abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160349046
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 12:01 schreef monkyyy het volgende:
Ik heb sinds kort een neefje erbij *O* en zat te denken om een broker account voor hem te openen en er maandelijks een klein bedrag op te storten (paar tientjes in de maand kan ik wel missen) en er aandelen mee te kopen (niets speciaals gewoon een index fonds,VTI of SPY ofzo). En hem er toegang toe te geven op z'n 18e voor z'n studie. Heb het er vluchtig met de ouders over gehad en ze waren natuurlijk voorstander van.

Aangezien het om pietluttige bedragjes per transactie gaat moet het maar via degiro heb ik bedacht, omdat de kosten daar het laagst zijn en je ook (binnenkort) fracties van aandelen kan kopen.

De kortste weg lijkt me dat de ouders een account op naam van hun kind een account bij de giro openen en dan mijn bankrekeningnummer eraan linken. En als mijn bankrekening er niet aangelinkt kan worden, maak ik maandelijks het geld wel over naar de ouders en zij storten het dan.

Iemand toevallig ervaring met zoiets en hierop wil inhaken?
Wat info van de consumentenbond: http://www.consumentenbon(...)w-day-kinderrekening

Ik heb bij DeGiro ook wat info opgevraagd:

quote:
Bedankt voor uw e-mail.

Het is mogelijk om als wettelijk vertegenwoordiger via DEGIRO een beleggingsrekening voor een minderjarige te openen. Wij hebben dan echter wel een aantal documenten van u nodig:

- Een kopie van uw ID en een kopie van de ID van de minderjarige (indien deze ouder is dan 14).

- Een ingevuld en ondertekend acceptatieformulier waarbij de minderjarige wordt geregistreerd als hoofdrekeninghouder en u als wettelijk vertegenwoordiger als mede-rekeninghouder (zie bijlage).

Controleer of de minderjarige een eigen betaalrekening heeft, de betaalrekening dient dus ook op naam te staan van de minderjarige.

Ten slotte wil ik u erop wijzen dat uw account enkel op het niveau ‘Basic’ uitgevoerd kan worden, dit houdt in dat u niet kan handelen in derivaten en enkel long posities aan kunt houden.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  woensdag 2 maart 2016 @ 17:15:03 #202
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_160370806
March rally :)
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_160372616
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:15 schreef VeX- het volgende:
March rally :)
De vraag zoals altijd met de beurs: is dit een tijdelijke opleving of blijven we stijgen.
pi_160404939
Goedenavond,

Ik hou mij de laatste tijd bezig met 'daytraden'. Heb al aardig wat rendement behaalt daarmee. Ik koop vooral grondstoffen en valuta(forex), dit doe ik bij plus500. Nou lees ik geen goede dingen over plus500.. Ben benieuwd of jullie een andere broker kunnen aanraden. Ik sluit meerdere transacties per dag af en volg soms de koers op de seconde.

Heb zelf al aardig wat gezocht, ik kwam naast binck, lynx en IG tegen. Ik denk dat er wel betere brokers zijn die lagere kosten in rekening brengen.

Bij voorbaat dank.

Mvg.

[ Bericht 0% gewijzigd door nitraat5 op 03-03-2016 23:12:23 ]
pi_160410756
DeGiro is redelijk goedkoop. Misschien ook niet echt de meest betrouwbare maar imo een stuk beter dan Plus500.

Plus500 is eigenlijk geen echte broker, erg mee oppassen. Ze mogen zelf de prijzen opstellen en afwijken van de huidige koersen.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 11:24:26 #206
395734 nitraat5
Well Done!
pi_160412350
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 10:13 schreef lolnoob123 het volgende:
DeGiro is redelijk goedkoop. Misschien ook niet echt de meest betrouwbare maar imo een stuk beter dan Plus500.

Plus500 is eigenlijk geen echte broker, erg mee oppassen. Ze mogen zelf de prijzen opstellen en afwijken van de huidige koersen.
Ah thnx man, zal ernaar kijken.

Beleggen jullie trouwens in lange of korte termijn?
pi_160419564
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 11:24 schreef nitraat5 het volgende:

[..]

Ah thnx man, zal ernaar kijken.

Beleggen jullie trouwens in lange of korte termijn?
Ik alleen lange termijn (>10 jaar). Ik gebruik een combinatie van DeGiro en meesman. Meesman is voor jou niet geschikt, aangezien dat alleen bedoeld is voor lange termijn.
pi_160420227
Ik heb weer een nieuwe versie van mijn aandelen programma gemaakt. Het is voor NASDAQ stocks die dividend uitkeren. Je kunt nu zelf required return en growth rate invullen. Aangezien dat toch redelijk arbitrair is. Ik heb het voornamelijk voor mijzelf gemaakt dus als je dingen niet goed invult krijg je geen goede feedback. Is een alpha versie. Net als dat er af en toe nog wat rare waardes uit komen zoals bij Apple ddrm, maar dat moet ik nog even uitzoeken. Zo veel tijd heb ik niet gehad. Het is ook een hobby projectje.

Als iemand dit wilt gebruiken stuur maar even een pm met email adres. Stuur ik het wel even via wetransfer. Even mijn naam weggehaald want dat hoeft niet per se op fok.

Ticker is de afkorting dus bijv INTC voor intel.

[ Bericht 3% gewijzigd door ssebass op 04-03-2016 16:50:55 ]
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  vrijdag 4 maart 2016 @ 16:51:03 #209
395734 nitraat5
Well Done!
pi_160420338
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 16:15 schreef lolnoob123 het volgende:

[..]

Ik alleen lange termijn (>10 jaar). Ik gebruik een combinatie van DeGiro en meesman. Meesman is voor jou niet geschikt, aangezien dat alleen bedoeld is voor lange termijn.
Haha zou ik geduld niet voor hebben :).

Iemand anders nog alternatieve brokers voor een 'daytrader'?

Ben laatste tijd ook bezig om een technische analyse te maken en goed te analyseren. Alleen dit was iets moeilijker dan ik dacht dat het was.. Komt vooral door de vele indicatoren en de betekenissen daarvan en de manier hoe je iets moet analyseren moet ik ook onder de knie krijgen.

Iemand die sites boeken (e-books) kan aamraden mbt technische analyse?

Thnx

Mvg

[ Bericht 6% gewijzigd door nitraat5 op 04-03-2016 17:01:50 ]
pi_160420435
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 16:51 schreef nitraat5 het volgende:

[..]

Haha zou ik geduld niet voor hebben :).

Iemand anders nog alternatieve brokers voor een 'daytrader'?

Ben laatste tijd ook bezig om een technische analyse te maken en goed te analyseren. Alleen dit was iets moeilijker dan ik dacht dat het was..

Iemand die sites boeken (e-books) kan aamraden mbt technische analyse?

Thnx

Mvg
Er is op internet veel te vinden. Als je echt nog geen verstand hebt van wat er allemaal is dan is beleggen voor dummies een goede start. Worden veel dingen besproken van japanese candles tot fibonacci retracement levels. Al blijven technische analyses koffiedik kijken wat mij betreft.

Ik gebruik Binck voor mijn trades en daar kun je op zich ook day traden. IG schijnt nu ook meer naast cfd's te doen, misschien ook een optie.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 17:05:08 #211
395734 nitraat5
Well Done!
pi_160420625
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 16:56 schreef ssebass het volgende:

[..]

Er is op internet veel te vinden. Als je echt nog geen verstand hebt van wat er allemaal is dan is beleggen voor dummies een goede start. Worden veel dingen besproken van japanese candles tot fibonacci retracement levels. Al blijven technische analyses koffiedik kijken wat mij betreft.

Ik gebruik Binck voor mijn trades en daar kun je op zich ook day traden. IG schijnt nu ook meer naast cfd's te doen, misschien ook een optie.
Ja.. Toen ik het wou "leren" toen wist ik niet echt waar ik moest beginnen weet dan ook niet zo heel veel over indicatoren, maar snap basisprincipe wel denk ik. Ik ga even kijken of ik het boek ergens kan vinden, bedankt.
pi_160495987
Ik krijg een melding dat ik mijn dividend uit kan laten betalen, moet hier wel dividendbelasting over betalen. Of ik kan het dividend in aandelen uit laten betalen. Ik kan deze uitgekeerde aandelen ook weer verkopen en betaal dan automatisch geen dividendbelasting, dus dan omzeil je dat toch makkelijk?
  maandag 7 maart 2016 @ 19:13:32 #213
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_160496786
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 18:41 schreef aapnoodmies het volgende:
Ik krijg een melding dat ik mijn dividend uit kan laten betalen, moet hier wel dividendbelasting over betalen. Of ik kan het dividend in aandelen uit laten betalen. Ik kan deze uitgekeerde aandelen ook weer verkopen en betaal dan automatisch geen dividendbelasting, dus dan omzeil je dat toch makkelijk?
Je kan het aangeven bij je aangeven bij je aangifte inkomsten belasting. Dan krijg je het terug.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_160497027
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 19:13 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Je kan het aangeven bij je aangeven bij je aangifte inkomsten belasting. Dan krijg je het terug.
Wordt die belasting automatisch ingehouden of moet je dat zelf opgeven?
  maandag 7 maart 2016 @ 19:28:57 #215
344884 monkyyy
pi_160497180
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 19:22 schreef aapnoodmies het volgende:

[..]

Wordt die belasting automatisch ingehouden of moet je dat zelf opgeven?
De belasting wordt ingehouden. Aan het eind van het jaar krijg je een overzicht van je broker hoeveel dividend je hebt ontvangen, uit welk land het kwam, hoeveel bron belasting er is ingehouden.

Vervolgens vul je het bij dit schermpje in bij je aangifte:

(Persoonlijke info is zwart gemaakt) En wordt het verrekend met je belasting.
pi_160497681
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 19:28 schreef monkyyy het volgende:

[..]

De belasting wordt ingehouden. Aan het eind van het jaar krijg je een overzicht van je broker hoeveel dividend je hebt ontvangen, uit welk land het kwam, hoeveel bron belasting er is ingehouden.

[ afbeelding ]

Bedankt voor de info! top
pi_160515481
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Had dit jaar wel een probleem, want in Canada wordt 25% dividendbelasting ingehouden en je mag maar 15% terug vragen bij je belastingaangifte hier in NL. Wat doen jullie hiermee?
pi_160536500
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 13:34 schreef ssebass het volgende:

[..]

Had dit jaar wel een probleem, want in Canada wordt 25% dividendbelasting ingehouden en je mag maar 15% terug vragen bij je belastingaangifte hier in NL. Wat doen jullie hiermee?
De rest kun je terugvragen bij de Belastingdienst van Canada. Ergens op hun website kun je een formulier hiervoor vinden.

Ik heb hier zelf geen ervaring mee. Mijn broker (Interactive Brokers) past het belastingverdrag zelf al aktief toe en rekent slechts 15% dividend belasting. Als je veel buitenlandse aandelen hebt, dan zou ik naar een broker overstappen die de belastingverdragen zoveel mogelijk toepast.

Interactive Brokers doet dit vziw alleen voor Canada en de VS, dus niet Nederland-Duitsland, Nederland-Frankrijk etcetera. In deze gevallen laat ik de terug-te-vragen dividend belasting (dus alles boven 15%) zitten, omdat de bedragen niet opwegen tegen de tijd die de procedures me zouden kosten. Noot: voor elke afzonderlijke dividend uitkering moet de procedure worden gestart.

Als het om grotere bedragen gaat, dan zijn er ook service verleners die het voor je kunnen doen. Bijvoorbeeld Globetax en http://www.mylette.nl/taxreclaim.html
pi_160536584
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 18:41 schreef aapnoodmies het volgende:
Wordt er duidelijk gesteld dat je de dividendbelasting ontwijkt bij uitkering in aandelen?

In Canada is het volgens mij niet mogelijk om op deze wijze dividendbelasting te vermijden. Ik zou even nagaan of het geen automatische aankoop van aandelen betreft met de netto (dus na belasting) dividend opbrengst.
pi_160540093
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Jij doet dat ook per land?
IK heb het vorig jaar Euro en dollar genoemd maar nu lijkt het erop dat ik dat jaar ook andere currencies heb.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 maart 2016 @ 20:20:30 #221
862 Arcee
Look closer
pi_160573845
AEX meer dan 19 punten verschil tussen top en bodem vandaag.

Top +3% en gesloten -1.24%.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_160573906
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 20:20 schreef Arcee het volgende:

Is dat bijzonder eigenlijk? Moeten we ons zorgen gaan maken? :D
Het gaat dan toch enkel of beleggers / gokkers aldaar virtueel rijker of armer worden.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_160574426
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 20:20 schreef Arcee het volgende:

Is hier een verklaring voor? Dacht dat de aandelenbeurzen het altijd wel fijn vonden als de rente verlaagd werd?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 maart 2016 @ 20:42:08 #224
862 Arcee
Look closer
pi_160574524
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 20:39 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Is hier een verklaring voor? Dacht dat de aandelenbeurzen het altijd wel fijn vonden als de rente verlaagd werd?
Ik denk dit: http://www.reuters.com/article/us-ecb-policy-idUSKCN0WC0YI
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  † In Memoriam † donderdag 10 maart 2016 @ 21:57:29 #225
230491 Zith
pls tip
pi_160577884
quote:

[..]

Wellicht hadden ze meer verwacht en daardoor te veel ingeprijsd.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_160577996
quote:

[..]

[ afbeelding ]

En als je die vakjes niet naar waarheid of per ongeluk verkeerd invult?
Kan best mee gesjoemeld worden lijkt me, niemand gaat dat in detail uitzoeken.
pindazakje
  donderdag 10 maart 2016 @ 22:06:37 #227
344884 monkyyy
pi_160578278
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 22:00 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

En als je die vakjes niet naar waarheid of per ongeluk verkeerd invult?
Kan best mee gesjoemeld worden lijkt me, niemand gaat dat in detail uitzoeken.
Dan pleeg je belastingfraude. Maar dat geldt voor alle vakjes in het hele aangifte programma.
pi_160578961
quote:

[..]

Waarschijnlijk omdat meer mensen in de aandelen gaan, op de bank en met obligaties etc levert het immers vrijwel niets meer op.
pi_160579328
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 22:23 schreef MAHL het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat meer mensen in de aandelen gaan, op de bank en met obligaties etc levert het immers vrijwel niets meer op.
Wat een beetje dom is want de particuliere belegger wordt daar gemiddeld gezien nog veel armer door. Maar het is misschien het idee dat je dan tenminste "actief" bezig bent.

Een oud maar wel actueel linkje:
http://marketupdate.nl/ni(...)kt-slechte-belegger/

Onderzoek onder Duitse beleggers leverde een gemiddeld rendement op dat 7,5% onder het marktgemiddelde lag. Daar komt nog een procent voor transactiekosten bij. ;(

Buy en Hold mensen. Dan doen de koersen er 0 komma niks toe.

[ Bericht 15% gewijzigd door Bart2002 op 10-03-2016 22:42:11 ]
pi_160580681
Daarom als beginnende belegger niet gaan zitten in individuele aandelen, maar in fondsen. Of gewoon maar random op wat aandelen gaan zitten. Daarmee spreid je ook risico's.

Hadden ooit een keer als onderzoek een chimpansee een portefeuille laten samenstellen door hem (of haar, dat kan ook) op wat knoppen laten rammen. Heeft uiteindelijk evenveel rendement behaald als de professionele brokers.
pi_160589454
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Hoe zag jouw eind scherm eruit?
Bij mij lijkt de buitenlandse belasting niet verrekend te worden. :?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_160592505
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 13:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Mag ook niet. Over dividend betaal je in feite dubbele belasting, tenzij het uit een ontwikkelingsland komt. Enige wat je kunt doen is controleren of de ingehouden bronheffing conform het belastingverdrag is. Als er teveel is ingehouden moet je dat aan de buitenlandse fiscus terugvragen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2016 15:52:53 ]
  vrijdag 11 maart 2016 @ 16:13:55 #233
344884 monkyyy
pi_160592997
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 13:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dit is waar je naar op zoek bent. Het wordt verrekend van je inkomstenbelasting box 3.

Als je ook nog ingehouden Nederlandse dividend belasting hebt, dan staat dat helemaal onderaan.
pi_160594957
Oh ik zie dat monkyyy gelijk heeft, alleen bij buitenlands belastingplichtigen speelt wat ik net zei.
pi_160595606
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 23:11 schreef MAHL het volgende:
maar in fondsen
Daar loop je al helemaal op leeg. Door de kosten en (daar)door het steevast onderpresteren van fondsen.
Zij blijven altijd ver achter op de benchmark. Fondsen is jouw kostbare geld doorspoelen.
Dat is ook logisch omdat er een heleboel identiteiten moeten mee-eten van jouw inzet.
Volgens mij zijn buy en hold (voor dividend), of als men dat te saai vindt, een tracker de enige legitieme opties.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bart2002 op 11-03-2016 18:13:33 ]
pi_160596474
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:13 schreef monkyyy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dit is waar je naar op zoek bent. Het wordt verrekend van je inkomstenbelasting box 3.

Als je ook nog ingehouden Nederlandse dividend belasting hebt, dan staat dat helemaal onderaan.
Edit:
Gevonden, het staat idd bij inkomstenbelasting ipv verrekeningen.
Is daar nog een reden voor?

[ Bericht 15% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 11-03-2016 18:50:59 ]
  vrijdag 11 maart 2016 @ 22:40:28 #237
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_160603076
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 10:46 schreef blomke het volgende:

[..]

Tandenknarsend zie ik toe hoe ie nou weer verder stijgt....en ik maar short zitten... 8)7
Hoop voor je dat je ondertussen ze al een tijdje ze gesloten hebt. Sodeju, mijn juni 390 call AEX rijst de pan uit, helaas al op 402 verkocht :{ Toch briljant dat ik die 379 pakte :') :') TA zei dat de gefundeerde bodem op 390 eruit was en zie daar, Strop om TA,
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zaterdag 12 maart 2016 @ 00:59:34 #238
344884 monkyyy
pi_160605826
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 18:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Edit:
Gevonden, het staat idd bij inkomstenbelasting ipv verrekeningen.
Is daar nog een reden voor?
Geen idee. De belastingdienst heeft zo haar eigenaardigheden. :)
pi_160610033
NWS / Binnenkort gratis geld voor alle mensen!

Als dit ooit waarheid wordt... :') _O- ;(
  zaterdag 12 maart 2016 @ 12:41:26 #240
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_160610503
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 12:14 schreef MAHL het volgende:
NWS / Binnenkort gratis geld voor alle mensen!

Als dit ooit waarheid wordt... :') _O- ;(
Draghi heeft al aangegeven oren te hebben naar alternatieve stimuleringsmaatregelen. Hij volgt de discussie over helikoptergeld 'met veel interesse'.

Dat krijg je dus als een Italiaan de ECB mag leiden. Die gaat onze (vooral de Nederlandse!) pensioenen verdampen om de zuidelijke landen overeind te houden. Dit is veel, veel groter dan die miljardenpakketjes die tot nu toe naar Griekenland gingen.
Als de mensen niet zo onvoorstelbaar onbenullig zouden zijn dan hadden ze het in de gaten. Als er rechtstreeks miljarden uit de pensioenpotten gehaald zouden worden die direct de zuid-Europese staatsschulden zouden verminderen ook.

Gelukkig zijn slimme mensen ook rijk en als je vermogen hebt kun je al die negatieve gevolgen eenvoudig mitigeren en er nog goed aan verdienen ook.
The End Times are wild
  zaterdag 12 maart 2016 @ 12:42:07 #241
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_160610518
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 22:40 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Hoop voor je dat je ondertussen ze al een tijdje ze gesloten hebt. Sodeju, mijn juni 390 call AEX rijst de pan uit, helaas al op 402 verkocht :{ Toch briljant dat ik die 379 pakte :') :') TA zei dat de gefundeerde bodem op 390 eruit was en zie daar, Strop om TA,
Ik heb ook wat gedraaid op 380. Toch sta ik voor 2016 maar nipt in de plus tot zover.
The End Times are wild
pi_160610739
Maar wat is dan het alternatief om toch een beetje leuke oudedagsvoorziening over te houden? Met pensioenen gaat het je niet meer lukken, tenzij binnen nu en 10 jaar de EU en de euro klapt.
pi_160611467
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 12:53 schreef MAHL het volgende:
Maar wat is dan het alternatief om toch een beetje leuke oudedagsvoorziening over te houden? Met pensioenen gaat het je niet meer lukken, tenzij binnen nu en 10 jaar de EU en de euro klapt.
Bit/Altcoins.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zaterdag 12 maart 2016 @ 14:55:52 #244
344884 monkyyy
pi_160612693
quote:

Sparen en periodiek je geld in index fondsen stoppen.
pi_160612815
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:55 schreef monkyyy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Sparen en periodiek je geld in index fondsen stoppen.
Hmm, allicht, want de dividenden en koersen corrigeren zichzelf ook weer voor inflatie. Maar fiscaal aantrekkelijk is het niet, tenzij je in een bankspaarfonds, lijfrentepolis oid gaat, maar dat brengt ook weer hoge extra kosten met zich mee.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 15:20:41 #246
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_160613029
quote:
Stukje grond kopen.
Feyenoord!
  zaterdag 12 maart 2016 @ 15:21:04 #247
344884 monkyyy
pi_160613032
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 15:02 schreef MAHL het volgende:

[..]

Hmm, allicht, want de dividenden en koersen corrigeren zichzelf ook weer voor inflatie. Maar fiscaal aantrekkelijk is het niet, tenzij je in een bankspaarfonds, lijfrentepolis oid gaat, maar dat brengt ook weer hoge extra kosten met zich mee.
https://www.brandnewday.nl/Pensioen.html#Belastingvoordeel

Via brand new day kun je index beleggen in box 1. Dan kun je de ingelegde premies van de box 1 belasting aftrekken.

Zitten ook weer haken ogen aan, je mag je geld niet opnemen, het geld wordt pas op latere leeftijd uitgekeerd, je moet er een inkomen mee kopen, je mag niet onbeperkt storten, over het inkomen dat je ermee koopt betaal je inkomstenbelasting.

Zelf hou ik alles in box 3. Ik kan het opnemen wanneer ik wil, ik hou het overzichtelijk en heb niet overal potjes, ik ben de baas en niet een fondsbeheerder of een verzekeraar. Ultieme vrijheid. Ik tik die 1.2% wel af per jaar. So be it.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 18:12:37 #249
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_160616450
quote:
Euro's lenen en in assets beleggen. Dat is gratis geld nu.
Denk aan OG, grond, aandelen (bij voorkeur blue chips met sterke dollartak) etc.
The End Times are wild
pi_160616630
We zitten op een aardig hoog niveau in aandelen, ik begin er niet aan nu:

http://stockcharts.com/h-sc/ui?s=$WLSH&p=W&yr=20&mn=11&dy=30&id=p79639395113&a=194055360&listNum=21

Of je moet buy high en sell low prefereren.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 18:53:13 #251
344884 monkyyy
pi_160617362
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 18:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Euro's lenen en in assets beleggen. Dat is gratis geld nu.
Denk aan OG, grond, aandelen (bij voorkeur blue chips met sterke dollartak) etc.
Euro's lenen en onroerend goed op de kop tikken is makkelijker gezegd dan gedaan. Stap maar bij een bank naar binnen om te zeggen dat je een beleggingsobject wil aanschaffen.

Zoiets bijvoorbeeld:

http://www.beleggingspanden.nl/dynamic/panden/2330/Baflo.html

Hoog rendement, goede huurder, lang huurcontract.
Prijs: ¤265.000 ex overdrachtsbelasting en notariskosten
Huuropbrengst: ¤28.337,45

Toch denk ik niet dat banken staan te juichen om met je in zee te gaan.
  zondag 13 maart 2016 @ 07:48:49 #252
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_160629326
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 18:53 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Euro's lenen en onroerend goed op de kop tikken is makkelijker gezegd dan gedaan. Stap maar bij een bank naar binnen om te zeggen dat je een beleggingsobject wil aanschaffen.

Zoiets bijvoorbeeld:

http://www.beleggingspanden.nl/dynamic/panden/2330/Baflo.html

Hoog rendement, goede huurder, lang huurcontract.
Prijs: ¤265.000 ex overdrachtsbelasting en notariskosten
Huuropbrengst: ¤28.337,45

Toch denk ik niet dat banken staan te juichen om met je in zee te gaan.
Als je zelf bijv 100K kan inbrengen denk ik niet dat het een probleem is. Het risico voor de bank is dan bijzonder laag.
The End Times are wild
  vrijdag 18 maart 2016 @ 16:31:05 #253
256829 Sokz
Livin' the life
pi_160763969
De verguisde Martin Shkreli is youtube lessen over investing aan het maken. Voor een beginner zeker goede info.

Geeft toch een iets ander beeld van hem :P
  vrijdag 18 maart 2016 @ 16:55:47 #254
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_160764422
Interessant. Ik zal er vanavond eens naar kijken.
Please Move The Deer Crossing Sign
  vrijdag 18 maart 2016 @ 18:12:41 #255
344884 monkyyy
pi_160766068
Aandelen alweer in het groen voor dit jaar en dan dit.

16 maart 2016: Positie pensioenfondsen opnieuw verslechterd

"Dat is maar liefst 8 procentpunt lager dan eind december."
"Dat is een daling van 2,6 procentpunt ten opzichte van januari. "
"Dat is 2,2 procentpunt lager dan die van januari."
"De actuele dekkingsgraad is met 2 procenpunt gedaald naar 102,4 procent."

Is die rekenrente zo hard gekelderd de afgelopen maanden? Ik neem aan dat hun portefeuilles gewoon indexfondsen/staatsobligaties is en die kunnen haast niet ingezakt zijn. Iemand toevallig een overzicht van de ontwikkeling van die rekenrentes?
pi_160773582
Deze maand topt de beurs en gaan we een massieve crash tegemoet op basis van heilige getallen :@ dus short olie :+ long goud en obligaties :9
pi_160773728
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 18:12 schreef monkyyy het volgende:
Aandelen alweer in het groen voor dit jaar en dan dit.

16 maart 2016: Positie pensioenfondsen opnieuw verslechterd

"Dat is maar liefst 8 procentpunt lager dan eind december."
"Dat is een daling van 2,6 procentpunt ten opzichte van januari. "
"Dat is 2,2 procentpunt lager dan die van januari."
"De actuele dekkingsgraad is met 2 procenpunt gedaald naar 102,4 procent."

Is die rekenrente zo hard gekelderd de afgelopen maanden? Ik neem aan dat hun portefeuilles gewoon indexfondsen/staatsobligaties is en die kunnen haast niet ingezakt zijn. Iemand toevallig een overzicht van de ontwikkeling van die rekenrentes?
Omdat ze niet alles in aandelen mogen stoppen. Ze hebben ook een bepaald bedrag aan meer liquide middelen nodig, en we weten allemaal hoe veel dat rendeert tegenwoordig...
pi_160775168
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 22:14 schreef 123dudeguys het volgende:
Deze maand topt de beurs en gaan we een massieve crash tegemoet op basis van heilige getallen :@ dus short olie :+ long goud en obligaties :9
Net zoals die massale crash in oktober, november, december en januari. Je zal ooit wel een keer gelijk krijgen zo...
  zaterdag 19 maart 2016 @ 08:32:27 #259
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_160780306
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 23:17 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Net zoals die massale crash in oktober, november, december en januari. Je zal ooit wel een keer gelijk krijgen zo...
Het is meer een slow crash.
Feyenoord!
pi_160783154
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 23:17 schreef muhahaha het volgende:

[..]

ik was fout in oktober, maar in november niks voorspeld en niks gebeurd. de oliecrash in december heb ik correct voorspeld, en januari heb ik niks voorspeld, deze correctie hadden mijn systemen gemist. I.i.g dacht ik dat januari te maken had met yuan devaluatie en ik heb nu een systeem gevonden die dat zou moeten voorspellen, en het eerstvolgende moment voor continuatie daarvoor is voorspeld in april. :6 Kortom als je aan het einde van maart nog steeds 100% long ben zonder bescherming van hedges zoals puts, voorspel ik veel pijn in je leven. -O- Je zou wensen dat je naar mij had geluisterd.
pi_160783269
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 12:31 schreef 123dudeguys het volgende:
deze correctie hadden mijn systemen gemist
_O-
pi_160783433
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 12:39 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

_O-
Gelukkig heeft hij nu een nieuw systeem.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 13:05:55 #263
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_160783690
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 12:31 schreef 123dudeguys het volgende:

[..]

ik was fout in oktober, maar in november niks voorspeld en niks gebeurd. de oliecrash in december heb ik correct voorspeld, en januari heb ik niks voorspeld, deze correctie hadden mijn systemen gemist. I.i.g dacht ik dat januari te maken had met yuan devaluatie en ik heb nu een systeem gevonden die dat zou moeten voorspellen, en het eerstvolgende moment voor continuatie daarvoor is voorspeld in april. :6 Kortom als je aan het einde van maart nog steeds 100% long ben zonder bescherming van hedges zoals puts, voorspel ik veel pijn in je leven. -O- Je zou wensen dat je naar mij had geluisterd.
Mensen die iedere maand mijn putjes kopen en dan langzaam te tijdwaarde laten wegtikkenl
The End Times are wild
  zaterdag 19 maart 2016 @ 16:35:08 #264
344884 monkyyy
pi_160787209
quote:
Definieer "massieve crash".
  zaterdag 19 maart 2016 @ 19:49:36 #266
344884 monkyyy
pi_160791171
quote:
quote:
As a long-term investor .... An alternative is calls on the SPXS
Geen woorden voor.
pi_160792665
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 19:49 schreef monkyyy het volgende:

[..]

[..]

Geen woorden voor.
Hoe bedoel je precies ?
pi_160793499
quote:
Totdat je kijkt naar de chart van olie. Daar is duidelijk een grote support te zien van de '08 crash
pi_160793815
quote:
99s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 16:31 schreef Sokz het volgende:
De verguisde Martin Shkreli is youtube lessen over investing aan het maken. Voor een beginner zeker goede info.

Geeft toch een iets ander beeld van hem :P
Wat een verschrikkelijk onprofessioneel youtube kanaal
  zaterdag 19 maart 2016 @ 22:49:28 #270
344884 monkyyy
pi_160797305
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 20:31 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Hoe bedoel je precies ?
Hij raadt aan om voor de lange termijn calls aan te schaffen op een aandeel dat ontwikkeld is om naar 0 te gaan.
pi_160802876
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 22:49 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Hij raadt aan om voor de lange termijn calls aan te schaffen op een aandeel dat ontwikkeld is om naar 0 te gaan.
Hoezo ontwikkeld om naar 0 te gaan, ken t aandeel niet?
  zondag 20 maart 2016 @ 12:55:17 #272
344884 monkyyy
pi_160806750
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 08:32 schreef aapnoodmies het volgende:

[..]

Hoezo ontwikkeld om naar 0 te gaan, ken t aandeel niet?
Het is een fonds dat probeert om de inverse van de S&P te bereiken maal 3. Dit doet het met behulp van opties, warrants en futures. Vanwege interne herbalanceringen zal dit product op lange termijn zijn waarde verliezen. Daarom moet het eens in de zoveel tijd een inverse split ondergaan zodat het niet voor centen verhandeld wordt.

Het is een instrument dat bedoeld is om mee te day traden, niet om voor lange periodes vast te houden.

Voor een uitgebreide uitleg over inverse ETF's, lees dit: http://www.accelerant.biz(...)10-Point-Version.pdf

Nog een bekende inverse ETF is UVXY. Hier is een artikeltje doe die werkt en wat die op lange termijn doet: http://sixfigureinvesting.com/2015/03/how-does-uvxy-work/

Oftewel: Hou inverse ETF's nooit langer vast dan een dag.
pi_160807770
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 16:35 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Definieer "massieve crash".
een illustratie is waarschijnlijk beter *)

Ik weet niet of jullie het nieuws volgen, maar jan/feb heb ik zeker 100+ headlines gezien over nirp/cash bans en helikoptergeld. Het is duidelijk dat de wereld zich op peak debt bevindt en we nu de helling afglijden, wat ook wel debt deflation heet, ofwel jaren 30 repeat en een depressie. Als je naar de getallen kijkt groter dan de Grote Depressie, misschien zal het wel de Grootste Depressie heten. :o

gezien ook de kunstmatig gecreëerde vluchtelingencrisis, lijken we op max chaos af te stevenen, perfect voor de invoering van de NWO en één wereldregering. :O houd je schrap voor de achtbaan van economische crisis en de invoering van een dictatuur en afschaffing van de vrijheid van meningsuiting. Ik vraag me af het het boek Openbaringen op onze situatie van toepassing is.
pi_160808444
Volgend jaar dikke crash dus.
pi_160808519
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 12:55 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Het is een fonds dat probeert om de inverse van de S&P te bereiken maal 3. Dit doet het met behulp van opties, warrants en futures. Vanwege interne herbalanceringen zal dit product op lange termijn zijn waarde verliezen. Daarom moet het eens in de zoveel tijd een inverse split ondergaan zodat het niet voor centen verhandeld wordt.

[ afbeelding ]

Het is een instrument dat bedoeld is om mee te day traden, niet om voor lange periodes vast te houden.

Voor een uitgebreide uitleg over inverse ETF's, lees dit: http://www.accelerant.biz(...)10-Point-Version.pdf

Nog een bekende inverse ETF is UVXY. Hier is een artikeltje doe die werkt en wat die op lange termijn doet: http://sixfigureinvesting.com/2015/03/how-does-uvxy-work/

[ afbeelding ]

thnx
pi_160808639
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 13:42 schreef 123dudeguys het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik weet niet of jullie het nieuws volgen, maar jan/feb heb ik zeker 100+ headlines gezien over nirp/cash bans en helikoptergeld. Het is duidelijk dat de wereld zich op peak debt bevindt en we nu de helling afglijden, wat ook wel debt deflation heet, ofwel jaren 30 repeat en een depressie. Als je naar de getallen kijkt groter dan de Grote Depressie, misschien zal het wel de Grootste Depressie heten. :o

gezien ook de kunstmatig gecreëerde vluchtelingencrisis, lijken we op max chaos af te stevenen, perfect voor de invoering van de NWO en één wereldregering. :O houd je schrap voor de achtbaan van economische crisis en de invoering van een dictatuur en afschaffing van de vrijheid van meningsuiting. Ik vraag me af het het boek Openbaringen op onze situatie van toepassing is.
Sla je niet een beetje door? Dit werd 5 jaar geleden ook gezegd. Een crash is zeker mogelijk...maar de rest?
  zondag 20 maart 2016 @ 14:50:20 #277
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_160809503
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 14:16 schreef aapnoodmies het volgende:

[..]

Sla je niet een beetje door? Dit werd 5 jaar geleden ook gezegd. Een crash is zeker mogelijk...maar de rest?
De rest is niet mogelijk?
Feyenoord!
pi_160809566
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 14:50 schreef Japie77 het volgende:

[..]

De rest is niet mogelijk?
het is mogelijk, maar heeft verder niet zoveel met de beurs te maken volgens mij.
  zondag 20 maart 2016 @ 14:55:29 #279
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_160809643
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 14:52 schreef aapnoodmies het volgende:

[..]

het is mogelijk, maar heeft verder niet zoveel met de beurs te maken volgens mij.
Volgens mij heeft het allemaal met elkaar te maken. :) Dingen die in de reeele economie gebeuren hebben toch invloed op de beurs.
Feyenoord!
pi_160809957
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 14:16 schreef aapnoodmies het volgende:

[..]

de 7-8 jarige cyclus is heilig. 5 jaar geleden was 2 jaar na de kredietcrisis, dat past niet in de cyclus. ^O^
  zondag 20 maart 2016 @ 16:02:55 #281
344884 monkyyy
pi_160811390
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Oke duidelijk, massieve crash = 4% lager over 4 maanden.
pi_160814831
maar wat als je je plaatje eens bij bijvoorbeeld 2000 laat beginnen. Hoe is het beeld dan?

quote:

[..]

[ afbeelding ]

In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_160820673
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 17:51 schreef merry77 het volgende:
maar wat als je je plaatje eens bij bijvoorbeeld 2000 laat beginnen. Hoe is het beeld dan?

[..]

Dan is de aankomende crash nog beter zichtbaar.
pi_160831216
https://www.youtube.com/channel/UC3HoA_yBZXFyHbcBQXKQchw

Leuk YT kanaal met goede voorspellingen.
pi_160832755
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 12:55 schreef monkyyy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Maar waarom mag je deze niet langer dan een dag aanhouden?
pi_160834583
quote:
17s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Mensen die iedere maand mijn putjes kopen en dan langzaam te tijdwaarde laten wegtikkenl
Daar moet ik mij nog steeds in verdiepen. Het is mij nog steeds onduidelijk hoe daar indirect geld aan te verdienen.
  maandag 21 maart 2016 @ 16:09:44 #287
344884 monkyyy
pi_160835891
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 13:42 schreef Rengar het volgende:

[..]

Mag wel. Maar sterk af te raden.
pi_160845777
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 13:42 schreef Rengar het volgende:

[..]

Mag wel maar wordt in de meeste gevallen per dag gereset. Dat is niet voordelig in the long run. Dit is anders dan bijvoorbeeld turbo short. Al is dat product ook niet bedoelt voor de lange termijn.
pi_160847549
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 16:09 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Mag wel. Maar sterk af te raden.
Maar wat is de reden daarachter?
pi_160851699
Wat gebeurt er met aandelen in tijden van hyperinflatie? Stel er komt een nieuwe munt zijn je aandelen dan nog iets waard?
pi_160851873
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 23:16 schreef Rengar het volgende:

[..]

Maar wat is de reden daarachter?
Door die dagelijkse reset. Als de onderliggende waarde de ene dag een procent stijgt en de volgende dag een procent daalt sta je toch op verlies. Met leverage gaat dat hard.

Voor de duidelijkheid: 100e inverse etf met leverage van 5

Eerst stijgt onderliggende waarde 1% (leverage 5 --> 5% daling) --> 100*0.95 = 95 euro over.

Nieuwe dag aandeel daalt 1% (leverage 5 --> 5% stijging) --> 95*1.05= 99.75 euro

Oftewel 25 cent verlies terwijl de onderliggende waarde weer op hetzelfde niveau staat.

[ Bericht 23% gewijzigd door ssebass op 22-03-2016 10:19:05 ]
pi_160852457
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 09:54 schreef aapnoodmies het volgende:
Wat gebeurt er met aandelen in tijden van hyperinflatie? Stel er komt een nieuwe munt zijn je aandelen dan nog iets waard?
Goede vraag. Denk dat het erg afhangt van het bedrijf. Lijkt mij voordelig voor een bedrijf met veel schulden aangezien de absolute schulden ook minder waard worden. Vandaar dat er zo wordt gehamerd op inflatie en dat men bang is voor deflatie. Waar haalt het bedrijf verder zijn winst uit, diensten versus producten. Wat zijn de tangibles en intangibles, etc. Oftewel wat is het bedrijf waard omgerekend naar de nieuwe valuta. Denk dat het iig beter is dan cash.

edit: jup lijkt ongeveer te kloppen:
http://www.zerohedge.com/(...)uring-hyperinflation
Iig beter dan cash houden van een instortende munt.

Ik denk zelf dat we door al die stimuleringsmiddelen die geen effect lijken te hebben, straks (eventueel nog met helicoptergeld) door kunnen schieten van marginale inflatie/deflatie naar hyperinflatie. Wat wordt het nieuwe toevluchtsoord dan? Goud? Bitcoins? Ik denk dat ik van beiden een kleine positie inneem. Niet mijn soort beleggingen, maar mocht dit realiteit worden denk ik dat dit best voordelig kan zijn.

[ Bericht 13% gewijzigd door ssebass op 22-03-2016 10:34:01 ]
pi_160853564
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 10:25 schreef ssebass het volgende:

[..]

Goede vraag. Denk dat het erg afhangt van het bedrijf. Lijkt mij voordelig voor een bedrijf met veel schulden aangezien de absolute schulden ook minder waard worden. Vandaar dat er zo wordt gehamerd op inflatie en dat men bang is voor deflatie. Waar haalt het bedrijf verder zijn winst uit, diensten versus producten. Wat zijn de tangibles en intangibles, etc. Oftewel wat is het bedrijf waard omgerekend naar de nieuwe valuta. Denk dat het iig beter is dan cash.

edit: jup lijkt ongeveer te kloppen:
http://www.zerohedge.com/(...)uring-hyperinflation
Iig beter dan cash houden van een instortende munt.

Ik denk zelf dat we door al die stimuleringsmiddelen die geen effect lijken te hebben, straks (eventueel nog met helicoptergeld) door kunnen schieten van marginale inflatie/deflatie naar hyperinflatie. Wat wordt het nieuwe toevluchtsoord dan? Goud? Bitcoins? Ik denk dat ik van beiden een kleine positie inneem. Niet mijn soort beleggingen, maar mocht dit realiteit worden denk ik dat dit best voordelig kan zijn.
Denk dat je beter zit met internationaal georiënteerde bedrijven zoals Shell ed. En idd tijdens hyperinflatie 'stijgen' de prijzen van aandelen maar wat als de munt op houdt te bestaan?

En goud is helemaal niet verkeerd, al kan je dat beter bezitten voordat de paniek uitbreekt anders ben je te laat.
pi_160853642
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 11:03 schreef aapnoodmies het volgende:

[..]

Denk dat je beter zit met internationaal georiënteerde bedrijven zoals Shell ed. En idd tijdens hyperinflatie 'stijgen' de prijzen van aandelen maar wat als de munt op houdt te bestaan?

En goud is helemaal niet verkeerd, al kan je dat beter bezitten voordat de paniek uitbreekt anders ben je te laat.
Ja blue chip aandelen is sowieso mijn core portfolio. Als een munt ophoudt te bestaan komt er een nieuwe munt. Bedrijven hebben natuurlijk intrinsieke waarde los van de munt afhankelijk van hun verdienmodel en (in)tangibles. Goud is inderdaad dat, een paniekindex.
pi_160853731
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 11:07 schreef ssebass het volgende:

[..]

Ja blue chip aandelen is sowieso mijn core portfolio. Als een munt ophoudt te bestaan komt er een nieuwe munt. Bedrijven hebben natuurlijk intrinsieke waarde los van de munt afhankelijk van hun verdienmodel en (in)tangibles. Goud is inderdaad dat, een paniekindex.
Ja klopt bedrijven behouden gewoon hun waarde. Ik verwacht alleen dat we eerst deflatie krijgen en daarna inflatie door ingrijpen van de centrale banken. Denk dat de aandelen nog wel een stuk lager kunnen.
pi_160856426
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 11:10 schreef aapnoodmies het volgende:

[..]

Ja klopt bedrijven behouden gewoon hun waarde. Ik verwacht alleen dat we eerst deflatie krijgen en daarna inflatie door ingrijpen van de centrale banken. Denk dat de aandelen nog wel een stuk lager kunnen.
Dat laatste absoluut.
pi_160930747
heeft er iemand ervaring met http://finance.yahoo.com/q?s=JNUG of soort gelijke ETF?
Dit aandeel gaat 3x de normale waarde van GDXJ. Is dit aan te raden? Erg speculatief.
pi_160936890
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 10:01 schreef ssebass het volgende:

[..]

Door die dagelijkse reset. Als de onderliggende waarde de ene dag een procent stijgt en de volgende dag een procent daalt sta je toch op verlies. Met leverage gaat dat hard.

Voor de duidelijkheid: 100e inverse etf met leverage van 5

Eerst stijgt onderliggende waarde 1% (leverage 5 --> 5% daling) --> 100*0.95 = 95 euro over.

Nieuwe dag aandeel daalt 1% (leverage 5 --> 5% stijging) --> 95*1.05= 99.75 euro

Oftewel 25 cent verlies terwijl de onderliggende waarde weer op hetzelfde niveau staat.
Dit heeft toch niets met dat dit een inverse etf is. Dit heeft te maken met de leverage die erop zit. Als je geen leverage hebt en het aandeel van 100 daalt de eerste dag 1% en stijgt de volgende dag 1% heb je niet weer 100 euro maar 99,99 euro.
pi_160940267
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 17:30 schreef Rengar het volgende:

[..]

Dit heeft toch niets met dat dit een inverse etf is. Dit heeft te maken met de leverage die erop zit. Als je geen leverage hebt en het aandeel van 100 daalt de eerste dag 1% en stijgt de volgende dag 1% heb je niet weer 100 euro maar 99,99 euro.
Het heeft niets te maken met leverage maar met de manier waarop een inverse etf werkt.
pi_160940299
DNB wil nu ook een eigen digitale munt maken... Zinspelen ook op einde euro?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')