abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159214582
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P

S. 2014
J. 2016
  maandag 18 januari 2016 @ 21:53:55 #2
438758 zeer
Opritsjniki
pi_159214599
tvp
  maandag 18 januari 2016 @ 21:56:34 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_159214711
Ik zei dus, op ons kdv hebben ze geen vaste slaaptijden en kijken ook naar het kind.
Thuis slaapt ze overdag meer / langer dan daar. Maar hier is ze alleen, ik denk dat ze soms wel wakker wordt als andere kinderen huilen.
disclaimer
pi_159215109
F wordt soms alleen neergelegd op het KDV omdat hij de boel wakker keet :')
En zelf slapen ho maar op het KDV, met mazzel een uurje max.
  maandag 18 januari 2016 @ 22:06:32 #5
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159215123
Gm nee dat maakt geen verschil maar gaat me ook meer om het slapen in de middag. s avonds heeft hij wel een redelijk vaste bedtijd eind half negen.

Bij ons kdv kijken ze ook naar het kind, zeker als ze nog jong zijn. Lucas bleek goed te gedijen om met de oudere kinderen mee te slapen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_159215401
Bij djenna werkte ik ook met vaste tijden maar sat leverde bij mij veel stress en frustratie. Want het kind ging niet slapen maar het was 10.30 dus bedtijd. Ik las hier altijd over 'meeveren' met je kind en ik dacht altijd ... hoe dan? :?
Zelfde met flessen 'op verzoek'

Bij Boaz was ik zooo 180 graden anders. Hij gaat slapen als hij moe is... de ene keer is dat al om 11. De andere keer pas om 15. Soms doet ie 2 slaapjes op een dag. Soms 1. Soms dronk ie om de 2 uur een fles waardoor hij over de 30 schepjes kwam (o nooo :o )... en soms zat er 5 uur tussen .. en toch is ie groot geworden en gaat het hier prima ^O^ . Er is 1 dingetje vast in zijn ritme en dat is bedtijd rond 18.30/19 uur. Verder weinig vastigheid en 'kijken naar het kind' ipv dat stressvolle kijken naar de klok en het aantal schepjes. Maar ook dan komt het goed weet ik inmiddels :)
pi_159215416
Volgens mij slapen ze bij ons op de opvang vanaf half 1/1 uur. Thuis gaat hij meestal later liggen, net hoe het uitkomt :)

Wat een schrik Hilmo & Razz! Hopelijk nu alles weer goed en zonder pijn :*

Franny, vermoeiend lijkt me het. Het is jammer dat het dan nu al een 'domper' zet op iets leuks, namelijk de 2e verjaardag van I! Bij ons ging het tijdens F's verjaardag ook 'niet goed', vriend biechtte me op dat hij nu al op ziet tegen z'n 2e verjaardag :{

GM, wat verdrietig dat de hondjes en S niet samen gaan. Fijn dat je al zo snel een nieuw adres voor ze hebt gevonden!

F's favoriet op brood was pindakaas. Maar nu was daar opeens chocopasta in de kast :o Dus z'n nieuwe favoriet is coca-kaas O+ Haalt hij zelf uit de kast en zet op tafel. Lekker assertief :Y)
pi_159216444
Geen vaste tijden op een kdv? Grappig, het lijkt mij juist zo logisch om dat wel te doen, bijvoorbeeld na de lunch is een vrij 'logisch' moment om te gaan slapen, toch?

Fazz, ging de eerste verjaardag ook met gedoe gepaard bij jullie? Ik heb vanavond even een uur met mijn oudste zus aan de telefoon gehangen. Dat is weer een voordeel van zo'n groot gezin, dat je even lekker kunt spuien bij elkaar. :P .

I had na een dag vol rust, lange slaap, heel veel eten (ze heeft echt meer gegeten dan ik vandaag, geloof ik :o ), weer veel praatjes vanavond. Waaronder ook heel vrolijk aan haar vader vertellen dat niet hij maar zijzelf het beschuit op de grond had gegooid. "I.solde daan! Mag niet! Mamma niet blij! Beer ook broodje grond gooit! Niet papa! Mama, niet boos, nee, Mama blij! I.solde lief!" was de samenvatting van het hele gebeuren. Ze is echt heel erg bezig met al die emoties benoemen. Het is de hele dag 'mama blij, I.solde blij, papa ook blij..' En ook proberen de tegenstellingen te benoemen. Waarbij het tegenovergestelde van 'lief' boos is. Erg leuk om te steeds meer te horen van wat er in dat hoofdje om gaat.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159220524
Oef, ik heb echt nooit tijd om te posten hier. Dus een bijleesgroet :W want ik kan het niet meer bijbenen.

fazz, jij ook al zo'n assertieve! Hier staat ze naar de kast te wijzen en in haar handjes te klappen. Daar staan de rozijntjes _O-

Ik voel me soms wel raar als ik over jullie rituelen en ritmes lees. Ons ritme is dat er gene ritme is. En rituelen al helemaal niet :D O snapt er niets meer van als we ineens een bokeje gaan lezen voor het slapen gaan. Dus die keilen we gewoon in bed, zeggen dag en dan gaat ze (soms) slapen. Verder doen we werkelijk maar wat. Op het kdv heeft ze een ritme op de klok (moet ook haast wel) en dat houdt ze ook prima vol. Thuis leggen we haar in bed wanneer ze moe is.

Wij gaan dus wel regelmatig hele dagen met haar op pad, hebben we altijd gedaan. Laatst nog in de efteling bv, of een dag winkelen. Ook 's avonds zijn we wel eens weg met haar (heel soms maar). Maar O slaap heel prima in haar wagen, dus dat scheelt een berg. Daar slaapt ze in het kdv ook in (buiten). Dus die is wel gewend om met geluiden en in haar wagen te slapen. Erg handig voor ons. In de efteling legden we haar wagen neer, wandelden wat en poef, weg was ze. En wij dus 1,5 rondbanjeren met slapend kind :')

Maar dit past bij ons, en gelukkig lijkt O nergens problemen mee te hebben. En mocht ze dat wel hebben, dan passen wij ons aan, het is niet zo dat zij zich aan ons aan moet passen.

Nu staat ze te puzzelen, gek kind. Alle stukjes legt ze gewoon in een keer goed neer. En ze is net een papegaai, ze zegt werkelijk alles na, en onderscheidt Noors en Nederlands. En sleetjerijden is de bom, liefst van de heuvel af. En haar apie is haar alles ("apie"apiiieeee")En op het kdv steelt ze de show als ze liedjes zingen. En ze poepte, in haar luier dan wel, op een potje :') :o . Ze wordt zo groot! /nietgedachtdatikdatclichéooitzougebruiken.
(En een kleine relativerende noot: het is heus ook wel eens een uitdaging hier hoor, maar ik houd het graag positief ;))
  dinsdag 19 januari 2016 @ 07:55:50 #10
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159220662
Wij hebben een redelijk ritme en vooral rituelen. Niet hele bijzondere maar de rituelen geven O. Wel echt duidelijkheid heb ik het idee.
Onze avond verloopt elke avond zo:
Eten. Na eten en toetje Olleke Bolleke doen.
Dan nog even spelen, pap op stoel voor tv
In bad, pyama aan, nog even aan de borst in alle rust en naar bed.

Als we bij iemand anders eten dan doen we het riedeltje thuis vanaf de pap.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 08:26:56 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_159220870
Wow snoenk, eten én toetje én pap én melk? Past dat er allemaal in? :D

Chocopasta :9 F. weet wel wat lekker is :Y)

Wat leuk Franny, dat ze zo vertelt over wat ze mee heeft gemaakt O+ ik kan me daar zo weinig bij voorstellen, dat dat over een paar maanden ook zo gaat :D

Room, jouw meisje is ook zo'n ontzettend snelle zeg! Puzzels maken, wat knap! _O_
disclaimer
  dinsdag 19 januari 2016 @ 08:43:39 #12
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159220989
Ja ze eet echt zoveel. Op een dag eet ze gemiddeld 2 broodjes (zonder korst want ieuww korst :{w ) 3 stuks fruit. Wat rozijntjes, stukje koek of wat tomaatjes. Bordje avondeten en dan dus nog toetje en pap.
Sochtends en savonds krijgt ze nog borst maar dat is volgens mij niet bijzonder voedend meer. Vooral savonds zijn het hooguit 3 slokjes.
En dan nog alles wat ze bij mij schooit als ik iets aan het eten ben.
pi_159220994
Dat ligt vast aan de naam, snoenk. Mijn O eet ook als een bootwerker :D
pi_159221003
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 08:26 schreef Stormqueen het volgende:

Wat leuk Franny, dat ze zo vertelt over wat ze mee heeft gemaakt O+ ik kan me daar zo weinig bij voorstellen, dat dat over een paar maanden ook zo gaat :D
Het zijn echt van die eureka momentjes. Dat je op een dag besluit eens met je kind de dag door te nemen, en dat ze dan heel duidelijk gaat reageren en jaja gaat zeggen en laat blijken dat ze heel duidelijk snapt waar je het over hebt. Die kleintjes hebben echt vaak al veel meer door dan we denken, ze kunnen het alleen nog niet precies zeggen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 19 januari 2016 @ 08:52:29 #15
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159221065
Dan is het vast de naam ja :D

quote:
2s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 08:45 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Het zijn echt van die eureka momentjes. Dat je op een dag besluit eens met je kind de dag door te nemen, en dat ze dan heel duidelijk gaat reageren en jaja gaat zeggen en laat blijken dat ze heel duidelijk snapt waar je het over hebt. Die kleintjes hebben echt vaak al veel meer door dan we denken, ze kunnen het alleen nog niet precies zeggen.
Dit klinkt zo O+ O+
  dinsdag 19 januari 2016 @ 09:06:17 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_159221266
Mauw eet de ene dag meer dan ik en de andere dag bijna niets. Is geen peil op te trekken :')
Gisteren wel een bordje nasi schoon leeg. Da's echt haar lievelings. En 1-4 boterhammen (met korsten indien pindakaas, anders zonder), 0-2 fruit, 0-2 rijstwafels oid. En twee flessen melk.

Toetjes eet ik zelf niet, dus zij ook meestal niet :@
disclaimer
  dinsdag 19 januari 2016 @ 09:14:22 #17
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159221395
Hoe eet M. Rijst? Eet ze al van/met een lepel?
Wij eten nu alleen dingen die je vast kan houden :')
Wel langzaam begonnen om met een lepel te eten maar meestal eindigd dat in een woeste O. Want alles moet zelluf en ik mag dus niet even de lepel vasthouden om er een nieuw hapje op te doen.

Wij eten nu toetjes omdat O. Toetjes eet. Hiervoor ook meestal geen toe.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 09:17:07 #18
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_159221449
Suus eet veel met haar handjes. En soms met haar lepel. Toetje altijd zelf met lepel tenzij ze er niet meer bij kan. Dan zegt ze: helpuh en mag ik haar voeren O+

Ze eet net zoals Mauw, enorm wisselend.

Puzzelen kan ze ook al best aardig :D. Knap vind ik dat!
  dinsdag 19 januari 2016 @ 09:18:52 #19
149959 SQ
snelle trees
pi_159221484
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 09:14 schreef snoenk het volgende:
Hoe eet M. Rijst? Eet ze al van/met een lepel?
Wij eten nu alleen dingen die je vast kan houden :')
Wel langzaam begonnen om met een lepel te eten maar meestal eindigd dat in een woeste O. Want alles moet zelluf en ik mag dus niet even de lepel vasthouden om er een nieuw hapje op te doen.

Wij eten nu toetjes omdat O. Toetjes eet. Hiervoor ook meestal geen toe.
OF ze propt het met handenvol naar binnen, of ik voer wat tussendoor. Ze eet meestal eerst de groenten er uit ( O+ ) en dan ook in een volgorde, dus bijvoorbeeld eerst alle rode paprika, dan de wortel, dan de groene paprika, etc. En daarna schuiven we een beetje. Ze probeert ook zelf met de lepel te eten, maar draait m altijd vlak voor haar mond om zodat alles op haar schoot / de vloer landt :') (kat ook weer blij!)
disclaimer
pi_159221757
Eten doe je met je ene hand terwijl je in je andere hand je vork en lepel tegelijkertijd vasthoudt.
Kan je tenminste zeggen dat je met bestek eet :')

Hier wisselt hij af, hij kan heel netjes prikken met een vorkje en scheppen met een lepel. Maar dat gaat niet snel genoeg geloof ik
pi_159221844
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 09:18 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

OF ze propt het met handenvol naar binnen, of ik voer wat tussendoor. Ze eet meestal eerst de groenten er uit ( O+ ) en dan ook in een volgorde, dus bijvoorbeeld eerst alle rode paprika, dan de wortel, dan de groene paprika, etc. En daarna schuiven we een beetje. Ze probeert ook zelf met de lepel te eten, maar draait m altijd vlak voor haar mond om zodat alles op haar schoot / de vloer landt :') (kat ook weer blij!)
Dat sorteren doet ze dat ook met blokjes en balletjes?
F begon daar op een gegeven moment mee dat hij eerst alle rondjes uit de blokkenton haalde en daarna alle vierkantjes. En ook met opruimen is hij heel secuur.
Uberhaupt is het een klein autistje, deuren moeten dicht, alles moet opgeruimd qua bakjes en flessen.
pi_159221904
Js eet alles zelf, met handjes of een lepel. Ik geef hem alleen voor het slapen zelf nog een fles, de rest van de dag staat er ee rietjesbeker, roze met melk en blauwe met water :P (oh en ik moet weer gaan oefenen met een gewone beker)
Na het eten is het hier wel altijd een slagveld op de vloer en op de kleding ;)

Op ons kdv volgen ze als baby het kind qua slapen. Maargoed Js slaapt vanaf dat hij een half jaar? was al maar 1x per dag zo'n anderhalf uur :') (waar maakt niet uit, dus dat is wel makkelijk!)

Puzzelen en gevoelens vertellen! Wow wat knap!
  dinsdag 19 januari 2016 @ 09:52:55 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_159222077
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 09:40 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Dat sorteren doet ze dat ook met blokjes en balletjes?
F begon daar op een gegeven moment mee dat hij eerst alle rondjes uit de blokkenton haalde en daarna alle vierkantjes. En ook met opruimen is hij heel secuur.
Uberhaupt is het een klein autistje, deuren moeten dicht, alles moet opgeruimd qua bakjes en flessen.
het is me nog niet echt opgevallen eigenlijk. Volgens mij pakt ze met eten vooral eerst wat ze het lekkerst vindt :D
disclaimer
  dinsdag 19 januari 2016 @ 09:53:04 #24
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159222086
O. Eet ook op volgorde O+
En ook autistische trekjes. Deuren en lades moeten dicht. Ik pak tegenwoordig als een ninja mijn bestek uit de lade anders zit mijn hand ertussen :D
en ze kan vreselijk druk zijn om blokjes van de ene kist in de andere te stoppen. Of alle blokjes in mijn hand of een verdwaalde schoen en dan WOEST als niet alle blokjes in mijn hand passen O+
pi_159222210
Haha snoenk, herkenbaar

Vandeweek werd er een laarsje gepakt waar alle rozijntjes in moesten (banaan is ook al eena gebeurd)
Bakjes met eten zijn zo 2015 :{w
pi_159222269
Mwahahahahahaha, een laars met rozijntjes O+
Hier wordt er begonnen met het vlees, dan de aardappelen/rijst/pasta en als hij dan echt nog honger heeft een hapje groente :')
  dinsdag 19 januari 2016 @ 10:03:28 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_159222313
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:02 schreef Loj het volgende:
Mwahahahahahaha, een laars met rozijntjes O+
Hier wordt er begonnen met het vlees, dan de aardappelen/rijst/pasta en als hij dan echt nog honger heeft een hapje groente :')
Echte mannen eten vleesch.
disclaimer
  dinsdag 19 januari 2016 @ 10:06:12 #28
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159222389
Haha eten verdwijnt gelukkig alleen nog maar in haar mond.
Verheug me er nog niet op om in mijn schoen stukjes banaan te vinden. Kan me het gevoel al wel helemaal indenken. Zeker als je met blote voeten in je schoen gaat :'(

O. Druk met blokjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159222439
Wish me luck

Ik ga met de SloopKogel naar de kapper.
Staat voor hem gelijk aan het allerallerALLERergste wat je maar kan overkomen.
Oftewel 15 minuten schreeuwen en dramtiek in een kappersstoel ;(
  dinsdag 19 januari 2016 @ 10:14:13 #30
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159222569
Succes blue :*
Werkt een telefoon met filmpjes of een doosje rozijntjes niet?
pi_159222711
Succes Blue :* Lijkt me ook best spannend voor ze!
ik wacht nog steeds op genoeg haar voor een knipbeurt :')

F weigert zuivel te eten; geen yoghurt/ijs/melk/kaas, zodra het in de buurt komt draait hij z'n gezicht al weg :{ Gesmolten kaas en warme melk gaan een beetje. Gisteren had ik een kaassaus gemaakt en daar doopte hij toch een paar keer z'n pasta in. Eten gaat hier ook op volgorde van lekker, dus eerst alle pastaaaa (die je ook heel tof op je vingers kunt schuiven :Y) penne )
pi_159222860
Blue herkenbaar, het KDV legt B vaak wat eerder op bed dan de rest omdat ie altijd de boel op stelten zet (zingen, kletsen etc).
B zit wel in een redelijk strak ritme overigens. Daar gedijt hij het beste op en gaat ook altijd heel soepel. Natuurlijk wijken we wel eens een kwartiertje af maar veel meer is het niet.
Hi Room :W
Sterkte Blue (gelukt of nu een scheef geknipt hoofd?)

Gisteren was B bij mijn schoonouders, was oma gevallen in de woonkamer, ging B erheen met een stoofje pakte oma's hand en zei 'Oma kom maar, staan' en toen ze weer stond 'kusje?' Veeg me op!! O+ O+ O+ O+ O+ Onze baby?!

Fazz, zuivelfobie? :D Alle kaas?
pi_159223058
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:03 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik heb gewoon een heel geëmancipeerde dame.
pi_159223807
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 09:18 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Haha, dat op volgorde eten is erg herkenbaar. L doet dat ook en peuter ook nog steeds.
Wisselt idd ook sterk met hoeveel L eet. Hadden nu een paar dagen gehad dat ie weinig at, maar gister had hij een heel potje op (krijgt hij op t kdv om 5 uur, dan heeft ie namelijk honger), maar 's avonds thuis at hij zo nog een bijna vol bordje mee (broccoli was niet aan te slepen), en toen ook nog een toetje én nog borstvoeding. maar vaak eet hij maar een kwart potje op t kdv en wil dan niks meer 's avonds.
pi_159224440
*O* overleefd!
Zijn 3e knipbeurt inmiddels.
En het gaat steeds beter.
Nu was het alleen nog brullen toen de föhn aanstond bij iemand anders.
En idd, rozijntjes zijn the key to succes :')
pi_159224682
wat goed! ik laat hier idd mijn vriend W afleiden met teletubbies en lekker fruit en weet ik het, en dan doe ik even snel knipperdeknip. Alleen probeer ik het niet meer :')
pi_159224755
Zelf knipperdeknip??
Held!
Dan weet ik zeker dat de tondeuse er later nog eens overmoet als ik dat ga doen :D
  dinsdag 19 januari 2016 @ 12:26:34 #38
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_159225154
Nou, zeg dat, held! Ik krijg al amper een staartje in d'r haar :') laat staan dat ik zou kunnen knippen...

Ze kan nu een 'echte' staart O+ :

pi_159225197
Oh ja maar ik heb er zeker 5 youtube filmpjes over gekeken dus ik ben bijkans een professional :7
pi_159225295
Zo'n staart kon F hier inmiddels ook :@
  dinsdag 19 januari 2016 @ 12:37:03 #41
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_159225307
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 12:36 schreef BlueEyes het volgende:
Zo'n staart kon F hier inmiddels ook :@
:D

Dit duurde bij mijn peuter echt tot ze ruim 2 was... haar haar groeit zó langzaam!
pi_159225340
Overigens lijkt meisjeshaar me wel moeilijker hoor, dat is langer en moet toch iets preciezer recht. W knip ik gewoon heel kort want anders moet het 2 weken later weer }:| maar dat luistert niet zo nauw.

Als deze buikbaby een meisje wordt moet ze maar krullen krijgen, dan kan dat ook lekker slordig.
(Ik knip mezelf ook overigens :') )

[ Bericht 0% gewijzigd door Crumpette op 19-01-2016 13:01:48 ]
pi_159225378
Mnohh een echte staart O+ O+

Goed gedaan bij de kapper F! *O*
  dinsdag 19 januari 2016 @ 12:44:00 #44
149959 SQ
snelle trees
pi_159225442
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 12:38 schreef Crumpette het volgende:
Overigens lijkt meisjeshaar me wel moeilijker hoor, dat is langer en moet toch iets preciezer recht. W knip ik gewoon heel kort want anders moet het 2 weken later weer }:| maar dat luistert niet zo nauw.

Als deze buikbaby een meisje wordt moet ze maar krullen krijgen, dan kan dat ook lekker slorig.
(Ik knip mezelf ook overigens :') )
meisjeshaar kun je meestal langer uitstellen gelukkig :D
disclaimer
pi_159225476
Ja precies dat ja. En je kunt het achter gewoon op 1 lengte knippen ipv dat Alle haren op die bol meegenomen moeten worden 8-).
En voor gewoon een speldje erin O+
pi_159225506
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 12:26 schreef Tante_Soesa het volgende:
Nou, zeg dat, held! Ik krijg al amper een staartje in d'r haar :') laat staan dat ik zou kunnen knippen...

Ze kan nu een 'echte' staart O+ :

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Wat een schatje zeg.
Werewolf
  dinsdag 19 januari 2016 @ 12:59:45 #47
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_159225735
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 12:44 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

meisjeshaar kun je meestal langer uitstellen gelukkig :D
Het zit nu vaak zo:

...

Geloof dat ze toch maar even geknipt moet worden. Ragebol O+
  dinsdag 19 januari 2016 @ 13:03:14 #48
149959 SQ
snelle trees
pi_159225796
Ah wat lijkt ze even lekker klein op die foto soesa O+

En ik ben juist dol op ragebolhaar bij dreumesen :@ O+ ik zeg: niks meer aan doen!
disclaimer
  dinsdag 19 januari 2016 @ 13:07:30 #49
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_159225872
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:03 schreef Stormqueen het volgende:
Ah wat lijkt ze even lekker klein op die foto soesa O+

En ik ben juist dol op ragebolhaar bij dreumesen :@ O+ ik zeg: niks meer aan doen!
:). Polletje piekhaar O+.

Mauw heeft niet jouw krullen 'geërfd' he? Suus heeft ook echt heel ander haar dan ikzelf (of haar zus), het is heel steil en glad. Ik heb zelf meer slag en pluizig :'). Ik wilde vroeger altijd zulk haar als dat zij nu heeft!

[ Bericht 0% gewijzigd door Tante_Soesa op 19-01-2016 13:13:10 ]
pi_159225948
Niks meer aan doen en coupe troep (zoals la mama momenteel :') ) ging het hier niet meer worden.
Onder de douche kwam het in zijn nek tot aan zijn schouderbladen :@ en zijn pony bleef vaak in zijn veel te lange jaloersmakende wimpers hangen
  dinsdag 19 januari 2016 @ 13:10:51 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_159225950
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:07 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

:). Polletje piekhaar O+.

Mauw heeft niet jouw krullen 'geërfd' he? Suus heeft ook echt heel ander haar dan ikzelf (of haar zus), het is heel stijl en glad. Ik heb zelf meer slag en pluizig :'). Ik wilde vroeger altijd zulk haar als dat zij nu heeft!
Ik wilde als kind wel steil haar ja, want dat hadden alle populaire meisjes. Steil haar met een schattig haarbandje in. Mijn haar moest altijd op mijn hoofd worden vastgeknoopt :') Nu ben ik wel blij met mijn natuurlijk volume. Meestal dan :')

Mauwtje heeft wel slag hoor! Zal eens een fotootje zoeken...
disclaimer
pi_159225967
Dreumessen met kapsels O+

Exode, yep, alle kaas wordt afgekeurd... geraspt over de pasta mag natuurlijk wel maar een plakje/blokje kaas (ongeacht soort) wordt vakkundig van het bord afgewerkt :+
pi_159225975
Jullie blonde meisjes O+
Echt zo zoet vind ik dat die witblonde haartjes
  dinsdag 19 januari 2016 @ 13:11:51 #54
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
  dinsdag 19 januari 2016 @ 13:17:20 #55
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_159226118
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:11 schreef BlueEyes het volgende:
Jullie blonde meisjes O+
Echt zo zoet vind ik dat die witblonde haartjes
En dan is Suus zelfs nog een tint donkerder dan E.! Die is echt wit O+.

Ze ziet er idd heel zoet uit maar ondertussen :X. Als peuterzus iets doet wat mevrouw Dreumes niet aanstaat dan zet ze DIRECT haar tanden in de buik/arm/been van zus...
  dinsdag 19 januari 2016 @ 13:17:33 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_159226125

De ene dag krult het meer dan de andere dag, maar ze heeft bovenop echt van dat superfijne babyhaar en in haar nek gaat het nu steeds meer krullen. En aan de zijkanten heeft ze twee van de plukken die zo opzij staan :') O+ Beetje afhankelijk van het weer en de hoeveelheid smeerkaas wel.
disclaimer
pi_159226265
Zusterliefde Soes :X
Wat een muppets zijn ze soms ook als het niet gaat zoals ze willen.
Ik moet altijd smakelijk lachen om de verhalen van anderen.
En sta ook keihard te grinniken als er hier op dramatische wijze gedweild wordt.

Mauwtje wat een liwf zacht popje lijkt ze zo.
Zo totaal niets van dat mopperpotje dat je me laatst liet zien :D
  dinsdag 19 januari 2016 @ 13:22:22 #58
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_159226268
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:17 schreef Stormqueen het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De ene dag krult het meer dan de andere dag, maar ze heeft bovenop echt van dat superfijne babyhaar en in haar nek gaat het nu steeds meer krullen. En aan de zijkanten heeft ze twee van de plukken die zo opzij staan :') O+ Beetje afhankelijk van het weer en de hoeveelheid smeerkaas wel.
Ah ja, dat is idd meer krul dan ik mij herinnerde!

Dat geconcentreerde bekkie op foto 1 O+
  dinsdag 19 januari 2016 @ 13:23:38 #59
149959 SQ
snelle trees
pi_159226308
potverdorie soesa, bijten? :X De kleine blonde onschu... eh, alligator :') Dat verwacht je niet he?

En fazz, wat bijzonder, een kaasaversie? Volgens mij is dat echt heel zeldzaam onder dreumesen :D
disclaimer
  dinsdag 19 januari 2016 @ 13:28:38 #60
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_159226434
Bijten ja :( . Wat zijn die kleine tandjes dan scherp ;( En die goedzakpeuter laat het ook gewoon gebeuren he...

Ja, ze heeft nogal wat pit in haar donder, die kleine uk O+
pi_159226461
Hoeveel zit er tussen qua leeftijd bij de meiden Soes?
  dinsdag 19 januari 2016 @ 13:32:25 #62
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_159226536
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:29 schreef BlueEyes het volgende:
Hoeveel zit er tussen qua leeftijd bij de meiden Soes?
2 jaar en een week of 6. E. is altijd hééééél lief voor S. geweest, nooit jaloers/gemeen oid.

Ze gaan nu steeds meer samen spelen, dan schateren ze het uit samen O+. Dat is echt té lief gewoon O+
  dinsdag 19 januari 2016 @ 13:33:51 #63
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_159226584
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:28 schreef Tante_Soesa het volgende:
Bijten ja :( . Wat zijn die kleine tandjes dan scherp ;( En die goedzakpeuter laat het ook gewoon gebeuren he...

Ja, ze heeft nogal wat pit in haar donder, die kleine uk O+
Volgensmij heb ik echt de mannelijke varianten van jouw meisjes!

Alleen pakt Frans ipv bijten een vakkundig uitgekozen speeltje en gaat daarmee meppen.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_159226627
Klinkt heerlijk O+

*rammeltnogevenverder*
pi_159226719
Wij zijn uiteindelijk naar de kapper gegaan met Stip, omdat mijn vriend een paar speldjes in zn hand geduwd kreeg in de speeltuin met daarbij de vraag of ze 'van haar' waren :') En hij was echt volledig in het blauw met dinosaurussen en auto's op zn kleren :D En toen heeft de kapster zn pony veel te kort geknipt en ze werd chagrijnig toen hij niet meer stil wilde zitten nadat ze hem kraste met haar schaar }:| Het begint nu eindelijk wat fatsoenlijker te worden, maar ik moet dus echt nog even op zoek naar een andere kapper :')
pi_159226850
Wat een doos Dot.
Duidelijk geen ervaren kinderknipster.
Hier gelukkig wel (wel duur :X )
En die knipjes :o _O- kon reactie van hier zijn.
Hoor ook heel vaak dat meisje ondanks overduidelijke jongenskleding
  dinsdag 19 januari 2016 @ 13:45:22 #67
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_159226899
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:35 schreef BlueEyes het volgende:
Klinkt heerlijk O+

*rammeltnogevenverder*
O+

Ja, het is echt heel tof, zo 2 kindjes :Y. E.lin is echt een enorm lieve grote zus, ze let altijd op haar zusje en ze lopen ook vaak hand in hand op E's verzoek O+ (dan kan Suus niet weglopen mam!).

Bij ons op het KDV komt er iedere 6-8 weken een kinderkapper, dat is heel fijn omdat ze dan in hun eigen vertrouwde omgeving geknipt worden.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 13:48:05 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_159226984
whehehe :') Het is ook lastig met die kleintjes. Gisteren werd er een Afrikaans jongetje door zijn moeder afgeleverd op het kdv die er alleen incidenteel heen gaat. Ik schat hem 20 maanden, en hij had een hipsterknot. Dus ja, dat gaat mis, zeker met van die enorme lange wimpers _O-

Mauw wordt nog steeds altijd voor jongen aangezien, en ze heeft echt een meisjessnoetje vind ik. Maar ja, ik kleed 'r natuurlijk wel zo, dus eigen schuld :')

(niet mijn huis. :'))
disclaimer
  dinsdag 19 januari 2016 @ 13:52:18 #69
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_159227100
Ik vind het ook een duidelijk meisjessnoetje ja :Y. Maar mijn meiden zijn wel eens jongens genoemd terwijl ze een jurkje aan hadden, (oude(re)) mensen kijken ook gewoon niet goed ofzo. Kort haar = jongen, lang haar = meisje.
pi_159227370
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:23 schreef Stormqueen het volgende:
En fazz, wat bijzonder, een kaasaversie? Volgens mij is dat echt heel zeldzaam onder dreumesen :D
Niet alle kaas he, pindakaas & coca-kaas eet ie wel :+

Ai Soesa, naar dat bijten :X

F wordt eigenlijk altijd als jongen ingeschat, maarja jongenskleding + geen/kort haar. Kan dus geen meisje zijn _O-
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:03:45 #71
149959 SQ
snelle trees
pi_159227413
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:01 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Niet alle kaas he, pindakaas & coca-kaas eet ie wel :+

Ai Soesa, naar dat bijten :X

F wordt eigenlijk altijd als jongen ingeschat, maarja jongenskleding + geen/kort haar. Kan dus geen meisje zijn _O-
F. heeft ook wel écht een jongenskoppie. Die kun je echt niet mis hebben :D
disclaimer
pi_159227673
Blue F. als meisje? Nee joh :D !
Lou wordt wel al-tijd ventje genoemd door iedereen. Ook al loopt ze in roze jurkjes, knalroze broeken en een niet te missen roze fluffy jas :')
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:14:55 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_159227685
En Lou is ook echt wel een meisje-meisje _O-
disclaimer
pi_159227860
Jah serieus...
Ik werd vroeger altijd voor jongetje aangezien en hij voor meisje :')
Oude foto van 9 mnd oud
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lou is een meisje op en top! Dat snap ik nu weer niet.
Mauw vind ik ook een typisch meisjeskoppie.

Afgelopen zondag waren we zwemmen en naast ons zat een jongetje/meisje in zwemluier.
Echt we kwamen er niet achter of het nu een jongetje of meisje was.
Waarom die ouders ook geen zwembroekje in genderspecifieke kleur aan doen :{w
pi_159227902
Ah ja, Lucas wordt ook vaak aangezien voor een meisje :')
En kapsels _O- -O-

Kaas is hier ook niet echt favoriet, wordt resoluut van brood geplukt en op tafel uitgesmeerd :Y) Pindakaas is altijd goed. En gisteravond ging de Easypeasy-broccoli-met-kikkererwtpuree-en-makreel er wel goed in!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_159227946
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:03 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Zeker, zeker! Een keer raden wiens vlees wordt gejat altijd :')

Ik vind Js trouwens (door z'n krulletjeshaar) meer eruit zien als een meisje... Maar hij wordt nooit als meisje gezien. Ik kleed hem vast lekker mannelijk ;)

Tof he Soes, als ze zo samen spelen O+ (behalve dat bijten dan! Voorlopig blijft het hier bij elkaar duwen :') ).
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:26:23 #77
149959 SQ
snelle trees
pi_159227957
Bij Lucas kan ik me er nog wel iets ij voorstellen, die heeft zo'n zachte uitstraling en die enorme ogen :D En weinig haar, dus dat geeft niks weg _O-

Blue, jij hebt best jezelf een beetje gekloond zeg :o O+
disclaimer
pi_159228103
Mijn vader noemt onze dreumes altijd "jochie" maar houdt bij hoog en bij laag vol dat je dat ook best tegen een meisje kunt zeggen :') O+
pi_159228107
Dat is echt twee druppels water ja, Blue!

Lou heeft trouwens ook wel kort haar. Naja het lijkt kort door de krullen O+
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:44:02 #80
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_159228357
Frans is ook vaak een Fransien in de ogen van bejaarden. Ach ja.. ik ga er maar in mee. Heb ik ook een beetje een meisje ;) .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')