Inderdaad de man had ook gewoon in Turkije bij zijn kinderen kunnen blijven. In plaats van economisch vluchteling te worden richting Nederland.quote:Op donderdag 21 januari 2016 09:05 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Ach zo was er ook een keer een malloot op de Dam in Amsterdam die zoiets deed.
Niks van aantrekken. Aandachthoererij.
Als dit zo doorgaat dan steek ik mijn buurman in de brandquote:Op donderdag 21 januari 2016 08:59 schreef whatdafuck het volgende:
Schokkende beelden!Kijken op eigen risico. Man man man..
Een vluchteling die verblijft op het kamp in het Burgemeester in 't Veldpark in Zaandam heeft zich woensdagavond in brand gestoken.
Medevluchtelingen wisten de brand snel te blussen. De man is met een ambulance naart het ziekenhuis gebracht.
De Syriër schreeuwde dat hij naar zijn kinderen wil, meldt het Noordhollands Dagblad. Zijn kinderen zouden in Turkije zijn en niet mogen doorreizen.
Enkele vluchtelingen die al vijf maanden in het park verblijven dreigen in hongerstaking te gaan. Ze willen een verblijfsvergunning en voortgang in hun traject. Hun zou verteld zijn dat ze na drie maanden in de volgende fase van hun procedure zouden zitten
http://www.telegraaf.nl/b(...)zelf_in_brand__.html
Hij kon denk ik de benzine pomp niet vindenquote:Op donderdag 21 januari 2016 09:03 schreef SuperHarregarre het volgende:
Jezus man, hij heeft er geeneens een brandwond aan over gehouden. Wat zijn het toch ook een stel watjes. Eerst niet voor de vrijheid en veiligheid van hun land en kinderen vechten en dan hier een beetje jezelf heel laf in de fik steken door alleen je jas een beetje aan te branden.
Hun wat?quote:Op donderdag 21 januari 2016 09:02 schreef Twiitch het volgende:
Schokkend hoor. Een agressieve, dreigende schreeuwlelijkerd is wat ik zie.
Hun zou verteld zijn dat ze na drie maanden in de volgende fase van hun procedure zouden zitten
Door dezelfde smokkelaar die ze een huis en auto heeft beloofd zeker.
Precies. De logica van jezelf in de fik steken en je kinderen willen zien. Dat rijmt niet helemaal.quote:Op donderdag 21 januari 2016 09:07 schreef Megumi het volgende:
[..]
Inderdaad de man had ook gewoon in Turkije bij zijn kinderen kunnen blijven. In plaats van economisch vluchteling te worden richting Nederland.
Gedraag je eens zeg.quote:Op donderdag 21 januari 2016 09:03 schreef SuperHarregarre het volgende:
Jezus man, hij heeft er geeneens een brandwond aan over gehouden. Wat zijn het toch ook een stel watjes. Eerst niet voor de vrijheid en veiligheid van hun land en kinderen vechten en dan hier een beetje jezelf heel laf in de fik steken door alleen je jas een beetje aan te branden.
En vast eerst nog een beschermende broek aan die ze in goochelshows gebruiken.quote:Op donderdag 21 januari 2016 09:05 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Ach zo was er ook een keer een malloot op de Dam in Amsterdam die zoiets deed.
Niks van aantrekken. Aandachthoererij.
De vluchtelingen die hier zijn hebben duizenden euro's betaald om hier te komen. Trieste is dus dat de mensen die echt hulp nodig hebben nog steeds in oorlogsgebied vast zitten.quote:
Misschien is het een idee om daar gewoon op elke hoek een jerrycan neer te zettenquote:
Het is helaas het regeringsbeleid om snel uitzetten juist onmogelijk te maken. Ook al willen de vluchtelingen dat zelf.quote:Op donderdag 21 januari 2016 09:37 schreef deedeetee het volgende:
Meteen uitzetten laat hem maar snel weer naar zijn gezin gaan.
Het enige dat schokkend is aan dit filmpje is de brutaliteit van die mensen.
Daar moet dan meteen verandering in komen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 09:41 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het is helaas het regeringsbeleid om snel uitzetten juist onmogelijk te maken. Ook al willen de vluchtelingen dat zelf.
quote:Op donderdag 21 januari 2016 09:43 schreef agter het volgende:
5 maanden in een tentenkamp. Poeh
Ik zet de kachel nog wat hoger hier thuis.
Meteen is een onbekend begrip binnen de politiek. Eerst een een paar vergaderingen een commissie of drie en je bent zo een jaar of vier verder. En dan zijn er weer verkiezingen en begint het hele circus opnieuw. En gebeurt er niks.quote:Op donderdag 21 januari 2016 09:42 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Daar moet dan meteen verandering in komen.
http://www.volkskrant.nl/(...)n-den-rijn~a4226163/quote:Op donderdag 21 januari 2016 09:41 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het is helaas het regeringsbeleid om snel uitzetten juist onmogelijk te maken. Ook al willen de vluchtelingen dat zelf.
Dat meteen te snel is dat klopt maar als ze echt willen kan er toch echt wel binnen redelijk termijn iets geregeld worden.quote:Op donderdag 21 januari 2016 09:45 schreef Megumi het volgende:
[..]
Meteen is een onbekend begrip binnen de politiek. Eerst een een paar vergaderingen een commissie of drie en je bent zo een jaar of vier verder. En dan zijn er weer verkiezingen en begint het hele circus opnieuw. En gebeurt er niks.
Maar dat willen ze niet. Dat is wel duidelijk lijkt me.quote:Op donderdag 21 januari 2016 09:47 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat meteen te snel is dat klopt maar als ze echt willen kan er toch echt wel binnen redelijk termijn iets geregeld worden.
Ook hier zou een cursus op zijn plaats zijn: "Je in brand steken doe je zo"quote:Op donderdag 21 januari 2016 09:37 schreef deedeetee het volgende:
Meteen uitzetten laat hem maar snel weer naar zijn gezin gaan.
Het enige dat schokkend is aan dit filmpje is de brutaliteit van die mensen.
Oeliminatie!!! De overheid speelt spelletjes met ons!!111!! Oprutte11!!quote:Op donderdag 21 januari 2016 09:50 schreef Megumi het volgende:
[..]
Maar dat willen ze niet. Dat is wel duidelijk lijkt me.
Dat heeft meer met marketing te maken. Het kopen van stemmen (macht) ook al deugt het product niet. Dat is het spelletje van de politiek binnen een democratie.quote:Op donderdag 21 januari 2016 09:51 schreef Abed het volgende:
[..]
Oeliminatie!!! De overheid speelt spelletjes met ons!!111!! Oprutte11!!
'Hun' is hier gewoon correct hoor. Het mag ook als meewerkend voorwerp ('aan hen') gebruikt worden.quote:
Dat was al toch geprobeerd? Met twijfelachtige resultaten?quote:Op donderdag 21 januari 2016 09:53 schreef agter het volgende:
Er moeten gewoon kampen komen. En die gezonde jongen mannen kunnen gewoon werken. De staat maakt immers kosten voor ze.
Alles moet er op gericht zijn dat ze zo snel mogelijk weer naar huis gaan zodra de veiligheid dat toelaat. Inburgeren is nergens voor nodig.
Is dat niet een beetje oorzaak en gevolg omdraaien?quote:Op donderdag 21 januari 2016 09:46 schreef Heilwasser het volgende:
Allemaal dankzij de gebrekkige asielprocedures.
Wat stel je dan voor?quote:Op donderdag 21 januari 2016 09:55 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat was al toch geprobeerd? Met twijfelachtige resultaten?
Dat is lastig. Maar je zou kunnen beginnen bij de bron. Het met alle mogelijke middelen zo snel mogelijk een einde maken aan de onrust in het midden-oosten. Om bijvoorbeeld mee te beginnen. Zorgen dat EU leden zich aan afspraken houden en deze optie is al vrijwel helemaal onmogelijk. En eigenlijk is er geen enkele politieke wil voor een werkende oplossing ben ik bang.quote:
Het lijkt me handig als die mannen al in dergelijke kampen in Oost-Europa worden opgevangen. Polen ofzo.quote:Op donderdag 21 januari 2016 09:53 schreef agter het volgende:
Er moeten gewoon kampen komen. En die gezonde jongen mannen kunnen gewoon werken, voor kost en inwoning en medische zorg. De staat maakt immers kosten voor ze.
Alles moet er op gericht zijn dat ze zo snel mogelijk weer naar huis gaan zodra de veiligheid dat toelaat. Inburgeren is nergens voor nodig.
Dat doelloos rondhangen op zo'n pleintje moet verleden tijd zijn.
Werkkampenquote:Op donderdag 21 januari 2016 09:53 schreef agter het volgende:
Er moeten gewoon kampen komen. En die gezonde jongen mannen kunnen gewoon werken, voor kost en inwoning en medische zorg. De staat maakt immers kosten voor ze.
Het kan hier ook prima. Goed verdelen over Europa.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Het lijkt me handig als die mannen al in dergelijke kampen in Oost-Europa worden opgevangen. Polen ofzo.
Ik denk niet dat iemand die zichzelf in brand steekt geestelijk nog in staat is om over chanteren na te denken.quote:Op donderdag 21 januari 2016 09:01 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Al die sneue lui die proberen de staat te chanteren.
Oost Europa zit anders niet op vluchtelingen te wachten. Polen met de nieuwe regering al daar al helemaal niet.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Het lijkt me handig als die mannen al in dergelijke kampen in Oost-Europa worden opgevangen. Polen ofzo.
Misschien omdat veel landen per 100.000 inwoners al een pak meer opvangen dan bepaalde west-europese landen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:21 schreef Megumi het volgende:
[..]
Oost Europa zit anders niet op vluchtelingen te wachten. Polen met de nieuwe regering al daar al helemaal niet.
kampen ? maak eens een plattegrondje danquote:Op donderdag 21 januari 2016 09:53 schreef agter het volgende:
Omdat dat teveel lijkt op de werkkampen van 1940-1945?quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:14 schreef agter het volgende:
[..]
Het kan hier ook prima. Goed verdelen over Europa.
Het hoeven geen inhumane kampen te zijn. Ze worden in veiligheid opgevangen. Eten, drinken, medische verzorging, kunnen in vrijheid hun geloof belijden.
Maar jonge mannen, de hele dag niets laten doen, is vragen om problemen. Waarom worden ze niet aan het werk gezet?
Ohhhh, fraaiequote:Op donderdag 21 januari 2016 10:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Omdat dat teveel lijkt op de werkkampen van 1940-1945?
Helaas het is precies omgekeerd. Het is meer van plunderen EU en de lasten zo snel mogelijk naar Noord-Europa verplaatsen helaas.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Misschien omdat veel landen per 100.000 inwoners al een pak meer opvangen dan bepaalde west-europese landen.
In Europa? Welke landen dan?quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Misschien omdat veel landen per 100.000 inwoners al een pak meer opvangen dan bepaalde west-europese landen.
nou?quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:24 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Ohhhh, fraaie
Weet je wie ook voorstander van werkkampen was?
Dat idee moet je loslaten.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Omdat dat teveel lijkt op de werkkampen van 1940-1945?
Ik vind persoonlijk ook dat die mensen wat te doen moeten hebben, al is het maar het onderhoud van die terreinen, zoals het aanleggen van speeltuintjes en dergelijke. Maar dat blijkt weer niet te mogen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:26 schreef agter het volgende:
[..]
Dat idee moet je loslaten.
NL heeft ook duizenden Belgische vluchtelingen op die manier opgevangen in de eerste wereldoorlog. Ook zij zaten hier in kampen waar ze gewoon werkten en financieel bijdroegen aan de kosten.
Deze man liep amper gevaar, het lijkt er op dat hij er op inzette dat iemand dat vuur wel gelijk zal blussen voor hij brandwonden op zou lopen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik denk niet dat iemand die zichzelf in brand steekt geestelijk nog in staat is om over chanteren na te denken.
Omdat het gewoon veilig is waar ze vandaan komen natuurlijk. Die vrouwen en kinderen zitten gewoon in een kamp in Turkije of zo.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:31 schreef Pizzakoppo het volgende:
Kan iemand eigenlijk een argument bedenken waarom jij jouw gezin achter zou laten?
Ja maar dan nog laat je jouw kinderen en vrouw niet achter toch? Ik kan het mij gewoon niet voorstellen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Omdat het gewoon veilig is waar ze vandaan komen natuurlijk. Die vrouwen en kinderen zitten gewoon in een kamp in Turkije of zo.
1 omdat deze later met het vliegtuig worden ingevlogen zodat ze niet in zo'n gammel bootje hoeven zitten en een koude vieze reis hoeven maken?quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:31 schreef Pizzakoppo het volgende:
Kan iemand eigenlijk een argument bedenken waarom jij jouw gezin achter zou laten?
Als ze denken dat hun gezin hier ook snel naar toe kan komen, dan is het wellicht de 'investering' van het gescheiden zijn waard?quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:32 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ja maar dan nog laat je jouw kinderen en vrouw niet achter toch? Ik kan het mij gewoon niet voorstellen.
omdat de reis duur en niet ongevaarlijk is ... moeten ze alleen een land uitzoeken waar ze graag gezinnetjes herinigen anders heeft het niet zoveel zin natuurlijkquote:Op donderdag 21 januari 2016 10:31 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik kan me dat wel voorstellen, het lijkt me nu niet echt gezond om die kinderen op voetreis mee te nemen op trektocht door al die landen/kampen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:32 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ja maar dan nog laat je jouw kinderen en vrouw niet achter toch? Ik kan het mij gewoon niet voorstellen.
Dus jij zou dat wel doen op die manier? Vrouw en kind achterlaten?quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
1 omdat deze later met het vliegtuig worden ingevlogen zodat ze niet in zo'n gammel bootje hoeven zitten en een koude vieze reis hoeven maken?
2 omdat pa eerst gaat zorgen voor een huis en geld?
3 het een hele onderneming is alleen, maar met kleine kinderen bijna niet te doen?
Zou jij dat doen?quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:34 schreef agter het volgende:
[..]
Als ze denken dat hun gezin hier ook snel naar toe kan komen, dan is het wellicht de 'investering' van het gescheiden zijn waard?
Ook voor jou de vraag, zou jij vrouw en kind achterlaten?quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
omdat de reis duur en niet ongevaarlijk is ... moeten ze alleen een land uitzoeken waar ze graag gezinnetjes herinigen anders heeft het niet zoveel zin natuurlijk
Ik het zoveel gezonder om ze achter te laten in een gebied waar ze elk moment getroffen kunnen worden door een kogel of een bom?quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:35 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik kan me dat wel voorstellen, het lijkt me nu niet echt gezond om die kinderen op voetreis mee te nemen op trektocht door al die landen/kampen.
En achterlaten in een kamp in Turkije is een goede optie? Op de gok dat je ze ergens kunt laten overvliegen?quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:35 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik kan me dat wel voorstellen, het lijkt me nu niet echt gezond om die kinderen op voetreis mee te nemen op trektocht door al die landen/kampen.
Ik ben de afgelopen weken van mening veranderd, dit zijn geen vluchtelingen of geldzoekers maar dit is een grote volksverhuizing geworden. Leegloop van het MO.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:35 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dus jij zou dat wel doen op die manier? Vrouw en kind achterlaten?
Omgekeerde is waar? Ga eens gauw weg manquote:Op donderdag 21 januari 2016 10:25 schreef Megumi het volgende:
[..]
Helaas het is precies omgekeerd. Het is meer van plunderen EU en de lasten zo snel mogelijk naar Noord-Europa verplaatsen helaas.En dan hebben we het niet alleen over vluchtelingen.
Een beetje zoals een klein kind/niet ontwikkeld persoon als deze de zin niet krijgt.quote:Op donderdag 21 januari 2016 09:02 schreef Twiitch het volgende:
Schokkend hoor. Een agressieve, dreigende schreeuwlelijkerd is wat ik zie.
Hun zou verteld zijn dat ze na drie maanden in de volgende fase van hun procedure zouden zitten
Door dezelfde smokkelaar die ze een huis en auto heeft beloofd zeker.
Zoals je hierboven kan zien zijn Hongarije, Zweden, Finland, Zwitserland, Noorwegen, Malta en Bulgarije landen die per capita meer opvangen dan met uitzondering van Duitsland de West-Europese landen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In Europa? Welke landen dan?
Drie succesverhalen daar over gezinnen die het hier wel gelukt is, kan de overweging al waard zijn. Zij lezen ander nieuws dan wij. Ook zullen zij andere verhalen horen over hun toekomstperspectief hier.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:36 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
En achterlaten in een kamp in Turkije is een goede optie? Op de gok dat je ze ergens kunt laten overvliegen?
Ik probeer het uit het abstracte te trekken, ik kan ook voldoende redenen bedenken waarom zij mogelijk de keuze maken en daarom maak ik het ook persoonlijk. Zou jij het doen?quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:39 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Drie succesverhalen daar over gezinnen die het hier wel gelukt is, kan de overweging al waard zijn. Zij lezen ander nieuws dan wij. Ook zullen zij andere verhalen horen over hun toekomstperspectief hier.
Het laatste grafiek gaat trouwens om het aantal verzoeken. En niet om hoeveel er daadwerkelijk blijven. Los dat er behalve Bulgarije maar weinig andere Oost-Europese landen op deze lijst/grafiek voorkomen zie Polen bijvoorbeeld. Het is eerder een mooi voorbeeld van dat er van een eerlijke verdeling van vluchtelingen geen sprake is.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Omgekeerde is waar? Ga eens gauw weg manKijk eens naar Bulgarije. Hongarije zat al barstensvol vluchtelingen. En dan zijn in die lijst Servie en Montenegro nog niet eens meegenomen.
Situatie 2014 (Nederland nog net in de top 10)
[ afbeelding ]
Situatie t/m oktober 2015 (Nederland niet eens meer in de top 10)
[ afbeelding ]
Die zijn al jaren bijna failliet.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:40 schreef Hathor het volgende:
Zo te zien is Spanje ook niet een echt populaire bestemming.
Maar het is er wel veilig.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die zijn al jaren bijna failliet.
Dat is het in Turkije en Griekenland ook.quote:
Ja, no way dat ik met mijn kinderen in die vieze gevaarlijke tussenkampen zou gaan zitten. Ik zou inderdaad de afweging gaan maken om mijn man met een vriend voor te laten gaan. En zelf zorgen voor een verblijf in een "veilig" kamp.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:40 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ik probeer het uit het abstracte te trekken, ik kan ook voldoende redenen bedenken waarom zij mogelijk de keuze maken en daarom maak ik het ook persoonlijk. Zou jij het doen?
Daar gaat het ze niet om. Ze willen een verblijfsvergunning en geld en krijgen ze dat niet dan gaan ze manipuleren.quote:
Waarom zou je compassie moeten tonen voor zoiets?quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:43 schreef Re het volgende:
heerlijke compassie weer van onze rasechte FOK!kers
Dus daarmee geef je feitelijk aan rationeel te kiezen voor de best mogelijke vervolg situatie aangezien je al veilig zit. Ergo, gelukszoeker.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, no way dat ik met mijn kinderen in die vieze gevaarlijke tussenkampen zou gaan zitten. Ik zou inderdaad de afweging gaan maken om mijn man met een vriend voor te laten gaan. En zelf zorgen voor een verblijf in een "veilig" kamp.
Wat voel jij bij het zien van die beelden?quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:43 schreef Re het volgende:
Is toch ook eigenlijk beter voor die mensen. Doelloos rondhangen maakt van iedereen een lastig mens. Dus gewoon aan het werk op de een of andere manier, want dat zorgt voor geestelijke vrijheid.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:11 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Werkkampen. Wat een oplossing, dat niemand daar ooit nog aan gedacht heeft.
Jij zou de meest kwetsbare van het gezin(vrouw + kinderen) gewoon achterlaten en helemaal naar/door Noord-West Europa gaan lopen?quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:35 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Gelukszoeker is een beetje een denigrerend woord. Gewoon een economische immigrant. Alleen ze maken 'misbruik' van het asielrecht (eigenlijk maken zij er zelf geen misbruik van, het zijn de politici die ze de kans bieden er 'misbruik' van te maken)quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:44 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dus daarmee geef je feitelijk aan rationeel te kiezen voor de best mogelijke vervolg situatie aangezien je al veilig zit. Ergo, gelukszoeker.
Ja. Ik ben voor.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:45 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Is toch ook eigenlijk beter voor die mensen. Doelloos rondhangen maakt van iedereen een lastig mens. Dus gewoon aan het werk op de een of andere manier, want dat zorgt voor geestelijke vrijheid.
Ik kan zo weinig met de statistieken die niet de laatste paar maanden meepakken.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Omgekeerde is waar? Ga eens gauw weg manKijk eens naar Bulgarije. Hongarije zat al barstensvol vluchtelingen. En dan zijn in die lijst Servie en Montenegro nog niet eens meegenomen.
Situatie 2014 (Nederland nog net in de top 10)
[ afbeelding ]
Situatie t/m oktober 2015 (Nederland niet eens meer in de top 10)
[ afbeelding ]
het is een wanhoopsdaad, ik sta er niet bij te juichen of gooi wat verwijtende sneren naar die man... vind ik nergens voor nodig. De uitzichtloosheid is niet primair zijn schuld, dat hij een verwachtingspatroon heft en weer terug naar zijn kinderen wil lijkt me een valide gedachtequote:Op donderdag 21 januari 2016 10:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
Waarom zou je compassie moeten tonen voor zoiets?
Ik begrijp heel goed dat het die associaties oproept. Maar jonge mannen doelloos laten rondhangen is voor niemand goed.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:47 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Inderdaad, geestelijke vrijheid! Wellicht kunnen we dat in een soort spreuk verwerken bij de kampen. Wat dacht je van Arbeid macht frei.
Sorry voor de Godwin, hij lag er helemaal klaar voor.
Of naar IJmuiden.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:49 schreef PeZu het volgende:
[..]
en als het werk klaar is met de trein terug naar 'huis'
Ik hang geen waardeoordeel aan de term gelukszoeker. Voor mij is het niet meer dan logisch dat elk mens naar maximaal geluk zoekt. Echter is dat een fundamenteel verschil t.o.v. een vluchteling die prioriteit heeft om opgevangen te worden boven de gelukszoeker.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gelukszoeker is een beetje een denigrerend woord. Gewoon een economische immigrant. Alleen ze maken 'misbruik' van het asielrecht (eigenlijk maken zij er zelf geen misbruik van, het zijn de politici die ze de kans bieden er 'misbruik' van te maken)
haha hoogovens hahaquote:Op donderdag 21 januari 2016 10:50 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Of naar IJmuiden.
Kijken of Ludachrist deze weet in te koppen.
Ze kunnen in elk geval wat geld opleveren om hun vervoer naar huis te bekostigen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:49 schreef PeZu het volgende:
[..]
en als het werk klaar is met de trein terug naar 'huis'
Hoe kom je erbij dat het een wanhoopsdaad is? Dit oogt juist als een zeer berekenende, rationele actie voor aandacht.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:49 schreef Re het volgende:
[..]
het is een wanhoopsdaad, ik sta er niet bij te juichen of gooi wat verwijtende sneren naar die man... vind ik nergens voor nodig. De uitzichtloosheid is niet primair zijn schuld, dat hij een verwachtingspatroon heft en weer terug naar zijn kinderen wil lijkt me een valide gedachte
In Spanje verdwijnen er heel veel in de illegaliteit. Dat is al vele jaren zo. Een jaar of tien geleden heb ik een half jaar in Spanje rondgetrokken en -gezworven en ben daar veel opgetrokken met illegale Afrikanen. Vele werken zwart in de kassen rondom Algeciras. De rest verdient wat geld door op het strand zonnebrilletjes te verkopen of bij een incidentele regenbui paraplu'squote:Op donderdag 21 januari 2016 10:40 schreef Hathor het volgende:
Zo te zien is Spanje ook niet een echt populaire bestemming.
Als ik naar die beelden kijk zie ik weinig wanhoop, eerder een schreeuw om aandacht.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:49 schreef Re het volgende:
[..]
het is een wanhoopsdaad, ik sta er niet bij te juichen of gooi wat verwijtende sneren naar die man... vind ik nergens voor nodig. De uitzichtloosheid is niet primair zijn schuld, dat hij een verwachtingspatroon heft en weer terug naar zijn kinderen wil lijkt me een valide gedachte
zijn er geen goeie kampen dan ?quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:48 schreef agter het volgende:
[..]
Ja. Ik ben voor.
Het is beter voor hun.
En bovendien maakt de staat ook kosten voor ze.
Ze zouden bijv kunnen beginnen met het bouwen van een goed kamp.
om vervolgens te horen al die kut buitenlanders stelen ons werkquote:Op donderdag 21 januari 2016 10:51 schreef agter het volgende:
[..]
Ze kunnen in elk geval wat geld opleveren om hun vervoer naar huis te bekostigen.
? Ninja edit.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:53 schreef PeZu het volgende:
[..]
om vervolgens te horen al die kut buitenlanders telen ons werk
Niet als je ze inzet om greppels leeg te scheppen. Of bakstenen te stapelen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:53 schreef PeZu het volgende:
[..]
om vervolgens te horen al die kut buitenlanders stelen ons werk
Prima.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:53 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
zijn er geen goeie kampen dan ?
Heumensoord Nijmegen
[ afbeelding ]
Is er eenmaal een verzoek ingediend dan gaan ze een kamp in waar ze niet meer uit kunnen. Hier iets verderop zit er zo één. Niet bepaald een pretje.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:40 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het laatste grafiek gaat trouwens om het aantal verzoeken. En niet om hoeveel er daadwerkelijk blijven. Los dat er behalve Bulgarije maar weinig andere Oost-Europese landen op deze lijst/grafiek voorkomen zie Polen bijvoorbeeld. Het is eerder een mooi voorbeeld van dat er van een eerlijke verdeling van vluchtelingen geen sprake is.
immers een schreeuw om aandacht kan niet gevoed worden uit wanhoopquote:Op donderdag 21 januari 2016 10:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als ik naar die beelden kijk zie ik weinig wanhoop, eerder een schreeuw om aandacht.
Verdiep je eens in de materie voordat je iets opschrijftquote:Op donderdag 21 januari 2016 10:55 schreef agter het volgende:
[..]
Prima.
En nu nog aan het werk. Alle klusjes daar kunnen ze doen.
Is wel wat vaak gebeurd : Eerst en vooral omdat de reis voor mannen veiliger en gemakkelijker is. Het is een flinke ontbering.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:45 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Jij zou de meest kwetsbare van het gezin(vrouw + kinderen) gewoon achterlaten en helemaal naar/door Noord-West Europa gaan lopen?
[ afbeelding ]
Overigens had hij natuurlijk ook veel eerder in een land asiel kunnen aanvragen ipv eerst door 7 andere landen heen te trekken..
zoals de plantage runnen ofzo?quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:55 schreef agter het volgende:
[..]
Prima.
En nu nog aan het werk. Alle klusjes daar kunnen ze doen.
Problemen zitten door heel Europa, ook in Duitsland. Al zijn die problemen van andere aard.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Is er eenmaal een verzoek ingediend dan gaan ze een kamp in waar ze niet meer uit kunnen. Hier iets verderop zit er zo één. Niet bepaald een pretje.
Anyway, dit is een kaartje vanuit 2013, over de verhouding toentertijd en de ideale verhouding, wanneer eerlijk verdeeld wordt. Probleemlanden zijn goed zichtbaar. Meest recente kaartje krijg ik niet gevonden maar de verhoudingen zijn niet schrikbarend veranderd. Het is ook direct goed duidelijk waar de problemen echt zitten : Spanje, Portugal, Italie, Engeland, Ierland, Roemenie en in mindere mate Polen.
pimg]http://www.voxeurop.eu/files/images/brief/asyl.jpg[/img]
Ja, november en december zijn nog niet geregistreerd en derhalve meegerekend. maar dat zal vast dramatische verschillen opleveren inderdaad.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:49 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik kan zo weinig met de statistieken die niet de laatste paar maanden meepakken.
Dit komt eerder voort uit frustratie.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:58 schreef Re het volgende:
[..]
immers een schreeuw om aandacht kan niet gevoed worden uit wanhoop
Nu de rest van de vluchtelingen nog.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:58 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Verdiep je eens in de materie voordat je iets opschrijft![]()
de Syriers zijn al aan het werk die naaien Tentjassen voor daklozen
„Ze zijn in Enschede gemaakt door Syrische vluchtelingen
De ’tentjassen’, zoals ze door de wachtende daklozen worden genoemd, zijn handgemaakt en waterdicht. Ze lijken nog het meest op een buitenechtelijk kind van een ski-jas en een militaire slaapzak. „Onverwoestbaar”, lacht een Engels sprekende zwerver. „Het kan ’goddamn’ koud zijn, ’s nachts op straat.” Volgens meerdere daklozen is het een goed alternatief voor slapen in de opvang, waar ze zeggen niet altijd terecht te kunnen en willen.
Doodgevroren
„Ze zijn in Enschede gemaakt door Syrische vluchtelingen, en al het materiaal is betaald door donateurs”, legt initiatiefnemer Bas Timmer uit. De oud-modestudent kwam op het idee voor de sheltersuit door de dakloze vader van zijn beste vriend, die doodvroor op straat in Enschede. „Ik wilde iets maken dat los stond van aldoor veranderende collecties. Iets dat ik gratis weg kon geven, en waar je anderen mee kan helpen.”
[ afbeelding ]
Ja daar zit natuurlijk wel een kern van waarheid in.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Is wel wat vaak gebeurd : Eerst en vooral omdat de reis voor mannen veiliger en gemakkelijker is. Het is een flinke ontbering.
Allicht sneller dan na zoveel maanden, denk ik. Daarom stak hij zich niet na 1 dag al in brand.quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:01 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Ja daar zit natuurlijk wel een kern van waarheid in.
Maar wat had de beste man dan gedacht, dan hij bij aankomst in Nederland een paar vliegtickets kreeg voor zijn gezin?
Waarom moet een vluchteling werken dan ? staat dat ergens in de wet ?quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:01 schreef agter het volgende:
[..]
Nu de rest van de vluchtelingen nog.
Of zeg je dat ze allemaal aan het werk zijn?
Ja. Dat wordt ook zo door malafide figuren meegedeeld.quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:01 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Maar wat had de beste man dan gedacht, dan hij bij aankomst in Nederland een paar vliegtickets kreeg voor zijn gezin?
want er zit niks tussen gelijk na aankomsten en tot deze daad overgaan?quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:01 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Omdat dat veel beter is voor jonge mannen dan maanden doelloos rondhangen in een tentenkamp.quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:02 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Waarom moet een vluchteling werken dan ? staat dat ergens in de wet ?
Nou, zie het als een soort kennismaking met Nederland en de bijbehorende bureaucratie..quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:02 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Allicht sneller dan na zoveel maanden, denk ik. Daarom stak hij zich niet na 1 dag al in brand.
OO omdat het beter isquote:Op donderdag 21 januari 2016 11:04 schreef agter het volgende:
[..]
Omdat dat veel beter is voor jonge mannen dan maanden doelloos rondhangen in een tentenkamp.
Bovendien is het goed om een bijdrage te leveren aan het land wat je zo gastvrij opvangt.
Ik zou er gillend gek worden, al die regeltjes in die opvang, de mensen daar en zelf niets mogen doen. En maar wachten...quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:06 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
OO omdat het beter is
Volgens mij vermaken die jongens zich prima hoor
valt onder dezelfde categorie, mensen doen nou eenmaal zulk soort dingenquote:Op donderdag 21 januari 2016 11:00 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dit komt eerder voort uit frustratie.
Ze steken zichzelf in de fik en klimmen in zendmasten. Ja. Echt. Ze vermaken zich prima..quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:06 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
OO omdat het beter is
Volgens mij vermaken die jongens zich prima hoor
Ik heb medelijden en compassie voor de mensen in Syrië die te arm zijn om een ambtenaar om te kopen en vervalste documenten te kopen. En mensen smokkelaars te betalen. Die geen kans op hulp hebben. En dagelijks met oorlog en honger moeten leven.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:43 schreef Re het volgende:
O dat is er maar 1quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:12 schreef agter het volgende:
[..]
Ze steken zichzelf in de fik en klimmen in zendmasten. Ja. Echt. Ze vermaken zich prima..
Volgens mij mis je een stukje.quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:16 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
O dat is er maar 1
Nederlanders zitten soms ook op daken
Maar om hier over kampen bouwen te beginnen terwijl die er al zijn komt nogal
erg onvoorbereid over
Ik schrok ook van het zien van de beelden waarop de meest kwetsbare mensen te zien waren.quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:16 schreef truthortruth het volgende:
Al die gezinnetjes ook in dat filmpje die het verschrikkelijke tafereel moeten gadeslaan.
quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:33 schreef ootjekatootje het volgende:]
1 omdat deze later met het vliegtuig worden ingevlogen zodat ze niet in zo'n gammel bootje hoeven zitten en een koude vieze reis hoeven maken?
2 omdat pa eerst gaat zorgen voor een huis en geld?
3 het een hele onderneming is alleen, maar met kleine kinderen bijna niet te doen?
die moeten gewoon gaan werken is beter voor zequote:Op donderdag 21 januari 2016 11:16 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
O dat is er maar 1
Nederlanders zitten soms ook op daken
nee joh, als je zegt dat ze maar moeten werken is er voor die tienduizenden gewoon ook zo maar werk, automagischquote:Maar om hier over kampen bouwen te beginnen terwijl die er al zijn komt nogal
erg onvoorbereid over
Puur opportunisme. Als er ook maar een risico van sterven in had gezeten had hij het niet gedaan.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als ik naar die beelden kijk zie ik weinig wanhoop, eerder een schreeuw om aandacht.
En dit natuurlijk.quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:16 schreef truthortruth het volgende:
Al die gezinnetjes ook in dat filmpje die het verschrikkelijke tafereel moeten gadeslaan.
On the ground news met mijn held Bilal Abdul Kareem.quote:
Lang niet alle vluchtelingen in tentenkampen maar ook in Rijksgebouwen en kazernes, dus waar heb je het over ?quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:17 schreef agter het volgende:
[..]
Volgens mij mis je een stukje.
Maar dat is niet nieuw.
Hij is inmiddels opgenomen in een instelling:quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik zou er gillend gek worden, al die regeltjes in die opvang, de mensen daar en zelf niets mogen doen. En maar wachten...
Hij staat ook wel bekend als de "Amokmaker uit Aleppo" volgens minister Asscher.quote:Syrische vluchteling naar ggz-instelling
Een Syrische vluchteling uit Aleppo is woensdagavond opgenomen in een ggz-instelling omdat hij in de opvang in een park in Zaandam al langere tijd voor problemen zorgde. De man zou volgens lokale media zichzelf in brand hebben willen steken, maar omstanders hebben dat kunnen voorkomen.
Een woordvoerder van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers zegt niet te kunnen ingaan op de aanleiding van zijn overplaatsing. ,,De persoon was al langere tijd onrustig in de opvang. Daarom hielden we hem ook goed in de gaten. Er zijn ook verschillende gesprekken met hem gevoerd, maar hij bleef onrustig⤙⤙, aldus de woordvoerder.
Woensdagavond is hij uiteindelijk opgevangen in een ggz-instelling. ,,Het is onze taak om de situatie in de opvang leefbaar te houden en te zorgen voor de veiligheid van de mensen⤙⤙, aldus de COA-woordvoerder.
Syrische vluchteling naar ggz-instelling
Maar goed dat alle vrouwen en kinderen nèt even binnen waren...quote:
hahahah ja nou hahahahhaaquote:Op donderdag 21 januari 2016 12:51 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Brand? Welke brand?
Laat hem maar eens 5 minuten vol in brand staan! Dan kunnen ze pas schrijven over "in brand steken".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |