abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159097366
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_159097464
Lekkere babysaurus Bloesem! :D Misschien moet Ketel zijn baas boven baas status opgeven dan. ;)
pi_159097475
Hahaha GVR :D M'n kleine monster O+

Het cb was trouwens heel enthousiast *O* Sofen-CB *O* Ze vonden haar een stevig en sterk meisje, mooi in verhouding. Zo kan het dus ook ;)

Edit: babysaurus _O- even onthouden!
pi_159097604
Ik O+ babysaurussen, dat snap je. Kan niet wachten tot we volgende week bij het CB weer kunnen wegen.
pi_159097738
Lekker hoor Bloesem. O+ Wil ik ook heerlijk in bijten, zo'n pudgy baby. :9~
pi_159097892
Pff, Wolk slaapt eindelijk. Niks is goed vandaag, alles is huilen. En aangezien ze nogal van het gooien is tegenwoordig ben ik al 2 spenen kwijtgeraakt vandaag. :') Gelukkig heb ik een voorraad. Mag man vanavond onder de kast en bed duiken om ze terug te vinden.
pi_159097895
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 14:03 schreef Bloesem. het volgende:
Riep iemand een obesiBaby?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:o !!
Voor de vorm deed ze er nog even een push up bij op 't cb, m'n 'kleine' bodybuilder O+
Zo he, die groeit lekker! En hoe doet ze het qua lengte?
pi_159098156
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 14:29 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Zo he, die groeit lekker! En hoe doet ze het qua lengte?
Iets minder heftig, maar nog steeds lekker groot O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op de meeting allemaal maar even in die dijtjes knijpen dan ;)
pi_159098181
Mijn baby is vandaag precies 12 weken. Dus vanaf vandaag hoeft ze geen vieze vitamine K meer :P

Sinds een week slaapt dochter (F.) eerder op de avond. Voorheen pas vanaf 23:00. Nu is dat rond 20:00 en slaapt dan tot 3:00 - 6:00 - 8:30
Daardoor zit er nu wel weer een nachtvoeding in, de ochtendvoedingen zijn hetzelfde gebleven.

En we zijn nu echt door de maat 2 (overdag) luiers heen en gaan volledig over naar maat 3, hallelujah! Minder ongelukjes. :P

Vraag:
F. haar gezichtje voelt de laatste tijd wat ruw / droog aan. Ik smeerde voorheen zo nu en dan zwitsal "voor op het wangetje", maar heb ergens gelezen dat het niet altijd goed doet bij een gevoelig huidje.
Ik smeer nu dus maar gewoon vaseline. Als jullie smeren, wat smeren jullie dan?
pi_159098325
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 14:40 schreef JantinaGr het volgende:

Vraag:
F. haar gezichtje voelt de laatste tijd wat ruw / droog aan. Ik smeerde voorheen zo nu en dan zwitsal "voor op het wangetje", maar heb ergens gelezen dat het niet altijd goed doet bij een gevoelig huidje.
Ik smeer nu dus maar gewoon vaseline. Als jullie smeren, wat smeren jullie dan?
Ik smeer calendula baby van Weleda O+
pi_159098345
Vaseline gebruik ik :)
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_159098489
Kokosolie.
  donderdag 14 januari 2016 @ 15:28:01 #13
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159099300
Hier ook Weleda.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_159099370
Wij smeerden de eerste weken zwitsal bij N. Daarna was het niet meer nodig, nu af en toe nog als haar hoofdje wat droog is, werkte bij haar prima, maar ze lijkt sowieso geen gevoelige huid te hebben.

RIP Alan Rickman btw. :'( Leerlingen vertelden het me net en ik stond echt even -O- voor de klas.
pi_159099431
Whoaaa Bloesem :o :o O+ O+

ObesiBeertje doet 't zo:

SPOILER
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_159099754
Ik vind weleda zo muf ruiken. Van de calendula variant kreeg mijne zelfs uitslag.

Ik smeer vaseline, Naif of een Frans babyspulletje dat ik van vakantie meenam.
pi_159099763
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 14:07 schreef Mineola het volgende:
Zo! Buitencategoriebaby :o Je dame doet het lekker Bloesem! Slagroom ftw *O*

Ik noem mijne altijd bolle met zn bijna 8 kilo bij vier maanden, maar dat is ''maar" +1,5 als ik z'n grafiek eens bekijk. Valt me mee! Babyspek is zo heerlijk, ik wil er altijd in bijten :@
pre kind begreep ik die opmerking nooit zo, maar nu! Mjammie :9

:W Grüsse! Wij zijn gister (en eergisteren een klein stukje) naar de bergen gereden. Hij deed het fantastisch in de auto. Alleen het laatste stukje had hij het zwaar. En wij ook. Want berg op, donker, toch wel wat sneeuw en we konden even niet stoppen. ;(
We hebben vandaag een klein stukje gewandeld. S. in zijn beertjespak bij papa in de draagdoek en nu slaapt iedereen. :o Ik weet van gekkigheid niet wat ik moet doen.. :D

Hoe is het met Twixie?
pi_159099863
Ik gebruik Zarqa. Voor het hele gezin dezelfde tube, hoewel ze een eigen babylijn hebben. Heel tevreden over! Ik zelf 1 plekje op mijn gezicht dat 's winters heel droog wordt, maar met deze crčme nergens last van. :)

De Weleda hebben wij ook, maar die stukjes die er in zitten vind ik minder. Hebben jullie die ook? Een soort zandkorreltjes?
  donderdag 14 januari 2016 @ 16:11:02 #19
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159100288
Stukjes? :o nee?! :D
pi_159100902
pi_159100979
quote:
In Weleda verwacht ik geen microbeads...
Kwak
  donderdag 14 januari 2016 @ 16:36:59 #22
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_159101005
Wij gebruiken vaseline lanette.
pi_159101008
Nee da's waar :) anderzijds kan bij zo'n supernatuurlijk middel natuurlijk wel klontering ontstaan./..
pi_159101380
Mijne is ook zonder stukjes/korrels maar misschien heb je wel een unieke extraspeciale babyscrubvariant Limoentje! *O*

Lekker in de bergen! Ligt er wat sneeuw of moet je het zoeken? En hoe gaat het met S en met je grote, is ze een beetje bijgetrokken al?
pi_159101479
Wow Bloesem :D qua startgewicht begon O ietsje hoger maar die was met 4,5e maand vorige week pas 6730 gram.

Ik raad trouwens iedereen met een kat aan om de cat meow te kopen. Dat is een draaiding onder een doekje wat onze kat geweldig vindt, en O vindt dat dan weer geweldig om naar te kijken als hij op z'n matje ligt. Win-win dus! 15 euro was ie bij de blokker.
pi_159102285
Twix is thuis! *G*
Hij heeft nog veel slijm wat hij niet opgehoest krijgt en hij drinkt zeer matig (ongeveer de helft van wat hij normaal drinkt).
Maar de koorts is gezakt dus zolang hij plasluiers blijft houden, mag het nog een paar dagen kwakkelen zijn met zijn voedingen. We mochten het thuis afkijken.

Sufheid wel even in de gaten houden: hij mag veel slapen maar als hij goed wakker is, moet hij ook goed alert zijn.
Wel laagdrempelig bellen, omdat hij zo klein van stuk is. Vandaag exact 4 maanden, 6070 gram. Exact hetzelfde gewicht als zondagnacht bij binnenkomst.

We hebben er vertrouwen in dat hij opknapt!
pi_159102567
Yeah! Supergoed nieuws! Geniet ervan! O+

Hier de tweede aan de kotseritis. :{ Maar die kotste gelukkig bij opa en oma de bank onder en niet hier. O-)

Hier word ik vast heel hard voor gestraft. :')
pi_159104262
Bloesem, je bollie is zo'n anderhalve kilo lichter als mijn peuter. :D

Twix weer thuis bij de chocolaatjes! *O*
pi_159104652
wow bloesem!

En Malteser, wat fijn dat Twix weer thuis is! *O* *O*

@ Mineola: ik heb nog tot September verlof. Ik vind het super fijn, maar ik merk wel dat ik wat contacten mis. Doordat ik hoogzwanger hierheen ben verhuisd ken ik nog niet zoveel mensen..
pi_159104982
Malteser, wat fijn *O*

L. is boos, kruipen met een slaapzak gaat niet en dat is stom. Helemaal omdat je niet van je moeder over de rand van het bed mag kruipen omdat het nachtlampje zo mooi is en je dat even van dichtbij wil bekijken.

De wortel ging net ala Hulk SMASH over het hele blad van de kinderstoel heen maar ondertussen werden er ook hapjes van afgeknabbeld.

En we hebben net een goed gesprek gehad.
Ik: "Zeg maar weltrusten tegen pappa L."
L.: "habhabhabbuuu-ppprrrffft"
*;

Ik ben zo verliefd. O+
pi_159105116
Wanneer beginnen ze je eigenlijk uit te testen, die ukkies?

R gooide net stukje voor stukje haar eten op de grond, met na elk stukje een strakke blik op mij.
Daarna moest onder continu kijken de stereotoren er aan (één van de weinige dingen waar ze echt af moet blijven en dat weet ze :) ) en nu in bed doen we rondjes staan - speen gooien - speen terug - neerleggen - repeat.

Ik denk dat ze weer beter is. :')
pi_159105118
Yeah Twix weer thuis *O* Nu snel aansterken ventje.

Wel lekker jager zolang verlof maar jammer dat je cursus niet doorgaat. Lijkt me lastig als je weinig mensen kent.

Ik heb nog tot 1 april verlof. Maar mijn werk is per 1 jan gefuseerd en in deze periode wordt het beleid bepaald en de werkplekken en zo. Ik hoor niks van mijn werk dus weet niet wat er gaande is. Krijg toch een beetje het gevoel dat de boot uitgevaren is en ik hem gemist heb :')
Aan de andere kant, ik zat daarstraks op de bank met op mijn schouder een slapend ventje, op de grond een prinsessenjurk en verderop een Lego bouwwerk en ik voelde mij zo blij en gelukkig zo thuis in m'n coconnetje dat ik er gewoon van moest huilen. O+
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_159105638
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 16:59 schreef FlyingFish het volgende:
Wow Bloesem :D qua startgewicht begon O ietsje hoger maar die was met 4,5e maand vorige week pas 6730 gram.

Ik raad trouwens iedereen met een kat aan om de cat meow te kopen. Dat is een draaiding onder een doekje wat onze kat geweldig vindt, en O vindt dat dan weer geweldig om naar te kijken als hij op z'n matje ligt. Win-win dus! 15 euro was ie bij de blokker.
Whehe wij hebben zo'n ding van mijn schoonzus gekregen. Haar katten waren er doodsbang van en die van ons vindt alles tof. We hebben M er inderdaad ook naast gelegd en die bleef ook naar het ronddraaiende speeltje staren :D

Twixje weer thuis *G*

Ondeugende R :D

Hier gaat het snotter- en poepfestijn ook vrolijk door. Bij M dan (vooralsnog :X ). Hoewel ik me vanmiddag ook ineens behoorlijk beroerd voelde en maar eerder naar huis ben gegaan.
pi_159105961
Fijn dat Twix weer thuis is!

Ik las over R met energie voor tien, L met schattig geklets, ziekenboeg bij Spring, een lekker zwaargewichtje bij Bloesem :)

Estrys, lastig is dat, er niet zijn op je werk in een periode van veranderingen. Spreek je wel collega's of helemaal niet?

Ik heb al twee avonden (na een kdv-dag) een baby zwaar over de flos van vermoeidheid. En sinds vorige week drinkt hij (behalve bij papa) de flessen ook niet meer leeg. Ik hoop dat het tijdelijk is.
pi_159105972
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 19:28 schreef Krisvc het volgende:
Malteser, wat fijn *O*

L. is boos, kruipen met een slaapzak gaat niet en dat is stom. Helemaal omdat je niet van je moeder over de rand van het bed mag kruipen omdat het nachtlampje zo mooi is en je dat even van dichtbij wil bekijken.

De wortel ging net ala Hulk SMASH over het hele blad van de kinderstoel heen maar ondertussen werden er ook hapjes van afgeknabbeld.

En we hebben net een goed gesprek gehad.
Ik: "Zeg maar weltrusten tegen pappa L."
L.: "habhabhabbuuu-ppprrrffft"
*;

Ik ben zo verliefd. O+
:D Misschien moeten M en L met elkaar praten. Hier is het ook hubabababahuuubabaaba :+

Gefeliciteerd NTS!
En fijn dat Twix weer thuis is Malteser!

Verder geen idee :@
pi_159106253
Hallo dames! :W

Ik schaam me bijna om weer aan te haken na zo lange tijd. Maar het wordt weer wat rustiger hier dus ik ga het toch proberen nu ik iets meer tijd voor mezelf heb.

We hebben echt gezocht met E. naar rust. En we zoeken nog steeds. Eigenlijk vanaf het overgaan van BV naar KV begon de ellende. Veel krampjes, spugen, overstrekken, uitslag. Na veel gehannes hebben we nu ongeveer 2 maanden geleden Pepti gekregen via de kinderarts en dat gaat redelijk goed.
Al is E. af en toe echt een flesweigeraar en krijgt dan dus vaak net niet genoeg binnen om tot groei te komen. Logopedie, fysio, veel belafspraken met het ziekenhuis en eigenlijk schieten we er niet zo veel mee op. Medicijnen voor de reflux vind de kinderarts nog een stap te ver omdat E. niet continue last heeft. Maar ze zien wel dat er veel onrust is bij haar. (Dit is een kleine opsomming van de afgelopen weken..)

Verder is E. wanneer ze lekker ontspannen is een heel vrolijk meisje dat ondertussen lekker brabbelt en lacht en grijpt naar alles om haar heen. Nu 4,5 mnd en ze weegt ondertussen 5 kilo en is 58cm lang. Geen babysaurus maar mijn mini O+

Overigens deed ik vorig jaar mijn 1e zwangerschapstest.. En kijk nu toch eens:

SPOILER
En Malteser, wat fijn dat Twix weer thuis is!!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_159106271
Yes, Twix weer thuis, superfijn!

Bloesem, wow! Da's een mooi stukje Hollands welvaren!

Wat een geluksmomentje Estrys! En wat een contrast met het begin van je verlof, toen werd je toch bijna gestalkt door je werk toch?

Joycie! O+ Wat een moppie! Die lach! O+ En wat sneu van de voeding...
pi_159106528
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 20:07 schreef Sara82 het volgende:

Wat een geluksmomentje Estrys! En wat een contrast met het begin van je verlof, toen werd je toch bijna gestalkt door je werk toch?

Ik heb serieus op een gegeven moment aan relacteren gedacht.. Maar Eva heeft nooit aan de borst gedronken altijd afgekolft in de fles.

Maar mijn meisje blijft hoe dan ook een lachebekje.. En vandaag is het een slaapkopje :Z
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_159107193
Wat een lekker spekkie, Bloesem! :D

Joycie wat een blijerd O+

Jagar, toffe foto ook! O+

Nog maar een keer veel beterschap voor alle zieken! :*

Malteser, goed nieuws, wat fijn! *G* hopelijk zet het herstel goed door nu!

Onze Minion is vandaag gewoon al 8 maanden! :o *O* Da's gewoon 2/3 jaar man! :o
Denk dat ze nu rond de 9 kilo zit, dus ook wel een beetje een spekbaby, heerlijk die mollige beentjes :9~ O+

En ze speelt tegenwoordig ook al verstoppertje :D
SPOILER
Oh, en kletsende baby's zijn echt O+ O+ ik hou m'n hart vast als de Minion straks echt kan praten, want die lult nu al oren van je kop af soms..! :X :D
pi_159107518
Haha Twist, onze mini's gaan zo gelijk op, leuk om te zien is dat. +1 op alles wat je over Minion zegt, ik vind deze leeftijd zó leuk! O+ Ik ben wel de hele dag N.ora, NEE! :( Aan het zeggen, maar stiekem moet ik er wel om lachen als ze weer haar favoriete speeltjes (de Consumentenbondgids RIP ;( er zijn heel wat hapjes uit), de Angel dvd-box en mijn vaselinepotje) uit de tafel heeft getrokken. _O-

Welkom terug Joycie! Gelukkig had ik op FB al wel gezien dat je nog in leven was. :P Heftig zo met die krampjes en dat spugen en overstrekken. Hopelijk gaat het snel beter. :* Mooi meisje wel. O+

Twix weer thuis! *O*

R. de peuterpuberuitprobeerster. :( Doe eens niet! Ik vind het zo tof om over haar te lezen ingee. O+

Burgergeluk bij Estrys. O+ Klinkt heerlijk! Ik zit ook steeds vaker te denken dat ik er misschien wel 3 wil ipv 2. O+ Dan moeten we alleen wel echt verhuizen. :X

Leuke verjaardag gehad NTS?

Ik zag ook nog een paar babysaurussen, jeetje zeg. :o Heerlijk die spekkies, al kan ik uit ervaring zeggen dat baby's met ietsje minder spek minstens net zo leuk zijn. ;)
pi_159107616
Yes, Twix is weer thuis *O* Wat ontzettend fijn Malteser!!

En een +1 op alles wat gezegd is enzo.
  donderdag 14 januari 2016 @ 21:04:24 #42
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_159108204
Jeeej Twix *O* ! Lekker thuis aansterken!

We hebben niets bijzonders gedaan vandaag. Manlief was gewoon werken, Draak naar school. Z'n cadeaus heeft ie amper aangekeken (Bruder Roadmax tractor met kiepkar van opa en oma en uitbreiding voor Toettoet auto's van ons) en hij heeft vandaag in totaliteit een uurtje of 4 alles bij elkaar gebruld. Een normale dag dus hier -O-.
pi_159108649
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 20:07 schreef Sara82 het volgende:

Ja maar dat werk bestaat dus niet meer ;) Ik spreek nog wel collega's maar die zeggen dat ik blij moet zijn dat ik deze boot heb gemist voor nu :P en dat het totale chaos is.
pi_159109018
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 20:42 schreef Selvaria het volgende:
Haha Twist, onze mini's gaan zo gelijk op, leuk om te zien is dat. +1 op alles wat je over Minion zegt, ik vind deze leeftijd zó leuk! O+ Ik ben wel de hele dag N.ora, NEE! :( Aan het zeggen, maar stiekem moet ik er wel om lachen als ze weer haar favoriete speeltjes (de Consumentenbondgids RIP ;( er zijn heel wat hapjes uit), de Angel dvd-box en mijn vaselinepotje) uit de tafel heeft getrokken. _O-
Eén en al herkenbaarheid ja! :D

Laatst lag ze lief te spelen terwijl man aan het koken was. Hij keek even haar kant op en dacht "Huh, ik had 'r toch helemaal geen boekje ofzo gegeven? :? " Had ze gewon de reclamefolders van het hoekje van de tafel* getrokken en lag ze uitgebreid te lezen! :D
Ja, wij hebben een hele lage salontafel ;)

En aan tafel heeft ze nu ook door dat iets wat nét buiten je bereik staat, vanzelf dichterbij komt als je maar hard genoeg aan het tafelkleed trekt }:| En wij inderdaad maar 80x 'Nee!' roepen, maar da's natuurlijk alleen maar grappig :{w en dat is het eigenlijk ook wel :@

Edit: geluk van Estrys klinkt inderdaad echt heerlijk, maar 3 kids lijkt me zó veel :@ 2 lijkt me altijd zo praktisch te verdelen (als je uitgaat van 2 ouders ;) ), en bij 3 lijkt me dat er altijd nét eentje overal tussendoor glipt om heel de boel overhoop te halen enzo! :D
pi_159109527
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 21:27 schreef twist02 het volgende:

[..]

Eén en al herkenbaarheid ja! :D

Laatst lag ze lief te spelen terwijl man aan het koken was. Hij keek even haar kant op en dacht "Huh, ik had 'r toch helemaal geen boekje ofzo gegeven? :? " Had ze gewon de reclamefolders van het hoekje van de tafel* getrokken en lag ze uitgebreid te lezen! :D
Ja, wij hebben een hele lage salontafel ;)

En aan tafel heeft ze nu ook door dat iets wat nét buiten je bereik staat, vanzelf dichterbij komt als je maar hard genoeg aan het tafelkleed trekt }:| En wij inderdaad maar 80x 'Nee!' roepen, maar da's natuurlijk alleen maar grappig :{w en dat is het eigenlijk ook wel :@

Edit: geluk van Estrys klinkt inderdaad echt heerlijk, maar 3 kids lijkt me zó veel :@ 2 lijkt me altijd zo praktisch te verdelen (als je uitgaat van 2 ouders ;) ), en bij 3 lijkt me dat er altijd nét eentje overal tussendoor glipt om heel de boel overhoop te halen enzo! :D
Met drie valt er niks meer overhoop te halen :P Alles staat hier altijd al overhoop. :')

Het is echt heel leuk, drie. Vind ik. Soms vind ik ook van niet trouwens.
Ik merk dat we ervoor moeten waken dat de oudste wel zijn aandacht krijgt. Die vraagt daar namelijk niet om, dat is er zo eentje die overal tussendoor fietst. Precies zijn vader en die is ook een van drie en daar is dat dus zo bij gegaan vroeger. Dus gaan we nu ook regelmatig 1 op 1 dingen doen met de oudste twee. Daar genieten ze echt van.
pi_159109803
NTS, gefeliciteerd!!

Estrys: O+

Joycie, wat een hoop troubles achter de rug. Maar jullie mooie meisje O+. Ik zat op de dag van de positieve test (11-1) een jaar later bij Twix in het ziekenhuis. Dus hier helaas geen 'gezellige in de box lig' foto. Wel een prachtige 'ik lig aan de zuurstof maar blijf naar iedereen lachen' foto.

Dan las ik over kruipers, uittesters, boekverslinders, vakanties in de sneeuw en een spugende R. bij Spring.

Twix had vandaag zijn vaccinaties gemoeten, want 4 maanden oud vandaag. Ik belde dinsdag het CB om de afspraak te verzetten na overleg met de kinderarts, dat ging zo:

Ik: je spreekt met Malteser, ik bel voor mijn zoon Twix. Hij is opgenomen in het ziekenhuis dus ik zou de afspraak van aanstaande donderdag graag willen verzetten.
CB: is hij donderdag nog niet uit het ziekenhuis?
Ik: dat is nog niet bekend maar in overleg met de kinderarts is besloten dat de vaccinaties die voor donderdag gepland zijn beter uitgesteld kunnen worden.
CB: nou, dat moet ik even kijken hoor, u belt wel heel laat om het te verzetten. Het was fijner geweest als u het eerder had laten weten, dan waren er meer mogelijkheden geweest, dit is erg korte termijn.
Ik: inderdaad jammer dat ik niet kon voorspellen dat mijn zoontje moest worden opgenomen in het ziekenhuis. Maar toch bedankt voor uw medeleven en de beterschapswensen.
CB: u heeft geluk, over twee weken is er nog een plekje vrij. Die zal ik voor u inplannen.
Ik: goh, wat een geluk, prettige dag nog.
-O- o|O

[ Bericht 25% gewijzigd door Malteser op 14-01-2016 21:57:25 ]
pi_159110399
Wat zei je Malteser? O wacht nee over twee weken kan ik niet dan heb ik een begrafenis. Wat stom van het cb zeg :( Een kind kan toch ook de dag zelf nog ineens ziek worden? alsof ze zoiets nooit meemaken.
pi_159110490
Jeetje Malteser, wat een muts! o|O
pi_159110574
Nou, dat vond ik dus ook. Maar had de energie niet om heel lelijk te doen. Maar vond het heel stom! En dan niet eens beterschap wensen of zo.
pi_159110911
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 21:41 schreef Estrys het volgende:

[..]

Met drie valt er niks meer overhoop te halen :P Alles staat hier altijd al overhoop. :')
Haha, ja da's dan wel weer makkelijk ;)
quote:
Het is echt heel leuk, drie. Vind ik. Soms vind ik ook van niet trouwens.
Ik merk dat we ervoor moeten waken dat de oudste wel zijn aandacht krijgt. Die vraagt daar namelijk niet om, dat is er zo eentje die overal tussendoor fietst. Precies zijn vader en die is ook een van drie en daar is dat dus zo bij gegaan vroeger. Dus gaan we nu ook regelmatig 1 op 1 dingen doen met de oudste twee. Daar genieten ze echt van.
Lijkt me ook belangrijk om af en toe te doen inderdaad :Y Ook al je 'maar' 2 kids heb t trouwens, gewoon af en toe even 'quality time' (jeukwoord, maar dekt de lading wel!)
pi_159110990
Malteser, ik zou echt zo'n opmerking gemaakt hebben ja :(

"Wat zegt u, of we het voortaan eerder door willen geven? Ik zal het even tegen 'm zeggen! Wacht even hoor, hij verstaat het niet zo goed met zo'n zuurstofding, die zal ik even uit zetten zodat ik 'm uit kan leggen dat hij nu wel erg vervelend aan het doen is voor het CB!"
:r
/sarcasm

Edit: maar je hebt trouwens helemaal gelijk dat je daar geen energie aan verspilt hoor, dat is het ook echt niet waard natuurlijk! Lekker aan Twix geven! :* :Y
pi_159111169
Ik kan me wel voorstellen dat het heel vervelend voor het CB is als jouw kind ineens onverwacht in het ziekenhuis komt te liggen en daardoor de afspraak niet door kan gaan.

:') X duizendtriljard.
pi_159111371
Ja, het lijkt me ook zo onprettig voor verloskundigen enzo! Dat die kinderen niet gewoon op de UD komen... :(
pi_159111446
Wat een ontzettend bijzondere reactie Malteser. Ik zou flabbergasted zijn denk ik.
pi_159111622
Nts gefeliciteerd nog!

Twix weer thuis *O*

Joycie weer gesignaleerd *O* wat sneu van de voedingen

Estrys O+ Ik ga bijna twijfelen over een gezin van drie kinderen. Bijna O+
(maar niet helemaal. Mijn man wil overigens ook geen oneven aantal. Hij is de oudste van drie en heeft zijn hele jeugd een beetje buiten de boot gevallen, de middelste fietste naast papa, de jongste naast mama, en hij was oud genoeg om zelf te fietsen etc)
Maar ach qua slaapkamers kunnen we wel voor vier kinderen kiezen. Vijf, als er twee de ruime slaapkamer willen delen :')

Ehm.. Tot zo ver reikt mijn geheugen :')

Ik heb G om kwart voor zes opgehaald van de GO, hij heeft lekker in de box gespeeld terwijl ik kon eten. Nou heb ik weekend O+ man was om kwart voor tien thuis, morgen weer zou laat en als t even tegen zit moet ie zaterdag ook werken. Maar zaterdag avond gaan we uit eten met zijn twee O+
En morgen krijgt G zijn tweede prikken. Ben heel benieuwd naar zijn gewicht, het begint echt een Michelin poppetje te worden O+
pi_159113111
Ik las over babysaurussen :D compleet tegenovergestelde van mijn ieniemienie. Hoe maken jullie zo'n grafiek trouwens? Is dat een appje? Welks? :+

Zo schattig om te lezen over jullie kindjes die vanalles leren en ontdekken en doen O+ voelt nog als zo'n ver-van-mn-bed show voor mij maar lijkt me zo leuk! (jaja ik weet wat jullie gaan zeggen: het gaat heel snel voor je het weet fietsen ze enzo :P).

Malteser wat fijn dat Twix weer thuis is! Doet ie het goed tot nu toe? En nouja alles is al gezegd over die sufmuts van het CB.. *eens met al het bovenstaande*.

Joycie jullie hebben behoorlijk wat achter de rug de laatste tijd.. Lastig hoor. Maar wat een snoepje O+.

Ik heb vandaag mijn baby geshowd op het werk. De lange vingers met muisjes waren een succes :). Was fijn om collega's weer te zien na zo'n onverwacht plotseling wegvallen.. Deed me goed om dat 'afscheid' nu toch even te doen, stukje afsluiting. Het is nu even goed zo. Nu nog meer ongestoord genieten O+.
pi_159113402
Wat rot voor ze, Malteser, dat je zo'n ongemak veroorzaakt met je ziekenhuis zieke baby. :') ! Ik zou waarschijnlijk ook even met mijn mond vol tanden staan.

Joycie, welkom terug. Vervelend dat het nog niet soepel loopt allemaal. Hoop dat dat snel anders is.

Cassandra, is er nu duidelijk zicht op werkvermindering van je man of gaat dat nog even duren? Wel gezellig, zaterdag uit eten!
pi_159113704
Even een onderwerp van belang! (voor mij)

Dit jaar worden bijna al onze kinders een jaar! Sommigen zelfs al binnen 2 maanden! :o
Maar wat geef je zo'n kind dat alles al heeft? Zelfs de Babyborn staat al in de kast. (kraamcadeau :') )
  vrijdag 15 januari 2016 @ 00:12:40 #59
409579 LuDann
All the way
pi_159114386
Ik zou rijlessen doen. :Y Kun je nooit te vroeg mee beginnen. Verder heb ik geen idee. Hobbelpaard? Keukentje?

Mijn baby weet al wat ze later wil worden: goochelaar! Ze heeft vandaag 3 spenen laten verdwijnen en aangezien we die alleen tijdens het in slaap vallen gebruiken is dat best knap.
pi_159114606
In de slaapzak Lu! Daar gaan ze bij R ook heen! Hoe? Kweenie

Hobbelpaard wordt gemaakt, keukentje hebben we al voor buiten van de kringloop... Ik dacht zelf een stoeltje en tafeltje van Ikea, misschien een mini Poang?
  vrijdag 15 januari 2016 @ 00:42:01 #61
409579 LuDann
All the way
pi_159114851
Nee, niet in haar slaapzak. Heb gekeken (ze is helaas toch wakker }:| ). Heb nu de KVD speen gegeven, die zit aan een speen ketting. Moeilijker kwijt te raken.

Ik moest even opzoeken wat een Poang is, een soort stoel?
pi_159114893
Ik zou gaan voor een mooi wit jurkje met heel veel tule en een bijpassende paasei-strik Ingee! Volgens mij rockt R dat wel!

Of misschien een fietsje? Met haar tempo is ze daar komend jaar wel aan toe!
pi_159115015
Ooh, dat zou leuk zijn!

SPOILER
pi_159116579
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 23:30 schreef LuDann het volgende:
Wat rot voor ze, Malteser, dat je zo'n ongemak veroorzaakt met je ziekenhuis zieke baby. :') ! Ik zou waarschijnlijk ook even met mijn mond vol tanden staan.

Joycie, welkom terug. Vervelend dat het nog niet soepel loopt allemaal. Hoop dat dat snel anders is.

Cassandra, is er nu duidelijk zicht op werkvermindering van je man of gaat dat nog even duren? Wel gezellig, zaterdag uit eten!
hij zegt van wel, ik geloof t niet :') maar hij heeft tot dit kwartaal van mij gekregen. Ik heb door werk weer nieuwe energie, red mij prima alleen dus hij zoekt t nog maar even uit :s)
En uit eten O+ zijn we aan toe

Cadeaus, ik denk dat ik als ik niets kan bedenken, geld vraag zodat ik een schommel en/of glijbaan voor in de tuin kan halen. Of voor op zijn spaarrekening
pi_159116668
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 23:42 schreef ingee het volgende:
Even een onderwerp van belang! (voor mij)

Dit jaar worden bijna al onze kinders een jaar! Sommigen zelfs al binnen 2 maanden! :o
Maar wat geef je zo'n kind dat alles al heeft? Zelfs de Babyborn staat al in de kast. (kraamcadeau :') )
Lou kreeg ook een Babyborn (en keuken) als kraamcadeau :D
Hier is 't kind dolgelukkig met stapelblokken en een pop met kinderwagen en eetstoel. Dan smijt ze de pop in de stoel, gaat zelf een beetje roeren in haar keukentje en daarna haar pop voeren met een luid "hhhhaaaap!" O+ O+
pi_159116684
Hm lastig.. Ik heb tot nu toe voornl boekjes, kleding en cadeaubonnen als kraamcadeau gehad, ben vrij specifiek geweest dat speelgoed niet nodig is (zag het bij vrienden, die hadden al een zolder vol speelgoed na de geboorte waar de kleine vaak pas iets mee kon toen ze 1 werd, en dan kreeg je op d'r 1e verjaardag nóg meer :D). . Ik kan de babyborn en het keukentje dus inzetten voor de verjaardag of sinterklaas tzt :+.

Moet het per se iets groots zijn? Vaak vallen kleine cadeautjes net zo goed in de smaak. Wat het in de vriendengroep goed deed was: badspeeltjes, of iets met water voor buiten (met water spelen doet het altijd goed), een opzettentje (evt met ballen a la McDonalds), stickervellen :D, duplo, toet toet dingen.. Voor zomerkindjes lijkt me zo'n zand/watertafel ook leuk. En wat cassandra zegt vind ik ook een goed idee, iets voor in de tuin zoals glijbaan? :)
pi_159116732
Inge: loopfietsje, zandbak of glijbaan voor buiten, bijdrage voor abonnement op dierentuin/cursus muziek op schoot/dreumeszwemmen?
pi_159116734
En Twix is thuis lees ik, wat fijn zeg! *O*
  vrijdag 15 januari 2016 @ 07:18:13 #69
360012 Shopaholic1984
pi_159116861
Twix is thuis *O* hoera
En stom CB. Net of een ZH opname te plannen valt.

O+ de foto van T van jagar. Lijkt hij al groot.

Obesi N van Bloes. Jeetje, ze groeit echt lekker!

Zusjevan, ik gebruik de groeiapp en zo te zien meer! Je pakje staat klaar trouwens, ik last weten wanneer ik hem weg breng.
pi_159116913
Sjaak krijgt een wheeliebug dinges, die vonden we op een rommelmarkt. Mijn moeder is op zoek naar een hamerbank.
Keukentje wil ik ook en misschien een tentje voor in de huiskamer.

Misschien krijgt hij wel een klink voor zijn deur... Die heeftie nog niet namelijk. De deur sluit nog niet goed.
pi_159117015
Oja een wheeliebug of skippykoe is ook leuk :). Ik zie het al voor me mevrc, sjaak die een cadeautje uitpakt en een klink krijgt :D :P. Hehe.

En thnx Shop :). App gedownload, handig! Jammer dat E's papieren nog steeds niet opgestuurd zijn.. Ik heb het gewicht zelf niet bijgehouden destijds. Zkh maar eens bellen vandaag.
pi_159117104
Vraag vooral dingen waar je de batterijen uit kan halen :P
pi_159117199
Een wishbonebike! Tenminste, daar gaan wij voor.
Of zo'n toffe tipi!
Of wat Mineola zegt: abonnement op de dierentuin. O+
pi_159117221
Oh een tipi ja!

Wbb kreeg onze peuter voor zijn eerste verjaardag, maar was pas vanaf anderhalf leuk. Maar als je dat geen bezwaar vindt, dan is dat een briljant cadeau. Hij wordt hier nog dagelijks gebruikt, nu als tweewieler.
pi_159117454
Heb besloten om er bij het CB over 2 weken wel iets van te zeggen. Niet om mijn gram te halen maar puur om hen erop te wijzen dat je met een kindje in het ziekenhuis niet zit te wachten op zulke reacties.
Nu was Twix wel erg ziek maar niets levensbedreigends maar je zult maar zo'n reactie krijgen als je kindje vecht voor zijn/haar leven.
Ik vind het zeer ongepast.
pi_159117932
Joycie leuk dat je weer meepost! Wat naar dat het allemaal slecht met de voeding loopt.

Malteser: goed dat je het nog gaat melden, want dat is echt een bizarre reactie. Ik zou geloof ik echt met mijn mond vol tanden staan..

Verder las ik nog iets over brabbelende en folderslezende baby's O+ Ik verwacht hier ook een enorme kletskous!

Gezinnen van 3 kinderen: jaaa lijkt me tof! Alleen na zo'n gebroken nacht als die ik nu had, ga ik daar toch wel weer aan twijfelen. Gelukkig hoef ik daar nu nog niks over te beslissen :P

Nog een vraagje over luuf: ik hoor/lees dat het ook goed werkt als je het onder de voeten smeert. Is dat echt zo? Heeft iemand daar ervaring mee? (Ik ben een beetje terughoudend met het op de borst smeren, omdat ik dat zelf altijd heel naar vond als ik Vicks kreeg opgesmeerd.) Ik heb vannacht een beetje luuf opgelost in heet water en samen met een ui naast het bed die ik eerder had neergezet, leek het te helpen. (Je wilt alleen niet weten hoe het op de kamer rook :') )
pi_159118083
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 08:13 schreef Estrys het volgende:
Vraag vooral dingen waar je de batterijen uit kan halen :P
Hahahah dit ja :') :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_159118428
Mijn zus wilde alleen blank houten speelgoed voor haar zoontje van 1 want dat staat zo mooi... En zonder batterijen.
Ik kocht: de toet toet autobaan :D om te pesten. Hij speelt nergens anders mee. *O*
zit ze met dr blank houten speelgoed :P
  vrijdag 15 januari 2016 @ 10:10:01 #79
360012 Shopaholic1984
pi_159118564
Malteser, ik snap het.
Ik heb zelf het CB moeten bellen, omdat ik een oproep had gekregen voor de hoortest, maar toen lagen N en L nog in het ziekenhuis. Zegt die mits aan de andere kant van de telefoons opsleur dat ze dan met de ambulance worden opgehaald en naar het Sophia worden gebracht voor de hoortest. Op dat moment kon ik niks uitbrengen, maar ik was wel in paniek. Want ze hadden super veel last gehad van de ambulancerit van het ene naar het andere ziekenhuis. En dan zouden ze voor een hoortest ook even terug moeten. Gelukkig was het grote onzin wat die vrouw had zitten verkondigen en kwam er gewoon iemand naar het SFG om de hoortest te doen.

Ik heb trouwens even gekeken hoeveel de meiden vorig jaar gekost hebben voor de zorgverzekering bij mijn zorgverbruik. Daar schrik je van!
N heeft Ī111.000,- gekost en L Ī86.000,-
De hartoperatie van N kostte al Ī22.000,-
Blij dat we in Nederland een zorgverzekering hebben!
pi_159119589
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 00:25 schreef ingee het volgende:
In de slaapzak Lu! Daar gaan ze bij R ook heen! Hoe? Kweenie

Hobbelpaard wordt gemaakt, keukentje hebben we al voor buiten van de kringloop... Ik dacht zelf een stoeltje en tafeltje van Ikea, misschien een mini Poang?
Ja, leuk. Ik vind zo'n setje ook zo leuk. Alleen, is dat al interessant met 1 jaar?

Hier nog helemaal niet zo heel veel speelgoed of spullen voor > 1 jaar. Hoeveel kraamvisite hebben jullie wel niet gehad dan? :o

Wat ik graag van het voorjaar wil is een schommel(stoeltje) voor in de tuin. Lekker schommelen. :) Maar dat zal ze dan vast ook al wel hebben?

Malteser, fijn dat Twix weer thuis is!

En Joycie, mooi meisje! Jammer die opstartproblemen en de onrust bij jullie kleine. Hopelijk is er snel wat meer verbetering
  vrijdag 15 januari 2016 @ 11:20:14 #81
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159119785
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 11:10 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Ja, leuk. Ik vind zo'n setje ook zo leuk. Alleen, is dat al interessant met 1 jaar?

Mijn ervaring: hier nog niet, maar bij Ingee's supersnelle R vast wel... Hier wordt stoeltje en tafeltje nu trouwens wel veel gebruikt door onze driejarige en kindjes die op bezoek komen (tussen de 1 en 5).

Mijn tips voor de 1e verjaardag:

met stip op 1: een zandbak!
ook leuk: verf >:) , voorleesboekjes, toet toet auto's (de mijne had pas na een jaar door hoe hij ze zelf aan kon zetten ;)) + garage, badspeelgoed

Geen idee wat we straks F nog moeten geven, want bovenstaande (en nog veel meer ;( ) hebben we dus al...
pi_159120401
Wij hebben ook alles al. Pfff zou echt geen idee meer hebben. Ik ga er maar alvast over nadenken voor oktober :') Hoewel de toet toet auto's hebben we dan weer niet. Of de zoef zoef dieren zijn ook leuk
pi_159120446
3 kinderen O+ Ik vind het geweldig. Ik zou er nog wel meer willen, maar ik wil geen baby's meer :P

Wij willen een loopfiets voor dr eerste verjaardag halen (duurt nog eeuwen gelukkig :P). Verder zou ik het echt niet weten.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_159120581
Haha ik vind drie wel mooi. Ben wel klaar nu. Als ze straks groter zijn kunnen we ook weer andere dingen gaan doen. Op wintersport en dan ook echt met ze gaan skiën bijvoorbeeld. O+

O ja een loopfiets! dat is een goede. Die hadden we eentje maar die is kapot. En de middelste wilde er niet op.

Deze zag ik op FB voorbij komen: O+

pi_159121223
Hier ook op het cb, nieuwe afspraak, dinsdag 16-2 zegt ze. Dus ik zeg, ik kan alleen op woensdag en vrijdag
Stormt ze weg terwijl ze roept, ik word hier niet goed van!
Ik zeg sorry hoor, ik werk maar drie dagen, ik ga echt geen ochtend of middag vrij nemen.
Uiteindelijk mag ik vrijdag 19-2.
Hij weegt nu 6230 en is 60,5 cm lang
pi_159121267
Ja omg de gele veloretti krijgt a. Als ie twee wordt <3 ik vind ze zo mooi O+
  vrijdag 15 januari 2016 @ 12:40:58 #87
409579 LuDann
All the way
pi_159121428
Lekker bezig bij die CB's van jullie! Vind het maar apart hoor, ik geloof dat ik blij mag zijn met de mijne.

Mijn schoonvader gaat een zandbak klussen in onze tuin van de zomer. O+ Dat lijkt me echt fantastisch en is meteen een mooi cadeau.

Voor ingee, ik zag hier op Fok! een tijd terug dat iemand zelf een opstapje voor bij het aanrecht had aangepast zodat haar kindje bij het aanrecht kon 'meehelpen' tijdens het koken. Dat is ook tof, weet je wat ik bedoel?

quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 09:58 schreef Estrys het volgende:
Mijn zus wilde alleen blank houten speelgoed voor haar zoontje van 1 want dat staat zo mooi... En zonder batterijen.
Ik kocht: de toet toet autobaan :D om te pesten. Hij speelt nergens anders mee. *O*
zit ze met dr blank houten speelgoed :P
Vond je zus dat niet vervelend dan? Ik geloof dat dit een zusjes-ding is wat ik niet zo goed snap misschien, omdat ik geen zussen heb.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 12:41:28 #88
409579 LuDann
All the way
pi_159121442
En Shop, wat een bizar verhaal van dat opgehaald moeten worden met de ambulance voor de gehoortest! Echt belachelijk.
pi_159121882
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 12:33 schreef pinquit het volgende:
Ja omg de gele veloretti krijgt a. Als ie twee wordt <3 ik vind ze zo mooi O+
Het was JIJ he die hem geliked hebt. Daardoor kreeg ik hem te zien. Jouw schuld :P

Nee hoor LuDann. Ze was niet boos. Kind was de koning te rijk met zijn Toet Toet auto's. O+ Hij vond het duidelijk het mooiste cadeau :D Ik moest er gewoon ook om lachen, blank houten speelgoed, ja heel mooi om neer te zetten maar ik moet het eerste kind wat daar helemaal wild van is nog tegenkomen geloof ik. (Kapla uitgezonderd)

Joepie wij hebben Flip de Logeerbeer. En ja dat is sarcastisch :')
  vrijdag 15 januari 2016 @ 13:04:38 #90
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159121931
Ik heb ook zo'n kennis, die wilde ook geen speelgoed met batterijen, en geen felle kleuren etc. Drie keer raden waar hun zoontje op afduikt als ie op een ander is. En drie keer raden wat een paar (ietwat gemene) gezamenlijke vrienden hem voor zijn verjaardagen hebben gegeven >:)

Hier dus wel (een beetje) herriespeelgoed, kan F zich straks ook lekker op uitleven.

Flip :P
Hier op de PSZ hebben we Puk. Die mag geloof ik binnenkort ook bij ons komen logeren...
pi_159121953
Guilty :P

En buuuh stinkflip. Hier was het voor de ouders soorrt strijd wie heet tofste met die beer ging doen bijna. Wij deden gewoon niks in het weekend :')
pi_159122102
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 13:04 schreef mousemicky het volgende:
Ik heb ook zo'n kennis, die wilde ook geen speelgoed met batterijen, en geen felle kleuren etc. Drie keer raden waar hun zoontje op afduikt als ie op een ander is. En drie keer raden wat een paar (ietwat gemene) gezamenlijke vrienden hem voor zijn verjaardagen hebben gegeven >:)

Hier dus wel (een beetje) herriespeelgoed, kan F zich straks ook lekker op uitleven.

Flip :P
Hier op de PSZ hebben we Puk. Die mag geloof ik binnenkort ook bij ons komen logeren...

Ik had ook eens die illusie. Of de illusie van een leuk klein speelhoekje in de woonkamer. Wij hebben tegenwoordig met drie kinderen meer een leuk klein zithoekje in de speelkamer. :')

Flip mag een rondje in de wasmachine en droger. En wisten jullie dat Flip zich in de nachtelijke uren ontpopt als een ware berinizer :P
pi_159122138
Wonderlijk idd, die cb-afspraken. Dat gehoortestverhaal helemaal, wat een bureaucratie en gebrek aan inlevingsvermogen. Dat je je opeens druk moet maken om een fokking hoortest terwijl je veel te vroeg geboren tweeling in het ziekenhuis ligt. Net of je niks beters te doen hebt.

Hier is het cb alleen op di, wo en do ochtend. Want op maandag en vrijdag zijn ze vrij. Ja ik ook o|O

Maar goed, ze denken altijd erg mee (bv beide kinderen tegelijk plannen zodat ik niet twee keer hoef) en niets dan lof voor arts en verpleegkundige, ben erg blij met ze. Nooit bemoeizuchtige opmerkingen en vragen zoals ik hier wel eens lees.

Hahaha Estrys, precies dat. Een illusie. Houten speelgoed is leuk voor het oog en voor mij, maar voor de kindjes is het hoe hysterischer hoe leuker over het algemeen. Dikke prima, zij moeten er mee spelen. En ik koop wel een vloer en een tafel van hout voor mezelf O+
pi_159122670
boh, ben ik blij dat we niet naar een CB hoeven!

Hier heb ik een hele grote overwinning: de kleine is gaan slapen zonder te huilen vooraf. Wel een beetje morrmelen, en ik moest z'n handen even vasthouden, maar zonder huilen is al heel wat.

Wij hebben trouwens uitgevonden dat hij heel lekker gaat slapen als er iets over z'n gezicht ligt. Nu leggen we een hydrofiele luier over z'n ogen. Het werkt geweldig, maar ik vind het wel een beetje eng. Zeker als het door hoofdwoelen naar beneden zakt over z'n neus en mond. Hij kan er doorheen ademen, maar toch. Vannacht heb ik ook al 2 uur wakker gelegen omdat ik tijdens het voeden in slaap was gevallen, en T ook. Toen heb ik in m'n slaap het dekbed wat omhoog getrokken, tot z'n mondje. Hij deed het nog, maar ik ben zo geschrokken....

/worrymoeder...
  vrijdag 15 januari 2016 @ 13:41:35 #95
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159122794
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 13:36 schreef Jagärtrut het volgende:
boh, ben ik blij dat we niet naar een CB hoeven!

Hier heb ik een hele grote overwinning: de kleine is gaan slapen zonder te huilen vooraf. Wel een beetje morrmelen, en ik moest z'n handen even vasthouden, maar zonder huilen is al heel wat.

Wij hebben trouwens uitgevonden dat hij heel lekker gaat slapen als er iets over z'n gezicht ligt. Nu leggen we een hydrofiele luier over z'n ogen. Het werkt geweldig, maar ik vind het wel een beetje eng. Zeker als het door hoofdwoelen naar beneden zakt over z'n neus en mond. Hij kan er doorheen ademen, maar toch. Vannacht heb ik ook al 2 uur wakker gelegen omdat ik tijdens het voeden in slaap was gevallen, en T ook. Toen heb ik in m'n slaap het dekbed wat omhoog getrokken, tot z'n mondje. Hij deed het nog, maar ik ben zo geschrokken....

/worrymoeder...

Dit een idee? :P
Hoe snel slaapt hij, want dan zou ik de hydrofiel weghalen. of anders een hydrofiel washandje gebruiken?

Ik leg L altijd op ons dekbed als ik voed om dit soort situaties te voorkomen.
pi_159122858
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 13:41 schreef Mariposas het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dit een idee? :P
Hoe snel slaapt hij, want dan zou ik de hydrofiel weghalen. of anders een hydrofiel washandje gebruiken?

Ik leg L altijd op ons dekbed als ik voed om dit soort situaties te voorkomen.
duurt wel 10 minuten woelen voordat hij slaapt. Daarna haal ik het ook weg, inderdaad. Soms doe ik hem een mutsje op, en trek dat over z'n ogen..

Krijg jij het dan niet vreselijk koud met je bovenlijf als je hem op het dekbed legt?
  vrijdag 15 januari 2016 @ 13:50:28 #97
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159123022
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 13:43 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

duurt wel 10 minuten woelen voordat hij slaapt. Daarna haal ik het ook weg, inderdaad. Soms doe ik hem een mutsje op, en trek dat over z'n ogen..

Krijg jij het dan niet vreselijk koud met je bovenlijf als je hem op het dekbed legt?
nee, want ik kan de deken toch nog over m'n arm trekken op de 1 of andere manier. Maar we hebben wel een groot dekbed van 240 breed. Of wat je kan doen is een losse plaid over bovenlijf trekken.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 13:55:06 #98
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159123124
Ik deed dan gewoon een (fleece)vest aan, ben wel zo'n koukleum die t meteen koud krijgt...
  vrijdag 15 januari 2016 @ 14:04:26 #99
409579 LuDann
All the way
pi_159123295
Ik heb een heel sexy pyjamapak aan. 8-) Knoopjes aan de voorkant. En ik voed eigenlijk altijd zittend, dan val ik niet in slaap. Ze drinkt op die manier gewoon het beste.

Jager, heb je al eens geprobeerd hoe hij op zijn buik slaapt? Of doe je dat liever niet?
pi_159123340
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 14:04 schreef LuDann het volgende:
Ik heb een heel sexy pyjamapak aan. 8-) Knoopjes aan de voorkant. En ik voed eigenlijk altijd zittend, dan val ik niet in slaap. Ze drinkt op die manier gewoon het beste.

Jager, heb je al eens geprobeerd hoe hij op zijn buik slaapt? Of doe je dat liever niet?
ik krijg hem niet zo op z'n buik gelegd dat hij z'n hoofdje niet omhoog doet! Als hij op z'n buik ligt wil hij alles zien..
  vrijdag 15 januari 2016 @ 14:08:49 #101
409579 LuDann
All the way
pi_159123397
Ah oke, dan is het geen buikslaper misschien. Wolk richt zich op als ik haar op een kleed neerleg maar als ze moe is en ik leg haar in bed dan doet ze dat niet.
pi_159123587
A is wel een buikslaper maar als ik hem wakker in bed leg dan gaat hij ook steeds zijn hoofd omhoog doen. Leg ik hem slapend in bed op zijn buik dan slaapt hij het langst. Leg ik hem op zijn rug dan is hij meestal met een half uur weer wakker.
pi_159123703
L. weigert haar hoofd neer te leggen. Zowel op bed als wanneer we haar vasthouden. Moet. Hoofd. Omhoog. Houden. Altijd. Je hoofd neerleggen is een teken van zwakte volgens L. ofzo. :P
  vrijdag 15 januari 2016 @ 14:30:43 #104
409579 LuDann
All the way
pi_159123913
Ik moest lachen Kris. :')
  vrijdag 15 januari 2016 @ 14:32:12 #105
409579 LuDann
All the way
pi_159123934
Als ik Wolk op haar rug in bed leg dan steekt ze haar handen en voeten in de lucht. Ziet er komisch uit als je die boven de rand van de cosleeper ziet wapperen op de babymonitor. :P

We proberen zo heel af en toe of het lukt op haar rug, maar het is geen succes.
pi_159123967
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 14:20 schreef Krisvc het volgende:
L. weigert haar hoofd neer te leggen. Zowel op bed als wanneer we haar vasthouden. Moet. Hoofd. Omhoog. Houden. Altijd. Je hoofd neerleggen is een teken van zwakte volgens L. ofzo. :P
+1 hier :)
pi_159124454
Hier ook eentje die graag met iets op z'n hoofd slaapt Jagar. Maar hij legt het er zelf op en haalt het er evt ook zelf weer af (maar meestal valt het eraf bij beweging). Misschien werkt zo'n doekjesbeestje ook bij die van jou? Is ook handig om mee te spelen na het slapen.
SPOILER
En hier een brave rug/zij slaper dus! Alleen zodra hij wakker is moeten momenteel continu de voeten de lucht in. Ook als hij op z'n buik ligt overigens. Hij speelt in zijn eentje ook vliegtuigje.
pi_159124504
Mnoh FF O+ Slaapmondje. *;

Hier wordt de spartelende zeester momenteel veel geoefend. En stabiel op handen en knieën zitten en kruipen. Tijgeren slaan we over ofzo.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 15:15:09 #109
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159124803
Slapende kindjes O+

Van L's favoriete slaaphouding krijg ik al nekpijn als ik er naar kijk:
SPOILER
pi_159124911
baby's O+

Situps doet mijne vaak. Misschien is het een hint van hem.
pi_159125051
Veeg me op! Mijn baby doet heel lang uuuuuuuuuuuuh als ik hem op zijn rug klop voor een boertje. En dat wordt dan dus uhuhuhuhuhuhuh. En dan gaat hij schaterlachen O+.
pi_159125067
Mariposas, die slaaphouding. Dat hij zo lekker kan slapen. :o
pi_159125100
Hier is de fase 'grijp&knijp' begonnen, het liefst in je gezicht :+
pi_159125150
Hoofd nooit neerleggen: check
Situps: check
Armen en benen overal: check
En toch is hij nog nooit een cm verschoven uit zijn rugligging in bed, strak ingestopt. Hij ligt als hij wakker wordt altijd met opgetrokken kikkerbenen O+

Wij gaan de box omlaag doen. Vanmorgen heeft J zich voor het eerst zelf opgetrokken tot staan. Na twee uur van frustratie :') (soms is het fijn om te mogen werken :P)

Ik ben wel zo'n type wat hysterisch speelgoed een beetje wil voorkomen. :@ We konden bijvoorbeeld een plastic fantastic loopwagentje krijgen met geluidjes en shizzle, maar dan kocht ik toch liever een houten blokkenwagentje.
pi_159125371
Mari, zo slaapt L. ook. Van de week inclusief zombie-armen. Man en ik hebben heel stilletjes keihard staan lachen. :P
pi_159125381
Dat wilde ik ook hupje. En een beetje voorkomen is helemaal geen slecht uitgangspunt :)
  vrijdag 15 januari 2016 @ 16:08:57 #117
360012 Shopaholic1984
pi_159125842
Hihi hupje, zo denken wij er ook over. We hebben dus ook een houten loopwagen gekregen met kerst O+ die gaat al heel de kamer door. Niet lopend natuurlijk, maar ze liggen er op en spelen met de blokken.
We hebben al 1 soort keyboard met geluid, knuffel met geluid en 2 nijntjes met geluid. Allemaal gekregen en ik vind dat genoeg.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 16:16:52 #118
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159126005
Ik geloof dat ik van de middenweg ben. Geen geluiden op een loopwagen (idd een rode houten blokkenkar hier), maar wel een toet toet auto garage. Een neutraal Ikea keukentje, maar wel GROTE plastic vrachtwagens in oranje, groen en geel. Ik ben vooral van kamp duurzaam en niet kapot te krijgen. Jongens-proof zeg maar. En dat kan dus ook plastic zijn (want als 4 of 5 kinderen het gebruiken, vind ik dat best duurzaam).
  vrijdag 15 januari 2016 @ 16:41:02 #119
409579 LuDann
All the way
pi_159126506
Zo, MM, 5 kinderen, je bent heel wat van plan. :D
  vrijdag 15 januari 2016 @ 16:42:49 #120
409579 LuDann
All the way
pi_159126547
Wij zitten ook in het midden geloof ik. Wolk 1 licht en lawaai toetsenbord met dierengeluiden, van SM gekregen. Ik heb een hekel aan het ding maar verbied SM niet om er met Wolk mee te spelen als ze oppast 1 dag in de week.

Verder heeft mijn moeder net een houten hobbelpaard opgespoord en hebben we een houten loopwagen gehad van het werk van man.
pi_159126763
Slapende baby's. O+

Slapen kan hier alleen op de rug, op de buik moet getijgerd ge(poging tot)kropen en gedraaid worden. Als ze moe is gaat ze huilen, echt niet dat ze op de buik in slaap valt. :P

Mm aan de bats voor nummer 3, 4 en 5! *O*

Grijpen, knijpen en bijten is hier ook al een tijdje aan de orde IMA. ;( Dan denk je "aah, wat lief, ze aait me O+ " en dan klauwen ineens die handjes dicht. :(

Ik hou ook van esthetisch verantwoord speelgoed, maar het is inderdaad vast een illusie. :'( Zolang het maar niet teveel lawaai maakt is het oké denk ik dan maar.

N. doet het de laatste tijd zo goed bij de GO, ik barst elke keer helemaal uit elkaar van trots en liefde bij de overdracht. Mijn lieve spelende-slapende-schaterende-kirrende meisje. O+ O+ O+
pi_159126854
Mijn kinderen zijn al wat ouder en die maken bv hun eigen verlanglijstje voor Sinterklaas. En daar staan geen mooie verantwoorde houten blokken op. Daar staan hysterische prinsessenjurken, cars auto's en plastic gitaren op. Ga maar eens niks van dat lijstje kopen...

Nee dat is een mooi streven maar op een gegeven moment merk je toch dat er meer plastic meuk in huis is dan je lief is. En zit je toch tegen het plafond als er ineens een of ander ding tot leven komt terwijl je rustig in je eentje op de bank zit. :')
pi_159126958
_O- God ja, zo'n loeiende brandweerauto onder een kussen als jij net onderuitzakt als iedereen in bed ligt.

Of die geluidenboeken die opeens gaan praten *O*
pi_159127104
Wij hebben zo'n tas aan de box (nou, vaker niet dan wel, want die gaat dus snel los) en als die op de grond valt hoor je 'toet toet, broembroembroem!' :+
pi_159127206
Beetje van die chucky taferelen krijg je dan: wanna plaaaaay?
pi_159127856
Ja we hebben nu al veel. Niet zo veel visite hoor, maar wel het 1e kleinkind van bride kanten en aan mijn kant zelfs het eerste en enige achterkleinkind (oma is een paar maanden geleden overleden) + ik vind wel eens wat tweedehands.

Maar buitenspul had ik nog niet bedacht! Een zandbak! O+
Zoiezo gaat de box aan de Kant en krijgt ze een zithoekje. Kritter setje van Ikea dacht ik, en misschien kussens en kleden en zo'n kruidenrek boekenplankje zoals sommigen in de babykamer hebben.

Jaaa, dreumestijd! Heb er zin in!
pi_159128649
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 17:19 schreef Estrys het volgende:
Beetje van die chucky taferelen krijg je dan: wanna plaaaaay?
'Ik ben Claire Cabrio, RIJ MET MIJ!!'

Rot op Claire, ik bepaal zelf wel of ik met je wil spelen. :(

[ Bericht 0% gewijzigd door Cholula op 15-01-2016 18:46:51 ]
pi_159128753
Een dierentuinabonnement lijkt mij ook een leuk cadeau als M 1 wordt (ommegot, over een week is ze een half jaar oud, een half jaar!) Dan is hier het grote nieuwe park net open, lijkt me heerlijk om daar straks met haar naartoe te gaan.
Tot nu toe is de poes al een groot succes als het om dieren gaat, en de hond van schoonouders ook :+
pi_159129145
Wij hebben een pratende en zingende theepot, da's ook een grote hit hier! }:| :D
Best leuk ding, met schenk-geluiden en al, maar die liedjes ken je vrij snel uit je hoofd zeg maar...
Inclusief de schunnige versie die man er van gemaakt heeft... :')

En die begint inderdaad ook spontaan te zingen als je er net langsloopt en 'm schampt ofzo... :o :{
  vrijdag 15 januari 2016 @ 19:01:43 #130
409579 LuDann
All the way
pi_159129256
Hebben jullie baby's iets met knuffels? Wolk lijkt het nu toch wel fijn te vinden om met een knuffelkonijn te slapen. Ik mag haar op het moment niet vasthouden als ze moe is (ze wordt dan vreselijk boos, ik hoop dat het een fase is) en de knuffel is dan een soort alternatief. Ze wriemelt nogal met haar handen voordat ze slaapt, klauwt in het matrasje. Als ze de knuffel vasthoudt knijpt ze daarin, toch wat zachter en fijner. Ze lijkt er sneller door tot rust te komen.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 19:10:24 #131
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159129440
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 16:41 schreef LuDann het volgende:
Zo, MM, 5 kinderen, je bent heel wat van plan. :D
Neeeeeeh, the horror, da's niks voor mij :X Ik geef/ verkoop t wel door, of koop zelf tweedehands.

J had vrij snel een favo knuffel (Schaapie), die moet nu ie 3 is nog steeds overal mee naar toe. F vindt vooralsnog het Dikkie Dik doekje leuk om vast te houden, maar zonder slaapt ie ook. Ik ben DD wel aan t promoten, want als dat de favo wordt kopen we er makkelijk even 2 bij...
pi_159129544
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 19:01 schreef LuDann het volgende:
Hebben jullie baby's iets met knuffels? Wolk lijkt het nu toch wel fijn te vinden om met een knuffelkonijn te slapen. Ik mag haar op het moment niet vasthouden als ze moe is (ze wordt dan vreselijk boos, ik hoop dat het een fase is) en de knuffel is dan een soort alternatief. Ze wriemelt nogal met haar handen voordat ze slaapt, klauwt in het matrasje. Als ze de knuffel vasthoudt knijpt ze daarin, toch wat zachter en fijner. Ze lijkt er sneller door tot rust te komen.
Wij geven zo'n knuffeldoekje bij het slapen, ook ivm te veel wapperende en friemelende handjes waarmee ze in haar eigen ogen prikt enzo (bij voorkeur als ze net slaapt). Het werkt niet altijd, maar ik heb haar al een paar keer zien slapen met het doekje tussen twee handen vastgeklemd.
pi_159130171
Dat lijkt mij ook niet prettig slapen Mariposas. Maar dat denk ik bij meerdere bewegingen die baby's doen... Gelukkig zijn ze nog erg flexibel.

LuDann, wij gebruiken hier dus zo'n knuffeldoekje met hoofd erop. Een hondje dat we gekregen hebben bij een Hema-pakket, dus ik gok dat hij bij de Hema vandaan komt. Het konijnendoekje van de Jumbo vindt hij wel oké om soms in de box mee te spelen. Daar slapen doet hij het liefst met een groot knuffelbeest op zich.

En ik ben wel fan van hysterisch speelgoed :@ Mn man zit ook al sinds O onderweg was verlekkerd naar die Toettoet auto's te kijken, dus die gaan hier wel komen! We hebben nu een LEGO-keyboardje en die zit ik ook al bij O te promoten, maar die heeft er nog weinig interesse in. Van mn zus krijgen we tzt een flinke lading duplo (te leen tot hij er te groot voor is) en ik wil daar Jubelino bij, waardoor je er een knikkerbaan van kan maken. Wij hadden voor de geboorte een verlanglijstje gemaakt met dingen die we nog nodig hadden en zelf niks van knuffels of speelgoed gekocht, dus we hebben nu nog een erg bescheiden hoeveelheid gelukkig.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 19:50:48 #134
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159130427
Denk dat hier geluidmakend en knipperend speelgoed op magische wijze in de nacht gaat verdwijnen. O-) tot nu toe 1 zo'n cadeau ontvangen, bongo's of zo?
Ik ga duplo en zo'n houten treinbaan maar flink promoten. Vind ik zelf ook leuk.
pi_159131467
Even schaamteloos spammen:

Lalala nieuwe voetzorgjes! O+

https://video-ams3-1.xx.f(...)7e028e31&oe=56997065

Ze is weer beter en ze gaat niieslapenie!
pi_159131961
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 19:16 schreef kazy het volgende:

[..]

Wij geven zo'n knuffeldoekje bij het slapen, ook ivm te veel wapperende en friemelende handjes waarmee ze in haar eigen ogen prikt enzo (bij voorkeur als ze net slaapt). Het werkt niet altijd, maar ik heb haar al een paar keer zien slapen met het doekje tussen twee handen vastgeklemd.
Dat doen wij ook ja. En sinds een paar dagen grijpt hij dat knuffelspooklapje stevig vast als hij wil slapen, ziet er zo lief uit vind ik! Andere knuffels zijn ook leuk maar we pitchen deze nu, wegens makkelijk een reserve te kopen idd.

En plastic speelgoed, ja ach, het ziet er vrolijk en aantrekkelijk uit met die kleuren, niet alles maakt lawaai en het is niet allemaal meteen breekbare rotzooi :) duplo bv is ook plastic he? Ik vind het echt zo'n 'wacht maar' onderwerp, haha.
Maar ik verkoos wel ook het houten loopkarretje boven zo'n babywalker ding van Nijntje of Woezel en Pip. O-)
pi_159133114
Met het inbakeren keek J altijd zijn lapjekonijn aan die we naast zijn hoofd legden en dat doet hij nu nog steeds. Knuffels in de box negeert hij.
pi_159134279
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 18:39 schreef Cholula het volgende:

[..]

Wij hadden de koekjestrommel vormenstoof van Ficher Price die dan iit het niets begon te zingen:
Vormen stop ze in mijn mond
Driehoek, vierkant, hart en rond
Doe de ster er ook maar bij
Maak me blij

:P ook zo'n dubieuze
pi_159134811
Verkeerd topic denk ik

[ Bericht 83% gewijzigd door Pinnenmutske op 15-01-2016 22:15:30 ]
Werewolf
pi_159135112
Ketel is vandaag 7 maanden! *O* Jezusmina wat gaat dat snel. Raar idee dat we nu al dichter bij zijn eerste verjaardag zijn dan zijn geboorte.
pi_159136464
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 21:53 schreef Estrys het volgende:

[..]

Wij hadden de koekjestrommel vormenstoof van Ficher Price die dan iit het niets begon te zingen:
Vormen stop ze in mijn mond
Driehoek, vierkant, hart en rond
Doe de ster er ook maar bij
Maak me blij

:P ook zo'n dubieuze
Gnorf!
pi_159136885
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 18:39 schreef Cholula het volgende:

[..]

Hier verkondigt Anne Aap regelmatig het vrij politiek incorrecte "Ik ben Anne! Ik ben bruin! Ik ben een aap!" :') .
pi_159137135
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 23:02 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Hier verkondigt Anne Aap regelmatig het vrij politiek incorrecte "Ik ben Anne! Ik ben bruin! Ik ben een aap!" :') .
_O- Die wil ik ook!

Wij hebben hier een zingende beer, die ook spontaan ineens "Ik ben Nino! Speel met mij!!" gaat roepen. Ik schrik me er af en toe wild van }:| . Maar, Nino geeft ook licht, en W. kijkt daar dan weer wel graag naar O+ .
  zaterdag 16 januari 2016 @ 05:06:22 #144
360012 Shopaholic1984
pi_159142872
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 23:08 schreef silliegirl het volgende:

[..]

_O- Die wil ik ook!

Wij hebben hier een zingende beer, die ook spontaan ineens "Ik ben Nino! Speel met mij!!" gaat roepen. Ik schrik me er af en toe wild van }:| . Maar, Nino geeft ook licht, en W. kijkt daar dan weer wel graag naar O+ .
Haha, wij hebben Nina. Gekregen van mijn ouders. Maar die heb ik nog niet kunnen betrappen op onverwachts praten. Ik heb hem ook pas sinds deze week uit de verpakking gehaald.
pi_159143340
Twix heeft Haas. Sinds Kerst onafscheidelijk. Met Haas gaat hij slapen zonder eerst te jammeren. Hij pakt Haas bij zijn oren en begraaft zijn gezicht in Haas' snuit.
Ik was in het ziekenhuis heeeeel blij met Haas. Dat gaf hem echt rust tussen al het onbekende en spannende.

En *G*, Twix dronk de afgelopen 24 uur in totaal 555cc! Dat gaat de goede kant op!
pi_159143422
Na een draak van een nacht vroeg ik vanochtend om zeven uur of mijn man even Frits zijn luier wilde verschonen. Vervolgens kwamen ze weer in bed liggen, werd ik als klimrek gebruikt (door Frits, niet door mijn lief) en ben ik in slaap gevallen. Drie kwartier werd ik wakker gemaakt, stond de kinderstoel in de slaapkamer en kreeg ik ontbijt op bed.
Mijn man O+ x100000
pi_159143457
Wat ontzettend fijn dat het weer de goede kant op gaat met Twix!
Haas klinkt heel lief!

Frits heeft Frank het konijn maar gebruikt voornamelijk ons haar om mee te tutten.
pi_159143487
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 08:55 schreef Cholula het volgende:
Na een draak van een nacht vroeg ik vanochtend om zeven uur of mijn man even Frits zijn luier wilde verschonen. Vervolgens kwamen ze weer in bed liggen, werd ik als klimrek gebruikt (door Frits, niet door mijn lief) en ben ik in slaap gevallen. Drie kwartier werd ik wakker gemaakt, stond de kinderstoel in de slaapkamer en kreeg ik ontbijt op bed.
Mijn man O+ x100000
O+ Super lief!
  zaterdag 16 januari 2016 @ 09:04:28 #149
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159143495
Zodra idd haar in zicht is, wordt daar onmiddellijk aan getrokken. }:| L slaapt niet met knuffel maar kan wel heerlijk aan zo'n zacht Snoozebaby doekje frummelen.
Wat lief van je man, cho! Zomaar of ben je jarig?

Fijn Malteser!
pi_159143511
Zomaar, Mari. Tof hč?
pi_159143542
Wat lief Cho!

L. heeft een kikker. Hij heet Renee. Renee Frog-er. Maar Renee is niet om lief mee te knuffelen. De uitdaging is om Renee in één keer achter in je keel te stoppen. L. is er van overtuigd dat het ooit gaat lukken.

O en wegens succes vannacht in de herhaling:
L.exi nodigt jullie allemaal uit op haar speelfeestje in het speelparadijs. Jullie zijn allemaal uitgenodigd om tussen 4 en 6 vannacht te komen spelen in het grote bed. Nemen jullie allemaal je hardste en schelste schreeuwstemmetje mee? Na afloop worden jullie thuisgebracht.
pi_159143588
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 09:13 schreef Krisvc het volgende:
Wat lief Cho!

L. heeft een kikker. Hij heet Renee. Renee Frog-er. Maar Renee is niet om lief mee te knuffelen. De uitdaging is om Renee in één keer achter in je keel te stoppen. L. is er van overtuigd dat het ooit gaat lukken.

L.exi nodigt jullie allemaal uit op haar speelfeestje in het speelparadijs. Jullie zijn allemaal uitgenodigd om tussen 4 en 6 vannacht te komen spelen in het grote bed. Nemen jullie allemaal je hardste en schelste schreeuwstemmetje mee? Na afloop worden jullie thuisgebracht.
W. deed er vannacht al aan mee }:|. Dat ging ongeveer zo: mama was een avondje weg, W. speelde met papa "weiger je fles" en toen mama
Thuis kwam was er dan ook GROTE HONGER. En vervolgens moest 'ie van alles babbelen en gezellig doen (maar slapen ho maar) en toen mama vond dat het toch echt bedtijd was begon het gekrijs. Nouja. Vanavond weer een nacht, zeg maar :O :z .

Mijn W. lag dus in de box te spelen, begint 'ie ineens heel hard te gillen. Ik vlieg er heen, ligt 'ie op z'n buik! :o :D :X *O* . Hij was er zelf ook van geschrokken..
pi_159143618
Wij droppen N. graag, Kris! Vannacht om 4 uur was ze ineens ontroostbaar, misschien kan L. haar entertainen. ^O^ Thuisbrengen graaag na tienen, kunnen wij ook weer eens uitslapen.

Tot morgen. O+

Wat lief Cho. O+

N. heeft helemaal geen favoriete knuffel, maar ze snapt überhaupt het begrip knuffelen niet. Bij mama of papa kroelen verandert al snel in ons beklimmen, op zoek naar haren om aan te trekken en zachte lichaamsdelen om je nagels en tanden in te zetten. ;(
  zaterdag 16 januari 2016 @ 09:33:41 #154
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159143665
L heeft trouwens ook nog een grote Nijntje knuffel die geluid maakt als je op de lichaamsdelen drukt/knijpt. L vindt die knuffel niet zo boeiend, maar als hij 'm te pakken heeft hoor ik gemolesteerde Nijntje paniekerig roepen: oor! Oor! Mond! Buik! Oog! Oog! Oog!! Oog!!! :')
pi_159143676
Lief Cho O+

Wat leuk al die baby's met knuffels. G snapt dat echt nog niet.

Gisteren was hij niet in zijn hummetje, na de prikjes. Ik heb m mee naar boven genomen, geknuffeld, en hij heeft van half tien tot kwart over zeven in zijn bedje geslapen, met een nachtvoeding om drie uur. Om half acht nog even gevoed, toen moest ie nog even slapen van mij, en inmiddels heeft ie zo veel geslapen dat het al een uur lachen gieren brullen is :') hele verhalen O+. Man was gisteren pas rond half elf? Thuis, dus die ligt nog voor pampus.. Had G ook graag meegenomen voor t grote bed speelparadijs.

Straks komen mijn zusje en zwager voor de koffie, en vanavond gaan mijn ouders oppassen zodat wij lekker uit eten kunnen.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 09:47:16 #156
409579 LuDann
All the way
pi_159143778
Kris, ons komt tussen 2 en 4 beter uit, is dat ook goed?

Ben wel blij te lezen dat ik niet de enige ben met een wakkere baby diep in de nacht.
pi_159143834
Wij kunnen de hele nacht Kris. :')
pi_159143848
Mijnes slaapt alweer. Hij lijkt in niets op zijn vader, behalve qua slapen :')
pi_159143900
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 09:55 schreef Cassandra87 het volgende:
Mijnes slaapt alweer. Hij lijkt in niets op zijn vader, behalve qua slapen :')
Puur uit nieuwsgierigheid hoor, ik bedoel je niet te veroordelen, al realiseer ik me nu al dat dat zo over kan komen. :')

Ik zie je dit heel vaak zeggen, ook op FB, vindt je man dat niet vervelend om steeds te horen? N. lijkt ook niet zoveel op mij (qua uiterlijk, mijn temperament zit er overduidelijk wel in :'( ), maar op de een of andere manier doet het me altijd goed als iemand zegt dat ze toch wel iets van mij heeft, al kan bijna niemand zeggen wat. :')

Ik vind het trouwens wel stom dat dat me zoveel doet. :P
pi_159143963
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 10:02 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Puur uit nieuwsgierigheid hoor, ik bedoel je niet te veroordelen, al realiseer ik me nu al dat dat zo over kan komen. :')

Ik zie je dit heel vaak zeggen, ook op FB, vindt je man dat niet vervelend om steeds te horen? N. lijkt ook niet zoveel op mij (qua uiterlijk, mijn temperament zit er overduidelijk wel in :'( ), maar op de een of andere manier doet het me altijd goed als iemand zegt dat ze toch wel iets van mij heeft, al kan bijna niemand zeggen wat. :')

Ik vind het trouwens wel stom dat dat me zoveel doet. :P
ik herken jouw blik in N!
En G heeft dezelfde oogopslag als mijn man.
Maar hij vindt het niet vervelend, hij zegt altijd, gelukkig lijk je op je moeder tegen G. Hoe wil je mij daarmee veroordelen dan :P
Qua uiterlijk heeft G altijd al op mij geleken, de baby foto's zijn exact hetzelfde. En gaandeweg zien we wel steeds iets meer van mijn man maar ook niet altijd. Tis maar net hoe G kijkt en hoe hij zijn hoofdje houdt. Zelfs de gastouder zei dat hij niets weg had van mijn man en aan het einde van de dag kreeg ik een WhatsApp, ja nu zie ik t een klein beetje.

Mijn schoonmoeder vond het nog het vervelendste haha. Die zocht echt dingen, binnen een week op zijn geboortegewicht? Dat heeft ie van zijn vader. Trappen tijdens het verschonen? Dat heeft ie van zijn vader. Gek op bv? Heeft ie van zijn vader. Etc

:')
pi_159143987
Maar t was een slaapje van tien minuten, hij is alweer wakker. Een beetje boos dat niemand reageert op zijn mopjes, ik ben er namelijk al uit en mijn man slaapt nog geloof ik :') en om nu steeds via de babyfoon te praten :+
pi_159144158
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 09:06 schreef Cholula het volgende:
Zomaar, Mari. Tof hč?
Wat lief!

Hier ging duutser er om 7 meer de kleine uit, en werd ik net om 10 uur wakker. Heerlijk!
pi_159144201
J mag van mij niet naar het feestje komen, Kris, hij sliep voor de derde nacht op de rij best goed met maar 1 nachtvoeding.

Ik moest lachen om jullie knuffelbeschrijvingen :)

Ik hoopte dat J die twee dagen op het kdv goed op zou letten, zodat hij nu de dingen kon die hem frustreren. Maar helaas :P. Gisteren heeft hij zich twee keer opgetrokken in de box, maar de rest "lu-hukt no-hog nie-hiet en zie mij zielig zijn". Drama-king :')
pi_159144418
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 10:08 schreef Cassandra87 het volgende:

Mijn schoonmoeder vond het nog het vervelendste haha. Die zocht echt dingen, binnen een week op zijn geboortegewicht? Dat heeft ie van zijn vader. Trappen tijdens het verschonen? Dat heeft ie van zijn vader. Gek op bv? Heeft ie van zijn vader. Etc

Mijn sm heeft ook zo'n tik }:| Als ik haar mag geloven lijkt de baby in NIKS op mij en in alles op haar vader. Gelukkig zegt de rest van de wereld dat 't echt een half/half mixje is. Ik zie dat zelf ook wel, maar ik vind 't echt lastig (ok gewoon strontirritant) als mensen zeggen dat ze niks van mij heeft :@ Hormonen :')

FF die foto met beest op hoofd O+

Hahaha die lawaaibeesten van iedereen :'D Hier veel hout, maar geen blankhout, wel allemaal lekker felle kleuren (hoort ook zo he, antroposofisch gezien ;) )

Nachtelijke feestjes: ik houd de mijne nog even thuis, die is nog veel te jong voor dat soort feestjes (en komt maar 1x per nacht :o )

Lekker uitgeslapen Jagar, heerlijk!

ingee O+ kijkdanjoh O+

luna is Ketel 7 maanden :o Wat oud al joh!

Twix aan de beterende hand *O*

Heeft een van jullie katten? Een van mijn twee poezen flipt hem echt sinds Nona er is. Vannacht heeft ze 't behang van de muur staan krabben }:| Wij liggen niet wakker van Nona, maar van jankende kat. Ze sprong ook op Nona op de commode. En ze loopt de hele tijd voor m'n voeten }:| Ik vind haar heel lief, maar ik kan haar nu wel van 't balkon gooien. Zou Feliway of iets helpen?
pi_159144456
Ik vind t helemaal niet op 1 van ons lijken, en vind dat ook niet zo erg, eigenlijk...
pi_159144665
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 10:08 schreef Cassandra87 het volgende:

Haha wat gruwelijk irritant. _O-
"Hee, het is een jongetje, heeft ie van zijn vader." :')

Maar fijn dat je man het prima vindt, woorden komen op internet soms wat harder over, vandaar het geblabla aan het begin net. ;)
  zaterdag 16 januari 2016 @ 11:06:09 #167
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159144737
Yep bloesem, ik heb ook zo'n kat. Qua gedrag helemaal veranderd. Plassen in huis, de hele dag door mauwen. Hij is ook vreselijk kieskeurig geworden met eten. Het is wel zielig, want stress en aandacht tekort... Maar ik zou het niet zo erg meer vinden als de kattenhemel hem roept. :@
pi_159146248
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 10:43 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Mijn sm heeft ook zo'n tik }:| Als ik haar mag geloven lijkt de baby in NIKS op mij en in alles op haar vader. Gelukkig zegt de rest van de wereld dat 't echt een half/half mixje is. Ik zie dat zelf ook wel, maar ik vind 't echt lastig (ok gewoon strontirritant) als mensen zeggen dat ze niks van mij heeft :@ Hormonen :')

Ja, vind ik ook! Hier werd vanaf het begin door iedereen gezegd dat ze zo op mijn vriend lijkt. En dat is ook zo hoor, al hoewel het nu lijkt te veranderen... ik zou ook graag zien dat ze wat uiterlijke kenmerken van mij heeft, maar dat komt vanzelf wel denk ik.

Ik vind het niet leuk dat mijn moeder zich zo weinig bemoeit met haar kleindochter. Hoewel ze gek op haar is, haar heel graag ziet en al het denkbare aan spullen voor haar voor bij hun thuis heeft gekocht als oma, heeft ze geen tijd :? ze is steeds bezig met anderen (lees: al een half jaar helpen bij mijn broer, omdat hij een huis heeft gekocht, een verbouwing bij mijn oma die daar niet eens dankbaar voor is etc.) .
Ze woont 35km verderop. En de laatste keer dat ze F. (en ons) zag was met kerst. Ik heb sindsdien zelf even bewust afstand genomen. Initiatief komt namelijk altijd bij mij vandaan (en ik ga dus steeds die kant op). Ik zag laatst dat ik blijkbaar dagelijks of 2 dagelijks even een foto of een appje stuur met een update'tje. Dat heb ik dus een week lang niet gedaan inmiddels en pas na een week komt er een berichtje van haar kant.

Dit stelt me gewoon heel erg teleur, mijn eigen moeder. :'(
pi_159146443
Bloesem, onze kat had van de week z'n derde blaasontsteking door stress sinds O er is (daarvoor nooit gehad) en de andere kat heeft het loodje gelegd toen O een maand was, van een ziekte die hij al heel lang had (blijkbaar) maar geen zin meer had om tegen te vechten. Ik denk dat dat toch ook met de komst van O te maken had.

Wij hebben iets voor de feestdagen zo'n feliway-stekker erin gedaan, vooral voor het vuurwerk waar ze ook erg panisch voor is, maar ik merk geen verschil (getuige ook de blaasontsteking van deze week). Ik merk wel dat veel aandacht geven wel werkt, de een heeft O op schoot de ander de kat, en ze heeft een nieuw mandje gekregen en nieuw speelgoed. Maar nog steeds is alles van O fijner om te liggen en is ze kneuzig genoeg om over hem heen te lopen. Er ligt hier dus s nachts een vuilniszak in de box (tegen haren en kattenbakkorrels), en het wippertje ligt op z'n kant. Alle andere zachte spullen staan in O's kamer en die deur zit altijd dicht. Maar tegenwoordig laat ze zich ook door hem aaien (vraagt ze zelf om) en gaat ze er relaxt naast zitten. Alleen het huilen en gillen vindt ze niks, dan is ze gelijk weg.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 13:40:42 #170
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_159147599
quote:
Wat lief Cho!

Jouw humor :D
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_159147830
Gezellig, logeerfeestje! *O*
R is er bij hoor! Ze kan nu ook nephoesten, waar zo'n griepje al niet goed voor is. :')
Onze katten zijn fierce! Dus R heeft wel eens onverwachts een huilbui met een streepje bloed dat langs haar hoofd naar beneden loopt, terwijl er daarnaast een vermoorde onschuld zit. Feliway sticker kan geen kwaad toch? Je kan het altijd proberen.
Hoge krabpaal met wegkruipnestjes en wegvluchtruimte naar boven doen het ook goed.

En anders hadden we zo'n catwalk langs het plafond gemaakt. O+
pi_159150131
quote:
Wat lief Cho!

:D

Los van dat spelen (wij hebben een slaapkop, die doet dat niet 's nachts) is dat schelle en harde stemmetje hier ook weer helemaal terug! Het was minder met het gillen, maar mčččn, ze heeft de knop weer gevonden :D Over katten gesproken, daar wordt die van ons wel een beetje onrustig van :+
pi_159150145
Ach gut, arme katten hier! Die van ons hebben nu ook een ernstig aandachttekort... Maar voor T zijn ze zo kapotgeknuffeld dat ze daar vast nog wel ff op kunnen teren. Ze lijken zich te schikken in hun minder belangrijke rol in ieder geval.
Enniewee, ff bellen met de dierenartsassistente, die hebben vaak wel goede tips. En anders heeft de dierenarts misschien wel wat om de stress te verminderen.

Jantina, wat een vervelend gevoel zo! Lijkt me inderdaad niet leuk als je moeder zo weinig van zich laat horen. (Misschien dat ze niet de opdringerige oma wil zijn?)

En T is een mengeling van beiden. Op sommige foto's lijkt hij uitgesproken op mij als baby, maar hij heeft de uitdrukkingen van zijn pa.
pi_159150162
Oproep!

Zoals jullie wellicht nog weten ben ik bezig met een (nieuw) prematurenpakket samen te stellen voor hier op Fok!
Het oude pakket is helaas nog niet boven water.
Heb je nog rompers, pakjes, broekjes, shirts, mutsjes, sokken, oid in maat 44 (of kleiner) en je bent bereid dit beschikbaar te stellen voor in het pakket, stuur me dan even een PM.
pi_159150397
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 13:51 schreef ingee het volgende:
Gezellig, logeerfeestje! *O*
R is er bij hoor! Ze kan nu ook nephoesten, waar zo'n griepje al niet goed voor is. :')
Onze katten zijn fierce! Dus R heeft wel eens onverwachts een huilbui met een streepje bloed dat langs haar hoofd naar beneden loopt, terwijl er daarnaast een vermoorde onschuld zit. Feliway sticker kan geen kwaad toch? Je kan het altijd proberen.
Hoge krabpaal met wegkruipnestjes en wegvluchtruimte naar boven doen het ook goed.

En anders hadden we zo'n catwalk langs het plafond gemaakt. O+
Zo'n catwalk en ligplank wil ik ook in ons nieuwe huis! We hebben nu een hoge krabpaal van 75x75x200 staan dus genoeg plek om veilig en rustig hoog te zitten, maar het blijft een erg lelijk ding (zeker omdat ze sommige krabdelen kapot gekrabt hebben waardoor het touw loshangt, terwijl ze voor de nagels een aparte krabplank hebben hangen).

O heeft overigens ook soms van die krabbels op zijn hoofd, maar die doet hij toch echt zichzelf aan :D hij doet een wedstrijdje met de kat wie de scherpste nagels heeft... O wint die helaas regelmatig, echt niet normaal hoe hard die nagels groeien.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 17:07:19 #176
409579 LuDann
All the way
pi_159151369
Sorry, ik breek even in.

Wolk heeft van ansichtkaart een stuk ter grootte van een postzegel opgegeten. Kan dit kwaad?
pi_159151909
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 17:07 schreef LuDann het volgende:
Sorry, ik breek even in.

Wolk heeft van ansichtkaart een stuk ter grootte van een postzegel opgegeten. Kan dit kwaad?
Ligt er aan wat er op de kaart stond ;)
nee hoor poept ze waarschijnlijk gewoon weer uit
pi_159151940
Zolang je er geen gewoonte van maakt en ze niet blauw aan loopt zou ik me er niet te druk over maken.
Dat heb ik in ieder geval ook niet gedaan toen Frits een stukje pagina uit de Foodies op at.
pi_159152002
N. heeft laatst een groot deel van de voorpagina van de consumentenbondgids opgegeten. :')
Ik heb toen even gegoogeld en schijnt vaak voor te komen en gewoon weer uitgepoept te worden. Er schijnen zelfs oudere kinderen te zijn die het bewust doen omdat ze het zo lekker vinden. :P /doctor Google.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 18:22:22 #180
409579 LuDann
All the way
pi_159153151
Moest lachten, Estrys. Het was een kaart van Kinderpostzegels, dus licht verteerbaar zou je zeggen. :P Hij zat in een doos met slaapzakken die Fannetje me had opgestuurd.

Ze heeft er van genoten hoor, Fannetje. :D :')

Ik heb vaker gelezen over papier eten maar dan eerder bij wat oudere kindjes. Heb ook een rondje gegoogled ja. Als het erin past dan kan het er ook weer uit is het motto geloof ik. :') Op een ansichtkaart zit alleen ook een afbeelding, lijkt me wat zwaarder vallen dan papier.

Pff, die ogen in mijn rug moet ik nog even kweken hoor. Echt wennen zo'n mobiele baby.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 18:32:24 #181
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159153413
Voorwaarde voor Rapley is dat ze wel kan zitten he, LuDann.
pi_159153740
Mijn baby heeft vandaag 1x 1.5 uur geslapen, 1x 2.5 uur in de draagdoek en 1x 1 uur. Ik weet niet wat me overkomt! En nu ligt hij alweer in bed, voor de nacht....

Ik ga me nog vervelen, overdag..
  zaterdag 16 januari 2016 @ 18:59:17 #183
409579 LuDann
All the way
pi_159153962
quote:
12s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:32 schreef Mariposas het volgende:
Voorwaarde voor Rapley is dat ze wel kan zitten he, LuDann.

Ik vraag me wel af wat ze bedoelen met zitten, heb me er nog niet in verdiept. Niet zelf kunnen gaan zitten, toch? Want dat komt pas vrij laat geloof ik.
pi_159154329
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:59 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik vraag me wel af wat ze bedoelen met zitten, heb me er nog niet in verdiept. Niet zelf kunnen gaan zitten, toch? Want dat komt pas vrij laat geloof ik.
Rechtop kunnen blijven zitten in een kinderstoel. :)

N. kon dat met 5,5 maand terwijl ze nu pas zonder steun enigszins rechtop blijft zitten en zelf gaan zitten kan nog wel een tijdje duren. :P
pi_159154394
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 19:17 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Rechtop kunnen blijven zitten in een kinderstoel. :)

N. kon dat met 5,5 maand terwijl ze nu pas zonder steun enigszins rechtop blijft zitten en zelf gaan zitten kan nog wel een tijdje duren. :P
Zou onze N. dan ook al kunnen zitten? Als je haar rechtop zet valt ze meestal nog wel om, maar ze kan bijna zelf blijven zitten. Wel nog voorover natuurlijk.
Ik vind het wel eng, hoe vaak/lang mag ze dan in een kinderstoel voordat het slecht is voor haar rug?
Ze is ook 5,5 maand nu :)
  zaterdag 16 januari 2016 @ 19:21:29 #186
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159154403
Rapley was bij J dus niet echt een optie geweest, die zat met 8 maanden pas stevig in de kinderstoel :+ Toen at ie al wel een hoop groente en fruit, gepureerd dus, want alleen fles was hongerrrr en dus huils!

F heeft nu sinds maandag elke dag worteltjes gehad. Maandag dacht ie nog dat ik 'm wilde vergiftigen, vandaag lachte ie naar papa en de lepel. Maar misschien had dat ook met papa te maken, of met de wortel die vandaag vers gekookt en gepureerd was, en de eerste keren van meneer olvarit was... De score voor vandaag, twee 'ijsblokjes' wortel :Y) (ik vries in in zo'n ijsblokjesbakje, da's makkelijk porties maken en ontdooien)

Ik was alleen even vergeten dat de ontlasting ook meteen mee verandert :X yuk, wat een stank opeens, leek zn grote broer wel :(
  zaterdag 16 januari 2016 @ 19:44:07 #187
409579 LuDann
All the way
pi_159154929
Ah oke, dank je Selvaria.

We hebben nog geen kinderstoel dus kan het niet uitproberen. :P
  zaterdag 16 januari 2016 @ 20:00:06 #188
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159155287
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 19:20 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Zou onze N. dan ook al kunnen zitten? Als je haar rechtop zet valt ze meestal nog wel om, maar ze kan bijna zelf blijven zitten. Wel nog voorover natuurlijk.
Ik vind het wel eng, hoe vaak/lang mag ze dan in een kinderstoel voordat het slecht is voor haar rug?
Ze is ook 5,5 maand nu :)
Zo'n kromme houding is zittend nogal belastend voor de rug, dus dan zou ik het gewoon nog niet doen. Om dezelfde reden zit L nog in de wipstoel.
Ik vind dat voeren zo irritant. Het duurt zo lang. Rapley is volgens mij gewoon voor luie ouders. O+ O+
pi_159155359
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 20:00 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Zo'n kromme houding is zittend nogal belastend voor de rug, dus dan zou ik het gewoon nog niet doen. Om dezelfde reden zit L nog in de wipstoel.
Ik vind dat voeren zo irritant. Het duurt zo lang. Rapley is volgens mij gewoon voor luie ouders. O+ O+
Maarja, in de kinderstoel zit ze dan aan alle kanten gesteund met zo'n zitverkleiner, dus dan zit ze niet voorover.
pi_159155612
quote:

[..]

Helemaal waar!
Wij zijn zelfs zo lui dat uk met de pot mee eet. O+
pi_159155707
quote:

[..]

Klopt. O+

Alleen poetsen is wat meer werk, maar verder is het heerlijk dat ze het zelf doet en gewoon eet terwijl wij ook eten. :)

Wij hebben trouwens een IKEA-stoel met zo'n kussentje, N. zit er goed stevig in, heel snel al. Onze favoriete lunchroom heeft een veel grotere houten stoel zonder kussen of andere verkleiner en daar zetten we N. (8 maanden) nog steeds niet in.
pi_159155980
Als we ergens zijn waar Frits niet goed in de stoel past dan frotten we mijn jas achter hem tot het wel past.

Schoonmaken is inderdaad iets meer werk, maar onze hond helpt heel goed mee. :Y
pi_159156097
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:22 schreef LuDann het volgende:
Moest lachten, Estrys. Het was een kaart van Kinderpostzegels, dus licht verteerbaar zou je zeggen. :P Hij zat in een doos met slaapzakken die Fannetje me had opgestuurd.

[ afbeelding ]

Ze heeft er van genoten hoor, Fannetje. :D :')

Oooooh sorry! En dan te bedenken dat ik die kaart bijna vergeten was...was beter geweest.. ;)
pi_159156195
Bwuh, we zitten weer met een sneue baby... ;( Klotetandjes! :(
Vraagje: als een baby poept binnen 2-3 minuten nadat je een zetpil gegeven hebt (I know, fijne timing :') ), dan kun je die als niet gegeven beschouwen, toch? Hij was volgens mij al wel uit elkaar gevallen (kon 'm tenminste zo snel niet terugvinden in de luier; I know... :') ), maar echt opgenomen is het dan nog niet toch?
pi_159156442
Alle kinderen liggen in bed hier :o Wat saai zeg :')
pi_159156822
Mijn baby is gewoon al een half jaar vandaag! O+

MM wat goed dat er toch al wat in gaat van de wortels! Hier echt nog helemaal noppes. Rapley gaat hem nog even niet worden (hoewel ze vanmiddag ook haast een papiertje Rapley'de, dan kan het wel he) en dat voeren vind ik ook stom. De lepel blijft ze overigens hilarisch vinden, maar zodra ze hetgeen in haar mond moet doorslikken lijkt ze net de kat die een haarbal uitkotst :') :X

Over katten gesproken: wat sneu dat er zoveel gestresst zijn ;( Ik had het hier ook verwacht, maar so far so good en dat terwijl onze kat helemaal niks van vreemden moet hebben (blazen enzo als iemand te dichtbij komt, met name bij mijn schoonmoeder..)

Estrys geniet van je vrije avond ;)

Sterkte Twist :*
  zaterdag 16 januari 2016 @ 21:04:08 #197
409579 LuDann
All the way
pi_159157077
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 20:29 schreef Fannetje het volgende:

[..]

Oooooh sorry! En dan te bedenken dat ik die kaart bijna vergeten was...was beter geweest.. ;)
Nee joh, harstikke lief juist! O+ Ik had hem alleen niet moeten laten slingeren.

Twist: ik heb toen Wolk dat deed de zetpil die ik toen gaf in de lengte door de helft gedaan (schijnt dat de pijnstillende stof nogal ongelijk verdeeld zit door de zetpil) voor de zekerheid.
pi_159158727
Boh. De liefde begint echt door te komen... Was eerst vooral wennen en daarna bewonderen, maar dit... Het is haast niet te doen deze overload aan vlinders. Pap is officieel verstoten van plek nummer 1. :') Voel me haast schuldig en geef hem ook maar extra kusjes omdat ik het gevoel heb dat ik vreemd ga ofzo. :D

Heel bizar dit allemaal. :+

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2016 21:49:43 ]
pi_159160694
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 21:48 schreef Myrr het volgende:
Boh. De liefde begint echt door te komen... Was eerst vooral wennen en daarna bewonderen, maar dit... Het is haast niet te doen deze overload aan vlinders. Pap is officieel verstoten van plek nummer 1. :') Voel me haast schuldig en geef hem ook maar extra kusjes omdat ik het gevoel heb dat ik vreemd ga ofzo. :D

Heel bizar dit allemaal. :+
O+
pi_159161740
O+ myrr O+
pi_159161860
Wanneer gingen jullie baby over van wandelwagenbak naar inzet?
Mijn lange slanke +1 baby past bijna niet meer in de bak. Hooguit 2cm in totaal over voor hij klem ligt. De inzet kan wel helemaal plat, maar het blijft bij de heupen een zitje natuurlijk.

Ik ben hier zo nog niet aan toe ;( mijn kleine baby. Geen lieve kleine wieglakentjes meer, geen wiegdekentjes meer. Hij wordt zo snel groot :'(
pi_159162369
Wij zijn 2 weken geleden overgegaan, Ketel was toen 6,5 maand. Het paste ook čcht niet meer, hij lag nagenoeg klem in de wagenbak.
pi_159163608
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 23:18 schreef coccinelle het volgende:
Wanneer gingen jullie baby over van wandelwagenbak naar inzet?
Mijn lange slanke +1 baby past bijna niet meer in de bak. Hooguit 2cm in totaal over voor hij klem ligt. De inzet kan wel helemaal plat, maar het blijft bij de heupen een zitje natuurlijk.

Ik ben hier zo nog niet aan toe ;( mijn kleine baby. Geen lieve kleine wieglakentjes meer, geen wiegdekentjes meer. Hij wordt zo snel groot :'(
Toen ze er uit begon te klimmen. Maand of 5?
  zondag 17 januari 2016 @ 02:42:17 #204
409579 LuDann
All the way
pi_159166409
Wij gebruiken de wagenbak niet meer om de reden die inge noemt. Vind het te riskant. In plaats daarvan zetten we het autostoeltje op het onderstel van de wandelwagen. Misschien is dat een idee als tussenoplossing?

Moet ik wel bijzeggen dat ze meestal in de doek gaat, vooral bij langere uitjes
pi_159167182
Met 5,5 maanden gingen wij over naar het zitje. Voor die tijd gebruikten wij vooral de MC op het onderstel, op aanraden van de kinderarts. Toen J redelijk kon zitten dus overgestapt op het zitje, dat was comfortabeler voor hem.

Myrr, wat omschrijf je dat mooi!
pi_159167926
Een nacht doorslapen en dan weer een nacht iedere drie uur wakker en dat twee keer achter elkaar. Baby's zijn gemeen :(
  zondag 17 januari 2016 @ 08:58:59 #207
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159167972
Als je de maxi cosi gebruikt, kan je dan niet net zo goed de wandelwagenopzet gebruiken? Die kan je tenminste nog plat zetten. Lijkt me comfortabeler ook.
Ik hoop dat wij de bak nog tot 7 maanden kunnen gebruiken. Wordt wel wat krap voor onze +2 (bijna)6-maander, maar hij ligt met z'n beentjes iets opgetrokken en nooit helemaal recht. Dat scheelt al wel in lengte.
pi_159167974
Myrr O+

Bagger Estrys!

Kinderwagenbak? Die hebben wij als permanente opslagplaats in gebruik :@
Als we t onderstel gebruiken is dat enkel omdat ik niet kan dragen, laatst was dat omdat ik bhs ging passen. Dan kan hij voor dat kwartiertje in de maxicosi blijven. Voor korte stukken heb ik mijn Ellevill (superzacht en heb ik binnen een halve minuut geknoopt) voor de langere stukken heb ik nog een stapel doeken hihi. De wagen was echt een grote miskoop..
  zondag 17 januari 2016 @ 09:59:07 #209
409579 LuDann
All the way
pi_159168380
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 08:58 schreef Mariposas het volgende:
Als je de maxi cosi gebruikt, kan je dan niet net zo goed de wandelwagenopzet gebruiken? Die kan je tenminste nog plat zetten. Lijkt me comfortabeler ook.
Ik hoop dat wij de bak nog tot 7 maanden kunnen gebruiken. Wordt wel wat krap voor onze +2 (bijna)6-maander, maar hij ligt met z'n beentjes iets opgetrokken en nooit helemaal recht. Dat scheelt al wel in lengte.
Ik vind haar echt te klein voor het wandelwagenzitje. Ze is 62 centimeter en in de autostoel (de Nuna ipv de maxi cosi) gebruiken we de newborn insert nog.
pi_159168470
Wij gingen met 5,5 maand over omdat mijn lange strekker echt niet meer paste. Van hoofd tot voeten lag ze klem. We hebben hem nu nog steeds op de meest platte stand staan omdat N. nog net niet zelfstandig kan blijven zitten en ze vindt het prima.

Mensen die alleen dragers/doeken gebruiken, hoe doen jullie boodschappen? :D Ik pak meestal ook de doek, maar als ik echt veel van de supermarkt of uit de stad nodig heb pak ik de wagen, anders krijg ik alles toch nooit mee? En ik ga niet met doek + wagen lopen, ik ben juist zo gek op dragen omdat ik dan dat ding niet voor me uit hoef te duwen. :P Ik doe trouwens altijd lopend boodschappen, met de auto is zo'n gedoe.

Hoe zeggen ze dat ook weer, 0 uur slaap is ook slaap? :')

N. heeft de hele nacht liggen woelen en kreunen (de sliep wel gelukkig) en ik heb dus geen oog dichtgedaan. :( Hopelijk komt het door een tandje (nr. 5 dan :X ), verder hebben we namelijk nooit drama 's nachts...

Estrys, ik wil wel ruilen. :D
pi_159168520
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 10:10 schreef Selvaria het volgende:
Wij gingen met 5,5 maand over omdat mijn lange strekker echt niet meer paste. Van hoofd tot voeten lag ze klem. We hebben hem nu nog steeds op de meest platte stand staan omdat N. nog net niet zelfstandig kan blijven zitten en ze vindt het prima.

Mensen die alleen dragers/doeken gebruiken, hoe doen jullie boodschappen? :D Ik pak meestal ook de doek, maar als ik echt veel van de supermarkt of uit de stad nodig heb pak ik de wagen, anders krijg ik alles toch nooit mee? En ik ga niet met doek + wagen lopen, ik ben juist zo gek op dragen omdat ik dan dat ding niet voor me uit hoef te duwen. :P Ik doe trouwens altijd lopend boodschappen, met de auto is zo'n gedoe.

WIj gebruiken de wagen ook bijna nooit, altijd de draagzak.
Ik doe bijna elke dag boodschappen, want we wonen 5 min van de supermarkt. En af en toe doen we een grote bestelling bij de AH.
pi_159168766
Ik heb sinds vorige week een draagdoek (tricot slen) maar tot nu toe vind dochter het maar niets. Ze wil niet "vastgebonden" worden en probeert zich los te woelen en haar armpjes wil ze sowieso vrij hebben. Misschien ben ik er te laat mee begonnen.

Kinderwagen wordt hier dus wel veel gebruikt. En ik vind het ideaal om boodschappen mee te doen, lekker grote mand onderin. Ideaal om een wandeling mee te combineren.

Overigens doen we de grote boodschappen gewoon met z'n 2-en + auto. :)
Ik zag dat mensen hun maxi cosi op een boodschappenkar zetten, maar wij durven dat echt niet aan, omdat er nog weleens ongelukken mee gebeuren. Dus de een heeft de boodschappenkar dan en de ander de kinderwagen/maxicosi... in dit geval zou dragen wel een uitkomst zijn.
pi_159168770
M is over een paar dagen 6 maanden, en die heeft nog wel ruimte over in de wagenbak. Eruit klimmen probeert ze ook nog niet. Ik vind het ideaal, het is een soort mobiele box. Ze ligt er heerlijk relaxed in te spelen als we ergens naartoe gaan. Aan de veiligheidsbeugel hebben we nu een skiphop-hanger met speeltjes.

En als ik boodschappen doe zit ze in de maxicosi op de wielen van de kinderwagen. Aan het onderstel heb ik een boodschappennet voor in de winkel. (maar lopend boodschappen doen gaat hier ook niet, dus ik moet sowieso met de auto. En echt grote boodschappen doen we zoals Jantina zegt samen, of ik ga alleen.
pi_159168909
Boodschappen: weekboodschappen bestel ik via internet, de dingen die ik even snel haal doe ik gewoon met draagdoek en inmiddels voor ik G ophaal vanuit de opvang, die zet ik thuis eerst af. Voordeel van naast de opvang en go wonen

Over insert van de maxi cosi gesproken, wanneer mag die eruit? Man heeft dat vanochtend gedaan omdat hij te strak om de schouders zat. G houdt zijn hoofd goed rechtop, alleen nog niet als hij op zijn buik ligt. Hij is nu bijna 61 cm lang
pi_159168916
Wij hebben de supermarkt aan de overkant van de weg dus dan loop je makkelijker even heen en weer. Vaak gaan we samen.
Één keer in de maand rijd ik naar Duitsland en dan haal ik daar de grote boodschappen. Frits zit dan in de doek (of in het zitje van de winkelwagen maar dat vond hij niet zo'n succes).

Ik hoop dat N vannacht rustiger slaapt Selvaria.
pi_159168938
Mijn lief staat buiten te klussen en Frits probeert naar hem te kijken. O+

pi_159168967
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 10:51 schreef Cassandra87 het volgende:
Boodschappen: weekboodschappen bestel ik via internet, de dingen die ik even snel haal doe ik gewoon met draagdoek en inmiddels voor ik G ophaal vanuit de opvang, die zet ik thuis eerst af. Voordeel van naast de opvang en go wonen

Over insert van de maxi cosi gesproken, wanneer mag die eruit? Man heeft dat vanochtend gedaan omdat hij te strak om de schouders zat. G houdt zijn hoofd goed rechtop, alleen nog niet als hij op zijn buik ligt. Hij is nu bijna 61 cm lang
Welke insert? Je hebt dat schouderding en dat kontkussen. Anders haal je alleen het kontkussen er uit?
pi_159169010
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 10:56 schreef ingee het volgende:

[..]

Welke insert? Je hebt dat schouderding en dat kontkussen. Anders haal je alleen het kontkussen er uit?
is bij ons een geheel?
pi_159169017
Bedoel je de stoelverkleiner? Die gebruiken wij ook nog, maar vroeg mij ook al af wat het moment is om die eruit te laten
pi_159169031
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 11:00 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

is bij ons een geheel?
Zeker weten? Je kan het schuimrubber uit het kontstuk halen als het goed is.
pi_159169053
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 11:02 schreef ingee het volgende:

[..]

Zeker weten? Je kan het schuimrubber uit het kontstuk halen als het goed is.
https://i.ytimg.com/vi/eHWK51lE6HM/maxresdefault.jpg
pi_159169065
Zal zo thuis even kijken, hij zit nu zonder verkleiner in de stoel
pi_159169116
Wij hadden de verkleiner er met een week of 10 al uit. Beertje kon anders niet lekker meer erin.
Sara
Merel
Ukje
pi_159169132
Oh dat is een heel andere!

[ Bericht 86% gewijzigd door ingee op 17-01-2016 11:24:19 ]
pi_159169212
Is bij ons ook 1 geheel. Ik heb hem er al twee weken uit of zo. Hij moest steeds heel hard huilen, zonder het ding niet. Geeft om het hoofd meer ruimte. En hij zit er nu veel beter in zonder.

Als je de verkleiner uit de maxicosi haalt ligt hij nog met zijn hoofd plat. Dus wel of niet eruit het heeft niks te maken met zijn hoofd wel of niet omhoog kunnen houden.

Ik denk met drie maanden kan hij er over het algemeen wel uit volgens mij zijn de meeste baby's dan wel groot genoeg om niet helemaal weg te zakken in de mc
pi_159169319
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 10:53 schreef Cholula het volgende:

[ link | afbeelding ]
O+
  zondag 17 januari 2016 @ 11:25:53 #227
56471 pinquit
oh my lama!
pi_159169333
Ik had een wolletje in de mc, geen verkleiner. En nu met de kou een fleece voetenzakding
pi_159169368
Ja een voetenzakding heb ik ook :Y

Ik ben duizelig. Wat is dat nu weer? :(
pi_159169431
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 10:53 schreef Cholula het volgende:

[ link | afbeelding ]
Aww O+ je ziet m gewoon groter willen groeien :D
pi_159169455
Wij doen het zoals jantina: grote boodschappen met zn drietjes, ene heeft de kinderwagen en de ander de kar. In de praktijk komt het erop neer dat ik alleen boodschappen doe en dat vriend als trotse papa met baby rond loopt te paraderen en met vrouwtjes staat te praten die willen kijken :').

Oh onze mini is zo lief, ik ben zo dol op d'r O+. Ze begint nu onze stemmen te volgen en we krijgen contact met d'r, ze kijkt ook ons echt aan nu, zo leuk! O+. *verliefd is*.
pi_159169600
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 11:27 schreef Estrys het volgende:
Ja een voetenzakding heb ik ook :Y

Ik ben duizelig. Wat is dat nu weer? :(
Was ik ook tijdens mn griepje van de week. Enorm. En N ook.
pi_159169687
Boodschappen doen, tja. Ik zet de mc altijd bovenop de winkelwagen. Dat gaat prima, wel even goed erop zetten. Maar op die kuntstof wagens staat hij best stevig. En dan stuur ik met mijn andere hand dat kleine wagentje wat de middelste mevrouw perse wilde pakken maar bij de groenteafdeling alweer liet staan :(

Of als de oudste mee is dan helpt hij om de middelste in toom houden O+ O+ Hoewel dat natuurlijk ook garant staat voor ongelukken :P

SPOILER
pi_159169915
Ik vind boodschappen doen met de wagen juist irritant. Met de doek neem ik een rugzak en 2 stoffen tasjes mee, en een karretje tijdens het boodschappen doen.

Maar goed, wij hebben binnen 400 meter ook 6 supermarkten, dus ik hoef nooit ver te slepen..
pi_159170009
Cholula O+

Estrys O+

Wij hebben expres een kinderwagen gekozen met een lekker grote kinderwagenbak (van Maxi-cosi), zodat we zo lang mogelijk met de kinderwagenbak konden doen. Onze Minion zit qua lengte op de +1,5 lijn en we zijn nu net pas een paar weken over op de kinderwagen-inzet (ze is nu 8 maanden). Die gebruiken we voorlopig ook alleen nog op de platste stand.

Sta er ook altijd een beetje van te kijken als mensen zeggen dat hun baby met 4 maanden niet meer in de bak paste ofzo (tenzij babysaurus). Maar ik vergeet dus altijd dat onze kinderwagenbak echt heel groot is.

Boodschappen doe ik ook liever met de wagen, ook al hebben we een draagzak. Maar die komt straks met de carnaval wel weer van pas! Lijkt me zo leuk met de Minion O+

Edit: LuDann: ja, we hebben inderdaad nog maar een halve pcm gegeven gisteren. Dat van die verdeling vertelde ze me bij de apotheek ook een keer ja :Y

[ Bericht 7% gewijzigd door twist02 op 17-01-2016 12:11:12 ]
pi_159170263
ahw estrys ♡
boodschappen... met de doek en dan in het karretje van de super prop ik de twee grootsten :P kan ik tenminste rustig boodschappen doen :P
:)
pi_159170511
Boodschappen doe ik alleen eens in de week terwijl man met L. thuisblijft.

Slapen is overrated volgens L. vandaag. Wel rapleyde ze net een halve banaan. Trots dat ik ben. O+
pi_159170565
Estrys O+ Wat een boevenpak!

Cholula O+ Zo benieuwd hoe dat er van de andere kant uitziet :D Bolletje!

Katten: thanks voor alle antwoorden :* Dierenarts(assistente) is wel een goed idee, die kan meedenken over een goede oplossing (want dit is niks) Met mijn vader ga ik een mooi plekje voor ze bouwen binnenkort (dat is hoogzwanger niet meer gelukt) We proberen haar er zoveel mogelijk te betrekken, maar dat lukt gewoon niet altijd. Knuffels krijgt ze nog altijd in overvloed O+
FF wat verdrietig van jouw katten ;(
pi_159170614
Wij zijn trouwens over op wasbare luiers! Het is even oefenen nog met het omdoen, ze zitten snel te los, maar vooralsnog bevalt 't goed. Ik heb van de week zelf billendoekjes gemaakt, die ga ik vandaag proberen. Ben benieuwd :o
  zondag 17 januari 2016 @ 12:32:52 #239
409579 LuDann
All the way
pi_159170638
Ik had het kattenprobleem even gemist, als je erover wilt overleggen Bloesem, dan staat mijn PM box open. Ik heb een diploma dierenartsassistente al oefen ik dat beroep al jaren niet meer uit.
pi_159170958
N. doet hier eens per week de boodschappen. Op zaterdag, zonder kinderen. Ideaal.
pi_159170986
Hehe, mijn baby is nieuwsgierig naar nieuwe features. Ze heeft net 'Oei ik Groei' uit de kast getrokken en zit daar heel zoet in te bladeren. :)

Boodschappen: wij deden ook de mc op de wagen op zo'n plateau. Nu zit ze gewoon in het zitje natuurlijk, veel makkelijker. En probeert ze het slot aan het kettingkje op te eten. :(
pi_159171151
Gisteren trouwens ff met R langs de hap geweest. Na dr spuugavontuur van twee nachten en een dag, dronk ze nog steeds erg weinig, plaste ze nauwelijks en was ze wat matter. Dus toen ik ook uraten in dr luier zag maar ff gebeld. Niks aan de hand gelukkig. Ze was niet uitgedroogd en dat drinken kwam wel weer volgens de ha. En prompt dronk ze twee borsten leeg bij thuiskomst. :'D

De ha complimenteerde me nog met het feit dat ik nog steeds voldoende borstvoeding had na 7 maanden. 'Want bij veel vrouwen is het na die tijd op of te waterig.'
Ik heb heel hard: 'Haha, wat een onzin' geroepen toen ie dat zei. Dat kon ie wel waarderen gelukkig, vroeg ook hoe waarom ik daar zo stellig van overtuigd was.
pi_159171401
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 12:52 schreef -Spring het volgende:
Gisteren trouwens ff met R langs de hap geweest. Na dr spuugavontuur van twee nachten en een dag, dronk ze nog steeds erg weinig, plaste ze nauwelijks en was ze wat matter. Dus toen ik ook uraten in dr luier zag maar ff gebeld. Niks aan de hand gelukkig. Ze was niet uitgedroogd en dat drinken kwam wel weer volgens de ha. En prompt dronk ze twee borsten leeg bij thuiskomst. :'D

De ha complimenteerde me nog met het feit dat ik nog steeds voldoende borstvoeding had na 7 maanden. 'Want bij veel vrouwen is het na die tijd op of te waterig.'
Ik heb heel hard: 'Haha, wat een onzin' geroepen toen ie dat zei. Dat kon ie wel waarderen gelukkig, vroeg ook hoe waarom ik daar zo stellig van overtuigd was.
Kan dat niet? Ik had vorige week een flesje melk in de koelkast staan, er lag een laagje room op, maar wat daaronder zat was bijna blauwig. Veel dunner dan een paar maanden geleden voor mijn gevoel.

Over borstvoeding gesproken, na al het gedoe met kolven en niet genoeg hebben is het inmiddels geen issue meer. Ze krijgt heel wat KV en ze drinkt nu, met 6 maanden, nog twee of drie keer per dag bij mij. Moet wel zeggen dat ze er 's nachts goed op slaapt, of wanneer ze 's ochtends vroeg bij mij drinkt ook wel eens na vier uur pas weer vraagt en na de borstvoeding in de middag heeft ze na 2,5 uur weer honger. Daarnaast krijgt ze meestal 5 flessen van 150 kv. We zien wel hoelang we op deze manier nog door kunnen, af en toe dat momentje vind ik nog wel fijn :)
pi_159171592
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 12:46 schreef ingee het volgende:
Hehe, mijn baby is nieuwsgierig naar nieuwe features. Ze heeft net 'Oei ik Groei' uit de kast getrokken en zit daar heel zoet in te bladeren. :)
wat practisch!

Mijn baby is lui..Hij zat zostraks in het wipstoeltje met de speeltjes die daaraan bungelen te spelen. Maar, ipv z'n hand naar de speeltjes uit te steken pakt hij de boog vast, en trekt die gewoon naar zich toe met al z'n kracht...Dan komen de speeltjes precies bij z'n mond uit, waar ze ook horen... 8)7
pi_159171709
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 13:05 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Kan dat niet? Ik had vorige week een flesje melk in de koelkast staan, er lag een laagje room op, maar wat daaronder zat was bijna blauwig. Veel dunner dan een paar maanden geleden voor mijn gevoel.

Over borstvoeding gesproken, na al het gedoe met kolven en niet genoeg hebben is het inmiddels geen issue meer. Ze krijgt heel wat KV en ze drinkt nu, met 6 maanden, nog twee of drie keer per dag bij mij. Moet wel zeggen dat ze er 's nachts goed op slaapt, of wanneer ze 's ochtends vroeg bij mij drinkt ook wel eens na vier uur pas weer vraagt en na de borstvoeding in de middag heeft ze na 2,5 uur weer honger. Daarnaast krijgt ze meestal 5 flessen van 150 kv. We zien wel hoelang we op deze manier nog door kunnen, af en toe dat momentje vind ik nog wel fijn :)
https://www.borstvoeding.(...)-van-moedermelk.html

Zo ziet mijn melk eruit na een paar dagen koelkast. :)

SPOILER
Ik heb twee zichtbare adertjes onder mn neus, dus ik kwam net op het lumineuze idee om er wat Curanol op te smeren in de hoop dat ze slinken. Maar nu ruik ik de hele tijd mn aars. :{
pi_159171779
Fijn dat er niets aan de hand was, Spring.

Mijn moeder opperde dat van de week ook, als opmerking over dat T snachts elke anderhalf uur wil drinken. "Misschien heb je wel voldoende melk, maar is de kwaliteit van je melk niet goed. Wanneer ga je naar de dokter?"

8)7
pi_159171850
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 13:16 schreef -Spring het volgende:

[..]

https://www.borstvoeding.(...)-van-moedermelk.html

Zo ziet mijn melk eruit na een paar dagen koelkast. :)

SPOILER
Ik heb twee zichtbare adertjes onder mn neus, dus ik kwam net op het lumineuze idee om er wat Curanol op te smeren in de hoop dat ze slinken. Maar nu ruik ik de hele tijd mn aars. :{
Oh, ja, bij mij ziet het er ook zo uit ja. met de zelfde verhouding room ook. Tnx voor de link!
pi_159173158
Mijn baby heeft een tandje O+
Sara
Merel
Ukje
pi_159173858
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 14:13 schreef Fuente het volgende:
Mijn baby heeft een tandje O+
Mijlpaal!

Iemand had het over te weinig foto's in dit topic.
Dus ik wilde even een foto van mijn kleine meid showen.

SPOILER
Ze wil trouwens al naar voren, flink afzetten met haar beentjes, maar lukt met bijna 3 maanden natuurlijk nog niet.
pi_159174148
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 14:35 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Mijlpaal!

Iemand had het over te weinig foto's in dit topic.
Dus ik wilde even een foto van mijn kleine meid showen.

SPOILER
Ze wil trouwens al naar voren, flink afzetten met haar beentjes, maar lukt met bijna 3 maanden natuurlijk nog niet.
Wat een geweldig zeehondje! O+
pi_159174554
Jantina wat een mooie foto! O+ En die van Estrys' grote ukkies ook!

Spring ik moest lachen om de curanol. En fijn dat R weer wilde drinken.

Andere R aan de Oei ik groei. Vandaar dat ze zo snel gaat, ze leest gewoon stiekem vooruit :D

Een tandje voor de mini van Fuente!

Hier ook een soort mijlpaal: M slaapt al 2 dagen (nouja nachten) op haar eigen kamer. Cold turkey overgegaan en het gaat goed (drie maanden terug ging het helemaal niet). De ruimte in onze slaapkamer jongens, tis net een balzaal zo zonder ledikant erbij :D
pi_159175005
Haha, een balzaal Kazy. :D
Fijn dat het slapen op haar eigen kamer nu zo goed gaat!

Wij willen het ook gaan proberen binnenkort. Hoewel ik wel opzie tegen het feit dat het 1 verdieping hoger is, dus trap op en af 's nachts.
pi_159175592
Wat een mopje JantinaGr O+
Hoe heet ze trouwens? Destijds vergeten te vragen.

G heeft een klein uurtje in zijn eigen bed geslapen. In zijn eigen slaapkamer. Daarna met groot verdriet wakker geworden, dus geknuffeld. En oma was op visite dus hij heeft echt alles verteld wat hij sinds kerst heeft meegemaakt, hele verhalen, ondertussen breed lachend. Veeg me op O+
pi_159176317
Mooi koppie, Jantina!

Dat wordt tandenpoetsen, Fuente.

Fijn dat het meeviel, Spring. Better safe than sorry.

Slimme T van Jagar, waarom zou je moeilijk doen als het ook makkelijk kan?

Goed van de eigenkamerslapers :)

Boodschappen. Ik heb geen supermarkt op loopafstand en wagen + weekboodschappen past niet in mijn (kleine) auto. Ik doe de weekboodschappen dus als vriend thuis is met J. Soms haal ik wel een paar kleine boodschapjes met J erbij, omdat ik het belangrijk vind dat hij ook aan winkels went enzo. Al moet ik zeggen dat hij veel minder vaak overprikkeld is van dat soort dingen nu zijn allergie onder controle is. *O*

Wij gingen net even wandelen, een frisse neus halen. J zat met een gezicht als een oorwurm in de wagen. Pas thuis in de box kon er weer een lachje vanaf. En hij heeft hele verhalen verteld. Hij roept soms heel enthousiast 'jah!' O+
  zondag 17 januari 2016 @ 16:13:27 #255
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159176762
Weekboodschappen doen lijkt me zo'n nachtmerrie. Zover vooruit denken. :o

Jantina, wat een schatje zeg!

Wat apart om te zien, Spring! Ik had er wel van gehoord, melk met een kleurtje. Maar bij mij is het gewoon semi-transparant wit.
Als ik kolf na een nacht doorslapen (dat gebeurt alleen als ik niet bij L ben), is het wel heel waterig, veel transparanter, maar wel met evenveel room erop.

[ Bericht 25% gewijzigd door Mariposas op 17-01-2016 16:20:06 ]
pi_159179285
Jantina, wat een lieverd!! O+ O+

Tandje voor Fuente! Nou ja, Fuente-baby dan! :+

Ingee, jaja jouw R. speelt dus gewoon vals! :o Zal die grote gele bijbel hier ook eens op het speelkleed leggen ;)

Vraag me dat ook wel eens af, of zo'n opmerking over bv echt zo vreemd is..? :@ Nu ben ik ook een complete leek natuurlijk, maar komt het dan serieus nooit voor dat een vrouw inderdaad niet genoeg melk heeft / dat de bv niet 'voedend' genoeg is??
Overigens snap ik wel dat zulke opmerkingen/vragen irritant zijn als je zo vaak en ongegrond krijgt hč? :* En ik snap ook nog dat het misschien niet vaak voorkomt, maar het kan wel, toch? Of eigenlijk niet?

Mariposas: haha, een week vooruit kijken is toch niet ver? :D En het voordeel is dat je nog eens wat te kiezen hebt, als je thuis komt en eigenlijk toch zin hebt in wat anders! ;)

Vandaag serieuze kruippogingen gezien hier, inclusief faceslide! Ze kwam alleen nog steeds niet vooruit, maar dat mag de pret niet drukken :+
Sterker nog, ik hield op een gegeven moment mijn handen achter d'r voetjes, zodat ze daar tegen kon afzetten en wél naar voren schoof, en toen begon ze van schrik te huilen :')

Temperatuur is gelukkig weer terug naar 37,1 (tegenover 38,8 gisteren), dus dat lijkt beter te gaan. Alleen nu hebben we nog een hoestend zeehondje ;(

SPOILER: offtopic rant
pi_159179400
Maar als je lopend boodschappen doet met de doek, hou je dan de tassen in je hand? Ik krijg dan zo'n last van mijn schouder(s). Ik doe het wel als ik eens weinig nodig heb, dan neem ik de rugtas mee. :)

Grote weekboodschappen doen we samen in het weekend, maar ik ben toch wel graag even elke dag de deur uit sinds N. er is, dus ik ga eigenlijk elke dag dat ik alleen met haar thuis ben wel even op stap richting stad/super.

Ach Jantina, wat een leuke foto. O+

Spring. :D .

Fijn Kazy! Hier lukt het nog niet. We moeten echt N.'s handjes vasthouden, anders valt ze niet in slaap. Ik heb daar geen zin in als ze midden in de nacht wakker wordt of als ze weer eens pas om 22.00 of later met ons mee naar bed gaat. Ze blijft dus voorlopig nog op onze kamer.

Kiek nou, N. Rapleyde vandaag Griekse yoghurt. :D
pi_159179474
Buh Twist. :( Dat is wel vervelend ja, zaten jullie al op het randje qua budget? Als dat niet het geval is zou ik het huis daarom niet laten schieten, maar jammer is het wel.
pi_159179534
Mijn melk is blauwig als het een tijdje in de koelkast staat. Met een wit laagje room.

En ik doe boodschappen met de draagzak als ik weinig nodig heb, maar liever pak ik de kinderwagen. Niet vanwege de wagen of de ruimte onderin, maar vooral omdat het bukken niet zo makkelijk gaat met draagzak en mijn favoriete chocolade ligt onderin het vak, en voor de melk moet ik ook vaak bukken.

O ligt vandaag voor het eerst in zijn eigen kamer te slapen! Wel gewoon in de wieg nog (lang leve een wieg op wieltjes en een appartement), dat leek me beter dan hem ook gelijk in zijn enorme bed leggen (en we hebben een grote wieg waar hij voorlopig nog niet uitgegroeid is). We gaan vannacht hem ook daar proberen te laten slapen als test om te kijken of hij dan minder vaak wakker wordt.

Twist, kan je niet aangeven dat je het huis wilt zoals de optie die je erop had genomen? Wie weet zijn er wat dat betreft toch nog mogelijkheden? Ook in nieuwbouw valt te onderhandelen als er (te) weinig inschrijvingen zijn.
pi_159179888
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 16:13 schreef Mariposas het volgende:
Weekboodschappen doen lijkt me zo'n nachtmerrie. Zover vooruit denken. :o
Dagelijks boodschappen doen lijkt me zo'n nachtmerrie. Elke dag nadenken wat je wil ipv eens per week. :+

Ik heb daar écht de tijd niet voor naast m'n werk. Dus gaat een van ons lekker rustig eens per week zonder kinderen en met auto. En op m'n vrije dag of zo met kinderwagen want boodschappenmand eronder. Plus wat FF zei, zonder baby tegen je aan ben je wat mobieler in de winkel. Die druif van mij wil alles zien in de doek: zag ik daar een schermpje! Wat deed die vrouw nou? Huh, hoorde ik grote broer? Oh mama daar lagen de Tony's!!!! :Y

Edit: ooh babyfoto's! O+ O+ O+

Twist, kunnen ze zomaar de prijs verhogen en dingen veranderen als je een optie hebt? Ik weet er niks van af helaas maar wel behoorlijk balen zeg :(
  zondag 17 januari 2016 @ 18:46:03 #262
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159181012
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 17:46 schreef twist02 het volgende:

Mariposas: haha, een week vooruit kijken is toch niet ver? :D En het voordeel is dat je nog eens wat te kiezen hebt, als je thuis komt en eigenlijk toch zin hebt in wat anders! ;)
Wij doen meestal maximaal een uur voordat we eten boodschappen. Bedenken meestal pas in de supermarkt wat we gaan eten. en 5 minuten na het afrekenen zijn we thuis, moet wel heel wat gebeuren als we ons dan toch nog bedenken. :P

Balen van het huis, zeg!
pi_159181061
ik ga altijd gewoon als een soort ongeleid projectiel door de supermarkt heen en knikker van alles aan groenten en fruit in mn karretje, het gaat toch wel op. 2 kilo rijst sowieso, een pak romatomaten, grote emmer cherrytomaten, 2 komkommers, stuk of wat paprika's, zak wortels en een avocado zijn standaard rauwkost/groenten, dat gaat op als tussendoortje of rauwkost bij het avondeten. Verder pak ik net waar ik trek in heb qua groenten voor t avondeten en dan zie ik wel wat k ermee maak :P
Zelfde qua fruit, zak sinaasappels, mandarijnen, appels en 2 bakken druiven gaan sowieso op in een week dus die gaan mee zonder na te denken. En dan de meuk als wasmiddel en shampoo en die zut. Ik moet er niet aan denken om dat dagelijks te gaan sjouwen :P 1 x pw vind k genoeg. Dan hoef k alleen maar de kleine dingen als brood enz te halen.
  zondag 17 januari 2016 @ 18:51:31 #264
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159181147
Grappig dat jullie allemaal van de weekboodschappen zijn. Echt, ik haat dat. Dat gesjouw met al die spullen. Met dagelijks kopen heb ik juist geen gesjouw, dan heb ik maar1 tasje.
  zondag 17 januari 2016 @ 19:00:14 #265
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159181353
Ik ben gewoon veel meer geld kwijt als ik elke dag boodschappen doe :( Hier dus 1 keer per week, doet vriend met de oudste, is hun uitstapje, gaan ze ook bij de bakker lekkere broodjes halen etc. En ik heb geen tijd om elke dag te gaan ook, want dan moet t met kinderen, en dan duurt alles drie keer zo lang (want J wil een rijmandje). Ik ben dus wel echt van het recepten plannen en precieze ingrediënten halen. En als er dan over is, verzin ik (of google ik/ zoek ik in een van mn 20 kookboeken) de week erna iets om de restjes op te maken. Al is zo'n baby ook best handig, die kan dan mooi de overgebleven wortels, aardappel en pompoen opeten ;)
pi_159182565
Ik heb een oude-vrouwen-winkelkarretje, zo'n marktwagentje van de Ikea. Ziet er niet uit maar ideaal voor de boodschappen met Sjaak in de Tula. Supermarkt hier zit op 500 meter denk ik.
pi_159182737
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 18:51 schreef Mariposas het volgende:
Grappig dat jullie allemaal van de weekboodschappen zijn. Echt, ik haat dat. Dat gesjouw met al die spullen. Met dagelijks kopen heb ik juist geen gesjouw, dan heb ik maar1 tasje.
Met een 5persoons-huishouden heb ik met dagelijkse boodschappen ook niet 1 tasje helaas. Plus dat het me heul erg veel geld scheelt om eens per week naar de lidl te gaan. Verder ga ik nog wel om de dag naar de ah hoor en dan heb k idd een klein tasje maar. :Y
pi_159182843
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 18:46 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Wij doen meestal maximaal een uur voordat we eten boodschappen. Bedenken meestal pas in de supermarkt wat we gaan eten. en 5 minuten na het afrekenen zijn we thuis, moet wel heel wat gebeuren als we ons dan toch nog bedenken. :P

Balen van het huis, zeg!
Dit echt helemaal. Af en toe doen we boodschappen voor de hele week, maar dat houden we nooit zo lang vol.
Ik zit wel te denken over zo'n doos die ze eens per week voor je deur neerzetten. Heeft iemand daar ervaring mee?
pi_159182970
Overigens doe ik niet aan weekmenu's enzo verder hoor. Daar kan ik echt niet mee uit de voeten :P ik bedenk meestal op de dag zelf iets met wat we nog hebben liggen en haal desgewenst iets bij.
pi_159183169
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 18:46 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Balen van het huis, zeg!
Dat kan natuurlijk ook :D dan heb je inderdaad alsnog keuze-vrijheid!

Wij doen iets er tussenin: man doet 1x per week de 'grote' boodschappen en ik nog 1-2 keer wat kleine en verse dingen.

SPOILER: off topic
pi_159183188
Ik maak zelfs voor 2 weken een planning. Bestel dan eens per twee weken de houdbare dingen of dingen die ik in kan vriezen bij de Jumbo en haal die op bij een Pick up point. En dan iedere week 1 keer naar de Lidl.

Gaat gepaard met weekmenu's en daarop gebaseerd lijstjes. Maargoed, I O+ planning. En lijstjes maken. Ik maak het liefst lijstjes van m'n lijstjes. Sterker nog, dat doe ik regelmatig. :')

Als ik iedere dag naar de supermarkt zou gaan zou ik dichtgroeien. Te veel mogelijkheden om slechte keuzes te maken, te weinig discipline het niet te doen.

N., was de yoghurt lekker?

Badderende R. *;

Vandaag was een vermoeiende dag met L. Niks was goed, slapen is stom. Zijn lekker een stuk gaan wandelen en normaal slaapt ze dan als een blok, maar vandaag niet. Eenkennigheid is hier ook duidelijk aanwezig. Pappa en mamma zijn nog oke, andere mensen totaal niet. En met vlagen moet ze ook niks van pappa weten. Dan wordt ze alleen rustig als ik binnen handbereik ben.
pi_159183261
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 19:52 schreef twist02 het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk ook :D dan heb je inderdaad alsnog keuze-vrijheid!

Wij doen iets er tussenin: man doet 1x per week de 'grote' boodschappen en ik nog 1-2 keer wat kleine en verse dingen.

SPOILER: off topic
SPOILER
pi_159183437
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 18:36 schreef -Spring het volgende:
Foto's? O-)

[ link | afbeelding ]
Lief! O+
Jouwes is zo leuk dat ik haar er wel bij wil hebben hoor!
pi_159183568
Ik doe halve-week boodschappen, op zaterdag veul alleen en nog een keer op woensdag met R wat minder. Met maaltijd planning, folder lezen en gezamenlijk gemaakt lijstje. M roept 'Melk, yoghurt, eieren, brood, beleg' en ik de rest. :)

En daarna ga ik het lijstje overnieuw schrijven op winkelvolgorde. :@
En in de winkel vind ik nog 2x zoveel. :@
pi_159184048
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 19:55 schreef Krisvc het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
  zondag 17 januari 2016 @ 20:31:16 #276
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159184393
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 19:41 schreef Cholula het volgende:

[..]

Dit echt helemaal. Af en toe doen we boodschappen voor de hele week, maar dat houden we nooit zo lang vol.
Ik zit wel te denken over zo'n doos die ze eens per week voor je deur neerzetten. Heeft iemand daar ervaring mee?
Bedoel je zoiets als Hello Fresh of een streekbox? Ik heb Hello Fresh een tijdje gedaan en dat was meestal lekker en goed te maken. :) Maar we vonden het te duur. Als we zelf eten kopen zijn we veel minder kwijt, zelf als dat alles biologisch is. Wel minder origineel maar ach...
Weet niet of je dat nog steeds hebt, maar ruim voor die maaltijdboxen had je van die groenten- en fruitboxen. Maar daar zaten soms van die dingen bij waarbij je eerst op internet een recept voor moet opzoeken, omdat je anders denkt: wat moet ik er mee. Leuk als je creatief bent maar dat ben ik niet zo heel erg met eten.
  zondag 17 januari 2016 @ 20:36:31 #277
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159184577
Ah, ik denk dat ik daarom dagelijks boodschappen doe. Ik kan absoluut niet plannen en van lijstjes maken krijg ik hoofdpijn. Ik houd de laatste jaren wel een beetje ern agenda op m'n telefoon bij, maar vaak komt dar er op neer dat ik niet meer daar in kijk omdat ik me nog herinner dat de afspraak dan en dan is. Heeft me helaas al meerdere malen gęnante situaties opgeleverd waarbij ik een week of dag te vroeg op de afspraak kom. :')
pi_159184879
Balen, twist, van het huis.

Door boodschappen te clusteren bespaar ik tijd (en hopelijk geld).

J heeft vanavond (aan de hand) zijn eerste wankele stapjes gezet! :o Met een triomfantelijke blik, hij vond het geweldig. Nu nog leren om te gaan zitten, te gaan staan (en evt kruipen)... hij is gewoon te makkelijk. Kan ik ergens net niet bij? 3x proberen en dan pak ik toch gewoon iets anders? Of brullen, want dan helpen papa of mama wel, toch?
pi_159185529
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 20:31 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Bedoel je zoiets als Hello Fresh of een streekbox? Ik heb Hello Fresh een tijdje gedaan en dat was meestal lekker en goed te maken. :) Maar we vonden het te duur. Als we zelf eten kopen zijn we veel minder kwijt, zelf als dat alles biologisch is. Wel minder origineel maar ach...
Weet niet of je dat nog steeds hebt, maar ruim voor die maaltijdboxen had je van die groenten- en fruitboxen. Maar daar zaten soms van die dingen bij waarbij je eerst op internet een recept voor moet opzoeken, omdat je anders denkt: wat moet ik er mee. Leuk als je creatief bent maar dat ben ik niet zo heel erg met eten.
Ik heb gekeken naar Hello Fresh maar dat is niet biologisch. Daarnaast geven ze heel veel geld uit aan mensen die me op iedere straathoek vragen of ik Hello Fresh ken en dan ben ik er al klaar mee.
Ik zit nu te kijken naar Beebox, want dat is biologisch en redelijk geprijsd. Voor ik besluit of ik dat ga doen, ga ik eerst kijken of ik in Duitsland goedkoper biologische producten kan halen.
  zondag 17 januari 2016 @ 21:05:38 #280
409579 LuDann
All the way
pi_159185539
Lieve babyfoto's zag ik, van Frits die aan de deur stond en van Spring zag ik een badderbaby. O+ En N. die lekker een gezichtsmasker van yoghurt aanbracht. :Y)

Hupje, wat goed! Stapjes, dat gaat snel opeens!

Ik voel me behoorlijk rot. De babymonitor was uitgevallen en toen ik me realiseerde dat dat gehuil in de verte afkomstig was van mijn eigen baby lag ze al 10 minuten te huilen...
pi_159186009
Wij hebben hello fresh een tijdje gedaan, maar idd niet biologisch en dat koop ik wel graag, en we hebben inmiddels ook geen tijd meer om een half uur te koken doordeweeks. Die peuter wil toch graag al om 6 uur eten en wij ook wil hij nog enigszins op tijd in bed liggen.

Het concept was prima maar voor ons mocht het dus iets simpeler. Maar nu vind ik hun agressieve marketing nogal vervelend.

En boks met Kris, ik O+ plannen en lijstjes, dus ik zoek in het weekend lekker rustig recepten uit die we komende week eten. Per dag kijken we waar we zin in hebben of wat op moet. Werkt prima voor ons zo.

Hupje wat goed van J! Aan de hand lopen, snelle hoor! Hij is negen maanden of zo toch?
pi_159186558
Ik hou ook van lijstje O+ maar door de week kom ik zo weinig aan dingen toe nu ik weer werk dat ik t weekend bezig ben met de was en opruimen. Want maandag komt de schoonmaakster maar die moet wel overal bij kunnen :') Dus ik bedenk even snel iets en bestel daar de ingrediënten voor.

Wel ideaal, ik kook voor twee dagen steeds, op zondag kook ik voor maandag en dinsdag, woensdag ben ik vrij, dan kook ik voor woensdag en donderdag, dan ben ik vrijdag weer vrij en kook ik voor de andere dagen. Maar soms is t in t weekend druk zoals vandaag, en dan sta ik om negen uur savonds nog te koken :(
pi_159187023
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 19:52 schreef Krisvc het volgende:
Ik maak zelfs voor 2 weken een planning. Bestel dan eens per twee weken de houdbare dingen of dingen die ik in kan vriezen bij de Jumbo en haal die op bij een Pick up point. En dan iedere week 1 keer naar de Lidl.
Ik vind die pick up points van de jumbo echt drama. Pin-apparaten verliezen vaak de verbinding, er ontbreken regelmatig spullen en tegenwoordig hebben ze de speciale pick up point medewerker wegbezuinigd en moet je wachten op de medewerker van de servicebalie. Zelf je boodschappen halen is meestal sneller. De afhaalservice van Hoogvliet is beter en goedkoper.

Maar ik woon boven de AH, dus hier bijna elke dag naar de Albert Heijn voor de verse dingen! De rest haal ik tijdens hamsterweken e.d.

De eerste stapjes van J *O*
pi_159187034
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 21:26 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik hou ook van lijstje O+ maar door de week kom ik zo weinig aan dingen toe nu ik weer werk dat ik t weekend bezig ben met de was en opruimen. Want maandag komt de schoonmaakster maar die moet wel overal bij kunnen :') Dus ik bedenk even snel iets en bestel daar de ingrediënten voor.

Wel ideaal, ik kook voor twee dagen steeds, op zondag kook ik voor maandag en dinsdag, woensdag ben ik vrij, dan kook ik voor woensdag en donderdag, dan ben ik vrijdag weer vrij en kook ik voor de andere dagen. Maar soms is t in t weekend druk zoals vandaag, en dan sta ik om negen uur savonds nog te koken :(
Wij koken op zondag ook voor maandag en dinsdag, ideaal. De rest van de week is er overdag iemand thuis :)
pi_159187804
Dat is ook vervelend LuDann! Gelukkig had je het na 10 minuten door en niet na twee uur.
  zondag 17 januari 2016 @ 21:57:55 #286
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159187977
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 21:36 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ik vind die pick up points van de jumbo echt drama. Pin-apparaten verliezen vaak de verbinding, er ontbreken regelmatig spullen en tegenwoordig hebben ze de speciale pick up point medewerker wegbezuinigd en moet je wachten op de medewerker van de servicebalie. Zelf je boodschappen halen is meestal sneller. De afhaalservice van Hoogvliet is beter en goedkoper.
O, ik vond t juist super werken, vriend haalt t dan op na zn werk, komt er langs, kost 5 minuten extra. Maar ik ga naar een pick-up point op het industrieterrein, niet bij een winkel. Hier zitten jumbo en AH naast elkaar ^O^

O, en ik las over eerste stapjes *O*

LuDann, da's idd een naar gevoel. Piept jouw babyfoon niet als ie de verbinding verliest? Hier wel, meestal moet ik m dan even een meter verplaatsen, en de verbinding is er weer. Extra knuffels voor wolk nu maar?
pi_159188310
Mijn baby is al de hele dag aan het gillen en huilen ;( hopelijk is hij morgen weer vrolijk. En spaart hij ons vannacht
pi_159190054
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 22:05 schreef Cassandra87 het volgende:
Mijn baby is al de hele dag aan het gillen en huilen ;( hopelijk is hij morgen weer vrolijk. En spaart hij ons vannacht
Sneu is dat. :'( Snel weer een blij ei worden hoor G!
pi_159190201
Ik doe meestal elke dag wel boodschappen (alleen met Q of met zn 3-en), vind het wel fijn om er even uit te zijn met Q., hij vindt het ook erg fijn om elke dag even te wandelen. Ben slecht in vooruit plannen, vind het al lastig genoeg om steeds te bedenken wat we gaan eten :P Moet eens wat meer recepten zoeken, want we eten wel vaak hetzelfde.. En met elke dag boodschappen doen, geven we waarschijnlijk ook wel aardig wat meer uit ben ik bang, vooral omdat de koekjes enzo dan alweer op zijn.. Op maandag kom ik na mn werk, voor ik Q ga ophalen bij mn ouders, langs de Jumbo waar we vroeger vlakbij zaten. Daar haal ik oa babyvoeding en grotere spullen, die zijn toch wat goedkopen dan bij ons.

Jullie foto's O+

Zag stapjes bij Hupje, wat knap!

Hier ook een kattenprobleem. Het begon toen ik na de keizersnee een week moest blijven, volgens vriend werd de kat ineens heel aanhankelijk en leek ie me erg te missen. Toen kwam ik thuis, heel fijn, maar helaas kwam er ook iets raars mee wat soms erg hard geluid maakte en hij niks mee kon. Hij leek toen wat somberder te worden. Het ging langzaam weer wat beter, maar toen gingen we verhuizen en hij lijkt het hier een stuk minder leuk te vinden.. Hij ging bij het oude huis meer naar buiten en speelde daar kennelijk ook met andere katten, hier niet, denk dat dat hem dwarszit ;( Weet niet zo goed wat ik ermee aan moet, hij lijkt weer wat somber te zijn. Maar hij vindt Q. nu best leuk en geeft hem af en toe kopjes!

Balen zeg Twist! Hoop dat ze het er toch weer vanaf willen halen. Het is misschien niet superveel, maar toch jammer!

:* LuDann, hopelijk was ze snel getroost! Heb ooit zoiets gehad toen we net verhuisd waren. Hebben geen babyfoon want alles zit op de begane grond en je hoort Q overal goed genoeg. We lieten de kat toen wennen buiten, stonden in de tuin. Q sliep net, zou vast nog niet wakker worden en dan stond ik buiten toch net naast zn raam, moet te horen zijn toch? Stonden even in de tuin, ook even iets verder van Q's raam en een tijdje staan kletsen nog. Toen dacht ik ineens "oeh, horen we Q hier nog wel?" gauw naar binnen en ja hoor, ik hoorde het gekrijs al.. We stonden een tijdje buiten en geen idee wanneer hij was gaan huilen. Hij liet zich snel troosten en sliep weer verder, dus me maar getroost met de gedachte dat het misschien nog niet zo lang was..
pi_159190898
Q is vandaag alweer 10 maanden! Helaas hoest ie sinds gisteren nogal en is het snot, wat net weg was, weer terug. Hij had al even rode wangetjes, maar nu zijn ze echt vuurrood en schraal, dus smeer maar regelmatig wat creme op. Vandaag was ie wat pieperiger dan normaal, maar vond zn hoofdje ook ietsje warmer aanvoelen. Hij at, dronk en speelde wel, dus dan valt het allemaal wel mee!
Hij zwaait sinds een week of 2 met z'n gestrekte armpjes voor zich op en neer, waarbij hij met zn handen langs en op elkaar komt. Toen ik een paar dagen terug "klap eens in je handjes" zong deed hij het weer en opeens herinnerde ik mij het filmpje van een klappende Michael en viel het kwartje: het is zijn manier van in zijn handjes klappen! Dus gelijk "goed zo!!" geroepen en toen keek ie heel trots :) . Hij wappert daarbij ook regelmatig met zn handje, zwaai terug en roep weer "goed zo!". Zo wappert en klapt ie dan een tijdje nogal hyperactief en gaat erbij lachen en is helemaal trots, zo schattig! Sinds gister pakt ie met zn ene handje de vingers van de andere en doet die tegen zijn voorhoofd en kijkt weer trots, zal van ook van "klap eens in je handjes komen" :D Zo leuk dat hij dat ineens allemaal kan! Hij oefent ook al een tijdje met "mam" en "mamma", maar nu gebruikt hij het ook echt bewust. Als hij uit de box wil of klaar is met spelen op de grond, dan gaat ie ietwat klagerig "mamma, mamma" zeggen! Zodra ik hem optil is hij dan weer tevreden.
We kijken regelmatig even vanuit het raam naar de auto's die langsrijden, hij leek 2x "ottoo" te zeggen, als ik het over de auto's had! En een keer "ai" toen ik "aai, aai" zei terwijl ik de kat voor hem aaide. Maar ik denk dat dat hem toevallig goed lukte en hij het voorlopig niet meer zal zeggen :P

En om m'n onregelmatige posten goed te maken ook maar een foto en filmpje!

SPOILER
pi_159191116
Hopelijk voelt G zich morgen, na een goede nacht, weer een stuk beter, Cassandra!
  zondag 17 januari 2016 @ 23:33:16 #292
409579 LuDann
All the way
pi_159191564
Jeetje, Gevalletje, 10 maanden alweer! Gaat hard zeg. Wat tof dat hij al mamma kan zeggen. Daar kijk ik zo naar uit. O+ Ik zal morgen je filmpje even bekijken.

Cassandra, oei, hoop op een betere dag voor je morgen.

Boodschappen laat ik hier eens per week thuisbezorgen. Dat is gratis omdat ik meestal de AH box er ook bij doe. Als ik die voor 4 personen doe dan kook ik in 1 keer voor 2 dagen. Eten we wel twee keer hetzelfde maar das niet erg. De ingrediënten in de AH box zijn veelal biologisch ondanks dat ze daarmee niet adverteren. En er loopt nu een kortingsactie waarbij je korting oploopt met iedere box die je bestelt tot je er een gratis krijgt. Scheelt ons geld omdat we nooit meer eten bestellen en ook niet meer allemaal zooi meenemen bij het dagelijks boodschappen doen.

MM, de babymonitor viel gewoon helemaal uit, het hele systeem. Zonder waarschuwing. :( Wolk was op zich aan de borst wel weer snel te troosten maar het lukte haar daarna niet meer alleen te slapen in de cosleeper, werd telkens wakker zodra ik de kamer uit liep. Ik vrees dat het dus wel even is blijven hangen als een nare ervaring. Ze ligt nu op me. Arm kleintje, ik blijf haar maar kusjes en knuffels geven, voel me er echt rot over.
pi_159192477
Bah, kom net terug van de HAP en F heeft een longontsteking :{

Nu antibiotica & puf spul en dan mag hij het verder thuis uitzieken.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_159192510
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 11:48 schreef Estrys het volgende:
En dan stuur ik met mijn andere hand dat kleine wagentje wat de middelste mevrouw perse wilde pakken maar bij de groenteafdeling alweer liet staan
heerlijk herkenbaar dit! :')
pi_159192586
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 12:31 schreef Cassandra87 het volgende:
Hier ook op het cb, nieuwe afspraak, dinsdag 16-2 zegt ze. Dus ik zeg, ik kan alleen op woensdag en vrijdag
Stormt ze weg terwijl ze roept, ik word hier niet goed van!
Ik zeg sorry hoor, ik werk maar drie dagen, ik ga echt geen ochtend of middag vrij nemen.
Uiteindelijk mag ik vrijdag 19-2.
Hij weegt nu 6230 en is 60,5 cm lang
naja zeg... Ik kan alleen maar op vrijdag en heb daar nooit enig commentaar op gehad.
pi_159192591
Ligt O stil in z'n bedje te slapen, hoor ik gewoon via de babyfoon de kat aan z'n deur krabben :D die moet ook even wennen dat die kamer gebruikt wordt denk ik (ook al zat de deur altijd al dicht). Heb m maar geknuffeld en in z'n mand gezet met de mededeling dat ook hij braaf moet gaan slapen, maar nu zit hij zo te horen op de kast of tafel waar hij niet mag komen :')

En LuDann, vervelend dat het is gebeurd maar gelukkig is het eenmalig en relatief kort geweest. Is ze hopelijk morgen weer vergeten!

Gevalletje, wat leuk die ontwikkeling van Q! En ik gok dat hij ook gewoon 'auto' zegt, volgens mij is dat een van de populairste woordjes voor beginners.
pi_159192608
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 13:36 schreef Jag�rtrut het volgende:

Wij hebben trouwens uitgevonden dat hij heel lekker gaat slapen als er iets over z'n gezicht ligt. Nu leggen we een hydrofiele luier over z'n ogen. Het werkt geweldig, maar ik vind het wel een beetje eng. Zeker als het door hoofdwoelen naar beneden zakt over z'n neus en mond. Hij kan er doorheen ademen, maar toch. Vannacht heb ik ook al 2 uur wakker gelegen omdat ik tijdens het voeden in slaap was gevallen, en T ook.
F slaapt echt al 2-3 maand geregeld zo... Ik vond het in het begin ook eng. Maar ik heb het maar eens bij mezelf getest :') en je kan echt prima ademhalen met zo'n hydrofiel over je gehele gezicht. F trekt eigenlijk altijd dat ding over zijn gezicht..
pi_159194832
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 21:16 schreef Mineola het volgende:
Hupje wat goed van J! Aan de hand lopen, snelle hoor! Hij is negen maanden of zo toch?
Ja, 9 maanden. Eerste stapjes, he, echt lopen is het nog niet ;). En meneer kan nog niet eens zelf gaan zitten, zelf gaan staan of kruipen... Hij doet niks liever dan aan onze handen staan en gisteren verzette hij toen ineens zijn voeten.

He bah, Skoap, beterschap voor F!

Wat een mopje, Gevalletje! Leuk dat hij klapt en zo kletst :).

Cassandra, hoe was de nacht?
pi_159194878
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 00:11 schreef Skoap het volgende:
Bah, kom net terug van de HAP en F heeft een longontsteking :{

Nu antibiotica & puf spul en dan mag hij het verder thuis uitzieken.
Wat sneu, sterkte voor jullie! :*
pi_159195000
Nooooh gevalletje wat heb je een enig kind O+ O+ O+ Dat koppie!!

En F longontsteking. Niet tof zeg, beterschap!
pi_159195002
En vol dan maar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')