gossie! Beterschap, hopelijk snel opgeknapt. :*

Nachtelijke avonturen, geen idee hier. Ik denk dat ik gevoed heb vannacht want A. lag tussen ons in en daar lag ie niet toen we naar bed gingen :P Als hij wakker wordt praat ik gewoon tegen hem en maak gewoon contact, geen enkel probleem met weer gaan slapen. Bij alledrie is dat nooit een punt geweest. Licht blijft wel uit en ik praat wel zachtjes om B. niet wakker te maken.
pi_159199808
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 12:35 schreef mignonne het volgende:
Ik denk dat ik gevoed heb vannacht want A. lag tussen ons in en daar lag ie niet toen we naar bed gingen :P
O+ Dat vind ik altijd zo'n leuk cadeautje! "Oh, jij hier? O+"
pi_159200697
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 13:06 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

O+ Dat vind ik altijd zo'n leuk cadeautje! "Oh, jij hier? O+"
Hihi, zo'n momentje had ik zaterdag op zondagnacht ook... Ik had mijn man de late fles laten doen want ik was kapot na nachten doorbroken en weinig slaap wegens Fedde en Man... werd ik om 2 uur wakker en zag ineens Fedde tussen ons in liggen... heerlijk in dromeland. Kennelijk wilde hij niet in zijn eigen bedje dus had man hem maar meegenomen.

Skoap, beterschap voor je manneke :* wat naar...

Fedde heeft vannacht ook weer bij ons gelogeerd, bij het naar bed gaan was alles nog koek en ei maar ik werd om iets over 12 wakker gebruld. Omdat ik niet door had hoe laat het was effe meegenomen naar ons bed en daar heeft ie toen geslapen maar elk uur wakker met kreunen en krijsen (voor een minuutje en daarna weer verder slapen (hij dan he? ik not so much... }:| ) en veeeeel scheetjes laten)... vanochtend had ie ook een bijzonder gevulde luier. Ik geloof dat zo'n hele boterham toch wat veel was, vezel-technisch gezien. :Y)

En verder is het gewoon echt een heerlijk relaxed manneke met een gouden glimlach en bijna geen huils. O+
  maandag 18 januari 2016 @ 13:59:33 #31
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159200988
Bij gebrek aan ruimte voor een co-sleeper slaapt L elke nacht tussen ons in. Heerlijk! O+

Hoe ging het bij de osteopaat, pinquit?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_159201153
Frits begint meestal in de cosleeper, kruipt mijn kant op als hij dorst heeft. Vervolgens blijft hij naast me liggen of tussen ons in.

Arme F. Ik hoop dat hij snel opknapt Skoap.

Ik O+ de naam van je zoon Lijnloos.
pi_159202579
Dit was de derde keer osteopaat voor Alex, en ze vond dat hij goed geevolueerd was ten opzichte van de eerste keer :D :') dit was voorlopig de laatste keer, het gaat nu best lekker. Geen idee of het door de osteopathie kwam :+
Ik denk dat hij nu goed gedijt op de kleine flesjes, hij krijgt 'grote' flessen van 150/5, en tussendoor bij pijn kleinere van 60/2. Dat werkt goed zo, dus mooi :D

Vandaag heeft ie alleen een slaap-huil-slaap-huil dagje. Beetje jammer dat ik hem al drie keer heb moeten wakker maken en mee heb moeten nemen naar buiten, die rotkou in.
pi_159202906
Fijn dat hij geëvolueerd lijkt te zijn Pinq! Je kleine Pokémon. O+

En koud inderdaad, niet normaal. :o Ik liep net even met N. de stad in en op de heenweg scheen de zon nog lekker op m'n voorkant, maar wat een takkekou op de terugweg. :X

N.a ging voor het eerst in haar skipakje en het staat haar zo schattig! Ik wil hem haar elke dag wel aantrekken. O+

N. slaapt elke nacht in de co-sleeper en meestal na de voeding tussen ons in. We moeten haar handjes vasthouden bij het inslapen en als ik dan zo liggend over de co-sleeper moet leunen krijg ik vreselijke last van mijn schouder, dus dan maar tussen ons in. Als man N.-dienst heeft ligt ze wel de hele nacht in de co-sleeper. Eigen bedje op haar eigen kamer probeer ik wel weer als ze structureel doorslaapt, gelukkig is de co-sleeper op ledikantformaat en heeft het dus geen haast. *;
pi_159203323
Ik vraag me serieus af waarom we een ledikant hebben op de kamer waar de commode staat. We gebruiken hem nu als hele grote wasmand voor de schone was. :')
  maandag 18 januari 2016 @ 16:25:54 #36
409579 LuDann
All the way
pi_159204086
Jeetje Skoap, een longontsteking, wat heftig bij zo'n uk. Ik hoop dat hij snel weer beter is!

Pinq, fijn dat het goed ging bij de osteopaat. Wij hebben de afspraak die bij de cranio-sacraal therapeut stond afgezegd. De klachten die aanleiding waren voor de afspraak zijn eigenlijk nagenoeg verdwenen. Ze hapt nu goed aan, draait haar hoofd ook wel eens de andere kant op in de doek (al heeft ze duidelijk wel een voorkeur voor naar rechts kijken) en is zowaar al een paar keer in slaap gevallen in de autostoel (in plaats van drama).

Goede curve, kazy, wat fijn!

Ha ja, Cholula, same. :') Opbergplaats is het.

Wolk ligt hier de halve nacht in de cosleeper (wiegformaat) en de halve nacht bij me in bed. Voordeel aan dat ze niet zo hard groeit is dat ze voorlopig nog wel in die cosleeper past. :+ Ik denk dat het eerder een probleem gaat zijn als ze zich eenmaal gaat optrekken, de randen zijn daarvoor te laag.
pi_159209615
Niks geen blauwe maandag hier, hier is het krijsen tot je paars aanloopt maandag. *O*
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_159210540
Gezellig Kris ;)

Lezen jullie je kinderen voor? Ik probeer het iedere avond en dat gaat als volgt:
Ik ga op de grond zitten met een boekje.
"Dit is Teun. Teun is een klein bruin gansje." Frits komt in volle vaart aangekropen.
"Dit is Otto. Otto is Teu..." boekje wordt uit mijn handen getrokken. "ns beste vriendje."
Frits gaat er vandoor met het boekje. Einde boekje voorlezen want alles wat je moeder in haar handen heeft is supertof en dat laat je pas los als er iets beters gevonden is. Zoals de waterbak van de hond.
pi_159210706
Ja, N. begint na 2 bladzijden het boekje op te eten...
pi_159210716
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:21 schreef Cholula het volgende:
Gezellig Kris ;)

Lezen jullie je kinderen voor? Ik probeer het iedere avond en dat gaat als volgt:
Ik ga op de grond zitten met een boekje.
"Dit is Teun. Teun is een klein bruin gansje." Frits komt in volle vaart aangekropen.
"Dit is Otto. Otto is Teu..." boekje wordt uit mijn handen getrokken. "ns beste vriendje."
Frits gaat er vandoor met het boekje. Einde boekje voorlezen want alles wat je moeder in haar handen heeft is supertof en dat laat je pas los als er iets beters gevonden is. Zoals de waterbak van de hond.
Ik denk rond 1,5 jaar mee begonnen. Dan gaat het luisteren naar een verhaaltje prima.
pi_159211459
Ah top!
Hij vindt boekjes overigens wel echt leuk. Om er mee te gooien en om zelf in te bladeren.
  maandag 18 januari 2016 @ 20:49:04 #42
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159211727
J vond voorlezen idd ook zo ongeveer vanaf anderhalf leuk, korte boekjes, Nijntje, en idd Teun en Eddie (gansjes O+) . F 'luistert' nu af en toe op schoot mee, maar we lezen wat J kiest (op dit moment dus elke dag 'Kikker is een held').
pi_159211736
Overdag lees ik na de voeding wel eens een boekje voor (als hij meteen gaat spelen spuugt hij vaak) en bij het bedritueel hoort standaard een boekje. Denk aan een (bad)boekje van Nijntje: "Nijntje speelt in de zandbak. En met een bal. Nijntje zwemt in het zwembad, en geeft de vissen eten. De eendjes hebben ook honger. Nijntje vaart met de boot. Ze zitten samen in de regen. Nu moeten ze in bad. En dan nog afdrogen. Nu is het boekje klaar!" En dat speelt zich allemaal af binnen 2 minuten, wat zeg ik, 1 minuut, dan gaat het nog net ;).
Onze bieb leent stoffen boekjes uit, zo kunnen we elke paar weken weer wat nieuws lezen en in de box leggen (je mag ze zelf wassen). Erg leuk!
pi_159212009
L. moet vooral heel hard lachen als ik vertel dat Gonnie haar allerliefstelievelings rode laarsjes kwijt is.
pi_159213791
Voorlezen doen we al een tijdje, en nu steeds vaker. Ze wordt er wel rustig van en luistert naar mijn stem.

Liefde voor je ouders is.... Tot je schouders poepen tijdens oma's oppasdag :+

Wel een beetje een rochelbaby af en toe, maar het zit schijnbaar wel los. Snotterigheid wordt al minder.
  maandag 18 januari 2016 @ 21:48:54 #46
335643 faptist
Maakt fouten
pi_159214365
Voorlezen
Ik lees ook wel voor, maar gezien ze het toch nog niet zo goed begrijpt kan dat net zo goed een pagina uit mijn eigen leesboek zijn.
Ik denk dan maar zo, het gaat om de klanken.
Af en toe pak ik ook weleens een prentenboekje, maar het is allemaal nog niet echt te begrijpen hoor.

Vandaag kwam ik thuis en hoorde ik kinderstemmetjes vanuit de woonkamer.
Engels!
Wat is deze?
Zat manlief op de bank en ro op de grond, tegen onze tv aan met haar handjes, Peppa Pig te kijken.
Ro was bijzonder gefascineerd door alle felle kleuren en verschrikkelijke stemmetjes.
Zo lief om te zien.

Verder is mn fietsstoeltje op mijn fiets geplaatst (als je daar aan wiebelt zit hij dan echt muurvast of mag dat wat wiebelen?) dus ik hoop binnenkort te gaan fietsen.
Misschien morgen wel als het niet glad is (L)

verder weinig tot niets meegelezen. sorry. krijg het even niet voor elkaar, maar wilde even mn gezicht laten zien ipv radiostilte..

btw .. waarom zie ik allemaal porno achtige afbeeldingen in de reclame? Ik heb niets geks gegoogled op hints voor mn SV na ? ;-D
pi_159214566
Fap, ik heb advertenties voor eenoudervakanties, was ik ook niet van plan :+
pi_159216552
Voorlezen...

Ik zit met Sjaak op schoot op de schommelstoel. Boekje open. Nijntje blablabla. Sjaak pakt boekje vast en wil het in zijn mond doen. "Nee, mag niet in de mond." Ik trek het boekje weg.
Sjaak pakt de armleuning van de schommelstoel vast en zet zijn tanden erin. "Nee, we eten geen meubels."
Sjaak probeert van mijn schoot af te springen. "Nee, niet springen."
"En Nijntje leefde nog lang en gelukkig."
pi_159217414
Hier gaat het voorlezen met erg wisselend succes. Ik leest tegenwoordig meestal een van de korte verhaaltjes uit het dikke Annie MG Schmidt boek voor, die zijn op rijm en dat klinkt leuk! Waar het over gaat boeit hem toch nog niet en het gaat er om dat hij in aanraking komt met dingen die hij anders niet zo snel hoort dacht ik. En als hij het niet meer leuk vindt dan lees ik alsnog het verhaaltje uit voor mezelf :')

Overdag lezen we soms samen een boek uit de bibliotheek. Soms boeken met plaatjes waarbij ik vertel wat het is, maar meestal een boek met allerlei kleurtjes en geometrische vormen van 'baby ziet' die speciaal voor baby's tot 6 maanden bedoeld is. Ik heb 'm nu als knisperboekjesvariant en die wordt erg gewaardeerd, zowel om naar te kijken als om op te eten.
pi_159220849
Moe.. E. heeft gisteren en vannacht constant af en aan lopen jengelen. Ze oogde super content maar van de een op de andere minuut begon ze te huilen (ik-ben-zielig huil, geen moord-en-brand huil). Niks was goed. Wilde ook alleen maar kleine beetjes drinken/sabbelen. Heel vervelend om niet te weten wat er aan scheelt. Heb d'r de hele dag maar bij me gehad.

Ik hou er maar rekening mee dat vandaag ook niet veel soeps zal worden, want zometeen moeten we naar 't CB voor d'r eerste prikjes..

Nog tips? Iets kouds meenemen of is goed wrijven op de plek waar ze geprikt wordt voldoende in jullie ervaring?
pi_159221170
Gewoon troosten. Ik zou zelf de prik plekken niet aanraken, lijkt mij gevoelig.
pi_159221216
De beentjes een beetje masseren kan wel.
pi_159221226
Hier nog geen voorlezen, en zo te lezen is dat dus pas zinnig na > 1 jaar.
Ik vertel wel verhaaltjes ahv 2 knuffeldoekjes, 1 met pip en 1 met woezel. Dat vindt ze leuk, lekker kijken en aanraken in de tussentijd.
pi_159221240
Voorlezen, wij doen het elke dag. Zowel voelboekjes als baby's-eerste-woordjes boekjes als volledige verhalen uit boeken die eigenlijk voor peuters bedoeld zijn. Ik vind het zelf leuk om te doen, N. kirt het uit als ze onze stemmen hoort en de mooie plaatjes ziet en het kan natuurlijk nooit kwaad haar alvast met taal in aanraking te laten komen. :) Vaak is het in de praktijk wel zo dat ze een paar bladzijden geduld heeft en daarna het boekje begint op te eten. :P

Zusje, dat is voldoende hoor, vaak doen ze dat op het CB al. Verder gewoon troosten, lekker knuffelen en meegaan in haar behoefte. N. heeft na de eerste prikken heel veel geslapen, de tweede keer heeft ze er echt twee dagen last van gehad (veel huilen, heel zielig) en de derde keer was er helemaal niks aan de hand. Het blijft gewoon afwachten.

Slaap. O+ N. sliep van 22.00-02.00 en sliep nog toen ik opstond (06.45). We nemen haar de laatste dagen wel tussen ons in na de voeding in plaats van dat we haar weer in de co-sleeper leggen, op de een of andere manier wil dat niet meer. :? Nou ja, zolang we allemaal maar slapen is het prima zo.
pi_159221373
Zusje, koud werd hier afgeraden, juist warmwrijven voor de prik en naderhand veel bewegen.
pi_159222299
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 09:04 schreef JantinaGr het volgende:
Ik vertel wel verhaaltjes ahv 2 knuffeldoekjes, 1 met pip en 1 met woezel. Dat vindt ze leuk, lekker kijken en aanraken in de tussentijd.
Dat is niet zo hoor, al vanaf veel eerder is voorlezen goed voor de taalontwikkeling en concentratievermogen :)
pi_159222414
Dochter begint mij voor te bereiden op het werkende leven straks, met haar nu al een paar dagen op rij wakker worden rond 7:30. :D

Oh, en de babygym met muziek en lampjes is hier een groot succes momenteel. Ze vind het geweldig, lachen joh! En kan zich er meerdere keren per dag mee vermaken tot wel 30 minuten per keer. :o
pi_159222601
Hoef jij dan pas om 7.30 op Jantina? :P

Voorlezen is leuk :Y Tip: zorg voor wat variatie in je assortiment ;)
Korte verhaaltjes van Dikkie Dik doen het hier erg goed. Maar sommige boeken worden wat langdraaaadig na een aantal keer.
Ik weet nu bijvoorbeeld ondertussen wel wie er op de kop van de mol gepoept heeft. :6

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159222664
Nee, dat zal rond 6:30 / 7:00 zijn. Maar eerder werd ze pas 8:30 / 9:00 wakker. Dus gaat de goede kant op, haha.
pi_159223678
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:03 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Dat is niet zo hoor, al vanaf veel eerder is voorlezen goed voor de taalontwikkeling en concentratievermogen :)
Ja, dat dacht ik ook!

Voorlezen doe ik ook regelmatig. Gisteren lazen we voor het eerst Rupsje Nooitgenoeg en de plaatjes vond ze erg tof. Ze ging ook ineens het boekje vasthouden en blij kirren terwijl ik aan het voorlezen was :D

SPOILER
pi_159223723
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 09:04 schreef JantinaGr het volgende:
Nee vanaf drie maanden al nuttig hoor, voor de taalontwikkeling.

So what als ze boekjes afpakken of kauwen of te snel doorbladeren. Het proces van zitten en knuffelen en een zachte voorlesstem is goed voor ze. Boekjes leuk gaan vinden ook.

Het gaat nou niet echt om de verhaaltjes :+ gewoon lekker doen hoor!

@estrys oh dat heb ik met oubollige nijntjeboekjes en met rupsje nooit genoeg...

We lezen pas sinds kort papieren blz voor trouwens, daarvoor alleen karton, want anders overleefden de boekjes het niet
Kwak
pi_159223837
Okee! Nou, binnenkort maar mee beginnen dan. Ik heb hier een paar plastic, stoffen en kartonnen exemplaren liggen. :D
pi_159224101
Thnx voor de tip dames, heb uiteindelijk heel even gewreven en daarna niks meer gedaan, leek niet nodig. Ze liep helemaal rood aan bij de prikjes, inclusief vertraagde brul-huil. Daarna vrij vlot in slaap gevallen, werd niet eens wakker toen ik haar uitkleedde en in bed legde.

Ik heb een tijdje terug ergens gelezen dat het ook belangrijk is dat papa's voorlezen, heeft ook weer een positief effect op de ontwikkeling :). Dus: kerels aan de bak zetten :P.
pi_159224240
Ketel heeft vandaag zijn eerste bezoekje aan de huisarts achter de rug. Hij is al vier maanden af en aan verkouden, maar vannacht moest hij ineens zó hard en naar hoesten. Hij was duidelijk benauwd, gierende ademhaling, en ik twijfelde echt of ik de HAP moest bellen. Zo sneu, mijn kleintje. :'(

Uiteindelijk niet gedaan, maar vandaag dus wel even naar de huisarts. Viel allemaal mee gelukkig, zijn longetjes klinken goed. We hebben wel een pufje meegekregen, voor het geval hij nog eens zo'n last heeft.

Hij heeft ook al een tijdje eczeem waarvoor we vandaag toevallig toch al naar de HA wilden, dus maar meteen een dubbele afspraak gemaakt en ook crème meegekregen.
pi_159224263
Oh ja, en om aan te haken: voorlezen. O+ Wij zijn beide ontzettende bibliofielen (met bijbehorende boekenkast), en lezen al sinds week 1 voor ongeveer. Boekjes zijn leuk! Nu nog vooral om op te eten, maar dat maakt niet uit. :)
pi_159224283
Gelukkig viel het mee zusjevan! Ik vond het zo zielig toen F. moest, ze schrok er heel erg van en was een poos intens verdrietig, daarna heeft ze ook veel geslapen. Vooral de dag erna. Volgende week moet ze voor de tweede prikjes.
pi_159224670
Ooh ja die prikjes, die zijn gemeen }:| . Al was W. wel een stoere; hij was binnen 30 seconden na de 2e prik alweer stil.. Hij was er later wat hangerig van (vooral veel bij mij willen slapen) en 's avonds wat verhoging. Een dag erna werd 'ie snotverkouden, maar dat was ik toen al even; dus ik denk niet dat dat van de prikken was.
Begin februari moet 'ie voor de 2e ronde.
pi_159224805
Voorlezen, oh ja. We lezen de oudste heel enthousiast voor en dat krijgt hij mee, maar echt speciaal voor hem nog niet. Deden we bij de oudste al wel met deze leeftijd. Moet ik ook maar even gaan inbouwen voor de kleinste. Dick Bruna boekjes ftw.
pi_159225024
Wat voor creme hebben jullie voor ketels eczeem luna?
pi_159225191
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:15 schreef Estrys het volgende:
Hoef jij dan pas om 7.30 op Jantina? :P

Voorlezen is leuk :Y Tip: zorg voor wat variatie in je assortiment ;)
Korte verhaaltjes van Dikkie Dik doen het hier erg goed. Maar sommige boeken worden wat langdraaaadig na een aantal keer.
Ik weet nu bijvoorbeeld ondertussen wel wie er op de kop van de mol gepoept heeft. :6

SPOILER
Hoeven we die ook niet meer te lezen :( ik verwachtte een schattige foto van je oudste die een poging deed om de jongste voor te lezen ofzo...
pi_159225308
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 12:29 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Hoeven we die ook niet meer te lezen :( ik verwachtte een schattige foto van je oudste die een poging deed om de jongste voor te lezen ofzo...
En ik verwachtte dat jouw zin zou eindigen met 'die een poging deed om jongste op z'n kop te poepen' :')
pi_159225474
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 12:37 schreef Krisvc het volgende:

[..]

En ik verwachtte dat jouw zin zou eindigen met 'die een poging deed om jongste op z'n kop te poepen' :')
Dat zal ik tegen hem zeggen. Alles wat over poep, pies en piemels gaat is namelijk heel grappig :')
pi_159226203
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 12:19 schreef pinquit het volgende:
Wat voor creme hebben jullie voor ketels eczeem luna?
We hebben nu Hydrocortison gekregen.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 13:47:09 #74
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_159226952
Boekjes, ik hou er van. Al moet ik wel iets vaker voorlezen. Genoeg boekjes op voorraad in ieder geval.

*O* morgen komt mijn nieuwe wasmachine. Had vandaag al gekund, maar ze gingen vandaag in de stroom werken en zitten we even zonder stroom. En om die mannen nu 5 hoog te laten sjouwen is ook weer zo wat. 1 dag extra zonder red ik nog wel. En dankzij de tip van MevrC, nemen ze de oude gratis mee!
pi_159227143
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 12:45 schreef Estrys het volgende:

[..]

Dat zal ik tegen hem zeggen. Alles wat over poep, pies en piemels gaat is namelijk heel grappig :')
Dit doet me ineens denken aan die keer dat mijn oma vertelde dat mijn twee ooms toen ze klein waren op elkaars hoofd hadden gepoept :')

(Ik weet eigenlijk nog steeds niet of ze dat verhaal heeft verzonnen of dat ze dat echt hebben gedaan :D )
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:01:20 #76
409579 LuDann
All the way
pi_159227353
Voorlezen zouden we eigenlijk vaker moeten doen. Als bedtijd ritueel lukt het alleen niet echt omdat ze meestal hard huilt als ze moet gaan slapen. :') Ze geeft niet echt slaapsignalen af tot het huilen is en we lopen vaak een keer of 3 tevergeefs naar boven om haar weg te leggen.

Hoe gaat dat bij jullie trouwens? Leggen jullie wel eens tevergeefs weg? Ik denk dan dat ze moe is (oogjes wrijven is het enige wat ze soms doet) maar zodra ik haar in bed leg is het keten en kan ze eenmaal beneden opeens weer een half uur wakker doorspelen.

Beterschap aan Keteltje, luna! Wat rot dat hij al zo lang verkouden is.

Zusje, hoe gaat het nu na de prikjes? Wolk had van de eerste een dag flink last maar de 2 erna eigenlijk helemaal niet.

Kazy, wat lief. O+ Ik vind die boekjes van rupsje nooit genoeg echt tof, we hebben een paar van die uitdeelboekjes ervan.
pi_159227356
Skoap, hoe is het met F.?

*O* voor de nieuwe wasmachine Shop!

Ik las nog over zieke kindjes, poep, piemels en pies. Heerlijk bij de boterham!
pi_159227575
Dagelijks LuDann. :')

Het enige aan ritme dat we hier hebben is dat we zeker weten dat ze gaat slapen als wij met haar mee naar bed gaan. Heftigheid van oogjes wrijven zegt hier helaas niks, soms slaapt ze 2 uur, soms ligt ze alleen maar te kletsen gillen en te rollen in haar slaapzak. :') Gelukkig is ze wel vrolijk als we haar dan weer mee naar beneden nemen, maar ik ben altijd wel een beetje jaloers op mensen van wie de baby netjes op een bepaald tijdstip gaat slapen. We hebben al zoveel geprobeerd, maar het werkt gewoon niet. Ach ja, als ze maar niet de hele avond huilt en wel lekker speelt is het op zich prima.
pi_159227671
Hier hetzelfde als bij Selvaria LuDann. Geen touw aan vast te knopen. Het enige wat redelijk stabiel is, is het aantal slaapjes. Dat is dagelijks 3, al zijn we geloof ik langzaam aan het overgaan naar 2 slaapjes.

Ik zit me ook een beetje achter m'n oren te krabben. L. was net enigszins vervelend, wilde niet drinken, gaf geen slaapsignalen af. Ik probeerde d'r even op bed te leggen. En binnen 3 minuten zonder gehuil sliep ze. Nu nog steeds, al 2,5 uur. Doet ze nooit. :? Ik ben daarnet serieus gaan controleren of ze nog ademde.

Maargoed, het komt dus vaker voor dat ik d'r wakker weer naar beneden haal. Dan speelt ze nog even verder beneden.
pi_159228211
Tevergeefs wegleggen gebeurt hier ook, vooral 's avonds. Meneer geeft aan dat hij moe is, bedritueel, paar minuten stil en als hij dan op een bepaalde manier begint te jengelen, kun je 't opgeven. Meestal nemen we hem dan in zijn slaapzak mee naar beneden. Lampen gedimd, tv uit en J in de box of op de bank naast ons. Soms duurt het een kwartier, soms anderhalf uur.

J past nu in de snowsuit die ik heel lang geleden al op de gok gekocht had voor de winter. Ik vond het zo moeilijk inschatten toen. Ik denk dat ik hem morgen in zijn snowsuit naar het kdv laat gaan. Dat is wel lekker warm als ze hem mee zouden nemen naar de stal. :)
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:38:52 #81
409579 LuDann
All the way
pi_159228237
Ah. :P

Ze ging voorheen ergens tussen 17 en 19 slapen, maar het schuift wat op naar wat later, tussen 19 en 21 ergens. Wat trouwens betekent dat wij steeds later eten want ik hecht behoorlijk veel waarde aan lekker op ons gemak samen eten.

De slaapjes overdag wisselen, nu meestal 3 slaapjes van 3 kwartier. Soms 4. Ook overdag leg ik haar regelmatig tevergeefs weg.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:43:17 #82
409579 LuDann
All the way
pi_159228340
Vind het wel vermoeiend hoor, af en toe. Voor de derde of vierde keer aan dat bedritueel beginnen en als je dan eenmaal beneden op de bank geploft bent of je mouwen opstroopt om te gaan koken dan begint ze weer met huilen. }:|
pi_159228435
Vandaar hier de draagzak, daar slaapt ze overdag in. Meestal 3 slaapjes per dag, waarvan de eerste twee vrij kort en de derde langer (2 uur ong.). We proberen nog steeds elke dag haar in bed te leggen, maar dat is altijd huilen, dus dan gaat ze in de zak en dan is ze zo weg.
's Avonds ga ik nog steeds met haar naar bed om 20 uur, dan lees/fok ik nog 2 à 3 uur (nog nooit zoveel gelezen...) terwijl N. best snel inslaapt.
pi_159229084
Poeh wij zitten op 4 dutjes met M. Ze kan overdag gewoon niet langer dan 40-45 minuten slapen. Ja heeeeel af en toe (en dan check ik ook tig keer of ze het nog wel doet.) Dan is ze vervolgens 1,5 uur wakker en weer naar bed. Nouja beter dan in het begin, toen weigerde ze overdag te slapen.

Sinds kort lukt het om haar 's avonds vroeger op bed te leggen én dat ze snel in slaap valt én hem ook nog eens doorpakt naar de nacht. Zomaar ineens. Ik had toen hier advies gevraagd, omdat ze steeds later naar bed ging en dan een uur of anderhalf ging liggen stuiterballen in bed. Vervolgens wilde ze wel ineens vroeger op bed, terwijl we niks anders deden dan normaal :?

Baby's, ik snap er niks van :+ Nu wachten tot ze alles weer omgooit.
pi_159229160
Tot nu toe gaat het wel OK LuDann. Ze werd toenstraks na een half uurtje wakker van de honger, dacht ik, maar ze was helemaal van streek, kroop helemaal in m'n nek (doen die van jullie dat ook trouwens of is die van mij daar raar in? :P Helemaal met d'r neus in m'n nek ademen enzo :'). Waarom ze dat toch zo fijn vind is me een raadsel). Wilde ook echt niet drinken, heb d'r met moeite aan kunnen leggen (want ik dacht immers: tiet = troost). Uiteindelijk kalmeerde ze ook toen ze eenmaal dronk. Vervolgens heeft ze de helft eruit gekotst in 5 etappes maar ok :'). Daarna sliep ze weer als een roosje.

Slaapsignalen herken ik inmiddels wel redelijk, icm de klok. Ik weet dat ze op deze leeftijd zo'n 60-90 minuten wakker kan zijn. Weer gaan happen/zoeken (terwijl dat geen honger kan zijn, want eerder flink gedronken) is een signaal, handjes naar het gezicht brengen, wegkijken.. het zijn hele subtiele signalen en moeilijk te vangen soms.

Maar meestal leg ik d'r sowieso na maximaal een uur/anderhalf weer terug op bed. Ze valt vanzelf wel weer in slaap. Anders zit d'r iets dwars, maar aan het huilen horen we wel of het menens is. Zo ja, dan halen we haar er weer uit. Twintig keer de trap op en af hebben we alleen onszelf mee op zo'n moment..
  dinsdag 19 januari 2016 @ 15:50:30 #86
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159230123
Hier is het eigenlijk altijd al 2 slaapjes overdag geweest. Nu 2 x 1 uur.

Tevergeefs wegleggen gebeurt bijna niet, omdat we inmiddels zijn slaapsignalen herkennen. Huilen bij het in bed leggen is vrijwel altijd als hij oververmoeid is. Dan blijven we gewoon bij hem tot hij slaapt.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_159230351
Als ik G in bed leg moet ik erbij blijven, hij slaapt binnen vijf minuten in. Maar hij wordt na een half uur, drie kwartier weer wakker (ommegot bijna een uur van zijn leven kwijt, paniek!!)
Bij de gastouder schijnt hij twee tot drie uur te slapen achter elkaar.
Savonds tussen negen en tien neem ik m mee naar boven, en kijk ik zelf tv.Hij slaapt overal doorheen en die eerste slaap cyclus duurt vier tot acht uur :') laatste tijd iets korter omdat we zijn gestopt met inbakeren. Met een speentje slaapt hij verder en wordt hij na een of twee uur alsnog wakker en krijgt hij tiet
pi_159230394
Hier weer hazenslaapjesgalore vandaag ;( naja, de nachten zijn iig goed :')
  dinsdag 19 januari 2016 @ 16:03:34 #89
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159230487
Hmz, als ik jullie verhalen zo lees is mijn baby een narcolept? Hij slaapt de nacht van 20-7u, en dan overdag vaak nog twee of 3 keer kort (45-90min) en een keer lang (90-180min) :@

En tussendoor lacht ie, en poept ie zichzelf helemaal onder. Gister precies op het moment dat ik peuter op de PSZ moest gaan ophalen. Ik heb nog nooit zo snel een baby in bad gedaan (en de leidster maar even gebeld dat ik 10 min later was). Ik weet nu iig wat te doen bij verstopping: bruine bonen van Olvarit :Y) 8)7
  dinsdag 19 januari 2016 @ 16:04:16 #90
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159230504
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:10 schreef kazy het volgende:
Ze kan overdag gewoon niet langer dan 40-45 minuten slapen.

Dat is precies volgens het boekje!
Een slaap cyclus van een baby duurt maar 45 minuten.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_159230569
Klopt, maar toch slapen ze vaak 's nachts wel lang achter elkaar door en overdag niet (gelukkig maar). Hoe kan dat dan?
  dinsdag 19 januari 2016 @ 16:23:35 #92
409579 LuDann
All the way
pi_159231069
Ik zie op zich wel dingen bij haar die te boek staan als slaapsignalen, zoals in haar ogen wrijven, wegkijken en gapen maar als ik haar dan wegleg krijgt ze opeens een nieuwe wakker impuls ofzo. Ze lijkt moe tot ik haar in bed leg. :') Dus ik denk dat ze dan toch niet echt moe is? Vandaar het tevergeefs wegleggen, ik blijf het wel proberen als ik dit soort signalen zie. Maar echt gaan slapen doet ze eigenlijk pas als het huilen is.
pi_159231119
Gapen is hier meestal een teken dat ze al té moe is en dan wil ze inderdaad niet slapen in bed. Dan ben ik dus al te laat. Ik moet hier echt op de eerdere tekenen letten. Glazig wegkijken bijvoorbeeld, bij voorkeur in de banaan.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 16:29:02 #94
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_159231226
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 16:03 schreef mousemicky het volgende:
Hmz, als ik jullie verhalen zo lees is mijn baby een narcolept? Hij slaapt de nacht van 20-7u, en dan overdag vaak nog twee of 3 keer kort (45-90min) en een keer lang (90-180min) :@

De mijne ook :Y
Nacht van 19-8u ongeveer (wel nog 2 voedingen tussendoor) en overdag nog 3 slaapjes variërend van een half uur tot 1,5 of soms 2 uur.

En ook geen problemen met wegleggen 's avonds. Soms kan ik in 1 keer weglopen en valt hij gewoon binnen een paar minuten in slaap. Soms moet ik wat meer 'moeite' doen dus dan zit ik even bij hem en hou ik zijn handjes vast of doe ik de speen een paar keer terug.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  dinsdag 19 januari 2016 @ 16:35:02 #95
409579 LuDann
All the way
pi_159231366
Hmm, misschien moet ik me er eens in verdiepen, slaapsignalen en zulks. Kan iemand me wat goeds te lezen aanraden hierover?

Ik zat even te googelen en kwam op oudersvannu.nl uit:

quote:
Als je baby ’s nachts wakker wordt, hoeft hij niet altijd honger te hebben. Wacht ongeveer 10 minuten voor je begint met voeden, want misschien valt hij zo weer in slaap. En soms heeft je kind geen honger, maar vindt hij het fijn om zich te laten troosten door voeding.

http://www.oudersvannu.nl(...)/slapen-0-6-maanden/
Als ik 10 minuten wacht met eten geven dan is ze klaarwakker hoor. :') Lekker tegenstrijdig ook. Ik neem na zulk advies meteen die hele website niet meer serieus. Mja er staat dan ook onder In samenwerking met Nestlé Babyvoeding dus het zal vooral op flesgevoede baby's gericht zijn.
pi_159231579
quote:

En tussendoor lacht ie, en poept ie zichzelf helemaal onder. Gister precies op het moment dat ik peuter op de PSZ moest gaan ophalen. Ik heb nog nooit zo snel een baby in bad gedaan (en de leidster maar even gebeld dat ik 10 min later was). Ik weet nu iig wat te doen bij verstopping: bruine bonen van Olvarit :Y) 8)7
Narcolept boks :P
A. was de eerste maand ofzo van zn leven max 2 uur per dag wakker. En hij slaapt nog steeds veel. Overdag wel vrijwel enkel bij mij op schoot, maar I don't care, heerlijk knuffelen met mn kleine vriendje <3 ze worden zó snel groot :X ik verbaas me er echt over hoe groot A. nu alweer is.
pi_159231803
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 16:35 schreef LuDann het volgende:
Hmm, misschien moet ik me er eens in verdiepen, slaapsignalen en zulks. Kan iemand me wat goeds te lezen aanraden hierover?

Ik zat even te googelen en kwam op oudersvannu.nl uit:

[..]

Als ik 10 minuten wacht met eten geven dan is ze klaarwakker hoor. :') Lekker tegenstrijdig ook. Ik neem na zulk advies meteen die hele website niet meer serieus. Mja er staat dan ook onder In samenwerking met Nestlé Babyvoeding dus het zal vooral op flesgevoede baby's gericht zijn.
Nahjah, hier klopt dat wel, het huiltje (of roepje meer) is dan ook anders. Als ik het dan even laat doen valt W. meestal weer in slaap.. Juist als ik hem dan ga oppakken om aan te leggen wordt 'ie pas echt wakker.
Soms is 'ie ook wel is wakker zonder huils en roepen, ik hoor 'm dan wat pruttelen en gapen, maar vaak is 'ie dan ook snel weer stil..

Nachten; ik moet hier wat gaan schuiven op een of andere manier, want ze zijn hier van 22:30 tot 08:30 (met 2 voedingen tussendoor). Hij moet eigenlijk vroeger zn bed in, maar meneer clustert nog en elke poging om 'm in bed te leggen mislukt.. (of eigenlijk, het faalt al als m'n borst uit zicht is).
pi_159231931
Ohja op schoot slapen! Hier ook. Drie tot vier uur. Maar mij blaas is stuk

G mag morgen zijn eerste bibliotheek pasje halen O+ gaan we vaker voorlezen
pi_159231950
quote:

Narcolept check! Hier ook!
pi_159231981
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 16:06 schreef SaskiaR het volgende:
Klopt, maar toch slapen ze vaak 's nachts wel lang achter elkaar door en overdag niet (gelukkig maar). Hoe kan dat dan?
Ik las dat ze dan meerdere slaapcycli achter elkaar kunnen plakken. Ik merk dat dus ook bij W., die is af en toe wakker tussendoor maar slaapt dan verder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')