abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159214582
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P

S. 2014
J. 2016
  maandag 18 januari 2016 @ 21:53:55 #2
438758 zeer
Opritsjniki
pi_159214599
tvp
  maandag 18 januari 2016 @ 21:56:34 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_159214711
Ik zei dus, op ons kdv hebben ze geen vaste slaaptijden en kijken ook naar het kind.
Thuis slaapt ze overdag meer / langer dan daar. Maar hier is ze alleen, ik denk dat ze soms wel wakker wordt als andere kinderen huilen.
disclaimer
pi_159215109
F wordt soms alleen neergelegd op het KDV omdat hij de boel wakker keet :')
En zelf slapen ho maar op het KDV, met mazzel een uurje max.
  maandag 18 januari 2016 @ 22:06:32 #5
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159215123
Gm nee dat maakt geen verschil maar gaat me ook meer om het slapen in de middag. s avonds heeft hij wel een redelijk vaste bedtijd eind half negen.

Bij ons kdv kijken ze ook naar het kind, zeker als ze nog jong zijn. Lucas bleek goed te gedijen om met de oudere kinderen mee te slapen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_159215401
Bij djenna werkte ik ook met vaste tijden maar sat leverde bij mij veel stress en frustratie. Want het kind ging niet slapen maar het was 10.30 dus bedtijd. Ik las hier altijd over 'meeveren' met je kind en ik dacht altijd ... hoe dan? :?
Zelfde met flessen 'op verzoek'

Bij Boaz was ik zooo 180 graden anders. Hij gaat slapen als hij moe is... de ene keer is dat al om 11. De andere keer pas om 15. Soms doet ie 2 slaapjes op een dag. Soms 1. Soms dronk ie om de 2 uur een fles waardoor hij over de 30 schepjes kwam (o nooo :o )... en soms zat er 5 uur tussen .. en toch is ie groot geworden en gaat het hier prima ^O^ . Er is 1 dingetje vast in zijn ritme en dat is bedtijd rond 18.30/19 uur. Verder weinig vastigheid en 'kijken naar het kind' ipv dat stressvolle kijken naar de klok en het aantal schepjes. Maar ook dan komt het goed weet ik inmiddels :)
pi_159215416
Volgens mij slapen ze bij ons op de opvang vanaf half 1/1 uur. Thuis gaat hij meestal later liggen, net hoe het uitkomt :)

Wat een schrik Hilmo & Razz! Hopelijk nu alles weer goed en zonder pijn :*

Franny, vermoeiend lijkt me het. Het is jammer dat het dan nu al een 'domper' zet op iets leuks, namelijk de 2e verjaardag van I! Bij ons ging het tijdens F's verjaardag ook 'niet goed', vriend biechtte me op dat hij nu al op ziet tegen z'n 2e verjaardag :{

GM, wat verdrietig dat de hondjes en S niet samen gaan. Fijn dat je al zo snel een nieuw adres voor ze hebt gevonden!

F's favoriet op brood was pindakaas. Maar nu was daar opeens chocopasta in de kast :o Dus z'n nieuwe favoriet is coca-kaas O+ Haalt hij zelf uit de kast en zet op tafel. Lekker assertief :Y)
pi_159216444
Geen vaste tijden op een kdv? Grappig, het lijkt mij juist zo logisch om dat wel te doen, bijvoorbeeld na de lunch is een vrij 'logisch' moment om te gaan slapen, toch?

Fazz, ging de eerste verjaardag ook met gedoe gepaard bij jullie? Ik heb vanavond even een uur met mijn oudste zus aan de telefoon gehangen. Dat is weer een voordeel van zo'n groot gezin, dat je even lekker kunt spuien bij elkaar. :P .

I had na een dag vol rust, lange slaap, heel veel eten (ze heeft echt meer gegeten dan ik vandaag, geloof ik :o ), weer veel praatjes vanavond. Waaronder ook heel vrolijk aan haar vader vertellen dat niet hij maar zijzelf het beschuit op de grond had gegooid. "I.solde daan! Mag niet! Mamma niet blij! Beer ook broodje grond gooit! Niet papa! Mama, niet boos, nee, Mama blij! I.solde lief!" was de samenvatting van het hele gebeuren. Ze is echt heel erg bezig met al die emoties benoemen. Het is de hele dag 'mama blij, I.solde blij, papa ook blij..' En ook proberen de tegenstellingen te benoemen. Waarbij het tegenovergestelde van 'lief' boos is. Erg leuk om te steeds meer te horen van wat er in dat hoofdje om gaat.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159220524
Oef, ik heb echt nooit tijd om te posten hier. Dus een bijleesgroet :W want ik kan het niet meer bijbenen.

fazz, jij ook al zo'n assertieve! Hier staat ze naar de kast te wijzen en in haar handjes te klappen. Daar staan de rozijntjes _O-

Ik voel me soms wel raar als ik over jullie rituelen en ritmes lees. Ons ritme is dat er gene ritme is. En rituelen al helemaal niet :D O snapt er niets meer van als we ineens een bokeje gaan lezen voor het slapen gaan. Dus die keilen we gewoon in bed, zeggen dag en dan gaat ze (soms) slapen. Verder doen we werkelijk maar wat. Op het kdv heeft ze een ritme op de klok (moet ook haast wel) en dat houdt ze ook prima vol. Thuis leggen we haar in bed wanneer ze moe is.

Wij gaan dus wel regelmatig hele dagen met haar op pad, hebben we altijd gedaan. Laatst nog in de efteling bv, of een dag winkelen. Ook 's avonds zijn we wel eens weg met haar (heel soms maar). Maar O slaap heel prima in haar wagen, dus dat scheelt een berg. Daar slaapt ze in het kdv ook in (buiten). Dus die is wel gewend om met geluiden en in haar wagen te slapen. Erg handig voor ons. In de efteling legden we haar wagen neer, wandelden wat en poef, weg was ze. En wij dus 1,5 rondbanjeren met slapend kind :')

Maar dit past bij ons, en gelukkig lijkt O nergens problemen mee te hebben. En mocht ze dat wel hebben, dan passen wij ons aan, het is niet zo dat zij zich aan ons aan moet passen.

Nu staat ze te puzzelen, gek kind. Alle stukjes legt ze gewoon in een keer goed neer. En ze is net een papegaai, ze zegt werkelijk alles na, en onderscheidt Noors en Nederlands. En sleetjerijden is de bom, liefst van de heuvel af. En haar apie is haar alles ("apie"apiiieeee")En op het kdv steelt ze de show als ze liedjes zingen. En ze poepte, in haar luier dan wel, op een potje :') :o . Ze wordt zo groot! /nietgedachtdatikdatclichéooitzougebruiken.
(En een kleine relativerende noot: het is heus ook wel eens een uitdaging hier hoor, maar ik houd het graag positief ;))
  dinsdag 19 januari 2016 @ 07:55:50 #10
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159220662
Wij hebben een redelijk ritme en vooral rituelen. Niet hele bijzondere maar de rituelen geven O. Wel echt duidelijkheid heb ik het idee.
Onze avond verloopt elke avond zo:
Eten. Na eten en toetje Olleke Bolleke doen.
Dan nog even spelen, pap op stoel voor tv
In bad, pyama aan, nog even aan de borst in alle rust en naar bed.

Als we bij iemand anders eten dan doen we het riedeltje thuis vanaf de pap.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 08:26:56 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_159220870
Wow snoenk, eten én toetje én pap én melk? Past dat er allemaal in? :D

Chocopasta :9 F. weet wel wat lekker is :Y)

Wat leuk Franny, dat ze zo vertelt over wat ze mee heeft gemaakt O+ ik kan me daar zo weinig bij voorstellen, dat dat over een paar maanden ook zo gaat :D

Room, jouw meisje is ook zo'n ontzettend snelle zeg! Puzzels maken, wat knap! _O_
disclaimer
  dinsdag 19 januari 2016 @ 08:43:39 #12
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159220989
Ja ze eet echt zoveel. Op een dag eet ze gemiddeld 2 broodjes (zonder korst want ieuww korst :{w ) 3 stuks fruit. Wat rozijntjes, stukje koek of wat tomaatjes. Bordje avondeten en dan dus nog toetje en pap.
Sochtends en savonds krijgt ze nog borst maar dat is volgens mij niet bijzonder voedend meer. Vooral savonds zijn het hooguit 3 slokjes.
En dan nog alles wat ze bij mij schooit als ik iets aan het eten ben.
pi_159220994
Dat ligt vast aan de naam, snoenk. Mijn O eet ook als een bootwerker :D
pi_159221003
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 08:26 schreef Stormqueen het volgende:

Wat leuk Franny, dat ze zo vertelt over wat ze mee heeft gemaakt O+ ik kan me daar zo weinig bij voorstellen, dat dat over een paar maanden ook zo gaat :D
Het zijn echt van die eureka momentjes. Dat je op een dag besluit eens met je kind de dag door te nemen, en dat ze dan heel duidelijk gaat reageren en jaja gaat zeggen en laat blijken dat ze heel duidelijk snapt waar je het over hebt. Die kleintjes hebben echt vaak al veel meer door dan we denken, ze kunnen het alleen nog niet precies zeggen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 19 januari 2016 @ 08:52:29 #15
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159221065
Dan is het vast de naam ja :D

quote:
2s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 08:45 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Het zijn echt van die eureka momentjes. Dat je op een dag besluit eens met je kind de dag door te nemen, en dat ze dan heel duidelijk gaat reageren en jaja gaat zeggen en laat blijken dat ze heel duidelijk snapt waar je het over hebt. Die kleintjes hebben echt vaak al veel meer door dan we denken, ze kunnen het alleen nog niet precies zeggen.
Dit klinkt zo O+ O+
  dinsdag 19 januari 2016 @ 09:06:17 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_159221266
Mauw eet de ene dag meer dan ik en de andere dag bijna niets. Is geen peil op te trekken :')
Gisteren wel een bordje nasi schoon leeg. Da's echt haar lievelings. En 1-4 boterhammen (met korsten indien pindakaas, anders zonder), 0-2 fruit, 0-2 rijstwafels oid. En twee flessen melk.

Toetjes eet ik zelf niet, dus zij ook meestal niet :@
disclaimer
  dinsdag 19 januari 2016 @ 09:14:22 #17
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159221395
Hoe eet M. Rijst? Eet ze al van/met een lepel?
Wij eten nu alleen dingen die je vast kan houden :')
Wel langzaam begonnen om met een lepel te eten maar meestal eindigd dat in een woeste O. Want alles moet zelluf en ik mag dus niet even de lepel vasthouden om er een nieuw hapje op te doen.

Wij eten nu toetjes omdat O. Toetjes eet. Hiervoor ook meestal geen toe.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 09:17:07 #18
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_159221449
Suus eet veel met haar handjes. En soms met haar lepel. Toetje altijd zelf met lepel tenzij ze er niet meer bij kan. Dan zegt ze: helpuh en mag ik haar voeren O+

Ze eet net zoals Mauw, enorm wisselend.

Puzzelen kan ze ook al best aardig :D. Knap vind ik dat!
  dinsdag 19 januari 2016 @ 09:18:52 #19
149959 SQ
snelle trees
pi_159221484
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 09:14 schreef snoenk het volgende:
Hoe eet M. Rijst? Eet ze al van/met een lepel?
Wij eten nu alleen dingen die je vast kan houden :')
Wel langzaam begonnen om met een lepel te eten maar meestal eindigd dat in een woeste O. Want alles moet zelluf en ik mag dus niet even de lepel vasthouden om er een nieuw hapje op te doen.

Wij eten nu toetjes omdat O. Toetjes eet. Hiervoor ook meestal geen toe.
OF ze propt het met handenvol naar binnen, of ik voer wat tussendoor. Ze eet meestal eerst de groenten er uit ( O+ ) en dan ook in een volgorde, dus bijvoorbeeld eerst alle rode paprika, dan de wortel, dan de groene paprika, etc. En daarna schuiven we een beetje. Ze probeert ook zelf met de lepel te eten, maar draait m altijd vlak voor haar mond om zodat alles op haar schoot / de vloer landt :') (kat ook weer blij!)
disclaimer
pi_159221757
Eten doe je met je ene hand terwijl je in je andere hand je vork en lepel tegelijkertijd vasthoudt.
Kan je tenminste zeggen dat je met bestek eet :')

Hier wisselt hij af, hij kan heel netjes prikken met een vorkje en scheppen met een lepel. Maar dat gaat niet snel genoeg geloof ik
pi_159221844
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 09:18 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

OF ze propt het met handenvol naar binnen, of ik voer wat tussendoor. Ze eet meestal eerst de groenten er uit ( O+ ) en dan ook in een volgorde, dus bijvoorbeeld eerst alle rode paprika, dan de wortel, dan de groene paprika, etc. En daarna schuiven we een beetje. Ze probeert ook zelf met de lepel te eten, maar draait m altijd vlak voor haar mond om zodat alles op haar schoot / de vloer landt :') (kat ook weer blij!)
Dat sorteren doet ze dat ook met blokjes en balletjes?
F begon daar op een gegeven moment mee dat hij eerst alle rondjes uit de blokkenton haalde en daarna alle vierkantjes. En ook met opruimen is hij heel secuur.
Uberhaupt is het een klein autistje, deuren moeten dicht, alles moet opgeruimd qua bakjes en flessen.
pi_159221904
Js eet alles zelf, met handjes of een lepel. Ik geef hem alleen voor het slapen zelf nog een fles, de rest van de dag staat er ee rietjesbeker, roze met melk en blauwe met water :P (oh en ik moet weer gaan oefenen met een gewone beker)
Na het eten is het hier wel altijd een slagveld op de vloer en op de kleding ;)

Op ons kdv volgen ze als baby het kind qua slapen. Maargoed Js slaapt vanaf dat hij een half jaar? was al maar 1x per dag zo'n anderhalf uur :') (waar maakt niet uit, dus dat is wel makkelijk!)

Puzzelen en gevoelens vertellen! Wow wat knap!
  dinsdag 19 januari 2016 @ 09:52:55 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_159222077
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 09:40 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Dat sorteren doet ze dat ook met blokjes en balletjes?
F begon daar op een gegeven moment mee dat hij eerst alle rondjes uit de blokkenton haalde en daarna alle vierkantjes. En ook met opruimen is hij heel secuur.
Uberhaupt is het een klein autistje, deuren moeten dicht, alles moet opgeruimd qua bakjes en flessen.
het is me nog niet echt opgevallen eigenlijk. Volgens mij pakt ze met eten vooral eerst wat ze het lekkerst vindt :D
disclaimer
  dinsdag 19 januari 2016 @ 09:53:04 #24
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159222086
O. Eet ook op volgorde O+
En ook autistische trekjes. Deuren en lades moeten dicht. Ik pak tegenwoordig als een ninja mijn bestek uit de lade anders zit mijn hand ertussen :D
en ze kan vreselijk druk zijn om blokjes van de ene kist in de andere te stoppen. Of alle blokjes in mijn hand of een verdwaalde schoen en dan WOEST als niet alle blokjes in mijn hand passen O+
pi_159222210
Haha snoenk, herkenbaar

Vandeweek werd er een laarsje gepakt waar alle rozijntjes in moesten (banaan is ook al eena gebeurd)
Bakjes met eten zijn zo 2015 :{w
pi_159222269
Mwahahahahahaha, een laars met rozijntjes O+
Hier wordt er begonnen met het vlees, dan de aardappelen/rijst/pasta en als hij dan echt nog honger heeft een hapje groente :')
  dinsdag 19 januari 2016 @ 10:03:28 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_159222313
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:02 schreef Loj het volgende:
Mwahahahahahaha, een laars met rozijntjes O+
Hier wordt er begonnen met het vlees, dan de aardappelen/rijst/pasta en als hij dan echt nog honger heeft een hapje groente :')
Echte mannen eten vleesch.
disclaimer
  dinsdag 19 januari 2016 @ 10:06:12 #28
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159222389
Haha eten verdwijnt gelukkig alleen nog maar in haar mond.
Verheug me er nog niet op om in mijn schoen stukjes banaan te vinden. Kan me het gevoel al wel helemaal indenken. Zeker als je met blote voeten in je schoen gaat :'(

O. Druk met blokjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159222439
Wish me luck

Ik ga met de SloopKogel naar de kapper.
Staat voor hem gelijk aan het allerallerALLERergste wat je maar kan overkomen.
Oftewel 15 minuten schreeuwen en dramtiek in een kappersstoel ;(
  dinsdag 19 januari 2016 @ 10:14:13 #30
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159222569
Succes blue :*
Werkt een telefoon met filmpjes of een doosje rozijntjes niet?
pi_159222711
Succes Blue :* Lijkt me ook best spannend voor ze!
ik wacht nog steeds op genoeg haar voor een knipbeurt :')

F weigert zuivel te eten; geen yoghurt/ijs/melk/kaas, zodra het in de buurt komt draait hij z'n gezicht al weg :{ Gesmolten kaas en warme melk gaan een beetje. Gisteren had ik een kaassaus gemaakt en daar doopte hij toch een paar keer z'n pasta in. Eten gaat hier ook op volgorde van lekker, dus eerst alle pastaaaa (die je ook heel tof op je vingers kunt schuiven :Y) penne )
pi_159222860
Blue herkenbaar, het KDV legt B vaak wat eerder op bed dan de rest omdat ie altijd de boel op stelten zet (zingen, kletsen etc).
B zit wel in een redelijk strak ritme overigens. Daar gedijt hij het beste op en gaat ook altijd heel soepel. Natuurlijk wijken we wel eens een kwartiertje af maar veel meer is het niet.
Hi Room :W
Sterkte Blue (gelukt of nu een scheef geknipt hoofd?)

Gisteren was B bij mijn schoonouders, was oma gevallen in de woonkamer, ging B erheen met een stoofje pakte oma's hand en zei 'Oma kom maar, staan' en toen ze weer stond 'kusje?' Veeg me op!! O+ O+ O+ O+ O+ Onze baby?!

Fazz, zuivelfobie? :D Alle kaas?
pi_159223058
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:03 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik heb gewoon een heel geëmancipeerde dame.
pi_159223807
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 09:18 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Haha, dat op volgorde eten is erg herkenbaar. L doet dat ook en peuter ook nog steeds.
Wisselt idd ook sterk met hoeveel L eet. Hadden nu een paar dagen gehad dat ie weinig at, maar gister had hij een heel potje op (krijgt hij op t kdv om 5 uur, dan heeft ie namelijk honger), maar 's avonds thuis at hij zo nog een bijna vol bordje mee (broccoli was niet aan te slepen), en toen ook nog een toetje én nog borstvoeding. maar vaak eet hij maar een kwart potje op t kdv en wil dan niks meer 's avonds.
pi_159224440
*O* overleefd!
Zijn 3e knipbeurt inmiddels.
En het gaat steeds beter.
Nu was het alleen nog brullen toen de föhn aanstond bij iemand anders.
En idd, rozijntjes zijn the key to succes :')
pi_159224682
wat goed! ik laat hier idd mijn vriend W afleiden met teletubbies en lekker fruit en weet ik het, en dan doe ik even snel knipperdeknip. Alleen probeer ik het niet meer :')
pi_159224755
Zelf knipperdeknip??
Held!
Dan weet ik zeker dat de tondeuse er later nog eens overmoet als ik dat ga doen :D
  dinsdag 19 januari 2016 @ 12:26:34 #38
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_159225154
Nou, zeg dat, held! Ik krijg al amper een staartje in d'r haar :') laat staan dat ik zou kunnen knippen...

Ze kan nu een 'echte' staart O+ :

pi_159225197
Oh ja maar ik heb er zeker 5 youtube filmpjes over gekeken dus ik ben bijkans een professional :7
pi_159225295
Zo'n staart kon F hier inmiddels ook :@
  dinsdag 19 januari 2016 @ 12:37:03 #41
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_159225307
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 12:36 schreef BlueEyes het volgende:
Zo'n staart kon F hier inmiddels ook :@
:D

Dit duurde bij mijn peuter echt tot ze ruim 2 was... haar haar groeit zó langzaam!
pi_159225340
Overigens lijkt meisjeshaar me wel moeilijker hoor, dat is langer en moet toch iets preciezer recht. W knip ik gewoon heel kort want anders moet het 2 weken later weer }:| maar dat luistert niet zo nauw.

Als deze buikbaby een meisje wordt moet ze maar krullen krijgen, dan kan dat ook lekker slordig.
(Ik knip mezelf ook overigens :') )

[ Bericht 0% gewijzigd door Crumpette op 19-01-2016 13:01:48 ]
pi_159225378
Mnohh een echte staart O+ O+

Goed gedaan bij de kapper F! *O*
  dinsdag 19 januari 2016 @ 12:44:00 #44
149959 SQ
snelle trees
pi_159225442
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 12:38 schreef Crumpette het volgende:
Overigens lijkt meisjeshaar me wel moeilijker hoor, dat is langer en moet toch iets preciezer recht. W knip ik gewoon heel kort want anders moet het 2 weken later weer }:| maar dat luistert niet zo nauw.

Als deze buikbaby een meisje wordt moet ze maar krullen krijgen, dan kan dat ook lekker slorig.
(Ik knip mezelf ook overigens :') )
meisjeshaar kun je meestal langer uitstellen gelukkig :D
disclaimer
pi_159225476
Ja precies dat ja. En je kunt het achter gewoon op 1 lengte knippen ipv dat Alle haren op die bol meegenomen moeten worden 8-).
En voor gewoon een speldje erin O+
pi_159225506
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 12:26 schreef Tante_Soesa het volgende:
Nou, zeg dat, held! Ik krijg al amper een staartje in d'r haar :') laat staan dat ik zou kunnen knippen...

Ze kan nu een 'echte' staart O+ :

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Wat een schatje zeg.
Werewolf
  dinsdag 19 januari 2016 @ 12:59:45 #47
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_159225735
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 12:44 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

meisjeshaar kun je meestal langer uitstellen gelukkig :D
Het zit nu vaak zo:

...

Geloof dat ze toch maar even geknipt moet worden. Ragebol O+
  dinsdag 19 januari 2016 @ 13:03:14 #48
149959 SQ
snelle trees
pi_159225796
Ah wat lijkt ze even lekker klein op die foto soesa O+

En ik ben juist dol op ragebolhaar bij dreumesen :@ O+ ik zeg: niks meer aan doen!
disclaimer
  dinsdag 19 januari 2016 @ 13:07:30 #49
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_159225872
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:03 schreef Stormqueen het volgende:
Ah wat lijkt ze even lekker klein op die foto soesa O+

En ik ben juist dol op ragebolhaar bij dreumesen :@ O+ ik zeg: niks meer aan doen!
:). Polletje piekhaar O+.

Mauw heeft niet jouw krullen 'geërfd' he? Suus heeft ook echt heel ander haar dan ikzelf (of haar zus), het is heel steil en glad. Ik heb zelf meer slag en pluizig :'). Ik wilde vroeger altijd zulk haar als dat zij nu heeft!

[ Bericht 0% gewijzigd door Tante_Soesa op 19-01-2016 13:13:10 ]
pi_159225948
Niks meer aan doen en coupe troep (zoals la mama momenteel :') ) ging het hier niet meer worden.
Onder de douche kwam het in zijn nek tot aan zijn schouderbladen :@ en zijn pony bleef vaak in zijn veel te lange jaloersmakende wimpers hangen
  dinsdag 19 januari 2016 @ 13:10:51 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_159225950
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:07 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

:). Polletje piekhaar O+.

Mauw heeft niet jouw krullen 'geërfd' he? Suus heeft ook echt heel ander haar dan ikzelf (of haar zus), het is heel stijl en glad. Ik heb zelf meer slag en pluizig :'). Ik wilde vroeger altijd zulk haar als dat zij nu heeft!
Ik wilde als kind wel steil haar ja, want dat hadden alle populaire meisjes. Steil haar met een schattig haarbandje in. Mijn haar moest altijd op mijn hoofd worden vastgeknoopt :') Nu ben ik wel blij met mijn natuurlijk volume. Meestal dan :')

Mauwtje heeft wel slag hoor! Zal eens een fotootje zoeken...
disclaimer
pi_159225967
Dreumessen met kapsels O+

Exode, yep, alle kaas wordt afgekeurd... geraspt over de pasta mag natuurlijk wel maar een plakje/blokje kaas (ongeacht soort) wordt vakkundig van het bord afgewerkt :+
pi_159225975
Jullie blonde meisjes O+
Echt zo zoet vind ik dat die witblonde haartjes
  dinsdag 19 januari 2016 @ 13:11:51 #54
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
  dinsdag 19 januari 2016 @ 13:17:20 #55
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_159226118
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:11 schreef BlueEyes het volgende:
Jullie blonde meisjes O+
Echt zo zoet vind ik dat die witblonde haartjes
En dan is Suus zelfs nog een tint donkerder dan E.! Die is echt wit O+.

Ze ziet er idd heel zoet uit maar ondertussen :X. Als peuterzus iets doet wat mevrouw Dreumes niet aanstaat dan zet ze DIRECT haar tanden in de buik/arm/been van zus...
  dinsdag 19 januari 2016 @ 13:17:33 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_159226125

De ene dag krult het meer dan de andere dag, maar ze heeft bovenop echt van dat superfijne babyhaar en in haar nek gaat het nu steeds meer krullen. En aan de zijkanten heeft ze twee van de plukken die zo opzij staan :') O+ Beetje afhankelijk van het weer en de hoeveelheid smeerkaas wel.
disclaimer
pi_159226265
Zusterliefde Soes :X
Wat een muppets zijn ze soms ook als het niet gaat zoals ze willen.
Ik moet altijd smakelijk lachen om de verhalen van anderen.
En sta ook keihard te grinniken als er hier op dramatische wijze gedweild wordt.

Mauwtje wat een liwf zacht popje lijkt ze zo.
Zo totaal niets van dat mopperpotje dat je me laatst liet zien :D
  dinsdag 19 januari 2016 @ 13:22:22 #58
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_159226268
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:17 schreef Stormqueen het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De ene dag krult het meer dan de andere dag, maar ze heeft bovenop echt van dat superfijne babyhaar en in haar nek gaat het nu steeds meer krullen. En aan de zijkanten heeft ze twee van de plukken die zo opzij staan :') O+ Beetje afhankelijk van het weer en de hoeveelheid smeerkaas wel.
Ah ja, dat is idd meer krul dan ik mij herinnerde!

Dat geconcentreerde bekkie op foto 1 O+
  dinsdag 19 januari 2016 @ 13:23:38 #59
149959 SQ
snelle trees
pi_159226308
potverdorie soesa, bijten? :X De kleine blonde onschu... eh, alligator :') Dat verwacht je niet he?

En fazz, wat bijzonder, een kaasaversie? Volgens mij is dat echt heel zeldzaam onder dreumesen :D
disclaimer
  dinsdag 19 januari 2016 @ 13:28:38 #60
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_159226434
Bijten ja :( . Wat zijn die kleine tandjes dan scherp ;( En die goedzakpeuter laat het ook gewoon gebeuren he...

Ja, ze heeft nogal wat pit in haar donder, die kleine uk O+
pi_159226461
Hoeveel zit er tussen qua leeftijd bij de meiden Soes?
  dinsdag 19 januari 2016 @ 13:32:25 #62
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_159226536
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:29 schreef BlueEyes het volgende:
Hoeveel zit er tussen qua leeftijd bij de meiden Soes?
2 jaar en een week of 6. E. is altijd hééééél lief voor S. geweest, nooit jaloers/gemeen oid.

Ze gaan nu steeds meer samen spelen, dan schateren ze het uit samen O+. Dat is echt té lief gewoon O+
  dinsdag 19 januari 2016 @ 13:33:51 #63
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_159226584
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:28 schreef Tante_Soesa het volgende:
Bijten ja :( . Wat zijn die kleine tandjes dan scherp ;( En die goedzakpeuter laat het ook gewoon gebeuren he...

Ja, ze heeft nogal wat pit in haar donder, die kleine uk O+
Volgensmij heb ik echt de mannelijke varianten van jouw meisjes!

Alleen pakt Frans ipv bijten een vakkundig uitgekozen speeltje en gaat daarmee meppen.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_159226627
Klinkt heerlijk O+

*rammeltnogevenverder*
pi_159226719
Wij zijn uiteindelijk naar de kapper gegaan met Stip, omdat mijn vriend een paar speldjes in zn hand geduwd kreeg in de speeltuin met daarbij de vraag of ze 'van haar' waren :') En hij was echt volledig in het blauw met dinosaurussen en auto's op zn kleren :D En toen heeft de kapster zn pony veel te kort geknipt en ze werd chagrijnig toen hij niet meer stil wilde zitten nadat ze hem kraste met haar schaar }:| Het begint nu eindelijk wat fatsoenlijker te worden, maar ik moet dus echt nog even op zoek naar een andere kapper :')
pi_159226850
Wat een doos Dot.
Duidelijk geen ervaren kinderknipster.
Hier gelukkig wel (wel duur :X )
En die knipjes :o _O- kon reactie van hier zijn.
Hoor ook heel vaak dat meisje ondanks overduidelijke jongenskleding
  dinsdag 19 januari 2016 @ 13:45:22 #67
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_159226899
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:35 schreef BlueEyes het volgende:
Klinkt heerlijk O+

*rammeltnogevenverder*
O+

Ja, het is echt heel tof, zo 2 kindjes :Y. E.lin is echt een enorm lieve grote zus, ze let altijd op haar zusje en ze lopen ook vaak hand in hand op E's verzoek O+ (dan kan Suus niet weglopen mam!).

Bij ons op het KDV komt er iedere 6-8 weken een kinderkapper, dat is heel fijn omdat ze dan in hun eigen vertrouwde omgeving geknipt worden.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 13:48:05 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_159226984
whehehe :') Het is ook lastig met die kleintjes. Gisteren werd er een Afrikaans jongetje door zijn moeder afgeleverd op het kdv die er alleen incidenteel heen gaat. Ik schat hem 20 maanden, en hij had een hipsterknot. Dus ja, dat gaat mis, zeker met van die enorme lange wimpers _O-

Mauw wordt nog steeds altijd voor jongen aangezien, en ze heeft echt een meisjessnoetje vind ik. Maar ja, ik kleed 'r natuurlijk wel zo, dus eigen schuld :')

(niet mijn huis. :'))
disclaimer
  dinsdag 19 januari 2016 @ 13:52:18 #69
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_159227100
Ik vind het ook een duidelijk meisjessnoetje ja :Y. Maar mijn meiden zijn wel eens jongens genoemd terwijl ze een jurkje aan hadden, (oude(re)) mensen kijken ook gewoon niet goed ofzo. Kort haar = jongen, lang haar = meisje.
pi_159227370
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:23 schreef Stormqueen het volgende:
En fazz, wat bijzonder, een kaasaversie? Volgens mij is dat echt heel zeldzaam onder dreumesen :D
Niet alle kaas he, pindakaas & coca-kaas eet ie wel :+

Ai Soesa, naar dat bijten :X

F wordt eigenlijk altijd als jongen ingeschat, maarja jongenskleding + geen/kort haar. Kan dus geen meisje zijn _O-
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:03:45 #71
149959 SQ
snelle trees
pi_159227413
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:01 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Niet alle kaas he, pindakaas & coca-kaas eet ie wel :+

Ai Soesa, naar dat bijten :X

F wordt eigenlijk altijd als jongen ingeschat, maarja jongenskleding + geen/kort haar. Kan dus geen meisje zijn _O-
F. heeft ook wel écht een jongenskoppie. Die kun je echt niet mis hebben :D
disclaimer
pi_159227673
Blue F. als meisje? Nee joh :D !
Lou wordt wel al-tijd ventje genoemd door iedereen. Ook al loopt ze in roze jurkjes, knalroze broeken en een niet te missen roze fluffy jas :')
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:14:55 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_159227685
En Lou is ook echt wel een meisje-meisje _O-
disclaimer
pi_159227860
Jah serieus...
Ik werd vroeger altijd voor jongetje aangezien en hij voor meisje :')
Oude foto van 9 mnd oud
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lou is een meisje op en top! Dat snap ik nu weer niet.
Mauw vind ik ook een typisch meisjeskoppie.

Afgelopen zondag waren we zwemmen en naast ons zat een jongetje/meisje in zwemluier.
Echt we kwamen er niet achter of het nu een jongetje of meisje was.
Waarom die ouders ook geen zwembroekje in genderspecifieke kleur aan doen :{w
pi_159227902
Ah ja, Lucas wordt ook vaak aangezien voor een meisje :')
En kapsels _O- -O-

Kaas is hier ook niet echt favoriet, wordt resoluut van brood geplukt en op tafel uitgesmeerd :Y) Pindakaas is altijd goed. En gisteravond ging de Easypeasy-broccoli-met-kikkererwtpuree-en-makreel er wel goed in!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_159227946
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:03 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Zeker, zeker! Een keer raden wiens vlees wordt gejat altijd :')

Ik vind Js trouwens (door z'n krulletjeshaar) meer eruit zien als een meisje... Maar hij wordt nooit als meisje gezien. Ik kleed hem vast lekker mannelijk ;)

Tof he Soes, als ze zo samen spelen O+ (behalve dat bijten dan! Voorlopig blijft het hier bij elkaar duwen :') ).
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:26:23 #77
149959 SQ
snelle trees
pi_159227957
Bij Lucas kan ik me er nog wel iets ij voorstellen, die heeft zo'n zachte uitstraling en die enorme ogen :D En weinig haar, dus dat geeft niks weg _O-

Blue, jij hebt best jezelf een beetje gekloond zeg :o O+
disclaimer
pi_159228103
Mijn vader noemt onze dreumes altijd "jochie" maar houdt bij hoog en bij laag vol dat je dat ook best tegen een meisje kunt zeggen :') O+
pi_159228107
Dat is echt twee druppels water ja, Blue!

Lou heeft trouwens ook wel kort haar. Naja het lijkt kort door de krullen O+
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:44:02 #80
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_159228357
Frans is ook vaak een Fransien in de ogen van bejaarden. Ach ja.. ik ga er maar in mee. Heb ik ook een beetje een meisje ;) .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:44:07 #81
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_159228361
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:33 schreef Skittles het volgende:
Dat is echt twee druppels water ja, Blue!

Lou heeft trouwens ook wel kort haar. Naja het lijkt kort door de krullen O+
[ afbeelding ]
Nohh, krullen O+!

Blue, wow! Wat lijken jullie zeg, tof!! Ik ga vanavond even in mijn oude fotoalbums neuzen.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:45:18 #82
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159228391
Morgen is R. alweer 2 en we wachten nogsteeds op haargroei _O-
Hij heeft echt een heel klein beetje en we hebben het nog nooit geknipt.

Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_159228481
Woe Blue, dat lijkt echt zeg!

En wat veel dreumesjes met krulletjes hier. Ik dacht dat het heel bijzonder was ;) maar ik vind het zo tof!
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:55:27 #84
149959 SQ
snelle trees
pi_159228651
het ligt er een beetje aan wat ze op brood krijgen, loj. Boter geeft betere krulletjes dan appelstroop!
disclaimer
pi_159228717
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:55 schreef Stormqueen het volgende:
het ligt er een beetje aan wat ze op brood krijgen, loj. Boter geeft betere krulletjes dan appelstroop!
Ja, maar appelstroop maakt z'n haar weer wat donkerder. :P
pi_159229058
Fazz, wat grappig zo'n kaasfobie. Is de tegenpool van B wat dat betreft. :) Die vreet alles waar het woord kaas in voorkomt.

Mooie slag in de haren SQ! Ben jaloers.
pi_159229197
Gestampte muisjes (ja ik vergiftig mijn kind) doen haartjes het ook goed op!
pi_159229849
Mnoh wat een lieve foto's allemaal. Mauw heeft wel echt een meisjeskoppie hoor. En Loutje's krullen. Franske heeft een zachte uitstraling maar is toch ook gewppn een duidelijk kereltje?

Hier is eten nog steeds pet. Vlees en aardappel gaan en alle andere dingen likt hij aan of bijt hij op en worden dan resoluut uit de mond gevist en ofwel aan papa aangeboden ofwel over tafel gesmeerd.

Alleen verstopt in fijn gepureerde pastasaus gaat het wel, en pasta is sowieso win...

Vanavond gaan we andijviestamp proberen, ben benieuwd :')
Kwak
pi_159229948
Hier is elke stamp een no go geworden. Losse groente vreet ie zelfs maar zodra het gestampt is, vist ie uit zijn mond. Gek kind.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 16:01:04 #90
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_159230416
Groenten zijn hier sowieso een no-go. Tenzij sperzieboon of doperwt maar de rest :N. Peuter eet ook heeeeel slecht groenten maar die begint nu tenminste weer met proeven (mam! Ik at een doperwt!). Suus geeft rauwkost direct aan het konijn en groenten in d'r eten legt ze netjes naast haar bord.

Nog 1 foto'tje hoor :@

Net wakker op het KDV O+. Rode wang, ik vermoed dat ze nog een kiesje krijgt. Ze heeft ineens haast!
pi_159230941
Nou, precies hetzelfde hier dus Kwak :)
Morgen eten we bijvoorbeeld lasagne. Vorige keer viste hij zelfs wat stukjes geraspte wortel eruit :')

Wat een schatje zeg Soes!
  dinsdag 19 januari 2016 @ 17:08:12 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_159232167
Breedbeksuusje! Cute! O+
disclaimer
pi_159232502
Wat hebben jullie allemaal lieve schatjes O+
Zondag gaan we met Boaz en grote zus naar Sesamstraat in het theater! Dan zal ik wel een foto spammen van hem en Pino :+
pi_159243771
Jeetje, gaat hard hier :D ! Even bijlezen, kijken wat er blijft hangen...

Het verhaal van I. over broodje op de grond :') O+ Wat superschattig.

Room wat wordt je kleine meisje gróót O+ ! Puzzels! Potje! Stop de tijd!

Kindjes die al met een lepel kunnen eten _O_ ik vind dat zo knap. A lukt dat echt niet, ze draait steevast elke lepel/vork met het heft naar beneden d'r eten in en steekt vervolgens de andere kant in haar mond. En dan boos zijn dat er niks aan zit :') . Drinken uit een beker wil ze ook niet. Ach, ooit komt het wel.

Ik zag een mooie O. van Snoenk O+ .

Exode wat een lief mannetje hebben jullie toch O+ ! Oma troosten, heerlijk!

Soeze met staartje O+ blijft toch grappig dat zij en A maar één dag schelen! En wat heerlijk dat de zusjes samen spelen. Ik kan me ook echt op die interactie verheugen. Gaat nog wel even duren :') .

Mauwtje met krul O+ ik vind haar zo leuk hè. Ze heeft echt een meisjesgezichtje.

BE kleine F is gewoon een kloon van jou! Wat een gelijkenis!

KrulletjesLou O+

Moppert, R heeft dan misschien wel weinig haar maar wel schitterende ogen, mooi O+ !

Wat leuk Twinkle, Sesamstraat! Zou dat ook al wat zijn voor A. met d'r 16 maanden? Ben benieuwd hoe Boaz het gaat vinden!
pi_159243912
Hier vandaag even een dagje rustig aan na de uitglijder van gisteren. Fysiotherapeut heeft m'n bekken goed gemasseerd en losgemaakt, maar ze voelde dat alles heel gevoelig was van de klap. Verloskundige heeft nog een keer extra naar baby geluisterd maar alles in orde. Toch wel erg geschrokken, en extra voorzichtig op de trap nu :@ .

Verder gewoon wat rondom huis gehangen met A., lekker rustig aan. Het heeft hier héél eventjes gesneeuwd, en de vlokjes vond ze prachtig maar met haar handjes erin was 'Bah :{ ' O+ . Ik vind haar zo leuk nu. Mijn buik is 'baby buih' en die wordt ook geaaid en gekust. Boekjes zijn de bom, en Dora verstoppertje ook. Als ik ga koken probeert ze in de kinderstoel te klimmen en roept "EEH AAH AAH" (Sesamstraat), wat weer wat zegt over mijn opvoedkundige kwaliteiten en hoe ik probeer te koken met A. in de kamer.. :@ . Ze komt met de telefoon aanwandelen en roept "OPA BELLE" en ze wil al-tijd mee naar de WC om te kijken wat ik doe :') . Wat een leuke leeftijd is dit. Ze is m'n liefste!

En ze kan veel meer dieren dan ik dacht :D :
SPOILER
pi_159245192
Jullie kindjes O+ Fotooooos *;
En A doet dieren O+

Ik doe dus nog niet mee aan de kapselfoto's :{w

Ik was net uit eten met m'n zwangerschapscursusclubje, was zo gezellig! Bijzondere dames, en zo veel meegemaakt in het eerst ruime jaar na de cursus...
pi_159247142
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 23:00 schreef Razztwizzle het volgende:

Wat leuk Twinkle, Sesamstraat! Zou dat ook al wat zijn voor A. met d'r 16 maanden? Ben benieuwd hoe Boaz het gaat vinden!
Ik weet het niet. Ik heb de kaartjes eigenlijk voor mijn oudste gekocht en Boaz gaat gewoon mee en we zien wel of ie het trekt om een uur te kijken :+ . En anders gaat ie maar lekker trap klimmen en zulks. Komt vast goed ^O^
pi_159252784
Razz, wat klink je verliefd! O+. En wat schrikken van je val op de trap! Gelukkig valt het allemaal mee. No pun intented.

Wij moesten vanochtend naar het cb voor de 14 maandenafspraak. I weegt nu 9920 gram en de assistente mat hem op 74 cm. Dat was best bijzonder, aangezien hij met 11 maanden al 75 cm was. Nameten leverde 76 cm op. Daar kwam een heel gekke curve uit. :+. De arts was er na twee keer meten wel klaar mee. Ze vroeg of hij uit zijn kleren groeit (ja, hij draagt broekjes in maat 80 want maat 74 is te klein) en raadde me aan om over een paar maanden eens naar het inloopspreekuur te komen. Bij een andere assistente. :P . Verder no stress.
I deed netjes alles met de blokjes wat hij moest doen (aannemen met links en rechts, stapelen, terugdoen in het bakje) en toen de arts naar zijn longetjes ging luisteren zat hij héél stil, want dat is natuurlijk een Heel Belangrijk Onderzoek. O+. Ze vroeg wat hij kon en toen ik vertelde welke woordjes hij al kan zeggen, vond ze hem heel knap. *; . Ze hoeven bij 18 maanden blijkbaar pas drie woordjes te kunnen zeggen. Oh, en ze riep 'geweldig!' toen ik zei dat I nog twee keer per dag bv krijgt.
Bij de eerste prik gaf hij geen kik maar de tweede was brullen. ;(.
Jongens, ik ben zo trots. :'). O+. :D.

En bij het weggaan was de assistente weer een baby aan het meten. 62 cm. 'Dat is gek', zei de moeder. 'Twee weken geleden in het ziekenhuis was hij al 63 cm.' Dus. :') .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_159252821
OUD / [meet] Interesse in een OUD-meeting? hier nog mensen die willen meeten? Zaterdag 30 januari vanaf 10.00, Eilandsteede in Utrecht :)
/Sluipt weer weg, ik hoor hier nog lang niet
pi_159253061
Goede stats wel toch, DaD?
Ontwikkeling ook dik in orde *O* Ja, 1 prikje brandt bij inspuiten zei de arts gisteren tegen me. Lou moest ook pas huilen toen de vloeistof haar arm in ging
  woensdag 20 januari 2016 @ 13:38:54 #101
149959 SQ
snelle trees
pi_159253182
klinkt goed DAD! Fijn dat hij het zo goed gaat!

Mauw was kei chagrijnig bij de veertien maanden-afspraak (en pas 13 maanden) dus die deed precies niks met die blokjes :') Gelukkig zijn ze hier ook erg relaxed over dat soort dingen. Zal ook wel schelen dat we geen probleemgevallen zijn :P

En die meetfouten zijn er wel vaker. Ik denk dat het tot een kind echt goed rechtop kan staan gewoon verrekte lastig blijft om erg nauwkeurig te meten. Wij kwamen de laatste keer op 78 cm, maar toen kwam mauwtje staand echt niet tot de rand van onze eettafel nog. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
disclaimer
  woensdag 20 januari 2016 @ 13:44:59 #102
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159253330
Razz ze kan idd een hoop dieren! Die uil O+

En jullie kindjes met krullen O+
Ik had echt gehoopt dat O. Ook krullen zou hebben -O-

En knappe I van dad *O*
pi_159260664
Knap hoor, die dieren! :D

Meetfouten, ze hadden bij Js in het begin een verschil van 5 cm :D

Ik heb vandaag (eindelijk) het ziekenhuis gemaild of ze al iets weten over de operatie aan Js z'n teentje. Kreeg ik een antwoord terug dat ze hem willen toch nog eerst willen zien en hem misschien toch niet gaan opereren... :')
Bij z'n eerste afspraak waren ze heel duidelijk, opereren, want het kan alleen maar voor problemen zorgen en nu willen ze hem herbeoordelen :') ik snap het niet meer zo goed, nieuwe orthopeed ofzo ;)
begrijp me trouwens niet verkeerd, liever geen operatie en narcose natuurlijk. Maar ik wil niet dat hij vergroeien krijgt en daardoor last (en moeite met schoenen kopen is natuurlijk ook lastig) maar ik vind het gewoon vaag dt ze nu opeens twijfels hebben, terwijl er voor ons gevoel de vorige keer geen keus was :)
pi_159262619
Werd ik vandaag op mijn werk gebeld dat ze even wilden overleggen want F had klem gezeten met zijn voet onder een bank en hij was door gaan draaien :X
In eerste instantie wilde hij er nog wel op staan maar na zijn slaap niet meer.
Ik als razende roeland naar de huisarts waar ze met hem naartoe konden. En via het ziekenhuis een röntgenfoto rijker en gelukkig geen breuk of scheurtje nu weer thuis met een sneu jochie die duidelijk behoorlijk wat pijn heeft.
Gaat een interessante nacht worden denk ik... hoor steeds alleen maar gepiep :{

En echt op een dag dat het retedruk was, mijn vriend in het buitenland zit en ik dus ook al vanmorgen later op mijn werk was.
Ben blij even de pootjes omhoog te hebben nu en niks te moeten
  woensdag 20 januari 2016 @ 19:59:37 #105
149959 SQ
snelle trees
pi_159263706
Ach blue toch, wat een pech weer ;( kleine brokkenpiloot! Ik hoop dat hij verder geen last houdt :*

Loj, dat is ook vaag ja. Nou ja, misschien valt het allemaal mee! Zo'n operatie is ook geen sinecure, ik ben benieuwd!

En net ook dierengeluiden van A. gekeken, ik ben echt impressed :o en wat kletst ze heerlijk. Ze kijkt ook zo vol bewondering naar haar mama O+
disclaimer
  woensdag 20 januari 2016 @ 20:03:24 #106
149959 SQ
snelle trees
pi_159263850
Maudzen heeft voor de derde dag op rij geen middagslaapje gedaan, dit is interessant :')
Ze loopt tegelijkertijd ineens superveel en haar woordenschat is overnight verdubbeld.
Helaas kan ik haar momenteel met geen mogelijkheid verschonen, naast het niet tanden mogen poetsen en het niet in bad mogen doen. Ik heb een viespeuk gemaakt :')
disclaimer
pi_159264028
Mauwtje wordt vast Prinses als ze later groot is!

pi_159264051
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:59 schreef Stormqueen het volgende:
Ach blue toch, wat een pech weer ;( kleine brokkenpiloot! Ik hoop dat hij verder geen last houdt :*

Loj, dat is ook vaag ja. Nou ja, misschien valt het allemaal mee! Zo'n operatie is ook geen sinecure, ik ben benieuwd!

En net ook dierengeluiden van A. gekeken, ik ben echt impressed :o en wat kletst ze heerlijk. Ze kijkt ook zo vol bewondering naar haar mama O+
Wat zij zegt!

Arme F. ;(.

Ik heb zó'n leuke dag met I gehad. We hebben niet veel gedaan, gewoon wat omgekneuterd en even boodschapjes gedaan, maar hij was zo lief en gezellig en schattig. O+. Ik ben zo verliefd op mijn kleine ventje.
We lijken de oplossing voor het slaapdrama ook gevonden te hebben. Als ik hem in mijn eentje naar bed breng, gaat hij zonder problemen slapen. Dat gaat nu al bijna een week goed en in die tijd heeft hij twee keer doorgeslapen, zelfs! De andere nachten werd hij één keer wakker, maar sliep hij in no time tussen ons in weer verder.

[ Bericht 0% gewijzigd door DevilsAndDust op 20-01-2016 20:17:00 ]
  woensdag 20 januari 2016 @ 20:11:00 #109
149959 SQ
snelle trees
pi_159264172
Wat ontzettend fijn DaD, dat de nachten eindelijk beter worden!
disclaimer
pi_159264280
DAD goede stats voor I! En dat meten is wel een beetje geklungel altijd, hier ook. A ligt ook nooit stil. Dus een beetje op de gok ;) moet kunnen toch. Die prikken zijn naar hè! Arme kleintjes. Wat klink je trots op je ventje O+ ! Heerlijk, en hopelijk blijven de goede nachten!

Loj wat apart ja, je zou denken dat ze dat soort dingen wat helderder hebben :? Het is niet niks ook, je kind laten opereren. Snap je zorgen!

BE ouch, F toch :X wat een stuntpiloot is het ook! Gelukkig geen schade, maar wel heel zielig. Hoe ging het röntgenfoto's maken met een dreumes? Mag je dan mee? Beterschaps voor F en hopelijk toch een goede nacht :*

SQ met een sprintMauw :D ! Ze neemt wel vaker van die ineens-weet-je-het sprongen toch? Leuk als ze ineens weer nieuwe dingen kunnen. En geen middagslaap, oh my! Ik hoop stiekem dat A die nog héél lang blijft doen :@ is toch mijn crash-op-de-bank tijd..

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2016 20:14:24 ]
pi_159264293
DaD dat klinkt goed! En A van Razz met al haar geluiden O+ zo knap zeg!

Hehe ik moest gnorfen om de prinses Maudzen :D
  woensdag 20 januari 2016 @ 20:15:20 #112
52229 Chanty
pi_159264341
Razz wat knap O+ Lucas doet alleen een heel exotische nog niet gevonden poes na :+

Blue klinkt pijnlijk hopelijk heeft hij er morgen niet meer zoveel last van :*
  woensdag 20 januari 2016 @ 20:18:04 #113
149959 SQ
snelle trees
pi_159264452
Maudzen hijgt als ik het snufgeluidje van konijn / vosje maak :')
disclaimer
pi_159264519
W en ik deden vandaag een nieuw spel: ik kom met heksengrijphanden op hem aflopen van 'mama gaat je pakken!' En hij giechelt en loopt weg. Maar meestal vind hij het veel te leuk als ik eraan kom en blijft hij giechelend staan :') O+ voor kietels en knuffels.
pi_159264927
Die dierengeluiden zijn inderdaad impressive :o
Hier doet elk dier boe.

"Loutje, wat doet de leeuw?"
"BOE!"
"Nee, de leeuw doet wraaaahhhhh"
*moeder en kind grommen wat af samen*
"Dus Loutje, wat doet de leeuw?"
"Boe."
pi_159265054
:D Lou!

Ik wist ook niet dat ze dit kon :@ . Mijn moeder kwam ermee, "Ik vind het zo knap hoeveel dieren ze kent." en ik dacht "Oh, echt? :D " en ging eens kijken wat ze wist. Nu voel ik me net die vreselijke moeder uit Matilda :') .
pi_159265185
Ghehehe Razz.. ik hoor en zie ook vaak dingen terug dat wij elkaar aankijken van heeft 'ie dat van jou? Lang leve het KDV in ons geval :')
  woensdag 20 januari 2016 @ 20:43:37 #118
149959 SQ
snelle trees
pi_159265290
W is zo'n gezellige mamavriend volgens mij, het klinkt heerlijk O+

Lou _O- boe is een prima geluid :D

En Razz, dat hebben we allemaal wel eens volgens mij :D ik zou me pas zorgen gaan maken als de blokken door de kamer zweven :+
disclaimer
pi_159265390
Oh Blue je brokkenpiloot :* gelukkig is er niks gebroken of gescheurd! Wel een heel slechte timing :{

Ach nee Razz :D vaak zat dat ik denk van huh sinds wanneer kan ze dit :? . Bijvoorbeeld expres water op de grond laten vallen zodat ze het met een doek op kan ruimen. Dat heeft ze heul niet van mij :')
  woensdag 20 januari 2016 @ 20:48:03 #120
149959 SQ
snelle trees
pi_159265470
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 20:46 schreef Skittles het volgende:
Oh Blue je brokkenpiloot :* gelukkig is er niks gebroken of gescheurd! Wel een heel slechte timing :{

Ach nee Razz :D vaak zat dat ik denk van huh sinds wanneer kan ze dit :? . Bijvoorbeeld expres water op de grond laten vallen zodat ze het met een doek op kan ruimen. Dat heeft ze heul niet van mij :')
slurpt ze het niet meer van de vloer? -O-
disclaimer
pi_159265636
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 20:48 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

slurpt ze het niet meer van de vloer? -O-
Jawel :') :')

Eerst gaat ze slurpen, daarna gaat ze er met haar handen door om het zoveel mogelijk te verspreiden en dan pakt ze haar doek om het weg te halen.
Uit een beker drinken, ha! :{w
pi_159265665
Handjes en playtray poetsen!
Ook niet door ons geleerd maar wel op KDV.
En idd dan ineens per ongeluk express knoeien...
  woensdag 20 januari 2016 @ 20:55:41 #123
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159265761
Haha ik zie het ook helemaal voor me hoe dat gaat met het grommen en dan uiteindelijk lekker Boe O+
O. Doet alleen een slang en een vals konijn na :D

Geen middagdutjes meer sq :o en ze is dan wel de allerleukste viespeuk O+

Dad wat fijn van de heerlijke middag!

Dat klinkt zo lief dat hij blijft staan om gepakt te worden crump O+

Wij waren vanmiddag in het ziekenhuis (over 2 weken beginnen voor een broertje of zusje voor O. *O* *O* ) en toen kwam er een mevrouw naar me toe en zei wat heb je een leuke dochter O+ ik was trots
pi_159265799
snoenk ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar een filmpje van het valse knijn O-)
  woensdag 20 januari 2016 @ 21:08:31 #125
149959 SQ
snelle trees
pi_159266198
Oh snoenk,.wat spannend! Nog zo'n knapperd O+

En ik ga er eigenlijk van uit dat dit tijdelijk is. Ze heeft namelijk "narcolept" als bijnaam. :')
disclaimer
pi_159266210
Blue, wat rot voor je stoere jochie. :{ .

Wat een leuke verliefde verhalen hier allemaal!

DAD, goed verhaal over het CB bezoek. _O- .

En veel herkenbare zaken ook van het afgelopen jaar. Razz, ik herken heel erg dat je het ineens zo gezellig hebt met je kind en dat het voelt alsof je je eigen kind ook steeds meer leert kennen (inclusief dierengeluiden O+ ).

Ik zag vandaag ineens hoektandjes aan de onderkant bij I, dat is ineens heel rap gegaan. :o . Dus die rode wangen die ze maandag had, en het 'ziek' zijn, was misschien meer daarvan dan van haar verkoudheid.

I wordt trouwens ook vaak voor jongetje aangezien. Komt ook door gebrek aan haar, denk ik.
Ik heb nog een foto opgesnord van toen ik anderhalf was. Toch leuk om te zien. Vooral de blik is wel herkenbaar. :D . _O- .

Exode, haha. O+ . En wat spannend voor jullie!

SPOILER
pi_159266337
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 13:20 schreef DevilsAndDust het volgende:
Razz, wat klink je verliefd! O+. En wat schrikken van je val op de trap! Gelukkig valt het allemaal mee. No pun intented.

Wij moesten vanochtend naar het cb voor de 14 maandenafspraak. I weegt nu 9920 gram en de assistente mat hem op 74 cm. Dat was best bijzonder, aangezien hij met 11 maanden al 75 cm was. Nameten leverde 76 cm op. Daar kwam een heel gekke curve uit. :+. De arts was er na twee keer meten wel klaar mee. Ze vroeg of hij uit zijn kleren groeit (ja, hij draagt broekjes in maat 80 want maat 74 is te klein) en raadde me aan om over een paar maanden eens naar het inloopspreekuur te komen. Bij een andere assistente. :P . Verder no stress.
I deed netjes alles met de blokjes wat hij moest doen (aannemen met links en rechts, stapelen, terugdoen in het bakje) en toen de arts naar zijn longetjes ging luisteren zat hij héél stil, want dat is natuurlijk een Heel Belangrijk Onderzoek. O+. Ze vroeg wat hij kon en toen ik vertelde welke woordjes hij al kan zeggen, vond ze hem heel knap. *; . Ze hoeven bij 18 maanden blijkbaar pas drie woordjes te kunnen zeggen. Oh, en ze riep 'geweldig!' toen ik zei dat I nog twee keer per dag bv krijgt.
Bij de eerste prik gaf hij geen kik maar de tweede was brullen. ;(.
Jongens, ik ben zo trots. :'). O+. :D.

En bij het weggaan was de assistente weer een baby aan het meten. 62 cm. 'Dat is gek', zei de moeder. 'Twee weken geleden in het ziekenhuis was hij al 63 cm.' Dus. :') .
:D Heb je gecheckt of het meetlint bij 0 begon?
Wij hadden de vorige keer hetzelfde met M trouwens, de wpk keek erna en besloot dat de drie metingen daarvoor niet klopten :+
  donderdag 21 januari 2016 @ 06:27:34 #128
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159273326
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 20:57 schreef BlueEyes het volgende:
snoenk ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar een filmpje van het valse knijn O-)
Zal het eens proberen te filmen. Meestal zodra ik mijn telefoon pak word alles waar je mee bezig was direct gestopt want Whaa telefoon!! Moet ik hebben!!!

Hoe is de nacht gegaan? En gebruikt hij zijn voetje al weer?
pi_159273912
Jemig Blue, dat is schrikken! Hoe is het nu met je brokkenpilootje? :*

Prinses Maudzen _O- Geen middagslaap? :o Slaapt ze dan 's nachts langer of moet ze haar nacolept-titel nu inleveren?

Die dierengeluiden O+ F kent er ook meer dan ik er ooit met hem geoefend heeft :+ Zal wel zo'n dingetje zijn op het kdv.

Spannend Snoenk!

*O* voor de goede nachten!

Ik zie dezelfde blik Franny, wat leuk!

F en ik hebben gisteren weer eens gezwommen. Hij durft opeens veel meer! Zelf in het water stappen, met het plankje lopen O+ De ballen zijn nog steeds favoriet en de glijbaan is eng. De stroomversnelling daarentegen :9 Er start na onze les iets met bejaarden; F noemt ze allemaal opa en oma :D
  donderdag 21 januari 2016 @ 08:51:26 #130
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_159274040
Mauwtje, wat doe je! Slaapt ze dan nog wel in de ochtend of helemaal niet meer?

Die dierengeluiden zijn zo lief he! Suus doet nu het konijn, varken, hondje, koe, schaap, paard en aap na :).

Wat leuk, Franny! Ik ben ook m'n fotoboeken ingedoken en vooral E. lijkt echt sprekend op mij :D. Dan hebben al die mensen die dat steeds zeggen het toch goed :+.

Och wat leuk Snoenk O+. Spannend hoor!

Fazz, tof he! Suus vindt zwemmen in het begin altijd vreselijk eng maar die komt steeds meer los. En als we er dan uitgaan dan is het huilen :')

We hadden weer eens een doorslaapnacht *O*. Hoe fijn O+
pi_159275793
Franny dat is duidelijk dat I van jou is :D

F heeft een redelijke nacht gehad. Maar nu frustratie alom.
Het is een jongetje dat de hele dag rent en stapt en klimt en absoluut niet stil kan zitten.
En stilzitten is het enige dat hij nu kan. Staan is instant hard huilen en kruipen lijkt ook zeer te doen.
Arm jochie is er na 3uur wakker al helemaal klaar mee lijkt wel :{
pi_159275991
Arme F. Kan het niet worden ingezwachteld?

Ik heb m'n eerste dag verlof en het is zulk vies weer dat ik maar gewoon de tv heb aangezet als echt goede ouder :+ M'n vriend heeft de auto, dus denk niet dat we veel gaan ondernemen vandaag. Ik heb net wel tuna melt gemaakt en dat vindt ie heel lekker!
pi_159276140
Aww blue wat sneu -O-.. beetje gekneusd dan oid? Lastig voor hem als hij normaal zo actief is. Misschien is het een idee om samen met hem idd een verbandje om te doen ofzo, al is het maar dat hij snapt dat hij een 'auw' heeft en er voorzichtig mee doet? En goed vertroetelen dan maar. Of/en een verbandje om een knuffel doen? Dat het pijn doet doe je weinig aan, maar misschien is het minder frustrerend als hij het snapt.

Misschien ook niet hoor :@ ik denk ook maar wat hard op.
pi_159276209
En bedenk me nu pas dat ik het zeg tegen een vpk :') sorry hoor.
pi_159276258
Lekker Dot, ik vind dit soort weer een zalig excuus om lekker thuis niks te doen als het kan.
Ik zit nu in een lokaal toe te kijken hoe 30 leerlingen zitten te zwoegen op mijn schoolexamen. >:) .

Blue, wat zielig voor hem! Zou er echt niets aan te doen zijn, inderdaad door in te zwachtelen?
pi_159278055
Sorry, ik banjer even binnen met een spoiler. Die eigenlijk niets eens in dreumes thuishoort maar hier kennen jullie de achtergrond al een beetje. :@

SPOILER
  donderdag 21 januari 2016 @ 13:01:04 #137
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159278795
SPOILER
  donderdag 21 januari 2016 @ 13:02:31 #138
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159278827
En blue wat sneu voor Frans. Hoop dat het nu alweer iets beter gaat :*

Leuk zwemmen *O*

Dot geniet van je verlof!
pi_159278889
Snoenk

SPOILER
pi_159278904
Crump ik ben nu mama hoor en niet de vpk :*
Zwachtelen staat alleen gelijk aan doodvermoorden :')
Het enige wat heerlijk is hieraan is dat hij lekker hangt en kleft.
Alleen ben ik zo'n rustig knuffeltje niet gewend.
Naar de keukeb lopen zonder stap-stap-stap achter me te horen en te struikelen over het jochie.

Exode
SPOILER
pi_159278991
Blue

SPOILER
  donderdag 21 januari 2016 @ 13:22:40 #142
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159279245
Exode
SPOILER
pi_159279475
Heb ze in WOHTS ook lastiggevallen hoor :@

En verder wil ik alleen maar zeggen dat B echt zo gezellig is weer. O+ O+ O+ En hij vermaakt zich ineens goed zonder mama's (voornamelijk met auto's en bakjes met deksels).
En dat ik mijn deadline ga halen en dat ik daardoor na het weekend weer tijd heb om hier echt mee te lezen en op jullie te antwoorden. *O*
pi_159279758
Ik heb er geen verstand van, exode. Veel succes voor jullie!

SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door Franny_G op 21-01-2016 13:46:30 ]
pi_159279925
Exode, ik heb er helaas ook geen verstand van. Hopelijk zit het gewoon allemaal goed :* .

Blue je arme vogeltje vandaag! Dikke kus op z'n voet en hopelijk is het snel weer over.

Franny:
SPOILER
pi_159280005
Franny
SPOILER
pi_159280446
Franny
SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_159281019
Vraagje:
In een eerder verhaal hier heb ik gepost over onze nogal dwarse peuter die soms acuut weigert te eten maar dan vervolgens ook absoluut niet van plan is te gaan slapen.

Hoe doen andere ouders dat? Wij zouden het liefst ook kiezen voor 'als jij niet wil eten, dan maar niet', maar feit is bij ons dat hij dan vervolgens gewoon echt níet gaat slapen. (En zoals ik eerder beschreef, daarbij geven we echt niet te snel toe.) Als puntje bij paaltje komt moeten we hem dus uiteindelijk toch gewoon wat te eten geven, bijv yoghurt, wat er dus weer toe leidt dat hij het gedrag (mogelijk) niet afleert.
Hebben we andere opties? Zonder eten gaan slapen werkt niet, Hem aan het eten krijgen door te 'dwingen' of door allerlei andere trucjes lukt ook niet.

Ben benieuwd hoe andere ouders hiermee omgaan, wij kiezen er nu meestal maar voor om meteen het evt gebrek aan avondeten te compenseren met extra yoghurt. Tja, ideaal is het niet, maar een alternatief zien we niet.
pi_159281288
Franny

SPOILER
pi_159281399
Franny
SPOILER
Verder wel bijgelezen en +1 en :* en O+ enzo, even niet zo'n puf voor lange berichtjes, sorry :@
  donderdag 21 januari 2016 @ 14:50:02 #151
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_159281418
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 14:33 schreef Sedm het volgende:
Vraagje:
In een eerder verhaal hier heb ik gepost over onze nogal dwarse peuter die soms acuut weigert te eten maar dan vervolgens ook absoluut niet van plan is te gaan slapen.

Hoe doen andere ouders dat? Wij zouden het liefst ook kiezen voor 'als jij niet wil eten, dan maar niet', maar feit is bij ons dat hij dan vervolgens gewoon echt níet gaat slapen. (En zoals ik eerder beschreef, daarbij geven we echt niet te snel toe.) Als puntje bij paaltje komt moeten we hem dus uiteindelijk toch gewoon wat te eten geven, bijv yoghurt, wat er dus weer toe leidt dat hij het gedrag (mogelijk) niet afleert.
Hebben we andere opties? Zonder eten gaan slapen werkt niet, Hem aan het eten krijgen door te 'dwingen' of door allerlei andere trucjes lukt ook niet.

Ben benieuwd hoe andere ouders hiermee omgaan, wij kiezen er nu meestal maar voor om meteen het evt gebrek aan avondeten te compenseren met extra yoghurt. Tja, ideaal is het niet, maar een alternatief zien we niet.
Bij ons is het heel simpel. Ze krijgen eten ( like duh ;) ) en of ze nou wel of niet eten, een toetje krijgen ze altijd. Soms met nog wat fruit erdoorheen. Of we maken als toetje een smoothie. Yoghurt, fruit, soms nog wat groenten en dat gaat er altijd wel goed in.

SPOILER
pi_159281561
Sedm hier kiezen wij wel voor niet eten willen, dan niet.
Als wij klaar zijn gaat hij ook pas bij ons van tafel.
En het toetje alsin yoghurt krijgt hij gewoon ongeacht wel of niet goed eten.
Tenminste, wij vragen wil je yoghurt en dan krijgen we wel een ja of nee.
En nee is ook echt nee en staat gelijk aan prutten en gooien met eten dus dan niet.

Wat hier nog wel eens helpt is eten vanaf mama's bord :')
Of van mama's vork, wat resulteert in dat ik met een plastic of kindervorkje eet.
Zelf prikken vanaf mijn bord is helemaal de bom en dan gaat er nog wel eens meer in dan als ik hem van zijn eigen bord laat eten.

Ik laat het maar gaan en vriend en ik hebben zoiets van komt vanzelf wel dat we uitleg kunnen geven hoe en waarom.

Het enige dat er wel eens in zit is dat ik in de avond of nacht extra eruit moet voor een drinksessie als hij niet goed eet. Nah so be it denk ik dan.
Voor mij (en partner) acceptabel en zolang wij er achter staan kan mij het niets schelen wat anderen er van vinden of het zo hoort of niet.
Ik geloof ook niet helemaal in het principe van verwennen in veel gevallen eb situaties nog op dze leeftijd. En ben oom niet bang bespeeld te worden door ons guppie.

En als hij vandaag minder eet weet ik dat hij morgen of overmorgen wel weer inhaalt.
  donderdag 21 januari 2016 @ 15:05:13 #153
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_159281770
Pfff, geen puf om bij te lezen, sorry.

SPOILER
  donderdag 21 januari 2016 @ 15:45:09 #154
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_159282754
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 14:33 schreef Sedm het volgende:
Vraagje:

Wij hebben onze oudste tot bijna 3 nog een papfles gedaan voor het naar bed gaan. Hij kon vanzelf zonder. Niet af hoeven leren. Op een gegeven moment niet meer aangeboden en het was goed zo.
pi_159282781
Och NTS
SPOILER
  donderdag 21 januari 2016 @ 16:00:00 #156
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159283080
Wat leuk Franny!

Sedm hoe eten jullie? Word hij gevoerd? Of mag hij zelf eten? Anders kan je proberen om zelf te laten eten als jullie voeren of andersom. En ik geef altijd een toetje, of ze nu wel of niet goed eet en savonds krijgt ze ook nog een papfles.

Nts
SPOILER
pi_159283520
NTS

SPOILER
SPOILER
pi_159283730
Franny!
SPOILER
Nts :*
  donderdag 21 januari 2016 @ 16:25:22 #159
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_159283743
SPOILER
  donderdag 21 januari 2016 @ 16:29:49 #160
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_159283861
NTS

SPOILER
Franny

SPOILER
Zag ook een vraag over eten. Daar doen we niet heel moeilijk over hier. Na het eten wordt er altijd nog gespeeld en dan volgt er daarna fruit (of een potje of yoghurt of een droge boterham). Misschien is je dreumesje gewoon geen liefhebber van warm eten.

En hier lijkt het ritme weer ergens op! Dus ik ben weer bijna bijgeslapen ;).

Ook hier op een beslispunt
SPOILER
pi_159284559
NTS ik sluit aan bij Franny :*
Sterkte vrouw!

Hobbes
SPOILER
pi_159284651
NTS:

SPOILER
Franny:

SPOILER
pi_159284916
Ohja wanneer is de grote dag ook alweer DaD? :)
pi_159285348
DaD ^) O+ *O* w/
pi_159285589
Begin juli, Crump!
pi_159285604
Ohhh maar dat is al snel! Leuk! *O*
pi_159285692
Hobbesje
SPOILER
Wij doen hier ongeveer hetzelfde als Soesa beschrijft qua eten :Y

Franny
SPOILER
Blue ik hoop dat het inmiddels toch wel ietsje beter gaat met je grote kleine?

Zo, ik heb vanochtend even mijn slag geslagen voor de kiddies bij de H&M online sale *O*
Met kortingen en alles eraf scheelt het meer als de helft :o
Heb heel veel 'op de groei' gekocht .. o.a. nieuwe winterjassen voor volgend jaar. Maar denk wel dat dat goed komt.

En verder heel druk hier .. De opleiding gaat sinds een paar weken qua moeilijkheidsgraad een aantal tandjes omhoog en dat is te merken. Ik leer me suf -O- .. Was vanmiddag er ook echt even klaar mee want ik zit avond aan avond aan mijn schoolwerk en ik heb niet altijd het gevoel er iets mee op te schieten -O- . Nou ja, hopelijk werpt het harde werken over 1,5 week zijn vruchten af als ik de toetsenweek erop heb zitten en met allemaal dikke voldoendes kan gaan zitten shinen *) (al heb ik daar bij sommige vakken een hard hoofd in :@ )
pi_159285759
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 17:42 schreef Crumpette het volgende:
Ohhh maar dat is al snel! Leuk! *O*
Maak haar nou niet nog gestresster ;)
  donderdag 21 januari 2016 @ 19:45:55 #169
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159288714
Hoop dat het zo werkt.

Konijn volgens O.

pi_159288762
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 17:52 schreef JufMariska het volgende:

[..]

Maak haar nou niet nog gestresster ;)
O sorry :') ah joh, het grote spannende commitment ding hebben we toch al gedaan :+ dit is een feestje!
pi_159288877
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 19:45 schreef snoenk het volgende:
Hoop dat het zo werkt.

Konijn volgens O.

[ link | afbeelding ]
:D ! Vast Wallace & Gromit gekeken:

pi_159288966
A-do-ra-ble! O+
  donderdag 21 januari 2016 @ 19:56:04 #173
149959 SQ
snelle trees
pi_159288990
Franny O+!

NTS. Zoek hulp lieverd. Professionele, alsjeblieft. Ik denk dat verder alles al gezegd is. :*

Snoenk, hahaha! Wat een heerlijk konijn :D

Exode, verder geen verstand van temperaturen. Wel balen dat er nu misschien een maand voorbij gaat! -O-

Twinkle, hoe lang moet je nog? Vervelend dat het je zo veel stress geeft nu. :*
disclaimer
pi_159289591
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 19:45 schreef snoenk het volgende:
Hoop dat het zo werkt.

Konijn volgens O.

[ link | afbeelding ]
O+
  donderdag 21 januari 2016 @ 20:21:47 #175
149959 SQ
snelle trees
pi_159289660
Blue, ik vind het zo zielig voor Fje. Ik hoop dat hij er morgen minder last van heeft!

Mauw heeft vandaag met W. gedate :D
Conclusie: Dreumesen spelen vooral naast elkaar. En W wil zijn mama niet delen *; _O-

En we hebben een kies! :D *O*
disclaimer
pi_159289883
Wat leuk! Zijn er foto's SQ? O+

NTS, wat een kut situatie zo :'( Trek aan de bel, er alleen voor staan is niet fijn en vooral niet eerlijk! :*

Snoenk, wat een leukerd heb je! O+ Evil rabbit :D

Twinkle, succes met leren!

Exode, anders even bij het zkh checken? Spannend dat jullie weer bezig zijn, hopelijk lukt het weer snel!

F heeft vandaag met papa tot 9:30 uitgeslapen! Dat doet ie nou nooit op mijn vrije dag :')
pi_159289960
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 19:56 schreef Stormqueen het volgende:
Franny O+!

Twinkle, hoe lang moet je nog? Vervelend dat het je zo veel stress geeft nu. :*
ahh tot 22 april .. Dus ik heb nu gewoon soort van dipje wat vast wel weer snel over gaat :Y
De laatste loodjes wegen het zwaarste en zulks :s)
Ik ben al zo ver gekomen en ik hoef nog maar 3 maandjes .. wat is 3 maandjes nou?
pi_159290529
Twink, zo heb je twee keer laadstr loodjes! :D succes de komende tijd dan..

De meet was supergezellig ja! O+
Kom er maar in met een foto SQ.

Blue hoe is het met je jongetje?
  donderdag 21 januari 2016 @ 20:54:16 #179
52229 Chanty
pi_159290838
Alle dames die bezig zijn / delen over een volgend kindje: ik hoop jullie allemaal snel in z&g te zien O+

Nts
SPOILER
Snoenk jouw dochter :D geweldig!

Ik heb weekend! Had mijn vrije dag geruild dus vier dagen achter elkaar gewerkt. Het went nog steeds niet echt. Had vandaag cursus en was derhalve buurten bij mijn vorige afdeling. Ik mis het... Hoop echt dat ik mijn draai ga vinden de komende maanden. Vrees dat ik het anders heel moeilijk ga krijgen als ik na mijn verlof weer vier dagen moet gaan werken.
  donderdag 21 januari 2016 @ 20:56:25 #180
348178 NotTheSame
pi_159290898
Dames, jullie zijn ontzettend lief :* .
SPOILER
Ik ben inmiddels ook op de HAP geweest met Piranha, hij heeft een dubbele oorontsteking :'(. AB, extra pcm en xylo gehaald en hopen dat het snel beter gaat. In z'n bed slapen wil hij niet dus ik ben weer verbannen naar de bank vannacht :O.
pi_159291569
Sjee NTS hoop dat hij snel opknapt en dat er verandering komt :*

F gaat oke. Hele dag getild en pcm op schema om een spiegel te houden.
Op beentje staan wil hij gewoon niet. Soms vergeet hij het even en gaat dan toch staan met veel huilen als gevolg.
En aan zijn voetje/beentje zitten staat ook garant voor piep en huil.
Arm knulletje, hoop dat hij snel weer meer kan. Want kruipen lijkt ook npg zeer te doen.
pi_159291719
Aww blue dat klinkt sneu. Ik hoop dat hij vannacht een beetje kan slapen en het morgen iets beter gaat. :*

Nts, zo'n oorontsteking is natuurlijk ook heel naar :{ arm kleintje. Maar hoewel dat een momentopname is die iets van een druppel en een emmer doet hier, lijkt het me nog steeds goed om structureel wat rust voor jezelf in te bouwen..
  donderdag 21 januari 2016 @ 21:26:33 #183
149959 SQ
snelle trees
pi_159291984
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 20:45 schreef Crumpette het volgende:
Twink, zo heb je twee keer laadstr loodjes! :D succes de komende tijd dan..

De meet was supergezellig ja! O+
Kom er maar in met een foto SQ.

Blue hoe is het met je jongetje?

Jut en Jul O+
disclaimer
pi_159292096
Nohhhh kijk ze nou samen O+ ! Wat een leuk stel!
  donderdag 21 januari 2016 @ 21:32:38 #185
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159292260
W&M *;

Wat sneu dat hij nog zo een last van zn voetje heeft :*

Nts zou willen dat ik iets voor je kon doen :*

Chanty :*
pi_159292262
Haha, kijk ze zitten.
pi_159292299
2 seconden daarna vloog de duplo ons om de oren natuurlijk! :7
pi_159292346
Mooi gearrangeerd stel O+
Ik zeg save the date maar alvast!
  donderdag 21 januari 2016 @ 21:42:24 #189
52229 Chanty
pi_159292651
Wat schattig :D
pi_159292850
Wat zijn ze leuk zo samen! O+
pi_159295208
Wat betreft eten hebben we hier vanavond een nieuw dieptepunt bereikt. I wilde absoluut geen lasagne eten. Nou vooruit, uiteindelijk wilde ze dan wel een hapje proberen. Dat ging goed. Dus ik werd overmoedig en gaf (ja ik ben haar dan dus aan het voeren :') . Deze ooit zo enorme Rapley-liefhebber :') .) haar nog een hapje; een hapje overheerlijke lasagne met ook een stukje zachte courgette erin.

I hapte gretig toe, kauwde even, begon te rillen, spuugde de courgette uit en trok nog een minuut lang een zuur gezicht terwijl ze dramatisch zat na te shaken.
  donderdag 21 januari 2016 @ 22:49:14 #192
149959 SQ
snelle trees
pi_159295290
Oh Franny wat een drama _O- hahaha, ze is wel goed bezig met grenzen zoeken :') O+

(Overigens geen schande in voeren hoor! Is hier soms ook nodig ;))

NTS, veel beterschap voor je ventje. Dat kon er ook nog wel bij. :*
disclaimer
pi_159296841
Whahaha franny _O-

Nts sterkte, trek ajb aan de bel!! Hulp vragen is geen schande.

W en M samen O+ en verder weinig onthouden.

Sinds maandag geen honden meer in huis en het is wennen. Elke hond is dessy (dexter) voor saar,maar verder lijkt zij er iig weinig van mee te krijgen. Al ging ze wel mijn tranen drogen vd week en kusjes geven. O+
Het wordt echt een hele dame! Zaterdag gaan we nog een keer naar blijdorp vh abo afloopt en we zijn heel benieuwd hoe ze de beestjes nu vind.

Mijn grote meisje, mijn ma maakte deze foto vandaag.

S. 2014
J. 2016
  vrijdag 22 januari 2016 @ 06:21:58 #194
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159299153
Gm :* Ik vind het echt knap van je dat je deze beslissing gemaakt hebt.
En wat word ze groot O+

Haha Franny kleine dramaqueen O+

Nts hoe is je nacht gegaan? :*

En blue heeft F. Een beetje kunnen slapen?

Ik word als het goed is vandaag tante van een neefje *O* schoonzus is sinds gisteren in ziekenhuis om te bevallen.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 08:09:02 #195
348178 NotTheSame
pi_159299499
Even snel, bijlezen lukt nog steeds niet met m'n duffe kop :O .
Piranha en ik hebben samen op de bank gebivakkeerd vannacht. Tot 1.00uur elk uur huilend wakker maar toen de 2e dosis ab erin zat ging het gelukkig beter. Tussen de huils door nog kunnen slapen tot 6.00uur en toen vond Draak het wel welletjes, maar Piranha niet, die heeft nu rustig doorgetukt tot 7.00uur. En nu is hij lekker aan het spelen, wel nog verhoging maar het is een stuk beter te harden dan gisteren.
pi_159300255
Dat klinkt ietsie beter NTS! Beterschap voor je uk :*

Ik weet niet wat er met me gebeurd is, maar ik ben de laatste dagen zo verliefd op mijn kleine stoere O+ Ik vind het zelfs jammer dat hij naar kdv is vandaag :') Maar ik heb een súperdrukke dag, dus het is 18u voor ik het weet ;) Nu in de bus naar de stad voor klus nr 1! :W

Nog even deze hoor: hij is heel druk met zélf eten, maar is natuurlijk way te ongeduldig voor het gemier met een lepeltje (hoewel het trouwens gister met peuterbestek van Difrax heel goed ging! :Y) ) dus tja.. Wat doe je dan?
https://www.dropbox.com/s(...)9%2024%2000.mov?dl=0
pi_159300256
Ach saar, dametje :D

Fran, wat jammer dat eten zo'n drama is! Zou het de textuur zijn, dat ze niet van stukjes houdt? Had je al gepureerd geprobeerd? (kan het allemaal niet meer bijhouden :P) En Spannend van dat andere ;)

W en M, haha wat een leuke foto zo op dat kleed :D Leuk om zo te playdaten!

NTS,
SPOILER
pi_159301594
JM O+ terecht dat je verliefd bent!

Saar wat wordt je groot :o
Zijn jullie ook zo lang GM?

F wil nogsteeds niet op zijn rechterbeen staan.
Kruipen gaat inmiddels wel beter, gelukkig maar.
Ik heb inmiddels spierpijn in mijn armen van het continu tillen.
Nu pas merk ik hoeveel hij zelf doet en loopt en klimt.
pi_159301976
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 11:10 schreef BlueEyes het volgende:
JM O+ terecht dat je verliefd bent!

Saar wat wordt je groot :o
Zijn jullie ook zo lang GM?

F wil nogsteeds niet op zijn rechterbeen staan.
Kruipen gaat inmiddels wel beter, gelukkig maar.
Ik heb inmiddels spierpijn in mijn armen van het continu tillen.
Nu pas merk ik hoeveel hij zelf doet en loopt en klimt.
Ik ben 1.76 en mijn man 1.98 dus het lag wel in de verwachting dat Saar ook lang zou worden.

Fijn dat F. in elk geval weer wil kruipen.
S. 2014
J. 2016
pi_159303311
Nog een dierengeluid waarvan ik niet wist dat F die wist; de ezel :')

De grap is dat ik het poesje er niet in gestampt krijg maar hij wel kan knorren als een varken en grommen als een leeuw.
En heel zoet, als we dierengeluiden doen pakt hij het bijbehorende duplodiertje erbij O+
pi_159304069
Pfoe, gaat snel met die reacties.
Ben wel benieuwd hoe oud de andere moeilijke eters zijn :). Die van ons is 1,5.
Zegt nog nauwelijks woordjes dus kan nog niet aangeven dat hij honger heeft (of iets niet lust). Alles maakt ie nog duidelijk met huilen (en dat doet ie goed :) )
De consequentie zien dat hij de honger moet uitzitten als hij slecht gegeten heeft, dat ziet hij volgens mij nog niet. Besluiten om ondanks de honger toch te gaan slapen doet hij dus niet, hij blijft zichzelf dan alleen maar steeds meer overstuur helpen. Tis een doorzettertje wat dat betreft :).

Andere vraag:
Hij wordt nu ook nog eens elke nacht wakker waarna hij niet meer in zijn eigen bedje wil slapen. Hebben we een tijdlang geen probleem gemaakt (ook voor onze eigen nachtrust), met als gevolg dat het nu natuurlijk lastig afleren is.

Wie kan de volgende tips aanvullen? (Want deze hebben we al geprobeerd en werken niet :) )

Voorkomen dat hij wakker wordt
- Standaard later naar bed
- Pas naar bed als hij zelf aangeeft moe te zijn
- Door laten eten (yoghurt) totdat hij zelf aangeeft voldaan te zijn, daarna naar bed
- In logeerbedje op onze kamer laten slapen
- Warmer maken op zijn kamer

In eigen bed houden als hij eenmaal wakker is geworden
- Speen terug uiteraard
- Bedlampjes zodat het niet te donker is
- Tikkend klokje zodat het niet te stil is
- Even iets te drinken aanbieden
- Luier verschonen
- Even eruit halen en troosten
pi_159304479
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:36 schreef Roomsnoes het volgende:
Ach saar, dametje :D

Fran, wat jammer dat eten zo'n drama is! Zou het de textuur zijn, dat ze niet van stukjes houdt? Had je al gepureerd geprobeerd? (kan het allemaal niet meer bijhouden :P) En Spannend van dat andere ;)
Ze krijgt wel eens potjes, op heel drukke werkdagen en als we even geen puf hebben. Dat gaat er dan vaak wel goed in. Maar ik wil dat niet de hele tijd doen, potjes geven of gepureerd eten. Het idee is toch dat een 2-jarige (dat is ze over een week) met de pot mee eet, vind ik en dat ze juist ook went aan textuur en zo. Ik neem gewoon aan dat het een fase is. Het gaat ook niet echt over stukjes waar ze een probleem mee heeft. Ze heeft een probleem met groenten. Gewoon ALLE groenten. :') . Alle andere zaken eet ze wel normaal. Ook fruit bijvoorbeeld.
pi_159304510
Wat betreft eten gewoon ander eten geven. En qua slapen, als bovenstaande niet werkt gewoon bij jullie laten slapen als hij daar slaapt. Naar bed hou ik wel steeds trouwens dezelfde tijd + ritueel aan. Ongeacht de dag of de nacht ervoor.
pi_159304680
GM, ze is zeker groot. Stoer meisje. O+ .

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:25 schreef Sedm het volgende:
De consequentie zien dat hij de honger moet uitzitten als hij slecht gegeten heeft, dat ziet hij volgens mij nog niet. Besluiten om ondanks de honger toch te gaan slapen doet hij dus niet, hij blijft zichzelf dan alleen maar steeds meer overstuur helpen. Tis een doorzettertje wat dat betreft :).
Die van mij is dus bijna 2. En het niet willen eten van groenten is vooral iets van de laatste drie maanden. Hier krijgt ze standaard hetzelfde driegangenmenu voorgeschoteld ( :') ): om een uur of 5 iets van fruit (bij wijze van voorafje) want dan heeft ze meestal trek. Dan rond een uur of 18.00 de hoofdmaaltijd, en om een uur of 19.00 volle yoghurt of kwark. Die van ons is sowieso een langzame eter die vaak kleine beetjes eet, vandaar dat we het eten over wat tijd uitsmeren. Dan eet ze in ieder geval alles bij elkaar behoorlijk wat en gaat ze ook nooit met honger naar bed. Als de hoofdmaaltijd vrijwel niets is geweest, dan krijgt ze wel wat extra yoghurt.

Ik vind het wel grappig wat je schrijft.. Ik zou denken: natuurlijk snapt hij dat allemaal nog niet. Daar denkt zo'n kleintje allemaal (nog) niet over na, ze leven heel erg in het nu. NU wil ik niet eten! En dat hij dan STRAKS honger zal hebben; tja dat is een lange termijn gevolg waar die hersentjes nog geen ruimte voor hebben. Consequenties van daden kun je volgens mij alleen op heel korte termijn iets mee op deze leeftijd, maar dan is 1,5 ook nog wel heel jong. Ik merk dat I nu rond de twee jaar een beter begrip krijgt over nu en straks en wat ze vanochtend heeft gedaan en wat ze nog gaat doen. Zo heb ik vaak geprobeerd om te zeggen als ik haar uit bed haalde: "I, vandaag ga je naar het kdv!" Om haar alvast daarop voor te bereiden. Maar zij reageerde dan heel standaard met "Nee, pap eten!" Want dat is namelijk wat je doet als je uit bed komt: ontbijten. Wat dan daarna gebeurt, interesseerde haar op dat moment, het moment in het NU, niet. Pas als ze haar ontbijt op had, kon ik beginnen over naar het kdv gaan en dan was dat wel een logische stap voor haar en reageerde ze ineens wel enthousiast..

Wat betreft het slaapgebeuren heb ik geen aanvullende tips.
pi_159304811
Ik krijg er juist geen potje in Franny :')
Als meneer doorheeft dat op zijn bordje iets anders ligt is het echt groot protest.
Heb je al eens de biologische appelmoes zonder suikertoevoeging van Appie of Hak geprobeert erbij?
Dippen van groente daar doorheen helpt hier enorm.
Alhoewel momenteel om de groente en aardappels heen gegeten wordt en de vlees/ vis er wel uitgepulkt wordt.

Vanmiddag werd er een monstereetbui gehouden nadat hij gisteravond alleen vis at.
2 broodjes (met korst) en toen hoorde ik ochnog, oftewel nog meer.
Hij wees naar een banaan dus jah als hij die wil.
Banaan erin en... ochnog!!!
Hmm, peer gepakt en die werd ook opgegeten. Toen maar even gestopt.
Terwijl hij in de ochtend ook al 2 broodjes en een grote bak druifjes had gehad en twee mariabiscuitjes.
Monster :o

Sedm mijn uk is ook 1,5
En ik doe net als Zolena aanhouden van vaste gewoonte en probeer uit wat het is.
De ene keer een knuffel van papa of mezelf, de andere keer is het drinken. En ookal kunnen die ukken niet praten, ze maken je meer duidelijk dan je denkt. Want als ik iets vraag kan hij heel duidelijk ja of nee antwoorden en kom ik er wel achter.
pi_159305061
Haha ja ik weet het, ik beschrijf het nogal wetenschappelijk, natuurlijk overziet hij nog geen consequenties. Het is wat dat betreft bijna meer conditioneren (ook al zo'n wetenschappelijke term :) ), hopen dat als je het maar vaak genoeg herhaalt, dat het dan gewoonte wordt. Maar wij hebben dat effect helaas op dit vlak nog niet gezien bij onze vriend.

Wat betreft het slapen sprak ik toevallig net een collega erover. Hij vertelde dat hun zoontje hen altijd bleek te missen als hij alleen in zijn bedje lag. Toen ze een foto van hen ophingen bij zijn bedje was het voorbij.

Gaat wel ver, maar ik zet hem er maar bij :).

- Door laten eten (yoghurt) totdat hij zelf aangeeft voldaan te zijn, daarna naar bed

- Speen terug uiteraard
- Luier verschonen
- Foto van ouders zodat hij zich niet alleen voelt
pi_159305222
Naar bed gaan als hij aangeeft moe te zijn?
Als ik de Duracelkonijn hier door laat gaan kan dat lang duren.
Met als gevolg oververmoeid en nog drukker en helemaal niet lekker gaan slapen en vaker wakker worden.
Wat dat punt betreft is het hier wel een zekere regelmaat en routine aanhouden. Rond 19u ligt hij gestrekt en heeft er een vast ritueel aan vooraf gezeten.
pi_159305294
Ter verduidelijking, ik zeg ook zeker niet dat het goede methodes zijn.
Ik ben alleen benieuwd naar tips die we nog niet geprobeerd/afgewezen hebben :)
pi_159313501
Hier bleek het aantrekken van een pyjama de oplossing na een week spooknachten met veel wakker :@ . Oeps. Kind heeft het altijd warm, dus langemouwenromper + winterslaapzak leek me wel genoeg. Maar blijkbaar had ze het toch koud. Dus warmer maken op de kamer helemaal geen slecht idee!

V.w.b. eten: A. (16 maanden) krijgt in elk geval altijd een toetje ongeacht wat ze heeft gegeten. Een danoontje of wat yoghurt met fruit. En voor het slapen gaan nog een kleine avondfles (100 ml volle melk). Ze zijn nog klein en overzien inderdaad niet het gevolg van niet eten, dus lekker 's avonds nog een fles of wat anders lijkt me helemaal geen slecht idee.

Later naar bed / zelf aangeven of moe vind ik twijfelachtig.. Hier resulteert dat net als bij BE in een hyperdepieper kind dat niet gaat slapen en als ze dan slaapt vaak wakker wordt.
pi_159313788
Hier moet sinds een week gezongen worden bij het naar bed gaan 8)7 Het helpt ook als hij in de nacht wakker wordt :') z'n favoriet is 'zo gaat de molen', die moet dan ook met z'n apenknuffel en dan slaapt hij weer verder :+

Hier nooit een toetje, eet ik zelf ook nooit. Wel geprobeerd maar zuivel gaat er niet in. Hij krijgt later op de avond wel nog een fles 200/4. Ik ga er maar uit dat die vanzelf zal verdwijnen :)

Dramaqueen I :D

Hoe ging het vandaag Blue?
pi_159314049
Wel bijgelezen, maar bluh. W is vandaag een beetje sneu. Vond hem vanmorgen in een volgekotst bed, en vervolgens piste hij door de andere slaapzak :'). Dus op de dag waar ik probeerde in te pakken voor een reisje naar engeland (morgen) moest ik ook nog even snel de stad in een nieuwe zak halen met een zielig plakkindje dat erg weinig heeft willen eten. Nu ligt hij te slapen, ben benieuwd hoe het vannacht gaat. Hopelijk is hij morgen iets fitter! Gelukkig is de vlucht maar kort. Zo snel naar bed ofzo.
pi_159314105
Voor tips over slapen moet je niet bij mij zijn. :').

Wij komen net van de HAP. I had in korte tijd vier keer overgegeven en bleef maar huilen. De eerste keer overgeven was ook nog in de supermarkt. :'). Baard belde enigszins in paniek of ik een schone jas wilde brengen. Toen we eenmaal bij de dokter waren keek hij alweer wat helderder uit zijn oogjes, gelukkig, en ze dacht dat het gewoon een virusje is. Thuis heeft hij wat beschuit gegeten en water gedronken, en nu slaapt hij. :).
pi_159314126
Oh Crump, beterschap voor W!
pi_159314147
Ja jij ook voor I! Zou er iets heersen? Ik ging er vanuit dat hem iets slecht was gevallen eigenlijk.
pi_159314275
Beterschaps voor de sneue jongetjes :* ! Kotsen als je niet thuis bent is zo naar (meet Amersfoort, anyone :') ) . Hopelijk zijn ze er snel weer bovenop!

Ik typ nooit meer over slaapoplossingen. A staat in haar bed al haar knuffels eruit te smijten en te roepen "PAPA! UIT!" (mama is nog steeds geen bestaand woord volgens A. ) . }:| .
pi_159314293
Och zieke kindjes, kusje voor W en I :*

Melba is ook ziek. Koorts van de MenC prik was net over, nu sinds gisteren weeeer hoge koorts. Toch maar naar de dokter, en weer oorontsteking ;( arm moppie. Eet ook slecht, slaapt veel en is mega plakkerig...

Verder niet bijgelezen, sorry.
Kwak
pi_159314506
aww kwak das ook sneu. Beterschap voor melba. :*

Razz, ik jinx ook altijd de eet/slaapqualiteiten van mijn kind als ik er op fok wat over zeg :') dus ik zeg maar heel weinig.
en papa :') :D als ze eenmaal mama roept wil je weer dat ze papa zegt, wedden? ;)
pi_159314563
Och, beterschaps all around! En hoop dat A snel weer lekker gaat slapen Razz..

Ik haalde een héél op-moe ukje van het kdv, hij slaapt daar vaak pas laat, dus maar 1x :{ Als dat erg laat valt gaat het nog wel, maar zoals vandaag van 11-14, dan is het eind van de dag echt kláár }) Dus huils in de auto, zoet eten (want eten O+ ) en daarna weer hysterie tot hij de fles in z'n mond had.. Hij sliep al voor ik z'n kamer uit was :D

En over eten enzo: Lucas eet redelijk standaard een goede portie warm, daarna wat yoghurt/kwark/fruitsmurrie (zo'n zakje) en als hij naar bed gaat (na slaapzak, pitamientjes en tandenpoetsen) een fles 150/5. Daarna met knuffels en 2 spenen in bed en dat is vrijwel altijd genoeg voor :Z
pi_159314613
3 zieke jongetjes op rij, wat sneu :*

Razz, werkt zingen soms? Bleek hier opeens de oplossing :')
pi_159314800
Och sneue jongetjes
:* dat ze maar snel opknappen!!
pi_159315513
Och wat sneu met die zieke kindjes ;( Beterschap :*
pi_159315602
Hoe gaat t met t voetje van F stuntpiloot, Blue?
Kwak
pi_159315831
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:25 schreef Sedm het volgende:
Pfoe, gaat snel met die reacties.
Ben wel benieuwd hoe oud de andere moeilijke eters zijn :). Die van ons is 1,5.
Zegt nog nauwelijks woordjes dus kan nog niet aangeven dat hij honger heeft (of iets niet lust). Alles maakt ie nog duidelijk met huilen (en dat doet ie goed :) )

Andere vraag:
Hij wordt nu ook nog eens elke nacht wakker waarna hij niet meer in zijn eigen bedje wil slapen. Hebben we een tijdlang geen probleem gemaakt (ook voor onze eigen nachtrust), met als gevolg dat het nu natuurlijk lastig afleren is.

Wie kan de volgende tips aanvullen? (Want deze hebben we al geprobeerd en werken niet :) )

- Speen terug uiteraard
- Luier verschonen
Gewoon meeveren en loslaten. 1,5 is ook een leeftijd dat er veel gebeurt in dat koppie en niet alleen geestelijk, maar ook kiezen bijv. Ons zoontje wilde ook alleen bij ons verder slapen en inmiddels zijn we een paar maanden verder en is er hij uit zichzelf mee opgehouden.

Eten idem. Als hij niet wil eten zorgen we voor iets vullends zoals volle yoghurt, een bananensmoothie of zoals vanavond gewoon een boterham. Dan nog wat melk bij het slapen gaan en dan is er morgen weer een dag. Soms zitten tandjes in de weg met eten en soms is het gewoon om even uit te proberen of je ook nee kunt zeggen. Prima toch? Ik wil van eten geen strijd maken, want daar wordt het niet positiever van en eten is leuk.

Arme zieke mannetjes :* Stip is ook niet lekker en had twee keer een volgepoepte romper vandaag. Nu een echte ziekenboeg thuis dus, want mijn verkoudheid is wel een beetje aan het pieken en mijn vriend begint net. Gezellig :9
pi_159316065
F wil nog niet lopen.
Kruipt wel wat rond en hangt veel aan me.
Hoop dat het snel opknapt. Als hij al per ongeluk er op staan gaat is het huilen.
pi_159317883
Ahw blue, wat zielig!
En de zieke kindjes hier ineens zo uit het niets :* ;( Lijkt me zo naar dat vele spugen. Hier nog nooit gehad, maar lijkt me naar.

Zoveel gelezen, zoveel spannende momenten bij sommige en slecht slapen las ik ook :* sterkte!

Hier drie dagen op rij snachts huilen. Soms kreunen, doet hij vaker als hij half wakker is. Laten liggen wordt erger huilen al negeeer ik het eerst een tijd. Nu telkens maar gevoed dan hahah.mag nu wel weer stoppen :@

Zou morgen naar een indoorhal met vriendin maar haar zoontje heeft waterpokken. Nog wel aangegeven dat r ze nog niet heeft gehad maar is misschien toch niet zo'n strak plan, dus over 2 weken maar. Jammer want zou eerste keer zijn.

Onze puky wutsch fiets is geleverd. Hij heeft er al op gezeten en kwam vooruit, wel lopend, niet zittend haha. Ook nog erg spannend allemaal vond hij het. Eten gaat hier ineens matig. Ook nog vlekjes op zijn wang, pukkeltjes tachtig. Rode puntjes op hand/arm zijn eigenlijk helemaal weg.
En hij is zo lief met kusjes geven O+ en boeh, elmo : :D O+ , zijn al dingen die hij duidelijk kan maken en kan nazeggen. En bij elmo ook naar zijn trui wijzen. Nou moet ik echt nog meer elmo spul hebben :D :*
pi_159323807
Blue dat duurt nu wel lang al toch?
Niet voor de xekeeheid nog een foto?
  zaterdag 23 januari 2016 @ 10:09:28 #227
52229 Chanty
pi_159324054
Och wat een hoop zieke kindjes: beterschap :*

Blue dat lijkt me wel lang te duren, misschien nog eens na laten kijken?

Qua eten: wij bieden hem standaard een dubbele boterham aan na het avondeten. Ongeacht of hij nu goed of slecht heeft gegeten. Goed eten is hier alsnog relatief weinig. Verder krijgt hij altijd kwark als toetje.
pi_159324433
Beterschap voor alle sneue kindjes :*

Hier is het ook al even een paar dagen minder. Eten gaat echt voor geen meter (hebben meer mensen last van zie ik :P) en slapen gaat héél wisselend. Vannacht om kwart voor 4 ineens huilenkrijsengillen, en niks was goed. Het liefst zou ik haar dan lekker bij ons in bed nemen O+ , maar dat is lava -O- Na een half uur kalmeerde ze een beetje, kregen we er een boterhammetje in en daarna weer na een hoop protest toch geslapen.

Gelukkig maar 1 keer gebeurd, maar we hebben ook nachten waarin ze 2 of 3 keer zo wakker wordt. En dat heeft echt invloed op haar humeur overdag.

Maar vanochtend wilde ik Nijntje Verstoppertje met haar spelen, toen ze ineens zelf Nijntje pakte, haar achter de bank verstopte en naar me toe kwam met een vingertje naast haar oor: 'Goed luisteren mamma' O+ Gewoon zélf gedaan O+
  zaterdag 23 januari 2016 @ 11:14:36 #229
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_159324830
Beterschaps voor de kleine meneren :* . Dyre wat knap van L!
pi_159325579
F wil nog steeds niet staan op zijn pootje. Kruipt wel heel monter door het huis en is baldadig.
Moet zo werken dus vraag een van de kinderartsen even wat er mee te doen.
Denk zelf als het zo gekneusd is doet het gewoon pijn en snap ik het wel.
pi_159328255
Ben benieuwd of de kinderarts je nog wat advies heeft kunnen geven, Blue. Gelukkig is hij wel vrolijk!

Beterschap voor de zieke kindjes!

Mijn moeder belde vanochtend. Ze hebben besloten morgen toch niet te komen, vanwege de kerkdienst die ze niet kan/wil missen. Nu willen ze dan wel op woensdagmiddag komen (de verjaardagdag zelf..); dat had ik al eerder voorgesteld als alternatief. Tja, onhandig is het wel. Woensdag is gewoon een werkdag voor mij, mijn vriend is dan thuis met I. Nu heb ik 's middags geen lessen, maar wel genoeg andere dingen te doen.. maar dan ga ik toch haasten om thuis te kunnen zijn. Verder vind ik het gewoon jammer dat ze niet op het 'echte' feestje zijn morgen, samen met mijn schoonouders, andere familie en vrienden, en het doet ergens pijn dat mijn leven en mijn kind uiteindelijk altijd ondergeschikt blijven en een kerkdienst belangrijker is.

Aan de zonnige kant: I heeft nu eigenlijk drie feestjes: morgen, woensdag en dan donderdag op het kdv. Dus ik denk niet dat zij dit vervelend vindt en het gaat tenslotte om haar. O+ .
  zaterdag 23 januari 2016 @ 15:23:45 #232
52229 Chanty
pi_159328855
Ik vind het best bizar. Kan me niks daarbij voorstellen. Er zijn zoveel kerkdiensten in het jaar en een verjaardag is maar een keer... :{ snapnje teleurstelling :*
  zaterdag 23 januari 2016 @ 15:28:53 #233
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_159328956
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 15:23 schreef Chanty het volgende:
Ik vind het best bizar. Kan me niks daarbij voorstellen. Er zijn zoveel kerkdiensten in het jaar en een verjaardag is maar een keer... :{ snapnje teleurstelling :*
+1

Vervelend Franny :*
pi_159331799
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 15:23 schreef Chanty het volgende:
+1
:* Franny!
pi_159331999
:* Franny
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 23 januari 2016 @ 19:54:46 #236
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_159336123
Frans update!:
SPOILER
Oh en omdat jullie het zijn O+

SPOILER
  zaterdag 23 januari 2016 @ 20:20:28 #237
52229 Chanty
pi_159337037
Hahaha die derde O+ :D
pi_159337777
Wat jammer Franny :{ Gelukkig krijgt I er niets van mee maar rot is het wel... Kan me voorstellen dat het je toch teleursteld.

Fransie O+
pi_159337944
_O- die laatste foto
pi_159339615
Prachtige foto's! En die laatste is inderdaad hilarisch. :D .
pi_159340179
Hoi! Fransie O+ _O-

Ik ben dus in engeland. W heeft in mijn armen geslapen in het vliegtuig O+ ontzettend lief. Helaas heeft hij wel zijn buiktyfus aan mij doorgegeven en zit ik nu na een :r op de bank bij mijn schoonmoeder ipv uit eten te gaan met mijn familie. Ik dacht de hele dag dat ik zwangermisselijk was, niet dus. -O- echt jammer. Doei alle familie, tot dinsdag.

Franny, wel jammer idd.. maar vrees dat je er weinig aan doet. Behalve volgend jaar niks doen op de donderdag :P.
  zaterdag 23 januari 2016 @ 21:48:24 #242
149959 SQ
snelle trees
pi_159341049
Frans is echt de blonde versie van V aan het worden. Prachtige foto's, en die onderste :')

Franny, wat ontzettend jammer zeg. Hopelijk wordt het morgen wel een heel gezellig feestje!

Crumpette, beterschap. Wat een klotetiming :(

Wij waren vandaag in de dierentuin. Echt leuk, in de zomer kon ze er nog niks mee, maar nu heeft ze regelmatig geschaterd om de beestjes O+ en veel stappen nu, ze is echt helemaal los!
En ze is stuk... Ze vond het tandenpoetsen ineens leuk vanavond? Ik moest zelfs doorgaan? Whut :')
disclaimer
  zaterdag 23 januari 2016 @ 22:16:56 #243
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159342270
Frans lekker mannetje O+ En die laatste foto _O_

Blue wat sneu dat hij nog steeds zo een last van zn voetje heeft :*

Franny :*

Sq heerlijk hè als ze iets zo leuk vinden O+ En zeker als dat ineens tandenpoetsen is :o :D

Crump beterschap!

O. Kan tuffen :o
Ze vind het een geweldig leuke ontdekking en het is helemaal leuk als je dat met een mond vol met yoghurt doet -O-
  zaterdag 23 januari 2016 @ 22:18:43 #244
149959 SQ
snelle trees
pi_159342342
oh daar ben je dan mooi klaar mee snoenk :')
Ollama _O-
disclaimer
  zondag 24 januari 2016 @ 06:58:17 #245
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159349670
Sq _O-

NTS hoe is het nu met jou?
pi_159349692
Knappe Fransie O+ en die laatste! _O-

Beterschap met de diginoro Crump :( :*

Tandenpoetsen leuk, Maud? :o wel handig!
pi_159349700
Tips gevraagd: W werd vanmorgen weer in kots wakker. Wat kan ik hem proberen aan te bieden vandaag? Melk? Yoghurt? Droog brood? Pap? Ik ben zelf ook ziek dus het is duidelijk een virus oid.
  zondag 24 januari 2016 @ 07:56:34 #248
348178 NotTheSame
pi_159349732
Franny, wat ontzettend jammer van je moeder -O-.

Away met knappe Frans, en broederliefde O+ .

Crumpette, beterschap! Ik zou geen melkproducten aanbieden nu. Thee, crackers, licht verteerbaar voedsel in ieder geval.

Snoenk, lief dat je het vraagt! De ab slaat goed aan. De koorts is weg en hij is weer lekker actief.
En een (waarschijnlijk eenmalige) mijlpaal vandaag: meneer sliep klokjerond :o. Van 19.00uur tot 7.00uur zonder wakker te worden *O* ! Helaas vonden mijn tieten het een mindere actie want ik werd wakker in een melkbed :') .
  zondag 24 januari 2016 @ 08:13:43 #249
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159349750
Crump beterschap voor beide :*
Ik zou ook vooral licht verteerbaar aanbieden.

Nts wat fijn van de heerlijke nacht *O* Hoop dat er nog vele volgen! :*
pi_159349755
Wat fijn, NTS! Heb je, ondanks dat je wasmand nu vol zit, lekker geslapen?

Bah crump, wat een rottiming. Ik zou idd crackers doen en fruit, zodat ie wat vocht binnenkrijgt. Beterschap!

Mauwie schone tanden, wat goed! Gek he dat ze dan van de ene op de dag kunnen veranderen soms :D

AlwaysTL-buis, wat een broederliefde ❤

Mijn kind is echt aan het spelen. Zo leuk! Verkleden, met haar popje "baby sapeh", dansen met popje in haar minitula ❤ Als je denkt dat ze niet leuker kunnen worden...
pi_159349872
Nts ik hoop zo voor je dat ie er een gewoonte van maakt!

Crump wat nts zegt :Y .. licht verteerbaar spul

Room ik zag de fotos voorbij komen op fb O+
pi_159360222
Room wat heerlijk O+
En nts dat is geweldig van het doorslapen !
Crump beterschap voor jullie beide! En dan ook nog eens in buitenland zijn.

Man heeft manflu :') Goed irritant wel. Continu zuchten en ach jullie weten wel hoe zoiets gaat
  zondag 24 januari 2016 @ 17:13:52 #253
73386 Fazz
onderweg
pi_159360364
Fijn dat ie opknapt NTS! Hopelijk met meer goede nachten in het verschiet :*

Beterschap Crump, wat balen dat jullie net nu ziek zijn :*

O'tje O+

Wat zei de kinderarts Blue? Vandaag al iets vooruitgang?

Fijne verjaardag voor I vandaag Franny!

Hier een heerlijke lazy sunday. Uitgeslapen tot 9:15 *O* Uitgebreid ontbijt, knutselen, uit lunchen in het bos... en nu ligt ie samen met papa onder een dekentje op de bank ernie & bert te kijken O+
  zondag 24 januari 2016 @ 17:39:38 #254
52229 Chanty
pi_159360976
Vandaag gesprek gehad met oppas nr 2. Leuk meisje, heeft al ervaring met kleine baby's dus dat vind ik wel prettig. Vind het wel een lastige keuze. Beide meiden komen heel lief en betrouwbaar over. De andere heeft geen ervaring met heel kleine baby's maar volgens mij zou ze dat zo leren (studeert ook pedagogiek). Ik hou helemaal niet van iemand moeten afwijzen maar moet zeker toch gaan kiezen hé :')
pi_159362205
Eentje als 'main' kiezen en een achter de hand houden Chanty!
Wij hebben een lieve oppas, maar de 2e keer dat we haar nodig hebben (komende vrijdag sjiek de friemel etentje van J's werk, uit eten met alle jubilarissen, J was 12 1/2 jaar in dienst!) kan ze jammergenoeg niet. Uit logeren lukt ook niet, alle ouders druk :{ Dus oppas nr 2 komt ;)

Wij waren vanmiddag met z'n 3en de stad in, zo gezellig! In de bus en aan de wandel en koffie met een taartje :Y) *;

Meneren in de bus:

En nieuwe muts ~:)
  zondag 24 januari 2016 @ 18:58:48 #256
52229 Chanty
pi_159362551
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 18:43 schreef JufMariska het volgende:
Eentje als 'main' kiezen en een achter de hand houden Chanty!
Wij hebben een lieve oppas, maar de 2e keer dat we haar nodig hebben (komende vrijdag sjiek de friemel etentje van J's werk, uit eten met alle jubilarissen, J was 12 1/2 jaar in dienst!) kan ze jammergenoeg niet. Uit logeren lukt ook niet, alle ouders druk :{ Dus oppas nr 2 komt ;)

Wij waren vanmiddag met z'n 3en de stad in, zo gezellig! In de bus en aan de wandel en koffie met een taartje :Y) *;

Meneren in de bus: [ afbeelding ]

En nieuwe muts ~:) [ afbeelding ]
Dacht ik ook aan maar zeg je dan tegen zo iemand je bent reserve of hoe doen jullie dat? Straks vragen we de tweede nooit omdat het niet nodig is dat is ook zowat...

[ Bericht 0% gewijzigd door Chanty op 24-01-2016 19:08:32 ]
pi_159362982
Gewoon niks zeggen?
Of aangeven van we hebben 2 meisjes voor het geval 1 van beide niet kan.
Zou ik heel logisch vinden als ik zou oppassen.

F wil niet op been staan nog.
Wel kruipen en gaat als een dolle 'baby' door het huis.
Morgen neem ik contact op met HA weer voor controlefoto van gehele been.
Lijkt mij namelijk niet in de voet te zitten waar de foto van gemaakt is, en niet van onderbeentje.
Kinderarts zei dat het een weekje mag hebben maar snapt dat ik contact opnemen wil en verder wil uitsluiten.
pi_159363232
Frans. O+. Om die derde foto heb ik hartelijk gelachen.

Wat een mooi plaatje zo in de bus, JM!

Crump, hoe gaat het nu met jou en W?

Wij hebben een beroerd weekend achter de rug, letterlijk en figuurlijk. Vrijdagavond had I dus al vier keer overgegeven, maar hij leek gisteren overdag goed opgeknapt te zijn. Dus toen begonnen Baard en ik. :'). Nauwelijks geslapen allebei en vooral heel veel overgegeven. Vandaag hebben we een heel brakke pyjamadag gehad. I was ook niet helemaal helder, dus we hebben héél veel geknuffeld. Nu maar op bed en hopen dat we morgen beter te pas zijn.
pi_159363735
Wel bijgelezen, maar weinig puf. Zowel W als ik hebben vannacht nog gekotst (heel leuk). Ik voel me nu wel wat beter en heb brood gegeten, W heeft ook brood gegeten, en fruit. Ook heeft hij veel water gedronken en twee keer met heel veel moeite en huils een keiharde drol gedraaid. Ik hoop nu heel erg dat we het ergste gehad heeft.. het ging best goed, maar avondeten wou hij weer niet. Een banaantje wou hij gelukkig wel *its something*.

Nouja. Ik ben zelf compleet wiped out en heb twee dutjes gedaan vandaag :') maar dat hoort misschien meer in z&g. Echt supergoeie timing dit -O- ik hoop dat ik zo wat avondeten kan binnenhouden, want trek heb ik inmiddels wel.
pi_159363824
Chanty ik zou ze idd gewoon allebei op de lijst zetten! Ook gek als je hele sociale leven afhangt van de beschikbaarheid van 1 persoon :+

Blue hoe is het met F en zijn voetje?

DaD i feel your pain ;( :*

Fotos van de meneren O+ JM je klinkt heel verliefd!
pi_159363928
JM wat gezellig saampjes op stap O+

DaD en Crumpette, hopen dat het snel beter wordt :*

Wij gingen vandaag op visite bij vrienden die 2 grotere kindjes hebben. Ze waren lekker met L aan het spelen toen ze op een gegeven moment uitgleed en viel.
Normaal gesproken zou ze dan lekker even huilen, maar nu gingen die mondhoeken heel zielig naar beneden en zagen we echt hoe ze heel stilletjes tegen de tranen vocht.
Daarna stootte ze zich weer een keer (onze brokkenpiloot :P) en opnieuw die mondhoeken naar beneden, maar géén tranen.

Het leek er dus op alsof ze zich groot probeerde te houden voor die oudere kindjes. Wat sneu eigenlijk, dat dat nu al begint. (en waar ze dat 'geleerd' heeft?)
  zondag 24 januari 2016 @ 20:06:10 #262
52229 Chanty
pi_159364341
Blue vervelend dat hij er nog steeds niet op kan staan. Lijkt me goed het nog eens na te laten kijken.

JM zag m al op fb maar die eerste is echt zooo lief O+

Naar al die kotspartijen :r beterschap :*

We doen dan maar beide idd en zien wel hoe het loopt en of en hoe we dat communiceren :)
pi_159364674
Ik sluit me aan bij de eerdere sprekers, gewoon allebei 'aannemen', weten zij veel hoe vaak je ze nodig hebt :+

Beterschaps waar nodig! En een O+ voor de pics van Always nog! En wat balen Blue dat het nog niet opknapt..

En verliefd.. Yup :@ Op de grote was ik dat al (meestal dan ;) ) en op de kleine nu ook eindelijk heel erg! Jullie zagen allang hoe leuk hij is he :@ Hij lacht zo veel en hij zwaait naar de hele stad en hij windt iedereen om z'n adorable kleine frummelvingertjes O+

SPOILER
pi_159364858
Jm, hoe gaat het met je? Ik vind je zo positief klinken de laatste tijd, zo blij en liefdevol als je over L spreekt. Dat was je altijd al wel natuurlijk maar nu wat extra, ofzo.
En :* voor je buikmini. Het is gewoon gemeen dat ie niet mocht blijven.
pi_159365235
Het gaat heel goed, ik heb het echt wel zwaar gehad in L's eerste jaar maar het begint allemaal wel weer goed op z'n plek te vallen nu. De ook weer pittige periode afgelopen oktober/november is heel duidelijk terug te voeren op lichamelijke dingen, verhuizen ( }:| -O- ;( chaos!) en financiële zorgen. Nu weer meer rust, niet meer ziek, weer meer aan het werk -> betere voorwaarden en daarmee ook weer blijer! O+

Lief dat je het vraagt Room :* Hoe gaat het met jou nu?
pi_159365748
DAD en Crumpette, beterschap voor jullie!! Het heerst echt he momenteel.

Mooi, JM. O+ . Je foto's maar vooral wat je schrijft over je gevoel. Weer in rustiger vaarwater, is fijn ook.

Dyre, goed geobserveerd, je stoere. Ik herken het van I, maar I heeft dat altijd al gedaan. Die haalt er eer uit om niet te huilen. Ze zegt nu ook vaak gedecideerd: 'niet huilen!' Ik weet ook niet waar ze dat vandaan heeft, want zo voeden we haar niet op of zo. En ze heeft sowieso dat als ze zich pijn doet, ze het liefst gewoon weer doorgaat. Dan vraag ik: I, gaat het? En dan kan ze ook al op zo'n geërgerd toontje: 'jahaaa' terugzeggen.

We hadden een leuk feestje. :) . Twee jaar is ook echt een verschil met een jaar worden: ze heeft nu zoveel beter in de gaten wat er gebeurt. Ze heeft veel mooie cadeau's gekregen, waaronder een blokfluit. En de pop die ik haar heb gegeven, daar is ze helemaal gek op. Verder ook de schildersezel, viel helemaal in de smaak. Ik had nog van een slinger met schoolbordverf bij de Hema gekocht, die ze zelf mocht 'bekrijten'. Dat hebben we vanmorgen gedaan en vanmiddag voor het feestje opgehangen. Was ze ook helemaal trots op. Aanrader dus!!

SPOILER
Toen het bezoek kwam, was ze net wakker uit haar middagslaap. En de overgang was nogal groot. Met andere woorden: tijdens het zingen, het uitblazen van de kaarsjes op de taart zat ze er zo bij. _O- . Later draaide dat wel helemaal bij. :+ .

SPOILER
  zondag 24 januari 2016 @ 21:00:44 #267
52229 Chanty
pi_159366010
Fijn JM dat het beter gaat en vooral ook dat je nu zo lekker verliefd bent op je mannetje O+

Franny klinkt als een geslaagde dag! En dat gezichtje zou Lucas ook trekken :D t is ook wat al die aandacht
  zondag 24 januari 2016 @ 21:13:54 #268
73386 Fazz
onderweg
pi_159366479
JM :* voor je spoiler. Fijn dat je je zoveel beter voelt nu O+

Beduusde I :D Klinkt als een fijne verjaardag zo :)

Mijn kleine wordt groot O+
SPOILER
  zondag 24 januari 2016 @ 21:53:48 #269
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_159367694
Oooo fazz wat is hij groot geworden!! Dat haar! O+ wat een mannetje al
pi_159368723
Franny, wat fijn dat I zo'n fijne dag had! En zo'n gezicht heb ik ook op werkelijk AL m'n verjaardagsfoto's van vroeger :') . Het is ook niet niks, al die aandacht als je net wakker bent ;) .

Mnoh Fazz wat een knap kind heb je toch O+ . Hij wordt echt groot ja!

JM :*

Verder ben ik niet zo bijgelezen, het is een beetje een raar weekend hier. Lief zit slecht in z'n vel. Ik kan steeds niet slapen (zwangerschapskwaal) dus we zijn een beetje op allemaal. Gelukkig is A. supervrolijk en zei ze vandaag voor het eerst MAMA O+ ! Dus dat helpt.
pi_159373823
Dank voor de beterschaps allen :* we hebben niet meer gekotst nu sinds gisterennacht. Ik ben zelf weer aan de beterende hand, jammer dat W me niet kan zeggen of hij misselijk is oid :'). Maar hij heeft net wel 2/3 van zijn normale papontbijtje op, kijken hoe dat valt.

JM, wat klinkt dat fijn! Lekker van genieten! O+

Razz, :*. Mama!! O+ O+ O+ dat helpt idd. Niet slapen is zo a-relaxt.. ik word er zelf echt bijna een ander mens van :X en niet op een goede manier. Hoop dat je lief zich snel wat beter voelt.

Fazz wat een groterd!! Kun je die zomaar een boek met papieren bladzijdes geven? :o *scheur*

Franny het klinkt alsof jullie een heel geslaagde dag hebben gehad! :) superleuk! Ik ben benieuwd naar het eerste werk dat van de ezel af komt :7
pi_159375193
Away, z'n haar wordt eindelijk wat dikker/langer maar naar de kapper is ie nog nooit geweest :+
Boekjes gaan hier best redelijk Crump, er wordt wel eens wat gescheurd bij het omslaan maar verder gaat dat best. Kan de jouwe ook joh over 7 maanden ;)

Fijn dat jullie je wat beter voelen Crump! Hopelijk geen kots vandaag :*

Mama O+ Leuk Razz! En :* voor thuis, vannacht wel goed geslapen?

Hoe is het met de andere zieken, NTS, DaD, Kwak? En wie nog meer, het heerst ook weer lekker overal....
pi_159375452
}:| ik droomde vannacht dat ik zwanger was van een 2ling, ik was 7w9d zwanger en 1 van de embryootjes moest nog uitvouwen :')

Goed over tot de orde van de dag!

Beterschap voor zieke mama's en kindjes :*

En F aan het lezen O+
Dat kan hier ook nog alleen maar met kartonnenboeken
pi_159375682
F is nu trouwens gek op het boek met de vissen dat Franny hier ooit aanraadde. Meteen na het wakker worden moet hij al de 'tiss' lezen. Hij weet van een aantal al de emoties die erbij staan :o 'Tiss boos' , 'Tiss huien' (verdrietig), 'Tiss bang' :D Geen idee of hij al enige notie heeft van wat het betekent maar we lezen gewoon maar stug door :+

Interessante droom Blue! Zit er een kans van waarheid in? ;)
pi_159378056
Waarheid in die droom :o
Hahaha neehoor.
Ten eerste kan 7w9d al niet :+
En ten tweede ben ik pas halverwege mijn cyclus ;)

Leuk boek!
Daar ga ik ook eens naar kijken.
Want meneer heeft geen boeken genoeg :')
  maandag 25 januari 2016 @ 12:48:33 #276
348178 NotTheSame
pi_159378787
Crump gelukkig zijn jullie allemaal aan de beterende hand!
Franny wat leuk die slingers!
Fazz jouw kleine grote O+!
Blue die droom _O- . En ' O+ mama O+ '!

Ja hoi, we leven nog! Vannacht alleen om 4.00uur eruit geweest want meneer had weer jeuk aan z'n handen. Verder is hij gewoon de vrolijke zelf alleen heeft ie nu ook heel z'n gezicht onder de eczeem zitten. Met panda-oogjes enzo ;(. Maar hij heeft er verder weinig last van geloof ik. Nadeeltje van ab en eczeem, bij lage weerstand vlamt het gewoon giga op.
pi_159379186
Tussendoor flink bijsmeren met vaseline is mijn ervaring bij kids met eczeem.

Ik belde vanmorgen de HA ivm foto die ik herhaalt wil hebben en nu inclusief onderbeen en niet alleen voet.
Zou tussen 11-12 teruggebeld worden en werd pas net teruggebeld }:|
Ze willen hem eerst zien en hebben morgen een plekje.
Hij wil nog niet staan op zijn been en duurt me te lang. Ben alleen bang dat het weer een 'strijd' wordt met de HA, ze is nogal van die 'niet meewerken'
  maandag 25 januari 2016 @ 13:15:13 #278
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_159379393
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 13:07 schreef BlueEyes het volgende:
Tussendoor flink bijsmeren met vaseline is mijn ervaring bij kids met eczeem.

Ik belde vanmorgen de HA ivm foto die ik herhaalt wil hebben en nu inclusief onderbeen en niet alleen voet.
Zou tussen 11-12 teruggebeld worden en werd pas net teruggebeld }:|
Ze willen hem eerst zien en hebben morgen een plekje.
Hij wil nog niet staan op zijn been en duurt me te lang. Ben alleen bang dat het weer een 'strijd' wordt met de HA, ze is nogal van die 'niet meewerken'
Wat jammer dat je ook pas morgen terecht kan. Terecht dat je het te lang vindt duren, sterkte voor je jochie!

NTS, fijn dat de nachten beter gaan! Sneu van het eczeem zeg. Lekker vette zalf smeren!

Franny, nog gefeliciteerd!

Wat een zieken hier zeg, heel veel beterschap! Waar wij tot nu toe elk virusje oppikten met z'n allen gaat dit tot nu toe (jullie begrijpen hoe hard ik nu zit af te kloppen he) compleet aan ons voorbij [sub] *O*!

Razz, hoera voor 'mama' *O*! Dikke :* voor jullie.
pi_159379732
Boek is zeker een aanrader! Hier bij zowel peuter als dreumes favoriet!
Bij peuter moet ik ineens alle letters benoemen bij de woorden.. en we hadden een hele discussie: Ik: Dat is de V
W: nee, dat is niet de W
ik: nee dat klopt het is niet de W maar de V
W: nee niet de W, kijk maar dit is de W...
Ze zegt ook de V nooit, dat wordt altijd de G. Zo eet ze gla als toetje (Ganillegla t liefst) . maar nu begin ik me af te vragen of ze t verschil écht gewoon niet hoort. Ze kán namelijk best de V zeggen..Maar goed dit hoort eigenlijk meer in t peutertopic, maar daar kom ik al helemaal bijna nooit..
  maandag 25 januari 2016 @ 13:35:55 #280
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_159379941
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 13:27 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Boek is zeker een aanrader! Hier bij zowel peuter als dreumes favoriet!
Bij peuter moet ik ineens alle letters benoemen bij de woorden.. en we hadden een hele discussie: Ik: Dat is de V
W: nee, dat is niet de W
ik: nee dat klopt het is niet de W maar de V
W: nee niet de W, kijk maar dit is de W...
Ze zegt ook de V nooit, dat wordt altijd de G. Zo eet ze gla als toetje (Ganillegla t liefst) . maar nu begin ik me af te vragen of ze t verschil écht gewoon niet hoort. Ze kán namelijk best de V zeggen..Maar goed dit hoort eigenlijk meer in t peutertopic, maar daar kom ik al helemaal bijna nooit..
Mijn peuter zegt ook sommige woorden/letters structureel verkeerd terwijl ze het wel goed kan zeggen :Y. Ik kan nu niet eens zo 1,2,3 een voorbeeld noemen (zul je net zien) maar ik herken het wel ja. Ze zegt iig wel ALTIJD erseng (en dan de laatste 2 letters los ipv als 1 klank, dus echt ersen-g) ipv ergens. Als we haar verbeteren zegt ze het goed om het 2 minuten later weer verkeerd te zeggen :+
pi_159380079
BE als je vaker zulke ervaringen hebt met je huisarts, is het dan geen idee om over te stappen?
Hoop dat er idd een vervolgfoto komt want dit lijkt me niet gezond. :*

Heel veel beterschap aan alle zieke kindjes!

Wij zijn gisteren naar Sesamstraat geweest in het theater. Normaal is Boaz een enorm bezig bijtje, dus ik was bang dat ie het na 5 minuten wel gezien zou hebben en lekker op de trap zou willen klimmen en zulks. Hij heeft een uur lang op mijn schoot zitten te genieten en klappen en meegillen en waaah en oeeeh en aaahh. Zo leuk!
Alleen durfde hij dus niet op de foto met Tommie, Elmo, Bert & Ernie. Grote zus tegen de verwachtingen in wel. Dikke aanrader!
pi_159380118
TS, fijn om te horen dat meer peuters dat hebben..
Klinkt leuk Twinkle!
pi_159380224
Wat een heerlijke foto's van Fransie, vooral die derde :D
Wat naar Crump, spuit 11 hier, licht verteerbaar. Bij B gingen cracottes en slappe thee er wel in toen hij buikgriep had.
Snoenk, tuffen is ook the bomb natuurlijk. Kan je met alle etenswaren doen overigens.
Hoppa klokje rond bij NTS, fijn hoor.
Mooie foto's JM en ziet er gezellig uit, even een uitje de stad in.
DAD, jeetje, naar zo ziek achter elkaar. Hoe gaat het nu? Voel je je al wat beter?
Nog gefeliciteerd Franny!!!
Dat klinkt als een geslaagde voorstelling Twinkle! Leuk hoor.

Zo ik ben mega bijgelezen, geloof ik. Sorry als ik iemand vergeet, een hoop zieken in ieder geval. :{

We hebben besloten wat B krijgt voor zijn verjaardag: een traptractor, zo 1 van RollyToys. Die schijnen vanaf 2 jaar al te kunnen. Hij is helemaal gek op de tractoren die bij de kinderboerderij staan en is niet weg te slaan van zijn loopauto die mijn zus vorig jaar op Koningsdag heeft gescoord voor hem. Dus dit wordt vast ook een hit.

Het is wel echt een enorme peuter aan het worden hoor. Buien en dikke vette drama aanvallen soms. Gelukkig is hij tussendoor hartstikke lief en gezellig. Hij probeert ook veel meer uit dan een paar maanden geleden. En mijnheer zegt echt alles na, zo roept ie nu 'weet ik wel' 'shit' 'ja toch mama?' en 'mag niet'. Van wie zou hij die uitspraken nou hebben?
Gisteren carnavalsmuziek opgezet, de polonaise snapt ie nog niet helemaal :D
pi_159380478
Wat een ziekenboeg in dit topic zeg -O- ! Beterschap en een ruime hoeveelheid paracetamol / emmers / vaseline / neusspray / schoon beddegoed voor wie het nodig hebben :* . Ziek zijn met kinderen is gewoon buh, dat was vroeger toch makkelijker. Gewoon in je bed blijven stinken tot je beter was.. Good times :+ .

Twinkle dat klinkt heel erg leuk! Wat goed van Boaz dat hij er zo in opging. Ik hou zo van het theater, kan me helemaal verheugen op voorstellingen bezoeken met A. Ze klapt nu in elk geval al enthousiast bij elke aflevering Maestro :D .

BE je droom :o . Bij mij blijven zulke dromen soms de hele dag in m'n hoofd spoken, heb jij dat ook? (Ik moest vannacht een vliegtuig halen want A. zat er al in, maar ik kon de gate niet vinden.. Oh dus 8)7 ) . En v.w.b. je huisarts - kun je daar niet omheen omdat er al eerder een foto is gemaakt? Rechtsreeks via het ziekenhuis o.i.d.? Ik vind het maar wonderlijk als huisartsen de boel zo stagneren, patiënten moeten wel serieus genomen worden vind ik.

Exode je mannetje :D hij klinkt altijd zo heerlijk vrij in z'n doen en laten. En dat praten in hele zinnen :o ik vind het zo'n wonderlijk idee dat A. dat ook ooit gaat kunnen. Zo'n tractor klinkt trouwens echt supergaaf!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2016 13:53:58 ]
pi_159380596
Hier was het weer een bijzonder slechte nacht.. voor mij -O- . Man en A. hebben klokje rond geslapen, maar ik ben van 2:00 - 6:00 wakker geweest. Ben maar een boek gaan lezen beneden. Denk toch echt een zwangerschapskwaal, maar leuk is anders.

Het 'MAMA' zit er echt goed in nu trouwens! Toen ik vanmorgen A's kamer inliep werd ik begroet met een luid "MAMA! HAAAAAAAI" . *Smelt O+ * .

Iemand nog leuke ideeën voor even-er-op-uit met een dreumes als je zelf doodop bent en veel last van je bekken hebt? Ik zet haar nu maar vaak gewoon in de tuin met een emmertje en schepje en stoffer en blik en laat haar daar wat rommelen terwijl ik toekijk :@ . Dan hoef ik er niet achteraan te vangen en kan ze lekker haar ding doen. Naar de supermarkt samen of wandelen gaat gewoon niet, ik heb teveel pijn. Het voelt wel alsof ik haar tekort doe zo, maar ik weet ook even niet hoe ik het anders zou moeten doen ;( .
pi_159380839
Dat is het ook hoor Razz, het is een enorm relaxt jochie. Is niet snel onder de indruk, staat heel open in het leven (wow diep). Dat zeggen vooral anderen over hem. Want over je eigen kind is het zo lastig vind ik.

Ook even hier: morgen naar het AMC voor poging 1.....

Oh en misschien puzzelen? Tekenen? Lukt fietsen wel?
pi_159381060
quote:
7s.gif Op maandag 25 januari 2016 10:33 schreef Fazzoletti het volgende:
F is nu trouwens gek op het boek met de vissen dat Franny hier ooit aanraadde. Meteen na het wakker worden moet hij al de 'tiss' lezen. Hij weet van een aantal al de emoties die erbij staan :o 'Tiss boos' , 'Tiss huien' (verdrietig), 'Tiss bang' :D Geen idee of hij al enige notie heeft van wat het betekent maar we lezen gewoon maar stug door :+

Interessante droom Blue! Zit er een kans van waarheid in? ;)
Hee, wat leuk! F. doet precies wat I ook deed bij het boek. Zo geweldig. Ze gaan stukje bij beetje die emoties steeds meer plaatsen en benoemen voor zichzelf. . O+ .

I heeft gisteren dit boek gekregen, er zit ook een cd in met liedjes. Dat is nu ook een enorme hit bij I.

Blue, ik hoop dat je snel bij een arts terecht kunt die het wel serieus neemt. Als ik het zo lees allemaal vind ik het ook maar niks. Dit kan toch eigenlijk niet alleen maar wat gekneusd zijn, zou je denken? Misschien is er niet echt iets aan te doen op dit moment, maar je wilt toch dat er echt even helemaal goed naar gekeken is.

En opnieuw maar beterschap voor alle zieken! Crumpette, ondanks alles toch veel plezier nog op jullie vakantie!

Vanochtend waren we bij het CB. I weegt nu 11,1 kilo en ze is 85 cm. Ze volgt nog precies haar een stukje-onder-het-gemiddelde lijntje. En ze deed echt uiterst braaf alles waar de arts om vroeg. :o . De arts vroeg nog of ze altijd zo braaf en lief is, want doorgaans heeft ze met 2-jarigen meer moeite. Mijn vriend (die was ook mee): nee, ze heeft "ook wel eens zo haar buien." *) .. }:| . :D .

Ik moet overstappen naar het peutertopic! Maar ik vind het zo gezellig hier! :+ . Dus ik ga een beetje van twee walletjes eten denk ik.
pi_159381116
Razz, volgens mij is het toch prima zo? A. vermaakt zich vast heel goed. Kinderen hebben niet veel nodig. En dat ze ook buiten kan rommelen, is fijn. Krijgt ze toch even lekker buitenlucht. Het is nu ook heel warm weer zeg!
pi_159381130
Jaaa Franny, blijf *O* ! Ik geniet altijd zo van alle verhalen over je mooie I. En van al je tips over boeken en speelgoed. En van alle herkenbaarheid in wat je schrijft. Dus blijf nog maar mooi even hier.

Woensdag is I. echt jarig toch?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2016 14:14:33 ]
pi_159381144
Ohh dat boekje heeft W ook Franny, vindt hij ook helemaal leuk. Hij brengt het me elke dag wel en dan gaan we (ik) de liedjes zingen. En eendjes tellen enzo. Hij lekker wijzen *;. Met cd heb ik nog niet eens geprobeerd eigenlijk :D.
pi_159381176
Ja, puzzelen en tekenen doen we inderdaad samen. En boekjes lezen, liedjes zingen, samen pianospelen (lees: ik speel en zij ramt op de hoogste en laagste toetsen en roept heel hard JAJAJA MAMA JAJAJA :') ) . Maar naar buiten doen we gewoon weinig met z'n tweeën. Fietsen lukt niet met m'n bekkenklachten. Dus dan maar de tuin. En er op uit als papa / oma / beppe er is.
pi_159381293
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:16 schreef Razztwizzle het volgende:
Ja, puzzelen en tekenen doen we inderdaad samen. En boekjes lezen, liedjes zingen, samen pianospelen (lees: ik speel en zij ramt op de hoogste en laagste toetsen en roept heel hard JAJAJA MAMA JAJAJA :') ) . Maar naar buiten doen we gewoon weinig met z'n tweeën. Fietsen lukt niet met m'n bekkenklachten. Dus dan maar de tuin. En er op uit als papa / oma / beppe er is.
Een date met mij plannen ;)
Dan kom ik jouw kant op, fruts F in de Tula en neem jouw poppetje mee naar buiten en kan jij lekker slapen.
Deal, je hebt m'n nummer he :D
  maandag 25 januari 2016 @ 14:21:16 #293
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_159381334
quote:
14s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:14 schreef Razztwizzle het volgende:
Jaaa Franny, blijf *O* ! Ik geniet altijd zo van alle verhalen over je mooie I. En van al je tips over boeken en speelgoed. En van alle herkenbaarheid in wat je schrijft. Dus blijf nog maar mooi even hier.

Woensdag is I. echt jarig toch?
+1!

En klinkt juist heerlijk wat je doet met A Razz. Denk niet dat he haar met lekker buitenspelen tekort doet!
pi_159381370
Ooh ja ik stem ook voor een dubbel topic Franny!
pi_159381372
Aww Razz. Ja, ik kan me dat goed voorstellen/zie daar oo tegenop, zo het einde. Ik vrees dat er gewoon even weinig aan te doen is.. als je het idee hebt dat ze veel energie kwijt moet even uitbesteden, zoals je al doet? En hou voor ogen dat het tijdelijk is, en dat je ook haar een mooi geschenk geeft, ook al snapt ze dat nog niet. :*

Slapeloosheid }:|
  maandag 25 januari 2016 @ 14:33:21 #296
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_159381648
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:20 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Een date met mij plannen ;)
Dan kom ik jouw kant op, fruts F in de Tula en neem jouw poppetje mee naar buiten en kan jij lekker slapen.
Deal, je hebt m'n nummer he :D
Moet je perse zwanger zijn voor dit arrangement?! :D
pi_159381692
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:33 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Moet je perse zwanger zijn voor dit arrangement?! :D
Neehoor!
Zal ik een tour de Holland plannen ;)
  maandag 25 januari 2016 @ 14:39:21 #298
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_159381829
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:35 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Neehoor!
:Y O+
pi_159381856
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:35 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Neehoor!
:Y *O*
pi_159382271
BE O+ wat lief! Ik ga je een appje sturen. Tof.

Crump, dat geschenk vind ik wel een mooi idee, zo had ik het nog niet bekeken . Ik heb vooral met haar te doen, omdat er straks zoveel gaat veranderen en zij snapt dat natuurlijk allemaal niet. (Dat is ook een beetje mijn eigen angst of ik als enig-kind wel goed voor twee kinderen kan zorgen.. Ik heb dat vroeger natuurlijk zelf nooit meegemaakt :@ ..)
pi_159382431
Dat gaat helemaal goedkomen Razz!! :*

Ennnnnnnnnnnnnn dicht :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')