abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165105216
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 15:59 schreef Physsic het volgende:

[..]

Door wie?
Door de aanwezige "securiy" was geloof ik een actievoerder vs een vrachtwagenchauffeur. Ging eigenlijk helemaal nergens over, maar hoorde wat geluid op de stream, het is het bekijken eigenlijk niet waard.
pi_165105261
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 16:02 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Door de aanwezige "securiy" was geloof ik een actievoerder vs een vrachtwagenchauffeur. Ging eigenlijk helemaal nergens over, maar hoorde wat geluid op de stream, het is het bekijken eigenlijk niet waard.
Haha, nee dat dacht ik al.
Ik keek net heel eventjes. Zijn die mensen met 'J❤ Calais' op hun shirt de actievoerders (pro-Calaiskamp zegmaar)?
pi_165105286
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 16:05 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik keek net heel eventjes. Zijn die mensen met 'J❤ Calais' op hun shirt de actievoerders (pro-Calaiskamp zegmaar)?
Ik vermoed het. Alleen hoe groter die rij vrachtwagens wordt... Niet best als ze straks alsnog Calais zonder enige vaart Calais naderen?
pi_165105445
Nu al 4 tot 8 uur vertraging bij de eurotunnel
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 5 september 2016 @ 16:19:01 #155
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_165105505
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 15:17 schreef Physsic het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik naar de cijfers keek van nieuwe asielzoekers in 2016 stond de teller in Frankrijk nog op 0, dus misschien zijn ze daar sowieso al mee bezig. Ik dacht toen dat dat mogelijk te maken kon hebben met de noodtoestand daar, of ze hebben hun cijfers gewoon niet doorgegeven aan de EU. xD
Spanje neemt trouwens ook geen asielzoekers op. In heel 2015 maar zo'n 5000 ofzo. Waarom dat is, is mij een raadsel.

Ze zouden inderdaad weer eens een mooi begin kunnen maken door met landbouwvoertuigen de hele boel daar plat te walsen en op te ruimen.

In Duitsland hebben ze trouwens ook speciale opvangkampen en procedures voor de superversnelde uitzetting van Marokkanen. Zoiets zouden ze in Frankrijk misschien ook moeten doen. Probleem is wel dat er dan allerlei organisaties beginnen te piepen dat er mensenrechten geschonden worden.
Zo'n kamp kan je toch gewoon afsluiten? En als ze weg willen kan dat per vliegtuig naar Verweggistan.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_165105519
Tot hoe laat duurt deze actie? En is dit een eenmalige actie, of wordt dit een structureel iets? Denk dat dat laatste wel nodig is om de overheid tot actie te dwingen.
pi_165105667
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 16:06 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik vermoed het. Alleen hoe groter die rij vrachtwagens wordt... Niet best als ze straks alsnog Calais zonder enige vaart Calais naderen?
Lijkt mij ook. Maar misschien willen deze vrachtwagens niet naar Calais maar enkel actievoeren en keren ze op t laatste moment weer om? :P

DeStentor:
quote:
Transport en Logistiek Nederland is fel tegen de acties, omdat het gevaar alleen maar groter wordt als vrachtwagens langzaam gaan rijden. „We hebben Nederlandse bedrijven ten stelligste opgeroepen geen deel te nemen”, aldus woordvoerder Renee Rijers.
pi_165105686
quote:
7s.gif Op maandag 5 september 2016 16:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zo'n kamp kan je toch gewoon afsluiten? En als ze weg willen kan dat per vliegtuig naar Verweggistan.
Hek er omgeen en slot erop bedoel je? Hoe zie je dat voor je? Die migranten hebben betonscharen, kettingzagen, noemmaarop.
  maandag 5 september 2016 @ 16:44:15 #159
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_165106090
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 16:25 schreef Physsic het volgende:

[..]

Hek er omgeen en slot erop bedoel je? Hoe zie je dat voor je? Die migranten hebben betonscharen, kettingzagen, noemmaarop.
hek erom, stroom erop, gewapende leger patrouilles eromheen etc.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_165106184
quote:

[..]

Lijkt mij ook. Maar misschien willen deze vrachtwagens niet naar Calais maar enkel actievoeren en keren ze op t laatste moment weer om? :P

DeStentor:

[..]

Helaas, de uitzending is beeindigd. Omkeren lijkt me lastig, het zou wel een verrassingseffect geven.
  maandag 5 september 2016 @ 16:53:25 #161
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_165106310
Ik snap niet dat die vrachtwagens niet eventjes 2 a 3 meter naar rechts gaan rijden.
Kudo's voor hun geduld, ik had al in de bak gezeten.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  maandag 5 september 2016 @ 17:03:18 #162
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_165106490
quote:

[..]

Die kan je gewoon afpakken hoor. :D
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_165106548
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 16:48 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Helaas, de uitzending is beeindigd. Omkeren lijkt me lastig, het zou wel een verrassingseffect geven.
Hahaha, en dan naar Afrika rijden.
pi_165107465
Kunnen ze geen lok-trucks inzetten?
Vluchtelingen er in. Deur op slot.
En door naar afrika.
Make my day!
pi_165108757
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 16:53 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik snap niet dat die vrachtwagens niet eventjes 2 a 3 meter naar rechts gaan rijden.
Er één rammen bedoel je.. jazeker. Wat een engelen geduld hebben deze mensen...
Ik ben blij dat ik niemand ken die daarheen moet rijden... :X
pi_165109080
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 18:24 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Er één rammen bedoel je.. jazeker. Wat een engelen geduld hebben deze mensen...
Ik ben blij dat ik niemand ken die daarheen moet rijden... :X
Als je die dashcam videos ziet van die vrachtwagens snap ik ook niet dat er nog geen vrachtwagenchauffeur is geweest die zichzelf niet meer kon beheersen en is ingereden op iemand die voor zijn wagen stond. Niet dat ik dat aanmoedig, ik snap gewoon niet dat er blijkbaar bij nog geen van de chauffeurs iets is geknapt.
  maandag 5 september 2016 @ 18:44:51 #167
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_165109403
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 16:53 schreef Pikkebaas het volgende:
LOL denk niet dat je de bak levend gaat halen.
Ze lynchen je wrs als je het waagt over een van hen heen te rijden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 5 september 2016 @ 18:50:00 #168
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_165109564
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 18:44 schreef deedeetee het volgende:

[..]

zoals we in Nice hebben kunnen zien, stopt een truck niet van een tiental mensen die ervoor staan...
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 5 september 2016 @ 18:54:40 #169
78780 deedeetee
pi_165109692
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 18:50 schreef nixxx het volgende:

[..]

zoals we in Nice hebben kunnen zien, stopt een truck niet van een tiental mensen die ervoor staan...
Dat doet een normaal mens wel die rijd echt niet door...
pi_165109823
quote:

[..]

Ja, denk ook dat dit waar is. Kun je nagaan wat voor volk dat is. :N
pi_165109845
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 18:59 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Ja, denk ook dat dit waar is. Kun je nagaan wat voor volk dat is. :N
Cultuurverrijkende hoogopgeleide mensen die een aanwinst zijn voor onze maatschappij.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_165109911
quote:

[..]

Ik denk niet dat ze je bij kunnen houden voor meerdere kilometers.
  maandag 5 september 2016 @ 19:06:35 #173
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_165110043
quote:

[..]

Ik zag laatst wat footage hoe ver zo'n truck nog door een mensenmassa kan rijden. Denk dat je best een eindje komt.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  maandag 5 september 2016 @ 19:23:25 #174
78780 deedeetee
pi_165110444
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 19:06 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Ik zag laatst wat footage hoe ver zo'n truck nog door een mensenmassa kan rijden. Denk dat je best een eindje komt.
Als je een van migranten achter het stuur zet mss wel, maar onze eigen chauffeurs hebben daar toch wel wat meer moeite mee. :')
pi_165110481
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 19:23 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Als je een van migranten achter het stuur zet mss wel, maar onze eigen chauffeurs hebben daar toch wel wat meer moeite mee. :')
Ik denk elke keer als ik zo'n video zie.. en nu klimt de migrant in de truck en werkt hij die trucker eruit en rijdt hij zelf. Maar dat is dus nog niet gebeurd? :o
  maandag 5 september 2016 @ 19:36:50 #176
78780 deedeetee
pi_165110751
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 19:25 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Ik denk elke keer als ik zo'n video zie.. en nu klimt de migrant in de truck en werkt hij die trucker eruit en rijdt hij zelf. Maar dat is dus nog niet gebeurd? :o
Zo ver ik weet niet maar ze proberen idd wel 'ns om in de cabine te komen. Maar dat is om de chauffeur tot stoppen te dwingen. Ze hopen wrs op die manier andere chauffeurs lang genoeg af te leiden om snel in hun wagens te kunnen klimmen. Chauffeurs komen elkaar ook wel te hulp en dan blijft hun eigen truck ff zonder goed toezicht staan.
pi_165111920
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 16:05 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nee zijn inwoners van de stad Calais die houden van hun stad en genoeg hebben van het kamp
٩๏̯͡๏)۶
pi_165112189
quote:
‘Jungle’ camp must close to stop mass attacks by migrants – Calais mayor to RT

The mayor of the French port city of Calais is urging the government to completely dismantle the notorious ‘Jungle’ migrant camp as soon as possible. She has joined hundreds of protesters rallying for the closure of the troubled facility.
Natacha Bouchart, who has served as Calais mayor since 2008, has joined French truckers, farmers, police and others calling for the demolition of the refugee and migrant camp. Bouchard estimates 9,000 immigrants are now living in the ‘Jungle’. Locals as well as drivers moving through the area complain of regular attacks by the camp’s population.

Truck drivers and farmers drive from Loon Plage to Calais, on September 5, 2016, during a joint ‘Operation Snail’: Protesters block Calais roads demanding removal of ‘Jungle’ camp

“We demand the fastest possible dismantlement of the camp, before the end of the year, and it should be done once and for all. We do not want to tolerate anymore these constant attacks and the negative image of Calais… We want the government to react, as so far it has not done enough to resolve our problem,” Bouchart said in an interview with RT’s Polly Boyko. She added that Calais locals are sick and tired of migrants entering their gardens every night, attacking drivers and breaking the law in various other ways.

The protesters have blocked the road leading to and out of the port in an action that has been dubbed ‘Operation Snail’ since it is expected to cause major traffic disruption. The demonstrators’ only goal is to see the camp finally dismantled.

Bouchart is blaming the government for the unfolding crisis. She believes that the French legal system needs to be changed to make it possible to prosecute migrants committing such acts as those seen in Calais.

“French law is not adapted to these types of attacks. And when it comes to mass attacks involving 100, 200, 300 migrants, the law does not allow us to arrest or condemn all those people. We have a serious problem in France and the government needs to modify the whole range of judicial laws to allow to detain and expel the wrongdoers,” Bouchart said.

Bouchart is sure that the only way out is “regulation and strictness,” which could be achieved if the authorities sent the army to the city to control the 9,000 migrants at the camp. Currently the camp residents “do what they want and how they want, no matter what part of the day it is,” she said.

“I am scared for local people due to the attacks happening. Locals have seen enough of it and they fight with immigrants sometimes with fatal outcomes. We have seen many migrants lose their lives and I do not want my population to suffer the same,” the mayor concluded.

Up to 80 trucks and 150 tractors are participating in the blockade of the key motorway to and from the port in Calais. Nearly 200 farmers are expected to join the protest as they claim the migrant influx has destroyed crops and damaged their farms.

Last week, French Interior Minister Bernard Cazeneuve pledged to destroy the ‘Jungle’ camp, although he warned the process should move gradually, “in stages” to give the authoritites enough time to create new accommodation for the thousands of asylum seekers still living in the camp.

According to the August census carried out by border law enforcement officials, 6,900 people are residing in the camp. Meanwhile, local humanitarian aid groups L’Auberge des Migrants and Help Refugees counted more than 9,100 people in their own census the same month.

In June, Bouchart spoke out for reviewing the border agreement with the UK following its decision the leave the EU.

According to the deal, France carries out all border checks in Calais and is responsible for detecting trespassers willing to get to the UK.

Meer: https://www.rt.com/news/358355-calais-mayor-jungle-camp/
pi_165113303
De burgemeester liep zelfs mee zag ik.

Spuit 11, las het hierboven ook al.
  woensdag 7 september 2016 @ 10:32:16 #180
78918 SeLang
Black swans matter
pi_165146644
quote:
Vier meter hoge muur tegen vluchtelingen Calais

Frankrijk en Groot-Brittannië bouwen samen aan een vier meter hoge muur langs de toegangsweg naar de veerboten in Calais. De Britse minister van Immigratie Goodwill zegt dat het project 2,3 miljoen euro kost en voortkomt uit een veelomvattend veiligheidsplan dat de Britten samen met de Fransen hebben opgesteld. Dat plan kost ruim 20 miljoen euro.

De betonnen muur bestaat uit twee secties en moet ruim een kilometer lang worden. Volgens het plan moeten er planten en bloemen op de muur gaan groeien, om de invloed van de muur op het uitzicht zo klein mogelijk te houden.

"Mensen komen nog steeds de grens over. We hebben hekken geprobeerd, nu bouwen we een muur", zou de minister gezegd hebben. Eerder deze week voerden vrachtwagenchauffeurs nog actie tegen het vluchtelingenkamp bij Calais. Vluchtelingen en migranten die naar Groot-Brittannië proberen te komen zorgen volgens de chauffeurs voor veel overlast.

Geldverspilling
Inwoners van Calais hebben boos gereageerd op de bouw van de muur. Ze noemen het project "De Grote Muur van Calais".

Een woordvoerder van vluchtelingenorganisatie l'Auberge des Migrants zegt dat de muur geldverspilling is. "Mensen vinden altijd wel een manier om langs muren te komen, het wordt hooguit gevaarlijker en duurder", zei hij tegen de Britse krant The Guardian.

Volgens de Franse regering wonen ongeveer 7000 mensen in het illegale vluchtelingenkamp in Calais, dat de bijnaam 'The Jungle' heeft. Hulporganisaties schatten dat er 9000 inwoners zijn.

http://nos.nl/artikel/213(...)telingen-calais.html
Ik ken niet het hele plan, maar een muur van een kilometer lang, daar loop je toch gewoon omheen?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_165146751
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 10:32 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik ken niet het hele plan, maar een muur van een kilometer lang, daar loop je toch gewoon omheen?
Lijkt me ook vrij zinloos. De locale activisten regelen gewoon wat ladders voor die arme mannen.
pi_165146931
quote:

[..]

Lijkt mij ook.
Momenteel is het een hek, dus het zal iets moeilijker worden :')

Muur:

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 7 september 2016 @ 10:50:43 #183
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_165147002
quote:
7s.gif Op woensdag 7 september 2016 10:47 schreef Aether het volgende:

[..]

Lijkt mij ook.

[ afbeelding ]

Muur:

[ afbeelding ]
Dat verplaatst het probleem toch ook alleen maar.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_165147062
Alsof die mensen het dan opgeven en weer richting huis vertrekken.
  woensdag 7 september 2016 @ 10:53:38 #185
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_165147068
quote:

[..]

Muren O+
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_165147102
Een hoge muur en ontruiming van kampementen in de omgeven maakt het wel een stuk moeilijker. Zonder regelmatige ontruiming van kampementen zal het bouwen van de muur zinloos blijken.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_165147150
Zijn er eigenlijk cijfers over hoe vaak de tocht naar Engeland wel lukt?
pi_165147159
quote:
7s.gif Op woensdag 7 september 2016 10:47 schreef Aether het volgende:

[..]

Lijkt mij ook.

[ afbeelding ]

Muur:

[ afbeelding ]
Het remt ze af. Maar idd ontruiming van dat kamp gaat beter werken. Ze hebben toch een leger.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_165147173
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 10:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Het remt ze af. Maar idd ontruiming van dat kamp gaat beter werken. Ze hebben toch een leger.
Dan komen ze naar Hoek v. Holland. :{w
pi_165147331
En je lading is ook nog vertrapt... :(

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_165147347
quote:
7s.gif Op woensdag 7 september 2016 11:06 schreef Aether het volgende:

[ afbeelding ]
Dat hoorde ik ook op het nieuws. Vreselijk. :r :')
pi_165147455
eigenlijk zou je ze gewoon in vrachtwagens moeten laten instappen en dan vervolgens daarmee naar turkije rijden ofzo. Mogen ze er daar weer uit.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  woensdag 7 september 2016 @ 11:21:40 #193
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_165147622
Wat is precies de reden dat mensen van Frankrijk naar het VK vluchten? Is Frankrijk echt zo verschrikkelijk buiten de Côte d'Azur?
Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 7 september 2016 @ 11:28:46 #194
78780 deedeetee
pi_165147755
Een hoge muur bouwen is hooguit zinvol als ze het hele kanp ommuren. En vervolgens die lui gaan uitzetten.
De mensensmokkelaars zijn allang begonnen om de migranten verder het land in in de vrachtwagens te helpen.... Truckers zijn nergens veilig meer.
  woensdag 7 september 2016 @ 11:29:54 #195
78780 deedeetee
pi_165147779
Wel geld voor een muur en geen geld om eens goed op te treden tegen die horde barbaren. Politici.... ik zal ze nooit begrijpen...
  woensdag 7 september 2016 @ 11:30:10 #196
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_165147792
quote:
7s.gif Op woensdag 7 september 2016 11:06 schreef Aether het volgende:

[ afbeelding ]
Wat een gajes. Gewoon het waterkanon erop, standje maximaal.
pi_165149027
"Kom jongens de dijk lekt, pak jij de hansaplast even?"

Zo kansloos dit... Wat precies zou er fout moeten gaan voor ze echt ingrijpen? Een dode chauffeur? Heel Calais failliet? Een horde aangereden migranten? Meer gevechten? Meer geweld?
pi_165149059
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 11:07 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat hoorde ik ook op het nieuws. Vreselijk. :r :')
De voedselwarenwet in Europa behoord tot de strengste in de wereld. Op het moment dat een verzegeling bij een vrachtwagen verbroken is, moet alle consumptiegoederen vernietigd worden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_165149097
quote:
De Britse minister van Immigratie Goodwill zegt dat het project 2,3 miljoen euro kost
Een dure grap voor iets waar je gewoon omheen kan lopen. Misschien gaan ze een pendeldienst
oprichten waar je voor een euro vervoerd wordt naar het einde van de muur. Of misschien doen de bekende groep autochtonen dat wel voor nop.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 7 september 2016 @ 12:45:11 #200
78780 deedeetee
pi_165149132
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 12:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De voedselwarenwet in Europa behoord tot de strengste in de wereld. Op het moment dat een verzegeling bij een vrachtwagen verbroken is, moet alle consumptiegoederen vernietigd worden.
Niet alleen als t om voedsel gaat. Ze vervuilen elke lading behoorlijk. De chauffeur krijgt een mega boete en die aso's komen er zonder problemen mee weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')