abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159229105
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:07 schreef MutsMiep het volgende:
TS, ik heb je nog geen enkele keer zien schrijven wat JIJ wil wb de bruiloft.
Je hebt het constant over wat anderen willen, wat je daarvan vindt en hoe je je daaraan aan kan passen. Maar hoe zou jij het zelf willen?

De ouders hebben imo helemaal niets te zeggen over hoe en wat wb de bruiloft en al helemaal geen geld te eisen.

Ook ik kan dit niet anders zien dan het verkopen/verhuren van de gebruikersrechten. En verwachten dat de ouders van de man ook nog behoorlijk veel geld neerleggen...

Ik vind het maar een vreemde gang van zaken.
De ouders hebben in de Aziatische/Arabisch/niet tatta cultuur zeker wat te zeggen. Je ouders hebben je opgevoed, voor je gezorgd etc etc. Bij ons werkt het niet zo dat je vanaf je 18e opeens los mag gaan en doen wat je wilt, respect naar de ouders toe is heel belangrijk.
pi_159229114
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:05 schreef Angel-Joy het volgende:
Waarom bekijk je het zo zwart wit ts?
Waarom zie je het überhaupt als vrouwenhandel? :')

Ik ben ook Chinees, en ik kan je vertellen, dat je beter gewoon mee kan doen, dan koppig blijven. Je bent inmiddels met een Chinees vrouw, en ons cultuur is nou eenmaal anders. Je moet het zien als een teken van mannelijkheid. Je bewijst hiermee dat je genoeg geld verdient om voor haar te kunnen zorgen.

Maar als je nu al problemen hebt met de Chinese cultuur, vraag je dan af hoe het moet als jullie echt getrouwd zijn. Chinese vrouwen willen meestal macht hebben in het huishouden. Als haar ouders een dag niet meer voor zichzelf kunnen zorgen, is er ook een kans dat jouw vriendin hun in huis neemt. Etc etc
Ze woont in Nederland, is opgegroeid in Nederland en wil trouwen met een Nederlandse man. Waarom zou het dan volgens Chinese standaarden moeten?
pi_159229153
Sterkte, Angel-Joy.
pi_159229161
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:09 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is geen enkele reden voor TS om dan maar toe te geven. Dat is mijn punt.
Natuurlijk wel, je bewerkstelligt er een goede verstandhouding mee.

quote:
Bovendien, nogmaals, zomaar stellen dat die lui nooit van gedachten zouden kunnen veranderen is nergens op gestoeld. Je kent ze niet. Nogmaals, het gaat ook helemaal niet om hen. Het gaat om TS en zijn vriendin. Zij moeten er samen uit komen.
Die vriendin staat niet los van haar ouders. Natuurlijk is het primair een kwestie die speelt tussen TS en vriendin, maar die ouders staan daar niet volledig buiten. De vriendin van TS is er ook niet bij gebaat als de relatie tussen haar en haar ouders verslechtert.

En het is in theorie niet onmogelijk dat die ouders veranderen, alleen schiet je er niets mee op om dat te verwachten. Je wint er op de lange termijn alleen maar mee als je even de minste bent.
pi_159229170
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:11 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

De ouders hebben in de Aziatische/Arabisch/niet tatta cultuur zeker wat te zeggen. Je ouders hebben je opgevoed, voor je gezorgd etc etc. Bij ons werkt het niet zo dat je vanaf je 18e opeens los mag gaan en doen wat je wilt, respect naar de ouders toe is heel belangrijk.
Respect is toch heel wat anders dan doen wat ze willen.
Als de ouders hun kinderen respecteren, laten ze hen hun eigen keuzes maken en houden de ouders het bij ideeën en adviezen ipv eisen en verplichtingen.
pi_159229178
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:11 schreef MutsMiep het volgende:

[..]

Ze woont in Nederland, is opgegroeid in Nederland en wil trouwen met een Nederlandse man. Waarom zou het dan volgens Chinese standaarden moeten?
Omdat er nog ouders in het spel zijn? En je de bruiloft zelf alsnog in kan vullen zoals je dat zelf wil?
pi_159229216
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:11 schreef MutsMiep het volgende:

[..]

Ze is een allochtoon, blijft een allochtoon, haar ouders zijn Chinees. We passen ons aan aan de Nederlandse cultuur, maar we behouden ook een stukje van ons eigen cultuur. Is dat zo raar?

Zij is inderdaad met een Nederlandse man, wat is je punt? Dat ze maar compleet Nederlands moet gaan gedragen voortaan?
  dinsdag 19 januari 2016 @ 15:15:51 #108
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159229231
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, je bewerkstelligt er een goede verstandhouding mee.

Chantage. Goede verstandhouding hoor.
quote:
Die vriendin staat niet los van haar ouders. Natuurlijk is het primair een kwestie die speelt tussen TS en vriendin, maar die ouders staan daar niet volledig buiten. De vriendin van TS is er ook niet bij gebaat als de relatie tussen haar en haar ouders verslechtert.
Dit bepaalt zij zelf en heb jij niets over te zeggen. Tussen TS en haar dus.
quote:
En het is in theorie niet onmogelijk dat die ouders veranderen, alleen schiet je er niets mee op om dat te verwachten. Je wint er op de lange termijn alleen maar mee als je even de minste bent.
Nu is er ineens wel een winnaar :D?

Voor de zoveelste keer, dit is een principekwestie voor TS.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 19 januari 2016 @ 15:16:42 #109
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159229257
Leuk zeg, al die mensen die nu allemaal leuke vooroordelen over betreffende vriendin hebben alleen maar omdat ze ouders uit Hong Kong heeft.
pi_159229326
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:14 schreef MutsMiep het volgende:

[..]

Respect is toch heel wat anders dan doen wat ze willen.
Als de ouders hun kinderen respecteren, laten ze hen hun eigen keuzes maken en houden de ouders het bij ideeën en adviezen ipv eisen en verplichtingen.
Respect tonen is in dit geval iets doen wat de ouders van de vriendin heeeeeeel belangrijk vinden, anders brengen ze het niet op. Het is al eeuwen lang traditie in de Aziatische/Arabische cultuur. Die ga je niet 1 2 3 veranderen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:13 schreef zarGon het volgende:
Sterkte, Angel-Joy.
Ik denk niet dat alle Nederlanders ons ooit gaan begrijpen. Maar geen probleem, zij zijn anders opgevoed. Dat respecteer ik. Maar zij mogen dat andersom ook wel doen ipv zeiken dat we in Nederland wonen _O-
  dinsdag 19 januari 2016 @ 15:20:39 #111
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159229369
TS, als je nog meeleest, praat met je vriendin hier over. Kom tot een compromis als het even kan. En mocht je dan besluiten om je principes opzij te zetten om haar een plezier te doen is dat ook een uitstekende beslissing. Laat je in ieder geval niet onder druk zetten van buitenaf. Niet door die schoonouders en niet door de blinden hier.
pi_159229401
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:20 schreef Fir3fly het volgende:
TS, als je nog meeleest, praat met je vriendin hier over. Kom tot een compromis als het even kan. En mocht je dan besluiten om je principes opzij te zetten om haar een plezier te doen is dat ook een uitstekende beslissing. Laat je in ieder geval niet onder druk zetten van buitenaf. Niet door die schoonouders en niet door de blinden hier.
Je bent cultuur blind ja. Goed dat je het zelf opbrengt.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 15:22:08 #113
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_159229412
Ik hoop voor je dat dit allemaal met een happy ending voor jullie eindigt.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Be kind, you'll never know what a person is going through deep inside.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 15:23:36 #114
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159229461
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:21 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Je bent cultuur blind ja. Goed dat je het zelf opbrengt.
Hoe ironisch.
pi_159229591
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:23 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hoe ironisch.
Je kan blijven roepen dat het chantage is, mensenhandel etc etc. Maar dat is het niet en zo ziet niemand het. Haar ouders zien het niet als hun dochter verkopen. Dus ik snap echt niet hoe jullie zulke conclusies trekken als jullie niks weten van andere culturen _O-
pi_159229667
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:15 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Ze is een allochtoon, blijft een allochtoon, haar ouders zijn Chinees. We passen ons aan aan de Nederlandse cultuur, maar we behouden ook een stukje van ons eigen cultuur. Is dat zo raar?

Zij is inderdaad met een Nederlandse man, wat is je punt? Dat ze maar compleet Nederlands moet gaan gedragen voortaan?
Mijn punt is, dat ze niet zo moeten drammen/zeuren over de bruiloft volledig Chinees te willen als ze in Nederland trouwt met een Nederlandse man.

Het hoeft zeker niet 'compleet Nederlands', maar wel zoals zij dat beiden willen en het is wel duidelijk dat TS het niet volledig Chinees wil. Dat had ze zich kunnen bedenken/met hem bespreken voor ze een relatie met hem begon.

Ik vind dat ze het gewoon allemaal moeten doen zoals zij dat samen willen. Dat het niet compleet Chinees of compleet Nederlands wordt, doet er verder niet toe.
pi_159229707
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat er nog ouders in het spel zijn? En je de bruiloft zelf alsnog in kan vullen zoals je dat zelf wil?
De bruiloft kunnen ze duidelijk niet zelf invullen zoals ze willen. Daar gaat dit hele topic toch om? ;)
pi_159229759
Dochter:
Yo, ouders, bedankt voor de tips, maar eh, bek dicht en niet bemoeien met mijn huwelijksplannen.

Ouders:

Gaat niet gebeuren. :').

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2016 15:35:57 ]
  dinsdag 19 januari 2016 @ 15:36:44 #119
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_159229785
En misschien valt het allemaal wel mee aangezien die ouders ook geaccepteerd hebben dat het zusje niet trouwt.

Ik ben benieuwd of ts ook voor een traditionele Chineese trouwerij gaat. :)
Dan mag hij ook nog eens aan de deur als brugman lullen waarom hij de geschikte man voor de job is. Ouders van de bruidgom zijn dan niet welkom bij de theeceremonie.
Nou ja zo ging het bij de trouwerij waar ik als 'best (wo)man' bij was.
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
pi_159229805
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:28 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Je kan blijven roepen dat het chantage is, mensenhandel etc etc. Maar dat is het niet en zo ziet niemand het. Haar ouders zien het niet als hun dochter verkopen. Dus ik snap echt niet hoe jullie zulke conclusies trekken als jullie niks weten van andere culturen _O-
Wij zeggen niet dat het mensenhandel IS, maar dat we het mensenhandel vinden LIJKEN. En dat geeft een erg onprettig en ongemakkelijk gevoel. Zelfs enigzins beschamend en grof; geld geven om te mogen trouwen. Dat is dan weer onze cultuur.
pi_159229824
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:32 schreef MutsMiep het volgende:

[..]

Mijn punt is, dat ze niet zo moeten drammen/zeuren over de bruiloft volledig Chinees te willen als ze in Nederland trouwt met een Nederlandse man.

Het hoeft zeker niet 'compleet Nederlands', maar wel zoals zij dat beiden willen en het is wel duidelijk dat TS het niet volledig Chinees wil. Dat had ze zich kunnen bedenken/met hem bespreken voor ze een relatie met hem begon.

Ik vind dat ze het gewoon allemaal moeten doen zoals zij dat samen willen. Dat het niet compleet Chinees of compleet Nederlands wordt, doet er verder niet toe.
Dus ZIJ had het maar allemaal moeten bespreken en aan ts aanpassen omdat zij in Nederland woont? Ts had ook zelf kunnen bedenken dat hij iets met een Chinees begint en dat er cultuurverschillen zijn. Ts had ook gewoon een Nederlandse vriendin kunnen zoeken, was alles makkelijker. w/

Het gaat in dit geval om het respect tonen aan de ouders, dus niet de bruiloft zelf. Als ts dat niet wilt, is het zeker geen probleem. Dan krijgt zijn vriendin alleen misschien beetje gezeik van haar ouders en zit zij ertussenin, is ook niet eerlijk of wel?
pi_159229843
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:33 schreef MutsMiep het volgende:

[..]

De bruiloft kunnen ze duidelijk niet zelf invullen zoals ze willen. Daar gaat dit hele topic toch om? ;)
De bruiloft omvat toch wel meer dan alleen een bruidsschat?
pi_159229869
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:37 schreef MutsMiep het volgende:

[..]

Wij zeggen niet dat het mensenhandel IS, maar dat we het mensenhandel vinden LIJKEN. En dat geeft een erg onprettig en ongemakkelijk gevoel. Zelfs enigzins beschamend en grof; geld geven om te mogen trouwen. Dat is dan weer onze cultuur.
Maar dat is dan toch gewoon een spraakverwarring. Want dat is niet aan de orde.
Als je dan vast wil blijven houden aan je foutieve beeld ergens van vind ik dat wel een beetje star.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_159229911
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:37 schreef MutsMiep het volgende:

[..]

Ja dat snap ik als je het zo bekijkt. Maar nogmaals: alleen jullie vinden het op mensenhandel lijken. Niemand anders. En dat is het idee ook helemaal niet achter een bruidsschat. En dat snappen jullie niet, hoe vaak het ook wordt uitgelegd. Het is juist niet beschamend en grof, en het is niet geld geven om te kunnen trouwen, maar het is laten zien dat ts voor hun dochter kan zorgen. Heel ouderwets, ben ik het met je mee eens. En om geld hoeft ts echt geen zorgen te maken, want als goed is geven de ouders dubbel zoveel terug uiteindelijk.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 15:41:54 #125
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_159229915
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:57 schreef Monotin het volgende:

[..]

Zij vind het wel erg. Ze zal me nooit dwingen om te betalen. Ze zal het wel moeilijk vinden naar haar ouders toe. Als ik nee zeg dan legt ze zich daar voor mij zeker bij neer. De vraag is dus, wil ik haar dat aandoen.
Misschien niet trouwen met iemand die mentaal 12 is? :')

We leven in NL en hier is een bruidsschat debiel. Als je dat niet kan accepteren ben je wel een karakterloze deurmat.
Ten percent faster with a sturdier frame
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')