abonnement Unibet Coolblue
pi_164592014
Raam links doet het weer na het vervangen van de hoofdschakelaar.
Alleen via het linker schakelaartje doet hij nog niks, hier voor had ik er al één extra van de sloop meegenomen.. Helaas.
JA!
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 18:03:01 #277
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_164592132
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 17:57 schreef Rensjebree het volgende:
Raam links doet het weer na het vervangen van de hoofdschakelaar.
Alleen via het linker schakelaartje doet hij nog niks, hier voor had ik er al één extra van de sloop meegenomen.. Helaas.
Het binnenwerk van die schakelaartjes is over te zetten, dus misschien even een pakken die niet zoveel gebruikt is?
pi_164594819
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 18:03 schreef IrishBastard het volgende:
nnenwerk van die schakelaartjes is over te zetten, dus misschien even een pakken die niet zoveel gebruikt is?
Heeft niet geholpen helaas. Heb ze nog even de contactpuntjes schoon geschuurd.
Het raam gaat in ieder geval weer open en dicht vanaf de bestuurderskant. Wel zo fijn!
JA!
pi_164902751
Die meuk ligt toch genoeg op de sloop :?
pi_165316738
Zwarte 850 T5-R Estate. Al 12 jaar. Twee keer raden waar mijn nick op gebaseerd is. ;)

[ Bericht 65% gewijzigd door Tango5Romeo op 14-09-2016 15:13:23 ]
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  zondag 16 oktober 2016 @ 17:01:50 #281
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_165992964
De V heeft weer een verse APK,hoesje,stuurkogel en kachelweerstand.
Km stand begint hoog te worden dus zijn we langzaam aan ons aan het oriënteren op een opvolger.
Leer is op sommige plaatsen slecht,roestduvelke rond de dak antenne (is nog minimaal maar toch..)
Het menneke is op leeftijd.

Saab 9-5,Volvo V70 classic (T5) of een V70N zijn de kanshebbers.
De S70 gaat binnenkort naar Dirk voor een checkup. Nog 0 issue's gehad op een lege accu na maar wil eens weten wat hij er van vind.
Het is niet zijn favoriete blok (20v T) maar we gaan het wel zien.

Gemiddeld kost de V ons nou een kleine ¤400 per jaar aan onderhoud en reparaties.
Is goed te doen,wel laten we de gaspomp reviseren,begint wat geluid te maken,via het forum kost het een ¤250 ongeveer aan huis. Niks van te zeggen.
Graag verwijderen.
pi_166006553
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 10:23 schreef Maegrim het volgende:
Of een ouwe s60 met 4 ton
Afgezien van de hogere lasten, als je noodzakelijk onderhoud tegenkomt gaat dat, met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, fors duurder zijn dan bij een 440 of S40.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_166006568
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 17:01 schreef Charged het volgende:

Gemiddeld kost de V ons nou een kleine ¤400 per jaar aan onderhoud en reparaties.

En waarom wil je hem wegdoen, dan? Dat is niks.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_166007024
Voor 400 per jaar zou ik 'm ook oprijden tot ie uit elkaar valt, mits je tevreden bent. Zo niet, kan ik me de zoektocht wel voorstellen. Ik zou dolgelukkig worden van 400 per jaar.
Schip ahoy!
  maandag 17 oktober 2016 @ 10:16:59 #285
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_166007529
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 17:01 schreef Charged het volgende:
De V heeft weer een verse APK,hoesje,stuurkogel en kachelweerstand.
Km stand begint hoog te worden dus zijn we langzaam aan ons aan het oriënteren op een opvolger.
Leer is op sommige plaatsen slecht,roestduvelke rond de dak antenne (is nog minimaal maar toch..)
Het menneke is op leeftijd.

Saab 9-5,Volvo V70 classic (T5) of een V70N zijn de kanshebbers.
De S70 gaat binnenkort naar Dirk voor een checkup. Nog 0 issue's gehad op een lege accu na maar wil eens weten wat hij er van vind.
Het is niet zijn favoriete blok (20v T) maar we gaan het wel zien.

Gemiddeld kost de V ons nou een kleine ¤400 per jaar aan onderhoud en reparaties.
Is goed te doen,wel laten we de gaspomp reviseren,begint wat geluid te maken,via het forum kost het een ¤250 ongeveer aan huis. Niks van te zeggen.
Heldenwagens _O_ Voor dat geld rij je hem toch op inderdaad? :D

Je kunt altijd een kostenlimiet stellen en 'm er uit doen zodra je dat bereikt :s)

Mijn V was vorige week ook glansrijk door de keuring *O* Geen op of aanmerkingen. Dit weekend olie, filters en bovenste torsie stang vervangen. Scheelt een stuk in trillingen, maar zag bij de beurt dat de onderste torsiestang ook wel mag. Binnenkort eens bestellen dus :s)

Met 233500 kilometers ook daar sinds februari zelf al 24k gedaan met eigenlijk alleen deze onderdelen en de bakflush als noemenswaardig onderhoud. Ook niet ontevreden dus :s)
pi_166015608
De S80 is net gekeurd, alles perfect



En als beloning voor z'n goede gedrag 4 gloednieuwe all-weathers (lees: zomerbanden met een paar extra lamellen en sneeuwvloksymbool)

pi_166025802
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 10:16 schreef IrishBastard het volgende:
Mijn V was vorige week ook glansrijk door de keuring *O* Geen op of aanmerkingen. Dit weekend olie, filters en bovenste torsie stang vervangen. Scheelt een stuk in trillingen, maar zag bij de beurt dat de onderste torsiestang ook wel mag. Binnenkort eens bestellen dus :s)
Lekker, maar mag natuurlijk ook wel met zo'n vers exemplaar nog!
Schip ahoy!
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 07:36:26 #288
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_166029971
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 22:38 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Lekker, maar mag natuurlijk ook wel met zo'n vers exemplaar nog!
Ik vergat even de wervelklep en setje nieuw rubber, maar da's samen ook maar ¤1100,- of zo :')
pi_166030710
Details :')
Schip ahoy!
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:14:22 #290
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_166037077
_O-
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 17:04:46 #291
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_166039388
Bedoeling is ook om de V op te rijden..tenminste net voordat het echt op is.
We gaan er even van uit dat het nog een jaar of 2 te doen is. Kosten vallen inderdaad mee gezien de km. stand en Dirk helpt/denkt echt goed mee.

Interieur (bestuurdersstoel en stuur,div. knopjes en handels) beginnen al flink wat slijtage te vertonen.
Roestplek op het dak,meh..wil er eigenlijk niks meer aan doen.
Gewoon rijdend houden en genoeg budget opbouwen voor de 5-de Volvo dan.
Geklooi is dat we beide niet weten wat we willen.

De 2.5 T is leuk die ik heb maar en eigenlijk een onbetrouwbaar blok tov een T5 betreffende de dunnere cilinderwanden,en het is het eigenlijk toch net niet,loopt heerlijk maar je kunt er niks meer mee terwijl je wel wilt.
(Heb een Cossie verleden dus ja,wil eigenlijk wel meer)
Maar goed,we zitten ook met de honden,wisselende diensten,dan is het moeilijk een T5 netjes te houden.
(Ik ga dan weer terug naar een klein shithokje voor mijn dagelijks woon/werk verkeer)

V70N 2.4 is een degelijke maar saaiere optie,Saab kan ook. Geen ervaring mee maar vind het best een mooie auto in de juiste kleuren/uitrusting.
Maar wil dan wel de S houden.

Heb nog heel even lopen denken over een BMW E39 528 maar neh..toch maar niet.
Graag verwijderen.
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 17:06:15 #292
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_166039421
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 10:16 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Heldenwagens _O_ Voor dat geld rij je hem toch op inderdaad? :D

Je kunt altijd een kostenlimiet stellen en 'm er uit doen zodra je dat bereikt :s)

Mijn V was vorige week ook glansrijk door de keuring *O* Geen op of aanmerkingen. Dit weekend olie, filters en bovenste torsie stang vervangen. Scheelt een stuk in trillingen, maar zag bij de beurt dat de onderste torsiestang ook wel mag. Binnenkort eens bestellen dus :s)

Met 233500 kilometers ook daar sinds februari zelf al 24k gedaan met eigenlijk alleen deze onderdelen en de bakflush als noemenswaardig onderhoud. Ook niet ontevreden dus :s)
^O^
Ben je er al uit betreffende je wielen? O-)
Graag verwijderen.
pi_166039922
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 17:04 schreef Charged het volgende:
Heb nog heel even lopen denken over een BMW E39 528 maar neh..toch maar niet.
Rijdt ook wel heerlijk hoor. Maar waarom geen T5 en die ook weer oprijden? Dan ziet ie er maar wat minder mooi uit, het is een gebruiksvoorwerp hoor.
Schip ahoy!
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 18:17:03 #294
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_166040773
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 17:31 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Rijdt ook wel heerlijk hoor. Maar waarom geen T5 en die ook weer oprijden? Dan ziet ie er maar wat minder mooi uit, het is een gebruiksvoorwerp hoor.
T5 of een R van de Classic (vind ik) is wat aparts,moet je ook zo behandelen.
Zou voor zo'n exemplaar de S de deur uit mikken en daar wat mee willen stoeien...soort hobby iets.
Vrouwke en ik zijn beide liefhebbers maar door gedoe is dat een tijd geleden helaas stop gezet.
Alles weer dik oke sinds een tijdje en wil het weer oppakken.

Maar dan krijg je het gedoe,onderhouden,onderhoud enz.
Kwestie van afspraken maken,i guess.

Maar goed,ligt er ook helemaal aan wat je wilt betreffende het sparen,het kan heel snel gaan als je echt wilt.
Ideaal gezien zou ik voor haar een V70N 2.4 willen en voor mezelf een S70 R of een 854 T5 zodat we iets hebben voor haar en de honden en wat speelgoed voor ons samen (ahum O-) )
Graag verwijderen.
pi_166041734
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 18:17 schreef Charged het volgende:
T5 of een R van de Classic (vind ik) is wat aparts,moet je ook zo behandelen.
De R snap ik, maar een reguliere T5 is toch niet zo heel exclusief? Oké, er staan er geen bergen van te koop, maar het is geen zeldzaamheid. En een V70N?
Schip ahoy!
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:28:01 #296
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_166042084
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 19:12 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

De R snap ik, maar een reguliere T5 is toch niet zo heel exclusief? Oké, er staan er geen bergen van te koop, maar het is geen zeldzaamheid. En een V70N?
We gaan het wel zien wat het budget kan gaan worden,R is echt wel leuk maar ook weer apart onderhoud.
Moet ook bekostigd worden,is allemaal best te doen mits de V die we nou hebben het nog even uit kan houden.
Moet wel lukken,op cosmetische schade na loopt alleen een lekkende injector te klooien maar dat is als sinds aanschaf.
Die 6 ton op G3 baart me meer zorgen,soms is het op.
Graag verwijderen.
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:30:58 #297
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_166042151
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 19:28 schreef Charged het volgende:

[..]

We gaan het wel zien wat het budget kan gaan worden,R is echt wel leuk maar ook weer apart onderhoud.
Moet ook bekostigd worden,is allemaal best te doen mits de V die we nou hebben het nog even uit kan houden.
Moet wel lukken,op cosmetische schade na loopt alleen een lekkende injector te klooien maar dat is als sinds aanschaf.
Die 6 ton op G3 baart me meer zorgen,soms is het op.
Maar goed,laat maar even zijn,biertje teveel op,merk ik.
Nog even wat muziek erbij,prutsen aan de Saab en dan naar het matras. Morgen weer up and running.
Graag verwijderen.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:34:53 #298
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_166273447
Vandaag de Dice die gisteren binnen gekomen is aan de praat gekregen met Vida 2014D *O*

Wat een cool stukje techniek is dat zeg! :D Echt alles uit te lezen, inclusief super gedetailleerde log _O_

Kom er wel achter dat gloeikaars 4 niet zo best meer is :')
pi_166274322
zo'n dice heb ik ook, mooi spul

de accu van m'n alarm is aardig op, eens uitzoeken of dat een beetje te fixen is (door mezelf)
  woensdag 2 november 2016 @ 17:20:50 #300
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_166372826
Deze kerel is een paar dagen aan het logeren bij ons.
2.5T van schoonpaps.
Ik vind hem zo mooi...(de S60 bedoel ik)
Graag verwijderen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')