Die E61 moet je ook laten staan, erg onbetrouwbaar qua elektronica. Dan beter een E91 pakken, maar die zal je te klein vinden? F11 is mooie bak natuurlijk, maar nog ruim buiten budget lijkt me.quote:Op zondag 17 januari 2016 18:36 schreef IrishBastard het volgende:
159 is op zich wel mooi, maar vanbinnen vrij klein. Daarnaast het stigma van onbetrouwbaar (alhoewel die JTD's het prima doen...). BMW kan me gewoon niet zo bekoren, hoewel ik wel aardig wat 525 en 530's heb zitten bekijken gisteren. Vind ze gewoon nogal saai
Kapot ventiel?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 08:03 schreef NikeyAjax het volgende:
Wat kan er mis zijn?
Ik wil mijn banden van mijn V60 op spanning brengen, 3 van de 4 banden werken prima met z'n digitale pomp bij een tankstation. Maar de band linksvoor doet niets, de pomp laat zelfs niet de huidige druk in de band zien.
Voor de zekerheid nog een andere pomp geprobeerd, maar er gebeurt helemaal niets.
Ziet er netjes uit ja. En de zaken gaan goed, als je dat kan stukslaan op een autoquote:Op dinsdag 19 januari 2016 09:36 schreef IrishBastard het volgende:
Jazeker, en voor donderdag al een afspraak staan. Mocht dat niets worden heb ik vrijdag al een tweede staan
Mooi, want genoeg reden om niet te onderhandelen van mijn kant
Straks eens bellen voor een import rode V70 R-design die in Groningen staat. Wel iets meer gelopen (194k) maar werkelijk een plaatje en écht full options. Sowieso is rationeel die 10-20k in kilometers natuurlijk niet zo veel boeiend, als het onderhoud maar goed is. Alleen voor je gevoel is het verschil tussen 184 en 194k groot
Meh, het scheelt niet zo veel. Als dit niets wordt heb ik wel nog wat in Dld op het oogquote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ziet er netjes uit ja. En de zaken gaan goed, als je dat kan stukslaan op een auto
Overigens zou ik voor dat geld liever zelf gaan importeren. Heb je die tussenpersoon eruit, scheelt geheid knaken.
Hangt er maar net vanaf waar je woont of het ver weg is hequote:Op woensdag 20 januari 2016 08:39 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat is inderdaad het nadeel van een auto zo ver weg kopen ja. Laatste keer heb ik het ook zo gedaan. Wel iets goedkopere automobiel
Dat valt niet tegen inderdaad. Ik zit er iets boven. Maar goed, ik heb een chipkuurtje gedaan, preventieve luchtinlaatreiniging en behalve de beurtjes eigenlijk alles uitbesteed. Voor een E-segmenter is vijf ct/km best een net bedrag lijkt me.quote:Op woensdag 20 januari 2016 19:18 schreef IrishBastard het volgende:
Net alle facturen opgeteld van het onderhoud (alleen onderdelen, APK en een aantal keer uitlijnen, geen arbeid dus) en het audiosysteem. Komt op ¤2686 in een jaar en 3,5 maand
Was toch duizend euro meer dan geschat Zit wel ook 500 euro aan audio en bluetooth in, dus dan valt het mee. Gedeeld over 50.000km is het 'maar' 5,3 cent/km. Dat valt me dan weer niet tegen voor het feit dat hij ruim 4 ton gelopen heeft
Daarom, van tevreden hoorquote:Op donderdag 21 januari 2016 17:18 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat valt niet tegen inderdaad. Ik zit er iets boven. Maar goed, ik heb een chipkuurtje gedaan, preventieve luchtinlaatreiniging en behalve de beurtjes eigenlijk alles uitbesteed. Voor een E-segmenter is vijf ct/km best een net bedrag lijkt me.
Mja, maar als het nou één of twee dingetjes waren, maar er zat minstens voor 4k totaal aan werk in, en dat bij een 'specialist met betrouwbare en traceerbare auto's'. Kerel, je hebt niets zelf gecontroleerd en doet net of het normaal is dat geschreven beurten niet uitgevoerd zijnquote:Op zondag 24 januari 2016 10:04 schreef Piet__Piraat het volgende:
Zonde man. Krassen en velgen zijn natuurlijk altijd wel bij te werken, maar daar hangt een prijskaartje aan. Beurtje kost je de kop niet en ook de remmerij is voor jou prima zelf te doen. Alleen moet er dan echt wel wat met de prijs gebeuren ja...
Dit niks voor je?
https://suchen.mobile.de/(...)elId=34&pageNumber=2
Kost je wel een dagje rijden
Dat had gekund (thuisbrenger bij V40) maar dan had ik nog naar garage gemoeten om die band te laten fixen. Nu hoop ik voorlopig weer ff vooruit te kunnenquote:Op vrijdag 29 januari 2016 17:18 schreef r8v2 het volgende:
Thuis zijn en niet ff het reservewiel erop kunnen zetten .
Nee, had 'm alleen naar dezelfde plek gereden als de oude toen voor verkoop foto's. Had nu op dezelfde plek dezelfde fotoquote:
Zeker. Scheelt ook als Yashi een keer wil rijden. Als mijn stoel eenmaal ingesteld stond mocht ze 'm voorheen niet verstellenquote:Op zondag 31 januari 2016 19:08 schreef Piet__Piraat het volgende:
Netjes man
Altijd fijn, die elektrische shit via de AB. Als dan iemand anders gereden heeft staat het zo weer goed. Scheelt gekloot. Ideaal.
Jullie hebben de Piratin volgens mij nooit gezien hč? Dan ga je helemaal lachen. Is dus ook altijd gedoe met stoelverstelling.quote:Op zondag 31 januari 2016 22:02 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Zeker. Scheelt ook als Yashi een keer wil rijden. Als mijn stoel eenmaal ingesteld stond mocht ze 'm voorheen niet verstellen
Leren om rustig aan te doen, met de rechtervoet!quote:Op zondag 7 februari 2016 17:33 schreef IrishBastard het volgende:
Jep
Loopt wel iets schadelijker: eerste tank 1 op 12,8 Boordcomputer gah nog erger aan trouwens, die meende 7,9l/100km nodig te hebben
Vorige deed gemiddeld 1 op 13,8/14 ofzo...
Hoe?quote:Op zondag 7 februari 2016 18:16 schreef Maegrim het volgende:
boordcomputer is in te stellen in km/liter he bij mijn 2001 in ieder geval
Iets zegt me dat ik eerder iets minder zuinig ga rijden dan zuinigerquote:Op zondag 7 februari 2016 17:53 schreef vaduz het volgende:
[..]
Leren om rustig aan te doen, met de rechtervoet!
Kan prima en met 5k in een half jaar hoef je niet heel bang te zijn voor gekke onderhoudskosten. Maar de vaste lasten zijn wel fors, wat dat betreft is een oudere S40 of V40 wel slimmer ja.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:12 schreef IrishBastard het volgende:
Dat zou ik persoonlijk dan weer niet doen...
Ja inderdaad, al ziet het er allemaal wel keurig gemaakt uit en is het niet door een of andere beunhaas in elkaar geknutseld. Maar dan nog mag je wel een aardig buffertje hebben voor onvoorziene zaken(en benzine denk ik ).quote:Op maandag 15 februari 2016 18:55 schreef Piet__Piraat het volgende:
Inderdaad geen koopje, maar je hebt wel iets unieks. En je moet serieus wat weten van auto's om 'm rijdend te houden, want één probleempje en je loopt erop leeg, gezien de diverse custom onderdelen.
Chief,nog proficiat met de nieuwe Volvo,rijkelijk te laat...quote:Op maandag 15 februari 2016 22:27 schreef IrishBastard het volgende:
Is gedaan bij European Tuning, hebben wel een goede reputatie met Zweden
'T is geinig om te zienquote:Op woensdag 2 maart 2016 19:34 schreef r8v2 het volgende:
Volvo traktors, je struikelt er daar bijna over
Ha, thanks! Bevalt prima Hoe houdt de V het bij jullie? 440 al vervangen?quote:Op woensdag 2 maart 2016 18:41 schreef Charged het volgende:
[..]
Chief,nog proficiat met de nieuwe Volvo,rijkelijk te laat...
Vandaag gespot door schoonvaders in Zweden die zich voor aan het bereiden is op de Vasaloppet.
[ link | afbeelding ]
O zeker. En er zitten echt wel wat exemplaren bij waar nog een keer de nieuwprijs ingestoken is aan onderdelen en spuitwerkquote:
De onze bevalt nog goed,5 nog wat qua tonnetjes op de klok,soms wat nukkig maar hell,het mag..meeste ergernissen zijn slijtage interieur maar het zal wel,trekhaak gekocht voor em (eigenlijk vrouwke maar oke)quote:Op woensdag 2 maart 2016 20:25 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ha, thanks! Bevalt prima Hoe houdt de V het bij jullie? 440 al vervangen?
De V is en blijft toch wel een plaatje, zag 'm laatst weer staan toen ik later richting DB reed. Die Amerikaanse koplampen doen toch wel net dat beetje extra
en dan stop je niet eensquote:Op woensdag 2 maart 2016 20:25 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ha, thanks! Bevalt prima Hoe houdt de V het bij jullie? 440 al vervangen?
De V is en blijft toch wel een plaatje, zag 'm laatst weer staan toen ik later richting DB reed. Die Amerikaanse koplampen doen toch wel net dat beetje extra
Haha, meestal ben ik dan onderweg naar een afspraak Volgende keer doe ik een bakkie!quote:
Koffie is toch niet te zuipen daar..quote:Op zaterdag 5 maart 2016 11:37 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Haha, meestal ben ik dan onderweg naar een afspraak Volgende keer doe ik een bakkie!
Maar het merendeel komt volgens mij niet verder dan een slijptol en 2 platen multiplex en een pot verf.quote:Op woensdag 2 maart 2016 20:39 schreef r8v2 het volgende:
[..]
O zeker. En er zitten echt wel wat exemplaren bij waar nog een keer de nieuwprijs ingestoken is aan onderdelen en spuitwerk
Dat over dat vuil inderdaad. Ik rij nu 2,5 jaar in een V40, na elke wasbeurt is ie heel snel weer smerig, beetje jammerquote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
Zicht is inderdaad ruk en bagageruimte houdt ook zeker niet over. En je moet een vuile auto niet erg vinden, want op de één of andere manier trekt die kont al het vuil in een straal van een kilometer aan.
Daarom gewoon een R-design pakketje erop. Door die rioolpijpen vind je je d2 of d4 zeker terug tussen de anderenquote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:57 schreef Dimitri_ het volgende:
Terugvinden op de parkeerplaats van het doorsnee kantoor schijnt erg lastig te zijn.
Een beetje vergeten: Zaterdag heb ik een proefrit, dus ik kan dingen testen/doen, maar gelukkig zijn de reacties daar ook naar.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:52 schreef detulp050 het volgende:
Het enige dat ik kan noemen bij de V40 is het slechte zicht achteruit/bij de achterruit en het gebrek aan ruimte. Vooral dat zicht zou ik bij een proefrit even testen bij parkeren, want ik heb er meerdere mensen over gehoord die zich er op hebben verkeken
Ik doe niet aan kantoordingen, dus gelukkig is dat geen puntquote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:57 schreef Dimitri_ het volgende:
Terugvinden op de parkeerplaats van het doorsnee kantoor schijnt erg lastig te zijn.
Zicht is in mijn geval gelukkig dan geen probleem omdat camera. Bagageruimte maak ik mij niet zo druk over, gezien ik hiervoor een Toyota Aygo reed ( Ja, echt ). Die bagger achterop is wel een dingetje, maar dat kan ik gelukkig gewoon schoonhouden, stukje discipline na het rijden.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
Zicht is inderdaad ruk en bagageruimte houdt ook zeker niet over. En je moet een vuile auto niet erg vinden, want op de één of andere manier trekt die kont al het vuil in een straal van een kilometer aan.
Helder, daar moet ik dus gewoon echt rekening mee houden, op zich geen ramp.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:36 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Dat over dat vuil inderdaad. Ik rij nu 2,5 jaar in een V40, na elke wasbeurt is ie heel snel weer smerig, beetje jammer
Maar verder heb ik geen nadelen, behalve evt. opties die ik achteraf gezien ook had moeten kiezen, maar dat is m'n eigen fout natuurlijk.
Zicht naar achteren heb ik geen probleem mee en bagageruimte ook niet, ben toch alleen.
Als je voor een tweedehands V40 gaat, zou ik een V40 met het Sensus Connected Touch (SCT) systeem links laten liggen. Was een optie van MY2014, het eerste model dat met 14% bijtelling te leveren was. SCT is een Android systeem dat ondertussen erg verouderd is. Het is wel te rooten, maar het blijft een oude Android versie en niet geweldige hardware.
Ik heb het in de mijne zitten, voor Flitsmeister in je auto, Google Maps en een app als Torque pro via een bluetooth OBD is het wel tof. Maar ik zou nu geen auto kopen die SCT heeft.
In mijn geval Nordic+ prima, maar dan wel met lederen bekleding (ook de hemel).quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:48 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Daarom gewoon een R-design pakketje erop. Door die rioolpijpen vind je je d2 of d4 zeker terug tussen de anderen
Dat vind ik zo sneu hč, zo'n D2 R-designquote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:48 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Daarom gewoon een R-design pakketje erop. Door die rioolpijpen vind je je d2 of d4 zeker terug tussen de anderen
Dit.quote:Op woensdag 23 maart 2016 16:57 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Dat vind ik zo sneu hč, zo'n D2 R-design
Ja maar, hij is toch lekker pittig hoor! #niksgewendquote:Op woensdag 23 maart 2016 16:57 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Dat vind ik zo sneu hč, zo'n D2 R-design
Als mensen dat zeggen over een D2 zijn ze inderdaad niks gewend. Ik rij in een D2 (de vorige, 1.6), je komt normaal mee in het verkeer maar daar is het ook mee gedaan. Veel meer hoeft het van mij ook niet, voor iets sneller heb ik m'n motor. Ik kan toch geen auto betalen die sneller accelereert dan m'n motor. Dus dan liever een comfortabele auto als de V40 D2 die gewoon mee komt in het verkeerquote:Op woensdag 23 maart 2016 18:15 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ja maar, hij is toch lekker pittig hoor! #niksgewend
vooral die Ka, daar zie je altijd van die huismoeders met kort pittige kapsels in rondrijden, "handig voor de boodschapjes".quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:16 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik moet dan altijd denken aan die suffe mutsen die in een Ka of Cuore rijden, ding rijdt amper in een minuut naar de 100, en dan allemaal roepen dat ze zo'n 'lekker pittig karretje' hebben.
Meestal lid van het "wil wel, maar kan niet" departmentquote:Op woensdag 23 maart 2016 16:57 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Dat vind ik zo sneu hč, zo'n D2 R-design
Ford Ka rijd wel echt leuk voor zijn klasse hoorquote:Op woensdag 23 maart 2016 21:28 schreef IrishBastard het volgende:
"De wegligging is net als een kart!"
Een 940 LPT is nog sneller .quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:29 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Meestal lid van het "wil wel, maar kan niet" department
Mooie van dat soort dingen vind ik dat je ze dan met zo'n andere blokkendoos van volvo zo eruit rijd..
Man hou opquote:Op woensdag 23 maart 2016 21:30 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ford Ka rijd wel echt leuk voor zijn klasse hoor
Tis alleen dat zo ontzettend roesten.
Niet haten op mijn 1.0 Arosaquote:Op woensdag 23 maart 2016 20:16 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik moet dan altijd denken aan die suffe mutsen die in een Ka of Cuore rijden, ding rijdt amper in een minuut naar de 100, en dan allemaal roepen dat ze zo'n 'lekker pittig karretje' hebben.
En dat is tegelijkertijd wel wat het leuk maakt.quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:16 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Man hou op
Een Ford Ka rijdt nooit leuk. Zo'n gare 1.3 met te weinig pk's, onderstuurd brik dat het is.
quote:Op donderdag 24 maart 2016 04:59 schreef Charged het volgende:
[..]
Niet haten op mijn 1.0 Arosa
(en hij is wel lekker pittig)
Allesbehalve en daarbij heb ik een piellemuiske. Lekker puh!quote:Op donderdag 24 maart 2016 09:24 schreef IrishBastard het volgende:
Meestal komen die uitspraken trouwens van mensen met bijpassend kapsel, toeval?
quote:Op donderdag 24 maart 2016 10:14 schreef Sounddragon het volgende:
De halve wereld heeft K, en zijn noemen hun auto zo
Koelvloeistof, liefst zelfde kleur als wat erin zit.quote:Op donderdag 24 maart 2016 10:58 schreef NikeyAjax het volgende:
Wat moet er precies in de koelvloeistof tank? Wat als je ergens in the middle of nowhere staat?
Ik zag gisteren dat die op het randje van minimum stond, gelukkig mag die morgen voor z'n eerste beurt.
Volvo V60 D6 Twin Engine
Dank je wel.quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Koelvloeistof, liefst zelfde kleur als wat erin zit.
Indien nood, kun je altijd bijvullen met water, maar dat gaat ten koste van je vorstbestendigheid, dus daarna móet je verversen. Niet laks mee omgaan, want een bevroren koelsysteem/motor de volgende winter (als je het allang weer vergeten bent) kost je een veelvoud van een kannetje kvs
Zit er een 1.0 in zo'n ding?quote:Op donderdag 24 maart 2016 04:59 schreef Charged het volgende:
[..]
Niet haten op mijn 1.0 Arosa
(en hij is wel lekker pittig)
Als je al water pakt, doe dan gedemineraliseerd water, want kalkafzetting is ook niet zo fijnquote:Op donderdag 24 maart 2016 11:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Koelvloeistof, liefst zelfde kleur als wat erin zit.
Indien nood, kun je altijd bijvullen met water, maar dat gaat ten koste van je vorstbestendigheid, dus daarna móet je verversen. Niet laks mee omgaan, want een bevroren koelsysteem/motor de volgende winter (als je het allang weer vergeten bent) kost je een veelvoud van een kannetje kvs
Er staat 'voor nood'quote:Op donderdag 24 maart 2016 14:45 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Als je al water pakt, doe dan gedemineraliseerd water, want kalkafzetting is ook niet zo fijn
AroSa,niet Arola .quote:Op donderdag 24 maart 2016 14:31 schreef DonJames het volgende:
[..]
Zit er een 1.0 in zo'n ding?
[ afbeelding ]
Ja,ik geef je helemaal gelijk,al dat lollige gedoe,verdorie zeg!..quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:16 schreef r8v2 het volgende:
Eh, is de PTA SC gemerged met het Volvo topic ofzo? .
Picca's!quote:Op donderdag 24 maart 2016 21:34 schreef thesystem het volgende:
Zo! Nu ook een trotse bezitter van een Volvo V60
Morgen ophalen en dan mag het plezier beginnen.
Bij echte nood gaat de gulp open.quote:
Ik ga er maar niet op in, straks komt r8v2.1, en dan schopt ie me onder mijn ballen ivbm traaggesprek posts in zijn allereigenste Volvo toppikquote:
Het is een zwarte t3 summum geworden met een 6v hand bakquote:
Toevallig met zo'n bruin leder interieur? Dat is echt een kwijlinterrieurtjequote:Op vrijdag 25 maart 2016 20:31 schreef thesystem het volgende:
[..]
Het is een zwarte t3 summum geworden met een 6v hand bak
Incl xenon...een van mn hoofd eisen. Tot nu toe super!
Toevallig wel Zit dan ook super!quote:Op vrijdag 25 maart 2016 20:45 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Toevallig met zo'n bruin leder interieur? Dat is echt een kwijlinterrieurtje
Garagehouder hier:als je echt niets meer hebt kun je er altijd nog in pissenquote:Op donderdag 24 maart 2016 10:58 schreef NikeyAjax het volgende:
Wat moet er precies in de koelvloeistof tank? Wat als je ergens in the middle of nowhere staat?
Ik zag gisteren dat die op het randje van minimum stond, gelukkig mag die morgen voor z'n eerste beurt.
Volvo V60 D6 Twin Engine
Het is een Volvo,moet kunnen.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 00:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Garagehouder hier:als je echt niets meer hebt kun je er altijd nog in pissen
Een Lolvo als lesauto?quote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:57 schreef LompeHork het volgende:
Vanaf vandaag mij ik mij officieel eigenaar van een Volvo V40 D2 noemen. De knoop is doorgehakt en nu is het wachten op de fabriek
Érg fijne proefrit gehad, lekker een beetje speciale verhandelingen verrichten en ook in de bijrijdersstoel even mogen kijken. Rijdt lekker, heerlijk simpel en vooral gefocussed op de weg, in plaats van het interieur (zwart lederen bekleding en zwarte hemel).
Getekend. En ik geloof niet dat ik nog van Volvo af kom de eerdere imput in dit topic ben ik dankbaar!
Yessir!quote:
Nog nooit gezien, een Lolvo les auto. Veel plezier.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 22:24 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Yessir!
http://www.verkeerspro.nl(...)sauto-testdag-video/
Hierzo, het is niet heel raar ofzo, alleen ze zijn wat duurder dan een Golfje of Leon
Je ziet ze weinig inderdaad, hier ook, dus wel een onderscheidend iets hoop ik mijn dank ANWB-vrind!quote:Op zaterdag 26 maart 2016 23:09 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Nog nooit gezien, een Lolvo les auto. Veel plezier.
Wanneer mag je hem ophalen. Welke opties, DAB+? Welke motor?quote:Op zaterdag 26 maart 2016 23:11 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Je ziet ze weinig inderdaad, hier ook, dus wel een onderscheidend iets hoop ik mijn dank ANWB-vrind!
Mwoah, die V40's zie ik wel vaker als lesauto.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 23:09 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Nog nooit gezien, een Lolvo les auto. Veel plezier.
d2 zegt ie tochquote:
Haha opmerking van de dag.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 00:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Garagehouder hier:als je echt niets meer hebt kun je er altijd nog in pissen
Maar wat is dat dan. 1.6 hdi, 2.0?quote:Op zondag 27 maart 2016 12:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mwoah, die V40's zie ik wel vaker als lesauto.
[..]
d2 zegt ie toch
Ophalen ergens medio juni, vroeg zat dusquote:Op zondag 27 maart 2016 11:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Wanneer mag je hem ophalen. Welke opties, DAB+? Welke motor?
Wat hij roeptquote:Op zondag 27 maart 2016 12:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mwoah, die V40's zie ik wel vaker als lesauto.
[..]
d2 zegt ie toch
Het enige wat ik weet is:quote:Op zondag 27 maart 2016 19:46 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Maar wat is dat dan. 1.6 hdi, 2.0?
quote:Brandstof Diesel
Motorinhoud 1969 cc (turbo)
Cilinders / kleppen 4/4
Vermogen 120 pk @ 3750 tpm
Koppel 280 Nm @ 1500 tpm
Aandrijving voorwielen
Versnellingen 6
2.0 nice, fijn blokkie, ben benieuwd naar de picsquote:Op maandag 28 maart 2016 21:05 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Ophalen ergens medio juni, vroeg zat dus
[..]
Wat hij roept
[..]
Het enige wat ik weet is:
[..]
S80 toch? Met of zonder turbo's?quote:Op woensdag 30 maart 2016 09:24 schreef pvdplanet het volgende:
Denk dat het verbruik op het scherm wel klopt, rij 800 km met 70 liter.
Ik voel mij altijd schuldig de enkele keer dat het gaspedaal vol wordt ingetrapt. Deze auto voelt zich op z'n duidelijk meer thuis tussen de 1500 en 2500 toeren.
Maakt ook niet uit, het is een rijdende huiskamer
Wat naarquote:Op donderdag 7 april 2016 09:26 schreef pvdplanet het volgende:
2.9 zescilinder zonder turbo (204pk)
De Wanli banden moeten er overigens eigenlijk snel onder vandaan. De achterkant heeft de neiging uit te breken op nat wegdek.
Heb ik ook mijn v90, B6304F met automaat. Heel fijne cruiser.quote:Op donderdag 7 april 2016 09:26 schreef pvdplanet het volgende:
2.9 zescilinder zonder turbo (204pk)
De Wanli banden moeten er overigens eigenlijk snel onder vandaan. De achterkant heeft de neiging uit te breken op nat wegdek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgende week ophalen.
[ Bericht 17% gewijzigd door Charged op 09-04-2016 15:41:44 ]Graag verwijderen.
de kleur is magic blue metallic met beige leer.quote:Op zaterdag 9 april 2016 05:14 schreef Charged het volgende:
Schoonpaps is ook over.
Van een Mazda 626 naar een S60 2.0T Drivers Edition '06.
Mooi ding.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Volgende week ophalen.
Ken deze kleur ook niet in deze combinatie,vind het wel tof.quote:Op zaterdag 9 april 2016 13:13 schreef mithrandirrr het volgende:
Mooi! Die kleur heb ik niet eerder gezien voor een s60 geloof ik. Hij lijkt een beetje op m'n virtual blue v40!
Geen idee,zou ik moeten opzoeken,de onze is een 10v non T op g3 en automaat en een stukkie zwaarder,heb verder niet een goed referentiepunt.quote:Op zaterdag 16 april 2016 10:46 schreef IrishBastard het volgende:
Die heeft toch een beetje dezelfde vermogenskromme als de 2.5t in de classic?
Trouwens prachtig om te zien hoe trots hij is op z'n roffel,was er 6 jaar geleden ook bij toen hij de mazda kocht maar dit is heel anders.quote:Op zaterdag 16 april 2016 10:46 schreef IrishBastard het volgende:
Die heeft toch een beetje dezelfde vermogenskromme als de 2.5t in de classic?
beetje saai maar degelijk.quote:Op woensdag 4 mei 2016 20:57 schreef Charged het volgende:
[..]
Gekocht.
Classic S70 t op benzine.
98-er met 370 op de klok. Zaterdag ophalen.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Eerst een tijdje meedraaien en dan langzaam an een beetje standaard optisch gedoe erop.quote:Op woensdag 4 mei 2016 21:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
beetje saai maar degelijk.
Wel effe de inloop-olie eruit nu he
Foto's laten niet alles zien,heeft natuurlijk wel wat spoortjes maar overall een nette eerlijke auto.quote:
Zeker weten.quote:Op donderdag 5 mei 2016 13:18 schreef IrishBastard het volgende:
Mooi toch En dat is financieel ook gewoon leuk te doen met dit soort wagens
Man man,plaatje!quote:Op donderdag 5 mei 2016 13:57 schreef IrishBastard het volgende:
Van de week de zomerbanden (Michelin Pilot Sport 4) laten monteren op de velgen die ik bij aankoop mee had gekregen. Imitatie van Odysseus, ik snap waarom de vorige eigenaar deze gemonteerd had Naafkapjes waren ook imitatie en behoorlijk gehavend, en aangezien de velgen net helemaal gerestaureerd zijn maar even nieuwe originele besteld. Met de lichte velgen komen de R-Design accenten en de raamlijsten een stuk beter uit
[ afbeelding ]
Bij nader inzien vind ik het maar lelijke velgen die je aan de straatstenen niet kwijt zult raken..ik ben serieus bereid om je een dienst te doen en je er vanaf te helpen.quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:59 schreef IrishBastard het volgende:
Ochja, ik ga er even van uit dat deze banden de tijd dat ik 'm heb wel zullen houden
Ik zag het,IB trapte er helaas niet in verdommequote:Op donderdag 5 mei 2016 15:12 schreef Piet__Piraat het volgende:
Nou... 8k in drie maanden, da's 32k per jaar. Ik red op de niet-aangedreven wielen meestal zo'n 60k met een setje. Op de aangedreven wielen 'iets' minder.
Charged, ik gok op basis van de foto dat het 18" is
Edit: IB had 't al gezegd.
De Ford Puma heeft vrijwel hetzelfde onderstel. Over de Ka kan je zeggen wat je wil, maar wegligging hebben ze.quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:28 schreef IrishBastard het volgende:
"De wegligging is net als een kart!"
Vrijwel hetzelfde is niet helemaal hetzelfde. Een Puma is ook geen kart. Plus dat de Ka gewoon een naaimachinemotor heeft en je meteen uit de stoelen kiepert als je enigszins tempo wil maken.quote:Op donderdag 5 mei 2016 15:42 schreef dcadapter het volgende:
De Ford Puma heeft vrijwel hetzelfde onderstel. Over de Ka kan je zeggen wat je wil, maar wegligging hebben ze.
Alleen jammer dat ze standaard niet verkocht zijn met een tweeliter zestienklepper onder de kap (past trouwens wel )
zeer mooi!quote:Op donderdag 5 mei 2016 13:57 schreef IrishBastard het volgende:
Van de week de zomerbanden (Michelin Pilot Sport 4) laten monteren op de velgen die ik bij aankoop mee had gekregen. Imitatie van Odysseus, ik snap waarom de vorige eigenaar deze gemonteerd had Naafkapjes waren ook imitatie en behoorlijk gehavend, en aangezien de velgen net helemaal gerestaureerd zijn maar even nieuwe originele besteld. Met de lichte velgen komen de R-Design accenten en de raamlijsten een stuk beter uit
[ afbeelding ]
Klopt, maar als je rekent dat er de helft van de tijd winter rubber op ligt moet het wel goed komenquote:Op donderdag 5 mei 2016 15:12 schreef Piet__Piraat het volgende:
Nou... 8k in drie maanden, da's 32k per jaar. Ik red op de niet-aangedreven wielen meestal zo'n 60k met een setje. Op de aangedreven wielen 'iets' minder.
Charged, ik gok op basis van de foto dat het 18" is
Edit: IB had 't al gezegd.
De Puma werd - net zoals de meeste andere Fords van de laatste 20 jaar overigens - geroemd om z'n strakke weggedrag (google Puma wegligging en het woord "kart" vliegt je om de oren). Zou me ook niet verbazen als de Volvo S40/V50 z'n fijne weggedrag aan Ford te danken heeft.quote:Op donderdag 5 mei 2016 17:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Vrijwel hetzelfde is niet helemaal hetzelfde. Een Puma is ook geen kart. Plus dat de Ka gewoon een naaimachinemotor heeft en je meteen uit de stoelen kiepert als je enigszins tempo wil maken.
ik had het ook over een Ka, met 160 pk. Ze sturen goed. Tenminste: De eerste Ka.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 07:03 schreef Piet__Piraat het volgende:
Maar het ging over een Ka
Het is verder bekend dat Ford met de onderstellen van de Focus (basis voor de S50/V50) en de Mondeo jarenlang prima bakken heeft afgeleverd, daar hebben we geen discussie over hoor
quote:Op zaterdag 7 mei 2016 13:59 schreef Charged het volgende:
S70 opgehaald en een tijdje mee kunnen spelen,valt helemaal niet tegen.
Soepel en sterk,wat leuke verrassingen tegen gekomen zoals een verwarmde achterbank (wat de V ook heeft),sport onderstel fabrieksaf en het kastje van de cv wat niet meer werkte..werkte wel.
Heb eigenlijk niet veel tot niets om over te miepen voor zover.
Vrouwke is nou uitgebreid boodschappen met em aan het halen.
Allemaal no big deal maar ben blij met em.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
quote:Op zaterdag 7 mei 2016 13:59 schreef Charged het volgende:
S70 opgehaald en een tijdje mee kunnen spelen,valt helemaal niet tegen.
Soepel en sterk,wat leuke verrassingen tegen gekomen zoals een verwarmde achterbank (wat de V ook heeft),sport onderstel fabrieksaf en het kastje van de cv wat niet meer werkte..werkte wel.
Heb eigenlijk niet veel tot niets om over te miepen voor zover.
Vrouwke is nou uitgebreid boodschappen met em aan het halen.
Allemaal no big deal maar ben blij met em.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Welkom welkom,plannen ermee of gewoon oprijden?quote:Op donderdag 12 mei 2016 08:30 schreef Rensjebree het volgende:
* Rensjebree is meld zich als fanboy
Ik ben sinds kort eigenaar van S70 2.0 5cl automaat uit 1997.
Met 183 op de teller (hoop ik) en heel wat deuken
Man man man, het mag dan misschien wel meer zuipen dan Bonnie St. Claire, maar het rijd echt al een zonnetje.. Ik voel me net een taxichauffeur..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik denk dat de stand niet helemaal klopt nee.quote:Op donderdag 12 mei 2016 17:15 schreef Charged het volgende:
[..]
Welkom welkom,plannen ermee of gewoon oprijden?
183.000 is wel heel erg weinig.
Het kereltje heeft een pittig leven gehad,zo te zien.
Ik hoop op een achterraam met dit weer,heb alles lekker open staan nou.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 07:50 schreef Rensjebree het volgende:
[..]
Ik denk dat de stand niet helemaal klopt nee.
Hij is in 2008 geďmporteerd uit België en voor de rest weet ik weinig van de geschiedenis.
De bedoeling is om dit gewoon netjes rijdend te houden en te onderhouden..
Alles werkt op één raam na maar dit fix ik binnenkort (hoop ik)
Raam van de bijrijders kan Ik heb wel iets gelezen op het internet maar niet alles.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 16:58 schreef Charged het volgende:
[..]
Ik hoop op een achterraam met dit weer,heb alles lekker open staan nou.
Je bent bekend met de standaard classic probleempjes?
Het staat op mijn to do lijstje om naar te kijken.. het raar reageert helemaal nergens op.quote:Op donderdag 26 mei 2016 08:33 schreef IrishBastard het volgende:
De contactjes in de knop slijten vaak, dus die zou ik alle eerste even controleren
Let wel: vaak doet dan één van beide schakelaars (dus of bestuurders- of bijrijderskant) het dan nog wel. Anders zou ik eens kijken naar de raammotor oid.
Het is tegenwoordig heel normaal om geen reservewiel meer te hebben.quote:Op zondag 29 mei 2016 10:16 schreef WcPot het volgende:
Hallo mede Volvo rijders.
Ik heb gisteren een Volvo V60 gekocht En ik zag dat daar geen reserve band thuiskomertje in zat. Dat zat nog wel in mijn oude Volvo V40. Ik heb er een busje schuim voor terug gekregen. Werkt dat goed? Reserve band is toch veel makkelijker. En dan kan je lekke band toch weer laten herstellen in plaats van gelijk weer een nieuwe te moeten kopen
V60, maar krijg dat qua wensen/eisen/kosten niet rond vermoed ik.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 09:53 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wat wil je leasen dan?
Zullen qua restwaarde mogelijk ook wel minder doen dan die merken. Ik weet dat Alfa's ook al jaren pokkeduur zijn in de lease, omdat ze die (onterecht) na de leaseperiode aan de straatstenen niet kwijt kunnen.
Dat spul werkt voor geen meter. Bij de ANWB raden ze het ook totaal niet aan.quote:Op zondag 29 mei 2016 10:16 schreef WcPot het volgende:
Hallo mede Volvo rijders.
Ik heb gisteren een Volvo V60 gekocht En ik zag dat daar geen reserve band thuiskomertje in zat. Dat zat nog wel in mijn oude Volvo V40. Ik heb er een busje schuim voor terug gekregen. Werkt dat goed? Reserve band is toch veel makkelijker. En dan kan je lekke band toch weer laten herstellen in plaats van gelijk weer een nieuwe te moeten kopen
En? Al iets verder gekomen ermee en hoe bevalt ie je nog?quote:Op donderdag 26 mei 2016 08:07 schreef Rensjebree het volgende:
[..]
Raam van de bijrijders kan Ik heb wel iets gelezen op het internet maar niet alles.
Wel viel mij bij het zoeken naar random onderdelen op ebay dat schakkelkastjeraamding wel heel vaak wordt aangeboden..
Nee, ik heb er nog niet naar gekeken eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 17:51 schreef Charged het volgende:
[..]
En? Al iets verder gekomen ermee en hoe bevalt ie je nog?
en veel veilige km's.quote:Op woensdag 22 juni 2016 20:45 schreef LompeHork het volgende:
Vandaag eindelijk ons krot mogen omruilen voor een spliksplinternieuwe V40 D2 lekker de hele dag mee gereden, wat een verfrissing na jaren géén Volvo te hebben gereden!
[ afbeelding ]
Ook net ingereden dus.quote:Op zondag 24 juli 2016 21:31 schreef Charged het volgende:
[ link | afbeelding ]
'99-er V70 Classic op G3.
Voor op je blok, beetje onder het gasklephuis zit een stappenmotor. Even loshalen en een nachtje remmen reiniger in zetten zodat hij weer schoon is.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:49 schreef slangpie het volgende:
En weet iemand zo, dat als de motor af en toe met gas los laten, het toerental soms terugzakt naar tussen de 300 en 600 rpm, en een heel enkele keer afslaat zelfs, wat dat zou kunnen zijn? Gasklephuis is laatst schoongemaakt. LMM misschien?
Nog steeds tevreden?quote:Op maandag 25 juli 2016 10:05 schreef IrishBastard het volgende:
Zelf overigens van het weekend ook maar weer eens aan de slag: het kopje van de wervelklep is zo ver afgesleten dat het stangetje naar de stappenmotor er telkens afvalt. Bekend probleem, maar niet minder irritant. Kopje is van kunstof, maar niet los te vervangen. Van het weekend dus de injectoren maar los, klepdeksel verwijderen, wervelklep geheel vervangen en de boel weer terugbouwen
Go Volvo voor een faal-onderdeel als dat
Overigens wel al weer 16k op de klok gezet sinds 1 februari, alhoewel dat tot een fors lager jaargemiddelde gaat leiden dan de 45k die ik eerst deed
De kleine dingen kunnen het doenquote:Op maandag 25 juli 2016 10:35 schreef Rensjebree het volgende:
Met wieldoppen is het opeens een hele andere auto..
[ afbeelding ]
V70 T5 gekocht met 340K erop en meteen lpg erin laten leggen, heb hem nu een half jaartje bijna en het geld er straks alweer uit. (+-100k per jaar rijd ik)quote:Op zondag 24 juli 2016 22:30 schreef Maegrim het volgende:
heeft het zin om G3 te leggen in een S60 met 304k op de teller?
Mja zoveel rijd ik niet, en deze verbruikt wel wat olie... Ik denk dat ik em een keer inruil voor iets op LPGquote:Op woensdag 27 juli 2016 13:37 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
V70 T5 gekocht met 340K erop en meteen lpg erin laten leggen, heb hem nu een half jaartje bijna en het geld er straks alweer uit. (+-100k per jaar rijd ik)
ik ga misschien naar Diesel en helaas maakt volvo geen kans, ik zit zelf te denken aan:quote:Op woensdag 27 juli 2016 16:11 schreef Maegrim het volgende:
[..]
Mja zoveel rijd ik niet, en deze verbruikt wel wat olie... Ik denk dat ik em een keer inruil voor iets op LPG
Jazeker! En eigenlijk verder onderhoudstechnisch ook helemaal niets te klagenquote:
Begrijpelijk. Het is onder 3k rpm nota bene ook nog een lui varken. Een nieuwe bak is toch ook weer leuker. Zelf zou ik een A6 kiezen denk ik, maar het nadeel is dat de 3.0TDI's echt niet foolproof zijn. Met 100k per jaar loop je risico.quote:Op woensdag 27 juli 2016 16:47 schreef eXplorer1 het volgende:
maar zit zelf nog in dubio, liefst blijf ik de T5 rijden op lpg, maarja op aardig wat punten vind ik hem nog mehhhh.
(al zijn je velgen kut,ik wil je er nog steeds vanaf helpen om je te matsen......echt waar)quote:Op woensdag 27 juli 2016 19:50 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Jazeker! En eigenlijk verder onderhoudstechnisch ook helemaal niets te klagen
I feel your pain,paar jaar geleden hetzelfde gehad met onze classic..2x een rotte/slechte bak gekocht..duur geintje op het laatst aangezien je het pas weet na de complete motor weer ingebouwd moet zijn.quote:Op woensdag 27 juli 2016 11:21 schreef Djurres het volgende:
Ja janken dit dus.
1999 V70 2.4 144pk, automaatbak kapoet
440dkm btw, dus opzich mag het ook wel, maar t blijft zonde..
Na storingscode wisselen, bij het overschakelen naar de 3 gaat ie in noodloop en doet ie geen fuck meer, achteruit ook stuk.
Wat denken jullie, bak/kleppensysteem stuk? Olie proeft zoet (niet scherp), mooi van kleur en ruikt niet verbrand!
2e hands bakkie is slecht aan te komen..
Ah joh,bezigheids therapie.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 21:37 schreef IrishBastard het volgende:
'Even afbouwen' was natuurlijk niet helemaal zo makkelijk
Na montage eerste keer starten, blies hij onder luid gepuf wolkjes diesel de lucht in boven de middelste injector
Bleek na onderzoek niet de brandstofleiding te zijn, maar het brandplaatje. Injector dus 3x weer los gehad en uiteindelijk maar nieuwe brandplaatjes (voor de zekerheid maar 2 ) gaan halen en met 5 minuten was het gepiept.
Als ik niet het borgclipje voor de brandstof retourleiding op de bodemplaat liet vallen. Ach, zo hou je jezelf bezig hč
Nachtdienst.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 21:06 schreef IrishBastard het volgende:
Bah. Maandag op werk na een langere rit lekte verstuiver 4 langs de schacht. Omdat daar één van de boutjes te dicht op de verstuiver stond kon ik die minder goed aantrekken, dus was niet al te verbaast dat hij ging lekken. Had nog een brandplaatje, dus 's avonds even vervangen.
Na vervangen (met warme motor, geen aanrader ) even gaan blazen richting Oss om te checken dat hij lekvrij bleef. Nog even bij het tankstation er af gedraaid om te zien of winterstorm toevallig aan het werk was om een bakje koffie te doen, maar was niet het geval
Doorgereden, bij Oss kap open gehad: lekkage vrij. Terug geblazen naar huis en bij het van de snelweg af komen rook ik alweer dat er weer een verstuiver lekte. Nou was het %@%¤;@ de 2e verstuiver. Eindconclusie: heb de verstuivergaten niet expliciet gereinigd voor de verstuivers teruggeplaatst zijn. Dit toch samen met een bevriende monteur dus nog maar even doen als de nieuwe brandplaatjes binnen zijn
Schurftzooi
Dikke bak hoor! Da's de V8 toch?quote:Op maandag 8 augustus 2016 13:18 schreef Parzival het volgende:
Het moest er toch eens van komen.. een familie bak.. dus een (2012) XC90 3.2L gekocht.. nou mist die alleen de bluetooth module.. heeft iemand een idee of dat er later nog in gezet kan worden (als in.. zelf erin zetten)
Gaan jullie nog cruisen met de S of de V?quote:Op maandag 8 augustus 2016 01:28 schreef winterstorm666 het volgende:
nu nog even drie weken wachten dan! heb vakantie!
nee..quote:Op maandag 8 augustus 2016 14:03 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Dikke bak hoor! Da's de V8 toch?
Ik weet niet hoe het met de latere versies en onboard systemen zit,asr van mijn 2008 V70 weet ik dat het niet zomaar uitgebreid of gewisseld kan worden
Heb zelf een SIM versie en zou ook graag BT hebben, maar helaas
vast nog wel, maar binnen nederland.quote:Op maandag 8 augustus 2016 14:04 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Gaan jullie nog cruisen met de S of de V?
Het binnenwerk van die schakelaartjes is over te zetten, dus misschien even een pakken die niet zoveel gebruikt is?quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 17:57 schreef Rensjebree het volgende:
Raam links doet het weer na het vervangen van de hoofdschakelaar.
Alleen via het linker schakelaartje doet hij nog niks, hier voor had ik er al één extra van de sloop meegenomen.. Helaas.
Heeft niet geholpen helaas. Heb ze nog even de contactpuntjes schoon geschuurd.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 18:03 schreef IrishBastard het volgende:
nnenwerk van die schakelaartjes is over te zetten, dus misschien even een pakken die niet zoveel gebruikt is?
Afgezien van de hogere lasten, als je noodzakelijk onderhoud tegenkomt gaat dat, met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, fors duurder zijn dan bij een 440 of S40.quote:
En waarom wil je hem wegdoen, dan? Dat is niks.quote:Op zondag 16 oktober 2016 17:01 schreef Charged het volgende:
Gemiddeld kost de V ons nou een kleine ¤400 per jaar aan onderhoud en reparaties.
Heldenwagens Voor dat geld rij je hem toch op inderdaad?quote:Op zondag 16 oktober 2016 17:01 schreef Charged het volgende:
De V heeft weer een verse APK,hoesje,stuurkogel en kachelweerstand.
Km stand begint hoog te worden dus zijn we langzaam aan ons aan het oriënteren op een opvolger.
Leer is op sommige plaatsen slecht,roestduvelke rond de dak antenne (is nog minimaal maar toch..)
Het menneke is op leeftijd.
Saab 9-5,Volvo V70 classic (T5) of een V70N zijn de kanshebbers.
De S70 gaat binnenkort naar Dirk voor een checkup. Nog 0 issue's gehad op een lege accu na maar wil eens weten wat hij er van vind.
Het is niet zijn favoriete blok (20v T) maar we gaan het wel zien.
Gemiddeld kost de V ons nou een kleine ¤400 per jaar aan onderhoud en reparaties.
Is goed te doen,wel laten we de gaspomp reviseren,begint wat geluid te maken,via het forum kost het een ¤250 ongeveer aan huis. Niks van te zeggen.
Lekker, maar mag natuurlijk ook wel met zo'n vers exemplaar nog!quote:Op maandag 17 oktober 2016 10:16 schreef IrishBastard het volgende:
Mijn V was vorige week ook glansrijk door de keuring Geen op of aanmerkingen. Dit weekend olie, filters en bovenste torsie stang vervangen. Scheelt een stuk in trillingen, maar zag bij de beurt dat de onderste torsiestang ook wel mag. Binnenkort eens bestellen dus
Ik vergat even de wervelklep en setje nieuw rubber, maar da's samen ook maar ¤1100,- of zoquote:Op maandag 17 oktober 2016 22:38 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Lekker, maar mag natuurlijk ook wel met zo'n vers exemplaar nog!
quote:Op maandag 17 oktober 2016 10:16 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Heldenwagens Voor dat geld rij je hem toch op inderdaad?
Je kunt altijd een kostenlimiet stellen en 'm er uit doen zodra je dat bereikt
Mijn V was vorige week ook glansrijk door de keuring Geen op of aanmerkingen. Dit weekend olie, filters en bovenste torsie stang vervangen. Scheelt een stuk in trillingen, maar zag bij de beurt dat de onderste torsiestang ook wel mag. Binnenkort eens bestellen dus
Met 233500 kilometers ook daar sinds februari zelf al 24k gedaan met eigenlijk alleen deze onderdelen en de bakflush als noemenswaardig onderhoud. Ook niet ontevreden dus
Rijdt ook wel heerlijk hoor. Maar waarom geen T5 en die ook weer oprijden? Dan ziet ie er maar wat minder mooi uit, het is een gebruiksvoorwerp hoor.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 17:04 schreef Charged het volgende:
Heb nog heel even lopen denken over een BMW E39 528 maar neh..toch maar niet.
T5 of een R van de Classic (vind ik) is wat aparts,moet je ook zo behandelen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 17:31 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Rijdt ook wel heerlijk hoor. Maar waarom geen T5 en die ook weer oprijden? Dan ziet ie er maar wat minder mooi uit, het is een gebruiksvoorwerp hoor.
De R snap ik, maar een reguliere T5 is toch niet zo heel exclusief? Oké, er staan er geen bergen van te koop, maar het is geen zeldzaamheid. En een V70N?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 18:17 schreef Charged het volgende:
T5 of een R van de Classic (vind ik) is wat aparts,moet je ook zo behandelen.
We gaan het wel zien wat het budget kan gaan worden,R is echt wel leuk maar ook weer apart onderhoud.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 19:12 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
De R snap ik, maar een reguliere T5 is toch niet zo heel exclusief? Oké, er staan er geen bergen van te koop, maar het is geen zeldzaamheid. En een V70N?
Maar goed,laat maar even zijn,biertje teveel op,merk ik.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 19:28 schreef Charged het volgende:
[..]
We gaan het wel zien wat het budget kan gaan worden,R is echt wel leuk maar ook weer apart onderhoud.
Moet ook bekostigd worden,is allemaal best te doen mits de V die we nou hebben het nog even uit kan houden.
Moet wel lukken,op cosmetische schade na loopt alleen een lekkende injector te klooien maar dat is als sinds aanschaf.
Die 6 ton op G3 baart me meer zorgen,soms is het op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |