Kan prima en met 5k in een half jaar hoef je niet heel bang te zijn voor gekke onderhoudskosten. Maar de vaste lasten zijn wel fors, wat dat betreft is een oudere S40 of V40 wel slimmer ja.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:12 schreef IrishBastard het volgende:
Dat zou ik persoonlijk dan weer niet doen...
Ja inderdaad, al ziet het er allemaal wel keurig gemaakt uit en is het niet door een of andere beunhaas in elkaar geknutseld. Maar dan nog mag je wel een aardig buffertje hebben voor onvoorziene zaken(en benzine denk ik ).quote:Op maandag 15 februari 2016 18:55 schreef Piet__Piraat het volgende:
Inderdaad geen koopje, maar je hebt wel iets unieks. En je moet serieus wat weten van auto's om 'm rijdend te houden, want één probleempje en je loopt erop leeg, gezien de diverse custom onderdelen.
Chief,nog proficiat met de nieuwe Volvo,rijkelijk te laat...quote:Op maandag 15 februari 2016 22:27 schreef IrishBastard het volgende:
Is gedaan bij European Tuning, hebben wel een goede reputatie met Zweden
'T is geinig om te zienquote:Op woensdag 2 maart 2016 19:34 schreef r8v2 het volgende:
Volvo traktors, je struikelt er daar bijna over
Ha, thanks! Bevalt prima Hoe houdt de V het bij jullie? 440 al vervangen?quote:Op woensdag 2 maart 2016 18:41 schreef Charged het volgende:
[..]
Chief,nog proficiat met de nieuwe Volvo,rijkelijk te laat...
Vandaag gespot door schoonvaders in Zweden die zich voor aan het bereiden is op de Vasaloppet.
[ link | afbeelding ]
O zeker. En er zitten echt wel wat exemplaren bij waar nog een keer de nieuwprijs ingestoken is aan onderdelen en spuitwerkquote:
De onze bevalt nog goed,5 nog wat qua tonnetjes op de klok,soms wat nukkig maar hell,het mag..meeste ergernissen zijn slijtage interieur maar het zal wel,trekhaak gekocht voor em (eigenlijk vrouwke maar oke)quote:Op woensdag 2 maart 2016 20:25 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ha, thanks! Bevalt prima Hoe houdt de V het bij jullie? 440 al vervangen?
De V is en blijft toch wel een plaatje, zag 'm laatst weer staan toen ik later richting DB reed. Die Amerikaanse koplampen doen toch wel net dat beetje extra
en dan stop je niet eensquote:Op woensdag 2 maart 2016 20:25 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ha, thanks! Bevalt prima Hoe houdt de V het bij jullie? 440 al vervangen?
De V is en blijft toch wel een plaatje, zag 'm laatst weer staan toen ik later richting DB reed. Die Amerikaanse koplampen doen toch wel net dat beetje extra
Haha, meestal ben ik dan onderweg naar een afspraak Volgende keer doe ik een bakkie!quote:
Koffie is toch niet te zuipen daar..quote:Op zaterdag 5 maart 2016 11:37 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Haha, meestal ben ik dan onderweg naar een afspraak Volgende keer doe ik een bakkie!
Maar het merendeel komt volgens mij niet verder dan een slijptol en 2 platen multiplex en een pot verf.quote:Op woensdag 2 maart 2016 20:39 schreef r8v2 het volgende:
[..]
O zeker. En er zitten echt wel wat exemplaren bij waar nog een keer de nieuwprijs ingestoken is aan onderdelen en spuitwerk
Dat over dat vuil inderdaad. Ik rij nu 2,5 jaar in een V40, na elke wasbeurt is ie heel snel weer smerig, beetje jammerquote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
Zicht is inderdaad ruk en bagageruimte houdt ook zeker niet over. En je moet een vuile auto niet erg vinden, want op de één of andere manier trekt die kont al het vuil in een straal van een kilometer aan.
Daarom gewoon een R-design pakketje erop. Door die rioolpijpen vind je je d2 of d4 zeker terug tussen de anderenquote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:57 schreef Dimitri_ het volgende:
Terugvinden op de parkeerplaats van het doorsnee kantoor schijnt erg lastig te zijn.
Een beetje vergeten: Zaterdag heb ik een proefrit, dus ik kan dingen testen/doen, maar gelukkig zijn de reacties daar ook naar.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:52 schreef detulp050 het volgende:
Het enige dat ik kan noemen bij de V40 is het slechte zicht achteruit/bij de achterruit en het gebrek aan ruimte. Vooral dat zicht zou ik bij een proefrit even testen bij parkeren, want ik heb er meerdere mensen over gehoord die zich er op hebben verkeken
Ik doe niet aan kantoordingen, dus gelukkig is dat geen puntquote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:57 schreef Dimitri_ het volgende:
Terugvinden op de parkeerplaats van het doorsnee kantoor schijnt erg lastig te zijn.
Zicht is in mijn geval gelukkig dan geen probleem omdat camera. Bagageruimte maak ik mij niet zo druk over, gezien ik hiervoor een Toyota Aygo reed ( Ja, echt ). Die bagger achterop is wel een dingetje, maar dat kan ik gelukkig gewoon schoonhouden, stukje discipline na het rijden.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
Zicht is inderdaad ruk en bagageruimte houdt ook zeker niet over. En je moet een vuile auto niet erg vinden, want op de één of andere manier trekt die kont al het vuil in een straal van een kilometer aan.
Helder, daar moet ik dus gewoon echt rekening mee houden, op zich geen ramp.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:36 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Dat over dat vuil inderdaad. Ik rij nu 2,5 jaar in een V40, na elke wasbeurt is ie heel snel weer smerig, beetje jammer
Maar verder heb ik geen nadelen, behalve evt. opties die ik achteraf gezien ook had moeten kiezen, maar dat is m'n eigen fout natuurlijk.
Zicht naar achteren heb ik geen probleem mee en bagageruimte ook niet, ben toch alleen.
Als je voor een tweedehands V40 gaat, zou ik een V40 met het Sensus Connected Touch (SCT) systeem links laten liggen. Was een optie van MY2014, het eerste model dat met 14% bijtelling te leveren was. SCT is een Android systeem dat ondertussen erg verouderd is. Het is wel te rooten, maar het blijft een oude Android versie en niet geweldige hardware.
Ik heb het in de mijne zitten, voor Flitsmeister in je auto, Google Maps en een app als Torque pro via een bluetooth OBD is het wel tof. Maar ik zou nu geen auto kopen die SCT heeft.
In mijn geval Nordic+ prima, maar dan wel met lederen bekleding (ook de hemel).quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:48 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Daarom gewoon een R-design pakketje erop. Door die rioolpijpen vind je je d2 of d4 zeker terug tussen de anderen
Dat vind ik zo sneu hè, zo'n D2 R-designquote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:48 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Daarom gewoon een R-design pakketje erop. Door die rioolpijpen vind je je d2 of d4 zeker terug tussen de anderen
Dit.quote:Op woensdag 23 maart 2016 16:57 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Dat vind ik zo sneu hè, zo'n D2 R-design
Ja maar, hij is toch lekker pittig hoor! #niksgewendquote:Op woensdag 23 maart 2016 16:57 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Dat vind ik zo sneu hè, zo'n D2 R-design
Als mensen dat zeggen over een D2 zijn ze inderdaad niks gewend. Ik rij in een D2 (de vorige, 1.6), je komt normaal mee in het verkeer maar daar is het ook mee gedaan. Veel meer hoeft het van mij ook niet, voor iets sneller heb ik m'n motor. Ik kan toch geen auto betalen die sneller accelereert dan m'n motor. Dus dan liever een comfortabele auto als de V40 D2 die gewoon mee komt in het verkeerquote:Op woensdag 23 maart 2016 18:15 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ja maar, hij is toch lekker pittig hoor! #niksgewend
vooral die Ka, daar zie je altijd van die huismoeders met kort pittige kapsels in rondrijden, "handig voor de boodschapjes".quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:16 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik moet dan altijd denken aan die suffe mutsen die in een Ka of Cuore rijden, ding rijdt amper in een minuut naar de 100, en dan allemaal roepen dat ze zo'n 'lekker pittig karretje' hebben.
Meestal lid van het "wil wel, maar kan niet" departmentquote:Op woensdag 23 maart 2016 16:57 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Dat vind ik zo sneu hè, zo'n D2 R-design
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |