Hoho probeer het uit en geef me een paar miljoen, mag je naar een jaar bij me kijken of ik nog geld heb.quote:Op zondag 17 januari 2016 22:29 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Vandaar dat bijvoorbeeld kansarme loterijwinnaars een jaar nadat ze een prijs winnen alweer bankroet zijn. Die mensen kunnen niet met geld omgaan en 500 euro maakt echt geen zak uit.
Precies, uiteindelijk gaat dat niks uitmaken.quote:Op zondag 17 januari 2016 22:30 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Och. Ik geloof wel dat als je ze 500 euro geeft dat een significant deel daar verstandige keuzes mee kan maken. Maargoed zelfs dan is het na een paar maanden gewoon op...
En dan? Terug bij af.
NIet als ze allemaal gaan vissen toch?quote:Op zondag 17 januari 2016 22:31 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Precies, uiteindelijk gaat dat niks uitmaken.
"Give a man a fish and you feed him for a day; teach a man to fish and you feed him for a lifetime"
Jij bent dan ook verstandig. En dan zorg je wel dat je van die paar miljoen nog meer kunt maken.quote:Op zondag 17 januari 2016 22:30 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoho probeer het uit en geef me een paar miljoen, mag je naar een jaar bij me kijken of ik nog geld heb.
Als je ze ernaar terug wilt hebben zullen ze heus wel weg zijn hoor!quote:Op zondag 17 januari 2016 22:35 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Jij bent dan ook verstandig. En dan zorg je wel dat je van die paar miljoen nog meer kunt maken.
Heel eerlijk ik denk dat nog geen 10% aankomt waar het voor bestemd zou zijn?quote:Op zondag 17 januari 2016 22:35 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Maar simpelweg zeggen "geef iedereen 500 euro" gaat de armoede op de wereld niet oplossen. Het enige wat verandert is dat iedereen 500 euro extra heeft. Voor een paar dagen.
Preciesquote:Op zondag 17 januari 2016 22:36 schreef john2406 het volgende:
[..]
Heel eerlijk ik denk dat nog geen 10% aankomt waar het voor bestemd zou zijn?
Niks dus. Man man manquote:Op maandag 18 januari 2016 02:48 schreef Braindead2000 het volgende:
Raar verhaal. Hoeveel waarde kennen ze toe aan mensen die helemaal niks bezitten of niks van waarde?
Je hebt vast wel een miljoen mensen op de wereld die niks anders bezitten dan de vodden op hun lijf. Dus iedereen die hier gepost heeft bezit meer dan de miljoen armsten mensen van de wereld.quote:
preciesquote:Op maandag 18 januari 2016 03:27 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Je hebt vast wel een miljoen mensen op de wereld die niks anders bezitten dan de vodden op hun lijf. Dus iedereen die hier gepost heeft bezit meer dan de miljoen armsten mensen van de wereld.
Niemand heeft het over kaalplukken.quote:Op maandag 18 januari 2016 03:07 schreef Braindead2000 het volgende:
En een 60 jarige Nederlander, die zijn hele leven gewerkt heeft voor een modaal salaris en die een pensioen opgebouwd heeft? Zou zo maar kunnen dat hij meer bezit dan de 10.000 armste mensen van de wereld. Moeten we hem ook kaalplukken?
Maar wel klagen als immigranten hier massaal komen aankloppenquote:Op maandag 18 januari 2016 03:14 schreef Hathor het volgende:
Verschil moet er zijn, om maar even een open deur in te trappen.
De koning van toen had minder luxe, minder toegang tot zorg, minder vertier en minder kennis dan de armste Nederlander nu.quote:Op maandag 18 januari 2016 07:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Uiteindelijk ga je weer terug naar een middeleeuws koningrijk, waarin 1 persoon alle rijkdommen bezat, en de rest voetvolk is. Toen zei de koning waarschijnlijk ook dingen als 'hadden ze maar een vak moeten leren'
Zeker. Wij hoeven ook niet te klagen. Maar we klagen wel over immigratie wat een gevolg is van inkomens ongelijkheid. Dat zal altijd zo blijven, hoe hard je onderbuik ook schreeuwt.quote:Op maandag 18 januari 2016 07:23 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De koning van toen had minder luxe, minder toegang tot zorg, minder vertier en minder kennis dan de armste Nederlander nu.
Niks mis met migratie (ben zelf ook migrant). Maar kansarmen die niet meekunnen in een maatschappij, dat is wel een probleem. En wat te denken van de import van kanslozen die uit culturen komen die weinig lijken op de onze?quote:Op maandag 18 januari 2016 07:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zeker. Wij hoeven ook niet te klagen. Maar we klagen wel over immigratie wat een gevolg is van inkomens ongelijkheid. Dat zal altijd zo blijven, hoe hard je onderbuik ook schreeuwt.
Zie immigratie en inkomsten ongelijkheid als 1. Als een natuurwet. Het zal ALTIJD zo zijn.
Helemaal mee eens hoor. Ik kaart alleen al dat er veel mensen zijn die EN vinden dat 63 mensen evenveel bezitten als de 3,5 miljard armste prima moet kunnen, EN verontwaardigd zijn over immigratie. Ik snap niet hoe men hier zo verrast over kan zijn. Die twee zaken zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden.quote:Op maandag 18 januari 2016 07:27 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Niks mis met migratie (ben zelf ook migrant). Maar kansarmen die niet meekunnen in een maatschappij, dat is wel een probleem. En wat te denken van de import van kanslozen die uit culturen komen die weinig lijken op de onze?
Ooit ook al eens gekeken naar de kindersterfte cijfers in diezelfde landen? Het maakt weinig uit dat ieder vrouw daar gemiddeld 10 kinderen heeft als er 7 hun 18e levensjaar niet halen.quote:Op zondag 17 januari 2016 22:06 schreef Confetti het volgende:
Ik zal de olifant in de kamer maar benoemen. De arme mensen zouden eigenlijk niet eens geboren moeten zijn. Hoe armer het land hoe minder mensen er geboren zouden moeten worden omdat er al weinig beschikbare middelen zijn. Maar wat gebeurt er, ze fokken tien keer zo hard als landen waar er wel meer middelen zijn.
Dus ik zeg, vergeet die 3,5 miljard armen maar lekker. Als je ze gaat helpen zal dat het probleem alleen maar verergeren.
Je kunt het beter investeren in de rijkere, ontwikkelde landen met een laag geboortecijfer.
nog steeds te veel.quote:Op maandag 18 januari 2016 08:11 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Ooit ook al eens gekeken naar de kindersterfte cijfers in diezelfde landen? Het maakt weinig uit dat ieder vrouw daar gemiddeld 10 kinderen heeft als er 7 hun 18e levensjaar niet halen.
Veel mensen beseffen niet goed dat er miljarden mensen zijn die (bijna) niks hebben. En dat de gemiddelde Nederlander statistisch gezien extreem leeft. Je ziet al een opkomende trend dat die mensen het geld dan zelf wel komen halen (migratiestromen).quote:Op zondag 17 januari 2016 20:22 schreef Childofthe90s het volgende:
De enorme ongelijkheid draagt ook totaal niet bij aan economische groei. Het is uiteindelijk in ieders belang (ook dat van de rijken) dat de ongelijkheid niet verder toeneemt, maar juist afneemt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |