abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159140437
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 00:45 schreef yukon het volgende:

[..]

Ik verwacht eigenlijjk een krimp in de grote steden, een move naar de kernen eromheen. ..
Integendeel.

In heel Europa zien we de trend dat de grote steden populairder worden en als een magneet werken op mensen en banen.

De klappen vallen vooral in de perifere regio's.
pi_159140500
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 00:45 schreef yukon het volgende:
Ik verwacht eigenlijjk een krimp in de grote steden, een move naar de kernen eromheen. Omdat mensen de grote-steden-problematiek willen ontvluchten, vooral nu die steeds grimmiger worden. Dan krijg je dus straks van die niemandscirkels om het centrum heen, met verder daaromheen die suburban-wijkjes die de laatste jaren gebouwd zijn...
Dat was hoe men in de jaren '70 en '80 dacht. Intussen is het eigenlijk juist totaal omgedraaid. Met hipsters die wel een Starbucks op de hoek van de straat willen en met de bakfiets naar de Marqt willen. En dat kan in de vinexwijk niet.

De stad Keulen hoort bijv. juist ook bij de snel groeiende gemeentes van Duitsland. Het is vooral het Oost-Duitse platteland wat leegloopt. Waar geen vluchteling is. Maar dat is geen teken van aantrekkelijkheid, maar van onaantrekkelijkheid.

Niet dat allochtonen en vluchtelingenproblematiek op zichzelf zo tof zijn, maar allochtonen en vluchtelingen zijn ook niet gek en zoeken de plekken op waar wat te doen is en waar werk te vinden is.
pi_159140540
quote:
Derriere regio's 😇
pi_159140555
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 00:49 schreef riazop het volgende:

[..]

Wat heet. In extreme krimpgebieden als Bulgarije dreigt er zelfs negatieve waarde van huizen te ontstaan.
Als je een huis op je naam zet krijg je er geld bij.

Als je niet snapt hoe ontwrichtend en funest dat is voor een regio, moet je er eens een kijkje gaan nemen.
Moet je eens kijken wat voor ontwrichtend effect het importeren van middeleeuwse achterlijkheid heeft op een samenleving.

Noem maar een willekeurige "prachtwijk" no-go area op.
pi_159140556
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 00:49 schreef riazop het volgende:

[..]

Wat heet. In extreme krimpgebieden als Bulgarije dreigt er zelfs negatieve waarde van huizen te ontstaan.
Als je een huis op je naam zet krijg je er geld bij.

Als je niet snapt hoe ontwrichtend en funest dat is voor een regio, moet je er eens een kijkje gaan nemen.
Ja, dat snap ik wel. Dee regio's zijn eigenlijk hun woonfunctie verloren en zouden een andere bestemming moeten krijgen...
pi_159140562
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 00:51 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Ik denk dat je daar gelijk in hebt.
Neemt niet weg dat die tokkies en daarnaast ook de krimpende middenklasse de meerderheid van de bevolking is. Een bevolking waarvan de gekozen volksvertegenwoordiging heeft besloten dat verraad van de eigen bevolking volstrekt ok is.
Tokkies moeten gaan concurreren met vreemdelingen en net zo hard gaan werken.

Ik snap best dat dat voor deze mensen een hard gelag is. Ze meenden bij de bevoorrechten te horen (zoals de meeste andere blanken die wél geslaagd zijn een goed maatschappelijke positie te veroveren, een huis te kopen in de juiste postcode, etc)
In feite voelen ze zich verraden door de welvarende blanken. En gedeeltelijk IS dat ook zo. De Nederlandse economie en samenleving is nu eenmaal niet rechtvaardig. Mar aan de andere kant hebben de tokkies middels de PVV 1 maal (sort of) mee mogen regeren en hebben ook zij de duizenden graaiers niet kunnen en of willen aanpakken.
pi_159140641
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 00:55 schreef Kloon7 het volgende:

[..]

Moet je eens kijken wat voor ontwrichtend effect het importeren van middeleeuwse achterlijkheid heeft op een samenleving.

Noem maar een willekeurige "prachtwijk" no-go area op.
Als de politie ergens niet durft te komen lijkt me dat vooral een brevet van onvermogen voor de autochtoon. Waarom poepen die toch zo in hun broek?

Zelf constateer ik vnl dat de politie WEL in alle wijken komt, maar tijden de financiele crisis NIET de kantoren van allerlei bestuurders is binnengelopen. Want van dat soort inge4wikkelde criminaliteit heeft men immers geen verstand. Het gaat ook over zoveel geld...
pi_159140671
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 00:51 schreef riazop het volgende:

[..]

Integendeel.

In heel Europa zien we de trend dat de grote steden populairder worden en als een magneet werken op mensen en banen.

Ja, dat was mijn beeld ook, maar ik heb laatst met verbazing naar een rapport gekeken met een andere trend, die trend die ik beschreef. Maar ik kan het niet terug vinden, dus ik kan je geen bronnen geven. Het rapport trok een vergelijking met Detroit. oh ja, en het ging vooral om scandinavië... Maar die genoemde factoren die als redenen van deze trend werden gegeven, waren in mijn optiek ook toepasbaar in NL.
pi_159140709
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 00:59 schreef riazop het volgende:

[..]

Als de politie ergens niet durft te komen lijkt me dat vooral een brevet van onvermogen voor de autochtoon. Waarom poepen die toch zo in hun broek?

:') Wat is dit voor achterlijk gelul?
Omdat allochtonen te agressief in ghetto's zijn zodat de politie er niet meer durft te komen is het de schuld van de autochtonen? Of bedoel je wat anders met dat de politie ergens niet meer durft te komen?

En waarom autochtonen in hun broek poepen? Door die geïmporteerde middeleeuwse achterlijkheid, waar je als politiek correcte burger alleen maar respect voor moet hebben! :')
pi_159140828
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 00:51 schreef riazop het volgende:

[..]

Integendeel.

O ja, dit betekent natuurlijk wel dat immigratie het probleem van krimp op het platteland totaal niet oplost.

Het kan alleen helpen om landelijke voorzieningen zoals de AOW betaalbaar te houden.
pi_159140829
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 01:02 schreef ToT het volgende:

[..]

Omdat allochtonen te agressief in ghetto's zijn zodat de politie er niet meer durft te komen is het de schuld van de autochtonen? Of bedoel je wat anders met dat de politie ergens niet meer durft te komen?

En waarom autochtonen in hun broek poepen? Door die geïmporteerde middeleeuwse achterlijkheid, waar je als politiek correcte burger alleen maar respect voor moet hebben! :')
Eigenlijk vind ik dat hij best een punt heeft. Ben met je eens dat de schuld in de eerste plaats bij die agressieve import ligt maar de politie heeft de taak, de verplichting om daar wat aan te doen en verzaakt deze. Er lijkt in die zin wel een soort van pussification van de westerse man gaande waardoor men niets meer durft te doen.
pi_159140888
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 01:09 schreef TerryStone het volgende:
de eerste plaats bij die agressieve import ligt maar de politie heeft de taak, de verplichting om daar wat aan te doen en verzaakt deze. Er lijkt in die zin wel een soort van pussification van de westerse man gaande waardoor men niets meer durft te
Dat klopt wel ja, dus moet er harder opgetreden worden tegen import dat lastig doet.
No nonsense, en sowieso strenger kijken naar wat we binnen laten.
Als hij dat ZO bedoelt, ben ik er volkomen mee eens.
pi_159140906
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 01:09 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Eigenlijk vind ik dat hij best een punt heeft. Ben met je eens dat de schuld in de eerste plaats bij die agressieve import ligt maar de politie heeft de taak, de verplichting om daar wat aan te doen en verzaakt deze. Er lijkt in die zin wel een soort van pussification van de westerse man gaande waardoor men niets meer durft te doen.
Ja.

Ik ben best wel enigszins links. Maar als dan hier op Fok! iemand gaat lopen zeggen dat als er allochtonen in je wijk komen wonen die de boel verzieken, je dan maar gewoon naar een andere buurt met 'onze soort mensen' moet gaan verhuizen (ja, dat heb ik al wel voorbij zien komen) -- nee, dat kan toch niet de bedoeling zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2016 01:13:33 ]
  zaterdag 16 januari 2016 @ 01:19:49 #214
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_159141007
Uit dit alles blijkt maar weer eens te meer dat Duitsland deze hele crisis niet aan kan. Er konden op de bewuste avond niet genoeg politiemensen zijn omdat die waren ingezet bij de grenscontroles. Ik ben geen korpschef maar als je op dit soort risicoavonden niet genoeg mensen achter de hand hebt moet je bij jezelf toch eens te rade gaan of er misschien niet iets mis is.
Fade to Black
pi_159141043
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 01:02 schreef ToT het volgende:

[..]

Nee, het ligt anders. In principe heb je in de wereld constructieve en destructieve mensen, onder alle lagen van de bevolking, alle rassen, alle volkeren, alle religies,enz. Gewoon, overal en altijd...

De constructieve mensen hebben hier in NL enkel en alleen de overheid om hun te beschermen tegen de destructieve mensen. Want zo is dat in het verleden afgesproken. Gaat een constructief mens daar tegenin door bijvoorbeeld het recht in eigen hand te nemen, dan komt ie in het kamp van destructieve mensen. En dat is niet een gewenste positie als je een gezin, baan, huis, enzovoort hebt.

Daarom is de kans dat die constructieven volledig overlopen worden door de destructieve mensen aanwezig, vooral als de overheid zich niet aan de bovengenoemde afspraak houdt of kan houden. Als de afspraak wordt verbroken, dan is het ineens heel anders. Daarom wilden ze het ook onder de pet houden in Keulen, daarom mochten feiten in het verleden niet bij naam genoemd worden (het hele policor gebeuren), enz,

Met consructieve mensen bedoel ik dus mensen die er het beste van willen maken, niet ten koste van een ander, maar door zich in te zetten. En met destructieve mensen bedoel ik dus die mensen die er het beste van maken ten koste van een ander...
pi_159141083
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 01:21 schreef yukon het volgende:

[..]

Nee, het ligt anders. In principe heb je in de wereld constructieve en destructieve mensen, onder alle lagen van de bevolking, alle rassen, alle volkeren, alle religies,enz. Gewoon, overal en altijd...

De constructieve mensen hebben hier in NL enkel en alleen de overheid om hun te beschermen tegen de destructieve mensen. Want zo is dat in het verleden afgesproken. Gaat een constructief mens daar tegenin door bijvoorbeeld het recht in eigen hand te nemen, dan komt ie in het kamp van destructieve mensen. En dat is niet een gewenste positie als je een gezin, baan, huis, enzovoort hebt.

Daarom is de kans dat die constructieven volledig overlopen worden door de destructieve mensen aanwezig, vooral als de overheid zich niet aan de bovengenoemde afspraak houdt of kan houden. Als de afspraak wordt verbroken, dan is het ineens heel anders. Daarom wilden ze het ook onder de pet houden in Keulen, daarom mochten feiten in het verleden niet bij naam genoemd worden (het hele policor gebeuren), enz,

Met consructieve mensen bedoel ik dus mensen die er het beste van willen maken, niet ten koste van een ander, maar door zich in te zetten. En met destructieve mensen bedoel ik dus die mensen die er het beste van maken ten koste van een ander...
Snap ik. :Y Ja dat is wel een eenvoudige maar doeltreffende manier om er naar te kijken, hoewel het heft in eigen handen nemen in de eerste instantie destructief kan zijn, maar dat het doel wel constructief is, of in ieder geval het in stand houden van wat opgebouwd is.
pi_159141119
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 01:24 schreef ToT het volgende:

[..]

Snap ik. :Y Ja dat is wel een eenvoudige maar doeltreffende manier om er naar te kijken, hoewel het heft in eigen handen nemen in de eerste instantie destructief kan zijn, maar dat het doel wel constructief is, of in ieder geval het in stand houden van wat opgebouwd is.
Ja, zo'n situatie ontstaat dus als de overheid de afspraak opzegt. Of in oorlogstijd ofzo, zoiets...
pi_159141129
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 00:59 schreef riazop het volgende:

[..]

Zelf constateer ik vnl dat de politie WEL in alle wijken komt, maar tijden de financiele crisis NIET de kantoren van allerlei bestuurders is binnengelopen. Want van dat soort inge4wikkelde criminaliteit heeft men immers geen verstand. Het gaat ook over zoveel geld...
The Fuck zeg je nu opeens. _O-
pi_159141207
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 01:19 schreef Achterhoker het volgende:
Uit dit alles blijkt maar weer eens te meer dat Duitsland deze hele crisis niet aan kan. Er konden op de bewuste avond niet genoeg politiemensen zijn omdat die waren ingezet bij de grenscontroles. Ik ben geen korpschef maar als je op dit soort risicoavonden niet genoeg mensen achter de hand hebt moet je bij jezelf toch eens te rade gaan of er misschien niet iets mis is.
Misschien geloofden de verantwoordelijke gutmenschen gewoon echt dat die zogenaamde "vluchtelingen" zo getraumatiseerd waren door de oorlog in Marokko en Algerije, dat ze met oudjaar wel rustig en lief tussen papa en mama op de bank bleven zitten.
pi_159141246
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 01:09 schreef Igen het volgende:

[..]

O ja, dit betekent natuurlijk wel dat immigratie het probleem van krimp op het platteland totaal niet oplost.

Het kan alleen helpen om landelijke voorzieningen zoals de AOW betaalbaar te houden.
Zoveel kost die ie AOW nu ook weer niet, dat kan nooit uit als je daarvoor hele populaties hierheen haalt. De investeringen in huisvesting en scholingen e.d. liggen dan veel te hoog. Die gelden kon je beter opzij zetten voor die AOW straks....
  zaterdag 16 januari 2016 @ 01:33:49 #221
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_159141250
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 01:31 schreef Kloon7 het volgende:

[..]

Misschien geloofden de verantwoordelijke gutmenschen gewoon echt dat die zogenaamde "vluchtelingen" zo getraumatiseerd waren door de oorlog in Marokko en Algerije, dat ze met oudjaar wel rustig en lief tussen papa en mama op de bank bleven zitten.
Gaat lastig als papa en mama nog in Syrië zitten.
Fade to Black
pi_159141283
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 01:26 schreef yukon het volgende:

[..]

Ja, zo'n situatie ontstaat dus als de overheid de afspraak opzegt. Of in oorlogstijd ofzo, zoiets...
De overheid kan natuurlijk alleen dingen onder de pet houden als de (massa)media meewerkt.
pi_159141357
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 01:35 schreef Kloon7 het volgende:

[..]

De overheid kan natuurlijk alleen dingen onder de pet houden als de (massa)media meewerkt.
Jazeker, het internet ondermijnt dat redelijk...

Let op, in mijn optiek kunnen ook mensen op een hoge overheidsposite destructieve mensen zijn. Of graaiers bijvoorbeeld. Of directieleden van een multinational, die besluit grondstoffen af te nemen van een bedrijf in het buitenland waarvan ze weten dat daar kinderen aan het werk zijn. Dat is namelijk ook je positie verbeteren ten koste van een ander....
pi_159141406
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 01:40 schreef yukon het volgende:

[..]

Jazeker, het internet ondermijnt dat redelijk...

Let op, in mijn optiek kunnen ook mensen op een hoge overheidsposite destructieve mensen zijn. Of graaiers bijvoorbeeld. Of directieleden van een multinational, die besluit grondstoffen af te nemen van een bedrijf in het buitenland waarvan ze weten dat daar kinderen aan het werk zijn. Dat is namelijk ook je positie verbeteren ten koste van een ander....
:Y Eensch!

Maar wat betreft dat het internet dat ondermijnt; dat beschouw ik alleen maar als iets goeds. :)
pi_159141540
Okee, dat bovenstaande gesteld hebbende, kun je dus eigenlijk ook stellen dat de hele valkuil waar we nu in gelopen zijn is dat de intenties van de zg. gutmenschen (in principe constructief en met de beste bedoelingen) op grote schaal misbruikt worden door destructieve mensen.

En diegenen die dus dit misbruik willen tegengaan, dit ook weer vanuit constructieve en goede intenties doen. Maar vervolgens worden die nogal geschoffeerd door de eersten alszijnde xenofoob en rascistsch, omdat de zg. gutmenschen (nog) niet overtuigd zijn van het genoemde misbruik van hun intenties...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')