abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 januari 2016 @ 23:05:59 #151
168739 Red_85
'echt wel'
pi_159137037
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 20:09 schreef Wintar het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf. :)
Jij neemt die dwaas dus nog wel serieus? Zegt meer over jezelf denk ik.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 15 januari 2016 @ 23:08:53 #152
168739 Red_85
'echt wel'
pi_159137143
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 22:20 schreef yukon het volgende:
Als ik koffie drink die me te sterk is, dan doe ik er melk bij. Ik maak het zachter van smaak door het bijgieten van melk, ik integreer de melk in de koffie. En als ik maar melk bijf bijgieten, dan weet je uiteindelijk niet eens meer dat er oorspronkelijk koffie in het kopje heeft gezeten.

(vrij vertaald naar Malcolm X)
Dan krijg je latte machiatto wat eigenlijk geen koffie meer is.
1947-2016
  vrijdag 15 januari 2016 @ 23:12:11 #153
168739 Red_85
'echt wel'
pi_159137288
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 20:35 schreef Weltschmerz het volgende:
Jij bent een wegkijker van het probleem van bedroevende journalistiek, je steekt je kop in het zand voor de leugens en je praat het goed omdat het in je straatje past.

Als dat het grootste probleem is tegenwoordig, dan mogen we juichen. Maar stop even met 'wat in jou straatje past', grootste hypocriete gelul van de avond met je gedraai en je dubbele moraal.

Maar wat is bedroevende journalistiek dan? Dat de beerput eindelijk langzaam open gaat en we zien wat voor ratten er zitten tussen de allochtonen met hun misdaden en ratten tussen de politici met hun doofpot om maar rechts niet in de kaart te willen spelen en ze daarbij alles waar wij voor staan verraden?

Ik denk dat dat eerder 2 problemen zijn dan 'bedroevende journalistiek'. Zwak argument.
1947-2016
pi_159137294
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 23:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jij neemt die dwaas dus nog wel serieus? Zegt meer over jezelf denk ik.
Niet iedereen waar ik het niet mee eens ben zie ik als een dwaas. Sommige mensen waar ik het wel mee eens ben, zie ik wel als dwaas.
pi_159137298
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 23:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dan krijg je latte machiatto wat eigenlijk geen koffie meer is.
Komt bij die koffie geen warme melk?
  vrijdag 15 januari 2016 @ 23:13:17 #156
168739 Red_85
'echt wel'
pi_159137333
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 23:12 schreef john2406 het volgende:

[..]

Komt bij die koffie geen warme melk?
Dat is warme melk met koffie. Verhouding is meer melk.
1947-2016
pi_159137336
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 22:16 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Als je daarentegen extreem rechts in Zweden moet geloven wegen de belangen van homo's weer zwaarder.
Gek hè.
Nee, extreem-rechts gebruikt homo's als stok om moslims mee te slaan. Als dat weer voorbij is gaan ze zich weer als vanouds richten op homo's.

Beetje net als die idioten in Steenbergen die tegen seksuele intimidatie zijn zogenaamd en de eerste beste dame die het niet met hun eens is , masaal verbaal gaan aanranden 'DAAR MOET EEN PIEMEL IN'.

Waarom was dat geen interantationale rel eigenlijk?
  vrijdag 15 januari 2016 @ 23:13:34 #158
168739 Red_85
'echt wel'
pi_159137342
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 23:12 schreef Wintar het volgende:

[..]

Niet iedereen waar ik het niet mee eens ben zie ik als een dwaas. Sommige mensen waar ik het wel mee eens ben, zie ik wel als dwaas.
Oeew.. Goed punt. Prachtig.
1947-2016
  vrijdag 15 januari 2016 @ 23:14:40 #159
168739 Red_85
'echt wel'
pi_159137383
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 23:13 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Nee, extreem-rechts gebruikt homo's als stok om moslims mee te slaan. Als dat weer voorbij is gaan ze zich weer als vanouds richten op homo's.

Beetje net als die idioten in Steenbergen die tegen seksuele intimidatie zijn zogenaamd en de eerste beste dame die het niet met hun eens is , masaal verbaal gaan aanranden 'DAAR MOET EEN PIEMEL IN'.

Omdat dat bij woorden blijft? En de handjes van de allochtonen niet thuis zijn gebleven. Woorden en daden kosmo, woorden en daden.
1947-2016
pi_159137423
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 23:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat is warme melk met koffie. Verhouding is meer melk.
Maar goed deze of jij gooit er melk bij, dan is het geen latte machiatto, neem aan dat de smaak nog niet eens in de buurt komt ervan?
pi_159137446
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 23:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Omdat dat bij woorden blijft? En de handjes van de allochtonen niet thuis zijn gebleven. Woorden en daden kosmo, woorden en daden.
Praatjes vullen geen gaatjes toch?
pi_159137469
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 23:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Omdat dat bij woorden blijft?
Enkel omdat er genoeg politie en beveleiging aanwezig was.

Zijn geen frisse figuren, daarbij laat verbale aanranding en intimidatie door een massa debiele mannen ook emotionele sporen na.

Vind jij het trouwens niet hypocriet dat mensen die zogenaamd tegen seksuele intimidatie zijn de eersten zijn die seksueel gaan intimideren?
pi_159137659
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 23:17 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Zijn geen frisse figuren, daarbij laat verbale aanranding en intimidatie door een massa debiele mannen ook emotionele sporen na.

Vind jij het trouwens niet hypocriet dat mensen die zogenaamd tegen seksuele intimidatie zijn de eersten zijn die seksueel gaan intimideren?
Ik verwonder me niet als er dadelijk ergere dingen gaan gebeuren.
Al hoop ik natuurlijk dat de politie doet waar die voor in dienst is, zodat het niet gebeurt!

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2016 23:23:50 ]
  vrijdag 15 januari 2016 @ 23:27:58 #164
168739 Red_85
'echt wel'
pi_159137955
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 23:17 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Waar haal je die veronderstelling vandaan? Vooringenomenheid?

Vraag je dan even af, zijn er in de afgelopen eeuw in het westen massa aanrandingen geweest op deze schaal? Nee. Ik zie die asielzoekers als een heel stuk slechter ingesteld dan de westerse man, ook die van extreem rechts.
1947-2016
  vrijdag 15 januari 2016 @ 23:31:01 #165
168739 Red_85
'echt wel'
pi_159138071
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 23:21 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik verwonder me niet als er dadelijk ergere dingen gaan gebeuren.
Al hoop ik natuurlijk dat de politie doet waar die voor in dienst is, zodat het niet gebeurt!
Gebeurd niet. Dat de politie doet wat het moet doen. Die worden namelijk teruggehouden door de politiek die apathisch toekijkt. Inwoners nemen het geweldsmonopoly terug en stellen burgerwachten in. Wat nu gaande is.

Oplossing: stop de massa immigratie, echte vluchtelingen (in goede verhouding) opvangen op basis terugkeer, gelukszoekers, criminelen en terroristen terugtrappen waar ze vandaan komen. Zo herstel je de orde in West Europa en kunnen we weer vredig verder leven met zn allen.
1947-2016
pi_159138103
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 23:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Waar haal je die veronderstelling vandaan? Vooringenomenheid?

Vraag je dan even af, zijn er in de afgelopen eeuw in het westen massa aanrandingen geweest op deze schaal? Nee. Ik zie die asielzoekers als een heel stuk slechter ingesteld dan de westerse man, ook die van extreem rechts.
Tot 1991 was in Nederland verkrachting in het huwelijk gewoon legaal, dus zelfs met statistieken ga je niet veel waarheid vinden...

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2016 23:32:13 ]
pi_159138176
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 23:13 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Jij kan in de hoofden kijken van die mensen en je kan in de toekomst kijken? Knap hoor. Nu nog leren spellen. (flauw ik weet)

Net zo opmerkelijk dat je lijkt te denken dat het roepen van "daar moet een piemel in" op gelijke hoogte staat met het georganiseerd beroven, aanranden en verkrachten van mensen in diverse steden tegelijkertijd en dat dat ook nog eens internationaal nieuws had moeten zijn.
Wil je er ook nog wel even op wijzen dat "zij doen het ook" nooit zo'n sterk argument is geweest, tenzij je 3 bent.

[ Bericht 8% gewijzigd door TerryStone op 15-01-2016 23:41:13 ]
  vrijdag 15 januari 2016 @ 23:34:18 #168
168739 Red_85
'echt wel'
pi_159138218
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 23:31 schreef Igen het volgende:

[..]

Tot 1991 was in Nederland verkrachting in het huwelijk gewoon legaal, dus zelfs met statistieken ga je niet veel waarheid vinden...
Hoe vaak werd dat toch gedaan? Ook voor 1991 was dat zwaar onacceptabel gedrag. En ik heb nog nooit grote groepen NL'se mannen op de dam vrouwen zien insluiten, of alleen al van gehoord.
1947-2016
pi_159138515
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 23:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hoe vaak werd dat toch gedaan? Ook voor 1991 was dat zwaar onacceptabel gedrag. En ik heb nog nooit grote groepen NL'se mannen op de dam vrouwen zien insluiten, of alleen al van gehoord.
Hoe vaak dat werd gedaan zullen we ongetwijfeld nooit weten, want het was immers legaal. Natuurlijk was het in 1991 niet meer helemaal normaal. Maar als je denkt dat vrouwvriendelijkheid in onze joods-christelijke cultuur zit ingebakken of al eeuwenoud is, dan kun je je maar beter nog eens goed achter de oren krabben.

Voor 1957 golden getrouwde vrouwen in Nederland zelfs niet eens als handelingsbekwaam.

Bedenk je eens wat voor situatie dat was, voor een vrouw in de goeie ouwe jaren '50. Zodra je als vrouw trouwde moest je voor vanalles toestemming aan je man vragen, letterlijk zoals een kind toestemming aan de ouders moet vragen; mocht je niet meer werken en was het je plicht om de man op ieder gewenst moment van seks te voorzien.

Het probleem lijkt mij dat nogal wat moslims er nog steeds zo tegenaan kijken en dan ineens in een veel vrijere maatschappij terecht komen en daar dan niet goed mee om kunnen gaan.
pi_159138630
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 23:41 schreef Igen het volgende:

[..]

Hoe vaak dat werd gedaan zullen we ongetwijfeld nooit weten, want het was immers legaal. Natuurlijk was het in 1991 niet meer helemaal normaal. Maar als je denkt dat vrouwvriendelijkheid in onze joods-christelijke cultuur zit ingebakken of al eeuwenoud is, dan kun je je maar beter nog eens goed achter de oren krabben.

Voor 1957 golden getrouwde vrouwen in Nederland zelfs niet eens als handelingsbekwaam.

Bedenk je eens wat voor situatie dat was, voor een vrouw in de goeie ouwe jaren '50. Zodra je als vrouw trouwde moest je voor vanalles toestemming aan je man vragen, letterlijk zoals een kind toestemming aan de ouders moet vragen; mocht je niet meer werken en was het je plicht om de man op ieder gewenst moment van seks te voorzien.

Het probleem lijkt mij dat nogal wat moslims er nog steeds zo tegenaan kijken en dan ineens in een veel vrijere maatschappij terecht komen en daar dan niet goed mee om kunnen gaan.
Wat zie je dan als oplossing het land al die jaren terug gooien in de tijd, of die welke komen op het hart drukken als ze toch, dan krijgen ze een reisje retour?
Je geeft trouwens aan wat ik ook beweerde die liggen nog een eeuw terug op hier als niet meer?
pi_159138664
Die TT. :')
pi_159138950
Merkel heeft lang en goed naar dit kaartje gekeken

vrijdag 15 januari 2016 @ 23:55:46 #173
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_159139001
Reed vandaag over de Oostenrijks-Duitse grens, geen grenscontrole gezien. Was dat een weekendje of zo? Waarom heeft geen mooie Duitse politievrouw onder mijn ballen gekeken of er geen migrant onder verstopt zat?
pi_159139044
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 23:55 schreef BarryOSeven het volgende:
Reed vandaag over de Oostenrijks-Duitse grens, geen grenscontrole gezien. Was dat een weekendje of zo? Waarom heeft geen mooie Duitse politievrouw onder mijn ballen gekeken of er geen migrant onder verstopt zat?
Zie kaartje boven je. Daarom
  zaterdag 16 januari 2016 @ 00:00:18 #175
440653 BarryOSeven
pi_159139140
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 23:57 schreef riazop het volgende:

[..]

Zie kaartje boven je. Daarom
Goed idee om een gat in je muur te vullen met stront.
pi_159139204
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 23:54 schreef riazop het volgende:
Merkel heeft lang en goed naar dit kaartje gekeken

[ afbeelding ]
Twee dingen snap ik dan ik niet. Ten eerste waarom is bevolkingsafnme niet goed ofzo? En ten tweede, waarom moet daar nu per direct en oplossing voor komen?
pi_159139214
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 00:00 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Goed idee om een gat in je muur te vullen met stront.
Ik wist niet dat de 1,1 miljoen nieuwe Duitsers van 2015 "stront" zijn.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 00:04:55 #178
440653 BarryOSeven
pi_159139263
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 00:03 schreef riazop het volgende:

[..]

Ik wist niet dat de 1,1 miljoen nieuwe Duitsers van 2015 "stront" zijn.
Het is een metafoor.
pi_159139275
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 00:02 schreef yukon het volgende:

[..]

Ten eerste waarom is bevolkingsafnme niet goed ofzo?
Ga voor de grap eens kijken op het Bulgaarse (of Oostduitse) platteland.

Gebieden met een extreme bevolkingsafname . Winkels dicht, scholen dicht, wegonderhoud teruggeschroefd, buslijnen weg, verkrotte woningen overal, ratten op straat, enz...

Nee, das een lekkere toekonst
pi_159139291
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 00:05 schreef riazop het volgende:

[..]

Gebieden met een extreme bevolkingsafname . Winkels dicht, scholen dicht, wegonderhoud teruggeschroefd, buslijnen weg, verkrotte woningen overal, ratten op straat, enz...

Gooi de kinderbijslag dan omhoog of weet ik veel wat.
pi_159139326
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 00:05 schreef tralalala het volgende:

[..]

Gooi de kinderbijslag dan omhoog of weet ik veel wat.
Als de cohorten niet meer vruchtbaar zijn, heeft dat weinig zin hoor
pi_159139364
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 00:07 schreef riazop het volgende:

[..]

Als de cohorten niet meer vruchtbaar zijn, heeft dat weinig zin hoor
En die welke wel vruchtbaar zijn worden wel afgelikt voordat?
pi_159139446
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 00:08 schreef john2406 het volgende:

[..]

En die welke wel vruchtbaar zijn worden wel afgelikt voordat?
De vruchtbare cohorten zijn so wie so al buitenproportioneel allochtoon maar ook nog eens ontoereikend om de bevolking ook maar op hetzelfde peil te houden. Of men zou 6 a 7 kinderen per vrouw moeten krijgen.
pi_159139500
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 00:11 schreef riazop het volgende:

[..]

De vruchtbare cohorten zijn so wie so al buitenproportioneel allochtoon maar ook nog eens ontoereikend om de bevolking ook maar op hetzelfde peil te houden. Of men zou 6 a 7 kinderen per vrouw moeten krijgen.
Maar nogmaals als het werkelijk welvaart brengt waarom is die welvaart dan niet daar bij hun in de rimboe?
pi_159139584
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 00:05 schreef riazop het volgende:

[..]

Dat kan je ook netjes doen, krimp hoeft geen verkrotting te betekenen. Ik bedoelde meer sociaal-economisch. Het probleem is namelijk naar mijn idee niet zozeer de krimp, maar dat de problemen uit het verleden steeds maar weer zijn doorgeschoven naar volgende generaties.Dat ging prima, zolang alles en iedereen maar groei meemaakte...

En vervolgens is dan nu de bevolkingsafname het probleem. Nee, het beleid van doorschuiven is het probleem...
pi_159139667
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 00:15 schreef yukon het volgende:

[..]

Dat kan je ook netjes doen, krimp hoeft geen verkrotting te betekenen. ...
Dat hebben ze in Oost Duitsland, met enig succes (veel huizen gesloopt), geprobeerd. Maar het blijft een deprimerend sterfhuis.

Leg jij de mensen in Emmen, Heerlen en Almelo maar uit dat hun huis straks niets meer waard is bv, Maar de hypotheek mogen ze nog wel even aflossen.

"krimp" is een verwoestend proces
pi_159139829
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 00:18 schreef riazop het volgende:

[..]

Dat hebben ze in Oost Duitsland, met enig succes (veel huizen gesloopt), geprobeerd. Maar het blijft een deprimerend sterfhuis.

Leg jij de mensen in Emmen, Heerlen en Almelo maar uit dat hun huis straks niets meer waard is bv, Maar de hypotheek mogen ze nog wel even aflossen.

Krimp is een relatief korte termijn probleem wat zichzelf oplost en door immigratie en multiculturalisme als "oplossing" in te zetten creëer je juist een lange termijn probleem.

Leg jij die mensen in Heerlen en Almelo maar uit dat ze omringd moeten worden en vervangen moeten worden door mensen met een religie en cultuur met bijbehorende normen en waarden die rechtstreeks uit de middeleeuwen lijken te komen.
pi_159139980
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 00:24 schreef TerryStone het volgende:
Krimp is een relatief korte termijn probleem wat zichzelf oplost
Nee, met een vruchtbaarheidscijfer van zo'n 1,4 (in Duitsland) is het een probleem dat helemaal niet zichzelf oplost maar juist alsmaar door gaat.

Vergeet ook niet dat er maar weinig landen zijn waar zoals in Nederland voor pensioenen wordt gespaard. Bijna overal gaan de pensioenen vooral met een direct omslagstelsel. Dus krimp betekent, naast wat riazop zei, ook nog eens dat hetzij je als bejaarde je met een miezerig pensioentje wegkwijnt -- wat politiek onacceptabel is als de halve samenleving bejaard is -- of dat er forst moet worden bezuinigd en lasten moeten worden verhoogd voor het deel van de samenleving wat nog wel werkt, waardoor het nog onbetaalbaarder wordt om nog kinderen te nemen en het probleem alleen maar verergert.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2016 00:29:37 ]
pi_159140050
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 07:38 schreef Loekie1 het volgende:
Je haalt mensen hierheen die ons helemaal niet respecteren, die al jarenlang antiwesterse demonstraties in hun eigen land hielden. Nu mag je best mensen helpen die ons niet respecteren, maar laat ze dan niet los op momenten dat er feesten zijn en stel er een termijn aan dat ze hier zijn.
Ik sprak vandaag vrienden, zij kwamen ooit in Nederland vanuit een land nabij de Arabische landen, ze spraken schande van de vluchtelingen die hier momenteel zo beestachtig tekeer gaan. Ze vertelden dat Arabieren een dom, en zeer simpel volk waren.
Dat je daar niets van kan verwachten en dat dit soort mensen hier echt niet thuishoren, omdat ze zich nooit zullen of kunnen aanpassen.
(het zijn niet mijn woorden, maar ik denk dat zij beter weten hoe of wat, zoals wij met de Belgen, zo zij met de Arabieren? )
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_159140090
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 00:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, met een vruchtbaarheidscijfer van zo'n 1,4 (in Duitsland) is het een probleem dat helemaal niet zichzelf oplost maar juist alsmaar door gaat.

Vergeet ook niet dat er maar weinig landen zijn waar zoals in Nederland voor pensioenen wordt gespaard. Bijna overal gaan de pensioenen vooral met een direct omslagstelsel. Dus krimp betekent, naast wat riazop zei, ook nog eens dat hetzij je als bejaarde je met een miezerig pensioentje wegkwijnt -- wat politiek onacceptabel is als de halve samenleving bejaard is -- of dat er forst moet worden bezuinigd en lasten moeten worden verhoogd voor het deel van de samenleving wat nog wel werkt, waardoor het nog onbetaalbaarder wordt om nog kinderen te nemen en het probleem alleen maar verergert.
Is hier de euro omwisseltruuk niet de schuldige aan?
Dat dit na enige jaren problemen zou geven in vele landen heeft niemand zien aankomen?
Dat ze met pensioengelden gokken op beurzen idem niet....
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_159140136
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 00:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat geloof ik allemaal op zich wel maar dat is dus tijdelijk. Oudjes gaan dood immers en ik zie geen aanleiding waarom we er van uit zouden moeten gaan dat het vruchtbaarheidscijfer op 1,4 blijft hangen. Is het niet zo dat dit cijfer in armere landen veel hoger ligt? Het lijkt mij dan ook dat na de negatieve consequenties en logischerwijs verarming dit cijfer dan juist weer omhoog zal gaan. Ik kan het mis hebben uiteraard.
pi_159140228
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 00:35 schreef TerryStone het volgende:

[..]

....en ik zie geen aanleiding waarom we er van uit zouden moeten gaan dat het vruchtbaarheidscijfer op 1,4 blijft hangen....
Als Duitsland op dat niveau zou blijven hangen, zou het in 2070 nog 35 miljoen (vnl bejaarde) inwoners tellen.

Dat gaan de Duitsers dus echt niet laten gebeuren. En moeten ze jaarlijks iets meer dan een miljoen mensen , netto, naar binnen brengen.
pi_159140264
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 00:40 schreef riazop het volgende:

[..]

Als Duitsland op dat niveau zou blijven hangen, zou het in 2070 nog 35 miljoen (vnl bejaarde) inwoners tellen.

Dat gaan de Duitsers dus echt niet laten gebeuren. En moeten ze jaarlijks iets meer dan een miljoen mensen , netto, naar binnen brengen.
Als ja. Hoe dan ook geen reden om je eigen bevolking de rug toe te keren.
pi_159140273
quote:

[..]

Is het niet zo dat dit cijfer in armere landen veel hoger ligt? ...
Iha wél. Kinderen dienen daar nog als pensioenszekerheid.

Maar vergis je niet, heel veel landen met een tfr boven de 2,07 zijn er niet meer. Zelfs een land als Iran zit daar al een paar jaar onder.
pi_159140311
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 00:42 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Als ja. Hoe dan ook geen reden om je eigen bevolking de rug toe te keren.
Integendeel.

HET probleem van nu & de toekomst is juist de TWEEDELING. De managende en welvarende eigen bevolking en de hardwerkende en slechtbetaalde migranten bevolking.

Degenen die je hoort brullen zijn de tokkies. Oftewijl de blanken die de boot hebben gemist.
pi_159140314
quote:

[..]

Dat geloof ik allemaal op zich wel maar dat is dus tijdelijk. Oudjes gaan dood immers en ik zie geen aanleiding waarom we er van uit zouden moeten gaan dat het vruchtbaarheidscijfer op 1,4 blijft hangen. Is het niet zo dat dit cijfer in armere landen veel hoger ligt? Het lijkt mij dan ook dat na de negatieve consequenties en logischerwijs verarming dit cijfer dan juist weer omhoog zal gaan. Ik kan het mis hebben uiteraard.
Als hier de verzorgingsstaat instort en de straten bezaaid liggen met dode bejaarden die zijn verhongerd en je 10 kinderen moet baren om ervoor te zorgen dat er 2 volwassen worden zonder aan resistente ziekenhuisbacteriën te zijn doodgegaan, ja, dan gaat het vruchtbaarheidscijfer ongetwijfeld wel weer omhoog.

Maar dat is allemaal erg hypothetisch.

In de welvarendere landen die de demografische transitie hebben doorgemaakt is het over het algemeen juist andersom: onzekerheid en een slechte financiële situatie leiden dan juist tot minder kinderen. Vandaar ook dat in veel Oost-Europese landen na 1990 het aantal kinderen totaal is ingestort.
pi_159140315
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 00:42 schreef riazop het volgende:

[..]

Iha wél. Kinderen dienen daar nog als pensioenszekerheid.

Maar vergis je niet, heel veel landen met een tfr boven de 2,07 zijn er niet meer. Zelfs een land als Iran zit daar al een paar jaar onder.
Dat is goed nieuws voor de mensen die bang zijn voor overbevolking. Lang leve de krimp!
pi_159140330
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 00:18 schreef riazop het volgende:

[..]

Wauw, dit is in het klein nu net mijn punt! Niet de koper van jouw huis, jouw schuld laten afbetalen. Da's het hele doorschuiven in het klein...

Schulden moet je aflossen, ook een hypotheek. Da's niet gebonden aan krimp, maar meer algemeen. De waarde van een huis kan inderdaad wel onderhevig zijn aan de krimp, want bij marktwaarde geldt de regel van vraag en aanbod. Maar de vraag-zijde van de huizenmarkt wordt ook erg beïnvloed door de regels die de overheid stelt aan de financiering ervan en de daarbijkomende rente van die financiering. In ieder geval is de vraag-zijde van koophuizen maar een gedeelte van alle mensen die een woning zoeken, puur door de financiering ervan.

En dat laatste zou je dan als overheid iets mee kunnen doen. Je zou bijvoorbeeld in bepaalde gebieden de koophuizen kunnen opkopen en verhuren aan mensen die dus wel een huis zoeken, maar hem niet kunnen kopen. Voor gebieden die op het randje van krimp/geen krimp zitten is dat een mogelijkheid.

Ik verwacht eigenlijjk een krimp in de grote steden, een move naar de kernen eromheen. Omdat mensen de grote-steden-problematiek willen ontvluchten, vooral nu die steeds grimmiger worden. Dan krijg je dus straks van die niemandscirkels om het centrum heen, met verder daaromheen die suburban-wijkjes die de laatste jaren gebouwd zijn...
pi_159140412
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 00:45 schreef yukon het volgende:

[..]

.... De waarde van een huis kan inderdaad wel onderhevig zijn aan de krimp, ...
Wat heet. In extreme krimpgebieden als Bulgarije dreigt er zelfs negatieve waarde van huizen te ontstaan.
Als je een huis op je naam zet krijg je er geld bij.

Als je niet snapt hoe ontwrichtend en funest dat is voor een regio, moet je er eens een kijkje gaan nemen.
pi_159140434
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 00:44 schreef riazop het volgende:

[..]

Integendeel.

HET probleem van nu & de toekomst is juist de TWEEDELING. De managende en welvarende eigen bevolking en de hardwerkende en slechtbetaalde migranten bevolking.

Degenen die je hoort brullen zijn de tokkies. Oftewijl de blanken die de boot hebben gemist.
Ik denk dat je daar ergens gelijk in hebt, hoewel ik het woord migranten zou vervangen door bevolking. (die mensen die jij graag ziet als tokkies)
Neemt niet weg dat die tokkies en daarnaast ook de krimpende middenklasse de meerderheid van de bevolking is. Een bevolking waarvan de gekozen volksvertegenwoordiging heeft besloten dat verraad van de eigen bevolking volstrekt ok is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')