SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.
Is dat ook nog koud op de terugweg als je snel genoeg bent?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 10:09 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ligt er aan hoe lang het geleden is. Vers roomijs is best te doen.
quote:Op dinsdag 19 januari 2016 10:11 schreef PriemGirl het volgende:
T: 2x mini bananen eclairhumpfff...
Ja, beetje milkshake achtigquote:Op dinsdag 19 januari 2016 10:11 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Is dat ook nog koud op de terugweg als je snel genoeg bent?
Ja, zo blijf je natuurlijk dikquote:Op dinsdag 19 januari 2016 10:11 schreef PriemGirl het volgende:
T: 2x mini bananen eclairhumpfff...
#fatty4lifequote:Op dinsdag 19 januari 2016 10:14 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, beetje milkshake achtig
[..]
Ja, zo blijf je natuurlijk dik
Iehh, dit gesprek ontneemt me wel alle eetlust voorlopigquote:
Een gekookt eitje, rijstwafels, wat noten/dadels, bakje kwark.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 10:41 schreef J0ycie88 het volgende:
Goeiemorgen!
Hier gisteren weer naar de WW-cursus geweest. Resultaat na de 2e week, 2,4 kilo![]()
Goed begin!
Heb want zumbadvd's in de la gevonden vanmorgen. Dus ik denk dat ik dat maar eens ga oppakken als ik er tijd voor heb.
Hebben jullie nog goeie tips voor "snelle" tussendoortjes maar anders als fruit of groente?
Nootjesquote:Op dinsdag 19 januari 2016 10:41 schreef J0ycie88 het volgende:
Goeiemorgen!
Hier gisteren weer naar de WW-cursus geweest. Resultaat na de 2e week, 2,4 kilo![]()
Goed begin!
Heb want zumbadvd's in de la gevonden vanmorgen. Dus ik denk dat ik dat maar eens ga oppakken als ik er tijd voor heb.
Hebben jullie nog goeie tips voor "snelle" tussendoortjes maar anders als fruit of groente?
Topquote:Op dinsdag 19 januari 2016 10:41 schreef J0ycie88 het volgende:
Goeiemorgen!
Goed begin!
Zijn wel goede opties hoor icm WWquote:Op dinsdag 19 januari 2016 10:45 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Top![]()
Met wat voorbereiding;
Ei muffins, ei in rookvlees etc.
anders; blikje tonijn op water, broodbeleg (kip, kalkoen).
Maar als je WW volgt zijn er denk ik andere mensen die daar mooiere opties in hebben, omdat met mijn dieet de opties voor de meesten nogal vreemd zijn.
ik houd 4 dagen in de koelkast (ongepeld) aan.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 10:53 schreef La_Tramposa het volgende:
Hoe lang blijft dat eigenlijk goed/lekker? Ik zet altijd de waterkoker aan terwijl ik onder de douche sta en dan kook ik een ei terwijl ik ontbijt, vind het wel lekkerder als ze die dag gekookt zijn..
Anders moet je uit de dieetclub. Dat wil toch niemand?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 10:14 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, beetje milkshake achtig
[..]
Ja, zo blijf je natuurlijk dik
quote:Op dinsdag 19 januari 2016 11:14 schreef kwakz0r het volgende:
... en tien minuten van een low impact dance walk video.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wel couscous salade als diner en vandaag nog een helftje mee naar werk.
Vanavond wordt het burrito salade zonder mason jarwsl morgen gewoon het restje in een Tupperware bakje mee naar het werk
oftewel lijstje:
O: 2 bth met duo (400)
t: 1 gember koekje en een salmiak lollie (75)
L: couscoussalade + Soep (550)
t:BWL 62 (170)
t2: fruitje (125)
D: Burrito salade (nog geen idee)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
M'n haar was bevroren vanochtend! Is dat lekker buiten?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 11:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kwak is gewoon lopen geen optie? Het is keilekker buiten atm.
Heerlijkquote:Op dinsdag 19 januari 2016 11:55 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
M'n haar was bevroren vanochtend! Is dat lekker buiten?
Ik zou echt zielsongelukkig worden van dit lijstje.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 12:02 schreef Wh00pWh00p het volgende:
Mijn lijstje voor vandaag:
O: 2 boterhammen kipfilet
T: Appel
L: 2 boterhammen kipfilet
D: Shoarma met broodje
Hou nog wel een dikke 600cal over
Heerlijk weer inderdaadquote:Op dinsdag 19 januari 2016 11:59 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Heerlijkzonnig en vrieskou, super fijn vind ik dit!
Ander fruit? Groentes?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 12:02 schreef Wh00pWh00p het volgende:
Is ook gelukkig ook niet iedere dag zo.... maar moet me even pijnigen zo nu en danquote:Op dinsdag 19 januari 2016 12:04 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik zou echt zielsongelukkig worden van dit lijstje.
Waarom moet je je pijnigen dan? Je zegt dat je nog 600 kcal over hebt dus je kan nog makkelijk meer eten? Daarnaast kun je ook andere dingen eten die veel vullen en weinig kcal bevatten, zoals groenten, een soepje, kwark.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 12:09 schreef Wh00pWh00p het volgende:
[..]
Is ook gelukkig ook niet iedere dag zo.... maar moet me even pijnigen zo nu en dan
Shoarma zelf bakken? Dan zou ik daar echt mega giga velen groentes in gaan pleurenquote:Op dinsdag 19 januari 2016 12:02 schreef Wh00pWh00p het volgende:
Yup zelf bakken, groentes d'r bij is idd een goeie!quote:Op dinsdag 19 januari 2016 12:13 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Shoarma zelf bakken? Dan zou ik daar echt mega giga velen groentes in gaan pleuren![]()
Verder ga ik niets over het lijstje zeggen; want had het even goed zelf kunnen posten![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
Hij heeft nog maar 3x te kennen gegeven dat hijzelf énorm is afgevallen op een koolhydraatarm dieet.. Blijkbaar is dat dé manier en snap ik er geen ene zak vanquote:Op dinsdag 19 januari 2016 13:00 schreef Stormqueen het volgende:
Je baas vindt kennelijk dat je te veel brood eet. Ik zou m trappen.
En dan boffen jullie nog... hier controleert ze zelfs of ik mijn lunchwandelingetje wel maak!quote:Op dinsdag 19 januari 2016 10:02 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb een complete dieetclub exceldatabase uiteraard. Met macro's, speciaal voor Rauw.
Mensen denken ook vaak dat je van warm eten dikker wordt of zo. Als ik mijn enorme berg met eigenlijk alleen maar groenten zit te eten, of een restje rijst met kip en bonen of zo, dan krijg ik ook wel eens 'Wow ik ben echt jaloers dat jij zoveel kan eten'. Terwijl ze dan zelf een panini met mozzerella eten of inderdaad 4 boterhammen met dik beleg en een halve liter vifit. Tja ik weet wel waar meer kcal in zittenquote:Op dinsdag 19 januari 2016 12:59 schreef Rauw. het volgende:
Mij vertellen ze elke dag dat ik zo lekker te eten heb in de pauze,
terwijl ze zelf een liga en 3 broodjes nutella zitten weg te stouwen![]()
Ik snap niet waarom persé een stuk kipfilet met sperziebonen lekkerder is, Nutella is toch ook fijn
Want? Lastig vol te houden?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 13:09 schreef MutedFaith het volgende:
Koolhydraatarm ben ik 't hele afvallen mee begonnen. Werkte een dikke maand lang helemaal prima, en toen had 't er wel echt mee gehad.
Ik geloof best dat het voor andere goed kan werken. Maar ik weet dat ik mijn pasta en brood niet kan missen; dus wat dat betreft is het geen goed dieet voor mij.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 13:13 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Want? Lastig vol te houden?
Gewoontes krijg je pas na (sorry als ik er net naast zit) gemiddeld 66 herhalingen, dus in feite om koolhydraatarm te gezonderen moet je minimaal 66 dagen bezig zijn voor het in je systeem zit.
Heb het voor mijzelf ook wel door, waar ik eerst dacht "wat ga ik vandaag eten in plaats van brood" denk ik nu; "wat ga ik vandaag eten?"
Ja, klopt. Als je veel groente maakt wel.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 13:17 schreef DeLuna het volgende:
Je leest ook vaak bij afvaltips dat je dan minder avondeten moet gaan eten, door kleinere bordjes te gebruiken en dat soort dingen. Dus ik was al bang dat ik 's avonds honger zou krijgen. Maar als je veel groente eet kun je (bijna) zoveel eten als je wilt (naar mijn idee dan), want vaak kom ik niet eens boven de 700kcal of ik zit alweer vol
Ik vind de kleine bordjes tip wel echt een topper, met avondeten vind ik het toch vaak lastig om alles af te wegen nadat je het klaargemaakt hebt, dus al sinds een jaar of 2 gebruik ik een diep bord ter grootte van een ontbijtbordje en dat mag gewoon helemaal vol, bijna ongeacht wat we etenquote:Op dinsdag 19 januari 2016 13:17 schreef DeLuna het volgende:
Je leest ook vaak bij afvaltips dat je dan minder avondeten moet gaan eten, door kleinere bordjes te gebruiken en dat soort dingen. Dus ik was al bang dat ik 's avonds honger zou krijgen. Maar als je veel groente eet kun je (bijna) zoveel eten als je wilt (naar mijn idee dan), want vaak kom ik niet eens boven de 700kcal of ik zit alweer vol
3e punt herken ik mij vooral in, op de dagen dat ik een keer een broodje pak of wat aardappelen is dat best een geruststelling over wat ik de rest van de dag ga eten, de rest zijn gewoontenquote:Op dinsdag 19 januari 2016 13:17 schreef MutedFaith het volgende:
Eh. Een combinatie van meerdere dingen:
- Ziek veel zin in pasta, aardappelen en brood;
- Niet voor altijd aan een zodanig beperkend eetpatroon vast moeten zitten, maar een aangepast eetpatroon willen waarbij in principe alles mogelijk is zolang ik 't 'normaal' houdt;
- Tyfus veel moeite moeten doen om koolhydraatarm aan voldoende kcal op een dag te komen
- 't was best veel moeite om apart voor mij en mijn vrouw te koken elke dag.
Misschien ligt het ook wel aan onze borden hoor, die hebben een hele brede rand en zolang je daar geen eten op legt is het bord ook niet zo heel groot, in ieder geval kleiner dan bij mijn moeder thuis.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 13:20 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik vind de kleine bordjes tip wel echt een topper, met avondeten vind ik het toch vaak lastig om alles af te wegen nadat je het klaargemaakt hebt, dus al sinds een jaar of 2 gebruik ik een diep bord ter grootte van een ontbijtbordje en dat mag gewoon helemaal vol, bijna ongeacht wat we eten(oke, met risotto of lasagne moet ik een beetje voorzichtiger doen en met boerenkool moet ik soms een 2e keer opscheppen, maar verder vind ik het juist een hele handige tool/maatstaf).
Dat snap ik ook niet, het enige waar ik echt veel van op kan is erwtensoepquote:Op dinsdag 19 januari 2016 13:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, klopt. Als je veel groente maakt wel.
Maar het issue zit bij 90% van de mensen met overgewicht eerder in veel aardappelen, vlees en saus. De meeste notoire dikkerds staan gewoon niet bekend om hun natuurlijke voorliefde voor groenten. Dus is minder opscheppen een goed begin.
Echt, ik zie soms mensen drie volle borden bami wegstampen bijvoorbeeld. Waar de fuck láát je dat
quote:Op dinsdag 19 januari 2016 13:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, klopt. Als je veel groente maakt wel.
Maar het issue zit bij 90% van de mensen met overgewicht eerder in veel aardappelen, vlees en saus. De meeste notoire dikkerds staan gewoon niet bekend om hun natuurlijke voorliefde voor groenten. Dus is minder opscheppen een goed begin.
Echt, ik zie soms mensen drie volle borden bami wegstampen bijvoorbeeld. Waar de fuck láát je dat
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat heb ik gelukkig wel van mijn moeder meegekregen. Die maakte meestal anderhalf-twee kilo groente voor ons vijven. Ik reken nog steeds 800 gram nu, voor 2,5 persoon
Ik eet denk ik op een werkdag ongeveer 500 gram rauwe en 400 gram bereide groenten. Op een niet-werkdag skip ik meestal de rauwe (ik eet geen tussendoortjes thuis).disclaimer
Ohnee, nog 45 minuten met de hond gewandeld net.. denk dat het met de beweging wel goed zit vandaagquote:Op dinsdag 19 januari 2016 12:19 schreef Sunnythesun het volgende:
Lijstje van vandaag:
O: Mobloats met een beetje honing
S: X-co en CX-30 circuittraining, samen 1,5 uur
L: paprikapastasalade met geitenkaas en gerookte kip en heul veul paprika
T: volkoren koffieleutje bij de.. koffie.
D: cassoulet van de Hairy Bikers
Dat is het wel voor vandaag denk ik zo
Ik eet eigenlijk onbeperkt groente en 2/3 stuks fruit per dag. Een echte grens heb ik niet, als ik zin heb om de pan broccoli leeg te maken houd ik mij niet in.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 13:57 schreef MutedFaith het volgende:
Heb je een vaste grens aan koolhydraten?
Ik zat destijds op max 45 gram ofzo.
Omdat jij je daar goed bij voelt? De arts kent ook alleen de boekjes die hij 30 jaar geleden eens open gehad heeft. Ondertussen is er al zo veel meer te vinden en leren over voeding.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:00 schreef Aardbeimeisje het volgende:
Je vermijdt zoveel mogelijk producten waar koolhydraten inzitten met een koolhydraat arm dieet. Waarom je dat uit jezelf (dus zonder dat een arts het aanbeveelt oid) doet is mij een raadsel. We hebben koolhydraten nodig. Voor onze hersenen. Energie en zo. Dus ik vat t nooit helemaal
Ja dahag, we moeten juist elke keer op de hoogte zijn van alle nieuwe ontwikkelingenquote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:13 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Omdat jij je daar goed bij voelt? De arts kent ook alleen de boekjes die hij 30 jaar geleden eens open gehad heeft. Ondertussen is er al zo veel meer te vinden en leren over voeding.
Dat zal bij jou misschien dan prima gaan, maar de mensen die ik ken en de afgelopen jaren ermee te maken hebben gehad worden doorgewezen naar een standaard diëtist of een crashdiëet.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:31 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Ja dahag, we moeten juist elke keer op de hoogte zijn van alle nieuwe ontwikkelingen
Het probleem van de standaard diëtist herken ik absoluut, helaas. Gelukkig werk in een tak waar overleg met dietiek gebruikelijk is om de 'standaardadviezen' toch zo persoonlijk mogelijk te maken.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:36 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Dat zal bij jou misschien dan prima gaan, maar de mensen die ik ken en de afgelopen jaren ermee te maken hebben gehad worden doorgewezen naar een standaard diëtist of een crashdiëet.
Je word hier ook al snel als "morbide obees" aangemerkt, ik sprak afgelopen weekend een vriend uit Amerika die voor "het lichaam" studeert en die vertelde dat ik op zijn charts een gezond gewicht had, terwijl ik hier nog diep in het rood staquote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:47 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Het probleem van de standaard diëtist herken ik absoluut, helaas. Gelukkig werk in een tak waar overleg met dietiek gebruikelijk is om de 'standaardadviezen' toch zo persoonlijk mogelijk te maken.
Artsen die een crashdieet adviseren ken ik niet echt (al kan het zijn dat er voor een bariatrische operatie (maag erkenning bv) wel eens zware dieetregimes opgelegd worden, bijvoorbeeld omdat iemand snel onder het mes moet en daarvoor snel veel kwijt moet, maar die mensen zijn morbide obees).
Maar ik weet niet of we ons nou moeten willen meten aan Amerikaanse richtlijnen.....quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:59 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Je word hier ook al snel als "morbide obees" aangemerkt, ik sprak afgelopen weekend een vriend uit Amerika die voor "het lichaam" studeert en die vertelde dat ik op zijn charts een gezond gewicht had, terwijl ik hier nog diep in het rood sta!
En ik meen te vinden dat het gemiddelde BMI van Amerikaanse mannen 29 isquote:Gemiddelde BMI vrouwen
Het gemiddelde BMI van vrouwen is 26,6
Gemiddelde BMI mannen
Het gemiddelde BMI van mannen is 26,9
Dat zeker niet, maar ik moest er wel een beetje om lachen dat wat daar gezond is hier als flink obees gezien wordt. Dan gaat er als medische wereld toch iets goed mis.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:00 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar ik weet niet of we ons nou moeten willen meten aan Amerikaanse richtlijnen.....
Mijne is 30.7, ik ben te kort voor m'n gewicht.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:05 schreef Stormqueen het volgende:
Morbide obees is hier vanaf een BMI van 40. Maar dat zal hier ook nog wel een keer worden bijgesteld.
[..]
En ik meen te vinden dat het gemiddelde BMI van Amerikaanse mannen 29 is
Enigszins geruststellend: Ik zit inmiddels onder het gemiddelde. Al ben ik nog steeds te zwaar
Bij iemand met bovengemiddelde spiermassa kan je het vetpercentage meten om te corrigeren*, maar bij veruit de meeste mensen is morbide obees bij bmi 40+ of 35+ met gerelateerde aandoeningen (hypertensie, diabetes), toch wel gebruikelijk.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:59 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Je word hier ook al snel als "morbide obees" aangemerkt, ik sprak afgelopen weekend een vriend uit Amerika die voor "het lichaam" studeert en die vertelde dat ik op zijn charts een gezond gewicht had, terwijl ik hier nog diep in het rood sta!
Maar dat crashen was inderdaad voor een (niet gewicht gerelateerde) operatie.
Toch denk ik zelf dat mensen er meer aan hebben als je ze onderwijst in wat voeding nou eigenlijk doet dan ze gewoon een lijstje voor te schuiven met wat ze moeten doen, wat voor mij ook de reden was om zonder doktoradvies af te vallen maar meer te luisteren naar mensen om mij heen die "erg gezond" zijn.
Ja, maar weet niet of het probleem dan per se bij de HA hier ligt.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:06 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Dat zeker niet, maar ik moest er wel een beetje om lachen dat wat daar gezond is hier als flink obees gezien wordt. Dan gaat er als medische wereld toch iets goed mis.
Ben nog met Melba naar de kindeboerderij geweest en daar een klein uurtje rondgelopen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 11:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kwak is gewoon lopen geen optie? Het is keilekker buiten atm.
Een briljante zelfs! *zet kipshoarma op de lijst voor volgende week*quote:Op dinsdag 19 januari 2016 12:15 schreef Wh00pWh00p het volgende:
[..]
Yup zelf bakken, groentes d'r bij is idd een goeie!
Ja idd ! En sommige best een groot verschil (jamaica) qua gemiddelde zelfsquote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:16 schreef MevrouwPuff het volgende:
Vrouwen zijn wel bijna overal dikker dan mannen, had dat niet perse verwacht
Niet? Vrouwen zijn van nature vetter he, en verbranden minder.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:16 schreef MevrouwPuff het volgende:
Vrouwen zijn wel bijna overal dikker dan mannen, had dat niet perse verwacht
EAT ALL THE CAKE.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Niet? Vrouwen zijn van nature vetter he, en verbranden minder.
Eigenlijk zijn vrouwen in bijna alles ongezonder dan mannen trouwensEn toch leven we langer
Vind t toch een gek verhaal, MFP is amerikaans en die vertelt me gewoon dat ik morbide obees klasse 3 ben hoor. Gewoon dezelfde grenswaarden.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:06 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Dat zeker niet, maar ik moest er wel een beetje om lachen dat wat daar gezond is hier als flink obees gezien wordt. Dan gaat er als medische wereld toch iets goed mis.
Nice!!!quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:07 schreef motorbloempje het volgende:
Bacon Mass Index
Bacon
Daarnet m'n minitriathlon gedaan!En het ging zó lekker en goed!
Fietsen was 't zwaarste, m'n benen man, de overgang van fietsen naar rennen viel me mee.
1km zwemmen - 20 minuten
10km fietsen - 19 minuten, 50 seconden
1mijl hardlopen - 10 minuten
(traintempo's, niet race tempo's)
DUS IK HEB 10 MINUTEN HARDGELOPEN AAN EEN STUK JUBELJUBELDINGES
Nu eten. Omelet van 3 eieren met ijsbergsla, guacamole, beetje zure room en een sprinkeltje oude kaas.
NOM.
Dan houden die ook weer een andere chart aan.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:20 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Vind t toch een gek verhaal, MFP is amerikaans en die vertelt me gewoon dat ik morbide obees klasse 3 ben hoor. Gewoon dezelfde grenswaarden.
Geenquote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:22 schreef Wh00pWh00p het volgende:
[..]
Nice!!!![]()
Voor welke traithlon ben je aan het trainen trouwens?
En boobies.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn vrouwen in bijna alles ongezonder dan mannen trouwensEn toch leven we langer
Health at all sizes jeweets.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja zelfde issue hierquote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:23 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
En boobies.
Ik poog eten te verzinnen en ik zie kipshoarma. Nerm.
Geen nut om naar het verleden te kijken. Beter goed je blessure(s?) laten herstellen en weer opbouwen dan meteen te overhaasten en er helemaal uit te liggen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
GeenAlthans, ik zit er aan te denken om in September een Brownlee Sprint Tri te doen, omdat 't kan. Maar gezien mijn blessure plan ik eigenlijk helemaal geen 'races' in op het moment. Een paar evenementjes misschien wel komend jaar, maar meer niet.
10 minuten lopen is dan ook eigenlijk heel triest (je bedekend dat ik van een probleemloos HMs uitlopen kom
)
Euh . Dank, maar ik doe alles behalve zielig over m'n blessurequote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:26 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Ja zelfde issue hierInstant zin in shoarma
[..]
Geen nut om naar het verleden te kijken. Beter goed je blessure(s?) laten herstellen en weer opbouwen dan meteen te overhaasten en er helemaal uit te liggen.
Ik kan ook zielig gaan doen omdat nieuwelingen bij mijn club momenteel verder staan dan ik; maar daar heb ik ook alleen mezelf mee (hoe frustrerend het af en toe ook is)
*aai over moblo's bolletje* Ge zijt goe bezig
quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:26 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Euh . Dank, maar ik doe alles behalve zielig over m'n blessure
Die Brownlee Sprint Tri heb ik weleens op het triathlon forum op FB voorbij zien komen. Schijnt wel een leuke te zijn. Helaas te korte afstanden om even voor naar de UK te gaan......quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
GeenAlthans, ik zit er aan te denken om in September een Brownlee Sprint Tri te doen, omdat 't kan. Maar gezien mijn blessure plan ik eigenlijk helemaal geen 'races' in op het moment. Een paar evenementjes misschien wel komend jaar, maar meer niet.
10 minuten lopen is dan ook eigenlijk heel triest (je bedekend dat ik van een probleemloos HMs uitlopen kom
)
Wat clubgenoten hebben er aan mee gedaan, was supertof! Dus hopelijk als ik 'n fiets op de kop kan tikken in september ook, als 't goed blijft gaan.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:34 schreef Wh00pWh00p het volgende:
[..]
Die Brownlee Sprint Tri heb ik weleens op het triathlon forum op FB voorbij zien komen. Schijnt wel een leuke te zijn. Helaas te korte afstanden om even voor naar de UK te gaan......
Van een HM zelfs... damn dat is klote dan... zware blessure dan dus neem ik aan?
Gek dat in Griekenland en Duitsland als enige de mannen zwaarder zijn. Zou er wat speciaals zijn aan die landen? Vrouwen 'horen' inderdaad dikker te zijn, vet is nodig om kinderen te krijgen en levend te houden en zoquote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:05 schreef Stormqueen het volgende:
Morbide obees is hier vanaf een BMI van 40. Maar dat zal hier ook nog wel een keer worden bijgesteld.
[..]
En ik meen te vinden dat het gemiddelde BMI van Amerikaanse mannen 29 is
[ afbeelding ]
Enigszins geruststellend: Ik zit inmiddels onder het gemiddelde. Al ben ik nog steeds te zwaar
Nou met dat trainingstempo zwem je een heel groot van de deelnemers op een kwarttriatlon er al uitquote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:07 schreef motorbloempje het volgende:
Bacon Mass Index
Bacon
Daarnet m'n minitriathlon gedaan!En het ging zó lekker en goed!
Fietsen was 't zwaarste, m'n benen man, de overgang van fietsen naar rennen viel me mee.
1km zwemmen - 20 minuten
10km fietsen - 19 minuten, 50 seconden
1mijl hardlopen - 10 minuten
(traintempo's, niet race tempo's)
DUS IK HEB 10 MINUTEN HARDGELOPEN AAN EEN STUK JUBELJUBELDINGES
NOM.
Wow..dat is heftig. Aan doorzettingsvermogen (goed voor de triathlonquote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:36 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Wat clubgenoten hebben er aan mee gedaan, was supertof! Dus hopelijk als ik 'n fiets op de kop kan tikken in september ook, als 't goed blijft gaan.
En het is een 'blijvende' blessure, in die zin dat de oorzaak blijvend is (scoliose) en dat ik erg hard moet werken om ervoor te zorgen dat omringende spieren etc. op kunnen vangen wat m'n ruggegraat verkeerd doet (in een bocht lopen) zodat de ruimte tussen m'n ruggegraatschijven niet meer zo samengedrukt wordt bij 't lopen.Het is helaas niet anders, maar ik ben van plan om sterk(er) terug komen omdanks dit. Want hardlopen is m'n lust en m'n leven, en ik kan niet zonder *kras*
Bratwurst en hamburgers?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:49 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Gek dat in Griekenland en Duitsland als enige de mannen zwaarder zijn. Zou er wat speciaals zijn aan die landen? Vrouwen 'horen' inderdaad dikker te zijn, vet is nodig om kinderen te krijgen en levend te houden en zo
Dat is inderdaad niet grappig dan....aan de andere kant je hebt wel de warzone onderwater met krabben en trappen ontweken... daar heb ik dan weer z'n hekel aanquote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:51 schreef DeLuna het volgende:
Ik heb ook eens een triatlon gedaan. En als echte zwemmer is dat echt niet grappig. Ik kwam als eerste het water uit en toen werd ik door 28 vrouwen voorbij gefietst en gelopen.En als ik ergens niet van hou
Vragen staat vrij natuurlijkquote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:05 schreef Barreltje het volgende:
zeg.. kunnen jullie niet eens mee posten in het triathlon topic??
dat is zo dood als wat
ik kan nog wat tips gebruiken
Dan ben ik vast heel gezond met die hollandsche benen van mij.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:32 schreef Stormqueen het volgende:
Doe es niet zo opstandig mo
Oh en kwak, dat is waar, ik zou daarom best es willen dat mijn vet op wat vrouwelijker plekken zat. Ik ben waarschijnlijk ongezonder dan een zwaardere vrouw die alles op dr bips heeft zitten
Zou je dat met mealplanning/prepping niet voor een groot deel kunnen ondervangen? Gekookte eieren, gebakken kip in de koelkast, dat soort dingen? Ik weet niet in hoeverre dat voor jou te doen is natuurlijk, maar stel, je hebt een zak sla in de koelkast, gekookt eitje klaarliggen, hoef je alleen nog even het ei te pellen, er wat kip (of blikje tonijn of zo) bij te doen, eventueel dressing en klaar. Kost nauwelijks meer tijd dan een boterham...quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:20 schreef Brighteyes het volgende:
Als je vervolgens tussen alle gezinsbedrijven door even snel iets wil eten dan pak ik toch snel een boterham ipv dat ik een salade moet gaan klaar maken.
die jars zijn dan wel weer loei-zwaar.. dat houd mij tegen om alles in zo'n jar te proppenquote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:24 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Of salad in a jar, nog mooier...
Toch juist goed? Meer calorieën verbranden met het meenemen van die dingenquote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:38 schreef Barreltje het volgende:
[..]
die jars zijn dan wel weer loei-zwaar.. dat houd mij tegen om alles in zo'n jar te proppen
Salad in a tupperwarebakje dan.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:38 schreef Barreltje het volgende:
[..]
die jars zijn dan wel weer loei-zwaar.. dat houd mij tegen om alles in zo'n jar te proppen
Maar wel hipquote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:38 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik had die opmerking nog net ingesliktquote:Op dinsdag 19 januari 2016 20:14 schreef mrspoeZ het volgende:
Veel mensen realiseren zich ook niet dat beseffen geen wederkerend werkwoord is.
En niks dat lekker zit? Of valt dat wel mee? Ik vind zomer kleding zo'n drama. Hoop dit jaar voor het eerst echt lekker in mijn vel (en shirts) te zitten deze zomer.quote:
Ik heb twee broeken die kunnen. Ik was in Oktober in Singapore, en net zo zwaar als nu dus daar had ik toen al iets voor geregeld. En dan een jurkje met een panty en dan ben ik drie dagen verder.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 20:52 schreef Cathmar het volgende:
[..]
En niks dat lekker zit? Of valt dat wel mee? Ik vind zomer kleding zo'n drama. Hoop dit jaar voor het eerst echt lekker in mijn vel (en shirts) te zitten deze zomer.
Kom op jij!!! Aan de bak met plannen. In het vliegtuig genoeg tijd om schema's te maken. Goede reis!
ik realiseer me wel dat ik hier overduidelijk te blond voor ben...quote:Op dinsdag 19 januari 2016 20:14 schreef mrspoeZ het volgende:
Veel mensen realiseren zich ook niet dat beseffen geen wederkerend werkwoord is.
Blokker heeft ze ookquote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:58 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb twee broeken die kunnen. Ik was in Oktober in Singapore, en net zo zwaar als nu dus daar had ik toen al iets voor geregeld. En dan een jurkje met een panty en dan ben ik drie dagen verder.
En ja, komt goed met die plannen.
Sjeen, waar koop je dat superhandige bakje?
quote:Op woensdag 20 januari 2016 07:30 schreef Stormqueen het volgende:
Lekker, kwak!
Hier stabiel. Helaas. Want mijn Ultieme Doel blijkt tóch te hoog gegrepen inmiddels![]()
Maar goed, ik moet daar niet te zwaar aan tillen, ik ben al zo ontzettend ver gekomen en het is niet dat ik gefaald heb als ik in 1 jaar 28 kilo afval in plaats van 30 natuurlijk. Maar het zou zo mooi hebben gestaan![]()
Jup die 30 staat idd net wat mooier; maar die 28 is ook niet niks. Je bent zo vreselijk goed bezig en ziet er fantastisch uit; gij milf gijquote:Op woensdag 20 januari 2016 07:30 schreef Stormqueen het volgende:
Lekker, kwak!
Hier stabiel. Helaas. Want mijn Ultieme Doel blijkt tóch te hoog gegrepen inmiddels![]()
Maar goed, ik moet daar niet te zwaar aan tillen, ik ben al zo ontzettend ver gekomen en het is niet dat ik gefaald heb als ik in 1 jaar 28 kilo afval in plaats van 30 natuurlijk. Maar het zou zo mooi hebben gestaan![]()
Dat slaat inderdaad nergens op! Er zijn altijd verschillen in je gewicht die niet helemaal te verklaren zijn. Belangrijk is om het algemene overzicht te bewaren en overall de dalende lijn vast te houden, op de manier zoals je al bezig was. Waarschijnlijk is die 0.5 er morgen of overmorgen er weer af. Je zal nu wat vocht vast houden.quote:Op woensdag 20 januari 2016 08:48 schreef LadyOracle het volgende:
Wegens protesterende knie geen BodyPump gedaan gisteren. Fietsen ging ook niet, alleen een beetje rustig op de elliptische trainer en niet te lang want pijn... Uiteindelijk heb ik langer met mijn favoriete instructeur zitten praten dan ik heb gesport, lol.
Maar goed, nu ben ik een halve kilo zwaarder dan gisteren, en dat heeft daar natuurlijk niks mee te maken, want mensen komen niet een halve kilo aan omdat ze maar 200 kcal onder hun verbruik eten ipv 800 of zo. Maar ergens raak ik er toch van in paniek, ook al weet ik dat het nergens op slaat.
biteswelove.nlquote:Op woensdag 20 januari 2016 08:57 schreef SausDip het volgende:
[..]
Ik zie in veel lijstjes trouwens BWL staan, wat is dat?
Ja hij staat op een plankje en is altijd supernauwkeurig. Denk niet dat het een foutje in de meting is want ben dus al 3 dagen rond dit gewicht. Ik zit ook niet vlak voor het ongesteld worden of zo, dus tja. Ik hoop maar dat het vanzelf weer weggaat.. Deze hele week is gewoon best wel bleh op meerdere gebieden. Ik heb ook een enorm writersblock en stress.. Maarja, goed, weer ontopicquote:Op woensdag 20 januari 2016 09:38 schreef Stormqueen het volgende:
LT, balen van je blessure.
Wat betreft je gewicht, het lijkt me dat er ergens iets niet klopt in die metingen. Staat je weegschaal altijd op dezelfde plek? Weeg je twee keer ter referentie? Zit je ergens in je cyclus wat het kan verklaren?
Wellicht ter geruststelling: Ik heb ook van die gekke sprongen als ik rond mijn ovulatie zit, dus dat zou het ook kunnen zijn.quote:Op woensdag 20 januari 2016 09:41 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja hij staat op een plankje en is altijd supernauwkeurig. Denk niet dat het een foutje in de meting is want ben dus al 3 dagen rond dit gewicht. Ik zit ook niet vlak voor het ongesteld worden of zo, dus tja. Ik hoop maar dat het vanzelf weer weggaat.. Deze hele week is gewoon best wel bleh op meerdere gebieden. Ik heb ook een enorm writersblock en stress.. Maarja, goed, weer ontopic
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.uiteraard niet voor mij bestemd, tikfout in het mailadres. Ik zal es kijken wat het advies is
disclaimer
Ja, die is er zeker. Heeft dat ook invloed op je gewicht op zo'n korte termijn?quote:Op woensdag 20 januari 2016 09:48 schreef motorbloempje het volgende:
Niet toevallig wat promotiestress ook?
Ik merk dat ik me, los van dat ik me lichamelijk nu beter voel dan in tijden, wat opgeblazen voel de afgelopen 2 weken. De stress komt m'n oren uit, en ik slaap hierdoor slecht, wat z'n effect heeft op m'n gewicht, denk ik (aangezien ik dus niet weeg maar dingen op oog/kleding doequote:Op woensdag 20 januari 2016 09:50 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja, die is er zeker. Heeft dat ook invloed op je gewicht op zo'n korte termijn?
Goed, bedankt voor de lieve berichten iig
quote:Op woensdag 20 januari 2016 09:49 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind net wat intrigerends in mijn junk mailSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.uiteraard niet voor mij bestemd, tikfout in het mailadres. Ik zal es kijken wat het advies isDat is idd zeer intrigerend!
Zeg, jij weet dat wel met al je gereis:quote:Op woensdag 20 januari 2016 09:58 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb me net maar eens aangemeld voor die bites, ben benieuwd!
Ik zit nu aan boord.quote:Op woensdag 20 januari 2016 09:59 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Zeg, jij weet dat wel met al je gereis:
Er zijn nog 2 plaatsen (voor die prijs) vrij op de vlucht naar SF die we willen boeken. De universiteit gaat voor mij boeken, maar ik weet dus niet of je al meteen je stoelen moet kiezen als er staat 'Advanced Seat Selection'? Of betekent dat dat je vooraf dichterbij de vlucht je stoelen kunt kiezen?
Ik wil namelijk écht naast Mr.Mo zitten omdat ik niet de armen van een wildvreemde wil verpulveren met mijn vliegangst..._!
Ja, dat vermoeden had ik al na je FB statusquote:Op woensdag 20 januari 2016 10:10 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik zit nu aan boord.![]()
Wanneer vlieg je? Over een tijdje pas toch? Advance seat selection betekent idd over het algemeen dat je zelf je stoelen kunt kiezen.
Ik ga meteen na boeken altijd naar de site van de vliegmaatschappij (vraag om de boekingscode, een combinatie van 6 cijfers en letters, de mijne was bijv vorige week JJ3F2A) en kies dan zelf mijn stoel. Dat is vrijwel altijd mogelijk, maar er is aan boord eigenlijk altijd wel wat te regelen in dit soort gevallen.
Meldt je dan bij de balie bij je gate al meteen, dan kunnen ze daar al kijken of er iets te schuiven valt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lunch!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.( Optie twee is hetzelfde, maar dan met 140 gram friet of 8 aardappelkroketten en dan mag ze geen toetje)
Maar nu komt optie 3SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu ben ik de weg kwijt
Ze mag 's avonds drie sneden brood of twee pistolets met:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Indien boterhammen mag hier wel een toetje, indien pistolets niet.
Tussendoortjes mogen drie keer per dag:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tot slot!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Valt me mee dat er geen ontbijtkoek light in staat.disclaimer![]()
ik weet trouwens niet of deze persoon af moet vallen of diabaids heeft. Dat staat er niet in.disclaimer![]()
Lijkt wel een beetje op wat ik at voordat ik begon met diëten, maar dan gehalveerd."Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"![]()
Margarine
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.![]()
1 tas soepBelgen
![]()
No buy? Meh... Who are we kidding!
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7![]()
Ziek veel zout is het eerste wat mij opvalt, hoeveel bouillon kun je op een dag weg krijgen![]()
1,5l water houd je zeker wel vast dan."Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"![]()
quote:Op woensdag 20 januari 2016 10:14 schreef Stormqueen het volgende:
goed, het dieetadvies voor mijn naamgenoot!
OntbijtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lunch!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.( Optie twee is hetzelfde, maar dan met 140 gram friet of 8 aardappelkroketten en dan mag ze geen toetje)
Maar nu komt optie 3SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu ben ik de weg kwijt
Ze mag 's avonds drie sneden brood of twee pistolets met:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Indien boterhammen mag hier wel een toetje, indien pistolets niet.
Tussendoortjes mogen drie keer per dag:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tot slot!Wat raar dat het zo onwijs specifiek is op sommige punten (hoe vaak per week je olijfolie mag gebruiken, en maar 1/2 banaan per dag) maar dan wel weer: onbeperkt groenten, wees behoudend met het gebruik van mayonaise.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Valt me mee dat er geen ontbijtkoek light in staat.
Ehhh misschien moet je gewoon helemaal geen mayonaise bij je groenten etenKan je weer een halve banaan extra nemen
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Maar goed, op zich is het (op het ontbijt na) geen vreselijk eetpatroon. Ik vind het alleen altijd zo nodeloos complex.disclaimer![]()
Ik hebt menu even door MFP gehaald (optie 1 variant voor ontbijt/lunch) en kom op een krappe 1250 kcal uit.
O 200
L 475
D 450
T 150[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Oh er is iets niet gekopieerd MF, bij optie 1 ontbijt mag ze nog 200 cc chocomel of een banaan
disclaimer![]()
Oh. Dan is 't prima!
Chocolade ontbijt trouwens. Nutella en chocomel.[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
En nadat je die 10kg afgevallen bent heb je nog niets begrepen van voeding."Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"![]()
Misschien krijgt ze dan wel een GBP
Ik kan twee naamgenotes vinden rondom het plaatsje van het ziekenhuis. Eentje is vrij dik en de ander is zestien en slank.disclaimer![]()
Hoera, het pond is weg +1 ons.
Lijstje
O kwark met kersen
L groente prutje
T 2 knackebrod met slankie
D weeknogniePrrrrr![]()
Wat een raar advies joh. En bedoelt ze met die mayonaises niet dressing ofzo?❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Je gaat te ver.quote:Op woensdag 20 januari 2016 10:42 schreef Stormqueen het volgende:
Misschien krijgt ze dan wel een GBP
Ik kan twee naamgenotes vinden rondom het plaatsje van het ziekenhuis. Eentje is vrij dik en de ander is zestien en slank."Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"![]()
Veel suikers en weinig eiwitten en vetten denk ik?quote:Op woensdag 20 januari 2016 10:45 schreef Aardbeimeisje het volgende:
Met gbp wordt je juist van alles uitgelegd over voeding.![]()
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"![]()
En heb laatst nog een dieet voor mijn vader gezien van de dietist, ziet er wel heel anders uit hoor. Maar zulke dingen maken ze in overleg dus op basis van voorkeuren en benodigdheden van de client.![]()
Mayonaise als dressing voor onder de rauwkost denkik.quote:Op woensdag 20 januari 2016 10:48 schreef DeLuna het volgende:
Wat een raar advies joh. En bedoelt ze met die mayonaises niet dressing ofzo?[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Ja, dat is t!quote:Op woensdag 20 januari 2016 10:49 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Veel suikers en weinig eiwitten en vetten denk ik?![]()
Nee, maar wordt aandacht besteed aan uitleg over voeding en effecten op het lichaam vd operatie en sowieso begeleiding vd client tijdens en na de operatie.![]()
Sure...quote:Op woensdag 20 januari 2016 10:49 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Veel suikers en weinig eiwitten en vetten denk ik?![]()
Gister uitgekomen op 1486 kcal en -0,1 door door slecht gevallen avondeten.![]()
Anyway.
Dagmenu!
O: Je verwacht het niet: Yoghurt, banaan en muesli
T: Appel en halve komkommer
L: Vier boterhammen met kipfilet
T: Pondje snaaigroente
D: Broccoli, anderhalf chipolataworstje, gebakken érpels.
Geeft nog ongeveer 100 kcal. Dus twee chocolade paaseitjes ofzo
disclaimer![]()
Heb er zelf eens eea over gelezen (al nadat ik besloten had zonder doktoren af te vallen)quote:Op woensdag 20 januari 2016 10:52 schreef Aardbeimeisje het volgende:
[..]
Ja, dat is t!
Nee, maar wordt aandacht besteed aan uitleg over voeding en effecten op het lichaam vd operatie en sowieso begeleiding vd client tijdens en na de operatie.
Maar ik schrok verschrikkelijk toen ik las hoeveel mensen weer obees worden na de operatie.
Of dat een kwestie van discipline is, gemakzucht of gewoonweg gebrek aan kennis laat ik in het midden, maar volgens mij moet men nog wel wat sleutelen aan die uitleg."Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"![]()
En ja, ik geloof wel dat ze zo'n dieet aanpassen op de cliënt op basis van het ingeleverde eetschema wat ze nu hebben. Dus als die persoon normaliter ontbijt met vijf croissants is dit natuurlijk best een goed alternatief![]()
Het is dus een beetje afhankelijk van het verhaal dat er achter zit
disclaimer![]()
Zwaarder bedoel je, er zijn er maar heel weinig die niet mer al is het maar een beetje obees blijven.quote:Op woensdag 20 januari 2016 10:57 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Heb er zelf eens eea over gelezen (al nadat ik besloten had zonder doktoren af te vallen)
Maar ik schrok verschrikkelijk toen ik las hoeveel mensen weer obees worden na de operatie.
Of dat een kwestie van discipline is, gemakzucht of gewoonweg gebrek aan kennis laat ik in het midden, maar volgens mij moet men nog wel wat sleutelen aan die uitleg.![]()
Kan ook een keuze zijn natuurlijk, maar ik bedoelde inderdaad op hun oude niveau.quote:Op woensdag 20 januari 2016 11:01 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Zwaarder bedoel je, er zijn er maar heel weinig die niet mer al is het maar een beetje obees blijven."Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"![]()
Hoorde ik laatst ook van een diëtist die in contact is met een ziekenhuis die de operaties uitvoert. Denk zelf absoluut niet dat het komt door gebrek aan kennis, maar wel door verslaving. Klinkt erg gek zo, maar dat is wat ik denk. Het is ook niet alleen bij mensen met een gbp zo maar ook bij mensen met obesitas die op een andere manier afvallen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 10:57 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Heb er zelf eens eea over gelezen (al nadat ik besloten had zonder doktoren af te vallen)
Of dat een kwestie van discipline is, gemakzucht of gewoonweg gebrek aan kennis laat ik in het midden, maar volgens mij moet men nog wel wat sleutelen aan die uitleg.![]()
Moet ook wel gericht zijn op de client. het is voor sommige mensen moeilijk om van heel ongezond/veel suikers naar totaal gezond te gaan, dus beetje opbouw is soms nodig.quote:Op woensdag 20 januari 2016 10:59 schreef Stormqueen het volgende:
En ja, ik geloof wel dat ze zo'n dieet aanpassen op de cliënt op basis van het ingeleverde eetschema wat ze nu hebben. Dus als die persoon normaliter ontbijt met vijf croissants is dit natuurlijk best een goed alternatief![]()
Het is dus een beetje afhankelijk van het verhaal dat er achter zit
Of 't is een soort van gekke dietist, ook een optie![]()
![]()
Ik weet dat je liever thuis doucht en zo, maar het lid zijn van een sportschool + een badkamer die gerenoveerd moet worden zijn juist ideale combinatiesquote:Op woensdag 20 januari 2016 08:12 schreef Sunnythesun het volgende:
spierpijn.. poeh hey.. Boven op mijn schouders vooral, keihard die spieren
Nou ja, het is voor een goed doel en zo..
77.4 net![]()
Maandag gaan ze hier de badkamer slopenzie daar best een beetje tegenop. Vooral icm mijn sportplannen. Gaat erg ingewikkeld worden
Ik neem aan dat je gewoon kan douchen waar je sport!
En ik had verzonnen dat mijn achilles tendinopathie zou komen van step aerobic, jumping jacks of touwtje springen (dingen die ik ineens had toegevoegd) en het werd ook weer minder toen ik daar mee ophield, maar ik ben weer meer aan het wandelen en het komt weer terugEn ik doe al oefeningen voor de kuitspier. Misschien toch even langs mijn sportfysio.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
aan de andere kant;
Als je mensen niet onderwijst in gezondere keuzes maken dan zouden ze die uit zichzelf ook niet gaan maken. Met portion control zou je ver komen, maar hoeveel verder zouden ze wel niet kunnen gaan als ze leren om de croissants te laten liggen en wat gezonders te nemen.
Je komt bij zo'n diëtist omdat je gezonder wil worden en daar horen nou eenmaal opofferingen bij."Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"![]()
Dus moet je alles meteen helemaal omgooien? Als zo'n client wil afbouwen dan is dat gewoon dikke prima lijkt me. Niet alles hoeft meteen goed.quote:Op woensdag 20 januari 2016 12:00 schreef Rauw. het volgende:
aan de andere kant;
Als je mensen niet onderwijst in gezondere keuzes maken dan zouden ze die uit zichzelf ook niet gaan maken. Met portion control zou je ver komen, maar hoeveel verder zouden ze wel niet kunnen gaan als ze leren om de croissants te laten liggen en wat gezonders te nemen.
Je komt bij zo'n diëtist omdat je gezonder wil worden en daar horen nou eenmaal opofferingen bij.![]()
Op het oude niveau? Dat lijkt me vaak gewoon niet eens mogelijk. Een deel weer aankomen is wel bekend ja. Ik ken iemand die echt moeite heeft met vast voedsel momenteel na chirurgie en dus eet ze heel veel chocolade (dat smelt) en drinkt veel café latte. Iets in mij zegt dat het beter is geen GBP te hebben en veel groente te eten dan eindelijk slank te zijn en te leven op slecht eten. Haar bloeddruk en cholesterol vliegen door het plafond incl allerlei gecombineerde medicatie. Ze is in de 30quote:Op woensdag 20 januari 2016 11:03 schreef Rauw. het volgende:
Kan ook een keuze zijn natuurlijk, maar ik bedoelde inderdaad op hun oude niveau.![]()
SQ, zo'n dieet zou ikvan gaan doen. En dan
Maar goed, als je echt altijd heel slecht hebt gegeten dan is er ook heel erg veel winst te behalen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Gisteren had mijn vriend al gekookt toen ik thuis kwam.Dus dat werd pasta met kruidenroomkaas, champignons en courgette. Dus vanavond staat de panini met geitenkaas, courgette en mango weer op de planning.
Planning:
O: Smoothie van mango en rood fruit
L: Bami gemaakt van courgette met pindasaus. (1 courgette, 1 ui, 2 theelepels pindakaas en smaakmakers)
T: Boterham met kaas en zoutzure komkommer
D: Panini met geitenkaas, courgette en mango.
Zaterdag weer naar de markt en boodschappen doen, moet even wat meer tussendoortjes halen. Mijn goede voornemen van dit jaar was om minder vlees te eten. Dat lukt wel prima, maar nu ook weer wil afvallen vind ik het toch lastiger. Zonder vlees kom ik al snel op hele koolhydraatrijke dingen uit.![]()
Dat is probleem één ja: ik ga daar dus niet douchen. Nevernooitniet.quote:Op woensdag 20 januari 2016 11:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik weet dat je liever thuis doucht en zo, maar het lid zijn van een sportschool + een badkamer die gerenoveerd moet worden zijn juist ideale combinatiesIk neem aan dat je gewoon kan douchen waar je sport!
Probleem twee is dat ik Sam niet alleen wil laten met werklui in huis..![]()
En ik kon morgenvroeg al terecht, maar dan logeer ik bij mijn moeder. Vrijdag? Nee, nog steeds bij mijn moederquote:Op woensdag 20 januari 2016 11:59 schreef Isabeau het volgende:
Misschien toch even langs mijn sportfysio.Het is woensdag geworden.
Het wordt daar toch wel schoon gemaakt? Hier juist geweldige douches, beter dan thuis! (wel allemaal individuele kleedkamers = wastafel, bankje, wc, douche voor 1 persoon)quote:Op woensdag 20 januari 2016 12:19 schreef Sunnythesun het volgende:
Dat is probleem één ja: ik ga daar dus niet douchen. Nevernooitniet.
Probleem twee is dat ik Sam niet alleen wil laten met werklui in huis..
Dat laatste argument snap ik volledig
Hier één grote ruimte. Doe ik dus gewoon nietquote:Op woensdag 20 januari 2016 12:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het wordt daar toch wel schoon gemaakt? Hier juist geweldige douches, beter dan thuis! (wel allemaal individuele kleedkamers = wastafel, bankje, wc, douche voor 1 persoon)
Dat laatste argument snap ik volledigAls er hokjes waren was het geen punt!
![]()
Heb je nog nooit samen met andere mensen gedoucht? Dat was altijd het gezelligste kwartiertje van de dag met mijn roeiploegquote:Op woensdag 20 januari 2016 12:22 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Hier één grote ruimte. Doe ik dus gewoon nietAls er hokjes waren was het geen punt!
Iedereen is naaktgeboren hoor
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Vre-se-lijk. Jeugdtrauma. Doe ik nietquote:Op woensdag 20 januari 2016 12:23 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Heb je nog nooit samen met andere mensen gedoucht? Dat was altijd het gezelligste kwartiertje van de dag met mijn roeiploegIedereen is naaktgeboren hoor
Zelfs niet als er verder niemand doucht daar
![]()
Alleen op Lowlands maak ik een uitzondering.. daar zijn hokjes en is het alleen gezamenlijk aan-uit kleden.![]()
Alleen als het zweetweer is een keertje.. Bij een koele LL vind ik het niet zo nodigquote:Op woensdag 20 januari 2016 12:29 schreef Stormqueen het volgende:
Festivals zijn nou net de enige plek waar ik niét douche![]()
![]()
Mja er zijn ook veel succesverhalen met een gbp! Gezond eten en zulks.quote:Op woensdag 20 januari 2016 12:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Op het oude niveau? Dat lijkt me vaak gewoon niet eens mogelijk. Een deel weer aankomen is wel bekend ja. Ik ken iemand die echt moeite heeft met vast voedsel momenteel na chirurgie en dus eet ze heel veel chocolade (dat smelt) en drinkt veel café latte. Iets in mij zegt dat het beter is geen GBP te hebben en veel groente te eten dan eindelijk slank te zijn en te leven op slecht eten. Haar bloeddruk en cholesterol vliegen door het plafond incl allerlei gecombineerde medicatie. Ze is in de 30![]()
Maar goed, als je echt altijd heel slecht hebt gegeten dan is er ook heel erg veel winst te behalen.
![]()
![]()
Qua kcal valt het reuze mee en echt ongezond is het ook nietquote:Op woensdag 20 januari 2016 12:35 schreef Aardbeimeisje het volgende:
Sushi als lunch, doen of niet... Echt gezond is het ook weer niet volgens mijGewoon doen als je er zin in hebt.
Als je een normale portie neemt, niets mis meequote:Op woensdag 20 januari 2016 12:35 schreef Aardbeimeisje het volgende:
Sushi als lunch, doen of niet... Echt gezond is het ook weer niet volgens mij![]()
Sushi is voor mij altijd wel een slanke optie. Na één hap ben ik het wel zat.
Laatst was ik snotverkouden en proefde ik niets, dat was de enige keer dat ik de sushi normaal kon eten.![]()
![]()
Ik was ook zo iemand die heel slecht kon eten na gbp.quote:Op woensdag 20 januari 2016 12:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Op het oude niveau? Dat lijkt me vaak gewoon niet eens mogelijk. Een deel weer aankomen is wel bekend ja. Ik ken iemand die echt moeite heeft met vast voedsel momenteel na chirurgie en dus eet ze heel veel chocolade (dat smelt) en drinkt veel café latte. Iets in mij zegt dat het beter is geen GBP te hebben en veel groente te eten dan eindelijk slank te zijn en te leven op slecht eten. Haar bloeddruk en cholesterol vliegen door het plafond incl allerlei gecombineerde medicatie. Ze is in de 30![]()
Nu gaat het beter, niet altijd van harte maar goed.
Planning van vandaag:
O: havermout met melk
L: Griekse salade
T: halve mineola
D: Ceasar salade
T: Optimel Griekse yoghurt![]()
Ja toch wel op het oude niveau.quote:Op woensdag 20 januari 2016 12:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoe het mogelijk is weet ik ook niet, je hoort ook wel dat ze maar heel weinig kunnen eten. Maar ik ken iemand die met gbp wel 2000 kcal eet. Redelijk 'veel' voor een kleine vrouw met een zittend beroep en geen sport, denk ik.![]()
Ga het doen!! Hou heel erg van sushimaak meestal ook alle rondes wel vol.. Maar ook andere dingen dan hoor. Groenten, rijst, vis. Heerlijk
maar heb nog nooit een sushi lunch gehad... Ben benieuwd!
![]()
en boobs vergelijkenquote:Op woensdag 20 januari 2016 12:24 schreef Stormqueen het volgende:
Lekker putjes kijken in andermans bips
Vandaag zat er een mevrouw vastgevroren aan de leg press... In de tijd dat ze daarop bezig was, heb ik mijn rondje gedaan. Gelukkig was ze net klaar daarna, dus kon ik ook nog even.You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!![]()
Ze wil ook echt wel! Het lukt haar alleen niet. Ze moet direct braken van een stukje vast voedsel en volgens het team was alles gewoon in orde. Wat jij daar eet (ik ken je porties natuurlijk niet) zou zij nooit kunnen eten.quote:Op woensdag 20 januari 2016 12:40 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Ik was ook zo iemand die heel slecht kon eten na gbp.
Nu gaat het beter, niet altijd van harte maar goed.
Planning van vandaag:
O: havermout met melk
L: Griekse salade
T: halve mineola
D: Ceasar salade
T: Optimel Griekse yoghurt"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Dat vind ik best erg voor zo'n vrouw. Het is een risico van de operatie maar toch...quote:Op woensdag 20 januari 2016 12:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze wil ook echt wel! Het lukt haar alleen niet. Ze moet direct braken van een stukje vast voedsel en volgens het team was alles gewoon in orde. Wat jij daar eet (ik ken je porties natuurlijk niet) zou zij nooit kunnen eten.![]()
Ja maar ik heb het ook niet over nu maar jaren geleden. Dat het nu beter gaat is 2/3 operaties verderquote:Op woensdag 20 januari 2016 12:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze wil ook echt wel! Het lukt haar alleen niet. Ze moet direct braken van een stukje vast voedsel en volgens het team was alles gewoon in orde. Wat jij daar eet (ik ken je porties natuurlijk niet) zou zij nooit kunnen eten..
Dit kon ik ook niet eten. Heb ik gezegd dat het een kwestie van willen is?
Het is heel naar. Ook dat er schijnbaar niet naar haar geluisterd word. Ik moest er ook naar mee leren leven. Sterkte voor haar.
[ Bericht 6% gewijzigd door -Bubseltje- op 20-01-2016 13:05:47 ]![]()
Je wil het of je wil het niet.quote:Op woensdag 20 januari 2016 12:03 schreef Aardbeimeisje het volgende:
[..]
Dus moet je alles meteen helemaal omgooien? Als zo'n client wil afbouwen dan is dat gewoon dikke prima lijkt me. Niet alles hoeft meteen goed.
Maar misschien is dat mijn "korte" kant, sommige mensen raken natuurlijk nogal in paniek als ze daadwerkelijk inzet moeten tonen.Ik denk ook dat je dan behoorlijk je best moet doen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 12:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Op het oude niveau? Dat lijkt me vaak gewoon niet eens mogelijk.
Er was laatst nog zo'n typ op 'n TV programma wat m'n vriendin keek,
Na een gbp en 2 hartaanvallen zat hij nog steeds te schransen als een dolle.
Maar hij kon toch niet zoveel op, want hij had een gbp gehad en dus was het eten geen probleem."Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"![]()
Verschrikkelijk lijkt mij dat.quote:Op woensdag 20 januari 2016 12:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze wil ook echt wel! Het lukt haar alleen niet. Ze moet direct braken van een stukje vast voedsel en volgens het team was alles gewoon in orde. Wat jij daar eet (ik ken je porties natuurlijk niet) zou zij nooit kunnen eten."Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"![]()
Heeft ze al eens drinkvoeding gehad? Daar zitten ten minste de goede stoffen in. Lekker is anders maar je wordt er zo slap van.quote:Op woensdag 20 januari 2016 12:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze wil ook echt wel! Het lukt haar alleen niet. Ze moet direct braken van een stukje vast voedsel en volgens het team was alles gewoon in orde. Wat jij daar eet (ik ken je porties natuurlijk niet) zou zij nooit kunnen eten.![]()
Oh ik loog! Ze eet naast de chocolade en zo ook van die potjes babyvoeding. Gemalen eten lukt wel redelijk.quote:Op woensdag 20 januari 2016 13:13 schreef -Bubseltje- het volgende:
Heeft ze al eens drinkvoeding gehad? Daar zitten ten minste de goede stoffen in. Lekker is anders maar je wordt er zo slap van."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Dat opbouw soms nodig is snap ik. Maar om dan de suikers en het ongezonde er deels in te laten, maar wel in 1 keer de totale kcal naar <1500 per dag te brengen kan ik niet met elkaar rijmen. Als ze dat eerste al niet kunnen laten, dan gaat dat 2e op zeker voor problemen zorgen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 11:55 schreef Aardbeimeisje het volgende:
[..]
Moet ook wel gericht zijn op de client. het is voor sommige mensen moeilijk om van heel ongezond/veel suikers naar totaal gezond te gaan, dus beetje opbouw is soms nodig.
Of 't is een soort van gekke dietist, ook een optie
Diëtisten weten gewoon te vaak niet wat ze doen en blaten de op dat moment hippe Sonja Bakkers maar wat na.[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Ow ja dat heb ik ook nog gegeten.quote:Op woensdag 20 januari 2016 13:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh ik loog! Ze eet naast de chocolade en zo ook van die potjes babyvoeding. Gemalen eten lukt wel redelijk.
Ja hoor liever dik. Als ik alles van te voren had geweten had ik heb niet gedaan.![]()
Pff. Ik bestel drie keer dezelfde broek, alleen in een andere kleur.
De eerste zit perfect, de tweede zit een beetje te strak en de derde krijg ik niet eens over mijn benen heen.![]()
![]()
Misschien een brutale/onbeschofte vraag;quote:Op woensdag 20 januari 2016 13:21 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Ow ja dat heb ik ook nog gegeten.
Ja hoor liever dik. Als ik alles van te voren had geweten had ik heb niet gedaan.
Maar waarom heb je het toentertijd wél gedaan?"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"![]()
Omdat dat mij de beste oplossing leek. Dacht het niet zelf te kunnen. Dom hè?quote:Op woensdag 20 januari 2016 13:28 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Misschien een brutale/onbeschofte vraag;
Maar waarom heb je het toentertijd wél gedaan?![]()
Ongeveer 30 kcal voor zo'n standaard sushi (zeewier, rijst en een stukje vis). Er zit wat suiker door die azijn heen maar verder prima optie met veel eiwitten!quote:Op woensdag 20 januari 2016 12:35 schreef Aardbeimeisje het volgende:
Sushi als lunch, doen of niet... Echt gezond is het ook weer niet volgens mij
Edit: Oh je gaat naar zo'n onbeperkt sushi schuur.. daar moet je wel wat meer oppassen
Als ik gewoon sushi koop of bestel houd ik het vaak bij 10 stukjes, bij een onbeperkt sushi restaurant.. tja.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Zelfde maatquote:Op woensdag 20 januari 2016 13:26 schreef Myraela het volgende:
Pff. Ik bestel drie keer dezelfde broek, alleen in een andere kleur.
De eerste zit perfect, de tweede zit een beetje te strak en de derde krijg ik niet eens over mijn benen heen.![]()
![]()
Wat gek!
Ik geloof dat zij er wel heel blij mee is en ze ziet er oprecht ook fantastisch uitquote:Op woensdag 20 januari 2016 13:21 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ow ja dat heb ik ook nog gegeten.
Ja hoor liever dik. Als ik alles van te voren had geweten had ik heb niet gedaan.![]()
Alleen gingen we ook ergens wat eten, maar daar stond expliciet op de menukaart dat je niet samen van 1 bord mocht eten en dat ze daar 12,50 (!!) extra voor in rekening zouden brengen als je een extra setje bestek wilde. Het is zo zonde van je geld dat je een bord vol eten krijgt, daar een klein beetje van eet (2 eetlepels) en dan het volle pond moet betalen (en daarna ook weer moet overgeven). Ik zei nog tegen haar dat het maar goed is dat we niet vaker dingen samen doen, want ik word dik van haar
(alles wat ze niet op at, heb ik van gegeten
en ik weet: dat hoeft niet, maar toch deed ik het).
Ja, zelfde model en alles.quote:Alleen is de ene donkerblauw, de andere blauw en de laatste zwart. Ik hoorde wel eens dat de maten zo verschillend konden vallen bij H&M, maar ik had het niet zo extreem verwacht bij dezelfde broek.
![]()
![]()
Eigenlijk niet, want als je denkt te gaan falen dan faal je.quote:Op woensdag 20 januari 2016 13:33 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Omdat dat mij de beste oplossing leek. Dacht het niet zelf te kunnen. Dom hè?
En als je door zo'n ingreep het geloof krijgt dat je gezonder kunt dan slaag je dus ook veel sneller.
Zolang je er maar beter van bent geworden is het gewoon een prima keus geweest."Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"![]()
Ik heb het met 2 identieke overhemden ook, de een is een XL en de ander een XXL, zitten ongeveer hetzelfde, alleen de kleur is anders.quote:Op woensdag 20 januari 2016 13:36 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, zelfde model en alles.Alleen is de ene donkerblauw, de andere blauw en de laatste zwart. Ik hoorde wel eens dat de maten zo verschillend konden vallen bij H&M, maar ik had het niet zo extreem verwacht bij dezelfde broek.
Kledingmaten sowiesoDe ene XL zit als gegoten en de andere XXXL ben ik net een rollade in.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"![]()
Nou, ja, mja, ik snap het wel, ik weet waar jij vandaan komt. En er zijn maar weinig mensen die dat kunnen. (Waar rauw er wel 1 van is, waarvoor hulde).quote:Op woensdag 20 januari 2016 13:33 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Omdat dat mij de beste oplossing leek. Dacht het niet zelf te kunnen. Dom hè?
Het probleem van 60-70-80-90 kilo moeten afvallen is denk ik dat het ZO ONTZETTEND VEEL is en dat het echt facking lang duurt voor je er bent. Dan val je 10, 15, 20 kilo af maar dan ben je nog steeds véél te dik. En dat lijkt me heel frustrerend en ontmoedigend. Tel daar bij op dat je geen 160+ kilo wordt als je niet in zekere mate verslaafd bent aan fout eten
Ik zeg niet dat GBP dé manier is of dat op eigen kracht dé manier is, ik denk dat het hoe dan ook beter is om het nooit zo ver te laten komen natuurlijk, maar soms ben je al voorbij dat punt en dan gaat het gewoon om je leven.
En de meeste mensen met een gbp hebben ook niet zo'n heftig natraject als jij hebt gehad gelukkig.
disclaimer![]()
quote:Op woensdag 20 januari 2016 13:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zelfde maat![]()
![]()
Wat gek!
[..]
Ik geloof dat zij er wel heel blij mee is en ze ziet er oprecht ook fantastisch uit![]()
Alleen gingen we ook ergens wat eten, maar daar stond expliciet op de menukaart dat je niet samen van 1 bord mocht eten en dat ze daar 12,50 (!!) extra voor in rekening zouden brengen als je een extra setje bestek wilde. Het is zo zonde van je geld dat je een bord vol eten krijgt, daar een klein beetje van eet (2 eetlepels) en dan het volle pond moet betalen (en daarna ook weer moet overgeven). Ik zei nog tegen haar dat het maar goed is dat we niet vaker dingen samen doen, want ik word dik van haar
(alles wat ze niet op at, heb ik van gegeten
en ik weet: dat hoeft niet, maar toch deed ik het).
uit eten is ook niks voor mij. Als ze zich er goed bij voelt. Ik heb wel eens gedacht wat als alles wel goed gegaan was hoe het dan gegaan was.
Maar medischerm missers etc kan je zelf zo weinig aan doen.![]()
Ook mijn redenatiequote:Op woensdag 20 januari 2016 13:42 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nou, ja, mja, ik snap het wel, ik weet waar jij vandaan komt. En er zijn maar weinig mensen die dat kunnen. (Waar rauw er wel 1 van is, waarvoor hulde).
Het probleem van 60-70-80-90 kilo moeten afvallen is denk ik dat het ZO ONTZETTEND VEEL is en dat het echt facking lang duurt voor je er bent. Dan val je 10, 15, 20 kilo af maar dan ben je nog steeds véél te dik. En dat lijkt me heel frustrerend en ontmoedigend. Tel daar bij op dat je geen 160+ kilo wordt als je niet in zekere mate verslaafd bent aan fout eten
Ik zeg niet dat GBP dé manier is of dat op eigen kracht dé manier is, ik denk dat het hoe dan ook beter is om het nooit zo ver te laten komen natuurlijk, maar soms ben je al voorbij dat punt en dan gaat het gewoon om je leven.
En de meeste mensen met een gbp hebben ook niet zo'n heftig natraject als jij hebt gehad gelukkig.Als ik 10-20 kg afval, dan is dat heel goed zichtbaar, kan ik kleinere maten aan etc. Als je 170 kg bent en je valt 10-20 kg af, dan denkt nog steeds iedereen: die is dik. En moet je nog steeds xxl maten aan. Terwijl de effort net zo goed was. Ik weet zeker dat iedereen het zelf wel kan, als je een lange adem hebt. Maar ik heb 100% begrip voor de keuze gbp in veel gevallen.
We waren de hele dag in een sauna en we kregen zin in iets. Vooral ikquote:Op woensdag 20 januari 2016 13:44 schreef -Bubseltje- het volgende:
uit eten is ook niks voor mij. Als ze zich er goed bij voelt. Ik heb wel eens gedacht wat als alles wel goed gegaan was hoe het dan gegaan was.
Maar medischerm missers etc kan ze zelf zo weinig aan doen.
GBPs... heb al aardig wat verhalen gelezen hier en daar van van die mensen die na de operatie maar gewoon binnen enkele weken weer aan de patat en weetikveelwat gingen en niet afvielen en/of tegen 'complicaties' aan liepen. Ja.En dat moet dan allemaal vergoed worden?
Pls.
Ja doei.![]()
Dit geloof ik ook. Daarom baal ik ook echt dat ik er nu nog helemaal geen vertrouwen in heb.quote:Op woensdag 20 januari 2016 13:38 schreef Rauw. het volgende:
Eigenlijk niet, want als je denkt te gaan falen dan faal je.![]()
![]()
Die verhalen zijn er genoeg en ik hoor ze ook van mijn nichtje (over de mensen op haar cursusgroep), maar daar tegenover staan de vele succesverhalen en mensen die het prima doenquote:Op woensdag 20 januari 2016 13:46 schreef motorbloempje het volgende:
GBPs... heb al aardig wat verhalen gelezen hier en daar van van die mensen die na de operatie maar gewoon binnen enkele weken weer aan de patat en weetikveelwat gingen. Ja.En dat moet dan allemaal vergoed worden?
Pls.
Mijn moeder had een collega die eerst moeite deed om de laatste kilo's aan te komen zodat ze de operatie vergoed kreeg.![]()
Tante van mijn man heeft een gbp gehad en die vreet als een varken. Ja ze is zoooo veel kilo afgevallen joh. Ik kan nu normale maten aan. Nee je trekt nu die broek niet meer over je buik maar laat hem er onder hangen
Mijn zusje is nu in zo'n gbp traject gegaan. Een half jaar lang gesprekken met psychologen, sporten in het ziekenhuis en heel veel gesprekken en bezoekjes. Maar eerlijk?! Ik verwacht dat die in het begin heel veel afvalt want niet kunnen eten en daarna weer net zo veel of meer bij komt door het vreten.Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.![]()
Achja. Een afkickkliniek is ook vergoed, toch raken de meeste weer verslaafd. Als je een verslaafde bij zijn drugs weghaalt is die niet genezen. Als je een dik iemand slank maakt, weet die ook niet automatisch wat gezond eten is.![]()
Hier ook en tante die inmiddels 2 operaties of meer (?) operaties achter de rug heeft en maar BLIJFT eten. "ja ik heb een probleem met mijn schildklier"... Altijd als ik haar zie wordt er gestampd en gestouwd...
En ja, dat is OOK sneu, want het is een ziekte en een verslaving, alleen dat ga je zo niet oplossen.
Haar man is ook een tonnetje en haar 2 dochters knallen nu als obeesjes de puberteit in
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors![]()
Als je 170kg weegt heb je zoveel X'en, dat zie je ook wel in kledingmaten hoor. Maar dat ik gewoon de C&A in kan lopen en een XXL uit het normale rek trekken in plaats van een 5XL uit het grote maten rek... Dat was voor mij wel een beetje een "doel" en beloning voor het harde werk.quote:Op woensdag 20 januari 2016 13:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ook mijn redenatieAls ik 10-20 kg afval, dan is dat heel goed zichtbaar, kan ik kleinere maten aan etc. Als je 170 kg bent en je valt 10-20 kg af, dan denkt nog steeds iedereen: die is dik. En moet je nog steeds xxl maten aan. Terwijl de effort net zo goed was. Ik weet zeker dat iedereen het zelf wel kan, als je een lange adem hebt. Maar ik heb 100% begrip voor de keuze gbp in veel gevallen.
(Volgende is niet voor lichtgeraakten;)
En ja, je zou inderdaad een tijdje "de dikzak" blijven terwijl je bezig bent, maar je hebt het er zelf bij op gevreten, dus vind ik het ook je eigen zorg dat je het er weer af krijgt. Daar hoeft ons zorgsysteem niet voor op te draaien.
Naast een gezonder gewicht heb ik ook een leuke hobby/sport, een berenconditie en financiele voordeel wat betreft kleding kopen afgedwongen."Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"![]()
Precies! Ik ken 2 mensen die zijn zoveel afgevallen, zien er beide prachtig uit en doen het ook echt super! Kunnen normale hoeveelheden eten, krijgen alles goed binnen, dus het is echt niet altijd negatief.quote:Op woensdag 20 januari 2016 13:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die verhalen zijn er genoeg en ik hoor ze ook van mijn nichtje (over de mensen op haar cursusgroep), maar daar tegenover staan de vele succesverhalen en mensen die het prima doen![]()
ik word altijd armer van kleding kopen als ik afval Rauw. Wat is je geheim?
Of wacht, man. Laat maar
disclaimer![]()
Ik zocht even terug in de historie van dieetclub, toen Bubs en co hun operaties nog niet gehad hadden. Kwam een van mijn eerste posts tegenLittle did I knowquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 09:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Vaag, ik drink juist minder koffie omdat ik dat met een sigaret associeerEigenlijk nog maar 2 tot 3 kopjes per dag, terwijl ik daarvoor toch de 7 wel haalde. Maar da's op zich niet slecht want koffie zou de vetverbranding remmen?
Ik wil niet nog verder de verkeerde kant op gaan. Weegschaal die 79,5 zegt was toch wel een flinke wake-up call, want ik wil nooit meer 80+ gaan wegen![]()
![]()
disclaimer![]()
Het lijkt me overigens een afschuwelijke operatie. En het idee alleen al dat ik bijv niet eens een enorme bak salade naar binnen kan werken! *ril* En waar haal ik voldoende eiwit vandaan voor krachttraining als ik alleen mini-porties kan eten? Nah, doe maar niet, nooit, never. Dan liever altijd wat te dik. (ik ken dus mensen, (drie zelfs!), die zo'n operatie hebben laten doen terwijl ze niet eens zwaarder dan mijn max gewicht waren)."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
10 jaar geleden bijna.quote:Op woensdag 20 januari 2016 14:02 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zocht even terug in de historie van dieetclub, toen Bubs en co hun operaties nog niet gehad hadden. Kwam een van mijn eerste posts tegen
[..]
Little did I know![]()
![]()
Hoeveel weeg je nu dan?
![]()
Wat ik nog bizarrer vind zijn die operaties waarmee je je kaken half dicht laat maken zodat je alleen nog maar minihapjes kunt eten
Teruglezen in de dieetclub is niet goed voor jequote:Ik heb ervaring
Eh. Ik word er ook niet rijker van hoor, van dat afvallen. Qua kleding kopen.[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Bestaat dat nog?!quote:Op woensdag 20 januari 2016 14:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Wat ik nog bizarrer vind zijn die operaties waarmee je je kaken half dicht laat maken zodat je alleen nog maar minihapjes kunt eten![]()
![]()
Geen idee, is al een hele tijd terug dat ik dat in een documentaire gezien heb.quote:Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Maar de mensen die ik ken eten best redelijk normale porties! Dus hetzelfde als ik.quote:Op woensdag 20 januari 2016 14:02 schreef Isabeau het volgende:
Het lijkt me overigens een afschuwelijke operatie. En het idee alleen al dat ik bijv niet eens een enorme bak salade naar binnen kan werken! *ril* En waar haal ik voldoende eiwit vandaan voor krachttraining als ik alleen mini-porties kan eten? Nah, doe maar niet, nooit, never. Dan liever altijd wat te dik. (ik ken dus mensen, (drie zelfs!), die zo'n operatie hebben laten doen terwijl ze niet eens zwaarder dan mijn max gewicht waren).Hoe kan dat dan? Volgens mij is het beeld van mini ook niet altijd waar.
![]()
Wat lees ik hierquote:Op woensdag 20 januari 2016 14:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Wat ik nog bizarrer vind zijn die operaties waarmee je je kaken half dicht laat maken zodat je alleen nog maar minihapjes kunt etenjemig joh.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Normale porties zou niet moeten kunnen, geloof ik. Maar ik ben geen expert.quote:Op woensdag 20 januari 2016 14:04 schreef Aardbeimeisje het volgende:
Maar de mensen die ik ken eten best redelijk normale porties! Dus hetzelfde als ik.Hoe kan dat dan? Volgens mij is het beeld van mini ook niet altijd waar.
Geheim is dat ik nu veel harder kan lopen maar nog steeds dik ben. Waardoor áls het ze opvalt dat ik het onder m'n shirt heb, ik altijd nog hard weg kan rennen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 14:01 schreef Stormqueen het volgende:
ik word altijd armer van kleding kopen als ik afval Rauw. Wat is je geheim?
Of wacht, man. Laat maar
(Je betaalt ongeveer 20euri per X extra als je boven de XXL komt.)"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"![]()
Nú weeg ik 72,8quote:Op woensdag 20 januari 2016 14:03 schreef Aardbeimeisje het volgende:
[..]
10 jaar geleden bijna.Hoeveel weeg je nu dan?
1 jaar geleden woog ik ongeveer 100.
3 jaar geleden woog ik ongeveer 80
4 jaar geleden woog ik ongeveer 100
Moet ik nog even doorgaan of snap je waar ik heen wil?
disclaimer![]()
De dag erna werd ik geopereerdquote:Op woensdag 20 januari 2016 14:02 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zocht even terug in de historie van dieetclub, toen Bubs en co hun operaties nog niet gehad hadden. Kwam een van mijn eerste posts tegen
[..]
Little did I know![]()
![]()
![]()
10 jaar geleden alweer.![]()
Ik ook niet, toch kan t blijkbaar wel.. Of ik eet niet normaal maar dat denk ik toch wel:Pquote:Op woensdag 20 januari 2016 14:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Normale porties zou niet moeten kunnen, geloof ik. Maar ik ben geen expert.![]()
Ja... Snap het.Beetje jojo effect dus. Hoe heeft dat zo kunnen gaan?quote:Op woensdag 20 januari 2016 14:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nú weeg ik 72,8
1 jaar geleden woog ik ongeveer 100.
3 jaar geleden woog ik ongeveer 80
4 jaar geleden woog ik ongeveer 100
Moet ik nog even doorgaan of snap je waar ik heen wil?![]()
Mijn ma koopt wel eens kleren bij van die catalogusbedrijven en dan zie je héél duidelijk dat grotere maten daar altijd duurder zijn. Zo hangend in een rek valt dat vaak niet op, omdat je niet naar de kleinere maten kijkt. Maar in die catalogi zie je het zo mooi bij elkaar staan. Maat 36-38-40 19,95 Maat 42-44-46 24,95 Etcquote:Op woensdag 20 januari 2016 14:05 schreef Rauw. het volgende:
Geheim is dat ik nu veel harder kan lopen maar nog steeds dik ben. Waardoor áls het ze opvalt dat ik het onder m'n shirt heb, ik altijd nog hard weg kan rennen.
(Je betaalt ongeveer 20euri per X extra als je boven de XXL komt.)"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
ja, en milkshakes drinken kun je dan ook als een baas. Chocolade. Roomijs. Hotelcake. Aardappelpuree. Allemaal dingen die je niet hoeft te kauwen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 14:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Wat ik nog bizarrer vind zijn die operaties waarmee je je kaken half dicht laat maken zodat je alleen nog maar minihapjes kunt eten
Meestal zijn dingen die je moet kauwen gezonder
disclaimer![]()
Crashdieten.quote:Op woensdag 20 januari 2016 14:07 schreef Aardbeimeisje het volgende:
[..]
Ja... Snap het.Beetje jojo effect dus. Hoe heeft dat zo kunnen gaan?
Nou ja, de laatste keer was ik wel erg goed bezig, en sustainable, maar toen raakte ik zwanger.
disclaimer![]()
Kipfilet, bonen, mager vlees, groente, fruitquote:Op woensdag 20 januari 2016 14:07 schreef Stormqueen het volgende:
ja, en milkshakes drinken kun je dan ook als een baas. Chocolade. Roomijs. Hotelcake. Aardappelpuree. Allemaal dingen die je niet hoeft te kauwen.
Meestal zijn dingen die je moet kauwen gezonder
Zie je. Het draait allemaal om verstandige keuzes maken. Mgighighig.quote:Op woensdag 20 januari 2016 14:08 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Crashdieten.
Nou ja, de laatste keer was ik wel erg goed bezig, en sustainable, maar toen raakte ik zwanger.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors![]()
ik ben wel acht kilo afgevallen in dertig minutenquote:Op woensdag 20 januari 2016 14:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Zie je. Het draait allemaal om verstandige keuzes maken. Mgighighig.
disclaimer![]()
quote:Op woensdag 20 januari 2016 14:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zie je. Het draait allemaal om verstandige keuzes maken. Mgighighig.you made me lol!
[..]
Ja doei.![]()
nou, nog meer kinderhaters die het graag nogmaals even kwijt willen? Mooi, gaan we weer verder over afvallen
disclaimer![]()
Kindjesquote:Op woensdag 20 januari 2016 14:15 schreef Stormqueen het volgende:
nou, nog meer kinderhaters die het graag nogmaals even kwijt willen? Mooi, gaan we weer verder over afvallen*rammelderammel*
Al een half jaar bij elke pasgeborene zeggen: "IK WIL OOK EEN BABBYYYY"
Kuttiming hebben
Anywayyyy.. *kaant nog even een appel*No buy? Meh... Who are we kidding!
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7![]()
Gestampd DP?quote:Op woensdag 20 januari 2016 13:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hier ook en tante die inmiddels 2 operaties of meer (?) operaties achter de rug heeft en maar BLIJFT eten. "ja ik heb een probleem met mijn schildklier"... Altijd als ik haar zie wordt er gestampd en gestouwd...
En ja, dat is OOK sneu, want het is een ziekte en een verslaving, alleen dat ga je zo niet oplossen.
Haar man is ook een tonnetje en haar 2 dochters knallen nu als obeesjes de puberteit inOp 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!![]()
[..]
Bij mij heeft het ook kilos gescheeld die er nog steeds niet allemaal af zijn. Kind wordt bijna 5
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!![]()
voor je lichaam is dat soberso het bestequote:Op woensdag 20 januari 2016 15:30 schreef Myraela het volgende:
Ik jojo al teveel zonder kind, kan maar beter nooit zwanger worden.
disclaimer![]()
Ik heb een nichtje dat echt heel hevig jojode, tot ze twee kinderen op de wereld zette. Nu heeft ze twee pubers en maat 38.... ik hoop dat ik haar genen hebquote:Op woensdag 20 januari 2016 15:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
voor je lichaam is dat soberso het beste![]()
![]()
Ik weet niet of het een kwestie is van genen of meer van levensstijl. Sommige mensen switchen als ze kinderen krijgen van fanatiek sporten naar alleen nog maar 'voor die kinderen' leven en zelf weinig tijd aan hun gezondheid en eten besteden en die zullen misschien aankomen, anderen switchen juist van een ongezonde levensstijl naar een gezondere omwille van de kinderen en door de extra structuur.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dat is wel interessantquote:Op woensdag 20 januari 2016 15:50 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik heb een nichtje dat echt heel hevig jojode, tot ze twee kinderen op de wereld zette. Nu heeft ze twee pubers en maat 38.... ik hoop dat ik haar genen heb![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: