abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 februari 2016 @ 14:21:42 #187
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_160041270
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 12:57 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Jij vind het niet raar dat de beurs zo hoog staat ondanks alle economische ellende?
Staat de beurs dan zo hoog? Ze staat op het niveau van 1998. Dat is bijna 20 jaar geleden! En is er dan zoveel echte ellende? Ik zie veel dingen juist aantrekken.
The End Times are wild
pi_160041375
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 12:57 schreef Japie77 het volgende:

Jij vind het niet raar dat de beurs zo hoog staat ondanks alle economische ellende?
Ik vind dat de beurs laag staat gezien de potentiële economische groei. Er zijn altijd wel negatieve en positieve factoren te vinden; 't is maar net wat er in je straatje past.

Maar ik ben het wel met je eens dat er politieke instabiliteit dreigt. Ik zie de zaken in het M.O. escaleren: IS, AQ (en dergelijke), de burgeroorlog in Syrië en als gevolg de grote stroom mensen die deze kant op komen: ik zie het als een bedreiging van onze vrijheden, normen&waarden en bovenal democratische verworvenheden. Ik begrijp niet dat de wereldpolitiek niet harder stelling neemt tegen ondemocratische krachten die trachten "het westen" (ik reken de V.S. en een democratisch deel van Azië daar ook even bij) te ondermijnen. Ik zie in die stromingen uit het M.O. een veel groter gevaar dan een V&D of één of andere schoenenzaak die omvalt. In die gebouwen kunnen weer studentenkamers o.i.d. in gemaakt worden; goed voor de bouw en voor studenten.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 19-02-2016 14:39:52 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 14:41:38 #189
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_160041672
Blijkbaar leven er nog steeds heel veel mensen in een andere wereld als mijn wereld. Sinds 2008 zijn de centrale banken van de wereld en de overheden bezig om het systeem draaiende te houden. Hiervoor hebben ze van alles en nog wat geprobeerd, vooral het pompen van enorme maar dan ook enorme hoeveelheden geld in de economie. Alle experts vertellen je dat dit systeem totaal niet houdbaar is en dat er nu maatregelen zijn genomen om het draaiende te houden die totaal tegen de natuur van het kapitalisme ingaan en nog nooit eerder zijn gebruikt. Dit leidt er alleen toe dat de klap word uitgesteld.

Dus je kunt inderdaad je ogen dicht doen en geloven wat de overheid je vertelt dat het allemaal rozegeur en maneschijn is maar dat is je reinste Bullshit. Zeker als je ook gaat kijken naar de situaties in landen als Griekenland, Spanje, Portugal. Neem daarbij het failliet gaan van die enorme winkelketens in Nederland, je ziet trouwens ook steeds meer leegstand in winkelcentra, de kloof tussen rijk en arm die steeds groter wordt etc etc.
Feyenoord!
  vrijdag 19 februari 2016 @ 14:46:36 #190
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_160041783
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 13:03 schreef lolnoob123 het volgende:
Hier in NL valt de economische ellende toch wel mee? Steeds meer mensen vinden werk de laatste tijd. Dat er ook bedrijven failliet gaan zal altijd zo blijven, dit is ook gewoon gezonde concurrentie.
Je kunt Nederland niet meer los zien van de rest van de wereld.
Feyenoord!
pi_160041880
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 14:41 schreef Japie77 het volgende:
Zeker als je ook gaat kijken naar de situaties in landen als Griekenland, Spanje, Portugal. Neem daarbij het failliet gaan van die enorme winkelketens in Nederland, je ziet trouwens ook steeds meer leegstand in winkelcentra, de kloof tussen rijk en arm die steeds groter wordt etc etc.
De situatie in Griekenland e.d. is vooral te wijten aan overheden die óf het geld over de balk smeten, of de zaak oplichtten door bepaalde overheidsuitgaven buiten de begroting te houden. En dat Grieken al met pensioen konden gaan op een leeftijd dat wij amper op 50% pensioenopbouw hadden, was inderdaad een gotspé. Maar ik denk dat die landen aan het begin van een opbouwperiode staan (en er zal veel gesnoeid en bezuinigd moeten worden) en mee kunnen gaan in "de vaart der volkeren". Daarentegen zie ik in landen als Egypte, Marokko en andere islamitische staten de ene na de andere marionettenregering komen en gaan, terwijl in essentie de cultuur en de economie stagneren in de Middeleeuwse toestanden.

En nogmaals die leegstand van winkels: ik zie dat eerder als een verandering van het koopgedrag van consumenten dan als een economisch omen. Ging je vroeger schoenen kopen door eerst 3 á 4 winkels af te sjouwen, tegenwoordig en toekomstig vindt bezorging van een schoenendoos m.b.v. een drone plaats. Nog milieuvriendelijker ook.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 15:14:22 #192
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_160042463
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 14:50 schreef blomke het volgende:

[..]

De situatie in Griekenland e.d. is vooral te wijten aan overheden die óf het geld over de balk smeten, of de zaak oplichtten door bepaalde overheidsuitgaven buiten de begroting te houden. En dat Grieken al met pensioen konden gaan op een leeftijd dat wij amper op 50% pensioenopbouw hadden, was inderdaad een gotspé. Maar ik denk dat die landen aan het begin van een opbouwperiode staan (en er zal veel gesnoeid en bezuinigd moeten worden) en mee kunnen gaan in "de vaart der volkeren". Daarentegen zie ik in landen als Egypte, Marokko en andere islamitische staten de ene na de andere marionettenregering komen en gaan, terwijl in essentie de cultuur en de economie stagneren in de Middeleeuwse toestanden.

En nogmaals die leegstand van winkels: ik zie dat eerder als een verandering van het koopgedrag van consumenten dan als een economisch omen. Ging je vroeger schoenen kopen door eerst 3 á 4 winkels af te sjouwen, tegenwoordig en toekomstig vindt bezorging van een schoenendoos m.b.v. een drone plaats. Nog milieuvriendelijker ook.
Heb jij de crisis in 2008 gemist? En de maatregelen die daarna zijn gekomen? De enorme hoeveelheden geld die zijn geprint om de boel draaiende te houden? Dat is de katalysator van alle ellende in Griekenland, Spanje etc.
Feyenoord!
pi_160042693
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 15:14 schreef Japie77 het volgende:
Heb jij de crisis in 2008 gemist? En de maatregelen die daarna zijn gekomen? De enorme hoeveelheden geld die zijn geprint om de boel draaiende te houden? Dat is de katalysator van alle ellende in Griekenland, Spanje etc.
Ik denk dat je oorzaak en gevolg omdraait.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 15:29:27 #194
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_160042801
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 15:25 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik denk dat je oorzaak en gevolg omdraait.
Ik weet wel zeker van niet. Dat er van alles mis was en is in die landen lijkt me duidelijk. Maar toen we in een boom zaten had je daar geen last van. Nu het economisch stukken minder is gegaan de laatste jaren komen dat soort problemen juist aan de oppervlakte. Logisch.
Feyenoord!
pi_160052361
In mijn ogen zijn de problemen in Griekenland in essentie ontstaan toen zij de Euro kregen en daardoor rete-groedkoop zichzelf in de schulden konden steken. Daarna flink op de pof geleefd en een ondhoudbare schuldenberg gecreeerd. Verder is het wat mij betreft vooral het falende beleid aan de kant van de trojka die ervoor zorgt dat het lijden voor de Grieken alsmaar groter wordt. Er is gewoon simpelweg een herstructering van de schulden nodig. simpel als dat.

Ik deel daarnaast wel de analyse van Japie77 dat ik voorlopig geen positieve trend in de aandelenkoersen voorzie. Sterker nog, de kans is wat mij betreft erg groot dat er moeilijke tijden om ons staan te wachten. Centrale bankiers zijn na de crisis tot uitersten gegaan en hebben met onbeproefde methoden geprobeerd het allemaal bij elkaar te houden en de economie aan te jagen. Kwantitatieve verruiming en zero interest rates, of zelfs negatieve rates, zijn op termijn niet houdbaar. Zeker nu het in de reeele economie begint te keren en er steeds meer tekenen zijn van krimp wordt wat mij betreft de kans steeds groter dat het een keer flink mis gaat op de beurzen. Mocht het allemaal nog worden uitgerekt met verdere kwantitatieve verruiming en meer negatievere interest rates, dan zal het wellicht nog een tijdje duren voordat de klap komt. Maar zoals ik het zie is er geen ontkomen aan dat er een flinke correctie zal plaatsvinden op de beurzen wereldwijd.
  zondag 28 februari 2016 @ 12:01:35 #196
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_160279872
Ik heb sinds kort een neefje erbij *O* en zat te denken om een broker account voor hem te openen en er maandelijks een klein bedrag op te storten (paar tientjes in de maand kan ik wel missen) en er aandelen mee te kopen (niets speciaals gewoon een index fonds,VTI of SPY ofzo). En hem er toegang toe te geven op z'n 18e voor z'n studie. Heb het er vluchtig met de ouders over gehad en ze waren natuurlijk voorstander van.

Aangezien het om pietluttige bedragjes per transactie gaat moet het maar via degiro heb ik bedacht, omdat de kosten daar het laagst zijn en je ook (binnenkort) fracties van aandelen kan kopen.

De kortste weg lijkt me dat de ouders een account op naam van hun kind een account bij de giro openen en dan mijn bankrekeningnummer eraan linken. En als mijn bankrekening er niet aangelinkt kan worden, maak ik maandelijks het geld wel over naar de ouders en zij storten het dan.

Iemand toevallig ervaring met zoiets en hierop wil inhaken?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_160316809
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 12:01 schreef monkyyy het volgende:
De kortste weg lijkt me dat de ouders een account op naam van hun kind een account bij de giro openen en dan mijn bankrekeningnummer eraan linken.
Ik ben niet bekend met Degiro, maar bij mijn brokers kan dat laatste niet. Je cash positie kan alleen aangevuld worden vanaf een bankrekening op dezelfde naam als de broker rekening. Een maatregel tegen witwaspraktijken vermoed ik ?

Via ouders zal misschien wel te regelen zijn, maar je moet er dan van op aan dat die het daadwerkelijk elke keer doorsturen.

Verder geen ervaring hiermee, maar je doet een gift. Ik zou nagaan hoe ik dit fiscaal het handigste kan regelen.
pi_160316958
quote:
Ik heb sinds kort een neefje erbij *O* en zat te denken om een broker account voor hem te openen en er maandelijks een klein bedrag op te storten (paar tientjes in de maand kan ik wel missen) en er aandelen mee te kopen (niets speciaals gewoon een index fonds,VTI of SPY ofzo). En hem er toegang toe te geven op z'n 18e voor z'n studie. Heb het er vluchtig met de ouders over gehad en ze waren natuurlijk voorstander van.

Aangezien het om pietluttige bedragjes per transactie gaat moet het maar via degiro heb ik bedacht, omdat de kosten daar het laagst zijn en je ook (binnenkort) fracties van aandelen kan kopen.

De kortste weg lijkt me dat de ouders een account op naam van hun kind een account bij de giro openen en dan mijn bankrekeningnummer eraan linken. En als mijn bankrekening er niet aangelinkt kan worden, maak ik maandelijks het geld wel over naar de ouders en zij storten het dan.

Gefeliciteerd!
Zelf heb ik er geen ervaring mee maar ben wel benieuwd of zoiets mogelijk is dus als je meer weet, kan je het hier dan terug posten?
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  maandag 29 februari 2016 @ 21:58:38 #199
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_160327141
Topdag vandaag. Hopelijk het voorzichtige begin van het herstel van olie.

Anderen die de oliebodem en aanverwante aandelen hebben gekocht?

Het ergste zal nu toch wel achter de rug zijn?
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_160328282
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 21:58 schreef VeX- het volgende:
Het ergste zal nu toch wel achter de rug zijn?
Geen idee. Het grootste gevaar is dat de storage capaciteit opraakt en er letterlijk geen plek meer is excess olie te storen. Dan gaan we nog een heftige crash krijgen. Iran is ook nog capaciteit aan het ophogen.

Anyway, lange termijn kan olie alleen omhoog, ben al tijdje op een pullback aan het wachten om meer exposure te kopen, maar die is nog niet gekomen.
pi_160349046
quote:

Wat info van de consumentenbond: http://www.consumentenbon(...)w-day-kinderrekening

Ik heb bij DeGiro ook wat info opgevraagd:

quote:
Bedankt voor uw e-mail.

Het is mogelijk om als wettelijk vertegenwoordiger via DEGIRO een beleggingsrekening voor een minderjarige te openen. Wij hebben dan echter wel een aantal documenten van u nodig:

- Een kopie van uw ID en een kopie van de ID van de minderjarige (indien deze ouder is dan 14).

- Een ingevuld en ondertekend acceptatieformulier waarbij de minderjarige wordt geregistreerd als hoofdrekeninghouder en u als wettelijk vertegenwoordiger als mede-rekeninghouder (zie bijlage).

Controleer of de minderjarige een eigen betaalrekening heeft, de betaalrekening dient dus ook op naam te staan van de minderjarige.

Ten slotte wil ik u erop wijzen dat uw account enkel op het niveau ‘Basic’ uitgevoerd kan worden, dit houdt in dat u niet kan handelen in derivaten en enkel long posities aan kunt houden.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  woensdag 2 maart 2016 @ 17:15:03 #202
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_160370806
March rally :)
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_160372616
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:15 schreef VeX- het volgende:
March rally :)
De vraag zoals altijd met de beurs: is dit een tijdelijke opleving of blijven we stijgen.
pi_160404939
Goedenavond,

Ik hou mij de laatste tijd bezig met 'daytraden'. Heb al aardig wat rendement behaalt daarmee. Ik koop vooral grondstoffen en valuta(forex), dit doe ik bij plus500. Nou lees ik geen goede dingen over plus500.. Ben benieuwd of jullie een andere broker kunnen aanraden. Ik sluit meerdere transacties per dag af en volg soms de koers op de seconde.

Heb zelf al aardig wat gezocht, ik kwam naast binck, lynx en IG tegen. Ik denk dat er wel betere brokers zijn die lagere kosten in rekening brengen.

Bij voorbaat dank.

Mvg.

[ Bericht 0% gewijzigd door nitraat5 op 03-03-2016 23:12:23 ]
pi_160410756
DeGiro is redelijk goedkoop. Misschien ook niet echt de meest betrouwbare maar imo een stuk beter dan Plus500.

Plus500 is eigenlijk geen echte broker, erg mee oppassen. Ze mogen zelf de prijzen opstellen en afwijken van de huidige koersen.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 11:24:26 #206
395734 nitraat5
Well Done!
pi_160412350
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 10:13 schreef lolnoob123 het volgende:
DeGiro is redelijk goedkoop. Misschien ook niet echt de meest betrouwbare maar imo een stuk beter dan Plus500.

Plus500 is eigenlijk geen echte broker, erg mee oppassen. Ze mogen zelf de prijzen opstellen en afwijken van de huidige koersen.
Ah thnx man, zal ernaar kijken.

Beleggen jullie trouwens in lange of korte termijn?
pi_160419564
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 11:24 schreef nitraat5 het volgende:

[..]

Ah thnx man, zal ernaar kijken.

Beleggen jullie trouwens in lange of korte termijn?
Ik alleen lange termijn (>10 jaar). Ik gebruik een combinatie van DeGiro en meesman. Meesman is voor jou niet geschikt, aangezien dat alleen bedoeld is voor lange termijn.
pi_160420227
Ik heb weer een nieuwe versie van mijn aandelen programma gemaakt. Het is voor NASDAQ stocks die dividend uitkeren. Je kunt nu zelf required return en growth rate invullen. Aangezien dat toch redelijk arbitrair is. Ik heb het voornamelijk voor mijzelf gemaakt dus als je dingen niet goed invult krijg je geen goede feedback. Is een alpha versie. Net als dat er af en toe nog wat rare waardes uit komen zoals bij Apple ddrm, maar dat moet ik nog even uitzoeken. Zo veel tijd heb ik niet gehad. Het is ook een hobby projectje.

Als iemand dit wilt gebruiken stuur maar even een pm met email adres. Stuur ik het wel even via wetransfer. Even mijn naam weggehaald want dat hoeft niet per se op fok.

Ticker is de afkorting dus bijv INTC voor intel.

[ Bericht 3% gewijzigd door ssebass op 04-03-2016 16:50:55 ]
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  vrijdag 4 maart 2016 @ 16:51:03 #209
395734 nitraat5
Well Done!
pi_160420338
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 16:15 schreef lolnoob123 het volgende:

[..]

Ik alleen lange termijn (>10 jaar). Ik gebruik een combinatie van DeGiro en meesman. Meesman is voor jou niet geschikt, aangezien dat alleen bedoeld is voor lange termijn.
Haha zou ik geduld niet voor hebben :).

Iemand anders nog alternatieve brokers voor een 'daytrader'?

Ben laatste tijd ook bezig om een technische analyse te maken en goed te analyseren. Alleen dit was iets moeilijker dan ik dacht dat het was.. Komt vooral door de vele indicatoren en de betekenissen daarvan en de manier hoe je iets moet analyseren moet ik ook onder de knie krijgen.

Iemand die sites boeken (e-books) kan aamraden mbt technische analyse?

Thnx

Mvg

[ Bericht 6% gewijzigd door nitraat5 op 04-03-2016 17:01:50 ]
pi_160420435
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 16:51 schreef nitraat5 het volgende:

[..]

Haha zou ik geduld niet voor hebben :).

Iemand anders nog alternatieve brokers voor een 'daytrader'?

Ben laatste tijd ook bezig om een technische analyse te maken en goed te analyseren. Alleen dit was iets moeilijker dan ik dacht dat het was..

Iemand die sites boeken (e-books) kan aamraden mbt technische analyse?

Thnx

Mvg
Er is op internet veel te vinden. Als je echt nog geen verstand hebt van wat er allemaal is dan is beleggen voor dummies een goede start. Worden veel dingen besproken van japanese candles tot fibonacci retracement levels. Al blijven technische analyses koffiedik kijken wat mij betreft.

Ik gebruik Binck voor mijn trades en daar kun je op zich ook day traden. IG schijnt nu ook meer naast cfd's te doen, misschien ook een optie.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 17:05:08 #211
395734 nitraat5
Well Done!
pi_160420625
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 16:56 schreef ssebass het volgende:

[..]

Er is op internet veel te vinden. Als je echt nog geen verstand hebt van wat er allemaal is dan is beleggen voor dummies een goede start. Worden veel dingen besproken van japanese candles tot fibonacci retracement levels. Al blijven technische analyses koffiedik kijken wat mij betreft.

Ik gebruik Binck voor mijn trades en daar kun je op zich ook day traden. IG schijnt nu ook meer naast cfd's te doen, misschien ook een optie.
Ja.. Toen ik het wou "leren" toen wist ik niet echt waar ik moest beginnen weet dan ook niet zo heel veel over indicatoren, maar snap basisprincipe wel denk ik. Ik ga even kijken of ik het boek ergens kan vinden, bedankt.
pi_160495987
Ik krijg een melding dat ik mijn dividend uit kan laten betalen, moet hier wel dividendbelasting over betalen. Of ik kan het dividend in aandelen uit laten betalen. Ik kan deze uitgekeerde aandelen ook weer verkopen en betaal dan automatisch geen dividendbelasting, dus dan omzeil je dat toch makkelijk?
  maandag 7 maart 2016 @ 19:13:32 #213
344884 monkyyy
pi_160496786
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 18:41 schreef aapnoodmies het volgende:
Ik krijg een melding dat ik mijn dividend uit kan laten betalen, moet hier wel dividendbelasting over betalen. Of ik kan het dividend in aandelen uit laten betalen. Ik kan deze uitgekeerde aandelen ook weer verkopen en betaal dan automatisch geen dividendbelasting, dus dan omzeil je dat toch makkelijk?
Je kan het aangeven bij je aangeven bij je aangifte inkomsten belasting. Dan krijg je het terug.
pi_160497027
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 19:13 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Je kan het aangeven bij je aangeven bij je aangifte inkomsten belasting. Dan krijg je het terug.
Wordt die belasting automatisch ingehouden of moet je dat zelf opgeven?
  maandag 7 maart 2016 @ 19:28:57 #215
344884 monkyyy
pi_160497180
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 19:22 schreef aapnoodmies het volgende:

[..]

Wordt die belasting automatisch ingehouden of moet je dat zelf opgeven?
De belasting wordt ingehouden. Aan het eind van het jaar krijg je een overzicht van je broker hoeveel dividend je hebt ontvangen, uit welk land het kwam, hoeveel bron belasting er is ingehouden.

Vervolgens vul je het bij dit schermpje in bij je aangifte:

(Persoonlijke info is zwart gemaakt) En wordt het verrekend met je belasting.
pi_160497681
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 19:28 schreef monkyyy het volgende:

[..]

De belasting wordt ingehouden. Aan het eind van het jaar krijg je een overzicht van je broker hoeveel dividend je hebt ontvangen, uit welk land het kwam, hoeveel bron belasting er is ingehouden.

[ afbeelding ]

Bedankt voor de info! top
pi_160515481
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 19:28 schreef monkyyy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Had dit jaar wel een probleem, want in Canada wordt 25% dividendbelasting ingehouden en je mag maar 15% terug vragen bij je belastingaangifte hier in NL. Wat doen jullie hiermee?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')