Dank. Ik denk dat je daarmee een hoop burgers heel boos gaat maken.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:05 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
'Heffing op brandstof om kosten vluchtelingencrisis te dragen'
Nederlanders misschien. Duitsers zitten anders in elkaar.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Dank. Ik denk dat je daarmee een hoop burgers heel boos gaat maken.
Ja, Duitsers zullen dit misschien accepteren, maar Nederlanders zijn heel kien op hun brandstof.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:12 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nederlanders misschien. Duitsers zitten anders in elkaar.
En de benzine is daar toch al meer dan 30 cent per liter goedkoper dan in Nederland.
Duitsers zijn gewoon empathischer dan Nederlanders.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, Duitsers zullen dit misschien accepteren, maar Nederlanders zijn heel kien op hun brandstof.
quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:14 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Duitsers zijn gewoon empathischer dan Nederlanders.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2016 13:15:39 ]
Volgens mij zijn voormalig Oost-Duitsers best hard door hun ervaring. Racisme tiert daar immers welig.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:14 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Duitsers zijn gewoon empathischer dan Nederlanders.
En Rusland en Saoedie-Arabië niet te vergetenquote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:10 schreef Disana het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:15 schreef Pokkelmans het volgende:
We kunnen toch ook gewoon wat burgers verkopen aan de Noord-Koreaanse dwangarbeid? Is maar een klein offer in het groter goed.
[..]Dat deden wij ook in Indië.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:17 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat deden wij ook in Indië.Die vroeg er duidelijk om.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die hebben tijdens de Sovjettijd nooit andere buitenlanders dan Vietnamezen gezien.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:15 schreef Disana het volgende:
[..]
Volgens mij zijn voormalig Oost-Duitsers best hard door hun ervaring. Racisme tiert daar immers welig.
Dat, en ze hadden geen gemakkelijk leven. Ik zie ze nog rondtuffen in hun Trabantjes met 100 Dmark op zak.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:19 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Die hebben tijdens de Sovjettijd nooit andere buitenlanders dan Vietnamezen gezien.
Dat denk ik ook. De politici doen goed hun best om het draagvlak voor vluchtelingen zo klein mogelijk te maken lijkt het wel.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Je zou het haast gaan denken. Nou is er natuurlijk geen elegante manier om de opname van zoveel mensen te 'verkopen', want het overkomt ons gewoon en we moeten er maar klaar mee zien te worden.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:21 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. De politici doen goed hun best om het draagvlak voor vluchtelingen zo klein mogelijk te maken lijkt het wel.
De burger zal vinden dat dat uit zijn zak wordt betaald van zijn hard verdiende centjes.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:22 schreef Pokkelmans het volgende:
Wat ik overigens uit de berichtgeving haal is dat de opbrengsten gebruikt zullen worden om de buitengrenzen te verstevigen. Een nobel streven dus.
Dat wordt het toch wel. Collectieve gelden komen niet uit de lucht vallen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:23 schreef Disana het volgende:
[..]
De burger zal vinden dat dat uit zijn zak wordt betaald van zijn hard verdiende centjes.
Nee, maar brandstof is voor de meeste Nederlanders wel heel persoonlijk.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:25 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Dat wordt het toch wel. Collectieve gelden komen niet uit de lucht vallen.
Daar kan een echte nationalist nooit tegen zijn natuurlijkquote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:22 schreef Pokkelmans het volgende:
Wat ik overigens uit de berichtgeving haal is dat de opbrengsten gebruikt zullen worden om de buitengrenzen te verstevigen. Een nobel streven dus.
Kom kom, we zijn geen Amerikanen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee, maar brandstof is voor de meeste Nederlanders wel heel persoonlijk.
Dat is waar. Toch denk ik dan: je kunt het geld ook halen bij zaken die minder gevoelig liggen bij het publiek. Zoals op Europees niveau belastingontwijking aanpakken. Of winstbelasting verhogen, weet ik het allemaal. Dat kweekt misschien een stuk minder weerstand.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:22 schreef Disana het volgende:
[..]
Je zou het haast gaan denken. Nou is er natuurlijk geen elegante manier om de opname van zoveel mensen te 'verkopen', want het overkomt ons gewoon en we moeten er maar klaar mee zien te worden.
Ik vind ons niet representatief voor 'Nederlanders'quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:27 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Kom kom, we zijn geen Amerikanen.
Veel mensen doen nog steeds boos om het kwartje van Kok.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind ons niet representatief voor 'Nederlanders'
Geen idee wat profitabel zou zijn. Maar we zijn rijk, het geld zal er hoe dan ook wel komen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:27 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat is waar. Toch denk ik dan: je kunt het geld ook halen bij zaken die minder gevoelig liggen bij het publiek. Zoals op Europees niveau belastingontwijking aanpakken. Of winstbelasting verhogen, weet ik het allemaal. Dat kweekt misschien een stuk minder weerstand.
Dat bedoel ikquote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:28 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Veel mensen doen nog steeds boos om het kwartje van Kok.
quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:28 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het eerste deel van de duizend euro van Rutte staat deze maand anders gewoon op m'n salarisafschrift.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:28 schreef robin007bond het volgende:
[..]
twitter:nylz twitterde op zaterdag 16-01-2016 om 13:38:39@BCCNL Ik heb de Etna KGV158 van jullie ontvangen met een gasslang met schroefdraad. Maar er is een ander type slang nodig. Welke? reageer retweet
Ik hoop dat ze snappen wat het probleem is.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:39 schreef Gutmensch het volgende:
BCC beantwoordt de telefoon niet, dan maar zo:twitter:nylz twitterde op zaterdag 16-01-2016 om 13:38:39@BCCNL Ik heb de Etna KGV158 van jullie ontvangen met een gasslang met schroefdraad. Maar er is een ander type slang nodig. Welke? reageer retweet
Ik ook, het valt niet mee om een probleemomschrijving in 140 tekens te proppen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze snappen wat het probleem is.
Hebben ze geen online klachtenformulier?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:51 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik ook, het valt niet mee om een probleemomschrijving in 140 tekens te proppen.
Geen idee, maar ik ga nu boodschappen doen en rij wel even langs de winkel met de onderdelen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Hebben ze geen online klachtenformulier?
Je moet dat soort spul ook niet bij zo'n knakentent halen. Gewoon naar je lokale elektronicatent. Die bezorgen en installeren het ook gewoon even voor je. Kost je hooguit een paar tientjes extra.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:39 schreef Gutmensch het volgende:
BCC beantwoordt de telefoon niet, dan maar zo:twitter:nylz twitterde op zaterdag 16-01-2016 om 13:38:39@BCCNL Ik heb de Etna KGV158 van jullie ontvangen met een gasslang met schroefdraad. Maar er is een ander type slang nodig. Welke? reageer retweet
Niet onterecht natuurlijk. Weer een uitstekend voorbeeld in de lange waslijst van situaties waarin de overheid onbetrouwbaar is gebleken.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:28 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Vooral waarin ze het weer eens niet goed hebben uitgelegd. Maar goed, dat komt bij het boze volk toch niet overquote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:11 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Niet onterecht natuurlijk. Weer een uitstekend voorbeeld in de lange waslijst van situaties waarin de overheid onbetrouwbaar is gebleken.
Brandstofprijzen zijn overal op de wereld erg belangrijk hoor. Dikwijls vinden protesten tegen regeringen hun oorzaak in ongenoegen over brandstofprijzen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, Duitsers zullen dit misschien accepteren, maar Nederlanders zijn heel kien op hun brandstof.
Beloftes van 'tijdelijke' belastingen komen nooit over nee. Ze zijn dan ook nooit tijdelijk.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Vooral waarin ze het weer eens niet goed hebben uitgelegd. Maar goed, dat komt bij het boze volk toch niet over
Waarom mag een perifere regio, zoals bijvoorbeeld Ierland, Bermuda of de Kaaimaneilanden, zijn belastingtarief niet inzetten om toch aantrekkelijk in de markt te liggen qua vestigingslocatie?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:27 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat is waar. Toch denk ik dan: je kunt het geld ook halen bij zaken die minder gevoelig liggen bij het publiek. Zoals op Europees niveau belastingontwijking aanpakken. [..]
Hoho, als ze de accijns verwijderen dan betalen we 80 cent per liter inc btw. Dat is niet de bedoeling natuurlijk.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:17 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Brandstofprijzen zijn overal op de wereld erg belangrijk hoor. Dikwijls vinden protesten tegen regeringen hun oorzaak in ongenoegen over brandstofprijzen.
En zo is het.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:22 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Beloftes van 'tijdelijke' belastingen komen nooit over nee. Ze zijn dan ook nooit tijdelijk.
Wat zou dat prachtig zijn.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:24 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hoho, als ze de accijns verwijderen dan betalen we 80 cent per liter inc btw. Dat is niet de bedoeling natuurlijk.
Volgens de Regel van Ramsey wel inderdaad. Evenals de belasting op medicijnen en levensmiddelen inderdaad. De belasting op luxe goederen zou dan fors omlaag moeten.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:41 schreef Kaas- het volgende:
Brandstof dient zo onaantrekkelijk als mogelijk te zijn.
En Russen natuurlijk, toen die kwamen, daar was Keulen een lachertje bijquote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:19 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Die hebben tijdens de Sovjettijd nooit andere buitenlanders dan Vietnamezen gezien.
Hehe, correct.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:46 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Volgens de Regel van Ramsey wel inderdaad. Evenals de belasting op medicijnen en levensmiddelen inderdaad. De belasting op luxe goederen zou dan fors omlaag moeten.
Weer zuurtjes gehad vandaag?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:22 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Beloftes van 'tijdelijke' belastingen komen nooit over nee. Ze zijn dan ook nooit tijdelijk.
Voorbeelden?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:22 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Omdat je zo een race to the bottom mogelijk maakt.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:23 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Waarom mag een perifere regio, zoals bijvoorbeeld Ierland, Bermuda of de Kaaimaneilanden, zijn belastingtarief niet inzetten om toch aantrekkelijk in de markt te liggen qua vestigingslocatie?
Haha.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:59 schreef Kaas- het volgende:
Bij een race to the bottom zou ik wel gemotiveerd zijn om te winnen.
Die is teruggedraaid*. Hét clichévoorbeeld van mensen die wel iets hadden gehoord maar niet echt hebben opgelet.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:56 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat kwartje van Kok bijvoorbeeld dus.
Claimen dat iets altijd zo is en dan met 1 niet al te sterk voorbeeld komen lijkt me wat zwakjes.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:56 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat kwartje van Kok bijvoorbeeld dus.
Nee hoor, enkel als niet perifeer gelegen landen er ook in mee gaan. Die discussie wordt precies verkeerd om gevoerd. In plaats van perifeer gelegen landen aan te spreken op hun lage belastingen zou je beter centraal gelegen landen kunnen aan kunnen sporen niet in competitie te gaan met de perifere landen. Met name voor relatief kleine eilanden is het aanbieden van een laag belastingtarief om boven een bestaan van dat van visser uit te kunnen stijgen. Hen die mogelijkheid ontnemen vind ik niet juist.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:58 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Omdat je zo een race to the bottom mogelijk maakt.
Die is niet teruggedraaid.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die is teruggedraaid*. Hét clichévoorbeeld van mensen die wel iets hadden gehoord maar niet echt hebben opgelet.
Nog andere? Want ik was wel serieus met mijn vraag.
Een bloedblaar? Lekker dicht laten, dat voorkomt infecties.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:09 schreef Pokkelmans het volgende:
Kwam met m'n hand klem zitten bij het houthakken, heb nu zo'n kloppende bult op m'n klauw die zich langzaam met bloed vult. Doorprikken of niet?
Ja dat klinkt inderdaad wel handig. Kan alleen m'n hand nu niet volledig gebruiken omdat er zoveel spanning op de huid staat.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:11 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Een bloedblaar? Lekker dicht laten, dat voorkomt infecties.
Nee, is het nietquote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die is teruggedraaid*. Hét clichévoorbeeld van mensen die wel iets hadden gehoord maar niet echt hebben opgelet.
Nog andere? Want ik was wel serieus met mijn vraag.
Nog een aardig voorbeeld van een onbetrouwbare overheid; het tegen de afspraken in verdubbelen van het aantal asielzoekers in Oranje.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Claimen dat iets altijd zo is en dan met 1 niet al te sterk voorbeeld komen lijkt me wat zwakjes.
Naald steriliseren, huid schoonmaken met dettol of jodium, doorprikken, steriel verbandje eropquote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:12 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ja dat klinkt inderdaad wel handig. Kan alleen m'n hand nu niet volledig gebruiken omdat er zoveel spanning op de huid staat.
Je lichaam geeft aan dat het beter is om met hond en whiskey bij de open haard te gaan zitten.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:12 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ja dat klinkt inderdaad wel handig. Kan alleen m'n hand nu niet volledig gebruiken omdat er zoveel spanning op de huid staat.
Wat heeft dat met tijdelijke belastingen te maken?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:14 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nog een aardig voorbeeld van een onbetrouwbare overheid; het tegen de afspraken in verdubbelen van het aantal asielzoekers in Oranje.
Het heeft wel alles met een onbetrouwbare overheid te maken.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat heeft dat met tijdelijke belastingen te maken?
Niets dus.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:18 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het heeft wel alles met een onbetrouwbare overheid te maken.
Wat een kulartikel.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, is het niet
http://www.nrcnext.nl/blo(...)-nooit-teruggegeven/
Had jij liever gewild dat die mensen op straat hadden geslapen?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:14 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nog een aardig voorbeeld van een onbetrouwbare overheid; het tegen de afspraken in verdubbelen van het aantal asielzoekers in Oranje.
De omzetbelasting (btw) die in 1934 tijdelijk is ingevoerd om de toenmalige crisis te bestrijden bijvoorbeeld.quote:
Want stel je voor dat je geen subsidie meer krijgt op je gratis uitstootloze stroom.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:24 schreef Kowloon het volgende:
De overheid heeft is de vleesch geworden onbetrouwbaarheid daar de politiek in staat is regels te veranderen terwijl het spel gaande is. Daarom zou ik bijvoorbeeld ook enorm oppassen met reageren op subsidieprikkels met betrekking tot lange termijn investeringen zoals zonnepanelen.
We hebben nog ruim een uur daglicht.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:16 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Je lichaam geeft aan dat het beter is om met hond en whiskey bij de open haard te gaan zitten.
Nee, men had kunnen kiezen ze ergens anders onder te brengen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Had jij liever gewild dat die mensen op straat hadden geslapen?
Of dat die dingen op je dak liggen en het een jaar langer duurt voordat je ze hebt terugverdient.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Want stel je voor dat je geen subsidie meer krijgt op je gratis uitstootloze stroom.
omzetbelasting werd idd in 1934 ingevoerd als een tijdelijke maatregel, btw werd in 1969 ingevoerdquote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:25 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
De omzetbelasting (btw) die in 1934 tijdelijk is ingevoerd om de toenmalige crisis te bestrijden bijvoorbeeld.
Het bleek echter een lucratieve bron van inkomsten.![]()
Waar dan precies?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:27 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nee, men had kunnen kiezen ze ergens anders onder te brengen.
Het maakt niet zoveel uit wat voor naam je het beestje geeft.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
omzetbelasting werd idd in 1934 ingevoerd als een tijdelijke maatregel, btw werd in 1969 ingevoerd
Het is niet bepaald gratis om zonnepanelen te installeren.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Want stel je voor dat je geen subsidie meer krijgt op je gratis uitstootloze stroom.
Wat tot gevolg heeft dat er niet zoveel subsidiemogelijkheden meer zijn voor zonnepanelen. Je kan hier en daar wat goedkoper lenen, waarbij je je af moet vragen of je voor zo'n beperkte investering zou moeten willen lenen. En je kan geloof ik de BTW terugvragen. Maar dat zit aan het begin van je investering, dat maakt als je ze eenmaal hebt liggen niets meer uit.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:30 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het is niet bepaald gratis om zonnepanelen te installeren.Overigens zijn grillen in de subsidie op zonnepanelen reëel, ik meen dat daar in een van de kabinetten Balkenende nog gedoe over was.
Of afgebouwd zoals de noodwet ouderdomvoorziening AOW.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Als een tijdelijke maatregel die een voordeel is voor de overheid zeer succesvol is, blijft ie
Als een maatregel die gunstig is voor de belastingbetaler succesvol is, wordt hij tijdelijk (afgeschaft), denk aan spaarloon
Was daar op dat moment ruimte om per direct 700 asielzoekers onder te brengen? En zo ja waar dan precies?quote:
Zo zal dat ook gaan met elektrisch rijden bijvoorbeeld. Nu krijg je er nog subsidie op in de vorm van een lagere belastingafdracht, gemotiveerd op basis van het milieuvoordeel. Als elektrisch rijden eenmaal ingeburgerd is zal dat voordeel verdwijnen ook al blijven elektrische auto's even milieuvriendelijk.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Als een tijdelijke maatregel die een voordeel is voor de overheid zeer succesvol is, blijft ie
Als een maatregel die gunstig is voor de belastingbetaler succesvol is, wordt hij tijdelijk (afgeschaft), denk aan spaarloon
Prima belasting.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:25 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
De omzetbelasting (btw) die in 1934 tijdelijk is ingevoerd om de toenmalige crisis te bestrijden bijvoorbeeld.
Het bleek echter een lucratieve bron van inkomsten.![]()
En ondertussen komt de infrastructuur tot stand en is er meer massa zodat de kosten dalen en subsidie minder nodig is.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:34 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zo zal dat ook gaan met elektrisch rijden bijvoorbeeld. Nu krijg je er nog subsidie op in de vorm van een lagere belastingafdracht, gemotiveerd op basis van het milieuvoordeel. Als elektrisch rijden eenmaal ingeburgerd is zal dat voordeel verdwijnen ook al blijven elektrische auto even milieuvriendelijk.
Gordijnen dicht doen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:26 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
We hebben nog ruim een uur daglicht.
Dat gebeurd nu al, bijtelling van nul naar vier procent voor volledig elektrisch rijden, op plugin hybride stijgt het van 7 naar 15, een stijging van 114%quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:34 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zo zal dat ook gaan met elektrisch rijden bijvoorbeeld. Nu krijg je er nog subsidie op in de vorm van een lagere belastingafdracht, gemotiveerd op basis van het milieuvoordeel. Als elektrisch rijden eenmaal ingeburgerd is zal dat voordeel verdwijnen ook al blijven elektrische auto's even milieuvriendelijk.
Dat is waar inderdaad. Overigens heb ik het altijd al vreemd gevonden dat de plugin hybride gesubsidieerd werd. Bar weinig mensen hangen dergelijke auto's aan het stopcontact.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat gebeurd nu al, bijtelling van nul naar vier procent voor volledig elektrisch rijden, op plugin hybride stijgt het van 7 naar 15, een stijging van 114%
Gebeurt.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat gebeurd nu al, bijtelling van nul naar vier procent voor volledig elektrisch rijden, op plugin hybride stijgt het van 7 naar 15, een stijging van 114%
Bij mij op het werk is het voorwaarde om er eentje te krijgen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:41 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat is waar inderdaad. Overigens heb ik het altijd al vreemd gevonden dat de plugin hybride gesubsidieerd werd. Bar weinig mensen hangen dergelijke auto's aan het stopcontact.
Een stijging van acht procentpunt klinkt veel minder dramatisch.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is Piet.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een stijging van acht procentpunt klinkt veel minder dramatisch.
En helaas hebben de meeste journalisten het over een stijging van 8 procent, journalisten zijn gewoon te dom om te poepenquote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het verschil tussen een procent en een procentpunt weet haast bijna niemand. #1 ergernis tijdens de verkiezingsuitslagen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En helaas hebben de meeste journalisten het over een stijging van 8 procent, journalisten zijn gewoon te dom om te poepen
Tja, de één kan D en T, een ander kan rekenen.quote:
Daarom hebben ook zoveel mensen zulke gruwelhypotheken.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het verschil tussen een procent en een procentpunt weet haast bijna niemand. #1 ergernis tijdens de verkiezingsuitslagen.
“Is diegene echt in mij geinteresseerd, of willen ze me alleen maar omdat ik statutair door middel van een eenzijdige rechtshandeling door de overheid ben aangesteld?"quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:30 schreef Ryon het volgende:
http://speld.nl/2016/01/1(...)at-ik-ambtenaar-ben/
Weer een ander kan het allebei (niet).quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, de één kan D en T, een ander kan rekenen.
Een van m'n oud-docenten was jarenlang politicus voor de DPP in Taiwan. Erg jammer dat ik die nooit meer zie, had hem er graag over gesproken.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:34 schreef 99.999 het volgende:
Ondertussen censureert men in gidsland China de verkiezingsuitslag uit Taiwan.
Is al lang gebeurd.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:41 schreef Pietverdriet het volgende:
In voorspel trouwens dat dit jaar Schengen zal vallen.
Jammer dat hij die stijging van 0 naar 4 niet had uitgerekend. Daar viel ook vast wel iets sensationeels over te zeggen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is geen echte stijging maar een invoeringquote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:55 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Jammer dat hij die stijging van 0 naar 4 niet had uitgerekend. Daar viel ook vast wel iets sensationeels over te zeggen.
Een stijging van 0%!!!quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:55 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Jammer dat hij die stijging van 0 naar 4 niet had uitgerekend. Daar viel ook vast wel iets sensationeels over te zeggen.
Een pagina vol tegels? Ik was blij toen ik van 8.1 af was.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 17:46 schreef robin007bond het volgende:
Onze school heeft een redesign van de site gedaan en het werkt echt voor geen meter. Ze dachten hip te doen en de metro-stijl van Windows 8 aan te houden, maar het resultaat is zo afschuwelijk...
En dan geeft hij nog niet eens gewoon eerlijk toe dat het wat hem betreft binnenkort onderdeel is van het Groot-Turksche Rijk.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 17:46 schreef Erasmo het volgende:
Meer mensen die toevallig Radio 1 hebben aanstaan? Öztürk dacht meerdere malen dat Helsinki in Zweden ligt
Ja, een pagina vol tegels.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 17:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Een pagina vol tegels? Ik was blij toen ik van 8.1 af was.
Mijn startmenu weigert sinds pakweg een week dienstquote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:00 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja, een pagina vol tegels.![]()
En snap ik, eindelijk het startmenu terug.
Cool. Wat voor band was dat?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:12 schreef Monolith het volgende:
Ik moest nog even aan Robin denken bij dit optreden donderdag.![]()
[ afbeelding ]
Ik juist blij dat Windows 8.1 er nog is.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 17:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Een pagina vol tegels? Ik was blij toen ik van 8.1 af was.
Op Android heb je ook gewoon launchers met tegeltjes hoor.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:32 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik juist blij dat Windows 8.1 er nog is.
Op mobiele apparaten vind ik die tegels overigens echt een puike uitvinding. Echt veel handiger dan iconen zoals je bij Android en iOS aantreft.
Deze:quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:31 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Cool. Wat voor band was dat?
Dan zal het wel een kwestie van smaak zijnquote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:32 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Op mobiele apparaten vind ik die tegels overigens echt een puike uitvinding. Echt veel handiger dan iconen zoals je bij Android en iOS aantreft.
Ik vind het echt vreselijk lelijk en onoverzichtelijkquote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:32 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat ''balkan'' stukje verpest het wel een beetje.quote:
Bosnische band, dus veel Balkaninvloeden.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:56 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Dat ''balkan'' stukje verpest het wel een beetje.
Niet echt mijn stijl.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bosnische band, dus veel Balkaninvloeden.
Dit was ook wel vermakelijk:
Balkanmuziek is juist de shit.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:56 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Dat ''balkan'' stukje verpest het wel een beetje.
Op welk woonwagenkamp was dat?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:11 schreef Pokkelmans het volgende:
Was eens op zo'n klezmer/balkanfeestje in een tent. Broeierig warm, bierdouches, sterke drank, en een kerel met flinke zak wiet die aan de lopende band jointjes aan het draaien en doorgeven was. Mooie avond gehad.
Ik ook. Mensen moeten hun mobiel goed houden als ze er mee filmen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:22 schreef KetchupFTW het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)_trapt_oma_neer.html
Hier kan ik nou echt jeukende handen van krijgen.
Ja, verdomde VVS.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:24 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik ook. Mensen moeten hun mobiel goed houden als ze er mee filmen.
Je bent de PVV-versie van Robin, is het niet.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:22 schreef KetchupFTW het volgende:
Ja, dit ben ik:quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:26 schreef Euribob het volgende:
[..]
Je bent de PVV-versie van Robin, is het niet.
Vast niet op YouTube gezien.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:31 schreef Pokkelmans het volgende:
Ik zag laatst een filmpje van een jochie met nogal grote tanden dat een gestolen, geladen revolver probeert te verkopen aan iemand. Bleek toevallig de persoon te zijn van wie hij het wapen gejat had. Die knalde het jochie van een jaar of 10 dan ook genadeloos door z'n harses.
Het commentaar "he was poached for the ivory" deed me dan weer heel hard lachen.
Zo relativeer je die zooi, want je kan toch niet al het leed in de wereld voorkomen.
Is het dan een hysterisch hoog kakelend lachen, of meer een kalm, wetend lachen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:31 schreef Pokkelmans het volgende:
Ik zag laatst een filmpje van een jochie met nogal grote tanden dat een gestolen, geladen revolver probeert te verkopen aan iemand. Bleek toevallig de persoon te zijn van wie hij het wapen gejat had. Die knalde het jochie van een jaar of 10 dan ook genadeloos door z'n harses.
Het commentaar "he was poached for the ivory" deed me dan weer heel hard lachen.
Zo relativeer je die zooi, want je kan toch niet al het leed in de wereld voorkomen.
quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:41 schreef Disana het volgende:
[..]
Is het dan een hysterisch hoog kakelend lachen, of meer een kalm, wetend lachen.
Alt+F4, Enter.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Dan zal het wel een kwestie van smaak zijnWat ik het vervelendste vond, was dat je van linksonder naar rechtsboven moest bewegen om af te sluiten. Vooral zonder muis was dat heel irritant omdat er constant tegels worden aangeraakt.
Zeker op de laptop slinger ik de ene shortcut na de ander. Met een touchpad duurt het me allemaal veel te lang, en een muis heb ik lang niet altijd bij me. Ctrl+1/2/3/4 om van tabblad te wisselen, Ctrl+t/w voor het openen en sluiten van tabbladen, alt+tab voor het wisselen tussen programma's, en alt+tab voor het opstarten van programma's gebruik ik het meest. Die laatste is overigens niet van Windows maar van Launchy. Ik meen dat Monolith dat programma eens had aangeraden in deze reeks. Werkt fijn.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 20:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik ben niet van de shortcuts. Uitgezonderd Ctrl+v en Ctrl+c.
Even opgezochtquote:Op zaterdag 16 januari 2016 20:40 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Zeker op de laptop slinger ik de ene shortcut na de ander. Met een touchpad duurt het me allemaal veel te lang, en een muis heb ik lang niet altijd bij me. Ctrl+1/2/3/4 om van tabblad te wisselen, Ctrl+t/w voor het openen en sluiten van tabbladen, alt+tab voor het wisselen tussen programma's, en alt+tab voor het opstarten van programma's gebruik ik het meest. Die laatste is overigens niet van Windows maar van Launchy. Ik meen dat Monolith dat programma eens had aangeraden in deze reeks. Werkt fijn.
Ben benieuwd wat je ervan vindt.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 20:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Even opgezocht
http://www.launchy.net/
Ik zal het eens proberen.
Het doet nog niet wat ik wil: het start het programma niet op.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 20:46 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat je ervan vindt.
Grappig, ik heb precies het omgekeerde.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 20:52 schreef Disana het volgende:
Even later: nu start het programma's wel als ik op Enter druk. Ik weet nog niet wat ik ervan vind. Het zoekt wel makkelijk, maar je moet dus weer gaan zitten typen terwijl ik een luie muizerd ben.
Ja, ik had al eens eerder begrepen dat jij van de shortcuts bentquote:Op zaterdag 16 januari 2016 21:13 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Grappig, ik heb precies het omgekeerde.Juist omdat ik een luie typert ben.
Op mijn GNU/Linux-installatie heb ik niet eens een startmenu of iets dergelijks maar typ ik de programma's allemaal in, een beetje zoals in Launchy.
Sommige mensen zeggen dan: maar hoe zoek je dan naar programma's? Mijn antwoord is dan: als ik de naam van het programma niet eens kan onthouden hoeft het ook niet geïnstalleerd te staan.
Ah, dat is vervelend. Ja, daar zijn die nieuwe tegels ook een beetje voor bedoelt. Om het zelf een beetje in te richten.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 21:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, ik had al eens eerder begrepen dat jij van de shortcuts bent
Zoeken blijf ik sowieso lastig vinden in Windows 10, ik mis een duidelijk menu zoals je vroeger had. Windows wil het allemaal categoriseren in bibliotheken enzo. Dus heb ik alles dat ik regelmatig gebruik maar onder de bovenste tegels gestopt.
Ja, heb ik ook hoor. Maar je kunt ook urls aan tegels koppelen, zoals je internetbankieren. Dat heb ik dus gedaan. En mappen ook.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 21:19 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ah, dat is vervelend. Ja, daar zijn die nieuwe tegels ook een beetje voor bedoelt. Om het zelf een beetje in te richten.Je kunt ook je veelgebruikte programma's aan je taakbalk vastzetten.
Ze lopen nu nog moeilijk te doen in dm via Twitterquote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je moet dat soort spul ook niet bij zo'n knakentent halen. Gewoon naar je lokale elektronicatent. Die bezorgen en installeren het ook gewoon even voor je. Kost je hooguit een paar tientjes extra.
Daar heeft dat meisje ongetwijfeld een hele goede reden voor gehad.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:22 schreef KetchupFTW het volgende:
Oma zal wel zo'n vuile gelukszoeker zijn geweest.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 21:38 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Daar heeft dat meisje ongetwijfeld een hele goede reden voor gehad.
Of een vluchtelingenhatende nazi.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 22:10 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Oma zal wel zo'n vuile gelukszoeker zijn geweest.
Een goede reden om een oud vrouwtje onderuit te trappen?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 21:38 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Daar heeft dat meisje ongetwijfeld een hele goede reden voor gehad.
Daar hebben ze in Duitsland, anders dan in Nederland, hun democratie wettelijk aardig goed tegen beschermd.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 21:42 schreef GSbrder het volgende:
Deze oma heeft zich 65 jaar goed koest gehouden.
Je ziet het aan die Duitsers; kwestie van tijd voordat er daar een Wilders aan de macht komt.
Een Rost van Tonningen zou ik ook zonder problemen van haar rollator aftrappen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 22:18 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Een goede reden om een oud vrouwtje onderuit te trappen?
S-s-sorry.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 22:21 schreef Peter het volgende:
Jullie gaan me te snel
Ik volg abo/homo/Pta treinentopic net..
Mooi. Op naar betere betrekkingen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 22:23 schreef Gutmensch het volgende:
De sancties tegen Iran zijn officieel opgeheven. Goed nieuws,
Kunnen we eindelijk die atoombommen van Volkel exporteren.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 22:23 schreef Gutmensch het volgende:
Nu wordt het tijd voor sancties tegen Saoedi-Arabië.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 22:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Mooi. Op naar betere betrekkingen.
Daar ben ik ook wel voor. Die denken dat ze alles kunnen maken omdat ze olie hebben.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 22:25 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nu wordt het tijd voor sancties tegen Saudie-Arabië.
Terwijl die bijna op is en de wereld snel aan het overschakelen is naar duurzame energiebronnen. Ik hou m'n hart vast wat er dan in en met dat land gebeurt dat zoveel rijkdom gewend is.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 22:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Daar ben ik ook wel voor. Die denken dat ze alles kunnen maken omdat ze olie hebben.
Ze zullen misschien terugvallen in een nomadenbestaan? Want dat zijn de sjeiks toch, omhooggevallen veeboeren?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 22:29 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Terwijl die bijna op is en de wereld snel aan het overschakelen is naar duurzame energiebronnen. Ik hou m'n hart vast wat er dan in en met dat land gebeurd dat zoveel rijkdom gewend is.
Dan ben je wel mooi te laat.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 22:19 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Een Rost van Tonningen zou ik ook zonder problemen van haar rollator aftrappen.
Klinkt boeiendquote:Op zaterdag 16 januari 2016 23:18 schreef Kowloon het volgende:
Muifel d'n Ossekop. Verdomd lekker biertje.
Heb je ook zo'n leuk glas er bij?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 23:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Klinkt boeiend.
Ik houd het bij een Kwak op dit moment. Ook erg lekker.
Nee, dat niet. Dat hoort inderdaad eigenlijk wel, hoewel het maar onhandig drinktquote:Op zaterdag 16 januari 2016 23:28 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Heb je ook zo'n leuk glas er bij?
Ik weet het. Heb wel altijd braaf m'n middelvinger naar haar opgestoken als we op weg naar het zwembad langs haar villa fietsten.quote:
pico. Oh en op OSX Coda.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 23:31 schreef robin007bond het volgende:
Wat voor teksteditor gebruik jij remlof?
Is volgens mij ook meer marketing dan dat het serieus wat toevoegt qua smaak ten opzichte van een eenvoudig voetglas.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 23:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, dat niet. Dat hoort inderdaad eigenlijk wel, hoewel het maar onhandig drinkt
Nog niet lees ik, maar het zal nu niet lang meer duren.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 22:23 schreef Gutmensch het volgende:
Ben ook erg benieuwd. Dat land heeft nog wel wat serieuze uitdagingen voor de boeg.quote:Op zondag 17 januari 2016 00:07 schreef Kaas- het volgende:
Ze gaan wel op dag 1 wanneer die sancties er straks niet meer zijn direct 114 toestellen van Airbus afnemen. En de halve wereld is er al naartoe op handelsreis geweest. Ik ben reuze benieuwd hoe die economie zich de komende jaren zal ontwikkelen.
Iran is een land met een hele lange culturele en ook wetenschappelijke traditie. Anders dan Saoedi-Arabië, dat zoals Disana al zei, een land is van nomaden die opeens werden getrakteerd op een wereld die smachtte naar de olie in hun bodem.quote:Op zondag 17 januari 2016 00:07 schreef Kaas- het volgende:
Ze gaan wel op dag 1 wanneer die sancties er straks niet meer zijn direct 114 toestellen van Airbus afnemen. En de halve wereld is er al naartoe op handelsreis geweest. Ik ben reuze benieuwd hoe die economie zich de komende jaren zal ontwikkelen.
Ik vind dat je massavernietigingswapens alleen mag inzetten als je geen andere keus hebt, maar ik heb geen idee waar jij het over hebt.quote:Op zondag 17 januari 2016 00:25 schreef Kowloon het volgende:
Was het inzetten van economische massavernietigingswapens het waard volgens jullie?
Ik doel op economische sancties die er voor zorgen dat mensen decennia in armoede leven als gevolg van werkloosheid, faillissement, inflatie en handelsbeperkingen. Dat zijn decennia van hun leven die die mensen nooit meer terug krijgen, en dat louter omdat ze net in het verkeerde land wonen met op hol geslagen machthebbers.quote:Op zondag 17 januari 2016 00:49 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik vind dat je massavernietigingswapens alleen mag inzetten als je geen andere keus hebt, maar ik heb geen idee waar jij het over hebt.
De Donald Duck imitatie.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 23:38 schreef Gutmensch het volgende:
Zo, ik heb al het eredivisievoetbal van zaterdag verwerkt dus nu maar eens Cojones terugkijken.
Het binnenvallen van een ander land is een te lage drempel? Wanneer dan wel?quote:Op zondag 17 januari 2016 01:29 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik doel op economische sancties die er voor zorgen dat mensen decennia in armoede leven als gevolg van werkloosheid, faillissement, inflatie en handelsbeperkingen. Dat zijn decennia van hun leven die die mensen nooit meer terug krijgen, en dat louter omdat ze net in het verkeerde land wonen met op hol geslagen machthebbers.
Anders dan du_ke suggereert wel ik niet zeggen dat economische sancties nooit ingezet moeten worden, maar de drempel die nu gehanteerd wordt is naar mijn idee veel te laag. Vandaar ook een beetje mijn vraag (en ja ik had die vraag eigenlijk wat minder retorisch van aard moeten maken).
Dat zou ik niet precies kunnen definiëren. Tegen Noord-Korea vind ik sancties wel terecht omdat zij ook hun eigen bevolking terroriseren. In Rusland is dat grotendeels niet het geval, of althans niet op de schaal zoals in Noord-Korea.quote:Op zondag 17 januari 2016 01:33 schreef Euribob het volgende:
[..]
Het binnenvallen van een ander land is een te lage drempel? Wanneer dan wel?
Ik denk dat jij je als biseksueel met afwijkende mening toch wel degelijk geterroriseerd zou voelen door de Russische overheid. Over de Oekraïnen nog maar te zwijgen.quote:Op zondag 17 januari 2016 01:50 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat zou ik niet precies kunnen definiëren. Tegen Noord-Korea vind ik sancties wel terecht omdat zij ook hun eigen bevolking terroriseren. In Rusland is dat grotendeels niet het geval, of althans niet op de schaal zoals in Noord-Korea.
Dan kan je ook wel tegen heel Afrika en het Midden-Oosten sancties opleggen.quote:Op zondag 17 januari 2016 01:51 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik denk dat jij je als biseksueel met afwijkende mening toch wel degelijk geterroriseerd zou voelen door de Russische overheid. Over de Oekraïnen nog maar te zwijgen.
En met prachtige vrouwen. Hopelijk wordt het die Iraanse vrouwen (lang) nadat dat land weer open staat naar de wereld weer toegestaan om publiekelijk met hun mooie haren te wapperen.quote:Op zondag 17 januari 2016 00:18 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Iran is een land met een hele lange culturele en ook wetenschappelijke traditie. Anders dan Saoedi-Arabië, dat zoals Disana al zei, een land is van nomaden die opeens werden getrakteerd op een wereld die smachtte naar de olie in hun bodem.
Waar vind ik die dan?quote:Op zondag 17 januari 2016 10:04 schreef robin007bond het volgende:
Pssst, je hebt nu toegang tot een besloten subforum.
Een site die ik zo vaak bekijk gun ik wel geld om te kunnen blijven voortbestaan. Ik zou het een gemis vinden als FOK! niet zou bestaan.quote:
Iedereen is nu positief over kanszoekers.quote:Op zondag 17 januari 2016 10:19 schreef 99.999 het volgende:
Ik zou het best kunnen overwegen maar ik wacht nog even af of de aangekondigde beleidswijzigingen een beetje duurzaam zijn
Dat hoeft zeker niet. Maar al te opzichtig keiharde racisten en ander tuig de hand boven het hoofd houden is ook weer zowat. Dat kan mijn aanwezigheid vast niet al te duurzaam maken. Maar goed, we zullen het beleven.quote:Op zondag 17 januari 2016 10:21 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Iedereen is nu positief over kanszoekers.
Nergens voor nodig. Heb even geteld en van de 18 actieve topics gaat toch bijna een derde niet over asielzoekers of moslims. Gaat de goede kant op.quote:Op zondag 17 januari 2016 10:28 schreef Friek_ het volgende:
Misschien moeten we iets zeggen over de NWS-moderatie.
Nou inderdaad, ik hoop vooral voor de mooie en intelligente overwegend jonge bevolking dat ze weer wat ademruimte krijgen.quote:Op zondag 17 januari 2016 09:50 schreef Kaas- het volgende:
[..]
En met prachtige vrouwen. Hopelijk wordt het die Iraanse vrouwen (lang) nadat dat land weer open staat naar de wereld weer toegestaan om publiekelijk met hun mooie haren te wapperen.
Zo zie ik het ook hoor. Ik mopper wel vaak op bepaalde onderdelen ervan, maar ik zou het toch niet willen missen.quote:Op zondag 17 januari 2016 10:13 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Een site die ik zo vaak bekijk gun ik wel geld om te kunnen blijven voortbestaan. Ik zou het een gemis vinden als FOK! niet zou bestaan.
Ik heb met die mods te doen. Het lijkt me echt hard werken.quote:Op zondag 17 januari 2016 10:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nergens voor nodig. Heb even geteld en van de 18 actieve topics gaat toch bijna een derde niet over asielzoekers of moslims. Gaat de goede kant op.
Ik deed nooit iets als mod. Maar dat subforum ging dan ook ten onder.quote:Op zondag 17 januari 2016 11:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb met die mods te doen. Het lijkt me echt hard werken.
Wil je geen mod worden nu het weer in ere is hersteld?quote:Op zondag 17 januari 2016 11:04 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik deed nooit iets als mod. Maar dat subforum ging dan ook ten onder.
Staat toch mooi op mijn Fok-cv.
Een goede moderator doet zo min mogelijk. Zie GSquote:Op zondag 17 januari 2016 11:04 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik deed nooit iets als mod. Maar dat subforum ging dan ook ten onder.
Staat toch mooi op mijn Fok-cv.
Ik zeg ook wel dat ik niks deed, maar dat viel nog wel mee. Ik was alleen inderdaad erg van het laten vieren, omdat users het meestal zelf wel oplossen. Beetje service verlenen door topics te koppelen, op vragen en verzoekjes te reageren en dat soort ongein was belangrijker.quote:Op zondag 17 januari 2016 11:06 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Een goede moderator doet zo min mogelijk. Zie GS
Economische sancties zijn in alle gevallen moreel verwerpelijk. We gaan al jouw buren straffen omdat we jou moeten hebben maar niet te pakken kunnen krijgen. Waar is de logica?quote:Op zondag 17 januari 2016 01:29 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik doel op economische sancties die er voor zorgen dat mensen decennia in armoede leven als gevolg van werkloosheid, faillissement, inflatie en handelsbeperkingen. Dat zijn decennia van hun leven die die mensen nooit meer terug krijgen, en dat louter omdat ze net in het verkeerde land wonen met op hol geslagen machthebbers.
Anders dan du_ke suggereert wel ik niet zeggen dat economische sancties nooit ingezet moeten worden, maar de drempel die nu gehanteerd wordt is naar mijn idee veel te laag. Vandaar ook een beetje mijn vraag (en ja ik had die vraag eigenlijk wat minder retorisch van aard moeten maken).
Weet ik niet.quote:Op zondag 17 januari 2016 11:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Wil je geen mod worden nu het weer in ere is hersteld?
Een uitstekende mod kortom.quote:Op zondag 17 januari 2016 11:08 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik zeg ook wel dat ik niks deed, maar dat viel nog wel mee. Ik was alleen inderdaad erg van het laten vieren, omdat users het meestal zelf wel oplossen. Beetje service verlenen door topics te koppelen, op vragen en verzoekjes te reageren en dat soort ongein was belangrijker.
quote:Op zondag 17 januari 2016 11:13 schreef Paper_Tiger het volgende:
Sprak gisteren voor het eerst kennissen van ons die in november hun 22 jarige zoon mochten begraven. Bleek inderdaad te zijn overleden na het slikken van een pilletje tijdens het stappen. Hartstilstand door xtc.
Wat afschuwelijk.quote:Op zondag 17 januari 2016 11:13 schreef Paper_Tiger het volgende:
Sprak gisteren voor het eerst kennissen van ons die in november hun 22 jarige zoon mochten begraven. Bleek inderdaad te zijn overleden na het slikken van een pilletje tijdens het stappen. Hartstilstand door xtc.
Jongen was ook hommo maar dat terzijde. Ik moest helaas weer aan jou denken.quote:
Brrr. Wat jong.quote:Op zondag 17 januari 2016 11:13 schreef Paper_Tiger het volgende:
Waarbij het subforum rap ten onder gingquote:
Gadver.quote:Op zondag 17 januari 2016 11:13 schreef Paper_Tiger het volgende:
Als ik zo graag dates wil, lijkt Tindr me wat effectiever. Dat FOK!fotoboek is me ook wat ouderwets en Cu2-achtig.quote:Op zondag 17 januari 2016 10:32 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Jij gaat dates regelen via FOK! dus het voortbestaan van de site is belangrijk.
Hoe lang zat er tussen dan?quote:Op zondag 17 januari 2016 11:22 schreef robin007bond het volgende:
Ik werd laatst nog door een vriend gevraagd om XTC te doen maar heb toch maar vriendelijk geweigerd wegens een naderende toetsweek.
Het was wel goed spul, hij had het zelf getest een tijdje geleden.
Maar jij verwees hier toch eens naar een post waarin je vertelde over al je talloze fok-dates? Of herinner ik dat nu verkeerd?quote:Op zondag 17 januari 2016 11:24 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Als ik zo graag dates wil, lijkt Tindr me wat effectiever. Dat FOK!fotoboek is me ook wat ouderwets en Cu2-achtig.
Het lijkt me dat je dan ook echt eer hebt van je inzet.quote:Op zondag 17 januari 2016 11:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarbij het subforum rap ten onder ging. Een mod moet als het even kan net wat meer doen wat mij betreft. Dus ook actief deelnemen aan discussies e.d. Om leven in een forum te houden. Zeker als het maar een klein subforum is wat constant een kwakkelend bestaan leidt.
Ohhh! Donderdag en vrijdag heb ik mijn toetsen, maar daarvoor moet ik ook wat opdrachten doen en dergelijke. Hij nodigde me de vrijdag daarvoor uit. Dus ongeveer zes dagen. Maar die dagen daarvoor moet ik ook opdrachten maken en leren.quote:
Precies!quote:Op zondag 17 januari 2016 11:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Zo zie ik het ook hoor. Ik mopper wel vaak op bepaalde onderdelen ervan, maar ik zou het toch niet willen missen.
Dan snap ik het nog wel eigenlijk. Al zou het prima kunnen hoor, maar je wil geen druk in je achterhoofd hebben ofzo de eerste keer. Dat is helemaal niet chill.quote:Op zondag 17 januari 2016 11:29 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ohhh! Donderdag en vrijdag heb ik mijn toetsen, maar daarvoor moet ik ook wat opdrachten doen en dergelijke. Hij nodigde me de vrijdag daarvoor uit. Dus ongeveer zes dagen. Maar die dagen daarvoor moet ik ook opdrachten maken en leren.
Ja, klopt. Ik heb in het verleden redelijk wat dames van hier gedate. Maar goed, inmiddels ben ik iets ouder en FOK! lijkt me niet meer zo geschikt voor dat soort escapades.quote:Op zondag 17 januari 2016 11:26 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Maar jij verwees hier toch eens naar een post waarin je vertelde over al je talloze fok-dates? Of herinner ik dat nu verkeerd?
Precies! En Jezus, hij probeerde me echt als een Jehova te overtuigen.quote:Op zondag 17 januari 2016 11:31 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dan snap ik het nog wel eigenlijk. Al zou het prima kunnen hoor, maar je wil geen druk in je achterhoofd hebben ofzo de eerste keer. Dat is helemaal niet chill.
Zeg me alsjeblieft dat het leven daarna ook nog de moeite waard is.quote:Op zondag 17 januari 2016 11:32 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ja, klopt. Ik heb in het verleden redelijk wat dames van hier gedate. Maar goed, inmiddels ben ik iets ouder en FOK! lijkt me niet meer zo geschikt voor dat soort escapades.
Ergens vond ik het wel geniaal die tijd - eind tiener- en begin twintigerjaren. Enorm veel lopen aankloten met alles en nog wat, naar allerlei (huis)feestjes en concerten. Uiteraard ondertussen een beetje interessant doen met Aristoteles aan de universiteit.
Niet doen. Ten eerste omdat je echt duf bent, zeker eerste keren. Ten tweede omdat je jezelf geen aanleiding voor stress moet geven omdat dat je trip kan beïnvloeden.quote:Op zondag 17 januari 2016 11:29 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ohhh! Donderdag en vrijdag heb ik mijn toetsen, maar daarvoor moet ik ook wat opdrachten doen en dergelijke. Hij nodigde me de vrijdag daarvoor uit. Dus ongeveer zes dagen. Maar die dagen daarvoor moet ik ook opdrachten maken en leren.
Beetje stom van hem.quote:Op zondag 17 januari 2016 11:32 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Precies! En Jezus, hij probeerde me echt als een Jehova te overtuigen.
Dat dacht ik ook.quote:Op zondag 17 januari 2016 11:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Niet doen. Ten eerste omdat je echt duf bent, zeker eerste keren. Ten tweede omdat je jezelf geen aanleiding voor stress moet geven omdat dat je trip kan beïnvloeden.
Daarna is het vooral verantwoordelijkheden op je bord krijgen, gezeik van je baas aanhoren, vrezen dat je baan blijft bestaan en elke maand een smak geld naar DUO overmaken.quote:Op zondag 17 januari 2016 11:34 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Zeg me alsjeblieft dat het leven daarna ook nog de moeite waard is.
Veel druggies zijn ook echte idioten. Ik zeg niet dat er een verband is maar dat is wel mijn ervaring.quote:Op zondag 17 januari 2016 11:35 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook.Maar echt.. Pfff. Sommige drugsgebruikers zijn echt veel te enthousiast en menen je echt te moeten overtuigen.
Kill me now.quote:Op zondag 17 januari 2016 11:37 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Daarna is het vooral verantwoordelijkheden op je bord krijgen, gezeik van je baas aanhoren, vrezen dat je baan blijft bestaan en elke maand een smak geld naar DUO overmaken.
Drugs gebruiken is gewoon niet slim.quote:Op zondag 17 januari 2016 11:35 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook.Maar echt.. Pfff. Sommige drugsgebruikers zijn echt veel te enthousiast en menen je echt te moeten overtuigen.
Prima vermaak, als je er verstandig mee omgaat.quote:Op zondag 17 januari 2016 11:40 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Drugs gebruiken is gewoon niet slim.
Mwoa, ook niet dom.quote:Op zondag 17 januari 2016 11:40 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Drugs gebruiken is gewoon niet slim.
Totdat je er verslaafd aan raakt.quote:Op zondag 17 januari 2016 11:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Prima vermaak, als je er verstandig mee omgaat.
Dat gebeurt niet als je er verstandig mee omgaat.quote:Op zondag 17 januari 2016 11:43 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Totdat je er verslaafd aan raakt.
Dat is dan ook niet verstandig.quote:Op zondag 17 januari 2016 11:43 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Totdat je er verslaafd aan raakt.
Ik mag per 1 januari 2016 per maand "nul euro" overmaken naar Groningen. Weet niet of ik daar tevreden mee moet zijn.quote:Op zondag 17 januari 2016 11:37 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Daarna is het vooral verantwoordelijkheden op je bord krijgen, gezeik van je baas aanhoren, vrezen dat je baan blijft bestaan en elke maand een smak geld naar DUO overmaken.
Drenthe's bad, mkay.quote:Op zondag 17 januari 2016 11:47 schreef Kaas- het volgende:
[..]
In Drenthe wonen ook, statistisch gezien.
Maar Drenthe is mooi, jij slikt een of ander gif wat door een hobbyist in elkaar is gedraaid met gootsteenontstopper en velgenreiniger.quote:Op zondag 17 januari 2016 11:47 schreef Kaas- het volgende:
[..]
In Drenthe wonen ook, statistisch gezien.
Dat zou wel misschien wel de enige manier zijn om Drenthe mooi te vinden.quote:Op zondag 17 januari 2016 11:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar Drenthe is mooi, jij slikt een of ander gif wat door een hobbyist in elkaar is gedraaid met gootsteenontstopper en velgenreiniger.
Gootsteenontstopper zit ook in koffiecreamer. Overdrijf niet zo.quote:Op zondag 17 januari 2016 11:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar Drenthe is mooi, jij slikt een of ander gif wat door een hobbyist in elkaar is gedraaid met gootsteenontstopper en velgenreiniger.
Ah ja, Buitenhof is altijd wel even relaxed op de 'vroege' zondag.quote:Op zondag 17 januari 2016 11:48 schreef Boze_Appel het volgende:
Straks allemaal genieten van Spekman jongens.
En nog erger: dat gebeurt in Brabant. Liever legalisatie inderdaad, beetje meer controle erop.quote:Op zondag 17 januari 2016 11:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Goede tip wel. Zit op Ajax te wachten.quote:Op zondag 17 januari 2016 11:54 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ah ja, Buitenhof is altijd wel even relaxed op de 'vroege' zondag.
Daarom drink ik zwarte koffie.quote:Op zondag 17 januari 2016 11:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gootsteenontstopper zit ook in koffiecreamer. Overdrijf niet zo.
Dat is ook ranzig spul. Ik begrijp mensen die hun koffie niet zwart drinken dan ook totaal niet.quote:Op zondag 17 januari 2016 11:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gootsteenontstopper zit ook in koffiecreamer. Overdrijf niet zo.
Dat zou wel beter zijn inderdaad. Hoewel dat volgens appeltje uiteraard alleen maar kan zorgen voor een hogere prijs en lagere kwaliteit.quote:Op zondag 17 januari 2016 11:55 schreef Kaas- het volgende:
[..]
En nog erger: dat gebeurt in Brabant. Liever legalisatie inderdaad, beetje meer controle erop.
Ik vind het maar raar als mensen hun koffie altijd hetzelfde drinken.quote:Op zondag 17 januari 2016 11:57 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat is ook ranzig spul. Ik begrijp mensen die hun koffie niet zwart drinken dan ook totaal niet.
Soms lijkt dat wel zo ja.quote:Op zondag 17 januari 2016 11:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Veel druggies zijn ook echte idioten. Ik zeg niet dat er een verband is maar dat is wel mijn ervaring.
Ajax kijken, terwijl Feyenoord tegen PSV voetbalt.quote:Op zondag 17 januari 2016 11:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Goede tip wel. Zit op Ajax te wachten.
Die is pas om 14:30, Ajax al over een half uurquote:Op zondag 17 januari 2016 11:58 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ajax kijken, terwijl Feyenoord tegen PSV voetbalt.
Hopelijk een kersttrui.quote:Op zondag 17 januari 2016 11:58 schreef Gutmensch het volgende:
Zit Spekman in Buitenhof? Leuk, ben benieuwd welke trui ie zal dragen.
Dus je kijkt beide wedstrijden?quote:Op zondag 17 januari 2016 11:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die is pas om 14:30, Ajax al over een half uur
Ik drink altijd dezelfde koffie. Hooguit een ristretto tussendoor als ik haast heb.quote:Op zondag 17 januari 2016 11:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind het maar raar als mensen hun koffie altijd hetzelfde drinken.
Espresso met een borrel na het eten? Heerlijk. Cappuccino bij het ontbijt? Ook heerlijk.
Tsja.quote:Op zondag 17 januari 2016 11:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat zou wel beter zijn inderdaad. Hoewel dat volgens appeltje uiteraard alleen maar kan zorgen voor een hogere prijs en lagere kwaliteit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |